Hey Greys, nog even terugzwaaien hoor ..ja..ik heb een hele toffe moeder
![]()
Ook een excellente oppas voor Panda en Sally
Lady-wrb, mag ik nog even een ervaringsverhaaltje wat betreft "nieuwe kat" geven ?
Ik heb sinds ik op mezelf woon (11 jaar nu) altijd katten gehad. Eerst twee broertjes uit het asiel die daar in een doos waren gezet, Liam en Jarvis. In 2005 overleed Jarvis (10) aan geelzucht, en bleef Liam over. Na een drietal weken ben ik langs het asiel geaan voor een maatje voor Liam omdat hij zich toch eenzaam voelde zonder zijn broer. Entree van Terri, een eigenwijze 8 jarige wit/cyperse poes die zich meer aan mij hechtte dan aan Liam. Liam overleed in 2006 als 11-jarige, ook aan geelzucht. Terri miste hem niet erg, en we hadden het heel gezellig zo saampjes.
Afgelopen januari werd Terri door de plaatselijke buurkater aangevallen op mijn balkon 's avonds en liep een lelijke bijtwond in haar nek op met een stembandverlamming. Met medicijnen en veel rust in het Rotterdamse Dierenziekenhuis is ze nog een beetje opgelapt, maar toch ging het langzaam bergafwaarts en is ze op 26 februari alsnog aan de gevolgen overleden (op een zaterdagmorgen).
Ik besloot om eerst even een aantal weken te wachten voordat ik misschien weer eens zou gaan kijken naar een kat, omdat het toch een beetje als "verraad" voelde om al heel snel een nieuw poezebeest in huis te halen. Nou....de eerste dagen waren zo enorm zwaar...ik "voelde" haar nog steeds bij me en dacht haar overal te zien (had dat bij Liam ook), en het was zo enorm stil in huis..geen poes lekker tegen je aankletsen, meedrentelen naar de badkamer, slapen op bed...ik heb in die week nog nooit zoveel gehuild als toen, zelfs niet toen een 5-jarige relatie uitging. Ik had er gewoon helemaal geen zin meer in.
Het was alsof er een stuk van mijn hart ruw was afgescheurd, een hel.
Ik heb ook twijfels gehad, was het niet te snel na Terri's overlijden ? Ik voede me toch wel schuldig, maar zou Terri ook niet graag willen dat ik een andere kat net zo'n lief thuis zou gunnen als zij had gehad die 2.5 jaar ?
Die zaterdag daarop was ik in Spijkenisse bij het asiel, en zag ik het Poekie-monster (Panda) en Sally, en er was gelijk die "klik". Het is goed zo !
PS: misschien iets te zweverig voor sommigen, maar wie heeft er hier ervaring met dierentolken ? Ik heb soms het gevoel dat Terri, Jarvis en Liam wel eens komen "buurten" en ik heb nog wat vragen over Terri's overlijden en gedrag in de 2,5 jaar dat ze bij me was (ze kon nog wel eens venijnig je opeens "aanvallen")
Een heel fijn weekend allemaal !
Furry
Laat je hart spreken en gun een asielkat een gouden mandje....
József Kiprich....de Tovenaar van Tatabįnya !