abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53511865
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou

Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!

Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!

Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste

De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join

Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken

Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:

Wat doet FlyLady met je?
Foto's:

De sink van Aventura plus haar schoonmaakmiddelkastje:

Het aanrecht plus de sink van Sanne:

De sink van Nugget plus haar controljournal:

Het aanrecht plus de sink van DarkElf:

De sink van Barb:

De sink van Fee-tje:

De sink van Spiegelei:

De sink van Nicole22 (alleen de rechter, de linker staat nog in het chloor):

De sink van Lemijn:

Waarom een topic over FlyLady?
Om gezellig te babbelen over wat jij allemaal niet voor vies schoon hebt gemaakt en elkaar tips te geven.

Voorgaande delen:
FOK! FlyLadies
FOK! FlyLadies #2
FOK! FlyLadies #3
FOK! FlyLadies #4
FOK! FlyLadies #5
FOK! FlyLadies #6

[ Bericht 6% gewijzigd door Mylene op 27-09-2007 16:38:14 ]
pi_53512123
Naja, ik ben een leek met op's. Kan een blauwe, de op fixen voor mij
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:55:01 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53808910
hè, echt met mijn neus gekeken Kon het hele topic niet vinden.
Gelukkig zijn er nog schatjes opd ewereld die je weer op het rechte pad brengen

Dus! Game on...
vandaag lekker aan de boen, en het aanrecht afnemen...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55213481
zeg flylady's, wordt er nog veel gesopt en gepoetst?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 12 december 2007 @ 12:31:30 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55214276
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
zeg flylady's, wordt er nog veel gesopt en gepoetst?
ik ben weer helemaal in het ritme ja. Alleen krijg ik m'n nederlandse allerts niet meer.
dus maar weer terug naar de amerikaanse. Toch vaar ik er wel bij, bij flylady
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55215295
Ik ben sinds gisteren begonnen met poging 2. Vorige zomer al eens een poging gewaagd, maar dat verslofte na een maand ofzo. Het irritante van die Amerikaanse reminders is dat ze pas zo laat op de dag binnenkomen vanwege tijdsverschil (dat "getting ready for tomorrow" pas ergens midden in de nacht ontvangen heeft dus geen zin). Ach ja, het gaat om het idee. Ik ben meteen goed begonnen, heb zelfs de toolbar gedownload...
Nee, ik doe geen schoenen aan, dat weiger ik! Oh, wat een goed begin zo

Sidenote: Tsjonge, mijn yahoo e-mailadres heb ik net sinds gisteren en loopt nu al vol met spam.
pi_55217622
Ik ga vanaf morgen 40 uur per week werken.
Dus ik denk dat het fly-en dan niets meer wordt.
Ik heb alles nu redelijk op orde. En probeer dit ook gewoon zo te houden
pi_57304286
Even een dikke vette schop

Ik heb inmiddels een vaatwasser en dat scheelt echt enorm! Mijn aanrecht is leeg, mijn sink mooi geshined en ik begin het ook te merken aan de rest van mijn huis. Ik doe nog steeds niet braaf alles wat moet van de alerts maar ik doe er wel af en toe wat mee. Baby steps, baby steps...
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:57:27 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57304458
Ik heb inmiddels een flightplan met mijn dagelijkse routines en met de zones en wat er per dag daar moet gebeuren.
En verbazingwekkend genoeg is het hier echt supernetjes
Geen stapels was meer, geen schaamte bij onverwacht bezoek. Deze week dus de keuken. Vanmiddag de kastjes uitbaggeren. Maar omdat ze één keer in de 5 weken helemaal gedaan worden is het eigenlijk een werkje van niks.

Ik snap niet zo goed wat ik eerder met mijn tijd deed
pi_57304523
ok, wiens idee was dat om mijn foto in de OP te laten?

Nu voel ik me schuldig en ga zo na de lunsj mijn sink shinen en aanrecht opruimen enzo

laat maar staan dus, is goed voor me
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:01:32 #11
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57304547
toen ik van de zomer van een studentenhuis (waar flyladiën echt geen zin had) naar een appartementje (O+) verhuisde heb ik me nog geprobeerd te registreren, maar dat was zoveel gedoe dat ik iets had van: nah, laat maar...
maar ik ga het nu toch weer proberen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:07:11 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57304625
http://groups.yahoo.com/group/FITNreminders/

Dit is de link van de reminders maar dan op "onze tijd" zeg maar. Dan werkte bij mij meer motiverend.
En een speciale map aanmaken voor de Flyladymail is geen overbodige luxe. zo'n 20 mailtjes op een dag is geen uitzondering.

Maar het werkt als een trein!
pi_57304665
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb inmiddels een flightplan met mijn dagelijkse routines en met de zones en wat er per dag daar moet gebeuren.
En verbazingwekkend genoeg is het hier echt supernetjes
Geen stapels was meer, geen schaamte bij onverwacht bezoek. Deze week dus de keuken. Vanmiddag de kastjes uitbaggeren. Maar omdat ze één keer in de 5 weken helemaal gedaan worden is het eigenlijk een werkje van niks.

Ik snap niet zo goed wat ik eerder met mijn tijd deed
Goed bezig
Maar heb jij dan ook echt een boekje waarin staat wat je wanneer moet doen enzo?
Ik kan mezelf nog steeds niet motiveren om FlyLady zo ver door te voeren. Ik wordt er een beetje eng van.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:11:52 #14
112545 Muck
pi_57304709
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:07 schreef debuurvrouw het volgende:

Dit is de link van de reminders maar dan op "onze tijd" zeg maar. Dan werkte bij mij meer motiverend.
En een speciale map aanmaken voor de Flyladymail is geen overbodige luxe. zo'n 20 mailtjes op een dag is geen uitzondering.

ah goed
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:16:10 #15
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57304794
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:09 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Goed bezig
Maar heb jij dan ook echt een boekje waarin staat wat je wanneer moet doen enzo?
Ik kan mezelf nog steeds niet motiveren om FlyLady zo ver door te voeren. Ik wordt er een beetje eng van.
Ja Twee eigenlijk. Één met wat er per dag aan routines moet gebeuren (bijv elke donderdag de koelkast, makkelijk voor lijstje maken en vrijdag de boodschappen weer in een schone koelkast)
En dan dus nog een met de zones per dag uitgeschreven. Nu zone 2, dus gister alle aparatuur schoon plus de spinnewebben weg en bovenkant kast, vandaag binnenkant kasten.

En ja, het is idd erg eng. Maar als ik het zo niet doe versla ik erin en gebeurd er niets.
En het kost me echt niet meer tijd dan eerder. Ben wel een jaar bezig geweest om hier te komen zeg maar. Maar zelfs de zolder is nu grotendeels clutterfree. En het is errug prettig!
pi_57304813
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:07 schreef debuurvrouw het volgende:

Ik neem aan dat je je dan kan afmelden bij de Amerikaanse versie? Heb weinig zin om alle mail dubbel te ontvangen.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:20:47 #17
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57304882
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je je dan kan afmelden bij de Amerikaanse versie? Heb weinig zin om alle mail dubbel te ontvangen.
Ik krijg de amerikaanse nog wel, omdat daar ook nog andere dingen bijzitten. Testimonials enzo. En Decorating on the fly...
Maar het hoeft in principe niet. Wel zou ik de amerikaanse site er bij gebruiken. Want daar gebeurd dus niets mee. De babysteps en 27 fling boogies en dat soort dingen. Maar het kán wel zonder de amerikaanse.

Ook denk ik dat de nederlandse repeterend zijn. Dag twee zone 2 is altijd hetzelfde. De amerikaanse zijn wel eens anders.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:40:32 #18
112545 Muck
pi_57305243
wooooooh

aangemeld en gelijk 5 mailtjes
pi_57305460
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:40 schreef Muck het volgende:
wooooooh

aangemeld en gelijk 5 mailtjes
Dat is nog niks
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:51:42 #20
112545 Muck
pi_57305474
okee, morgen begin ik
het lijkt mijn dieet wel
pi_57306206
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:51 schreef Muck het volgende:
okee, morgen begin ik
het lijkt mijn dieet wel
Niet morgen, nu!
Je sink shinen is niet zoveel werk en dan wordt je morgen wakker met een schone, blinkende sink
pi_57306314
Mijn sink is geshined, mijn aanrecht gekuisd, moet alleen nog mijn gasfornuis doen maar dat doe ik wel na het vlees braden (ja anders dubbel werk, dahaag)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:43:15 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_57306441
Ik ben sinds een paar maanden de gelukkige bezitter van een hulp in de huishouding. Een keer in de week wordt in drie uur tijd het grootste gedeelte van mijn huis schoongemaakt. Het is een goede uitvinding, maar wel prijzig!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57307603
ik moet hier ook echt wat mee, ik kan de laatst tijd gewoon niet mijn huis netjes en schoon houden
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 16:01:27 #25
163650 Greys
pi_57307832
Heb ik dit nou op mijn geweten, Mutsig?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57310764
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 16:01 schreef Greys het volgende:
Heb ik dit nou op mijn geweten, Mutsig?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 18:36:47 #27
163650 Greys
pi_57310893
Nou leuk, dan gaan we weer lekker verder Fly Ladiën

Ik heb mijn sink geshined!
En het fornuis gepoetst
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 18:39:15 #28
163650 Greys
pi_57310956
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:16 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ja Twee eigenlijk. Één met wat er per dag aan routines moet gebeuren (bijv elke donderdag de koelkast, makkelijk voor lijstje maken en vrijdag de boodschappen weer in een schone koelkast)
En dan dus nog een met de zones per dag uitgeschreven. Nu zone 2, dus gister alle aparatuur schoon plus de spinnewebben weg en bovenkant kast, vandaag binnenkant kasten.

En ja, het is idd erg eng. Maar als ik het zo niet doe versla ik erin en gebeurd er niets.
En het kost me echt niet meer tijd dan eerder. Ben wel een jaar bezig geweest om hier te komen zeg maar. Maar zelfs de zolder is nu grotendeels clutterfree. En het is errug prettig!
Ik ben jaloers! Een clutterfree zolder!
Donderdag heb ik een middagje vrij en dan ga ik ook enorm declutteren
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:52:04 #29
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57311248
TVP

Mijn sink is al shiny, morgen ga ik me aanmelden op de site en eens kijken hoe het gaat
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 18:54:37 #30
163650 Greys
pi_57311294
MissBliss, wat goed van je

* Greys reikt schortje aan
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57311973
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:52 schreef MissBliss het volgende:
TVP

Mijn sink is al shiny, morgen ga ik me aanmelden op de site en eens kijken hoe het gaat

Was je sink sowieso al geshined of is dat n.a.v. dit topic?

En Muck, hoe staat het met jouw sink?
pi_57312132
Ik merk dat ik niets meer doe met de mails van flylade.

Wel merk ik, dat er over praten, en zeggen wat je gedaan hebt, en daardoor dus weer ideeen van andere krijgt over wat nog te doen, beter helpt.

Ik heb vandaag, opgeruimt (al kan ik dit nu al niet meer zien:P), wasjes gedraaid, en was in de kasten gelegt.

Morgen heb ik een sollicitatiegesprek, dus als ik daar wordt aangenomen, ga ik ook minder tijd krijgen
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:44:36 #33
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57312459
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:25 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Was je sink sowieso al geshined of is dat n.a.v. dit topic?

En Muck, hoe staat het met jouw sink?
Ik heb ooit op die site gekeken en dus naar aanleiding daarvan mn sink geshined en dat doe ik nog steeds zeer regelmatig Maar verder was ik nooit gekomen

Naar aanleiding van dat andere topic heb ik net trouwens Blue Wonder-doekjes gekocht dus ik ben er helemaal klaar voor!
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:54 schreef Greys het volgende:
MissBliss, wat goed van je

* Greys reikt schortje aan
Thanks
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_57312763
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:44 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik heb ooit op die site gekeken en dus naar aanleiding daarvan mn sink geshined en dat doe ik nog steeds zeer regelmatig Maar verder was ik nooit gekomen
Ik blijf daar ook een beetje hangen steeds. Maar ik denk dat dat komt omdat mijn babysteps gewoon wat kleiner zijn. Een geshinede sink is toch al een hele vooruitgang op een troephuis zónder geshinede sink.
  Redactie Games dinsdag 11 maart 2008 @ 19:58:35 #35
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57312811
Ik was even benieuwd wat *FlyLady* nou was vandaar dat ik in dit topic aan het lurken was..
Toen las ik dit stukje:
quote:
De website van Flylady is een beetje chaotisch
Dat vind ik dan toch wel weer ironisch, hihi..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_57313254
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik was even benieuwd wat *FlyLady* nou was vandaar dat ik in dit topic aan het lurken was..
Toen las ik dit stukje:
[..]

Dat vind ik dan toch wel weer ironisch, hihi..
Het is echt een bende daar
pi_57313295
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:15 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het is echt een bende daar
Ik houd ervan
pi_57315022
Dit is echt te grappig. Die foto's van die glimmende wasbakken.

Het is bij mij meestal wel netjes. Als mijn huis niet netjes, schoon en opgeruimd is, betekent dat meestal dat het niet zo goed met mij gaat.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 22:23:42 #39
163650 Greys
pi_57316637
Hoe stom het ook is misschien... het werkt echt door er over te lezen en ideetjes te krijgen.
Ik kreeg vanmiddag dus echt spontaan zin om iets te gaan poetsen. IK! Ik die echt werkelijk een hekel aan huishoudelijke karweitjes heeft! En toen mijn fornuis weer helemaal blingbling was, was ik toch wel echt tevreden. Tot ik na het bakken weer spettertjes er op zag, die ging ik nogal paranoia er af staan poetsen

De FlyLady mailtjes heb ik ooit geactiveerd maar heel snel weer stopgezet, ik vond het maar clutter in mijn mailbox En ik moest van haar altijd dingen doen die me op dat moment nou net slecht uitkwamen, dus ik heb voor mezelf een schema'tje gemaakt wat ik elke dag zo ongeveer zou moeten doen om het goed bij te kunnen houden. Werkt prima. En hier meelezen en posten is stimulerend
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57318157
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:23 schreef Greys het volgende:
Hoe stom het ook is misschien... het werkt echt door er over te lezen en ideetjes te krijgen.
Ik kreeg vanmiddag dus echt spontaan zin om iets te gaan poetsen. IK! Ik die echt werkelijk een hekel aan huishoudelijke karweitjes heeft! En toen mijn fornuis weer helemaal blingbling was, was ik toch wel echt tevreden. Tot ik na het bakken weer spettertjes er op zag, die ging ik nogal paranoia er af staan poetsen

De FlyLady mailtjes heb ik ooit geactiveerd maar heel snel weer stopgezet, ik vond het maar clutter in mijn mailbox En ik moest van haar altijd dingen doen die me op dat moment nou net slecht uitkwamen, dus ik heb voor mezelf een schema'tje gemaakt wat ik elke dag zo ongeveer zou moeten doen om het goed bij te kunnen houden. Werkt prima. En hier meelezen en posten is stimulerend
Je zou je ook kunnen aanmelden voor de Nederlandse versie via de link van debuurvrouw. Dan krijg je de alerts op normale tijden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 23:39:00 #41
163650 Greys
pi_57318702
Zal ik eens eerlijk iets bekennen? De reden dat ik er mee gestopt ben vorig jaar was ook omdat ik het best ingewikkeld vond! En ik ben toch echt niet op mijn achterhoofd gevallen. Maar ik kon af en toe gewoon geen wijs worden uit de dagelijkse taakjes, de babysteps, de weekly dingen en de zones enzo
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 00:00:43 #42
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_57319138
Ik heb geen idee hoe ik hier nu weer terecht ben gekomen, ben gaan lezen (alle topics, af en toe hilarisch!!) maar nu is mijn sink geshined, het aanrechtblad geschrobt en heb ik gestreken. Er hangt een briefje aan de kraan met het verzoek de sink shiny te laten met een verwijzing naar een schone theedoek. En heb me ook maar meteen aangemeld by flylady ook al ben ik een guy. Boeie! Ben al een paar keer naar m'n sink wezen kijken, gewoon voor de lol.
Ben te zaai voor een signature
pi_57319604
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 00:00 schreef Roache_ het volgende:
Ik heb geen idee hoe ik hier nu weer terecht ben gekomen, ben gaan lezen (alle topics, af en toe hilarisch!!) maar nu is mijn sink geshined, het aanrechtblad geschrobt en heb ik gestreken. Er hangt een briefje aan de kraan met het verzoek de sink shiny te laten met een verwijzing naar een schone theedoek. En heb me ook maar meteen aangemeld by flylady ook al ben ik een guy. Boeie! Ben al een paar keer naar m'n sink wezen kijken, gewoon voor de lol.

Een echte FlyGuy
  woensdag 12 maart 2008 @ 00:25:06 #44
112545 Muck
pi_57319625
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Niet morgen, nu!
Je sink shinen is niet zoveel werk en dan wordt je morgen wakker met een schone, blinkende sink
ik moest een half uur na mijn vorige post de deur uit, dus het kon even niet, maar nu staat ie vol met heet water en chloor
pi_57320412
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 00:25 schreef Muck het volgende:

[..]

ik moest een half uur na mijn vorige post de deur uit, dus het kon even niet, maar nu staat ie vol met heet water en chloor
Echt?!
Go Muck Go! Je zal zien dat het echt een vreemd soort gelukkig gevoel geeft als je 's ochtends de keuken inloopt en een schone, blinkende gootsteen ziet.
pi_57320433
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:39 schreef Greys het volgende:
Zal ik eens eerlijk iets bekennen? De reden dat ik er mee gestopt ben vorig jaar was ook omdat ik het best ingewikkeld vond! En ik ben toch echt niet op mijn achterhoofd gevallen. Maar ik kon af en toe gewoon geen wijs worden uit de dagelijkse taakjes, de babysteps, de weekly dingen en de zones enzo
Je moet de sneak-peek bewaren zodat je weet wat je op welke dag moet doen, testimonials gelijk wissen, en verder de losse taken uitvoeren. De standaard mailtjes als 'go to bed', 'where are your shoes' en 'where is your laundry kan je ook gelijk wissen. Dan is het al een stuk overzichtelijker.
Maar ze zijn inderdaad wat chaotisch.
  woensdag 12 maart 2008 @ 01:22:07 #47
112545 Muck
pi_57320459
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:16 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Echt?!
Go Muck Go! Je zal zien dat het echt een vreemd soort gelukkig gevoel geeft als je 's ochtends de keuken inloopt en een schone, blinkende gootsteen ziet.
ja echt
ik kwam om 12 uur thuis na heel hard door de storm gefietst te hebben, en ik had nog zoveel energie!
ik zal zo even een fotootje posten van mijn sink
  woensdag 12 maart 2008 @ 01:26:20 #48
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_57320492
Jammergenoeg geen fotootje, maar zojuist (waarom op dit tijdstip) de badkamer gechloord, ge-antikal'd en de spiegels streeploos schoongekregen. Bovendien heel veel spullen die we nooit gebruiken weggemieterd met als gevolg een overzichtelijke la in het badkamerkastje. Ook de varens ontdaan van hun bruine bladeren en een aantal lijstjes die boven het bad hangen afgenomen met een sopje (vies!!) Uit de slaapkamer kwam de kreet "het stinkt hier naar chloor!" Haha, dan moet je eens opletten als ik er zometeen bijkruip! Ik stink echt een beetje...
pi_57320517
Wat zijn jullie goed bezig
Gewoon midden in de nacht de badkamer nog gaan soppen
pi_57320528
Maar je moet eigenlijk babysteps maken hè. Als je teveel in een keer doet bouw je geen routine op en val je al snel weer terug in je oude gedrag aldus FlyLady.
  woensdag 12 maart 2008 @ 01:37:23 #51
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_57320559
Ja ik weet het, babysteps, maar als ik eerlijk ben was de badkamer zowieso wel aan een beurt toe... Ben benieuwd wat ik morgen voor m'n kiezen krijg (heb nog niet gespiekt).
  woensdag 12 maart 2008 @ 01:40:54 #52
112545 Muck
pi_57320577
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:32 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar je moet eigenlijk babysteps maken hè. Als je teveel in een keer doet bouw je geen routine op en val je al snel weer terug in je oude gedrag aldus FlyLady.
vandaar mijn eerste babystep, mijn sink shinen
en daar issie dan

pi_57320587
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:37 schreef Roache_ het volgende:
Ja ik weet het, babysteps, maar als ik eerlijk ben was de badkamer zowieso wel aan een beurt toe... Ben benieuwd wat ik morgen voor m'n kiezen krijg (heb nog niet gespiekt).
Volgens mij was de zone voor deze week de keuken.
Ze mag dan nu klagen over chloorlucht, ik denk dat ze morgen wel blij is met die schone badkamer.

Weet je wat ik altijd heb? Dan heb ik net mijn sink geshined en droog gemaakt en dan is hij helemaal en dan bedenk ik dat ik mijn handen nog moet wassen en dan kan ik weer opnieuw beginnen. En dan heb ik hem droog en dan bedenk ik dat de honden vers water nodig hebben en dan moet ik weer. Vervolgens begint mijn plantendingetje te waarschuwen dat mijn plantjes water nodig hebben en dan is hij weer nat en moet ik weer afdrogen.
pi_57320595
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:40 schreef Muck het volgende:

[..]

vandaar mijn eerste babystep, mijn sink shinen
en daar issie dan

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Fijn hè?
  woensdag 12 maart 2008 @ 01:47:03 #55
112545 Muck
pi_57320622
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:41 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Volgens mij was de zone voor deze week de keuken.
Ze mag dan nu klagen over chloorlucht, ik denk dat ze morgen wel blij is met die schone badkamer.

Weet je wat ik altijd heb? Dan heb ik net mijn sink geshined en droog gemaakt en dan is hij helemaal en dan bedenk ik dat ik mijn handen nog moet wassen en dan kan ik weer opnieuw beginnen. En dan heb ik hem droog en dan bedenk ik dat de honden vers water nodig hebben en dan moet ik weer. Vervolgens begint mijn plantendingetje te waarschuwen dat mijn plantjes water nodig hebben en dan is hij weer nat en moet ik weer afdrogen.
dat zie ik dus ook zo gebeuren he
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:43 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Fijn hè?
heerlijk
morgen mijn administratie uitzoeken en babystep 2 uitvoeren (al is die wel heeeeeeel makkelijk)

maar nu eerst heel snel naar bed
pi_57320693
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:47 schreef Muck het volgende:

[..]

dat zie ik dus ook zo gebeuren he
[..]

heerlijk
morgen mijn administratie uitzoeken en babystep 2 uitvoeren (al is die wel heeeeeeel makkelijk)

maar nu eerst heel snel naar bed
Het is zeker te laat om te melden dat schoonmaakazijn ook een erg goede ontkalker is en ook heel goed werkt om je sink shinend te maken hè? Bovendien is het veel beter voor het milieu. *insert boomknuffelsmiley*

Trusten
  woensdag 12 maart 2008 @ 09:51:19 #57
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57322678
Wat is iedereen goed bezig!

En de gootsteen droog ik nu niet meer na iedere keer af. 'S avonds em 's ochtends een keer. Maar ik heb tegeltjes in mijn sink, dus niet echt kans op watervlekken enzo...
pi_57323178
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 09:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat is iedereen goed bezig!

En de gootsteen droog ik nu niet meer na iedere keer af. 'S avonds em 's ochtends een keer. Maar ik heb tegeltjes in mijn sink, dus niet echt kans op watervlekken enzo...
Dat gebeurt me dus ook 's avonds, ik droog dat ding minimaal vier keer af voor ik ga slapen. Hij is in ieder geval goed gepolijst
Een gootsteen met tegeltjes

Het is pestweer en ik blijf vandaag thuis dus ik ga flink in de keuken aan de slag. Dat stond al op mijn programma voor deze week voor ik het topic kickte Dit was ik deze week van plan:

- Stofzuigen
- Keukenkastjes leeghalen en schoonmaken (daar was ik al mee bezig geweest, gewoon iedere keer als er nog wat in de vaatwasser past aanvullen met spul dat je niet vaak gebruikt en wel een beurt kan gebruiken en dan dat deel van het kastje schoonmaken)
- Papier bovenop de keukenkastjes vervangen en daar schoonmaken
- Losse rotzooitjes, lege kruidenpotjes, keukenrekjes, en dingen als de fonduepan en de tajine in de vaatwasser gooien om ze schoon te maken
- Fornuis en oven schoonmaken
- Achter en onder het fornuis schoonmaken
- Magnetron schoonmaken
- Aanrechtblad goed schoonmaken
- De tegeltjes achter het aanrechtblad goed schoonmaken
- Deuren en kozijnen afnemen
- Ramen lappen in de keuken en bijkeuken
- Boekenplank opruimen
- Nog een keer stofzuigen en goed dweilen

En als beloning heb ik voor mezelf allemaal leuke nieuwe dingetjes gekocht voor in de keuken.
Nieuwe aquablauwe vaatdoekjes, een nieuw zeepbakje, een flitsende afwasborstel, een nieuwe gifgroene (plastic) placemat voor onder het koffieapparaat, electrische peper- en zoutmolens in hippe kleurtjes en leuke kaarsengevalletjes voor in de vensterbank.

Dat declutteren is overigens wel hemels en dat heb ik mezelf de vorige keer dat ik bezig ging met FlyLady ook aan gewent. Ik ga iedere dag wel even door het huis om overal rotzooi vandaan te halen en weg te gooien. We hebben inmiddels zelfs de zolder decluttered
Ik heb ineens plek voor een studeerkamer op zolder en als er logees komen kunnen we het gigantische luchtbed dat we hebben gewoon kwijt zonder eerst in blinde paniek troep achter het gordijn te hoeven smijten.
Ik ben echt veel makkelijker geworden in het weggooien van dingen.
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:28:14 #59
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57323238
Wat veel op één dag!

dit doe ik over een week verspreid...
En het is anti-uitsteldag vandaag!
pi_57323261
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat veel op één dag!

dit doe ik over een week verspreid...
En het is anti-uitsteldag vandaag!
Dat is ook het programma voor de hele week hoor!
Ik ben superwoman niet
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:31:59 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_57323294
Ik wik ook graag nog een heleboel rotzooi opruimen, maar in je eentje is dat zo'n karwei Bij alles wat je in je handen hebt ga je twijfelen, nadenken en noem maar op. Met zijn tweeen is het veel handiger, want dan spoor je elkaar aan om op te schieten en dergelijke en ben je sneller overgehaald iets weg te doen.

Kortom: ik zoek een opruimmaatje. Eerst de kasten bij de een door, daarna de kasten bij de ander door enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:33:28 #62
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57323324
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik ben superwoman niet
Oh gelukkig... Ik voelde me al heel lui...

heb gister de bedden van de kinderen, vandaag ons eigen bed verschoond. Op maandag home-blessing (ik ben zelfs zo diep gezonken dat ik stofdoeken heb aangeschaft )
Vandaag dus papieren opruimen en rekeningen betalen, vanmiddag kleding repareren...
ik hou van lijstjes...
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:35:02 #63
112545 Muck
pi_57323346
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik ben superwoman niet
oh godzijdank! ik voelde me al een lui kreng

mijn 2e babystep was echt té makkelijk (helemaal aankleden na het opstaan) aangezien ik vanmorgen al vroeg bij de dokter moest zijn. Die stelt het vast niet op prijs als ik in mijn badjas en slippers aan kom

verdere planning voor vandaag:
- dokter
- achmea bellen
- boodschappen doen

- bureau uitmesten
- notulen schrijven
- jaarverslag 2007 maken
- afwassen
- stofzuigen
- lekker koken, want mijn komt vanavond langs
pi_57323524
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:31 schreef Troel het volgende:
Ik wik ook graag nog een heleboel rotzooi opruimen, maar in je eentje is dat zo'n karwei Bij alles wat je in je handen hebt ga je twijfelen, nadenken en noem maar op. Met zijn tweeen is het veel handiger, want dan spoor je elkaar aan om op te schieten en dergelijke en ben je sneller overgehaald iets weg te doen.

Kortom: ik zoek een opruimmaatje. Eerst de kasten bij de een door, daarna de kasten bij de ander door enzo.
Dat helpt wel ja. Op een gegeven moment ga je elkaar echt overhalen om dingen toch weg te gooien
Maar als je iedere dag een kwartiertje zou doen? Het duurt wel heel lang voor je alles weg hebt maar het is in ieder geval meer dan je nu doet.
Wat ook helpt: (bananen)dozen neerzetten: 1 voor weggooien, 1 voor weggeven en 1 voor opruimen en alles in die laatste doos dan ook echt iedere keer dat je bezig bent geweest direct opruimen. De andere dozen zodra ze vol zijn ook direct weggooien of in je auto zetten om weg te brengen naar de kringloop o.i.d.

GEEN twijfeldoos maken want dan komt alles daarin. Het gaat weg of je houd het, meer opties zijn er niet.
pi_57323640
Wat ik me nou al afvraag sinds ik toen begonnen ben maar nooit heb durven vragen...
(Met dank aan greys die zo dapper toe durfde te geven dat ze geen zak van het systeem snapte )
Is het nou de bedoeling dat je alleen maar de babysteps doet in het begin of moet je ook meedoen met de mission for the day? (vandaag dus keukenkastje uitmesten)
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:57:02 #66
112545 Muck
pi_57323714
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:45 schreef MinderMutsig het volgende:
GEEN twijfeldoos maken want dan komt alles daarin. Het gaat weg of je houd het, meer opties zijn er niet.
dat heb ik gemerkt na mijn verhuizing ja!
ik had 2 dozen met spullen waarvan ik nog niet helemaal wist wat ik ermee moest. Uiteindelijk hebben ze een paar maanden in de weg gestaan voordat ik ze ging uitsorteren, en toen heb ik alsnog 90% van de inhoud weg gemieterd
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat ik me nou al afvraag sinds ik toen begonnen ben maar nooit heb durven vragen...
(Met dank aan greys die zo dapper toe durfde te geven dat ze geen zak van het systeem snapte )
Is het nou de bedoeling dat je alleen maar de babysteps doet in het begin of moet je ook meedoen met de mission for the day? (vandaag dus keukenkastje uitmesten)
ik heb echt geen idee....
pi_57323823
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:57 schreef Muck het volgende:

[..]

dat heb ik gemerkt na mijn verhuizing ja!
ik had 2 dozen met spullen waarvan ik nog niet helemaal wist wat ik ermee moest. Uiteindelijk hebben ze een paar maanden in de weg gestaan voordat ik ze ging uitsorteren, en toen heb ik alsnog 90% van de inhoud weg gemieterd
Twee dozen maar? Ik had een hele zolder vol.
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:07:14 #68
112545 Muck
pi_57323886
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:03 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Twee dozen maar? Ik had een hele zolder vol.
ik woonde hiervoor in een studentenhuis
pi_57324283
Wij hebben het huis van mijn schoonvader overgenomen (naja, hij is afgelopen maand overleden).
Overigens woonde wij hier al wel 5 jaar niet-officieel in.

Ik ben vanaf vorige week ook bezig elke keer een beetje weg te gooien.
Elke keer een kastdeurtje openen en kijken wat weg kan. Elke keer een keukendeurtje etc etc.

Zo langzaam aan, is bijna alle zooi weg Nee nog lang niet, maar het begin is er.
pi_57324365
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:31 schreef Troel het volgende:

Onze kasten hoeven niet meer, maar ik wil best een keertje komen helpen. Kunnen Ruben en Anna meteen alles vernietigen.

Het is zo fijn als er veel is weggegooid. Die ruimte.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:42:58 #71
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57324536
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:52 schreef MinderMutsig het volgende:
ik heb eerst de babysteps gedaan. En tegelijk declutteren. Elke dag 5 minuten zolder, en een kwartier in de zone (niet dat ik die tijd overal nodig had maar even voor het idee) Daarna ben ik ook de missies mee gaan doen. Al vrij snel eigenlijk. Toen het overal overzichtelijk en netjes was ben ik gaan uitbreiden met vaste dingen op vaste dagen in de week (vandaag dus de rekeningen, morgen de koelkast etc) en toen dat lekker ging dus een flightplan om de zones per week helemaal uit te schrijven. Ik werk van boven naar beneden. begin dus op maandag met de spinnenwebben en de lampen en bovenkanten van deuren en werk zo gedurende de week naar beneden met op donderdag grondig zuigen en waar kan dweilen.

Maar dan dus op maandag ook al oppervlakkig gezogen vanwege home-blessing...
Op de site van flylady staat het wel goed uitgelegd bij het hoofdstuk flightplan....
pi_57324860
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik heb eerst de babysteps gedaan. En tegelijk declutteren. Elke dag 5 minuten zolder, en een kwartier in de zone (niet dat ik die tijd overal nodig had maar even voor het idee) Daarna ben ik ook de missies mee gaan doen. Al vrij snel eigenlijk. Toen het overal overzichtelijk en netjes was ben ik gaan uitbreiden met vaste dingen op vaste dagen in de week (vandaag dus de rekeningen, morgen de koelkast etc) en toen dat lekker ging dus een flightplan om de zones per week helemaal uit te schrijven. Ik werk van boven naar beneden. begin dus op maandag met de spinnenwebben en de lampen en bovenkanten van deuren en werk zo gedurende de week naar beneden met op donderdag grondig zuigen en waar kan dweilen.

Maar dan dus op maandag ook al oppervlakkig gezogen vanwege home-blessing...
Op de site van flylady staat het wel goed uitgelegd bij het hoofdstuk flightplan....
En hoeveel tijd ben jij nou per dag kwijt in totaal?

Wat mij bijvoorbeeld opvalt, je komt maar eens in de zoveel weken in iedere ruimte. Mijn woonkamer is dus echt vies stoffig als ik daar niet minimaal twee keer per week met een doek doorheen ga, om de vijf weken is echt niet genoeg. (Twee langharige honden en een oud huis.) Eerlijkheidshalve doe ik dan meestal alleen de bovenkant van de kastjes, vensterbanken en de TV dus geen uitgebreide peotsbeurt maar het moet wel even gebeuren.
Een keer in de week het hele huis een beetje stofzuigen is ook echt niet voldoende hier. Dat moet ik zeker om de twee dagen en dan vaak ook nog een paar keer met de bezem erdoor (laminaat ) omdat mijn honden veel en vaak loslopen in het bos en nogal wat mee naar binnen nemen.

Waar ik dus een beetje op vast loop is dat ik wel de situatie heb zoals FlyLady beschrijft, maar als ik dat systeem echt ga volgen moet ik nog minder doen dan ik nu al doe en dan wordt het alleen maar erger.
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:04:05 #73
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57324957
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

En hoeveel tijd ben jij nou per dag kwijt in totaal?

Wat mij bijvoorbeeld opvalt, je komt maar eens in de zoveel weken in iedere ruimte. Mijn woonkamer is dus echt vies stoffig als ik daar niet minimaal twee keer per week met een doek doorheen ga, om de vijf weken is echt niet genoeg. (Twee langharige honden en een oud huis.) Eerlijkheidshalve doe ik dan meestal alleen de bovenkant van de kastjes, vensterbanken en de TV dus geen uitgebreide peotsbeurt maar het moet wel even gebeuren.
Een keer in de week het hele huis een beetje stofzuigen is ook echt niet voldoende hier. Dat moet ik zeker om de twee dagen en dan vaak ook nog een paar keer met de bezem erdoor (laminaat ) omdat mijn honden veel en vaak loslopen in het bos en nogal wat mee naar binnen nemen.

Waar ik dus een beetje op vast loop is dat ik wel de situatie heb zoals FlyLady beschrijft, maar als ik dat systeem echt ga volgen moet ik nog minder doen dan ik nu al doe en dan wordt het alleen maar erger.
als het al met al 3 uurtjesper dag is is het veel denk ik... (inclusief was ed) de ene dag wat meer dan de andere...
Maar maandag is dus stofdag... en dan ook deuren en muren en weet ik wat. En dan doe ik het donderdag nog een keer, zonder de deuren. Lees maar bij homeblessing...en dan één keer in de 5 weken grondig. Maar met een stofdoek ff hatseklats is 5 minuten...
Ik zuig elke dag, vanwege kinderen. Maar één keer in de 5 weken verzet ik dan in betreffende zonde de meubels enzo....

ik doe eigenlijk meer in minder tijd. dat is het gekke....

Je moet het systeem toepassen op je eigen situatie... en dat werkt voor mij perfect...
pi_57325243
Alles aan de kant om te stofzuigen doe ik in de huiskamer en keuken minimaal een in de week maar meestal iedere keer met stofzuigen. Haar en zand e.d. gaat echt op de meest vreemde plekken zitten
En dan ziet het er hier dus uit zoals het er in een normaal huishouden met kinderen uit zou zien als je in de nazomer, terwijl kinderen buiten spelen e.d. twee weken geen stofzuiger zou aanraken.
Ik wil niet weten wat voor haar-en-bosmonster zich onder mijn bank heeft verstopt als ik dat maar eens in de vijf weken zou doen Met mijn methode heb ik al dat er eigenlijk altijd een laagje zand in huis ligt en plukken haar zich in de hoekjes verzameld hebben.

Maar goed, je hebt langharige honden, je hebt langharige honden die troep mee naar huis nemen en dan heb je ook nog schapendoezen.
Die worden volgens mij geboren met een laagje zand, blaadjes, takjes en uitvallende klitten en verzamelen in hun leven alleen maar meer. Het helpt misschien ook niet dat wij in een buitengebied wonen en ze dus bij iedere wandeling door de drek lopen te baggeren maar een paar keer per dag de bezem erdoor halen is dus geen overbodige luxe.
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:23:12 #75
112545 Muck
pi_57325309
volgens mij mag ik in mijn handjes knijpen vanwege het feit dat ik (nog) geen kinderen of huisdieren heb

en oh ja: ik vertik het om mijn schoenen aan te houden in huis! Ik loop al 22 jaar op blote voeten of sokken en er is geen flylady die daar verandering in kan brengen
Leuk ook voor mijn onderburen, als ik met mijn naaldhakken of bergschoenen over het parket loop te paraderen
pi_57325364
Zo, ik heb zojuist even de medicijnenkast opgeruimt.
Een hoop weg gedaan. En wat er blijven kon weer netjes terug gezet
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:18:48 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_57326327
Ik ken dat Muck. Zo loop ik het liefst de hele dag in mijn pyjama als ik toch niets moet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:44:31 #78
112545 Muck
pi_57326773
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:18 schreef Troel het volgende:
Ik ken dat Muck. Zo loop ik het liefst de hele dag in mijn pyjama als ik toch niets moet.
haha, heerlijk is dat ja!
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:39:26 #79
112545 Muck
pi_57327702
Zo, even mijn planning bijwerken
ik heb alles ook op een whiteboard staan dat hier in de kamer hangt, controlfreak die ik ben
zó lekker he, dingen weg kunnen strepen als je ze gedaan hebt
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:35 schreef Muck het volgende:
verdere planning voor vandaag:
- dokter
- achmea bellen
- boodschappen doen

- bureau uitmesten
- notulen schrijven
- jaarverslag 2007 maken
- afwassen
- stofzuigen
- lekker koken, want mijn komt vanavond langs
ik heb alvast een receptje opgezocht en alle ingrediënten klaargelegd, dus dat laatste komt ook wel goed.
Er staat nu een heerlijke mok koffie met nog heerlijkere koekjes naast me, dus het wordt tijd dat ik me ga wijden aan mijn administratieve zaken...
pi_57327857
Ik heb zojuist de badkamer helemaal grondig gedaan

Dit topic werpt zijn vruchten af
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:56:18 #82
112545 Muck
pi_57329054
quote:
ik heb dat ding al eerder gezien ja
helemaal geweldig
ik heb zo'n hamer met een opener eraan, een schroevedraaier en een setje horlogeschroevedraaiertjes en dat is al mijn gereedschap

zo'n hamer dus
van mijn vader gekregen toen ik 3 jaar geleden het huis uit ging
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:04:03 #83
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57329186
Ik heb net mijn gasfornuis schoongemaakt

Het is nog niet zo spic & span als ik zou willen, maar dat komt omdat ik geen wondersponsje heb Het is iig al een hele verbetering
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 18:36:17 #84
163650 Greys
pi_57332199
MissBliss, you sopperella!

Oh en MutsieMutsig ....
Geen dank! Ik vind het al fijn dat je eerlijk durft toe te geven dat het voor jou ook niet al te helder is
Ik begin hoe langer hoe meer te snappen dat sommigen er dus echt een 'journal' voor hebben gemaakt, want ik kom echt (niet soms, maar zelfs meestal!) niet uit die mailtjes. Babysteps idd en dan krijg je ook nog Home Blessings en Kelly's Missions en Weekly toestandjes en zones... schiet mij maar lek

Eerlijk gezegd snap ik het echt nog steeds niet helemaal.
Als ze het wat simpeler zouden brengen zou ik ook meteen meer zin hebben om me er strict aan te houden
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:59:44 #85
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57332755
Ik heb me net aangemeld bij zo'n (Nederlandse) Yahoo-group, maar nog geen enkel mailtje ontvangen Alleen een welkomsmailtje
Of komt dat pas morgen weer, omdat ik vanavond niks hoef te doen ofzo?
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 19:02:16 #86
163650 Greys
pi_57332808
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:59 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb me net aangemeld bij zo'n (Nederlandse) Yahoo-group, maar nog geen enkel mailtje ontvangen Alleen een welkomsmailtje
Of komt dat pas morgen weer, omdat ik vanavond niks hoef te doen ofzo?
Ssssssssssssht, geen slapende honden wakker maken en gewoon lekker niksen vanavond
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:05:50 #87
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57332907
quote:
die wil ik!
Die past bij mijn roze fototoestel. Ben ik een echte Aagje...
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:09:23 #88
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57333003
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Ssssssssssssht, geen slapende honden wakker maken en gewoon lekker niksen vanavond
Ik heb al zat gedaan vandaag
Aanrecht, gasfornuis, sink, muren in de keuken, wc, 1 was opgevouwen, 1 was gedraaid en in de droger, afwasmachine aangezet..
En straks ga ik nog koken ook (Ik ben ook al geen keukenprinses)
Maar ik wil morgen wel wat mailtjes dan, als ik mensen hier hoor dat ze er gelijk 5 hebben
Ziggy played guitar
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:10:32 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57333031
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:09 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik heb al zat gedaan vandaag
Aanrecht, gasfornuis, sink, muren in de keuken, wc, 1 was opgevouwen, 1 was gedraaid en in de droger, afwasmachine aangezet..
En straks ga ik nog koken ook [ afbeelding ] (Ik ben ook al geen keukenprinses)
Maar ik wil morgen wel wat mailtjes dan, als ik mensen hier hoor dat ze er gelijk 5 hebben
Als het goed is krijg je rond 20 over 10 een "ga asjeblieft naar bed mailtje
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 19:11:52 #90
163650 Greys
pi_57333071
Dat was een fanatiek dagje ja, MB!
Ik ben vanavond alleen thuis en ik denk dat ik ook de sopperella ga uithangen
Eigenlijk bizar, heb je hard gewerkt op je werk vandaag, heb je gewoon zin om thuis ook nog te gaan werken

Kan je je aanmelden voor die Ned. mailtjes als je niet bij Flylady bent aangemeld? Ik weet dat wachtwoord enzo niet meer namelijk Oh, en kan je in Yahoo je mail ook in een bepaalde map terecht laten komen, automatisch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:12:44 #91
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57333088
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:10 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je rond 20 over 10 een "ga asjeblieft naar bed mailtje
Ah... nou ik weet niet of ik me daar aan ga houden
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 19:20:42 #92
163650 Greys
pi_57333258
Dan moet je voor straf je sink shinen na het tandenpoetsen, MB
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:26:04 #93
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57333369
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:12 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ah... nou ik weet niet of ik me daar aan ga houden
niet
Wat is dat nou voor instelling. Ik ga altijd meteen als Flylady dat zegt...
pi_57333869
Las ik het nou goed dat iemand hier 3 uur!!!! per dag aan het huishouden besteedt? Hellup, ik werk, geen wonder dat het bij mij niet opschiet met maximaal een half uur per dag en in het weekend de dingen doen die zijn blijven liggen zoals het opvouwen en opruimen van 3 wassen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 20:01:31 #95
163650 Greys
pi_57334194
Ik red dat ook bij lange na niet hoor, Doedezemaar!
De bedoeling van FlyLady is echter dat jij het met je half uurtje prima moet redden om toch alles bij te houden, zodat je in het weekend niet zo aan de slag hoeft
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 20:53:51 #96
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57335373
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:20 schreef Greys het volgende:
Dan moet je voor straf je sink shinen na het tandenpoetsen, MB
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

niet
Wat is dat nou voor instelling. Ik ga altijd meteen als Flylady dat zegt...

Van mn glanzende blinkende keuken is ook weinig over nu na het koken Maar het was wél lekker

-edit-
Oh, Flylady heeft dit voorzien en stuurt me nu een mail dat ik mn sink moet shinen
Ziggy played guitar
pi_57335398
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Las ik het nou goed dat iemand hier 3 uur!!!! per dag aan het huishouden besteedt? Hellup, ik werk, geen wonder dat het bij mij niet opschiet met maximaal een half uur per dag en in het weekend de dingen doen die zijn blijven liggen zoals het opvouwen en opruimen van 3 wassen.
In totaal alles bij elkaar hè. Dus ook de was doen, afwassen, was opvouwen, was strijken en dan natuurlijk nog het poetswerk. Ik kan me best voorstellen dat je daar met kinderen makkelijk aan komt.
pi_57335903
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit was ik deze week van plan:

- Stofzuigen
- Keukenkastjes leeghalen en schoonmaken
- Losse rotzooitjes, lege kruidenpotjes, keukenrekjes, en dingen als de fonduepan en de tajine in de vaatwasser gooien om ze schoon te maken
- Magnetron schoonmaken
- Boekenplank opruimen
Dit programma werd mede mogelijk gemaakt door de Action.
Wonderdoekjes, wondersponsjes, miracle blue, sonic boom, ik begin echt van de Action te houden
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 21:50:16 #99
163650 Greys
pi_57336819
MM, ga eens even gauw stoppen!
Jij ijverig bijtje!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57352304
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit was ik deze week van plan:

- Stofzuigen
- Keukenkastjes leeghalen en schoonmaken
- Magnetron schoonmaken
- Boekenplank opruimen
Bijna klaar met de keuken.
Ik denk dat ik de ramen aan de buitenkant ook nog even ga doen vanmiddag, het is best lekker weer hier.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 15:17:19 #101
163650 Greys
pi_57352512
Ik ga even naar de Zeeman voor een stel extra microvezel doeken (zo heten die dingen toch? ).
Die dingen zijn ideaal en drogen alles in 1 veeg

Daarna ga ik de badkamer soppen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57352705
Vandaag woonkamer gedweilt.
Zo dadelijk was ophangen die ik vanochtend heb aangezet.

Verder beetje nutteloze dag
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 15:28:48 #103
163650 Greys
pi_57352737
Valt er niets meer te poetsen dan, ymme? Of heb je geen zin meer
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57353722
Die doekjes zijn fantastisch he greys!

Ik moet zeggen dat ik die keuken nu ook wel zat ben. Vanavond ga ik die ruimte maar weer eens gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Ik ga lekker een paddenstoelenrisotto met uitgebakken pancetta en veldsla maken.

Iemand trouwens ervaring met Dettol? Aan de ene kant vind ik het een beetje overbodig om alles te ontsmetten maar voor het aanrecht lijkt het me eigenlijk niet eens zo'n slecht idee. Zeker na het snijden van kip o.i.d. Ik zit er dus over te twijfelen om een fles op te halen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 16:58:55 #105
163650 Greys
pi_57354714
Ik heb zelf het idee dat die hygiënische doekjes ook hygiënisch genoeg schoonmaken (van een beetje chloor of bleek of wat er dan ook in zit gaan de bacteriën toch ook wel dood? ) dus ik doe niet aan Dettol.
Maar als je het hier maar vaak genoeg blijft noemen ga ik er waarschijnlijk ook aan hoor

Ik heb gedeclutterd! Mijn keukenkastje met schoonmaakspullen (het was onbegonnen werk om de emmer die achterin het kastje stond er uit te halen om te gebruiken, dus kochten we maar een nieuwe ) maar nu is het toch wel zover georganiseerd dat je ook alles gewoon kunt zien, pakken, gebruiken en weer terugzetten Verder vast aan mijn voorraadkast begonnen met declutteren, maar ik durf niet helemaal all the way te gaan daar omdat er een muisje ( ) woont, die ik lief vind zolang ik haar maar niet zie, maar zodra ze voor mijn gezicht op een andere plank springt, gooi ik gauw die deur dicht. Struisvogelpolitiek
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57355152
Dettol
Dettol
Dettol
Dettol
Dettol
Dettol
Dettol

Weet je wel zeker dat dat muisje in het kastje met schoonmaakmiddelen blijft? Toen het vorig jaar zo nat was hebben de muisjes uit de kruipruimte zich een weg geknaagd naar mijn voorraadkast en daar een feestje gevierd Ik heb nu zo'n grof schuursponsje in het gat zitten (dat schijnt te helpen en ik geloof alles ) en een bakje met gifkorrels ernaast staan voor het geval ze het nog eens proberen. Ik moet er niet aan denken om muizen in mijn keuken te hebben.

Ramen lappen is er niet meer van gekomen en de rest van de keuken doe ik ook niet meer vandaag. Ik ga nog even de rotzooi in de keuken opruimen, naar de drogisterij voor een fles Dettol ( ) en dan het aanrecht afnemen met Dettol ( ) en daarna koken.

Werkt het al?
pi_57355183
Omdat ik vandaag toch moet schoonmaken en omdat ik dit topic erg grappig vind, ben ik mijn schoonmaakbeurt maar begonnen met het shinen van de sink. Gewoon, omdat het kan. En omdat ik hier een trotse foto wil plaatsen van een shinende sink.

pi_57355521
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 17:18 schreef Isegrim het volgende:
Omdat ik vandaag toch moet schoonmaken en omdat ik dit topic erg grappig vind, ben ik mijn schoonmaakbeurt maar begonnen met het shinen van de sink. Gewoon, omdat het kan. En omdat ik hier een trotse foto wil plaatsen van een shinende sink.

[ afbeelding ]

En hoe voelt het om een FlyBaby te zijn?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 17:49:44 #109
163650 Greys
pi_57355844
*Zonnebril op zet*
Zo, Isegrim, anders kan ik niet zonder oogletsel naar je shiny sink kijken hoor Pas op, het werkt verslavend
Oh, en wel nog even je borstel en doekje opruimen *wegduikt*

Mutsie, wat jámmer nou, de winkels zijn dicht hier om half zes! (Pfieuw!)
En die muis... ehm... ik hou het mezelf voor, dat madame daar weinig kwaad kan verder. Maar zaterdag mag Meneer Greys ervoor gaan zorgen dat het gat naast de leidingen (die door de voorraadkast heen lopen) dichtgemaakt wordt, die gifkorrels laat ik dan nog maar even zitten
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 17:53:24 #110
163650 Greys
pi_57355916
.... hm... en ik baal er van dat ik geen voor en na foto gemaakt heb van het kastje onder de gootsteen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 13 maart 2008 @ 17:56:22 #111
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57355970
Aaaargh, ik ga denk ik die mailtjes nu al afzeggen
Wat zijn het er veel

Ik lees gewoon een beetje op de site en dan kijk ik zelf wel wat ik doe.
Vandaag aanrecht weer schoongemaakt, sink geshined , computerbureau schoongemaakt en de badkamer geswish&swiped ( ).
Straks nog even wasje uit de droger halen en dan heb ik weer genoeg gedaan voor vandaag vind ik
Ziggy played guitar
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:05:37 #112
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57356113
Greys, ik had trouwens ook een muis, maar die rende gewoon door het huis
En na een tijd was die ineens verdwenen (ook nooit aangevreten eten gevonden ofzo) dus misschien gaat ie wel vanzelf weg
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 18:13:57 #113
163650 Greys
pi_57356300
Ik heb vroeger muizen in een kooitje gehad Maar idd, ik laat deze nog wel even hollen en maak gewoon het gat dicht.

Die mailtjes heb ik ook héél snel stopgezet en toen voor mezelf een schoonmaakschema gemaakt, wat ik per dag moet doen (allemaal binnen een half uurtje moet wel kunnen) en dan heb ik het weekend zo goed als vrij! Op dinsdag en donderdag doe ik iets meer, omdat ik dan 's middags vrij ben en op andere dagen hele dagen werk. Uitgeprint en op de deur van de voorraadkast geplakt. Werkt als een tiet
Het klinkt andere vaak wat neurotisch in den oortjes, een schema, maar voor mij werkt het motiverend. Ik kijk even wat er voor die dag staat, werk het snel af en klaarrrrrrrrr
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57357600
ik heb een fles dettol maar weet eik niet zo goed wat ik ermee kan..
pi_57358591
Vandaag lag de internetverbinding er een tijd uit, ik ben van ellende maar mijn sink gaan shinen. Toen maar meteen de rest van de keuken ook gesopt. En nu heb ik van die vervelende 'afwashanden'.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 20:25:02 #116
163650 Greys
pi_57359413
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Vandaag lag de internetverbinding er een tijd uit, ik ben van ellende maar mijn sink gaan shinen. Toen maar meteen de rest van de keuken ook gesopt. En nu heb ik van die vervelende 'afwashanden'.
Flyyyyyyyyyy flyyyyyyyyy flyyyyyyyyyyyyyyy!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57359879
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb een fles dettol maar weet eik niet zo goed wat ik ermee kan..
Ik heb even gegoogeld voor ik een fles ging halen.

- Je kan het verdunt in een plantenspuit doen en er af en toe de deurknoppen, lichtknoppen, het toilet en het aanrecht mee schoonmaken. Deurknoppen en lichtknoppen lijkt me onzin tenzij je een ernstig staaltje smetvrees hebt of er iemand aan de diarree o.i.d. is anders lijkt allesreiniger me ook wel voldoende.
Het toilet doe je neem ik aan al met bleek maar je zou de bril e.d. af en toe af kunnen nemen.

- Sommige mensen maken er de kattenbak of caviakooi mee schoon, katten schijnen gek te zijn op dat luchtje als ik ze op een kattenforum moet geloven.

- Af en toe de vloer dweilen met een scheutje Dettol is misschien ook wel handig als je huisdieren of kruipende kinderen hebt maar ook dat zou ik niet te vaak doen. (oppassen met laminaat!)

- En dus je aanrecht en of snijplanken af en toe afnemen met verdunde Dettol.

- En natuurlijk voor het ontsmetten van wondjes waar het eigenlijk voor bedoeld is.

Alles schoonmaken met Dettol lijkt me onzinnig en overbodig.
pi_57360389
het is dettol dilute, dus al enigszins verdund
ik ga mijn aanrecht en snijplanken er maar eens mee schrobben
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 21:13:33 #119
163650 Greys
pi_57360542
Ja, nu wil ik dus ook Dettol
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57363304
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:13 schreef Greys het volgende:
Ja, nu wil ik dus ook Dettol
Het werkt, het werkt!

Het stinkt ook als de tyfus trouwens.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 23:09:46 #121
163650 Greys
pi_57363944
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 22:47 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het werkt, het werkt!

Het stinkt ook als de tyfus trouwens.
Ik geloof nooit dat FlyLady het goed vindt als ons huis stinkt

Ja, wat moet ik nou?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 14 maart 2008 @ 00:15:57 #122
16715 Mylene
*schatje*
pi_57365364
Ik gebruik Dettol al jaren en sinds een jaartje dit import product van drogisterij.net, 500 ml voor ¤ 5.95, speciaal voor huishoudelijk gebruik:

Ik gebruik het voor het toilet, en om wastafel, gootstenen en kranen schoon te maken.

Ik doe het onverdund in zo'n plantenspuit waaraan je moet pompen.

Check wat ze in Engeland allemaal van Dettol hebben:

*jaloers is*

Mijn moeder vindt Dettol naar schimmel ruiken.
pi_57367227
Ik vind Dettol meer iets voor mensen met smetvrees eigenlijk...
pi_57368050
Jeetje, ik ben echt gek geworden. Ik spoelde zojuist iets door de gootsteen en daarna droogde ik de boel meteen even met een doekje.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 10:00:46 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57369069
Dan Buzz ik hier ook even de wondersponsjes van Kruidvat. Wit schijnen ze te zijn en helemaal te gek..

Ik ga ze vanmiddag aanschaffen.
Detol gaat me een brug te ver. Mijn kindjes moeten nog wel íets van weerstand opdoen. Ben vandaag ook even aan het klokken hoeveel tijd ik daadwerkelijk kwijt ben...
pi_57370391
Oh, heb vanacht de was nog snel opgehangen. totaal vergeten.
En vandaag het bed afgehaalt, en zo dadelijk weer lekker schoon en fris nieuw d'r op
pi_57371704
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 10:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Dan Buzz ik hier ook even de wondersponsjes van Kruidvat. Wit schijnen ze te zijn en helemaal te gek..

Ik ga ze vanmiddag aanschaffen.
Bij de action zijn ze licht grijs en heten ze powerspons en ze werken inderdaad goed. Ik heb ingerotte vetsputters onderop mijn keukenkastjes die er al zitten vanaf dat we hier kwamen wonen. Ik heb echt alles geprobeerd om ze weg te krijgen. Bleek, schuurmiddel, schuursponsjes, blue wonder, vetweg en alles in verschillende combinaties maar niets hielp. En deze sponsjes krijgen ze gewoon weg
Het blijft een rotklusje omdat ik ze dus echt stuk voor stuk weg moet bewerken maar er zit vooruitgang in.
quote:
Detol gaat me een brug te ver. Mijn kindjes moeten nog wel íets van weerstand opdoen. Ben vandaag ook even aan het klokken hoeveel tijd ik daadwerkelijk kwijt ben...
Dettol voor het aanrecht en de snijplanken vind ik wel prettig. Ik heb medicijnen waardoor ik bijna geen weerstand heb en dan vind ik het wel een prettig idee dat bijvoorbeeld vieze rauwe kipbacteriën echt weg zijn. Ik heb ook verschillende kleuren snijplanken. Wit voor groente, blauw voor vlees, rood voor kip en een houten voor brood en ik ben er echt heel precies op dat deze niet voor andere dingen gebruikt worden.

Maar ik moet toegeven dat ik gisteren ook de deurknoppen, lichtknoppen, keukenkastjes en de hondenmanden ermee afgenomen heb. Ik had een beetje teveel gemaakt en ik vond het zonde om het bijna ongebruikt weg te gooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 14-03-2008 12:13:48 ]
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:14:29 #128
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57371913
Een aanrechtblad van Belgisch hardsteen kan denk ik niet met Detoll. Als je zelf weinig weerstand hebt kan ik het me voorstellen....
In mijn huishouden is alles zo snel weer vies en rommelig dat ik daar gewoon niet aan begin. Ik vermoed dat ik dan in smetvrees ga vervallen, en dat lijkt me voor de jongens ook niet echt leuk en gezellig...

Ik vind het fijnste aan Flylady dat door routine dingen gewoon gedaan zijn. Ik weet dat boven alles aan kant is. De bedden opgemaakt, badkamer schoon en opgeruimd, was in de machine...
Daardoor voel ik me niet lui en lullig als er iemand onverwacht op bezoek komt. Ik ben nu te gestressed ermee bezig. Alles met vlekkeloos en netjes zijn. Eerst was het slordig en clutterig, nu ben ik weer op zoek naar balans....
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:51:55 #129
16715 Mylene
*schatje*
pi_57378095
Dan heb je kans dat het aanrechtblad helemaal dof uitslaat.
pi_57378147
Valt jezelf schoonmaken ook onder fly-en

Ga zo ff lekker badderen, met een goed boek.

Daarna meteen 't bad weer schoonmaken.
pi_57378454
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:54 schreef ymme het volgende:
Valt jezelf schoonmaken ook onder fly-en

Ga zo ff lekker badderen, met een goed boek.

Daarna meteen 't bad weer schoonmaken.

Kijk maar bijna onderaan de homepage van FlyLady naar Dana's weekly pamper mission.
pi_57378987
Ik ben trouwens eens aan het googelen geweest op FlyLady en kwam tot de ontdekking dat er nog meer groepen zijn dan alleen de normale en Nederlandse versie. Je hebt FlyLady voor Islamitische vrouwen, voor werkende moeders, voor mensen die van koken houden, leraren die het systeem in hun klas willen gebruiken etc. Je kan het zo gek niet bedenken.
Zie hier

Ik heb vandaag niet veel gedaan maar dat mag ook wel eens een dagje. Lekker met de honden het bos in geweest, daarna even over de markt en straks ga ik lekker uitgebreid koken.

Ik ben echt een sucker for the siny sink Heerlijk als je aanrecht zo schoon en leeg is. Ik hoef niet eerst van alles weg te pakken voor ik kan beginnen met koken en ik merk gewoon dat ik er nu ook weer meer lol in heb om in de keuken aan de slag te gaan.

Ik krijg alleen een beetje de kriebels van het traditionele rolmodel waar FlyLady je in wil persen. Het Supermom syndrom. Alsof je als vrouw alleen perfect gelukkig kan zijn als je, jaren 50 style, je man, kinderen, huisdieren en huishouden goed verzorgt. Die mailtjes verdwijnen bij mij dan ook linea recta in de vuilnisbak. Het zou prettig zijn als je aan kon geven welke mailtjes je wel of niet wilt hebben. Die testimonials en Riley challenges kan ik missen als kiespijn en dat zij op de radio is vind ik ook niet bijster interessant.
Ik ga dus even neuzen in die andere groepen, misschien dat er een bij zit die me meer aanspreekt.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 maart 2008 @ 18:45:30 #133
163650 Greys
pi_57380537
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben trouwens eens aan het googelen geweest op FlyLady en kwam tot de ontdekking dat er nog meer groepen zijn dan alleen de normale en Nederlandse versie. Je hebt FlyLady voor Islamitische vrouwen, voor werkende moeders, voor mensen die van koken houden, leraren die het systeem in hun klas willen gebruiken etc. Je kan het zo gek niet bedenken.
Zie hier
Dat werkende moeders het anders moeten aanpakken snap ik, maar waarom zouden Islamitische vrouwen nou anders moeten schoonmaken, vraag ik me af?
quote:
Ik krijg alleen een beetje de kriebels van het traditionele rolmodel waar FlyLady je in wil persen. Het Supermom syndrom. Alsof je als vrouw alleen perfect gelukkig kan zijn als je, jaren 50 style, je man, kinderen, huisdieren en huishouden goed verzorgt.
Stepford Wives!

Vandaag heb ik een SAF dagje
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 15 maart 2008 @ 03:20:50 #134
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_57390617
Nou moet ik toegeven dat ik allerminst een jaren 50-keurslijf/juk vrouw ben, maar een dertig-plusserige kerel.

Eerlijk gezegd snap ik wel dat je je een soort supermom moet gaan voelen door Kelly en de haren, maar als je nou eens bedenkt dat ze heus niet uit je monitor kruipt om je aan je knotje naar je not-so-shiny-sink te sleuren is het best leuk toch? Ik vertaal die hele reutemeteut gewoon naar mijn eigen pragmatische denkwijze, en dan is het best handig en ook wel gaaf (als in: oh mijn hemel wat blinkt mijn huisje). Wat kan mij een blinkend huisje nou schelen vroeg ik me vandaag nog af? Nou, ik voel me er lekker in en ik kreeg al verschillende complimenten van mensen die het echt opviel --> ik ben daar best gevoelig voor en juich dit hele FLYguy/ladies gedoe dan ook van harte toe. Kan mij het dan schelen dat ik geen desperate housewife (Bree) ben?!?! (Okee, als ik mocht kiezen zou ik Bree willen zijn....)
pi_57391144
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet volmaakt gelukkig kan zijn in een rommelig en/of vies huis. Ik voel me echt zoveel beter als mijn huis opgeruimd en schoon is. Ik kan er ook echt van genieten, dat ik na een flinkse schoonmaakbeurt gewoon een paar rondjes door mijn huis heen loop om te zien hoe schoon en fris het is.
pi_57392037
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 03:20 schreef Roache_ het volgende:
Kan mij het dan schelen dat ik geen desperate housewife (Bree) ben?!?! (Okee, als ik mocht kiezen zou ik Bree willen zijn....)

Ik heb een groep gevonden die je leert Flyen in 15 dagen. FlyLady gaat me een beetje te langzaam, daar ben ik de vorige keer ook de mist mee in gegaan en toen ben ik halverwege afgehaakt.
Sink shinen en declutteren ben ik wel blijven doen, het heeft dus wel een positief effect op me. Nu nog zorgen dat ik het helemaal onder de knie krijg.

Het is zaterdagmorgen, half 11 en ik heb al een was gedaan, gedroogd, gevouwen en opgeruimd ( !!) en er zit er nog een in de wasmachine en een in de droger. Ik heb ook mijn plasticbakjeskast uitgeruimd, schoongemaakt en uitgezocht. Ik had heel veel bakjes zonder deksel en heeeeeeel veel dekseltjes waar geen bakje meer bij zat. Er is een volle plasticzak aan bakjes, dekseltjes en andere ongebruikte rotzooi uit gekomen. Als je dat kastje open deed viel er altijd van alles uit
Verder heb ik mijn handdoeken, theedoeken, schoonmaakdoekjes, tafelkleden, pannenlappen e.d. uitgezocht en een deel weggedaan. En mijn medicijnvoorraad nagekeken, herhaalrecepten klaar gelegd en medicijnen die ik niet meer gebruik of die over datum waren in een zak gestopt om mee te nemen naar de apotheek de volgende keer.

Ik heb alleen nog wel lekker mijn pyjama aan, ben niet opgemaakt en heb geen schoenen aan
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 maart 2008 @ 11:08:44 #137
163650 Greys
pi_57392261
Roache, je bent een FlyGuy naar mijn hart
En wat leuk dat je hier meepost

Mindermutsig, je beseft je wel dat het weekend is?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57394884
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:08 schreef Greys het volgende:
Roache, je bent een FlyGuy naar mijn hart
En wat leuk dat je hier meepost

Mindermutsig, je beseft je wel dat het weekend is?

Daarna heb ik een lekker ontbijtje gemaakt en dat gezellig samen in bed opgegeten en de rest van de dag gaan we op stap. Het is Family Fun Day! ( )
Straks even lekker naar de theefabriek denk ik en misschien nog even langs de bouwmarkt om appeltjesgroene muurverf te halen voor de keuken.

De tweede was is inmiddels ook gevouwen en opgeruimd ( !!) en de laatste zit in de droger. Die doen we vanavond wel.

En ik vind het ook leuk dat we een FlyGuy hebben
  zondag 16 maart 2008 @ 02:08:09 #139
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_57407160
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:43 schreef Troel het volgende:
Ik ben sinds een paar maanden de gelukkige bezitter van een hulp in de huishouding. Een keer in de week wordt in drie uur tijd het grootste gedeelte van mijn huis schoongemaakt. Het is een goede uitvinding, maar wel prijzig!
Same here.

Een huishoudster is de beste methode om je huis Fly ready te houden.
Enige nadeel van die van mij is dat ze dingen nog wel eens zo goed wil opbergen dat ik het niet meer terug kan vinden, maar het huis is al een half jaar spik en span.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_57407186
quote:
Op zondag 16 maart 2008 02:08 schreef Sanne het volgende:
TVP
Ben jij nog steeds aan het Flyen?
  zondag 16 maart 2008 @ 02:12:38 #141
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_57407213
Zie boven. Iemand flyt nu voor mij en het is heel makkelijk bij te houden zo.
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:52 schreef MissBliss het volgende:
TVP

Ik vond je badkamer ook al zo fris en fruitig.

Die mailtjes hoef je niet in grote aantallen te ontvangen, ik heb ooit aangegeven dat ik één mail per dag wil en dat werkt nog steeds.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 16 maart 2008 @ 12:10:29 #142
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57410558
waar moet je je eigenlijk aanmelden voor die mails
  zondag 16 maart 2008 @ 14:29:51 #143
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57412445
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
misschien handig om erbij te zeggen dat ik niet zit te wachten op weet ik het hoeveel mails op 1 dag, het liefst ontvang ik er gewoon 1 per dag, kan dat ook nog steeds..?
pi_57412496
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
Hier voor de FlyLady mailtjes.
Hier voor de Nederlandse mailtjes.

Het is wel aan te raden om een apart mailadres aan te maken voor de FlyLadymail, het zijn er nogal veel namelijk.
pi_57412524
quote:
Op zondag 16 maart 2008 14:29 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

misschien handig om erbij te zeggen dat ik niet zit te wachten op weet ik het hoeveel mails op 1 dag, het liefst ontvang ik er gewoon 1 per dag, kan dat ook nog steeds..?
Volgens mij wel.
Anders zou ik gaan voor de Nederlandse versie. Dan krijg je de mail op een normaal tijdstip en krijg je niet al die testimonials e.d.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 maart 2008 @ 15:28:31 #146
163650 Greys
pi_57413503
Die Google adds hiernaast
'Verwijderen geur'
'Huishoudelijke taken'
'Venster wassen'

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 16 maart 2008 @ 17:31:15 #147
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57416149
quote:
Op zondag 16 maart 2008 02:12 schreef Sanne het volgende:
Zie boven. Iemand flyt nu voor mij en het is heel makkelijk bij te houden zo.
[..]

Ik vond je badkamer ook al zo fris en fruitig.

Die mailtjes hoef je niet in grote aantallen te ontvangen, ik heb ooit aangegeven dat ik één mail per dag wil en dat werkt nog steeds.
Thanks

1 per dag Dat klinkt goed, ik had me al afgemeld, maar nu ga ik me weer aanmelden dus Zijn dat de Nederlandse mailtjes?
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 maart 2008 @ 17:43:28 #148
163650 Greys
pi_57416361
Waar vink je dat aan dan, dat je er maar eentje wilt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 16 maart 2008 @ 17:51:29 #149
112545 Muck
pi_57416492
ik moet toegeven dat ik niet altijd alle dingen kan doen, omdat ik niet elke dag thuis ben
Nou ja, dan maar flyen op mijn manier

en oehhhh, we hebben een flyguy
  zondag 16 maart 2008 @ 18:21:18 #150
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_57416973
En niet zomaar een Flyguy, maar Roache.
  zondag 16 maart 2008 @ 18:28:51 #151
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_57417089
Ik vind het allemaal zo knap dat jullie het volhouden !
Zijn jullie puur door dit gebeuren zo gemotiveerd geraakt ?
Ik schoonmaak zo onregelmatig zorg wel dat het redelijk is allemaal.. periodes gaat het dan super dan is het kei netjes.. en dan ineens is er weer zo'n week waarin dan een bom ontploft en dan.. ja dan is het weer complete drama.. en om dan weer aan de gang te gaan bleh enzo.
Zucht.. het wordt nooit wat vrees ik
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 16 maart 2008 @ 18:58:13 #152
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57417688
quote:
Op zondag 16 maart 2008 17:43 schreef Greys het volgende:
Waar vink je dat aan dan, dat je er maar eentje wilt?
weet ik ook niet?
pi_57417873
Bij mij is mijn schoonmaakenthousiasme deels afhankelijk van mijn hormonen geloof ik. Als ik ongesteld moet worden, krijg ik schoonmaakwoede.
pi_57417937
Ik heb inmiddels wel wat basisdingetjes die een soort ritme geven: 's avonds voor het naar bed gaan de vaatwasser vullen en het aanrecht leeg achterlaten. De was al meteen sorteren in verschillende wasmanden en zodra er 1 gevuld is draai ik een was (meestal meteen aanzetten zodra ik thuiskom, dan kan ik hem na het eten ophangen voordat ik op de bank plof om er de hele avond niet meer vanaf te komen). In het weekend verschoon ik mijn bed en wordt de slaapkamer meteen opgeruimd en gestofzuigd. Verder ben ik nog niet gekomen, maar het motto is ook Babysteps. Dingen moeten 'in je systeem' komen. Of ik ooit een echt goed schema voor mijn huishouden ga maken, daar twijfel ik aan, maar deze basis scheelt al heel veel. Binnenkort ga ik in elk geval proberen om de zones te volgen.
  maandag 17 maart 2008 @ 11:35:54 #155
112545 Muck
pi_57428812
zoals ik al zei, hou ik me alleen aan de baby-steps op de dagen dat ik in mijn eigen huisje ben, dus ik zit nu pas aan step 3 en ook die is weer veeeeel te simpel
lekker gauw klaar dus vandaag
pi_57432705
quote:
Op zondag 16 maart 2008 18:28 schreef MissHobje het volgende:
Ik vind het allemaal zo knap dat jullie het volhouden !
Zijn jullie puur door dit gebeuren zo gemotiveerd geraakt ?
Ik schoonmaak zo onregelmatig zorg wel dat het redelijk is allemaal.. periodes gaat het dan super dan is het kei netjes.. en dan ineens is er weer zo'n week waarin dan een bom ontploft en dan.. ja dan is het weer complete drama.. en om dan weer aan de gang te gaan bleh enzo.
Zucht.. het wordt nooit wat vrees ik
Zo werkt dat hier normaal ook hoor.
Maar dit werkt eigenlijk best goed voor mij. Blijkbaar ben ik nogal een onderdanig type dat aanwijzingen nodig heeft

Vandaag was mijn errand day.
Ik heb boodschappen gedaan en ik heb er gewoon aan gedacht om stofzuigerzakken te halen en herhaalrecepten in te leveren Dat zijn dingen waarvoor ik normaal nog een paar keer naar de winkel moet.
pi_57447304
Goeiemorgen

FACE
Ik heb al mijn rekeningen betaald
Was ik al mee bezig voor ik die mailtjes zag maar het is toch erg FlyLady
Ik krijg hakse veel geld terug van Essent én het waterbedrijf! Daar snap ik dus echt niks van, we hebben een vaatwasser gekocht die ook vrij intensief gebruikt wordt, ik heb tegenwoordig een studeerkamer op zolder die dus ook verwarmt wordt terwijl we dat vroeger niet deden, extra lampen, een laptop erbij die regelmatig aan de stroom ligt. Je zou toch denken dat we juist meer water en energie zijn gaan gebruiken. Maar mij hoor je niet klagen.

Vandaag komt er niet veel van de missions denk ik. Moet straks aan het werk met een projectgroep en ik betwijfel of ik er daarna nog zin aan heb. Ik heb wel alles ontkalkt in de douche en het tandenborstelbakje e.d. in de vaatwasser gehad.

[ Bericht 30% gewijzigd door MinderMutsig op 18-03-2008 09:28:26 ]
  dinsdag 18 maart 2008 @ 09:26:44 #158
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57447369
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 09:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Goeiemorgen

FACE
Ik heb al mijn rekeningen betaald
Was ik al mee bezig voor ik die mailtjes zag maar het is toch erg FlyLady

Vandaag komt er niet veel van de missions denk ik. Moet straks aan het werk met een projectgroep en ik betwijfel of ik er daarna nog zin aan heb. Ik heb wel alles ontkalkt in de douche en het tandenborstelbakje e.d. in de vaatwasser gehad.
Da's toch heel erg goed! Je doet iets, en dat is beter dan niets. Daardoor zal je morgen misschien wel zin hebben nog iets te doen.
Zo werkt het bij mij wel trouwens. Ik heb mijn swish en swipe en ochtendroutine gedaan. De was draait, ook de moltons e.d van de kinderbedden. Nu daar stoffen, de badkamermuren en de deuren. Matrassen keren en alles er weer op. dan zit mijn werk er voor vandaag weer op....
Ik ben aan flylady hooguit een uur per dag kwijt. Met koken, wassen en strijken wel iets langer, maar drie uur haal ik bij lange niet. Ik besteed minder tijd, en het is overal veel netter en schoner vooral. Kan iemand dat even uitleggen?
pi_57447587
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 09:26 schreef debuurvrouw het volgende:

Ik ben aan flylady hooguit een uur per dag kwijt. Met koken, wassen en strijken wel iets langer, maar drie uur haal ik bij lange niet. Ik besteed minder tijd, en het is overal veel netter en schoner vooral. Kan iemand dat even uitleggen?
Een uurtje is inderdaad nog wel te overzien. Dat is dan dus je ochtendroutine, je avondroutine en de missie voor die dag? Of vergeet ik nog iets?

Strijken doe ik niet en koken vind ik leuk dus dat zie ik niet (of zelden) als een klusje. Die kitchen_flybabies groep is trouwens wel geinig. Je krijgt in ieder geval eens in de twee weken de missie om je koelkast te boogie-en (THT controleren en een lap over de vrije delen van de planken in 15 min.) maar verder niet echt schoonmaakmissies tot nu toe. En wel veel leuke recepten.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 10:11:34 #160
112545 Muck
pi_57448081
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 09:40 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Een uurtje is inderdaad nog wel te overzien. Dat is dan dus je ochtendroutine, je avondroutine en de missie voor die dag? Of vergeet ik nog iets?

Strijken doe ik niet en koken vind ik leuk dus dat zie ik niet (of zelden) als een klusje. Die kitchen_flybabies groep is trouwens wel geinig. Je krijgt in ieder geval eens in de twee weken de missie om je koelkast te boogie-en (THT controleren en een lap over de vrije delen van de planken in 15 min.) maar verder niet echt schoonmaakmissies tot nu toe. En wel veel leuke recepten.
oeh, dat klinkt als iets voor mij
pi_57448587
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 10:11 schreef Muck het volgende:

[..]

oeh, dat klinkt als iets voor mij
Het is wel een typisch Amerikaanse groep, de blessings vliegen je om je oren. Ik was de eerste buitenlander en mocht gelijk beginnen met het uitleggen van de Nederlandse eetgewoonten en een paar 'must try' recepten. Kon niet echt wat bedenken eigenlijk dus ik heb ze maar naar www.godutch.com gestuurd.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 10:44:01 #162
112545 Muck
pi_57448703
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 10:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het is wel een typisch Amerikaanse groep, de blessings vliegen je om je oren. Ik was de eerste buitenlander en mocht gelijk beginnen met het uitleggen van de Nederlandse eetgewoonten en een paar 'must try' recepten. Kon niet echt wat bedenken eigenlijk dus ik heb ze maar naar www.godutch.com gestuurd.

ik heb me opgegeven, dus je bent niet de enige buitenlander meer
pi_57455661
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 10:44 schreef Muck het volgende:

[..]

ik heb me opgegeven, dus je bent niet de enige buitenlander meer

Ook al wat gepost?
pi_57471379
Wat is het hier rustig
Ik heb inmiddels al een aardige routine en het werkt gewoon. Ik heb gisteren even vooruit gekeken door de 31 babysteps maar die vind ik dus verder niet nodig. De helft is onzin en de rest doe ik al. Ik ben nu warempel een control journal aan het bouwen!

Vanmorgen:
Swish and Swipe badkamer
Was draaien, drogen, vouwen en opruimen
Hot Spots blussen
5. min. Room Rescue
Sink Shinen

Vanmiddag:
Uurtje studeren
Kelly's mission
15 min. declutteren
Dagelijkse 27 Fling boogie

Vanavond:
Koken
Vaatwasser vullen en draaien
5. min Hot spots blussen
Vaatwasser leegruimen
Sink Shinen

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 20-03-2008 22:07:15 (vergeten bij te werken ;)) ]
pi_57508755
zeker rustig hier
  donderdag 20 maart 2008 @ 21:25:04 #166
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57508936
Flylady en betonstorten gaan niet samen, heb ik vandaag proefondervindelijk vastgesteld

Morgen weer met frisse tegenzin
pi_57509560
Ik kan er helemaal tegenaan.
Ik heb vanmiddag een stoomreiniger gekocht en ik snap nu al niet meer hoe ik het ooit zonder heb gedaan. Dat ding in combinatie met wondersponsjes en wonderdoekjes is fenomenaal

En ik heb een roze map gekocht om een control journal te maken

donderdag 20 maart 2008 @ 22:03:28 #168
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57509804
Daar is het bij mij ook mee begonnen Die roze map dan, want wodnersponsjes vergeet ik iedere keer
pi_57509894
Zou het deze keer dan eindelijk echt goed komen?
pi_57509926
Oeh, een stoomreiniger lijkt mij ook erg tof.
pi_57527353
Sinds twee dagen lees ik als een bezetene alle oude topics van Flylady door.... Eerst dacht ik nog 'ik ga hier niet aan meedoen'.....
Toen betrapte ik mezelf er gisteravond op dat ik uit het niets mijn 'sink stond te shinen'....

Vervolgens heb ik net een stoomreiniger besteld via Wehkamp die ze morgen al komen bezorgen!!!!

Ik kan me er nog van weerhouden om me niet aan te melden bij Flylady al heb ik wel al stiekem op de site gespiekt.

Denken jullie dat er nog redding voor mij is, of ben ik besmet met het virus????
  vrijdag 21 maart 2008 @ 20:41:12 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_57527684
geen redding meer mogelijk

Heb je al wondersponsjes in huis?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57527916
Reddeloos verloren. Voor je het weet heb jij ook een roze map gekocht en zit je je control journal in elkaar te klussen.
pi_57528008
Nou, mijn huishouden is ook een ramp, dus ga me ook maar aanmelden denk ik. Is er ook een Nederlandse versie van? Of iets soortgelijks? Want wil niet eerst een uur Engels ontleden voor ik wat kan gaan doen.
Back in business.
pi_57528109
Ik wil de wondersponsjes wel héél graag, maar ik heb net mijn microvezeldoekjesverslaving onder controle. Ik kon geen microvezeldoekjes meer voorbij lopen zonder er een paar te kopen. Toen ik een stapel van bijna een meter hoog had liggen wist ik mezelf eindelijk een halt toe te roepen....

Gelukkig ligt de Action wel in de buurt, maar ik kom er nooit langs, dus heb ik de wondersponsjesverleiding nog weten te weerstaan....

Ik probeer ook voorlopig nog niet mezelf aan te melden bij Flylady omdat ik bang ben dat het dan uit de hand loopt.
Eerst morgen maar eens met mijn stoomreiniger spelen...

(Ik heb net wel stiekem mijn sink geshined, het aanrecht leeg gemaakt, de vaatwasser ingeruimd en de was aangezet.... volgens mij heb ik die hele Flylady niet nodig!)
pi_57528134
Jazeker: http://groups.yahoo.com/group/FITNreminders/
Maar dan krijg je alleen de standaard herinneringen en geen mail over extra acties.
pi_57528228
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 21:00 schreef Sleeve het volgende:
Ik wil de wondersponsjes wel héél graag, maar ik heb net mijn microvezeldoekjesverslaving onder controle. Ik kon geen microvezeldoekjes meer voorbij lopen zonder er een paar te kopen. Toen ik een stapel van bijna een meter hoog had liggen wist ik mezelf eindelijk een halt toe te roepen....

Gelukkig ligt de Action wel in de buurt, maar ik kom er nooit langs, dus heb ik de wondersponsjesverleiding nog weten te weerstaan....

Ik probeer ook voorlopig nog niet mezelf aan te melden bij Flylady omdat ik bang ben dat het dan uit de hand loopt.
Eerst morgen maar eens met mijn stoomreiniger spelen...

(Ik heb net wel stiekem mijn sink geshined, het aanrecht leeg gemaakt, de vaatwasser ingeruimd en de was aangezet.... volgens mij heb ik die hele Flylady niet nodig!)
Dat is juist het idee er achter. Als je een mooie blinkende gootsteen hebt wil je natuurlijk niet dat je aanrecht een rotzooi is. En als je die ook netjes hebt ziet het er eigenlijk niet uit als de kastjes vies zijn etc.

De wondersponsjes zijn trouwens wegwerpdingen dus ik denk dat het qua verslaving minder snel uit de hand zal lopen.

Ik ga beginnen aan mijn avondroutine
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 maart 2008 @ 16:02:43 #178
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_57580640
Mijn hele huis overhoop, want ik moest vandaag zonodig mijn belastingaangifte doen.
Nu zit ik in een bende, maar ben wel opgelucht dat dat ding de deur uit is.
pi_57581100
Ik heb vandaag alle ramen binnen en buiten gelapt, overal afgestoft, de vloer in de badkamer en toilet gedweild, deuren en kozijnen afgenomen, het bed verschoont, vuilnisbakken geleegd en schoongemaakt en ga nu aan de studie. Vanavond, als ons logee-hondje weer weg is, nog even stofzuigen en dweilen in de rest van het huis en dan kan mijn huis er weer tegenaan de komende week.
  maandag 24 maart 2008 @ 16:35:46 #180
112545 Muck
pi_57581267
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 16:18 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ook al wat gepost?
nee nog niet

ik ben een paar dagen bij mijn ouders, dus ik negeer mijn mail heel hard
ik kan nu toch niks in mijn huisje doen en dan ga ik mezelf ook geen schuldgevoel aan zitten praten
pi_57581490
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:35 schreef Muck het volgende:

[..]

nee nog niet

ik ben een paar dagen bij mijn ouders, dus ik negeer mijn mail heel hard
ik kan nu toch niks in mijn huisje doen en dan ga ik mezelf ook geen schuldgevoel aan zitten praten
Nou berg je dan maar. Het is een heel actieve groep die constant met elkaar aan het beppen is en van ieder bericht krijg je mail. Ik zit er over te denken om het weer op te zeggen
  maandag 24 maart 2008 @ 16:49:45 #182
112545 Muck
pi_57581596
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Nou berg je dan maar. Het is een heel actieve groep die constant met elkaar aan het beppen is en van ieder bericht krijg je mail. Ik zit er over te denken om het weer op te zeggen
oh whelp
* Muck durft haar mailbox bijna niet te openen
pi_57581747
Heb je een apart mailadres voor dat hele FlyLady gezeik? Dan gewoon in een keer alles verwijderen en opnieuw beginnen.
Heb je geen apart mailadres? Maak dan een apart mailadres aan. Zou jammer zijn als je door FOG (FlyLady Ontwijkend Gedrag ) mailtjes van vrienden e.d. ook niet meer leest.
  maandag 24 maart 2008 @ 17:02:05 #184
112545 Muck
pi_57581856
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:56 schreef MinderMutsig het volgende:
Heb je een apart mailadres voor dat hele FlyLady gezeik? Dan gewoon in een keer alles verwijderen en opnieuw beginnen.
Heb je geen apart mailadres? Maak dan een apart mailadres aan. Zou jammer zijn als je door FOG (FlyLady Ontwijkend Gedrag ) mailtjes van vrienden e.d. ook niet meer leest.
ja, ik heb een apart mailadres, en dat is maar goed ook!
My god! 112 mailtjes van die maffe wijven!

select all --> delete --> Muck blij
pi_57582179
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:02 schreef Muck het volgende:

[..]

ja, ik heb een apart mailadres, en dat is maar goed ook!
My god! 112 mailtjes van die maffe wijven!

select all --> delete --> Muck blij

Heel FlyLady verantwoord om je inbox op te schonen. Al die berichten waar je toch niks mee gaat doen maken het alleen maar onoverzichtelijk.
  maandag 24 maart 2008 @ 17:47:42 #186
112545 Muck
pi_57582767
quote:
Op maandag 24 maart 2008 17:18 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Heel FlyLady verantwoord om je inbox op te schonen. Al die berichten waar je toch niks mee gaat doen maken het alleen maar onoverzichtelijk.

je weet ook alles een positieve draai te geven he
pi_57602624
Ik heb bij de Blokker een nep Rubba Scrubba gevonden.
¤3,95 en hij werkt als een tierelier. Hij is in ieder geval superhandig om hondenharen van de bank en kleding te verwijderen maar verder moet ik de wondere wereld van de Rubba Scrubba nog ontdekken.

Ik begin inmiddels echt vooruitgang te zien. Gisteren kwam een vriendin langs die praktisch smetvrees heeft en ze gaf me een complimentje over hoe mijn huis erbij lag. En ik heb haar ingeweid in de wondere wereld van het wondersponsje. Ik had er speciaal een vlek voor laten zitten op een keukenkastje om het te kunnen demonstreren.
  dinsdag 25 maart 2008 @ 17:02:12 #188
112545 Muck
pi_57602748
een wát?!

Ik ben nu overigens nog een paar dagen bij mijn ouders, want mijn moeder heeft een hernia. In mijn eigen huisje komt er dus even niks van, maar hier is alles aan kant
pi_57604270
Als je er niet bent kan je ook niks vies maken.

Een Rubba Scrubba is FlyLadies voor rubberen borstel / stoffer. Net als die rubberen bezems die ze bij kappers vaak gebruiken maar dan als handstoffer. Het grote voordeel is dat hij zo in de vaatwasser kan maar hij is ook heel handig om kruimels en haren van de bank te verwijderen, glassplinters uit een vloerkleed etc. Tenminste, dat zegt FlyLady. Hondenhaar verwijderen lukt in ieder geval erg goed.

[ Bericht 5% gewijzigd door MinderMutsig op 25-03-2008 18:27:47 ]
  dinsdag 25 maart 2008 @ 18:25:42 #190
112545 Muck
pi_57604447
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 18:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Als je er niet bent kan je ook niks vies maken.

daar zit zeker wat in!
quote:
Een Rubba Scrubba is FlyLadies voor rubberen borstel / stoffer. Net als die rubberen bezems die ze bij kappers vaak gebruiken maar dan als handstoffer. Het grote voordeel is dat hij zo in de vaatwasser kan maar hij is ook heel handig om kruimels en haren van de bank te verwijderen, glassplinters uit een vloerkleed etc. Tenminste, dat zegt FlyLady. Hondenhaar verwijderen lukt in ieder geval erg goed.
ah weer wat geleerd
er staat mij iets van bij dat mijn opa vroeger ook zo'n ding had voor de hondenharen ja!
pi_57604518
Ik ben trouwens nog op zoek naar zo'n rubberen bezem maar ik kan ze nergens vinden dus als iemand weet waar die te koop zijn dan hoor ik het graag.
  † In Memoriam † dinsdag 25 maart 2008 @ 18:48:27 #192
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_57604928
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 20:55 schreef Shirley het volgende:
Nou, mijn huishouden is ook een ramp, dus ga me ook maar aanmelden denk ik. Is er ook een Nederlandse versie van? Of iets soortgelijks? Want wil niet eerst een uur Engels ontleden voor ik wat kan gaan doen.
poets_ze is iets soortgelijks in het Nederlands.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_57619329
quote:
Op maandag 24 maart 2008 16:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Na weer 20 extra mailtjes heb ik de knoop maar doorgehakt en die groep uit mijn lijst gegooid. Al dat geklets onderling er moet gepoetst worden!

Mijn kliko is vol.
Mijn heeft hem vorige week niet aan de weg gezet omdat hij dacht dat ze hem op Goede Vrijdag niet kwamen legen en hij wordt pas volgende week vrijdag weer geleegd dus nu kan ik niet meer declutteren.
  woensdag 26 maart 2008 @ 12:07:29 #194
112545 Muck
pi_57619369
ik vond het ook een beetje eng worden MM, dus ik ga me ook maar weer unsubscriben
pi_57619921
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 12:07 schreef Muck het volgende:
ik vond het ook een beetje eng worden MM, dus ik ga me ook maar weer unsubscriben
Bedoel je nu die kookgroep of FlyLady?
  vrijdag 28 maart 2008 @ 02:05:03 #196
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_57665331
Zo, ik geef toe dat m'n trapkast een zooi lege flessen bevat waarvan ik gezworen had dat ze het afgelopen weekend in de bak zouden zijn verdwenen. En dat is niet gebeurd!
En het interesseert me niks, want zelfs met minimale effort voel ik me nog steeds kei goed in m'n voor mijn doen schone huisje!
Maar m'n sink.... shiny! Want dat vind ik inmiddels gewoon echt belangrijk; een beetje van de routine is er dus wel ingeslopen. Echt leuk hoe zo weinig moeite door een schop onder je kont gewoon echt vruchten heeft afgeworpen. En als mensen zeggen dat ze vinden dat m'n huis leuker is geworden vind ik dat ook oprecht fijn want daar ben ik echt gevoelig voor. Die wondersponsjes (uit het andere topic) heb ik nog niet, ben er nog niet aan toe want ik heb geen strepen op de vloer, maar blue wonder heb ik wel gehaald en gebruikt. Soms heb je gewoon een duwtje nodig en dat was/is deze topicreeks voor mij geweest, dus kei bedankt allemaal! En nu ga ik niet declutteren (woon inmiddels in een soort zen-zone) maar gewoon naar bed! En een schoon bed that is.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:01:47 #197
185868 meet
hetisik
pi_57667707
ik wil ook! ik wil ook! ik wil ook!

hier kan het ook een gigabende zijn....
ik wil ook niet schrikken als er iemand aanbelt...gauw een blik om me heen werpen en in de stress schieten omdat ik er een rommel van heb!!!!!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:18:12 #198
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57668007
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 16:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb bij de Blokker een nep Rubba Scrubba gevonden.
¤3,95 en hij werkt als een tierelier.
Hoe heet dat ding? Onze katten plachten iets soortgelijks te doen als jouw honden vermoed ik
Haren everywhere
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  vrijdag 28 maart 2008 @ 10:54:30 #199
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57668763
@Roache_
En woensdag is het weer anti uitsteldag!

En verdomd dat het werkt dus hè, ik doe op woensdag vaak zo'n van uitstel komt afstel klusje
  vrijdag 28 maart 2008 @ 13:07:32 #200
112545 Muck
pi_57671421
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 12:30 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Bedoel je nu die kookgroep of FlyLady?
alleen die kookgroep, don't worry
pi_57673107
Leuk dat iedereen zo enthousiast is

Ik ga vandaag:
15 minuten declutteren in de woonkamer
de laatste ramen lappen (bijkeuken en toilet) dat bleef ik maar uitstellen maar uiteindelijk was het maar 5 minuten werk
De glazen tafel in de woonkamer schoonmaken 2 minuten
15 minuten kledingkast declutteren
een was draaien, drogen, vouwen en opruimen
mijn tas boogie-en een minuutje werk
stofzuigen
dweilen
de hondenkussens Rubba Scrubba-en

@meadel: Volgens mij stond er 'rubberen handstoffer' bij o.i.d. Ze liggen bij de bezems, stoffers en blikken etc. en ze zijn er in zwart en blauw en kosten 3-4 euro.
Ik had gisteravond de bank weer eens een uitgebreide stofzuigbeurt gegeven en heb daarna dat ding er overheen gehaald en toen kwam er gewoon nog steeds troep uit de bank. En dat terwijl mijn stofzuiger pas nieuw is en hartstikke goed zuigt.

@Muck: gelukkig Ben je al weer thuis?

Mijn schoonmoeder kwam net langs en wilde de stoomreiniger lenen. Het was haar opgevallen dat het hier zo netjes en schoon was en dat kon natuurlijk niet door mij komen dus moest dat stoomapparaat wel een wonderding zijn.
  vrijdag 28 maart 2008 @ 14:31:13 #202
112545 Muck
pi_57673221
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 14:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Leuk dat iedereen zo enthousiast is
absoluut
quote:
@Muck: gelukkig Ben je al weer thuis?
ik ben 3 dagen thuis geweest om voor mijn visjes en planten te zorgen, maar ik ga zo weer naar mijn ouders toe.
Het huis is (op mijn bureau na) netjes aan kant, dus ik kan met een gerust hart op weg gaan zo
quote:
Mijn schoonmoeder kwam net langs en wilde de stoomreiniger lenen. Het was haar opgevallen dat het hier zo netjes en schoon was en dat kon natuurlijk niet door mij komen dus moest dat stoomapparaat wel een wonderding zijn.
pi_57674360
quote:
Ik ga vandaag:
15 minuten declutteren in de woonkamer
de laatste ramen lappen (bijkeuken en toilet) dat bleef ik maar uitstellen maar uiteindelijk was het maar 5 minuten werk
De glazen tafel in de woonkamer schoonmaken 2 minuten
15 minuten kledingkast declutteren
een was draaien, drogen, vouwen en opruimen
mijn tas boogie-en een minuutje werk
stofzuigen
dweilen
de hondenkussens Rubba Scrubba-en
Nu lekker even niksen met een potje thee
  vrijdag 28 maart 2008 @ 18:19:01 #204
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_57677935
quote:
@meadel: Volgens mij stond er 'rubberen handstoffer' bij o.i.d. Ze liggen bij de bezems, stoffers en blikken etc. en ze zijn er in zwart en blauw en kosten 3-4 euro.
Thanks! Ga ik morgen eens naar op zoek
pi_57681399
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 18:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben trouwens nog op zoek naar zo'n rubberen bezem maar ik kan ze nergens vinden dus als iemand weet waar die te koop zijn dan hoor ik het graag.
Ik zag zo'n bezem gisteren toevallig hangen bij de AH XL!

Een paar dagen geleden heb ik me dan toch maar aangemeld bij Flylady... tot nu toe is het, wat betreft het opvolgen van de opdrachten, gebleven bij het shinen van mijn sink. Dat doe ik dan wel weer netjes elke avond, en voordat ik na mijn werk ga (al begrijpt mijn vriend het nog niet helemaal en zet hij elke dag doodleuk zijn gebruikte spulletjes in mijn shiny sink....).

Ook doe ik elke morgen even met een doekje de wc, wastafel etc in de badkamer snel schoonmaken. Ik moet zeggen dat die kleine dingen al een heel verschil maken!

Ook de stoomcleaner heb ik volop in gebruik! Vorig weekend het hele gasfornuis onder handen genomen. Daarna nog de vieze randjes van de douchecabine in de badkamer.... Verder nu al twee keer de laminaatvloer ermee gedaan, super hoor! Het wordt 1000 keer schoner dan wanneer ik dweil en nog veel sneller ook.... Het enige nadeel is dat de vloer niet gaat glanzen maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg.
pi_57682967
Ik wil ook een Rubba Scrubba (of hoe heet het kreng)! En dan neem ik meteen een weeshuisverpakking van die wondersponsjes mee!

Blue Wonder staat hier al in jerrycanformaat in de kast, naast de enorme stapel microvezeldoekjes in alle kleuren van de regenboog.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_57686208
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 20:50 schreef Sleeve het volgende:

[..]

Ik zag zo'n bezem gisteren toevallig hangen bij de AH XL!
Die zit hier helaas niet in de buurt maar ik zal eens kijken bij de gewone AH.
quote:
Een paar dagen geleden heb ik me dan toch maar aangemeld bij Flylady... tot nu toe is het, wat betreft het opvolgen van de opdrachten, gebleven bij het shinen van mijn sink. Dat doe ik dan wel weer netjes elke avond, en voordat ik na mijn werk ga (al begrijpt mijn vriend het nog niet helemaal en zet hij elke dag doodleuk zijn gebruikte spulletjes in mijn shiny sink....).

Dat soort dingen deed de mijne ook maar hij begint in te zien dat het echt werkt en hij begint zelfs mee te doen.
Gisteren was ik heel erg moe en heb ik mijn sink niet geshined voor ik naar bed ging maar toen ik de keuken in liep vanmorgen was mijn sink wel geshined en lag mijn control journal ( ) open op aan aanrecht.
Had hij mijn avondroutine helemaal gedaan voor hij naar bed ging
Hij kijkt nog steeds een beetje meewarig als ik het heb over declutteren, 27 fling boogie en sink shinen en mijn roze mapje is het eerste wat hij uit het zicht legt als er bezoek komt maar hij vertelde vanavond dat hij nu ook op zoek is naar iets soortgelijks voor schuur / tuin / auto e.d. omdat het toch eigenlijk wel makkelijk werkt.

Ik ben ongeveer een jaar geleden begonnen maar ik ben nu pas echt zo ver dat ik routines aan het opbouwen ben. Ik deed een paar weken braaf mijn sink shinen tijdens schoonmaakaanvallen maar daar stopte ik ook steeds al snel mee.
quote:
Ook doe ik elke morgen even met een doekje de wc, wastafel etc in de badkamer snel schoonmaken. Ik moet zeggen dat die kleine dingen al een heel verschil maken!
Goed bezig!
pi_57738838
Weekly Home Blessing Hour
Eerst deed ik daar altijd veel langer over dan een uur, maar nu alles in principe gewoon schoon is, is het zo gebeurt.

Wij zijn eigenlijk op zoek naar een soortgelijk iets voor om het huis, in de schuur, in de auto en voor de tuin. Iemand enig idee of er zo'n groep is die ook van die mailtjes stuurt met herinneringen? We zijn in ieder geval vandaag begonnen met het 'shinen' van de werkbank in de schuur in de hoop dat dat ongeveer net zo werkt als met een geshinede sink
pi_57868703
Tip voor iedereen die zo'n struisvogelveren plumeau zoekt:
All in Wonderland
pi_57869409
Ik ben al de hele dag aan het poetsen. Ik ben een week op vakantie geweest en heb daarna een week belachelijk veel overgewerkt, dus helemaal geen tijd gehad. Ik moet nu nog de badkamer en de slaapkamer.
pi_57870249
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:33 schreef dorisW het volgende:
Tip voor iedereen die zo'n struisvogelveren plumeau zoekt:
All in Wonderland
Wat ik me nou afvraag hè, is dat nou leuk om constant te spammen?
pi_57870457
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:06 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben al de hele dag aan het poetsen. Ik ben een week op vakantie geweest en heb daarna een week belachelijk veel overgewerkt, dus helemaal geen tijd gehad. Ik moet nu nog de badkamer en de slaapkamer.
Ah dat is shit.
* MinderMutsig geeft Isegrim een wondersponsje en wonderdoekje om het wat makkelijker te maken
pi_57870532
quote:
Op zondag 6 april 2008 15:53 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ah dat is shit.
* MinderMutsig geeft Isegrim een wondersponsje en wonderdoekje om het wat makkelijker te maken
Zonder wonderdoekjes zou mijn leven echt zinloos zijn.

Huis is aan kant. Ik moet alleen nog heel veel was opruimen (daar heb ik echt een hekel aan) en mijn ratjes verschonen. Maar nu eerst een soepie maken en het draadjesvlees opzetten.
pi_57870749
Ik denk dat het bij mij de komende weken ook een bende zal worden. Ik zit in mijn tentamenweken en ik heb het afgelopen blok te weinig gedaan dus moet flink aan de studie.
Maar ik moet zeggen dat het met die ochtend- en avondroutines vrij netjes blijft in huis.
Stofzuigen beperk ik maar even tot een keer in de week en in plaats daarvan iedere dag even vlug de bezem door het huis, dweilen kan ook wel een keertje overgeslagen worden en de zones kunnen me even gestolen worden.

Draadjesvlees is lekker
pi_57905830
Hej wat leuk dit topic Ik heb me gisteren aangemeld bij flylady en al die mailtjes schrokken me wel een beetje af Maar zag net hier een link naar de Nederlandse FlyLady en nou heb ik wat meer hoop op orde in de mails... Gelukkig ben ik net verhuisd en is het nog niet zo'n enorme bende en heb ik daarvoor al een hoop weggegooid, dus ik kan vrij relaxed beginnen denk ik (hoop ik). Leuk om te lezen dat het jullie zo goed bevalt!
pi_57907899
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 10:40 schreef Bijou het volgende:
Hej wat leuk dit topic Ik heb me gisteren aangemeld bij flylady en al die mailtjes schrokken me wel een beetje af Maar zag net hier een link naar de Nederlandse FlyLady en nou heb ik wat meer hoop op orde in de mails... Gelukkig ben ik net verhuisd en is het nog niet zo'n enorme bende en heb ik daarvoor al een hoop weggegooid, dus ik kan vrij relaxed beginnen denk ik (hoop ik). Leuk om te lezen dat het jullie zo goed bevalt!
Het zijn inderdaad veel mailtjes maar er zitten ook heel veel dagelijkse herinneringen bij en die wis je op een gegeven moment gewoon ongezien dus dan blijft er netto niet zoveel over. Ik heb de Nederlandse en de Engelse mailtjes. De Nederlandse vanwege het betere tijdstip en de Engelse omdat daar toch ook nog wel eens wat handigs bij zit.
Ik heb me ook tijdelijk even geabonneerd op Poets_ze die hierboven ergens gemeld werd om te zien hoe die groep was maar 90% van die mail zijn zinloze missies omdat het om klussen gaat die je met FlyLady al dagelijks bijhoudt.

Flyen en verhuizen lijkt me best lastig maar als het je lukt begin je straks wel in een schoon en opgeruimd huis
pi_57908161
Tja ik kan soms mega schoonmaakdippen hebben, maar gelukkig krijg ik nog wel eens bezoek waardoor ik wel weer moet schoonmaken Zo'n FlyLady structuur is dus denk ik wel goed voor mij, haha. En elkaar op deze manier motiveren ook! Straks maar eens beginnen met de gootsteen
pi_57908505
Over motivatie gesproken... deze al gezien? Het grote tuttige wondersponsjes en wonderdoekjes topic #5
pi_57908643
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 13:10 schreef MinderMutsig het volgende:
Over motivatie gesproken... deze al gezien? Het grote tuttige wondersponsjes en wonderdoekjes topic #5
Haha nee!
Dat is denk nog iets te veel enthousiasme voor in het begin Maar toch ook wel weer nuttig... Toch maar eens gaan lezen als ik de moed op kan brengen Bedankt voor de tip!
pi_57909129
Wondersponsjes en wonderdoekjes zijn onmisbaar
Die maken schoonmaken veel makkelijker
  zaterdag 12 april 2008 @ 22:45:44 #221
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_58012254
Kun je ook (letterlijk) klaar zijn met FlyLady/Guy? Volgens mij ben ik nu op het punt dat mijn huis gewoon schoon is, en blijft... Lees ik soms zo'n mailtje met een opdracht en dan denk ik 'wat nou declutteren, ik heb geen rommel'. Ben ik net op een punt in m'n leven dat ik vind dat we een werkster mogen zoeken, heb ik er geen meer nodig! Hahaha cool hè?
pi_58012281
Het enige waarvoor ik een werkster wil, is het strijken en eens in de twee weken een grote beurt voor de badkamer en de plee. Dat zijn klusjes waar ik een broertje dood aan heb.
pi_58012498
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 22:45 schreef Roache_ het volgende:
Kun je ook (letterlijk) klaar zijn met FlyLady/Guy? Volgens mij ben ik nu op het punt dat mijn huis gewoon schoon is, en blijft... Lees ik soms zo'n mailtje met een opdracht en dan denk ik 'wat nou declutteren, ik heb geen rommel'. Ben ik net op een punt in m'n leven dat ik vind dat we een werkster mogen zoeken, heb ik er geen meer nodig! Hahaha cool hè?
Heb jij helemaal geen rommel meer dan?
Dan is het een kwestie van bijhouden en daar zijn die mailtjes natuurlijk wel handig voor. Die ochtend- en avonddingen, 15 minuten schoonmaken etc.

Isegrim: Swish&swipe Een keer alles een hele grote beurt en dan gewoon dagelijks bijhouden.
pi_58012695
Dat komt er momenteel vaak niet van omdat ik het belachelijk druk heb op het werk. Maar strijken, daar moet ik gewoon iemand voor hebben.
pi_58014914
OK, wie was het?
quote:
FLYLADY: Testimonial:Spring in the Netherlands

Dear FlyLady,

Four years ago I came in touch which your website and since then I
have diligently applied your 15 minutes routines, bought the timer and
the beautiful dusters as well. My small one bedroom apartment looks
pleasant and I always feel relaxed because I know: just 15 minutes and
it is all done.

Today, I had dinner on my balcony for the first time this year. I had
made the space ready for summer, including planting violets in my
flower baskets in 2 x 15 minutes! If that's not flying, then I don't know!

Thanks a lot for your inspiration.
Love from an advanced fluttering baby in The Netherlands

Kelly here: What a wonderful way to bless yourself....dinner on the
balcony! Spring is arriving in parts of the world...and getting
outside is a great way to FLY!!!!!

Create your routines, use your FlyLady tools, and bless your home.
When you do this you can find the time and pleasure of doing the
things in life that bring you joy!!!!!!!!!

Do you have a timer to help you learn you can do anything for 15 minutes?

http://flylady.net/pages/FlyShop_Timer.asp
pi_58152657
Ze hebben de site vernieuwd!
Niet dat het een hele verbetering is maar het is wel wat overzichtelijker.
pi_58153988
Vandaag poetsdag hier. Ik heb geen zin, kunnen jullie me een beetje inspireren?
  zaterdag 19 april 2008 @ 08:26:35 #228
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58154142
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 07:28 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag poetsdag hier. Ik heb geen zin, kunnen jullie me een beetje inspireren?
Ik zit er ook klaar voor. Op zich is dat geen goed uitgangspunt geloof ik, dat ik er klaar voor zit.
Maar de intentie is er
pi_58154174
Ik heb de afwasmachine al uit- en ingeruimd en de wasmachine aangegooid, het begin is er. Ik wil echt gaan proberen om elke dag een beetje te doen, maar ik werk momenteel echt meer dan vijftig uur per week. Als het straks weer wat rustiger wordt, ga ik proberen om de Flylady-methode toe te passen. Als ik mijn dan ook nog eens zover krijg dat hij er niet zo'n troep van maakt...
pi_58187668
Voor het eerst in een paar maanden eindelijk weer eens de wasmand hélemaal leeg.
pi_58194531
quote:
Op zondag 20 april 2008 20:54 schreef Isegrim het volgende:
Voor het eerst in een paar maanden eindelijk weer eens de wasmand hélemaal leeg.
Lekker is dat hè?

Ik heb het er de afgelopen twee weken even bij laten zitten i.v.m. tentamens dus het was hier een grote zwijnenstal. Vrijdag heb ik een emergency cleaning en declutteringsessie gehouden omdat mijn broertje belde dat hij dit weekend kwam logeren met zijn vriendin en hun nieuwe hond. Een uurtje opruimen en schoonmaken op zolder en ik had weer een logeerkamer, beneden even de grootste troep opruimen en schoonmaken en bergen en bergen was wegwerken en zaterdag was alles weer presentabel. Als ik dat vergelijk met vroeger... Dan was ik echt als een dolle aan het opruimen en poetsen en kon ik nog net de bewijzen daarvan wegwerken als het bezoek onderweg was van de auto naar de voordeur. En dan leek het op het eerste gezicht wel aardig netjes maar ik kon geen kast opentrekken als er iemand achter me stond, had geen handdoek in de kast en ik hoopte heel hard dat mijn bezoek hun ogen snel sloot als ze in bed lagen want dan zagen ze het spinnenrag niet aan het plafond.

We hadden ook heel vriendelijk een gordijntje gehangen tussen de ene kant van de zolder en de andere 'omdat het dan niet zo tochtte'. Dat had echt niets te maken met het feit dat de andere kant van de zolder letterlijk onbegaanbaar was omdat hij tot de nok toe vol stond met troep hoor (En maar hopen dat iedereen zijn nieuwsgierigheid kon bedwingen om achter het gordijn te kijken. ) Toen we eenmaal die zolder onder handen namen vonden we overigens een dooie muis vlak achter het gordijn.

Heerlijk om niet meer zo te hoeven stressen tijdens een weekend logees. We hebben lekker een gigantische bende van de keuken gemaakt tijdens het koken en de daarop volgende cocktails maar door de avondroutine was het zondagochtend gewoon allemaal weer netjes en schoon genoeg voor een uitgebreid ontbijtje en daarna konden we zo de deur uit om leuke dingen te gaan doen. De afwas en de was waren gedaan, het toilet en de badkamer waren schoon en ik hoefde me niet te schamen als iemand een kast opentrok.
En vanavond hoefde ik alleen maar even een bezem door het huis te halen om de zandbak die de honden hadden aangelegd te verwijderen en het logeerbed af te halen en op te ruimen. Volgende week beginnen de colleges weer en ik kan gewoon weer terecht in mijn studeerkamer zonder over een bed heen te hoeven klauteren.
Het loopt gewoon echt gesmeerd met dat FlyLadygedoe
pi_58549729
Even kicken want ik ben weer volop aan het vliegen. Ik ben weer aan het meedoen met de babysteps en het gaat echt lekker. Het declutteren is toch wel belangrijk en dat doe ik maar bij vlagen, nu al een week heel netjes.

In Juni krijgen we een logee uit de USA en tot die tijd wil ik alles netjes houden, dus dan moet ik me wel aan m'n routines/zones houden, dan blijft alles zoals het is. Voor de dingen die in huis nog opgeknapt moeten worden heeft m'n moeder beloofd me haar klusjesman uit te lenen maar zij had me ook op het hart gedrukt dat het dan wel opgeruimd moest zijn als hij komt, dus dat is ook een stimulans. (en vervolgens zal hij ner wel een stoffige zooi van maken ;') )

Hebben jullie dat ook, dat wanneer het lekker weer is het allemaal veel lekkerder gaat ?
pi_58576901
Hoi,

Gisteren aangemeld voor Flylady, Engels en Nederlands. Al denk ik dat ik alleen die Engelse ga volgen en de Nederlandse afzeg? Erg veel mailtjes op deze manier.

Ik woon nu 4 maanden ofzo op mezelf, maar echt schoonmaken doe ik nog niet. Huisgenoot ook niet echt, dus dit moet wel gaan helpen. De site richt zich vooral op huismoeders, kan je het ook gewoon combineren allemaal met werk/school?
pi_58577302
Ja hoor, combineert prima.
Ik vind het zelf het fijnst om zowel de Nederlandse als de Engelse mailtjes te krijgen omdat de Nederlandse op de juiste tijdstippen komen maar je krijgt dan niet alle mailtjes terwijl er bij de Engelse best handige tussen zitten.
pi_58578303
Ik heb me gisteren afgemeld voor de Engelse mailtjes, vond er erg veel spam tussen zitten voor de radio en die testimonials las ik toch niet... Krijg ik meteen een mail op verontrustende toon dat ze snappen dat het soms overweldigend over kan komen al die mails maar dat ik door moet zetten enz enz Heb het maar half gelezen, wat een geleuter
Maar goed, heb mijn huis nu redelijk op orde, volg de FLY methode niet heel strikt, ik vind vooral de Kelly's klusjes wel grappig, meestal van die 'o ja dat kan ik ook wel eens schoon gaan maken' momenten
pi_58580307
Ik heb al jaaaaaren last van CHAOS... verschrikkelijk. Als mensen willen afspreken toch maar proberen dat buitenshuis te doen...
Ik kom hier heel toevallig, net een half uur zitten lezen op de flyladies site en ik wil er gewoon aan beginnen! Dus alvast aangemeld en zodadelijk de sink shinen. Al is dat niet zo eenvoudig, er zal eerst wat rond de sink opgeruimd moeten worden
Ik beloof plechtig een voor en na foto te posten straks!
Het leven is wat je gebeurt terwijl je andere plannen maakt.
pi_58581458
Sink shinen
pi_58582952
Stap 1: shine your sink...

Voor:

Na:
pi_58583312
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:16 schreef BrusselseSpruit het volgende:

Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]
* MinderMutsig zet een zonnebril op Shiny!
Wauw, je hebt zelf een weerspiegeling in de tegeltjes boven je aanrecht!

Die voor foto whehehehe Herkenbaar. Wat een klein aanrechtje trouwens.
pi_58583854
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:35 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

* MinderMutsig zet een zonnebril op Shiny!
Wauw, je hebt zelf een weerspiegeling in de tegeltjes boven je aanrecht!

Die voor foto whehehehe Herkenbaar. Wat een klein aanrechtje trouwens.
Ja ik was helemaal trots... de flits heeft wel geholpen, maar toch!

En het is inderdaad klein, ernaast staat het fornuis (opzettelijk niet op de foto want daar gaan eerst nog een paar wondersponsjes aan moeten geloven). Gelukkig heb ik aan de andere kant ook nog een stuk aanrecht maar ook dat is nog niet foto-proef
pi_58584764
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 22:01 schreef BrusselseSpruit het volgende:

[..]

Ja ik was helemaal trots... de flits heeft wel geholpen, maar toch!

En het is inderdaad klein, ernaast staat het fornuis (opzettelijk niet op de foto want daar gaan eerst nog een paar wondersponsjes aan moeten geloven). Gelukkig heb ik aan de andere kant ook nog een stuk aanrecht maar ook dat is nog niet foto-proef
Komt vanzelf.
Moet je eens opletten hoe trots je je voelt morgenvroeg als je uit bed stap, de keuken inloopt en die shiny sink ziet.
pi_58585354
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:16 schreef BrusselseSpruit het volgende:

Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]
Shiny! Wat een metamorfose
  zaterdag 10 mei 2008 @ 08:57:17 #243
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58590107
Wauw! Da's pas een shiny sink!

Mijn jongste gaat sinds twee maanden ook naar school en mijn hele ritme is in de war. Ik moet echt wat harder mijn best gaan doen weer in het Fly lady regime te komen. Gister visite die zich even wilde opfrissen
Schaam ik me alweer voor mijn badkamer

* debuurvrouw zichzelf een grote schop onder kont geeft
pi_58591589
Gisteren was ik nog twijfelachtig, maar deze morgen gewoon een minuut naar mijn sink staan staren
Dus vlak daarna braafjes helemaal aangekleed. Babystep 2 ook in orde. Maar geen schoenen, ik loop nooit rond met schoenen en dat gaat echt niet veranderen.

Alleen valt de rest van de rommel nu nog meer op. Dus vandaag de rest van de keuken onderhanden nemen. Het is gelukkig een kleine

Ah ja, heb voor het eerst een microvezeldoekje gebruikt... Had het gratis gekregen maar vond het maar een vreemd ding. Maar na alle lofzang hier toch eens geprobeerd. Waarom heb ik dat niet eerder gedaan??
Dus zodadelijk een voorraad inslaan. Het maakt het poetsen er zoveel leuker op!
pi_58592402
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 11:44 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Gisteren was ik nog twijfelachtig, maar deze morgen gewoon een minuut naar mijn sink staan staren
Dus vlak daarna braafjes helemaal aangekleed. Babystep 2 ook in orde. Maar geen schoenen, ik loop nooit rond met schoenen en dat gaat echt niet veranderen.

Alleen valt de rest van de rommel nu nog meer op. Dus vandaag de rest van de keuken onderhanden nemen. Het is gelukkig een kleine

Ah ja, heb voor het eerst een microvezeldoekje gebruikt... Had het gratis gekregen maar vond het maar een vreemd ding. Maar na alle lofzang hier toch eens geprobeerd. Waarom heb ik dat niet eerder gedaan??
Dus zodadelijk een voorraad inslaan. Het maakt het poetsen er zoveel leuker op!
Erg hè? Sta je in de keuken helemaal blij te zijn door je shiny sink.

Als je wonderdoekjes gaat kopen moet je ook wondersponsjes meenemen. Die zijn hartstikke goehoed!!
pi_58595446
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 12:42 schreef MinderMutsig het volgende:

Erg hè? Sta je in de keuken helemaal blij te zijn door je shiny sink.

Als je wonderdoekjes gaat kopen moet je ook wondersponsjes meenemen. Die zijn hartstikke goehoed!!
Wonderdoekjes gevonden
Wondersponsjes niet... Hier in Brussel blijkbaar niet zo gemakkelijk vindbaar...
Dinsdag nog eens op tocht.
Dichtsbijzijnde Action is in Antwerpen, das toch een heel eind om een paar sponsjes te halen
pi_58605686
Over dat schoenen dragen... ik wil daar ook nog steeds niet aan. Maar mijn vriend kwam ineens thuis met mooie slippers met een golden tabby Brits korthaar kitten erop, en die draag ik nu als ik in Flymode bezig ben, telt dat ook een beetje :p

Ik heb al twee dagen de afwas niet gedaan, dat moet er vandaag toch echt van komen, want als de keuken tot chaos vervalt dan gaat de rest vanzelf ook, dat blijkt in mijn geval echt waar te zijn. En ik moet nog een kwartiertje declutteren in de keuken, want dat heb ik 1 dag overgeslagen deze week en ik moest nog maar 1 laadje, alle andere lades gaan weer zó makkelijk dicht inmiddels.

Maar morgen doe ik echt helemaal niks
  zondag 11 mei 2008 @ 09:15:16 #248
35189 Troel
scherp en bot
pi_58605733
De hele dag schoenen dragen is ook helemaal niet goed voor je voeten, je moet je voeten ook lucht geven

Mijn hulp heeft opgezegd omdat d'r man op sterven na dood erg ziek is en nu moet ik het weer zelf doen (overigens was ze in de 60 hoor manlief heeft allerlei rare kwaaltjes, maar nu ook hartklachten en een flinke longontsteking en ligt te wachten op een rugoperatie)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_58607953
Moet je weer zelf aan het werk troel.
  maandag 12 mei 2008 @ 14:23:52 #250
112545 Muck
pi_58626635
man man man, er komt helemaal níks meer van de laatste tijd
pi_58659271
Overnieuw beginnen mag altijd, toch ? Ik heb ook altijd vlagen.

Ik ben momenteel een persoonlijk record aan het neerzetten, ik heb nog nooit zo lang achter elkaar elke dag de afwas gedaan. Om te illustreren hoe erg dat is; ik doe het nu twee weken, zo lang is het me nog nooit gelukt. Ik ben zo'n vreselijke uitsteller wat die afwas betreft, en als je het elke dag doet valt het juist erg mee.
Maar sinds Flylady doe ik het sowieso vaker en staat niet meer ál mijn serviesgoed op het aanrecht voordat ik ga marathon-afwassen om die berg weg te krijgen.
pi_58659582
Twee weken? Dat is mij volgens mij ook nooit gelukt.
We hebben nu een vaatwasser, zoooooooooo fijn!
pi_58678707
Ik zei wel altijd koppig dat een vaatwasser echt niet nodig is voor z'n tweetjes, ik moest gewoon m'n leven beteren, maar inmiddels begin ik toch te twijfelen . Het scheelt gewoon veel tijd plus dat je dan geen dingen meer op je aanrecht hebt staan, want het wordt toch wel ergerlijk als je de boel net netjes hebt dat er toch weer een bordje staat. Maar dan denk ik gewoon dat ik een doorgeslagen perfectionist word van Flylady en dat dat ook de bedoeling niet was.

We zijn deze week in zone 3, in de wc en badkamer heb ik niks te declutteren en een laundry room heb ik ook niet, maar wel 3 slaapkamers waarvan er 2 in zone 4 zijn ingedeeld door mij, en de "studeerkamer" heb ik dus maar bij zone 3 gevoegd. Ik ben nu m'n papierwinkel aan het declutteren, en dat was echt nodig. Ik had een rijdend ladenkastje van 3 laden wat propvol zat, en nu zit alles in mapjes die een half laadje passen ! De doos onder het bureau vol kantoorartikelen die tijdens mijn allereerste declutterronde overal vandaan gekomen waren (ik hoef volgens mij nooit meer pennen en blocnotes te kopen) is nu ook weg, want dat paste wel in de andere 2 laden.
  donderdag 15 mei 2008 @ 10:52:14 #254
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58680604
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 09:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik zei wel altijd koppig dat een vaatwasser echt niet nodig is voor z'n tweetjes, ik moest gewoon m'n leven beteren, maar inmiddels begin ik toch te twijfelen .
Het eerste stuk witgoed dat wij aanschaften was een vaatwasser (nog vóór een gasfornuis )
pi_58688824
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 10:52 schreef maedel het volgende:

[..]

Het eerste stuk witgoed dat wij aanschaften was een vaatwasser (nog vóór een gasfornuis )
Je moet toch schone pannen etc hebben voor je kunt koken

Net weer een bups papier weggedaan. Gisteren was de maandelijkse oud papier ophaaldag, maar m'n oud papier opberger (zo'n poef waar je dingen in kunt doen) is al weer bijna vol, normaal gesproken duurt dat een maand. Toevallig ontdekte ik vandaag een openbare papierbak vlakbij m'n werk dus ik denk dat ik daar maar wat tasjes ga droppen als ik toch naar m'n werk fiets.
pi_58689358
Lang leve de oud papier kliko! Alhoewel je het hier ook in onderondse containers kunt weggooien (zoals het weekkrantenbezorgermeisje, dat vandaag 2 fietstassen vol weggooide)
  donderdag 15 mei 2008 @ 20:26:07 #257
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_58691147
quote:
Op donderdag 15 mei 2008 18:57 schreef Cyan het volgende:
Lang leve de oud papier kliko! Alhoewel je het hier ook in onderondse containers kunt weggooien (zoals het weekkrantenbezorgermeisje, dat vandaag 2 fietstassen vol weggooide)
wat een vooruitgang zeg! Wij moesten het vroeger nog gewoon in de sloot mikken.
Wat handig trouwens, dat je altijd je oud papier kunt wegdoen. Wij moeten elke keer een maand wachten tot het opgehaald wordt.
  donderdag 29 mei 2008 @ 09:52:41 #258
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_58981809
Ik ben weer begonnen. Eerst maar met babysteps en kelly's klusjes.
Gister dus mijn bankstel verplaatst en de plinten gedaan. Stofzuigen, dweilen. En nu wil mijn arm niet meer omhoog

Het zal wel geen oorzakelijk verband zijn maar ik moest er wel om lachen. Zó weinig doe ik nou ook weer niet in huis
pi_58991362
Ik ben al drie dagen totaal niet gemotiveerd, hoewel dat vandaag en gisteren was omdat ik achter de pc geplakt gezeten heb en alles gelezen heb wat er maar te vinden is over de Roomba robotstofzuiger en Scooba dweilrobot (en dat van de vrouw zonder vaatwasser !) . Ik ga er waarschijnlijk eentje kopen in Amerika, we krijgen over twee weken een logee uit de VS die hem hopelijk wil meenemen. (heb het net besloten dus moet het nog wel vragen )

Ik was sinds begin mei weer fanatiek aan het FLYen en mijn huis had een zodanige staat van opgeruimdheid bereikt dat ik in de woninginrichtingfase beland was. Als ik niet in Flylady mode ben gebeurt er op dat vlak namelijk niks. Nu hebben we een nieuw bed gekocht, ik ben in de weer geweest met interieurstickers, gisteren heeft de kringloop 2 kuub spullen opgehaald en morgen gaan we meerdere kasten uitzoeken bij Ikea.
pi_59286835
Wie o wie weet waar ik zo'n hippe bezem voor in huis kan kopen? Heb ze ooit in Spanje gezien met de allerhipste printjes maar kan ze nergens in Nederland of nog beter online vinden.

Op 1 dure na!
  maandag 23 juni 2008 @ 09:39:52 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59619524
Wow Pumpkin_Ruby! is het nog gelukt met je dweilrobot/stofzuiger??

Klinkt interessant!
En wat voor Bezem bedoel je Cyan? zo'n platte?

Ik hou het weer prima vol met Flylady maar kan me er niet toe zetten echt weer vol aan mijn flightplan te gaan.
Misschien iets te vol geplanned
pi_59626921
quote:
Op dinsdag 10 juni 2008 20:23 schreef Cyan het volgende:
Wie o wie weet waar ik zo'n hippe bezem voor in huis kan kopen? Heb ze ooit in Spanje gezien met de allerhipste printjes maar kan ze nergens in Nederland of nog beter online vinden.

Op 1 dure na!
Ik weet niet wat voor hippe bezem je bedoelt maar de Kruidvat heeft deze week bezems, stoffer en blik en afwasborstels met een lollig printje in de aanbieding voor een paar euro en de Lidl heeft deze week rubberen bezems voor rond de 13 euro.
Ik ga een rubberen kopen daar ben ik al heel lang naar op zoek. Ideaal voor hondenhaar e.d.
pi_59635688
quote:
Op maandag 23 juni 2008 15:13 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik weet niet wat voor hippe bezem je bedoelt maar de Kruidvat heeft deze week bezems, stoffer en blik en afwasborstels met een lollig printje in de aanbieding voor een paar euro en de Lidl heeft deze week rubberen bezems voor rond de 13 euro.
Ik ga een rubberen kopen daar ben ik al heel lang naar op zoek. Ideaal voor hondenhaar e.d.
Ik bedoelde inderdaad zo'n bezem met een hip printje! Thnx voor de tips want ik ga deze week even een rondje Kruidvat en Lidle doen!
pi_59641926
Die van de Lidl zijn wel lelijk hoor. Maar hij werkt erg goed met hondenhaar heb ik al gezien.
pi_59661171
quote:
Op dinsdag 24 juni 2008 00:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Die van de Lidl zijn wel lelijk hoor. Maar hij werkt erg goed met hondenhaar heb ik al gezien.
Lelijk is in het geval van hondenharen niet zo erg En ik kan er natuurlijk altijd een plakplasticje op plakken
  dinsdag 24 juni 2008 @ 22:10:22 #266
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_59662585
Na het lezen van dit topic en het vooruitzicht op een CHAOS-loos leven, ben ik ook overstag! Vandaag alleen maar gedeclutterd.. heerlijk ! Ik zie mijn nieuwe georganiseerde leven al helemaal voor me! En het mooiste is nog.. na mijn gejuich over FLYlady richting vriendlief is hij zojuist spontaan de stoep voor het huis gaan vegen! Hoera voor alle FLYladies !
pi_59665079

Heb je je sink al geshined?
  woensdag 25 juni 2008 @ 11:44:28 #268
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_59672275
Jaja, met bleek en alles! Mn schoenen heb ik vanochtend niet aangedaan, maar wel meteen netjes aangekleed, gemakeupt en gegelt, ook al ga ik vandaag nergens heen . Voelt beetje nutteloos
  woensdag 25 juni 2008 @ 11:48:43 #269
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_59672403
Maareh, dat Swish & Swirl (oid) (ik hoop hier op glorieuze effecten, want ik heb echt een grandioze hekel aan de wcpoets), doen jullie dat met wegwerpdoekjes? Ik wil het liefst (als milieubewust persoon) zo natuurvriendelijk soppen in huis.
pi_59672871
Ik doe de wc bijna dagelijks met wc-eend doekjes.
En 1 keerp per week met schuurmiddel.

Zo het je toch elke dag een frisse wc.
  woensdag 25 juni 2008 @ 13:20:51 #271
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_59674663
Ik doe dat gewoon met een sopje. Kleine moeite groot plezier. Speciaal een grote stapel microvezeldoekjes aangeschaft bij Action. En dan één kleur gebruiken voor het toilet. (doe ik dan hè. Ook al gaan ze in de wasmachine, ik vind het geen prettig idee dat ik dan met mijn aanrechtdoekje ook toiletdoekje is)
pi_59674668
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 11:48 schreef TruIvy het volgende:
Maareh, dat Swish & Swirl (oid) (ik hoop hier op glorieuze effecten, want ik heb echt een grandioze hekel aan de wcpoets), doen jullie dat met wegwerpdoekjes? Ik wil het liefst (als milieubewust persoon) zo natuurvriendelijk soppen in huis.
Voor het toilet gebruik ik wegwerpdoekjes van de Lidl. Een van mijn weinige zonden milieutechnisch gezien.
Alles leuk en aardig maar voor de wc poetsen wil ik iedere dag een schoon doekje. En als ik dat dan met gewone doekjes doe dan levert me dat teveel was op. WC poetsen is vies en ik wil die doekjes daarna niet meer zien, ruiken of aanraken.
Maar wat je eventueel zou kunnen doen is een plantenspuit vullen met een verdunning van het reinigingsmiddel van je keuze en dan met gewone doekjes poetsen. Dat doe ik ook zo in de badkamer.

Je sink shinen kan trouwens ook heel goed met schoonmaakazijn. Is een stuk milieuvriendelijker.

Heb je al een foto gemaakt van je shiny sink?
  woensdag 25 juni 2008 @ 17:22:31 #273
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_59681084
Ah, een plantenspuit met schoonmaakmiddel (en dan niet elke ochtend een nieuwe maken, maar eens in de paar dagen of 's avonds?) lijkt mij wel een handige! Schoonmaakazijn houd ik in mijn achterhoofd. Vandaag een grootdeel van de onderdetrapkast gedeclutterd. Had die kast eigenlijk nognooit echt opgeruimd ofzo sinds ik verhuisd was en alle troep er gewoon in had gesodeflikkerd . En straks nog alle plintjes van ramen en deuren boven mn hoofd soppen! Doen jullie al die Kelly's dingen ook?
pi_59686031
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 17:22 schreef TruIvy het volgende:
Ah, een plantenspuit met schoonmaakmiddel (en dan niet elke ochtend een nieuwe maken, maar eens in de paar dagen of 's avonds?) lijkt mij wel een handige! Schoonmaakazijn houd ik in mijn achterhoofd. Vandaag een grootdeel van de onderdetrapkast gedeclutterd. Had die kast eigenlijk nognooit echt opgeruimd ofzo sinds ik verhuisd was en alle troep er gewoon in had gesodeflikkerd . En straks nog alle plintjes van ramen en deuren boven mn hoofd soppen! Doen jullie al die Kelly's dingen ook?
De meeste wel ja.
  vrijdag 27 juni 2008 @ 09:26:52 #275
16715 Mylene
*schatje*
pi_59991068
Hoognodige tvp. Vanavond eens goed lezen allemaal...
pi_59991460
Ga je nu ook je sink shinen vanavond?
pi_59991677
pi_59991971
We willen wel een foto hè.
  † In Memoriam † woensdag 9 juli 2008 @ 14:03:07 #280
37843 lady-wrb
kortaf
pi_59995257
hoe meld ik me aan bij dat fly gedoe? ik kom niet verder dan dat ik iets met Yahoo moet doen ofzo
maar ik heb net een flylady-wrb acount aangemaakt bij livemail.
dat is dus niet goed
pi_59996212
Het is inderdaad wel handig om een apart emailadres aan te maken voor de FlyLady mail want het is nogal veel. Als ik het goed begrepen heb (en het is al even geleden dus ik weet het niet zeker) moet je daarnaast een eenmalig yahoo mailadres aanmaken om je te kunnen registreren. Met dat mailadres moet je een yahoo-account aanmaken om je aan te kunnen melden voor FlyLady. Aanmelden voor de Engelse Flylady kan dan hier en aanmelden voor de Nederlandse kan hier.
Het is even wat gedoe maar de volgende keren kan je gewoon je yahoogroups beheren via een linkje die in iedere mail staat. En je krijg alle FlyLady mail dan dus op het maildres van je keuze. (Ik vond hotmail wel handig maar je zou in principe ook yahoomail kunnen gebruiken.)
pi_59999535
Ik heb me ook maar eens aangemeld, ben benieuwd!
  zaterdag 12 juli 2008 @ 17:07:13 #283
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_60061020
Even weer wat inspiratie opdoen.
Ik heb mijn huishoudster verleden week ontslagen omdat ze me toch een beetje te duur werd in verhouding tot wat ze deed, dus nu moet ik het weer zelf doen.
  zondag 13 juli 2008 @ 01:59:31 #284
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_60069428
Een kleine update: heb via via een hardcore werkster gevonden. De dame in kwestie is een heuse Arnhem-Zuidse, ergo, als je perongeluk thuis bent dan plakt ze er een uur koffie-tijd aan vast waarin je alle ranzige details van [insert: bedenk wat je kan] vertelt. Zij is een parel en verdient meerdere standbeelden. Als een cycloon raast zij door de hut en doet voegjes, kiertjes, openingetjes, declutteren, sink-shinen en dat allemaal zonder ENIGE aanwijzing! Ik raak gewoon geëmotioneerd door het alleen maar te typen, ben nog nooit zo gelukkig geweest met een poets-gerelateerde blijdschap in mijn hele leven! En weet je wat de kers op het toetje is? Toen ze voor de eerste keer kwam zei (schreeuwde) ze: "Het is hier helemaal niet vies!!!" En toch ontdek ik elke woensdagavond als ik thuis kom een nóg schoner plekje in mijn a-septische huis. Een aanrader zo'n hulp in huis, ben je meteen van het gezeik van zelf poetsen af...!
pi_60069472
Waarom worden dit soort topics eigenlijk altijd 's nachts gekickt?
pi_60097274
Woonkamer, keuken en wc gepoetst. Had er zooo geen zin in maar ben blij dat het nu af is! En mijn moeder neemt een hele hippe huisbezem + stoffer en blik mee van vakantie! Dat scheelt een hoop stofzuigen!
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:18:16 #287
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_60115280
Ik vind Kelly's karweitjes leuk. Als ik deze braaf mee doe, hoef ik nooit een grote schoonmaak te doen
pi_60115614
Ja leuk hè?
Die tip van de kunstgebittenbruistabletten in de wc-pot is overigens echt een goed idee, werkt als een tierelier.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 10:45:53 #289
1762 YPPY
Yppiaans
pi_60115690
Schuimt dat beter dan die 'echte' wc bruistabletten?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:12:00 #290
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_60120211
Terug vind poetsvrouw.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 20:50:50 #291
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_60129532
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:40 schreef MinderMutsig het volgende:
Ja leuk hè?
Die tip van de kunstgebittenbruistabletten in de wc-pot is overigens echt een goed idee, werkt als een tierelier.
Hmm dat had ik nog niet bedacht. Maak er wel vazen mee schoon. Toch ook maar eens in de wc pot gooien dan
  vrijdag 18 juli 2008 @ 16:49:21 #292
219565 TruIvy
Shine, baby, shine!
pi_60192857
Het gaat helemaal goed met de FlyLady! De zones doe ik elke week een en de Weekly Blessing Hour heb ik opgeknipt in 1 dingetje per dag. Vandaag het hele huis in 2x10 min gestofzuigd en gedweild en ik ben er blij van! Heb voor mezelf een schemaatje gemaakt wat er per week dag moet gebeuren, anders vergeet ik dingen als de planten, de wc poetsen (ondanks swish en swipe toch ook maar regelmatig grondig denk ik?) en de post enzo.

Heb voor de badkamer en de wc nu de badkamerspray van witte reus. Alle vieze gootsteentjes worden echt miraculeus schoon en de douchekop (badkamerzone deze week) is eindelijk netjes ontkalkt en shined! Ben de TS reuze dankbaar voor het topic!
pi_60193756
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 10:45 schreef YPPY het volgende:
Schuimt dat beter dan die 'echte' wc bruistabletten?
Het schuimt niet meer maar het maakt wel goed schoon. Uiteindelijk zijn ze ook bedoeld om porselein te reinigen.
Bovendien kosten ze geen drol (gewoon goedkope van de Aldi of de Action o.i.d. kopen) en ik vind het wel lekker fris ruiken, die mentholgeur.
  zaterdag 19 juli 2008 @ 18:16:01 #294
37447 kwakveense
small, fluffy and green
pi_60212183
zo... vandaag maar eens aangemeld voor flylady...omdat ik me een beetje begin te schamen voor de staat van mn huis en merk dat ik schoonmaken nu ik een fulltime baan heb nóg meer op de lange baan schuif dan daarvoor, toen ik er ook al een hekel aan had, maar tijd zat...

net mn sink geshined, daarna gekookt, netjes afgewassen en de boel uiteraard keurig drooggemaakt. hij shinet nog niet heel hard, maar dat omt denk ik wel na de grotere keuken ontvet en ontkalk beurt....

maar babysteps...babysteps...
Ich erschlag meinen Goldfisch, vergrab ihn im Hof.
Ich jag meine Bude hoch, alles was ich hab lass ich los.
Mein altes Leben, schmeckt wie ‘n labriger Toast.
pi_60212327
Babysteps
Mijn ouders komen woensdag logeren en ze gaan pas maandag weer weg. Ik ga me dus ook weer even streng aan het FlyLadygedoe houden want ik merk wel dat het dan een stuk netter blijft.
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:15:56 #296
97687 Lavenderlily
beroepslurker/muurbloem
pi_60261143
[quote]Op zaterdag 15 maart 2008 10:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik heb een groep gevonden die je leert Flyen in 15 dagen.

Linkje?
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:26:25 #297
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_60261349
lijkt me wat voor mij
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_60265335
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 09:15 schreef baniekje het volgende:

Linkje?
Klik
pi_60277134
Iemand ervaring met een stoomgenerator? Er staat er nu een in de Blokker-folder voor 129 euro. Ik lees overal op internet dat het ontzettend in tijd scheelt (alleen daarom al wil ik zo'n ding)! En dat je een veel beter resultaat krijgt dan met een strijkbout.
pi_60279530
Volgens een test van een consumenten programma op tv was het onzin. Sorry, ben de naam van het programma kwijt , maar volgens mij was het Kassa of Radar.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_60280086
quote:
Op dinsdag 22 juli 2008 21:45 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens een test van een consumenten programma op tv was het onzin. Sorry, ben de naam van het programma kwijt , maar volgens mij was het Kassa of Radar.

Ik heb zo'n hekel aan strijken! Maar vooral omdat het zo lang duurt en je dat strijkijzer na 4 kledingstukken weer moet bijvullen en moet wachten tot ie warm genoeg is. En dan is het resultaat nog niet eens

En toen was het topic vol! FOK! FlyLadies #8 Keep cleaning! voor deel 8!

[ Bericht 6% gewijzigd door Cyan op 22-07-2008 22:12:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')