Heb ik laatst idd op het nieuws gezien. De hond van m'n schoonouders gaf toch altijd de voorkeur aan een echt biertje (expres biertje omgooien en dan maar likken)quote:Op woensdag 10 oktober 2007 14:31 schreef Qwea het volgende:
Ik kwam zo net langs de dierenzaak, zie ik kwispelbier staan. 2 euro, 1 flesje. Ik meenemen, heeft baloe die hele fles gewoon opgedronken
MM voert Baloe bierquote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:28 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Heb ik laatst idd op het nieuws gezien. De hond van m'n schoonouders gaf toch altijd de voorkeur aan een echt biertje (expres biertje omgooien en dan maar likken)![]()
Leuke naam trouwens...Baloe![]()
quote:Op woensdag 10 oktober 2007 16:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
MM voert Baloe bierBaloe is gek op bier, maar bier is niet goed voor hondjes
quote:Jochem Fonds
Het mooie aan het werken met dieren is de onvoorspelbaarheid. Je weet nooit wat ze gaan doen
en al helemaal niet wanneer. Zo ook Jochem. Hij kwam binnen bij dierenkliniek Makatsi, niet
wetende dat er zelfs een fonds naar hem vernoemd zou worden!
Jochem was een thuisloze kater, die binnengebracht werd omdat hij medische zorg nodig had.
Met het idee om hem te herplaatsen werd hij opgelapt. Maar zodra er iemand naar hem kwam
kijken, deed hij heel akelig! Blazen en zich verstoppen…dat was alles wat hij deed!
Hij is, zoals waarschijnlijk door hem gewenst, gebleven en onze mascotte geworden.
Na Jochem hebben zich vele gemeld: van bekkenbreuken tot ongewenst gedrag, van plaskater tot zwerver; ze waren allemaal van harte welkom.
Nu is kliniekat ontstaan uit het Jochemfonds. Een huiskamer met herplaatsers…opgelapt en
opgefrist; klaar om een nieuw huis ‘onveilig’ te maken.
Nu brengt zo’n project natuurlijk de nodige kosten met zich mee…en we proberen deze
kliniekatten snel te plaatsen. Toch zijn er startkosten: een bloedtest om aids en leukemie uit
te sluiten, ontvlooien, ontwormen, chippen en vaccineren.
Tijdens hun verblijf eten en ontlasten ze zich, een terugkerend evenement. Dus bergen blikvoer
en kattenbakvulling…het vliegt erdoor! Ook medische hulp en medicijnen kosten geld, ook al
komt het uit eigen apotheek. De katten worden allemaal gecastreerd/gesteriliseerd geplaatst.
Nu vragen wij voor onze herplaatsingen alleen veel liefde en een goed huis, dus daar komt
geen geld binnen. We proberen via de koffie in de wachtkamer en de fooienpot geld in
te zamelen voor ons mooie doel. Hier en daar komt een geweldige gift binnen, die we
dan in onze speciale spaarpot doen.
Ook speelmuizen en speelattributen worden met regelmaat gedoneerd…zeer welkom!
In het najaar van 2006 zat de Jochem spaarpot weer goed vol. De nood op de bovenverdieping was hoog;
er lag nog vloerbedekking welke nu wel echt aan vervanging toe was.
Nu ligt er prachtig vinyl, wat goed te reinigen is. We hebben enkele praktijkkatten zitten die nog wel eens wat laten vallen...dat is nu goed op te ruimen...dus
kom maar op met die keuteltjes!
Ook was de oude kattenren door het natte
Nederlandse weer aangetast en niet meer
echt "katproof".
Het is nu groot genoeg om de katten een eigen
pekje te gunnen. Er komen nog meer
speelattributen; om lekker in te klimmen en aan
te krabben.
Het was voor de bewoners natuurlijk wel een drukte van jewelste...en af en toe werd dat
gevierd met kattekwaad en soms ook met een ferme mep. Maar met zo'n mooi huis in het verschiet....en met een beetje extra snoepjes en blikvoer was dat het wachten het wel waard!
En nu maar eerst alles "beknijpen"...kortom: FEEST! Lekker rennen en donderjagen...achter de
blaadjes aan...achter elkaar aan...verstoppertje spelen...
het lijkt wel of er een nieuw huis is gemaakt!
De bovenverdieping is nu klaar voor wat betreft de vloeren en het buitenverblijf. We gaan nu sparen
voor een nieuwe trap en nieuwe lambrisering. Zo wordt het langzaamaan een ware kattenparadijs,
waar de blijvende praktijkkatten kunnen leven en spelen.
Jochem kan tevreden zijn met zijn paradijs!
We hebben nu ongeveer 100 katten een nieuw huis gegeven…en we gaan door! Tot nu toe zijn er
8 katten blijven hangen, allemaal katten met een verhaal en afhankelijk van zorg.
We zullen ze op een andere pagina 1 voor 1 aan U voorstellen: onze drijfveren! Deze katten
zijn eigendom van Dierenkliniek Makatsi …hoewel…wanneer ben je eigenaar? Volgens mij
zijn wij personeel! Om een tipje van de sluier op te lichten: de dames en heren hebben
zowaar vaste knuffeldames, die ze regelmatig bezoeken en vertroetelen……
wat wil een kliniekat nog meer?
Is er een rekeningnummer voor het Jochemfonds? Ik heb net mijn huis verkocht, daar kan best iets af voor een mooi kattenhuisquote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:05 schreef Qwea het volgende:
Overigens ik ben bezig om me in te zetten voor het Jochem FondsSinds Poekie er niet meer is wil ik wat terug doen voor de poesjes. Aangezien ik ontzettend veel plezier van haar heb gehad.
Ik heb tig topics in V&A lopen ( en wat dingen op marktplaats gezet) en de opbrengst van die verkoop gaat naar het Jochem Fonds
Wat dat is? nou dat zal ik hieronder even rechtstreeks van de website van mijn DierenArts plakken ;
[..]
[ afbeelding ]
dit is Jochem
Denk er maar aan dat dieren veel pijnlijke problemen door overgewicht kunnen krijgen, dan wil je best uitkijken met de snoepjes.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:19 schreef FurryRedElmo71 het volgende:
Hey Ingetje79 !
Nog even snel voordat ik de kuierlatten neem naar huis...kon ik gelijk m'n signature nog even aanpassen
Panda's vorige adres voor het asiel was de locale snackbar waar ze een graag geziene gast was aan de tafeltjes. Ik heb van de kattenverzorgster uit het asiel begrepen dat ze naast kattenbrokjes dus ook een hoop vette happen bij elkaar wist te bedelen met haar geel/groene ogen.
Jammer genoeg hebben ze Panda niet gewogen in het asiel, maar ik denk achteraf dat ze toch minimaal over de 10-11 kg woog.
In het asiel is ze al wat gewicht kwijtgeraakt omdat er geen vette happen meer waren (wat je een beetje kon zien aan haar achterflank), maar voor de rest was het een dikke schommel met weinig energie die zich nauwelijks kon wassen.
In het asiel stonden er altijd bakken met brokken klaar, dus als ze honger had was dat makkelijk te fiksen. Toen ik haar thuis kreeg gaf ik 3x per dag verdeeld alleen brokjes met 's avonds voor het slapen wat natvoer. Probeerde geen tussendoortjes te geven, maar het vlees van het vrouwtje was soms wel zwak hoor !
Panda en Sally krijgen apart voer, Sally op het aanrecht zodat Panda er niet bij kan.
Ging allemaal OK, zag dat Panda heel langzaam wat meer energie kreeg, makkelijker op de bank kon springen, traplopen, etc. Schoonhouden van de kont bleef moeilijk (haar vacht houdt het midden tussen kort en langharig), maar dat probeerde ik zo goed mogelijk bij te houden (gelukkig is Panda erg "handteerbaar" en laat ze heel veel toe)
Panda en Sally mochten op het balkon lekker rondschooieren, en na een warme zondag in Augustus merkte ik dat Panda wel erg vaak haar achterpoten likte en bij haar achterflank probeerde te komen, ze was erg onrustig. Vacht inspecteren en onder haar staart...hmmmm..wat zijn dat voor witte, kriebelende wormpjes ? Eentje gepakt en in een fotoroldoosje gedaan, en die maandag even langs de dierenarts gelopen..."dat zijn maden, mevrouw !" AAARRGGHH !!!
Blijkt dat waarschijnlijk die warme zondag blauwe vleesvliegen eitjes hebben gelegd in Panda's vacht en onder haar staart die door de warmte waren uitgekomen en richting huid/vlees aan het knagen waren..
Dus met een noodgang naar de dierenarts alwaar er eerst foto's werden gemaakt van mijn arme Poekie (de DA had nog nooit een maden-infectie bij een kat gezien, en zowiezo was Panda's formaat al een bezienswaardigheid), en daarna er een flinke wasbeurt met desinfecterende shampoo op het menu stond.
Ik ben me toen echt wild geschrokken, want ik wist wel van het gevaar van vliegen bij konijnen, maar bij katten ??
Afijn, dit was natuurlijk ook het sein om onder begeleiding van de DA Panda te laten afvallen.
Vanaf begin September krijgt Panda over 24 uur verdeeld 60 gram Hill's R/D, en helemaal NIETS anders. Met deze 60 gram zou Panda in ongeveer 54 weken naar haar streefgewicht van 4.5 kg afvallen (bij de DA woog ze 9.75 kg).
Elke maand laat ik haar gratis wegen bij de DA, en houden we haar progressie bij in een mooi staatje in het systeem. Panda is gelukkig dol op de brokjes, en ik geef haar 3x per dag 20 gram. In het begion gaf ik ook nog wat natvoer erbij voor de antibiotica die ze moest slikken voor het tegengaan van een infectie door de maden en was ik soms zwak met een snoepje hier, beetje voer daar, maar bij de volgende gewichtscontrole was ze toen gelijk 10.32 kg (OEPS !!!!)
Na die controle was ik 9 dagen op vakantie, en mijn moeder is heel streng met voeren, dus dat was een goede kickstart om Panda ook te laten wennen aan alleen maar brokjes. Bij de volgende gewichtscontrole 2 weken na de 10.32KG meting was ze 9.9kg (hoera !)
Ik zie echt al verandering, ze heeft meer energie, wordt leniger, die enorme schommelbuik is heel langzaam aan het slinken, en ze kan heeeeel hard achter brokjes aanrennen
Wel moet ik uitkijken dat ik niets aan eten laat slingeren, vorige week had ik een aangebroken zak pepernoten naast de bank laten liggen, maar die was wel vakkundig opengescheurd en er was heerlijk gesmuld (plus gelijk 3 dagen diaree...)
Ik eet tegenwoordig ook niet meer op de bank maar netjes aan de keukentafel omdat Panda toch nog steeds aardig geobsedeerd kan reageren op eten. Maar als ze merkt dat er niets te halen valt is ze al snel weg, dus daar maken we ook al progressie mee
Phoe ! Een heel verhaal...morgen weer verder
Een fijne avond allemaal !
Furry
Ik kan als je zo wilt wel even voor je bellen naar de dierenarts.... Die kan ik tussen 19 en 20u bereikenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Is er een rekeningnummer voor het Jochemfonds? Ik heb net mijn huis verkocht, daar kan best iets af voor een mooi kattenhuis
Zeker, maar zou daar nu alweer veel animo voor zijn dan ?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:52 schreef Rewimo het volgende:
Hee zeg, jullie maken me helemaal verlegen
En heel stiekem zat ik aan de FOK!kerstactie te denken... Zou een mooi doel zijn toch?
Hara, heb je al contact gehad met Zwollywood?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:16 schreef Harajuku. het volgende:
Ik denk dat je beter een jaarlijkse actie kunt houden eigenlijk.
Mja dacht ik ook aan, maar strax zijn er meer mensen met het idee van een kerstactie..... En is NOV niet laat?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:16 schreef Ingetje79 het volgende:
Is het niet al wat vroeg voor een kerst-actie? Denk dat je beter ff een maandje kunt wachten, aangezien een aantal mensen nog aan het bijkomen zijn van de vorige actie![]()
Nee, ik moet vandaag even overleggen met mijn ouders wanneer zij kunnen en daarna mail ik het asiel. Lijkt me wat handiger omdat mijn moeder onregelmatig werkt, dus dan kan ik zelf een paar data geven.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:17 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Hara, heb je al contact gehad met Zwollywood?![]()
Nee joh... 4 tot 5 weken elk vrij uurtje in Fok! stoppen om mailtjes te beantwoorden, PM's te sturen, het topic bij te houden, alles te organiseren enz. enz. enz. is echt lang zat hoorquote:Op donderdag 11 oktober 2007 12:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mja dacht ik ook aan, maar strax zijn er meer mensen met het idee van een kerstactie..... En is NOV niet laat?
Oww....dan is er inderdaad geen reden om echt via de dieren-arts af te gaan vallen met specifiek voer, en als Melvin gewoon lekker in z'n vel zit, is het toch prima ?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:45 schreef Ingetje79 het volgende:
* Ingetje79 voelt een 2e actie aankomen![]()
Goeie actie en Rewimo....![]()
Furry, tnx voor je verhaal. Wij hebben echter nog 3 katten die prima op gewicht zijn en ze zijn hier gewend te eten wanneer ze willen.
En Melvin eet echt niet veel ofzo, hij is gewoon superlui![]()
Ik ben wel es bang dat het bijv. de schildklier zou kunnen zijn... Maar Melvin + DA = levenslange verminking van Ingetje. Binnenkort toch maar es bloed laten prikken.
Ik wil dus graag idd zelf het geld in 1x geven. Het hoeft overigens niet enkel geld te zijn hoor, goederen zijn ook welkom. Overigens had ik al een plan opgesteld dat ik ook mooi langs de dierenzaken in de buurt hier kon gaan om te vragen of ze bv wat voer/geld/krabpalen ect etc wilden doneren.quote:Hoi! Wat een eer, oppersmurf!
Ik deed het ook voor het eerst hoor, ik heb me suf gePMd naar ElisaB hoe het moest, want ik had werkelijk geen flauw benul. Ik vraag me alleen af of de Fokkers op alweer een nieuwe actie zo snel na de vorige zitten te wachten. Maar je kunt twee dingen doen denk ik:
- Een topic openen met de mededeling wat het Jochem fonds is en dat ze geld nodig hebben en dan het rekeningnummer er bij noemen van de dierenarts zelf.
- Een topic openen met de mededeling wat het Jochem fonds is en dat je zelf geld wilt inzamelen en het dan daarna in 1x geven.
Ik heb toen zelf een rekening geopend (duurde vrij lang voordat alles 'het deed', zo'n anderhalve week, dus hou daar mee rekening in je planning). Om te voorkomen dat mensen zouden denken dat ik het geld zelf in mijn zak zou steken heb ik steeds tussentijds een tussenstand in het topic genoemd en een controleur benoemd. In mijn geval was dat ElisaB. Zij had dus volledige inzage in mijn rekening en mocht alles checken. En aan het bedrag op de cheque op de foto's kon iedereen dus mooi meteen zien dat ook het hele bedrag aan het asiel is geschonken, dat ik er niet ineens 300 afgehaald had en ben wezen shoppen
Je moet ons maar even in het SC F&F topic op de hoogte houden wat je wilt, kletsen we er daar over verder en we willen je altijd bij staan met raad en daad en tips!
Succes!
Groetjes, Greys
doerak is terug.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:10 schreef Cat22 het volgende:
Dan doe ik deze keer ook mee! Ik was wat te laat bij de dierenasiel actie.
Hoe is het nu Qwea en lady-wrb?
Raar is dat he, zo''n klein beetje asquote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:36 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
doerak is terug.
we hebben de urn zonet opgehaald.
het is echt verbazingwekkend hoe weinig as er over is. nooit geweten.
ze is er in ieder geval weer.
maar de stilte blijft
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:07 schreef Qwea het volgende:
Sterkte LWRB.
Ook hier vet vaak nog een "ik mis poekie zo ontzettend" kut moment
thnx meisquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |