Wat doet FlyLady met je?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou
Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!
Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!
Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste
De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join
Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken
Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:
ik ben weer helemaal in het ritme ja. Alleen krijg ik m'n nederlandse allerts niet meer.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
zeg flylady's, wordt er nog veel gesopt en gepoetst?
Goed bezigquote:Op dinsdag 11 maart 2008 12:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb inmiddels een flightplan met mijn dagelijkse routines en met de zones en wat er per dag daar moet gebeuren.
En verbazingwekkend genoeg is het hier echt supernetjes![]()
Geen stapels was meer, geen schaamte bij onverwacht bezoek.Deze week dus de keuken. Vanmiddag de kastjes uitbaggeren. Maar omdat ze één keer in de 5 weken helemaal gedaan worden is het eigenlijk een werkje van niks.
Ik snap niet zo goed wat ik eerder met mijn tijd deed
ah goedquote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:07 schreef debuurvrouw het volgende:
http://groups.yahoo.com/group/FITNreminders/
Dit is de link van de reminders maar dan op "onze tijd" zeg maar. Dan werkte bij mij meer motiverend.
En een speciale map aanmaken voor de Flyladymail is geen overbodige luxe. zo'n 20 mailtjes op een dag is geen uitzondering.
Maar het werkt als een trein!
Jaquote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:09 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Goed bezig![]()
Maar heb jij dan ook echt een boekje waarin staat wat je wanneer moet doen enzo?![]()
Ik kan mezelf nog steeds niet motiveren om FlyLady zo ver door te voeren. Ik wordt er een beetje eng van.
Ik neem aan dat je je dan kan afmelden bij de Amerikaanse versie? Heb weinig zin om alle mail dubbel te ontvangen.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:07 schreef debuurvrouw het volgende:
http://groups.yahoo.com/group/FITNreminders/
Dit is de link van de reminders maar dan op "onze tijd" zeg maar. Dan werkte bij mij meer motiverend.
En een speciale map aanmaken voor de Flyladymail is geen overbodige luxe. zo'n 20 mailtjes op een dag is geen uitzondering.
Maar het werkt als een trein!
Ik krijg de amerikaanse nog wel, omdat daar ook nog andere dingen bijzitten. Testimonials enzo. En Decorating on the fly...quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:17 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je je dan kan afmelden bij de Amerikaanse versie? Heb weinig zin om alle mail dubbel te ontvangen.
Niet morgen, nu!quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:51 schreef Muck het volgende:
okee, morgen begin ik
het lijkt mijn dieet wel
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 13:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
JaTwee eigenlijk. Één met wat er per dag aan routines moet gebeuren (bijv elke donderdag de koelkast, makkelijk voor lijstje maken en vrijdag de boodschappen weer in een schone koelkast)
En dan dus nog een met de zones per dag uitgeschreven. Nu zone 2, dus gister alle aparatuur schoon plus de spinnewebben weg en bovenkant kast, vandaag binnenkant kasten.
En ja, het is idd erg eng. Maar als ik het zo niet doe versla ik erin en gebeurd er niets.![]()
En het kost me echt niet meer tijd dan eerder. Ben wel een jaar bezig geweest om hier te komen zeg maar. Maar zelfs de zolder is nu grotendeels clutterfree. En het is errug prettig!
quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:52 schreef MissBliss het volgende:
TVP
Mijn sink is al shiny, morgen ga ik me aanmelden op de site en eens kijken hoe het gaat
Ik heb ooit op die site gekeken en dus naar aanleiding daarvan mn sink geshined en dat doe ik nog steeds zeer regelmatigquote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:25 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
![]()
Was je sink sowieso al geshined of is dat n.a.v. dit topic?
En Muck, hoe staat het met jouw sink?
Thanksquote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:54 schreef Greys het volgende:
MissBliss, wat goed van je
* Greys reikt schortje aan
Ik blijf daar ook een beetje hangen steeds. Maar ik denk dat dat komt omdat mijn babysteps gewoon wat kleiner zijn. Een geshinede sink is toch al een hele vooruitgang op een troephuis zónder geshinede sink.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:44 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb ooit op die site gekeken en dus naar aanleiding daarvan mn sink geshined en dat doe ik nog steeds zeer regelmatigMaar verder was ik nooit gekomen
Dat vind ik dan toch wel weer ironisch, hihi..quote:De website van Flylady is een beetje chaotisch
Het is echt een bende daarquote:Op dinsdag 11 maart 2008 19:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik was even benieuwd wat *FlyLady* nou was vandaar dat ik in dit topic aan het lurken was..
Toen las ik dit stukje:
[..]
Dat vind ik dan toch wel weer ironisch, hihi..
Je zou je ook kunnen aanmelden voor de Nederlandse versie via de link van debuurvrouw. Dan krijg je de alerts op normale tijden.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 22:23 schreef Greys het volgende:
Hoe stom het ook is misschien... het werkt echt door er over te lezen en ideetjes te krijgen.
Ik kreeg vanmiddag dus echt spontaan zin om iets te gaan poetsen. IK! Ik die echt werkelijk een hekel aan huishoudelijke karweitjes heeft! En toen mijn fornuis weer helemaal blingbling was, was ik toch wel echt tevreden. Tot ik na het bakken weer spettertjes er op zag, die ging ik nogal paranoia er af staan poetsen
De FlyLady mailtjes heb ik ooit geactiveerd maar heel snel weer stopgezet, ik vond het maar clutter in mijn mailboxEn ik moest van haar altijd dingen doen die me op dat moment nou net slecht uitkwamen, dus ik heb voor mezelf een schema'tje gemaakt wat ik elke dag zo ongeveer zou moeten doen om het goed bij te kunnen houden. Werkt prima. En hier meelezen en posten is stimulerend
quote:Op woensdag 12 maart 2008 00:00 schreef Roache_ het volgende:
Ik heb geen idee hoe ik hier nu weer terecht ben gekomen, ben gaan lezen (alle topics, af en toe hilarisch!!) maar nu is mijn sink geshined, het aanrechtblad geschrobt en heb ik gestreken. Er hangt een briefje aan de kraan met het verzoek de sink shiny te laten met een verwijzing naar een schone theedoek. En heb me ook maar meteen aangemeld by flylady ook al ben ik een guy. Boeie! Ben al een paar keer naar m'n sink wezen kijken, gewoon voor de lol.
ik moest een half uur na mijn vorige post de deur uit, dus het kon even niet, maar nu staat ie vol met heet water en chloorquote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Niet morgen, nu!![]()
Je sink shinen is niet zoveel werk en dan wordt je morgen wakker met een schone, blinkende sink
Echt?!quote:Op woensdag 12 maart 2008 00:25 schreef Muck het volgende:
[..]
ik moest een half uur na mijn vorige post de deur uit, dus het kon even niet, maar nu staat ie vol met heet water en chloor
Je moet de sneak-peek bewaren zodat je weet wat je op welke dag moet doen, testimonials gelijk wissen, en verder de losse taken uitvoeren. De standaard mailtjes als 'go to bed', 'where are your shoes' en 'where is your laundry kan je ook gelijk wissen. Dan is het al een stuk overzichtelijker.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 23:39 schreef Greys het volgende:
Zal ik eens eerlijk iets bekennen? De reden dat ik er mee gestopt ben vorig jaar was ook omdat ik het best ingewikkeld vond!![]()
En ik ben toch echt niet op mijn achterhoofd gevallen. Maar ik kon af en toe gewoon geen wijs worden uit de dagelijkse taakjes, de babysteps, de weekly dingen en de zones enzo
ja echtquote:Op woensdag 12 maart 2008 01:16 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Echt?!![]()
Go Muck Go! Je zal zien dat het echt een vreemd soort gelukkig gevoel geeft als je 's ochtends de keuken inloopt en een schone, blinkende gootsteen ziet.
vandaar mijn eerste babystep, mijn sink shinenquote:Op woensdag 12 maart 2008 01:32 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar je moet eigenlijk babysteps maken hè. Als je teveel in een keer doet bouw je geen routine op en val je al snel weer terug in je oude gedrag aldus FlyLady.
Volgens mij was de zone voor deze week de keuken.quote:Op woensdag 12 maart 2008 01:37 schreef Roache_ het volgende:
Ja ik weet het, babysteps, maar als ik eerlijk ben was de badkamer zowieso wel aan een beurt toe... Ben benieuwd wat ik morgen voor m'n kiezen krijg (heb nog niet gespiekt).
Fijn hè?quote:Op woensdag 12 maart 2008 01:40 schreef Muck het volgende:
[..]
vandaar mijn eerste babystep, mijn sink shinen
en daar issie dan
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
dat zie ik dus ook zo gebeuren hequote:Op woensdag 12 maart 2008 01:41 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Volgens mij was de zone voor deze week de keuken.
Ze mag dan nu klagen over chloorlucht, ik denk dat ze morgen wel blij is met die schone badkamer.![]()
Weet je wat ik altijd heb? Dan heb ik net mijn sink geshined en droog gemaakt en dan is hij helemaalen dan bedenk ik dat ik mijn handen nog moet wassen en dan kan ik weer opnieuw beginnen. En dan heb ik hem droog en dan bedenk ik dat de honden vers water nodig hebben en dan moet ik weer. Vervolgens begint mijn plantendingetje te waarschuwen dat mijn plantjes water nodig hebben en dan is hij weer nat en moet ik weer afdrogen.
heerlijkquote:
Het is zeker te laat om te melden dat schoonmaakazijn ook een erg goede ontkalker is en ook heel goed werkt om je sink shinend te maken hè?quote:Op woensdag 12 maart 2008 01:47 schreef Muck het volgende:
[..]
dat zie ik dus ook zo gebeuren he
[..]
heerlijk
morgen mijn administratie uitzoeken en babystep 2 uitvoeren (al is die wel heeeeeeel makkelijk)
maar nu eerst heel snel naar bed
Dat gebeurt me dus ook 's avonds, ik droog dat ding minimaal vier keer af voor ik ga slapen. Hij is in ieder geval goed gepolijstquote:Op woensdag 12 maart 2008 09:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat is iedereen goed bezig!![]()
En de gootsteen droog ik nu niet meer na iedere keer af. 'S avonds em 's ochtends een keer. Maar ik heb tegeltjes in mijn sink, dus niet echt kans op watervlekken enzo...
Dat is ook het programma voor de hele week hoor!quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat veel op één dag!![]()
dit doe ik over een week verspreid...![]()
En het is anti-uitsteldag vandaag!
Oh gelukkig... Ik voelde me al heel lui...quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is ook het programma voor de hele week hoor!![]()
Ik ben superwoman niet
oh godzijdank! ik voelde me al een lui krengquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:29 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat is ook het programma voor de hele week hoor!![]()
Ik ben superwoman niet
Dat helpt wel ja. Op een gegeven moment ga je elkaar echt overhalen om dingen toch weg te gooienquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:31 schreef Troel het volgende:
Ik wik ook graag nog een heleboel rotzooi opruimen, maar in je eentje is dat zo'n karweiBij alles wat je in je handen hebt ga je twijfelen, nadenken en noem maar op. Met zijn tweeen is het veel handiger, want dan spoor je elkaar aan om op te schieten en dergelijke en ben je sneller overgehaald iets weg te doen.
Kortom: ik zoek een opruimmaatje. Eerst de kasten bij de een door, daarna de kasten bij de ander door enzo.
dat heb ik gemerkt na mijn verhuizing ja!quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:45 schreef MinderMutsig het volgende:
GEEN twijfeldoos maken want dan komt alles daarin.Het gaat weg of je houd het, meer opties zijn er niet.
ik heb echt geen idee....quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat ik me nou al afvraag sinds ik toen begonnen ben maar nooit heb durven vragen...
(Met dank aan greys die zo dapper toe durfde te geven dat ze geen zak van het systeem snapte)
Is het nou de bedoeling dat je alleen maar de babysteps doet in het begin of moet je ook meedoen met de mission for the day? (vandaag dus keukenkastje uitmesten)
Twee dozen maar? Ik had een hele zolder vol.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:57 schreef Muck het volgende:
[..]
dat heb ik gemerkt na mijn verhuizing ja!
ik had 2 dozen met spullen waarvan ik nog niet helemaal wist wat ik ermee moest. Uiteindelijk hebben ze een paar maanden in de weg gestaan voordat ik ze ging uitsorteren, en toen heb ik alsnog 90% van de inhoud weg gemieterd
ik woonde hiervoor in een studentenhuisquote:Op woensdag 12 maart 2008 11:03 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Twee dozen maar? Ik had een hele zolder vol.
Onze kasten hoeven niet meer, maar ik wil best een keertje komen helpen. Kunnen Ruben en Anna meteen alles vernietigen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:31 schreef Troel het volgende:
Kortom: ik zoek een opruimmaatje. Eerst de kasten bij de een door, daarna de kasten bij de ander door enzo.
ik heb eerst de babysteps gedaan. En tegelijk declutteren. Elke dag 5 minuten zolder, en een kwartier in de zone (niet dat ik die tijd overal nodig had maar even voor het idee) Daarna ben ik ook de missies mee gaan doen. Al vrij snel eigenlijk. Toen het overal overzichtelijk en netjes was ben ik gaan uitbreiden met vaste dingen op vaste dagen in de week (vandaag dus de rekeningen, morgen de koelkast etc) en toen dat lekker ging dus een flightplan om de zones per week helemaal uit te schrijven. Ik werk van boven naar beneden. begin dus op maandag met de spinnenwebben en de lampen en bovenkanten van deuren en werk zo gedurende de week naar beneden met op donderdag grondig zuigen en waar kan dweilen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat ik me nou al afvraag sinds ik toen begonnen ben maar nooit heb durven vragen...
(Met dank aan greys die zo dapper toe durfde te geven dat ze geen zak van het systeem snapte)
Is het nou de bedoeling dat je alleen maar de babysteps doet in het begin of moet je ook meedoen met de mission for the day? (vandaag dus keukenkastje uitmesten)
En hoeveel tijd ben jij nou per dag kwijt in totaal?quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik heb eerst de babysteps gedaan. En tegelijk declutteren. Elke dag 5 minuten zolder, en een kwartier in de zone (niet dat ik die tijd overal nodig had maar even voor het idee) Daarna ben ik ook de missies mee gaan doen. Al vrij snel eigenlijk. Toen het overal overzichtelijk en netjes was ben ik gaan uitbreiden met vaste dingen op vaste dagen in de week (vandaag dus de rekeningen, morgen de koelkast etc) en toen dat lekker ging dus een flightplan om de zones per week helemaal uit te schrijven. Ik werk van boven naar beneden. begin dus op maandag met de spinnenwebben en de lampen en bovenkanten van deuren en werk zo gedurende de week naar beneden met op donderdag grondig zuigen en waar kan dweilen.
Maar dan dus op maandag ook al oppervlakkig gezogen vanwege home-blessing...
Op de site van flylady staat het wel goed uitgelegd bij het hoofdstuk flightplan....
als het al met al 3 uurtjesper dag is is het veel denk ik... (inclusief was ed) de ene dag wat meer dan de andere...quote:Op woensdag 12 maart 2008 11:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En hoeveel tijd ben jij nou per dag kwijt in totaal?
Wat mij bijvoorbeeld opvalt, je komt maar eens in de zoveel weken in iedere ruimte. Mijn woonkamer is dus echt vies stoffig als ik daar niet minimaal twee keer per week met een doek doorheen ga, om de vijf weken is echt niet genoeg. (Twee langharige honden en een oud huis.) Eerlijkheidshalve doe ik dan meestal alleen de bovenkant van de kastjes, vensterbanken en de TV dus geen uitgebreide peotsbeurt maar het moet wel even gebeuren.
Een keer in de week het hele huis een beetje stofzuigen is ook echt niet voldoende hier. Dat moet ik zeker om de twee dagen en dan vaak ook nog een paar keer met de bezem erdoor (laminaat) omdat mijn honden veel en vaak loslopen in het bos en nogal wat mee naar binnen nemen.
Waar ik dus een beetje op vast loop is dat ik wel de situatie heb zoals FlyLady beschrijft, maar als ik dat systeem echt ga volgen moet ik nog minder doen dan ik nu al doe en dan wordt het alleen maar erger.
haha, heerlijk is dat ja!quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:18 schreef Troel het volgende:
Ik ken dat Muck. Zo loop ik het liefst de hele dag in mijn pyjama als ik toch niets moet.
ik heb alvast een receptje opgezocht en alle ingrediënten klaargelegd, dus dat laatste komt ook wel goed.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:35 schreef Muck het volgende:
verdere planning voor vandaag:
- dokter
- achmea bellen
- boodschappen doen
- bureau uitmesten
- notulen schrijven
- jaarverslag 2007 maken
- afwassen
- stofzuigen
- lekker koken, want mijnkomt vanavond langs
ik heb dat ding al eerder gezien jaquote:Op woensdag 12 maart 2008 15:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
http://www.flylady.net/pages/FlyShop_toolkit.asp
Ssssssssssssht, geen slapende honden wakker maken en gewoon lekker niksen vanavondquote:Op woensdag 12 maart 2008 18:59 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb me net aangemeld bij zo'n (Nederlandse) Yahoo-group, maar nog geen enkel mailtje ontvangenAlleen een welkomsmailtje
Of komt dat pas morgen weer, omdat ik vanavond niks hoef te doen ofzo?
quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
http://www.flylady.net/pages/FlyShop_toolkit.asp
Ik heb al zat gedaan vandaagquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ssssssssssssht, geen slapende honden wakker maken en gewoon lekker niksen vanavond![]()
Als het goed is krijg je rond 20 over 10 een "ga asjeblieft naar bed mailtjequote:Op woensdag 12 maart 2008 19:09 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb al zat gedaan vandaag
Aanrecht, gasfornuis, sink, muren in de keuken, wc, 1 was opgevouwen, 1 was gedraaid en in de droger, afwasmachine aangezet..
En straks ga ik nog koken ook [ afbeelding ] (Ik ben ook al geen keukenprinses)
Maar ik wil morgen wel wat mailtjes dan, als ik mensen hier hoor dat ze er gelijk 5 hebben
Ah... nou ik weet niet of ik me daar aan ga houdenquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:10 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als het goed is krijg je rond 20 over 10 een "ga asjeblieft naar bed mailtje
quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:12 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ah... nou ik weet niet of ik me daar aan ga houden
quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:20 schreef Greys het volgende:
Dan moet je voor straf je sink shinen na het tandenpoetsen, MB
quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
niet
![]()
Wat is dat nou voor instelling.Ik ga altijd meteen als Flylady dat zegt...
In totaal alles bij elkaar hè. Dus ook de was doen, afwassen, was opvouwen, was strijken en dan natuurlijk nog het poetswerk. Ik kan me best voorstellen dat je daar met kinderen makkelijk aan komt.quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Las ik het nou goed dat iemand hier 3 uur!!!! per dag aan het huishouden besteedt? Hellup, ik werk, geen wonder dat het bij mij niet opschiet met maximaal een half uur per dag en in het weekend de dingen doen die zijn blijven liggen zoals het opvouwen en opruimen van 3 wassen.
Dit programma werd mede mogelijk gemaakt door de Action.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit was ik deze week van plan:
- Stofzuigen
- Keukenkastjes leeghalen en schoonmaken
- Papier bovenop de keukenkastjes vervangen en daar schoonmaken
- Losse rotzooitjes, lege kruidenpotjes, keukenrekjes, en dingen als de fonduepan en de tajine in de vaatwasser gooien om ze schoon te maken
- Fornuis en oven schoonmaken
- Achter en onder het fornuis schoonmaken![]()
- Magnetron schoonmaken
- Aanrechtblad goed schoonmaken
- De tegeltjes achter het aanrechtblad goed schoonmaken
- Deuren en kozijnen afnemen
- Ramen lappen in de keuken en bijkeuken
- Boekenplank opruimen
- Nog een keer stofzuigen en goed dweilen
Bijna klaar met de keuken.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit was ik deze week van plan:
- Stofzuigen
- Keukenkastjes leeghalen en schoonmaken
- Papier bovenop de keukenkastjes vervangen en daar schoonmaken
- Losse rotzooitjes, lege kruidenpotjes, keukenrekjes, en dingen als de fonduepan en de tajine in de vaatwasser gooien om ze schoon te maken
- Fornuis en oven schoonmaken
- Achter en onder het fornuis schoonmaken![]()
- Magnetron schoonmaken
- Aanrechtblad goed schoonmaken
- De tegeltjes achter het aanrechtblad goed schoonmaken
- Deuren en kozijnen afnemen
- Ramen lappen in de keuken en bijkeuken
- Boekenplank opruimen
- Nog een keer stofzuigen en goed dweilen
quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:18 schreef Isegrim het volgende:
Omdat ik vandaag toch moet schoonmaken en omdat ik dit topic erg grappig vind, ben ik mijn schoonmaakbeurt maar begonnen met het shinen van de sink.Gewoon, omdat het kan. En omdat ik hier een trotse foto wil plaatsen van een shinende sink.
[ afbeelding ]
Flyyyyyyyyyy flyyyyyyyyy flyyyyyyyyyyyyyyy!quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Vandaag lag de internetverbinding er een tijd uit, ik ben van ellende maar mijn sink gaan shinen. Toen maar meteen de rest van de keuken ook gesopt. En nu heb ik van die vervelende 'afwashanden'.
Ik heb even gegoogeld voor ik een fles ging halen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb een fles dettol maar weet eik niet zo goed wat ik ermee kan..
Het werkt, het werkt!quote:
Ik geloof nooit dat FlyLady het goed vindt als ons huis stinktquote:Op donderdag 13 maart 2008 22:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het werkt, het werkt!![]()
![]()
Het stinkt ook als de tyfus trouwens.
Bij de action zijn ze licht grijs en heten ze powerspons en ze werken inderdaad goed. Ik heb ingerotte vetsputters onderop mijn keukenkastjes die er al zitten vanaf dat we hier kwamen wonen. Ik heb echt alles geprobeerd om ze weg te krijgen. Bleek, schuurmiddel, schuursponsjes, blue wonder, vetweg en alles in verschillende combinaties maar niets hielp. En deze sponsjes krijgen ze gewoon wegquote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Dan Buzz ik hier ook even de wondersponsjes van Kruidvat. Wit schijnen ze te zijn en helemaal te gek..
Ik ga ze vanmiddag aanschaffen.![]()
Dettol voor het aanrecht en de snijplanken vind ik wel prettig. Ik heb medicijnen waardoor ik bijna geen weerstand heb en dan vind ik het wel een prettig idee dat bijvoorbeeld vieze rauwe kipbacteriën echt weg zijn. Ik heb ook verschillende kleuren snijplanken. Wit voor groente, blauw voor vlees, rood voor kip en een houten voor brood en ik ben er echt heel precies op dat deze niet voor andere dingen gebruikt worden.quote:Detol gaat me een brug te ver. Mijn kindjes moeten nog wel íets van weerstand opdoen. Ben vandaag ook even aan het klokken hoeveel tijd ik daadwerkelijk kwijt ben...
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:54 schreef ymme het volgende:
Valt jezelf schoonmaken ook onder fly-en
Ga zo ff lekker badderen, met een goed boek.
Daarna meteen 't bad weer schoonmaken.
Dat werkende moeders het anders moeten aanpakken snap ik, maar waarom zouden Islamitische vrouwen nou anders moeten schoonmaken, vraag ik me af?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben trouwens eens aan het googelen geweest op FlyLady en kwam tot de ontdekking dat er nog meer groepen zijn dan alleen de normale en Nederlandse versie. Je hebt FlyLady voor Islamitische vrouwen, voor werkende moeders, voor mensen die van koken houden, leraren die het systeem in hun klas willen gebruiken etc. Je kan het zo gek niet bedenken.
Zie hier
Stepford Wives!quote:Ik krijg alleen een beetje de kriebels van het traditionele rolmodel waar FlyLady je in wil persen. Het Supermom syndrom. Alsof je als vrouw alleen perfect gelukkig kan zijn als je, jaren 50 style, je man, kinderen, huisdieren en huishouden goed verzorgt.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:20 schreef Roache_ het volgende:
Kan mij het dan schelen dat ik geen desperate housewife (Bree) ben?!?! (Okee, als ik mocht kiezen zou ik Bree willen zijn....)
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:08 schreef Greys het volgende:
Roache, je bent een FlyGuy naar mijn hart
En wat leuk dat je hier meepost
Mindermutsig, je beseft je wel dat het weekend is?
Same here.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:43 schreef Troel het volgende:
Ik ben sinds een paar maanden de gelukkige bezitter van een hulp in de huishouding. Een keer in de week wordt in drie uur tijd het grootste gedeelte van mijn huis schoongemaakt. Het is een goede uitvinding, maar wel prijzig!
Ik vond je badkamer ook al zo fris en fruitig.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:52 schreef MissBliss het volgende:
TVP
Mijn sink is al shiny, morgen ga ik me aanmelden op de site en eens kijken hoe het gaat
misschien handig om erbij te zeggen dat ik niet zit te wachten op weet ik het hoeveel mails op 1 dag, het liefst ontvang ik er gewoon 1 per dag, kan dat ook nog steeds..?quote:Op zondag 16 maart 2008 12:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
waar moet je je eigenlijk aanmelden voor die mails
Hier voor de FlyLady mailtjes.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
waar moet je je eigenlijk aanmelden voor die mails
Volgens mij wel.quote:Op zondag 16 maart 2008 14:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
misschien handig om erbij te zeggen dat ik niet zit te wachten op weet ik het hoeveel mails op 1 dag, het liefst ontvang ik er gewoon 1 per dag, kan dat ook nog steeds..?
Thanksquote:Op zondag 16 maart 2008 02:12 schreef Sanne het volgende:
Zie boven. Iemand flyt nu voor mij en het is heel makkelijk bij te houden zo.
[..]
Ik vond je badkamer ook al zo fris en fruitig.
Die mailtjes hoef je niet in grote aantallen te ontvangen, ik heb ooit aangegeven dat ik één mail per dag wil en dat werkt nog steeds.
weet ik ook niet?quote:Op zondag 16 maart 2008 17:43 schreef Greys het volgende:
Waar vink je dat aan dan, dat je er maar eentje wilt?
Zo werkt dat hier normaal ook hoor.quote:Op zondag 16 maart 2008 18:28 schreef MissHobje het volgende:
Ik vind het allemaal zo knap dat jullie het volhouden!
Zijn jullie puur door dit gebeuren zo gemotiveerd geraakt ?
Ik schoonmaak zo onregelmatig zorg wel dat het redelijk is allemaal.. periodes gaat het dan super dan is het kei netjes.. en dan ineens is er weer zo'n week waarin dan een bom ontploft en dan.. ja dan is het weer complete drama.. en om dan weer aan de gang te gaanbleh enzo.
Zucht.. het wordt nooit wat vrees ik
Da's toch heel erg goed!quote:Op dinsdag 18 maart 2008 09:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Goeiemorgen![]()
FACE
![]()
Ik heb al mijn rekeningen betaald![]()
Was ik al mee bezig voor ik die mailtjes zag maar het is toch erg FlyLady
Vandaag komt er niet veel van de missions denk ik. Moet straks aan het werk met een projectgroep en ik betwijfel of ik er daarna nog zin aan heb. Ik heb wel alles ontkalkt in de douche en het tandenborstelbakje e.d. in de vaatwasser gehad.
Een uurtje is inderdaad nog wel te overzien. Dat is dan dus je ochtendroutine, je avondroutine en de missie voor die dag? Of vergeet ik nog iets?quote:Op dinsdag 18 maart 2008 09:26 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik ben aan flylady hooguit een uur per dag kwijt. Met koken, wassen en strijken wel iets langer, maar drie uur haal ik bij lange niet. Ik besteed minder tijd, en het is overal veel netter en schoner vooral. Kan iemand dat even uitleggen?![]()
oeh, dat klinkt als iets voor mijquote:Op dinsdag 18 maart 2008 09:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Een uurtje is inderdaad nog wel te overzien. Dat is dan dus je ochtendroutine, je avondroutine en de missie voor die dag? Of vergeet ik nog iets?
Strijken doe ik nieten koken vind ik leuk dus dat zie ik niet (of zelden) als een klusje. Die kitchen_flybabies groep is trouwens wel geinig. Je krijgt in ieder geval eens in de twee weken de missie om je koelkast te boogie-en (THT controleren en een lap over de vrije delen van de planken in 15 min.) maar verder niet echt schoonmaakmissies tot nu toe. En wel veel leuke recepten.
Het is wel een typisch Amerikaanse groep, de blessings vliegen je om je oren.quote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 10:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is wel een typisch Amerikaanse groep, de blessings vliegen je om je oren.Ik was de eerste buitenlander en mocht gelijk beginnen met het uitleggen van de Nederlandse eetgewoonten en een paar 'must try' recepten. Kon niet echt wat bedenken eigenlijk dus ik heb ze maar naar www.godutch.com gestuurd.
quote:Op dinsdag 18 maart 2008 10:44 schreef Muck het volgende:
[..]![]()
ik heb me opgegeven, dus je bent niet de enige buitenlander meer
Dat is juist het idee er achter. Als je een mooie blinkende gootsteen hebt wil je natuurlijk niet dat je aanrecht een rotzooi is. En als je die ook netjes hebt ziet het er eigenlijk niet uit als de kastjes vies zijn etc.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 21:00 schreef Sleeve het volgende:
Ik wil de wondersponsjes wel héél graag, maar ik heb net mijn microvezeldoekjesverslaving onder controle. Ik kon geen microvezeldoekjes meer voorbij lopen zonder er een paar te kopen. Toen ik een stapel van bijna een meter hoog had liggen wist ik mezelf eindelijk een halt toe te roepen....![]()
Gelukkig ligt de Action wel in de buurt, maar ik kom er nooit langs, dus heb ik de wondersponsjesverleiding nog weten te weerstaan....
Ik probeer ook voorlopig nog niet mezelf aan te melden bij Flylady omdat ik bang ben dat het dan uit de hand loopt.
Eerst morgen maar eens met mijn stoomreiniger spelen...
(Ik heb net wel stiekem mijn sink geshined, het aanrecht leeg gemaakt, de vaatwasser ingeruimd en de was aangezet.... volgens mij heb ik die hele Flylady niet nodig!)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no love sincerer than the love of food.
nee nog nietquote:
Nou berg je dan maar. Het is een heel actieve groep die constant met elkaar aan het beppen is en van ieder bericht krijg je mail. Ik zit er over te denken om het weer op te zeggenquote:Op maandag 24 maart 2008 16:35 schreef Muck het volgende:
[..]
nee nog niet
ik ben een paar dagen bij mijn ouders, dus ik negeer mijn mail heel hard
ik kan nu toch niks in mijn huisje doen en dan ga ik mezelf ook geen schuldgevoel aan zitten praten
oh whelpquote:Op maandag 24 maart 2008 16:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nou berg je dan maar. Het is een heel actieve groep die constant met elkaar aan het beppen is en van ieder bericht krijg je mail. Ik zit er over te denken om het weer op te zeggen
ja, ik heb een apart mailadres, en dat is maar goed ook!quote:Op maandag 24 maart 2008 16:56 schreef MinderMutsig het volgende:
Heb je een apart mailadres voor dat hele FlyLady gezeik? Dan gewoon in een keer alles verwijderen en opnieuw beginnen.![]()
Heb je geen apart mailadres? Maak dan een apart mailadres aan. Zou jammer zijn als je door FOG (FlyLady Ontwijkend Gedrag) mailtjes van vrienden e.d. ook niet meer leest.
quote:Op maandag 24 maart 2008 17:02 schreef Muck het volgende:
[..]
ja, ik heb een apart mailadres, en dat is maar goed ook!
My god! 112 mailtjes van die maffe wijven!
select all --> delete --> Muck blij
quote:Op maandag 24 maart 2008 17:18 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Heel FlyLady verantwoord om je inbox op te schonen.Al die berichten waar je toch niks mee gaat doen maken het alleen maar onoverzichtelijk.
quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Als je er niet bent kan je ook niks vies maken.![]()
ah weer wat geleerdquote:Een Rubba Scrubba is FlyLadies voor rubberen borstel / stoffer.Net als die rubberen bezems die ze bij kappers vaak gebruiken maar dan als handstoffer. Het grote voordeel is dat hij zo in de vaatwasser kan maar hij is ook heel handig om kruimels en haren van de bank te verwijderen, glassplinters uit een vloerkleed etc. Tenminste, dat zegt FlyLady.
Hondenhaar verwijderen lukt in ieder geval erg goed.
poets_ze is iets soortgelijks in het Nederlands.quote:Op vrijdag 21 maart 2008 20:55 schreef Shirley het volgende:
Nou, mijn huishouden is ook een ramp, dus ga me ook maar aanmelden denk ik. Is er ook een Nederlandse versie van? Of iets soortgelijks? Want wil niet eerst een uur Engels ontleden voor ik wat kan gaan doen.
Na weer 20 extra mailtjes heb ik de knoop maar doorgehakt en die groep uit mijn lijst gegooid. Al dat geklets onderlingquote:Op maandag 24 maart 2008 16:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Nou berg je dan maar. Het is een heel actieve groep die constant met elkaar aan het beppen is en van ieder bericht krijg je mail. Ik zit er over te denken om het weer op te zeggen
Bedoel je nu die kookgroep of FlyLady?quote:Op woensdag 26 maart 2008 12:07 schreef Muck het volgende:
ik vond het ook een beetje eng worden MM, dus ik ga me ook maar weer unsubscriben
Hoe heet dat ding? Onze katten plachten iets soortgelijks te doen als jouw honden vermoed ikquote:Op dinsdag 25 maart 2008 16:57 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb bij de Blokker een nep Rubba Scrubba gevonden.![]()
¤3,95 en hij werkt als een tierelier.
alleen die kookgroep, don't worryquote:Op woensdag 26 maart 2008 12:30 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Bedoel je nu die kookgroep of FlyLady?
absoluutquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Leuk dat iedereen zo enthousiast is![]()
ik ben 3 dagen thuis geweest om voor mijn visjes en planten te zorgen, maar ik ga zo weer naar mijn ouders toe.quote:@Muck: gelukkigBen je al weer thuis?
quote:Mijn schoonmoeder kwam net langs en wilde de stoomreiniger lenen. Het was haar opgevallen dat het hier zo netjes en schoon was en dat kon natuurlijk niet door mij komen dus moest dat stoomapparaat wel een wonderding zijn.
Nu lekker even niksen met een potje theequote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ga vandaag:
15 minuten declutteren in de woonkamer
de laatste ramen lappen (bijkeuken en toilet) dat bleef ik maar uitstellen maar uiteindelijk was het maar 5 minuten werk![]()
De glazen tafel in de woonkamer schoonmaken 2 minuten
15 minuten kledingkast declutteren
een was draaien, drogen, vouwen en opruimen
mijn tas boogie-eneen minuutje werk
stofzuigen
dweilen
de hondenkussens Rubba Scrubba-en![]()
Thanks! Ga ik morgen eens naar op zoekquote:Op vrijdag 28 maart 2008 14:25 schreef MinderMutsig het volgende:
@meadel: Volgens mij stond er 'rubberen handstoffer' bij o.i.d. Ze liggen bij de bezems, stoffers en blikken etc. en ze zijn er in zwart en blauw en kosten 3-4 euro.
Ik zag zo'n bezem gisteren toevallig hangen bij de AH XL!quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:28 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben trouwens nog op zoek naar zo'n rubberen bezem maar ik kan ze nergens vinden dus als iemand weet waar die te koop zijn dan hoor ik het graag.
Die zit hier helaas niet in de buurt maar ik zal eens kijken bij de gewone AH.quote:Op vrijdag 28 maart 2008 20:50 schreef Sleeve het volgende:
[..]
Ik zag zo'n bezem gisteren toevallig hangen bij de AH XL!
quote:Een paar dagen geleden heb ik me dan toch maar aangemeld bij Flylady... tot nu toe is het, wat betreft het opvolgen van de opdrachten, gebleven bij het shinen van mijn sink. Dat doe ik dan wel weer netjes elke avond, en voordat ik na mijn werk ga (al begrijpt mijn vriend het nog niet helemaal en zet hij elke dag doodleuk zijn gebruikte spulletjes in mijn shiny sink....).
quote:Ook doe ik elke morgen even met een doekje de wc, wastafel etc in de badkamer snel schoonmaken. Ik moet zeggen dat die kleine dingen al een heel verschil maken!
Wat ik me nou afvraag hè, is dat nou leuk om constant te spammen?quote:Op zondag 6 april 2008 14:33 schreef dorisW het volgende:
Tip voor iedereen die zo'n struisvogelveren plumeau zoekt:
All in Wonderland
Ah dat is shit.quote:Op zondag 6 april 2008 15:06 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben al de hele dag aan het poetsen. Ik ben een week op vakantie geweest en heb daarna een week belachelijk veel overgewerkt, dus helemaal geen tijd gehad.Ik moet nu nog de badkamer en de slaapkamer.
Zonder wonderdoekjes zou mijn leven echt zinloos zijn.quote:Op zondag 6 april 2008 15:53 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ah dat is shit.
* MinderMutsig geeft Isegrim een wondersponsje en wonderdoekje om het wat makkelijker te maken
Het zijn inderdaad veel mailtjes maar er zitten ook heel veel dagelijkse herinneringen bij en die wis je op een gegeven moment gewoon ongezien dus dan blijft er netto niet zoveel over. Ik heb de Nederlandse en de Engelse mailtjes. De Nederlandse vanwege het betere tijdstip en de Engelse omdat daar toch ook nog wel eens wat handigs bij zit.quote:Op dinsdag 8 april 2008 10:40 schreef Bijou het volgende:
Hej wat leuk dit topicIk heb me gisteren aangemeld bij flylady en al die mailtjes schrokken me wel een beetje af
Maar zag net hier een link naar de Nederlandse FlyLady en nou heb ik wat meer hoop op orde in de mails... Gelukkig ben ik net verhuisd en is het nog niet zo'n enorme bende en heb ik daarvoor al een hoop weggegooid, dus ik kan vrij relaxed beginnen denk ik (hoop ik). Leuk om te lezen dat het jullie zo goed bevalt!
Haha nee!quote:Op dinsdag 8 april 2008 13:10 schreef MinderMutsig het volgende:
Over motivatie gesproken... deze al gezien? Het grote tuttige wondersponsjes en wonderdoekjes topic #5
Heb jij helemaal geen rommel meer dan?quote:Op zaterdag 12 april 2008 22:45 schreef Roache_ het volgende:
Kun je ook (letterlijk) klaar zijn met FlyLady/Guy? Volgens mij ben ik nu op het punt dat mijn huis gewoon schoon is, en blijft... Lees ik soms zo'n mailtje met een opdracht en dan denk ik 'wat nou declutteren, ik heb geen rommel'. Ben ik net op een punt in m'n leven dat ik vind dat we een werkster mogen zoeken, heb ik er geen meer nodig! Hahaha cool hè?
quote:FLYLADY: Testimonial:Spring in the Netherlands
Dear FlyLady,
Four years ago I came in touch which your website and since then I
have diligently applied your 15 minutes routines, bought the timer and
the beautiful dusters as well. My small one bedroom apartment looks
pleasant and I always feel relaxed because I know: just 15 minutes and
it is all done.
Today, I had dinner on my balcony for the first time this year. I had
made the space ready for summer, including planting violets in my
flower baskets in 2 x 15 minutes! If that's not flying, then I don't know!
Thanks a lot for your inspiration.
Love from an advanced fluttering baby in The Netherlands
Kelly here: What a wonderful way to bless yourself....dinner on the
balcony! Spring is arriving in parts of the world...and getting
outside is a great way to FLY!!!!!
Create your routines, use your FlyLady tools, and bless your home.
When you do this you can find the time and pleasure of doing the
things in life that bring you joy!!!!!!!!!
Do you have a timer to help you learn you can do anything for 15 minutes?
http://flylady.net/pages/FlyShop_Timer.asp
Ik zit er ook klaar voor. Op zich is dat geen goed uitgangspunt geloof ik, dat ik er klaar voor zit.quote:Op zaterdag 19 april 2008 07:28 schreef Isegrim het volgende:
Vandaag poetsdag hier.Ik heb geen zin, kunnen jullie me een beetje inspireren?
Lekker is dat hè?quote:Op zondag 20 april 2008 20:54 schreef Isegrim het volgende:
Voor het eerst in een paar maanden eindelijk weer eens de wasmand hélemaal leeg.
* MinderMutsig zet een zonnebril opquote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:16 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Stap 1: shine your sink...
Voor:![]()
![]()
[ afbeelding ]
Na:![]()
[ afbeelding ]
Ja ik was helemaal trots... de flits heeft wel geholpen, maar toch!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:35 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
* MinderMutsig zet een zonnebril opShiny!
![]()
Wauw, je hebt zelf een weerspiegeling in de tegeltjes boven je aanrecht!![]()
Die voor foto wheheheheHerkenbaar. Wat een klein aanrechtje trouwens.
Komt vanzelf.quote:Op vrijdag 9 mei 2008 22:01 schreef BrusselseSpruit het volgende:
[..]
Ja ik was helemaal trots... de flits heeft wel geholpen, maar toch!
En het is inderdaad klein, ernaast staat het fornuis (opzettelijk niet op de foto want daar gaan eerst nog een paar wondersponsjes aan moeten geloven). Gelukkig heb ik aan de andere kant ook nog een stuk aanrecht maar ook dat is nog niet foto-proef
Shiny!quote:Op vrijdag 9 mei 2008 21:16 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Stap 1: shine your sink...
Voor:![]()
![]()
[ afbeelding ]
Na:![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 10 mei 2008 11:44 schreef BrusselseSpruit het volgende:
Gisteren was ik nog twijfelachtig, maar deze morgen gewoon een minuut naar mijn sink staan staren![]()
Dus vlak daarna braafjes helemaal aangekleed. Babystep 2 ook in orde. Maar geen schoenen, ik loop nooit rond met schoenen en dat gaat echt niet veranderen.
Alleen valt de rest van de rommel nu nog meer op. Dus vandaag de rest van de keuken onderhanden nemen. Het is gelukkig een kleine
Ah ja, heb voor het eerst een microvezeldoekje gebruikt... Had het gratis gekregen maar vond het maar een vreemd ding. Maar na alle lofzang hier toch eens geprobeerd. Waarom heb ik dat niet eerder gedaan??![]()
Dus zodadelijk een voorraad inslaan. Het maakt het poetsen er zoveel leuker op!
Wonderdoekjes gevondenquote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:42 schreef MinderMutsig het volgende:
Erg hè? Sta je in de keuken helemaal blij te zijn door je shiny sink.
![]()
![]()
Als je wonderdoekjes gaat kopen moet je ook wondersponsjes meenemen.Die zijn hartstikke goehoed!!
quote:Op donderdag 15 mei 2008 09:20 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik zei wel altijd koppig dat een vaatwasser echt niet nodig is voor z'n tweetjes, ik moest gewoon m'n leven beteren, maar inmiddels begin ik toch te twijfelen.
Je moet toch schone pannen etc hebben voor je kunt kokenquote:Op donderdag 15 mei 2008 10:52 schreef maedel het volgende:
[..]
Het eerste stuk witgoed dat wij aanschaften was een vaatwasser (nog vóór een gasfornuis
)
wat een vooruitgang zeg!quote:Op donderdag 15 mei 2008 18:57 schreef Cyan het volgende:
Lang leve de oud papier kliko! Alhoewel je het hier ook in onderondse containers kunt weggooien (zoals het weekkrantenbezorgermeisje, dat vandaag 2 fietstassen vol weggooide)
Ik weet niet wat voor hippe bezem je bedoelt maar de Kruidvat heeft deze week bezems, stoffer en blik en afwasborstels met een lollig printje in de aanbieding voor een paar euro en de Lidl heeft deze week rubberen bezems voor rond de 13 euro.quote:Op dinsdag 10 juni 2008 20:23 schreef Cyan het volgende:
Wie o wie weet waar ik zo'n hippe bezem voor in huis kan kopen? Heb ze ooit in Spanje gezien met de allerhipste printjes maar kan ze nergens in Nederland of nog beter online vinden.
Op 1 dure na!
Ik bedoelde inderdaad zo'n bezem met een hip printje! Thnx voor de tips want ik ga deze week even een rondje Kruidvat en Lidle doen!quote:Op maandag 23 juni 2008 15:13 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor hippe bezem je bedoelt maar de Kruidvat heeft deze week bezems, stoffer en blik en afwasborstels met een lollig printje in de aanbieding voor een paar euro en de Lidl heeft deze week rubberen bezems voor rond de 13 euro.
Ik ga een rubberen kopendaar ben ik al heel lang naar op zoek. Ideaal voor hondenhaar e.d.
Lelijk is in het geval van hondenharen niet zo ergquote:Op dinsdag 24 juni 2008 00:41 schreef MinderMutsig het volgende:
Die van de Lidl zijn wel lelijk hoor.Maar hij werkt erg goed met hondenhaar heb ik al gezien.
Voor het toilet gebruik ik wegwerpdoekjes van de Lidl.quote:Op woensdag 25 juni 2008 11:48 schreef TruIvy het volgende:
Maareh, dat Swish & Swirl (oid) (ik hoop hier op glorieuze effecten, want ik heb echt een grandioze hekel aan de wcpoets), doen jullie dat met wegwerpdoekjes? Ik wil het liefst (als milieubewust persoon) zo natuurvriendelijk soppen in huis.
De meeste wel ja.quote:Op woensdag 25 juni 2008 17:22 schreef TruIvy het volgende:
Ah, een plantenspuit met schoonmaakmiddel (en dan niet elke ochtend een nieuwe maken, maar eens in de paar dagen of 's avonds?) lijkt mij wel een handige! Schoonmaakazijn houd ik in mijn achterhoofd. Vandaag een grootdeel van de onderdetrapkast gedeclutterd. Had die kast eigenlijk nognooit echt opgeruimd ofzo sinds ik verhuisd was en alle troep er gewoon in had gesodeflikkerd. En straks nog alle plintjes van ramen en deuren boven mn hoofd soppen! Doen jullie al die Kelly's dingen ook?
Hmm dat had ik nog niet bedacht. Maak er wel vazen mee schoon. Toch ook maar eens in de wc pot gooien danquote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:40 schreef MinderMutsig het volgende:
Ja leuk hè?![]()
Die tip van de kunstgebittenbruistabletten in de wc-pot is overigens echt een goed idee, werkt als een tierelier.
Het schuimt niet meer maar het maakt wel goed schoon. Uiteindelijk zijn ze ook bedoeld om porselein te reinigen.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 10:45 schreef YPPY het volgende:
Schuimt dat beter dan die 'echte' wc bruistabletten?
quote:Op dinsdag 22 juli 2008 21:45 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens een test van een consumenten programma op tv was het onzin. Sorry, ben de naam van het programma kwijt, maar volgens mij was het Kassa of Radar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |