Die is bij Huntelaar elk seizoen van toepassingquote:Op zondag 23 september 2007 20:57 schreef sjimz het volgende:
Kunnen we de Coen Dillen index alweer erbij pakken of is dat nog te vroeg?
1-1quote:Op zondag 23 september 2007 21:06 schreef donroyco het volgende:
Volgende week prijsschieten![]()
Ajax - VVV-Venlo
Als je Niedzielan bedoelt, dat is een Poolquote:Op zondag 23 september 2007 21:06 schreef Girth het volgende:
Die maffe Georgier (kan even niet op zijn naam komen, zegt wel genoeg) van NEC stond enkele seizoenen terug op 7 doelpunt na 3 wedstrijdenl; die heeft daarna ook geen pepernoot meer geraakt. Dus die index kan direct weer de koelkast in!![]()
Al is Klaas wel van een geheel andere orde natuurlijk..
Of misschien Gorgi Hristovquote:Op zondag 23 september 2007 21:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je Niedzielan bedoelt, dat is een Pool![]()
Nee, het was een Georgiër. Kan alleen even niet op z'n naam komen.quote:Op zondag 23 september 2007 21:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je Niedzielan bedoelt, dat is een Pool![]()
Echt niet, KJH prikt er minimaal 2 inquote:
Ik ga eigelijk van minimaal 3 uit, cker als je ziet hoe Ajax de kansen benutquote:Op zondag 23 september 2007 21:16 schreef donroyco het volgende:
[..]
Echt niet, KJH prikt er minimaal 2 in![]()
quote:Nu al zijn eigen tribune
THOMAS RIJSMAN
Op sportpark Berg en Bos van AGOVV werd donderdag één van de tribunes omgedoopt tot de Klaas-Jan Huntelaartribune. Het pad naar de top begon voor Huntelaar in Apeldoorn. Letterlijk en figuurlijk.
De wedstrijdbespreking en de gezamenlijke maaltijd zijn bij AGOVV in dezelfde ruimte. Je komt er binnen door een schuifdeur, met meteen links daarvan een foto aan de houten wand. Het witte licht van twee tl-buizen aan het plafond reflecteert op het hoofd van de geportretteerde speler: Klaas-Jan Huntelaar.
Hij draagt nog het blauwe shirt van AGOVV, de club waar hij - na een moeizaam profdebuut bij PSV en De Graafschap - zijn doorbraak beleefde in 2003, hetzelfde jaar dat de club uit Apeldoorn zijn rentree maakte in het betaalde voetbal.
De spits trekt een zuur gezicht op de afbeelding, alsof de schaal fruit en de soep - gegoten in simpele stalen bakken - op de tafel voor de muur met foto, hem te min zijn.
Daar is geen sprake van, zegt Huntelaar nu, terugkijkend op zijn tijd bij de club waar alles klein en simpel is. ''Het is er juist leuk. Aan dingen die minder volmaakt zijn, heb je meestal mooiere herinneringen dan aan zaken die helemaal perfect zijn.''
Dus heeft de route van de kleedkamer naar het hoofdveld - bij AGOVV een wandeltocht van bijna twee minuten door het bos - wat Huntelaar betreft wel zijn charme. De KNVB heeft de kortste route - meteen rechtdoor tussen twee tribunes door - verboden uit veiligheidsoverwegingen: te veel mensen zouden zich zomaar aan de spelers kunnen vergrijpen.
Misschien heeft de voetbalbond gelijk: het bosrijke sportcomplex herbergt al genoeg loslopend wild, weet Huntelaar nog. ''Ik ging er lopen als ik geblesseerd was. Je kwam er allerlei beesten tegen: herten, wilde zwijnen. Tot een confrontatie is het gelukkig nooit gekomen.''
Huntelaar herinnert zich het kronkelpad naar het hoofdveld nog goed. Net als John Karelse, nu assistent-trainer van NAC, toen nog de geroutineerde keeper wiens spoor Huntelaar altijd koos op het pad richting het veld.
Karelse: ''Ik vond het eerder een aanfluiting. Eerst dat broeierige kleedkamertje. Als je vervolgens naar buiten stapte, en het regende, liep je zo een heel stuk door de modder. Ik kwam van Newcastle United, waar je door een tunnel van twintig meter heen moest en het geluid van 55.000 toeschouwers je tegemoet kwam.''
Huntelaar: ''In Apeldoorn hoorde je wat geroezemoes als je de kleedkamer uitkwam. Ze draaiden ook vaak muziek. Ik geloof altijd een nummer van de Haven zangers.''
Karelse: ''Bij AGOVV zag je de tegenstanders bedenkelijk om zich heen kijken. Ik betwijfel of Huntelaar daar zo gecharmeerd van was. Ik denk eerder dat hij die club bewust als springplank heeft gebruikt.''
Dat Huntelaar aan zorgvuldige carrierčplanning doet, zal hij nooit ontkennen. Een stapje terug om er later via Heerenveen naar Ajax twee naar voren te zetten, was een bewuste keuze. Maar op Sportpark Berg en Bos voelde hij zich oprecht thuis, zegt hij. Juist vanwege die ligging.
Zijn kleuterschool in Hummelo lag ook midden in het bos, net als het jeugdcomplex van PSV, waar hij in 2000 kwam te spelen. ''Mooi hč, die bomen,'' zegt hij dus, terugdenkend aan AGOVV en de route naar het hoofdveld.
Huntelaar: ''Dat stukje lopen hoorde er gewoon bij. Tijdens de wandeling naar het veld praatte je wat. Elkaar op scherp zetten. 'Er op!' 'Aanpakken'. De soort dingen die je in de kleedkamer ook zegt. Voor de rest liepen we gewoon naar het veld toe. Dat pad heb ik nooit als vreemd ervaren.''
''Dat nuchtere is typisch Klaas-Jan,'' vindt Christien Woordes, de oude kleuterjuf van Huntelaar. Ze herinnert zich een bescheiden jongetje. ''Hij zal de opening van zijn tribune wel eng gevonden hebben. Hij zat nooit op de voorste rij, maar had wel altijd zijn oren open. Hij wist heel goed wat hij wilde, maar zonder vervelend te worden. Een rustige jongen, al liet hij zich nooit aan de kant zetten. Hij had zijn 'koppie' wel.''
Karelse was niet zodanig onder de indruk toen hij Huntelaar voor het eerst trof bij AGOVV. ''Ik vond het een wat slungelige jongen. Hij lag ook vaak op de grond in het begin. Ik dacht: Dat wordt nog wat als hij onze doelpunten moet maken.''
Maar net als Woordes werd ook Karelse geconfronteerd met de onverzettelijkheid van de spits. ''Ik schopte hem wel eens expres tegen de benen, maar hij trapte gewoon terug. Hij was ook de enige van de twintig selectiespelers aan wie je kon zien dat hij baalde als een trainingspartijtje verloren ging. Hij is een typisch voorbeeld van een speler bij wie mentaliteit meer doorslaggevend is geweest dan het talent.''
De route naar succes ging voor Huntelaar via het Apeldoornse bospad - dat loopt langs bouwketen en schuren met gebladderde verf - en eindigt aan de rand van het hoofdveld, net onder het scorebord, met uitzicht op de tribune achter de goal aan de overkant: sinds donderdag de Klaas-Jan Huntelaartribune.
Huntelaar: ''Dat is wel apart. Meestal noemen ze een tribune pas naar je wanneer je wat ouder bent. Of overleden. Maar ik ben er wel blij mee. Het is toch een vorm van waardering.''
In het doel voor zijn eigen tribune scoorde Huntelaar in de wedstrijd tegen TOP Oss zijn eerste doelpunt (van de in totaal 26) voor AGOVV. Zijn eerste ook als
profvoetballer. ''Hij was nog mooi ook. Ik kreeg in het strafschopgebied de bal, die ik met mijn hak meenam. Ik zette mijn lichaam tussen de bal en een tegenstander en schoot met links in de hoek.''
Een week later tegen Heracles scoorde hij drie keer uit een strafschop. Huntelaar: ''Toen was ik ineens topscorer van de eerste divisie. Zo is het daar allemaal een beetje begonnen. Denk ik.''
Gewoon op naar de 10 voor Klaas vandaagquote:Op zondag 30 september 2007 10:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Mooi stuk
Ik ben benieuwd vandaag. Zou lekker zijn als hij er weer twee in weet te prikken.
Dat laatste vooral. Omdat Ajax nu zonder "10" speelt, moet hij zich ook veel vaker terug laten zakken, omdat hij anders helemaal geen bal krijgt. Des te knapper dat hij er ook nog zoveel ballen inschiet. Met Perez achter hem weet ik zeker dat hij er nog veel meer had gescoort.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Na dit jaar naar een echte topclub. Is dit seizoen echt werelds begonnen.. en is voetballend enorm gegroeid.
zekerquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Na dit jaar naar een echte topclub. Is dit seizoen echt werelds begonnen.. en is voetballend enorm gegroeid.
Nadat hij de 3-1 had gescoord toen hij naar de keeper rende, en toen de keeper de bal los liet. Toen kreeg Huntelaar een vrije trap tegen en toen zei hij dat.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wanneer zei Klaas dat?
Gifje?quote:
Merciquote:
quote:
Wat denken jullie zou ie zich kunnen reden in London tussen de sterren als Drogba, Svechenko (in minder mate dan.) en kalou. Of tegen top verdedigers als Ferdinand, Carragher is wel een ander niveau als Auassar van VVV.quote:'Rijkaard en KJH moeten Ten Cate volgen'
dinsdag 09 oktober, door PO, Mokum, 10:49u, Telegraaf
AMSTERDAM - De Engelse krant The Daily Mail weet precies waarom Henk ten Cate per direct is vastgelegd door Chelsea. In het kielzog van de bij Ajax vertrekkende coach zullen namelijk coach Frank Rijkaard en aanvaller Klaas-Jan Huntelaar naar Londen moeten volgen.
Rijkaard moet volgend jaar zomer dan de opvolger worden van de huidige trainer Avram Grant, waardoor Chelsea met het voormalige succesduo Rijkaard/Ten Cate een glorieuze toekomst tegemoet kan zien. Rijkaard stata momenteel nog onder contract bij Barcelona.
In de periode tussen 2003 en 2006 beleefden Rijkaard en Ten Cate grote successen bij Barcelona. In Spanje was Ten Cate destijds de rechterhand van Rijkaard.
Chelsea heeft dus grootse plannen. Want volgens The Daily Mail zal clubeigenaar Roman Abramovich in de winterstop ook al een poging gaan wagen om Huntelaar naar Londen te halen
Jeetje ik ben het met je eens.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:37 schreef BonJovi het volgende:
Ik denk dat Huntelaar niet bij Chelsea past, Drogba is al de man daar. Hij kan beter naar een andere club gaan als hij gaat.
Drogba zie ik wel vertrekken naar de eventuele nieuwe club van Mourinho. Die was toch naar verluidt zeer boos over diens vertrek en ziet het niet zitten in Grant.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:37 schreef BonJovi het volgende:
Ik denk dat Huntelaar niet bij Chelsea past, Drogba is al de man daar. Hij kan beter naar een andere club gaan als hij gaat.
Eens, hij is bij Ajax van goede spits naar goede voetballer in de spits gegaanquote:Op zondag 28 oktober 2007 18:29 schreef Chadi het volgende:
Hij is behalve scorend ook voetballend zeer belangrijk voor Ajax.
Hij heeft dit seizoen gescoord tegen AZ, Groningen, Heerenveen gescoord, dat is gewoon prima. Dat hij daarnaast nog vaker scoort tegen kutploegen is ook mooi.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 02:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[geleuter over dat KJH alleen tegen RBC scoort.]
Nog wel ver weg van "Goaltjes Piet" denk ik?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 22:17 schreef Aanvoerder het volgende:
73!!!
Gedeeld 23e in de topschutters lijst aller tijden van Ajax naast Jan van Dort en Erwin van Wijngaarden!
Ja, Huntelaar heeft er 47 geloof ik.quote:Op donderdag 1 november 2007 19:39 schreef Fides het volgende:
Worden in die lijst niet alleen de competitiedoelpunten geteld?
Dit zegt veel over hoezeer je het Nederlands voetbal overschat. Huntelaar verzuimde juist om meer te scoren en assists te maken. Dat hij dieptes kon zoeken, omdat een zwak Heerenveen Ajax mocht proberen te 'belegeren' in eigen huis, is aardig, maar dan moet dat ook resultaat hebben.quote:Op donderdag 1 november 2007 00:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Weer een supergoede wedstrijd hoor. Veel gestreden, veel aan de bal geweest. Overstapjes, doorkoppen, dieptes zoeken. Alleen het afmaken was minder scherp.
tis goed opa.quote:Op donderdag 1 november 2007 19:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dit zegt veel over hoezeer je het Nederlands voetbal overschat. Huntelaar verzuimde juist om meer te scoren en assists te maken. Dat hij dieptes kon zoeken, omdat een zwak Heerenveen Ajax mocht proberen te 'belegeren' in eigen huis, is aardig, maar dan moet dat ook resultaat hebben.
Supergoed schaal ik derhalve bij tot redelijk en ik hoop dat de voetbalprofessoren in den lande hem er alsnog op aan zullen spreken. Immers is Huntelaar Neerlands hoop, de nieuwe Van Basten. Als ie zo doorgaat haalt Nederland geen kwartfinale op een eindtoernooi meer
quote:Op donderdag 1 november 2007 19:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dit zegt veel over hoezeer je het Nederlands voetbal overschat. Huntelaar verzuimde juist om meer te scoren en assists te maken. Dat hij dieptes kon zoeken, omdat een zwak Heerenveen Ajax mocht proberen te 'belegeren' in eigen huis, is aardig, maar dan moet dat ook resultaat hebben.
Supergoed schaal ik derhalve bij tot redelijk en ik hoop dat de voetbalprofessoren in den lande hem er alsnog op aan zullen spreken. Immers is Huntelaar Neerlands hoop, de nieuwe Van Basten. Als ie zo doorgaat haalt Nederland geen kwartfinale op een eindtoernooi meer
Kan het een Ajax-fan ook niet verwijten. Komen klagen dat je beste spits al niet de zaken aanpakt zoals zou moeten, dat is niet logisch, dan kan je je club net zo goed niet steunen. Huntelaar had moeten afgeven, dat deed hij niet. En creëeren ook weinig, tegen een full-risk Heerenveen.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:28 schreef toma het volgende:
[..]
tis goed opa.
Huntelaar was gewoon weer de beste van Ajax. 't zat m niet mee in de afronding maar overal toch een dikke voldoende voor hem.
Eerlijk gezegd is mij dat ook niet helemaal duidelijk. Maar heeft Van der Vaart er in de competitie alleen al meer dan 50 gemaakt? Dat geloof ik eerlijk gezegd niet.quote:Op donderdag 1 november 2007 19:39 schreef Fides het volgende:
Worden in die lijst niet alleen de competitiedoelpunten geteld?
Jawel, 52 doelpunten in de competitiequote:Op vrijdag 2 november 2007 17:41 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd is mij dat ook niet helemaal duidelijk. Maar heeft Van der Vaart er in de competitie alleen al meer dan 50 gemaakt? Dat geloof ik eerlijk gezegd niet.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:52 schreef De_Postbode het volgende:
Als Huntelaar naar één Engelse club zou moeten is dat United.
Toen VdV nog de nieuwe cruijf was liep hij bijna 1 op 1.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:41 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd is mij dat ook niet helemaal duidelijk. Maar heeft Van der Vaart er in de competitie alleen al meer dan 50 gemaakt? Dat geloof ik eerlijk gezegd niet.
2010quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang staat hij nog onder contract?
nou goed, het duurt niet lang meer voordat KJH in de club van 50 zit.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:46 schreef RayMania het volgende:
[..]
Jawel, 52 doelpunten in de competitie.
Dat gaat ook gebeuren.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus Ajax moet hem aan het eind van het seizoen verkopen
Hoeft niet, kijk maar naar Kezman.quote:Op maandag 5 november 2007 00:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Om een transfer te maken vanuit Nederland moet je of uitblinken in Europa en/of uitblinken op internationaal niveau
Lekker boeiend als hij er maar staat tegen Feyenoordquote:Op maandag 5 november 2007 00:49 schreef Steve_I. het volgende:
och gut, broer konijn durft geen pingels meer aan
Gelukkig blonk Kuyt zo uit dat hij Feyenoord persoonlijk de finale van de CL in schoptequote:Op maandag 5 november 2007 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ten eerste blonk die uit in de UEFA Cup(topscoorder) en 2e is geen club die na Kezza de zelfde fout zal maken
Nee, kijk het zit zo: Ajax leeft in een parallele dimensie waar de tegenstanders virtueel zijn en dus ingesteld zijn op het laagste niveau en die resultaten tellen hier mee en daarom staat Ajax nu bovenaan. Maar als ze tegen echte ploegen moeten spelen (dus niet virtueel), verliezen ze en daarom worden ze geen kampioen.quote:Op maandag 5 november 2007 08:26 schreef Suijk het volgende:
Echte tegenstanders.De rest was nep ofzo?
Alleen PSV en Feyenoord tellen, dat weet je toch.quote:Op maandag 5 november 2007 08:26 schreef Suijk het volgende:
Echte tegenstanders.De rest was nep ofzo?
Dat vraag ik me dus af. Huntelaar zit volgens mij inmiddels wel aan zijn top. Dit niveau kan hij wellicht wel vasthouden, maar ik denk niet dat hij nog veel beter zal worden. Bij een club als (bijvoorbeeld) Everton of Fulham zou Klaas-Jan prima mee kunnen, maar ik denk dat hij te kort komt om te slagen bij de echte Europese top. Ik denk dat een transfer naar een topclub voor Klaas-Jan valt of staat met hoe de buitelandse scouts hun werk doen. Kijken zij naar statistiek, of kijken zij naar kwaliteit?quote:Op maandag 5 november 2007 01:48 schreef rubbereend het volgende:
ik denk dat ajax bang moet zijn dat er in de winterstop al dikke biedingen binnen komen
quote:Twijfels bij Huntelaar na vijf op acht
Na zijn enorme misser tegen Roda JC vroeg Klaas-Jan Huntelaar zich hardop af of het geen tijd is dat iemand anders de strafschoppen neemt bij Ajax. Van de laatste acht penalty's miste de spits er liefst drie.
'Misschien moet iemand anders 'm voortaan maar nemen', baalde Huntelaar na afloop van het met 4-2 gewonnen duel met Roda. Bij een tussenstand van 3-2 mikte de aanvoerder huizenhoog over.
Van zijn missers van de afgelopen periode was die tegen Slavia Praag het meest kostbaar. Mede doordat Huntelaar een strafschop onbenut liet, liep Ajax plaatsing voor de Champions League mis.
In dat geval doet hij het uitstekend. Vorig seizoen vier goals in vier wedstrijden.quote:Op maandag 5 november 2007 10:56 schreef RayMania het volgende:
[..]
Alleen PSV en Feyenoord tellen, dat weet je toch.
Wat je uitstekend noemt, Kezman scoorde er veel meer!quote:Op maandag 5 november 2007 12:05 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
In dat geval doet hij het uitstekend. Vorig seizoen vier goals in vier wedstrijden.
maduroquote:Op dinsdag 6 november 2007 21:09 schreef RayMania het volgende:
Alleen vraag ik mij wel af wie dan de echte penaltyman is bij Ajax. Heitinga kan ze nemen, maar verder? Luque?
Zoiets rechtvaardigt dat Huntelaar met zijn armen gaat zwaaienquote:Op zondag 25 november 2007 19:30 schreef BonJovi het volgende:
Hij trok Huntelaar eerst beter kijken.
verklaar je naderquote:Op zondag 25 november 2007 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is toch al zijn 20e?
Om een of andere reden geldt voor hem de konijn wet
quote:Op zondag 25 november 2007 19:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is toch al zijn 20e?
Om een of andere reden geldt voor hem de Vennegoor of Hesselink wet
Nee, het was niet alsof de tegenstander er een bloedneus ofzo aan overhield.quote:Op zondag 25 november 2007 20:13 schreef BonJovi het volgende:
Was ook geen elleboog waar hebben we het over
het was een dubieus moment. Het kwam van 2 kanten, vd Schaaf trok aan Huntelaar en Klaas weerde zich af en sloeg daardoor vd Schaaf in zn gezicht. Hij had Klaas-Jan rood kunnen geven maar hij had ook een strafschop kunnen geven. Denk dat de scheids zo onbewust de beste beslissing heeft genomen.quote:Op zondag 25 november 2007 20:17 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Nee, het was niet alsof de tegenstander er een bloedneus ofzo aan overhield.
ik denk niet dat het bewust was.quote:Op zondag 25 november 2007 20:27 schreef MaxPower het volgende:
Een elleboog staat altijd los van een spelsituatie en moet altijd (al dan niet achteraf) bestraft worden.
Gaat me meer om de rechtvaardigheid. Alves geschorst, dan Huntelaar ook.quote:Op zondag 25 november 2007 20:40 schreef BonJovi het volgende:
Ik dacht dat Huntelaar geliefd was bij onze vrienden uit Friesland
pff dat programma begint ook steeds vroeger...quote:Op zondag 25 november 2007 20:45 schreef BonJovi het volgende:
Half 10 bij studio voetbal zal er wel over gepraat worden we zullen het dan beter zien.
Maar dan moet het ook wel een elleboog zijn.quote:Op zondag 25 november 2007 20:27 schreef MaxPower het volgende:
Een elleboog staat altijd los van een spelsituatie en moet altijd (al dan niet achteraf) bestraft worden.
Ja en?quote:Op zondag 2 december 2007 18:49 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ajax-jubileum zonder glans voor Huntelaar
02/12/2007 16:58
Klaas-Jan Huntelaar heeft in de verloren thuiswedstrijd tegen NAC Breda (1-3) een mijlpaal bereikt als speler van Ajax. De Oranje-international maakte in de slotfase zijn vijftigste competitiedoelpunt in Amsterdamse dienst.
Huntelaar had slechts 61 duels nodig om tot zijn jubileumgoal te komen. Daarmee is hij onder meer sneller dan voormalig Ajax-goalgetter Marco van Basten.
Huntelaar maakte de meeste van zijn vijftig competitiegoals tegen Sparta Rotterdam (vijf). Ook tegen Excelsior, De Graafschap, Heracles Almelo, RBC Roosendaal en Vitesse kwam de spits vaak tot scoren (allen vier).
Met de nederlaag tegen NAC kwam er een einde aan een bijzondere reeks van Huntelaar in dienst van Ajax. De Amsterdammers waren vķķr het duel van zondag liefst 23 competitieduels op rij ongeslagen gebleven wanneer Huntelaar telkens minimaal één keer scoorde.
De vijftig Eredivisiegoals van Huntelaar voor Ajax
Seizoen Duels Goals
2005/06 16 16
2006/07 32 21
2007/08 13 13
Totaal 61 50
Zo voorspelbaar jij. Deze 'discussie' is al zovaak geweest.quote:Op zondag 2 december 2007 19:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel van die 50 zou hij tegen eerste rijtje clubs gemaakt hebben
Stuk of 8?
Bij een vraag hoort een antwoordquote:Op zondag 2 december 2007 19:56 schreef RayMania het volgende:
[..]
Zo voorspelbaar jij. Deze 'discussie' is al zovaak geweest.
Wedstrijden tegen de kleintjes hoeven zeker niet gewonnen te worden? Jij oordeelt een spits nationaal gezien op alleen de doelpunten tegen PSV, Feyenoord en AZ en vergeet de rest? Noem eens een paar spitsen op die in Nederland spelen en die jij goed vindt?
Het hele rijtje wat jij opnoemt weet ook maar amper tegen kleintjes te scoren, hoe zou dat toch komen? Dit seizoen alleen N'Kufo tegen Feyenoord, Farfán tegen AZ, Dembélé tegen Ajax en Koevermans tegen Feyenoord. Wel vier goals, matige spitsen?quote:Op zondag 2 december 2007 19:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Farfan, Makaay, Alves, Dembele, N'Kufu, Koevermans
Dan is Charisteas een betere spits dan Koevermans.quote:Op zondag 2 december 2007 20:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk maar naar de prijzen die ze gewonnen hebben
Das stimmt.quote:Op zondag 2 december 2007 20:17 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dan is Charisteas een betere spits dan Koevermans.
Ik stelde drie vragen, jij beantwoorde alleen mijn derde vraag. Doe ook eens vraag één en twee beantwoorden dan. Vraagtekens staan niet voor niks achter een zin.quote:Op zondag 2 december 2007 20:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je vroeg wat goede spitsen waren niet hoe vaak ze scoorden
quote:Op zondag 2 december 2007 19:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Bij een vraag hoort een antwoord
Ik ken je afkeer tegen Ajax en je liefde voor PSV nu onderhand wel.quote:Op zondag 2 december 2007 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, dat is hij niet
Farfan is spits van een club die succes heeft. Huntelaar van een club wiens grootste prestatie is om de beker te winnen
Zie een post boven je reactiequote:Op zondag 2 december 2007 20:22 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik ken je afkeer tegen Ajax en je liefde voor PSV nu onderhand wel.
Maar Charisteas is dus beter dan Koevermans als spits?
Dan doet Den Ouden niet echt onder voor Alves dus ?quote:Op zondag 2 december 2007 20:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kijk maar naar de prijzen die ze gewonnen hebben
Nee, Farfán is een spits van het almachtige PSV waar jij op geilt. Als hij met duizenden prijzen bij Ajax had gespeeld, had jij hem nog een slechte spits genoemd. Bij PSV is het werelds wat hij doet. Geweldig als hij de 3-0 en 4-0 maakt tegen een degradatieclub en het leuke hartje maakt naar zijn familie in Peru, maar als Huntelaar tachtig keer weet te scoren tegen een kleintje is het een kutspitsquote:Op zondag 2 december 2007 20:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, dat is hij niet
Farfan is spits van een club die succes heeft. Huntelaar van een club wiens grootste prestatie is om de beker te winnen
De Graafschap natuurlijk! Farfán scoorde slechts één keer, Huntelaar vier keer!quote:Op zondag 2 december 2007 20:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke grote wedstrijd heeft Ajax onder de bezielende leiding en het enorme scorende vermogen van KJH al gewonnen?
Welke grote wedstrijd heeft Ajax ook al weer gewonnen met Huntelaar?quote:Op zondag 2 december 2007 20:25 schreef RayMania het volgende:
[..]
Nee, Farfán is een spits van het almachtige PSV waar jij op geilt. Als hij met duizenden prijzen bij Ajax had gespeeld, had jij hem nog een slechte spits genoemd. Bij PSV is het werelds wat hij doet. Geweldig als hij de 3-0 en 4-0 maakt tegen een degradatieclub en het leuke hartje maakt naar zijn familie in Peru, maar als Huntelaar tachtig keer weet te scoren tegen een kleintje is het een kutspits. Het zit diep hč, hoe Huntelaar persoonlijk de dubbel wist te onthouden in 2006? Of kwam de 1-5 harder aan?
Er staan nog twee vragen open, slimmerd. Vraag = antwoord, toch?quote:Op zondag 2 december 2007 20:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Toch maar eens wat oudere quotes gaan zoeken dan van mij
de 1-5 overwinning tegen PSV?quote:Op zondag 2 december 2007 20:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Welke grote wedstrijd heeft Ajax ook al weer gewonnen met Huntelaar?
Of de bekerfinale, maar die twee goals zullen wel niet tellen want Ball verdedigde niet goedquote:Op zondag 2 december 2007 20:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
de 1-5 overwinning tegen PSV?Je weet wel die wedstrijd, waar Farfan niet wist te scoren.
Je vergeet de Graafschap.quote:Op zondag 2 december 2007 20:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Of de bekerfinale, maar die twee goals zullen wel niet tellen want Ball verdedigde niet goed!
Verder zat goals in de playoffs en competitie tegen Feyenoord, gescoord tegen AZ (dit seizoen nog). Meer clubs om je als spits tegen te bewijzen zijn er niet, toch?
Het is later gewoon erkend dat Huntelaar een overtreding maakte, zoals ook een Ajax buitenspel-doelpunt bij visie van Kloeg achteraf is opgehelderd, daar wordt nu gewoon om gelachen.quote:Op zondag 2 december 2007 20:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Of de bekerfinale, maar die twee goals zullen wel niet tellen want Ball verdedigde niet goed!
Belangrijke wedstrijdenquote:Op zondag 2 december 2007 20:33 schreef RayMania het volgende:
[..]
Verder zat goals in de playoffs en competitie tegen Feyenoord, gescoord tegen AZ (dit seizoen nog). Meer clubs om je als spits tegen te bewijzen zijn er niet, toch?
Belangrijke wedstrijden, je weet wel die wedstrijden waar het erom gaatquote:Op zondag 2 december 2007 20:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
de 1-5 overwinning tegen PSV?Je weet wel die wedstrijd, waar Farfan niet wist te scoren.
Die speelt Ajax niet zo veel meer de laatste tijd.quote:Op zondag 2 december 2007 23:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Belangrijke wedstrijden
Komt omdat er een 9 staat die choked als het belangrijk wordtquote:Op zondag 2 december 2007 23:33 schreef Radegast het volgende:
[..]
Die speelt Ajax niet zo veel meer de laatste tijd.
Ligt ook aan de rest van het elftal hoor.quote:Op zondag 2 december 2007 23:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Komt omdat er een 9 staat die choked als het belangrijk wordt
je praat poep, pannekoek.quote:Op zondag 2 december 2007 23:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als je een goede spits koopt win je misschien weer wat
Ja vast, alleen Ibrahimovic, Rooney en Eto'o zullen het beter dan dan Klaas-Jan. Maar jij bekijkt alles vanuit een PSV-verrekijker met een anti-Ajax lens, dus hoe kun je een argument van jou nou serieus nemen als je denkt dat iemand die 1 op 1 loopt na 13 wedstrijden een slechte spits is?quote:Op zondag 2 december 2007 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, hoor.
Wedden dat je met een bejaarde Nigeriaan meer kans hebt dat je wint dan met Konijn?
Ajax heeft elke belangrijke wedstrijd verloren. Maar veel plezier met 5 goals tegen Excelsiorquote:Op zondag 2 december 2007 23:51 schreef toma het volgende:
[..]
Ja vast, alleen Ibrahimovic, Rooney en Eto'o zullen het beter dan dan Klaas-Jan. Maar jij bekijkt alles vanuit een PSV-verrekijker met een anti-Ajax lens, dus hoe kun je een argument van jou nou serieus nemen als je denkt dat iemand die 1 op 1 loopt na 13 wedstrijden een slechte spits is?
quote:Op zondag 2 december 2007 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wedden dat je met een bejaarde Nigeriaan meer kans hebt dat je wint dan met Konijn?
Dacht dat we het over Klaas-Jan hadden ipv Ajax? Collectieve prestaties vergelijken met individuele is als appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 2 december 2007 23:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ajax heeft elke belangrijke wedstrijd verloren. Maar veel plezier met 5 goals tegen Excelsior
Jij hebt er kijk op.quote:Op zondag 2 december 2007 23:57 schreef rubbereend het volgende:
tijd voor de volgende stap voor Huntelaar, hij is wel klaar in Nederland
Naar Belgie inderdaadquote:Op zondag 2 december 2007 23:57 schreef rubbereend het volgende:
tijd voor de volgende stap voor Huntelaar, hij is wel klaar in Nederland
Dan is er van zijn eerste stapje naar het buitenland geen sprake van een flop zoals bij Kezman wel het geval was.quote:Op maandag 3 december 2007 00:09 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Naar Belgie inderdaad
Als Kezman de stap naar Engeland kon maken kan Huntelaar dat eerder.quote:Op maandag 3 december 2007 00:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is maar net wat je verstaat onder stapje natuurlijk
Met wat, al z'n doelpunten in de CL?quote:Op maandag 3 december 2007 00:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kezman blonk uit in Europa
Sorry maar hij heeft Chelsea, Atletico & en nu Fener weten te versleten maar imponeren? Never nooit. Het was een goede doelpuntenmachine waar jullie aan hebben mogen ruiken. In Europa heeft hij geen potten weten te breken.quote:Op maandag 3 december 2007 00:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
3 titels, 3 keer topscoorder van Nederland, topscoorder UEFA cup
Inderdaad gefaald
quote:Op maandag 3 december 2007 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Topscoorder UEFA Cup
6 titels tegen 0 titelsquote:Op maandag 3 december 2007 00:21 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Sorry maar hij heeft Chelsea, Atletico & en nu Fener weten te versleten maar imponeren? Never nooit. Het was een goede doelpuntenmachine waar jullie aan hebben mogen ruiken. In Europa heeft hij geen potten weten te breken.
nee, UEFA cup dat is top-niveau.quote:Op maandag 3 december 2007 00:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Topscoorder UEFA Cup
Collectieve prestaties vergelijken met indivuele is als appels met peren vergelijken.quote:Op maandag 3 december 2007 00:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
6 titels tegen 0 titels
Vraag maar aan Modricquote:
Met een kut nummer 9 wordt je nooit kampioenquote:Op maandag 3 december 2007 00:31 schreef toma het volgende:
[..]
Collectieve prestaties vergelijken met indivuele is als appels met peren vergelijken.
quote:Op maandag 3 december 2007 00:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Met een kut nummer 9 wordt je nooit kampioen
Okee, dat klopt.quote:Op maandag 3 december 2007 00:43 schreef Cyberia18 het volgende:
Euh Gatorade Cup finale vorig jaar. Ajax-PSV: 2-1.
Wie bezorgde daar Ajax de beker? Juist ja.
Het gaat er dan ook om dat hij alleen scoort tegen kutclubs en vrijwel nooit tegen goede clubs of als het belangrijk wordtquote:Op maandag 3 december 2007 00:37 schreef Fides het volgende:
Ergens heeft DAM wel een punt. Huntelaar heeft volgens mij nog nooit Ajax - Feyenoord/AZ/PSV/CL wedstrijd in zijn eentje voor ons gewonnen. Maar dat geleuter dat hij enkel tegen de kleintjes scoort slaat nergens op. Tuurlijk maakt hij maar 25% van zijn goals tegen ploegen uit het linkerrijtje. Dat doen Farfan, Koevermans, Lazovic, Makaay etc. allemaal net zo goed volgens mij.
maar scoren tegen Inter Milaan is soms ook bezwijken onder grote druk?quote:Op maandag 3 december 2007 01:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Choke_%28sports%29
Jammer dat Klaas-Jan er niet bij staat
ja natuurlijk.quote:Op maandag 3 december 2007 01:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik heb het over zijn carriere niet over een wedstrijd
Je hoeft niet in alle belangrijke wedstrijden te scoren, voetbal is een teamsport en een spits hoeft wedstrijden niet persoonlijk te winnen. Ik vind dat Huntelaar er vaak genoeg heeft gestaan in belangrijke wedstrijden. Bekerfinale, CL tegen Inter, Werder Bremen thuis, playoff wedstrijden tegen Feyenoord (twee seizoenen), halve finale beker tegen Roda in de 92e minuut, nog wat andere Europese wedstrijden. Ik ken geen één spits die altijd scoort, Farfán bijvoorbeeld heeft van de week weer voor het eerst sinds twee jaar Europees gescoord. Wil jij hem op basis van dat betitelen als een slechte spits?quote:Op maandag 3 december 2007 00:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook om dat hij alleen scoort tegen kutclubs en vrijwel nooit tegen goede clubs of als het belangrijk wordt
Choker
Door wie werd Ajax ook al weer uitgeschakeld dat jaar?quote:Op maandag 3 december 2007 01:25 schreef toma het volgende:
[..]
ja natuurlijk.
Een losse wedstrijd hoort niet bij zijn carriere, als je een argument aansnijdt dat hij een 'choker' is dan moet je kijken naar de belangrijkste wedstrijden tegen de grootste clubs. En op wedstrijden als tegen Inter Milaan, de beker-finale of voorronde Champions League en een eindtoernooi zoals het EK onder 21 staat totaal geen druk.
Maar er staat al helemaal geen druk op je als je als duurste aankoop in de historie van Ajax in een half jaar een seizoen moet redden.
Hoe doet Ajax het in Europa?quote:Op maandag 3 december 2007 01:38 schreef patrickt37 het volgende:
Iedereen zal wel weer roepen, wat een kut spits.
Inderdaad, wat een kutspits, hij loopt tot nu toe 1 op 1. Echt gewoon slecht te noemen.
Farfan is een topspitsquote:Op maandag 3 december 2007 07:26 schreef RayMania het volgende:
[..]
Je hoeft niet in alle belangrijke wedstrijden te scoren, voetbal is een teamsport en een spits hoeft wedstrijden niet persoonlijk te winnen. Ik vind dat Huntelaar er vaak genoeg heeft gestaan in belangrijke wedstrijden. Bekerfinale, CL tegen Inter, Werder Bremen thuis, playoff wedstrijden tegen Feyenoord (twee seizoenen), halve finale beker tegen Roda in de 92e minuut, nog wat andere Europese wedstrijden. Ik ken geen één spits die altijd scoort, Farfán bijvoorbeeld heeft van de week weer voor het eerst sinds twee jaar Europees gescoord. Wil jij hem op basis van dat betitelen als een slechte spits?
Maar wáárom dan precies? Doelpunten in belangrijke wedstrijden? Doelpunten tegen Ajax, AZ of Feyenoord en niet tegen kleintjes? Omdat hij met zijn club vier prijzen heeft gewonnen, terwijl voetbal een teamsport is en geen individuele sport? Omdat hij tot deze week twee jaar lang droog stond in Europa? Omdat hij belangrijke wedstrijden voor PSV persoonlijk heeft gewonnen? Zes vragen, beantwoord je ze?quote:Op maandag 3 december 2007 08:08 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Farfan is een topspits
Dus omdat Ajax als team niet meer Europees speelt is Huntelaar een kutspits? Hij heeft dit seizoen dus geen enkele manier meer om zich te bewijzen. Oh, en in de wedstrijd tegen Zagreb bijvoorbeeld was Huntelaar de enige die echt wilde presteren, hij scoorde op doorzettingsvermogen twee keer bij een 0-3 achterstand en maakte er 2-3 van. Dat zijn belangrijke goals, bij 3-3 was Ajax gewoon door, dķķr Huntelaar.quote:Op maandag 3 december 2007 08:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoe doet Ajax het in Europa?
Adem in, adem uit...quote:Op maandag 3 december 2007 08:49 schreef RayMania het volgende:
Laat maar, laatste keer dat ik hier reageer. Je bent sinds je ban echt geen steek veranderd. Volgens mij heb je niet door dat FOK! een discussieforum is en de manier waarop jij discussiert is uiterst triest. Geloof vooral je eigen bekrompen mening maar. Geil op die Argentijnse en PSV-spelers, kots op Torres, Huntelaar, Benítez, zeg dat Bergkamp geen legende is, maar in 2004 wel, geef overal maar je mening zonder ook maar één keer met argumenten te komen of überhaupt een wedstrijd gezien te hebben. Reageer vooral niet op mensen die je statistisch en met feiten omver lullen. Succes ermee, held.
Dus je geeft je mening zonder iets gezien te hebben? Alleen op statistieken. Scorebordexpertquote:Op maandag 3 december 2007 08:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik geef mening zonder een live wedstrijd te hebben gezien
Hoe word een spits verneukt als ie 13 goals in 13 wedstrijden heeft?quote:Op maandag 3 december 2007 19:12 schreef okee6 het volgende:
Je kunt Huntelaar natuurlijk prijzen voor zo'n doorzettingsvermogen. Hij is tenslotte combinerend blijven spelen, terwijl hij toch zuiver afmaker is. Maar je bent dat niet verplicht. Als iemand als DAM zou zeggen dat Huntelaar dom is, omdat hij besloten heeft die achterlijke speelwijze te accepteren, dan heeft ie groot gelijk. Ondanks al die users met rode brillen op, die op Klaas-Jan en Ajax fappen.
Huntelaar wordt verneukt, en hij werkt daar openlijk zelf aan mee. Hoog tijd voor vertrek. De kwestie is: zal ie het zelf zien?
Hij kan er ook niets aan doen dat hij in de Mickey Mouse competitie speelt. Zijn marktwaarde wordt bovendien hoger als hij beter zou renderen. En als hij Europees mocht spelen.quote:Op maandag 3 december 2007 19:14 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Hoe word een spits verneukt als ie 13 goals in 13 wedstrijden heeft?
Daar ben ik het niet mee eens. Toen hij bij Heerenveen voetbalde was heel het elftal op hem afgestemd, dat doen ze nu ook met Alves. Bij Ajax ligt dat anders, daar komt de tactiek eerst en de posities worden dan ingevuld met de beste spelers. Bij Ajax is het zo dat een spits de bal moet kaatsen en zich soms moet laten terug zakken bij balbezit. Wanneer er een goede voorzet komt zie je de echte klasse van Huntelaar, 9 van de 10 goede voorzetten is een doelpunt. Het maakt dan vaak niet uit hoe de bal aankomt want hij maakt er altijd wel wat van.quote:Op maandag 3 december 2007 19:12 schreef okee6 het volgende:
Je kunt Huntelaar natuurlijk prijzen voor zo'n doorzettingsvermogen. Hij is tenslotte combinerend blijven spelen, terwijl hij toch zuiver afmaker is. Maar je bent dat niet verplicht. Als iemand als DAM zou zeggen dat Huntelaar dom is, omdat hij besloten heeft die achterlijke speelwijze te accepteren, dan heeft ie groot gelijk. Ondanks al die users met rode brillen op, die op Klaas-Jan en Ajax fappen.
Huntelaar wordt verneukt, en hij werkt daar openlijk zelf aan mee. Hoog tijd voor vertrek. De kwestie is: zal ie het zelf zien?
Met Farfan zou Ajax beter voetballen en wel succes hebben.quote:Op maandag 3 december 2007 18:15 schreef rubbereend het volgende:
Farfan en Huntelaar zijn natuurlijk totaal onvergelijkbare spelers, waar Farfan eerder aanvaller is dan spits is Huntelaar een pure spits
Dat Ajax vroeg is uitgeschakeld(mede door hem) kost hem een transfer. Geen club die hem kan betalen neemt de eredivisie serieus en zijn kansen bij Oranje zijn ook kleinquote:Op maandag 3 december 2007 19:16 schreef okee6 het volgende:
[..]
Hij kan er ook niets aan doen dat hij in de Mickey Mouse competitie speelt. Zijn marktwaarde wordt bovendien hoger als hij beter zou renderen. En als hij Europees mocht spelen.
Oah, verstelen ervaring is wel wat overdreven. Hij was 22 ongeveer toen hij naar Ajax kwam, nog een hele carričre in het verschiet. Verder zijn er genoeg spitsen die een overstap maken naar Ajax, Feyenoord en PSV en die toch weten te scoren; Lazovic (succesvol bij Vitesse), Koevermans (versleten ervaring?), Makaay (versleten ervaring?), Koné (eigenlijk hetzelfde als Huntelaar; jong, uitgeblonken bij Roda JC).quote:Op maandag 3 december 2007 23:23 schreef okee6 het volgende:
Nu kopen ze versleten ervaring om het niveauverschil met voorheen te dempen. En dan komt ook een Huntelaar, succesvol bij Heerenveen, of een Machlas, succesvol bij Vitesse, of een Anastasiou, succesvol bij Roda JC, of een Olaf Lindenbergh, nuttig bij AZ, aan de beurt.
En dan zou een speler als Huntelaar toch echt al iets hebben moeten ruiken aan het vastgeroeste management, maar nee. Andere clubs zien dat natuurlijk ook gebeuren, die willen zo'n ambitieloze speler dan niet meer. Huntelaar zal kortom veel moeten scoren.
Wat bedoel je met laatste tijd? Kijk je naar de laatste wedstrijden of oordeel je over het gehele huidige seizoen?quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:31 schreef erkel het volgende:
Laatste tijd maar matigheid troef bij KJH. Pas de 4-0 of de 1-3 in blessuretijd erin prikken, als de verdedigers al met de wedstrijd klaar zijn in hun hoofd.
Ballen die van zijn voet afspringen en vertragend spel, heeft hij ook een beetje patent op de laatste tijd. Vorig seizoen was Huntelaar nog bepalend, maar op dit moment is hij uit vorm.
Dan kijk ik even naar de laatste 2 wedstrijden ja, maar het gevoel overheerst bij mij een beetje dat er een dalende lijn merkbaar is.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:40 schreef RayMania het volgende:
[..]
Wat bedoel je met laatste tijd? Kijk je naar de laatste wedstrijden of oordeel je over het gehele huidige seizoen?.
Donny de Groot beter dan Klaas Jan Huntelaar?quote:Op dinsdag 4 december 2007 03:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die is inderdaad beter dan KJH
Ja, daar heb je gelijk in. Laatste wedstrijden niet bepalend, maar overall gezien nog wel voldoende met openingsdoelpunten tegen AZ, Roda JC (resultaat winst) en beslissende treffers tegen Heracles, FC Utrecht (beiden 0-1) Verder nog een punt gered tegen Groningen en Sparta (beiden 2-2 gemaakt). Zal vast - en hopelijk - wel weer goedkomenquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:55 schreef erkel het volgende:
[..]
Dan kijk ik even naar de laatste 2 wedstrijden ja, maar het gevoel overheerst bij mij een beetje dat er een dalende lijn merkbaar is.
De ervaring kwam van Davids en Stam. Ajax kocht/koopt verder spelers die bij een andere club goed rendeerden, zo ook Huntelaar. Maar die worden dan bij Ajax in een rol gedwongen die ze niet 100% bevalt. Het resultaat is dat je club naar de haaien gaat.quote:Op dinsdag 4 december 2007 07:31 schreef RayMania het volgende:
[..]
Oah, verstelen ervaring is wel wat overdreven. Hij was 22 ongeveer toen hij naar Ajax kwam, nog een hele carričre in het verschiet. Verder zijn er genoeg spitsen die een overstap maken naar Ajax, Feyenoord en PSV en die toch weten te scoren; Lazovic (succesvol bij Vitesse), Koevermans (versleten ervaring?), Makaay (versleten ervaring?), Koné (eigenlijk hetzelfde als Huntelaar; jong, uitgeblonken bij Roda JC).
Ik vind Ajax in zijn algemeen niet echt spelers kopen die in een rol worden gedwongen. Vond het bij Huntelaar meer de schuld van Ten Cate, want onder Blind speelde Huntelaar beter dan vorig seizoen en begin dit seizoen. In zijn eerste seizoen rendeerde hij prima zonder ervaring, Stam, Davids en Gabri waren er bijvoorbeeld nog niet, dus ik denk dat dat niet echt meespeeltquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:50 schreef okee6 het volgende:
[..]
De ervaring kwam van Davids en Stam. Ajax kocht/koopt verder spelers die bij een andere club goed rendeerden, zo ook Huntelaar. Maar die worden dan bij Ajax in een rol gedwongen die ze niet 100% bevalt. Het resultaat is dat je club naar de haaien gaat.
van der Leegte is eigen jeugd!quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:27 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik vind Ajax in zijn algemeen niet echt spelers kopen die in een rol worden gedwongen. Vond het bij Huntelaar meer de schuld van Ten Cate, want onder Blind speelde Huntelaar beter dan vorig seizoen en begin dit seizoen. In zijn eerste seizoen rendeerde hij prima zonder ervaring, Stam, Davids en Gabri waren er bijvoorbeeld nog niet, dus ik denk dat dat niet echt meespeelt.
Verder koopt Ajax niet echt veel spelers, meer dan de helft wat wekelijks speelt is uit eigen jeugd. Verder is het logisch dat je de andere posities opvult met spelers die ergens anders hebben gepresteerd (Suárez, Luque, Rommedahl etc.). PSV doet dat ook (Koevermans, Lazovic, Zonneveld, Van der Leegte etc), maar heeft vooral de luxe dat het jonge talenten kan kopen die zich nog niet heel erg hebben bewezen, maar wel gelijk weten te presteren (Alex, Farfán, Gomes etc).
Davids ookquote:
ij noemt als een speler die is gehaald omdat hij ergens anders heeft gepresteerd, dat doe je met Davids nietquote:
Ik leg hem wel zo voor het inkoppen hč. Ik hap niet hoorquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:04 schreef rubbereend het volgende:
[..]
ij noemt als een speler die is gehaald omdat hij ergens anders heeft gepresteerd, dat doe je met Davids niet
Zou wel een stomme fout zijn. Hoop toch wel dat Huntelaar erbij is tegen AZ.quote:KNVB verbaast met schorsing voor Huntelaar
Het is nog onzeker of Klaas-Jan Huntelaar speelgerechtigd is voor het thuisduel met AZ op 13 januari. De KNVB meldt dat de spits van Ajax geschorst is omdat hij tegen VVV-Venlo zijn vijfde gele kaart dit seizoen kreeg.
Dat aantal wordt niet ondersteund door de gegevens die Voetbal International in zijn database heeft. Huntelaar kreeg geel tegen VVV, Willem II, NAC Breda en AZ en staat daardoor dus op vier. En die score levert nog geen schorsing op.
De KNVB is momenteel niet bereikbaar, maar lijkt een administratieve fout te hebben gemaakt. Huntelaar heeft immers geen gele kaarten meegenomen uit het afgelopen seizoen. Ook in het duel om de Johan Cruijff Schaal werd Huntelaar niet op de bon geslingerd.
Dat zegt net zoveel als de goals van Alves voor Heerenveen (remind Heracles)quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:57 schreef RayMania het volgende:
Op dit moment de waardevolste speler in de Eredivisie (doelpunten en assists opgeteld), een paar 'punten' voor op Makaay.
En dat terwijl Huntelaar toch niet echt een geweldig seizoen draait, kan beter.
Tegen Twente scoorde hij gewoon twee keer, maar omdat daar niet de winnende bijzat, is het niet goed genoeg? Omdat Emanuelson en Vertonghen Nkufo vrij lieten, is Huntelaar minder waardevol? Dat is echt een belachelijk argument. Tegen Groningen scoorde hij trouwens in de slotfase de 2-2.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:32 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat zegt net zoveel als de goals van Alves voor Heerenveen (remind Heracles)
Als hij er vaker was geweest, had Huntelaar werkelijk waardevol geweest. Geen winnende treffers tegen Twente, Groningen, NAC bijvoorbeeld, het doelpuntloos treffen met NEC of 'altijd lastig' Excelsior. En dan wil hij Europa in? Zo'n flinterdunne statistiek zou hem daarin kunnen sterken.
Als je behoudens de wedstrijd in Doetinchem als spits slechts eenmaal per wedstrijd scoren kunt, dan wordt de kwetsbaarheid achterin vanzelf punt van aandacht. En als je dan Colin of Emanuelson de schuld kan geven, dan is de keuze natuurlijk vlot gemaakt. Slimme supporters daar in Amsterdam.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:34 schreef BonJovi het volgende:
Dat we niet winnen door zijn goals ligt vooral aan onze verdediging slimmerd
Tegen Twente scoorde hij ook eenmaal, op zich is dat goed constant en waardevol. Zou hij niettemin de rode kaarten gewoon uitgedeeld krijgen, dan zakt hij snel door de vloer. In het buitenland komt hij daar niet mee weg.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:44 schreef RayMania het volgende:
[..]
Tegen Twente scoorde hij gewoon twee keer, maar omdat daar niet de winnende bijzat, is het niet goed genoeg? Omdat Emanuelson en Vertonghen Nkufo vrij lieten, is Huntelaar minder waardevol? Dat is echt een belachelijk argument. Tegen Groningen scoorde hij trouwens in de slotfase de 2-2.
Huntelaar besliste ook de wedstrijd tegen Utrecht, maar tegen Feyenoord en AZ was het niet alles. Dan moet je maar klasse kunnen tonen door tegen mindere tegenstanders de druk vroeg van de ketel te halen. Nu heeft de verdediging altijd het mes op de keel! Bovendien zijn door de duikelingen van Suárez de extra doelkansen die Huntelaar mist crucialer. Zoveel meer kun je er nu ook weer niet creëren met "een selectie voor half geld".quote:Genoeg spitsen in Nederland die ook af en toe droog staan, die ook tegen mindere clubs scoren en die ook niet altijd winnende treffers maken; Alves, Huntelaar, Koevermans, Lazovic, Suárez, Makaay. Iedereen doet het, is iedereen dan niet waardevol?
Huntelaar welquote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:09 schreef RayMania het volgende:
niemand scoort in 1 seizoen tegen Feyenoord, PSV en AZ (om even de concurrenten te noemen)
VI, ik neem aan dat jij tot 15 kan tellen. "Vrije trap ingetikt door Braafheid". Wat betreft kaarten, dat geeft alleen maar aan hoe ongeconcentreerd gespeeld wordt en dat waardevol relatief is.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:09 schreef RayMania het volgende:
Volgens Eredivisie.nl en Teletekst scoorde Huntelaar toch echt twee keer tegen Twente, ik weet niet wat jouw bron is? Verder een slap argument van die rode kaart, wat heeft dat met zijn voetballende kwaliteiten te maken?
quote:Iedereen heeft zijn mindere wedstrijden. Niet gescoord tegen Feyenoord? Best, volgende keer beter. Om een spits op 1 wedstrijd af te rekenen is zwak, dan kun je geen enkele spits meer goed noemen. Het blijft nog altijd een teamsport, geen individuele sport. Geen enkele spits scoort altijd, niemand scoort in 1 seizoen tegen Feyenoord, PSV en AZ (om even de concurrenten te noemen) (ja, Markus Berg, okay).
Huntelaar maakt veel meer minuten dan een Koevermans, Alves. Eerlijk zou zijn om het aantal pogingen als factor in de calculatie mee te nemenquote:Niemand scoort alleen maar belangrijke treffers. Ik zie wel dat Huntelaar 8 keer een goal heeft gescoord waarmee hij Ajax op voorsprong zette en 2 goals waarmee hij gelijk maakte. Beter dan bijvoorbeeld Makaay (5 om 1), Alves (2 om 1), Farfan (1 om 1), Koevermans (3 voorspronggoals), Lazovic (vier voorspronggoals), Nkufo (4 om 4), Suarez (4 om 1). Dat vind ik waardevol.
quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:51 schreef methodmich het volgende:
De KNVB toch niet? Dacht dat Infostrada of een andere soortgelijke instantie dat namens de KNVB doet. De KNVB bemoeit zich als het goed is niet met topscorerslijsten, omdat ze het technisch gezien niet interessant vinden wie een goal maakt. Staat ook niet op het wedstrijdformulier bijvoorbeeld.
quote:Eigen doelpunt of niet? 17 januari 2008
De laatste weken is er commotie ontstaan over het toekennen van doelpunten in de Eredivisie. De scheidslijn tussen een eigen doelpunt of een 'gewone goal' is niet altijd even duidelijk.
Bij het toekennen van doelpunten worden in principe de richtlijnen van Infostrada Sports aangehouden. Deze richtlijnen zijn in het verleden bepaald door John Fredrikstadt, de voorvader van de Nederlandse voetbalstatistiek. Bij het overnemen van zijn archief heeft Infostrada Sports zich ook gecommitteerd om de data in zijn geest bij te houden.
Er zijn regels bij het toekennen van een doelpunt, waarbij zoveel mogelijk in het voordeel van de aanvallende speler wordt beslist. De regel waar het de laatste weken vooral om gaat is: "Er is sprake van een eigen goal als de inzet van de aanvallende speler met redelijke zekerheid niet tussen de palen terecht was gekomen zonder tussenkomst van een speler van de tegenpartij."
Twee voorbeelden uit het recente verleden: Op 7 december 2007 maakt PSV in de 81ste minuut van de thuiswedstrijd tegen Roda JC de 1-4. Na een voorzet van Ibrahim Afellay schampt Danny Koevermans de bal. Zijn inzet was met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid naast gegaan, maar door ingrijpen van Roda-verdediger Jan-Paul Saeijs verdween de bal in het Roda-doel. In dit geval werd dus een eigen doelpunt toegekend.
Op 27 december 2007 ontvangt Ajax FC Twente. Het staat 1-1 als Klaas-Jan Huntelaar in de 76ste minuut een vrije trap neemt. Zijn inzet verdwijnt via Twente-verdediger Edson Braafheid in het doel. Maar ook zonder tussenkomst van Braafheid was de bal met grote zekerheid tussen de palen terecht gekomen. In dit geval wordt hier de goal toegekend aan de aanvallende speler.
De Eredivisie CV en de KNVB bekijken of de doelpunten in beide gevallen op juiste wijze zijn toegekend.
Jawel hoor.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:51 schreef methodmich het volgende:
Staat ook niet op het wedstrijdformulier bijvoorbeeld.
Sinds wanneer worden doelpuntenmakers daarop vermeld?quote:
Geen idee sinds wanneer, ik heb wel eens officiële wedstrijdformulieren onder ogen gekregen en daar staat het gewoon op.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:12 schreef methodmich het volgende:
[..]
Sinds wanneer worden doelpuntenmakers daarop vermeld?
Whehehe. Fantastisch. Tekent wel zijn gretigheid.quote:Ajax vraagt KNVB om opheldering goals Huntelaar
23/01/2008 09:15
EXCLUSIEF - De discussie over het exacte aantal competitiedoelpunten dat Ajacied Klaas-Jan Huntelaar dit seizoen achter zijn naam heeft staan, krijgt een vervolg.
Ajax heeft inmiddels bij de KNVB aangeklopt en wil opheldering over het exacte aantal competitiedoelpunten dat de aanvaller dit seizoen achter zijn naam heeft staan.
Hoewel Huntelaar volgens de officiële wedstrijdgegevens van de KNVB op achttien treffers staat, zijn er talloze media die Huntelaar een extra goal toekennen.
Dat spookdoelpunt dateert uit het thuisduel met FC Twente van 27 december 2007 (2-2), waarin FC Twente-verdediger Edson Braafheid een vrije trap van de Ajax-spits ongelukkig van richting veranderde.
De dienstdoende KNVB-official betitelde die goal als een eigen doelpunt van Braafheid, hetgeen dus ook op het officiële wedstrijdformulier van het duel te lezen is.
Op dringend verzoek van Huntelaar zelf heeft Ajax afgelopen maandag bij de KNVB aangegeven dat ze vraagtekens zet bij het toekennen van dat doelpunt.
'Scheidsrechter Luinge gaf na de wedstrijd al aan dat als we het niet met zijn lezing eens waren, we bij de KNVB konden reclameren', zegt teammanager David Endt tegen Voetbal International.
Inmiddels heeft Endt contact gezocht met Jaap Uilenberg, coördinator scheidsrechterszaken bij de voetbalbond. 'We willen weten wat nu precies de procedure is. Ik heb de indruk dat er nogal eens met twee maten wordt gemeten bij het toekennen van dit soort doelpunten', aldus Endt.
'Zoals iedere spits houdt Klaas-Jan zijn statistieken goed in de gaten. Dus als hij vraagt of hij we dat eens uit kunnen zoeken, dan doen we dat. We gaan knokken voor het doelpunt van Klaas. Zodat die bij de rechtmatige eigenaar terecht komt.'
Die kwam, zonder Braafheid, ook wel tussen de palen. Volgens dit criterium dus een goal voor Huntelaar.quote:"Er is sprake van een eigen goal als de inzet van de aanvallende speler met redelijke zekerheid niet tussen de palen terecht was gekomen zonder tussenkomst van een speler van de tegenpartij."
Niet mee eens, de keeper heeft een redelijke kans de bal te keren. Op het verkeerde been lukt dat niet, Braafheid laat hem kansloos, niet Hunty.quote:Op woensdag 23 januari 2008 11:29 schreef RayMania het volgende:
[..]
Die kwam, zonder Braafheid, ook wel tussen de palen. Volgens dit criterium dus een goal voor Huntelaar.
Een slap rollertje waar de keeper overheen duikt wordt ook gewoon als doelpunt aan de spits gegeven. Je weet vantevoren niet of de keeper de bal keert, dat is dus het criterium ook niet.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:08 schreef okee6 het volgende:
Niet mee eens, de keeper heeft een redelijke kans de bal te keren. Op het verkeerde been lukt dat niet, Braafheid laat hem kansloos, niet Hunty.
quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:09 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Een slap rollertje waar de keeper overheen duikt wordt ook gewoon als doelpunt aan de spits gegeven. Je weet vantevoren niet of de keeper de bal keert, dat is dus het criterium ook niet.
De regel is helder, waar de keeper goed staat opgesteldquote:"Er is sprake van een eigen goal als de inzet van de aanvallende speler met redelijke zekerheid niet tussen de palen terecht was gekomen zonder tussenkomst van een speler van de tegenpartij."
Dat is jouw interpretatie. De voetbalbond oordeelt (neutraal) dat de keeper de bal uit dat doelvak kan keren, hij is niet dood of al geklopt.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:14 schreef MaxPower het volgende:
De bal komt met redelijke zekerheid tussen de palen, dus doelpunt. De regel is inderdaad helder.
Er staat niets over een doelman in die regel. Nogmaals, voor hetzelfde geld laat hij de bal door zijn handen glippen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 12:18 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie. De voetbalbond oordeelt (neutraal) dat de keeper de bal uit dat doelvak kan keren, hij is niet dood of al geklopt.
Met behulp van camerabeelden kan je toch wel duidelijk zien of een bal tussen de palen was gekomen.quote:
Le-zen. Staat nergens iets over een doelman.quote:"Er is sprake van een eigen goal als de inzet van de aanvallende speler met redelijke zekerheid niet tussen de palen terecht was gekomen zonder tussenkomst van een speler van de tegenpartij."
Zijn we eindelijk van DAM af krijgen we zo'n andere koppigerd ervoor terugquote:Op woensdag 23 januari 2008 12:18 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie. De voetbalbond oordeelt (neutraal) dat de keeper de bal uit dat doelvak kan keren, hij is niet dood of al geklopt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |