Ja net waar ik elke dag rij.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:37 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Het zijn er maar een paar hoor.
Nogal ja. Je zou denken dat de lol er wel af is na een paar jaar.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Niet echt.
Hij is gewoon erg volhardend in z'n queste
Bij een pauperbak wil het nog wel eens gebeuren dat je dan met je trekhaak onder zijn bumper komt. Drie keer raden wat er gebeurt als je optrektquote:Op zaterdag 22 september 2007 11:42 schreef Gabry het volgende:
Laatst zat iemand bij mij te bumperkleven. Het was een busje. Toen moesten we stil staan bij een rood stoplicht. Liet ik de auto langzaam achteruit rollen, met de trekhaak zijn auto een tikje gegeven.
Dat kun je meten aan remsporen en je kunt getuigen horen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Allemaal een black box in de auto die door de politie kan worden uitgelezen?
Krijg je daar een stijve van?quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:42 schreef Gabry het volgende:
Laatst zat iemand bij mij te bumperkleven. Het was een busje. Toen moesten we stil staan bij een rood stoplicht. Liet ik de auto langzaam achteruit rollen, met de trekhaak zijn auto een tikje gegeven.
Staat je bedje dan zo ver van je werk?quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Ja net waar ik elke dag rij.![]()
Ja.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Krijg je daar een stijve van?
30 km doordeweeks. In het weekend ongeveer 200km.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:46 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Staat je bedje dan zo ver van je werk?
Je werkt in het weekend?quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
30 km doordeweeks. In het weekend ongeveer 200km.
Ja, dat weekend was duidelijk.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
30 km doordeweeks. In het weekend ongeveer 200km.
Nee. Maar de afstand is dan wel 200km.quote:
Gewoon de klassiek-conservatieve connectie, denk ik. Ik las ergens dat Kinneging van socialistisch naar liberaal naar conservatief is geswitcht.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:41 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ja, erg links zijn ze niet. Ik verbaas me wel een beetje dat overtuigd verlichtings-criticus Kinneging het uithoud met die overtuigde atheïsten. Maar goed, er zullen wel raakvlakken zijn die groter zijn dan de tegenstellingen.
R3 is er wel eens vaker van beschuldigd.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Natuurlijk. Het is vermakelijk om door dat zogenaamd erudiete verhaaltje heen te prikken.
Ah ok, op die manierquote:Op zaterdag 22 september 2007 11:50 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee. Maar de afstand is dan wel 200km.
Verdiep je eens in de ongevalsstatistieken zou ik zeggen. Slechts 3% komt door te hard rijden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:29 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Inderdaad. Als je te hard rijdt ben je gewoon de schuldige bij een ongeluk. Punt. Daar zijn geen flitsers voor nodig.
ouderwets.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:30 schreef sigme het volgende:
[..]
Allemaal een black box in de auto die door de politie kan worden uitgelezen?
Ik zeg toch niet dat de meeste ongelukken komen door te hard rijden? Ik zeg dat als je een ongeluk maakt terwijl je te hard reed jij de schuldige bent. Dat moet het punt zijn om een boete te geven. Van hard rijden heeft in principe niemand schade.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:53 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Verdiep je eens in de ongevalsstatistieken zou ik zeggen. Slechts 3% komt door te hard rijden.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:51 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
R3 is er wel eens vaker van beschuldigd.
Daar word je toch helemaal niet goed van.quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik denk een Voorhoeve VVD'er. Dat is een post-Nijpels VVD'er zeg maar en een pre-Bolkestein VVD'er, maar eigenlijk zit er ook wat van een Van Someren VVD'er in. En uiteraard zit er in ons allen een Joekes VVD'er, zonder dat zouden we ons geen VVD'er kunnen of willen noemen.
Jij hebt geen recht van spreken meer, jij bent 'm blijven voeren.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
[..]
Daar word je toch helemaal niet goed van.!
Het zal, ik heb niet om een lulverhaal gevraagd.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:57 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Jij hebt geen recht van spreken meer, jij bent 'm blijven voeren.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:59 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Het zal, ik heb niet om een lulverhaal gevraagd.
Als ik jou vraag of we gaan neuken, ga je toch ook niet de geschiedenis van de seks met me bespreken?quote:
Je moet weten aan wie je iets vraagt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Als ik jou vraag of we gaan neuken, ga je toch ook niet de geschiedenis van de seks met me bespreken?
Maar dan is het cirkeltje weer rond. En dan zeg ik:quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:07 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je moet weten aan wie je iets vraagt.Als je communiceert met Ryan3, vraag je er per definitie om.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:25 schreef Zwaardvisch het volgende:
Die vent ontleent z'n identiteit aan Fok. Dat ga ik hem niet afpakken.![]()
Waarom is hij zo boos? Ook op mij?quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:57 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Jij hebt geen recht van spreken meer, jij bent 'm blijven voeren.
Ik heb in de bebouwde kom de gevolgen van in de auto zich opmakende vrouwen gezien. Ik heb in de bebouwde kom de gevolgen van irritante en krijsende kinderen achterin de auto gezien. Ik heb in de bebouwde kom de gevolgen van oudjes die niet omkijken gezien.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:09 schreef Floripas het volgende:
Die limiet is er niet voor niets, ik heb in ieder geval in de bebouwde kom de gevolgen van snelheidsovertredingen vrij regelmatig gezien.
Ryan3? Geen flauw idee.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waarom is hij zo boos? Ook op mij?
Nou ja, eigenlijk interesseert het me niet veel.
Dan moet je niet zeggen dat je er niet om vraagt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:10 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar dan is het cirkeltje weer rond. En dan zeg ik:
[..]
Het klassieke "Griekenland" (Laten we het hebben over Athene tijdens de Platoonse academie) lijkt meer op het huidige Saoudi-Arabie dan op onze maatschappij. Elite die veel mag zeggen mar daar soms de doodstraf voor krijgt? Check. Slaven? Check. 0,0 vrouwenrechten? Check. Nauwelijks sociale mobiliteit? Check. Omhooggevallen warlords in vergadering? Check.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Gewoon de klassiek-conservatieve connectie, denk ik. Ik las ergens dat Kinneging van socialistisch naar liberaal naar conservatief is geswitcht.
En die twee stromingen hoeven toch niet te botsen? Volgens mij concludeert het klassiek conservatisme dat de Verlichting nooit universeel is doorgedrongen. In Griekenland werden ten tijde van Aristoteles ook nog steeds slaven gehouden, maar de staat Griekenland werd wel 'verlicht' genoemd. Kinneging is toch geen neo-con?
Ik heb niet om gelul gevraagd, inderdaad. Die post was zelfs voor Ryan-begrippen hilarisch slecht.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:13 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Dan moet je niet zeggen dat je er niet om vraagt.
Dat ide ook beboet moeten worden. Maar bagatelliseer alsjeblieft niet de 30-kilometerschoolzones.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik heb in de bebouwde kom de gevolgen van in de auto zich opmakende vrouwen gezien. Ik heb in de bebouwde kom de gevolgen van irritante en krijsende kinderen achterin de auto gezien. Ik heb in de bebouwde kom de gevolgen van oudjes die niet omkijken gezien.
Wat is je punt?
Krijsende kinderen achterin moet beboet worden? Je opmaken in de auto? Politie moet kijken of oudjes bij elke bocht wel de juiste spiegelvolgorde handhaven? Hoe belachelijk. Het gaat er om dat je dat niet in onveilige situaties doet en je bestraft wordt als je in anderen schade berokkent, niet als je ooit wel eens een keer met dit soort gedrag een verhoogde kans op het veroorzaken van schade hebt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat ide ook beboet moeten worden. Maar bagatelliseer alsjeblieft niet de 30-kilometerschoolzones.
Je weet hoe snelheidslimieten zijn ingevoerd? Ze zijn begonnen met meten in de bebouwde kom en daar bleek 95% van de automobilisten zachter dan 50 te rijden. Gevolg: snelheidslimiet werd 50. Is een logische limiet met een logische onderbouwing.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:09 schreef Floripas het volgende:
Die limiet is er niet voor niets
Goed plan, ik vind dat dit uitgebreid kan worden naar openbare plekken.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Krijsende kinderen achterin moet beboet worden? Je opmaken in de auto? Politie moet kijken of oudjes bij elke bocht wel de juiste spiegelvolgorde handhaven? Hoe belachelijk. Het gaat er om dat je dat niet in onveilige situaties doet en je bestraft wordt als je in anderen schade berokkent, niet als je ooit wel eens een keer met dit soort gedrag een verhoogde kans op het veroorzaken van schade hebt.
Overigens was Aristoteles actief onder Alexander de Grote, dat wij niet echt scharen onder "het klassieke Griekenland", eerder als een hellenistisch-orientalistische zelfstandige entiteit. Verlicht? Tsja.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:51 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Gewoon de klassiek-conservatieve connectie, denk ik. Ik las ergens dat Kinneging van socialistisch naar liberaal naar conservatief is geswitcht.
En die twee stromingen hoeven toch niet te botsen? Volgens mij concludeert het klassiek conservatisme dat de Verlichting nooit universeel is doorgedrongen. In Griekenland werden ten tijde van Aristoteles ook nog steeds slaven gehouden, maar de staat Griekenland werd wel 'verlicht' genoemd. Kinneging is toch geen neo-con?
Ja, prima. Maar daarmee is de Verlichting dus geen universeel begrip, en is die hele nation-building tactiek bij voorbaat kansloos. Wolffo stelde de relatie tussen verlichtingsfundamentalisten als Kinneging en atheïsten als Bolkestein en Cliteur in kwestie. Ik denk dat die twee prima samen gaan, zolang een en ander binnen de grenzen van het klassiek conservatisme blijft.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het klassieke "Griekenland" (Laten we het hebben over Athene tijdens de Platoonse academie) lijkt meer op het huidige Saoudi-Arabie dan op onze maatschappij. Elite die veel mag zeggen mar daar soms de doodstraf voor krijgt? Check. Slaven? Check. 0,0 vrouwenrechten? Check. Nauwelijks sociale mobiliteit? Check. Omhooggevallen warlords in vergadering? Check.
Waar dus nooit gecontroleerd wordt. Ik zie die NSB-ers alleen maar op de 30km-zones waar uberhaupt geen woningen in de buurt zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat ide ook beboet moeten worden. Maar bagatelliseer alsjeblieft niet de 30-kilometerschoolzones.
Kom, er zijn hier tientallen ministers na Den Uyl geweest van alle politieke huize die die limieten konden terugdraaien, maar men heeft er blijkbaar voor gekozen die limieten in stand te houden. Die zijn er volgens jouw redenering even hard debet aan.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je weet hoe snelheidslimieten zijn ingevoerd? Ze zijn begonnen met meten in de bebouwde kom en daar bleek 95% van de automobilisten zachter dan 50 te rijden. Gevolg: snelheidslimiet werd 50. Is een logische limiet met een logische onderbouwing.
Toen kwam een tijd later ene meneer Den Uyl aan de macht en die had een schijthekel aan mensen met geld. Samen met een minister die net zijn kind verloren had bij een verkeersongeval. De tijd was dus rijp voor een snelheidslimiet op de snelweg. Gezien de meeste auto's ongeveer 100 liepen, alleen Mercedesen liepen harder. De redenering van Den Uyl was tijdens de vergadering hierover ook heel simpel "waarom zou een directeur in een Mercedes harder mogen rijden dan een arbeider in zijn Kadett" Zo is dus de snelheidslimiet geboren, pure jaloezie dus.
Nou bij ons (waar een school in de buurt staat) dus wel - en terecht.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waar dus nooit gecontroleerd wordt. Ik zie die NSB-ers alleen maar op de 30km-zones waar uberhaupt geen woningen in de buurt zijn.
In dertigkilometerzones wordt paradoxaal haast nooit op snelheid gecontroleerd, terwijl het juist daar erg gevaarlijk is wanneer mensen te hard rijden. Dat stuit me vooral tegen de borst; dat er in de eerste plaats geflitst wordt om de schatkist te vullen, niet zozeer om echt iets aan de verkeersveiligheid te doen; als dat het geval was, hadden prioriteiten wel anders gelegen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat ide ook beboet moeten worden. Maar bagatelliseer alsjeblieft niet de 30-kilometerschoolzones.
We hebben ook nog ambtenaren. Die willen geen verhoging van de limieten dus komt er geen verhoging.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kom, er zijn hier tientallen ministers na Den Uyl geweest van alle politieke huize die die limieten konden terugdraaien, maar men heeft er blijkbaar voor gekozen die limieten in stand te houden. Die zijn er volgens jouw redenering even hard debet aan.
Je opmaken in de auto? Bellen? Rommelen in je handtasje? Drank op? Zeker.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Krijsende kinderen achterin moet beboet worden? Je opmaken in de auto? Politie moet kijken of oudjes bij elke bocht wel de juiste spiegelvolgorde handhaven? Hoe belachelijk. Het gaat er om dat je dat niet in onveilige situaties doet en je bestraft wordt als je in anderen schade berokkent, niet als je ooit wel eens een keer met dit soort gedrag een verhoogde kans op het veroorzaken van schade hebt.
Wacht even. Is het nou Den Uyl z'n schuld, of die van de ambtenarenquote:Op zaterdag 22 september 2007 12:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
We hebben ook nog ambtenaren. Die willen geen verhoging van de limieten dus komt er geen verhoging.
Kom nou, alsof alle VVD-, CDA- en PvdA-ministers ruggengratloze zakkenwassers zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:27 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
We hebben ook nog ambtenaren. Die willen geen verhoging van de limieten dus komt er geen verhoging.
Valt wel mee. Het blijkt juist problematisch te zijn als automobilisten 30 rijden. De contacttijd met fietsers wordt dan te lang, omdat het snelheidsverschil tijdens het inhalen te klein is.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:25 schreef Reya het volgende:
[..]
In dertigkilometerzones wordt paradoxaal haast nooit op snelheid gecontroleerd, terwijl het juist daar erg gevaarlijk is wanneer mensen te hard rijden.
Den Uyl heeft het ingesteld, het verhogen van limieten wordt tegenwoordig tegengehouden door de ambtenarij.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:28 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Wacht even. Is het nou Den Uyl z'n schuld, of die van de ambtenaren
Dan blijf je achter een fietser zitten.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:28 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Valt wel mee. Het blijkt juist problematisch te zijn als automobilisten 30 rijden. De contacttijd met fietsers wordt dan te lang, omdat het snelheidsverschil tijdens het inhalen te klein is.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
ouderwets.Gewoon google Earth inzoomen en dan op "play back" drukken.
Bij ons dus wel - maar ik woon tegenwoordig op stand, dus naar de PCHoofttractormoeders hier luistert men wel.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:25 schreef Reya het volgende:
[..]
In dertigkilometerzones wordt paradoxaal haast nooit op snelheid gecontroleerd, terwijl het juist daar erg gevaarlijk is wanneer mensen te hard rijden.
Dat getarget met die boetes hoeft van mij ook niet. Daar heb ik bij debatten ook wel tegen gefulmineerd.quote:Dat stuit me vooral tegen de borst; dat er in de eerste plaats geflitst wordt om de schatkist te vullen, niet zozeer om echt iets aan de verkeersveiligheid te doen; als dat het geval was, hadden prioriteiten wel anders gelegen.
Het denkwerk wordt toch door het ministerie gedaan. De minister is de schietschijf die de verantwoordelijkheid voor het parlement draagt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kom nou, alsof alle VVD-, CDA- en PvdA-ministers ruggengratloze zakkenwassers zijn.
De minister (en vroeger de Kamer) maakt het beleid, niet de ambtenaren. Als een minister zoiets wil afschaffen, wordt het afgeschaft.
Waardoor je dus 15 rijdtquote:Op zaterdag 22 september 2007 12:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan blijf je achter een fietser zitten.
Hoezo? Als een minister zegt: ik wil van die limieten af, en hij heeft een meerderheid in de Kamer mee, dan gáán die limieten weg.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Den Uyl heeft het ingesteld, het verhogen van limieten wordt tegenwoordig tegengehouden door de ambtenarij.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:29 schreef Elseetje het volgende:
Floripas heeft een warm hart voor kindertjes!
Wie had dat ooit gedacht...
Geen warme harde stijve, wel een warm hart.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:32 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
Floripas heeft een warm hard voor alles dat ademt.
Doe niet zo naief. De ambtenarij heeft zich ingegraven tussen de regelgeving. Een limietverhoging is juridisch onmogelijk gemaakt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hoezo? Als een minister zegt: ik wil van die limieten af, en hij heeft een meerderheid in de Kamer mee, dan gáán die limieten weg.
Ik ben er zelfs van overtuigd.quote:Denk je dat ambtenaren de baas zijn?
Och jeetje, Fastmatti moet stapvoets rijden voor andermans veiligheid.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waardoor je dus 15 rijdtDe limieten worden gewoon veel te strak handgehaaft. De dynamiek is uit het verkeer gehaald.
Ja, maar ik durf te betwijfelen of het loslaten van die limieten leiden tot een betere doorstroming van het verkeer - in dertigkilometerzones zijn er vrijwel zonder uitzondering gelijkwaardige kruisingen, waar je echt niet met vijftig overheen kunt zoeven. En over het algemeen is er geen enkele reden om lang door een dertigkilometerzone te hoeven rijden.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:32 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Waardoor je dus 15 rijdtDe limieten worden gewoon veel te strak handgehaaft. De dynamiek is uit het verkeer gehaald.
Die fietser houdt zijn stuur maar recht. Bovendien rij ik dan gewoon 30 dus als ik hem plat rij heb ik niks fout gedaan.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, jíj moet zo nodig in de bebouwde kom met je auto. Dan rij je maar even 15.
Ja. En dynamiek binnen de bebouwde komquote:Op zaterdag 22 september 2007 12:34 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Och jeetje, Fastmatti moet stapvoets rijden voor andermans veiligheid.
Serieus, je hebt te veel vertrouwen in een VVD'er die je dit in een zaaltje heeft wijsgemaakt. De minister is de baas, en als hij de ambtenaren dwingt dit uit te voeren, dan hebben ze het maar uit te voeren.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:34 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Doe niet zo naief. De ambtenarij heeft zich ingegraven tussen de regelgeving. Een limietverhoging is juridisch onmogelijk gemaakt.
[..]
Ik ben er zelfs van overtuigd.
Bomhoff had toch ruzie met die S-G omdat die niet wilde meewerken aan het nieuwe zorgstelsel?quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:37 schreef Floripas het volgende:
[..]
Serieus, je hebt te veel vertrouwen in een VVD'er die je dit in een zaaltje heeft wijsgemaakt. De minister is de baas, en als hij de ambtenaren dwingt dit uit te voeren, dan hebben ze het maar uit te voeren.
Want regels zijn regels en recht is recht. Rij jij geregeld recht over een fietser doe je duidelijk niets foutquote:Op zaterdag 22 september 2007 12:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Die fietser houdt zijn stuur maar recht. Bovendien rij ik dan gewoon 30 dus als ik hem plat rij heb ik niks fout gedaan.
Ik ken verschillende woonwijken waar ze 50 als snelheidslimiet hebben. Daar rij ik 30, soms 40. Ga een beetje hard optrekken om de 50 te halen, om na 300 meter weer te moeten remmen voor een gelijkwaardige kruising.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja, maar ik durf te betwijfelen of het loslaten van die limieten leiden tot een betere doorstroming van het verkeer - in dertigkilometerzones zijn er vrijwel zonder uitzondering gelijkwaardige kruisingen, waar je echt niet met vijftig overheen kunt zoeven. En over het algemeen is er geen enkele reden om lang door een dertigkilometerzone te hoeven rijden.
Niet eens. 5 seconden op z'n meest.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:35 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ja. En dynamiek binnen de bebouwde kom!
Wat zou het schelen? Een minuut of twee?
quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:35 schreef sigme het volgende:
Hmm. Zal ik mijn macht misbruiken?
Ik kan natuurlijk nu wrok gaan koesteren en je een ban aannaaien. ( foei! )
Dat is één van de leuke voordelen van edits kunnen zien.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:37 schreef sigme het volgende:
Hahaha, ik misbruik mijn macht in elk geval altijd wel even om geëditte posts te bekijken. Elseetje.
Juist bij fietsers ben je minstens 50:50 aansprakelijk, is het niet?quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Want regels zijn regels en recht is recht. Rij jij geregeld recht over een fietser doe je duidelijk niets fout.
Ja, en die ontsloeg hij toen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:38 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Bomhoff had toch ruzie met die S-G omdat die niet wilde meewerken aan het nieuwe zorgstelsel?
Ok, maar denk erom, niet weer lelijke spelfouten van mij citeren als ik nog aan het editten ben. Hmm?quote:
Aansprakelijkheid is natuurlijk belangrijker dan een dood kind.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Juist bij fietsers ben je minstens 50:50 aansprakelijk, is het niet?
Maar dat toont wel aan dat de minister een initiatief er niet zomaar doorheen kan rammen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:40 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ja, en die ontsloeg hij toen.
Want dat mag hij.
Je lacht erom, maar zo redeneren rechters dus wel.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:38 schreef sigme het volgende:
[..]
Want regels zijn regels en recht is recht. Rij jij geregeld recht over een fietser doe je duidelijk niets fout.
Ik dacht dat je altijd de lul was als je een ongeluk veroorzaakt met een zwakkere verkeersdeelnemer.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Juist bij fietsers ben je minstens 50:50 aansprakelijk, is het niet?
Wat is het nut van regels zonder handhaving? Daarnaast als je bij persoon X wel handhaaft en bij persoon Y niet, dan is dat willekeur. De regels die voorheen transparant waren worden dan wazig, en andere personen weten niet meer waar ze aan toe zijn.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:35 schreef sigme het volgende:
Hmm. Zal ik mijn macht misbruiken?
Ik kan natuurlijk nu wrok gaan koesteren en je een ban aannaaien. ( foei! )
quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:09 schreef Floripas het volgende:
Maar waarom zouden wetten ineens voor iedereen moeten gelden en niet voor jou? Wat is dat voor raar gedoe?
Het was een verkapte TVP in het nieuwe topic - en tevens flik jij 't mij ook wel eensquote:Op zaterdag 22 september 2007 12:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ok, maar denk erom, niet weer lelijke spelfouten van mij citeren als ik nog aan het editten ben. Hmm?
Er zijn inderdaad genoeg vijftigkilometerwegen waar het praktisch onmogelijk is om ook werkelijk vijftig te rijden (tenzij je als een idioot rijdt). Maar ja je weet wat testosteron met mannen doet; ze willen altijd zo hard mgelijk rijdenquote:Op zaterdag 22 september 2007 12:38 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Ik ken verschillende woonwijken waar ze 50 als snelheidslimiet hebben. Daar rij ik 30, soms 40. Ga een beetje hard optrekken om de 50 te halen, om na 300 meter weer te moeten remmen voor een gelijkwaardige kruising.
Aansprakelijk is iets anders dan schuldig.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:39 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Juist bij fietsers ben je minstens 50:50 aansprakelijk, is het niet?
sigme vraagt iets over taal aan anderen?quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:41 schreef sigme het volgende:
Oh trouwens, wat is correct?
Wie heb jij teleur gesteld
of
Wie heb jij teleurgesteld
?
Die laatste.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:41 schreef sigme het volgende:
Oh trouwens, wat is correct?
Wie heb jij teleur gesteld
of
Wie heb jij teleurgesteld
?
Dat is de uiterste consequentie. Ook bij onschuld ben je voor 50% aansprakelijk, ik denk dat dat roekeloosheid in de hand werkt.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:41 schreef Floripas het volgende:
[..]
Aansprakelijkheid is natuurlijk belangrijker dan een dood kind.
En wel aan Floripas.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:42 schreef Elseetje het volgende:
[..]
sigme vraagt iets over taal aan anderen?
Je hebt er alleen zo weinig aan.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:42 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Aansprakelijk is iets anders dan schuldig.
Nouja, mannen... mannen...quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:41 schreef Reya het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad genoeg vijftigkilometerwegen waar het praktisch onmogelijk is om ook werkelijk vijftig te rijden (tenzij je als een idioot rijdt). Maar ja je weet wat testosteron met mannen doet; ze willen altijd zo hard mgelijk rijden![]()
Ach ga heen. Rechter redeneren inderdaad. Dus.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:41 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Je lacht erom, maar zo redeneren rechters dus wel.
Ja, maar dat is voorspelbaar.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
En wel aan Floripas.
Althans, Floripas voelt zich aangesproken.
Doorgaans wel. Die ambtenaar had ook door dat Bomhoff niet van een gevestigde partij was, en hij speelde gewoon een vuil spelletje. Maar als daar VVD'ers zitten: no problem.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:41 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Maar dat toont wel aan dat de minister een initiatief er niet zomaar doorheen kan rammen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |