abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53287603
Het vorige deel was hier Zwangerschap en geboorte deel 319

De aanstaande papa's en mama's :

03 oktober 2007: DoctorB (papa)
06 oktober 2007: Nijna
22 oktober 2007: mariskasl
1 november 2007: Cyberbull (papa) en Luana1980
09 november 2007: amaranta en mex
17 november 2007: gr8w8 (papa)
19 november 2007: Lewis.de.boxer
30 november 2007: glossy
01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
02 december 2007: Sanger en Hellace
08 december 2007: Faja-Lobi
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T
12 december 2007: S_oepstengel
13 december 2007: nanalune
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie***

**2008**

07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje
07 februari 2008 hestria en grim reaper
07 februari 2008: Randa_V en Magneet
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh
17 maart 2008: k_i_m
24 maart 2008: Hello_Dolly
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke ***
29 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
*** 21 mei 2008: miss_sly en het_fokschaap ***

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 46% gewijzigd door BE op 24-09-2007 09:21:12 ]
Saartje
pi_53287707
de laatste posts:
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:07 schreef miss_sly het volgende:
Vanavond nog maar een keer getest, en hij was nog steeds positief
Zou het dan toch echt waar zijn?
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:08 schreef piglet het volgende:
Echt wel miss sly
Geweldig he
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:10 schreef miss_sly het volgende:
Ja, geweldig
en nog steeds niet te bevatten, zeker niet nu ik zo in mijn eentje op de bank zit, schaap (vriendje) zit in Praag dus ik moet het mezelf nu telkens weer vertellen
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:18 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb na die ene positieve test niet meer durven testen. Was bang dat hij ineens negatief zou zijn. Had wat geweest als ik op de termijnecho aankwam en er zou niets zitten
Morgen mag ik weer naar de vk, ook een afspraak maken voor de 20-weken echo. Nog ff dan zit ik op de helft
Ik hoop dat ze het hartje morgen wel kan vinden
Saartje
pi_53287713
Ik vond het ook wel eng om nog een keer te testen, inderdaad stel dat ie niet positief zou zijn
Van de andere kant zat ik me heel erg zielig te vinden vanavond, dus had ik die positieve test wel verdiend

Hoeveel weken ben je, Maneki? In ieder geval veel plezier bij de vk en met het luisteren naar het hartje morgen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_53288395
Ik vind het bijna erg om te zeggen dat ik stiekem hoopte dat de tweede test negatief zou zijn. Omdat het simpelweg niet waar kon zijn dat ik zwanger was. Maar kijk nu
pi_53288802
Dat gevoel heb ik bij m`n eerste ook wel eens gehad, kan me nu geen leven meer zonder hem voorstellen
Saartje
pi_53288973
Nouja, het is meer zoiets van "altijd denken dat je wel nooit kinderen zult kunnen krijgen", maar toch maar anticonceptie gebruiken, want ja, je weet nooit en dan toch zwanger zijn. Ik heb me de eerste weken zo ontzettend schuldig gevoeld omdat ik die kleine een valse start heb gegeven, terwijl ik het simpelweg niet wist, er niet mee bezig was enzo.

En nu, ondanks dat ik mezelf pas over een aantal jaar moeder zag worden, kan ik niet wachten totdat het zover is. Al is het alleen maar om van die ellendige kwaaltjes af te zijn. En een kindje in dat ledikantje te hebben liggen in plaats van een pop. En stoer buiten kunnen wandelen met mijn supersonische veel te dure Stokke. De trotse gezichten van mijn ouders te kunnen zien als ze hun kleinkindje straks voor het eerst mogen vasthouden. De tranen in de ogen van mijn vader die ik na al kan voorspellen.
pi_53291009
tvp
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  woensdag 19 september 2007 @ 07:56:02 #8
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53291286
Dames, wat is dit topic heel erg lekker om te lezen op dit moment! Wonderzwangerschappen, meeleven met Lena in het ziekenhuis en blij zijn dat ze er weer uit is, stuiterend geslachten verklappen en elkaar opzwepen gewoon nóg een test te doen. Echt een lust voor het oog!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53291429
Goedemorgen

Ik vind het nog wel moeilijk hoor, om hier te posten. Misschien omdat het nog zo pril is allemaal en ik ergens een beetje het gevoel heb dat ik er dan nog niet te veel mee bezig mag zijn of over mag praten. Gelukkig lees ik al jaren mee in OUD dus een helemaal onbekend zijn veel van jullie me niet
pi_53291543
Vannacht ben ik erachter gekomen dat de baby het toch niet heel prettig vindt als ik op mn rug ga liggen. Als ik van mn zij op mn rug draai, dan begint ie flink te schoppen. Tot ik weer draai dan is het goed. Vanmorgen wilde mijn man dat wel eens voelen, raad eens..... juist geen trapje, geen stootje, helemaal niets. Er wordt niet geschopt naar papa.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53291807
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:23 schreef miss_sly het volgende:
Ik vond het ook wel eng om nog een keer te testen, inderdaad stel dat ie niet positief zou zijn
Van de andere kant zat ik me heel erg zielig te vinden vanavond, dus had ik die positieve test wel verdiend

Hoeveel weken ben je, Maneki? In ieder geval veel plezier bij de vk en met het luisteren naar het hartje morgen!
17 en een beetje, dus het zou wel eens tijd worden dat ik het hartje hoor Gelukkig voel ik wel duidelijk leven, dus ik maak me geen zorgen

Pruk, niet schuldig voelen hoor. Je kunt nou eenmaal niet bewust bezig zijn met iets waar je het bestaan niet van weet. In de eerste weken krijgen ze niets mee van jouw emoties en gevoelens, en je hebt nog tijd genoeg om wel met je kindje bezig te zijn
Saartje
  woensdag 19 september 2007 @ 08:59:14 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53292004
Maneki, jij gaat ook hard hoor!

Bizar idee in mijn hoofd vanmorgen, morgen over 10 weken zou ik al thuis mogen bevallen! Als je het zo bekijkt gaat het ineens echt supersnel!
pi_53292404
Ticootje, erg herkenbaar . Al kan manlief het inmiddels wel voelen, zien ook .

Ben benieuwd of er in dit topic weer een beebje geboren gaat worden... (voor wie denkt enig ongeduld te bespeuren... hihi dat zou kunnen... ).
Straks weer op controle .
Fake it till you make it...
pi_53292473
Maneki, 17 weken al?
En BE ook al zo ver!
Wat gaat het hard Ik weet nog zo goed dat BE het grote nieuws vertelde en moet je nu zien!
  woensdag 19 september 2007 @ 09:36:26 #15
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53292752
Hello_Dolly hoe is het met je??

Ach, en ik droomde vannacht maar voor de verandering eens weer dat ik zwanger was!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 19 september 2007 @ 09:38:14 #16
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53292788
Miss sly ik lees niet overal mee maar klopt het dat jullie al lang bezig zijn voor een kindje. Sorry als het brutaal is maar ik ben erg nieuwsgierig.
En geniet er van. Ookal is het raar om het 100 keer tegen je zelf te moeten zeggen dat je echt zwagner bent. Maar meid het is echt waar hoor!

Maneki, Het gaat snel he ongelooflijk. Hopelijk hoor je het hartje snel kloppen. Wel fijn dat je het kindje goed voelt bewegen.

Pruk, idd niet schuldig voelen. Soms gebeuren er dingen waar je nog niet echt op voorbereid bent. En dan is de overstap van de schrik naar genieten best groot.
Hier door het ziek zijn de eerste 20 weken heb ik me regelmatig afgevraagt waarom ik nog zo nodig een kind wilde. Om me daarna weer schuldig te voelen. Maar nu gaat het allemaal beter en geniet ik wat meer.

Be. leuk is dat het dat je steeds naar de belangrijke dagen toe leeft. 12 wk, 27 levensvatbaar zoveel wk thuis bevallen, uitgerekende datum enz.

Hier alles goed ik haat hormonen echt vreselijk ik kan soms om niets zooo boos of verdrietig zijn of helemaal wegsmelten. Maar daar in tegen vergeet ik zooooooooo veel. Pffff word er gek van. Ben nu het hele huis overhoop aan het halen voor het foto kaartje gister uit het toestel gehaald want ik wilde ze op de pc zetten. Maar we besloten weg te gaan eerst. En nnu nu weet ik niet meer waar dat kreng ligt.

En dan een vraagje voor ouders die zwanger zijn van de tweede of derde. Gaat het bij jullie ook allemaal zo anders dan bij de eerste. Bij de eerste was alles al klaar, kaartje, kamertje, kleertjes enz. Nu moet er nog zoveel gebeuren, kamertje is grote lijnen klaar, kaartje utigezocht maar nog niet definitief besloten hoe de tekst moet komen/worden, thijs moet nog het wiegje maken, ik moet nog genoeg kopen aan lakentjes, kruikje en al dat soort dingen.
Het lijkt allemaal veel sneller te gaan.

Nog maar 11 weken en dan ben ik uitgerekend. Ahhhhhh word nu al nerveus.
pi_53293441
PM leuk toch

BE wow wat gaat dat snel.

Maneki alweer 17 weken wat gaat dat hard

ET gefeliciteerd met de goede uitslag.^O^

Hesteria jij ook gefeliciteerd met de goede echo.

klein spookje ik heb er nog geen last van wanthet kaartje maken we samen en het kamertje is al klaar.
verder is er niks wat echt moet. alleen de zwangerschap zelf is veel zwaarder omdat ik zo verschrikkelijk ziek ben.
mama van 3 kids!
pi_53293529
klein spookje, hier ook hetzelfde hoor, ben nu 20 weken, bij miesje was toen letterlijk alles al geregeld, kamertje was helemaal klaar en geboorte kaartje en gedichtje waren ook al uitgezocht.

nu moet ik dus nog alles doen, de kamer moet leeg, de meubels geschuurt en geverft, dan moet er schoongemaakt worden, kleertjes uitzoeken, etc etc, ook heb ik al wel een gedichtje dat ik leuk vind maar moet ook nog kaartjes uitzoeken enz.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  woensdag 19 september 2007 @ 10:45:07 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53294331
Ter geruststelling voor jullie, hier een eerste keer en zowel het kaartje als het kamertje zijn nog niet (helemaal) klaar.
Hoewel dat allemaal wel opschiet.
Gisteren de radiatorombouw in de verf gezet, morgen de vensterbank nog een keertje, stinkie gaat vanavond nog een kabel doortrekken die onder de vloer moet en dan is het wachten op het zeil en de meubeltjes.

Weet je wat trouwens gek is. Ik was gisteren bij de HEMA vanwege de 'stapelgoed' aanbieding van babyshirtjes en toen bedacht ik me dat ik bergens shirtjes heb en nauwelijks broekjes! Van mijn zus bijv. wel shirtjes gekregen die redelijk unisex zijn, maar broekjes zit al gauw een strikje of applicatie op.
Dus binnenkort maar eens op zoek naar een paar van die minibroekjes.

Maneki (en de tipgeefster uiteraard!), mijn ballkussen is binnen en ik moet zeggen dat het best heel erg lekker zit.
Ik heb hem iets harder opgepompt dan hij was toen hij binnen kwam en nu is het idd een beetje een rond idee als ik erop zit. Ik voel mijn stuitje wel, maar dat is volgens mij alleen maar goed, ipv dat hele statische in dezelfde houding zitten de hele dag.

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 19-09-2007 12:03:06 ]
pi_53294447
OMG, miss_sly!!!
* Merisse zit een traantje weg te pinken hier op haar werk
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  woensdag 19 september 2007 @ 10:52:56 #21
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53294479
Merisse! Lief mens!
pi_53294692
Wij zijn nog niet begonnen aan de babykamer... Herfstvakantie, dan gaan we klussen. Dan ben ik 25 weken zwanger. Ik verwacht dat we de kamer wel af hebben met een weekje doorwerken. Dus opzich tijd zat...

Eerst een wasdroger! Want nu wordt de kamer gebruikt voor mn wasrek..
pi_53295834
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:51 schreef Merisse het volgende:
OMG, miss_sly!!!
* Merisse zit een traantje weg te pinken hier op haar werk
Merisse, lieverd
pi_53296112
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:38 schreef klein_spookje het volgende:
Miss sly ik lees niet overal mee maar klopt het dat jullie al lang bezig zijn voor een kindje. Sorry als het brutaal is maar ik ben erg nieuwsgierig.
En geniet er van. Ookal is het raar om het 100 keer tegen je zelf te moeten zeggen dat je echt zwagner bent. Maar meid het is echt waar hoor!
We zijn redelijk lang bezig geweest. Met mijn huidige vriend, de papa dus, niet eens zo heel lang, maar ik heb 10 jaar geleden al eens 3 jaar in de mmm gezeten, zonder resultaat. We hoopten dat het nu alsnog zou lukken, maar waren er wel op ingesteld dat het ook wel eens niet zou kunnen lukken.

Ik probeer er zeker van te genieten. En meestal doe ik dat ook. Het is alleen een beetje jammer dat de reactie van mijn zusje een beetje teleurstellend is. Ik ben echt verdrietig door de terughoudende en niet blije manier waarop ze reageert iedere keer. Heb het idee dat ze denkt: het is pas pril, dus het kan nog fout gaan. Dat is natuurlijk ook zo, dat realisren wij ons ook wel, maar we willen graag nu genieten. En ik zou dat zo graag delen met mijn zusje, met wie ik haar ook 2 zwangerschappen vanaf het allereerste begin zo enthousiast heb gedeeld. Kon er bijna om huilen gisteravond.
pi_53296128
Hee Merisse

Hartje gehoord Baarmoeder zit op navelhoogte (vk schrok er een beetje van ) bloeddruk was erg laag dus vandaar mijn duizelingen en qua gewicht sta ik nog 4 kg in de min dus alles was goed
Ik heb formulieren meegekregen om de 20-weken echo aan te vragen.
Ik denk dat ik vanmiddag eens behang ga loeren in Zoetermeer
Saartje
pi_53296218
Maneki, wat fijn
  woensdag 19 september 2007 @ 12:05:15 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53296288
Maneki, wat fijn!
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:58 schreef miss_sly het volgende:

[..]

We zijn redelijk lang bezig geweest. Met mijn huidige vriend, de papa dus, niet eens zo heel lang, maar ik heb 10 jaar geleden al eens 3 jaar in de mmm gezeten, zonder resultaat. We hoopten dat het nu alsnog zou lukken, maar waren er wel op ingesteld dat het ook wel eens niet zou kunnen lukken.

Ik probeer er zeker van te genieten. En meestal doe ik dat ook. Het is alleen een beetje jammer dat de reactie van mijn zusje een beetje teleurstellend is. Ik ben echt verdrietig door de terughoudende en niet blije manier waarop ze reageert iedere keer. Heb het idee dat ze denkt: het is pas pril, dus het kan nog fout gaan. Dat is natuurlijk ook zo, dat realisren wij ons ook wel, maar we willen graag nu genieten. En ik zou dat zo graag delen met mijn zusje, met wie ik haar ook 2 zwangerschappen vanaf het allereerste begin zo enthousiast heb gedeeld. Kon er bijna om huilen gisteravond.
Oh, dat kan ik me goed voorstellen.
Ik was ook zo door het dolle en idd vriendinnen, die wisten hoe graag ik wilde, waren superenthousiast terwijl mijn moeder (die niks wist van mijn jarenlange gerammel) idd terughoudend was omdat mijn zus ook eens een mk had gehad 'je weet toch maar nooit'.
Ja eh... vast, maar ik ben nu wel mooi zwanger en dat wil ik graag vieren!

Zou je dit uit kunnen spreken tegen haar? Mss realiseert ze zicht het wel niet eens, hoe niet leuk dit voor jou is.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 19 september 2007 @ 12:10:44 #28
95752 crew  Chell
Kluns
pi_53296426
Ik zag bij de Albert Heijn hier in Den Haag (de XL aan de Elandstraat) hele lieve babyspulletjes. Wel voornamelijk nog veel meisjes spul, blijkbaar krijgen er meer mensen jongetjes

Er lagen mutsjes met wanten en shirtjes en handdoekjes en slofjes en nog meer dingen. Roze voor meisjes met 'snoepje' op sommige dingen en groen/blauw voor jongetjes met 'boefje' op sommige dingen.
pi_53296545
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:05 schreef Brighteyes het volgende:
Maneki, wat fijn!
[..]

Oh, dat kan ik me goed voorstellen.
Ik was ook zo door het dolle en idd vriendinnen, die wisten hoe graag ik wilde, waren superenthousiast terwijl mijn moeder (die niks wist van mijn jarenlange gerammel) idd terughoudend was omdat mijn zus ook eens een mk had gehad 'je weet toch maar nooit'.
Ja eh... vast, maar ik ben nu wel mooi zwanger en dat wil ik graag vieren!

Zou je dit uit kunnen spreken tegen haar? Mss realiseert ze zicht het wel niet eens, hoe niet leuk dit voor jou is.
Mijn zus weet het natuurlijk wel, over mijn gerammel. Ik was al bezig in het ziekenhuis toen zij nog niet eens een relatie had en aan kinderen toe was. Inmiddels heeft ze er 2 en dat zijn geweldige knulletjes Ze weet dus heel goed hoe graag ik het wil, en het valt me dan ook echt heel erg tegen. zullen ook wel de hormonen zijn dat ik er vijna om moet huilen

Ik heb haar een mailtje gestuurd vanochtend om het haar uit te leggen, dat ik er graag met haar over wil praten (telefoon dan, ze woont te ver weg) maar dat ik het eerst even duidelijk over wilde brengen. Ik wacht nog op een antwoord. Hoop inderdaad dat ze het zelf niet doorheeft en dat het verandert
  woensdag 19 september 2007 @ 12:21:28 #30
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53296733
Ik bedoelde idd eig. meer het uitspreken dat je het zo jammer vindt dat ze zo terughoudend is.
pi_53296898
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:21 schreef Brighteyes het volgende:
Ik bedoelde idd eig. meer het uitspreken dat je het zo jammer vindt dat ze zo terughoudend is.
Dat bedoel ik ook, dat heb ik gemaild...heb ik het zo krom getikt?
  woensdag 19 september 2007 @ 12:39:45 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53297185
Nee, ik reageerde op je 1e paragraaf maar begreep uit de 2e dat dat idd zo was.
pi_53299073
Controle was weer goed . En nu ga ik even
pi_53299296
Nijna fijn dat alles weer goed was... Slaapze!
pi_53301954
Ik kom ook maar weer eens kijken hier.Ben alweer 19 weken
Volgende week de 20 weken echo, ben zo benieuwd wat het is, al denken we allebei een meiske
Volgende week me laatste werkweek, dan verhuizen, dan een week naar Nederland, en dan ga ik me storten op de babykamer.Ik heb zoveel ideeen
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
pi_53301963
Tukkies doen, een zwangere kan niet zonder *net wakker is*
Afspraak voor de 201 weken echo staat, half oktober aan de beurt. Ik ben benieuwd of ik de verleiding kan weerstaan om te vragen naar het geslacht
Saartje
pi_53302220
Haha, Maneki. Tja, bij mij vroeg ze of ik het wilde weten. ik kon toen al geen nee meer zeggen. Ik vind het wel leuk om te weten. nu kan ik toch iets gerichter de kamer inrichten en kleertjes kopen. Maar ik kan ook wel snappen dat mensen het niet willen weten hoor.

Weten jullie trouwens of je paracetamol met coffeine mag gebruiken? Ik voel een hoofdpijn opkomen en dat is het enige dat ik in huis heb.
pi_53302274
Bij de vorige wist ik het wel, dit keer wil ik zelf m`n kadootje uit de verpakking halen en bekijken ghehe
Saartje
pi_53302720
Ticootje: je mag t niet gebruiken

zie apotheek.nl
pi_53302886
Ticootje, gewone paracetamol mag wel. Maar dat schiet dus niet echt op als je alleen met in huis hebt... Ik heb lekker otrivin gehaald, zo lekker om gewoon te kunnen ademhalen! Nu hopen dat het overtollige snot ook nog even zn weg uit mn neus en holtes vindt en dan ben ik er wel klaar voor (voor de komst van beeb).
Heerlijk geslapen trouwens!

Suerte, wat gaat het hard! Stom he, ik blijf me erover verbazen hoe hard anderen gaan. Net alsof je niet helemaal beseft dat ook bij anderen gewoon de tijd doortikt (of klinkt dat nou weer heel raar...).

Maneki, ik ben benieuwd of je de verleiding kan weerstaan om het te vragen, hihi.
pi_53302909
Ja dat dacht ik al... Ik meende zoiets te herrinneren.. Sjit, straks uit mn werk is de apotheek niet meer open. Nou dan ga ik maar gewoon vroeg naar bed... Met een lekker kopje warme melk.

Ik zal wel even mn de vk overleggen wat ik wel mag gebruiken. Ik meen gewone paracetamol wel. Ook stom dat ik alleen die andere heb..

edit--ik kijk net op apotheek.nl en daar staat dat ik het wel mag gebruiken.
pi_53302982
Ja gewone paracetamol mag wel, maar dan in beperkte mate, maar goed je zal t vast niet vaak gebruiken als je er nu pas om vraagt

ohw en dat beperkt betekend dus niet meer dan 4x per dag en niet langer dan een week achter elkaar

[ Bericht 22% gewijzigd door Sonnetje85 op 19-09-2007 16:29:24 (laatste stuk klopte niet :)) ]
pi_53303040
Kun je een linkje neerzetten??
pi_53303101

[ Bericht 100% gewijzigd door Sonnetje85 op 19-09-2007 16:28:49 (voor de duidelijkheid ;)) ]
pi_53303201
Ticootje, is er niet nog een drogist open als je naar huis gaat of misschien verkopen ze ook wel paracetamol bij de supermarkt tegenwoordig (geen idee).
pi_53303205
De eerste link is paracetamol met coffeine en nog een bestandsdeel.

De gewone paracetamol met alleen coffeine mag volgens mij wel..
pi_53303297
je hebt helemaal gelijk
ben ik toch niet zo slim haha
haal ik t wel ff weg, is alleen maar verwarring anders
pi_53303343
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:25 schreef Nijna het volgende:
Ticootje, is er niet nog een drogist open als je naar huis gaat of misschien verkopen ze ook wel paracetamol bij de supermarkt tegenwoordig (geen idee).
Ik dacht bij de grotere supermarkten wel. Maar ik weet het niet zeker.

Drogisterijen en apotheken zijn altijd allemaal dicht.
Ik heb anders ook nog kinderparacetamol liggen, ik kan daar een paar tabeletten van innemen tot ik op 250mg zit (dat zijn er 2 dacht ik)
pi_53303390
Bij de plus in Ypenburg hebben ze wel dat soort dingen
en dies niet zo onwijs groot. dus andere supermarkten moeten dat dan toch ook hebben lijkt me...

maar die kinderparacetamol is ook een idee idd
pi_53303568
Ik ga dan maar voor de kinderparacetamol.

Mijn man komt wel langs ypenburg, maar dan wordt het weer zo laat, en ik denk dat ie al onderweg is. Ik wil gewoon lekker naar huis en op de bank liggen...

Jeetje zeg, mijn hoofd is niet het enige.. Mn buik voelt strak en mn borsten doen pijn. Ik zal wel gewoon moe zijn. Alles is me gewoon teveel..
  woensdag 19 september 2007 @ 17:32:07 #52
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_53305089
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:15 schreef Nijna het volgende:
Ik heb lekker otrivin gehaald, zo lekker om gewoon te kunnen ademhalen! Nu hopen dat het overtollige snot ook nog even zn weg uit mn neus en holtes vindt en dan ben ik er wel klaar voor (voor de komst van beeb).
Heerlijk geslapen trouwens!
Toch wel otrivin voor babies he?
pi_53305622
otrivin mag je gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap, staat in de bijsluiter.
  woensdag 19 september 2007 @ 18:42:04 #54
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53306958
Mij werd toen verteld van niet door de apotheek. Maar goed, als het in de bijsluiter staat zal het wel goed zijn. Zie nu staan dat het wel kan idd, maar niet langer dan een week, maar dat is normaal ook niet zo heel goed.
Ik heb zoutoplossing gehaald, werkte ook goed.
  woensdag 19 september 2007 @ 19:06:59 #55
129873 Marjan_K
I used to dream
pi_53307650
even snel (ben een lezer ) paracetamol 6 maal daags 1 tablet van 500mg mag gewoon, otrivin max 1 week

(ik werk in een apotheek en net zelf mama geworden voor de 2de keer)

*weer in leesstand*
Or maybe something I thought
pi_53307727
nou ja, ben een aantal weken geleden zelf flink verkouden geweest, en die zoutoplossing werkte niet, dus toen toch maar de otrivin gepakt, vandaar dat ik het zo stellig wist!
pi_53309148
quote:
Op woensdag 19 september 2007 17:32 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Toch wel otrivin voor babies he?
Die heb ik eerste geprobeerd en dat hielp niet. Ik heb vandaag aan de VK gevraagd of ik die voor "grote mensen" ook mocht gebruiken en dat mocht wel. Niet te lang, maar dat mag sowieso niet met dat spul.
En ik probeer het ook zo weinig mogelijk te gebruiken, maar ik was nogal bang dat ik anders straks mn holtes helemaal vol snot zou hebben en daar word je ook niet blij van.
pi_53310799
Mmm, vandaag werd ik compleet vastgeluld over het geslacht van ons kindje. "Weet je het geslacht? Heb je het gezien? Of wil je het niet vertellen". En zo ratelde de collega even door. Ik schoot in de lach, kon er geen goed antwoord op geven en heb toen maar de waarheid gezegd. We weten het geslacht maar willen dat onder ons houden. Want als ik het er eenmaal uitklap weet iedereen het en nu is het nog van ons drietjes. Dat was prima. Als men nu gewoon vraagt "Weet je het geslacht?". Kan ik toch iets makkelijker liegen en zeggen dat we het niet weten. Erg he, wel opletten dat ik me niet verspreek.
pi_53310836
Fijn dat je het hartje hebt gehoord Maneki!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53311034
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:38 schreef klein_spookje het volgende:
En dan een vraagje voor ouders die zwanger zijn van de tweede of derde. Gaat het bij jullie ook allemaal zo anders dan bij de eerste. Bij de eerste was alles al klaar, kaartje, kamertje, kleertjes enz. Nu moet er nog zoveel gebeuren, kamertje is grote lijnen klaar, kaartje utigezocht maar nog niet definitief besloten hoe de tekst moet komen/worden, thijs moet nog het wiegje maken, ik moet nog genoeg kopen aan lakentjes, kruikje en al dat soort dingen.
Het lijkt allemaal veel sneller te gaan.
Wij doen eigenlijk niets voor nummer twee. Eerst moet nummer 1 verhuizen van onze kamer naar zijn eigen kamer en dan mag nummer 2 +/- 1,5 jaar bij ons slapen op de kamer. Voordat deze weer mag verhuizen. De commode en klerenkast moeten wel nog ingericht worden voor nummer twee, maar dat kan pas als Merlijns kamer klaar is en zijn kleertjes over zijn. Verder moet er wel nog een schapje boven de commode gehangen worden zodat we dadelijk wel plaats hebben voor twee soorten luiers. Het lijstje is wel klaar en k wil deze week nog rompertjes kopen voor beide bij de hema. Tja en wat ik nog meer moet doen ..... Toch nog even over nadenken. Het is toch anders een nummer twee.

Maneki fijn dat je het hartje heb gehoord!
  woensdag 19 september 2007 @ 22:05:57 #61
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_53312850
We weten het
ons gevoel was helemaal juist: we krijgen een klein mannetje

Gaat inderdaad snel, ik ben alweer 22 weken! Dat is al over de helft
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
  woensdag 19 september 2007 @ 22:07:29 #62
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53312907
Wat leuk Renda! Gefeliciteerd! Ook al een blauw wolk!
pi_53312953
Leuk Renda! Jochies zijn leuk
Saartje
pi_53314135
Renda, wat een mooie echo's
En een jongetje, wat leuk

Ik heb net bijna anderhalf uur met mijn zusje aan de telefoon gezeten. Een en ander was bij beiden toch ietwat verkeerd gevallen/begrepen, maar nu is het weer in orde

Ik heb toch eens een vraagje aan de dames hier: zaten jullie de eerste dagen/weken na je positieve test nou werkelijk alleen maar op een roze wolk?
Hoe graag ik ook zou willen, ik zit daar niet. Ik vond zaterdag en zondag (de 1e en 2e dag) heerlijk, maar de dagen erna vind ik so far niet veel aan. Het is zo onwenning, er kan zo veel nog gebeuren en je kunt alleen maar afwachten. Ik vind het maar niets en kan mijn roze wolk even niet terugvinden. Misschien is dat morgen ook wel weer wat beter als mijn vriend weer terug is, of misschien moet ik wel gewoon lekker heel erg misselijk worden om op die wolk terug te klimmen....
Maar heeft niemand die eerste tijd zo ervaren?
pi_53314354
Ik heb nog steeds het gevoel dat ik morgen wakker kan worden en dat er gewoon niks aan de hand is Voelde me bij de vorigen wel tot ik elke vezel in mijn lijf zwanger, nu eigenlijk helemaal niet. ben er niet minder gelukkig om met mijn zwangerschap, maar ben er waarschijnlijk gewoon behoorlijk nuchter onder
Saartje
pi_53314693
Wat leuk Renda, jochies zijn heel leuk

Klein Spookje, als die muurschildering helemaal af is zal ik een fotootje plaatsen. Hij is in ieder geval super leuk geworden. Moet alleen nog wat laatste dingetjes eraan toevoegen.

Miss Sly, jammer dat je zus zo reageerde. Maar goed van je dat je even hebt uitgelegd in een emailtje. Ik hoop dat ze je snel terug mailt.

BE, ik heb zo'n bal al aangeschaft, die komt hoop ik asap binnen. Verders heb ik aardig wat kussens hier liggen voor de steun in mijn rug eventueel. En ik hoorde gisteren op zwangerschapszwemmen dat de vk hier een soort buikband kan laten aanmeten voor rugklachten. Dus ik ga morgen maar eens bellen hiervoor.

Ik begin hier s'middags nu ook wel moe te worden. Dus maar even s'middags gaan tukken als dat gaat. En ik ben dan nu bezig met de kinderkamer, maar meer om het wat op te vrolijken en de ruimte goed te gebruiken. De baby gaat toch voorlopig bij ons op de kamer. Ik denk wel dat ik snel ga beginnen met geboortekaartje in elkaar frutsen. Zwangerschaps zwemmen is echt een aanrader trouwens, voor diegenen die rugklachten hebben.

Maneki, hoe is't met jouw bekken?
pi_53314799
Ik wilde het in het begin wel van de daken afschreeuwen. Veel voelde ik niet behalve dan misselijk de hele dag door. En juist door die misselijkheid en moeheid had ik zoiets van "is dit het nou, dan hoeft het voor mij niet" Ik voelde me dus niet fijn en roze wolk bleef echt uit tot de eerste echo. Dan wordt het allemaal wat echter. Dus niks ongewoons hoor Miss Sly

Oh en wat fijn dat je het nu hebt uitgesproken met je zus.
  woensdag 19 september 2007 @ 23:03:46 #68
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53315040
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:38 schreef miss_sly het volgende:

Ik heb toch eens een vraagje aan de dames hier: zaten jullie de eerste dagen/weken na je positieve test nou werkelijk alleen maar op een roze wolk?
Hoe graag ik ook zou willen, ik zit daar niet. Ik vond zaterdag en zondag (de 1e en 2e dag) heerlijk, maar de dagen erna vind ik so far niet veel aan. Het is zo onwenning, er kan zo veel nog gebeuren en je kunt alleen maar afwachten. Ik vind het maar niets en kan mijn roze wolk even niet terugvinden. Misschien is dat morgen ook wel weer wat beter als mijn vriend weer terug is, of misschien moet ik wel gewoon lekker heel erg misselijk worden om op die wolk terug te klimmen....
Maar heeft niemand die eerste tijd zo ervaren?
Ik heb beide zwangerschappen geen roze wolk gevonden hoor .
"Eerst zien, dan geloven" zoiets . En dat bleef zo totdat ik ze op de wereld gezet had.

Roze momenten wčl, het bewegen van je kindje, bezig zijn met kleine kleertjes, pronken met je buik, dat wel.
En zeker de eerste tijd, je weet dat je zwanger bent, want je hebt immers dat streepje geplast, maar je voelt niets (als in kind dan hč), je ziet niets, je kunt idd alleen maar afwachten.
Sowieso is zo'n zwangerschap alleen maar tellen en afwachten .
Dus nee, je bent de enige niet, maar het eindresultaat ! Alle cliche's kloppen dan
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_53315178
Lewis ik pak meer rustmomenten per dag, en ruk nog maar 1 keer per dag met groot materieel uit, en dat scheelt wel. Gewoon de rem er maar weer ff op en zien hoe lang ik het uit kan zingen zonder hulpmiddelen
Saartje
pi_53318945
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:03 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik heb beide zwangerschappen geen roze wolk gevonden hoor .
"Eerst zien, dan geloven" zoiets . En dat bleef zo totdat ik ze op de wereld gezet had.

Roze momenten wčl, het bewegen van je kindje, bezig zijn met kleine kleertjes, pronken met je buik, dat wel.
En zeker de eerste tijd, je weet dat je zwanger bent, want je hebt immers dat streepje geplast, maar je voelt niets (als in kind dan hč), je ziet niets, je kunt idd alleen maar afwachten.
Sowieso is zo'n zwangerschap alleen maar tellen en afwachten .
Dus nee, je bent de enige niet, maar het eindresultaat ! Alle cliche's kloppen dan
Eerst zien, dan geloven, inderdaad. Of het zo blijft tot de bevalling weet ik niet, maar nu vind ik het zoo moeilijk! En niemand ook die ik daar ooit over gehoord heb. Iedereen had het maar over roze wolk (voor zover ik me herinner), dus ik vond mezelf heel raar dat ik daar niet zomaar ongestoord op kan zweven

Voel me vandaag wel weer een beetje beter dan gisteren en eergisteren. Blijer en zekerder. Then again, met die hormonen, wie weet hoe lang/kort die stemming dan weer duurt
pi_53318952
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:56 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik wilde het in het begin wel van de daken afschreeuwen. Veel voelde ik niet behalve dan misselijk de hele dag door. En juist door die misselijkheid en moeheid had ik zoiets van "is dit het nou, dan hoeft het voor mij niet" Ik voelde me dus niet fijn en roze wolk bleef echt uit tot de eerste echo. Dan wordt het allemaal wat echter. Dus niks ongewoons hoor Miss Sly

Oh en wat fijn dat je het nu hebt uitgesproken met je zus.
Ja, die echo! Daar leef ik dan maar eventjes naartoe
Stiekem zou ik trouwens willen dat ik misselijk was, dan had ik tenminste het gevoel dat het echt is Maar waarschijnlijk als ik 2 keer misselijk ben geweest, vind ik het wel weer genoeg geweest!
pi_53319014
Ik vind het elke dag nog heel moeilijk om te geloven dat het echt waar is. We hebben ook best wat moeten doen om zwanger te worden, dat ik alleen daarmee bezig was. Toen het raak was vond ik dat zo moeilijk, je bent dan gewoon zwanger, je hoeft niet meer iedere keer naar het ziekenhuis. En de onzekerheid vond ik vreselijk! (Nog steeds) Gaat het wel goed? Eet ik wel goed. Mag ik dat wel? Iedere echo is gewoon weer een opluchting.

Oh en miss_sly, wensen om misselijkheid... weet wat je wenst. Ik ben 3 maanden echt ziek geweest. Ik heb met tranen op mn werk gezeten, mezelf afgevraagd waar ik in godsnaam aan begonnen was....
pi_53319227
Vandaar ook dat ik zeg dat ik er waarschijnlijk na 2 keer al genoeg van heb
  donderdag 20 september 2007 @ 08:38:24 #74
82727 klein_spookje
pi_53319228
even heel ego zijn.
Ik moet zo naar mijn werk voor het gesprek. Daar zijn ze het er over eens dat ik niet meer mag/hoef te werken maar de bedrijfsarts denkt daar anders over. En ik begin hem nu af en toe wel te knijpen met het idee dat ik daar weer terug moet.

Het vervelende is dat ik goede en slechte dagen heb. Vandaag redelijk sommige dagen kan ik niet eens normaal mijn been op tillen.

En er is niemand geen vk en huisarts die mag zeggen dat ik niet mag werken dat mag alleen de bedrijfsarts beslissen.
Pffff. En dat gaat dus om 4 wk. Tot mijn verlof. 2 dagen in de week. Voor een kdv waar ik eigelijk nu overbodig ben qua bezetting.

tot later.
pi_53319240
Succes klein-spookje!
pi_53319265
Klein_spookje wat vervelend dat de bedrijfsarts dus iets heel anders vindt dan je vk en ha. Ik vind het maar raar. Een bedrijfsarts mag toch niet zomaar het advies van de vk in de wind slaan?
  donderdag 20 september 2007 @ 08:53:05 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53319421
Succes Klein-Spookje!

miss_sly, ik heb zeker de eerste weken ook vooral last van ongeloof gehad. Op een gegeven moment was ik ook al mijn symptomen nog eens kwijt en toen was ik er heilig van overtuigd dat ik een mk zou krijgen, tot tranen aan toe.
Pas na die 12w echo, toen ik hem echt had gezien begon het echte zweven pas een beetje hoor.
(Oh, en fijn dat het met je zus weer ok is. )
  donderdag 20 september 2007 @ 08:55:56 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53319458
quote:
Op donderdag 20 september 2007 08:05 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, die echo! Daar leef ik dan maar eventjes naartoe
Stiekem zou ik trouwens willen dat ik misselijk was, dan had ik tenminste het gevoel dat het echt is Maar waarschijnlijk als ik 2 keer misselijk ben geweest, vind ik het wel weer genoeg geweest!
Zo was het bij mij precies, ik ben letterlijk 2 dagen misselijk geweest en toen was ik daar ook echt wel weer klaar mee! En dat terwijl ik niet eens over heb gegeven of zo.
Ik had wel op slag respect voor de dames die echt 12 weken (of nog langer) misselijk zijn. Wat een ramp moet dat zijn zeg.
pi_53319620
Ik denk dat ik bij mijn eerste zwangerschap wel op een roze wolk zat, zeker in het begin als je die positieve test in je handen hebt. Daarna mag je naar allerlei leuke babyspullen kijken in de winkel en ook echt aanschaffen.

Deze zwangerschap had ik helemaal geen roze wolk in het begin. Tuurlijk ben je blij dat je zwanger bent maar ik heb daar wel 2 jaar op moeten wachten, via het ziekenhuis en doordat ze me vertelden in het ziekenhuis dat je door het gebruik van hormomen meer kans hebt op een miskraam zit je zeker de eerste 12 weken echt bij ieder toilet bezoek in je broek te loeren. Ik tenminste wel. En ik ben zo beroerd geweest deze zwangerschap, echt 2 keer per dag boven toilet of emmer hangen is geen pretje. Dat had ik bij de eerste zwangerschap niet. Ik heb me ook echt afgevraagd waarom ik ook al weer zwanger wou worden.

Maar nu moet ik toe geven zit ik wel op een blauwe wolk hoor. Het gaat voorspoedig, ik heb weinig klachten en ik geniet van het getrappel in mijn buik.

Maar de eerste weken zou ik zo skippen. En toch he......ik ben me nu aan het verdiepen in anticonceptie voor na de bevalling. Mijn man vindt 2 kinderen eigenlijk wel genoeg en wil zich laten steriliseren, ik vindt het nog een beetje vroeg om te roepen dat ik 2 genoeg vindt dus ik wil niet een al te definitieve anticonceptie, maar ik heb ook geen zin in gehannes met de pil. Dus ik zit nu net te kijken naar de prikpil alleen kan je daar al vervroegd van in de overgang raken las ik ergens en het kan nog anderhalf jaar duren voor je weer vruchtbaar bent. Spiraaltje hoor ik de laatste tijd een beetje veel horrorverhalen over, vastgekleeft, spontaan er uit vallen etc en ik denk ook niet dat zo iets gemakkelijk te verwijderen is. Ik ben er nog niet over uit eigenlijk. Misschien vindt ik 2 kinderen straks ook wel meer dan genoeg.
pi_53319655
Faja, er is een topic voor anticonceptie na de bevalling... Misschien heb je daar wat aan?
pi_53319969
zal er eens in kijken straks (als ik hem kan vinden) wanneer ik het huishouden beetje aan kant heb
  donderdag 20 september 2007 @ 09:31:46 #82
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53320077
Gisteren trouwens nog bij de fysio geweest, mijn SI gewricht bleek netjes los te zitten dus dat was het niet deze keer. Toen heeft hij me doorgestuurd naar een collega die meer verstand heeft van instabiliteits-klachten, maar die afspraak heb ik net maar afgezegd.

De afspraak van gisteren heb ik maandag gemaakt na een weekend met flink wat last, maar ook een weekend waarin ik mss wel een ietsje te veel gedaan had qua klussen enzo.
Inmiddels zijn de klachten aardig afgenomen en kan ik in bed ook gewoon prima uit de voeten.
Ik vind het dan ook weer zo wat om nu dan te gaan voor 'instabiliteits-klachten' terwijl het dat in mijn ogen niet zijn. Het zit niet in mijn bekken, het zit in mijn onderrug.
En laten we eerlijk zijn... een beetje wat last van je rug hoort er natuurlijk ook gewoon bij. Dus de afspraak afgezegd en aangegeven dat ik het voorlopig nog even aankijken. Voelt toch wat prettiger.
Ik zit nu weer op dat speciale kussen en ik merk toch wel dat dat een stuk anders zit dan normaal.
  donderdag 20 september 2007 @ 09:32:10 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53320083
Icicle! Joehoe! Waar zit je?
Hoe was je echo gisteren?
pi_53320160
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:26 schreef Faja-Lobi het volgende:
zal er eens in kijken straks (als ik hem kan vinden) wanneer ik het huishouden beetje aan kant heb
Anticonceptie na zwangerschap

asje
pi_53320163
Renda, mooie echo´s!! Duidelijk een jongetje

Klein_spookje succes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53320236
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:36 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Anticonceptie na zwangerschap

asje
thanks
pi_53321071
Renda, een jongen (kan de blauwe jompels niet vinden)
pi_53321128
Klein_spookje, wat rot zo'n bedrijfsarts... Heeft hij een enorme plaat voor zn kop ofzo?

Renda, een jongetje .

Miss_sly, ik vond het bijzonder, maar ook spannend dat eerste stuk. Je ziet nog niks, voelt het ook nog niet, na de echo werd het allemaal tastbaarder, echter ofzo.
pi_53321211
Ligt het nou aan mij of krijgen we hier in OUD straks een hele blauwe golf? Veel jongetjes zeg.
pi_53321298
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:28 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ligt het nou aan mij of krijgen we hier in OUD straks een hele blauwe golf? Veel jongetjes zeg.
Ben je nou aan t vissen???
* Nijna zegt nog even lekker niks
pi_53321323
Wat heb ik trouwens een rotnacht gehad zeg..

Manlief kwam laat thuis, dus de hond was midden in de nacht klaar wakker. Die bleef maar naar de gang lopen en weer naar de slaapkamer en weer naar de gang. Op mn zij liggen blijf ik een rot houding vinden, mijn rechterschouder doet nu echt zeer van het erop liggen. Als ik dan even op mn rug draai dan wordt er van binnen geprotesteerd... En iedere keer dat ik dus van de ene kant naar de andere draaide voelde ik dus het snot verschuiven in mijn holtes.

Vanmorgen dus lekker opgestaan. Kijk ik in de kast, geen brood. Lekker dan, ook dat nog. Wat een dag.

Oh en ik was gister al zo moe. En ik ben ook nog eens vergeten om een paracetamolletje in mn tas te doen. Dus dit wordt echt een dag dat ik elke 5 minuten naar de klok staar of ik alweer naar huis mag.

Het rommelen in mn buik wordt wel steeds heftiger. Het begint met kleine klopjes, maar ondertussen krijg ik nu al heuse schoppen als de kleine het er niet mee eens is, of als die niet lekker ligt. Maar het is nog niet onconfortabel.

Oh Dinsdag had ik trouwens nog heel wat sokjes gekocht. Daar kan je er niet genoeg van hebben. Wat zijn die klein zeg. Ik kan me zo moeilijk voorstellen dat daar straks zo'n klein voetje in past...
pi_53321367
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind het dan ook weer zo wat om nu dan te gaan voor 'instabiliteits-klachten' terwijl het dat in mijn ogen niet zijn. Het zit niet in mijn bekken, het zit in mijn onderrug.
Hou het wel goed in de gaten BE, ik dacht ook last te hebben van mijn onderrug (precies de plek waar ik ook iedere menstruatie periode last van had...), maar het was de bovenrand van mijn bekken zei de fysio...
pi_53321409
Mijn man heeft de kleine voor het eerst echt gevoeld

Ik had al een tijdje het gevoel dat het wel te voelen was, maar telkens als hij dan zijn hand op mijn buik had, werd er niet meer getrapt. Gisteravond wel dus! Zo bijzonder

Vorige keren dacht hij wel wat te voelen, maar was het echt geen baby
pi_53321414
Lage rugpijn kan inderdaad wijzen op de bekken. Dus BE wel goed in de gaten houden hoor. Je kan er maar beter vroeg bij zijn..
  donderdag 20 september 2007 @ 10:38:28 #95
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53321433
Leuk he Pruk!

DeLiedje en Ticootje, bedankt voor de tip, ik zal het zeker in de gaten houden.
pi_53321448
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:37 schreef Pruk het volgende:
Mijn man heeft de kleine voor het eerst echt gevoeld

Ik had al een tijdje het gevoel dat het wel te voelen was, maar telkens als hij dan zijn hand op mijn buik had, werd er niet meer getrapt. Gisteravond wel dus! Zo bijzonder

Vorige keren dacht hij wel wat te voelen, maar was het echt geen baby
Dat is echt super Pruk. Hier houdt de kleine ook meteen op zodra lief ook eens wil voelen... Geduld..
pi_53321551
sokjes, lief zijn die ja! Maar waarom heb je die zoveel nodig dan, en wat is veel?
Mij lijkt dat ze niet echt gauw vies worden, dus elke dag een paar schone aan zal toch niet hoeven? (Kan me trouwens wel voorstellen dat je er veel nodig hebt omdat ze kwijt raken, zo klein )

Gisterenavond het kozijn en de commode nog een laag verf gegeven, en daarna in bed werden lief en ik getrakteerd op een mooi showtje van onze Punkie... Je zag mijn buik echt goed bewegen
pi_53321627
Wat heerlijk Pruk! Ik kan daar ook echt zo van genieten, van hoe verliefd ook hij op onze kleine is en hoe verwonderd hij steeds is dat hij het ook echt goed kan voelen
pi_53321629
Ik vind sokjes gewoon lief! Ik heb nu iets van 25 paar sokjes.
Vies worden doen ze denk ik niet, maar ik denk dat ik ze wel ga kwijtraken in de was.

DeLiedje, is jullie kamertje nu bijna klaar??
pi_53321736
25 paar?! wow... dat is inderdaad wel heel veel.. Ik heb er geloof ik pas 4 ofzo (en nog 4 paar van GoodMoodKids die veels te groot zijn voorlopig denk ik...)

Het kamertje schiet op, maar is nog niet klaar hoor... Commode moet nog minstens één laag verf, wieg nog 2, rolgordijn nog opgehangen, muurschildering nog gemaakt en dan nog de kastdeurtjes en lades van kast en commode beplakken met tafel-zeil .
Daarna kan de boel ingericht

doet me meteen eraan denken dat ik moet bellen om een afspraak te maken wanneer ze het vloertje komen leggen... even gauw bellen
pi_53321951
Mooi, tot 4 oktober de tijd om de meubeltjes alles af te schilderen dan komt ons vloertje
pi_53322004
Das nog maar 2 weken hoor DeLiedje.

Oh, ik kan ook niet wachten om aan het kamertje te beginnen.
  donderdag 20 september 2007 @ 11:08:54 #103
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53322237
Tegen het kwijtraken van sokjes in de was, doe ik ze altijd in een was-netje
(dat werkt natuurlijk alleen als er ook daadwerkelijk twee sokken van het paar in de was gaan en er niet nog eentje ergens beneden in de box zwerft )

Per paar aan een rekje hangen helpt ook.. en dan laten hangen tot je een heel paar hebt om in de kast te leggen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53322242
Mooie stok achter de deur toch, binnen 2 weken moet het grote werk dus af zijn... (dan ben ik 32 weken zwanger en rond de 34 wilde ik alles toch wel zo'n beetje klaar hebben. Alle spullen die we gekocht hebben van de baby uitzet lijst staan overal in huis ook gruwelijk in de weg, dus het zal tijd worden ook )
pi_53322299
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:08 schreef E.T. het volgende:
Goeie tip ET ga ik onthouden!
pi_53322405
Ik heb een mandje voor sokken waar ik er nog maar 1 van heb. Het rare is dat de inhoud alleen maar meer wordt in plaats van minder. Hier gaat echt iets niet goed denk ik.

Het wasnetje is een hele goede.
pi_53322473
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:08 schreef E.T. het volgende:
(dat werkt natuurlijk alleen als er ook daadwerkelijk twee sokken van het paar in de was gaan en er niet nog eentje ergens beneden in de box zwerft )

Per paar aan een rekje hangen helpt ook.. en dan laten hangen tot je een heel paar hebt om in de kast te leggen.
Dat van dat wasnetje wilde ik ook gaan zeggen . Nadat ik mn eerste sokje was kwijtgeraakt in de was had ik bedacht dat dat voor die kleine sokjes wel handig was. En het werkt .
  donderdag 20 september 2007 @ 11:18:59 #108
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53322534
Dat hebben wij dus nu ook al een tijdje DeLiedje. Al dat spul wat her en der staat. Ik keek van de week in een kast waar ik niet vaak in kom en kwam daar nog weer een tas met shirtjes en rompertjes tegen.
Onze vloer komt 2 okt, en ik bedacht me vanmorgen dat dat nog maar anderhalf-2 weken is idd, heerlijk. Eindelijk alles uitpluizen, want ik weet dat ik sokjes heb, maar hoeveel? Echt geen idee!

Dat van dat wasnetje had ik idd ook al zitten bedenken E.T.
pi_53322586
Ik ben nog nooit sokjes kwijtgeraakt
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53322685
quote:
Op donderdag 20 september 2007 11:14 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb een mandje voor sokken waar ik er nog maar 1 van heb. Het rare is dat de inhoud alleen maar meer wordt in plaats van minder. Hier gaat echt iets niet goed denk ik.

Het wasnetje is een hele goede.
Ghehehe ik zit hier ondertussen al op een vuilsniszak!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53322847
Haha Ticootje, je mag nu wel stoppen hoor met sokjes. Ze worden bjna niet vies die sokjes. Schattig zijn ze wel, maar ik schat dat je er zo'n 20 paar teveel hebt En ik ben er zelf ook geloof ik nog nooit eentje kwijt geraakt. Altijd vond ik ze weer terug, soms als ze niet meer pasten, maar dat is besides the point

Het is ook moeilijk he BE om een rem te zetten op jezelf. Al snel merk je dat je nogal kreupel loopt en eigenlijk teveel gedaan hebt

Ik ben benieuwd wanneer ik die bal krijg, zat een dvd bij om ook oefeningen te doen, alleen is dat echt een gymdvd. Weet iemand nog een website met verschillende posities of oefeningen? Mijn husby wist zich nog te herinneren dat we op die voorlichtings avonden bij de eerste zwangerschap ook met bal geoefend hadden, alleen heb ik geen idee meer wat we er nou mee deden.
pi_53322903
Maar sokken (ook grote mensen sokken) verdwijnen toch zowiezo altijd op mysterieuze wijze in de was? Ik hoor dat heel vaak van mensen
  donderdag 20 september 2007 @ 11:35:30 #113
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53322976
Ja, dat hoor ik idd ook altijd.
Geen last van gelukkig. Ik heb zelf heel weinig sokken en draag ze amper en stinkie heeft alleen maar zwarte sokken. Niet allemaal van hetzelfde soort maar het is een kwestie van ze eruit plukken na de was en in zijn la storten en dan zoekt hij het zelf verder maar uit.
pi_53323000
Ik gok dat ik straks voor elke dag van de maand een nieuw paar sokjes heb...
Gewoon een paar keer per dag andere sokjes aandoen.

Wat duurt zwangerzijn lang zeg. Ik verlang echt zo naar over 20 weken. Aan de ene kant is het zo voorbij, en aan de andere kant duurt het zo lang.
pi_53323011
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:45 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind sokjes gewoon lief! Ik heb nu iets van 25 paar sokjes.
Vies worden doen ze denk ik niet, maar ik denk dat ik ze wel ga kwijtraken in de was.
Zo een netje waar je je bh's indoet als ze de wasmachine inverdwijnen, daar kan je heel goed sokjes los in gooien en dan wassen. Bij de zeeman heb je zelfs met een rits.
pi_53323197
Mijn bh's die gooi ik gewoon zo in de wasmachine. Nog nooit iets mee gebeurd.
Maar een netje ga ik zeker aanschaffen.

Ik moet ook nog eens even kijken wat ik nou nog nodig heb. misschien ga ik dit weekend eens in de kelder kijken, daar staat ook nog een hoop zooi.
Heb je in de reiswieg een deken nodig?? Lijkt mij wel he? Dan moet ik er daar nog 2 van hebben.
  donderdag 20 september 2007 @ 12:51:43 #117
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53324991
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:06 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik denk dat ik bij mijn eerste zwangerschap wel op een roze wolk zat, zeker in het begin als je die positieve test in je handen hebt. Daarna mag je naar allerlei leuke babyspullen kijken in de winkel en ook echt aanschaffen.

Deze zwangerschap had ik helemaal geen roze wolk in het begin. Tuurlijk ben je blij dat je zwanger bent maar ik heb daar wel 2 jaar op moeten wachten, via het ziekenhuis en doordat ze me vertelden in het ziekenhuis dat je door het gebruik van hormomen meer kans hebt op een miskraam zit je zeker de eerste 12 weken echt bij ieder toilet bezoek in je broek te loeren. Ik tenminste wel. En ik ben zo beroerd geweest deze zwangerschap, echt 2 keer per dag boven toilet of emmer hangen is geen pretje. Dat had ik bij de eerste zwangerschap niet. Ik heb me ook echt afgevraagd waarom ik ook al weer zwanger wou worden.

Maar nu moet ik toe geven zit ik wel op een blauwe wolk hoor. Het gaat voorspoedig, ik heb weinig klachten en ik geniet van het getrappel in mijn buik.

Maar de eerste weken zou ik zo skippen. En toch he......ik ben me nu aan het verdiepen in anticonceptie voor na de bevalling. Mijn man vindt 2 kinderen eigenlijk wel genoeg en wil zich laten steriliseren, ik vindt het nog een beetje vroeg om te roepen dat ik 2 genoeg vindt dus ik wil niet een al te definitieve anticonceptie, maar ik heb ook geen zin in gehannes met de pil. Dus ik zit nu net te kijken naar de prikpil alleen kan je daar al vervroegd van in de overgang raken las ik ergens en het kan nog anderhalf jaar duren voor je weer vruchtbaar bent. Spiraaltje hoor ik de laatste tijd een beetje veel horrorverhalen over, vastgekleeft, spontaan er uit vallen etc en ik denk ook niet dat zo iets gemakkelijk te verwijderen is. Ik ben er nog niet over uit eigenlijk. Misschien vindt ik 2 kinderen straks ook wel meer dan genoeg.
Heb je al gehoord van de Nuva-ring? Bij mij werkte die heel goed... http://www.nuvaring.nl/consumer/index.asp
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_53325008
Wij hebben tegenwoordig nog maar 1 soort sokken. Zwarte. Aangezien we dezelfde maat hebben is dat geen probleem. Het kan dus best zijn dat er af en toe eentje zich verstopt, maar dan is een nieuw paar zo gevormd
pi_53326420
Laat ik het afkloppen, maar ik raak over het algemeen maar weinig sokken kwijt in de was... .
Misschien vind de wasmachine onze sokken niet lekker ...
Overigens bestaan er houdertjes waar je je sokken per 2 in kan klemmen voordat je ze in de was gooit, zodat je ze er ook als paar weer uithaalt (tenminste dat is het idee erachter). Bij de Xenos heb ik ze wel eens zien liggen, misschien een idee voor mensen die vaak sokken kwijt zijn?
pi_53327235
Ik ben nog nooit sokken kwijt geraakt in de was En dan maak ik toch geen gebruik van een wasnetje
In plaats van zelf voor behang te gaan kijken, gaan Lief en ik volgende week ff samen. Wel zo gezellig en dan ga ik daarna niet weer twijfelen of ik mijn zin niet te vaak doordrijf
Saartje
pi_53327984
Ik baal een beetje.

Ik heb morgen die echo in Eindhoven, maar mijn moeder kan helaas niet mee en mijn beste vriendin ook niet en mijn man moet gewoon werken. Had het juist leuk gevonden om samen met iemand te gaan, maarja, zomaar iemand meenemen doe je ook niet natuurlijk.
Mijn man gaat nu kijken of hij vrij kan nemen, maar ik had juist zo graag mijn moeder meegenomen.
pi_53328110
Vervelend is dat Pruk. Wij zorgen er inderdaad voor dat we altijd samen gaan. We krijgen toch ook samen een kindje? Echo's zijn ver van tevoren bekent dus daar houd mijn man dan rekening mee.
pi_53328239
Tja, bij de meeste echo's is mijn man er wel bij geweest, zeker bij de termijnecho en de belangrijke echo's, maar er zijn in Nieuwegein al zoveel echo's gemaakt dat het niet meer zo heel erg bijzonder is op zich. Dit is natuurlijk ook maar een extra echo, ik wilde hier graag aan meewerken omdat mijn tante in Eindhoven haar echo-opleiding gevolgd heeft.

En voor de rest, als je elke week naar de gyn moet, is er soms gewoon simpelweg geen mogelijkheid om elke week mee te gaan

Maar ik had dus echt gehoopt dat mijn moeder meekon, maar die kan dus niet en ook de volgende keren kan ze helaas niet mee.
  donderdag 20 september 2007 @ 15:05:18 #124
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53328309
Ik kom even inbreken hier:

Mijn VK was zo lief mij een extra (4D)echo te geven. Ik had er wel om gevraagd, om iets te hebben nu de baby nog leeft (klinkt een beetje raar zo, maar voor hetzelfde geld wordt de baby niet levend geboren en heb ik alleen daar foto's van), maar ze stemde meteen heel enthousiast in, zo lief!!.

Ze zijn erg onduidelijk: maar ik leg hier uit waarom!

2D

3D/4D
pi_53328532
Tan weet je het geslacht al??

Hoe groot is de kans dat het kindje overlijdt als je het nog draagt??
pi_53328786
Tan wat fijn dat je verloskundige hier de tijd voor heeft genomen.
Die 2D is wel goed te zien wat wat is, bij die 3D/4D moest ik wat langer kijken, maar het wordt wel duidelijker met jouw uitleg erbij en na langer kijken.
Superscherp zijn ze dan misschien niet, maar toch absoluut een mini-mensje hoor!
  donderdag 20 september 2007 @ 15:24:02 #127
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53328856
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:13 schreef Ticootje het volgende:
Tan weet je het geslacht al??

Hoe groot is de kans dat het kindje overlijdt als je het nog draagt??
Ja, weet het geslacht al.

En ik weet verder geen percentages, maar de kans dat de baby in de buik overlijdt is wel groter dan 'normaal', hoewel het in gevallen zoals deze eveneens een zeldzaamheid is. De kans is wel redelijk aanwezig dat de baby tijdens de bevalling, of waarschijnlijker nog: heel kort erna overlijdt.
pi_53329080
Mooie echo's Tan

en wat lijkt het me tegelijkertijd onwerkelijk
pi_53329127
Wat een superverloskundige! Echt waar, dit vind ik super om te horen. En ik ben niet zo heel goed in echo's bekijken, maar ik zie duidelijk een gezichtje in die 3D echo's hoor!

Ik vind ze mooi
  donderdag 20 september 2007 @ 15:49:01 #130
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53329545
@Pruk en anderen, ben er zelf ook erg blij mee, al zijn ze onduidelijk. Gewoon even op een niet medische manier naar je kindje kijken. Heb me vanochtend zo verwonderd over de beweginkjes, zag zelfs het tongetje heen en weer gaan

Ben zo blij dat ze ze heeft gemaakt, daarom kom ik hier ook weer even inbreken om te showen
pi_53329744
Tan, wat een mooie echo Heel ontroerend zelfs, ik zit hier echt met kippenvel. Wees er zuinig op, zoiets waardevols!
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  donderdag 20 september 2007 @ 16:23:25 #132
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53330644
Tan mooi lief

pruk jammer hoor, tis dat het morgen niet voor me te doen is anders had ik wel mee je baby willen bekijken
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53331398
Tan... Wat een mooie echo foto's
Wat heerlijk zo'n aandenken... Hoewel t me ook wel heel erg moeilijk lijkt.... Je hoort wel eens van vrouwen die voor altijd zwanger zouden willen zijn.... Dat heeft hier natuurlijk een heel andere betekenis opeens....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53333173
Mooie echo-foto's
Kende de achtergrond niet, maar snap na het lezen van je weblog waarom deze verloskundige zo lief gevonden wordt!
  donderdag 20 september 2007 @ 18:32:37 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53334129
Tan wat mooi! Wat een fijne herinnering. En idd superlief van je verloskundige!

Ik moest van de week nog aan je denken toen ik het volgende linkje tegenkwam.
http://www.herinneringsalbum.nl/
Het gaat om een speciaal baby-herinneringsalbum voor kindjes die in de buik of vlak na de geboorte overlijden. De meeste mensen hebben tijdens hun zwangerschap allerlei dingetjes verzameld, zoals echo-foto's etc. etc. maar de gebruikelijke baby-albums zijn nou niet echt van toepassing met allerlei dingen die niet meer gaan gebeuren zoals tandjes etc.
Het idee komt van een moeder die zelf haar babietje verloor.

Ik weet niet of jij het type bent voor zoiets hoor, maar ik moest wel gelijk aan jullie denken, vooral omdat je nu idd nog zo heel bewust van jullie kindje aan het genieten bent.
pi_53334222
BE wat mooi... Het ziet er echt heel mooi en lief uit...
  donderdag 20 september 2007 @ 19:05:44 #137
3011 E.T.
pi_53335080
Tan, wat waardevol! Mooie herinnering!

En BE, wat een mooi album is dat zeg! Ingetogen, maar toch echt baby
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  Jubileum moderator donderdag 20 september 2007 @ 19:16:32 #138
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53335396
Prachtig Tan, wat een mooie echo's!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 20 september 2007 @ 21:43:20 #139
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_53340129
Tan, wat mooi zeg! En wat lief van je verloskundige!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_53340654
Wat een lieve verloskundige heb je Tan, echt heel mooi!
  donderdag 20 september 2007 @ 22:20:58 #141
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53341446
Tan, wat ontzettend mooi en bijzonder.
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:25:24 #142
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53348838
Ik mag straks weer op controle bij de vk. Ik ben heel benieuwd hoe het met mijn buik is, of hij deze maand een beetje netjes gegroeid is, of weer te veel.
pi_53348871
Be, succes straks!!
pi_53349093
Tan wat een mooie en speciale echo`s. Heel fijn dat de vk er zo de tijd voor heeft genomen!

BE veel plezier met hartje luisteren
Saartje
  vrijdag 21 september 2007 @ 09:41:05 #145
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53349140
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:32 schreef Brighteyes het volgende:
Tan wat mooi! Wat een fijne herinnering. En idd superlief van je verloskundige!

Ik moest van de week nog aan je denken toen ik het volgende linkje tegenkwam.
http://www.herinneringsalbum.nl/
Het gaat om een speciaal baby-herinneringsalbum voor kindjes die in de buik of vlak na de geboorte overlijden. De meeste mensen hebben tijdens hun zwangerschap allerlei dingetjes verzameld, zoals echo-foto's etc. etc. maar de gebruikelijke baby-albums zijn nou niet echt van toepassing met allerlei dingen die niet meer gaan gebeuren zoals tandjes etc.
Het idee komt van een moeder die zelf haar babietje verloor.

Ik weet niet of jij het type bent voor zoiets hoor, maar ik moest wel gelijk aan jullie denken, vooral omdat je nu idd nog zo heel bewust van jullie kindje aan het genieten bent.
Vind het wel heel erg mooi eigenlijk. Zelf ben ik inderdaad meer het type van gooi maar in een doos (herinneringen etc.), maar voor de kinderen is zo'n album natuurlijk iets wat je veel sneller pakt, denk dat het vooral voor hen heel waardevol is.

Bedankt voor de link
pi_53349852
Het viel me op dat wel wel weinig oktoberkindjes hebben. Tis alweer best lang geleden dat er weer een vers kindje hier verscheen.
December en februari zijn populaire maanden....
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:19:45 #147
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53349943
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:15 schreef Ticootje het volgende:
Het viel me op dat wel wel weinig oktoberkindjes hebben. Tis alweer best lang geleden dat er weer een vers kindje hier verscheen.
December en februari zijn populaire maanden....
kennelijk weinig sucses geweest oud en nieuw dit jaar, maar was de lente heel erg vruchtbaar!
pi_53349971
1,5 week is toch nog niet zo lang geleden? (die kleine Lena die ik zo weer even ga knuffelen )

Tan ik had geloof ik nog niet op je echo's gereageerd, wat bijzonder en waardevol! En wat fijn dat je verloskundige zo'n lieverd is! Ik vind die albums die BE bedoeld echt heel mooi, en kan me goed voorstellen dat dat heel waardevol voor jullie en jullie kindjes zal zijn!
pi_53349992
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:19 schreef hestria het volgende:

[..]

kennelijk weinig sucses geweest oud en nieuw dit jaar, maar was de lente heel erg vruchtbaar!
Inderdaad Ach ja, je ziet wat lentekriebels kunnen doen...
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:34:12 #150
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53350257
Tan, wat een prachtige echo's. Ik moet veel aan je denken.
Hoeveel je van een kindje houd, terwijl die nog maar zo kort bij je is. En dat afscheid daarvan moeten nemen zo ontzettend moeilijk is. Ik hoop dat je net zo geniet van je zwangerschap als je berichtjes laten lijken. Een dikke knuffel.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_53350559
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:15 schreef Ticootje het volgende:
Wil je onze Frummel dan even vertellen dat papa en mama het prima vinden als hij/zij komt buiten spelen?
Kind zit geloof ik nog prima daarbinnen, geen gerommel enzo. Ik hoor/lees allemaal mensen bij wie het wel rommelt en rommelt. Kan de bevalling ook gewoon ineens beginnen zonder al dat voorwerk eigenlijk?
Want anders vrees ik dat we nog wel een hele tijd kunnen wachten .
Volgende week volle maan...
pi_53350594
Maar Nijna, je moet nog 15 dagen!!!
Volgens mij kan de bevalling ook gewoon in 1 keer beginnen, zonder gerommel.

En anders: Pannekoeken!
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:21:31 #153
3011 E.T.
pi_53351381
Zo kraamzorg en kraampakket zijn aangevraagd...
Maakt het toch weer een stukje 'echter' terwijl ik het nog steeds zo onwerkelijk vind

Binnenkort ook meteen maar ff de inschrijving bij het ziekenhuis regelen voor de bevalling (*ril*)..

Kan ik iig met een gerust hart een kind krijgen..
pi_53351407
Moet je je inschrijven bij het ziekenhuis??

Oh...dan moet ik dat nog even regelen...
pi_53351439
moet je je daarvoor inschrijven? gek is dat, dat herinner ik me helemaal niet. kan me goed voorstellen dat 't nog heel onwerkelijk moet voelen. maar er komt er heus weer 1-tje aan ET!
pi_53351451
oh, haha Ticootje, ik was dus niet de enige die dat niet wist.
pi_53351548
Ik moet eerst nog kijken waar ik wil bevallen.

Bij reinier de graaf in delft hebben ze vrijdags een soort opendag... Ik denk dat ik daar maar eens heen ga. Dan kan je vast ook nog om meer informatie vragen.
quote:
Een kijkje vooraf
Ook al bent u van plan om thuis te bevallen, dan dient u voor alle zekerheid ook rekening te houden met onvoorziene (medische) redenen die opname in het ziekenhuis alsnog noodzakelijk maken.
In dit geval en wanneer er sprake is van geplande bevalling in het ziekenhuis, kan een goede voorbereiding het verblijf aangenamer maken. Veel zaken kunt u van tevoren regelen en afspreken.
Wanneer u wordt opgenomen, is het goed als er meerdere contactadressen bekend zijn in het ziekenhuis. Uiteraard is de bereikbaarheid van uw partner het meest belangrijk. Ook dit soort zaken kunt u wellicht bij voorbaat regelen.

Het is ook mogelijk om, voordat het zover is, een kijkje in de verloskamer en op de kraamafdeling te nemen, zodat u de omgeving kent. Wekelijks organiseren wij informatiebijeenkomsten voor zwangeren en hun partners; elke vrijdagmiddag begint om 15.30 uur in het H-gebouw een rondleiding. U hoeft zich hier niet voor op te geven. Het is belangrijk dat u hiervoor op tijd bent!. U kunt zich dan bij de receptie melden. Na een algemeen, inleidend videofilmpje krijgt u een rondleiding over de desbetreffende afdelingen.
http://www.rdgg.nl/index.php?id=1397

Als ik de folder zo lees, dan wordt ik helemaal zenuwachtig. het lijtk wel alsof je 1000 dingen moet doen, en waar je rekening mee moet houden....

[ Bericht 41% gewijzigd door Ticootje op 21-09-2007 11:33:14 ]
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:29:33 #158
62525 Bibikuif22
<3 <3 <3 <3 <3
pi_53351599
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:27 schreef Ticootje het volgende:
Ik moet eerst nog kijken waar ik wil bevallen.

Bij reinier de graaf in delft hebben ze vrijdags een soort opendag... Ik denk dat ik daar maar eens heen ga. Dan kan je vast ook nog om meer informatie vragen.
*even inbreken*

RDGG is een gewéldig ziekenhuis! Ik ben er 2x bevallen en heb er echt heel goede ervaringen mee!
Trotse mama van Alyssa (10-08-2003) en Ryan (23-02-2007)
pi_53351639
Hihi Ticootje, ik weet het. Maar als het een kind van mama is dan is het goed om dat soort dingen vast even in de week te leggen, haha. Kan t kind vast aan het idee wennen .
Misschien zat beeb ook wel te wachten tot ik de knuffeltjes gewassen had, die liggen nu te drogen. En de kleertjes die we van de week van mn ouders kregen hangen ook te drogen aan de lijn.
Die pannenkoeken gaan we vanaf volgende week maar wekelijks op t menu zetten tot Frummel gearriveerd is .

ET, inschrijven bij het ziekenhuis? Nou dat hoeft hier niet hoor, voor zover ik weet. Anders had de VK het vast wel gezegd .
Mooi dat je de kraamzorg en t kraampakket hebt aangevraagd.
Ik zit nog even te wachten op de bevestiging van de kraamzorg. Heb van de week gebeld dat ik wilde veranderen. Het bureau waar we bij zaten was failliet gegaan en overgenomen door een andere organisatie. Maar daar had ik geen lekker gevoel bij, dus via de verzekering geregeld dat we nu toch weer bij een kleinere organisatie zitten die ons meer aanspreekt.
In principe zou het in orde zijn nu, maar ik vind het wel prettig als ik ook echt een bevestiging in mn handen heb een dezer dagen.
pi_53351695
Ticootje, zo'n informatiebijeenkomst is best prettig. In Arnhem hebben ze dat eens in de maand (daar moet je je dan wel voor opgeven). Wij zijn onlangs geweest en het is wel fijn om even te zien waar je terecht komt enzo. Gewoon naar toe gaan dus.
pi_53351724
Nijna dat is nog even spannend. Gelukkig hadden ze nog een plekje bij de andere kraamzorg.

edit- Ja ik denk er inderdaad over om langs te gaan. Ik vind het wel prettig om alles van tevoren even gezien te hebben.
Ik ben al zo'n planner, en rond de geboorte zal alles wel in het 100 lopen. Maar goed. Het lijkt me ook wel gezellig..
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:47:33 #162
3011 E.T.
pi_53352090
Volgens mij is het ziekenhuis hier daar ook uniek in hoor, dat inschrijven.
Ik heb er verder ook nog nooit van gehoord...
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:07:14 #163
82727 klein_spookje
pi_53352639
@ Miss_sly:
Hier ook hoor het ongeloof dat het echt waar was echt zwanger en dat al zoooo snel na het stoppen met de anticonceptie kon het niet geloven.
Tot dat ik misselijk werd en dat 20 wk aanhield. Och men ik heb het vervloekt. En was zo blij met een kleine badkamer kon plassen en kotsen te gelijk.
Nu nog morgen 29 wk en nog steeds met vlagen kots misselijk gister ochtend hadden ze op mijn werk taart stan o bah al die prut en slagroom en lucht dat is dan toch niet mijn ding maar kots in iedergeal niet meer dat is al fijn.
Maar meid probeer te genieten. Het duurt zo kort ook al kan je je dat nu niet voorstellen. En mensen die negatief reageren op het vroeg vertellen heb je altijd. Ik zei dan gewoon. Ja ik vertel het ook omdat ik begrip wil als het mis gaat en niet dan pas moet vertellen ik was zwanger en nu is het mis. Gewoon een arm om je heen dat mensen eht meteen begrijpen als het niet goed mocht gaan.

@ Faja,
Mijn man wil zich ook laten helpen vind dat geen goed plan hij is nog jong ik ook 28, 29 en ja misschien willen we ooit nog een derde of stel dat er iets gebeurt met mij of we gaan uit elkaar hij komt een leuke vrouw tegen en wil graag een kindje met haar. Dus we moeten er ook maar eens over nadenken. Want ja we doen het altijd met condoom maar zonder is toch ook fijn.

@ de liedje en ticootje
hier bijna helemaal geen sokjes. Ik ben meer van de majootjes. Hmmm heerlijk onder een broekje want dan hebben ze geen koude voeten omdat de sokjes tig keer uit gaan. Dus hier weinig sok te bekennen ookal zijn ze super schattig.

Zo dat was het ff de laatste pagina bekijk ik straks hopelijk niemand vergeten.

Gister is het gesprek goed gegaan.Mijn hoofd was er van overtuigd dat werken in de kinderopvang niet meer gaat voor de laatse 4 a 5 wk. Dus word ik maandag weer ziekgemeld en dan krijg ik weer een brief voor de bedrijfsarts maar er was een nieuwe en dat kon nog we 3 wk duren en zo niet meoten ze contact op nemen met de vk die wilde de bedrijfsarts wel adviseren.

Als ik terug kom is er een hele grote reorganisatie geweest en is alles bijn veranderd. En een nieuw hoofd en adjunct en heel veel nieuwe regels. Aangezien ik wel een vast contract heb maar onderling geregeld is dat ik algemeen inval ben op mijn centrum kan niemand me vertellen hoe of wat het verder gaat doen. Dus dat word na mijn verlof wel erg spannend. Maar eerst de bedrijfsarts dan bevallen en genieten en dan zie ik wel weer.

sorry voor het boek werk
pi_53353376
@Klein Spookje:
Mijn man is ook nog jong hoor, 27 jaar maar hij heeft 3 kinderen straks en weet niet of ie nog een 4e wil. Ik sluit een 3e kind van ons samen niet uit en dat is voor mij de reden dat ik niet wil dat hij zich laat steriliseren. Als je dan van gedachte veranderd moet je het weer ongedaan laten maken en hij kan rustig een x aantal jaren wachten tot we allebei zo iets hebben van 2 of 3 kinderen zijn genoeg.
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:02:59 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53354137
Ik was ook aan het denken over maillotjes idd, lijkt me in sommige gevallen wel makkelijker dan afvallende sokjes. En zolang ze nog zo heel klein zijn kan dat voor een jochie toch ook wel onder een broekje.

Ik ben weer goedgekeurd door de vk!
Bloeddruk goed, HB geprikt was ook goed, niks aangekomen sinds de vorige keer (maar dat was 's avonds, dus een beetje zal er wel bij zijn). Buik was deze keer juist 1cm te klein, maar dat kon wel kloppen want hij ligt dwars en dan trekt hij dus de baarmoeder wat naar beneden.
Hij ligt nu met zijn ruggetje omhoog en voetjes omlaag. Klopt dus ook wel met ik steeds voel, het getrappel vrij laag, en op mijn blaas.

Oh, en het hartje klopte keurig netjes.
Toch altijd wel een lekker gevoel als je daarvandaan gaat.
pi_53354282
BE, wat klinkt het goed
Fijn dat alles in orde is!
pi_53354372
Be, wat heerlijk! Lijkt mij een raar gevoel, schoppen in je blaas..
Ook fijn dat je niet teveel gegroeit ben..
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:19:36 #168
3011 E.T.
pi_53354615
Fijn BE
Die grote buik van de vorige keer was dus toch ws een groeispurtje ipv suiker.

Maillotjes onder broekjes vind ik over het algemeen te warm als je gewoon binnen bent. Hier dus gewoon sokjes, eventueel een brede, badstof haarelastiek om het enkeltje om het sokje op z'n plek te houden
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:21:21 #169
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53354668
Dat hield me dus idd tegen, dat het zo warm was.
Zag gisteren in de stad ook allemaal dubbelgevoerde broekjes. Erg leuk hoor, maar ik was sowieso niet van plan om met mijn pasgeboren baby uren in de vrieskou te gaan lopen. En voor binnen lijkt me dat dus echt veel te warm ook.

Idd een groeispurtje gelukkig.
pi_53354751
Je hebt toch ook broekjes met voetjes eraan??
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:25:07 #171
3011 E.T.
pi_53354797
En vaak zie je dan idd dat de ouders binnen het broekje uit doen en dan kind in maillot met shirtje in de box leggen.. En dat vind ik zo'n vreselijk gezicht (en als het echt koud is heb je een voetenzak in de wandelwagen.. hooguit op de fiets of in de draagzak dat ik wel eens een maillot onder een broek heb gedaan)
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:27:06 #172
3011 E.T.
pi_53354867
Saskia kreeg het altijd voor elkaar om dan twee benen in een pijp te wurmen, die pijpen van die sok-broeken waren altijd veel te lang.. Gewone broekjes kan je omslaan als ze te lang zijn..
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:30:31 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53354977
Nou ja, dat dus ook nog eens, ik heb de voetenzak van de cosi ook, dus dat is al een extra laag etc. etc.

Idd is men niet onverdeeld positief over die pakjes met voetjes Ticootje. Als ze te lang zijn bungelt het er ook maar zo onderaan enzo. Ik heb dat dus ook een beetje proberen te vermijden omdat ik het altijd zo'n raar gezicht vind.
Heb idd wel een broekje met sokjes eraan, maar dat is weer los van het bovenstukje dus die kunnen we dan onder de oksels optrekken.
pi_53355282
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 10:47 schreef Nijna het volgende:
...
Kan de bevalling ook gewoon ineens beginnen zonder al dat voorwerk eigenlijk?
...

De donderdag voor mijn bevalling was Chris nog niet ingedaald. En 's middags ben ik nog een rondje meubelboulevard geweest. Heb daarvoor alleen af en toe een steekje gehad. Maar geen voorweeen..
vrijdagochtend om 2 uur begon de slijmprop te komen, rond 4 uur de eerste weeen en om half 1 's middags was de kleine er..
De ja.. De bevalling kan ook best zonder voorwerk beginnen.
Alleen was ik al wel 8 dagen overtijd
pi_53355423
BE fijn dat alles goed was.

ET dan is het bij jullie een uitzondering, hier regelde de vk het volgens mij want ik hoefde niets te doen dan alleen bevallen.
mama van 3 kids!
pi_53355545
hestria, hoe was jouw echo?
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:49:42 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53355570
Toevallig heb ik vandaag 'ziekenhuis' naar 'thuis' laten veranderen in het systeem van de vk en die zei ook dat het eigenlijk niet veel uit maakte omdat er toch niks te plannen valt en je je idd ook niet van te voren hoef te melden.

Wij hebben 4 okt een voorlichtingsavond over de bevalling bij de vk praktijk zelf en daar wil ik idd wel gaan vragen nog of het ziekenhuis open dagen heeft. Voor het geval dat is het toch wel prettig om toch even gekeken te hebben denk ik.
Hmmm, ik zie nu op de site van het ziekenhuis dat de eerstvolgende op 26 sept is, maar dat is ook de eerste avond van zwschgym.
pi_53355613
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:49 schreef Brighteyes het volgende:
Toevallig heb ik vandaag 'ziekenhuis' naar 'thuis' laten veranderen in het systeem van de vk en die zei ook dat het eigenlijk niet veel uit maakte omdat er toch niks te plannen valt en je je idd ook niet van te voren hoef te melden.

Wij hebben 4 okt een voorlichtingsavond over de bevalling bij de vk praktijk zelf en daar wil ik idd wel gaan vragen nog of het ziekenhuis open dagen heeft. Voor het geval dat is het toch wel prettig om toch even gekeken te hebben denk ik.
Be, je kan ook even op de site van het ziekenhuis zelf kijken. Daar staat vaak ook wel iets van informatie..
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:53:32 #179
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53355663
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Be, je kan ook even op de site van het ziekenhuis zelf kijken. Daar staat vaak ook wel iets van informatie..
Ik was al aan het kijken idd:
Hmmm, ik zie nu op de site van het ziekenhuis dat de eerstvolgende op 26 sept is, maar dat is ook de eerste avond van zwschgym.
pi_53355726
Misschien houden ze een maandelijkse bijeenkomst. Je hebt nog wel even de tijd...

Zwangerschapsgym.. heb je daar echt wat aan. Eerste had ik zoiets van ja tuurlijk ga ik dat doen. nu heb ik zoiets van, wat heb ik eraan....
pi_53355821
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:55 schreef Ticootje het volgende:
Misschien houden ze een maandelijkse bijeenkomst. Je hebt nog wel even de tijd...

Zwangerschapsgym.. heb je daar echt wat aan. Eerste had ik zoiets van ja tuurlijk ga ik dat doen. nu heb ik zoiets van, wat heb ik eraan....
Doen! Ook al heb je er niets aan, je leert wel een stel vrouwen kennen die straks allemaal hetzelfde mee gaan maken. Beetje sociale contacten opdoen enzo.
  vrijdag 21 september 2007 @ 14:01:30 #182
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53355905
Ja precies wat Pruk zegt, dat is voor mij al 1 van de redenen. Mijn vriendinnen hebben allemaal al een 2e en het lijkt me gewoon leuk om wat meiden te leren kennen die rond dezelfde tijd uitgerekend zijn.
En daarnaast lijkt het me gewoon een soort van prettig, even lekker heel bewust met je buik en je bevalling bezig zijn.

En dan zien we over een week of 15 wel of het werkt.
pi_53357077
BE, ik ben naar een open dag geweest van het GHZ, maar dat was een vage algemene infofilm met daarna een klein marktje met een stuk of tien standjes van de verschillende kraamzorgcentra, etc. Er werd toen ook duidelijk aangegeven dat bij verdere interesse het veel handiger is om een afspraakje te maken met de poli verloskunde. Dan krijg je een rondleiding over de afdeling en indien mogelijk kan je de verloskamers enzo bekijken. Als het je dus vooral daar om gaat kan je misschien meteen een afspraak maken. De infoavond was toen ook in de bleulandlocatie, de verlosafdeling zit op de josephlocatie
pi_53357396
Ik heb hier in Zwolle laatst wel zo'n info avond bezocht (is maar 4x per jaar trouwens hier..) en dat was wel heel informatief!
Je kreeg eerst een uitleg van een verpleegkundige met een foto presentatie erbij (van het hoe en waar je melden en naar binnen komen bijvoorbeeld s'nachts tot aan alle apparatuur die op de verloskamer aanwezig is e.d.), daarna was een gynaecoloog aan het woord, en daarna was er echt uitgebreid de tijd om vragen te stellen... Mensen die wilden konden daarna nog mee naar boven om een verloskamer te bekijken.

Wij vonden het echt heel fijn en verhelderend om te zien/horen!
pi_53358527
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:32 schreef Brighteyes het volgende:
Icicle! Joehoe! Waar zit je?
Hoe was je echo gisteren?
Daar ben ik dan weer! Bedankt nog voor je pm

- poppetje weer terug naar logje -

[ Bericht 52% gewijzigd door lcicle op 21-09-2007 23:22:30 ]
pi_53358618
@Deepfreeze, dat zijn fijne berichten . We wachten rustig (nou ja...) af. Over maximaal een maandje hebben wij ons kleine ukkie vast wel vast!

@BE, misschien hebben ze volgende maand wel weer zo'n avond? Het is hier iedere maand, ik zou er idd niet gelijk mn gym voor gaan missen.

@Ticootje, ik vind de gym wel wat toevoegen. Sowieso leuk om dames uit de omgeving te leren kennen die ook zwanger zijn, maar ook wel nuttig, de informatie die we krijgen. Ben iets minder blij met onze pufjuf die geloof ik nog niet zo goed weet hoe je moet klokkijken, maar vooruit.

Heerlijk dutje liggen doen net en nu schijnt het zonnetje buiten .
pi_53358746
Icicle
  vrijdag 21 september 2007 @ 15:57:25 #188
144006 chacama
Ondernemend!
pi_53358895
Icicle wat is ie mooi. Ga spontaan rammelen (oeps, verkeerde topic)

Al die andere zwangere en voor de LLM succes met wachten.
pi_53359012
even crossposten uit het aanbod topic.... de doelgroep zit hier natuurlijk

quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:59 schreef DeLiedje het volgende:
Misschien een a.s. mama hier die interesse heeft in (alles nog dicht en nieuw in de verpakking):

• 2 witte rompertjes met lange mouw van de Hema maat 50/56 (100% katoen)
  • 2 witte rompertjes met korte mouw van de Hema maat 50/56 (100% katoen)
  • 1 hoeslakentje voor de wieg, wit, ook van de Hema 40x80cm (100% katoen)

Ik heb een beetje teveel gekocht vrees ik...
    Ik kom echt om in de rompers maat 50/56 en we hebben een wiegje van 96 cm lang, dus dat hoeslakentje gaat niet passen vrees ik...

PM me maar!
  •   vrijdag 21 september 2007 @ 16:31:58 #190
    156412 hestria
    erg gastvrij
    pi_53359856
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 13:49 schreef Pruk het volgende:
    hestria, hoe was jouw echo?
    erg goed, was al in het vorige topic, maar ze gaan zo snel! Komt er op neer dat alles netjes in orde is, en ik vol vertelde dat hij een wipneusje heeft net als miesje, en vervolgens eindigde met julie mogen raden van de echo . wat dus al niet meer nodig was. Wel lief dat je er naar vraagt!
      vrijdag 21 september 2007 @ 16:43:12 #191
    156412 hestria
    erg gastvrij
    pi_53360129
    Icicle wat mooi! En romantisch om het in het zelfde restaurant te vieren! Kan niet wachten tot ik dinsdag weer mag (oma trouwens ook niet "hoop dat ik ook het peimeltje zie" wat is ze blij)

Nijna, lastig hé dat wachten! Veel sucses er mee! en lekker dat dutten, als ik de kans kreeg lag ik heel de middag op bed.

zwangerschapscursus doe ik deze keer niet, heb er de vorige keer niks aan gehad en aangezien ik niet makkelijk contact leg hoef ik ook niet voor de gezelligheid. Verder doe ik zwangerschaps zwemmen dat vind ik wel leuk en heb ik ook wat aan.

De voorlichting van de verloskundige hebben we niet gehad met miesje, waarom weet ik eigenlijk al niet meer.
      vrijdag 21 september 2007 @ 17:05:07 #192
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53360611
    Icicle! Wat een leuk filmpje! Gaaf zo!
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 14:48 schreef owlet het volgende:
    BE, ik ben naar een open dag geweest van het GHZ, maar dat was een vage algemene infofilm met daarna een klein marktje met een stuk of tien standjes van de verschillende kraamzorgcentra, etc. Er werd toen ook duidelijk aangegeven dat bij verdere interesse het veel handiger is om een afspraakje te maken met de poli verloskunde. Dan krijg je een rondleiding over de afdeling en indien mogelijk kan je de verloskamers enzo bekijken. Als het je dus vooral daar om gaat kan je misschien meteen een afspraak maken. De infoavond was toen ook in de bleulandlocatie, de verlosafdeling zit op de josephlocatie
    Dat laaste had ik idd gezien en dat vond ik dus idd ook al wat vreemd.
    Bedankt voor de tip, dan kan ik idd beter een afspraak maken want die kraammarkt geloof ik eigenlijk wel.
    Sowieso eerst maar eens de bevallings-voorlichting van de vk afwachten, mss dat die daar ook al wel wat dingen aanstippen.
      vrijdag 21 september 2007 @ 19:43:13 #193
    82727 klein_spookje
    pi_53364192
    zo he wat een geschrijf weer.

@E.T
    Hier had Mara altijd een majo aan nou ja vaak. Toen ze nog heel klein was pakjes met voetjes die bleven bij haar keurig zitten.
    En toen ze wat meer ging bewegen een majo.
    Ik zie nu wel al heel veel kinderen op het kdv die dus al een romper, majo, broek, shirt en vest aan hebben en dan sloffe en sommige zelfs al een winterjas.
    De eerste mutsen en sjaals ook al gespot.

Wij gaan volgende maand ook kijken in het zh. Helaas mag ik dit keer niet in het bronovo bevallen dat was heel goed bevallen. Nu naar het westeinde wat een rot weg is ivm drukte en heel veel dubbel geparkeerde auto's, en bijna alleen maar buitelandse mensen (sorry als dat te discrimineren overkomt) positief is dat ze een hele nieuwe kraamafdeling met mooie en nieuwe aparatuur hebben.
    Anders word het reinier de graaf in delf daar hebben we een openavond. Dat lijkt me beter maar is een stukje verder weg maar zonder stoplichten wat dan ongeveer neer komt op evenver rijden.
    Maar het blijft een moeilijke keus vind ik.
    En wie weet gebeurt het dit keer sneller en thuis dat bij Mara.

Hahah de liedje moest wel lachen om je berichtje over te veel rompers enz. Alleen geloof me aankleedkussenhoesen kan je niet te veel hebben als je weet hoe vaak ze plassen zodra je de luier afdoet de jongentjes zijn net brandweertjes en de dames krijgen het voorelkaar om alles maar dan ook alles onder te plassen laten we het maar niet hebben over de ontalsting die heel dun is en komt wanneer het komt en met liefde ook als de luier nog niet om is.
    pi_53367828
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 16:31 schreef hestria het volgende:

[..]

erg goed, was al in het vorige topic, maar ze gaan zo snel! Komt er op neer dat alles netjes in orde is, en ik vol vertelde dat hij een wipneusje heeft net als miesje, en vervolgens eindigde met julie mogen raden van de echo . wat dus al niet meer nodig was. Wel lief dat je er naar vraagt!
    Je had vandaag toch ook in Eindhoven? Of is dat pas 12 oktober dat we allebei moeten?
    pi_53368119
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 21:55 schreef Pruk het volgende:

[..]

Je had vandaag toch ook in Eindhoven? Of is dat pas 12 oktober dat we allebei moeten?
    Ik heb op 12 oktober mijn eerste echo!

Grappig als we alledrie dan een echo hebben
    pi_53369020
    Icicle wat een gaaf filmpje

Miss sly gefeliciteerd!!
    pi_53369071
    Ik heb 12 oktober m`n 20-weken echo
    Saartje
    pi_53369103
    Maneki, meen je dat nou?

Dank je Anitra
      vrijdag 21 september 2007 @ 22:44:24 #199
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53369246
    Goeie dag 12 oktober!
    Mijn trouwdag.
      zaterdag 22 september 2007 @ 00:11:30 #200
    145163 Suerte
    *O*moeder*O*
    pi_53371451
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 22:38 schreef Maneki.Neko het volgende:
    Ik heb 12 oktober m`n 20-weken echo
    Ik as donderdag
    *19 augustus 2006*
    *07 februari 2008*
    pi_53374940
    *jaloers*
    Vriendlief wil nu ineens, blijkt, wél het geslacht weten Vind hij handiger met namen verzinnen, en het geboortekaartje, en spullen die we dan weg kunnen doen enzo. Ik geloof nog steeds dat ik het niet wil weten. Vind de verrassing weer eens ook zo leuk
    Saartje
    pi_53375084
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 21:55 schreef Pruk het volgende:

[..]

Volgens mij moeten er 12 oktober meer komen. Mijn afspraak was om 9.30 maar die hebben ze van de week verzet naat 10.30.
      zaterdag 22 september 2007 @ 09:14:26 #203
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53375122
    Oei, lastig lijkt me dat Maneki... Want ja, je kan wel zeggen 'dan weet alleen jij het', maar dan is het dus nog niet handig met namen en spulletjes enzo.
    pi_53376689
    Kom me weer even melden, goeiemorgen . Heerlijk geslapen en vandaag 38 weken precies, alles rustig hier.
      zaterdag 22 september 2007 @ 11:46:42 #205
    190853 RockabeIIa
    Embracing my inner trailerpark
    pi_53376987
    Maneki, ik wilde het eerst ook niet weten maar toen ik het eenmaal wist was ik helemaal om! Heerlijk! Ik zou het in elk geval zo weer doen als ik de kans kreeg
    I'm so glamourous I piss glitter!
    pi_53377283
    Bij de vorige wist ik het wel, en nu wilde ik gewoon een kadootje omdat het me toch niet uitmaakt wat het wordt Ga er eigenlijk gewoon van uit dat het een jochie is, ik kan alleen maar piemels breien
    Naja, ik heb nog een paar weekjes om er over te denken
    Saartje
    pi_53378952
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 09:05 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Volgens mij moeten er 12 oktober meer komen. Mijn afspraak was om 9.30 maar die hebben ze van de week verzet naat 10.30.
    Jullie waren toevallig toch niet dat paar wat mijn hondje had willen hebben he
    pi_53378973
    Mijn zwager wilde het toen ook weten, maar mijn schoonzusje niet. Mijn zwager wist het, kind kreeg een por en verder moest hij het voor zich houden geloof ik. Maarja, als je echt serieus al met een aantal dingen dan rekening wilt gaan houden is dat ook geen optie.
    pi_53379258
    Wij hebben onze echo in Eindhoven vorige week vrijdag gehad. We hebben wel een hondje meegenomen naar huis, maar toen was het mandje nog vol met die beestjes.

We wisten niet of we het wilde weten en hebben tijdens de echo afgelopen maandag pas beslist. Ben wel blij dat we het weten. En een geheimpje hebben is wel leuk samen.
    pi_53380060
    eens kijken, dins 25 sept om 15:30 1ste echo van fontys en vrij 12 okt om 10:30 2de echo van fontys, dus randa zie ik zeker
      zaterdag 22 september 2007 @ 14:24:08 #211
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_53380306
    Mooie echo's , en icicle gaaf filmpje
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_53385682
    Verassing, ik kom 12 okt. ook voor de echo
    pi_53387054
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 18:30 schreef lcicle het volgende:
    Verassing, ik kom 12 okt. ook voor de echo
    grappig word nog een echte echo meet!

@ miss-sly begrijp ik goed dat jij 12 okt ook bij fontys een echo hebt?
    pi_53388078
    Ik moet de 12e om dezelfde tijd
    pi_53388348
    Waarom heb ik ineens heel veel zin in snoep en andere vreterij...?!
    Ga zeker die laatste weken nog even een paar kilo erbij vreten ofzo... .
    pi_53390231
    Wordt wel spannend dan als iedereen 12 oktober aanwezig is. Nou ik ben dan samen met mijn man en schoonmoeder. Wordt zo wel benieuwd naar jullie.

Oh wat vind ik het zwanger zijn de laatste dagen tegenvallen. Ik doe te veel wat ik eigenlijk niet zou moeten doen en mag het dan weer verduren met een pijnlijke rug. Eigen schuld, maar vooral niet handig. Maar ja Merlijn tillen, even ditjes en datjes doen en dat terwijl bij mij op het werk iedereen aanbiedt om het over te nemen. Maar trut die ik ben. "Nee hoor, nergens last van, lukt me wel."

Verder merk ik zelf weer dat ik slecht eet, geen trek, maar eigenlijk ook dat ik me na het eten kut voel. Elke keer heb ik het na het eten zo koud en voel me zo ziek. En dan is met het mooie weer van vandaag buiten soms één trui niet genoeg.
    Vanmiddag in de stad schrok ik ook van mijn gezwollen vingers, moet ik ook maar op letten, het is nog niet echt weggetrokken en tintelt een beetje.

Verder een heerlijk schoppend kindje. Merlijn weet heel goed waar de baby is en wijst dan royaal naar mijn buik. Steeds vaker moet ik mijn buik bloot maken zodat hij even kan voelen. Zo grappig.
    pi_53392837
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 21:24 schreef Randa_v het volgende:
    Wordt wel spannend dan als iedereen 12 oktober aanwezig is. Nou ik ben dan samen met mijn man en schoonmoeder. Wordt zo wel benieuwd naar jullie.
    Ik heb die ene met die dikke buik
    pi_53399597
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 22:46 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ik heb die ene met die dikke buik
    Je man? Mijnes is ook echt niet slank hoor.
      zondag 23 september 2007 @ 09:15:37 #219
    82727 klein_spookje
    pi_53399616
    Gezellig zo een echo meet is weer eens wat anders.

Hier gaan we misschien vandaag het wiegje maken. Man lief moet veel zagen en doen en dat moet buiten en daar is het nu wel goed weer voor. En je weet nooit hoe de rest van de weekenden worden met regen kan het niet. En binnen mag hij niet zagen. Maar er liggen nog meer klusjes dus moeten maar even kijken wat we gaan doen.

Gister heerlijk wezen shoppen maar owee wat was dat een aanslag op mijn rug. s middags vrienden die bleven eten en om een uur of 10 had ik zo iets van gaan jullie al naar huis maar nee pas met een uur of twaalf maar het was wel erg gezellig.

Liefs joyce
      zondag 23 september 2007 @ 09:22:49 #220
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53399643
    Oh ja, daar is het idd vandaag perfect weer voor. Ben heel benieuwd hoe hij straks is!
    pi_53399944
    Mmm, mijn rug lijkt nu niet echt mee weg te trekken. Volgend ekeer maar melden en beter op mijn houding gaan letten. Mijn rug doet niet echt pijn, hoe moet je dat zeggen he, maar lijkt onstabiel, zwakjes. Moet er wel echt voorzichig mee zijn. Bah.

Ben ook wel heel benieuwd hoe je wiegje er straks uit ziet.
      Moderator zondag 23 september 2007 @ 10:18:42 #222
    5428 crew  miss_sly
    pi_53400018
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 19:30 schreef hestria het volgende:

[..]

grappig word nog een echte echo meet!

@ miss-sly begrijp ik goed dat jij 12 okt ook bij fontys een echo hebt?
    Nee, niet in Eindhoven, maar wel een echo. 12 oktober lijkt grote echodag

Verder gaat het hier goed. Voel me nog steeds prima, niet misselijk, wat vermoeid, maar verder niets. Gezond eten gaat me prima af en alcohol en sigaretten laten staan gaat echt moeiteloos. Wat is dat gemakkelijk met zo'n goede motivatie

Enige waar ik last van heb, of waar mijn vriend dan eigenlijk last van heeft, zijn mijn hormonen. Vooral in de avond verander ik werkelijk in een hormonster Misschien heeft het iets met vermoeidheid te maken, want het is vooral wat later op de avond, maar leuk is het niet.

De eerste week zwanger dat we het weten zit er al op, en het begint wel steeds meer te wennen, maar het is nog steeds ongelofelijk
      zondag 23 september 2007 @ 10:25:57 #223
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53400094
    Hihi, ik herken je laatste zin zo goed, ik had ook heel erg zo van 'een week geleden wisten we nog niks'.

Wat goed at je gelijk gestopt bent met roken!

Over dat hormonster gebeuren, mss idd iets met moeheid als het alleen 's avonds is. Ik herken dat iig niet.
      Moderator zondag 23 september 2007 @ 10:34:14 #224
    5428 crew  miss_sly
    pi_53400202
    Ja, dat is zo'n vreemd besef: een week geleden wisten we het nog niet. En nu zijn we al een week verder, gaat snel

Ik was heel toevallig al gestopt met roken. De dinsdag ervoor, op 11 september, hebben schaap en ik ons laten registreren als partners. Heerlijk dagje zoals wij dat wilden met alleen 2 getuigen die we hebben meegenomen voor een gezellig uitgebreid ontbijt en 's avonds een etentje met z'n tweetjes. Na dat etentje ben ik gestopt met roken, met het oog op de behandelingen

Schaap heeft van minstens 2 vrienden al te horen gekregen dat hun vrouw ook een hormonster was gedurende de zwangerschap, maar goed, dat maakt het niet gemakkelijker. Ik ga maar eens proberen om 's avonds wat meer rust te nemen en moeilijke onderwerpen te vermijden of aan te geven dat we een gesprek ergens over beter kunnen stoppen
    pi_53401195
    * Nijna meldt zich weer na een goede nacht slaap .

Miss, ik ben gewoon zo blij voor jullie !
      zondag 23 september 2007 @ 13:09:26 #226
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53403066
    Mogguh Nijna!

Net met mijn moeder naar de markt (stoffenspektakel). Wel heel leuk hoor, al die bekenden van haar en dan zij heel trots op mijn buik.
    Het is echt kleinkinderen tellen nu met alle kennissen enzo. En ik tel daar dus ook in mee!
    pi_53405608
    quote:
    Op zondag 23 september 2007 09:12 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Je man? Mijnes is ook echt niet slank hoor.
    Nee, niet echt, ik wilde zeggen dat ik degene met die dikke buik was, vond die nogal lollig, ik ben juist die persoon met die bonestaak
    pi_53424153
    Ik heb gister alle babykleertjes en dekentjes gewassen. Ik vond het zo'n leuk gezicht al die kleine kleertjes op mn wasrek.

Dit weekend hebben we ook de babykamer uitgeruimd. Dus nu staan alleen de wasrekken er nog. En ik moet nog wat kleertjes kopen in de maat 56.
    pi_53424721
    Ticootje word al echt he?

nijna spannend hoor. succes met wachten.

12 oktober grote echo dag leuk dames.

mogen wij ook in het lijstje?

27 maart 2008 Popples en Prowl
    we hebben net de echo gehad en alles was prima. behalve dat ze het heel moeilijk vond om een echo te maken. de placenta ligt voor dus we zullen de kleine wel later voel maar verheug me er nu al op.

nu moeten we het nog de familie gaan vertellen, durf het gewoon niet
    mama van 3 kids!
      maandag 24 september 2007 @ 09:19:41 #230
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53424737
    Fijn dat alles goed was Popples! Ik ga jullie erbij zetten hoor!

Waarom durf je niet?
      maandag 24 september 2007 @ 09:19:56 #231
    52493 Prowl
    IMAGE GOES HERE
    pi_53424743
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 09:18 schreef Popples het volgende:

nu moeten we het nog de familie gaan vertellen, durf het gewoon niet
    Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
    pi_53424761
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 09:19 schreef Brighteyes het volgende:
    Fijn dat alles goed was Popples! Ik ga jullie erbij zetten hoor!

Waarom durf je niet?
    dank je!!

nou omdat ze zo dicht op elkaar zitten

[ Bericht 2% gewijzigd door Popples op 24-09-2007 09:22:05 (wakker worden) ]
    mama van 3 kids!
    pi_53424772
    Popples, dan vertel je het toch niet? Op een gegeven moment kan je er echt niet meer omheen. Dan moet je wel..
    pi_53424783
    ja ticootje zie je het al voor je. ze kunnen er nu al bijna niet meer om heen
    mama van 3 kids!
    pi_53424804
    Nou, dan moet je wel. Je begint gewoon: "Voordat jullie denken dat ik van de zomer gewoon teveel gesnoept heb, heeft de buik in dit geval toch een hele andere betekenis"...
      maandag 24 september 2007 @ 09:26:59 #236
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53424842
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 09:21 schreef Popples het volgende:

[..]

dank je!!

nou omdat ze zo dicht op elkaar zitten
    Ah ok, daar zou ik me geloof ik niet zo druk om maken, maar ik ken jouw familie dan ook niet.
    pi_53424885
    Ticootje, is dat wassen niet wat vroeg

Popples, fijn dat alles goed is
    En dicht op elkaar, ach, dat is toch niet zo'n probleem of schande?
    pi_53424905
    ik heb van het weekend dit super leuke jasje gekocht/besteld
    https://www.kleertjes.com/images/fotos/14192/voor.jpg
    pi_53424921
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 09:29 schreef miss_sly het volgende:
    Ticootje, is dat wassen niet wat vroeg

Popples, fijn dat alles goed is
    En dicht op elkaar, ach, dat is toch niet zo'n probleem of schande?
    Ja veel te vroeg!!

Maar we hebben nu eindelijk alles uit de kelder gehaald en alles lag dus in de kast. En het rook gewoon wat muf (in de afgelopen 2 jaar aardig wat verzameld). En het is gewoon zo leuk!!!

Maar alle kleertjes moeten natuurlijk nog een keer gewassen worden. Maar ik ben nog opzoek naar "het" geurtje! Kunnen ze niet gewoon zwitsal wasmiddel maken?
    pi_53424925
    achja weet je het is wel lekker als ze dicht opelkaar zitten hoor. we zullen wel zien hoe ze reageren.
    mama van 3 kids!
      maandag 24 september 2007 @ 09:48:41 #241
    12765 Tan
     Isilindil Tasardur
    pi_53425197
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 09:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar alle kleertjes moeten natuurlijk nog een keer gewassen worden. Maar ik ben nog opzoek naar "het" geurtje! Kunnen ze niet gewoon zwitsal wasmiddel maken?
    Je hebt Zwitsal geurzakjes, daarvan gaan die kleertjes echt heel erg ruiken als je dat bij de kleertjes in de kast legt. Wassen met Neutral en dan de kleertjes verpakken in plastic met een geurzakje erbij, blijft het schoon en fris tot aan de bevalling.
    pi_53425206
    Afgelopen weekend zei iemand dat we al moesten beginnen met het regelen van kinderopvang...het klonk eerst heel raar, maar ivm wachtlijsten enzo valt dat misschien nogal mee. Hoe hebben jullie dat gedaan, en vooral: wanneer zijn jullie daarmee begonnen?
      maandag 24 september 2007 @ 09:52:02 #243
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53425251
    Wij hebben het pas net geregeld miss_sly, we moeten het contract dus nog terug sturen en dan is het definitief.
    Ik kon dat niet eerder regelen omdat ik nog een toezegging van mijn werkgever nodig had.
    Je zou even rond kunnen bellen naar een paar kdv's bij jou in de buurt om te vragen hoe het met de wachtlijsten staat. Als die idd lang zijn, dan weet je dat je wat sneller actie moet ondernemen, maar ze kunnen je ook vertellen of je nog even kan wachten.
    Kan je gelijk vragen wat de mogelijkheden zijn om even een kijkje te komen nemen.
    pi_53425267
    Morgaine is het eerste jaar bij een tante van mij geweest op dagen dat ik werkte, toen ze interesse kreeg in andere kinderen is ze naar de creche gegaan. De gene is mijn buik heb ik aangemeld bij de creche toen ik 12 weken zwanger was. En toen was er al een wachtlijst maar omdat ik al een kind heb die daar op de creche zit krijg je dan wel weer voorrang.
    pi_53425275
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 09:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja veel te vroeg!!

Maar we hebben nu eindelijk alles uit de kelder gehaald en alles lag dus in de kast. En het rook gewoon wat muf (in de afgelopen 2 jaar aardig wat verzameld). En het is gewoon zo leuk!!!
    Ik heb nooit iets gekocht tussendoor!
    Heb afgelopen zaterdag het eerste rompertje en paar sokjes gekocht
      maandag 24 september 2007 @ 09:53:13 #246
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53425279
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 09:48 schreef Tan het volgende:

[..]

Je hebt Zwitsal geurzakjes, daarvan gaan die kleertjes echt heel erg ruiken als je dat bij de kleertjes in de kast legt. Wassen met Neutral en dan de kleertjes verpakken in plastic met een geurzakje erbij, blijft het schoon en fris tot aan de bevalling.
    Ik hoorde van iemand ook de tip van afdekken met een laken, vond ik ook wel slim klinken.

Bij ons komen de meubeltjes eind volgende week en dan kan ik ook in gaan ruimen, wat ik ook zeker ga doen dan, maar nog niet wassen. Daar wacht ik nog we mee tot ik in mijn verlof zit, anders zou ik idd mss de neiging hebben om het tegen die tijd nog een keer te doen.
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb nooit iets gekocht tussendoor!
    Heb afgelopen zaterdag het eerste rompertje en paar sokjes gekocht
    Ik ook niet, een heel enkel knuffeltje die ik echt heel bijzonder vond, bijv. uit Korea, en die knuffeldoekjes omdat ik bang was dat HappyHorse ze uit de collectie zou gooien, maar geen kleertjes, dat heb ik nooit gedurfd.
    pi_53425335
    Hier is de kleine aangemeld als Baby Achternaam toen ik net een week wist dat ik zwanger was. De wachtlijsten zijn hier behoorlijk namelijk.
      maandag 24 september 2007 @ 09:58:08 #248
    155016 Pien85
    Manipulatief kutwijf
    pi_53425353
    Aangezien het hier over zwangerschap en geboorte gaat doe ik t hier even, moet het even kwijt. Ben vreselijk nerveus al sinds ik wakker ben. Mijn beste vriendin wordt vandaag ingeleid (als het goed is), ze wordt iig getoucheerd, en dan hopen dat de bevalling zelf op gang komt, zo niet, dan proberen ze het morgen weer. Ze is zelf helemaal kapot, kan niet meer lopen/zitten/staan/liggen van de pijn, dus laat het kindje maar gauw komen. Duimen jullie met me mee?
    (T is overigens haar derde kindje)

*bibbert*
    En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
    pi_53425415
    Goeiemorgen!

30 weken al hier ... Wat gaat de tijd snel! En totdat de kleine er is mag dat best, maar daarna mag het wel wat langzamer gaan...
    Precies een half jaar geleden deed ik die positieve test, het kómende half jaar mag liever wel eeuwig duren!!
      maandag 24 september 2007 @ 10:04:06 #250
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_53425449
    Spannend Pien85, ik duim met je mee hoor!
      maandag 24 september 2007 @ 10:04:37 #251
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53425458
    DeLiedje! Goed he! Dat lijkt me ook weer zo'n stoer moment op de een of andere manier! En het gaat idd echt supersnel stiekem!

Pien, spannend joh! Succes met duimen vandaag!
      maandag 24 september 2007 @ 10:05:23 #252
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_53425473
    DeLiedje alweer 30 weken? Dat gaat hard zeg!
    pi_53425693
    Ik wil kleine stapelmandjes kopen. Dan kan ik de kleertjes sorteren op maat en soort. Dan kan ik er inderdaad ook een geurzakje bij leggen. Ik heb alles gewassen met Persil Sensative, neutral vind ik maar niets.

De kleine is bij ons al met 8 weken zwangerschap aangemeld bij het KDV, ik sta ook op de wachtlijst.
      maandag 24 september 2007 @ 10:57:28 #254
    3011 E.T.
    pi_53426530
    Wachtlijsten voor kinderdagverblijf zijn ook erg afhankelijk van welke dag je wilt. De dinsdag en donderdag zijn hier heel erg populair.. Toen ik een paar maanden geleden informeerde was er voor de donderdag bijv. een wachtlijst tot nov. 2008! (dan vallen er altijd nog wel wat mensen tussenuit, dus het kan een paar maanden opschuiven, maar bij zoiets is haast wel geboden dus).

DeLiedje, wat ga je hard!

Pien, succes vandaag met duimen

Omdat ik wist dat een kindje heel moeilijk zou worden bij ons en we IVF of ICSI nodig zouden hebben, heb ik ook nooit van te voren wat gekocht. Na 3 behandelingen heeft nog steeds ruim 50% geen resultaat en dan lijkt 't me heel wrang om kleertjes op te moeten ruimen die je al had gekocht...
    pi_53426721
    Nou seks kunnen we hier wel vergeten Ik kreeg een harde buik na mijn hoogtepunt die zo`n pijn deed dat ik lag te janken in bed, en het doet nu nog zeer Vorige keer was dat ook al zo maar ik hoopte dat het eenmalig zou zijn maar helaas. Dat wordt dus voortaan op z`n egeltjes..heel voorzichtig
    Wat een verschil met de vorige zwangerschappen zeg! Kon ik er toen geen genoeg van krijgen, nu doe ik het vooral omdat ik het anders zielig vind voor hem
    heb hem al permissie gegeven naar de V&D te gaan maar dat zag hij niet zitten

18 weken vandaag en ik kom nog regelmatig mensen tegen die het niet weten, en ook niet zien
    Wel grappig, die reacties
    Saartje
    pi_53426792
    Lekker praatje ook eigenlijk op de maandagochtend
    Saartje
      maandag 24 september 2007 @ 11:06:44 #257
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53426807
    Maneki... ik ken die uitdrukking van de V&D niet, maar ik kan het wel een beetje raden.
    Maar wel balen joh, dat het zo zeer doet...
    pi_53426970
    Maneki ! Leg eens uit dan, die uitdrukking?
    pi_53427017
    Bij V&D dacht ik aan het prijzencircus, maar dat zal vast niet de goede assocatie zijn...
    pi_53427056
    iets met een draaideur enzo
    Saartje
    pi_53427076
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 11:14 schreef Maneki.Neko het volgende:
    iets met een draaideur enzo
    Ik snap m nog steeds niet
      maandag 24 september 2007 @ 11:16:47 #262
    52834 Droeke
    Curiosity killed the cat
    pi_53427132
    ik snap hem nog steeds niet.... draaideur?!
    Oh gelukkig; ben niet de enige!!! hahaha
    A cat is a lion in a jungle of small bushes
    pi_53427162
    Grapjes die je uit moet leggen zijn toch vaak minder leuk
    Maargoed, tis bij ons zo`n uitdrukking dat als je vrouw niet wil, dan ga je naar de V&D daar hebben ze een draaideur met van die borstels..snap je hem al?
    Saartje
    pi_53427164
    Ik zat al te denken aan de sloeries die er achter de kassa zouden kunnen staan
    pi_53427219
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 10:57 schreef E.T. het volgende:
    Wachtlijsten voor kinderdagverblijf zijn ook erg afhankelijk van welke dag je wilt. De dinsdag en donderdag zijn hier heel erg populair.. Toen ik een paar maanden geleden informeerde was er voor de donderdag bijv. een wachtlijst tot nov. 2008! (dan vallen er altijd nog wel wat mensen tussenuit, dus het kan een paar maanden opschuiven, maar bij zoiets is haast wel geboden dus).
    Hmm, zal toch maar eens beginnen met bellen dan. Info opvragen kan iig geen kwaad, blijkt wel. Het voelt alleen allemaal zo vroeg en voorbarig;
    quote:
    DeLiedje, wat ga je hard!

Pien, succes vandaag met duimen

Omdat ik wist dat een kindje heel moeilijk zou worden bij ons en we IVF of ICSI nodig zouden hebben, heb ik ook nooit van te voren wat gekocht. Na 3 behandelingen heeft nog steeds ruim 50% geen resultaat en dan lijkt 't me heel wrang om kleertjes op te moeten ruimen die je al had gekocht...
    Ja, dat gevoel had ik dus ook! Heb dus echt nooit iets gekocht voor mezelf. Vond het ook wel heel vreemd om nu voor mezelf iets te kopen, niet als kadootje. Maar het was wel heel erg leuk
    pi_53427326
    Ik heb gewoon mn kop in t zand gestoken. Ik wilde niet horen dat de kans er ook was dat het helemaal niet ging lukken.

Ondertussen heb ik een helehoop verzameld. Nu begon mijn man wel dat we nog wat meer roze moeten aanschaffen. Ik hou zelf gewoon heel veel van de kleur blauw, met als resultaat dat bijna alles nu blauw is....
    pi_53427359
    Het zijn sieraden voor trotse mama´s.
    Aan een ketting of armband kan je steentjes aan vast laten maken.
    Wit is voor een zwangerschapsperiode
    Blauw voor een jongetje
    Rose voor een meisje
    Geel is voor een babytje of kindje dat is overleden.

[url]http://www.ootoriginals.nl[/irl]
    Daar kan je een kijkje nemen.
    Herinnering is een vorm van ontmoeting.
      maandag 24 september 2007 @ 11:27:27 #268
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53427487
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 11:23 schreef _Bar_ het volgende:
    Het zijn sieraden voor trotse mama´s.
    Aan een ketting of armband kan je steentjes aan vast laten maken.
    Wit is voor een zwangerschapsperiode
    Blauw voor een jongetje
    Rose voor een meisje
    Geel is voor een babytje of kindje dat is overleden.

http://www.ootoriginals.nl
    Daar kan je een kijkje nemen.
    Op zich is het wel heel mooi, maar ik geloof dat ik persoonlijk ook voor een overleden kindje gewoon roze of blauw zou willen.
    Hou al niet zo van geel, maar sowieso, het is toch gewoon een jongetje of meisje geweest zeg maar...
      maandag 24 september 2007 @ 11:28:42 #269
    156412 hestria
    erg gastvrij
    pi_53427512
    o, ik zeg gewoon dat ie dan naar de a16 moet gaan. overigens is het hier hetzelfde, dan heb ik eindelijk eens zin, gaan we vorozichtig aan de slag en eindigd het ook in hele pijnlijke buiken. Gelukkig heeft manlief veel begrip, en kan ie nog wel een aantal maandjes wachten. maar leuk is anders.
    pi_53427563
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 11:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Op zich is het wel heel mooi, maar ik geloof dat ik persoonlijk ook voor een overleden kindje gewoon roze of blauw zou willen.
    Hou al niet zo van geel, maar sowieso, het is toch gewoon een jongetje of meisje geweest zeg maar...
    ja die mening deel ik met je mee hoor
    Herinnering is een vorm van ontmoeting.
    pi_53430629
    deliedje al weer 30weken.

ik heb de kleertjes altijd met robin gewassen maar waarom neutral dan ofzo?
    misschien een hele stomme vraag.

zo een armband is wel heel mooi.O+

maneki balen
    mama van 3 kids!
    pi_53430707
    Popples ivm evt huidirritaties bij zo een kleintje.
      maandag 24 september 2007 @ 13:32:01 #273
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53430752
    Nijna! Kom je eens melden joh! Vandaag ben je wel heel laat.
    pi_53430799
    Heeft nijna een meldplicht???

Misschien.....
      maandag 24 september 2007 @ 13:37:47 #275
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53430889
    Nou ja, volgens de oude meldplicht 'regels' heeft ze die wel ja.
    Dan zou men zich na de 37 weken braaf elke dag 'moeten' melden, maar tegenwoordig wordt daar niet meer zo heel zwaar aan getild geloof ik.

Maar ze meldt zichzelf wel vrij trouw, dus ik vroeg me af waar ze vandaag zat.
    pi_53430894
    Ik ben een beetje laat, maar bij deze meldt ik mij weer voor vandaag. We moesten vanmorgen even voor naar het ziekenhuis voor de uitgebreide echo, dus had nog geen kans gezien om mn neus hier om t hoekje te steken.
    Alles zag er goed uit! Er is ons nog maar een keer verteld dat die overslagjes van het hartje vaker voorkomen en eigenlijk 9 van de 10 keer helemaal niks te betekenen hebben. Hartje sloeg inderdaad wel een aantal keer over, maar veruit het grootste deel van de tijd klopte het gewoon zoals het kloppen moest! Ik kan gewoon bevallen met de verloskundige erbij, ga wel naar het ziekenhuis, maar dat wilde ik toch al.

@Miss_sly, ligt er volgens mij aan waar je woont en hoe lang de wachtlijsten voor de kinderopvang zijn. Hier zijn ze niet zo lang, wonen in een dorp, ik geloof dat we het zijn gaan regelen ergens rond de 18/20 weken.
    Een vriendin van mij woont in Utrecht en die hebben het al veel eerder geregeld en daar was het maar de vraag of ze op tijd aan de beurt zouden zijn. Verschilt dus blijkbaar nogal. Misschien maar eens informeren en evt vast aanmelden. Dan sta je maar vast op de lijst...

@BE, wij hebben hier de gewassen kleertjes in lakentjes opgeborgen. Krijg nu wel zin om ze gewoon in de kast te leggen, maar laatst was er al iemand die heel enthousiast de kast opentrok en toen was ik wel blij dat het allemaal nog netjes "verstopt" lag . Ik heb een robijn geurbuiltje in de kast hangen, maar in de luiertas heb ik er een van zwitsal gestopt.

@Pien, spannend!

@DeLiedje, 30 weken het gaat zo hard allemaal!

@Popples, ook hier gewoon met robijn gewassen (zonder wasverzachter). Ik wilde niet apart neutral gaan halen. Mocht blijken dat onze uk niet tegen robijn kan dan kan ik altijd alsnog neutral halen had ik bedacht.
    pi_53430940
    Stelletje ongeduldigerds, ik was net aan het typen zie hierboven!
    Helaas nog geen beebje hier. En het zag eruit alsof beeb het ook nog wel prima naar de zin had daarbinnen. Ik ben zo nieuwsgierig naar die kleine!
      maandag 24 september 2007 @ 13:39:37 #278
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53430942
    Ah kijk, daar is ze!
    Fijn dat de echo goed was, en dat het met het overslaande hartje ook mee lijkt te vallen...
    pi_53430990
    Nijna, ik kan me heel goed voorstellen dat je nu toch wel nieuwschierig wordt hoor.

Vannacht was de kleine weer flink in de weer. Maar ja, zoals gewoonlijk zodra manlief ook eens wilt voelen houdt het meteen op. We weten nu in ieder geval wie er straks uit moet 's nachts als de baby niet wil slapen....
    pi_53431391
    faja dat snap ik maar toch denk ik dan je overal zo voorzichtig mee kan zijn. vroeger deden ze toch ook alles met zeep, na een bepaald leeftijd ga je toch ook gewoon wasmiddel gebruiken.
    dan moet je dan weer onderzoeken welke het beste is.

nijna ik heb het ook gewoon gewassen. zal je zeggen hier had ze er geen last van. mijn kraamverzorgster zei ook dat je anders later weer moet onderzoeken dan kun je het nu ook doen.
    nijna wachten is niet leuk nee. sterkte

pien spannend. succes met wachten.
    mama van 3 kids!
    pi_53431617
    Hebben julllie dit al gelezen? Moeten we straks dan toch 9 maanden aan het infuus?
    Saartje
      maandag 24 september 2007 @ 14:12:54 #282
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53431730
    Ja ach... cola is sowieso zooi, dus ik drink het niet heel veel (meer, moet ik zeggen, vroegah wel).
      maandag 24 september 2007 @ 14:13:15 #283
    155016 Pien85
    Manipulatief kutwijf
    pi_53431741
    Even snel nieuws van Esther (die vriendin die t ziekenhuis in ging) Ze is vanmorgen met 1cm ontsluiting weer naar huis gestuurd want: 1cm is te weinig, bij haar vorige bevalling had ze minder dan 1cm ontsluiting, toen zijn de vliezen gebroken en nog geen uur later had ze een kindje in dr armen (lekker snel ). Nu dus 1cm ontsluiting: ga maar naar huis, ondanks dat er was afgesproken dat ze, ook ivm de pijn, vandaag sowieso zou worden opgenomen. Als ze nu de vliezen zouden breken zou de kans op een keizersnede groter zijn dan wanneer ze dat later zouden doen, maar ze boden wel aan om maar meteen een keizersnede uit te voeren. PARDON?! Ze willen niet haar vliezen breken omdat ze dan later misschien een keizersnede moeten doen, maar ze willen wél meteen beginnen met snijden?!
    Nouja, ze is dus weer thuis, met veel pijn en veel pijnstillers en slaappillen. Als ze het echt niet meer trekt mag ze even bellen, in het ziekenhuis wist ze al dat ze thuis redelijk kapot zou gaan van de pijn, heeft ze daar ook aangegeven (scheelt weer in de belkosten ) Maar dat was blijkbaar niet goed.
    We wachten het weer af...
    pi_53431903
    Pien, wat een verhaal. Het is gewoon even wachten dus.

maneki, cola drink ik toch al niet. Maar sinds de zwangerschap laat ik nu ook de energy drinkjes staan...
      maandag 24 september 2007 @ 14:25:05 #285
    155016 Pien85
    Manipulatief kutwijf
    pi_53432021
    Jup wachten, maar we zijn nu wel een beetje boos, ze zou donderdag tot aan de bevalling worden opgenomen, maar is vrijdag weer naar huis gestuurd met de mededeling: maandag nemen we je op, gaan we kijken of we je kunnen inleiden en blijf je opgenomen tot je bent bevallen. En nu zit ze wéér, zonder baby thuis
    pi_53432119
    Pien, het wordt er allemaal niet makkelijk gemaakt zo.

Maar wie weet, misschien gaat het nu heel vlug??
      maandag 24 september 2007 @ 14:30:09 #287
    155016 Pien85
    Manipulatief kutwijf
    pi_53432146
    Als het zo vlug gaat als met dr andere bevalling dan is het kindje er zo wel ja
    Bij de 2de kreeg ze ontsluiting en had ze een uur later een kindje in dr armen, bij de eerst ging t bijna net zo snel.
      maandag 24 september 2007 @ 15:00:35 #288
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53432835
    Hopelijk schiet het toch nog wel een beetje op voor haar!

Het sterkt mij wel in mijn overtuiging dat men de helft van de tijd maar dit soort beloftes doet om iemand weer een paar dagen verder te helpen in de hoop dat de bevalling toch zonder hulp op gang komt.
    Dit soort dingen hoor je zo vaak namelijk...

En hoewel in sommige gevallen vast heel onterecht, kan ik het me in sommige gevallen ook wel heel goed voorstellen...
    Zei zij die nog moet heel voorzichtig.
      maandag 24 september 2007 @ 15:05:18 #289
    99606 kruimel_20
    Doe wat je wilt!
    pi_53432946
    hoi allemaal !
    Mijn man en ik hebben het er al een tijd over om kinderen te krijgen. Nu hebben we besloten om volgend jaar het te gaan proberen.
    Ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben waar ik evt voor de zwangerschap al mee kan beginnen.
    (alles is welkom )
    Ook eet ik geen vlees en geen vis, zijn er hier meer mensen die dit niet eten? en hoe heb je je eetpatroon aangepast tijdens je zwangerschap. Tips en adviezen zijn heel welkom.

(mocht deze vraag ergens anders beter op zijn plaats zijn , dan graag verplaatsen)
    the journey is more important than the end or the start
    and what it meant to me will eventually be
    a memory of the time when i tried so hard
    pi_53433174
    Kruimel, we hebben het rammelaarstopic en het wachten op het 2e streepje topic.

Rammelaars zijn degene die nog even wachten maar wel graag willen.

Wachten op het 2e streepje zijn actief bezig met het vervullen van de kinderwens.

Verder, voordat je zwanger wilt worden is het verstandig om alvast foliumzuur te gaan slikken. Ik dacht zo'n 2 of 3 maanden van tevoren....

[ Bericht 22% gewijzigd door Ticootje op 24-09-2007 15:22:10 ]
      maandag 24 september 2007 @ 15:20:46 #291
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53433284
    Dit ( Wachten op een tweede streepje - deel 97 ) is idd het topic waar je mee zou kunnen gaan posten op het moment dat jullie er echt voor gaan. Daar zitten alle meiden (en een enkele man) die allemaal bezig zijn met zwanger worden.

Maar je vragen kunnen ook wel hier, want hier zitten ten slotte degenen die het al gelukt is. Ik heb geen idee over hoe het is voor vegetariers, maar mss een van de andere meiden wel.

Wat sowieso aangeraden wordt voordat je zwanger raakt is het slikken van foliumzuur. Daarnaast is stoppen met roken (als je dat doet uiteraard) wel heel wijs.
    pi_53433343
    Ook stoppen met alcohol wordt tegenwoordig aangeraden, niet alleen als je zwanger bent, maar ook al als je dat wilt worden.

Ow ja, in het ziekenhuis raadden ze foliumzuur 0,5 ipv 0,4 mg aan.
      maandag 24 september 2007 @ 15:23:25 #293
    145163 Suerte
    *O*moeder*O*
    pi_53433354
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 14:08 schreef Maneki.Neko het volgende:
    Hebben julllie dit al gelezen? Moeten we straks dan toch 9 maanden aan het infuus?
    Ik drink best vaak cola Af en toe heb ik zo'n dorst, en wil alleen maar cola
    Sapjes komen er bij mij weer uit, en enkel water is ook niet veel aan
    *19 augustus 2006*
    *07 februari 2008*
      maandag 24 september 2007 @ 15:26:15 #294
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_53433435
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 15:23 schreef miss_sly het volgende:
    Ook stoppen met alcohol wordt tegenwoordig aangeraden, niet alleen als je zwanger bent, maar ook al als je dat wilt worden.

Ow ja, in het ziekenhuis raadden ze foliumzuur 0,5 ipv 0,4 mg aan.
    Handig linkje nog over foliumzuur:
    http://www.slikeerstfoliumzuur.nl/index.php
    pi_53433471
    pi_53433595
    Oh, en uitkijken met "normale" vitaminesupplementen. Ik weet niet of je die gebruikt omdat je geen vis en vlees eet. Maar in "normale" virtamine supplementen zit ook een dosis vitamine A, en laat dat nou net een vitamine zijn die je niet in een hoge dosis mag hebben tijdens de zwangerschap.
      maandag 24 september 2007 @ 15:34:19 #297
    7554 Spuuglokje
    Domestic Goddess
    pi_53433660
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 14:08 schreef Maneki.Neko het volgende:
    Ik (colalightverslaafde) zal dan wel de bekende uitzondering op de regel zijn. Word er wel een beetje moe van hoor, al die zogenaamd slechte dingen voor je.
    pi_53433767
    Ik ben denk ik juist ongezonder gaan eten...

Voor ik zwanger werd was ik juist op dieet, lekker gezond doen, veel fruit en gevarieerd eten.

Nu komen de pizza's en patat en chips weer rijkelijk het huis binnen hoor.
    pi_53434038
    Hihi spuuglokje hier nog een verslaafde en heb toch echt een beeb gekregen hoor!!!

Ticootje hier ook tijdens de zwangerschap met behoefte aan junkfood. Om 0.30 nog richting de mac voor een sundae en na mijn zwangerschap nooit meer gegeten. Ervoor ook niet want ik hou er niet eens van en patat ook zo...
    Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
    pi_53434112
    Pooh hou me op over slecht eten tijdens de zwangerschap. Eerste periode kon ik niks eten, later kon ik nog steeds niet tegen de lucht van aardappelen. En tja dan moet je maar maccen of pizza of de frituurpan aan. Was echt zwaar verslaafd aan krokketen en bitterballen En nu
    Liefde
    Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
    pi_53434226
    Ja, broodjes kroket gaan hier ook als een achterlijke!! Normaal eet ik die nooit....

En de pakken appelsap vliegen erdoorheen. Ik ben appelsapverslaafd!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')