abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57325364
Zo, ik heb zojuist even de medicijnenkast opgeruimt.
Een hoop weg gedaan. En wat er blijven kon weer netjes terug gezet
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:18:48 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_57326327
Ik ken dat Muck. Zo loop ik het liefst de hele dag in mijn pyjama als ik toch niets moet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:44:31 #78
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57326773
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:18 schreef Troel het volgende:
Ik ken dat Muck. Zo loop ik het liefst de hele dag in mijn pyjama als ik toch niets moet.
haha, heerlijk is dat ja!
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:39:26 #79
112545 Muck
pi_57327702
Zo, even mijn planning bijwerken
ik heb alles ook op een whiteboard staan dat hier in de kamer hangt, controlfreak die ik ben
zó lekker he, dingen weg kunnen strepen als je ze gedaan hebt
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:35 schreef Muck het volgende:
verdere planning voor vandaag:
- dokter
- achmea bellen
- boodschappen doen

- bureau uitmesten
- notulen schrijven
- jaarverslag 2007 maken
- afwassen
- stofzuigen
- lekker koken, want mijn komt vanavond langs
ik heb alvast een receptje opgezocht en alle ingrediënten klaargelegd, dus dat laatste komt ook wel goed.
Er staat nu een heerlijke mok koffie met nog heerlijkere koekjes naast me, dus het wordt tijd dat ik me ga wijden aan mijn administratieve zaken...
pi_57327857
Ik heb zojuist de badkamer helemaal grondig gedaan

Dit topic werpt zijn vruchten af
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:56:18 #82
112545 Muck
pi_57329054
quote:
ik heb dat ding al eerder gezien ja
helemaal geweldig
ik heb zo'n hamer met een opener eraan, een schroevedraaier en een setje horlogeschroevedraaiertjes en dat is al mijn gereedschap

zo'n hamer dus
van mijn vader gekregen toen ik 3 jaar geleden het huis uit ging
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:04:03 #83
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57329186
Ik heb net mijn gasfornuis schoongemaakt

Het is nog niet zo spic & span als ik zou willen, maar dat komt omdat ik geen wondersponsje heb Het is iig al een hele verbetering
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 18:36:17 #84
163650 Greys
pi_57332199
MissBliss, you sopperella!

Oh en MutsieMutsig ....
Geen dank! Ik vind het al fijn dat je eerlijk durft toe te geven dat het voor jou ook niet al te helder is
Ik begin hoe langer hoe meer te snappen dat sommigen er dus echt een 'journal' voor hebben gemaakt, want ik kom echt (niet soms, maar zelfs meestal!) niet uit die mailtjes. Babysteps idd en dan krijg je ook nog Home Blessings en Kelly's Missions en Weekly toestandjes en zones... schiet mij maar lek

Eerlijk gezegd snap ik het echt nog steeds niet helemaal.
Als ze het wat simpeler zouden brengen zou ik ook meteen meer zin hebben om me er strict aan te houden
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:59:44 #85
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57332755
Ik heb me net aangemeld bij zo'n (Nederlandse) Yahoo-group, maar nog geen enkel mailtje ontvangen Alleen een welkomsmailtje
Of komt dat pas morgen weer, omdat ik vanavond niks hoef te doen ofzo?
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 19:02:16 #86
163650 Greys
pi_57332808
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:59 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb me net aangemeld bij zo'n (Nederlandse) Yahoo-group, maar nog geen enkel mailtje ontvangen Alleen een welkomsmailtje
Of komt dat pas morgen weer, omdat ik vanavond niks hoef te doen ofzo?
Ssssssssssssht, geen slapende honden wakker maken en gewoon lekker niksen vanavond
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:05:50 #87
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57332907
quote:
die wil ik!
Die past bij mijn roze fototoestel. Ben ik een echte Aagje...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:09:23 #88
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57333003
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Ssssssssssssht, geen slapende honden wakker maken en gewoon lekker niksen vanavond
Ik heb al zat gedaan vandaag
Aanrecht, gasfornuis, sink, muren in de keuken, wc, 1 was opgevouwen, 1 was gedraaid en in de droger, afwasmachine aangezet..
En straks ga ik nog koken ook (Ik ben ook al geen keukenprinses)
Maar ik wil morgen wel wat mailtjes dan, als ik mensen hier hoor dat ze er gelijk 5 hebben
Ziggy played guitar
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:10:32 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57333031
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:09 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik heb al zat gedaan vandaag
Aanrecht, gasfornuis, sink, muren in de keuken, wc, 1 was opgevouwen, 1 was gedraaid en in de droger, afwasmachine aangezet..
En straks ga ik nog koken ook [ afbeelding ] (Ik ben ook al geen keukenprinses)
Maar ik wil morgen wel wat mailtjes dan, als ik mensen hier hoor dat ze er gelijk 5 hebben
Als het goed is krijg je rond 20 over 10 een "ga asjeblieft naar bed mailtje
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 19:11:52 #90
163650 Greys
pi_57333071
Dat was een fanatiek dagje ja, MB!
Ik ben vanavond alleen thuis en ik denk dat ik ook de sopperella ga uithangen
Eigenlijk bizar, heb je hard gewerkt op je werk vandaag, heb je gewoon zin om thuis ook nog te gaan werken

Kan je je aanmelden voor die Ned. mailtjes als je niet bij Flylady bent aangemeld? Ik weet dat wachtwoord enzo niet meer namelijk Oh, en kan je in Yahoo je mail ook in een bepaalde map terecht laten komen, automatisch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:12:44 #91
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57333088
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:10 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je rond 20 over 10 een "ga asjeblieft naar bed mailtje
Ah... nou ik weet niet of ik me daar aan ga houden
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 19:20:42 #92
163650 Greys
pi_57333258
Dan moet je voor straf je sink shinen na het tandenpoetsen, MB
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:26:04 #93
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57333369
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:12 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ah... nou ik weet niet of ik me daar aan ga houden
niet
Wat is dat nou voor instelling. Ik ga altijd meteen als Flylady dat zegt...
pi_57333869
Las ik het nou goed dat iemand hier 3 uur!!!! per dag aan het huishouden besteedt? Hellup, ik werk, geen wonder dat het bij mij niet opschiet met maximaal een half uur per dag en in het weekend de dingen doen die zijn blijven liggen zoals het opvouwen en opruimen van 3 wassen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 20:01:31 #95
163650 Greys
pi_57334194
Ik red dat ook bij lange na niet hoor, Doedezemaar!
De bedoeling van FlyLady is echter dat jij het met je half uurtje prima moet redden om toch alles bij te houden, zodat je in het weekend niet zo aan de slag hoeft
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 20:53:51 #96
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57335373
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:20 schreef Greys het volgende:
Dan moet je voor straf je sink shinen na het tandenpoetsen, MB
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

niet
Wat is dat nou voor instelling. Ik ga altijd meteen als Flylady dat zegt...

Van mn glanzende blinkende keuken is ook weinig over nu na het koken Maar het was wél lekker

-edit-
Oh, Flylady heeft dit voorzien en stuurt me nu een mail dat ik mn sink moet shinen
Ziggy played guitar
pi_57335398
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Las ik het nou goed dat iemand hier 3 uur!!!! per dag aan het huishouden besteedt? Hellup, ik werk, geen wonder dat het bij mij niet opschiet met maximaal een half uur per dag en in het weekend de dingen doen die zijn blijven liggen zoals het opvouwen en opruimen van 3 wassen.
In totaal alles bij elkaar hè. Dus ook de was doen, afwassen, was opvouwen, was strijken en dan natuurlijk nog het poetswerk. Ik kan me best voorstellen dat je daar met kinderen makkelijk aan komt.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_57335903
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit was ik deze week van plan:

- Stofzuigen
- Keukenkastjes leeghalen en schoonmaken
- Papier bovenop de keukenkastjes vervangen en daar schoonmaken
- Losse rotzooitjes, lege kruidenpotjes, keukenrekjes, en dingen als de fonduepan en de tajine in de vaatwasser gooien om ze schoon te maken
- Fornuis en oven schoonmaken
- Achter en onder het fornuis schoonmaken
- Magnetron schoonmaken
- Aanrechtblad goed schoonmaken
- De tegeltjes achter het aanrechtblad goed schoonmaken
- Deuren en kozijnen afnemen
- Ramen lappen in de keuken en bijkeuken
- Boekenplank opruimen
- Nog een keer stofzuigen en goed dweilen
Dit programma werd mede mogelijk gemaakt door de Action.
Wonderdoekjes, wondersponsjes, miracle blue, sonic boom, ik begin echt van de Action te houden
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 21:50:16 #99
163650 Greys
pi_57336819
MM, ga eens even gauw stoppen!
Jij ijverig bijtje!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57352304
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit was ik deze week van plan:

- Stofzuigen
- Keukenkastjes leeghalen en schoonmaken
- Papier bovenop de keukenkastjes vervangen en daar schoonmaken
- Losse rotzooitjes, lege kruidenpotjes, keukenrekjes, en dingen als de fonduepan en de tajine in de vaatwasser gooien om ze schoon te maken
- Fornuis en oven schoonmaken
- Achter en onder het fornuis schoonmaken
- Magnetron schoonmaken
- Aanrechtblad goed schoonmaken
- De tegeltjes achter het aanrechtblad goed schoonmaken
- Deuren en kozijnen afnemen
- Ramen lappen in de keuken en bijkeuken
- Boekenplank opruimen
- Nog een keer stofzuigen en goed dweilen
Bijna klaar met de keuken.
Ik denk dat ik de ramen aan de buitenkant ook nog even ga doen vanmiddag, het is best lekker weer hier.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 15:17:19 #101
163650 Greys
pi_57352512
Ik ga even naar de Zeeman voor een stel extra microvezel doeken (zo heten die dingen toch? ).
Die dingen zijn ideaal en drogen alles in 1 veeg

Daarna ga ik de badkamer soppen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57352705
Vandaag woonkamer gedweilt.
Zo dadelijk was ophangen die ik vanochtend heb aangezet.

Verder beetje nutteloze dag
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 15:28:48 #103
163650 Greys
pi_57352737
Valt er niets meer te poetsen dan, ymme? Of heb je geen zin meer
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57353722
Die doekjes zijn fantastisch he greys!

Ik moet zeggen dat ik die keuken nu ook wel zat ben. Vanavond ga ik die ruimte maar weer eens gebruiken waarvoor hij bedoeld is. Ik ga lekker een paddenstoelenrisotto met uitgebakken pancetta en veldsla maken.

Iemand trouwens ervaring met Dettol? Aan de ene kant vind ik het een beetje overbodig om alles te ontsmetten maar voor het aanrecht lijkt het me eigenlijk niet eens zo'n slecht idee. Zeker na het snijden van kip o.i.d. Ik zit er dus over te twijfelen om een fles op te halen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 16:58:55 #105
163650 Greys
pi_57354714
Ik heb zelf het idee dat die hygiënische doekjes ook hygiënisch genoeg schoonmaken (van een beetje chloor of bleek of wat er dan ook in zit gaan de bacteriën toch ook wel dood? ) dus ik doe niet aan Dettol.
Maar als je het hier maar vaak genoeg blijft noemen ga ik er waarschijnlijk ook aan hoor

Ik heb gedeclutterd! Mijn keukenkastje met schoonmaakspullen (het was onbegonnen werk om de emmer die achterin het kastje stond er uit te halen om te gebruiken, dus kochten we maar een nieuwe ) maar nu is het toch wel zover georganiseerd dat je ook alles gewoon kunt zien, pakken, gebruiken en weer terugzetten Verder vast aan mijn voorraadkast begonnen met declutteren, maar ik durf niet helemaal all the way te gaan daar omdat er een muisje ( ) woont, die ik lief vind zolang ik haar maar niet zie, maar zodra ze voor mijn gezicht op een andere plank springt, gooi ik gauw die deur dicht. Struisvogelpolitiek
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57355152
Dettol
Dettol
Dettol
Dettol
Dettol
Dettol
Dettol

Weet je wel zeker dat dat muisje in het kastje met schoonmaakmiddelen blijft? Toen het vorig jaar zo nat was hebben de muisjes uit de kruipruimte zich een weg geknaagd naar mijn voorraadkast en daar een feestje gevierd Ik heb nu zo'n grof schuursponsje in het gat zitten (dat schijnt te helpen en ik geloof alles ) en een bakje met gifkorrels ernaast staan voor het geval ze het nog eens proberen. Ik moet er niet aan denken om muizen in mijn keuken te hebben.

Ramen lappen is er niet meer van gekomen en de rest van de keuken doe ik ook niet meer vandaag. Ik ga nog even de rotzooi in de keuken opruimen, naar de drogisterij voor een fles Dettol ( ) en dan het aanrecht afnemen met Dettol ( ) en daarna koken.

Werkt het al?
pi_57355183
Omdat ik vandaag toch moet schoonmaken en omdat ik dit topic erg grappig vind, ben ik mijn schoonmaakbeurt maar begonnen met het shinen van de sink. Gewoon, omdat het kan. En omdat ik hier een trotse foto wil plaatsen van een shinende sink.

pi_57355521
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 17:18 schreef Isegrim het volgende:
Omdat ik vandaag toch moet schoonmaken en omdat ik dit topic erg grappig vind, ben ik mijn schoonmaakbeurt maar begonnen met het shinen van de sink. Gewoon, omdat het kan. En omdat ik hier een trotse foto wil plaatsen van een shinende sink.

[ afbeelding ]

En hoe voelt het om een FlyBaby te zijn?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 17:49:44 #109
163650 Greys
pi_57355844
*Zonnebril op zet*
Zo, Isegrim, anders kan ik niet zonder oogletsel naar je shiny sink kijken hoor Pas op, het werkt verslavend
Oh, en wel nog even je borstel en doekje opruimen *wegduikt*

Mutsie, wat jámmer nou, de winkels zijn dicht hier om half zes! (Pfieuw!)
En die muis... ehm... ik hou het mezelf voor, dat madame daar weinig kwaad kan verder. Maar zaterdag mag Meneer Greys ervoor gaan zorgen dat het gat naast de leidingen (die door de voorraadkast heen lopen) dichtgemaakt wordt, die gifkorrels laat ik dan nog maar even zitten
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 17:53:24 #110
163650 Greys
pi_57355916
.... hm... en ik baal er van dat ik geen voor en na foto gemaakt heb van het kastje onder de gootsteen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 13 maart 2008 @ 17:56:22 #111
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57355970
Aaaargh, ik ga denk ik die mailtjes nu al afzeggen
Wat zijn het er veel

Ik lees gewoon een beetje op de site en dan kijk ik zelf wel wat ik doe.
Vandaag aanrecht weer schoongemaakt, sink geshined , computerbureau schoongemaakt en de badkamer geswish&swiped ( ).
Straks nog even wasje uit de droger halen en dan heb ik weer genoeg gedaan voor vandaag vind ik
Ziggy played guitar
  donderdag 13 maart 2008 @ 18:05:37 #112
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57356113
Greys, ik had trouwens ook een muis, maar die rende gewoon door het huis
En na een tijd was die ineens verdwenen (ook nooit aangevreten eten gevonden ofzo) dus misschien gaat ie wel vanzelf weg
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 18:13:57 #113
163650 Greys
pi_57356300
Ik heb vroeger muizen in een kooitje gehad Maar idd, ik laat deze nog wel even hollen en maak gewoon het gat dicht.

Die mailtjes heb ik ook héél snel stopgezet en toen voor mezelf een schoonmaakschema gemaakt, wat ik per dag moet doen (allemaal binnen een half uurtje moet wel kunnen) en dan heb ik het weekend zo goed als vrij! Op dinsdag en donderdag doe ik iets meer, omdat ik dan 's middags vrij ben en op andere dagen hele dagen werk. Uitgeprint en op de deur van de voorraadkast geplakt. Werkt als een tiet
Het klinkt andere vaak wat neurotisch in den oortjes, een schema, maar voor mij werkt het motiverend. Ik kijk even wat er voor die dag staat, werk het snel af en klaarrrrrrrrr
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57357600
ik heb een fles dettol maar weet eik niet zo goed wat ik ermee kan..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57358591
Vandaag lag de internetverbinding er een tijd uit, ik ben van ellende maar mijn sink gaan shinen. Toen maar meteen de rest van de keuken ook gesopt. En nu heb ik van die vervelende 'afwashanden'.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 20:25:02 #116
163650 Greys
pi_57359413
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Vandaag lag de internetverbinding er een tijd uit, ik ben van ellende maar mijn sink gaan shinen. Toen maar meteen de rest van de keuken ook gesopt. En nu heb ik van die vervelende 'afwashanden'.
Flyyyyyyyyyy flyyyyyyyyy flyyyyyyyyyyyyyyy!

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57359879
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 19:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb een fles dettol maar weet eik niet zo goed wat ik ermee kan..
Ik heb even gegoogeld voor ik een fles ging halen.

- Je kan het verdunt in een plantenspuit doen en er af en toe de deurknoppen, lichtknoppen, het toilet en het aanrecht mee schoonmaken. Deurknoppen en lichtknoppen lijkt me onzin tenzij je een ernstig staaltje smetvrees hebt of er iemand aan de diarree o.i.d. is anders lijkt allesreiniger me ook wel voldoende.
Het toilet doe je neem ik aan al met bleek maar je zou de bril e.d. af en toe af kunnen nemen.

- Sommige mensen maken er de kattenbak of caviakooi mee schoon, katten schijnen gek te zijn op dat luchtje als ik ze op een kattenforum moet geloven.

- Af en toe de vloer dweilen met een scheutje Dettol is misschien ook wel handig als je huisdieren of kruipende kinderen hebt maar ook dat zou ik niet te vaak doen. (oppassen met laminaat!)

- En dus je aanrecht en of snijplanken af en toe afnemen met verdunde Dettol.

- En natuurlijk voor het ontsmetten van wondjes waar het eigenlijk voor bedoeld is.

Alles schoonmaken met Dettol lijkt me onzinnig en overbodig.
pi_57360389
het is dettol dilute, dus al enigszins verdund
ik ga mijn aanrecht en snijplanken er maar eens mee schrobben
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 21:13:33 #119
163650 Greys
pi_57360542
Ja, nu wil ik dus ook Dettol
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57363304
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 21:13 schreef Greys het volgende:
Ja, nu wil ik dus ook Dettol
Het werkt, het werkt!

Het stinkt ook als de tyfus trouwens.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 13 maart 2008 @ 23:09:46 #121
163650 Greys
pi_57363944
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 22:47 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het werkt, het werkt!

Het stinkt ook als de tyfus trouwens.
Ik geloof nooit dat FlyLady het goed vindt als ons huis stinkt

Ja, wat moet ik nou?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 14 maart 2008 @ 00:15:57 #122
16715 Mylene
*schatje*
pi_57365364
Ik gebruik Dettol al jaren en sinds een jaartje dit import product van drogisterij.net, 500 ml voor ¤ 5.95, speciaal voor huishoudelijk gebruik:

Ik gebruik het voor het toilet, en om wastafel, gootstenen en kranen schoon te maken.

Ik doe het onverdund in zo'n plantenspuit waaraan je moet pompen.

Check wat ze in Engeland allemaal van Dettol hebben:

*jaloers is*

Mijn moeder vindt Dettol naar schimmel ruiken.
pi_57367227
Ik vind Dettol meer iets voor mensen met smetvrees eigenlijk...
pi_57368050
Jeetje, ik ben echt gek geworden. Ik spoelde zojuist iets door de gootsteen en daarna droogde ik de boel meteen even met een doekje.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 10:00:46 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57369069
Dan Buzz ik hier ook even de wondersponsjes van Kruidvat. Wit schijnen ze te zijn en helemaal te gek..

Ik ga ze vanmiddag aanschaffen.
Detol gaat me een brug te ver. Mijn kindjes moeten nog wel íets van weerstand opdoen. Ben vandaag ook even aan het klokken hoeveel tijd ik daadwerkelijk kwijt ben...
pi_57370391
Oh, heb vanacht de was nog snel opgehangen. totaal vergeten.
En vandaag het bed afgehaalt, en zo dadelijk weer lekker schoon en fris nieuw d'r op
pi_57371704
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 10:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Dan Buzz ik hier ook even de wondersponsjes van Kruidvat. Wit schijnen ze te zijn en helemaal te gek..

Ik ga ze vanmiddag aanschaffen.
Bij de action zijn ze licht grijs en heten ze powerspons en ze werken inderdaad goed. Ik heb ingerotte vetsputters onderop mijn keukenkastjes die er al zitten vanaf dat we hier kwamen wonen. Ik heb echt alles geprobeerd om ze weg te krijgen. Bleek, schuurmiddel, schuursponsjes, blue wonder, vetweg en alles in verschillende combinaties maar niets hielp. En deze sponsjes krijgen ze gewoon weg
Het blijft een rotklusje omdat ik ze dus echt stuk voor stuk weg moet bewerken maar er zit vooruitgang in.
quote:
Detol gaat me een brug te ver. Mijn kindjes moeten nog wel íets van weerstand opdoen. Ben vandaag ook even aan het klokken hoeveel tijd ik daadwerkelijk kwijt ben...
Dettol voor het aanrecht en de snijplanken vind ik wel prettig. Ik heb medicijnen waardoor ik bijna geen weerstand heb en dan vind ik het wel een prettig idee dat bijvoorbeeld vieze rauwe kipbacteriën echt weg zijn. Ik heb ook verschillende kleuren snijplanken. Wit voor groente, blauw voor vlees, rood voor kip en een houten voor brood en ik ben er echt heel precies op dat deze niet voor andere dingen gebruikt worden.

Maar ik moet toegeven dat ik gisteren ook de deurknoppen, lichtknoppen, keukenkastjes en de hondenmanden ermee afgenomen heb. Ik had een beetje teveel gemaakt en ik vond het zonde om het bijna ongebruikt weg te gooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door MinderMutsig op 14-03-2008 12:13:48 ]
  vrijdag 14 maart 2008 @ 12:14:29 #128
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57371913
Een aanrechtblad van Belgisch hardsteen kan denk ik niet met Detoll. Als je zelf weinig weerstand hebt kan ik het me voorstellen....
In mijn huishouden is alles zo snel weer vies en rommelig dat ik daar gewoon niet aan begin. Ik vermoed dat ik dan in smetvrees ga vervallen, en dat lijkt me voor de jongens ook niet echt leuk en gezellig...

Ik vind het fijnste aan Flylady dat door routine dingen gewoon gedaan zijn. Ik weet dat boven alles aan kant is. De bedden opgemaakt, badkamer schoon en opgeruimd, was in de machine...
Daardoor voel ik me niet lui en lullig als er iemand onverwacht op bezoek komt. Ik ben nu te gestressed ermee bezig. Alles met vlekkeloos en netjes zijn. Eerst was het slordig en clutterig, nu ben ik weer op zoek naar balans....
  vrijdag 14 maart 2008 @ 16:51:55 #129
16715 Mylene
*schatje*
pi_57378095
Dan heb je kans dat het aanrechtblad helemaal dof uitslaat.
pi_57378147
Valt jezelf schoonmaken ook onder fly-en

Ga zo ff lekker badderen, met een goed boek.

Daarna meteen 't bad weer schoonmaken.
pi_57378454
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 16:54 schreef ymme het volgende:
Valt jezelf schoonmaken ook onder fly-en

Ga zo ff lekker badderen, met een goed boek.

Daarna meteen 't bad weer schoonmaken.

Kijk maar bijna onderaan de homepage van FlyLady naar Dana's weekly pamper mission.
pi_57378987
Ik ben trouwens eens aan het googelen geweest op FlyLady en kwam tot de ontdekking dat er nog meer groepen zijn dan alleen de normale en Nederlandse versie. Je hebt FlyLady voor Islamitische vrouwen, voor werkende moeders, voor mensen die van koken houden, leraren die het systeem in hun klas willen gebruiken etc. Je kan het zo gek niet bedenken.
Zie hier

Ik heb vandaag niet veel gedaan maar dat mag ook wel eens een dagje. Lekker met de honden het bos in geweest, daarna even over de markt en straks ga ik lekker uitgebreid koken.

Ik ben echt een sucker for the siny sink Heerlijk als je aanrecht zo schoon en leeg is. Ik hoef niet eerst van alles weg te pakken voor ik kan beginnen met koken en ik merk gewoon dat ik er nu ook weer meer lol in heb om in de keuken aan de slag te gaan.

Ik krijg alleen een beetje de kriebels van het traditionele rolmodel waar FlyLady je in wil persen. Het Supermom syndrom. Alsof je als vrouw alleen perfect gelukkig kan zijn als je, jaren 50 style, je man, kinderen, huisdieren en huishouden goed verzorgt. Die mailtjes verdwijnen bij mij dan ook linea recta in de vuilnisbak. Het zou prettig zijn als je aan kon geven welke mailtjes je wel of niet wilt hebben. Die testimonials en Riley challenges kan ik missen als kiespijn en dat zij op de radio is vind ik ook niet bijster interessant.
Ik ga dus even neuzen in die andere groepen, misschien dat er een bij zit die me meer aanspreekt.
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 14 maart 2008 @ 18:45:30 #133
163650 Greys
pi_57380537
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben trouwens eens aan het googelen geweest op FlyLady en kwam tot de ontdekking dat er nog meer groepen zijn dan alleen de normale en Nederlandse versie. Je hebt FlyLady voor Islamitische vrouwen, voor werkende moeders, voor mensen die van koken houden, leraren die het systeem in hun klas willen gebruiken etc. Je kan het zo gek niet bedenken.
Zie hier
Dat werkende moeders het anders moeten aanpakken snap ik, maar waarom zouden Islamitische vrouwen nou anders moeten schoonmaken, vraag ik me af?
quote:
Ik krijg alleen een beetje de kriebels van het traditionele rolmodel waar FlyLady je in wil persen. Het Supermom syndrom. Alsof je als vrouw alleen perfect gelukkig kan zijn als je, jaren 50 style, je man, kinderen, huisdieren en huishouden goed verzorgt.
Stepford Wives!

Vandaag heb ik een SAF dagje
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 15 maart 2008 @ 03:20:50 #134
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_57390617
Nou moet ik toegeven dat ik allerminst een jaren 50-keurslijf/juk vrouw ben, maar een dertig-plusserige kerel.

Eerlijk gezegd snap ik wel dat je je een soort supermom moet gaan voelen door Kelly en de haren, maar als je nou eens bedenkt dat ze heus niet uit je monitor kruipt om je aan je knotje naar je not-so-shiny-sink te sleuren is het best leuk toch? Ik vertaal die hele reutemeteut gewoon naar mijn eigen pragmatische denkwijze, en dan is het best handig en ook wel gaaf (als in: oh mijn hemel wat blinkt mijn huisje). Wat kan mij een blinkend huisje nou schelen vroeg ik me vandaag nog af? Nou, ik voel me er lekker in en ik kreeg al verschillende complimenten van mensen die het echt opviel --> ik ben daar best gevoelig voor en juich dit hele FLYguy/ladies gedoe dan ook van harte toe. Kan mij het dan schelen dat ik geen desperate housewife (Bree) ben?!?! (Okee, als ik mocht kiezen zou ik Bree willen zijn....)
Ben te zaai voor een signature
pi_57391144
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet volmaakt gelukkig kan zijn in een rommelig en/of vies huis. Ik voel me echt zoveel beter als mijn huis opgeruimd en schoon is. Ik kan er ook echt van genieten, dat ik na een flinkse schoonmaakbeurt gewoon een paar rondjes door mijn huis heen loop om te zien hoe schoon en fris het is.
pi_57392037
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 03:20 schreef Roache_ het volgende:
Kan mij het dan schelen dat ik geen desperate housewife (Bree) ben?!?! (Okee, als ik mocht kiezen zou ik Bree willen zijn....)

Ik heb een groep gevonden die je leert Flyen in 15 dagen. FlyLady gaat me een beetje te langzaam, daar ben ik de vorige keer ook de mist mee in gegaan en toen ben ik halverwege afgehaakt.
Sink shinen en declutteren ben ik wel blijven doen, het heeft dus wel een positief effect op me. Nu nog zorgen dat ik het helemaal onder de knie krijg.

Het is zaterdagmorgen, half 11 en ik heb al een was gedaan, gedroogd, gevouwen en opgeruimd ( !!) en er zit er nog een in de wasmachine en een in de droger. Ik heb ook mijn plasticbakjeskast uitgeruimd, schoongemaakt en uitgezocht. Ik had heel veel bakjes zonder deksel en heeeeeeel veel dekseltjes waar geen bakje meer bij zat. Er is een volle plasticzak aan bakjes, dekseltjes en andere ongebruikte rotzooi uit gekomen. Als je dat kastje open deed viel er altijd van alles uit
Verder heb ik mijn handdoeken, theedoeken, schoonmaakdoekjes, tafelkleden, pannenlappen e.d. uitgezocht en een deel weggedaan. En mijn medicijnvoorraad nagekeken, herhaalrecepten klaar gelegd en medicijnen die ik niet meer gebruik of die over datum waren in een zak gestopt om mee te nemen naar de apotheek de volgende keer.

Ik heb alleen nog wel lekker mijn pyjama aan, ben niet opgemaakt en heb geen schoenen aan
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 15 maart 2008 @ 11:08:44 #137
163650 Greys
pi_57392261
Roache, je bent een FlyGuy naar mijn hart
En wat leuk dat je hier meepost

Mindermutsig, je beseft je wel dat het weekend is?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57394884
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 11:08 schreef Greys het volgende:
Roache, je bent een FlyGuy naar mijn hart
En wat leuk dat je hier meepost

Mindermutsig, je beseft je wel dat het weekend is?

Daarna heb ik een lekker ontbijtje gemaakt en dat gezellig samen in bed opgegeten en de rest van de dag gaan we op stap. Het is Family Fun Day! ( )
Straks even lekker naar de theefabriek denk ik en misschien nog even langs de bouwmarkt om appeltjesgroene muurverf te halen voor de keuken.

De tweede was is inmiddels ook gevouwen en opgeruimd ( !!) en de laatste zit in de droger. Die doen we vanavond wel.

En ik vind het ook leuk dat we een FlyGuy hebben
  zondag 16 maart 2008 @ 02:08:09 #139
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_57407160
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:43 schreef Troel het volgende:
Ik ben sinds een paar maanden de gelukkige bezitter van een hulp in de huishouding. Een keer in de week wordt in drie uur tijd het grootste gedeelte van mijn huis schoongemaakt. Het is een goede uitvinding, maar wel prijzig!
Same here.

Een huishoudster is de beste methode om je huis Fly ready te houden.
Enige nadeel van die van mij is dat ze dingen nog wel eens zo goed wil opbergen dat ik het niet meer terug kan vinden, maar het huis is al een half jaar spik en span.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_57407186
quote:
Op zondag 16 maart 2008 02:08 schreef Sanne het volgende:
TVP
Ben jij nog steeds aan het Flyen?
  zondag 16 maart 2008 @ 02:12:38 #141
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_57407213
Zie boven. Iemand flyt nu voor mij en het is heel makkelijk bij te houden zo.
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:52 schreef MissBliss het volgende:
TVP

Mijn sink is al shiny, morgen ga ik me aanmelden op de site en eens kijken hoe het gaat
Ik vond je badkamer ook al zo fris en fruitig.

Die mailtjes hoef je niet in grote aantallen te ontvangen, ik heb ooit aangegeven dat ik één mail per dag wil en dat werkt nog steeds.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
  zondag 16 maart 2008 @ 12:10:29 #142
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57410558
waar moet je je eigenlijk aanmelden voor die mails
  zondag 16 maart 2008 @ 14:29:51 #143
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57412445
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
misschien handig om erbij te zeggen dat ik niet zit te wachten op weet ik het hoeveel mails op 1 dag, het liefst ontvang ik er gewoon 1 per dag, kan dat ook nog steeds..?
pi_57412496
quote:
Op zondag 16 maart 2008 12:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
Hier voor de FlyLady mailtjes.
Hier voor de Nederlandse mailtjes.

Het is wel aan te raden om een apart mailadres aan te maken voor de FlyLadymail, het zijn er nogal veel namelijk.
pi_57412524
quote:
Op zondag 16 maart 2008 14:29 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

misschien handig om erbij te zeggen dat ik niet zit te wachten op weet ik het hoeveel mails op 1 dag, het liefst ontvang ik er gewoon 1 per dag, kan dat ook nog steeds..?
Volgens mij wel.
Anders zou ik gaan voor de Nederlandse versie. Dan krijg je de mail op een normaal tijdstip en krijg je niet al die testimonials e.d.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 maart 2008 @ 15:28:31 #146
163650 Greys
pi_57413503
Die Google adds hiernaast
'Verwijderen geur'
'Huishoudelijke taken'
'Venster wassen'

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 16 maart 2008 @ 17:31:15 #147
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57416149
quote:
Op zondag 16 maart 2008 02:12 schreef Sanne het volgende:
Zie boven. Iemand flyt nu voor mij en het is heel makkelijk bij te houden zo.
[..]

Ik vond je badkamer ook al zo fris en fruitig.

Die mailtjes hoef je niet in grote aantallen te ontvangen, ik heb ooit aangegeven dat ik één mail per dag wil en dat werkt nog steeds.
Thanks

1 per dag Dat klinkt goed, ik had me al afgemeld, maar nu ga ik me weer aanmelden dus Zijn dat de Nederlandse mailtjes?
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 16 maart 2008 @ 17:43:28 #148
163650 Greys
pi_57416361
Waar vink je dat aan dan, dat je er maar eentje wilt?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 16 maart 2008 @ 17:51:29 #149
112545 Muck
pi_57416492
ik moet toegeven dat ik niet altijd alle dingen kan doen, omdat ik niet elke dag thuis ben
Nou ja, dan maar flyen op mijn manier

en oehhhh, we hebben een flyguy
  zondag 16 maart 2008 @ 18:21:18 #150
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_57416973
En niet zomaar een Flyguy, maar Roache.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')