quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 22:36 schreef Greys het volgende:lady-wrb! Ik snap dat je even foto's hebt gemaakt, want inderdaad zou niemand je geloven denk ik anders
Grappig! Dat verwacht je echt nooit aan je pinda-netje!
Nokwanda, agossie, die ziel zou je zeker NU METEEN het liefst gaan ophalen en helemaal te pletter verwennen?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 23:38 schreef Greys het volgende:
Nou dat klinkt inderdaad heel verstandig en logischTof dat je dan zoveel tijd voor hem hebt!
(Maar ik bedoelde het eigenlijk gevoelsmatig... dat je zou willen dat het vast volgende week was)
quote:Op zondag 7 oktober 2007 19:13 schreef Ingetje79 het volgende:
Houden ze je in het asiel wel op de hoogte mbt Poezz?
Wel een prachtbeestje hoor, met veel liefde en zorg gaat dat vast helemaal goed komen bij jullie![]()
Baloe woont inmiddels een weekje in Friesland en vermaakt zich prima! Met de anderen samen gaat het ook goed gelukkig, Ik betrapte hem vanmiddag met Baileys op de deurmat; samen genietend van het zonnetje. De ren is ook geweldig; tis net een klein aapie dan, hangt overal in.
Tis gewoon zo'n schatje![]()
[afbeelding]
Ach meid...quote:Op maandag 8 oktober 2007 08:33 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb zonet de kattentas uit de schuur gehaald.
kan iemand me zeggen dat wat ik nu ga doen het beste is?![]()
![]()
![]()
![]()
Heel veel sterkte.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:33 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb het gedaan
doerak is er niet meer.
ze ligt hier heel vredig in haar mandje.
ik heb net c. ingelicht (hij wist niet dat ik zou gaan)
ik zelf eigenlijk tot een half uur van tevoren ook niet.
vrijdag had ik al zoiets van : dit gaat niet lang meer duren.
gisteren was het voor mij al duidelijker: ze was het aan het opgeven. ze wilde niet meer spinnen, niet meer eten. (ik heb haar toen wel gedwangvoederd overigens)
vanochtend heeft ze nog een plakje ham gegeten (zelf)
ze spinde wel, maar had van die grote angstige ogen waardoor ik het idee had dat ze pijn had.
toen heb ik geen moment meer geaarzeld.
met nu dit dus.
shit, doerak was al niet zo lawaaierig, maar wat kan stilte pijn doen aan je oren
en wat nu met luca? hij weet dat het elk moment afgelopen kan zijn, maar hij kan het niet goed bevatten.
luca is 8, maar hij weet al 3 jaar dat doerak ziek is.quote:Op maandag 8 oktober 2007 09:50 schreef senesta het volgende:
Ach, wat sneu![]()
Heel veel sterkte lady-wrb.
Het zal voor luca ook wel erg verdrietig zijn, jullie hadden doerak natuurlijk al zijn hele leventje.
Maar als je hem verteld dat ze pijn had en niet meer wilde eten begrijpt hij het misschien beter dan we nu kunnen voorzien.
Hoe oud is luca nu?
Ik denk wel dat ze het einde aanvoelen, ik zag het bij qwea, en ik zie het nu bij jullie ook weer.quote:Op maandag 8 oktober 2007 15:11 schreef lady-wrb het volgende:
zonet kwam ik thuis.
ik deed de poort open en dacht gemauw te horen.stom is dat. geen doerak die met dr ouwe lijfje blij mauwend op me af kwam hobbelen.
en toen kwam ik binnen. het is vreemd en toch vertrouwd: doerak in dr mandje, opgerold met 1voorpootje omhooggekruld. haar favoriete houding.
zo kon ze uren aan een stuk liggen slapen. altijd weer dat ene kromme pootje omhoog.
ik heb er weer een hele tijd bij gezeten. stil en verdrietig.
ze ziet er eigenlijk niet anders uit. het is net of ze slaapt. in gedachten hoor ik haar weer spinnen.
gek is dat, dat nu ze dood is, ze toch weer in diezelfde favoriete slaaphouding ligt met dat pootje, terwijl ik haar toch alleen maar gewoon in dr mandje gelegd heb.
zou ze de laatste weken mijn wanhoop gevoeld hebben? zou ze gevoeld hebben dat haar einde dichtbij was?
we gaan haar straks wegbrengen naar het crematorium. luca wil graag dat we haar as in een urn bewaren. ik zie dat eigenlijk niet zo zitten, ik ben meer voor verstrooien of eerder nog, begraven, maar ik wil luca zijn wens voorrang geven. en we zien wel hoe het verder gaat met de as.
Awwww Doerakje, toch nog zo onverwachts!! Raar is dat eigenlijk tochquote:
Hier na twee weken nog.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:03 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit hier met tranen in mijn ogen, ik vind het zo verdrietig voor jullieIk vind dat Luca het dapper heeft opgenomen, heb je goed aangepakt lijkt me. Arme Doerakje met je scheve lipje
![]()
De eerste tijd zul je vast vaker denken dat je haar hoort of ziet, dat kan ik me nog wel herinneren van de keren dat ik een poes verloor. Nogmaals sterkte, en ondanks het verdriet moet je voelen dat je er goed aan hebt gedaan. Doeraks tijd was op, en je hebt haar een prachtig leven vol liefde gegeven!
we hebben doerak vanmiddag met zijn drieën weggebracht naar het crematorium.quote:Op maandag 8 oktober 2007 19:39 schreef Nonneke het volgende:
Lady en Luca een heeeeeeeeeeeeeeeeeele dikke kus![]()
Je hebt het goed gedaan Lady, ze heeft een prachtleventje gehad en is ook nog eens hoog bejaard geworden![]()
Krijgt ze een mooi plekje in de tuin ? (sorry als ik erover gelezen heb)
Sterkte![]()
![]()
Dag lieve ouwe theemuts![]()
*veegt stiekem snel een traan weg*
quote:Op maandag 8 oktober 2007 21:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
we hebben doerak vanmiddag met zijn drieën weggebracht naar het crematorium.
ik heb het met luca de laatste tijd veel over gehad: wat doen we met doerak als ze gestorven is?
ik heb hem begraven of cremeren voorgesteld. hij wilde weten wat dat inhield, cremeren.
ik vertelde hem dat het lichaam dan verbrand wordt en dat er dan as over blijft.
aha, zei hij toen, en dat gaat in een urn he?
ja, zei ik, en hij antwoordde dat hij dat wil.
dus nu hebben we haar dus vanmiddag weggebracht.
ze werd nog in een mandje gelegd daar met de bloemetjes die luca bij haar had gelegd.
(wat ik echt heel speciaal vond, is dat luca haar een klavertje 4 in de het omhooggekrulde voorpootje had gegeven, om haar geluk te wensen in de hemel)misschien heel luguber is dat ik heel veel foto's heb gemaakt van toen doerak hier dood in de kamer lag.
geen idee of ik er ooit nog wat mee wil, maar ik wilde het gewoon vastgelegd hebben, ook voor luca.
donderdag komt doerak weer naar huis in een urn. en hoe we dat gaan doen weet ik nog niet.
ik ga zo naar bed, ik ben helemaal op. de spanning komt er hier helemaal uit en ik geeuw me een ongeluk.
het is gek, geen eten meer klaarmaken voor doerak, niet nog even een spuitje water en geen pilletjes.
de keuken kan weer open blijven en nooit meer natgeplaste kranten opruimen.
lief doerakje, meissie van me, ooit komen we elkaar weer tegen op de regenboogbrug
Voor mij geen probleem; echt prachtige fotoquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:54 schreef lady-wrb het volgende:
het klavertje wilde ik toch graag even laten zien.
[ afbeelding ]
mocht het een probleem zijn, dan haal ik m weg.
quote:Op maandag 8 oktober 2007 21:54 schreef lady-wrb het volgende:
het klavertje wilde ik toch graag even laten zien.
[ afbeelding ]
mocht het een probleem zijn, dan haal ik m weg.
Wat lief dat klavertje vierquote:Op maandag 8 oktober 2007 21:38 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
we hebben doerak vanmiddag met zijn drieën weggebracht naar het crematorium.
ik heb het met luca de laatste tijd veel over gehad: wat doen we met doerak als ze gestorven is?
ik heb hem begraven of cremeren voorgesteld. hij wilde weten wat dat inhield, cremeren.
ik vertelde hem dat het lichaam dan verbrand wordt en dat er dan as over blijft.
aha, zei hij toen, en dat gaat in een urn he?
ja, zei ik, en hij antwoordde dat hij dat wil.
dus nu hebben we haar dus vanmiddag weggebracht.
ze werd nog in een mandje gelegd daar met de bloemetjes die luca bij haar had gelegd.
(wat ik echt heel speciaal vond, is dat luca haar een klavertje 4 in de het omhooggekrulde voorpootje had gegeven, om haar geluk te wensen in de hemel)
misschien heel luguber is dat ik heel veel foto's heb gemaakt van toen doerak hier dood in de kamer lag.
geen idee of ik er ooit nog wat mee wil, maar ik wilde het gewoon vastgelegd hebben, ook voor luca.
donderdag komt doerak weer naar huis in een urn. en hoe we dat gaan doen weet ik nog niet.
ik ga zo naar bed, ik ben helemaal op. de spanning komt er hier helemaal uit en ik geeuw me een ongeluk.
het is gek, geen eten meer klaarmaken voor doerak, niet nog even een spuitje water en geen pilletjes.
de keuken kan weer open blijven en nooit meer natgeplaste kranten opruimen.
lief doerakje, meissie van me, ooit komen we elkaar weer tegen op de regenboogbrug
het was gelukkig druk, te druk om te piekeren, al zat ik soms best in gedachten.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:37 schreef Bluezz het volgende:
Ging het een beetje op je werk wrb?
Dat slijt, die angst van Luca.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 22:12 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
het was gelukkig druk, te druk om te piekeren, al zat ik soms best in gedachten.
het gaat wel, met ups en downs.
meer zorgen maak ik me om luca op het ogenblik.
leek hij gisteren de situatie redelijk aan te kunnen, vanavond kwam hij tot twee keer toe helemaal overstuur zijn bed uit.
hij is heel verdrietig, hij mist doerak zo, zegt hij.
maar het ergste vind ik nog dat hij ineens doodsbang is dat ik doodga.
hij durfde niet meer te slapen. ik heb m warme anijsmelk gegeven en hij mocht een tijdje lekker bij mij in het grote bed liggen om te kalmeren.
nu ligt hij voor de derde keer in zijn eigen bed en ik hoop dat hij nu doorslaapt.
arm kind, wat had ik hem graag hiervoor gespaard
Je hebt verder geen huisdieren snap ik? Ik ben godzijdank nog gezegend met een lieve gekke Golden Retriever die ik 2 u per dag knuffel en lekker met hem ga lopen om afleiding te zoeken. Gisteren moest ik huilen om Poekie en ik lag bii Baloe (de hond) op zn kleedje, likte die al mn tranen weg en uit eindelijk zijn we samen op zijn kleed in slaap gevallenquote:Op woensdag 10 oktober 2007 07:41 schreef lady-wrb het volgende:
hij is gelukkig in slaap gevallen en slaapt nu nog.
wel jammer dat ik hem straks moet wakker maken, maar ja, in groep 5 kan je hem niet meer zomaar laten liggen.
ik vind het belangrijk dat hij zijn emoties uit, maar hij heeft (waarschijnlijk ook door zijn pdd-nos) nogal de neiging om erin te blijven "hangen" .
ik moet dan op een gegeven moment zorgen dat de knop weer omgaat. vandaar dat ik hem ook weer naar zijn eigen bed gedaan heb na een tijdje. (van mij had hij best mogen blijven liggen, maar dat is dan niet goed)
gistermiddag kwam een vriendje spelen. zolang hij afgeleid wordt gaat het goed, zodra hij alleen is, slaat het piekeren toe.
bij mij begint het rauwe verdriet om te slaan in berusting. ik heb schoongemaakt en nu ruikt het hier in huis niet eens meer naar doerak.
klinkt alsof het hier stonk, maar ik bedoel het luchtje van kattenvoer, het eigen luchtje van doerak, en toch ook de aparte kleiachtige lucht van de kattenbaksteentje, nou ja, ik denk dat iedere kateigenaar weet wat ik bedoel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |