Weinig schokkends in de troonrede. De belasting gaat omhoog, we gaan sparen voor de toekomst en we blijven ons inzetten voor de zwakkeren in de samenleving.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:00 schreef Hephaistos. het volgende:
Het hele verhaal draait er om dat er wél aan nivellering wordt gedaan, maar dat ontkent ie 'omdat het zo'n ouderwets begrip is'...Noem het beestje dan ook gewoon bij de naam zeg, alsof mensen hier niet doorheen prikken!
Denk dat het meer ligt dat afkraken simpelweg populairder is dan er mee zijn. Niet zozeer dat de kranten rechts zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:21 schreef Klopkoek het volgende:
Het is opvallend hoe eensgezind te kabinetsplannen worden weggehoond. De gratis kranten De Pers, Metro en Spits kraken dit kabinet helemaal af (logisch, het zijn rechtse kranten en afhankelijk van adverteerders). Het is een teken aan de wand.
Klopt, het er mee eens zijn heeft geen nieuwswaarde. Het is natuurlijk ook de functie van de pers om lekker kritisch te zijn en te chargeren.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:24 schreef the_disheaver het volgende:
Denk dat het meer ligt dat afkraken simpelweg populairder is dan er mee zijn. Niet zozeer dat de kranten rechts zijn.
Ik denk dat adverteerders het niet leuk zullen vinden als er rabiaat linkse taal erin komt te staan. Kijk bijv De Pers vandaag eens.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:24 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Denk dat het meer ligt dat afkraken simpelweg populairder is dan er mee zijn. Niet zozeer dat de kranten rechts zijn.
Waar? Op Nederland 1?quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:30 schreef borisz het volgende:
Wilders is weer op dreef
quote:Balkenende pleit voor loonmatiging
(Novum) - Premier Jan Peter Balkenende (CDA) roept op tot een gematigde loonkostenontwikkeling. Dat zei hij tijdens zijn persconferentie over de eerste begroting die zijn vierde kabinet dinsdag presenteert. De premier reageert daarmee op de eis van vakcentrale FNV, die voor komend jaar bij de cao-onderhandelingen een loonsverhoging van drieënhalf procent heeft aangekondigd.
Wat de FNV betreft, staan alle seinen op groen. "Het wordt tijd dat werknemers het zoet van de aantrekkende economie in hun loon kunnen terugzien", stelde cao-coördinator Wilna Wind van de FNV maandag. Balkenende wilde dinsdag niet inhoudelijk ingaan op de eis. In meer algemene termen wilde hij wel kwijt dat het verstandig is om 'altijd goed rekening te houden met een gematigde loonkostenontwikkeling'.
Balkenende verwees naar de tweede helft van de jaren negentig, toen 'de bomen tot in de hemel groeiden' en de lonen fors stegen. Toen de recessie inzette, ontstonden problemen. "Die les moeten we trekken", zei de premier. Voor de komende cao-onderhandelingen zei Balkenende te vertrouwen op de 'verstandige' sociale partners.
Das meestal wel in goede handen hoorquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:37 schreef NLweltmeister het volgende:
Het meest opvallende is natuurlijk een begrotingsoverschot,met een Mininister van Financien van de Potverteren van de Arbeid
Ach de minister van de zogenaamd financiele solide VVD lukte dat zelden of nooit. Het imago zegt niet zoveel dus.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:37 schreef NLweltmeister het volgende:
Het meest opvallende is natuurlijk een begrotingsoverschot,met een Mininister van Financien van de Potverteren van de Arbeid
Al was dat al wel verwacht door de vorige minister van fin voor dit jaar.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach de minister van de zogenaamd financiele solide VVD lukte dat zelden of nooit. Het imago zegt niet zoveel dus.
Dat ligt een beetje aan hoe het overschot tot stand komt, onder Den Uyl liepen de uitgaven al de spuigaten uit en kon het door slechte maatregelen (aardgascontracten) nog redelijk positief uitgelegd worden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Das meestal wel in goede handen hoorBij Kok en Den Uyl was dat ook in goede handen.
ja maar die schoof nog net even creatief met een paar postjes zodat z'n vorige jaar positiever uitkwam met de verkiezingen in november.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:49 schreef Chewie het volgende:
[..]
Al was dat al wel verwacht door de vorige minister van fin voor dit jaar.
Het was toch vooral geen stijging van de koopkracht?quote:Toch knap om zoveel mensen er op achteruit te laten gaan met deze economie.
Maar het is niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:51 schreef ijsbrekertje het volgende:
Na een paar minuten geeft Tichelaar toe dat nivelleren hetzelfde is als eerlijk delen.
Die aardgascontracten is een eigen leven aan het leiden. In feite is ons gas zo goedkoop verpatst vanwege druk uit de Navo. Een deel van die contracten zijn nog onder Luns bevestigd.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:51 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat ligt een beetje aan hoe het overschot tot stand komt, onder Den Uyl liepen de uitgaven al de spuigaten uit en kon het door slechte maatregelen (aardgascontracten) nog redelijk positief uitgelegd worden.
quote:Kok vond ik overigens geen slechte
Dat is vrij standaard, indien mogelijk natuurlijk, en niet partij gebondenquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
ja maar die schoof nog net even creatief met een paar postjes zodat z'n vorige jaar positiever uitkwam met de verkiezingen in november.
Zelf merk ik er waarschijnlijk ook niet zo gek veel van (voordeel van een cao loze baan), al krijg ik wel last van de extra bijtelling voor mijn leaseauto, maar werkenden gaan er eerder op achteruit dan vooruit.quote:Het was toch vooral geen stijging van de koopkracht?
Maar goed ik merk daar niks van mijn koopkracht stijgt wel.
Oh dat zeker. Maar ook de vorige min. v. financien had met tegenvallers te kampen gehad vanwege nieuw beleid en het vooruitschuiven van baten en achteruitschuiven van kostenquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is vrij standaard, indien mogelijk natuurlijk, en niet partij gebonden![]()
[..]
[..]
dan moeten FNV en CNV wat beter hun best gaan doenquote:Zelf merk ik er waarschijnlijk ook niet zo gek veel van (voordeel van een cao loze baan), al krijg ik wel last van de extra bijtelling voor mijn leaseauto, maar werkenden gaan er eerder op achteruit dan vooruit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |