bronquote:'Jonge Marokkanen nieuwe generatie topcriminelen'
Uitgegeven: 19 september 2007 06:39
Laatst gewijzigd: 19 september 2007 07:25
AMSTERDAM - Een groep jonge Marokkanen staat klaar door te stoten naar de criminele top van Nederland. Dat zegt scheidend recherchechef Willem Woelders van de Amsterdamse politie woensdag in het AD.
"Vijf jaar geleden waren het kleine criminelen, begonnen in hun eigen wijk, maar nu werken ze landelijk. Ze plegen grote kraken en schuwen geweld niet", aldus Woelders.
Niet alleen Marokkanen willen de machtspositie in de Nederlandse criminele top overnemen, ook de zonen van de huidige generatie staan te trappelen, zegt de Amstersdamse recherchechef in de krant.
Hij doelt onder meer op het nageslacht van John Mieremet en anderen. "In een aantal gevallen geldt: zo vader, zo zoon. Die jongens zijn opgegroeid in een bepaald milieu. Dat heeft invloed."
Oude generatie
Woelders, die plaatsvervangend korpschef wordt van de politie Utrecht, concludeert dat de oude generatie Amsterdamse topcriminelen langzamerhand wordt platgelegd.
"Een paar mensen lopen nog vrij rond, maar binnen twee jaar zijn we van deze generatie af. Een deel is geliquideerd, de rest is op de vlucht of zit vast", zegt Woelders. Hij is vanaf 1991 recherchechef geweest in de hoofdstad.
Ze zijn hardstikke gemargenaliseerd joh, dus een "life of crime" is de enige reeële optie die nog voor ze openstaat.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:01 schreef gebruikersnaam het volgende:
hoe kunnen kleinen criminele marokaantjes nou doorstoten
Onze knuffel regering zegt toch altijd dat ze geen problemen geven
Ja, ik denk dat je gelijk hebt. Autochtonen en chinezen vormen een ware plaag in dit land. Dat zie je bijvoorbeeld ook als je kijkt naar Opsporing Verzocht: steevast is men op zoek naar een 'kaas' of 'spleetoog', en vrijwel nooit naar een 'lichtgetinte, waarschijnlijk van Noordafrikaanse komaf'.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er staat ongetwijfeld ook een grote groep autochtone jongeren klaar om door te stoten naar de top. En een groep Chinese jongeren. En een groep Staphorstse jongeren. So what?
quote:Op woensdag 19 september 2007 08:15 schreef SCH het volgende:
Zo zie je maar dat Marokkanen best ambitieus zijn en carriere willen maken
Carriere maken is een groot woord, want die bergboeren zijn over het algemeen niet de meest strategische denkers, dus statistisch gezien maken ze het in principe niet lang in die zakenwereldquote:Op woensdag 19 september 2007 08:15 schreef SCH het volgende:
Zo zie je maar dat Marokkanen best ambitieus zijn en carriere willen maken
Nu is het nog even tijd voor de hardwerkende rechtse burger die al uren aan de slag is en heerlijk de racistische sentimenten er zo vroeg op de ochtend al even uit kan gooien, bedoel je? Prima verdeeld inderdaadquote:Op woensdag 19 september 2007 08:17 schreef gebruikersnaam het volgende:
het wachten is tot het 10:00 uur is.
Dan is links denkend fok! wakker ,en kunnen ze na het aantrekken van hun geitenwollensokken sokken onder het genot van een kopje rooibosthee klagen dat dit een marokkanen bash topic is.
Even voor de duidelijkheid: waar zie jij hier racistische sentimenten? Want als dat het geval is kun je het misschien beter even in de FB melden.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nu is het nog even tijd voor de hardwerkende rechtse burger die al uren aan de slag is en heerlijk de racistische sentimenten er zo vroeg op de ochtend al even uit kan gooien, bedoel je?
natuurlijk Johquote:Op woensdag 19 september 2007 08:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er staat ongetwijfeld ook een grote groep autochtone jongeren klaar om door te stoten naar de top. En een groep Chinese jongeren. En een groep Staphorstse jongeren. So what?
jij bent veel te vroeg wakkerquote:Op woensdag 19 september 2007 08:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Nu is het nog even tijd voor de hardwerkende rechtse burger die al uren aan de slag is en heerlijk de racistische sentimenten er zo vroeg op de ochtend al even uit kan gooien, bedoel je? Prima verdeeld inderdaad
quote:Op woensdag 19 september 2007 08:23 schreef yvonne het volgende:
Top criminelen nog wel, ipv De Dominee nu De Imam?
Ipv gewoon Klaas nu Yassan?
Ik was gisteravond 22.00 thuis en vanochtend om 7.00 alweer aan de slag. Ben ik nu eindelijk rechts?quote:Op woensdag 19 september 2007 08:26 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
jij bent veel te vroeg wakker![]()
Hup geitenwollensokken uit, en weer naar bed jij![]()
Wat wil je erover bespreken dan? Joegoslaven, Nederlanders, Marokkanen. So what?quote:Op woensdag 19 september 2007 08:29 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Is het normaal hier op fok dat verder niemand ingaat op de tekst van de OP? Of is dat zo'n open deur cq waarheid als een koe dat er niks tegen het gestelde in valt te brengen?
quote:Op woensdag 19 september 2007 08:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik was gisteravond 22.00 thuis en vanochtend om 7.00 alweer aan de slag. Ben ik nu eindelijk rechts?
Of gewoon een domme arbeider?
jij denkt dat iemand hier de OP gaat lezen als er de woorden crimineel en marokkaan in de TT staanquote:Op woensdag 19 september 2007 08:29 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Is het normaal hier op fok dat verder niemand ingaat op de tekst van de OP? Of is dat zo'n open deur cq waarheid als een koe dat er niks tegen het gestelde in valt te brengen?
Volgens deze man, scheidend recherchechef Willem Woelders, iemand van wie ik aanneem dat hij het beter weet dan de meeste anderen, zijn het niet Joegoslaven en Nederlanders (op een paar zoontjes van na) die staan te trappelen om de boel over te nemen, maar Marokkanen. Ik beweer dus dat dit hele slechte gevolgen gaat hebben voor de hele groep Marokkanen als geheel. Die groep heeft het nu toch al moeilijk, maar dit nieuws maakt het er bepaald niet beter op.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Wat wil je erover bespreken dan? Joegoslaven, Nederlanders, Marokkanen. So what?
Ik moest vooral weer hard lachen om die ene zielige welwillende Marokkaan die weer eens wordt opgevoerd.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:32 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
jij denkt dat iemand hier de OP gaat lezen als er de woorden crimineel en marokkaan in de TT staan![]()
Je hebt het denk ik vooral over jezelf?quote:Op woensdag 19 september 2007 08:38 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Volgens deze man, scheidend recherchechef Willem Woelders, iemand van wie ik aanneem dat hij het beter weet dan de meeste anderen, zijn het niet Joegoslaven en Nederlanders (op een paar zoontjes van na) die staan te trappelen om de boel over te nemen, maar Marokkanen. Ik beweer dus dat dit hele slechte gevolgen gaat hebben voor de hele groep Marokkanen als geheel. Die groep heeft het nu toch al moeilijk, maar dit nieuws maakt het er bepaald niet beter op.
Wat al die welzijnswerkers en 'goede' Marokkanen in tien jaar aan goodwill kweken onder de bevolking, maken dit soort topcriminelen met één uit de hand gelopen overval oid in één klap kapot. Het valt de bevolking nu al op dat als de politie op zoek is naar een crimineel, men 9 van de 10 keer op zoek is naar iemand met een lichtgetinte huidskleur, van Noordafrikaanse komaf. Je kunt wel zeggen dat het racisme is, en dat zal allemaal best, maar met die vaststelling los je niets op, óók het racisme zelf niet.
die heeft een naam hoor. je kan hem boeken onder de naam ALI-B.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik moest vooral weer hard lachen om die ene zielige welwillende Marokkaan die weer eens wordt opgevoerd.
Oh oké, jij moet erom lachen. Nouja, ook prima. Je bent vast zelf geen Marokkaan.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik moest vooral weer hard lachen om die ene zielige welwillende Marokkaan die weer eens wordt opgevoerd.
quote:Op woensdag 19 september 2007 08:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Je hebt het denk ik vooral over jezelf?
Waarom zouden mensen hierbij aan andere Marokkanen gaan denken?
Omdat Willem Holleeder crimineel is, leg je dat toch ook niet op andere autochtone witte mensjes?
Met dit soort lui wil je echt geen zaken doen hoor. Dan eindig je ook in een kist voor je veertigste. Tenzij je een maffiamaatje wordt, maar dat heeft ook weer z'n nadelen.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:47 schreef Flashwin het volgende:
Misschien toch maar die carriere als high profile advocaat nastreven dan
Wahid B., alias "de Vingeraar".quote:Op woensdag 19 september 2007 08:23 schreef yvonne het volgende:
Top criminelen nog wel, ipv De Dominee nu De Imam?
Ipv gewoon Klaas nu Yassan?
Met de bombardementen op Kosovo hebben we een heel netwerk van mafiosi uit de Balkan binnengehaald. Niet de islamitische Bosniers, overigens, maar de christelijke Kroaten en Serviers. Die geven geen overlast, maar houden zich wel bezig met vrouwenhandel, etc.quote:
Die lopen er ook zat tussen in west-europa, helemaal omdat bosnië natuurlijk een niet functionerende staat is en dus goed gebruikt kan worden als doorvoerland.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:14 schreef Floripas het volgende:
[..]
Met de bombardementen op Kosovo hebben we een heel netwerk van mafiosi uit de Balkan binnengehaald. Niet de islamitische Bosniers, overigens, maar de christelijke Kroaten en Serviers. Die geven geen overlast, maar houden zich wel bezig met vrouwenhandel, etc.
Sorry, maar dit is echt onzin. Het stikt hier van de islamitische Bosniërs en daar zitten zat criminelen tussen.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:14 schreef Floripas het volgende:
Niet de islamitische Bosniers
In de krant lees je bijna altijd over Serviers en soms over Kroaten.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:18 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Die lopen er ook zat tussen in west-europa, helemaal omdat bosnië natuurlijk een niet functionerende staat is en dus goed gebruikt kan worden als doorvoerland.
In de krant lees je bijna altijd over Marokkanen en Anitllianen.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
In de krant lees je bijna altijd over Serviers en soms over Kroaten.
Beter/meer lezenquote:Op woensdag 19 september 2007 09:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
In de krant lees je bijna altijd over Serviers en soms over Kroaten.
Mwah, een enkele uitzondering daargelaten, maar volgens mij worden de meeste advocaten van topcriminelen hier in NL gewoon oud hoor.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:49 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Met dit soort lui wil je echt geen zaken doen hoor. Dan eindig je ook in een kist voor je veertigste. Tenzij je een maffiamaatje wordt, maar dat heeft ook weer z'n nadelen.
moeilijke vraag. wil ik liever dat een marokkaan crimineel wordt, of heb ik liever dat ze Nederlander worden?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:26 schreef t-8one het volgende:
Maar is het erger als een Marokkaan crimineel wordt dan een Nederlander ofzo?
Zullen we maar gewoon iets DOEN aan zware criminaliteit, harder straffen en niet alleen maar zitten emmeren over afkomst.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:29 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
moeilijke vraag. wil ik liever dat een marokkaan crimineel wordt, of heb ik liever dat ze Nederlander worden?
Een andere keuze is er niet?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:29 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
moeilijke vraag. wil ik liever dat een marokkaan crimineel wordt, of heb ik liever dat ze Nederlander worden?
We hebben het hier over de mafia.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
In de krant lees je bijna altijd over Marokkanen en Anitllianen.
Juist. En de Maffia steelt geen handtasjes of scootertjes. Da's meestal de keiharde criminaliteit waar de brave burger zelf weinig tot geen last van ondervindt. Dat willen we toch?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
We hebben het hier over de mafia.
Bronnen produceren is nog lastiger dan het lijkt, maar volgens deze bron gaat het praktisch alleen over Serviers.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:28 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Beter/meer lezen![]()
Volgens mij zijn waar het voormalig Joegoslavië betreft alleen de Slovenen beneden gemiddeld aanwezig in het criminele milieu, Kroaten matig, Serven, Bosniers en Kossovaren in nogal hoge mate.
dat was je vraag niet.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:32 schreef t-8one het volgende:
[..]
Een andere keuze is er niet?
Als ze crimineel worden, worden ze geen Nederlander?
Omdat? Nederlanders niet crimineel zijn?
en criminelen die Nederlander zijn dan, zijn die geen Nederlander of niet crimineel?
en daarop antwoorde ikquote:Op woensdag 19 september 2007 09:26 schreef t-8one het volgende:
Maar is het erger als een Marokkaan crimineel wordt dan een Nederlander ofzo?
quote:Op woensdag 19 september 2007 09:29 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Het kan best zijn dat ze elkaar met geweld van de troon stoten hoor. Of ze elkaar 'opleiden' betwijfel ik.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:39 schreef TimmyAsd het volgende:
En? Nederlanders zitten niet bij de maffia? En zijn deze gasten niet opgeleid door Nederlanders? Ja dus
En maar zeiken dat er discriminatie is bij het zoeken naar stageplekken.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:39 schreef TimmyAsd het volgende:
En? Nederlanders zitten niet bij de maffia? En zijn deze gasten niet opgeleid door Nederlanders? Ja dus
Er wordt in dat rapport voornamelijk gesproken over Joegoslaven met maar zo nu en dan een nadere aanduiding van van de entnische groep waartoe ze zouden behoren, niet direct heel betrouwbaar naar mijn mening.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Bronnen produceren is nog lastiger dan het lijkt, maar volgens deze bron gaat het praktisch alleen over Serviers.
Zo, nu jij weer.
Dat gaat dus binnenkort veranderen, als je deze recherchechef mag geloven.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:32 schreef Floripas het volgende:
[..]
We hebben het hier over de mafia.
Grenzeloze ambitie.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:44 schreef Posdnous het volgende:
Wat is precies het probleem?
Boefjesquote:Op woensdag 19 september 2007 09:44 schreef Posdnous het volgende:
Wat is precies het probleem?
Waarop ik me afvroeg of jij vindt dat een Marokkaan niet én Nederlander én Crimineel kan worden.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:39 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
dat was je vraag niet.
je vroeg
[..]
en daarop antwoorde ik
[..]
Als zij het niet doen nemen anderen de topcriminaliteit wel over. What else is new. Kennelijk zijn ze wat harder dan anderen.quote:
Dat is dan nog steeds een probleem.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:50 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als zij het niet doen nemen anderen de topcriminaliteit wel over. What else is new. Kennelijk zijn ze wat harder dan anderen.
Uiteraard. Maar wat boeit het of het Marokkanen zijn of anderen?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:52 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat is dan nog steeds een probleem.
Die Duitse en Nederlands-servische mafia zijn met elkaar verstrengeld.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:45 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Er wordt in dat rapport voornamelijk gesproken over Joegoslaven met maar zo nu en dan een nadere aanduiding van van de entnische groep waartoe ze zouden behoren, niet direct heel betrouwbaar naar mijn mening.
Bovendien gaat het alleen over Nederland, en niet over Europa als geheel, groepen hebben vaak zo hun voorkeursgebieden.
In Nederland hebben we naar het schijnt trouwens vooral heel veel Turken en Russen die we tot de top van het criminele milieu kunnen rekenen.
quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Ik vind het verbijsterend dat vrijwel niemand doorheeft wat voor een impact een onderwereld gedomineerd door één enkele etnische groep heeft op de beeldvorming rondom die etnische groep.
Nee. Alleen jij hebt HET door.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Ik vind het verbijsterend dat vrijwel niemand doorheeft wat voor een impact een onderwereld gedomineerd door één enkele etnische groep heeft op de beeldvorming rondom die etnische groep. En dan straks over tien jaar zeker allemaal weer huilen dat die arme Marokkanen zo 'gediscrimineerd' worden.
Maw, jij beweert hier dat je het veel beter weet dan deze recherchechef.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Fides het volgende:
Dit heeft 30 jaar geleden ongetwijfeld over Molukkers en een paar jaar later over Surinamers in de krant gestaan. Momenteel (nouja, voordat ze allemaal overhoop geknald werden) is nog 90% in de onderwereld Nederlander (afgezien van de Joego-maffia).
Verder ontwikkelt de gemiddelde 17-jarige tasjesdief zich niet tot topcrimineel. Jongens als Mink K., Bruinsma etc. waren geen domme jongetjes en zette rond hun 20 al perfect voorbereide bankovervallen en ontvoeringen op.
Vind jij het dan erg dat Marokkanen zo gestigmatiseerd worden?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Ik vind het verbijsterend dat vrijwel niemand doorheeft wat voor een impact een onderwereld gedomineerd door één enkele etnische groep heeft op de beeldvorming rondom die etnische groep. En dan straks over tien jaar zeker allemaal weer huilen dat die arme Marokkanen zo 'gediscrimineerd' worden.
Natuurlijk, hij vindt het erg onterecht dat die arme Marokkanen straks verkeerd beoordeeld worden.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:56 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vind jij het dan erg dat Marokkanen zo gestigmatiseerd worden?
Ja, en niet alleen mijn beeldvorming.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:55 schreef Posdnous het volgende:
[..]als de Amsterdamse onderwereld opeens geleid wordt door negers verandert je beeldvorming over negers?
Precies.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:58 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Natuurlijk, hij vindt het erg onterecht dat die arme Marokkanen straks verkeerd beoordeeld worden.
Nouja, 'beter weten', weet ik niet, ik ben het alleen niet met hem eens. Ik heb alleen de indruk dat de meeste Marokkaanse criminelen gewoon aggresieve lui is die te vaak Scarface hebben gekeken. Ik denk dat over 10/15 jaar de meeste topcriminelen nog gewoon oud-Hollandsch zijn, maar hard kan ik het niet maken, de politiechef evenmin.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:56 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Maw, jij beweert hier dat je het veel beter weet dan deze recherchechef.
Zou best kunnen natuurlijk, maar kun je het ook geloofwaardig maken?
quote:Op woensdag 19 september 2007 09:59 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ja, en niet alleen mijn beeldvorming.
Zo werkte het ook met die Joegoslaven, toen er melding werd gemaakt dat de Joegslavische maffia zeer actief was in Nederland. Vanaf dat moment gingen mensen toch anders naar die bevolkingsgroep kijken.
quote:Je kunt wel ontkennen dat dit soort mechanismen van vooroordelen bestaan, maar ik vind dat persoonlijk toch meer van een ernstige vorm van autisme getuigen dan van voorzienigheid.
-edit- Voegt niets toequote:Op woensdag 19 september 2007 09:39 schreef TimmyAsd het volgende:
Joep Meloen?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Heeft iemand dit probleem al aan de islamitisering en al qaida verbonden
Wie schrikt de straffen hier in NL wél af, laten we het daar eens over hebben.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:01 schreef TC03 het volgende:
Als men WEET dat het vijf jaar geleden 'kleine' criminelen waren, hoe kan het dan dat ze nu vrij op straat rondlopen? Lijkt me toch een duidelijk teken aan de wand dat de straffen te laag zijn? Het schrikt ze niet af, dat is heel duidelijk.
[..]![]()
![]()
![]()
Wat ben jij dom zeg.
Kan je me aanwijzen waar ik dat heb geroepen, wil je.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Floripas het volgende:
[..]
Die Duitse en Nederlands-servische mafia zijn met elkaar verstrengeld.
Over die "hordes islamitische Bosniers" van jullie overigens niks, dus als je een bron zou willen produceren, graag.
Mja, laat ook maar. Een beetje na- en doordenken is aan jou niet besteed, merk ik. En ik heb ook geen zin om je alles voor te kauwen, dus je doet verder je best maar.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:01 schreef Posdnous het volgende:
[..], bedoel je niet gewoon jezelf toevallig?
[..]
. anyway, het is dus de bedoeling dat we ons bezig moeten houden met de achterlijke beeldvorming van niet zo snuggere mensen die zo dom zijn dat ze alleen maar kunnen generaliseren?
Oke.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:03 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Mja, laat ook maar. Een beetje na- en doordenken is aan jou niet besteed, merk ik. En ik heb ook geen zin om je alles voor te kauwen, dus je doet verder je best maar.
Was hij ook een Marokkaan?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:00 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Allemaal de schuld van Tony Montana trouwens!
Elke groep geeft zo zijn eigen problemen in de bestrijding ervan.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar wat boeit het of het Marokkanen zijn of anderen?
Hahahaquote:Op woensdag 19 september 2007 08:17 schreef gebruikersnaam het volgende:
het wachten is tot het 10:00 uur is.
Dan is links denkend fok! wakker ,en kunnen ze na het aantrekken van hun geitenwollensokken sokken onder het genot van een kopje rooibosthee klagen dat dit een marokkanen bash topic is.
quote:Op woensdag 19 september 2007 10:06 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Jij lijkt me ook typisch zo'n sneu mannetje dat over een jaar of vijf weer vooraan staat om te melden dat die arme Marokkanen toch zo verschikkelijk gediscrimineerd worden.
quote:Op woensdag 19 september 2007 08:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Nou, zie toch een duidelijk verschil met die van jou!quote:Op woensdag 19 september 2007 10:08 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Zeg doos, heb je je eigen postgeschiedenis weleens bekeken?
Vuurzwaard +1 tegen negers, maar aziaten zijn er immuun voor wegens een deflectieschild.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:09 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Elke groep geeft zo zijn eigen problemen in de bestrijding ervan.
-edit-quote:
Ga jij nu ook al lopen kuttenquote:Op woensdag 19 september 2007 10:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vuurzwaard +1 tegen negers, maar aziaten zijn er immuun voor wegens een deflectieschild.
Ja. Laten we dat gewoon doen. Lekker Duitsland en Belgie met een probleem opzadelen. Daar zal de wereld een stuk beter van worden.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:13 schreef TubewayDigital het volgende:
Als ze niet radicaliseren dan hangen ze wel de crimineel uit. Zijn we niet gewoon van het probleem af als we ze het land uit zetten.
quote:Op woensdag 19 september 2007 10:11 schreef Disorder het volgende:
[..]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Duitsland en Belgiëquote:Op woensdag 19 september 2007 10:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja. Laten we dat gewoon doen. Lekker Duitsland en Belgie met een probleem opzadelen. Daar zal de wereld een stuk beter van worden.
En waarom zou dat niet kunnen, ze hebben 2 paspoorten.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja. Laten we dat gewoon doen. Lekker Duitsland en Belgie met een probleem opzadelen. Daar zal de wereld een stuk beter van worden.
En je kunt mensen die hier zijn geboren niet het land uitzetten, in theorie klinkt het mooi en simpel maar in de praktijk werkt het niet.
Kom.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:14 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ga jij nu ook al lopen kutten![]()
![]()
![]()
Says who, trouwens?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
En je kunt mensen die hier zijn geboren niet het land uitzetten, in theorie klinkt het mooi en simpel maar in de praktijk werkt het niet.
Ach, daar zit ook wel weer wat inquote:Op woensdag 19 september 2007 10:18 schreef Floripas het volgende:
[..]
Kom.
Kom op, van dat verzuurde humorloze verongelijkte rechtse gezever in dit topic wordt mijn ochtend ook niet echt beter.
quote:Op woensdag 19 september 2007 10:13 schreef TubewayDigital het volgende:
Als ze niet radicaliseren dan hangen ze wel de crimineel uit. Zijn we niet gewoon van het probleem af als we ze het land uit zetten.
Denk je dat Marokko dat allemaal fijn & prima zal vinden?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
En waarom zou dat niet kunnen, ze hebben 2 paspoorten.
Waar sommige mensen dat idee toch vandaan halen?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:17 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Duitsland en België
Marokkanen kun je gewoon terugsturen naar Marokko hoor. Voordeel van de dubbele nationaliteit.
Marokko heeft geen keus.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Denk je dat Marokko dat allemaal fijn & prima zal vinden?
Afschrikking door straffen is sowieso niet de belangrijkste reden om de wet niet te overtreden maargoed. Bij drugshandels ed. is de pakkans gewooon zo idioot klein, criminoloog prof. Bruinsma (geen familie vanquote:Op woensdag 19 september 2007 10:03 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Wie schrikt de straffen hier in NL wél af, laten we het daar eens over hebben.![]()
En jij noemt jezelf progressief? Niet zo rigide, is gewoon een kwestie van de wet aanpassen.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:19 schreef Floripas het volgende:
[..]
Waar sommige mensen dat idee toch vandaan halen?
Denaturalisatie en verbanning is gereserveerd voor hoogverraad in oorlogstijd.
Marokko heeft geen keus dat ze mensen met een dubbele nationaliteit, die al hun hele leven in Nederland wonen en hier crimineel zijn geworden zomaar binnen te laten?quote:
Dat is dan hun probleem.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Marokko moet niet zeiken, die hebben zelf dat blut&treue-gezeik afgedwongen. Ik maak me eerder zorgen over de directe omgeving van die lui. Waar moeten ze dan heen?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:19 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
En door de hele wereld (terecht) geisoleerd te worden.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:20 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
En jij noemt jezelf progressief? Niet zo rigide, is gewoon een kwestie van de wet aanpassen.
25 euro.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:20 schreef Fides het volgende:
Weet jij wat de boete is van 'door rood licht wandelen'? Ik weet het zelf ook niet exact, zal wel iets van 30-60 euro zijn.
Ik noem mezelf nooit progressief.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:20 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
En jij noemt jezelf progressief? Niet zo rigide, is gewoon een kwestie van de wet aanpassen.
Weer zo'n drogreden. Posdnous zegt het, en dus is het zo.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:21 schreef Posdnous het volgende:
[..]
En door de hele wereld (terecht) geisoleerd te worden.
Ja, in colonne, met een Sultana de man naar Drenthe om in een plaggehut te gaan wonen.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:21 schreef Floripas het volgende:
[..]
Marokko moet niet zeiken, die hebben zelf dat blut&treue-gezeik afgedwongen. Ik maak me eerder zorgen over de directe omgeving van die lui. Waar moeten ze dan heen?
Of net als de Armeniers gewoon onder erbarmelijke omstandigheden en met geweld verplaatsen?
Zucht.... Als alle landen in de wereld zo hun problemen op zouden lossen ten opzichte van elkaar heb je binnen de kortste keren wereldoorlog 3.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:20 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat is dan hun probleem.
Als de grenzen weer bewaakt zouden worden heb je er weinig last meer van denk ik.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dus als die mensen HIER criminele strafbaarheden plegen, mogen ze naar Marokko. Als Marokko zijnde zou ik daar niet om staan te trappelen. De strafbare feiten zijn in Nederland gepleegd dus je kan niet verwachten dat ze het in het andere land dan wel opknappen voor Nederland.
En wie zegt dat als ze naar Marokko teruggestuurd worden ze niet weer illegaal in NL terugkomen? Je hebt geen garantie dat dat zo niet zal gaan. Die gasten hebben met hun land van afkomst vaak ook helemaal niks en zullen liever naar NL terugkeren, als het moet illegaal.
Best veel toch voor een paar seconde tijdwinst? Toch doe je (en iedereen met jou) het ongetwijfeld soms.quote:
Zit die er niet aan te komen dan?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zucht.... Als alle landen in de wereld zo hun problemen op zouden lossen ten opzichte van elkaar heb je binnen de kortste keren wereldoorlog 3.![]()
-edit- Joep meloen! Ziek eens niet de hele tijd zo. !quote:Op woensdag 19 september 2007 10:22 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik noem mezelf nooit progressief.
Dat is niet aan jou om te bepalen. Bovendien hebben we het in dit topic niet over tasjesroof, maar over de zwaarste criminaliteit.quote:Ballingschap op tasjesroof zetten is zoiets als de doodstraf op winkeldiefstal. Totaal disproportioneel.
Dit is onzin.quote:Daarnaast hebben we een rechtsgelijkheidsbeginsel: even zware misdaad is even zware straf, ongeacht wie 'm begaat.
Landen doen niet anders, dus dat zal ook wel weer loslopen.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zucht.... Als alle landen in de wereld zo hun problemen op zouden lossen ten opzichte van elkaar heb je binnen de kortste keren wereldoorlog 3.![]()
Welke grenzen? Heb je uberhaupt enig idee hoeveel kilometers dat zijn? Hoe wil je dat oplossen? Mannetjes neerzetten? Een leger van duizenden mensen? Wie gaat dat betalen?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als de grenzen weer bewaakt zouden worden heb je er weinig last meer van denk ik.
Ohja? Leg eens uit hoe dat dan gaat in de praktijk.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
De criminaliteitskosten zullen dalen en idd gewoon het leger de grenzen laten bewaken.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Welke grenzen? Heb je uberhaupt enig idee hoeveel kilometers dat zijn? Hie wil je dat oplossen? Mannetjes neerzetten? Een leger van duizenden mensen? Wie gaat dat betalen?
Het druist in tegen de Mensenrechten: http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htmquote:Op woensdag 19 september 2007 10:22 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Weer zo'n drogreden. Posdnous zegt het, en dus is het zo.
Jij weet helemaal niet wat de rest van de wereld ervan gaat vinden. Misschien nemen andere landen het juist wel over, Marokkanen veroorzaken immers vrijwel overal relatief veel ellende.
Je kunt vanuit een bepaald perspectief wel denken "we hebben hier al genoeg criminelen" dus deze willen we er niet bij hebben.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:29 schreef gebruikersnaam het volgende:
[..]
Op welke manier precies?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Het druist in tegen de Mensenrechten: http://www.unhchr.ch/udhr/lang/dut.htm
quote:Op woensdag 19 september 2007 10:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
De criminaliteitskosten zullen dalen en idd gewoon het leger de grenzen laten bewaken.
Ik vind per se willen behouden of per se willen veranderen achterhaald. Je moet doen wat het beste is.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:25 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Weten we dat ook weer. Wat pretendeer je dan wel te zijn, een conservatieve ouwe muts?
[..]
Oh ja? Hoe kom je daar nu bij?quote:Dat is niet aan jou om te bepalen. Bovendien hebben we het in dit topic niet over tasjesroof, maar over de zwaarste criminaliteit.
[..]
Dit is onzin.
Grensbewaking is best wel te doen hoor (nee, nooit 100%), wel hebben er alleen een aantal jaren geleden voor gekozen die in die vorm af te schaffen (Schengen akkoorden).quote:Op woensdag 19 september 2007 10:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Welke grenzen? Heb je uberhaupt enig idee hoeveel kilometers dat zijn? Hie wil je dat oplossen? Mannetjes neerzetten? Een leger van duizenden mensen? Wie gaat dat betalen?
Het is gewoon zo simpel. En als het niet zo simpel is, toon het dan eens aan.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
![]()
Mevrouw Hopjes, als het allemaal zo simpel was....
Niet van mijn belastingcenten.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:28 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
De criminaliteitskosten zullen dalen en idd gewoon het leger de grenzen laten bewaken.
Precies het probleem met het huidige 'links'. Progressief is men allang niet meer.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik vind per se willen behouden of per se willen veranderen achterhaald. Je moet doen wat het beste is.
Wat wou je eraan doen dan, als de regering zo beslist?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niet van mijn belastingcenten.
Leg eens uit hoe je dat zou doen zonder Marokko, de EU en alle verdragen die landen onderling hebben gesloten voor het hoofd te stoten.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:30 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Grensbewaking is best wel te doen hoor (nee, nooit 100%), wel hebben er alleen een aantal jaren geleden voor gekozen die in die vorm af te schaffen (Schengen akkoorden).
Als we willen kunnen we best effectief alle criminele Marokkanen het land uit schoppen, we moeten het alleen niet willen![]()
Ik heb liever dat de Marokkaanse Bruinsma 20 jaar hier in de cel zit dan gewoon over de grens in Marokko wordt gedumpt, maargoed.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:25 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Dat is niet aan jou om te bepalen. Bovendien hebben we het in dit topic niet over tasjesroof, maar over de zwaarste criminaliteit.
quote:Op woensdag 19 september 2007 10:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Leg eens uit hoe je dat zou doen zonder Marokko, de EU en alle verdragen die landen onderling hebben gesloten voor het hoofd te stoten.
Ik kan me niet voorstellen dat zoiets in een simpel postje uit te leggen is. Het klinkt zo mooi in een paar zinnen, maar in de praktijk werkt het niet.
En net of jij de eerste bent die erover nadenkt.
Wat wou jij eraan doen als de regering beslist de bijstand te verhogen?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:32 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Wat wou je eraan doen dan, als de regering zo beslist?
Inderdaad. Komt ie gewoon weer hier terug. En als we dat ook doen met moslimextremisten, hup, de Marokkaanse grens over, Mohammed B ook even, krijgen we onze portie over een paar jaar nog wel.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:34 schreef Fides het volgende:
[..]
Ik heb liever dat de Marokkaanse Bruinsma 20 jaar hier in de cel zit dan gewoon over de grens in Marokko wordt gedumpt, maargoed.
Ik representeer niet "heel links", vriend.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:31 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Precies het probleem met het huidige 'links'. Progressief is men allang niet meer.
Het verhogen van de pakkans is natuurlijk veel belangrijker/afschikwekkender dan de hoogte van de straf, bij het tegengaan van criminaliteit.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:41 schreef Fides het volgende:
Nouja, ik wil persoonlijk wel eens van de conservatievelingen horen wat voor straffen zij in gedachten hebben.
Dingen als het uitzetten en het 'Three-strikes-you're-out'-systeem zijn natuurlijk helemaal achterlijk.
Voor het verhogen van de pakkans heb je over het algemeen meer politie nodig (of efficientere politie natuurlijk) maar dit vergt meer politieambtenaren, en ambtenaren horen samen met Marokkanen en steuntrekkers tot the axis of evil voor de gemiddelde Wilders-fan.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:49 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Het verhogen van de pakkans is natuurlijk veel belangrijker/afschikwekkender dan de hoogte van de straf, bij het tegengaan van criminaliteit.
het uitzetten van mensen is natuurlijk achterlijk.
..maar ik ben dan ook niet zo heel conservatief![]()
quote:Op woensdag 19 september 2007 10:30 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Het is gewoon zo simpel. En als het niet zo simpel is, toon het dan eens aan.
Tja, die kunnen je natuurlijk ook pakken als je met te veel bier in je pens, niet handsfree bellend 160 rijd in je VW-golf.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:53 schreef Fides het volgende:
[..]
Voor het verhogen van de pakkans heb je over het algemeen meer politie nodig (of efficientere politie natuurlijk) maar dit vergt meer politieambtenaren, en ambtenaren horen samen met Marokkanen en steuntrekkers tot the axis of evil voor de gemiddelde Wilders-fan.![]()
quote:Op woensdag 19 september 2007 11:01 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
de joods-christelijke traditie der topcriminelen wordt bedreigd.
quote:Op woensdag 19 september 2007 11:01 schreef Tarantallegra het volgende:
[..]
de joods-christelijke traditie der topcriminelen wordt bedreigd.
Daar valt nogal wat op af te dingen, dat weet je zelf ook wel.quote:
Nou, dat is anders doorgaans wel de interpretatie ervan.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:08 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Daar valt nogal wat op af te dingen, dat weet je zelf ook wel.
Het is zo simpel, waarom moeilijk doen?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
![]()
Mevrouw Hopjes, als het allemaal zo simpel was....
Gewoon dit en gewoon dat.![]()
Als je criminele Marokkanen de grens over wil zetten naar Marokko kun je beter ook maar de grenzen naar het M.O in de gaten houden, aangezien figuren als Mohammed B daar naartoe vluchten en hun 'Jihad' tegen het westen daar verder voor kunnen bereiden. Of denk je dat NL de boel daar ook nog even onder controle kan houden?quote:Op woensdag 19 september 2007 13:16 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Het is zo simpel, waarom moeilijk doen?
Alsof grenzen bewaken zo moeilijk zou moeten zijn![]()
Jammer voor je dat jij dat niet bepaalt.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:30 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niet van mijn belastingcenten.
Who gives a red ass, jij toch ook niet.quote:Op woensdag 19 september 2007 13:22 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Jammer voor je dat jij dat niet bepaalt.
Eensch.quote:Op woensdag 19 september 2007 13:41 schreef rutger05 het volgende:
Criminele recidivisten moeten ongenadig keihard worden aangepakt en op een gegeven moment zeer langdurig of zelfs levenslang worden opgesloten om de samenleving te beschermen. Criminele jongeren moeten worden opgesloten in heropvoedingsinstellingen met een streng regime. Als de ouders niet in staat zijn op hen op te voeden, dan moet de overheid het maar doen.
En doodleuk alles blijven ontkennen...quote:Op woensdag 19 september 2007 08:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De uitdrukking is "who gives a rat's ass". Maar een red ass is soms ook wel interessant.quote:Op woensdag 19 september 2007 13:29 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Who gives a red ass, jij toch ook niet.
Dit heeft tot gevolg dat de gevangenissen overvol raken. In de VS zitten 2.6 miljoen mensen in de gevangenis momenteel (tegenover 200.000 in de jaren 70), dat is dus iets van 700 per 100.000 inwoners. Enig idee hoeveel kosten dit met zich meebrengt?quote:Op woensdag 19 september 2007 13:41 schreef rutger05 het volgende:
Criminele recidivisten moeten ongenadig keihard worden aangepakt en op een gegeven moment zeer langdurig of zelfs levenslang worden opgesloten om de samenleving te beschermen.
Klink heel mooi, MevrouwHopjes83 zou het ook zo zeggen, gewoon lekker simpel. Grenzen dicht, iedereen opsluiten, klaar.quote:Op woensdag 19 september 2007 13:41 schreef rutger05 het volgende:
Criminele recidivisten moeten ongenadig keihard worden aangepakt en op een gegeven moment zeer langdurig of zelfs levenslang worden opgesloten om de samenleving te beschermen. Criminele jongeren moeten worden opgesloten in heropvoedingsinstellingen met een streng regime. Als de ouders niet in staat zijn op hen op te voeden, dan moet de overheid het maar doen.
Marktconforme gevangenissen?quote:Op woensdag 19 september 2007 15:58 schreef t-8one het volgende:
[..]
Klink heel mooi, MevrouwHopjes83 zou het ook zo zeggen, gewoon lekker simpel. Grenzen dicht, iedereen opsluiten, klaar.
Helaas brengt het nogal wat praktische problemen met zich mee.
Waarbij er allemaal nare afhankelijkheden tussen gevangeniswezen en justitie onstaan. Immers moeten de gevangenissen gevuld blijven voor een zo groot mogelijk omzet. Op justitieel gebied de VS als voorbeeld hoe het moet gebruiken is eigenlijk 9 van de 10 keer fout.quote:Op woensdag 19 september 2007 16:14 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Marktconforme gevangenissen?
In the States leveren gevangenissen geld op, door de bajesklanten economisch productief te laten zijn..
Een student die een Marokkaan imiteert? Wat heeft dat met het topic te maken?quote:Op woensdag 19 september 2007 17:45 schreef desiredbard het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)l_in_zijn_leven.html
Nou je kan me opvegen hoor, wat een scherpe en originele grap!quote:Op woensdag 19 september 2007 07:51 schreef JohnDope het volgende:
Ik denk dat je nu aandelen Pickwick moet gaan kopen
Met een grote familie mafkezen lukt het wel, als je problemen hebt staat er opeens een grote groet bergboeren voor je met een grote mond..quote:Op woensdag 19 september 2007 08:18 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Carriere maken is een groot woord, want die bergboeren zijn over het algemeen niet de meest strategische denkers, dus statistisch gezien maken ze het in principe niet lang in die zakenwereld
Nogmaals: Drenthe is niet zo links. Bovendien leggen die half miljoen stemmers nu ook weer niet zo veel gewicht in de schaal - en Groningen heeft een paar steden met multiculturele problemen, zoals Stadskanaal. En nogmaals, de hoogste Wilders-percentages worden behaald in blanke dorpjes.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:38 schreef satan666 het volgende:
zolang de linkse stemmers in Groningen, Drenthe en blanke dorpjes er maar geen last van hebben is er niks aan de hand!
Je bent ongeveer 500 post te laat.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:53 schreef BansheeBoy het volgende:
Je kunt in ieder geval niet zeggen dat ze niet ambitieus zijn.²
Zo, monothematische kloon. Aangenaam, Floripas.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:39 schreef Kieboom het volgende:
[..]
En doodleuk alles blijven ontkennen...![]()
Maar goed, dat is uiteraard ook alles dat de multiculturele kliek nog rest. Ik zou kunnen lachen om hoe volkomen failliet dit gedachtengoed is, als de toekomst van dit land er niet mee door het toilet gespoeld was.
Jij bent toch wel zo ongelijfelijk naief he. Zie je dat nou zelf niet in? Alleen iemand die oliedom is beweert dat er een groep Chinese jongeren is die op he punt staat door te stoten naar de criminele top. Jaja, het is een ware plaag in Nederland, die Chinezen! Echt een ramp! Hoe groot was het aandeel van die spleetogen ook alweer in de gevangenis? Veertig procent? Veel hoger dan die Marokkanen, in ieder geval. Ik moet altijd zo hard lachen om die linkse kneuzen die bij klachten over Moslims meteen aan komen zetten met vermeende overlast van Indiers, Chinezen en andere perfecte immigranten waar geen hond last van heeft.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Haha, hij (BSB) komt i.e.g. nog opdagen, zij het met een simpele opmerking, en dat ben ik niet van 'm gewend. Hij is dan (denk ik) wel moslim, maar niet dom. Zijn véél simpelre (misschien-) landgenoot Meki moet misschien al een paar dagen (en nachten?) overblijven op z'n kleuterschooltje, want die heeft ons nog niet verrast z'n vervelende infantiel-grammaticale kreten.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je bent ongeveer 500 post te laat.
quote:Op woensdag 19 september 2007 23:50 schreef Floripas het volgende:
en Groningen heeft een paar steden met multiculturele problemen, zoals Stadskanaal.
Jij bent nog nooit in Zuid-Oostgroningen geweest, he? dat moge duidelijk zijn.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:16 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]![]()
![]()
Beste grap van dit topic tot nu toe!
Nee zeg, doe me een lol.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:47 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij bent nog nooit in Zuid-Oostgroningen geweest, he? dat moge duidelijk zijn.
Komop zegquote:Stadskanaal heeft een flinke probleemwijk: http://www.cmogroningen.nl/kengetallen/LSB%20StadVlagt.pdf
Hoogezand-Sappemeer: 16% niet-Westerse allochtonen: http://www.st-prisma.nl/wijkgericht/organisaties.html
En let wel, in beide plaatsen is erg weinig werk over.
Maar in de Randstad is werk. Dat scheelt wel!quote:Op donderdag 20 september 2007 11:08 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Nee zeg, doe me een lol.
[..]
Komop zeg, dit is van een heel andere orde dan de èchte multiculturele problemen in de Randstad. 16% is sowieso al weinig als je het vergelijkt met A'dam/R'dam. En waar hebben we het nou eigenlijk helemaal over, over een paarhonderd mensen!
Platteland,quote:Op zich wel interessant dat zelfs die paarhonderd niet-westerse allochtonen op het relatief rustige en gestructureerde platteland, waar nog relatief veel sociale controle is, al zoveel overlast veroorzaken. Dat dan weer wel. Het toont in elk geval maar weer eens aan dat het niet aan de Randstad en de Randstedelingen zelf ligt, maar toch echt aan die niet-westerse allochtonen.
In AMsterdam, Rotterdam en Utrecht zit geld en werk.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:21 schreef Bullebak het volgende:
Stadskanaal![]()
![]()
Echt een mega ghetto inddBijna te vergelijken met hele stadsdelen als in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht etc
Is er een keer rust, orde en sociale controle, dan is er zogenaamd weer geen werk. Het is ook nooit goed genoeg voor linkse mensen, altijd moet 'het systeem' of 'de omgeving' de schuld krijgen van het hopeloze falen van kansloze rukkers.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar in de Randstad is werk. Dat scheelt wel!
Laat me toch niet lachen.quote:Platteland,Rustig
Jij noemt Heerlens problemen zeker ook "plattelandsproblemen"?
Kijk eens wat verder dan je arrogante randstedelijke Calimerocomplex doorgaans toelaat.
quote:Op donderdag 20 september 2007 06:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
Da's een druk mannetje, om in zijn eentje al die overlast te veroorzaken!
Ik had het niet over "de omgeving" en "schuldvraag". Maar jij loopt ook liever in een arbeiderswijk met werkende mensen dan in een wijk waar driekwart bijstand heeft, niet?quote:Op donderdag 20 september 2007 11:38 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Is er een keer rust, orde en sociale controle, dan is er zogenaamd weer geen werk. Het is ook nooit goed genoeg voor linkse mensen, altijd moet 'het systeem' of 'de omgeving' de schuld krijgen van het hopeloze falen van kansloze rukkers.
[..]
Laat me toch niet lachen.
Bevolkingsdichtheid A'dam: 4504 inw./km2
Bevolkingsdichtheid Hoogenogwat-Sapperveer: 509 inw./km2
aha, vandaar dat Wilders het hoogst scoorde in de randstad en het laagst in Friesland, Groningen en Drenthequote:Op woensdag 19 september 2007 23:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nogmaals: Drenthe is niet zo links. Bovendien leggen die half miljoen stemmers nu ook weer niet zo veel gewicht in de schaal - en Groningen heeft een paar steden met multiculturele problemen, zoals Stadskanaal. En nogmaals, de hoogste Wilders-percentages worden behaald in blanke dorpjes.
randstad, eerst de monsterzege van Fortuyn, daarna weer pvda, vind je het gek, veel mensen zijn na de moord uit oa Rotterdam vertrokken, daarna gingen de muds massaal op de pvdapen stemmenquote:Op donderdag 20 september 2007 12:54 schreef Fides het volgende:
Wat een conclusie.In het Zuiden en Oosten stemt gewoon iedereen CDA. In de grote steden in de Randstad meestal PvdA en in de rijkere kleinere steden en dorpen in de Randstad VVD.
Volgens mij zijn de mensen die grote steden hebben verlaten vanwege de moord op Fortuyn op 1 hand te tellenquote:Op donderdag 20 september 2007 12:59 schreef satan666 het volgende:
[..]
randstad, eerst de monsterzege van Fortuyn, daarna weer pvda, vind je het gek, veel mensen zijn na de moord uit oa Rotterdam vertrokken, daarna gingen de muds massaal op de pvdapen stemmen
in die contreien hebben ze geen last van marokkanen, turken en dat soort gespuis, dus is er voor hen geen reden op rechts te stemmen als daar voor hen toch niets valt te halen.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:47 schreef satan666 het volgende:
[..]
aha, vandaar dat Wilders het hoogst scoorde in de randstad en het laagst in Friesland, Groningen en Drenthe
Drenthe, PvdA op nummer 1 met 13 zetels.
Laat me raden, jij woont in Groningenlinks preken rechts leven dus
![]()
Hoe wil je mensen die in Nederland geboren zijn het land uit zetten?quote:Op donderdag 20 september 2007 16:53 schreef IronRitaVerdonk het volgende:
is alleen maar goed kan je ze tenminste het land uitzetten als het echt moet. met figuren als holleeder kan dat niet of je moet wachten tot iemand ingrijpt natuurlijk.
de wet aanpassen dat als je toch in nederland geboren bent en je een bijdrage levert aan het verzieken van dit mooie land waar je tros op moet zijn, op het weer en saaie landschappen na dan, je dan toch het land uitgezet kan worden.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:10 schreef Fides het volgende:
[..]
Hoe wil je mensen die in Nederland geboren zijn het land uit zetten?Zelfs Rita Verdonk zou je uitlachen.
Neehoor. Gewoon de wet aanpassen, Nederlandse nationaliteit afnemen en op de boot zetten naar Marokko. Zo simpel is dat.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:10 schreef Fides het volgende:
[..]
Hoe wil je mensen die in Nederland geboren zijn het land uit zetten?Zelfs Rita Verdonk zou je uitlachen.
Je moet wel meer aanpassen dan dat: je moet ook het beginsel van de rechtsgelijkheid ervoor opofferen. Dat staat de Hoge Raad niet toe. Als je dat wel wil doen, moet je het hele Nederlandse rechtsstelsel omgooien. En dat voor een paar Marokkaantjes.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:57 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Neehoor. Gewoon de wet aanpassen, Nederlandse nationaliteit afnemen en op de boot zetten naar Marokko. Zo simpel is dat.
Dit werkt natuurlijk helaas wel alleen voor mensen die (ook) de Marokkaanse nationaliteit hebben (alle mensen van Marokkaanse komaf in Nederland dus). Je kunt Marokko natuurlijk niet verplichten om het gajes van de hele wereld op te nemen. Maar het 'eigen' gajes, het gajes met de Marokkaanse nationaliteit, kunnen ze natuurlijk niet weigeren.
Dat is echt nonsens, -edit-Er is helemaal geen sprake van rechtsongelijkheid.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je moet wel meer aanpassen dan dat: je moet ook het beginsel van de rechtsgelijkheid ervoor opofferen.
Onzin dus.quote:Dat staat de Hoge Raad niet toe. Als je dat wel wil doen, moet je het hele Nederlandse rechtsstelsel omgooien. En dat voor een paar Marokkaantjes.
Het is veel makkellijker dan dat...quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je moet wel meer aanpassen dan dat: je moet ook het beginsel van de rechtsgelijkheid ervoor opofferen. Dat staat de Hoge Raad niet toe. Als je dat wel wil doen, moet je het hele Nederlandse rechtsstelsel omgooien. En dat voor een paar Marokkaantjes.
Dan is er nog een probleem: hoe weet je het als overheid of iemand de dubbele nationaliteit heeft? Een vriendin van mij heeft er wel drie (Amerikaanse, Nederlandse, Israelische). Volgens mij weten landen dat niet per se van elkaar.quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:15 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Dat is echt nonsens, een enorme kronkel in je kop. Er is helemaal geen sprake van rechtsongelijkheid.
Je kunt gewoon een wet maken waarin je zegt dat iedereen die een gevaar vormt voor de samenleving (crimineel, terrorist etc.) het land uitgetrapt kan worden naar een ander land waar zo'n persoon ook de nationaliteit van heeft. Als dat om wat voor reden dan ook niet mogelijk is (bijvoorbeeld doordat de betreffende persoon alleen de Nederlandse nationaliteit heeft), dient er een andere, passende straf gezocht te worden en treden andere wetten in werking. Deze wet geldt dus voor iedereen, maar heeft alleen directe gevolgen indien van toepassing.
Als dit het beginsel van rechtsongelijkheid zou overtreden, dan overtreedt zo'n beetje elke wet het beginsel van rechtsongelijkheid. De wet staat vol met bepalingen als 'in die situatie doen we dit, en anders...'.
[..]
Onzin dus.
Da's inderdaad wel een probleempje. Kwestie van goed registreren en soms kom je er vanzelf wel achter.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:14 schreef Floripas het volgende:
Dan is er nog een probleem: hoe weet je het als overheid of iemand de dubbele nationaliteit heeft? Een vriendin van mij heeft er wel drie (Amerikaanse, Nederlandse, Israelische). Volgens mij weten landen dat niet per se van elkaar.
Nee, waarom zou jequote:En wat doe je met mensen die hun Marokkaanse nationaliteit wel in willen leveren, maar niet mogen van de Marokkaanse overheid? Maak je daar een uitzondering voor?
Dat wordt nog moeilijk - Israel is, terecht, niet happig op het prijsgeven van dat soort informatie.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:35 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Da's inderdaad wel een probleempje. Kwestie van goed registreren en soms kom je er vanzelf wel achter.
[..]
Jawel. Ik ken iemand die het heeft geprobeerd, bij de ambassade. Tot vervelens toe.quote:Het moet eerst nog maar een bewezen worden dat Marokkanen hun Marokkaanse nationaliteit echt niet in kunnen leveren. Tot nu toe heb ik vooral heel veel Marokkanen gehoord die riepen dat dat niet kan, maar ik moet het eerste bewijs nog zien. Het is nou niet dat er Marokkanen zijn die het daadwerkelijk geprobeerd hebben ofzo.
Ja, over die overheid, maar niet over de Marokkanen hier, als ide er niets aan kunnen doen.quote:Anyway, als Marokkanen hun Marokkaanse nationaliteit in willen leveren maar dat echt niet mogen van de Marokkaanse overheid, dan is dat vooral hun probleem. Het zegt ook wel weer genoeg over de Marokkaanse overheid trouwens, maar dat terzijde.
Gelukkig hoort Israël natuurlijk ook niet echt bij de belangrijkste doelgroep.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat wordt nog moeilijk - Israel is, terecht, niet happig op het prijsgeven van dat soort informatie.
Ja erg vervelend, maar ik zie geen enkele reden om daar ons probleem van te maken. Dat moeten Marokkanen zelf maar oplossen met de Marokkaanse overheid, als het echt zo is.quote:Ja, over die overheid, maar niet over de Marokkanen hier, als ide er niets aan kunnen doen.
Een beetje laat; maar van waar haal jij de wijsheid dat er multiculturele problemen zijn in Stadskanaal?quote:Op woensdag 19 september 2007 23:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nogmaals: Drenthe is niet zo links. Bovendien leggen die half miljoen stemmers nu ook weer niet zo veel gewicht in de schaal - en Groningen heeft een paar steden met multiculturele problemen, zoals Stadskanaal. En nogmaals, de hoogste Wilders-percentages worden behaald in blanke dorpjes.
Dat geldt dan dus alleen voor nieuwkomers.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:53 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Gelukkig hoort Israël natuurlijk ook niet echt bij de belangrijkste doelgroep.
Dat registreren begint natuurlijk als iemand hier de Nederlandse nationaliteit aanvraagt. Simpele vragen als: waar kom je vandaan en welke nationaliteit heb je nu? Waar is je paspoort?
Simpel toch.
[..]
Maar dat kan niet. Stel, Ayaan Hirsi Ali wordt veroordeeld voor fraude, en de Somalische overheid weigerde haar haar nationaliteit op te laten geven. Dan is zij dus de dupe van een rechtsongelijkheid waar je u tegen zegt.quote:Ja erg vervelend, maar ik zie geen enkele reden om daar ons probleem van te maken. Dat moeten Marokkanen zelf maar oplossen met de Marokkaanse overheid, als het echt zo is.
Verder lezen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Een beetje laat; maar van waar haal jij de wijsheid dat er multiculturele problemen zijn in Stadskanaal?
Dat weet ik niet. Het lijkt me dat men dit soort vragen in het verleden ook stelde. Lijkt me niet meer dan logisch (maar het blijft Nederland). Als dat zo is moet het geregistreerd staan.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat geldt dan dus alleen voor nieuwkomers.
Op welke rechtsongelijkheid doel je nu precies?quote:Maar dat kan niet. Stel, Ayaan Hirsi Ali wordt veroordeeld voor fraude, en de Somalische overheid weigerde haar haar nationaliteit op te laten geven. Dan is zij dus de dupe van een rechtsongelijkheid waar je u tegen zegt.
Dat er mensen zijn die volle Nederlander willen zijn, die ook het staatsburgerschap hebben, maar het in jouw systeem niet kunnen zijn, omdat ze gedenaturaliseerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:11 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Op welke rechtsongelijkheid doel je nu precies?
Ik heb gepoogd het door jou gelinkte PDF document vol gortdroge cijfers door te lezen en kan eigenlijk niets vinden over een probleemwijk. Weet je de naam van die wijk, toevallig?quote:
Nee, dit is echt een denkfout. Ze kunnen het niet meer zijn omdat ze crimineel zijn. Als ze niet crimineel zouden zijn zou er niks aan de hand zijn en zou men nog steeds gewoon staatsburger zijn. De fout ligt dus bij de crimineel zelf, precies zoals het hoort.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die volle Nederlander willen zijn, die ook het staatsburgerschap hebben, maar het in jouw systeem niet kunnen zijn, omdat ze gedenaturaliseerd kunnen worden.
Er is, naar mijn herinnering (ik had in Grunn een paar vrienden die er vandaan kwamen, en ik ben er ook wel eens geweest) een autochtone probleemwijk en een allochtonenwijk, en er was vooral fricite tussen allochtonen en autochtonen. Het asielzoekerscentrum speelde ook een rol.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:16 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik heb gepoogd het door jou gelinkte PDF document vol gortdroge cijfers door te lezen en kan eigenlijk niets vinden over een probleemwijk. Weet je de naam van die wijk, toevallig?
Stadskanaal kent zijn problemen, een beroerde werkgelegenheid is er één van; ik kan me in de gemeente(maar buiten de stad zelf) zelfs wel een probleemwijk indenken, maar die wijk is niet bepaald multicultureel te noemen.
Dan kun je net zo goed alle criminelen denaturaliseren. De fout ligt toch bij hen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:18 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Nee, dit is echt een denkfout. Ze kunnen het niet meer zijn omdat ze crimineel zijn. Als ze niet crimineel zouden zijn zou er niks aan de hand zijn en zou men nog steeds gewoon staatsburger zijn. De fout ligt dus bij de crimineel zelf, precies zoals het hoort.
Je bedoelt het AZC in Stadskanaal-Noord? Dat is al weer enkele jaren dicht. Er zijn daar wel wat probleempjes geweest, maar dat mag de naam probleemwijk echt niet hebben. Er is in de gemeente inderdaad een autochtone probleemwijk (in Musselkanaal) maar ook daarvoor is de term veel te zwaar; dat is echt niet te vergelijken met Ondiep of Kanaleneiland. Gelukkig niet zeg!quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er is, naar mijn herinnering (ik had in Grunn een paar vrienden die er vandaan kwamen, en ik ben er ook wel eens geweest) een autochtone probleemwijk en een allochtonenwijk, en er was vooral fricite tussen allochtonen en autochtonen. Het asielzoekerscentrum speelde ook een rol.
Daar heb je niks aan, aangezien je hen vervolgens niet ergens naartoe kunt sturen. Bovendien, elk land moet verantwoordelijkheid nemen voor zijn criminelen. Laat Marokko maar lekker verantwoordelijkheid nemen voor de zijne, dan doen wij dat wel voor de onze.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed alle criminelen denaturaliseren. De fout ligt toch bij hen.
Nee tuurlijk niet, waar wil je criminelen met alleen Nederlands paspoort laten dan?quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed alle criminelen denaturaliseren. De fout ligt toch bij hen.
In de cel, na de cel intense begeleiding en toezicht.quote:Op maandag 24 september 2007 19:01 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, waar wil je criminelen met alleen Nederlands paspoort laten dan?
De Nederlanse Antillen ofzo?
quote:Op maandag 24 september 2007 18:16 schreef Michadederde het volgende:
-edit- Troll
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |