Die is bij Huntelaar elk seizoen van toepassingquote:Op zondag 23 september 2007 20:57 schreef sjimz het volgende:
Kunnen we de Coen Dillen index alweer erbij pakken of is dat nog te vroeg?
1-1quote:Op zondag 23 september 2007 21:06 schreef donroyco het volgende:
Volgende week prijsschieten![]()
Ajax - VVV-Venlo
Als je Niedzielan bedoelt, dat is een Poolquote:Op zondag 23 september 2007 21:06 schreef Girth het volgende:
Die maffe Georgier (kan even niet op zijn naam komen, zegt wel genoeg) van NEC stond enkele seizoenen terug op 7 doelpunt na 3 wedstrijdenl; die heeft daarna ook geen pepernoot meer geraakt. Dus die index kan direct weer de koelkast in!![]()
Al is Klaas wel van een geheel andere orde natuurlijk..
Of misschien Gorgi Hristovquote:Op zondag 23 september 2007 21:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je Niedzielan bedoelt, dat is een Pool![]()
Nee, het was een Georgiër. Kan alleen even niet op z'n naam komen.quote:Op zondag 23 september 2007 21:08 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als je Niedzielan bedoelt, dat is een Pool![]()
Echt niet, KJH prikt er minimaal 2 inquote:
Ik ga eigelijk van minimaal 3 uit, cker als je ziet hoe Ajax de kansen benutquote:Op zondag 23 september 2007 21:16 schreef donroyco het volgende:
[..]
Echt niet, KJH prikt er minimaal 2 in![]()
quote:Nu al zijn eigen tribune
THOMAS RIJSMAN
Op sportpark Berg en Bos van AGOVV werd donderdag één van de tribunes omgedoopt tot de Klaas-Jan Huntelaartribune. Het pad naar de top begon voor Huntelaar in Apeldoorn. Letterlijk en figuurlijk.
De wedstrijdbespreking en de gezamenlijke maaltijd zijn bij AGOVV in dezelfde ruimte. Je komt er binnen door een schuifdeur, met meteen links daarvan een foto aan de houten wand. Het witte licht van twee tl-buizen aan het plafond reflecteert op het hoofd van de geportretteerde speler: Klaas-Jan Huntelaar.
Hij draagt nog het blauwe shirt van AGOVV, de club waar hij - na een moeizaam profdebuut bij PSV en De Graafschap - zijn doorbraak beleefde in 2003, hetzelfde jaar dat de club uit Apeldoorn zijn rentree maakte in het betaalde voetbal.
De spits trekt een zuur gezicht op de afbeelding, alsof de schaal fruit en de soep - gegoten in simpele stalen bakken - op de tafel voor de muur met foto, hem te min zijn.
Daar is geen sprake van, zegt Huntelaar nu, terugkijkend op zijn tijd bij de club waar alles klein en simpel is. ''Het is er juist leuk. Aan dingen die minder volmaakt zijn, heb je meestal mooiere herinneringen dan aan zaken die helemaal perfect zijn.''
Dus heeft de route van de kleedkamer naar het hoofdveld - bij AGOVV een wandeltocht van bijna twee minuten door het bos - wat Huntelaar betreft wel zijn charme. De KNVB heeft de kortste route - meteen rechtdoor tussen twee tribunes door - verboden uit veiligheidsoverwegingen: te veel mensen zouden zich zomaar aan de spelers kunnen vergrijpen.
Misschien heeft de voetbalbond gelijk: het bosrijke sportcomplex herbergt al genoeg loslopend wild, weet Huntelaar nog. ''Ik ging er lopen als ik geblesseerd was. Je kwam er allerlei beesten tegen: herten, wilde zwijnen. Tot een confrontatie is het gelukkig nooit gekomen.''
Huntelaar herinnert zich het kronkelpad naar het hoofdveld nog goed. Net als John Karelse, nu assistent-trainer van NAC, toen nog de geroutineerde keeper wiens spoor Huntelaar altijd koos op het pad richting het veld.
Karelse: ''Ik vond het eerder een aanfluiting. Eerst dat broeierige kleedkamertje. Als je vervolgens naar buiten stapte, en het regende, liep je zo een heel stuk door de modder. Ik kwam van Newcastle United, waar je door een tunnel van twintig meter heen moest en het geluid van 55.000 toeschouwers je tegemoet kwam.''
Huntelaar: ''In Apeldoorn hoorde je wat geroezemoes als je de kleedkamer uitkwam. Ze draaiden ook vaak muziek. Ik geloof altijd een nummer van de Haven zangers.''
Karelse: ''Bij AGOVV zag je de tegenstanders bedenkelijk om zich heen kijken. Ik betwijfel of Huntelaar daar zo gecharmeerd van was. Ik denk eerder dat hij die club bewust als springplank heeft gebruikt.''
Dat Huntelaar aan zorgvuldige carrierèplanning doet, zal hij nooit ontkennen. Een stapje terug om er later via Heerenveen naar Ajax twee naar voren te zetten, was een bewuste keuze. Maar op Sportpark Berg en Bos voelde hij zich oprecht thuis, zegt hij. Juist vanwege die ligging.
Zijn kleuterschool in Hummelo lag ook midden in het bos, net als het jeugdcomplex van PSV, waar hij in 2000 kwam te spelen. ''Mooi hè, die bomen,'' zegt hij dus, terugdenkend aan AGOVV en de route naar het hoofdveld.
Huntelaar: ''Dat stukje lopen hoorde er gewoon bij. Tijdens de wandeling naar het veld praatte je wat. Elkaar op scherp zetten. 'Er op!' 'Aanpakken'. De soort dingen die je in de kleedkamer ook zegt. Voor de rest liepen we gewoon naar het veld toe. Dat pad heb ik nooit als vreemd ervaren.''
''Dat nuchtere is typisch Klaas-Jan,'' vindt Christien Woordes, de oude kleuterjuf van Huntelaar. Ze herinnert zich een bescheiden jongetje. ''Hij zal de opening van zijn tribune wel eng gevonden hebben. Hij zat nooit op de voorste rij, maar had wel altijd zijn oren open. Hij wist heel goed wat hij wilde, maar zonder vervelend te worden. Een rustige jongen, al liet hij zich nooit aan de kant zetten. Hij had zijn 'koppie' wel.''
Karelse was niet zodanig onder de indruk toen hij Huntelaar voor het eerst trof bij AGOVV. ''Ik vond het een wat slungelige jongen. Hij lag ook vaak op de grond in het begin. Ik dacht: Dat wordt nog wat als hij onze doelpunten moet maken.''
Maar net als Woordes werd ook Karelse geconfronteerd met de onverzettelijkheid van de spits. ''Ik schopte hem wel eens expres tegen de benen, maar hij trapte gewoon terug. Hij was ook de enige van de twintig selectiespelers aan wie je kon zien dat hij baalde als een trainingspartijtje verloren ging. Hij is een typisch voorbeeld van een speler bij wie mentaliteit meer doorslaggevend is geweest dan het talent.''
De route naar succes ging voor Huntelaar via het Apeldoornse bospad - dat loopt langs bouwketen en schuren met gebladderde verf - en eindigt aan de rand van het hoofdveld, net onder het scorebord, met uitzicht op de tribune achter de goal aan de overkant: sinds donderdag de Klaas-Jan Huntelaartribune.
Huntelaar: ''Dat is wel apart. Meestal noemen ze een tribune pas naar je wanneer je wat ouder bent. Of overleden. Maar ik ben er wel blij mee. Het is toch een vorm van waardering.''
In het doel voor zijn eigen tribune scoorde Huntelaar in de wedstrijd tegen TOP Oss zijn eerste doelpunt (van de in totaal 26) voor AGOVV. Zijn eerste ook als
profvoetballer. ''Hij was nog mooi ook. Ik kreeg in het strafschopgebied de bal, die ik met mijn hak meenam. Ik zette mijn lichaam tussen de bal en een tegenstander en schoot met links in de hoek.''
Een week later tegen Heracles scoorde hij drie keer uit een strafschop. Huntelaar: ''Toen was ik ineens topscorer van de eerste divisie. Zo is het daar allemaal een beetje begonnen. Denk ik.''
Gewoon op naar de 10 voor Klaas vandaagquote:Op zondag 30 september 2007 10:52 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Mooi stuk
Ik ben benieuwd vandaag. Zou lekker zijn als hij er weer twee in weet te prikken.
Dat laatste vooral. Omdat Ajax nu zonder "10" speelt, moet hij zich ook veel vaker terug laten zakken, omdat hij anders helemaal geen bal krijgt. Des te knapper dat hij er ook nog zoveel ballen inschiet. Met Perez achter hem weet ik zeker dat hij er nog veel meer had gescoort.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Na dit jaar naar een echte topclub. Is dit seizoen echt werelds begonnen.. en is voetballend enorm gegroeid.
zekerquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:27 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Na dit jaar naar een echte topclub. Is dit seizoen echt werelds begonnen.. en is voetballend enorm gegroeid.
Nadat hij de 3-1 had gescoord toen hij naar de keeper rende, en toen de keeper de bal los liet. Toen kreeg Huntelaar een vrije trap tegen en toen zei hij dat.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 19:19 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Wanneer zei Klaas dat?
Gifje?quote:
Merciquote:
quote:
Wat denken jullie zou ie zich kunnen reden in London tussen de sterren als Drogba, Svechenko (in minder mate dan.) en kalou. Of tegen top verdedigers als Ferdinand, Carragher is wel een ander niveau als Auassar van VVV.quote:'Rijkaard en KJH moeten Ten Cate volgen'
dinsdag 09 oktober, door PO, Mokum, 10:49u, Telegraaf
AMSTERDAM - De Engelse krant The Daily Mail weet precies waarom Henk ten Cate per direct is vastgelegd door Chelsea. In het kielzog van de bij Ajax vertrekkende coach zullen namelijk coach Frank Rijkaard en aanvaller Klaas-Jan Huntelaar naar Londen moeten volgen.
Rijkaard moet volgend jaar zomer dan de opvolger worden van de huidige trainer Avram Grant, waardoor Chelsea met het voormalige succesduo Rijkaard/Ten Cate een glorieuze toekomst tegemoet kan zien. Rijkaard stata momenteel nog onder contract bij Barcelona.
In de periode tussen 2003 en 2006 beleefden Rijkaard en Ten Cate grote successen bij Barcelona. In Spanje was Ten Cate destijds de rechterhand van Rijkaard.
Chelsea heeft dus grootse plannen. Want volgens The Daily Mail zal clubeigenaar Roman Abramovich in de winterstop ook al een poging gaan wagen om Huntelaar naar Londen te halen
Jeetje ik ben het met je eens.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:37 schreef BonJovi het volgende:
Ik denk dat Huntelaar niet bij Chelsea past, Drogba is al de man daar. Hij kan beter naar een andere club gaan als hij gaat.
Drogba zie ik wel vertrekken naar de eventuele nieuwe club van Mourinho. Die was toch naar verluidt zeer boos over diens vertrek en ziet het niet zitten in Grant.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:37 schreef BonJovi het volgende:
Ik denk dat Huntelaar niet bij Chelsea past, Drogba is al de man daar. Hij kan beter naar een andere club gaan als hij gaat.
Eens, hij is bij Ajax van goede spits naar goede voetballer in de spits gegaanquote:Op zondag 28 oktober 2007 18:29 schreef Chadi het volgende:
Hij is behalve scorend ook voetballend zeer belangrijk voor Ajax.
Hij heeft dit seizoen gescoord tegen AZ, Groningen, Heerenveen gescoord, dat is gewoon prima. Dat hij daarnaast nog vaker scoort tegen kutploegen is ook mooi.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 02:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[geleuter over dat KJH alleen tegen RBC scoort.]
Nog wel ver weg van "Goaltjes Piet" denk ik?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 22:17 schreef Aanvoerder het volgende:
73!!!
Gedeeld 23e in de topschutters lijst aller tijden van Ajax naast Jan van Dort en Erwin van Wijngaarden!
Ja, Huntelaar heeft er 47 geloof ik.quote:Op donderdag 1 november 2007 19:39 schreef Fides het volgende:
Worden in die lijst niet alleen de competitiedoelpunten geteld?
Dit zegt veel over hoezeer je het Nederlands voetbal overschat. Huntelaar verzuimde juist om meer te scoren en assists te maken. Dat hij dieptes kon zoeken, omdat een zwak Heerenveen Ajax mocht proberen te 'belegeren' in eigen huis, is aardig, maar dan moet dat ook resultaat hebben.quote:Op donderdag 1 november 2007 00:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Weer een supergoede wedstrijd hoor. Veel gestreden, veel aan de bal geweest. Overstapjes, doorkoppen, dieptes zoeken. Alleen het afmaken was minder scherp.
tis goed opa.quote:Op donderdag 1 november 2007 19:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dit zegt veel over hoezeer je het Nederlands voetbal overschat. Huntelaar verzuimde juist om meer te scoren en assists te maken. Dat hij dieptes kon zoeken, omdat een zwak Heerenveen Ajax mocht proberen te 'belegeren' in eigen huis, is aardig, maar dan moet dat ook resultaat hebben.
Supergoed schaal ik derhalve bij tot redelijk en ik hoop dat de voetbalprofessoren in den lande hem er alsnog op aan zullen spreken. Immers is Huntelaar Neerlands hoop, de nieuwe Van Basten. Als ie zo doorgaat haalt Nederland geen kwartfinale op een eindtoernooi meer
quote:Op donderdag 1 november 2007 19:57 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dit zegt veel over hoezeer je het Nederlands voetbal overschat. Huntelaar verzuimde juist om meer te scoren en assists te maken. Dat hij dieptes kon zoeken, omdat een zwak Heerenveen Ajax mocht proberen te 'belegeren' in eigen huis, is aardig, maar dan moet dat ook resultaat hebben.
Supergoed schaal ik derhalve bij tot redelijk en ik hoop dat de voetbalprofessoren in den lande hem er alsnog op aan zullen spreken. Immers is Huntelaar Neerlands hoop, de nieuwe Van Basten. Als ie zo doorgaat haalt Nederland geen kwartfinale op een eindtoernooi meer
Kan het een Ajax-fan ook niet verwijten. Komen klagen dat je beste spits al niet de zaken aanpakt zoals zou moeten, dat is niet logisch, dan kan je je club net zo goed niet steunen. Huntelaar had moeten afgeven, dat deed hij niet. En creëeren ook weinig, tegen een full-risk Heerenveen.quote:Op donderdag 1 november 2007 22:28 schreef toma het volgende:
[..]
tis goed opa.
Huntelaar was gewoon weer de beste van Ajax. 't zat m niet mee in de afronding maar overal toch een dikke voldoende voor hem.
Eerlijk gezegd is mij dat ook niet helemaal duidelijk. Maar heeft Van der Vaart er in de competitie alleen al meer dan 50 gemaakt? Dat geloof ik eerlijk gezegd niet.quote:Op donderdag 1 november 2007 19:39 schreef Fides het volgende:
Worden in die lijst niet alleen de competitiedoelpunten geteld?
Jawel, 52 doelpunten in de competitiequote:Op vrijdag 2 november 2007 17:41 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd is mij dat ook niet helemaal duidelijk. Maar heeft Van der Vaart er in de competitie alleen al meer dan 50 gemaakt? Dat geloof ik eerlijk gezegd niet.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:52 schreef De_Postbode het volgende:
Als Huntelaar naar één Engelse club zou moeten is dat United.
Toen VdV nog de nieuwe cruijf was liep hij bijna 1 op 1.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:41 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd is mij dat ook niet helemaal duidelijk. Maar heeft Van der Vaart er in de competitie alleen al meer dan 50 gemaakt? Dat geloof ik eerlijk gezegd niet.
2010quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang staat hij nog onder contract?
nou goed, het duurt niet lang meer voordat KJH in de club van 50 zit.quote:Op vrijdag 2 november 2007 17:46 schreef RayMania het volgende:
[..]
Jawel, 52 doelpunten in de competitie.
Dat gaat ook gebeuren.quote:Op vrijdag 2 november 2007 18:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus Ajax moet hem aan het eind van het seizoen verkopen
Hoeft niet, kijk maar naar Kezman.quote:Op maandag 5 november 2007 00:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Om een transfer te maken vanuit Nederland moet je of uitblinken in Europa en/of uitblinken op internationaal niveau
Lekker boeiend als hij er maar staat tegen Feyenoordquote:Op maandag 5 november 2007 00:49 schreef Steve_I. het volgende:
och gut, broer konijn durft geen pingels meer aan
Gelukkig blonk Kuyt zo uit dat hij Feyenoord persoonlijk de finale van de CL in schoptequote:Op maandag 5 november 2007 01:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ten eerste blonk die uit in de UEFA Cup(topscoorder) en 2e is geen club die na Kezza de zelfde fout zal maken
Nee, kijk het zit zo: Ajax leeft in een parallele dimensie waar de tegenstanders virtueel zijn en dus ingesteld zijn op het laagste niveau en die resultaten tellen hier mee en daarom staat Ajax nu bovenaan. Maar als ze tegen echte ploegen moeten spelen (dus niet virtueel), verliezen ze en daarom worden ze geen kampioen.quote:Op maandag 5 november 2007 08:26 schreef Suijk het volgende:
Echte tegenstanders.De rest was nep ofzo?
Alleen PSV en Feyenoord tellen, dat weet je toch.quote:Op maandag 5 november 2007 08:26 schreef Suijk het volgende:
Echte tegenstanders.De rest was nep ofzo?
Dat vraag ik me dus af. Huntelaar zit volgens mij inmiddels wel aan zijn top. Dit niveau kan hij wellicht wel vasthouden, maar ik denk niet dat hij nog veel beter zal worden. Bij een club als (bijvoorbeeld) Everton of Fulham zou Klaas-Jan prima mee kunnen, maar ik denk dat hij te kort komt om te slagen bij de echte Europese top. Ik denk dat een transfer naar een topclub voor Klaas-Jan valt of staat met hoe de buitelandse scouts hun werk doen. Kijken zij naar statistiek, of kijken zij naar kwaliteit?quote:Op maandag 5 november 2007 01:48 schreef rubbereend het volgende:
ik denk dat ajax bang moet zijn dat er in de winterstop al dikke biedingen binnen komen
quote:Twijfels bij Huntelaar na vijf op acht
Na zijn enorme misser tegen Roda JC vroeg Klaas-Jan Huntelaar zich hardop af of het geen tijd is dat iemand anders de strafschoppen neemt bij Ajax. Van de laatste acht penalty's miste de spits er liefst drie.
'Misschien moet iemand anders 'm voortaan maar nemen', baalde Huntelaar na afloop van het met 4-2 gewonnen duel met Roda. Bij een tussenstand van 3-2 mikte de aanvoerder huizenhoog over.
Van zijn missers van de afgelopen periode was die tegen Slavia Praag het meest kostbaar. Mede doordat Huntelaar een strafschop onbenut liet, liep Ajax plaatsing voor de Champions League mis.
In dat geval doet hij het uitstekend. Vorig seizoen vier goals in vier wedstrijden.quote:Op maandag 5 november 2007 10:56 schreef RayMania het volgende:
[..]
Alleen PSV en Feyenoord tellen, dat weet je toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |