haha, heerlijk is dat ja!quote:Op woensdag 12 maart 2008 13:18 schreef Troel het volgende:
Ik ken dat Muck. Zo loop ik het liefst de hele dag in mijn pyjama als ik toch niets moet.
ik heb alvast een receptje opgezocht en alle ingrediënten klaargelegd, dus dat laatste komt ook wel goed.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:35 schreef Muck het volgende:
verdere planning voor vandaag:
- dokter
- achmea bellen
- boodschappen doen
- bureau uitmesten
- notulen schrijven
- jaarverslag 2007 maken
- afwassen
- stofzuigen
- lekker koken, want mijnkomt vanavond langs
ik heb dat ding al eerder gezien jaquote:Op woensdag 12 maart 2008 15:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
http://www.flylady.net/pages/FlyShop_toolkit.asp
Ssssssssssssht, geen slapende honden wakker maken en gewoon lekker niksen vanavondquote:Op woensdag 12 maart 2008 18:59 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb me net aangemeld bij zo'n (Nederlandse) Yahoo-group, maar nog geen enkel mailtje ontvangenAlleen een welkomsmailtje
Of komt dat pas morgen weer, omdat ik vanavond niks hoef te doen ofzo?
quote:Op woensdag 12 maart 2008 15:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
http://www.flylady.net/pages/FlyShop_toolkit.asp
Ik heb al zat gedaan vandaagquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:02 schreef Greys het volgende:
[..]
Ssssssssssssht, geen slapende honden wakker maken en gewoon lekker niksen vanavond![]()
Als het goed is krijg je rond 20 over 10 een "ga asjeblieft naar bed mailtjequote:Op woensdag 12 maart 2008 19:09 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ik heb al zat gedaan vandaag
Aanrecht, gasfornuis, sink, muren in de keuken, wc, 1 was opgevouwen, 1 was gedraaid en in de droger, afwasmachine aangezet..
En straks ga ik nog koken ook [ afbeelding ] (Ik ben ook al geen keukenprinses)
Maar ik wil morgen wel wat mailtjes dan, als ik mensen hier hoor dat ze er gelijk 5 hebben
Ah... nou ik weet niet of ik me daar aan ga houdenquote:Op woensdag 12 maart 2008 19:10 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Als het goed is krijg je rond 20 over 10 een "ga asjeblieft naar bed mailtje
quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:12 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ah... nou ik weet niet of ik me daar aan ga houden
quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:20 schreef Greys het volgende:
Dan moet je voor straf je sink shinen na het tandenpoetsen, MB
quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:26 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
niet
![]()
Wat is dat nou voor instelling.Ik ga altijd meteen als Flylady dat zegt...
In totaal alles bij elkaar hè. Dus ook de was doen, afwassen, was opvouwen, was strijken en dan natuurlijk nog het poetswerk. Ik kan me best voorstellen dat je daar met kinderen makkelijk aan komt.quote:Op woensdag 12 maart 2008 19:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Las ik het nou goed dat iemand hier 3 uur!!!! per dag aan het huishouden besteedt? Hellup, ik werk, geen wonder dat het bij mij niet opschiet met maximaal een half uur per dag en in het weekend de dingen doen die zijn blijven liggen zoals het opvouwen en opruimen van 3 wassen.
Dit programma werd mede mogelijk gemaakt door de Action.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit was ik deze week van plan:
- Stofzuigen
- Keukenkastjes leeghalen en schoonmaken
- Papier bovenop de keukenkastjes vervangen en daar schoonmaken
- Losse rotzooitjes, lege kruidenpotjes, keukenrekjes, en dingen als de fonduepan en de tajine in de vaatwasser gooien om ze schoon te maken
- Fornuis en oven schoonmaken
- Achter en onder het fornuis schoonmaken![]()
- Magnetron schoonmaken
- Aanrechtblad goed schoonmaken
- De tegeltjes achter het aanrechtblad goed schoonmaken
- Deuren en kozijnen afnemen
- Ramen lappen in de keuken en bijkeuken
- Boekenplank opruimen
- Nog een keer stofzuigen en goed dweilen
Bijna klaar met de keuken.quote:Op woensdag 12 maart 2008 10:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit was ik deze week van plan:
- Stofzuigen
- Keukenkastjes leeghalen en schoonmaken
- Papier bovenop de keukenkastjes vervangen en daar schoonmaken
- Losse rotzooitjes, lege kruidenpotjes, keukenrekjes, en dingen als de fonduepan en de tajine in de vaatwasser gooien om ze schoon te maken
- Fornuis en oven schoonmaken
- Achter en onder het fornuis schoonmaken![]()
- Magnetron schoonmaken
- Aanrechtblad goed schoonmaken
- De tegeltjes achter het aanrechtblad goed schoonmaken
- Deuren en kozijnen afnemen
- Ramen lappen in de keuken en bijkeuken
- Boekenplank opruimen
- Nog een keer stofzuigen en goed dweilen
quote:Op donderdag 13 maart 2008 17:18 schreef Isegrim het volgende:
Omdat ik vandaag toch moet schoonmaken en omdat ik dit topic erg grappig vind, ben ik mijn schoonmaakbeurt maar begonnen met het shinen van de sink.Gewoon, omdat het kan. En omdat ik hier een trotse foto wil plaatsen van een shinende sink.
[ afbeelding ]
Flyyyyyyyyyy flyyyyyyyyy flyyyyyyyyyyyyyyy!quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:52 schreef Doedezemaar het volgende:
Vandaag lag de internetverbinding er een tijd uit, ik ben van ellende maar mijn sink gaan shinen. Toen maar meteen de rest van de keuken ook gesopt. En nu heb ik van die vervelende 'afwashanden'.
Ik heb even gegoogeld voor ik een fles ging halen.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik heb een fles dettol maar weet eik niet zo goed wat ik ermee kan..
Het werkt, het werkt!quote:
Ik geloof nooit dat FlyLady het goed vindt als ons huis stinktquote:Op donderdag 13 maart 2008 22:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het werkt, het werkt!![]()
![]()
Het stinkt ook als de tyfus trouwens.
Bij de action zijn ze licht grijs en heten ze powerspons en ze werken inderdaad goed. Ik heb ingerotte vetsputters onderop mijn keukenkastjes die er al zitten vanaf dat we hier kwamen wonen. Ik heb echt alles geprobeerd om ze weg te krijgen. Bleek, schuurmiddel, schuursponsjes, blue wonder, vetweg en alles in verschillende combinaties maar niets hielp. En deze sponsjes krijgen ze gewoon wegquote:Op vrijdag 14 maart 2008 10:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Dan Buzz ik hier ook even de wondersponsjes van Kruidvat. Wit schijnen ze te zijn en helemaal te gek..
Ik ga ze vanmiddag aanschaffen.![]()
Dettol voor het aanrecht en de snijplanken vind ik wel prettig. Ik heb medicijnen waardoor ik bijna geen weerstand heb en dan vind ik het wel een prettig idee dat bijvoorbeeld vieze rauwe kipbacteriën echt weg zijn. Ik heb ook verschillende kleuren snijplanken. Wit voor groente, blauw voor vlees, rood voor kip en een houten voor brood en ik ben er echt heel precies op dat deze niet voor andere dingen gebruikt worden.quote:Detol gaat me een brug te ver. Mijn kindjes moeten nog wel íets van weerstand opdoen. Ben vandaag ook even aan het klokken hoeveel tijd ik daadwerkelijk kwijt ben...
quote:Op vrijdag 14 maart 2008 16:54 schreef ymme het volgende:
Valt jezelf schoonmaken ook onder fly-en
Ga zo ff lekker badderen, met een goed boek.
Daarna meteen 't bad weer schoonmaken.
Dat werkende moeders het anders moeten aanpakken snap ik, maar waarom zouden Islamitische vrouwen nou anders moeten schoonmaken, vraag ik me af?quote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:34 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik ben trouwens eens aan het googelen geweest op FlyLady en kwam tot de ontdekking dat er nog meer groepen zijn dan alleen de normale en Nederlandse versie. Je hebt FlyLady voor Islamitische vrouwen, voor werkende moeders, voor mensen die van koken houden, leraren die het systeem in hun klas willen gebruiken etc. Je kan het zo gek niet bedenken.
Zie hier
Stepford Wives!quote:Ik krijg alleen een beetje de kriebels van het traditionele rolmodel waar FlyLady je in wil persen. Het Supermom syndrom. Alsof je als vrouw alleen perfect gelukkig kan zijn als je, jaren 50 style, je man, kinderen, huisdieren en huishouden goed verzorgt.
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 03:20 schreef Roache_ het volgende:
Kan mij het dan schelen dat ik geen desperate housewife (Bree) ben?!?! (Okee, als ik mocht kiezen zou ik Bree willen zijn....)
quote:Op zaterdag 15 maart 2008 11:08 schreef Greys het volgende:
Roache, je bent een FlyGuy naar mijn hart
En wat leuk dat je hier meepost
Mindermutsig, je beseft je wel dat het weekend is?
Same here.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 14:43 schreef Troel het volgende:
Ik ben sinds een paar maanden de gelukkige bezitter van een hulp in de huishouding. Een keer in de week wordt in drie uur tijd het grootste gedeelte van mijn huis schoongemaakt. Het is een goede uitvinding, maar wel prijzig!
Ik vond je badkamer ook al zo fris en fruitig.quote:Op dinsdag 11 maart 2008 18:52 schreef MissBliss het volgende:
TVP
Mijn sink is al shiny, morgen ga ik me aanmelden op de site en eens kijken hoe het gaat
misschien handig om erbij te zeggen dat ik niet zit te wachten op weet ik het hoeveel mails op 1 dag, het liefst ontvang ik er gewoon 1 per dag, kan dat ook nog steeds..?quote:Op zondag 16 maart 2008 12:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
waar moet je je eigenlijk aanmelden voor die mails
Hier voor de FlyLady mailtjes.quote:Op zondag 16 maart 2008 12:10 schreef MissyMirjaM het volgende:
waar moet je je eigenlijk aanmelden voor die mails
Volgens mij wel.quote:Op zondag 16 maart 2008 14:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
misschien handig om erbij te zeggen dat ik niet zit te wachten op weet ik het hoeveel mails op 1 dag, het liefst ontvang ik er gewoon 1 per dag, kan dat ook nog steeds..?
Thanksquote:Op zondag 16 maart 2008 02:12 schreef Sanne het volgende:
Zie boven. Iemand flyt nu voor mij en het is heel makkelijk bij te houden zo.
[..]
Ik vond je badkamer ook al zo fris en fruitig.
Die mailtjes hoef je niet in grote aantallen te ontvangen, ik heb ooit aangegeven dat ik één mail per dag wil en dat werkt nog steeds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |