abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53374940
*jaloers*
Vriendlief wil nu ineens, blijkt, wél het geslacht weten Vind hij handiger met namen verzinnen, en het geboortekaartje, en spullen die we dan weg kunnen doen enzo. Ik geloof nog steeds dat ik het niet wil weten. Vind de verrassing weer eens ook zo leuk
Saartje
pi_53375084
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 21:55 schreef Pruk het volgende:

[..]

Je had vandaag toch ook in Eindhoven? Of is dat pas 12 oktober dat we allebei moeten?
Volgens mij moeten er 12 oktober meer komen. Mijn afspraak was om 9.30 maar die hebben ze van de week verzet naat 10.30.
  zaterdag 22 september 2007 @ 09:14:26 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53375122
Oei, lastig lijkt me dat Maneki... Want ja, je kan wel zeggen 'dan weet alleen jij het', maar dan is het dus nog niet handig met namen en spulletjes enzo.
pi_53376689
Kom me weer even melden, goeiemorgen . Heerlijk geslapen en vandaag 38 weken precies, alles rustig hier.
Fake it till you make it...
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:46:42 #205
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53376987
Maneki, ik wilde het eerst ook niet weten maar toen ik het eenmaal wist was ik helemaal om! Heerlijk! Ik zou het in elk geval zo weer doen als ik de kans kreeg
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53377283
Bij de vorige wist ik het wel, en nu wilde ik gewoon een kadootje omdat het me toch niet uitmaakt wat het wordt Ga er eigenlijk gewoon van uit dat het een jochie is, ik kan alleen maar piemels breien
Naja, ik heb nog een paar weekjes om er over te denken
Saartje
pi_53378952
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 09:05 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Volgens mij moeten er 12 oktober meer komen. Mijn afspraak was om 9.30 maar die hebben ze van de week verzet naat 10.30.
Jullie waren toevallig toch niet dat paar wat mijn hondje had willen hebben he
pi_53378973
Mijn zwager wilde het toen ook weten, maar mijn schoonzusje niet. Mijn zwager wist het, kind kreeg een por en verder moest hij het voor zich houden geloof ik. Maarja, als je echt serieus al met een aantal dingen dan rekening wilt gaan houden is dat ook geen optie.
pi_53379258
Wij hebben onze echo in Eindhoven vorige week vrijdag gehad. We hebben wel een hondje meegenomen naar huis, maar toen was het mandje nog vol met die beestjes.

We wisten niet of we het wilde weten en hebben tijdens de echo afgelopen maandag pas beslist. Ben wel blij dat we het weten. En een geheimpje hebben is wel leuk samen.
pi_53380060
eens kijken, dins 25 sept om 15:30 1ste echo van fontys en vrij 12 okt om 10:30 2de echo van fontys, dus randa zie ik zeker
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
  zaterdag 22 september 2007 @ 14:24:08 #211
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53380306
Mooie echo's , en icicle gaaf filmpje
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53385682
Verassing, ik kom 12 okt. ook voor de echo
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53387054
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:30 schreef lcicle het volgende:
Verassing, ik kom 12 okt. ook voor de echo
grappig word nog een echte echo meet!

@ miss-sly begrijp ik goed dat jij 12 okt ook bij fontys een echo hebt?
pi_53388078
Ik moet de 12e om dezelfde tijd
pi_53388348
Waarom heb ik ineens heel veel zin in snoep en andere vreterij...?!
Ga zeker die laatste weken nog even een paar kilo erbij vreten ofzo... .
pi_53390231
Wordt wel spannend dan als iedereen 12 oktober aanwezig is. Nou ik ben dan samen met mijn man en schoonmoeder. Wordt zo wel benieuwd naar jullie.

Oh wat vind ik het zwanger zijn de laatste dagen tegenvallen. Ik doe te veel wat ik eigenlijk niet zou moeten doen en mag het dan weer verduren met een pijnlijke rug. Eigen schuld, maar vooral niet handig. Maar ja Merlijn tillen, even ditjes en datjes doen en dat terwijl bij mij op het werk iedereen aanbiedt om het over te nemen. Maar trut die ik ben. "Nee hoor, nergens last van, lukt me wel."

Verder merk ik zelf weer dat ik slecht eet, geen trek, maar eigenlijk ook dat ik me na het eten kut voel. Elke keer heb ik het na het eten zo koud en voel me zo ziek. En dan is met het mooie weer van vandaag buiten soms één trui niet genoeg.
Vanmiddag in de stad schrok ik ook van mijn gezwollen vingers, moet ik ook maar op letten, het is nog niet echt weggetrokken en tintelt een beetje.

Verder een heerlijk schoppend kindje. Merlijn weet heel goed waar de baby is en wijst dan royaal naar mijn buik. Steeds vaker moet ik mijn buik bloot maken zodat hij even kan voelen. Zo grappig.
pi_53392837
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 21:24 schreef Randa_v het volgende:
Wordt wel spannend dan als iedereen 12 oktober aanwezig is. Nou ik ben dan samen met mijn man en schoonmoeder. Wordt zo wel benieuwd naar jullie.
Ik heb die ene met die dikke buik
pi_53399597
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 22:46 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ik heb die ene met die dikke buik
Je man? Mijnes is ook echt niet slank hoor.
  zondag 23 september 2007 @ 09:15:37 #219
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53399616
Gezellig zo een echo meet is weer eens wat anders.

Hier gaan we misschien vandaag het wiegje maken. Man lief moet veel zagen en doen en dat moet buiten en daar is het nu wel goed weer voor. En je weet nooit hoe de rest van de weekenden worden met regen kan het niet. En binnen mag hij niet zagen. Maar er liggen nog meer klusjes dus moeten maar even kijken wat we gaan doen.

Gister heerlijk wezen shoppen maar owee wat was dat een aanslag op mijn rug. s middags vrienden die bleven eten en om een uur of 10 had ik zo iets van gaan jullie al naar huis maar nee pas met een uur of twaalf maar het was wel erg gezellig.

Liefs joyce
  zondag 23 september 2007 @ 09:22:49 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53399643
Oh ja, daar is het idd vandaag perfect weer voor. Ben heel benieuwd hoe hij straks is!
pi_53399944
Mmm, mijn rug lijkt nu niet echt mee weg te trekken. Volgend ekeer maar melden en beter op mijn houding gaan letten. Mijn rug doet niet echt pijn, hoe moet je dat zeggen he, maar lijkt onstabiel, zwakjes. Moet er wel echt voorzichig mee zijn. Bah.

Ben ook wel heel benieuwd hoe je wiegje er straks uit ziet.
  Moderator zondag 23 september 2007 @ 10:18:42 #222
5428 crew  miss_sly
pi_53400018
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:30 schreef hestria het volgende:

[..]

grappig word nog een echte echo meet!

@ miss-sly begrijp ik goed dat jij 12 okt ook bij fontys een echo hebt?
Nee, niet in Eindhoven, maar wel een echo. 12 oktober lijkt grote echodag

Verder gaat het hier goed. Voel me nog steeds prima, niet misselijk, wat vermoeid, maar verder niets. Gezond eten gaat me prima af en alcohol en sigaretten laten staan gaat echt moeiteloos. Wat is dat gemakkelijk met zo'n goede motivatie

Enige waar ik last van heb, of waar mijn vriend dan eigenlijk last van heeft, zijn mijn hormonen. Vooral in de avond verander ik werkelijk in een hormonster Misschien heeft het iets met vermoeidheid te maken, want het is vooral wat later op de avond, maar leuk is het niet.

De eerste week zwanger dat we het weten zit er al op, en het begint wel steeds meer te wennen, maar het is nog steeds ongelofelijk
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 23 september 2007 @ 10:25:57 #223
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53400094
Hihi, ik herken je laatste zin zo goed, ik had ook heel erg zo van 'een week geleden wisten we nog niks'.

Wat goed at je gelijk gestopt bent met roken!

Over dat hormonster gebeuren, mss idd iets met moeheid als het alleen 's avonds is. Ik herken dat iig niet.
  Moderator zondag 23 september 2007 @ 10:34:14 #224
5428 crew  miss_sly
pi_53400202
Ja, dat is zo'n vreemd besef: een week geleden wisten we het nog niet. En nu zijn we al een week verder, gaat snel

Ik was heel toevallig al gestopt met roken. De dinsdag ervoor, op 11 september, hebben schaap en ik ons laten registreren als partners. Heerlijk dagje zoals wij dat wilden met alleen 2 getuigen die we hebben meegenomen voor een gezellig uitgebreid ontbijt en 's avonds een etentje met z'n tweetjes. Na dat etentje ben ik gestopt met roken, met het oog op de behandelingen

Schaap heeft van minstens 2 vrienden al te horen gekregen dat hun vrouw ook een hormonster was gedurende de zwangerschap, maar goed, dat maakt het niet gemakkelijker. Ik ga maar eens proberen om 's avonds wat meer rust te nemen en moeilijke onderwerpen te vermijden of aan te geven dat we een gesprek ergens over beter kunnen stoppen
pi_53401195
* Nijna meldt zich weer na een goede nacht slaap .

Miss, ik ben gewoon zo blij voor jullie !
  zondag 23 september 2007 @ 13:09:26 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53403066
Mogguh Nijna!

Net met mijn moeder naar de markt (stoffenspektakel). Wel heel leuk hoor, al die bekenden van haar en dan zij heel trots op mijn buik.
Het is echt kleinkinderen tellen nu met alle kennissen enzo. En ik tel daar dus ook in mee!
pi_53405608
quote:
Op zondag 23 september 2007 09:12 schreef Randa_v het volgende:

[..]

Je man? Mijnes is ook echt niet slank hoor.
Nee, niet echt, ik wilde zeggen dat ik degene met die dikke buik was, vond die nogal lollig, ik ben juist die persoon met die bonestaak
pi_53424153
Ik heb gister alle babykleertjes en dekentjes gewassen. Ik vond het zo'n leuk gezicht al die kleine kleertjes op mn wasrek.

Dit weekend hebben we ook de babykamer uitgeruimd. Dus nu staan alleen de wasrekken er nog. En ik moet nog wat kleertjes kopen in de maat 56.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53424721
Ticootje word al echt he?

nijna spannend hoor. succes met wachten.

12 oktober grote echo dag leuk dames.

mogen wij ook in het lijstje?

27 maart 2008 Popples en Prowl
we hebben net de echo gehad en alles was prima. behalve dat ze het heel moeilijk vond om een echo te maken. de placenta ligt voor dus we zullen de kleine wel later voel maar verheug me er nu al op.

nu moeten we het nog de familie gaan vertellen, durf het gewoon niet
mama van 3 kids!
  maandag 24 september 2007 @ 09:19:41 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53424737
Fijn dat alles goed was Popples! Ik ga jullie erbij zetten hoor!

Waarom durf je niet?
  maandag 24 september 2007 @ 09:19:56 #231
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_53424743
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:18 schreef Popples het volgende:

nu moeten we het nog de familie gaan vertellen, durf het gewoon niet
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_53424761
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:19 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat alles goed was Popples! Ik ga jullie erbij zetten hoor!

Waarom durf je niet?
dank je!!

nou omdat ze zo dicht op elkaar zitten

[ Bericht 2% gewijzigd door Popples op 24-09-2007 09:22:05 (wakker worden) ]
mama van 3 kids!
pi_53424772
Popples, dan vertel je het toch niet? Op een gegeven moment kan je er echt niet meer omheen. Dan moet je wel..
pi_53424783
ja ticootje zie je het al voor je. ze kunnen er nu al bijna niet meer om heen
mama van 3 kids!
pi_53424804
Nou, dan moet je wel. Je begint gewoon: "Voordat jullie denken dat ik van de zomer gewoon teveel gesnoept heb, heeft de buik in dit geval toch een hele andere betekenis"...
  maandag 24 september 2007 @ 09:26:59 #236
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53424842
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:21 schreef Popples het volgende:

[..]

dank je!!

nou omdat ze zo dicht op elkaar zitten
Ah ok, daar zou ik me geloof ik niet zo druk om maken, maar ik ken jouw familie dan ook niet.
pi_53424885
Ticootje, is dat wassen niet wat vroeg

Popples, fijn dat alles goed is
En dicht op elkaar, ach, dat is toch niet zo'n probleem of schande?
pi_53424905
ik heb van het weekend dit super leuke jasje gekocht/besteld
https://www.kleertjes.com/images/fotos/14192/voor.jpg
pi_53424921
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:29 schreef miss_sly het volgende:
Ticootje, is dat wassen niet wat vroeg

Popples, fijn dat alles goed is
En dicht op elkaar, ach, dat is toch niet zo'n probleem of schande?
Ja veel te vroeg!!

Maar we hebben nu eindelijk alles uit de kelder gehaald en alles lag dus in de kast. En het rook gewoon wat muf (in de afgelopen 2 jaar aardig wat verzameld). En het is gewoon zo leuk!!!

Maar alle kleertjes moeten natuurlijk nog een keer gewassen worden. Maar ik ben nog opzoek naar "het" geurtje! Kunnen ze niet gewoon zwitsal wasmiddel maken?
pi_53424925
achja weet je het is wel lekker als ze dicht opelkaar zitten hoor. we zullen wel zien hoe ze reageren.
mama van 3 kids!
  maandag 24 september 2007 @ 09:48:41 #241
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_53425197
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maar alle kleertjes moeten natuurlijk nog een keer gewassen worden. Maar ik ben nog opzoek naar "het" geurtje! Kunnen ze niet gewoon zwitsal wasmiddel maken?
Je hebt Zwitsal geurzakjes, daarvan gaan die kleertjes echt heel erg ruiken als je dat bij de kleertjes in de kast legt. Wassen met Neutral en dan de kleertjes verpakken in plastic met een geurzakje erbij, blijft het schoon en fris tot aan de bevalling.
pi_53425206
Afgelopen weekend zei iemand dat we al moesten beginnen met het regelen van kinderopvang...het klonk eerst heel raar, maar ivm wachtlijsten enzo valt dat misschien nogal mee. Hoe hebben jullie dat gedaan, en vooral: wanneer zijn jullie daarmee begonnen?
  maandag 24 september 2007 @ 09:52:02 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53425251
Wij hebben het pas net geregeld miss_sly, we moeten het contract dus nog terug sturen en dan is het definitief.
Ik kon dat niet eerder regelen omdat ik nog een toezegging van mijn werkgever nodig had.
Je zou even rond kunnen bellen naar een paar kdv's bij jou in de buurt om te vragen hoe het met de wachtlijsten staat. Als die idd lang zijn, dan weet je dat je wat sneller actie moet ondernemen, maar ze kunnen je ook vertellen of je nog even kan wachten.
Kan je gelijk vragen wat de mogelijkheden zijn om even een kijkje te komen nemen.
pi_53425267
Morgaine is het eerste jaar bij een tante van mij geweest op dagen dat ik werkte, toen ze interesse kreeg in andere kinderen is ze naar de creche gegaan. De gene is mijn buik heb ik aangemeld bij de creche toen ik 12 weken zwanger was. En toen was er al een wachtlijst maar omdat ik al een kind heb die daar op de creche zit krijg je dan wel weer voorrang.
pi_53425275
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:32 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja veel te vroeg!!

Maar we hebben nu eindelijk alles uit de kelder gehaald en alles lag dus in de kast. En het rook gewoon wat muf (in de afgelopen 2 jaar aardig wat verzameld). En het is gewoon zo leuk!!!
Ik heb nooit iets gekocht tussendoor!
Heb afgelopen zaterdag het eerste rompertje en paar sokjes gekocht
  maandag 24 september 2007 @ 09:53:13 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53425279
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:48 schreef Tan het volgende:

[..]

Je hebt Zwitsal geurzakjes, daarvan gaan die kleertjes echt heel erg ruiken als je dat bij de kleertjes in de kast legt. Wassen met Neutral en dan de kleertjes verpakken in plastic met een geurzakje erbij, blijft het schoon en fris tot aan de bevalling.
Ik hoorde van iemand ook de tip van afdekken met een laken, vond ik ook wel slim klinken.

Bij ons komen de meubeltjes eind volgende week en dan kan ik ook in gaan ruimen, wat ik ook zeker ga doen dan, maar nog niet wassen. Daar wacht ik nog we mee tot ik in mijn verlof zit, anders zou ik idd mss de neiging hebben om het tegen die tijd nog een keer te doen.
quote:
Op maandag 24 september 2007 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik heb nooit iets gekocht tussendoor!
Heb afgelopen zaterdag het eerste rompertje en paar sokjes gekocht
Ik ook niet, een heel enkel knuffeltje die ik echt heel bijzonder vond, bijv. uit Korea, en die knuffeldoekjes omdat ik bang was dat HappyHorse ze uit de collectie zou gooien, maar geen kleertjes, dat heb ik nooit gedurfd.
pi_53425335
Hier is de kleine aangemeld als Baby Achternaam toen ik net een week wist dat ik zwanger was. De wachtlijsten zijn hier behoorlijk namelijk.
  maandag 24 september 2007 @ 09:58:08 #248
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_53425353
Aangezien het hier over zwangerschap en geboorte gaat doe ik t hier even, moet het even kwijt. Ben vreselijk nerveus al sinds ik wakker ben. Mijn beste vriendin wordt vandaag ingeleid (als het goed is), ze wordt iig getoucheerd, en dan hopen dat de bevalling zelf op gang komt, zo niet, dan proberen ze het morgen weer. Ze is zelf helemaal kapot, kan niet meer lopen/zitten/staan/liggen van de pijn, dus laat het kindje maar gauw komen. Duimen jullie met me mee?
(T is overigens haar derde kindje)

*bibbert*
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
pi_53425415
Goeiemorgen!

30 weken al hier ... Wat gaat de tijd snel! En totdat de kleine er is mag dat best, maar daarna mag het wel wat langzamer gaan...
Precies een half jaar geleden deed ik die positieve test, het kómende half jaar mag liever wel eeuwig duren!!
  maandag 24 september 2007 @ 10:04:06 #250
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53425449
Spannend Pien85, ik duim met je mee hoor!
  maandag 24 september 2007 @ 10:04:37 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53425458
DeLiedje! Goed he! Dat lijkt me ook weer zo'n stoer moment op de een of andere manier! En het gaat idd echt supersnel stiekem!

Pien, spannend joh! Succes met duimen vandaag!
  maandag 24 september 2007 @ 10:05:23 #252
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53425473
DeLiedje alweer 30 weken? Dat gaat hard zeg!
pi_53425693
Ik wil kleine stapelmandjes kopen. Dan kan ik de kleertjes sorteren op maat en soort. Dan kan ik er inderdaad ook een geurzakje bij leggen. Ik heb alles gewassen met Persil Sensative, neutral vind ik maar niets.

De kleine is bij ons al met 8 weken zwangerschap aangemeld bij het KDV, ik sta ook op de wachtlijst.
  maandag 24 september 2007 @ 10:57:28 #254
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53426530
Wachtlijsten voor kinderdagverblijf zijn ook erg afhankelijk van welke dag je wilt. De dinsdag en donderdag zijn hier heel erg populair.. Toen ik een paar maanden geleden informeerde was er voor de donderdag bijv. een wachtlijst tot nov. 2008! (dan vallen er altijd nog wel wat mensen tussenuit, dus het kan een paar maanden opschuiven, maar bij zoiets is haast wel geboden dus).

DeLiedje, wat ga je hard!

Pien, succes vandaag met duimen

Omdat ik wist dat een kindje heel moeilijk zou worden bij ons en we IVF of ICSI nodig zouden hebben, heb ik ook nooit van te voren wat gekocht. Na 3 behandelingen heeft nog steeds ruim 50% geen resultaat en dan lijkt 't me heel wrang om kleertjes op te moeten ruimen die je al had gekocht...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53426721
Nou seks kunnen we hier wel vergeten Ik kreeg een harde buik na mijn hoogtepunt die zo`n pijn deed dat ik lag te janken in bed, en het doet nu nog zeer Vorige keer was dat ook al zo maar ik hoopte dat het eenmalig zou zijn maar helaas. Dat wordt dus voortaan op z`n egeltjes..heel voorzichtig
Wat een verschil met de vorige zwangerschappen zeg! Kon ik er toen geen genoeg van krijgen, nu doe ik het vooral omdat ik het anders zielig vind voor hem
heb hem al permissie gegeven naar de V&D te gaan maar dat zag hij niet zitten

18 weken vandaag en ik kom nog regelmatig mensen tegen die het niet weten, en ook niet zien
Wel grappig, die reacties
Saartje
pi_53426792
Lekker praatje ook eigenlijk op de maandagochtend
Saartje
  maandag 24 september 2007 @ 11:06:44 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53426807
Maneki... ik ken die uitdrukking van de V&D niet, maar ik kan het wel een beetje raden.
Maar wel balen joh, dat het zo zeer doet...
pi_53426970
Maneki ! Leg eens uit dan, die uitdrukking?
pi_53427017
Bij V&D dacht ik aan het prijzencircus, maar dat zal vast niet de goede assocatie zijn...
pi_53427056
iets met een draaideur enzo
Saartje
pi_53427076
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:14 schreef Maneki.Neko het volgende:
iets met een draaideur enzo
Ik snap m nog steeds niet
  maandag 24 september 2007 @ 11:16:47 #262
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_53427132
ik snap hem nog steeds niet.... draaideur?!
Oh gelukkig; ben niet de enige!!! hahaha
A cat is a lion in a jungle of small bushes
pi_53427162
Grapjes die je uit moet leggen zijn toch vaak minder leuk
Maargoed, tis bij ons zo`n uitdrukking dat als je vrouw niet wil, dan ga je naar de V&D daar hebben ze een draaideur met van die borstels..snap je hem al?
Saartje
pi_53427164
Ik zat al te denken aan de sloeries die er achter de kassa zouden kunnen staan
pi_53427219
quote:
Op maandag 24 september 2007 10:57 schreef E.T. het volgende:
Wachtlijsten voor kinderdagverblijf zijn ook erg afhankelijk van welke dag je wilt. De dinsdag en donderdag zijn hier heel erg populair.. Toen ik een paar maanden geleden informeerde was er voor de donderdag bijv. een wachtlijst tot nov. 2008! (dan vallen er altijd nog wel wat mensen tussenuit, dus het kan een paar maanden opschuiven, maar bij zoiets is haast wel geboden dus).
Hmm, zal toch maar eens beginnen met bellen dan. Info opvragen kan iig geen kwaad, blijkt wel. Het voelt alleen allemaal zo vroeg en voorbarig;
quote:
DeLiedje, wat ga je hard!

Pien, succes vandaag met duimen

Omdat ik wist dat een kindje heel moeilijk zou worden bij ons en we IVF of ICSI nodig zouden hebben, heb ik ook nooit van te voren wat gekocht. Na 3 behandelingen heeft nog steeds ruim 50% geen resultaat en dan lijkt 't me heel wrang om kleertjes op te moeten ruimen die je al had gekocht...
Ja, dat gevoel had ik dus ook! Heb dus echt nooit iets gekocht voor mezelf. Vond het ook wel heel vreemd om nu voor mezelf iets te kopen, niet als kadootje. Maar het was wel heel erg leuk
pi_53427326
Ik heb gewoon mn kop in t zand gestoken. Ik wilde niet horen dat de kans er ook was dat het helemaal niet ging lukken.

Ondertussen heb ik een helehoop verzameld. Nu begon mijn man wel dat we nog wat meer roze moeten aanschaffen. Ik hou zelf gewoon heel veel van de kleur blauw, met als resultaat dat bijna alles nu blauw is....
pi_53427359
Het zijn sieraden voor trotse mama´s.
Aan een ketting of armband kan je steentjes aan vast laten maken.
Wit is voor een zwangerschapsperiode
Blauw voor een jongetje
Rose voor een meisje
Geel is voor een babytje of kindje dat is overleden.

[url]http://www.ootoriginals.nl[/irl]
Daar kan je een kijkje nemen.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  maandag 24 september 2007 @ 11:27:27 #268
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53427487
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:23 schreef _Bar_ het volgende:
Het zijn sieraden voor trotse mama´s.
Aan een ketting of armband kan je steentjes aan vast laten maken.
Wit is voor een zwangerschapsperiode
Blauw voor een jongetje
Rose voor een meisje
Geel is voor een babytje of kindje dat is overleden.

http://www.ootoriginals.nl
Daar kan je een kijkje nemen.
Op zich is het wel heel mooi, maar ik geloof dat ik persoonlijk ook voor een overleden kindje gewoon roze of blauw zou willen.
Hou al niet zo van geel, maar sowieso, het is toch gewoon een jongetje of meisje geweest zeg maar...
  maandag 24 september 2007 @ 11:28:42 #269
156412 hestria
erg gastvrij
pi_53427512
o, ik zeg gewoon dat ie dan naar de a16 moet gaan. overigens is het hier hetzelfde, dan heb ik eindelijk eens zin, gaan we vorozichtig aan de slag en eindigd het ook in hele pijnlijke buiken. Gelukkig heeft manlief veel begrip, en kan ie nog wel een aantal maandjes wachten. maar leuk is anders.
pi_53427563
quote:
Op maandag 24 september 2007 11:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Op zich is het wel heel mooi, maar ik geloof dat ik persoonlijk ook voor een overleden kindje gewoon roze of blauw zou willen.
Hou al niet zo van geel, maar sowieso, het is toch gewoon een jongetje of meisje geweest zeg maar...
ja die mening deel ik met je mee hoor
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_53430629
deliedje al weer 30weken.

ik heb de kleertjes altijd met robin gewassen maar waarom neutral dan ofzo?
misschien een hele stomme vraag.

zo een armband is wel heel mooi.O+

maneki balen
mama van 3 kids!
pi_53430707
Popples ivm evt huidirritaties bij zo een kleintje.
  maandag 24 september 2007 @ 13:32:01 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53430752
Nijna! Kom je eens melden joh! Vandaag ben je wel heel laat.
pi_53430799
Heeft nijna een meldplicht???

Misschien.....
  maandag 24 september 2007 @ 13:37:47 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53430889
Nou ja, volgens de oude meldplicht 'regels' heeft ze die wel ja.
Dan zou men zich na de 37 weken braaf elke dag 'moeten' melden, maar tegenwoordig wordt daar niet meer zo heel zwaar aan getild geloof ik.

Maar ze meldt zichzelf wel vrij trouw, dus ik vroeg me af waar ze vandaag zat.
pi_53430894
Ik ben een beetje laat, maar bij deze meldt ik mij weer voor vandaag. We moesten vanmorgen even voor naar het ziekenhuis voor de uitgebreide echo, dus had nog geen kans gezien om mn neus hier om t hoekje te steken.
Alles zag er goed uit! Er is ons nog maar een keer verteld dat die overslagjes van het hartje vaker voorkomen en eigenlijk 9 van de 10 keer helemaal niks te betekenen hebben. Hartje sloeg inderdaad wel een aantal keer over, maar veruit het grootste deel van de tijd klopte het gewoon zoals het kloppen moest! Ik kan gewoon bevallen met de verloskundige erbij, ga wel naar het ziekenhuis, maar dat wilde ik toch al.

@Miss_sly, ligt er volgens mij aan waar je woont en hoe lang de wachtlijsten voor de kinderopvang zijn. Hier zijn ze niet zo lang, wonen in een dorp, ik geloof dat we het zijn gaan regelen ergens rond de 18/20 weken.
Een vriendin van mij woont in Utrecht en die hebben het al veel eerder geregeld en daar was het maar de vraag of ze op tijd aan de beurt zouden zijn. Verschilt dus blijkbaar nogal. Misschien maar eens informeren en evt vast aanmelden. Dan sta je maar vast op de lijst...

@BE, wij hebben hier de gewassen kleertjes in lakentjes opgeborgen. Krijg nu wel zin om ze gewoon in de kast te leggen, maar laatst was er al iemand die heel enthousiast de kast opentrok en toen was ik wel blij dat het allemaal nog netjes "verstopt" lag . Ik heb een robijn geurbuiltje in de kast hangen, maar in de luiertas heb ik er een van zwitsal gestopt.

@Pien, spannend!

@DeLiedje, 30 weken het gaat zo hard allemaal!

@Popples, ook hier gewoon met robijn gewassen (zonder wasverzachter). Ik wilde niet apart neutral gaan halen. Mocht blijken dat onze uk niet tegen robijn kan dan kan ik altijd alsnog neutral halen had ik bedacht.
pi_53430940
Stelletje ongeduldigerds, ik was net aan het typen zie hierboven!
Helaas nog geen beebje hier. En het zag eruit alsof beeb het ook nog wel prima naar de zin had daarbinnen. Ik ben zo nieuwsgierig naar die kleine!
  maandag 24 september 2007 @ 13:39:37 #278
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53430942
Ah kijk, daar is ze!
Fijn dat de echo goed was, en dat het met het overslaande hartje ook mee lijkt te vallen...
pi_53430990
Nijna, ik kan me heel goed voorstellen dat je nu toch wel nieuwschierig wordt hoor.

Vannacht was de kleine weer flink in de weer. Maar ja, zoals gewoonlijk zodra manlief ook eens wilt voelen houdt het meteen op. We weten nu in ieder geval wie er straks uit moet 's nachts als de baby niet wil slapen....
pi_53431391
faja dat snap ik maar toch denk ik dan je overal zo voorzichtig mee kan zijn. vroeger deden ze toch ook alles met zeep, na een bepaald leeftijd ga je toch ook gewoon wasmiddel gebruiken.
dan moet je dan weer onderzoeken welke het beste is.

nijna ik heb het ook gewoon gewassen. zal je zeggen hier had ze er geen last van. mijn kraamverzorgster zei ook dat je anders later weer moet onderzoeken dan kun je het nu ook doen.
nijna wachten is niet leuk nee. sterkte

pien spannend. succes met wachten.
mama van 3 kids!
pi_53431617
Hebben julllie dit al gelezen? Moeten we straks dan toch 9 maanden aan het infuus?
Saartje
  maandag 24 september 2007 @ 14:12:54 #282
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53431730
Ja ach... cola is sowieso zooi, dus ik drink het niet heel veel (meer, moet ik zeggen, vroegah wel).
  maandag 24 september 2007 @ 14:13:15 #283
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_53431741
Even snel nieuws van Esther (die vriendin die t ziekenhuis in ging) Ze is vanmorgen met 1cm ontsluiting weer naar huis gestuurd want: 1cm is te weinig, bij haar vorige bevalling had ze minder dan 1cm ontsluiting, toen zijn de vliezen gebroken en nog geen uur later had ze een kindje in dr armen (lekker snel ). Nu dus 1cm ontsluiting: ga maar naar huis, ondanks dat er was afgesproken dat ze, ook ivm de pijn, vandaag sowieso zou worden opgenomen. Als ze nu de vliezen zouden breken zou de kans op een keizersnede groter zijn dan wanneer ze dat later zouden doen, maar ze boden wel aan om maar meteen een keizersnede uit te voeren. PARDON?! Ze willen niet haar vliezen breken omdat ze dan later misschien een keizersnede moeten doen, maar ze willen wél meteen beginnen met snijden?!
Nouja, ze is dus weer thuis, met veel pijn en veel pijnstillers en slaappillen. Als ze het echt niet meer trekt mag ze even bellen, in het ziekenhuis wist ze al dat ze thuis redelijk kapot zou gaan van de pijn, heeft ze daar ook aangegeven (scheelt weer in de belkosten ) Maar dat was blijkbaar niet goed.
We wachten het weer af...
pi_53431903
Pien, wat een verhaal. Het is gewoon even wachten dus.

maneki, cola drink ik toch al niet. Maar sinds de zwangerschap laat ik nu ook de energy drinkjes staan...
  maandag 24 september 2007 @ 14:25:05 #285
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_53432021
Jup wachten, maar we zijn nu wel een beetje boos, ze zou donderdag tot aan de bevalling worden opgenomen, maar is vrijdag weer naar huis gestuurd met de mededeling: maandag nemen we je op, gaan we kijken of we je kunnen inleiden en blijf je opgenomen tot je bent bevallen. En nu zit ze wéér, zonder baby thuis
pi_53432119
Pien, het wordt er allemaal niet makkelijk gemaakt zo.

Maar wie weet, misschien gaat het nu heel vlug??
  maandag 24 september 2007 @ 14:30:09 #287
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_53432146
Als het zo vlug gaat als met dr andere bevalling dan is het kindje er zo wel ja
Bij de 2de kreeg ze ontsluiting en had ze een uur later een kindje in dr armen, bij de eerst ging t bijna net zo snel.
  maandag 24 september 2007 @ 15:00:35 #288
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53432835
Hopelijk schiet het toch nog wel een beetje op voor haar!

Het sterkt mij wel in mijn overtuiging dat men de helft van de tijd maar dit soort beloftes doet om iemand weer een paar dagen verder te helpen in de hoop dat de bevalling toch zonder hulp op gang komt.
Dit soort dingen hoor je zo vaak namelijk...

En hoewel in sommige gevallen vast heel onterecht, kan ik het me in sommige gevallen ook wel heel goed voorstellen...
Zei zij die nog moet heel voorzichtig.
  maandag 24 september 2007 @ 15:05:18 #289
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_53432946
hoi allemaal !
Mijn man en ik hebben het er al een tijd over om kinderen te krijgen. Nu hebben we besloten om volgend jaar het te gaan proberen.
Ik vroeg me af of jullie misschien tips hebben waar ik evt voor de zwangerschap al mee kan beginnen.
(alles is welkom )
Ook eet ik geen vlees en geen vis, zijn er hier meer mensen die dit niet eten? en hoe heb je je eetpatroon aangepast tijdens je zwangerschap. Tips en adviezen zijn heel welkom.

(mocht deze vraag ergens anders beter op zijn plaats zijn , dan graag verplaatsen)
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_53433174
Kruimel, we hebben het rammelaarstopic en het wachten op het 2e streepje topic.

Rammelaars zijn degene die nog even wachten maar wel graag willen.

Wachten op het 2e streepje zijn actief bezig met het vervullen van de kinderwens.

Verder, voordat je zwanger wilt worden is het verstandig om alvast foliumzuur te gaan slikken. Ik dacht zo'n 2 of 3 maanden van tevoren....

[ Bericht 22% gewijzigd door Ticootje op 24-09-2007 15:22:10 ]
  maandag 24 september 2007 @ 15:20:46 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53433284
Dit ( Wachten op een tweede streepje - deel 97 ) is idd het topic waar je mee zou kunnen gaan posten op het moment dat jullie er echt voor gaan. Daar zitten alle meiden (en een enkele man) die allemaal bezig zijn met zwanger worden.

Maar je vragen kunnen ook wel hier, want hier zitten ten slotte degenen die het al gelukt is. Ik heb geen idee over hoe het is voor vegetariers, maar mss een van de andere meiden wel.

Wat sowieso aangeraden wordt voordat je zwanger raakt is het slikken van foliumzuur. Daarnaast is stoppen met roken (als je dat doet uiteraard) wel heel wijs.
pi_53433343
Ook stoppen met alcohol wordt tegenwoordig aangeraden, niet alleen als je zwanger bent, maar ook al als je dat wilt worden.

Ow ja, in het ziekenhuis raadden ze foliumzuur 0,5 ipv 0,4 mg aan.
  maandag 24 september 2007 @ 15:23:25 #293
145163 Suerte
*O*moeder*O*
pi_53433354
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:08 schreef Maneki.Neko het volgende:
Hebben julllie dit al gelezen? Moeten we straks dan toch 9 maanden aan het infuus?
Ik drink best vaak cola Af en toe heb ik zo'n dorst, en wil alleen maar cola
Sapjes komen er bij mij weer uit, en enkel water is ook niet veel aan
*19 augustus 2006*
*07 februari 2008*
  maandag 24 september 2007 @ 15:26:15 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53433435
quote:
Op maandag 24 september 2007 15:23 schreef miss_sly het volgende:
Ook stoppen met alcohol wordt tegenwoordig aangeraden, niet alleen als je zwanger bent, maar ook al als je dat wilt worden.

Ow ja, in het ziekenhuis raadden ze foliumzuur 0,5 ipv 0,4 mg aan.
Handig linkje nog over foliumzuur:
http://www.slikeerstfoliumzuur.nl/index.php
pi_53433471
pi_53433595
Oh, en uitkijken met "normale" vitaminesupplementen. Ik weet niet of je die gebruikt omdat je geen vis en vlees eet. Maar in "normale" virtamine supplementen zit ook een dosis vitamine A, en laat dat nou net een vitamine zijn die je niet in een hoge dosis mag hebben tijdens de zwangerschap.
  maandag 24 september 2007 @ 15:34:19 #297
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_53433660
quote:
Op maandag 24 september 2007 14:08 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik (colalightverslaafde) zal dan wel de bekende uitzondering op de regel zijn. Word er wel een beetje moe van hoor, al die zogenaamd slechte dingen voor je.
pi_53433767
Ik ben denk ik juist ongezonder gaan eten...

Voor ik zwanger werd was ik juist op dieet, lekker gezond doen, veel fruit en gevarieerd eten.

Nu komen de pizza's en patat en chips weer rijkelijk het huis binnen hoor.
pi_53434038
Hihi spuuglokje hier nog een verslaafde en heb toch echt een beeb gekregen hoor!!!

Ticootje hier ook tijdens de zwangerschap met behoefte aan junkfood. Om 0.30 nog richting de mac voor een sundae en na mijn zwangerschap nooit meer gegeten. Ervoor ook niet want ik hou er niet eens van en patat ook zo...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53434112
Pooh hou me op over slecht eten tijdens de zwangerschap. Eerste periode kon ik niks eten, later kon ik nog steeds niet tegen de lucht van aardappelen. En tja dan moet je maar maccen of pizza of de frituurpan aan. Was echt zwaar verslaafd aan krokketen en bitterballen En nu
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')