Dus minimaal vier gaan vervolgens door naar de laatste achtquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:05 schreef BVO het volgende:
[..]
10 bij de laatste 16, das niet niks.
Dat gezeik is zó 06/07quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
KNVB speelt echt een pleuris spelletje!!!
Die loting slaat helemaal nergens op.
Echt doorgestoken kaart alles!!
Jong Heerenveen zal inderdaad niet meevallen voor julliequote:Op vrijdag 28 september 2007 00:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Revisitedquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:10 schreef BigFire het volgende:
Ajax FC Den Bosch-feyenoord in de finale![]()
Net als vorig jaar is het allemaal inderdaad wel weer heel dubieus. Paar eredivisieclubs aan elkaar gekoppeld, zodat er tv uitzendingen mogelijk zijn, paar amateurs aan elkaar gekoppeld zodat "het zo leuk is dat die ook ver komen" en een zooi eerste divisie aan elkaar gekoppeld.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:09 schreef haags_kwartiertje het volgende:
ik geloof niet zo in complottenquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
wou je het ontkennen dan??
Dat boeit me niet eens! Maar gewoon het feit dat die loting allemaal doorgestoken kaart is.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:10 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Jong Heerenveen zal inderdaad niet meevallen voor jullie![]()
een feit, nog wel.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:12 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dat boeit me niet eens! Maar gewoon het feit dat die loting allemaal doorgestoken kaart is.
Heeft niks met complotten te makenquote:
Vlak Den Bosch niet uit.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:12 schreef koningdavid het volgende:
Ajax, Feyenoord, Groningen en Heerenveen zijn nog de enige kanshebbers volgens mij.
En laten die teams nou net tegen elkaar spelen.
Dat doe ik wel als je het niet erg vindt.quote:
En 2 november op het programma: Dordrecht-MVV.........Kutloting!quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:13 schreef TerroRobbie het volgende:
MVV - FC Dordrecht
Speeldata: 30 en 31 oktober en 1 november.
Hoe kun je nou geloven dat deze loting doorgestoken kaart is. Ik vind dat nogal moeilijk om te geloven...quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:11 schreef DRD het volgende:
[..]
Net als vorig jaar is het allemaal inderdaad wel weer heel dubieus. Paar eredivisieclubs aan elkaar gekoppeld, zodat er tv uitzendingen mogelijk zijn, paar amateurs aan elkaar gekoppeld zodat "het zo leuk is dat die ook ver komen" en een zooi eerste divisie aan elkaar gekoppeld.
Eindhoven gooit Vitesse eruit, Haarlem verslaat Willem II. Wat krijgen ze als beloning? Eindhoven-Haarlem, voor 800 toeschouwers........
Honderd aantijgingen maken nog geen feit.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:13 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Heeft niks met complotten te maken
De KNVB en de FIFA overigens ook, staat hier bekend om.
Haha, heb je de loting uberhaupt gezien?quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:17 schreef Happel het volgende:
[..]
Hoe kun je nou geloven dat deze loting doorgestoken kaart is. Ik vind dat nogal moeilijk om te geloven...
Ik heb de loting net bekeken, ja.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Haha, heb je de loting uberhaupt gezien?
Zie je welke wedstrijden er op het programma staan?
Nou, omdat het (net als onder Talpa / Tien) allemaal wel weer heel mooi uitkomt voor de tv kijker. Ajax thuis, Feyenoord thuis en met Sparta-NAC een "leuke" eredivisiewedstrijd voor de 3de speeldag.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:17 schreef Happel het volgende:
[..]
Hoe kun je nou geloven dat deze loting doorgestoken kaart is. Ik vind dat nogal moeilijk om te geloven...
Hij bedoelt denk ik meer van dat dit niet doorgestoken kan zijn. Hoe kan je deze loting doorstekenquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:18 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Haha, heb je de loting uberhaupt gezien?
Zie je welke wedstrijden er op het programma staan?
>>> TRUquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:19 schreef DRD het volgende:
[..]
Nou, omdat het (net als onder Talpa / Tien) allemaal wel weer heel mooi uitkomt voor de tv kijker. Ajax thuis, Feyenoord thuis en met Sparta-NAC een "leuke" eredivisiewedstrijd voor de 3de speeldag.
Dan stel ik de vraag andersom,quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik heb de loting net bekeken, ja.
Leg jij me eens uit hoe elk balletje precies in de juiste volgorde naar boven komt.
Toeval ! kan niet anders !quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:20 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dan stel ik de vraag andersom,
Leg jij mij eens uit hoe elk jaar, elke ronde weer dit soort lotingen tot stand kunnen komen?
O op die manier. Voor de complottheorieeen: wie zegt dat het live is uitgezonden? Dat er niet andere namen / balletjes op andere momenten worden gemonteerd? Daar geloof ik ook niet in, maar het komt allemaal weer zo heerlijk mooi uit voor de tv zenders. En ondertussen hebben wij al tien jaar lang saaie kutbekerwedstrijden, simpelweg omdat ons tv belang vele malen kleiner is.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Leg jij me eens uit hoe elk balletje precies in de juiste volgorde naar boven komt.
Won ajax in 2002 ook met toeval de beker? In de wedstrijd tegen utrecht?quote:
Tuurlijk is het live anders kwam het wel uit met die supporters die achter het raam zaten te kijkenquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:21 schreef DRD het volgende:
[..]
O op die manier. Voor de complottheorieeen: wie zegt dat het live is uitgezonden? Dat er niet andere namen / balletjes op andere momenten worden gemonteerd? Daar geloof ik ook niet in, maar het komt allemaal weer zo heerlijk mooi uit voor de tv zenders. En ondertussen hebben wij al tien jaar lang saaie kutbekerwedstrijden, simpelweg omdat ons tv belang vele malen kleiner is.
Dat is weer wat andersquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Won ajax in 2002 ook met toeval de beker? In de wedstrijd tegen utrecht?
Dat kon je toen ook niet bepaald toeval noemen!
Zou niet de eerste keer zijn dat het niet live is hoor... Enkele jaren geleden werd de loting ook al via via hier op Fok gepost. Terwijl de "live" loting op tv nog moest komen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:23 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Tuurlijk is het live anders kwam het wel uit met die supporters die achter het raam zaten te kijken!
Die vertellen zoiets heus wel door van heeeeeeee dit was niet live !!!!!1!
Umberto ligt nu in Enschede over de vloer te rollen van het lachen "dat al die miljoenen honderden kijkers er iedere keer weer intrappen bedoel je?quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Alhoewel misschien doen ze het wel expres zodat wij denken dat zij denken dat wij denken dat het wel heel erg dom zou zijn als Tan zou zeggen "Nou de Treffers - Nec zou lachen zijn"
oh ok dan heb ik niets gezegdquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:25 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Zou niet de eerste keer zijn dat het niet live is hoor... Enkele jaren geleden werd de loting ook al via via hier op Fok gepost. Terwijl de "live" loting op tv nog moest komen.
Dat is tenminste wat substantieler dan "het is nep, het moet wel nep zijn, geloof me nouhou het is nep".quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:25 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Zou niet de eerste keer zijn dat het niet live is hoor... Enkele jaren geleden werd de loting ook al via via hier op Fok gepost. Terwijl de "live" loting op tv nog moest komen.
Je kan ook een deel koppelen (voor je leuke tv) en een deel vrij laten. Verminderd ook weer de schijn. Die ze gewoon altijd tegen zullen hebben.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:26 schreef GnAgn het volgende:
Loting is natuurlijk wel weer dubieus.
Al lijkt me niet dat de KNVB Zwolle en GAE dan aan elkaar zou koppelen
Volgens mij is het helemaal Enschede niet, maar gewoon een decor van het Arke stadion met een paar gasten die ze uit de kroeg hebben getrokken om debiel te doen achter het raam!quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:25 schreef DRD het volgende:
[..]
Umberto ligt nu in Enschede over de vloer te rollen van het lachen "dat al die miljoenen honderden kijkers er iedere keer weer intrappen bedoel je?
En het was Umberto niet, maar Mart Smeets, die er alles voorover heeft om RTL-voetbal in een kwaad daglicht te zetten.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:31 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Volgens mij is het helemaal Enschede niet, maar gewoon een decor van het Arke stadion met een paar gasten die ze uit de kroeg hebben getrokken om debiel te doen achter het raam!![]()
Kan je het niet hebben dat Emmen geen bekervoetbal meer speelt?quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:31 schreef pekel het volgende:
Best sneu en lachwekkend tegelijk dat sommige mensen nog steeds denken aan complottheorieen.![]()
Overal ergens iets achter zoeken
Die afgekloven vingers zagen er ook te slecht uit om van Humberto te zijn!quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:33 schreef DRD het volgende:
[..]
En het was Umberto niet, maar Mart Smeets, die er alles voorover heeft om RTL-voetbal in een kwaad daglicht te zetten.
Nu vallen wel alle puzzelstukjes in 1 keer op z'n plaats.
Euhm lieve schat, ik ga van elke wedstrijd uit dat we verliezen.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:33 schreef Noshiba het volgende:
[..]
Kan je het niet hebben dat Emmen geen bekervoetbal meer speelt?
quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:33 schreef DRD het volgende:
[..]
En het was Umberto niet, maar Mart Smeets, die er alles voorover heeft om RTL-voetbal in een kwaad daglicht te zetten.
Nu vallen wel alle puzzelstukjes in 1 keer op z'n plaats.
Hoeveel hadden we ook weer gewed dat Emmen boven Den Bosch zou eindigen?quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:35 schreef pekel het volgende:
[..]
Euhm lieve schat, ik ga van elke wedstrijd uit dat we verliezen.Ik heb het nie meer als we winnen.
.
Of kun je het niet hebben dat je er de volgende ronde ook al weer uit ligt? [afbeelding]
Slchte startquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:36 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Hoeveel hadden we ook weer gewed dat Emmen boven Den Bosch zou eindigen?
Stil Ajax en AZ uitlachen omdat ie bagger spelen en PSV uitlachen omdat ze dom zijn geweest?quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:41 schreef pekel het volgende:
Beleef trouwens nu al meer plezier aan de beker dan de afgelopen 10 edities.
Onder anderequote:Op vrijdag 28 september 2007 00:42 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
Stil Ajax en AZ uitlachen omdat ie bagger spelen en PSV uitlachen omdat ze dom zijn geweest?
wanneer moet Emmen weer thuis tegen een baggerclub zoals ADO Den Haag?, ga ik wel weer heen als ik tijd hebquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:44 schreef pekel het volgende:
[..]
Onder andereEn dat er sowieso 2 amateurploegjes in de achtste finale komen
Wat moet een mens anders op donderdagavond doen?quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:36 schreef andre77 het volgende:
Wat een gave loting zeg. Veel gelijkwaardige wedstrijden en veel prutsteams door.
En die complottheoriën zijn onzin. Welke loting er ook uit komt, je kunt altijd wel een verhaal verzinnen waarom het doorgestoken is.
16 maartquote:Op vrijdag 28 september 2007 00:46 schreef Deoxyribonucleic het volgende:
[..]
wanneer moet Emmen weer thuis tegen een baggerclub zoals ADO Den Haag?, ga ik wel weer heen als ik tijd heb
Hij had het over een baggerclub.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:49 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Had verwacht dat je 15 feb ging zeggen
Beste loting sinds jaren wat mij betreft, en niet alleen om mn clubbie de Treffers lootte.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:36 schreef andre77 het volgende:
Wat een gave loting zeg. Veel gelijkwaardige wedstrijden en veel prutsteams door.
En die complottheoriën zijn onzin. Welke loting er ook uit komt, je kunt altijd wel een verhaal verzinnen waarom het doorgestoken is.
Tussen wie?quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:55 schreef pekel het volgende:
Ik ga dromen over een mooie bekerfinale in de Kuip.
Wat nog meer dan?quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:59 schreef C2000 het volgende:
[..]
Beste loting sinds jaren wat mij betreft, en niet alleen om mn clubbie de Treffers lootte.
Ah ze hebben verloren, maar goed dat ik bijtijds de trein had danquote:Op vrijdag 28 september 2007 01:01 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ben nog even langs het twente stadion gewandeld, het scheen er erg gezellig te zijn.
Some1 has to do it.quote:Op vrijdag 28 september 2007 01:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Balen dat je geen 3-posts-op-een-rij had?![]()
Klasse loting, leuke wedstrijd die kansen bieden voor HHCquote:Op vrijdag 28 september 2007 01:02 schreef pfaf het volgende:
HHC tegen AGOVV, dat moet te doen zijn!
Ik wel, thuiswedstrijd en een goeie kans om weer een ronde verder te bekeren.quote:Op vrijdag 28 september 2007 08:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Alleen maar leuk toch! Dit is wat iedereen altijd wilde
Niet zo moeilijk hoor. Door het gewicht van de balletjes te veranderen kun je aardig wat sjoemelen. Als je bijvoorbeeld Ajax en NAC heel zwaar maakt, en Feyenoord en Heerenveen heel licht. Dan is de kans groter dat het Ajax tegen Nac word, dan Feyenoord tegen Nac. Lichtere balletjes komen namelijk eerder omhoog.quote:Op vrijdag 28 september 2007 00:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Was dat die verzorger?quote:Op vrijdag 28 september 2007 10:34 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
De treffers - NEC![]()
Jan Maas (wie kent hem nog?)
![]()
De nieuwe opzet![]()
Ja dus:quote:
In de wat?quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:38 schreef BonJovi het volgende:
HeinekenAFCA je stond gister best hoog in de daglijst
Uiteraard.quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:47 schreef Erasmusch het volgende:
Met een hattrick van Urzaiz zeker?
Ik niet.quote:Op vrijdag 28 september 2007 17:04 schreef Dos37 het volgende:
Ik zie HHC nog wel winnen van AGOVV
als dat gebeurt neem ik een half jaar lang een avatar van Jon Bon Joviquote:Op vrijdag 28 september 2007 16:45 schreef BonJovi het volgende:
graag gedaan,
Feyenoord- Groningen 0-2
Ajax- Heerenveen 3-0
Beatles / Bon Jovi, geen verschil.quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:50 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
als dat gebeurt neem ik een half jaar lang een avatar van Jon Bon Jovi![]()
quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Beatles / Bon Jovi, geen verschil.
Veel derby's en veel clubs waartussen de wedstrijden altijd de moeite zijn (Ajax-Heerenveen, Feyenoord-Groningen nu ook met oog op vorig seizoen) , amateurs die tegen elkaar spelen etc.etc.quote:
hou ik je aanquote:Op vrijdag 28 september 2007 19:50 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
als dat gebeurt neem ik een half jaar lang een avatar van Jon Bon Jovi![]()
quote:Bekerduels Ajax en Feyenoord live op televisie
Datum: 2-okt-2007 15:45
RTL7 zendt de bekerwedstrijden Roda JC – De Graafschap (dinsdag 30 oktober), Ajax – SC Heerenveen (woensdag 31 oktober) en Feyenoord – FC Groningen (donderdag 1 november) rechtstreeks uit. Het betreffen duels uit de derde ronde. Feyenoord en Ajax zijn favoriet voor de ‘dennenappel’ na de uitschakeling van PSV en AZ. Na afloop van Feyenoord – FC Groningen wordt er in de Kuip geloot voor de achtste finales. (MA)
Toch nog bekervoetbal in Emmen.quote:VOETBAL - De wedstrijd in de derde rond van de KNVB-beker tussen FC Zwolle en Go Ahead Eagles wordt definitief niet in Zwolle gespeeld.
Het stadion van FC Zwolle is niet klaar om de aanhang van Go Ahead Eagles te ontvangen. FC Zwolle kan de veiligheid in het stadion niet garanderen in verband met de verbouwing. Waarschijnlijk wordt de wedstrijd nu gespeeld op dinsdagmiddag 30 oktober in het stadion van FC Emmen.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 16:41 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Ja dus:
http://www.necfan.nl/nieuws.php?id=3165
Nog steeds een held die gozer
Ik kan er helaas geen filmpje over vinden.
http://www.ad.nl/sport/voetbal/article1756055.ecequote:Ajax wil amateurs uitsluiten
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - Als het aan Ajax ligt, doen in de toekomst niet langer amateurclubs mee aan de KNVB-beker. En als het aan Ajax ligt, worden bekerverrassingen voortaan tot een minimum beperkt. Bovendien mogen, als het aan Ajax ligt, minder clubs zich inschrijven voor het nationale bekertoernooi.
Ajax heeft een plan bedacht de KNVB-beker net zo op te zetten als de UEFA dat met de Champions League doet: een poulesysteem invoeren. Zodoende kan een fout – zoals AZ dat vorige maand overkwam tegen eerste-divisionist Cambuur Leeuwarden – altijd worden rechtgezet in een volgende poulewedstrijd.
Ajax werd vorige maand bijna verrast door een amateurclub. Kozakken Boys hield de Amsterdammers in de tweede KNVB-bekerronde na negentig minuten op 1-1, pas in de verlenging moesten de Werkendammers het hoofd buigen.
Maarten Fontein, algemeen directeur van de Amsterdamse topclub, vertelde gisteren tussen neus en lippen door over de Ajax-plannen toen de jaarcijfers van zijn werkgever werden doorgenomen. Fontein weet dat de UEFA-voorzitter Michel Platini met ingang van seizoen 2009-2010 nationale bekerwinnaars wil belonen met een toegangsbewijs tot de Champions League.
Om die reden wil Fontein dat het bekertoernooi anders wordt opgezet. ,,Voor het Nederlandse voetbal is het slecht,’’ zei Fontein, ,,dat er een opportune bekerwinnaar komt die in de eerste ronde van de UEFA Cup al wordt uitgeschakeld.’’
Dat het gerenommeerde Ajax dit jaar hetzelfde overkwam – eerst Sparta Praag en daarna Dinamo Zagreb dwarsboomden de Europese ambities van Ajax – deed Fontein gisteren de schouders ophalen. Hij beschouwde dat als een incident.
In het beleidsplan van Ajax dat vorig jaar werd gepresenteerd staat dat Ajax om de twee jaar kampioen moet worden. Nu Platini van zins is alleen kampioenen toe te laten tot de Champions League – lees: nationale kampioenen en bekerkampioenen – wil Ajax daarop inspelen.
,,Sportief gezien lopen we achter op ons beleidsplan,’’ zei Fontein, waarmee hij reageerde op de eliminatie door Sparta Praag in de Champions League en Dinamo Zagreb in de UEFA Cup. ,,Daarom zal de druk op ons alleen maar toenemen.
,,We willen elk jaar Champions League, dat wordt het doel. Daarom willen we het bekertoernooi opzetten met minder clubs dan nu het geval is en in vier poules van vier.’’
Dit voorstel wil Ajax zo snel mogelijk bespreken met de andere clubs. Fontein: ,,Tussen nu en een jaar moeten we reageren op de plannen van Platini. Ons bekertoernooi moet anders. Er liggen nu al twee topclubs uit (AZ en PSV, red.), dat kan dus eigenlijk niet.’’ Dat dit juist de charme van het bekertoernooi is, laat Fontein koud.
Ook wil Ajax een andere verdeling van de tv-rechten. Wat Ajax precies voor ogen staat, wilde Fontein gisteren nog niet toelichten.
Zo haal je dus echt alle charme uit het bekervoetbalquote:Ajax wil amateurs uitsluiten
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - Als het aan Ajax ligt, doen in de toekomst niet langer amateurclubs mee aan de KNVB-beker. En als het aan Ajax ligt, worden bekerverrassingen voortaan tot een minimum beperkt. Bovendien mogen, als het aan Ajax ligt, minder clubs zich inschrijven voor het nationale bekertoernooi.
Ajax heeft een plan bedacht de KNVB-beker net zo op te zetten als de UEFA dat met de Champions League doet: een poulesysteem invoeren. Zodoende kan een fout – zoals AZ dat vorige maand overkwam tegen eerste-divisionist Cambuur Leeuwarden – altijd worden rechtgezet in een volgende poulewedstrijd.
quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 00:56 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zo haal je dus echt alle charme uit het bekervoetbal
Toen deden de amateurs gewoon mee hoor. Alleen merkte je dat niet omdat de toppers pas in de kwartfinale instroomden ofzo.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 01:16 schreef pfaf het volgende:
[..]![]()
![]()
WAT een onzin.
Overigens is dit toch gewoon de situatie zoals deze was een paar jaar terug? Toen niemand de beker wat boeide?
amen enzoquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:48 schreef Suijk het volgende:
Laat dit nu maar zo en gebruik die energie om iets te verzinnen voor die gare playoffs.
Gewoon afschaffen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 08:48 schreef Suijk het volgende:
Laat dit nu maar zo en gebruik die energie om iets te verzinnen voor die gare playoffs.
quote:Ajax ziet niets in de charme van het bestaande nationale bekertoernooi waarin amateurs duur betaalde profs het leven meer dan zuur kunnen maken. De Amsterdammers zijn voor een nieuwe opzet, zonder amateurs, met minder clubs en met een poulesysteem.
'Ons bekertoernooi moet anders', betoogde algemeen directeur Maarten Fontein bij de presentatie van de jaarcijfers van Ajax. 'Er liggen nu al twee topclubs uit, dat kan dus eigenlijk niet.'
Die twee topclubs zijn PSV en AZ. De Alkmaarders gingen ten onder bij Cambuur Leeuwarden, terwijl de Eindhovenaren werden gediskwalificeerd omdat ze de geschorste Manuel Da Costa hadden opgesteld. Ajax blameerde zich bijna tegen Kozakken Boys.
De verandering is belangrijk volgens Ajax omdat de UEFA de verdeling van plaatsen in de Champions League en UEFA Cup wil gaan veranderen. Het wordt vooral lastiger voor Nederlandse clubs om zich te plaatsen voor de Champions League.
UEFA-voorzitter Michel Platini wil naast de kampioenen ook de nationale bekerwinnaars een kans geven. Daarmee heeft een vroege uitglijder in het toernooi om de KNVB-beker mogelijk een groot financieel gevolg.
De kans op stunts moet dus zo klein mogelijk gemaakt worden. 'Voor het Nederlandse voetbal is het slecht dat er een opportune bekerwinnaar komt die in de eerste ronde van de UEFA Cup al wordt uitgeschakeld', aldus Fontein.
owh ja en dan dit.quote:Beste Maarten,
Hierbij mijn gedachten over hoe de nieuwe bekeropzet eruit zou moeten zien.
De traditionele top 3 staat ALTIJD in de halve finales. De eerste divisie speelt een poulesysteem. Alleen de nummers 1 van de 5 poules (4 teams) mogen naar het poulesysteem met de eredivisieploegen. Echter beginnen ze daar met 6 punten achterstand, want ze mochten eens doorstromen. Uit die poules (zonder de top 3) komt slechts 1 winnaar, dat is degene met de meeste punten en goals, gedifferentieerd naar stand in de competitie en gemiddelde uitslag tegen de top 3.
Die nummer 1 mag dan tegen de sterkste uit de top 3 op dat moment, maar mag met maar 10 man beginnen (door de top3 club aan te wijzen speler eruit) en staat vooraf met 3-0 achter. Ze moeten vervolgens met 3 goals verschil winnen om door te gaan. de Top 3 club speelt altijd thuis met een scheidsrechter naar eigen keuze.
De finale wordt gespeeld, maar mocht de kampioen van NL in die finale staan, zal die met 3-0 achterstand beginnen en 1 zelf aan te wijzen rode kaart.
groetjes!!
Prosac uut Grunn
de zorgen van Fontein dat de bekerwinnaar wellicht niet door de 1e ronde UEFA heen kwam... Zijn zorg lijkt me gezien dit seizoen geheel terecht! (althans... ajax won die beker toch??).quote:De kans op stunts moet dus zo klein mogelijk gemaakt worden. 'Voor het Nederlandse voetbal is het slecht dat er een opportune bekerwinnaar komt die in de eerste ronde van de UEFA Cup al wordt uitgeschakeld', aldus Fontein
quote:'Ons bekertoernooi moet anders', betoogde algemeen directeur Maarten Fontein bij de presentatie van de jaarcijfers van Ajax. 'Er liggen nu al twee topclubs uit, dat kan dus eigenlijk niet.'
Maar daar is Fontein het niet zo mee eens.......................quote:Op vrijdag 28 september 2007 09:49 schreef PBateman1978 het volgende:
Deze nieuwe opzet is wel tof zeg, al die verrassingen gelijk.
quote:Groene Ster verdient aan bekertoernooi
Voetbalclub Groene Ster heeft aan het KNVB-bekertoernooi al ruim 20.000 euro overgehouden. Als de Heerlense eersteklasser woensdag de vierde rond haalt, levert dat nog eens 40.000 euro aan voornamelijk TV-rechten op.
Dat zei voorzitter John Vrolings maandag in het sportforum op L1-radio. Groene Ster speelt woensdag tegen Quick Boys uit Katwijk. Mocht het de volgende ronde halen en een thuiswedstrijd loten, dan wijkt Groene Ster waarschijnlijk uit naar het Roda JC-stadion.
Bron: L1
quote:di 30/10 Heracles Almelo - FC Omniworld 20.00
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:20 schreef rubbereend het volgende:
vandaag een stuk over HHC Hardenberg - AGOVV Apeldoorn in het AD met Edwin Evers, want hij is fan van HHC
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nog een leuk artikel over HHC Hardenberg met Edwin Evers in het AD.
quote:
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:46 schreef methodmich het volgende:
Wel benieuwd of Groene Ster weer kan stunten. Al twee keer gewonnen van een op papier flink betere tegenstander.
Zou mooi zijn, zo snel mogelijk weg met Quick Boys.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 19:46 schreef methodmich het volgende:
Wel benieuwd of Groene Ster weer kan stunten. Al twee keer gewonnen van een op papier flink betere tegenstander.
HHC had ook moeten winnen. Negentig minuten vol op de aanval, hele rits kansen: geen goal. Wij hadden vandaag eindelijk es een goeie keeper, maar zij hadden ook wel pech.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:46 schreef Damzkieee het volgende:
HHC zie ik ook nog wel winnen van AGOVV.
Nee man, alles voor het zaterdagvoetbal!quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 21:19 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Zou mooi zijn, zo snel mogelijk weg met Quick Boys.
leuk dat ze er zo'n mooi item van hebben gemaaktquote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:40 schreef Devrim_ het volgende:
Dat stukje met De Treffers was heerlijk![]()
0-1 al een tijdje.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 20:48 schreef AminBen het volgende:
0-0 Groene Ster - Quick Boys?
Kom je eerst nog 1-0 voor, verknalt je keeper hetquote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Aardig schot die Putsilla (?) van de Treffers
En wat een slechte keeper zeg4 van de 5 goals waren gewoon zijn schuld
quote:Op donderdag 1 november 2007 11:43 schreef BonJovi het volgende:
RKC zit toch bij de jupiler League
Ook wel gewoon bekend als Oleg Poutilo, oud-NEC.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 23:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Aardig schot die Putsilla (?) van de Treffers
Net goed voor dat tyfuskindquote:Op donderdag 1 november 2007 21:28 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
..daarnaast speelt ADO sinds de 55e minuut met 10 man, rode kaart voor doelpuntenmaker (1-0) Lex Immers. 1
Wordt gewoon 0-3 ofzo.quote:Op vrijdag 2 november 2007 04:48 schreef pfaf het volgende:
Heeft QB mooi voor elkaar, JH moet te kloppen zijn!
Ik denk dat die wel omgedraaid zal worden, denk niet dat de burgemeester van Deurne op de Feyenoordsupporters zit te wachten. Het ligt trouwens tussen Helmond en Venlo.quote:
Nee joh, dat is toch juist leuk voor zo'n club.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:49 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik denk dat die wel omgedraaid zal worden, denk niet dat de burgemeester van Deurne op de Feyenoordsupporters zit te wachten. Het ligt trouwens tussen Helmond en Venlo.
zo, da's wel een tering eind rijdenquote:Op vrijdag 2 november 2007 08:49 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik denk dat die wel omgedraaid zal worden, denk niet dat de burgemeester van Deurne op de Feyenoordsupporters zit te wachten. Het ligt trouwens tussen Helmond en Venlo.
Ik denk niet dat ze het willen omdraaien, misschien verplaatsen naar Helmond, hoewel de burgemeester daar de oefenwedstrijd Helmond Sport-Feyenoord voor het begin van het seizoen verbood.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:49 schreef Luni het volgende:
[..]
Wheheh, zo denk ik ook al zijn jullie papieren beter natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:43 schreef Damzkieee het volgende:
Mooie loting, met perspectief. Eventueel volgende ronde nog een thuiswedstrijd (niet tegen Ajax of Feyenoord) en de halve finale ligt in het vizier
Ik vind het maar een kutloting voor FCDB...quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:44 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Wheheh, zo denk ik ook al zijn jullie papieren beter natuurlijk.
Als we zo spelen zoals tegen Omniworld in de eerste helft dan gaan jullie mooi naar de kwartfinalequote:Op vrijdag 2 november 2007 09:44 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Wheheh, zo denk ik ook al zijn jullie papieren beter natuurlijk.
Jullie komen maar weer bliksemsgoed weg. Dankzij Castro gewoon indirect 2 rondes verderquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:46 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik vind het maar een kutloting voor FCDB...
Elke wedstrijd staat op zich, hopelijk zijn we tegen die tijd helemaal fit.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:46 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Als we zo spelen zoals tegen Omniworld in de eerste helft dan gaan jullie mooi naar de kwartfinale
Geloof nooit dat de Burgemeester an Deurne die wedstrijd in zijn dorp wil, dan zal hij in de omgeving gespeeld worden, maar wie zit er op te wachten, P$V ligt ook al uit de beker.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:33 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het willen omdraaien, misschien verplaatsen naar Helmond, hoewel de burgemeester daar de oefenwedstrijd Helmond Sport-Feyenoord voor het begin van het seizoen verbood.
Ja dat vind ik het lelijke van dit systeem. Nu hebben we 2 thuiswedstrijden, maar hiervoor hadden we sinds jaren geen thuiswedstrijd meer gehad in de bekerquote:Op vrijdag 2 november 2007 09:49 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Elke wedstrijd staat op zich, hopelijk zijn we tegen die tijd helemaal fit.
Baal wel van de 7e bekeruitwedstrijd op rij
quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:47 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Jullie komen maar weer bliksemsgoed weg. Dankzij Castro gewoon indirect 2 rondes verder
Als ze dat nog eens flikken dan, dan dan (hier stond iets over avatar enzo) zou het wel heel triest zijn....quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:52 schreef DarkShine het volgende:
[..]Castro
Hij zegt doodleuk dat hij 4 dagen eerder bij het competitietreffen al gezien had dat er veel ruimte bij de 1ste paal lag bij corners. Dan maakt die het nog doodleuk af daar ook
Voor de competitie een 3-0 voorsprong verspeeld thuis tegen Excelsior...
Ik zei een half uur voor de loting 'Excelsior thuis zou wel leuk zijn, kunnen ze iets rechtzetten!'.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:55 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Als ze dat nog eens flikken dan, dan dan (hier stond iets over avatar enzo) zou het wel heel triest zijn....
Wij waren er ook 1 he?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:22 schreef Mindlight het volgende:
Ik vind er niks aan, kutloting, van de 16 ploegen in de 1/8 finale, wilde ik er maar 4 niet loten
Roda uit was 1 van die mogelijkheden.
Voor mij: thuis: Feyenoord en Ajax niet.quote:
Ik wilde maar 1 ding, thuis en het maakte me niet uit tegen wie.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:28 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Voor mij: thuis: Feyenoord en Ajax niet.
en uit zelfde + Roda, den Bosch, RKC, NAC.
Hoewel we Ajax en Feyenoord thuis ook best kunnen hebben
yup, sowieso op EV.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:29 schreef Damzkieee het volgende:
Kom je naar Almelo DutchGooner?
Neuj, DB uit is altijd leukquote:
Whehe om 1 of andere reden is dat zelfs voor ons een combi.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:31 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
yup, sowieso op EV.
Heb het vermoeden gezien het angsthazenbeleid in Almelo dat het een buscombi zal worden.
Tuuuuuuuuuuurlijk, de laatste keer wonnen jullie, de laatste keer daarvoor is iets van 20 jaar terugquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:31 schreef Mindlight het volgende:
. Plus dat we het daar de laatste keren goed doen natuurlijk![]()
Maar daarvoor zat ook nog een 2-2quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:34 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Tuuuuuuuuuuurlijk, de laatste keer wonnen jullie, de laatste keer daarvoor is iets van 20 jaar terug
Volgend jaarquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:36 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Maar daarvoor zat ook nog een 2-2![]()
Zullen we die wedstrijd dan maar plannen in de kwart?![]()
quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:36 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Maar daarvoor zat ook nog een 2-2![]()
Prima, maar wel bij onsquote:Zullen we die wedstrijd dan maar plannen in de kwart?![]()
Geen probleem, we moeten toch al steeds uit, dan is DB dichtbij in vergelijking met Leeuwarden of Kerkrade op dinsdagavonden.quote:
Ach, niet zeiken, een beetje supporter....quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:40 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Geen probleem, we moeten toch al steeds uit, dan is DB dichtbij in vergelijking met Leeuwarden of Kerkrade op dinsdagavonden.
Dan rij je toch over Belgie ipv. die kut A2 vanaf DB ?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:40 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Geen probleem, we moeten toch al steeds uit, dan is DB dichtbij in vergelijking met Leeuwarden of Kerkrade op dinsdagavonden.
Was daar inderdaad bij jaquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:41 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ach, niet zeiken, een beetje supporter....
Ga ik ook zeker doen, beviel de vorige keer prima. (hoewel toen zeker de terugweg niet uitmaakte natuurlijkquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:43 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dan rij je toch over Belgie ipv. die kut A2 vanaf DB ?
de A2 vanaf Den Bosch richting het zuiden is veel beter te doen dan de A2 vanaf Amsterdam richting Den Bosch.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:43 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Dan rij je toch over Belgie ipv. die kut A2 vanaf DB ?
Heb het vaak genoeg gehoord.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:46 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
de A2 vanaf Den Bosch richting het zuiden is veel beter te doen dan de A2 vanaf Amsterdam richting Den Bosch.
Je zou trouwens wel lomp zijn om vanuit Rotterdam via Den Bosch naar Limburg te rijden.
Alleen rondom DB, Eindhoven en de werkzaamheden is het kut. De rest valt 't wel mee idd.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:46 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
de A2 vanaf Den Bosch richting het zuiden is veel beter te doen dan de A2 vanaf Amsterdam richting Den Bosch.
Je zou trouwens wel lomp zijn om vanuit Rotterdam via Den Bosch naar Limburg te rijden.
Engels systeem. Gelijkspel is rematch.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dordt uit, kutloting. We hebben al drie jaar geen thuiswedstrijd meer gehad in de beker. En als we dan toch uit spelen, dan liever een mooie tegenstander als Ajax, Feyenoord of desnoods NAC of Roda. Vind dat ze dat systeem best mogen aanpassen, dat elke club niet meer dan zoveel bekerwedstrijden achter elkaar uit of thuis mag spelen.
Weet niet hoe ze dat tegenwoordig oplossen maar kan me herinneren dat Twente en Heerenveen in '98 een Play-Off hebben gespeeld in Zwolle als verliezende halve finalisten omdat PSV en Ajax de finale speelde en beide zich hadden gekwalificeerd voor de CL.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:49 schreef Damzkieee het volgende:
Stel nou dat Ajax-Feyenoord daadwerkelijk de finale wordt, en beide clubs halen UEFA CUP/CL in de competitie. Krijgt dan een halve finalist die Europacupplaats? Werkt niet zo toch?
Een van de mooiste avondjes ooitquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:51 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Weet niet hoe ze dat tegenwoordig oplossen maar kan me herinneren dat Twente en Heerenveen in '98 een Play-Off hebben gespeeld in Zwolle als verliezende halve finalisten omdat PSV en Ajax de finale speelde en beide zich hadden gekwalificeerd voor de CL.
Quick Boys europa inquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:49 schreef Damzkieee het volgende:
Stel nou dat Ajax-Feyenoord daadwerkelijk de finale wordt, en beide clubs halen UEFA CUP/CL in de competitie. Krijgt dan een halve finalist die Europacupplaats? Werkt niet zo toch?
Bedankt voor dit compliment Robbie.quote:Op vrijdag 2 november 2007 12:19 schreef TerroRobbie het volgende:
Heracles uit, dat was zo ongeveer wel de meeste verneukste die je kon loten.
Ajax-Feyenoord in de kwart of halve finale zou prima zijnquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:51 schreef Mindlight het volgende:
Nee die gaat dan naar de rechthebbende op de ranglijst.
Een Ajax-Feyenoord finale is voor de kleinere clubs natuurlijk het doemscenario, 1 van die 2 moet echter wel de finale halen.
Nac uit, Heracles uit en Roda uit waren idd de beroerde lotingen. Des te mooier als DB het toch redtquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:19 schreef TerroRobbie het volgende:
Heracles uit, dat was zo ongeveer wel de meeste verneukste die je kon loten.
Precies, zolang 1 van deze ploegen er maar in blijft.quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:07 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Ajax-Feyenoord in de kwart of halve finale zou prima zijn
Waarom eigenlijk?quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:26 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Precies, zolang 1 van deze ploegen er maar in blijft.
Haha precies, je moet toch dromenquote:Op vrijdag 2 november 2007 13:42 schreef MaxPower het volgende:
Oh, als verliezend finalist europa in zeker?
Alemannia deed het een paar jaar terug toch ook. Kwamen zelfs verder dan de UEFA Cup poules en werden nog onterecht uitgeschakeld tegen az.quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:49 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Haha precies, je moet toch dromen![]()
Ehm, denk eerder dat ie het verneukt vind omdat uit spelen al niet leuk is voor zo'n team en dan ook nog eens op dat kunstgras bij die kutclub heraclesquote:Op vrijdag 2 november 2007 13:07 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Bedankt voor dit compliment Robbie.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:33 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze het willen omdraaien, misschien verplaatsen naar Helmond, hoewel de burgemeester daar de oefenwedstrijd Helmond Sport-Feyenoord voor het begin van het seizoen verbood.
Omroep Brabantquote:Helmond decor van bekerduel Deurne-Feyenoord
DEURNE - Het duel uit de achtste finales van de KNVB Beker tussen VV Deurne en Feyenoord wordt waarschijnlijk gespeeld in het stadion van Helmond Sport.
De eigen accomodatie van de amateurclub is niet toereikend voor een avondwedstrijd, waardoor de ploegen zullen moeten uitwijken naar de naburige Braak van buurman Helmond Sport.
Deurne-trainer Bos Gösgens, die dolblij is met de loting, bleek geen last te hebben van plankenkoorts of het gebrek aan thuisvoordeel. Hij acht Deurne 'niet kansloos'.
Pff toen die rode slet al in beeld kwam zette ik de TV spontaan uit, GVD wat kan ik dat mens? niet uitstaan!quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:10 schreef Hertog_Martin het volgende:
Boeiend ook zo'n presentatie bij de loting en een bekende speler die op het knoppie mag drukken.
En die Barbara kan nog geeneens een belspel presenteren.
Komen de uitslagen van de loting in beed...
'owja ik zal nog even... Nac breda tegen Ajax'
Maak dan je zin af 'nog even het overzicht van de lotingen met u nagaan' oid
Dit kwam wel heel amateuristisch over
nah, zullen gewoon met scheenbeschermers spelenquote:Op vrijdag 2 november 2007 14:39 schreef Jnk18 het volgende:
Heb trouwens liever NAC uit kan die kut amateurs uit, die gaan lekker hard erin, hopelijk kunnen ze wat feyenorders blesseren![]()
![]()
Zonder kan het best pijnlijk zijn als je dan een duel aangaat, je kan dan zomaar een scheen breken.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:40 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
nah, zullen gewoon met scheenbeschermers spelen
Tja Barbara zag ajax staan, kreeg een natte plek in der broek, en vergeet dan spotaan een stuk tekst.quote:Op vrijdag 2 november 2007 14:10 schreef Hertog_Martin het volgende:
Boeiend ook zo'n presentatie bij de loting en een bekende speler die op het knoppie mag drukken.
En die Barbara kan nog geeneens een belspel presenteren.
Komen de uitslagen van de loting in beed...
'owja ik zal nog even... Nac breda tegen Ajax'
Maak dan je zin af 'nog even het overzicht van de lotingen met u nagaan' oid
Dit kwam wel heel amateuristisch over
vrij vermakelijk was dat jaquote:Op vrijdag 2 november 2007 15:08 schreef BonJovi het volgende:
zo Grappig man
Inderdaad,quote:Op vrijdag 2 november 2007 13:56 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ehm, denk eerder dat ie het verneukt vind omdat uit spelen al niet leuk is voor zo'n team en dan ook nog eens op dat kunstgras bij die kutclub heracles
Niet omdat jullie moeilijk zouden zijn, een Ajax of Feyenoord thuis had ie geweldig gevonden lijkt me.
Lijkt me ook wel, Jong Heerenveen heeft een goede ploeg en QB stelt toch weinig voor, al denken ze zelf van wel. Als Jong Heerenveen een beetje een goede rechtsback heeft, is QB al de helft minder gevaarlijk.quote:
Nou, denk het wel hoor. Lekker stukje landelijke Deurne-promotie en een fijne omzet!quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:49 schreef Luni het volgende:
[..]
Geloof nooit dat de Burgemeester an Deurne die wedstrijd in zijn dorp wil, dan zal hij in de omgeving gespeeld worden, maar wie zit er op te wachten, P$V ligt ook al uit de beker.
hehe dat zou idd wat zijn he?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |