quote:Op donderdag 20 september 2007 06:49 schreef StefanP het volgende:
[..]
Da's een druk mannetje, om in zijn eentje al die overlast te veroorzaken!
Ik had het niet over "de omgeving" en "schuldvraag". Maar jij loopt ook liever in een arbeiderswijk met werkende mensen dan in een wijk waar driekwart bijstand heeft, niet?quote:Op donderdag 20 september 2007 11:38 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Is er een keer rust, orde en sociale controle, dan is er zogenaamd weer geen werk. Het is ook nooit goed genoeg voor linkse mensen, altijd moet 'het systeem' of 'de omgeving' de schuld krijgen van het hopeloze falen van kansloze rukkers.
[..]
Laat me toch niet lachen.
Bevolkingsdichtheid A'dam: 4504 inw./km2
Bevolkingsdichtheid Hoogenogwat-Sapperveer: 509 inw./km2
aha, vandaar dat Wilders het hoogst scoorde in de randstad en het laagst in Friesland, Groningen en Drenthequote:Op woensdag 19 september 2007 23:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nogmaals: Drenthe is niet zo links. Bovendien leggen die half miljoen stemmers nu ook weer niet zo veel gewicht in de schaal - en Groningen heeft een paar steden met multiculturele problemen, zoals Stadskanaal. En nogmaals, de hoogste Wilders-percentages worden behaald in blanke dorpjes.
randstad, eerst de monsterzege van Fortuyn, daarna weer pvda, vind je het gek, veel mensen zijn na de moord uit oa Rotterdam vertrokken, daarna gingen de muds massaal op de pvdapen stemmenquote:Op donderdag 20 september 2007 12:54 schreef Fides het volgende:
Wat een conclusie.In het Zuiden en Oosten stemt gewoon iedereen CDA. In de grote steden in de Randstad meestal PvdA en in de rijkere kleinere steden en dorpen in de Randstad VVD.
Volgens mij zijn de mensen die grote steden hebben verlaten vanwege de moord op Fortuyn op 1 hand te tellenquote:Op donderdag 20 september 2007 12:59 schreef satan666 het volgende:
[..]
randstad, eerst de monsterzege van Fortuyn, daarna weer pvda, vind je het gek, veel mensen zijn na de moord uit oa Rotterdam vertrokken, daarna gingen de muds massaal op de pvdapen stemmen
in die contreien hebben ze geen last van marokkanen, turken en dat soort gespuis, dus is er voor hen geen reden op rechts te stemmen als daar voor hen toch niets valt te halen.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:47 schreef satan666 het volgende:
[..]
aha, vandaar dat Wilders het hoogst scoorde in de randstad en het laagst in Friesland, Groningen en Drenthe
Drenthe, PvdA op nummer 1 met 13 zetels.
Laat me raden, jij woont in Groningenlinks preken rechts leven dus
![]()
Hoe wil je mensen die in Nederland geboren zijn het land uit zetten?quote:Op donderdag 20 september 2007 16:53 schreef IronRitaVerdonk het volgende:
is alleen maar goed kan je ze tenminste het land uitzetten als het echt moet. met figuren als holleeder kan dat niet of je moet wachten tot iemand ingrijpt natuurlijk.
de wet aanpassen dat als je toch in nederland geboren bent en je een bijdrage levert aan het verzieken van dit mooie land waar je tros op moet zijn, op het weer en saaie landschappen na dan, je dan toch het land uitgezet kan worden.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:10 schreef Fides het volgende:
[..]
Hoe wil je mensen die in Nederland geboren zijn het land uit zetten?Zelfs Rita Verdonk zou je uitlachen.
Neehoor. Gewoon de wet aanpassen, Nederlandse nationaliteit afnemen en op de boot zetten naar Marokko. Zo simpel is dat.quote:Op donderdag 20 september 2007 17:10 schreef Fides het volgende:
[..]
Hoe wil je mensen die in Nederland geboren zijn het land uit zetten?Zelfs Rita Verdonk zou je uitlachen.
Je moet wel meer aanpassen dan dat: je moet ook het beginsel van de rechtsgelijkheid ervoor opofferen. Dat staat de Hoge Raad niet toe. Als je dat wel wil doen, moet je het hele Nederlandse rechtsstelsel omgooien. En dat voor een paar Marokkaantjes.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:57 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Neehoor. Gewoon de wet aanpassen, Nederlandse nationaliteit afnemen en op de boot zetten naar Marokko. Zo simpel is dat.
Dit werkt natuurlijk helaas wel alleen voor mensen die (ook) de Marokkaanse nationaliteit hebben (alle mensen van Marokkaanse komaf in Nederland dus). Je kunt Marokko natuurlijk niet verplichten om het gajes van de hele wereld op te nemen. Maar het 'eigen' gajes, het gajes met de Marokkaanse nationaliteit, kunnen ze natuurlijk niet weigeren.
Dat is echt nonsens, -edit-Er is helemaal geen sprake van rechtsongelijkheid.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je moet wel meer aanpassen dan dat: je moet ook het beginsel van de rechtsgelijkheid ervoor opofferen.
Onzin dus.quote:Dat staat de Hoge Raad niet toe. Als je dat wel wil doen, moet je het hele Nederlandse rechtsstelsel omgooien. En dat voor een paar Marokkaantjes.
Het is veel makkellijker dan dat...quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:02 schreef Floripas het volgende:
[..]
Je moet wel meer aanpassen dan dat: je moet ook het beginsel van de rechtsgelijkheid ervoor opofferen. Dat staat de Hoge Raad niet toe. Als je dat wel wil doen, moet je het hele Nederlandse rechtsstelsel omgooien. En dat voor een paar Marokkaantjes.
Dan is er nog een probleem: hoe weet je het als overheid of iemand de dubbele nationaliteit heeft? Een vriendin van mij heeft er wel drie (Amerikaanse, Nederlandse, Israelische). Volgens mij weten landen dat niet per se van elkaar.quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:15 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Dat is echt nonsens, een enorme kronkel in je kop. Er is helemaal geen sprake van rechtsongelijkheid.
Je kunt gewoon een wet maken waarin je zegt dat iedereen die een gevaar vormt voor de samenleving (crimineel, terrorist etc.) het land uitgetrapt kan worden naar een ander land waar zo'n persoon ook de nationaliteit van heeft. Als dat om wat voor reden dan ook niet mogelijk is (bijvoorbeeld doordat de betreffende persoon alleen de Nederlandse nationaliteit heeft), dient er een andere, passende straf gezocht te worden en treden andere wetten in werking. Deze wet geldt dus voor iedereen, maar heeft alleen directe gevolgen indien van toepassing.
Als dit het beginsel van rechtsongelijkheid zou overtreden, dan overtreedt zo'n beetje elke wet het beginsel van rechtsongelijkheid. De wet staat vol met bepalingen als 'in die situatie doen we dit, en anders...'.
[..]
Onzin dus.
Da's inderdaad wel een probleempje. Kwestie van goed registreren en soms kom je er vanzelf wel achter.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:14 schreef Floripas het volgende:
Dan is er nog een probleem: hoe weet je het als overheid of iemand de dubbele nationaliteit heeft? Een vriendin van mij heeft er wel drie (Amerikaanse, Nederlandse, Israelische). Volgens mij weten landen dat niet per se van elkaar.
Nee, waarom zou jequote:En wat doe je met mensen die hun Marokkaanse nationaliteit wel in willen leveren, maar niet mogen van de Marokkaanse overheid? Maak je daar een uitzondering voor?
Dat wordt nog moeilijk - Israel is, terecht, niet happig op het prijsgeven van dat soort informatie.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:35 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Da's inderdaad wel een probleempje. Kwestie van goed registreren en soms kom je er vanzelf wel achter.
[..]
Jawel. Ik ken iemand die het heeft geprobeerd, bij de ambassade. Tot vervelens toe.quote:Het moet eerst nog maar een bewezen worden dat Marokkanen hun Marokkaanse nationaliteit echt niet in kunnen leveren. Tot nu toe heb ik vooral heel veel Marokkanen gehoord die riepen dat dat niet kan, maar ik moet het eerste bewijs nog zien. Het is nou niet dat er Marokkanen zijn die het daadwerkelijk geprobeerd hebben ofzo.
Ja, over die overheid, maar niet over de Marokkanen hier, als ide er niets aan kunnen doen.quote:Anyway, als Marokkanen hun Marokkaanse nationaliteit in willen leveren maar dat echt niet mogen van de Marokkaanse overheid, dan is dat vooral hun probleem. Het zegt ook wel weer genoeg over de Marokkaanse overheid trouwens, maar dat terzijde.
Gelukkig hoort Israël natuurlijk ook niet echt bij de belangrijkste doelgroep.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:42 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat wordt nog moeilijk - Israel is, terecht, niet happig op het prijsgeven van dat soort informatie.
Ja erg vervelend, maar ik zie geen enkele reden om daar ons probleem van te maken. Dat moeten Marokkanen zelf maar oplossen met de Marokkaanse overheid, als het echt zo is.quote:Ja, over die overheid, maar niet over de Marokkanen hier, als ide er niets aan kunnen doen.
Een beetje laat; maar van waar haal jij de wijsheid dat er multiculturele problemen zijn in Stadskanaal?quote:Op woensdag 19 september 2007 23:50 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nogmaals: Drenthe is niet zo links. Bovendien leggen die half miljoen stemmers nu ook weer niet zo veel gewicht in de schaal - en Groningen heeft een paar steden met multiculturele problemen, zoals Stadskanaal. En nogmaals, de hoogste Wilders-percentages worden behaald in blanke dorpjes.
Dat geldt dan dus alleen voor nieuwkomers.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:53 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Gelukkig hoort Israël natuurlijk ook niet echt bij de belangrijkste doelgroep.
Dat registreren begint natuurlijk als iemand hier de Nederlandse nationaliteit aanvraagt. Simpele vragen als: waar kom je vandaan en welke nationaliteit heb je nu? Waar is je paspoort?
Simpel toch.
[..]
Maar dat kan niet. Stel, Ayaan Hirsi Ali wordt veroordeeld voor fraude, en de Somalische overheid weigerde haar haar nationaliteit op te laten geven. Dan is zij dus de dupe van een rechtsongelijkheid waar je u tegen zegt.quote:Ja erg vervelend, maar ik zie geen enkele reden om daar ons probleem van te maken. Dat moeten Marokkanen zelf maar oplossen met de Marokkaanse overheid, als het echt zo is.
Verder lezen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:54 schreef Jalu het volgende:
[..]
Een beetje laat; maar van waar haal jij de wijsheid dat er multiculturele problemen zijn in Stadskanaal?
Dat weet ik niet. Het lijkt me dat men dit soort vragen in het verleden ook stelde. Lijkt me niet meer dan logisch (maar het blijft Nederland). Als dat zo is moet het geregistreerd staan.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat geldt dan dus alleen voor nieuwkomers.
Op welke rechtsongelijkheid doel je nu precies?quote:Maar dat kan niet. Stel, Ayaan Hirsi Ali wordt veroordeeld voor fraude, en de Somalische overheid weigerde haar haar nationaliteit op te laten geven. Dan is zij dus de dupe van een rechtsongelijkheid waar je u tegen zegt.
Dat er mensen zijn die volle Nederlander willen zijn, die ook het staatsburgerschap hebben, maar het in jouw systeem niet kunnen zijn, omdat ze gedenaturaliseerd kunnen worden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:11 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Op welke rechtsongelijkheid doel je nu precies?
Ik heb gepoogd het door jou gelinkte PDF document vol gortdroge cijfers door te lezen en kan eigenlijk niets vinden over een probleemwijk. Weet je de naam van die wijk, toevallig?quote:
Nee, dit is echt een denkfout. Ze kunnen het niet meer zijn omdat ze crimineel zijn. Als ze niet crimineel zouden zijn zou er niks aan de hand zijn en zou men nog steeds gewoon staatsburger zijn. De fout ligt dus bij de crimineel zelf, precies zoals het hoort.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:15 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat er mensen zijn die volle Nederlander willen zijn, die ook het staatsburgerschap hebben, maar het in jouw systeem niet kunnen zijn, omdat ze gedenaturaliseerd kunnen worden.
Er is, naar mijn herinnering (ik had in Grunn een paar vrienden die er vandaan kwamen, en ik ben er ook wel eens geweest) een autochtone probleemwijk en een allochtonenwijk, en er was vooral fricite tussen allochtonen en autochtonen. Het asielzoekerscentrum speelde ook een rol.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:16 schreef Jalu het volgende:
[..]
Ik heb gepoogd het door jou gelinkte PDF document vol gortdroge cijfers door te lezen en kan eigenlijk niets vinden over een probleemwijk. Weet je de naam van die wijk, toevallig?
Stadskanaal kent zijn problemen, een beroerde werkgelegenheid is er één van; ik kan me in de gemeente(maar buiten de stad zelf) zelfs wel een probleemwijk indenken, maar die wijk is niet bepaald multicultureel te noemen.
Dan kun je net zo goed alle criminelen denaturaliseren. De fout ligt toch bij hen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:18 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Nee, dit is echt een denkfout. Ze kunnen het niet meer zijn omdat ze crimineel zijn. Als ze niet crimineel zouden zijn zou er niks aan de hand zijn en zou men nog steeds gewoon staatsburger zijn. De fout ligt dus bij de crimineel zelf, precies zoals het hoort.
Je bedoelt het AZC in Stadskanaal-Noord? Dat is al weer enkele jaren dicht. Er zijn daar wel wat probleempjes geweest, maar dat mag de naam probleemwijk echt niet hebben. Er is in de gemeente inderdaad een autochtone probleemwijk (in Musselkanaal) maar ook daarvoor is de term veel te zwaar; dat is echt niet te vergelijken met Ondiep of Kanaleneiland. Gelukkig niet zeg!quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Er is, naar mijn herinnering (ik had in Grunn een paar vrienden die er vandaan kwamen, en ik ben er ook wel eens geweest) een autochtone probleemwijk en een allochtonenwijk, en er was vooral fricite tussen allochtonen en autochtonen. Het asielzoekerscentrum speelde ook een rol.
Daar heb je niks aan, aangezien je hen vervolgens niet ergens naartoe kunt sturen. Bovendien, elk land moet verantwoordelijkheid nemen voor zijn criminelen. Laat Marokko maar lekker verantwoordelijkheid nemen voor de zijne, dan doen wij dat wel voor de onze.quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed alle criminelen denaturaliseren. De fout ligt toch bij hen.
Nee tuurlijk niet, waar wil je criminelen met alleen Nederlands paspoort laten dan?quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:23 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed alle criminelen denaturaliseren. De fout ligt toch bij hen.
In de cel, na de cel intense begeleiding en toezicht.quote:Op maandag 24 september 2007 19:01 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet, waar wil je criminelen met alleen Nederlands paspoort laten dan?
De Nederlanse Antillen ofzo?
quote:Op maandag 24 september 2007 18:16 schreef Michadederde het volgende:
-edit- Troll
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |