Ik zal het langzaam spellen, zodat je het hopelijk kunt volgen...quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:22 schreef AlphaOmega het volgende:
En jij bent een homofiele steward, neem ik aan?
goed begin weerquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:26 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ik zal het langzaam spellen, zodat je het hopelijk kunt volgen...
L...E...Z...E...N...!
Prettige dag verder...
Ik doe mijn best het niveau constant te houden met de vorige edities, is ook niet makkelijkquote:
http://www.scramble.nl/mil/show/showdates/showdates_eur.htmquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:36 schreef Fillipe het volgende:
Om even terug te komen op dat TAP airshow filmpje. Worden er in Nederland eigenlijk veel van die shows gegeven? Hoor er eigenlijk weinig over.
http://uk.youtube.com/watch?v=xE1rE2vxUyMquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:11 schreef Fillipe het volgende:
Olá
http://www.youtube.com/watch?v=tj33kStdpEs
Autokinese alert!1quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:41 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ja nou, ik zag iets vliegen, had mijn bril niet op dus kon het niet identificeren.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:41 schreef YellowLedbetter het volgende:
Ja nou, ik zag iets vliegen, had mijn bril niet op dus kon het niet identificeren.
Blijft ook naar volk om rond te vliegen.. Zodra ze een stap buiten Noorwegen zetten, zijn ze al dronken...quote:Op woensdag 19 september 2007 13:38 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.nu.nl/news/124(...)_na_op_Schiphol.html![]()
Ik snap dit bericht eigenlijk niet, want sinds de afhandeling helemaal anders is geworden op Schiphol hebben ze toch een band die alleen maar de koffers op de band beneden zet? M.a.w. de koffers gaan alleen eruit en niet terug erdoor aangezien de band eronder ovaal is?quote:Op woensdag 19 september 2007 13:38 schreef Koploperkopper het volgende:
http://www.nu.nl/news/124(...)_na_op_Schiphol.html![]()
Het is wel volkomen uit de toon. Maak er dan sharkeyes van oidquote:Op donderdag 20 september 2007 16:19 schreef Koploperkopper het volgende:
Hmmm, dan zal het wel een onderdeel van het kleurenschema zijn.
Yep, eindelijk het kut IFR blok afgesloten en nu bezig met Basic Warfighting Skills, lekker op 50ft contourvliegen.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:29 schreef Public_NME het volgende:
Zo knaakjes, iemand nog leuke dingen gedaan de laatste zeit?
Op alle kisten? Lopen ze wat achter met hun onderhoudquote:Op donderdag 20 september 2007 21:54 schreef mcDavid het volgende:
Misschien was de lak op en zit er rode primer op?
Het zijn moeilijke tijden voor de luchtvaart!quote:Op vrijdag 21 september 2007 07:52 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Op alle kisten? Lopen ze wat achter met hun onderhoud
whehehe iddquote:Op donderdag 20 september 2007 13:44 schreef The_stranger het volgende:
Transavia laat koffers achter wegens regen
Alsof je voor vertrek gaat vertellen dat je alle koffers achterlaat..
Mwaah, er zitten pareltjes tussen hoor:quote:Op zaterdag 22 september 2007 03:50 schreef Mojave het volgende:
[..]
whehehe idd![]()
De reacties op frontpage vielen me nog behoorlijk mee trouwens![]()
quote:Wat een onzin, ze hebben bij boeing/airbus echt wel ff nagerekend of zon vliegtuig bij maximale belasting nog veilig kan landen op een natte baan
En die dingen remmen zowieso niet met hun wielen maar met hun motoren, dus een fatsoenlijke piloot moet op een wat gladdere baan ook prima kunnen landen.
Zou je denken?quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Het zijn moeilijke tijden voor de luchtvaart!
Ja, Boeing heeft de productieslots maar tot 2012 vol ofzo en Airbus doet het al niet veel minder met de A330quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:12 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Het zijn moeilijke tijden voor de luchtvaart!
quote:Op zaterdag 22 september 2007 09:35 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Mwaah, er zitten pareltjes tussen hoor:
[..]
![]()
of:quote:
quote:Hmmmzz... Een kennis van mij werkt als groundstewart op een gerenommeerde luchtvaartmaatschappij. Dit soort verhalen en ook die zoals ''wegens een medische reden hebben we deze week een tussenlanding moeten maken, alle vluchten zijn hierdoor opgeschoven, vandaar deze vertraging vandaag.''
Eén ding: allemaal kutsmoezen. In werkelijkheid hebben ze gewoon reparaties aan de motoren moeten uitvoeren of moeten wachten op nieuwe onderdelen.
Ook een mooie, alsof KLM je bagage niet wegtovert als het moet.quote:Wat een gezeik om niets!
Als je niet van dit soort verrassingen wilt moet je met KLM reizen. Van een prijsvechter moet je geen uitmuntende service verwachten.
Nee, wij hebben een apart apparaat bij ons wat koffers kleiner maakt en veel lichter. Dus wij kunnen veel meer kwijt, het is alleen dat dat apparaat nogal duur is... En in het uiterste geval hebben we een uitzonderingspositie op het gebied van imperials... Kan toch nog een koffer of 30 mee op het dak.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:35 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ook een mooie, alsof KLM je bagage niet wegtovert als het moet.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:41 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nee, wij hebben een apart apparaat bij ons wat koffers kleiner maakt en veel lichter. Dus wij kunnen veel meer kwijt, het is alleen dat dat apparaat nogal duur is... En in het uiterste geval hebben we een uitzonderingspositie op het gebied van imperials... Kan toch nog een koffer of 30 mee op het dak.
Dat schijnt dat de reden te zijn dat air france KLM wilde hebben, omdat dat goed hun concept van aanhangwagen aanvult...
Mmm en weer een cargobak...quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:54 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding]
Nog een rood raam.
Da's dan toch de nooduitgang gok ik, er is een heel stel regels voor hoeveel nooduitgangen e.d. je moet hebben.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Mmm en weer een cargobak...
no shitquote:Op zaterdag 22 september 2007 09:35 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Mwaah, er zitten pareltjes tussen hoor:
[..]
![]()
Kan ik hier de conclusie aan verbinden dat alle cargopiloten hoeren zijn? Aangezien ze achter een rood raam werken...quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:54 schreef Koploperkopper het volgende:
[afbeelding]
Nog een rood raam.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:57 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Kan ik hier de conclusie aan verbinden dat alle cargopiloten hoeren zijn? Aangezien ze achter een rood raam werken...
![]()
Ja maar in een cargobak zitten ook maar 2 hooguit 4 man, dan heb je iets minder nooduitgangen nodig dan voor 400 man.quote:Op zaterdag 22 september 2007 12:28 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Da's dan toch de nooduitgang gok ik, er is een heel stel regels voor hoeveel nooduitgangen e.d. je moet hebben.
Klopt, maar schijnbaar kan je dan de normale ingang niet gebruiken oidquote:Op zaterdag 22 september 2007 23:58 schreef Alternate het volgende:
[..]
Ja maar in een cargobak zitten ook maar 2 hooguit 4 man, dan heb je iets minder nooduitgangen nodig dan voor 400 man.
ja kloten man, ik werd vorige week opgeroepen voor een Egypte terwijl ik eigenlijk dingen had gepland!quote:Op maandag 24 september 2007 12:15 schreef The_stranger het volgende:
Grrr, wat snappen die mensen van het bedrijf waar ik werk niet? Reserve/standby staan betekent dat je niet genoeg vrij gehad hebt en dat je dus niet gebeld mag worden voor een opdracht. Zeker niet als dit de eerste dag na 3 weken vakantie is...
En wat doen ze?
Mag ik weer op komen draven..
![]()
Die had ik al gepost op de vorige paginaquote:Op maandag 24 september 2007 11:32 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)_met_een_airbus.html
quote:Op maandag 24 september 2007 13:03 schreef Mojave het volgende:
ow ja:
http://www.youtube.com/watch?v=V5Km9_5VrS4
quote:* This video has been removed due to terms of use violation.
quote:Op maandag 24 september 2007 14:41 schreef Public_NME het volgende:
[..]
Die had ik al gepost op de vorige pagina![]()
Maak maar een knutseltopicquote:Op maandag 24 september 2007 22:12 schreef Jarold het volgende:
ik doe aan modelvliegen, hoor ik hier ook?
Inderdaad. U vliegt net zo goed als die spotterts; niet. Veel plezier op de knutselplekquote:Op maandag 24 september 2007 22:29 schreef Jarold het volgende:
[..]
naja zeg
ik vlieg net zo goed als jij
Was je er nou nóg niet achter dat ik een klootzak wasquote:Op dinsdag 25 september 2007 00:17 schreef Lightning_NL het volgende:
Nou nou nou, zo hard hoeft nou ook weer niet. Maarruh, Jarold, hoe kom je erbij om die vraag te stellen?
Ik doe aan simulator vliegen, hoor ik hier ook?quote:Op maandag 24 september 2007 22:12 schreef Jarold het volgende:
ik doe aan modelvliegen, hoor ik hier ook?
Als je het professioneel aanpakt wel.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:56 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Ik doe aan simulator vliegen, hoor ik hier ook?
Is dit zoals het gaat in de 'vliegers wereld' ??quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:17 schreef Lightning_NL het volgende:
Nou nou nou, zo hard hoeft nou ook weer niet. Maarruh, Jarold, hoe kom je erbij om die vraag te stellen?
Ja, het is net zo'n ballerig wereldje als dat van studenten. Maar IRL zijn piloten hele toffe mensen hoor[quote:Op dinsdag 25 september 2007 02:25 schreef Jarold het volgende:
[..]
Is dit zoals het gaat in de 'vliegers wereld' ??
Klopt, je vliegt alleen niet zelf. Ik vlieg ook wel 's met een modelletje, maar da's imho toch veel minder leuk. Uiteraard, iedereen zijn hobby, maar dit is een vliegenierstopic, geen topic voor mensen die iets met lift doen. Als dat zo was had ik aan mijn studie (LR) genoeg om hier te posten..quote:Ik vlieg omdat ik een object bestuur wat ook met lift e.d. te maken heeft. Dus ik ben met dezelfde dingen bezig als mensen in een echt vliegtuig. Vandaar
Neem niet alles even serieusquote:Jammer dat jullie je zo uniek opstellen hoor.
Je staat op de grond, en bestuurt een stuk speelgoed. Vandaar.quote:Op dinsdag 25 september 2007 02:25 schreef Jarold het volgende:
[..]
Ik vlieg omdat ik een object bestuur wat ook met lift e.d. te maken heeft. Dus ik ben met dezelfde dingen bezig als mensen in een echt vliegtuig. Vandaar
Loop je mijn nou voor spotter uit te schelden?quote:Op maandag 24 september 2007 23:58 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Inderdaad. U vliegt net zo goed als die spotterts; niet. Veel plezier op de knutselplek![]()
This video has been removed by the user.quote:Op dinsdag 25 september 2007 12:57 schreef Mojave het volgende:
daaaaaar istie weer
http://www.youtube.com/watch?v=q6CFXv2ZxDY
ik heb een face-lift gehad. ben ik nu ook vliegenier?quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:35 schreef Koploperkopper het volgende:
Ik ben een liftmonteur, dus ik doe iets met lift, ben ik nu een vliegenier?
Zeg maar dag tegen je ledematen. Wat een bizar verhaal zeg.quote:Een Russische tiener heeft een twee uur durende reis in het landingsgestel van de vleugel van een Boeing 737 overleefd. De 15-jarige jongen landde bevroren in Moskou.
Andrei zou van huis in Siberië zijn weggelopen. Het is een wonder dat hij de 1300 kilometer lange reis heeft overleefd, met temperaturen van vijftig graden Celcius onder nul en snelheden van negenhonderd kilometer per uur.
Hulpverleners hadden grote moeite om Sergeis jas en schoenen uit te trekken omdat zijn ledematen diepgevroren waren. Hij wordt in het ziekenhuis behandeld voor zware bevriezing.
Om verwarring met de letter J te voorkomen.quote:Op woensdag 26 september 2007 11:52 schreef Koploperkopper het volgende:
Hmm, valt me nu net pas op, waarom wordt de letter I overgeslagen bij de stoelenindeling?
Morgen.quote:
Wel jammer dat het een MD11 is en geen 772... Hoewel een MD11 wel een koningkist is om te zien.quote:
Deze doet t wel: http://www.nelsok.com/video/cockpit_fun_video_clipquote:Op maandag 24 september 2007 13:03 schreef Mojave het volgende:
ow ja:
http://www.youtube.com/watch?v=V5Km9_5VrS4
Als het nou nog een lekker wijf was.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:41 schreef cheukert het volgende:
[..]
Deze doet t wel: http://www.nelsok.com/video/cockpit_fun_video_clip
tevens tvp
Die heeft echt heel hard een piemel nodig.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:41 schreef cheukert het volgende:
[..]
Deze doet t wel: http://www.nelsok.com/video/cockpit_fun_video_clip
tevens tvp
Veel plezier in YVR!quote:Op donderdag 27 september 2007 11:32 schreef Koploperkopper het volgende:
Gegroet jonge lui, tot de 9e.
Babyschermen? Vind ze nog groot, zeker als je ziet wat er op geprojecteerd wordt... Een boel zwart met een klein beetje info...quote:Op donderdag 27 september 2007 20:30 schreef -marz- het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst van m'n leven een F50 van binnen gezien.
Kleine baby schermpjes (l) en veel metertjes.
En? was het eng??quote:Op donderdag 27 september 2007 20:30 schreef -marz- het volgende:
Ik heb vandaag voor het eerst van m'n leven een F50 van binnen gezien.
Kleine baby schermpjes (l) en veel metertjes.
Die dikke van gisteren zekerquote:Op zondag 30 september 2007 19:58 schreef mcDavid het volgende:
Tieten.
Het zijn maar vliegtuigjesquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 01:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Het niveau ligt hier wel triest laag eigenlijk he...
Ja, redelijk maar dat hoort zo.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 01:51 schreef Lightning_NL het volgende:
Het niveau ligt hier wel triest laag eigenlijk he...
Of laat ons met je tieten spelen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 02:45 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Jij bent ook maar een vrouw. Ga maar lekker met je make up spelen![]()
Ik heb besloten om mijn vliegopleiding ergens anders te doen. jaja wat een shock heh. Voor details pm je me maar. Dus ik vrees dat je me moet missen.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:08 schreef YellowLedbetter het volgende:
Cheuk, wanneer kom je op de kls? het duurt
WTF!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:36 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ik heb besloten om mijn vliegopleiding ergens anders te doen. jaja wat een shock heh. Voor details pm je me maar. Dus ik vrees dat je me moet missen.
de 12de van de volgende maand men!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 19:27 schreef cheukert het volgende:
woei dat gaat snel
wanneer ga je richting ze joenaaitetsteeds?
Waar dan?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 17:36 schreef cheukert het volgende:
[..]
Ik heb besloten om mijn vliegopleiding ergens anders te doen. jaja wat een shock heh. Voor details pm je me maar. Dus ik vrees dat je me moet missen.
Al Queda Flight Academyquote:
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 17:46 schreef The_stranger het volgende:
Net het simulator gedeelte van de LCY training achter de rug. Toch grappig dat 2,5' steiler aanvliegen best een groot verschil maakt...
Dan kan jij zo'n virtuele al qaeida flight academy oprichtenquote:
Niet echt, de JAA schrijft voor dat je voor een steep approach getrained moet worden, hoe is dan aan de luchtvaartmaatschappij en de controlerende instantie. (IVW) KLC laat je dan een simsessie doen plus 4 vluchten met instructeur, maar VLM kan het best anders ingevuld hebben, al zal het wel op hetzelfde neer komen. Er komt niets in je brevet oid.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 21:45 schreef SnowBite het volgende:
moet je daar een speciale rating voor hebben ofzo?
quote:Op zondag 7 oktober 2007 21:32 schreef starla het volgende:
Misschien wel een hele theoretische vraag over vliegen, maar...
wat is de maximale liftcoefficient?
Liftcoefficient is een dimensieloos getal wat gerelateerd is aan de lift, dynamische druk (luchtdichtheid en snelheid) en oppervlak van het vleugeloppervlak. De maximum liftcoefficient is het punt waar deze niet meer toeneemt bij toenamen van deze factoren.quote:Op zondag 7 oktober 2007 22:14 schreef starla het volgende:
Misschien wel een hele theoretische vraag over vliegen, maar...
wat is de maximale liftcoefficient?
Iemand?![]()
Maar wat is die maximale liftcoefficient dan? In ieder geval niet 1 wat hiervoor beweerd werd.quote:Op maandag 8 oktober 2007 08:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Liftcoefficient is een dimensieloos getal wat gerelateerd is aan de lift, dynamische druk (luchtdichtheid en snelheid) en oppervlak van het vleugeloppervlak. De maximum liftcoefficient is het punt waar deze niet meer toeneemt bij toenamen van deze factoren.
[ afbeelding ]
Cl is de liftcoefficient
De liftcoefficient wordt meestal bepaald door simpelweg testen en meten...
Bij gelijkblijvend vleugeloppervlak en luchtdichtheid maar afnemende snelheid, zal de liftcoefficient moeten toenemen om de lift gelijk te houden. Dit kun je doen door de invalshoek te vergroten, maar ook door flass te geven (wat zowel een invalshoekvergroting geeft als een oppervlakvergroting) Dat kan tot een bepaald punt waar je de maximale liftcoefficient hebt, daarna volgt een stall...
[ afbeelding ]
Spit de wiki over flaps ff door. 3 is in de praktijk wel de maxquote:Op maandag 8 oktober 2007 20:47 schreef starla het volgende:
[..]
Maar wat is die maximale liftcoefficient dan? In ieder geval niet 1 wat hiervoor beweerd werd.
[ afbeelding ]
Als je die met de volgende getallen invult:
L=615N (vliegtuigje van 62.76kg)
p= 1.23 (zeeniveau)
v= 10m/s
A=10m2
Krijg je: Cl = 1
Maar als je nu met dezelfde parameters een 6150N groot vliegtuig de lucht in krijgt, dan is je Cl opeens 10. Maar dan is mijn vraag eigenlijk: in hoeverre is dit fysisch mogelijk?
Volgens mij kun je er geen maximum getal aan hangen, dat hangt helemaal af van het gebruikte vleugelprofiel, de atmosferische omstandigheden en snelheid...quote:Op maandag 8 oktober 2007 20:47 schreef starla het volgende:
[..]
Maar wat is die maximale liftcoefficient dan? In ieder geval niet 1 wat hiervoor beweerd werd.
Dank voor het handige programmaatje, maar ik vrees dat ik er nu helemaal niets meer van snap;quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 09:04 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Volgens mij kun je er geen maximum getal aan hangen, dat hangt helemaal af van het gebruikte vleugelprofiel, de atmosferische omstandigheden en snelheid...
Hier kun je een beetje spelen met die parameters en kijken wat je Cl doet....
De Cl is ook onafhankelijk van hoogte, snelheid enz. Ieder profiel heeft bij een bepaald Reynoldsgetal een maximale liftcoefficient. Lift is een gevolg van je liftcoefficient; niet andersom...quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 18:47 schreef starla het volgende:
[..]
Dank voor het handige programmaatje, maar ik vrees dat ik er nu helemaal niets meer van snap;
In het programmaatje is de Cl alleen afhankelijk van de vorm en hoek. Snelheid, oppervlakte, hoogte en dergelijke veranderen niets aan de Cl, terwijl dat juist dé parameters zijn om de Cl in de volgende formule te berekenen:
[ afbeelding ]
![]()
MD11 toch? Hoe was het in CA?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 18:24 schreef Koploperkopper het volgende:
Jetlag
Lekker 15 uur geslapen.
Wel pijn in m'n rug van m'n kleine persoonlijke ruimte gister 10 uur lang.
Jup, PH-KCK op de heenweg, PH-KCI op de terugweg allebei een volle bak.quote:
De zon draait niet om de US heen hoor, de Canadezen hebben Thanksgiving op de 8e gehad.quote:Op woensdag 10 oktober 2007 20:49 schreef Lightning_NL het volgende:
Thanksgiving duurt dacht ik nog wel effe.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 02:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh ja, zo zat jetlag ook in elkaar, ben nu klaar wakker en heb net een uur geprobeerd om in slaap te komen.
Gewoon een nachtje doorhalen, 's avonds rond een uur of 6 gaan slapen en je wekker op 0800 zetten.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 02:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh ja, zo zat jetlag ook in elkaar, ben nu klaar wakker en heb net een uur geprobeerd om in slaap te komen.
Maandag op dinsdag via Parijs naar Hong Kong gegaan., uurtje of 3 geslapen in t vliegtuig. Dinsdagavond normaal kunnen slapen in Hong Kong. Gisternacht echter sliep ik om 1 uur en werd om 4 uur 's nachts weer wakkerquote:Op donderdag 11 oktober 2007 02:23 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh ja, zo zat jetlag ook in elkaar, ben nu klaar wakker en heb net een uur geprobeerd om in slaap te komen.
Fantastisch hequote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:07 schreef cheukert het volgende:
[..]
Maandag op dinsdag via Parijs naar Hong Kong gegaan., uurtje of 3 geslapen in t vliegtuig. Dinsdagavond normaal kunnen slapen in Hong Kong. Gisternacht echter sliep ik om 1 uur en werd om 4 uur 's nachts weer wakkerIk ga straks maar richting bed (nu 2206) Moet morgen weer vroeg op
Het ligt er echt aan hoeveel tijdszones je doorgaat, mijn ervaring is dat het met 6 tijdszones nog wel te doen is. Meer dan dat is het echt moeilijk... Wat dat betreft is het wel lekker dat bijvoorbeeld Zuid Afrika in bijna dezelfde tijdszone ligt, ook al is het 12u vliegen!quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:22 schreef Alternate het volgende:
Het is maar net hoe je je zelf laat vernachellen door die jetlag.t.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:36 schreef Mojave het volgende:
4x om 0400 lokaal melden, daar word je pas gaar van.
Dat heb ik komende week weerquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:36 schreef Mojave het volgende:
4x om 0400 lokaal melden, daar word je pas gaar van.
quote:Has anyone ever had any "ghostly encounters" on any flights. I know the stories of Eastern 401, but I've never actually had a ghostly encounter. When I flew DL some 3 years back, I felt a little uneasy on my MD-88 flight. I wasn't sure why, but when I disembarked, I logged the reg, and continued on my way. It wasn't until I did some research that I found.....
..THIS http://www.ntsb.gov/publictn/1998/AAR9801.pdf
Could there have been a ghostly presence on board this airplane?
Gefeliciteerd! Dan hebben die X-twinnetjes toch geholpenquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:37 schreef SnowBite het volgende:
deze nerd heeft van de week z'n ME/IR gehaald.
over 2 weekjes naar de A310 sim
Ik had de CFI van school als examinator.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 13:32 schreef DJBlackbird het volgende:
goh hebben ze nu nog steeds die gare sim daarzo?
dat ding is vaker u/s dan werkbaar toch?
In ieder geval van harte met je me/ir.
wie had je als examinator?
tnx, maar je hebt me nog steeds geen instructie gegeven he, laat staan samen gevlogen...quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 16:13 schreef nsfw het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Dan hebben die X-twinnetjes toch geholpen
Gaat ze binnenkort uitfaseren.. LH heeft nog wel A300's.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 13:35 schreef Thetallguy het volgende:
TAP
Ah, waar ga je uiteindelijk je typerating op halen weet/denk je?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:49 schreef SnowBite het volgende:
@ koploperkopper
Wij simmen op de A310 omdat het een ex-klm sim is, en hij perfect is om je te trainen voor een jet.
Als je deze kan vliegen, schijnen de andere jets redelijk makkelijk te leren te zijn.
En dit deel van de training is het M(ulti)C(rew)C(oncept) gedeelte, dat dus voornamelijk om het samenwerken in een passagiersvliegtuig als captain en copiloot gaat.
http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=1&id=102338quote:Vliegtuigje stort neer in Donau
KREMS (DPA) - Een vliegtuigje is zaterdagmiddag in de rivier de Donau gestort vlakbij de Oostenrijkse stad Krems, 70 kilometer ten westen van Wenen. Bij het ongeluk zijn volgens autoriteiten vermoedelijk drie à vier personen om het leven gekomen. Dat meldde het Oostenrijkse persbureau APA.
Volgens lokale autoriteiten zou het toestel kort na vertrek een veerboot hebben geraakt, waarna het in de bijna 3000 kilometer lange rivier stortte. Enkele uren na het ongeluk ontbrak van de piloot en eventuele passagiers ieder spoor. Het toestel raakte door de val in het water zwaar beschadigd, zo lieten functionarissen weten.
Ze zullen allebei wel op A010 gezeten hebben....quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:12 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ah, waar ga je uiteindelijk je typerating op halen weet/denk je?
Verder:
[..]
http://www.metronieuws.nl/index.php?actie=nieuws&c=1&id=102338
Ligt eraan.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:12 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Ah, waar ga je uiteindelijk je typerating op halen weet/denk je?
Die ook al?quote:- Can I take my laptop on board? And my video camera?
You can take these items on board, however they cannot be used during the flight as they may interfere with the aeroplane’s equipment.
Joah en als je mensen met redelijk aanleg aanneemt, maar ze vervolgens niets bijleert, lever je nog steeds geen kwaliteit hehquote:Op zondag 14 oktober 2007 11:57 schreef nsfw het volgende:
Daar komt bij dat er ontzettend veel mensen zijn die denken: "Piloot worden lijkt me wel leuk". Dan denken ze vanzelf "KLM" en daarna "KLS" en proberen ze het op de KLS. Vervolgens vallen ze af en proberen ze het nergens nog een keer.
Veel mensen die dan alsnog bij de NLS selectie gaan doen zijn vaak ook wat gemotiveerder en vastbeslotener en hebben vaak ook geleerd van hun fouten tijdens de KLS selectie wat voor de nieuwe selectie natuurlijk behoorlijk wat uitmaakt.
Lekker gaarquote:
Nu is het wachten op de eerste crash.quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:45 schreef mcDavid het volgende:
Airbus levert eerste 'superjumbo' af
[ afbeelding ]
Dat ding is simpelweg te groot voor de meeste routes, de meeste mensen willen toch point to point vliegen en dan is 300 man zát. Maargoed, aan de andere kant is het wel een uiterst moderne kist met de komende 30 jaar ruimte zat voor ontwikkeling en er is geen enkele concurrent die binnen 10 jaar met iets tussen de Dreamliner en de A380 komt dus ze hebben wel een monopoly...quote:Op maandag 15 oktober 2007 23:53 schreef mcDavid het volgende:
Ik hoop serieus dat de 380 een succes was. Al was het alleen maar om Bush te sarren
De meeste vluchten zijn internationaal op Schiphol...quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 00:05 schreef Koploperkopper het volgende:
Op AMS trouwens, heb je voor alle vluchten pas controle bij de gate, of is dat alleen voor international?
Intercontinentaal dan.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 10:49 schreef SnowBite het volgende:
[..]
De meeste vluchten zijn internationaal op Schiphol...
Volgens mij wel. Als je naar dat Schengen deel wilt krijg je controle na de douane. Bij de niet Schengen vluchten is de controle aan de gate. Voor de H-pier is er een controle voordat je die pier inloop.quote:
De Airbus A330 werkt volledig met Bluetooth en WLAN verbindingen. Daarom mag je je laptop niet aanzetten!quote:
Lekker bier heur!quote:Op woensdag 17 oktober 2007 10:44 schreef Mojave het volgende:
stella ook zoiets
Dan compenseer je met een joint.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:02 schreef Mojave het volgende:
ja, maar hoorde dat je er agressief van zou worden??!
Klopt, staat in Engeland te boek als 'wifebeater'...quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:02 schreef Mojave het volgende:
ja, maar hoorde dat je er agressief van zou worden??!
lawaai, bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 20:14 schreef Koploperkopper het volgende:
Waarom kan het niet met een ander toestel dan?
Noise canceling headsets.quote:
Gewoon je neus naar beneden. Voor zo'n wolk als hier klim je harder als een Lancair Columbia 400 hoorquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:14 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zou me zo machteloos voelen in een zweefkist, nooit bij kunnen gassen wanneer dat nodig is
Je land gewoon niet in een weiland waar koeien staanquote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:35 schreef Alternate het volgende:
En als je nou op 30ft er achter komt dat die koe die braaf stond toe te kijken toch je landigsveldje op rent?
Ik vind het juist wel prettig, dat je nooit de angst hebt dat je motor ineens uitvaltquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:14 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zou me zo machteloos voelen in een zweefkist, nooit bij kunnen gassen wanneer dat nodig is
is weer iets anders dan fs jaquote:Op donderdag 18 oktober 2007 01:14 schreef GoodGawd het volgende:
Ik zou me zo machteloos voelen in een zweefkist, nooit bij kunnen gassen wanneer dat nodig is
Maak daar maar meer dan een kilometer van...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:33 schreef mcDavid het volgende:
[..]
Je land gewoon niet in een weiland waar koeien staan
En op 10 meter hoogte gooi je dan gewoon je kleppen dicht, dan land je 400 meter verderop.
Tuig.quote:Spotters overhandigen resultaten enquete aan Schiphol
18-10-2007
SCHIPHOL - De spotters die zich inzetten voor het behoud van spottersfaciliteiten rond Schiphol hebben de luchthaven de resultaten van een enquête aangeboden. In de enquête werd spotters naar hun mening gevraagd over hun wensen wat betreft een nieuw aan te leggen spottersplaats bij de luchthaven. Overigens blijft de met sluiting bedreigde spottersplaats bij de Kaagbaan voorlopig gewoon open.
Omwonenden van de nieuwe tijdelijke spottersplaats bij de Polderbaan vrezen overlast en hebben bezwaarschriften ingediend.
“Afgesproken is dat de spottersplaats bij de Kaagbaan open blijft totdat de nieuwe tijdelijke plek bij de Polderbaan open gaat. Dus kunnen we voorlopig nog bij de Kaagbaan terecht”, zegt Dubbeldam. De populaire spottersplaats bij de Kaagbaan moet wijken voor uitbreiding van het nabijgelegen bedrijventerrein.
Enquete
Uit de resultaten van de enquête, die door 180 personen is ingevuld, blijkt dat de spotters niet op teveel luxe zitten te wachten. Schone sanitaire voorzieningen en de mogelijkheid een patatje te kunnen eten komen als belangrijkste wensen uit de bus. Een ander belangrijk aandachtspunt is dat er rekening moet worden gehouden met mindervalide spotters.
Andere wensen voor de spottersplaats zijn telescopen, een eventueel overdekt gedeelte voor als het regent, borden en schermen met vlucht- en vliegtuiginformatie en picknicktafels. Alleen wanneer dat echt nodig is zeggen de spotters bereid te zijn een toegangsprijs van zo’n twee euro te betalen.
De resultaten van de enquête zullen door Schiphol Real Estate worden meegenomen in het ontwerp van de nieuwe spottersplaats. Voor het definiteve ontwerp zal een wedstrijd worden uitgeschreven.
Ohja halve spanwijdte grondeffect heh.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:42 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Maak daar maar meer dan een kilometer van...
ja zweefvliegers vangen over het algemeen af!quote:huh? afvangen
Dûh, anders hebben ze er nog niets aan!quote:Een ander belangrijk aandachtspunt is dat er rekening moet worden gehouden met mindervalide spotters.
Dat heb jij niet goed begrepen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:45 schreef Alternate het volgende:
Dus als ik het goed begrijp heb je als zweefvlieger altijd een luchtrem nodig om te kunnen landen waar je wilt? Kun je dat niet gewoon een beetje uitmikken?
Je kunt ook een slip inzettenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:45 schreef Alternate het volgende:
Dus als ik het goed begrijp heb je als zweefvlieger altijd een luchtrem nodig om te kunnen landen waar je wilt? Kun je dat niet gewoon een beetje uitmikken?
quote:AMSTERDAM -Twee vliegtuigjes zijn vrijdagmiddag met elkaar in botsing gekomen bij vliegveld Lelystad. Een toestel stortte neer.
Dat meldt de NOS. Volgens de omroep is een van de vliegtuigjes neergestort en in brand gevlogen. Of daarbij slachtoffers zijn gevallen, is nog onduidelijk.
Het andere toestel is er in geslaagd in een nabijgelegen weiland een noodlanding te maken. De inzittenden van dat vliegtuigje bleven ongedeerd.
Oh oh.........................quote:Naar nu bekend is geworden is het gecrashte toestel een Cessna van Stichting Vliegmaterieel Rotterdam.
Beide van de Cessna.quote:Daarbij zijn twee doden gevallen.
quote:Volgens ooggetuigen verloor de Cessna een deel van de staart toen het in botsing kwam met het onderstel van de Fuji. Beide vliegtuigen zouden het circuit van Lelystad Airport in hebben vliegen om een landing uit te voeren.
quote:LIFELINER 1 / MMT INZET VOOR : FLEVOLAND - LELYSTAD O-13-A GOOISEWEG
0120988 Ambulance RAVAA - Traumahelikopter Lifeliner 1/MMT
http://www.omroepflevolan(...)c2-e8d696492156.aspxquote:PRIO 1 : LARSERPAD - N302 ZEEWOLDE NEERGESTORT VLIEGTUIG (soort vliegtuig: prive vliegtuig) (Classificatie HV L: middel hv) (Grip: grip 1)
0700001 Brandweer Regionaal Monitorcode
0700062 Brandweer Regionaal Achterwacht RAC
0720011 Ambulance Regionaal GRIP 1
quote:PH-BVE neergestort bij Lelystad
19 oktober, 16:50 uur
Beste clubgenoten,
Zojuist heeft ons het bericht bereikt dat de Cessna 172R PH-BVE vanmiddag is neergestort bij Lelystad na een botsing met een ander vliegtuig in het circuit. Zodra wij meer zekere informatie hebben zullen wij dat hier melden.
Het bestuur
Derhalve.quote:Wij willen jullie vragen om terughoudend te zijn met het reageren op deze gebeurtenis op internetfora en dergelijke.
Goed, dat was mijn begeleider hier op de TU dus, lekker begin van je weekquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 15:34 schreef Koploperkopper het volgende:
Oh oh.........................
Ik vrees dat het de PH-BVE is, volgens het schema van de site zat die ergens rond 14.15 in de lucht.
Jezus, wat kut zeg!quote:Op maandag 22 oktober 2007 12:06 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Goed, dat was mijn begeleider hier op de TU dus, lekker begin van je week![]()
Die zocht toch een Flightbag op klaagbaakquote:Op zondag 21 oktober 2007 22:46 schreef Koploperkopper het volgende:
Zeg, waar is die simmert, begin me toch af te vragen hoe hij een opleiding van 3-4 jaar heeft gedaan op 17-jarige leeftijd.
link?quote:Op maandag 22 oktober 2007 18:41 schreef cheukert het volgende:
[..]
Die zocht toch een Flightbag op klaagbaak
Mmm...wat ik ben een simmertquote:Op zondag 21 oktober 2007 22:46 schreef Koploperkopper het volgende:
Zeg, waar is die simmert, begin me toch af te vragen hoe hij een opleiding van 3-4 jaar heeft gedaan op 17-jarige leeftijd.
Neen, was alweer een paar delen geleden.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:52 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Mmm...wat ik ben een simmerten 17 bedoel je mij
?
jij wilt wel heeel graag hehquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 00:52 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Mmm...wat ik ben een simmerten 17 bedoel je mij
?
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 19:03 schreef cheukert het volgende:
[..]
Bedoelde klk deze Flight Bag + Sunglasses ?
Duitsers met teveel fantasie en een zweefvliegtuig.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 17:55 schreef Autoreply het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=IbPwFO-1Zig
![]()
Ik zag net nog een leuk "pornofilmpje" over 2 vrouwen en een beker!quote:Op woensdag 24 oktober 2007 22:55 schreef mcDavid het volgende:
Wheheh, geile vliegtuigen en fout duits gebrabbel. Net porno!
quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:03 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
Duitsers met teveel fantasie en een zweefvliegtuig.
Probeer Cheuk 'squote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:53 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,
Is er iemand die ik wat serieuze vragen kan stellen via iets van MSN oid over selecties bij vliegscholen e.d.? Die Mojave heb ik in geen tijden al meer gesproken, die's veuls te druk aan het werk, de arme jongen.
Oh Cheuk, Cheuk! wherefore art thou Cheuk?quote:
De Shakespeare in mij heeft gefaald.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:17 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Oh Cheuk, Cheuk! wherefore art thou Cheuk?
Net iets beter
Zolang je het niet van een balkon roept, komt het wel goedquote:Op donderdag 25 oktober 2007 16:38 schreef Koploperkopper het volgende:
[..]
De Shakespeare in me heeft gefaald.
Mojave doet andere dingen dan werkenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:53 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,
Is er iemand die ik wat serieuze vragen kan stellen via iets van MSN oid over selecties bij vliegscholen e.d.? Die Mojave heb ik in geen tijden al meer gesproken, die's veuls te druk aan het werk, de arme jongen.
contact me maarquote:Op donderdag 25 oktober 2007 14:53 schreef Koploperkopper het volgende:
Hoi,
Is er iemand die ik wat serieuze vragen kan stellen via iets van MSN oid over selecties bij vliegscholen e.d.? Die Mojave heb ik in geen tijden al meer gesproken, die's veuls te druk aan het werk, de arme jongen.
Done, bedankt.quote:
Wil ik het weten?quote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:52 schreef nsfw het volgende:
[..]
Mojave doet andere dingen dan werken
quote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:26 schreef mcDavid het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=XVkn708vB90 Deze is leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |