Linkje?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:49 schreef Qwea het volgende:
Ik hoop dat een Jochem kerstactie in NOV een beetje van de grond wil komen btw
Alf? Wat?! Dat wist ik helemaal nietquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:23 schreef Qwea het volgende:
ja, ik zag het ja![]()
Poekie, Inso dr hond, Doerak, Alf
Hoe bedoel je? Naar de kerstactie? of naar wat het jochemfonds is? Want de kerstactie moet 1 nov in F&F nog even opstarten. Wou het nu al doen maar volgens de mensen hier is dat niet zo slim omdat mensen net een actie achter de rug hebbe.quote:
Ik wil het wel proberen voor je. Mail 'm maar.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:29 schreef Qwea het volgende:
Deed me denken aan Poes![]()
Iemand die hier kan fotoshoppen? Ik heb namelijk geen usericon behalve deze van Poekie, en mn vent isser niet, dus ik vroeg me af of iemand dat "huisdier vh jaar" eruit kon slopen
Ow, ik dacht dat je al van start was gegaanquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:42 schreef Qwea het volgende:
Hoe bedoel je? Naar de kerstactie? of naar wat het jochemfonds is? Want de kerstactie moet 1 nov in F&F nog even opstarten. Wou het nu al doen maar volgens de mensen hier is dat niet zo slim omdat mensen net een actie achter de rug hebbe.
Nee, wilde ik wel doen maar misschien is het idd slimmer om even te wachten tot novemberquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ow, ik dacht dat je al van start was gegaan
Alf!quote:k weet niet zeker wat het is geweest, hij is vannacht ineengestort, en in de loop van de dag heeft hij ontlasting laten lopen en wilde niet meer eten of drinken. Toen de dierenarts kwam wilde hij zijn kop al niet eens meer optillen. De DA hoorde een heleboel hartruis en hij had dus die verlamming, kan op een beroerte duiden.
We konden het de oude schat ook niet aandoen om hem naar de dierenarts te leuren en allerlei onderzoeken te doen, dat had hij misschien al niet eens overleefd, en hij vond de kliniek altijd al vreselijk, dus hebben we hem thuis in laten dutten.
Nu weet ik niet meer zeker of we daar niet te snel over geoordeeld hebben, maar dat is meer omdat ik hem zo mis
You've got mailquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:42 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik wil het wel proberen voor je. Mail 'm maar.
Whehequote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:52 schreef Rewimo het volgende:
Ik duim met je mee, MB. Hopelijk gaat ze zich snel beter voelen. En wat de oren betreft, misschien kun je haar in een handdoek rollen![]()
Klinkt misschien gemeen ;quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:58 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Whehe
Nou ja, het is niet eens dat ze krabbelt ofzo, ze stribbelt wel wat tegen hoor, maar niet erg. Maar ze schudt steeds met haar kop. En dan is het moeilijk het goede gaatje te vinden en dat tuitje er echt in te krijgen. Maar ik heb goede hoop voor morgen
bedankt voor je verhaalquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:39 schreef FurryRedElmo71 het volgende:
Lady-wrb, mag ik nog even een ervaringsverhaaltje wat betreft "nieuwe kat" geven ?
Ik heb sinds ik op mezelf woon (11 jaar nu) altijd katten gehad. Eerst twee broertjes uit het asiel die daar in een doos waren gezet, Liam en Jarvis. In 2005 overleed Jarvis (10) aan geelzucht, en bleef Liam over. Na een drietal weken ben ik langs het asiel geaan voor een maatje voor Liam omdat hij zich toch eenzaam voelde zonder zijn broer. Entree van Terri, een eigenwijze 8 jarige wit/cyperse poes die zich meer aan mij hechtte dan aan Liam. Liam overleed in 2006 als 11-jarige, ook aan geelzucht. Terri miste hem niet erg, en we hadden het heel gezellig zo saampjes.
Afgelopen januari werd Terri door de plaatselijke buurkater aangevallen op mijn balkon 's avonds en liep een lelijke bijtwond in haar nek op met een stembandverlamming. Met medicijnen en veel rust in het Rotterdamse Dierenziekenhuis is ze nog een beetje opgelapt, maar toch ging het langzaam bergafwaarts en is ze op 26 februari alsnog aan de gevolgen overleden (op een zaterdagmorgen).
Ik besloot om eerst even een aantal weken te wachten voordat ik misschien weer eens zou gaan kijken naar een kat, omdat het toch een beetje als "verraad" voelde om al heel snel een nieuw poezebeest in huis te halen. Nou....de eerste dagen waren zo enorm zwaar...ik "voelde" haar nog steeds bij me en dacht haar overal te zien (had dat bij Liam ook), en het was zo enorm stil in huis..geen poes lekker tegen je aankletsen, meedrentelen naar de badkamer, slapen op bed...ik heb in die week nog nooit zoveel gehuild als toen, zelfs niet toen een 5-jarige relatie uitging. Ik had er gewoon helemaal geen zin meer in.
Het was alsof er een stuk van mijn hart ruw was afgescheurd, een hel.
Ik heb ook twijfels gehad, was het niet te snel na Terri's overlijden ? Ik voede me toch wel schuldig, maar zou Terri ook niet graag willen dat ik een andere kat net zo'n lief thuis zou gunnen als zij had gehad die 2.5 jaar ?
Die zaterdag daarop was ik in Spijkenisse bij het asiel, en zag ik het Poekie-monster (Panda) en Sally, en er was gelijk die "klik". Het is goed zo !
PS: misschien iets te zweverig voor sommigen, maar wie heeft er hier ervaring met dierentolken ? Ik heb soms het gevoel dat Terri, Jarvis en Liam wel eens komen "buurten" en ik heb nog wat vragen over Terri's overlijden en gedrag in de 2,5 jaar dat ze bij me was (ze kon nog wel eens venijnig je opeens "aanvallen")
Een heel fijn weekend allemaal !
Furry
wikkel dr eens in een handdoek.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 19:58 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Whehe
Nou ja, het is niet eens dat ze krabbelt ofzo, ze stribbelt wel wat tegen hoor, maar niet erg. Maar ze schudt steeds met haar kop. En dan is het moeilijk het goede gaatje te vinden en dat tuitje er echt in te krijgen. Maar ik heb goede hoop voor morgen
Thanks, ik ga het proberenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:00 schreef Qwea het volgende:
[..]
Klinkt misschien gemeen ;
Poesje op de bank leggen, op dr zij. Poesje met 1 hand goevasthouden. Met andere hand poesje dr oor druppen. Tada, poesje kan niet weg, en oor is gedrupt
En die ook, als de andere niet lukt.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:03 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wikkel dr eens in een handdoek.
dan kan je dr met een hand in bedwang houden en met de andere hand dr oor behandelen.
ach uhmmie, ik had doerak op mijn arm toen we naar de dierenarts liepen en ik had de kattentas aan mijn andere arm hangen en ik wist dat als ik terug zou gaan, doerak in die tas zou liggen. (ze haatte die tas, ze ging altijd los mee)quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:49 schreef Uhmmie het volgende:
bah lady wrb wat zie ik nu
gecondoleerd...
naar is dat he zulke beslissingen.. maar op het moment dat hij gemaakt moet worden weet je dat zelf eigenlijk ook wel.
hoop dat luca er weer enigzins bovenop komt
het is niet niks om je vriendje voor het leven (want tja.. zolang luca zich kan herinneren was doerak er al natuurlijk) kwijt te raken
RIP doerakje
Ach, die arme Alf... Gelukkig heeft ie de laatste tijd in elk geval nog een geweldig tehuis gehadquote:
Eensquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 22:03 schreef lady-wrb het volgende:
kunnen we nu afspreken dat de rest van de huisdieren hier nog lang en gelukkig gaat leven?
ik vind dat we nu wel genoeg verdrietig nieuws hebben gehad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |