abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53511865
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef Isabeau het volgende:
Leef jij ook in C.H.A.O.S? (Can't Have Anyone Over Syndrome)
Dan is FlyLady misschien ook iets voor jou

Sinds ik op mezelf woon is mijn huishouden een regelrechte ramp geweest. Afwassen? Mwoah...2x per maand of zo. De was doen? Als ik echt niets meer heb om aan te trekken. Planten water geven? Elke 2 maanden nieuwe planten kopen is heel gewoon. Visite?! Oh jee, paniek!!

Maar sinds april is dat voorbij. *insert zen-achtig melodietje* Ik heb FlyLady ontdekt FlyLady vertelt me elke dag weer wat ik doen moet en ik doe het braaf. Er is wonder boven wonder orde in de chaos gekomen, diverse hot spots (plekken die troep aantrekken) zijn ontruimd, de douche heb ik sinds april niet meer uitgebreid hoeven doen (dat doe je dus dagelijks een beetje) en mijn wasbak in het aanrecht blinkt me al maanden tegemoed. En last but not least: ik heb kilo's clutter (troep) uit mijn woning verwijderd en het voelt geweldig!

Wil je ook leren vliegen in je huishouden? Ga dan naar http://www.flylady.org/ en doe mee!
Er is daar helaas geen enkele mogelijkheid om ervaring uit te wisselen en dergelijke en dat leek me leuk om in dit topic te gaan doen Als er meer fokkers advies van flylady willen aannemen tenminste

De website van Flylady is een beetje chaotisch, maar ik help je even op weg.
Je kan met de flylady babysteps beginnen: Babysteps
Gelijk kan je ook de Flylady lessen lezen: Flying Lessons
Om Flylady goed te begrijpen heb je haar dagelijks e-mail nodig, hier kan je lid worden: Join

Ik heb daar overigens een speciaal emailadres op hotmail voor aangemaakt! Fly+mijnnaam@hotmail.com Je krijgt namelijk erg veel e-mail op een dag van haar en je mag het merendeel ook direct weggooien, het zijn vooral herinneringen namelijk. Maar dat wilde ik dus niet in mijn reguliere inbox hebben, en mijn advies is dan ook om er een speciaal emailadres voor aan te maken

Lang stuk tekst zeg Nou ja, Flylady is dus gewoon super
Ik zocht nog naar al mijn anti-huishoudtopics, maar de leuksten kan ik niet vinden. Dit wel:

Wat doet FlyLady met je?
Foto's:

De sink van Aventura plus haar schoonmaakmiddelkastje:

Het aanrecht plus de sink van Sanne:

De sink van Nugget plus haar controljournal:

Het aanrecht plus de sink van DarkElf:

De sink van Barb:

De sink van Fee-tje:

De sink van Spiegelei:

De sink van Nicole22 (alleen de rechter, de linker staat nog in het chloor):

De sink van Lemijn:

Waarom een topic over FlyLady?
Om gezellig te babbelen over wat jij allemaal niet voor vies schoon hebt gemaakt en elkaar tips te geven.

Voorgaande delen:
FOK! FlyLadies
FOK! FlyLadies #2
FOK! FlyLadies #3
FOK! FlyLadies #4
FOK! FlyLadies #5
FOK! FlyLadies #6

[ Bericht 6% gewijzigd door Mylene op 27-09-2007 16:38:14 ]
pi_53512123
Naja, ik ben een leek met op's. Kan een blauwe, de op fixen voor mij
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 10:55:01 #3
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53808910
hè, echt met mijn neus gekeken Kon het hele topic niet vinden.
Gelukkig zijn er nog schatjes opd ewereld die je weer op het rechte pad brengen

Dus! Game on...
vandaag lekker aan de boen, en het aanrecht afnemen...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55213481
zeg flylady's, wordt er nog veel gesopt en gepoetst?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 12 december 2007 @ 12:31:30 #5
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55214276
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
zeg flylady's, wordt er nog veel gesopt en gepoetst?
ik ben weer helemaal in het ritme ja. Alleen krijg ik m'n nederlandse allerts niet meer.
dus maar weer terug naar de amerikaanse. Toch vaar ik er wel bij, bij flylady
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55215295
Ik ben sinds gisteren begonnen met poging 2. Vorige zomer al eens een poging gewaagd, maar dat verslofte na een maand ofzo. Het irritante van die Amerikaanse reminders is dat ze pas zo laat op de dag binnenkomen vanwege tijdsverschil (dat "getting ready for tomorrow" pas ergens midden in de nacht ontvangen heeft dus geen zin). Ach ja, het gaat om het idee. Ik ben meteen goed begonnen, heb zelfs de toolbar gedownload...
Nee, ik doe geen schoenen aan, dat weiger ik! Oh, wat een goed begin zo

Sidenote: Tsjonge, mijn yahoo e-mailadres heb ik net sinds gisteren en loopt nu al vol met spam.
pi_55217622
Ik ga vanaf morgen 40 uur per week werken.
Dus ik denk dat het fly-en dan niets meer wordt.
Ik heb alles nu redelijk op orde. En probeer dit ook gewoon zo te houden
pi_57304286
Even een dikke vette schop

Ik heb inmiddels een vaatwasser en dat scheelt echt enorm! Mijn aanrecht is leeg, mijn sink mooi geshined en ik begin het ook te merken aan de rest van mijn huis. Ik doe nog steeds niet braaf alles wat moet van de alerts maar ik doe er wel af en toe wat mee. Baby steps, baby steps...
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:57:27 #9
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57304458
Ik heb inmiddels een flightplan met mijn dagelijkse routines en met de zones en wat er per dag daar moet gebeuren.
En verbazingwekkend genoeg is het hier echt supernetjes
Geen stapels was meer, geen schaamte bij onverwacht bezoek. Deze week dus de keuken. Vanmiddag de kastjes uitbaggeren. Maar omdat ze één keer in de 5 weken helemaal gedaan worden is het eigenlijk een werkje van niks.

Ik snap niet zo goed wat ik eerder met mijn tijd deed
pi_57304523
ok, wiens idee was dat om mijn foto in de OP te laten?

Nu voel ik me schuldig en ga zo na de lunsj mijn sink shinen en aanrecht opruimen enzo

laat maar staan dus, is goed voor me
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:01:32 #11
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_57304547
toen ik van de zomer van een studentenhuis (waar flyladiën echt geen zin had) naar een appartementje (O+) verhuisde heb ik me nog geprobeerd te registreren, maar dat was zoveel gedoe dat ik iets had van: nah, laat maar...
maar ik ga het nu toch weer proberen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:07:11 #12
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57304625
http://groups.yahoo.com/group/FITNreminders/

Dit is de link van de reminders maar dan op "onze tijd" zeg maar. Dan werkte bij mij meer motiverend.
En een speciale map aanmaken voor de Flyladymail is geen overbodige luxe. zo'n 20 mailtjes op een dag is geen uitzondering.

Maar het werkt als een trein!
pi_57304665
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:57 schreef debuurvrouw het volgende:
Ik heb inmiddels een flightplan met mijn dagelijkse routines en met de zones en wat er per dag daar moet gebeuren.
En verbazingwekkend genoeg is het hier echt supernetjes
Geen stapels was meer, geen schaamte bij onverwacht bezoek. Deze week dus de keuken. Vanmiddag de kastjes uitbaggeren. Maar omdat ze één keer in de 5 weken helemaal gedaan worden is het eigenlijk een werkje van niks.

Ik snap niet zo goed wat ik eerder met mijn tijd deed
Goed bezig
Maar heb jij dan ook echt een boekje waarin staat wat je wanneer moet doen enzo?
Ik kan mezelf nog steeds niet motiveren om FlyLady zo ver door te voeren. Ik wordt er een beetje eng van.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:11:52 #14
112545 Muck
pi_57304709
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:07 schreef debuurvrouw het volgende:

Dit is de link van de reminders maar dan op "onze tijd" zeg maar. Dan werkte bij mij meer motiverend.
En een speciale map aanmaken voor de Flyladymail is geen overbodige luxe. zo'n 20 mailtjes op een dag is geen uitzondering.

ah goed
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:16:10 #15
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57304794
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:09 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Goed bezig
Maar heb jij dan ook echt een boekje waarin staat wat je wanneer moet doen enzo?
Ik kan mezelf nog steeds niet motiveren om FlyLady zo ver door te voeren. Ik wordt er een beetje eng van.
Ja Twee eigenlijk. Één met wat er per dag aan routines moet gebeuren (bijv elke donderdag de koelkast, makkelijk voor lijstje maken en vrijdag de boodschappen weer in een schone koelkast)
En dan dus nog een met de zones per dag uitgeschreven. Nu zone 2, dus gister alle aparatuur schoon plus de spinnewebben weg en bovenkant kast, vandaag binnenkant kasten.

En ja, het is idd erg eng. Maar als ik het zo niet doe versla ik erin en gebeurd er niets.
En het kost me echt niet meer tijd dan eerder. Ben wel een jaar bezig geweest om hier te komen zeg maar. Maar zelfs de zolder is nu grotendeels clutterfree. En het is errug prettig!
pi_57304813
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:07 schreef debuurvrouw het volgende:

Ik neem aan dat je je dan kan afmelden bij de Amerikaanse versie? Heb weinig zin om alle mail dubbel te ontvangen.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:20:47 #17
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57304882
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:17 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je je dan kan afmelden bij de Amerikaanse versie? Heb weinig zin om alle mail dubbel te ontvangen.
Ik krijg de amerikaanse nog wel, omdat daar ook nog andere dingen bijzitten. Testimonials enzo. En Decorating on the fly...
Maar het hoeft in principe niet. Wel zou ik de amerikaanse site er bij gebruiken. Want daar gebeurd dus niets mee. De babysteps en 27 fling boogies en dat soort dingen. Maar het kán wel zonder de amerikaanse.

Ook denk ik dat de nederlandse repeterend zijn. Dag twee zone 2 is altijd hetzelfde. De amerikaanse zijn wel eens anders.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:40:32 #18
112545 Muck
pi_57305243
wooooooh

aangemeld en gelijk 5 mailtjes
pi_57305460
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:40 schreef Muck het volgende:
wooooooh

aangemeld en gelijk 5 mailtjes
Dat is nog niks
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:51:42 #20
112545 Muck
pi_57305474
okee, morgen begin ik
het lijkt mijn dieet wel
pi_57306206
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:51 schreef Muck het volgende:
okee, morgen begin ik
het lijkt mijn dieet wel
Niet morgen, nu!
Je sink shinen is niet zoveel werk en dan wordt je morgen wakker met een schone, blinkende sink
pi_57306314
Mijn sink is geshined, mijn aanrecht gekuisd, moet alleen nog mijn gasfornuis doen maar dat doe ik wel na het vlees braden (ja anders dubbel werk, dahaag)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:43:15 #23
35189 Troel
scherp en bot
pi_57306441
Ik ben sinds een paar maanden de gelukkige bezitter van een hulp in de huishouding. Een keer in de week wordt in drie uur tijd het grootste gedeelte van mijn huis schoongemaakt. Het is een goede uitvinding, maar wel prijzig!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_57307603
ik moet hier ook echt wat mee, ik kan de laatst tijd gewoon niet mijn huis netjes en schoon houden
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 16:01:27 #25
163650 Greys
pi_57307832
Heb ik dit nou op mijn geweten, Mutsig?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57310764
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 16:01 schreef Greys het volgende:
Heb ik dit nou op mijn geweten, Mutsig?
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 18:36:47 #27
163650 Greys
pi_57310893
Nou leuk, dan gaan we weer lekker verder Fly Ladiën

Ik heb mijn sink geshined!
En het fornuis gepoetst
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 18:39:15 #28
163650 Greys
pi_57310956
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 13:16 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ja Twee eigenlijk. Één met wat er per dag aan routines moet gebeuren (bijv elke donderdag de koelkast, makkelijk voor lijstje maken en vrijdag de boodschappen weer in een schone koelkast)
En dan dus nog een met de zones per dag uitgeschreven. Nu zone 2, dus gister alle aparatuur schoon plus de spinnewebben weg en bovenkant kast, vandaag binnenkant kasten.

En ja, het is idd erg eng. Maar als ik het zo niet doe versla ik erin en gebeurd er niets.
En het kost me echt niet meer tijd dan eerder. Ben wel een jaar bezig geweest om hier te komen zeg maar. Maar zelfs de zolder is nu grotendeels clutterfree. En het is errug prettig!
Ik ben jaloers! Een clutterfree zolder!
Donderdag heb ik een middagje vrij en dan ga ik ook enorm declutteren
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 11 maart 2008 @ 18:52:04 #29
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57311248
TVP

Mijn sink is al shiny, morgen ga ik me aanmelden op de site en eens kijken hoe het gaat
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 18:54:37 #30
163650 Greys
pi_57311294
MissBliss, wat goed van je

* Greys reikt schortje aan
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57311973
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:52 schreef MissBliss het volgende:
TVP

Mijn sink is al shiny, morgen ga ik me aanmelden op de site en eens kijken hoe het gaat

Was je sink sowieso al geshined of is dat n.a.v. dit topic?

En Muck, hoe staat het met jouw sink?
pi_57312132
Ik merk dat ik niets meer doe met de mails van flylade.

Wel merk ik, dat er over praten, en zeggen wat je gedaan hebt, en daardoor dus weer ideeen van andere krijgt over wat nog te doen, beter helpt.

Ik heb vandaag, opgeruimt (al kan ik dit nu al niet meer zien:P), wasjes gedraaid, en was in de kasten gelegt.

Morgen heb ik een sollicitatiegesprek, dus als ik daar wordt aangenomen, ga ik ook minder tijd krijgen
  dinsdag 11 maart 2008 @ 19:44:36 #33
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57312459
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:25 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Was je sink sowieso al geshined of is dat n.a.v. dit topic?

En Muck, hoe staat het met jouw sink?
Ik heb ooit op die site gekeken en dus naar aanleiding daarvan mn sink geshined en dat doe ik nog steeds zeer regelmatig Maar verder was ik nooit gekomen

Naar aanleiding van dat andere topic heb ik net trouwens Blue Wonder-doekjes gekocht dus ik ben er helemaal klaar voor!
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:54 schreef Greys het volgende:
MissBliss, wat goed van je

* Greys reikt schortje aan
Thanks
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_57312763
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:44 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik heb ooit op die site gekeken en dus naar aanleiding daarvan mn sink geshined en dat doe ik nog steeds zeer regelmatig Maar verder was ik nooit gekomen
Ik blijf daar ook een beetje hangen steeds. Maar ik denk dat dat komt omdat mijn babysteps gewoon wat kleiner zijn. Een geshinede sink is toch al een hele vooruitgang op een troephuis zónder geshinede sink.
  Redactie Games dinsdag 11 maart 2008 @ 19:58:35 #35
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_57312811
Ik was even benieuwd wat *FlyLady* nou was vandaar dat ik in dit topic aan het lurken was..
Toen las ik dit stukje:
quote:
De website van Flylady is een beetje chaotisch
Dat vind ik dan toch wel weer ironisch, hihi..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_57313254
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 19:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik was even benieuwd wat *FlyLady* nou was vandaar dat ik in dit topic aan het lurken was..
Toen las ik dit stukje:
[..]

Dat vind ik dan toch wel weer ironisch, hihi..
Het is echt een bende daar
pi_57313295
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 20:15 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het is echt een bende daar
Ik houd ervan
pi_57315022
Dit is echt te grappig. Die foto's van die glimmende wasbakken.

Het is bij mij meestal wel netjes. Als mijn huis niet netjes, schoon en opgeruimd is, betekent dat meestal dat het niet zo goed met mij gaat.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 22:23:42 #39
163650 Greys
pi_57316637
Hoe stom het ook is misschien... het werkt echt door er over te lezen en ideetjes te krijgen.
Ik kreeg vanmiddag dus echt spontaan zin om iets te gaan poetsen. IK! Ik die echt werkelijk een hekel aan huishoudelijke karweitjes heeft! En toen mijn fornuis weer helemaal blingbling was, was ik toch wel echt tevreden. Tot ik na het bakken weer spettertjes er op zag, die ging ik nogal paranoia er af staan poetsen

De FlyLady mailtjes heb ik ooit geactiveerd maar heel snel weer stopgezet, ik vond het maar clutter in mijn mailbox En ik moest van haar altijd dingen doen die me op dat moment nou net slecht uitkwamen, dus ik heb voor mezelf een schema'tje gemaakt wat ik elke dag zo ongeveer zou moeten doen om het goed bij te kunnen houden. Werkt prima. En hier meelezen en posten is stimulerend
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57318157
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 22:23 schreef Greys het volgende:
Hoe stom het ook is misschien... het werkt echt door er over te lezen en ideetjes te krijgen.
Ik kreeg vanmiddag dus echt spontaan zin om iets te gaan poetsen. IK! Ik die echt werkelijk een hekel aan huishoudelijke karweitjes heeft! En toen mijn fornuis weer helemaal blingbling was, was ik toch wel echt tevreden. Tot ik na het bakken weer spettertjes er op zag, die ging ik nogal paranoia er af staan poetsen

De FlyLady mailtjes heb ik ooit geactiveerd maar heel snel weer stopgezet, ik vond het maar clutter in mijn mailbox En ik moest van haar altijd dingen doen die me op dat moment nou net slecht uitkwamen, dus ik heb voor mezelf een schema'tje gemaakt wat ik elke dag zo ongeveer zou moeten doen om het goed bij te kunnen houden. Werkt prima. En hier meelezen en posten is stimulerend
Je zou je ook kunnen aanmelden voor de Nederlandse versie via de link van debuurvrouw. Dan krijg je de alerts op normale tijden.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 23:39:00 #41
163650 Greys
pi_57318702
Zal ik eens eerlijk iets bekennen? De reden dat ik er mee gestopt ben vorig jaar was ook omdat ik het best ingewikkeld vond! En ik ben toch echt niet op mijn achterhoofd gevallen. Maar ik kon af en toe gewoon geen wijs worden uit de dagelijkse taakjes, de babysteps, de weekly dingen en de zones enzo
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 00:00:43 #42
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_57319138
Ik heb geen idee hoe ik hier nu weer terecht ben gekomen, ben gaan lezen (alle topics, af en toe hilarisch!!) maar nu is mijn sink geshined, het aanrechtblad geschrobt en heb ik gestreken. Er hangt een briefje aan de kraan met het verzoek de sink shiny te laten met een verwijzing naar een schone theedoek. En heb me ook maar meteen aangemeld by flylady ook al ben ik een guy. Boeie! Ben al een paar keer naar m'n sink wezen kijken, gewoon voor de lol.
Ben te zaai voor een signature
pi_57319604
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 00:00 schreef Roache_ het volgende:
Ik heb geen idee hoe ik hier nu weer terecht ben gekomen, ben gaan lezen (alle topics, af en toe hilarisch!!) maar nu is mijn sink geshined, het aanrechtblad geschrobt en heb ik gestreken. Er hangt een briefje aan de kraan met het verzoek de sink shiny te laten met een verwijzing naar een schone theedoek. En heb me ook maar meteen aangemeld by flylady ook al ben ik een guy. Boeie! Ben al een paar keer naar m'n sink wezen kijken, gewoon voor de lol.

Een echte FlyGuy
  woensdag 12 maart 2008 @ 00:25:06 #44
112545 Muck
pi_57319625
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Niet morgen, nu!
Je sink shinen is niet zoveel werk en dan wordt je morgen wakker met een schone, blinkende sink
ik moest een half uur na mijn vorige post de deur uit, dus het kon even niet, maar nu staat ie vol met heet water en chloor
pi_57320412
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 00:25 schreef Muck het volgende:

[..]

ik moest een half uur na mijn vorige post de deur uit, dus het kon even niet, maar nu staat ie vol met heet water en chloor
Echt?!
Go Muck Go! Je zal zien dat het echt een vreemd soort gelukkig gevoel geeft als je 's ochtends de keuken inloopt en een schone, blinkende gootsteen ziet.
pi_57320433
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 23:39 schreef Greys het volgende:
Zal ik eens eerlijk iets bekennen? De reden dat ik er mee gestopt ben vorig jaar was ook omdat ik het best ingewikkeld vond! En ik ben toch echt niet op mijn achterhoofd gevallen. Maar ik kon af en toe gewoon geen wijs worden uit de dagelijkse taakjes, de babysteps, de weekly dingen en de zones enzo
Je moet de sneak-peek bewaren zodat je weet wat je op welke dag moet doen, testimonials gelijk wissen, en verder de losse taken uitvoeren. De standaard mailtjes als 'go to bed', 'where are your shoes' en 'where is your laundry kan je ook gelijk wissen. Dan is het al een stuk overzichtelijker.
Maar ze zijn inderdaad wat chaotisch.
  woensdag 12 maart 2008 @ 01:22:07 #47
112545 Muck
pi_57320459
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:16 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Echt?!
Go Muck Go! Je zal zien dat het echt een vreemd soort gelukkig gevoel geeft als je 's ochtends de keuken inloopt en een schone, blinkende gootsteen ziet.
ja echt
ik kwam om 12 uur thuis na heel hard door de storm gefietst te hebben, en ik had nog zoveel energie!
ik zal zo even een fotootje posten van mijn sink
  woensdag 12 maart 2008 @ 01:26:20 #48
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_57320492
Jammergenoeg geen fotootje, maar zojuist (waarom op dit tijdstip) de badkamer gechloord, ge-antikal'd en de spiegels streeploos schoongekregen. Bovendien heel veel spullen die we nooit gebruiken weggemieterd met als gevolg een overzichtelijke la in het badkamerkastje. Ook de varens ontdaan van hun bruine bladeren en een aantal lijstjes die boven het bad hangen afgenomen met een sopje (vies!!) Uit de slaapkamer kwam de kreet "het stinkt hier naar chloor!" Haha, dan moet je eens opletten als ik er zometeen bijkruip! Ik stink echt een beetje...
pi_57320517
Wat zijn jullie goed bezig
Gewoon midden in de nacht de badkamer nog gaan soppen
pi_57320528
Maar je moet eigenlijk babysteps maken hè. Als je teveel in een keer doet bouw je geen routine op en val je al snel weer terug in je oude gedrag aldus FlyLady.
  woensdag 12 maart 2008 @ 01:37:23 #51
4613 Roache_
Troika hier, Troika daar
pi_57320559
Ja ik weet het, babysteps, maar als ik eerlijk ben was de badkamer zowieso wel aan een beurt toe... Ben benieuwd wat ik morgen voor m'n kiezen krijg (heb nog niet gespiekt).
  woensdag 12 maart 2008 @ 01:40:54 #52
112545 Muck
pi_57320577
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:32 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar je moet eigenlijk babysteps maken hè. Als je teveel in een keer doet bouw je geen routine op en val je al snel weer terug in je oude gedrag aldus FlyLady.
vandaar mijn eerste babystep, mijn sink shinen
en daar issie dan

pi_57320587
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:37 schreef Roache_ het volgende:
Ja ik weet het, babysteps, maar als ik eerlijk ben was de badkamer zowieso wel aan een beurt toe... Ben benieuwd wat ik morgen voor m'n kiezen krijg (heb nog niet gespiekt).
Volgens mij was de zone voor deze week de keuken.
Ze mag dan nu klagen over chloorlucht, ik denk dat ze morgen wel blij is met die schone badkamer.

Weet je wat ik altijd heb? Dan heb ik net mijn sink geshined en droog gemaakt en dan is hij helemaal en dan bedenk ik dat ik mijn handen nog moet wassen en dan kan ik weer opnieuw beginnen. En dan heb ik hem droog en dan bedenk ik dat de honden vers water nodig hebben en dan moet ik weer. Vervolgens begint mijn plantendingetje te waarschuwen dat mijn plantjes water nodig hebben en dan is hij weer nat en moet ik weer afdrogen.
pi_57320595
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:40 schreef Muck het volgende:

[..]

vandaar mijn eerste babystep, mijn sink shinen
en daar issie dan

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Fijn hè?
  woensdag 12 maart 2008 @ 01:47:03 #55
112545 Muck
pi_57320622
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:41 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Volgens mij was de zone voor deze week de keuken.
Ze mag dan nu klagen over chloorlucht, ik denk dat ze morgen wel blij is met die schone badkamer.

Weet je wat ik altijd heb? Dan heb ik net mijn sink geshined en droog gemaakt en dan is hij helemaal en dan bedenk ik dat ik mijn handen nog moet wassen en dan kan ik weer opnieuw beginnen. En dan heb ik hem droog en dan bedenk ik dat de honden vers water nodig hebben en dan moet ik weer. Vervolgens begint mijn plantendingetje te waarschuwen dat mijn plantjes water nodig hebben en dan is hij weer nat en moet ik weer afdrogen.
dat zie ik dus ook zo gebeuren he
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:43 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Fijn hè?
heerlijk
morgen mijn administratie uitzoeken en babystep 2 uitvoeren (al is die wel heeeeeeel makkelijk)

maar nu eerst heel snel naar bed
pi_57320693
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 01:47 schreef Muck het volgende:

[..]

dat zie ik dus ook zo gebeuren he
[..]

heerlijk
morgen mijn administratie uitzoeken en babystep 2 uitvoeren (al is die wel heeeeeeel makkelijk)

maar nu eerst heel snel naar bed
Het is zeker te laat om te melden dat schoonmaakazijn ook een erg goede ontkalker is en ook heel goed werkt om je sink shinend te maken hè? Bovendien is het veel beter voor het milieu. *insert boomknuffelsmiley*

Trusten
  woensdag 12 maart 2008 @ 09:51:19 #57
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57322678
Wat is iedereen goed bezig!

En de gootsteen droog ik nu niet meer na iedere keer af. 'S avonds em 's ochtends een keer. Maar ik heb tegeltjes in mijn sink, dus niet echt kans op watervlekken enzo...
pi_57323178
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 09:51 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat is iedereen goed bezig!

En de gootsteen droog ik nu niet meer na iedere keer af. 'S avonds em 's ochtends een keer. Maar ik heb tegeltjes in mijn sink, dus niet echt kans op watervlekken enzo...
Dat gebeurt me dus ook 's avonds, ik droog dat ding minimaal vier keer af voor ik ga slapen. Hij is in ieder geval goed gepolijst
Een gootsteen met tegeltjes

Het is pestweer en ik blijf vandaag thuis dus ik ga flink in de keuken aan de slag. Dat stond al op mijn programma voor deze week voor ik het topic kickte Dit was ik deze week van plan:

- Stofzuigen
- Keukenkastjes leeghalen en schoonmaken (daar was ik al mee bezig geweest, gewoon iedere keer als er nog wat in de vaatwasser past aanvullen met spul dat je niet vaak gebruikt en wel een beurt kan gebruiken en dan dat deel van het kastje schoonmaken)
- Papier bovenop de keukenkastjes vervangen en daar schoonmaken
- Losse rotzooitjes, lege kruidenpotjes, keukenrekjes, en dingen als de fonduepan en de tajine in de vaatwasser gooien om ze schoon te maken
- Fornuis en oven schoonmaken
- Achter en onder het fornuis schoonmaken
- Magnetron schoonmaken
- Aanrechtblad goed schoonmaken
- De tegeltjes achter het aanrechtblad goed schoonmaken
- Deuren en kozijnen afnemen
- Ramen lappen in de keuken en bijkeuken
- Boekenplank opruimen
- Nog een keer stofzuigen en goed dweilen

En als beloning heb ik voor mezelf allemaal leuke nieuwe dingetjes gekocht voor in de keuken.
Nieuwe aquablauwe vaatdoekjes, een nieuw zeepbakje, een flitsende afwasborstel, een nieuwe gifgroene (plastic) placemat voor onder het koffieapparaat, electrische peper- en zoutmolens in hippe kleurtjes en leuke kaarsengevalletjes voor in de vensterbank.

Dat declutteren is overigens wel hemels en dat heb ik mezelf de vorige keer dat ik bezig ging met FlyLady ook aan gewent. Ik ga iedere dag wel even door het huis om overal rotzooi vandaan te halen en weg te gooien. We hebben inmiddels zelfs de zolder decluttered
Ik heb ineens plek voor een studeerkamer op zolder en als er logees komen kunnen we het gigantische luchtbed dat we hebben gewoon kwijt zonder eerst in blinde paniek troep achter het gordijn te hoeven smijten.
Ik ben echt veel makkelijker geworden in het weggooien van dingen.
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:28:14 #59
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57323238
Wat veel op één dag!

dit doe ik over een week verspreid...
En het is anti-uitsteldag vandaag!
pi_57323261
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:28 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat veel op één dag!

dit doe ik over een week verspreid...
En het is anti-uitsteldag vandaag!
Dat is ook het programma voor de hele week hoor!
Ik ben superwoman niet
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:31:59 #61
35189 Troel
scherp en bot
pi_57323294
Ik wik ook graag nog een heleboel rotzooi opruimen, maar in je eentje is dat zo'n karwei Bij alles wat je in je handen hebt ga je twijfelen, nadenken en noem maar op. Met zijn tweeen is het veel handiger, want dan spoor je elkaar aan om op te schieten en dergelijke en ben je sneller overgehaald iets weg te doen.

Kortom: ik zoek een opruimmaatje. Eerst de kasten bij de een door, daarna de kasten bij de ander door enzo.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:33:28 #62
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57323324
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik ben superwoman niet
Oh gelukkig... Ik voelde me al heel lui...

heb gister de bedden van de kinderen, vandaag ons eigen bed verschoond. Op maandag home-blessing (ik ben zelfs zo diep gezonken dat ik stofdoeken heb aangeschaft )
Vandaag dus papieren opruimen en rekeningen betalen, vanmiddag kleding repareren...
ik hou van lijstjes...
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:35:02 #63
112545 Muck
pi_57323346
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik ben superwoman niet
oh godzijdank! ik voelde me al een lui kreng

mijn 2e babystep was echt té makkelijk (helemaal aankleden na het opstaan) aangezien ik vanmorgen al vroeg bij de dokter moest zijn. Die stelt het vast niet op prijs als ik in mijn badjas en slippers aan kom

verdere planning voor vandaag:
- dokter
- achmea bellen
- boodschappen doen

- bureau uitmesten
- notulen schrijven
- jaarverslag 2007 maken
- afwassen
- stofzuigen
- lekker koken, want mijn komt vanavond langs
pi_57323524
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:31 schreef Troel het volgende:
Ik wik ook graag nog een heleboel rotzooi opruimen, maar in je eentje is dat zo'n karwei Bij alles wat je in je handen hebt ga je twijfelen, nadenken en noem maar op. Met zijn tweeen is het veel handiger, want dan spoor je elkaar aan om op te schieten en dergelijke en ben je sneller overgehaald iets weg te doen.

Kortom: ik zoek een opruimmaatje. Eerst de kasten bij de een door, daarna de kasten bij de ander door enzo.
Dat helpt wel ja. Op een gegeven moment ga je elkaar echt overhalen om dingen toch weg te gooien
Maar als je iedere dag een kwartiertje zou doen? Het duurt wel heel lang voor je alles weg hebt maar het is in ieder geval meer dan je nu doet.
Wat ook helpt: (bananen)dozen neerzetten: 1 voor weggooien, 1 voor weggeven en 1 voor opruimen en alles in die laatste doos dan ook echt iedere keer dat je bezig bent geweest direct opruimen. De andere dozen zodra ze vol zijn ook direct weggooien of in je auto zetten om weg te brengen naar de kringloop o.i.d.

GEEN twijfeldoos maken want dan komt alles daarin. Het gaat weg of je houd het, meer opties zijn er niet.
pi_57323640
Wat ik me nou al afvraag sinds ik toen begonnen ben maar nooit heb durven vragen...
(Met dank aan greys die zo dapper toe durfde te geven dat ze geen zak van het systeem snapte )
Is het nou de bedoeling dat je alleen maar de babysteps doet in het begin of moet je ook meedoen met de mission for the day? (vandaag dus keukenkastje uitmesten)
  woensdag 12 maart 2008 @ 10:57:02 #66
112545 Muck
pi_57323714
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:45 schreef MinderMutsig het volgende:
GEEN twijfeldoos maken want dan komt alles daarin. Het gaat weg of je houd het, meer opties zijn er niet.
dat heb ik gemerkt na mijn verhuizing ja!
ik had 2 dozen met spullen waarvan ik nog niet helemaal wist wat ik ermee moest. Uiteindelijk hebben ze een paar maanden in de weg gestaan voordat ik ze ging uitsorteren, en toen heb ik alsnog 90% van de inhoud weg gemieterd
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:52 schreef MinderMutsig het volgende:
Wat ik me nou al afvraag sinds ik toen begonnen ben maar nooit heb durven vragen...
(Met dank aan greys die zo dapper toe durfde te geven dat ze geen zak van het systeem snapte )
Is het nou de bedoeling dat je alleen maar de babysteps doet in het begin of moet je ook meedoen met de mission for the day? (vandaag dus keukenkastje uitmesten)
ik heb echt geen idee....
pi_57323823
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:57 schreef Muck het volgende:

[..]

dat heb ik gemerkt na mijn verhuizing ja!
ik had 2 dozen met spullen waarvan ik nog niet helemaal wist wat ik ermee moest. Uiteindelijk hebben ze een paar maanden in de weg gestaan voordat ik ze ging uitsorteren, en toen heb ik alsnog 90% van de inhoud weg gemieterd
Twee dozen maar? Ik had een hele zolder vol.
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:07:14 #68
112545 Muck
pi_57323886
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:03 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Twee dozen maar? Ik had een hele zolder vol.
ik woonde hiervoor in een studentenhuis
pi_57324283
Wij hebben het huis van mijn schoonvader overgenomen (naja, hij is afgelopen maand overleden).
Overigens woonde wij hier al wel 5 jaar niet-officieel in.

Ik ben vanaf vorige week ook bezig elke keer een beetje weg te gooien.
Elke keer een kastdeurtje openen en kijken wat weg kan. Elke keer een keukendeurtje etc etc.

Zo langzaam aan, is bijna alle zooi weg Nee nog lang niet, maar het begin is er.
pi_57324365
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:31 schreef Troel het volgende:

Onze kasten hoeven niet meer, maar ik wil best een keertje komen helpen. Kunnen Ruben en Anna meteen alles vernietigen.

Het is zo fijn als er veel is weggegooid. Die ruimte.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 12 maart 2008 @ 11:42:58 #71
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57324536
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:52 schreef MinderMutsig het volgende:
ik heb eerst de babysteps gedaan. En tegelijk declutteren. Elke dag 5 minuten zolder, en een kwartier in de zone (niet dat ik die tijd overal nodig had maar even voor het idee) Daarna ben ik ook de missies mee gaan doen. Al vrij snel eigenlijk. Toen het overal overzichtelijk en netjes was ben ik gaan uitbreiden met vaste dingen op vaste dagen in de week (vandaag dus de rekeningen, morgen de koelkast etc) en toen dat lekker ging dus een flightplan om de zones per week helemaal uit te schrijven. Ik werk van boven naar beneden. begin dus op maandag met de spinnenwebben en de lampen en bovenkanten van deuren en werk zo gedurende de week naar beneden met op donderdag grondig zuigen en waar kan dweilen.

Maar dan dus op maandag ook al oppervlakkig gezogen vanwege home-blessing...
Op de site van flylady staat het wel goed uitgelegd bij het hoofdstuk flightplan....
pi_57324860
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

ik heb eerst de babysteps gedaan. En tegelijk declutteren. Elke dag 5 minuten zolder, en een kwartier in de zone (niet dat ik die tijd overal nodig had maar even voor het idee) Daarna ben ik ook de missies mee gaan doen. Al vrij snel eigenlijk. Toen het overal overzichtelijk en netjes was ben ik gaan uitbreiden met vaste dingen op vaste dagen in de week (vandaag dus de rekeningen, morgen de koelkast etc) en toen dat lekker ging dus een flightplan om de zones per week helemaal uit te schrijven. Ik werk van boven naar beneden. begin dus op maandag met de spinnenwebben en de lampen en bovenkanten van deuren en werk zo gedurende de week naar beneden met op donderdag grondig zuigen en waar kan dweilen.

Maar dan dus op maandag ook al oppervlakkig gezogen vanwege home-blessing...
Op de site van flylady staat het wel goed uitgelegd bij het hoofdstuk flightplan....
En hoeveel tijd ben jij nou per dag kwijt in totaal?

Wat mij bijvoorbeeld opvalt, je komt maar eens in de zoveel weken in iedere ruimte. Mijn woonkamer is dus echt vies stoffig als ik daar niet minimaal twee keer per week met een doek doorheen ga, om de vijf weken is echt niet genoeg. (Twee langharige honden en een oud huis.) Eerlijkheidshalve doe ik dan meestal alleen de bovenkant van de kastjes, vensterbanken en de TV dus geen uitgebreide peotsbeurt maar het moet wel even gebeuren.
Een keer in de week het hele huis een beetje stofzuigen is ook echt niet voldoende hier. Dat moet ik zeker om de twee dagen en dan vaak ook nog een paar keer met de bezem erdoor (laminaat ) omdat mijn honden veel en vaak loslopen in het bos en nogal wat mee naar binnen nemen.

Waar ik dus een beetje op vast loop is dat ik wel de situatie heb zoals FlyLady beschrijft, maar als ik dat systeem echt ga volgen moet ik nog minder doen dan ik nu al doe en dan wordt het alleen maar erger.
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:04:05 #73
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57324957
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 11:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

En hoeveel tijd ben jij nou per dag kwijt in totaal?

Wat mij bijvoorbeeld opvalt, je komt maar eens in de zoveel weken in iedere ruimte. Mijn woonkamer is dus echt vies stoffig als ik daar niet minimaal twee keer per week met een doek doorheen ga, om de vijf weken is echt niet genoeg. (Twee langharige honden en een oud huis.) Eerlijkheidshalve doe ik dan meestal alleen de bovenkant van de kastjes, vensterbanken en de TV dus geen uitgebreide peotsbeurt maar het moet wel even gebeuren.
Een keer in de week het hele huis een beetje stofzuigen is ook echt niet voldoende hier. Dat moet ik zeker om de twee dagen en dan vaak ook nog een paar keer met de bezem erdoor (laminaat ) omdat mijn honden veel en vaak loslopen in het bos en nogal wat mee naar binnen nemen.

Waar ik dus een beetje op vast loop is dat ik wel de situatie heb zoals FlyLady beschrijft, maar als ik dat systeem echt ga volgen moet ik nog minder doen dan ik nu al doe en dan wordt het alleen maar erger.
als het al met al 3 uurtjesper dag is is het veel denk ik... (inclusief was ed) de ene dag wat meer dan de andere...
Maar maandag is dus stofdag... en dan ook deuren en muren en weet ik wat. En dan doe ik het donderdag nog een keer, zonder de deuren. Lees maar bij homeblessing...en dan één keer in de 5 weken grondig. Maar met een stofdoek ff hatseklats is 5 minuten...
Ik zuig elke dag, vanwege kinderen. Maar één keer in de 5 weken verzet ik dan in betreffende zonde de meubels enzo....

ik doe eigenlijk meer in minder tijd. dat is het gekke....

Je moet het systeem toepassen op je eigen situatie... en dat werkt voor mij perfect...
pi_57325243
Alles aan de kant om te stofzuigen doe ik in de huiskamer en keuken minimaal een in de week maar meestal iedere keer met stofzuigen. Haar en zand e.d. gaat echt op de meest vreemde plekken zitten
En dan ziet het er hier dus uit zoals het er in een normaal huishouden met kinderen uit zou zien als je in de nazomer, terwijl kinderen buiten spelen e.d. twee weken geen stofzuiger zou aanraken.
Ik wil niet weten wat voor haar-en-bosmonster zich onder mijn bank heeft verstopt als ik dat maar eens in de vijf weken zou doen Met mijn methode heb ik al dat er eigenlijk altijd een laagje zand in huis ligt en plukken haar zich in de hoekjes verzameld hebben.

Maar goed, je hebt langharige honden, je hebt langharige honden die troep mee naar huis nemen en dan heb je ook nog schapendoezen.
Die worden volgens mij geboren met een laagje zand, blaadjes, takjes en uitvallende klitten en verzamelen in hun leven alleen maar meer. Het helpt misschien ook niet dat wij in een buitengebied wonen en ze dus bij iedere wandeling door de drek lopen te baggeren maar een paar keer per dag de bezem erdoor halen is dus geen overbodige luxe.
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:23:12 #75
112545 Muck
pi_57325309
volgens mij mag ik in mijn handjes knijpen vanwege het feit dat ik (nog) geen kinderen of huisdieren heb

en oh ja: ik vertik het om mijn schoenen aan te houden in huis! Ik loop al 22 jaar op blote voeten of sokken en er is geen flylady die daar verandering in kan brengen
Leuk ook voor mijn onderburen, als ik met mijn naaldhakken of bergschoenen over het parket loop te paraderen
pi_57325364
Zo, ik heb zojuist even de medicijnenkast opgeruimt.
Een hoop weg gedaan. En wat er blijven kon weer netjes terug gezet
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:18:48 #77
35189 Troel
scherp en bot
pi_57326327
Ik ken dat Muck. Zo loop ik het liefst de hele dag in mijn pyjama als ik toch niets moet.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:44:31 #78
112545 Muck
pi_57326773
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 13:18 schreef Troel het volgende:
Ik ken dat Muck. Zo loop ik het liefst de hele dag in mijn pyjama als ik toch niets moet.
haha, heerlijk is dat ja!
  woensdag 12 maart 2008 @ 14:39:26 #79
112545 Muck
pi_57327702
Zo, even mijn planning bijwerken
ik heb alles ook op een whiteboard staan dat hier in de kamer hangt, controlfreak die ik ben
zó lekker he, dingen weg kunnen strepen als je ze gedaan hebt
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:35 schreef Muck het volgende:
verdere planning voor vandaag:
- dokter
- achmea bellen
- boodschappen doen

- bureau uitmesten
- notulen schrijven
- jaarverslag 2007 maken
- afwassen
- stofzuigen
- lekker koken, want mijn komt vanavond langs
ik heb alvast een receptje opgezocht en alle ingrediënten klaargelegd, dus dat laatste komt ook wel goed.
Er staat nu een heerlijke mok koffie met nog heerlijkere koekjes naast me, dus het wordt tijd dat ik me ga wijden aan mijn administratieve zaken...
pi_57327857
Ik heb zojuist de badkamer helemaal grondig gedaan

Dit topic werpt zijn vruchten af
  woensdag 12 maart 2008 @ 15:56:18 #82
112545 Muck
pi_57329054
quote:
ik heb dat ding al eerder gezien ja
helemaal geweldig
ik heb zo'n hamer met een opener eraan, een schroevedraaier en een setje horlogeschroevedraaiertjes en dat is al mijn gereedschap

zo'n hamer dus
van mijn vader gekregen toen ik 3 jaar geleden het huis uit ging
  woensdag 12 maart 2008 @ 16:04:03 #83
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57329186
Ik heb net mijn gasfornuis schoongemaakt

Het is nog niet zo spic & span als ik zou willen, maar dat komt omdat ik geen wondersponsje heb Het is iig al een hele verbetering
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 18:36:17 #84
163650 Greys
pi_57332199
MissBliss, you sopperella!

Oh en MutsieMutsig ....
Geen dank! Ik vind het al fijn dat je eerlijk durft toe te geven dat het voor jou ook niet al te helder is
Ik begin hoe langer hoe meer te snappen dat sommigen er dus echt een 'journal' voor hebben gemaakt, want ik kom echt (niet soms, maar zelfs meestal!) niet uit die mailtjes. Babysteps idd en dan krijg je ook nog Home Blessings en Kelly's Missions en Weekly toestandjes en zones... schiet mij maar lek

Eerlijk gezegd snap ik het echt nog steeds niet helemaal.
Als ze het wat simpeler zouden brengen zou ik ook meteen meer zin hebben om me er strict aan te houden
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 18:59:44 #85
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57332755
Ik heb me net aangemeld bij zo'n (Nederlandse) Yahoo-group, maar nog geen enkel mailtje ontvangen Alleen een welkomsmailtje
Of komt dat pas morgen weer, omdat ik vanavond niks hoef te doen ofzo?
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 19:02:16 #86
163650 Greys
pi_57332808
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 18:59 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb me net aangemeld bij zo'n (Nederlandse) Yahoo-group, maar nog geen enkel mailtje ontvangen Alleen een welkomsmailtje
Of komt dat pas morgen weer, omdat ik vanavond niks hoef te doen ofzo?
Ssssssssssssht, geen slapende honden wakker maken en gewoon lekker niksen vanavond
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:05:50 #87
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57332907
quote:
die wil ik!
Die past bij mijn roze fototoestel. Ben ik een echte Aagje...
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:09:23 #88
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57333003
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:02 schreef Greys het volgende:

[..]

Ssssssssssssht, geen slapende honden wakker maken en gewoon lekker niksen vanavond
Ik heb al zat gedaan vandaag
Aanrecht, gasfornuis, sink, muren in de keuken, wc, 1 was opgevouwen, 1 was gedraaid en in de droger, afwasmachine aangezet..
En straks ga ik nog koken ook (Ik ben ook al geen keukenprinses)
Maar ik wil morgen wel wat mailtjes dan, als ik mensen hier hoor dat ze er gelijk 5 hebben
Ziggy played guitar
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:10:32 #89
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57333031
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:09 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ik heb al zat gedaan vandaag
Aanrecht, gasfornuis, sink, muren in de keuken, wc, 1 was opgevouwen, 1 was gedraaid en in de droger, afwasmachine aangezet..
En straks ga ik nog koken ook [ afbeelding ] (Ik ben ook al geen keukenprinses)
Maar ik wil morgen wel wat mailtjes dan, als ik mensen hier hoor dat ze er gelijk 5 hebben
Als het goed is krijg je rond 20 over 10 een "ga asjeblieft naar bed mailtje
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 19:11:52 #90
163650 Greys
pi_57333071
Dat was een fanatiek dagje ja, MB!
Ik ben vanavond alleen thuis en ik denk dat ik ook de sopperella ga uithangen
Eigenlijk bizar, heb je hard gewerkt op je werk vandaag, heb je gewoon zin om thuis ook nog te gaan werken

Kan je je aanmelden voor die Ned. mailtjes als je niet bij Flylady bent aangemeld? Ik weet dat wachtwoord enzo niet meer namelijk Oh, en kan je in Yahoo je mail ook in een bepaalde map terecht laten komen, automatisch?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:12:44 #91
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57333088
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:10 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Als het goed is krijg je rond 20 over 10 een "ga asjeblieft naar bed mailtje
Ah... nou ik weet niet of ik me daar aan ga houden
Ziggy played guitar
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 19:20:42 #92
163650 Greys
pi_57333258
Dan moet je voor straf je sink shinen na het tandenpoetsen, MB
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 19:26:04 #93
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_57333369
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:12 schreef MissBliss het volgende:

[..]

Ah... nou ik weet niet of ik me daar aan ga houden
niet
Wat is dat nou voor instelling. Ik ga altijd meteen als Flylady dat zegt...
pi_57333869
Las ik het nou goed dat iemand hier 3 uur!!!! per dag aan het huishouden besteedt? Hellup, ik werk, geen wonder dat het bij mij niet opschiet met maximaal een half uur per dag en in het weekend de dingen doen die zijn blijven liggen zoals het opvouwen en opruimen van 3 wassen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 20:01:31 #95
163650 Greys
pi_57334194
Ik red dat ook bij lange na niet hoor, Doedezemaar!
De bedoeling van FlyLady is echter dat jij het met je half uurtje prima moet redden om toch alles bij te houden, zodat je in het weekend niet zo aan de slag hoeft
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 12 maart 2008 @ 20:53:51 #96
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_57335373
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:20 schreef Greys het volgende:
Dan moet je voor straf je sink shinen na het tandenpoetsen, MB
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:26 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

niet
Wat is dat nou voor instelling. Ik ga altijd meteen als Flylady dat zegt...

Van mn glanzende blinkende keuken is ook weinig over nu na het koken Maar het was wél lekker

-edit-
Oh, Flylady heeft dit voorzien en stuurt me nu een mail dat ik mn sink moet shinen
Ziggy played guitar
pi_57335398
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 19:47 schreef Doedezemaar het volgende:
Las ik het nou goed dat iemand hier 3 uur!!!! per dag aan het huishouden besteedt? Hellup, ik werk, geen wonder dat het bij mij niet opschiet met maximaal een half uur per dag en in het weekend de dingen doen die zijn blijven liggen zoals het opvouwen en opruimen van 3 wassen.
In totaal alles bij elkaar hè. Dus ook de was doen, afwassen, was opvouwen, was strijken en dan natuurlijk nog het poetswerk. Ik kan me best voorstellen dat je daar met kinderen makkelijk aan komt.
pi_57335903
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit was ik deze week van plan:

- Stofzuigen
- Keukenkastjes leeghalen en schoonmaken
- Losse rotzooitjes, lege kruidenpotjes, keukenrekjes, en dingen als de fonduepan en de tajine in de vaatwasser gooien om ze schoon te maken
- Magnetron schoonmaken
- Boekenplank opruimen
Dit programma werd mede mogelijk gemaakt door de Action.
Wonderdoekjes, wondersponsjes, miracle blue, sonic boom, ik begin echt van de Action te houden
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 21:50:16 #99
163650 Greys
pi_57336819
MM, ga eens even gauw stoppen!
Jij ijverig bijtje!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57352304
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 10:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Dit was ik deze week van plan:

- Stofzuigen
- Keukenkastjes leeghalen en schoonmaken
- Magnetron schoonmaken
- Boekenplank opruimen
Bijna klaar met de keuken.
Ik denk dat ik de ramen aan de buitenkant ook nog even ga doen vanmiddag, het is best lekker weer hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')