abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53281122
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:43 schreef the_disheaver het volgende:

[..]

Je ligt totaal je stelling niet toe. Je stelt dat de inkomsten van de koningin omhoog gaat wat je onderbouwd door een bron die verteld dat het geld wat naar de koningin en hofhouding gaat met 1.25% omhoog gaat.

Mijn vraag is dus simpel, waar haal je vandaan dat die 800.000 die de koningin krijgt als inkomsten meer is dan vorig jaar. (inflatie-gecorrigeerd natuurlijk)
Simpel, de Telegraaf zou wel erg blunderen met hun kop "KH gaat er op vooruit" als die 100.000¤ extra naar beveiliging of andere beroepskosten zou gaan.
quote:
edit. Alsjeblieft, je bron. en zie het verschil tussen jou en deze bron...
Ja ik zie het verschil, jouw bron is alleen maar duidelijker dat het idd om salarisverhoging gaat.
pi_53281254
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:28 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

"We find that flat tax reforms do not raise employment if aggregate income inequality is
maintained. If a flat tax is combined with a basic income, it can remove the poverty trap and
reduces low-skilled unemployment. Yet, it hurts overall labour-market performance. Hence, the
poverty trap seems an inevitable consequence of redistribution and reflects the lowest efficiency
cost induced by equality."
Precies wat ik zeg brandhout, waarom denk je dat landen met een vlaktax of zoals Ierland (niet helemaal een vlaktax maar een toptarief waar amper iemand inzit) juist de arbeidsmarkt wel goed presteerd? Ook gaat dit onderzoek er wel erg makkelijk vanuit dat de overheid verantwoordelijk is voor het welzijn van de mensen i.p.v. de mensen zelf, zeer sociaal democratisch dus.
[..]
pi_53281570
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:09 schreef Xith het volgende:
Ik als 'linkse rakker' ben hier echt op tegen, nivelleringen moet je niet forceren.
Populisme.

Nivelleringen zijn namelijk ALTIJD geforceerd.
pi_53281685
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:42 schreef rebel6 het volgende:
Ja ik zie het verschil, jouw bron is alleen maar duidelijker dat het idd om salarisverhoging gaat.
na, nee. Want 4 procent van 800k is nog geen 100k. Maar okey
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:21:55 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_53282902
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
Het mooie van Nederland vind ik is dat je amper dynastiën hebt. Er is veel mobiliteit mogelijk en men neemt de vele instituties die je in het buitenland ziet niet al te serieus. Ik denk dat je dat moeilijk los kunt zien van de kleine inkomensverschillen. Belastingheffing is in deze een tweesnijdend zwaard: je gaat dynastievorming tegen en met dat geld kun je er weer voor zorgen dat personen uit een minder gefortuneerd milieu meer kans hebben om te klimmen op de sociale ladder.
Zie je het niet? Als alles genivelleerd is valt er niets te klimmen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:35:22 #131
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_53283468
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:29 schreef speknek het volgende:

[..]

Kinderen zijn geen luxegoederen, maar een garantie dat je land niet instort als iedereen met pensioen gaat.
Dat is toch een luxe?

Het is namelijk geen eerste levensbehoefte (van jou) maar een tweede levensbehoefte (van je kinderen). Een kind is weldegelijk een luxe-artikel.

[ Bericht 16% gewijzigd door brooklynzoo op 18-09-2007 21:41:15 ]
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:38:21 #132
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_53283592
ik quote StefanP/Mark Steyn maar ff:

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn

En Balkenende maar janken over de zesjes-cultuur.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:52:02 #133
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_53284093
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:38 schreef brooklynzoo het volgende:
ik quote StefanP/Mark Steyn maar ff:

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn

En Balkenende maar janken over de zesjes-cultuur.
Welke staat is er ook alweer bijna bankroet? Ieder voor zich en een populist als Bush voor ons allen, dat bewijst inderdaad veel beter te werken .
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
pi_53284708
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:55 schreef Chewie het volgende:

[..]
Zodat de staatskas nog meer gespekt kan worden, verder weinig concrete maatregelen om het millieu echt te verbeteren.
[..]
500.000 huizen/bedrijfspanden isoleren in 4 jaar.
100.000 woningen die goedkoper zonnepanelen/warmtepompen etc kunnen aanschaffen.
Stimulatie om bestaande bedrijventerreinen op te knappen ipv steeds nieuwe aan te leggen.
Allemaal niet geheel voldoende naar mijn idee maar meer dan het vorige kabinet, veel meer zelfs.

zie ook http://www.vrom.nl/pagina.html?id=33453
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:08:43 #135
8369 speknek
Another day another slay
pi_53284753
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:35 schreef brooklynzoo het volgende:
Dat is toch een luxe?

Het is namelijk geen eerste levensbehoefte (van jou) maar een tweede levensbehoefte (van je kinderen). Een kind is weldegelijk een luxe-artikel.
Wat? Dat niemand meer werkt als ik 65 ben is geen eerste levensbehoefte van mij? Helemaal wel!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_53285266
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:09 schreef Xith het volgende:
Balkenende 2002:
Men moet eigen verantwoordelijkheid nemen
Nu is het zuur, het zoet komt later (..als de economie weer goed draait)

Balkenende 2007:
het kabinet beslist wat goed of slecht voor je is,
Ook al gaat de economie als een trein, we houden de boel lekker zuur met meer belastingen.
Ja maar... , in 2009/10 gaat je het echt merken in je knip hoor, dan komt het zoet.

Zo lust ik er nog wel een paar.
Wie zegt mij dat dit kabinet nog zit in 2009/10?
Wie zegt mij dat het dan nog steeds economisch voor de wind gaat?

Nou ik weet het antwoord al.
Helaas mensen, het is economisch niet zo gegaan als we dachten, we moeten weer bezuinigen om de toekomst zeker te stellen.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_53285508
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:22 schreef Mr_Memory het volgende:
Zo lust ik er nog wel een paar.
Wie zegt mij dat dit kabinet nog zit in 2009/10?
Wie zegt mij dat het dan nog steeds economisch voor de wind gaat?
Ze herhalen het geintje van Balkenende 2 .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53286787
Nova nu... wat probeert die vreselijke Rutte toch popi jopi te doen.

Begint ie te janken over de vliegbelasting... wat al een uiterst milieuvervuilende industrie is. Er zit verdomme niet eens accijns op kerosine, btw op vliegtickets, en dus komt er mooi een vliegbelasting om het een beetje te compenseren met de rest van de economie, prima toch, heel logisch, maar dat vindt Rutte allemaal maar niks .

Verder begint ie ook nog populair te doen voor de automobilist .
pi_53286827
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:58 schreef pberends het volgende:

Begint ie te janken over de vliegbelasting... wat al een uiterst milieuvervuilende industrie is. Er zit verdomme niet eens accijns op kerosine, btw op vliegtickets, en dus komt er mooi een vliegbelasting om het een beetje te compenseren met de rest van de economie, prima toch, heel logisch, maar dat vindt Rutte allemaal maar niks .

Kwam de befaamde VVD-filemeter nog ten sprake?
  dinsdag 18 september 2007 @ 23:00:34 #140
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_53286889
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:58 schreef pberends het volgende:

je bent niet serieus te nemen. alles wat rutte doet wordt bij voorbaat al door jou de grond ingeboord.
feit is en blijft dat marijnissen zelfs van geel moest helpen omdat hij helemaal vastgeluld was door rutte.
wat moet ik hier nu neerzetten?
pi_53286918
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:59 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Kwam de befaamde VVD-filemeter nog ten sprake?
Zo ongeveer, begint ie over files te ijlen, je kan wel meer asfalt leggen, maar de groei van de files is als een voortdenderende trein die niet te stoppen is. Hetzelfde riedeltje wat je al 20 jaar van de VVD hoort. Voor dan lekker rekeningrijden in ofzo.
pi_53287017
Nou, van geel gooide de redelijke argumentatie van rutte dat de verkeersgroei groter is dan de verkeersnota van uit gaat ook erg slecht weg enkel met termen als 'populisme' etc...

pi_53287176
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:21 schreef speknek het volgende:

[..]

Zie je het niet? Als alles genivelleerd is valt er niets te klimmen.
Heel grappig maar dat is niet het geval in Nederland. Grote inkomensverschillen zijn niet alleen onrechtvaardig maar verkleinen uiteindelijk ook de sociale mobiliteit.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53287181
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:00 schreef evert het volgende:

[..]

je bent niet serieus te nemen. alles wat rutte doet wordt bij voorbaat al door jou de grond ingeboord.
feit is en blijft dat marijnissen zelfs van geel moest helpen omdat hij helemaal vastgeluld was door rutte.
feit was dat marijnissen er tot slot ook geen zin meer in had om tegen de onzinnige argumentatie van rutte in te gaan.
pi_53287330
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:00 schreef evert het volgende:

[..]

Vastgeluld door Rutte? De argumentatie van Rutte sloeg kant noch wal. Alleen maar popi jopi gezeik voor de milieuvervuilende mobiele mens en geen oplossingen behalve de accijnzen op brandstof lager, geen vliegtuigbelasting en meer asfalt. Hallo, hoe the fuck wilt hij meer asfalt kopen terwijl hij de belastingen lager wil?
pi_53287344
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:01 schreef pberends het volgende:

[..]

Zo ongeveer, begint ie over files te ijlen, je kan wel meer asfalt leggen, maar de groei van de files is als een voortdenderende trein die niet te stoppen is. Hetzelfde riedeltje wat je al 20 jaar van de VVD hoort. Voor dan lekker rekeningrijden in ofzo.
Wat betreft meer asfalt heeft hij gewoon gelijk, alleen had dit al veel eerder moeten gebeuren. Overigens is het huidige plan voor rekeningrijden ook samen met de VVD gemaakt
pi_53287504
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wat betreft meer asfalt heeft hij gewoon gelijk, alleen had dit al veel eerder moeten gebeuren. Overigens is het huidige plan voor rekeningrijden ook samen met de VVD gemaakt
Files is zo'n penetrant probleem dat er weinig aan te doen is, of je moet er echt tig miljard in pompen. Laten we eerst rekeningrijden proberen en anders meer investeringen in openbaar vervoer a la SP. Kijken of dat helpt.

Ik maak me overigens meer zorgen of er nog wel brandstof genoeg is om al die auto's de komende 20 jaar te laten rijden. Dat lijkt me een veel groter probleem dan die files. Maar je moet vooral minder accijnzen gaan heffen, dan weet je zeker dat we geen olie meer hebben over 20 jaar.
pi_53287537
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:11 schreef pberends het volgende:

[..]

Vastgeluld door Rutte? De argumentatie van Rutte sloeg kant noch wal. Alleen maar popi jopi gezeik voor de milieuvervuilende mobiele mens en geen oplossingen behalve de accijnzen op brandstof lager, geen vliegtuigbelasting en meer asfalt. Hallo, hoe the fuck wilt hij meer asfalt kopen terwijl hij de belastingen lager wil?
Dat over die vliegbelastingen zou ik graag uitgerekend willen zien. Want kijk, er zijn twee mogelijkheden:

- Mensen gaan minder vliegen ---> waarschijnlijk in eerste instantie gat op begroting maar je hebt dan ook minder kosten en minder gezeur vanuit Brussel.
- Mensen blijven ongeveer evenveel vliegen ---> mooi belastingmeevallertje maar je hebt ook meer kosten als je de vervuiling wilt bestrijden dmw aanplanting bomen enz.

Zowel de beargumentatie van Van Geel als Rutte zat vol met gaten. Lijkt me typisch iets om even flink uit te zoeken
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_53287680
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Niet voor alle maatregelen, de inkomstenafhankelijke bijdrage voor kinderen wordt al snel minder vanaf 29.000E bijvoorbeeld
Dat is inderdaad een groot probleem in Nederland; vooral als de PvdA in de regering zit: men roept "hogere inkomens" maar men bedoelt alle inkomens die modaal of hoger zijn; dat is de grootste groep en daar is dus het meeste te graaien.
pi_53287708
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

ja, maar komt het ooit?

Van meer asfalt heeftt hij helemaal geen gelijk. Je kunt niet wegen aanleggen die 300.000 mensen in 1 uur tijdsbestek van almere naar amsterdam kan krijgen.

Er is meer nodig: ruimte om thuis te kunnen werken, variatie van werktijden, ruimere openingstijden, etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')