abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 september 2007 @ 19:35:12 #101
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_53278583
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:33 schreef keesjeislief het volgende:

[..]

Er moet iets gebeuren om de geboortecijfers omhoog te krijgen, anders blijven we in de problemen zitten met een te scheve verhouding tussen werkenden en ouderen.
onzin. De vergrijzingpiekt tussen 2015 en 2030. ALs je nu kinderen maakt zitten die in deze periode voornamelijk op school en zijn dus niet productief, in tegen deel. Derhalve had je dat in 1980 moeten doen of beter nog; in 1946 condooms moeten uitdelen.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_53278655
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:10 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Bron van je uitlating?
Wat begrijp je niet aan "gaat er op vooruit'?

Of heeft de Telegraaf het mis volgens jou?
pi_53278735
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:01 schreef Red_85 het volgende:
ik kots op alle klere idioten die op de linksen hebben gestemd de afgelopen keer. ik kots op jullie. en even zoveel op dit graf kabinet.
een beetje lasten verzwaren voor iedereen als je door rekend en zo zegt 'sparen voor de toekomst' terwijl je niet eens kan sparen omdat je koopkracht (nog verder) achteruit gaat. daarbij komt ook nog eens een belansting maatregel op vliegen die ze in een keer 1mlrd opleverd die nergens naar toegaat. nergens in de wereld wordt vliegen op deze manier belast en zo gaan veel luchtvaartmaatschappijen lekker naar andere luchthavens in europa en draail je fijn een van de 2 drijfveren van je economie de nek om. nee slim om zo verder te gaan. de tyfus voor iedereen die links heb gestemd en ik hoop dat je lekker volgend jaar in een doos leeft onder een lantaarnpaal.
slim, erg slim.
Hier heb ik niets meer aan toe te voegen (behalve wat interpunctie misschien )
pi_53278768
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:20 schreef SilentChaos het volgende:

[..]

Ben het er wel mee eens dat het goed is om die pauperbuurten (oh wacht, probleemwijken ) aan te pakken etc..maar ik vind't een beetje irritant dat ik enorm veel moet inleveren voor het zooitje dat zij gemaakt hebben...Ik ben de laatste jaren erg anti-Nederland geworden omdat veel dingen gewoon in mijn ogen verkeerd aangepakt worden...Er is geen ideale oplossing, maar er is wel een "beste" oplossing...in NL weten ze die maar weinig te halen naar mijn mening...
Door dat anti-nederlandse gevoel heb ik zoiets van: ik ga niet betalen voor de teringzooi die ze er zelf van gemaakt hebben!

Maar dat niet meegerekend stoor ik mij erg aan het feit dat je als vrijgezel krom moet liggen om op jezelf te wonen...Voor alleenstaanden is het niet makkelijk in NL, en dan heb ik het helemaal NIET over sociale druk, maar gewoon over de lasten...
Gezinnen met kinderen krijgen het beter.....fijn.....Dat helpt tegen de overbevolking en het volle NL...
Kinderbijslag....buiten dat het een Hitler idee is geweest, vind ik dfat je pas kinderen moet nemen op het moment dat je er zelf voor kan zorgen
Ik heb geen zin om geld te betalen voor andermans kind terwijl ik ze zelf niet wil of niet kan krijgen bijvoorbeeld...Kinderen is net als andere luxe artikelen: Als je het niet kan betalen, moet je het niet nemen...simple as that
Die hele probleemwijken vind ik ook weggegooid geld. Uiteindelijk komt het grotendeels uit de mensen zelf. De bal ligt bij de mensen zelf of ze hun koophuis goed onderhouden of dat ze de huurbaas bellen als er iets niet goed is.

Maar je moet verder kijken dan dat. Het hebben van een begrotingsoverschot bijvoorbeeld, het investeren in onderwijs, aanpakken van milieu, aanpakken van OV. Ook is dit het eerste kabinet dat de ambitie durft uit te spreken om de files te verminderen.
Als ik naar het totaalplaatje kijk zie ik mooie dingen voor de toekomst. En daarnaast zijn er ook weldegelijk ietwat rechtsere maatregelen genomen: mensen onder de 27 ontvangen bijv. geen bijstand meer en de WW premies zijn in 2009 helemaal verdwenen.

En je moet wel bedenken: Jan Modaal betaalt gemiddeld genomen het meest aan de overheid en ziet daar ook het minst van terug. Het is prijzenswaardig dat dit kabinet dat probeert te keren (itt kabinetten met de VVD erin).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 18 september 2007 @ 19:40:50 #105
180739 Qebbel
Stewardesbisch!
pi_53278773
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:10 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

uhhh, ook ambtenaren vallen onder de inkomstenbelasting, dus het maakt geen flikker uit of je 100.000 als ambtenaar verdiend of als werknemer van een commerciel bedrijf.

De begroting zegt inderdaad wel iets over de inkomen van ambtenaren. Geen idee of die omhoog gaat, heb jij daar een direct linkje van/bron? In elk geval, vergeet niet dat FNV op 3.5% loonstijging inzet.
Nee geen link, sorry. Hoorde het net op tv. Het inkomen van (hoge) ambtenaren gaat omhoog met 4%(??) En het inkomen van de Oranjes gaat procentueel gelijk omhoog of naar beneden hiermee. Zal eens ff kijken of ik ergens een bron op internet kan vinden hierover.
Als kunst volmaakt is, is de wereld overbodig.
Wees wie je bent, maar accepteer ook anderen!
pi_53278877
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:37 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan "gaan er op vooruit'?
Je ligt totaal je stelling niet toe. Je stelt dat de inkomsten van de koningin omhoog gaat wat je onderbouwd door een bron die verteld dat het geld wat naar de koningin en hofhouding gaat met 1.25% omhoog gaat.

Mijn vraag is dus simpel, waar haal je vandaan dat die 800.000 die de koningin krijgt als inkomsten meer is dan vorig jaar. (inflatie-gecorrigeerd natuurlijk)

edit. Alsjeblieft, je bron. en zie het verschil tussen jou en deze bron...
pi_53279023
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:40 schreef Klopkoek het volgende:

En je moet wel bedenken: Jan Modaal betaalt gemiddeld genomen het meest aan de overheid en ziet daar ook het minst van terug. Het is prijzenswaardig dat dit kabinet dat probeert te keren (itt kabinetten met de VVD erin).
Pardon? Waar haal jij het vandaan dat het huidige kabinet het voor Jan Modaal probeert te keren? Jan Modaal gaat er juist met de huidige maatregelen op achteruit
pi_53279144
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:47 schreef Chewie het volgende:

[..]

Pardon? Waar haal jij het vandaan dat het huidige kabinet het voor Jan Modaal probeert te keren? Jan Modaal gaat er juist met de huidige maatregelen op achteruit
Het is Jan Modaal die een huurhuis heeft (huren gaan amper omhoog), het is Jan Modaal die twee schoolgaande kinderen heeft (en gratis schoolboeken graag verwelkomd) en het is Jan Modaal die niet in een leaseauto rijdt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53279197
Wat een K dag.. Gaat het met de economie ok, gaan we er weer op achteruit.
Ik word werkelijk schijt ziek van het feit dat de auto eigenaren weeeeeer de lul zijn..
pi_53279285
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:40 schreef Klopkoek het volgende:
Maar je moet verder kijken dan dat. Het hebben van een begrotingsoverschot bijvoorbeeld,
Wil je mijn vraag daarover nog even beantwoorden? Geloof je nu werkelijk dat Bos de komende 4 jaar met een overschot blijft zitten? De huidige maatregelen die vooral Jan Modaal treffen doen de economie nu niet echt goed en ik zie ook weinig beveiliginge ingebouwd om een internationale dip van de economie op te vangen
quote:
het investeren in onderwijs
Waar? Vooralsnog zie ik vooral bezuinigingen in het onderwijs.
quote:
, aanpakken van milieu,
Zodat de staatskas nog meer gespekt kan worden, verder weinig concrete maatregelen om het millieu echt te verbeteren.
quote:
aanpakken van OV.
quote:
Ook is dit het eerste kabinet dat de ambitie durft uit te spreken om de files te verminderen.
Dat roepen ze al jaren maar echt investeren in nieuwe wegen doet dit kabinet ook niet en de lastenverzwaringen op het autogebruik zie ik vooralsnog alleen ten goede komen aan de algemene middelen.
quote:
Als ik naar het totaalplaatje kijk zie ik mooie dingen voor de toekomst. En daarnaast zijn er ook weldegelijk ietwat rechtsere maatregelen genomen: mensen onder de 27 ontvangen bijv. geen bijstand meer en de WW premies zijn in 2009 helemaal verdwenen.
Als ik naar het totaalplaatje kijk zie ik een ambitieloos kabinet met weinig concrete maatregelen, die de economie laat verslechteren en die met de huidige troonrede erin iedergeval 1 iemand op Fok! zand in de ogen heeft gestrooid. Zodra de werkeloosheid toeneemt omdat men geen rekening wenst te houden met een verslechterende economie (die nu eenmaal gaat verslechteren danwel door dit kabinet of internatioale oorzaken) wordt de WW premie weer snel ingevoerd.
pi_53279311
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is Jan Modaal die een huurhuis heeft (huren gaan amper omhoog), het is Jan Modaal die twee schoolgaande kinderen heeft (en gratis schoolboeken graag verwelkomd) en het is Jan Modaal die niet in een leaseauto rijdt.
Kom op zeg, heb je enig idee wat een modaal salaris inhoudt?
pi_53279373
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:52 schreef draaijer het volgende:
Wat een K dag.. Gaat het met de economie ok, gaan we er weer op achteruit.
Ik word werkelijk schijt ziek van het feit dat de auto eigenaren weeeeeer de lul zijn..
http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/document/151/doc151.pdf

Dit kabinet is niet gek. Ze verhogen oa de arbeidskorting waardoor het lonender wordt om te gaan werken. Kijk ook even naar de koopkrachtplaatjes en je ziet dat die Elsevier verhaaltjes lulkoek zijn. Maarja, onze media wordt gedomineerd door rechts.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53279406
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:50 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is Jan Modaal die een huurhuis heeft (huren gaan amper omhoog),
eigen woning: 3 794
huur: 3267
(x 1000)

bron: CBS 2005
pi_53279467
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:57 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/document/151/doc151.pdf

Dit kabinet is niet gek. Ze verhogen oa de arbeidskorting waardoor het lonender wordt om te gaan werken. Kijk ook even naar de koopkrachtplaatjes en je ziet dat die Elsevier verhaaltjes lulkoek zijn. Maarja, onze media wordt gedomineerd door rechts.
Ben jij er ook zo 1 die in het sociaal democratische fabeltje gelooft dat je de sterkste schouders procentueel zwaarder moet belasten om ze zo de zwaarste lasten te laten dragen?
pi_53279547
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:56 schreef Chewie het volgende:

[..]

Kom op zeg, heb je enig idee wat een modaal salaris inhoudt?
Ja, 25000-30000 euro.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53279589
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:00 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ben jij er ook zo 1 die in het sociaal democratische fabeltje gelooft dat je de sterkste schouders procentueel zwaarder moet belasten om ze zo de zwaarste lasten te laten dragen?
Dat gebeurt nu niet dus dat is een hypotethische vraag.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53279663
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja, 25000-30000 euro.
waarmee je dus al snel een hoger inkomen hebt volgens dit kabinet en zoals al aangetoond hebben de meeste modale gezinnen een koophuis
pi_53279711
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat gebeurt nu niet dus dat is een hypotethische vraag.
Dat gebeurt dus wel, of denk je dat hier in Nederland iedereen hetzelfde bedrag betaals aan belastingen? En het huidige kabinet probeert dit alleen maar verder te nivelleren (al mag je dit woord niet meer gebruiken omdat het ouderwets is )

Zelfs met een vlaktax dragen de sterkste schouders de zwaarste lasten

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 18-09-2007 20:07:49 ]
pi_53279753
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

waarmee je dus al snel een hoger inkomen hebt volgens dit kabinet en zoals al aangetoond hebben de meeste modale gezinnen een koophuis
Hoger inkomen is 50000+ per persoon.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53279806
Balkenende 2002:
Men moet eigen verantwoordelijkheid nemen
Nu is het zuur, het zoet komt later (..als de economie weer goed draait)

Balkenende 2007:
het kabinet beslist wat goed of slecht voor je is,
Ook al gaat de economie als een trein, we houden de boel lekker zuur met meer belastingen.

Echt een EchtGaaf kabinet zeg Rechten afpakken, privacy innemen en lekker prijzen verhogen.

Ik als 'linkse rakker' ben hier echt op tegen, nivelleringen moet je niet forceren.
Balkie wilt geen 6jes cultuur, maar heeft geen zin dit aan te moedigen.. Nu zal EchtGaaf wel zeggen; "Maar geld is niet het enigste wat aanmoedigd! "

- Elk systeem zonder geld als aanmoediging heeft communistische trekjes.
pi_53279857
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hoger inkomen is 50000+ per persoon.
Niet voor alle maatregelen, de inkomstenafhankelijke bijdrage voor kinderen wordt al snel minder vanaf 29.000E bijvoorbeeld
pi_53279928
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat gebeurt dus wel, of denk je dat hier in Nederland iedereen hetzelfde bedrag betaals aan belastingen? En het huidige kabinet probeert dit alleen maar verder te nivelleren (al mag je dit woord niet meer gebruiken omdat het ouderwets is )
Op het eerste gezicht lijkt dat zo maar op het tweede gezicht niet. Volgens mij heb ik dat al eens aangetoond dat vooral Jan Modaal het meeste betaalt procentueel gezien. Het is gewoon demagogisch Telegraaf geouwehoer dat de rijkeren zogenaamd procentueel gezien veel meer betalen.

Eigenlijk zou de overheid het hele belastingstelsel op de schop moeten gooien waardoor makkelijker zichtbaar is hoeveel een bepaalde inkomensgroep betaalt.
quote:
Zelfs met een vlaktax dragen de sterkste schouders de zwaarste lasten
Vlaktax.... Daar wordt in dit stuk de vloer mee aangeveegd (stond toevallig in de krant laatst).

http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/discussie/88/disc88.pdf
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53280020
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Niet voor alle maatregelen, de inkomstenafhankelijke bijdrage voor kinderen wordt al snel minder vanaf 29.000E bijvoorbeeld
Hmmm heb je een bron? Ben ik wel benieuwd naar...
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53280204
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:13 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Op het eerste gezicht lijkt dat zo maar op het tweede gezicht niet. Volgens mij heb ik dat al eens aangetoond dat vooral Jan Modaal het meeste betaalt procentueel gezien. Het is gewoon demagogisch Telegraaf geouwehoer dat de rijkeren zogenaamd procentueel gezien veel meer betalen.
Dat komt door het idiote stelsel van aftrekposten wellicht en rijkeren kunnen zich nu eenmaal meer aftrekposten veroorloven. Aan de andere kant kun je vanaf modaal zo ongeveer al een stuk minder aanspraak maken op subsidie's
quote:
Eigenlijk zou de overheid het hele belastingstelsel op de schop moeten gooien waardoor makkelijker zichtbaar is hoeveel een bepaalde inkomensgroep betaalt.
Inderdaad en daarom is een lage vlak-tax zonder aftrekposten de juiste oplossing. De sterkste schouders dragen dan de zwaarste lasten en de politiek wordt gedwongen een stap terug te nemen en een stuk transparanter te werken
[..]
quote:
Vlaktax.... Daar wordt in dit stuk de vloer mee aangeveegd (stond toevallig in de krant laatst).

http://www.cpb.nl/nl/pub/cpbreeksen/discussie/88/disc88.pdf
Die argumenten zijn anders ook brandhout en alleen toegespitst op het verfoeilijke nivelleren.

Ik snap ook niet waarom die sociaaldemocraten zoveel mogelijk inkomensgelijkheid wensen. Dat is compleet idiote en onwenselijke overheidsinterventie op inkomen.
pi_53280557
quote:
Die argumenten zijn anders ook brandhout en alleen toegespitst op het verfoeilijke nivelleren.
"We find that flat tax reforms do not raise employment if aggregate income inequality is
maintained. If a flat tax is combined with a basic income, it can remove the poverty trap and
reduces low-skilled unemployment. Yet, it hurts overall labour-market performance. Hence, the
poverty trap seems an inevitable consequence of redistribution and reflects the lowest efficiency
cost induced by equality."
quote:
Ik snap ook niet waarom die sociaaldemocraten zoveel mogelijk inkomensgelijkheid wensen. Dat is compleet idiote en onwenselijke overheidsinterventie op inkomen.
Ik wil dan wel eerst eens weten wat jouw perceptie van armoede is.

Het mooie van Nederland vind ik is dat je amper dynastiën hebt. Er is veel mobiliteit mogelijk en men neemt de vele instituties die je in het buitenland ziet niet al te serieus. Ik denk dat je dat moeilijk los kunt zien van de kleine inkomensverschillen. Belastingheffing is in deze een tweesnijdend zwaard: je gaat dynastievorming tegen en met dat geld kun je er weer voor zorgen dat personen uit een minder gefortuneerd milieu meer kans hebben om te klimmen op de sociale ladder.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53281122
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:43 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Je ligt totaal je stelling niet toe. Je stelt dat de inkomsten van de koningin omhoog gaat wat je onderbouwd door een bron die verteld dat het geld wat naar de koningin en hofhouding gaat met 1.25% omhoog gaat.

Mijn vraag is dus simpel, waar haal je vandaan dat die 800.000 die de koningin krijgt als inkomsten meer is dan vorig jaar. (inflatie-gecorrigeerd natuurlijk)
Simpel, de Telegraaf zou wel erg blunderen met hun kop "KH gaat er op vooruit" als die 100.000¤ extra naar beveiliging of andere beroepskosten zou gaan.
quote:
edit. Alsjeblieft, je bron. en zie het verschil tussen jou en deze bron...
Ja ik zie het verschil, jouw bron is alleen maar duidelijker dat het idd om salarisverhoging gaat.
pi_53281254
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

"We find that flat tax reforms do not raise employment if aggregate income inequality is
maintained. If a flat tax is combined with a basic income, it can remove the poverty trap and
reduces low-skilled unemployment. Yet, it hurts overall labour-market performance. Hence, the
poverty trap seems an inevitable consequence of redistribution and reflects the lowest efficiency
cost induced by equality."
Precies wat ik zeg brandhout, waarom denk je dat landen met een vlaktax of zoals Ierland (niet helemaal een vlaktax maar een toptarief waar amper iemand inzit) juist de arbeidsmarkt wel goed presteerd? Ook gaat dit onderzoek er wel erg makkelijk vanuit dat de overheid verantwoordelijk is voor het welzijn van de mensen i.p.v. de mensen zelf, zeer sociaal democratisch dus.
[..]
pi_53281570
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:09 schreef Xith het volgende:
Ik als 'linkse rakker' ben hier echt op tegen, nivelleringen moet je niet forceren.
Populisme.

Nivelleringen zijn namelijk ALTIJD geforceerd.
pi_53281685
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:42 schreef rebel6 het volgende:
Ja ik zie het verschil, jouw bron is alleen maar duidelijker dat het idd om salarisverhoging gaat.
na, nee. Want 4 procent van 800k is nog geen 100k. Maar okey
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:21:55 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_53282902
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
Het mooie van Nederland vind ik is dat je amper dynastiën hebt. Er is veel mobiliteit mogelijk en men neemt de vele instituties die je in het buitenland ziet niet al te serieus. Ik denk dat je dat moeilijk los kunt zien van de kleine inkomensverschillen. Belastingheffing is in deze een tweesnijdend zwaard: je gaat dynastievorming tegen en met dat geld kun je er weer voor zorgen dat personen uit een minder gefortuneerd milieu meer kans hebben om te klimmen op de sociale ladder.
Zie je het niet? Als alles genivelleerd is valt er niets te klimmen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:35:22 #131
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_53283468
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Kinderen zijn geen luxegoederen, maar een garantie dat je land niet instort als iedereen met pensioen gaat.
Dat is toch een luxe?

Het is namelijk geen eerste levensbehoefte (van jou) maar een tweede levensbehoefte (van je kinderen). Een kind is weldegelijk een luxe-artikel.

[ Bericht 16% gewijzigd door brooklynzoo op 18-09-2007 21:41:15 ]
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:38:21 #132
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_53283592
ik quote StefanP/Mark Steyn maar ff:

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn

En Balkenende maar janken over de zesjes-cultuur.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:52:02 #133
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_53284093
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:38 schreef brooklynzoo het volgende:
ik quote StefanP/Mark Steyn maar ff:

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn

En Balkenende maar janken over de zesjes-cultuur.
Welke staat is er ook alweer bijna bankroet? Ieder voor zich en een populist als Bush voor ons allen, dat bewijst inderdaad veel beter te werken .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_53284708
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:55 schreef Chewie het volgende:

[..]
Zodat de staatskas nog meer gespekt kan worden, verder weinig concrete maatregelen om het millieu echt te verbeteren.
[..]
500.000 huizen/bedrijfspanden isoleren in 4 jaar.
100.000 woningen die goedkoper zonnepanelen/warmtepompen etc kunnen aanschaffen.
Stimulatie om bestaande bedrijventerreinen op te knappen ipv steeds nieuwe aan te leggen.
Allemaal niet geheel voldoende naar mijn idee maar meer dan het vorige kabinet, veel meer zelfs.

zie ook http://www.vrom.nl/pagina.html?id=33453
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:08:43 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_53284753
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:35 schreef brooklynzoo het volgende:
Dat is toch een luxe?

Het is namelijk geen eerste levensbehoefte (van jou) maar een tweede levensbehoefte (van je kinderen). Een kind is weldegelijk een luxe-artikel.
Wat? Dat niemand meer werkt als ik 65 ben is geen eerste levensbehoefte van mij? Helemaal wel!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53285266
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:09 schreef Xith het volgende:
Balkenende 2002:
Men moet eigen verantwoordelijkheid nemen
Nu is het zuur, het zoet komt later (..als de economie weer goed draait)

Balkenende 2007:
het kabinet beslist wat goed of slecht voor je is,
Ook al gaat de economie als een trein, we houden de boel lekker zuur met meer belastingen.
Ja maar... , in 2009/10 gaat je het echt merken in je knip hoor, dan komt het zoet.

Zo lust ik er nog wel een paar.
Wie zegt mij dat dit kabinet nog zit in 2009/10?
Wie zegt mij dat het dan nog steeds economisch voor de wind gaat?

Nou ik weet het antwoord al.
Helaas mensen, het is economisch niet zo gegaan als we dachten, we moeten weer bezuinigen om de toekomst zeker te stellen.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_53285508
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:22 schreef Mr_Memory het volgende:
Zo lust ik er nog wel een paar.
Wie zegt mij dat dit kabinet nog zit in 2009/10?
Wie zegt mij dat het dan nog steeds economisch voor de wind gaat?
Ze herhalen het geintje van Balkenende 2 .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53286787
Nova nu... wat probeert die vreselijke Rutte toch popi jopi te doen.

Begint ie te janken over de vliegbelasting... wat al een uiterst milieuvervuilende industrie is. Er zit verdomme niet eens accijns op kerosine, btw op vliegtickets, en dus komt er mooi een vliegbelasting om het een beetje te compenseren met de rest van de economie, prima toch, heel logisch, maar dat vindt Rutte allemaal maar niks .

Verder begint ie ook nog populair te doen voor de automobilist .
pi_53286827
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:58 schreef pberends het volgende:

Begint ie te janken over de vliegbelasting... wat al een uiterst milieuvervuilende industrie is. Er zit verdomme niet eens accijns op kerosine, btw op vliegtickets, en dus komt er mooi een vliegbelasting om het een beetje te compenseren met de rest van de economie, prima toch, heel logisch, maar dat vindt Rutte allemaal maar niks .

Kwam de befaamde VVD-filemeter nog ten sprake?
  dinsdag 18 september 2007 @ 23:00:34 #140
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_53286889
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:58 schreef pberends het volgende:

je bent niet serieus te nemen. alles wat rutte doet wordt bij voorbaat al door jou de grond ingeboord.
feit is en blijft dat marijnissen zelfs van geel moest helpen omdat hij helemaal vastgeluld was door rutte.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_53286918
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:59 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Kwam de befaamde VVD-filemeter nog ten sprake?
Zo ongeveer, begint ie over files te ijlen, je kan wel meer asfalt leggen, maar de groei van de files is als een voortdenderende trein die niet te stoppen is. Hetzelfde riedeltje wat je al 20 jaar van de VVD hoort. Voor dan lekker rekeningrijden in ofzo.
pi_53287017
Nou, van geel gooide de redelijke argumentatie van rutte dat de verkeersgroei groter is dan de verkeersnota van uit gaat ook erg slecht weg enkel met termen als 'populisme' etc...

pi_53287176
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Zie je het niet? Als alles genivelleerd is valt er niets te klimmen.
Heel grappig maar dat is niet het geval in Nederland. Grote inkomensverschillen zijn niet alleen onrechtvaardig maar verkleinen uiteindelijk ook de sociale mobiliteit.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53287181
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:00 schreef evert het volgende:

[..]

je bent niet serieus te nemen. alles wat rutte doet wordt bij voorbaat al door jou de grond ingeboord.
feit is en blijft dat marijnissen zelfs van geel moest helpen omdat hij helemaal vastgeluld was door rutte.
feit was dat marijnissen er tot slot ook geen zin meer in had om tegen de onzinnige argumentatie van rutte in te gaan.
pi_53287330
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:00 schreef evert het volgende:

[..]

Vastgeluld door Rutte? De argumentatie van Rutte sloeg kant noch wal. Alleen maar popi jopi gezeik voor de milieuvervuilende mobiele mens en geen oplossingen behalve de accijnzen op brandstof lager, geen vliegtuigbelasting en meer asfalt. Hallo, hoe the fuck wilt hij meer asfalt kopen terwijl hij de belastingen lager wil?
pi_53287344
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Zo ongeveer, begint ie over files te ijlen, je kan wel meer asfalt leggen, maar de groei van de files is als een voortdenderende trein die niet te stoppen is. Hetzelfde riedeltje wat je al 20 jaar van de VVD hoort. Voor dan lekker rekeningrijden in ofzo.
Wat betreft meer asfalt heeft hij gewoon gelijk, alleen had dit al veel eerder moeten gebeuren. Overigens is het huidige plan voor rekeningrijden ook samen met de VVD gemaakt
pi_53287504
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat betreft meer asfalt heeft hij gewoon gelijk, alleen had dit al veel eerder moeten gebeuren. Overigens is het huidige plan voor rekeningrijden ook samen met de VVD gemaakt
Files is zo'n penetrant probleem dat er weinig aan te doen is, of je moet er echt tig miljard in pompen. Laten we eerst rekeningrijden proberen en anders meer investeringen in openbaar vervoer a la SP. Kijken of dat helpt.

Ik maak me overigens meer zorgen of er nog wel brandstof genoeg is om al die auto's de komende 20 jaar te laten rijden. Dat lijkt me een veel groter probleem dan die files. Maar je moet vooral minder accijnzen gaan heffen, dan weet je zeker dat we geen olie meer hebben over 20 jaar.
pi_53287537
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Vastgeluld door Rutte? De argumentatie van Rutte sloeg kant noch wal. Alleen maar popi jopi gezeik voor de milieuvervuilende mobiele mens en geen oplossingen behalve de accijnzen op brandstof lager, geen vliegtuigbelasting en meer asfalt. Hallo, hoe the fuck wilt hij meer asfalt kopen terwijl hij de belastingen lager wil?
Dat over die vliegbelastingen zou ik graag uitgerekend willen zien. Want kijk, er zijn twee mogelijkheden:

- Mensen gaan minder vliegen ---> waarschijnlijk in eerste instantie gat op begroting maar je hebt dan ook minder kosten en minder gezeur vanuit Brussel.
- Mensen blijven ongeveer evenveel vliegen ---> mooi belastingmeevallertje maar je hebt ook meer kosten als je de vervuiling wilt bestrijden dmw aanplanting bomen enz.

Zowel de beargumentatie van Van Geel als Rutte zat vol met gaten. Lijkt me typisch iets om even flink uit te zoeken
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_53287680
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een groot probleem in Nederland; vooral als de PvdA in de regering zit: men roept "hogere inkomens" maar men bedoelt alle inkomens die modaal of hoger zijn; dat is de grootste groep en daar is dus het meeste te graaien.
pi_53287708
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

ja, maar komt het ooit?

Van meer asfalt heeftt hij helemaal geen gelijk. Je kunt niet wegen aanleggen die 300.000 mensen in 1 uur tijdsbestek van almere naar amsterdam kan krijgen.

Er is meer nodig: ruimte om thuis te kunnen werken, variatie van werktijden, ruimere openingstijden, etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')