abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † woensdag 10 oktober 2007 @ 12:36:40 #151
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53836076
doerak is 20 jaar, 2 maanden en een aantal dagen geworden.
ik weet het, heel oud, maar wat mij betreft had ze ook 100 mogen worden.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 13:27:50 #152
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53837257
ik weet het Poekie is 18/19 geworden en wat mij betreft veelste jong
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_53838329
Agossie, Luca... het kan heel lang nasudderen hoor bij kinderen
  woensdag 10 oktober 2007 @ 14:31:52 #154
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53838827
Ik kwam zo net langs de dierenzaak, zie ik kwispelbier staan. 2 euro, 1 flesje. Ik meenemen, heeft baloe die hele fles gewoon opgedronken
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:28:42 #155
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53841596
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 14:31 schreef Qwea het volgende:
Ik kwam zo net langs de dierenzaak, zie ik kwispelbier staan. 2 euro, 1 flesje. Ik meenemen, heeft baloe die hele fles gewoon opgedronken
Heb ik laatst idd op het nieuws gezien. De hond van m'n schoonouders gaf toch altijd de voorkeur aan een echt biertje (expres biertje omgooien en dan maar likken)

Leuke naam trouwens...Baloe
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:30:47 #156
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53841623
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:28 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Heb ik laatst idd op het nieuws gezien. De hond van m'n schoonouders gaf toch altijd de voorkeur aan een echt biertje (expres biertje omgooien en dan maar likken)

Leuke naam trouwens...Baloe
MM voert Baloe bier Baloe is gek op bier, maar bier is niet goed voor hondjes
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:46:59 #157
189563 FurryRedElmo71
1971...een goed jaar !
pi_53842019
Aha..hier zijn jullie nu !

Even nog terugzwaaien naar de andere asielactivisten Heb net zitten genieten van de foto's & filmpjes die gemaakt zijn de 22e Sept.

Lady-wrb wat een triest nieuws, heel veel sterkte voor jou en Luca met het verlies van Doerak, ik las in het Poekie topic ook dat de strijd na 3 extra jaren toch verloren was..

Even een vraag hier..iemand ervaring (gehad) met extreem dikke katten die onder begeleiding van de DA gaan afvallen ?
Mijn eigen zwart witte Poekie-monster (zo werd ze in het asiel Spijkenisse genoemd voor ik haar adopteerde, ze heet nu Panda) is als extreem dikke "zwerf"kat destijds opgevangen daar. Ik heb haar ge-adopteerd samen met Sally (klein zwart sprietje) afgelopen Maart, en sinds begin Augustus ben ik officieel onder begeleiding van de DA via het geven van Hills R/D aan een afvalprogramma bezig, wat met vallen en opstaan gaat. Binnen ongeveer een jaar zou ze van een kleine 10kg naar 4.5kg moeten gaan (ik vind het wat ambitieus, ik zal al blij zijn als ze rond de 6 is want ze is toch wel aan de maat).
Ik denk dat ik ook nog wel een apart topic hiervoor aanmaak in F&F, maar alvast hier een schot voor de boeg !
Wie weet schopt mijn Panda-beer het nog wel tot Hills dieter of the year

Furry
Laat je hart spreken en gun een asielkat een gouden mandje....
József Kiprich....de Tovenaar van Tatabįnya !
  woensdag 10 oktober 2007 @ 16:58:34 #158
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53842199
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:30 schreef Qwea het volgende:

[..]

MM voert Baloe bier Baloe is gek op bier, maar bier is niet goed voor hondjes

Nee, da's waar...maar een paar biertjes op zaterdagavond moet kunnen toch?

Hoi FurryRed!
Leuk dat je er weer bent, en het succes van de actie is wel degelijk ook aan je zelf te danken hoor
Maar ehm....hoe werkt dat afvallen met DA? Ik heb hier ook een zwart-wit monster rondlopen van ruim 8 kilo. En het is echt overduidelijk dat ie veul te dik is. Ik ben al overgestapt op ander voer (RC Indoor) en verder krijgt ie NIETS extra's. Apart voeren gaat hier echter lastig worden, net als op gezette tijden eten.
pi_53842511
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 16:58 schreef Ingetje79 het volgende:

net als op gezette tijden eten.
dat is toch niet zo lastig? smorgens wat in de bak en savonds
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:05:48 #160
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53843370
Overigens ik ben bezig om me in te zetten voor het Jochem Fonds Sinds Poekie er niet meer is wil ik wat terug doen voor de poesjes. Aangezien ik ontzettend veel plezier van haar heb gehad.

Ik heb tig topics in V&A lopen ( en wat dingen op marktplaats gezet) en de opbrengst van die verkoop gaat naar het Jochem Fonds

Wat dat is? nou dat zal ik hieronder even rechtstreeks van de website van mijn DierenArts plakken ;
quote:
Jochem Fonds

Het mooie aan het werken met dieren is de onvoorspelbaarheid. Je weet nooit wat ze gaan doen
en al helemaal niet wanneer. Zo ook Jochem. Hij kwam binnen bij dierenkliniek Makatsi, niet
wetende dat er zelfs een fonds naar hem vernoemd zou worden!

Jochem was een thuisloze kater, die binnengebracht werd omdat hij medische zorg nodig had.

Met het idee om hem te herplaatsen werd hij opgelapt. Maar zodra er iemand naar hem kwam
kijken, deed hij heel akelig! Blazen en zich verstoppen…dat was alles wat hij deed!

Hij is, zoals waarschijnlijk door hem gewenst, gebleven en onze mascotte geworden.

Na Jochem hebben zich vele gemeld: van bekkenbreuken tot ongewenst gedrag, van plaskater tot zwerver; ze waren allemaal van harte welkom.

Nu is kliniekat ontstaan uit het Jochemfonds. Een huiskamer met herplaatsers…opgelapt en
opgefrist; klaar om een nieuw huis ‘onveilig’ te maken.

Nu brengt zo’n project natuurlijk de nodige kosten met zich mee…en we proberen deze
kliniekatten snel te plaatsen. Toch zijn er startkosten: een bloedtest om aids en leukemie uit
te sluiten, ontvlooien, ontwormen, chippen en vaccineren.

Tijdens hun verblijf eten en ontlasten ze zich, een terugkerend evenement. Dus bergen blikvoer
en kattenbakvulling…het vliegt erdoor! Ook medische hulp en medicijnen kosten geld, ook al
komt het uit eigen apotheek. De katten worden allemaal gecastreerd/gesteriliseerd geplaatst.

Nu vragen wij voor onze herplaatsingen alleen veel liefde en een goed huis, dus daar komt
geen geld binnen. We proberen via de koffie in de wachtkamer en de fooienpot geld in
te zamelen voor ons mooie doel. Hier en daar komt een geweldige gift binnen, die we
dan in onze speciale spaarpot doen.
Ook speelmuizen en speelattributen worden met regelmaat gedoneerd…zeer welkom!

In het najaar van 2006 zat de Jochem spaarpot weer goed vol. De nood op de bovenverdieping was hoog;
er lag nog vloerbedekking welke nu wel echt aan vervanging toe was.
Nu ligt er prachtig vinyl, wat goed te reinigen is. We hebben enkele praktijkkatten zitten die nog wel eens wat laten vallen...dat is nu goed op te ruimen...dus
kom maar op met die keuteltjes!

Ook was de oude kattenren door het natte
Nederlandse weer aangetast en niet meer
echt "katproof".
Het is nu groot genoeg om de katten een eigen
pekje te gunnen. Er komen nog meer
speelattributen; om lekker in te klimmen en aan
te krabben.

Het was voor de bewoners natuurlijk wel een drukte van jewelste...en af en toe werd dat
gevierd met kattekwaad en soms ook met een ferme mep. Maar met zo'n mooi huis in het verschiet....en met een beetje extra snoepjes en blikvoer was dat het wachten het wel waard!

En nu maar eerst alles "beknijpen"...kortom: FEEST! Lekker rennen en donderjagen...achter de
blaadjes aan...achter elkaar aan...verstoppertje spelen...
het lijkt wel of er een nieuw huis is gemaakt!

De bovenverdieping is nu klaar voor wat betreft de vloeren en het buitenverblijf. We gaan nu sparen
voor een nieuwe trap en nieuwe lambrisering. Zo wordt het langzaamaan een ware kattenparadijs,
waar de blijvende praktijkkatten kunnen leven en spelen.

Jochem kan tevreden zijn met zijn paradijs!

We hebben nu ongeveer 100 katten een nieuw huis gegeven…en we gaan door! Tot nu toe zijn er
8 katten blijven hangen, allemaal katten met een verhaal en afhankelijk van zorg.

We zullen ze op een andere pagina 1 voor 1 aan U voorstellen: onze drijfveren! Deze katten
zijn eigendom van Dierenkliniek Makatsi …hoewel…wanneer ben je eigenaar? Volgens mij
zijn wij personeel! Om een tipje van de sluier op te lichten: de dames en heren hebben
zowaar vaste knuffeldames, die ze regelmatig bezoeken en vertroetelen……
wat wil een kliniekat nog meer?

dit is Jochem
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:19:06 #161
189563 FurryRedElmo71
1971...een goed jaar !
pi_53843645
Hey Ingetje79 !

Nog even snel voordat ik de kuierlatten neem naar huis...kon ik gelijk m'n signature nog even aanpassen
Panda's vorige adres voor het asiel was de locale snackbar waar ze een graag geziene gast was aan de tafeltjes. Ik heb van de kattenverzorgster uit het asiel begrepen dat ze naast kattenbrokjes dus ook een hoop vette happen bij elkaar wist te bedelen met haar geel/groene ogen.
Jammer genoeg hebben ze Panda niet gewogen in het asiel, maar ik denk achteraf dat ze toch minimaal over de 10-11 kg woog.
In het asiel is ze al wat gewicht kwijtgeraakt omdat er geen vette happen meer waren (wat je een beetje kon zien aan haar achterflank), maar voor de rest was het een dikke schommel met weinig energie die zich nauwelijks kon wassen.
In het asiel stonden er altijd bakken met brokken klaar, dus als ze honger had was dat makkelijk te fiksen. Toen ik haar thuis kreeg gaf ik 3x per dag verdeeld alleen brokjes met 's avonds voor het slapen wat natvoer. Probeerde geen tussendoortjes te geven, maar het vlees van het vrouwtje was soms wel zwak hoor !
Panda en Sally krijgen apart voer, Sally op het aanrecht zodat Panda er niet bij kan.
Ging allemaal OK, zag dat Panda heel langzaam wat meer energie kreeg, makkelijker op de bank kon springen, traplopen, etc. Schoonhouden van de kont bleef moeilijk (haar vacht houdt het midden tussen kort en langharig), maar dat probeerde ik zo goed mogelijk bij te houden (gelukkig is Panda erg "handteerbaar" en laat ze heel veel toe)
Panda en Sally mochten op het balkon lekker rondschooieren, en na een warme zondag in Augustus merkte ik dat Panda wel erg vaak haar achterpoten likte en bij haar achterflank probeerde te komen, ze was erg onrustig. Vacht inspecteren en onder haar staart...hmmmm..wat zijn dat voor witte, kriebelende wormpjes ? Eentje gepakt en in een fotoroldoosje gedaan, en die maandag even langs de dierenarts gelopen..."dat zijn maden, mevrouw !" AAARRGGHH !!!
Blijkt dat waarschijnlijk die warme zondag blauwe vleesvliegen eitjes hebben gelegd in Panda's vacht en onder haar staart die door de warmte waren uitgekomen en richting huid/vlees aan het knagen waren..
Dus met een noodgang naar de dierenarts alwaar er eerst foto's werden gemaakt van mijn arme Poekie (de DA had nog nooit een maden-infectie bij een kat gezien, en zowiezo was Panda's formaat al een bezienswaardigheid), en daarna er een flinke wasbeurt met desinfecterende shampoo op het menu stond.
Ik ben me toen echt wild geschrokken, want ik wist wel van het gevaar van vliegen bij konijnen, maar bij katten ??
Afijn, dit was natuurlijk ook het sein om onder begeleiding van de DA Panda te laten afvallen.
Vanaf begin September krijgt Panda over 24 uur verdeeld 60 gram Hill's R/D, en helemaal NIETS anders. Met deze 60 gram zou Panda in ongeveer 54 weken naar haar streefgewicht van 4.5 kg afvallen (bij de DA woog ze 9.75 kg).
Elke maand laat ik haar gratis wegen bij de DA, en houden we haar progressie bij in een mooi staatje in het systeem. Panda is gelukkig dol op de brokjes, en ik geef haar 3x per dag 20 gram. In het begion gaf ik ook nog wat natvoer erbij voor de antibiotica die ze moest slikken voor het tegengaan van een infectie door de maden en was ik soms zwak met een snoepje hier, beetje voer daar, maar bij de volgende gewichtscontrole was ze toen gelijk 10.32 kg (OEPS !!!!)
Na die controle was ik 9 dagen op vakantie, en mijn moeder is heel streng met voeren, dus dat was een goede kickstart om Panda ook te laten wennen aan alleen maar brokjes. Bij de volgende gewichtscontrole 2 weken na de 10.32KG meting was ze 9.9kg (hoera !)

Ik zie echt al verandering, ze heeft meer energie, wordt leniger, die enorme schommelbuik is heel langzaam aan het slinken, en ze kan heeeeel hard achter brokjes aanrennen
Wel moet ik uitkijken dat ik niets aan eten laat slingeren, vorige week had ik een aangebroken zak pepernoten naast de bank laten liggen, maar die was wel vakkundig opengescheurd en er was heerlijk gesmuld (plus gelijk 3 dagen diaree...)
Ik eet tegenwoordig ook niet meer op de bank maar netjes aan de keukentafel omdat Panda toch nog steeds aardig geobsedeerd kan reageren op eten. Maar als ze merkt dat er niets te halen valt is ze al snel weg, dus daar maken we ook al progressie mee
Phoe ! Een heel verhaal...morgen weer verder

Een fijne avond allemaal !

Furry
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2007 @ 18:32:53 #162
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_53843950
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:05 schreef Qwea het volgende:
Overigens ik ben bezig om me in te zetten voor het Jochem Fonds Sinds Poekie er niet meer is wil ik wat terug doen voor de poesjes. Aangezien ik ontzettend veel plezier van haar heb gehad.

Ik heb tig topics in V&A lopen ( en wat dingen op marktplaats gezet) en de opbrengst van die verkoop gaat naar het Jochem Fonds

Wat dat is? nou dat zal ik hieronder even rechtstreeks van de website van mijn DierenArts plakken ;
[..]

[ afbeelding ]
dit is Jochem
Is er een rekeningnummer voor het Jochemfonds? Ik heb net mijn huis verkocht, daar kan best iets af voor een mooi kattenhuis
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:44:06 #163
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53844208
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:19 schreef FurryRedElmo71 het volgende:
Hey Ingetje79 !

Nog even snel voordat ik de kuierlatten neem naar huis...kon ik gelijk m'n signature nog even aanpassen
Panda's vorige adres voor het asiel was de locale snackbar waar ze een graag geziene gast was aan de tafeltjes. Ik heb van de kattenverzorgster uit het asiel begrepen dat ze naast kattenbrokjes dus ook een hoop vette happen bij elkaar wist te bedelen met haar geel/groene ogen.
Jammer genoeg hebben ze Panda niet gewogen in het asiel, maar ik denk achteraf dat ze toch minimaal over de 10-11 kg woog.
In het asiel is ze al wat gewicht kwijtgeraakt omdat er geen vette happen meer waren (wat je een beetje kon zien aan haar achterflank), maar voor de rest was het een dikke schommel met weinig energie die zich nauwelijks kon wassen.
In het asiel stonden er altijd bakken met brokken klaar, dus als ze honger had was dat makkelijk te fiksen. Toen ik haar thuis kreeg gaf ik 3x per dag verdeeld alleen brokjes met 's avonds voor het slapen wat natvoer. Probeerde geen tussendoortjes te geven, maar het vlees van het vrouwtje was soms wel zwak hoor !
Panda en Sally krijgen apart voer, Sally op het aanrecht zodat Panda er niet bij kan.
Ging allemaal OK, zag dat Panda heel langzaam wat meer energie kreeg, makkelijker op de bank kon springen, traplopen, etc. Schoonhouden van de kont bleef moeilijk (haar vacht houdt het midden tussen kort en langharig), maar dat probeerde ik zo goed mogelijk bij te houden (gelukkig is Panda erg "handteerbaar" en laat ze heel veel toe)
Panda en Sally mochten op het balkon lekker rondschooieren, en na een warme zondag in Augustus merkte ik dat Panda wel erg vaak haar achterpoten likte en bij haar achterflank probeerde te komen, ze was erg onrustig. Vacht inspecteren en onder haar staart...hmmmm..wat zijn dat voor witte, kriebelende wormpjes ? Eentje gepakt en in een fotoroldoosje gedaan, en die maandag even langs de dierenarts gelopen..."dat zijn maden, mevrouw !" AAARRGGHH !!!
Blijkt dat waarschijnlijk die warme zondag blauwe vleesvliegen eitjes hebben gelegd in Panda's vacht en onder haar staart die door de warmte waren uitgekomen en richting huid/vlees aan het knagen waren..
Dus met een noodgang naar de dierenarts alwaar er eerst foto's werden gemaakt van mijn arme Poekie (de DA had nog nooit een maden-infectie bij een kat gezien, en zowiezo was Panda's formaat al een bezienswaardigheid), en daarna er een flinke wasbeurt met desinfecterende shampoo op het menu stond.
Ik ben me toen echt wild geschrokken, want ik wist wel van het gevaar van vliegen bij konijnen, maar bij katten ??
Afijn, dit was natuurlijk ook het sein om onder begeleiding van de DA Panda te laten afvallen.
Vanaf begin September krijgt Panda over 24 uur verdeeld 60 gram Hill's R/D, en helemaal NIETS anders. Met deze 60 gram zou Panda in ongeveer 54 weken naar haar streefgewicht van 4.5 kg afvallen (bij de DA woog ze 9.75 kg).
Elke maand laat ik haar gratis wegen bij de DA, en houden we haar progressie bij in een mooi staatje in het systeem. Panda is gelukkig dol op de brokjes, en ik geef haar 3x per dag 20 gram. In het begion gaf ik ook nog wat natvoer erbij voor de antibiotica die ze moest slikken voor het tegengaan van een infectie door de maden en was ik soms zwak met een snoepje hier, beetje voer daar, maar bij de volgende gewichtscontrole was ze toen gelijk 10.32 kg (OEPS !!!!)
Na die controle was ik 9 dagen op vakantie, en mijn moeder is heel streng met voeren, dus dat was een goede kickstart om Panda ook te laten wennen aan alleen maar brokjes. Bij de volgende gewichtscontrole 2 weken na de 10.32KG meting was ze 9.9kg (hoera !)

Ik zie echt al verandering, ze heeft meer energie, wordt leniger, die enorme schommelbuik is heel langzaam aan het slinken, en ze kan heeeeel hard achter brokjes aanrennen
Wel moet ik uitkijken dat ik niets aan eten laat slingeren, vorige week had ik een aangebroken zak pepernoten naast de bank laten liggen, maar die was wel vakkundig opengescheurd en er was heerlijk gesmuld (plus gelijk 3 dagen diaree...)
Ik eet tegenwoordig ook niet meer op de bank maar netjes aan de keukentafel omdat Panda toch nog steeds aardig geobsedeerd kan reageren op eten. Maar als ze merkt dat er niets te halen valt is ze al snel weg, dus daar maken we ook al progressie mee
Phoe ! Een heel verhaal...morgen weer verder

Een fijne avond allemaal !

Furry
Denk er maar aan dat dieren veel pijnlijke problemen door overgewicht kunnen krijgen, dan wil je best uitkijken met de snoepjes. . Maar je lijkt het best goed te doen toch?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 19:01:06 #164
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53844587
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 18:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Is er een rekeningnummer voor het Jochemfonds? Ik heb net mijn huis verkocht, daar kan best iets af voor een mooi kattenhuis
Ik kan als je zo wilt wel even voor je bellen naar de dierenarts.... Die kan ik tussen 19 en 20u bereiken

Er staat een pot in de wachtkamer, maar volgens mij kun je het ook gewoon op hun rekening overmaken met als beschrijving "voor het jochem fonds" ik PM je de site even, kun je de aanpassingen zien die ze hebben gedaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2007 @ 19:20:00 #165
13151 crew  Rewimo
pi_53845087
En je hebt een PM terug
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 oktober 2007 @ 19:30:53 #166
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53845402
En jij ook De DA belt me straks terug

Tof dat je wilt meehelpen
  † In Memoriam † woensdag 10 oktober 2007 @ 19:31:01 #167
37843 lady-wrb
kortaf
  woensdag 10 oktober 2007 @ 19:49:49 #168
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53845894
stoer hea

Rewimo
  woensdag 10 oktober 2007 @ 19:55:32 #169
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53846040

Rewimo
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:45:43 #170
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53847386
* Ingetje79 voelt een 2e actie aankomen

Goeie actie en Rewimo....

Furry, tnx voor je verhaal. Wij hebben echter nog 3 katten die prima op gewicht zijn en ze zijn hier gewend te eten wanneer ze willen.
En Melvin eet echt niet veel ofzo, hij is gewoon superlui
Ik ben wel es bang dat het bijv. de schildklier zou kunnen zijn... Maar Melvin + DA = levenslange verminking van Ingetje. Binnenkort toch maar es bloed laten prikken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 oktober 2007 @ 20:52:31 #171
13151 crew  Rewimo
pi_53847591
Hee zeg, jullie maken me helemaal verlegen

En heel stiekem zat ik aan de FOK!kerstactie te denken... Zou een mooi doel zijn toch?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 20:59:15 #172
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53847810
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:52 schreef Rewimo het volgende:
Hee zeg, jullie maken me helemaal verlegen

En heel stiekem zat ik aan de FOK!kerstactie te denken... Zou een mooi doel zijn toch?
Zeker, maar zou daar nu alweer veel animo voor zijn dan ?
Ik had het telaat door met de asiel actie
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  woensdag 10 oktober 2007 @ 21:27:48 #173
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53848680
Ik zat ook al een poosje aan een fok kerstactie te denken. En als de DA dan zelf een rekening opent ( wat ws morgen gaat gebeuren en anders op zeer korte termijn ) hoeft ook niemand de financiele dingen te regelen toch?
  woensdag 10 oktober 2007 @ 21:31:57 #174
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53848788
Vraag gewoon Greys als oppersmurf..euh...activiste. Die heeft zo haar truukjes om dingen los te krijgen van mensen
  donderdag 11 oktober 2007 @ 07:06:08 #175
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53855186
ik heb Greys gepmt

Het lijkt me echt geweldig om een kerstactie voor het Jochem fonds te houden
pi_53855487
Dan doe ik deze keer ook mee! Ik was wat te laat bij de dierenasiel actie.

Hoe is het nu Qwea en lady-wrb?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 11 oktober 2007 @ 08:14:51 #177
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53855530
Mja gaat wel. Ik mis dr ontzettend maar ik ben zo druk bezig met het Jochemfonds dat ik godzijdank afleiding heb. Zometeen naar school, en als ik terug kom maar eens kijken wat Greys en ElisaB te melden hebben
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:14:29 #178
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53860550
oeh oeh, als ik strax terug ben ga ik een topic maken in F&F voor de kerstactie. Maar hoe moet dat dan qua mensen die meewillen het geld brengen? Hoe regel je dat?

Ik had elisaB ook al even gepmt. Ook met de vraag hoe dat met het geld moet. Want ik kan me voorstellen dat mensen niet zomaar even wat geld naar mijn rekening over gaan maken.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:16:33 #179
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53860589
Ik denk dat je beter een jaarlijkse actie kunt houden eigenlijk.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:16:38 #180
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53860590
Is het niet al wat vroeg voor een kerst-actie? Denk dat je beter ff een maandje kunt wachten, aangezien een aantal mensen nog aan het bijkomen zijn van de vorige actie
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:17:49 #181
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53860625
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:16 schreef Harajuku. het volgende:
Ik denk dat je beter een jaarlijkse actie kunt houden eigenlijk.
Hara, heb je al contact gehad met Zwollywood?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:23:38 #182
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53860759
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:16 schreef Ingetje79 het volgende:
Is het niet al wat vroeg voor een kerst-actie? Denk dat je beter ff een maandje kunt wachten, aangezien een aantal mensen nog aan het bijkomen zijn van de vorige actie
Mja dacht ik ook aan, maar strax zijn er meer mensen met het idee van een kerstactie..... En is NOV niet laat?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 12:27:41 #183
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53860859
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:17 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Hara, heb je al contact gehad met Zwollywood?
Nee, ik moet vandaag even overleggen met mijn ouders wanneer zij kunnen en daarna mail ik het asiel. Lijkt me wat handiger omdat mijn moeder onregelmatig werkt, dus dan kan ik zelf een paar data geven. .
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:10:45 #184
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53861717
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 12:23 schreef Qwea het volgende:

[..]

Mja dacht ik ook aan, maar strax zijn er meer mensen met het idee van een kerstactie..... En is NOV niet laat?
Nee joh... 4 tot 5 weken elk vrij uurtje in Fok! stoppen om mailtjes te beantwoorden, PM's te sturen, het topic bij te houden, alles te organiseren enz. enz. enz. is echt lang zat hoor
  donderdag 11 oktober 2007 @ 14:57:01 #185
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53863717
ooh, oke

Dan wacht ik nog even. Ik had al een heel plan van aanpak op papier gezet
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:13:26 #186
189563 FurryRedElmo71
1971...een goed jaar !
pi_53866430
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 20:45 schreef Ingetje79 het volgende:
* Ingetje79 voelt een 2e actie aankomen

Goeie actie en Rewimo....

Furry, tnx voor je verhaal. Wij hebben echter nog 3 katten die prima op gewicht zijn en ze zijn hier gewend te eten wanneer ze willen.
En Melvin eet echt niet veel ofzo, hij is gewoon superlui
Ik ben wel es bang dat het bijv. de schildklier zou kunnen zijn... Maar Melvin + DA = levenslange verminking van Ingetje. Binnenkort toch maar es bloed laten prikken.
Oww....dan is er inderdaad geen reden om echt via de dieren-arts af te gaan vallen met specifiek voer, en als Melvin gewoon lekker in z'n vel zit, is het toch prima ?
Ahaa..jij hebt zo'n tijger die al helemaal wild wordt als je alleen al aan de DA denkt...phoe...dan ben ik toch blij met een poes die geheel vrijwillig in de vervoersbox stapt als je er een brokje ingooit..'t is zo'n lekkere sul soms.

Ik heb voor Panda trouwens een winkelwagentje "geleend" bij de plaatselijke Lidl omdat ik geen auto heb, de box te groot is voor de fiets (en er een aantal keren bijna afkukelde...) en het toch wel een end sjouwen is lopend....dus voor haar gewichtscontrole gaat het Poekie-monster per limousine Ze vindt het wel grappig, ligt heel relaxed in de box naar buiten te kijken naar al het rumoer op straat...

@ Harajuku: Inderdaad, het was echt een vorm van dierenmishandeling hoe Panda was "volgepropt" tot het gewicht dat ze was. Je zag gewoon dat ze helemaal niet lekker in haar vel zat en door haar overgewicht gewone "poezendingen" als wassen en lekker rondrennen/spelen niet kon doen zonder gelijk moe te zijn.
Nu we een halfjaar verder zijn en ze al wat gewicht kwijt is kan ik al heel goed aan haar merken dat ze al een stuk vrolijker is en zich beter voelt. Dus dat is echt de perfecte motivatie voor mij om me heel goed en gediciplineerd aan het dieet te houden
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:15:30 #187
189563 FurryRedElmo71
1971...een goed jaar !
pi_53866477
Oeeee...misschien een nieuwe FOK! F&F aktie in de pen !

Klinkt goed, prachtig goed doel ook trouwens als ik het zo lees van het Jochem fonds...
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:21:30 #188
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53866607
Ik heb een PM van Greys gekregen, deze plaats ik even hieronder ;
quote:
Hoi! Wat een eer, oppersmurf!
Ik deed het ook voor het eerst hoor, ik heb me suf gePMd naar ElisaB hoe het moest, want ik had werkelijk geen flauw benul. Ik vraag me alleen af of de Fokkers op alweer een nieuwe actie zo snel na de vorige zitten te wachten. Maar je kunt twee dingen doen denk ik:

- Een topic openen met de mededeling wat het Jochem fonds is en dat ze geld nodig hebben en dan het rekeningnummer er bij noemen van de dierenarts zelf.

- Een topic openen met de mededeling wat het Jochem fonds is en dat je zelf geld wilt inzamelen en het dan daarna in 1x geven.

Ik heb toen zelf een rekening geopend (duurde vrij lang voordat alles 'het deed', zo'n anderhalve week, dus hou daar mee rekening in je planning). Om te voorkomen dat mensen zouden denken dat ik het geld zelf in mijn zak zou steken heb ik steeds tussentijds een tussenstand in het topic genoemd en een controleur benoemd. In mijn geval was dat ElisaB. Zij had dus volledige inzage in mijn rekening en mocht alles checken. En aan het bedrag op de cheque op de foto's kon iedereen dus mooi meteen zien dat ook het hele bedrag aan het asiel is geschonken, dat ik er niet ineens 300 afgehaald had en ben wezen shoppen

Je moet ons maar even in het SC F&F topic op de hoogte houden wat je wilt, kletsen we er daar over verder en we willen je altijd bij staan met raad en daad en tips!

Succes!

Groetjes, Greys
Ik wil dus graag idd zelf het geld in 1x geven. Het hoeft overigens niet enkel geld te zijn hoor, goederen zijn ook welkom. Overigens had ik al een plan opgesteld dat ik ook mooi langs de dierenzaken in de buurt hier kon gaan om te vragen of ze bv wat voer/geld/krabpalen ect etc wilden doneren.

ik heb 3 rekeningen, 1 studenten rekening, daar wordt ALLES afgetrokken qua vaste lasten, 1 spaarrekening en 1 betaalrekening waar wat geld opstaat. Die betaalrekening gaat niks vanaf, behalve elk kwartaal 6.20 voor het pasje, maar dat is pas betaald Dus ik kan de betaalrekening leegtrekken en daar het jochem geld op laten storten.

Nu zoek ik dus nog een controleur Iemand die zich oppert?

Nu werd er dus al gezegd dat het nu wat snel is om weer een actie te starten. Dus ik zat zelf te denken aan 1 November oid? Maar waar ik dus wel mee zit is het "probleem" dat misschien iemand anders ook een actie wil houden en me voor is.

Ooh, en ik vroeg me af of ik het geld van de verkoop ook erbij moest doen, of dat ik ze daar morgen oid alvast blij mee kan/mag maken

Dus tips/opmerkingen/ ect zijn welkom mensen. Roep maar

[ Bericht 0% gewijzigd door Qwea op 11-10-2007 18:43:39 ]
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 oktober 2007 @ 17:23:21 #189
163650 Greys
pi_53866645
Even wild naar Furry zwaaien hoor!
En sorry van de stalk-actie, je hebt een lieve moeder

Qwea, ik heb je al uitgebreid gePMd, (EDIT: ah, die staat inmiddels hierboven zie ik ) maar je bent altijd welkom om tips enzo te vragen uiteraard Bedenk echter wel dat het voor mij ook de eerste keer was om zoiets op te zetten hoor en ik heb er veel hulp bij gehad van allemaal lieve Fokkers
Ik weet dus niet of het zo snel na de vorige actie alweer aan zal slaan op grote schaal, maar je moet de PM maar even lezen welke opties er allemaal zijn En dan babbelen we hier gewoon verder!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 oktober 2007 @ 17:24:08 #190
163650 Greys
pi_53866662
Ow euh Qwea-beeb, je mag de PM best hier plaatsen, niets geheims aan, maar wil je mijn naam dan even in Greys veranderen?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:44:22 #191
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53868321
gedaan sorry!
  † In Memoriam † donderdag 11 oktober 2007 @ 19:36:38 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_53869458
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 08:10 schreef Cat22 het volgende:
Dan doe ik deze keer ook mee! Ik was wat te laat bij de dierenasiel actie.

Hoe is het nu Qwea en lady-wrb?
doerak is terug.
we hebben de urn zonet opgehaald.
het is echt verbazingwekkend hoe weinig as er over is. nooit geweten.
ze is er in ieder geval weer.
maar de stilte blijft
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 oktober 2007 @ 20:05:58 #193
163650 Greys
pi_53870112
Lieve lady-wrb. Ik hoop dat je de urn een mooi plekje hebt kunnen geven in je huis en dat je het verlies een plekje in je hart zult kunnen geven. Sterkte.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:07:30 #194
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53870148
Sterkte LWRB.

Ook hier vet vaak nog een "ik mis poekie zo ontzettend" kut moment
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:07:35 #195
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53870152
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 19:36 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

doerak is terug.
we hebben de urn zonet opgehaald.
het is echt verbazingwekkend hoe weinig as er over is. nooit geweten.
ze is er in ieder geval weer.
maar de stilte blijft
Raar is dat he, zo''n klein beetje as wij kregen mijn Oma mee terug in een Pringles bus, haha niet een echte natuurlijk, maar wel zo groot en hetzelfde idee dat er zo weinig maar overblijft he
Fijn dat ze weer thuis is, hebben jullie al een mooi plekje bedacht ?
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:13:17 #196
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_53870254
Fijn dat ze toch weer thuis is....sterkte

Wij hebben Oma thuis staan in een vaas van haar eigen kaststel, toch wel een mooie gedachte vind ik het.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 11 oktober 2007 @ 20:19:06 #197
163650 Greys
pi_53870395
Jij ook sterkte natuurlijk, Qwea!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:27:02 #198
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_53870585
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:07 schreef Qwea het volgende:
Sterkte LWRB.

Ook hier vet vaak nog een "ik mis poekie zo ontzettend" kut moment
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
  donderdag 11 oktober 2007 @ 20:27:05 #199
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_53870587
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 20:19 schreef Greys het volgende:
Jij ook sterkte natuurlijk, Qwea!
thnx meis

Even wat vrolijker nieuws ;

Baloe de sneaky bastard heeft de bank ontdekt. Hij ligt er natuurlijk altijd wel op als ik er opzit en mn ouders weg zijn (hij mag niet op de bank) maar vandaag lag meneer er op toen ik thuis kwam. En dat is bijzonder

Gelijk ook kijken van "Ja heuj ik doe echt NIKS fout hoor "

1 nov moet die gek weer naar de DA ivm zn schildklier. Hopen dat de pillen aanslaan.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 02:38:16 #200
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_53878401
!

Even een tvp... Want ik plaats nu al mn (minder vrolijke) Ziggy-verhalen in het actietopic, maar ik weet dat dat niet echt de plaats is.

Bluhg, met Ziggy gaat het op zich goed, maar medisch niet echt. Ik ben van de week met haar naar de dierenarts geweest, ik dacht dat ze oormijt had, dat had ze dus ook, maar de dierenarts schrok ongeveer toen ze Ziggy zag. Ze was volgens haar veels te mager, zeker omdat ze ook zo oud is (ze schatte haar op 14-16 jaar), ze was verbaasd dat het asiel geen bloedonderzoek gedaan heeft...
Nou, bloedonderzoek is gedaan en de voorlopige uitslag volgens de assistente is inderdaaad niet zo goed, haar schildklier functie is niet goed (3x te hoog) evenals 2 andere waardes maar dat horen we morgen. Haar nieren zijn wel goed dus dat is wel een opluchting.
Morgen dus de uitslag, ik ben nerveus, waarschijnlijk is Ziggy wel te helpen met pillen en aangepaste voeding.
Zodra ik de uitslag weet, ga ik ook het asiel bellen, want hoe leuk ik hetasiel ook vond, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Dit leek me gewoon een standaard onderzoek wat al gedaan had moeten worden en dat hebben ze dus niet gedaan (Ziggy heeft ook oormijt en dat kan ze alleen maar in het asiel opgelopen hebben)...
Dus ik ben benieuwd hoe ze gaan reageren. Ik vind het jammer want ik was heel erg tevreden over het asiel in Krimpen. Ik zou Ziggy voor geen goud willen missen, maar ze hebben ons gewoon een 'zieke' poes verkocht, en zo hoort het niet. Ziggy maakt het allemaal niet uit, die ligt hier tevreden te spinnen en knorren en is een lekkere chagerijnige poes die ontzettend veel liefde en geborgenheid geeft. Ze is een onmisbaar deel van onze familie, nu al...

groetjes MB en re
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')