Ok, maar hij bedoelde wel: hogere inkomens relatief meer laten betalen en de lagere inkomens relatief minder. Dat lijkt best veel op nivelleren, al mag hij dat van Balkenende niet zeggen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:55 schreef Boze_Appel het volgende:
Maar het is niet hetzelfde.
Is daar een speld tussen te krijgen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:01 schreef Tomatenboer het volgende:
"Marokkanen zijn geen boedhisten, maar wel allemaal moslim"![]()
En het punt van die open deur was........?quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:01 schreef Tomatenboer het volgende:
Wilders zojuist in dat korte mini-debat, ik weet niet tegen wie hij het zei maar hij zei het volgende:
"Marokkanen zijn geen boedhisten, maar wel allemaal moslim"![]()
Dat viel me op tussen alle eenheidsworst.![]()
Dat niet alle Marokkanen moslim zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:03 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En het punt van die open deur was........?
Wel heel veel natuurlijkquote:Op dinsdag 18 september 2007 15:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat niet alle Marokkanen moslim zijn natuurlijk.![]()
Achter zijn flipperkast natuurlijkquote:Op dinsdag 18 september 2007 15:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Een balletje, we gaan samen spelen.
Waar is Zalm.
Dat Camiel Eurlings een debiel is was mij al langer duidelijk. Zo zei hij over de Betuwelijn: "Ik zou het op de precies dezelfde manier zo weer doen".quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:39 schreef Hephaistos. het volgende:
Mijn God, gelul over privaat geld en commissies die ingesteld worden. Wat een vernieuwing weer.
ja, dan heb je er verstand van.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat Camiel Eurlings een debiel is was mij al langer duidelijk. Zo zei hij over de Betuwelijn: "Ik zou het op de precies dezelfde manier zo weer doen".![]()
Ze winden er tenminste geen doekjes omheen dat gezondheid geensinds een reden is voor de verhoging van de accijns.quote:Een pijpje pils wordt zo 2,7 cent duurder, of wel 65 cent (inclusief BTW) voor een kratje met 24 flesjes. Door deze belastingmaatregel kan het kabinet afzien van het plan om de BTW voor kermissen, pretparken, sportwedstrijden en bioscopen te verhogen.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:01 schreef Red_85 het volgende:
ik kots op alle klere idioten die op de linksen hebben gestemd de afgelopen keer. ik kots op jullie. en even zoveel op dit graf kabinet.
de tyfus voor iedereen die links heb gestemd en ik hoop dat je lekker volgend jaar in een doos leeft onder een lantaarnpaal.
Wat is de andere drijfveer van de economie naast luchtvaart?quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:01 schreef Red_85 het volgende:
nergens in de wereld wordt vliegen op deze manier belast en zo gaan veel luchtvaartmaatschappijen lekker naar andere luchthavens in europa en draail je fijn een van de 2 drijfveren van je economie de nek om. nee slim om zo verder te gaan.
Geloof jij werkelijk dat Bos de komende 4 jaar een overschot zal laten zien? De lastenverzwaringen zullen de economie zeker geen goed doen en ik ben nog geen goede verklaring tegengekomen die bij een inzakkende economie het overschot blijft garanderen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 15:38 schreef Klopkoek het volgende:
Ik vond dat Bos het net goed uit legde. Dit kabinet is helemaal niet zo slecht als iedereen denkt.
Afhankelijk van de maatregel is 29000 bruto per jaar tegenwoordig al een hoog inkomen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:15 schreef Lexie het volgende:
Ik vraag me af waar het idee vandaan komt dat alleen hoge inkomens een leaseauto hebben? Als starter val ik bijvoorbeeld echt niet onder de hoge inkomens, maar heb ik wel een lease auto.
Nee niks nivelleren zei Bos, dat is namelijk een ouderwetsch woord.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:25 schreef speknek het volgende:
Jaaa meer nivelleren!
Wow, dus met je topinkomen kun je wel een hypotheek van 130.000 euro trekken. Zit je toch mooi te pimpen in een rijtjeshuis in een prachtwijkquote:Op dinsdag 18 september 2007 16:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Afhankelijk van de maatregel is 29000 bruto per jaar tegenwoordig al een hoog inkomen.
In Utrecht wordt dat hurenquote:Op dinsdag 18 september 2007 16:34 schreef Lexie het volgende:
Wow, dus met je topinkomen kun je wel een hypotheek van 130.000 euro trekken. Zit je toch mooi te pimpen in een rijtjeshuis in een prachtwijk.
Meestal ook niet, want je voldoet niet aan de inkomenseisenquote:
Niet voor niets wordt Duitsland al vijftig jaar geregeerd door de evenknie van ons kabinet.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:38 schreef keesjeislief het volgende:
Btw, als je de Nederlandse situatie zo bekijkt en vergelijkt met Duitsland, waar ik momenteel nog woon, ziet het er in NL allemaal relatief uitstekend uit hoor!
Rijtjeshuis? In Den Haag heb je daar geen rijtjeshuis voorquote:Op dinsdag 18 september 2007 16:34 schreef Lexie het volgende:
[..]
Wow, dus met je topinkomen kun je wel een hypotheek van 130.000 euro trekken. Zit je toch mooi te pimpen in een rijtjeshuis in een prachtwijk.
Pardon? De verschillende kabinetten sinds WOII laten een gemengd beeld zien van CDU/CSU (christelijk midden), FDP (liberalen) en SPD (arbeiderspartij), veel meer smaken zijn er niet hoor.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:52 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet voor niets wordt Duitsland al vijftig jaar geregeerd door de evenknie van ons kabinet.
Zo kijk ik er dus ook tegenaan. Sommige maatregelen zijn heel gunstig voor de lange termijn. Met de VVD in het kabinet lag het vizier meer op de korte termijn. Dus niet perse erg of minder maar je moet er wel rekening mee houden met je houding tegenover deze plannen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:38 schreef keesjeislief het volgende:
Wat ik er zo kort van heb meegekregen vind ik het erg verstandige keuzes hoor. Investeren in onderwijs en onderhoud van de wijken vind ik grote pluspunten en voor de toekomst van gróót belang, begrotingsoverschot is een goed teken en geeft financiële ruimte in de toekomst. Daar heb ik persoonlijk best een minieme achteruitgang in koopkracht voor over.
Btw, als je de Nederlandse situatie zo bekijkt en vergelijkt met Duitsland, waar ik momenteel nog woon, ziet het er in NL allemaal relatief uitstekend uit hoor!
Ik bedoelde dat de macht in Duitsland altijd in handen lag van de Duitse CDA en de Duitse PvdA. FDP zat inderdaad in meer kabinetten dat ik dacht, maar leek me nooit echt een partij van grote betekenis.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:09 schreef keesjeislief het volgende:
Pardon? De verschillende kabinetten sinds WOII laten een gemengd beeld zien van CDU/CSU (christelijk midden), FDP (liberalen) en SPD (arbeiderspartij), veel meer smaken zijn er niet hoor.
Ben het er wel mee eens dat het goed is om die pauperbuurten (oh wacht, probleemwijkenquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Zo kijk ik er dus ook tegenaan. Sommige maatregelen zijn heel gunstig voor de lange termijn. Met de VVD in het kabinet lag het vizier meer op de korte termijn. Dus niet perse erg of minder maar je moet er wel rekening mee houden met je houding tegenover deze plannen.
Echt, Bos legde het heel goed uit op de TV.
Het klopt dat de liberalen nooit echt groot zijn geworden in DL. Nu zijn die ook m.i. minder vergelijkbaar met de VVD hoor, zeker met de VVD van de laatste jaren, de FDP is een échte liberale partij. De kabinetten Kohl, tussen '82 en '98, bestonden uit CDU, CSU en FDP. Dat zou je toch behoorlijk liberaal rechts kunnen noemen en zeker veel minder vergelijkbaar met ons huidige kabinet.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat de macht in Duitsland altijd in handen lag van de Duitse CDA en de Duitse PvdA. FDP zat inderdaad in meer kabinetten dat ik dacht, maar leek me nooit echt een partij van grote betekenis.
Kinderen zijn geen luxegoederen, maar een garantie dat je land niet instort als iedereen met pensioen gaat.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:20 schreef SilentChaos het volgende:
Kinderen is net als andere luxe artikelen: Als je het niet kan betalen, moet je het niet nemen...simple as that
Er moet iets gebeuren om de geboortecijfers omhoog te krijgen, anders blijven we in de problemen zitten met een te scheve verhouding tussen werkenden en ouderen. Anderzijds geloof ik niet dat er veel aan te doen is. Ik heb altijd het idee dat maatregelen als kinderbijslag hoger opgeleiden die geen kinderen willen echt niet zullen overhalen, maar terecht komen bij luitjes voor wie dat geld wél een belangrijke reden is. Je kunt je afvragen of dat een gewenste ontwikkeling is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:20 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Maar dat niet meegerekend stoor ik mij erg aan het feit dat je als vrijgezel krom moet liggen om op jezelf te wonen...Voor alleenstaanden is het niet makkelijk in NL, en dan heb ik het helemaal NIET over sociale druk, maar gewoon over de lasten...
Gezinnen met kinderen krijgen het beter.....fijn.....Dat helpt tegen de overbevolking en het volle NL...
Kinderbijslag....buiten dat het een Hitler idee is geweest, vind ik dfat je pas kinderen moet nemen op het moment dat je er zelf voor kan zorgen![]()
Ik heb geen zin om geld te betalen voor andermans kind terwijl ik ze zelf niet wil of niet kan krijgen bijvoorbeeld...Kinderen is net als andere luxe artikelen: Als je het niet kan betalen, moet je het niet nemen...simple as that
Zoals brood.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:29 schreef speknek het volgende:
[..]
Kinderen zijn geen luxegoederen, maar een garantie dat je land niet instort als iedereen met pensioen gaat.
De geboortegolf is niet het enige effect hoor, ook teruglopende geboortecijfers en steeds langer levende ouderen zorgen ervoor dat de verhouding aan ouderen steeds groter wordt, zie bijv. bron, met alleen het verdwijnen van de babyboomers zijn we er niet...quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:52 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Zoals brood.
Maar we komen helemaal geen kinderen te kort. Er zijn er 60 jaar geleden te veel geboren en dat is over dertig jaar weer opgelost.
Kijk eens, tot op het jaar juist! Nu nog kinderen gaan kweken heeft niet zo heel veel zin.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:02 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
De geboortegolf is niet het enige effect hoor, ook teruglopende geboortecijfers en steeds langer levende ouderen zorgen ervoor dat de verhouding aan ouderen steeds groter wordt, zie bijv. bron, met alleen het verdwijnen van de babyboomers zijn we er niet...
Geboortecijfer is overigens stabiel sinds '75/'80. Dat is geen enkel probleem. Dat mensen langer blijven leven betekent ook dat mensen langer gezond blijven en dus langer kunnen werken. In ieder geval, meer kinderen erbij betekent dat je het probleem uitstelt én verergert.quote:Volgens deze prognose vindt in de Nederlandse bevolking vergrijzing plaats tot 2037
Haha, waarom niet het zinnetje erachter ook meenemen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:06 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Kijk eens, tot op het jaar juist!
[..]
Geboortecijfers zijn overigens stabiel. Dat is geen enkel probleem. Dat mensen langer blijven leven betekent ook dat mensen langer gezond blijven en dus langer kunnen werken. In ieder geval, meer kinderen erbij betekent dat je het probleem uitstelt én verergert.
Daar ging het mij om, niet alleen de vergrijzing an sich maar de gehele demografische verandering die ons wat dat betreft te wachten staat, daar had ik me misschien beter moeten uitdrukkenquote:Maar ook in de lange periode daarna zal de bevolkingssamenstelling dramatisch anders zijn dan de periode tot 2007, met een veel groter aandeel van ouderen en een grotere demografische druk.
Tja, alle hogere inkomens moeten inleveren, behalve de hoge ambtenaren!quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:33 schreef rebel6 het volgende:
Iedereen inleveren of op de nullijn?
Welnee!
http://www.telegraaf.nl/b(...)p_vooruit.html?p=9,2
En dan nog zo'n neutraal mogelijk berichtje ook. Ze gaan er maar "iets" op vooruit.
IETS? 100.000¤!!!
En nee oranjefans, dat geld is niet voor gestegen beroepskosten, maar echt een ordinaire loonsverhoging.
uhhh, ook ambtenaren vallen onder de inkomstenbelasting, dus het maakt geen flikker uit of je 100.000 als ambtenaar verdiend of als werknemer van een commerciel bedrijf.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:49 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Tja, alle hogere inkomens moeten inleveren, behalve de hoge ambtenaren!![]()
En daar gaat het oranjesalaris mee mee idd.
Bron van je uitlating?quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:33 schreef rebel6 het volgende:
En nee oranjefans, dat geld is niet voor gestegen beroepskosten, maar echt een ordinaire loonsverhoging.
Dat is inderdaad een probleem ja...Ik zie alleen maar de grootste kansloze klapmongolen met een stuk of 4 van die kutkoters rondlopen...80% daarvan belandt bij het VMBO en dat is juist niet het volk waar ze in dit zogenaamde "kennisland" op zitten te wachten...quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:33 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Er moet iets gebeuren om de geboortecijfers omhoog te krijgen, anders blijven we in de problemen zitten met een te scheve verhouding tussen werkenden en ouderen. Anderzijds geloof ik niet dat er veel aan te doen is. Ik heb altijd het idee dat maatregelen als kinderbijslag hoger opgeleiden die geen kinderen willen echt niet zullen overhalen, maar terecht komen bij luitjes voor wie dat geld wél een belangrijke reden is. Je kunt je afvragen of dat een gewenste ontwikkeling is.
Op zich is dat niet zo heel moeilijk hoor. In principe alles behalve fysiek zwaar werk. 65+ is niet zo zielig meer.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:21 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Daar ging het mij om, niet alleen de vergrijzing an sich maar de gehele demografische verandering die ons wat dat betreft te wachten staat, daar had ik me misschien beter moeten uitdrukken. Feit is in ieder geval dat er naar verhouding meer ouderen komen. Ouderen dankzij betere gezondheid langer door laten werken is een bijdrage aan een oplossing, maar daar zitten ook wat haken en ogen aan. Je kunt 'blue collars' moeilijk vragen nog wat langer door te werken
Ja, inderdaad. Als ik ondernemer was zou ik ook huiverig zijn. Als 'ie ziek wordt zit je financieel met de gebakken peren.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:21 schreef keesjeislief het volgende:
, en de vraag is of werkgevers wel zitten te wachten op die dure extra jaren (als je nu al ziet hoe lastig het is, ondanks de krapte op de arbeidsmarkt, voor ouderen om een baan te vinden. Daar kan natuurlijk nog een mentaliteitsverandering optreden in de loop van de tijd).
Is dat zo?quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:21 schreef keesjeislief het volgende:
Wat de geboortecijfers betreft, hoger opgeleiden krijgen steeds minder kinderen. En da's niet best, zou ik zo zeggen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |