Supervet!!quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:59 schreef Witchfynder het volgende:
Geen idee, maar het schijne treble monsters geweest te zijn. Vind ik wel interessant, alleen Danelectros vind ik niet mooi.
Dean, met al die reverb hier, zullen we zulke muziek gaan maken?.
http://www.youtube.com/watch?v=T8__EwAT8VM
Voor Phantom Frank mag ik hopen en niet voor die Dean...quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:40 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dat blad heb ik eenmalig gekocht, deze editie toen
Oktober 2006, hoop dat ze hem hier al hebbenquote:Op zaterdag 22 september 2007 11:40 schreef VaderJacob het volgende:
Dean springt op zijn trekker om in het dorp de gitarist te gaan kopen!
quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:59 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Oktober 2006, hoop dat ze hem hier al hebben![]()
[..]
Nou, dat klopt wel redelijk. Het blad is de laatste tijd wat elitair geworden, niet zo heel interessant. Mijn broer heeft een abonnement en ik zoek de leuke artikeltjes eruit, 90% is crap. Gewoon lekker voor een Amerikaans blad gaan!quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:17 schreef Deansensitized het volgende:
Maar is dat blad wat?? Haal zo nu en dan de Total Guitar, want staan altijd wel tabs in van goede nummers en vette gear en goeie tips en leuke interviews, maar hoe zit dat met de Gitarist?
Heb nu het vooroordeel dat wat een hoogdravend blad is over gitaristen die we toch niet kennen en [vintage] gear wat we toch niet kunnen betalen. En misschien tabs van nummers die we toch niet willen spelen.
Die komen er bij mij dus niet op danquote:Op zaterdag 22 september 2007 14:09 schreef Maidenfan het volgende:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met die gecoate elixir snaren? Zouden tot 3x langer meegaan voor maar 2x de prijs (). Aan de andere kant zijn ze ook slechter voor de frets...
Ik vind ze niet zo prettig, ik houd het bij normale snaren met Fastfret.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:09 schreef Maidenfan het volgende:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met die gecoate elixir snaren? Zouden tot 3x langer meegaan voor maar 2x de prijs (). Aan de andere kant zijn ze ook slechter voor de frets...
Yep, eens, ze moeten het Fast String noemen...quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:20 schreef imported_sphinx het volgende:
Fast Fret allwwn op de snaren btw, niet op de hals. Anders krijg je zo'n glijpartij over dat hele ding heengadverdamme.
kan, zolang je de achterkant van de hals maar met rust laatquote:Op zaterdag 22 september 2007 14:36 schreef Sloggi het volgende:
Ik heb wel eens een tip gehad van iemand die het op de toetsen van zijn western smeerde bij het vervangen van zijn snaren. Scheen best fijn te zijn.
Waarom zou je dat spul in vredesnaam op de achterkant van je hals smeren????quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:40 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
kan, zolang je de achterkant van de hals maar met rust laat![]()
srsly.
Er zijn mensen die dat dus doen hequote:Op zaterdag 22 september 2007 14:46 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Waarom zou je dat spul in vredesnaam op de achterkant van je hals smeren????![]()
OK.quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:48 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Er zijn mensen randdebielen die dat dus doen he![]()
Om dezelfde reden dat je geen tandpasta in je hol duwt!quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:57 schreef Deansensitized het volgende:
Ja, waarom zou je dat niet doen? Ken dat hele spul niet uit ervaring, dus vraag het maar even...
Het brandt?quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:06 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat je geen tandpasta in je hol duwt!
Ik heb geen idee, ik heb nog nooit tandpasta in mijn hol gehad. Jij blijkbaar wel?quote:
Nee, verre kennis van mij wel. Is traditie in't leger, militaire ontmaagding ofzo.quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:14 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik heb nog nooit tandpasta in mijn hol gehad. Jij blijkbaar wel?
Hoe kan je iets kiezen als je niet weet wat je kiest...quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:18 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Nee, verre kennis van mij wel. Is traditie in't leger, militaire ontmaagding ofzo.
Ze konden (zonder dat ze het wisten) kiezen tussen 2 dingen, ofwel een bezemsteel erin, ofwel een tube tandpasta...
quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:06 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Om dezelfde reden dat je geen tandpasta in je hol duwt!
hmm, ik heb ze er wel op en het bevalt goed. ze gaan echt langer mee..quote:Op zaterdag 22 september 2007 14:09 schreef Maidenfan het volgende:
Hij staat er al lang tussen, als eerste zelfs...quote:Op zaterdag 22 september 2007 15:29 schreef Maidenfan het volgende:
Trouwens, ik vind dat mijn avatar stilletjes aan wel in de OP mag hoor.
Hmm, dat biedt perspectieven...quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
tis alsof er een emmer glijmiddel over je gitaar gelazerd is!
Waarschijnlijk, heb zijn muziek toch altijd gewank gevonden...quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:08 schreef Deansensitized het volgende:
Dus zo doet Michael Angelo Batio dat![]()
[..]
Nee man, voor het artikel over Iron Maiden natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:43 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Voor Phantom Frank mag ik hopen en niet voor die Dean...
Trouwens, dikke bandmaster hebben die Ventures!
http://nl.youtube.com/watch?v=8acSQfm9e8I&mode=related&search=
Gewoon in een opwelling gekocht, ken Phantom Frank niet.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:43 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Voor Phantom Frank mag ik hopen en niet voor die Dean...
Trouwens, dikke bandmaster hebben die Ventures!
http://nl.youtube.com/watch?v=8acSQfm9e8I&mode=related&search=
Too Loud For Granny, wat een kutbandquote:Op zaterdag 22 september 2007 17:23 schreef Witchfynder het volgende:
Net trouwens lekker ff tussen de rollende kiddo's gespeeld op SkateJam. Als ik naar die toestand keek miste ik Too Loud For Granny in de programmering. Was perfect geweest! (niet dit is niet sarcastisch ofzo).
Na ons speelde een "ska punk"-band, maar ze klonken meer als een mix tussen Agnostic Front en Miles Davis. Te gestoord, maar wel grappig..
je kunt altijd nog een LTD kopen want die is sowieso stukken beterquote:Op zaterdag 22 september 2007 18:21 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Too Loud For Granny, wat een kutband![]()
![]()
[afbeelding]
Geinig gitaartje, ik wil er 1![]()
Eerst de verhuizing maar eens afwachten en dan kijken oftie goed speelt!
Mja dat explorer model vind ik wel tof. Maar omdat ik bassist ben heb ik geen zin 1000 euro voor een ltd uit te gaan geven.quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
je kunt altijd nog een LTD kopen want die is sowieso stukken beter![]()
Dean hebt er wel zoeen .. een explorert bas.quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind de Jackson Kelly dan net een stukje mooier dan de Explorer. De Explorer is zo.... massief.
Als bas is hij wel leuk. Helaas hebben ze die weer niet voor mij..
Mja die kelly vind ik dan weer niet echt mooi, het komt hier dus aan op persoonlijke smaakquote:Op zaterdag 22 september 2007 18:29 schreef Witchfynder het volgende:
Ik vind de Jackson Kelly dan net een stukje mooier dan de Explorer. De Explorer is zo.... massief.
Als bas is hij wel leuk. Helaas hebben ze die weer niet voor mij..
Succes met bier gooien/vangenquote:Op zaterdag 22 september 2007 19:41 schreef punkjunk het volgende:
Ik ga morgen naar normaal!haha, met alle boeruh in de volkswagen transporter bus
god sta mij bij, op hoop en zegen.
Dean maakt geweldige bassen. Bij mijn testsessie van pas schopte de slanke, topfitte Dean Edge 4 van 350,- dat blok hout van een Fender Jazz van 650,- er finaal uit.quote:Op zaterdag 22 september 2007 18:32 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
Dean hebt er wel zoeen .. een explorert bas.
maar das wel een Dean![]()
Net terug van Tiėstoquote:
hun optredens zijn echt super goed, heb ze al een paar keer gezien. echt veel jaren podium ervaring, en dat merk jequote:Op zaterdag 22 september 2007 19:51 schreef punkjunk het volgende:
Haha, ik doe me oudste shirt aan en maar een knipje bij me oksel, want die trekken ze van je barst. Ook maar geowon op me werkschoenen haha.
Goed idee! Hoop dat wij dit jaar weer op de Midwinter Fair kunnen.quote:Op zondag 23 september 2007 10:12 schreef Aresdreams het volgende:
over gitaren? duhuh
en optredens in de toekomst, door gitaarspelend fok?
Heeft dat niet met die copyrightrechtzaak te maken?quote:Op zondag 23 september 2007 08:36 schreef Aresdreams het volgende:
Sinds wanneer is metaltabs.com zo stom geworden dat je oude tabs ineens niet meer in kan zien?
ben bang van wel ja... maar dan nog, is het irritantquote:Op zondag 23 september 2007 10:45 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Heeft dat niet met die copyrightrechtzaak te maken?
is dat een beetje in de buurt?quote:Op zondag 23 september 2007 10:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Goed idee! Hoop dat wij dit jaar weer op de Midwinter Fair kunnen..
Die manier van optreden was toen echt shockerend volgens mijquote:Op zondag 23 september 2007 08:38 schreef Jorikjet het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=ZIU0RMV_II8
hoe vet is het nummer, en hoe suf hun optreden.
(en wat zullen die gitaren en versterkers waar ze op spelen nu veel waard zijn!!)
In het Archeon, baby!quote:Op zondag 23 september 2007 10:54 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
is dat een beetje in de buurt?
Blijf stil staan! Niet zo met je heupen bewegen! Dat is onchristelijk! Schandalig!quote:Op zondag 23 september 2007 11:04 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Die manier van optreden was toen echt shockerend volgens mij.
ik kijk thuis wel ff...quote:Op zondag 23 september 2007 11:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
In het Archeon, baby!.
Dit interessant geschoten filmpje van ons was vorig jaar op MWF. Het is erg gezellig daar te spelen en wanneer je niet speelt heb je genoeg malloten om te zien..
http://www.conorach.nl/si(...)_archeon_riders.html
Je moet er gewoon komen spelen, dan krijg je nog wat voor je moeite.quote:Op zondag 23 september 2007 11:26 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
ik kijk thuis wel ff...
maarrum... fucking ver weg!
Afstand 178,5 km.
Reisduur 02:02
Als je hem een stoerdere kleur spuit, de slagplaat er af haalt en er een Jacksonhals op zet kan het wel wat hebben.quote:Op zondag 23 september 2007 11:27 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.elderly.com/vi(...)/30U-13414_front.jpg
http://www.yamaha.com/gui(...)5253DPRODUCT,00.html
hoe vet is deze gitaar zeg! heel lelijk ansich, maar toch heeft dat wel iets.
Of je haalt de snaren eraf en gebruikt m als ijshockeystick...quote:Op zondag 23 september 2007 11:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Als je hem een stoerdere kleur spuit, de slagplaat er af haalt en er een Jacksonhals op zet kan het wel wat hebben..
Hahaha ok, lastig.quote:Op zondag 23 september 2007 11:37 schreef Aresdreams het volgende:
Zo ver zijn we denk ik nog net niet...
we krijgen +/- 3 kwartier, maar hebben nog maar net materiaal voor een half uur orso haha
Wat een lelijke gitarenquote:Op zondag 23 september 2007 11:27 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.elderly.com/vi(...)/30U-13414_front.jpg
http://www.yamaha.com/gui(...)5253DPRODUCT,00.html
hoe vet is deze gitaar zeg! heel lelijk ansich, maar toch heeft dat wel iets.
Ze staan er anders flink bij te swingen...quote:Op zondag 23 september 2007 08:38 schreef Jorikjet het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=ZIU0RMV_II8
hoe vet is het nummer, en hoe suf hun optreden.
(en wat zullen die gitaren en versterkers waar ze op spelen nu veel waard zijn!!)
Dikke Korina SG, rock on!!!quote:Op zondag 23 september 2007 11:19 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
In het Archeon, baby!.
Dit interessant geschoten filmpje van ons was vorig jaar op MWF. Het is erg gezellig daar te spelen en wanneer je niet speelt heb je genoeg malloten om te zien..
http://www.conorach.nl/si(...)_archeon_riders.html
ac/dc, wolfmother!!!quote:Op zondag 23 september 2007 11:54 schreef Quarks het volgende:
Yay, gisteren de knoop doorgehakt en een gitaar en versterker (Line 6 Spider III) besteld.
Die keuze is gevallen op de Vintage LVS6 (voor linkshandigen dus).![]()
[afbeelding]
Ik heb mij laten vertellen dat het een erg veelzijdige en goede gitaar is voor beginners.
Hebben hier mensen ervaring met deze gitaar?
Hopelijk kan ik volgende week al aan de slag.![]()
Ik heb maar vast de DVD "Learning Guitar for Dummies" gedownload.
muurbloempjequote:Op zondag 23 september 2007 12:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ze staan er anders flink bij te swingen...![]()
Meer dan ik beweeg in een willekeurige disco
Ik vind de muziek van Dick Dale nou niet echt jumpwaardig...quote:
Ik bedoel maar... en je hebt kutmuziek...quote:Op zondag 23 september 2007 12:51 schreef Aresdreams het volgende:
ik beweeg ook niet in een disco, disco's zuigen
is al eens gepostquote:Op zondag 23 september 2007 12:56 schreef Witchfynder het volgende:
En zo maak je van een Tele toch een metalgitaar:
[afbeelding]
En wordt er ook niet mooier van...quote:
quote:
Je moet ook direct de elementen vervangen, epi stocks zijn kut...quote:Op zondag 23 september 2007 13:00 schreef Witchfynder het volgende:
[..].
Maar die gitaar is een bitch om 'in line' met het bandgeluid te krijgen. Naar de Jackson RR3 van de andere gitarist hoef je maar te wijzen en hij geeft een strak geluid. Bij de SG moet je de amp drie keer verbouwen.
Maar als hij zijn eigen top heeft hebben we dat niet meer.
Er zitten Gibson elementen in. Maar welke weet hij niet meer.quote:Op zondag 23 september 2007 13:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Je moet ook direct de elementen vervangen, epi stocks zijn kut...![]()
quote:Op zondag 23 september 2007 13:01 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Teles die cool gemaakt zijn kun je niet vaak genoeg laten zien.
Oh. Ik heb er een setje SD's in gezet, perfecte gitaar nu, tesamen met nieuwe tuners...quote:Op zondag 23 september 2007 13:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Er zitten Gibson elementen in. Maar welke weet hij niet meer..
zeker gibson design humbuckers, die zijn niet echt je van hetquote:Op zondag 23 september 2007 13:02 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Er zitten Gibson elementen in. Maar welke weet hij niet meer..
Ik had een tijd geleden een site gevonden waar stond hoe je een Floyd Rose installeert op een Stratocaster. Weet iemand nog ergens zo'n site met plaatjes? Kan het niet meer vinden..
Ik ben ook niet zo kapot van Gibson humbuckers, een vriend van me had ooit een custom waar ie de elementen had vervangen door SD's en daar knapte de gitaar nog van op. Toch raar, op een gitaar van 3000E.quote:Op zondag 23 september 2007 13:05 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
zeker gibson design humbuckers, die zijn niet echt je van het
Gewoon een setje custom-custom erin en gaan!quote:Op zondag 23 september 2007 13:16 schreef Witchfynder het volgende:
Het is punt is, het zijn erg bluesy elementen en als je ons soort Metal speelt heb je echt high output elementen nodig die je een lekker scherp geluid geven (denk aan Megadeth of Iced Earth bijv). Hij wil zelf eigenlijk niks aan zijn gitaar doen. Hij is nog eerder bereid nog een gitaar te kopen haha.
Het te typen lijkt al een opgave.quote:Op zondag 23 september 2007 13:29 schreef Aresdreams het volgende:
Flpyed lijkt me best kut om te isntalleren
geen flauw idee, maar typen is soms best moeilijk jaquote:Op zondag 23 september 2007 13:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het te typen lijkt al een opgave..
Hey, hoe noem je het ook alweer wanneer een gitarist zijn bas en treble helemaal open draait en zijn mid weg? "Hm hm scoop" ofzo.
Mid scoopquote:Op zondag 23 september 2007 13:31 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Het te typen lijkt al een opgave..
Hey, hoe noem je het ook alweer wanneer een gitarist zijn bas en treble helemaal open draait en zijn mid weg? "Hm hm scoop" ofzo.
Geef mij die twin...quote:Op zondag 23 september 2007 13:45 schreef Jorikjet het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=vd5aKz2V6HQ
kater en verveling...
Hangt er vanaf wat je speelt. Wij spelen punkmetal, en dan schiet het niet echt op denk ik...quote:Op zondag 23 september 2007 14:14 schreef Jorikjet het volgende:
Ik kan iedereen aanraden dit pedaaltje te kopen, want geeft echt super lekkere sound.
Heeft guitarfetish ze niet?quote:Op zondag 23 september 2007 16:31 schreef Deansensitized het volgende:
Nja, hou het eerst wel bij de scheur van de Marshall zelf
Maarrrr vraagje, weet iemand een online shopje die Strat pickguards/scratcplate/slagplaten verkoopt met 1 Humbucker gat? Vox Humana heeft ze niet. Wel blanco, dat je zelf een kan frezen, maar als er voorgefabriekte zijn is dat iets gemakkelijker natuurlijk![]()
TLFGquote:Op zaterdag 22 september 2007 18:21 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Too Loud For Granny, wat een kutband![]()
![]()
[afbeelding]
Geinig gitaartje, ik wil er 1![]()
Eerst de verhuizing maar eens afwachten en dan kijken oftie goed speelt!
dat figuur dat hier al langer zit geloof ik, maar nu met andere usericonquote:Op zondag 23 september 2007 18:47 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja hoor, en wie de fuck mag jij zijn![]()
![]()
![]()
Ow ik onthoud altijd de plaatjesquote:Op zondag 23 september 2007 18:55 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
dat figuur dat hier al langer zit geloof ik, maar nu met andere usericon![]()
Castles Made of Sandquote:Op zondag 23 september 2007 14:05 schreef punkjunk het volgende:
Klinkt beetje heel erg als Little Wing of niet?.
iemand die al zn jaar of 4 /5 langer dan jou hier op t forum rondlooptquote:Op zondag 23 september 2007 18:47 schreef VaderJacob het volgende:
[..]
Ja hoor, en wie de fuck mag jij zijn![]()
![]()
![]()
Ja sorry ik heb een levenquote:Op zondag 23 september 2007 19:47 schreef Jimbo het volgende:
[..]
iemand die al zn jaar of 4 /5 langer dan jou hier op t forum rondloopt
Mainmusicquote:Op zondag 23 september 2007 16:31 schreef Deansensitized het volgende:
Nja, hou het eerst wel bij de scheur van de Marshall zelf
Maarrrr vraagje, weet iemand een online shopje die Strat pickguards/scratcplate/slagplaten verkoopt met 1 Humbucker gat? Vox Humana heeft ze niet. Wel blanco, dat je zelf een kan frezen, maar als er voorgefabriekte zijn is dat iets gemakkelijker natuurlijk![]()
pwnende pwnyquote:
Ach ja, alle Hendrix klinkt tenslotte hetzelfde.quote:
Ouch...quote:Op zondag 23 september 2007 21:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ach ja, alle Hendrix klinkt tenslotte hetzelfde.
Toffe musicman...quote:Op zondag 23 september 2007 21:12 schreef Zygje het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=ThoVFDB0Y0o&mode=related&search=
nice
't Is dat je 't niet meent...quote:Op zondag 23 september 2007 21:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ach ja, alle Hendrix klinkt tenslotte hetzelfde.
Held!!quote:
Zou je eens moeten proberen, misschien dat je er dan achter komt dat gitaar spelen meer is dan alleen *5-akkoordjes rammenquote:Op zondag 23 september 2007 22:56 schreef imported_sphinx het volgende:
je gaat toch niet serieus naar hendrix luisteren?![]()
Ik kan je aanraden dan eens naar Iced Earth te luisteren. Dan zul je horen wat je met *5-akkoordjes in de basis kunt doen.quote:Op zondag 23 september 2007 23:59 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zou je eens moeten proberen, misschien dat je er dan achter komt dat gitaar spelen meer is dan alleen *5-akkoordjes rammen.
Vette site ja!quote:
ja diequote:Op zondag 23 september 2007 13:43 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Mid scoop
En de Explorer van Dean heet gewoon de Z en kick mega aars!
[afbeelding]
Kan je em er niet gewoon andersom opschroeven?!quote:Op maandag 24 september 2007 00:10 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Vette site ja!
Damn it... ik zoek dus deze, maar dan linkshandig. Ik ga echt vrezen dat ik die ooit zelf moet maken. Belachelijk, want ik heb gitaren te koop zien staan met zo'n slagplaat.
[afbeelding]
Mijn ideequote:Op maandag 24 september 2007 00:23 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Kan je em er niet gewoon andersom opschroeven?!![]()
neh, het randje aan de bovenkant is een beetje afgerond, dat werkt vast niet.quote:Op maandag 24 september 2007 00:23 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Kan je em er niet gewoon andersom opschroeven?!![]()
dat dus.quote:Op maandag 24 september 2007 00:24 schreef Pwny het volgende:
[..]
Mijn idee
maar volgens mij hebben ze zo'n schuin randje zeg maar
maarja beetje bijvijlen![]()
Ook het enige wat dat idee tegen houdt. Grmblz.quote:Op maandag 24 september 2007 00:24 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
neh, het randje aan de bovenkant is een beetje afgerond, dat werkt vast niet.
Dan staat de rand van de slagplaat schuin naar binnen ipv buiten.quote:Op maandag 24 september 2007 00:33 schreef -Menn0- het volgende:
Ja maar als de gitaar het zelfde is alleen dan linkshandig.............. Naja ik zal het wel niet goed zien![]()
Ik ga maar slapen
boerenquote:Op maandag 24 september 2007 07:43 schreef punkjunk het volgende:
Mijn god, normaal was bruut. Ik kwam binnnen, bier tanken, naar het midden, shirt van me barst, de hele avond staant te beuke en bier over me heen gekregen.
.
Heb nog wel een mooie Ibanez te koopquote:
Achterkant ook in de verfquote:Op maandag 24 september 2007 12:25 schreef ikheetmartijn het volgende:
Nog wat gemist hier?
Dean nog weer met je Epi body bezig geweest?
Single HB strat pickguard (black)
Neuh hoor, zelfs ik heb er een... een blauwe nog welquote:Op maandag 24 september 2007 12:57 schreef SNArky het volgende:
Ik wil een akoestische gitaar, volgens mij begin ik een softie te worden.
neu, een sunn stratocaster vind ik niet echt leuk om te fixen, een oud verrote acoustische evenmin, basgitaar in bruikleen moet nog altijd een keertje terug en me 2 yamaha's spelen wel fijn, maar missen dus een snaarquote:Op maandag 24 september 2007 13:26 schreef Deansensitized het volgende:
Jonge, zeikerd.
En verotte gitaren is geen excuus! Fiksen die dingen!
Ook de solo?quote:Op maandag 24 september 2007 14:10 schreef Jimbo het volgende:
smoke on the water
Tenzij je een Noorse viking metalhead bent. Dan is akoestisch spelen heel erg trve ende kvlt.quote:Op maandag 24 september 2007 12:57 schreef SNArky het volgende:
Ik wil een akoestische gitaar, volgens mij begin ik een softie te worden.
Ahaaaaa. Thanks!quote:Op maandag 24 september 2007 08:22 schreef Deansensitized het volgende:
Daniėl, je hebt ze soms 1 laags, dan is het randje gewoon recht en moet het lukken denk ik. Iets minder chique, maar is toch iets
Goed dat je het noemt, heb altijd al een Hohner precision willen hebben!quote:Op maandag 24 september 2007 16:04 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ahaaaaa. Thanks!
Hey, er staat op marktplaats een erg leuke deal voor een Precisionkopie door Hohner (bekend van de mondharmonica's) voor 120,-. Vet! Maar ik heb natuurlijk nét geen geld..
En je gaat er niet van uit dat niemand anders hem koopt...ooit...tm december.
.
Veel succes met een linkshandige, preppy.quote:Op maandag 24 september 2007 16:27 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Goed dat je het noemt, heb altijd al een Hohner precision willen hebben!![]()
1-0quote:Op maandag 24 september 2007 16:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Veel succes met een linkshandige, preppy..
Altijd dat gejammer over die "telecaster" soundquote:Op maandag 24 september 2007 17:17 schreef punkjunk het volgende:
Ik denk niet dat je een tele brug element eventueel als midden positie kunt plaatsen. Maar waarom zou je je tele sound om ver helpen met een HB? En in een fender nashville zitten toch wel aardige elemeten lijkt mij?
Ik ben linkshandigquote:Op maandag 24 september 2007 16:38 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Veel succes met een linkshandige, preppy..
quote:
Dat zijn slechts detailsquote:Op maandag 24 september 2007 19:14 schreef ikheetmartijn het volgende:
(maar dan zeggen we d'r even niet bij dat ik mezelf rechtshandig gitaar heb leren spelen)
voor je eerste bas.. tuurlijkquote:Op maandag 24 september 2007 20:08 schreef Goover het volgende:
Hallo gitaristen,
Ik ben een gitaar noob die alleen een klein aantal deuntjes kan krijgen uit zijn oude arkoustische gitaar met goedkope nylon snaren.
Nu heb ik gemerkt dat ik erg geintereseerd ben in het spelen van baslijntjes. Niet omdat ze simpel zijn, maar het klinkt gewoon vet!
Ik ben dus van plan om een bas aan te schaffen en ik heb wat advies nodig!
Ik speel graag rock / britse muziek.
Zoiets:
http://www.mainmusic.nl/c(...)sterker_en_kabel.htm
Is dat wat voor een startende gitaarster?
Let me know!
DEAN SUCKT AARSCH!quote:Op maandag 24 september 2007 20:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ik ben niet bekend met dit merk. Als je serieus wil gaan spelen, dan kun je overwegen om voor een paar tientjes meer direct te gaan voor een gerenommeerder merk als Squier, Ibanez, Samick (jaja) of Dean (die eerste die de grap maakt krijgt een bureaustoel naar z'n hoofd).
Goed, nu nog een leuke leer methode?quote:Op maandag 24 september 2007 20:29 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
voor je eerste bas.. tuurlijk
als je het later groter wil aanpakken verkoop je dat setje aan een andere beginnert en koop je wat mooierszo simpel is dat
Leraar. Schijnt goed te werken.quote:Op maandag 24 september 2007 20:42 schreef Goover het volgende:
[..]
Goed, nu nog een leuke leer methode?
er zijn websites met lessen, filmpjes op youtube, natuurlijk basleraren.quote:Op maandag 24 september 2007 20:42 schreef Goover het volgende:
[..]
Bij mij werkte dat best wel ja.quote:Op maandag 24 september 2007 20:42 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Leraar. Schijnt goed te werken.
Dat dus. Zeker voor een goede basis is een leraar prima, daarna kan je zelf prima verder.quote:Op maandag 24 september 2007 20:45 schreef punkjunk het volgende:
Het is niet moeilijk om jezelf dingen aan te leren, je zelf een foute techniek afleren is daarentegen wel heel moeilijk.
nummers die je cool vindt na leren spelen. werkt het beste! of in een bandje gaan, dan leer je ook gelijk om samen te spelen en te improviseren.quote:Op maandag 24 september 2007 20:42 schreef Goover het volgende:
[..]
En te luisteren, niet te vergeten.quote:Op maandag 24 september 2007 20:58 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
nummers die je cool vindt na leren spelen. werkt het beste! of in een bandje gaan, dan leer je ook gelijk om samen te spelen en te improviseren.
Jazzbass en mooi? Nog noooooit meegemaakt.quote:Op maandag 24 september 2007 20:25 schreef punkjunk het volgende:
Gewoon een mooie Squier Jazzbass is het handigste volgens mij, en dan een klein harteke oefen combo'tje. Mocht je dan ooit nog eens willen stoppen kun je ook nog een mooie prijs vragen voor je zootje.
Dat zijn dan ook wel spelers die je opnoemt. Zeker Glover is een persoonlijke favorietquote:Op maandag 24 september 2007 21:03 schreef Witchfynder het volgende:
Heb bijv een hoop geleerd van Steve Harris (Iron Maiden), Timi Hansen (Mercyful Fate) en Roger Glover (Deep Purple) vooral.
Wanneer verwacht je dat die bureaustoel een keer hier langs komt vliegen?quote:Op maandag 24 september 2007 21:07 schreef Witchfynder het volgende:
Met zo'n camera shot had ik echt "Fear of the Dark" verwacht.
valt wel heel erg mee, maar het speelt zo lekker weg, maar luisterde er vroegah wel veel na! wie so?quote:Op maandag 24 september 2007 21:22 schreef Sloggi het volgende:
Jorikjet luistert veel naar Jimi Hendrix hč?
quote:Op maandag 24 september 2007 20:19 schreef Witchfynder het volgende:
Als je serieus wil gaan spelen, dan kun je overwegen om voor een paar tientjes meer direct te gaan voor een gerenommeerder merk als Dean![]()
Heb ik al.quote:
Nice. Blank hout, dat verbrandt inderdaad beter in je motor. Al die chemische lak moet je niet hebben.quote:Op maandag 24 september 2007 22:03 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb ik al.
Rijdt alleen niet op gas.![]()
Nee, ik ga denk ik voor zoiets:
[afbeelding]
![]()
Je bent mijn held!quote:Op maandag 24 september 2007 22:03 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb ik al.
Rijdt alleen niet op gas.![]()
Nee, ik ga denk ik voor zoiets:
[afbeelding]
![]()
Volgens mij zijn er bedrijfjes die goederen in Amerika ontvangen en dan weer doorsturen naar Nederland.quote:Op maandag 24 september 2007 22:14 schreef Svyatagor het volgende:
Nou, ik heb'm nog niet he. Maar ik heb wel een paar keer op dit type gespeeld, en ik vind het te gek. Nu nog een goeie vinden...
@ Tele: Ik ben al een tijdje op zoek naar een oude, maar er zijn er maar vrij weinig van gemaakt. Dat betekent dat ze moeilijk te vinden zijn, en dat de prijs navenant omhooggaat.
Op eBay staat er eentje uit '75 voor 1000 dollar, wat met de huidige koers echt een koopje is. Maar ze shippen niet naar buiten de US.![]()
Bovendien, zonder te spelen een gitaar kopen...
De reissue is ook nog een optie, al zijn dat wel allemaal Mexicanen...
Behalve een peperdure muziekschool die mij eerst noten wil gaan laten lezen heb ik er hier in de buurt (Leiden) nog geen kunnen vinden.quote:Op maandag 24 september 2007 20:42 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Leraar. Schijnt goed te werken.
Nou ja, dit is wat deze dude ermee doet. Kijk voor loopjes halverwege het nummer.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:02 schreef Joekl het volgende:
Hmm, bij het zien van die foto vraag ik me af of er überhaupt metalbands zijn waarvan de gitarist(en) op een Telecaster speelt?
Lijkt me wel vet, een band met Maidenesque loopjes met een knipoog naar surf/Dale sound (hoewel hij op een strat speelt).
Hmm, ik vind een band met een Tele pas bestaansrecht hebben als ze ook echt die vette Tele sound naar voren laten komen. Ik vond dat geluid van The Shavers altijd typisch Tele.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:13 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nou ja, dit is wat deze dude ermee doet. Kijk voor loopjes halverwege het nummer.
http://www.youtube.com/watch?v=uOJmzS15pXw&mode=related&search=
Zowel Dick Dale als Maiden spelen op Stratocasters, dus op zich....
Hm, bij surfmuziek denk ik toch eerder aan Mosrites en Strats en Danelectros dan Telecasters.
Bij Teles denk ik altijd aan lullige jaren '70 rock of van die "kijk mij hip zijn" indiebandjes..
quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:20 schreef Joekl het volgende:
Sowieso moet je dat geluid gewoon vermoorden met een bak distortion.
Blųf?quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:23 schreef Witchfynder het volgende:
Kun je mij een voorbeeld laten horen van de typische tele sound dan?
De enige tele die ik voor de geest kan halen is van de Stones. Die hippe Britse bandjes gooien er ook een bak fuzz of muff voor.
Stiletto's, Shavers, Jovink, Gruppo Sportivo, Police.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:23 schreef Witchfynder het volgende:
Kun je mij een voorbeeld laten horen van de typische tele sound dan?
De enige tele die ik voor de geest kan halen is van de Stones. Die hippe Britse bandjes gooien er ook een bak fuzz of muff voor.
Maar nou vind ik een clean geluid op een tele ook weer niet de van het. Zeker het brug element is daar véélste iel voor, het nek element kan nog wel, maar dan zou ik toch een p90 of een humbucker prefereren.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:20 schreef Joekl het volgende:
[..]
Sowieso moet je dat geluid ook niet vermoorden met een bak distortion.
John5quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Stiletto's, Shavers, Jovink, Gruppo Sportivo, Police.
Klinkt als tijd voor een nieuwe buurvrouwquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:58 schreef punkjunk het volgende:
Ja, met yamaha gitaren, altijd, de rotzakken.
Ik vind het trouwens steeds gaarder om een buizen bak van 30watt te hebben. Dat lekkere geluid zit nét ff na dat puntje waarop me buurvrouw boos wordt.![]()
Mij ookquote:Op dinsdag 25 september 2007 11:43 schreef punkjunk het volgende:
Nou, het is opzich niet verkeerd. Maar geef mij maar een mooi dorp met ruimte om je heen.
Andy deed ook redelijk wat met Strats, toch?quote:Op dinsdag 25 september 2007 09:55 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Stiletto's, Shavers, Jovink, Gruppo Sportivo, Police.
Ik had net in de gitarist een heel verhaal over ze telecaster gelezen. Dus ik dacht, zet 'em er ook even bij. Maar het is inderdaad niet het typische tele-geluid.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Andy deed ook redelijk wat met Strats, toch?
De solo van Stairway is op een Tele gespeeld, maar om dat nou te betitelen als "het typisch tele-geluid".
quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:16 schreef Joekl het volgende:
Sowieso kun je tot D wel gewoon met 1.10 snaren spelen
Dat is in geen enkele stemming goedquote:Op dinsdag 25 september 2007 12:21 schreef punkjunk het volgende:
Dan moet maar gewoon ff nieuwe snaren halen, hier hangen de vellen aan.
Klopt, zag gisteren de clip van Every little thing she does is magic, met Stratquote:Op dinsdag 25 september 2007 12:14 schreef Litpho het volgende:
[..]
Andy deed ook redelijk wat met Strats, toch?
quote:Richards - who has over 1000 guitars, some of which he has not played but was simply given - is often associated with the Fender Telecaster, but his main guitar of late appears to be an ebony Gibson ES-355, and he has often played Fender Stratocasters. It is often hard to detect by ear what guitar he plays. In Guitar World he joked that no matter what make of guitar, he can make them sound the same.
n00bquote:Op dinsdag 25 september 2007 12:46 schreef Aresdreams het volgende:
Kut
fout gemaakt met het kopieėren van al mijn MP3s, ben de helft kwijt
Ik heb een van de laatste concerten gezien van The Shaversquote:Op dinsdag 25 september 2007 12:26 schreef Joekl het volgende:
Ik zou gewoon eens op www.theshavers.nl kijken en wat MP3tjes downloaden. Niet ieders band denk ik, maar die gitarist (Cock) is wel een goede, zweert bij de Tele en krijgt er wel een typerend geluid uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |