quote:Op vrijdag 14 september 2007 23:53 schreef borisz het volgende:
ze heeft ze gekocht bij de IKEA
Krachtpatser Verdonk?quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:25 schreef Suko het volgende:
krachtpatser Verdonk
Krachtpatser is voor mij geen waardeoordeel hoorquote:Op zaterdag 15 september 2007 09:37 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Krachtpatser Verdonk?.
Het is gewoon een onbetrouwbaar mens met zo nu en dan een enorme grote bek.
Maar blijkbaar vind men kreten als '' niet links, niet rechts, maar recht door zee'' geweldig. Wat echt veel meer heeft ze namelijk niet te melden verder.
Qua uitstraling misschien wel, ze kan erg boos kijken (quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:44 schreef Suko het volgende:
[..]
Krachtpatser is voor mij geen waardeoordeel hoormaar in vergelijking met die Rutte komt ze meer 'over' dan melkmuiltje Rutte.
![]()
Word een VVD avondquote:Maandag te gast, onder anderen: Rita Verdonk voormalig VVD-Tweede Kamerlid en Charlie Aptroot, blijft Tweede Kamerlid voor de VVD
Daar kon jij je wel eens vies in vergissen..quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:06 schreef HenkieVdV het volgende:
Duidelijk dat jij weinig intervieuws en dergelijke met Verdonk hebt gezien.![]()
quote:En verder: Jan Talen, fractieleider VVD Staphorst, Ed Sinke, de rechterhand van Verdonk en COC-voorzitter Frank van Dalen.
quote:Op maandag 17 september 2007 19:36 schreef TNA het volgende:
[..]
Ik zie op hun site alleen nog Verdonk staan? Of werk je stiekem bij de VARA?
quote:Vanavond in Pauw & Witteman: een uitzending rond Rita Verdonk. Zij werd vorige week uit de VVD-fractie gezet. Sindsdien beheerste deze kwestie het nieuws.
Maandagavond te gast:
Rita Verdonk
Ze werd uit de VVD-fractie gezet, maar ze blijft haar werk in de Tweede Kamer voortzetten. Verdonk vormt een 'eenmansfractie'. Ook wil ze lid blijven van de VVD. Dit betekent op het eerste gezicht dat de liberalen op dit moment twee fracties hebben in de Tweede Kamer.
De personlijke website van Rita Verdonk
Charlie Aptroot
Blijft Tweede Kamerlid voor de VVD. Samen met Fred Teeven en Hans van Baalen was hij tegen het meerderheidsbesluit in de fractie om Verdonk eruit te zetten. Tijdens de algemene ledenvergadering afgelopen weekend vertelde Aptroot aan de verzamelde VVD'ers wat zijn afwegingen waren om bij de liberalen te blijven.
Naar de website van Aptroot
Verdonk-aanhang
Rita Verdonk is dan wel noodgedwongen aan een alleengang begonnen, maar ze staat niet alleen. Vandaag meldden zich meer dan duizend nieuwe vrienden aan bij haar Hyves-profiel. Naast steunbetuigingen op internet krijgt Verdonk ook steun van enkele getrouwen. In de studio vanavond zitten verschillende Verdonk-adepten, waaronder: Jan van Talen, VVD-fractievoorzitter in Staphorst, COC-voorzitter Frank van Dalen en adviseur Ed Sinke.
Geef niks joh.quote:Op maandag 17 september 2007 20:11 schreef TNA het volgende:
[..]
Yes, u heeft gelijk, had het niet gezien
Alweer die Ed Sinke met zijn ballerige hoofd
Absoluut.quote:Op maandag 17 september 2007 23:15 schreef golfer het volgende:
Bolkestein heeft natuurlijk echt een vies spelletje gespeeld.
Je vindt haar zelfs nu nog walgelijk?quote:Op maandag 17 september 2007 23:19 schreef venomsnake het volgende:
Wat een walgelijk mens. Ze vind zichzelf nogal bijzonder. BAH![]()
quote:Op maandag 17 september 2007 23:21 schreef Arcee het volgende:
"Vriend Rita Verdonk" staat er gelijk onder.
Ja, ik vind het echt 3x niksquote:Op maandag 17 september 2007 23:22 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je vindt haar zelfs nu nog walgelijk?
Neem een voorbeeld aan TNA.
En als je dan ook nog 620.555 voorkeursstemmen krijgt, dan ben je helemaal niet meer met beide benen op de grond te krijgen...quote:Op maandag 17 september 2007 23:23 schreef golfer het volgende:
Dat ze zichzelf zo bijzonder vindt wordt haar natuurlijk ook voor een groot deel aangepraat door engerds als die 'vriend' Ed Sinke.
Als je steeds maar te horen krijgt dat je 'zo geweldig en belangrijk' bent, ga je er op het laatst zelf nog in geloven.
Ze zegt wel erg vaak Eh...quote:Op maandag 17 september 2007 23:24 schreef venomsnake het volgende:
Ja, ik vind het echt 3x niks![]()
Allemaal zo enorm gemaakt. Dat mens is enorm machtsgeil, dat straalt er aan alle kanten vanaf.
Tsja, ik vond Verdonk tijdens haar ministersperiode absoluut verschrikkelijk, maar nu het niet constant over keihard beleid tegen asielzoekers gaat vind ik haar wel meevallen. Dat je met 600.000 voorkeursstemmen en een concurrent als dat lulletje van een Rutte trots de camera inkijkt kan ik me wel voorstellen.quote:Op maandag 17 september 2007 23:24 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ja, ik vind het echt 3x niks![]()
Allemaal zo enorm gemaakt. Dat mens is enorm machtsgeil, dat straalt er aan alle kanten vanaf.
27 zetels in de peilingen scheelt ook nog.quote:Op maandag 17 september 2007 23:23 schreef golfer het volgende:
Dat ze zichzelf zo bijzonder vindt wordt haar natuurlijk ook voor een groot deel aangepraat door engerds als die 'vriend' Ed Sinke.
Als je steeds maar te horen krijgt dat je 'zo geweldig en belangrijk' bent, ga je er op het laatst zelf nog in geloven.
Ik denk dat ze het best goed zal doen daar, zeker als ze nuchter is.quote:Op maandag 17 september 2007 23:27 schreef tong80 het volgende:
Ik zou haar wel eens bij de national;e IQ test willenj zien
Hoe hoog denk jij dat ze scoort, Tong, 80?quote:Op maandag 17 september 2007 23:27 schreef tong80 het volgende:
Ik zou haar wel eens bij de national;e IQ test willenj zien
En anders zegt ze dat haar stemkastje kapot wasquote:Op maandag 17 september 2007 23:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het best goed zal doen daar, zeker als ze nuchter is.
Jawel, maar ik denk dat Bolkenstijn gelijk heeft. Rita heeft het nooit kunnen verkroppen dat ze nr2 is.quote:Op maandag 17 september 2007 23:25 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat je met 600.000 voorkeursstemmen en een concurrent als dat lulletje van een Rutte trots de camera inkijkt kan ik me wel voorstellen.
quote:Op maandag 17 september 2007 23:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hoe hoog denk jij dat ze scoort, Tong, 80?
Maar ze heeft toch gelijk dat je bij een liberale partij je mening moet kunnen geven?quote:Op maandag 17 september 2007 23:34 schreef venomsnake het volgende:
Jawel, maar ik denk dat Bolkenstijn gelijk heeft. Rita heeft het nooit kunnen verkroppen dat ze nr2 is.
Het liefts heeft ze dat de VVD naar haar pijpen danst. Partijbelang is niet meer relevant voor Rita zo lijkt het. Rita's belang staat voorop.
Ze heeft het volgens mij gewoon slim gespeeld, beetje schoppen, net over het randje, weggestuurd worden, voor jezelf beginnen en bergen zetels binnenhalen. Nogmaals, ik ben absoluut geen Verdonkfan, maar ik vind dat ze het slim heeft gedaan en zich nu tactisch profileert.quote:Op maandag 17 september 2007 23:34 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Jawel, maar ik denk dat Bolkenstijn gelijk heeft. Rita heeft het nooit kunnen verkroppen dat ze nr2 is.
Het liefts heeft ze dat de VVD naar haar pijpen danst. Partijbelang is niet meer relevant voor Rita zo lijkt het. Rita's belang staat voorop.
Jeroen Pauw keek ook vrij gecharmeerdquote:Op maandag 17 september 2007 23:34 schreef Arcee het volgende:
Ik denk dat Paul vanavond lid wordt van de VVD.
quote:Op maandag 17 september 2007 23:28 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het best goed zal doen daar, zeker als ze nuchter is.
Ja maar wat is haar meningquote:Op maandag 17 september 2007 23:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar ze heeft toch gelijk dat je bij een liberale partij je mening moet kunnen geven?
Ik denk ook dat ze met een rol in de schaduw niet kon omgaan. Maar het is wel waar dat na die "cafecoupe" ook echt ALLES wat Verdonk zei op een goudschaaltje werd gewogen. Alles wat eventueel in het nadeel van Rutte kon worden uitgelegd was onmiddelijk voorpaginanieuws.quote:Op maandag 17 september 2007 23:34 schreef venomsnake het volgende:
Jawel, maar ik denk dat Bolkenstijn Bolkestijn, Bolkesteijn, Bolkenstein gelijk heeft. Rita heeft het nooit kunnen verkroppen dat ze nr2 is.
Maar ook binnen de VVD bestaan regels. Daar heeft ze zich natuurlijk gewoon aan te houden.quote:Op maandag 17 september 2007 23:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
Maar ze heeft toch gelijk dat je bij een liberale partij je mening moet kunnen geven?
Die ziet zo'n erelidmaatschap waarschijnlijk wel zittenquote:
quote:Op maandag 17 september 2007 23:42 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Die ziet zo'n erelidmaatschap waarschijnlijk wel zitten![]()
Dat vind ik ook.quote:Op maandag 17 september 2007 23:41 schreef golfer het volgende:
Ze doet het goed vanavond. Ook al ben ik het politiek volstrekt met haar oneens.
Charlie Aptroot doet mij in z'n manier van praten zo erg aan Ed van Thijn denken, trouwens.
Maar inderdaad, die 620.000 stemmen...die blijven haar een beetje naar de bol stijgen.
Ze speelt het enorm goed. De move die ze vandaag gemaakt heeft is geniaal. De druk ligt bij de VVD om haar eruit te kwakken terwijl zij bij elk tv programma rustig haar verhaal kan gaan houden.quote:Op maandag 17 september 2007 23:35 schreef TNA het volgende:
[..]
Ze heeft het volgens mij gewoon slim gespeeld, beetje schoppen, net over het randje, weggestuurd worden, voor jezelf beginnen en bergen zetels binnenhalen. Nogmaals, ik ben absoluut geen Verdonkfan, maar ik vind dat ze het slim heeft gedaan en zich nu tactisch profileert.
Exactly.quote:Op maandag 17 september 2007 23:47 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ze speelt het enorm goed. De move die ze vandaag gemaakt heeft is geniaal. De druk ligt bij de VVD om haar eruit te kwakken terwijl zij bij elk tv programma rustig haar verhaal kan gaan houden.
Uiteindelijk begint ze natuurlijk een eigen partij en zal ze behoorlijk wat VVD stemmen krijgen.
Ze heeft maar 1 mening en dat is; Macht, macht, macht, macht.quote:Ja maar wat is haar mening
Daar heb je wel een punt.quote:Op maandag 17 september 2007 23:41 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Ik denk ook dat ze met een rol in de schaduw niet kon omgaan. Maar het is wel waar dat na die "cafecoupe" ook echt ALLES wat Verdonk zei op een goudschaaltje werd gewogen. Alles wat eventueel in het nadeel van Rutte kon worden uitgelegd was onmiddelijk voorpaginanieuws.
Zo opereren lijkt me een koorddansact van jewelste.
Ja dat hoorde ik Rita zeggen. idd, een vies spelletje erg gemeen van die Bolkensteinquote:Op maandag 17 september 2007 23:15 schreef golfer het volgende:
Bolkestein heeft natuurlijk echt een vies spelletje gespeeld.
Bolkenstein komt met argumenten. Noem eens goeie argumenten van Verdonk Haaibaaikequote:Op maandag 17 september 2007 23:57 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja dat hoorde ik Rita zeggen. idd, een vies spelletje erg gemeen van die Bolkenstein![]()
Als ze het Nederlandse-taal onderwijs maar niet afschafdt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:03 schreef Haaibaaike het volgende:
Rita deed het goed zoals hier meerdere keren is gezegt.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:05 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als ze het Nederlandse-taal onderwijs maar niet afschafdt.
Verstandig. Alleen met smilies posten.quote:
Die vliegen elkaar in de haren.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:54 schreef hardstylesage het volgende:
Ik denk dat als Verdonk haar eigen partij heeft eindelijk het "gat" opvult tussen de VVD en Wilders. En als die 3 partijen een coalitie kunnen vormen zou dat geweldig zijn voor Nederland.
Zat er een taalfout en weet je niet hoe het wel moet ?quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:24 schreef Haaibaaike het volgende:
-edit-
Mmm, dan misschien kijken met één oog cq luister met één oor.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:26 schreef Toad het volgende:
"Met boze burgers..."
Dus ik mis niet?quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:52 schreef SCH het volgende:
Van alle prinsjesdagprogramma's wel de allermatigste invulling
quote:Op dinsdag 18 september 2007 23:29 schreef Toad het volgende:
Wat is Bos toch ontzettend goed. Maar dat is vloeken in de kerk hier.
quote:
Idd geweldigquote:Op dinsdag 18 september 2007 23:59 schreef Aoristus het volgende:
prachtig. Dat paartje is geweldig, van die volkse campingburgers die vinden dat ze niet goed behandeld worden omdat ze ineens miljonairs schijnen te zijn. Het is net een Jakobse en van Es sketch
Ik vond het moment van de kunststofraamkozijnen beter, hij had wat huisjes geloof ik en hij moest de ramen vervangen, dat kost 'm zo en zoveel gulden -destijds, maar hee, de gemeente wil daar wel belasting over zienquote:Op woensdag 19 september 2007 00:01 schreef TNA het volgende:
[..]![]()
![]()
[..]
[..]
Idd geweldigHoe ze ook aan het einde nog even hun zegje wilden doen terwijl je zag dat niemand ze serieus nam
Een roofroofrover!
Ja eerst 800 euro hier, dan 160 euro daar...!quote:Op woensdag 19 september 2007 00:06 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik vond het moment van de kunststofraamkozijnen beter, hij had wat huisjes geloof ik en hij moest de ramen vervangen, dat kost 'm zo en zoveel gulden -destijds, maar hee, de gemeente wil daar wel belasting over zien
Het zijn schatten van mensen, maar ik geloof niet dat ze helemaal begrijpen hoe het systeem werkt.
Hahahaquote:Op woensdag 19 september 2007 00:19 schreef TNA het volgende:
[..]
Ja eerst 800 euro hier, dan 160 euro daar...!En aan de balie is de voertaal Turks! Zo!
Ook dat onderschrift woont in probleemwijk was helemaal van Kooten en de Bie. Op zulke momenten mis ik ze wel
* Haaibaaike ookquote:Op woensdag 19 september 2007 20:44 schreef Arcee het volgende:
Ik skip 't ook en ik kijk naar Profiel op Ned. 2.
Ik heb Peter R De Vries op NED 2..quote:Op woensdag 19 september 2007 23:11 schreef Urquhart het volgende:
Ik sla weer eens over.
Zap ik daar wel even naar toe, is wel interessant.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:13 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik heb Peter R De Vries op NED 2..
Profiel heet dat programma.![]()
Iemand in het publiek kon niet langer tegen de 'domheid' van die chick.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:24 schreef Arcee het volgende:
WTF was dat?
Noujaaa, echt?quote:Op donderdag 20 september 2007 23:39 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Iemand in het publiek kon niet langer tegen de 'domheid' van die chick.
Op zijn shirt stond "scream.nl", een website die verwijst naar de dag van de vrede (21 september). Blijkbaar vonden ze het een mooie manier om reclame te maken en gezien het "Willen jullie nog een keer?" van Jeroen Pauw leek het wel geplandquote:
Het is wel een briljante schrijver hoorquote:Op vrijdag 21 september 2007 23:30 schreef venomsnake het volgende:
Ah, een domme Belg..![]()
Hij heeft er niets van begrepen zegt ie
Dan houdt ie zich graag van de domme.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:41 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het is wel een briljante schrijver hoor![]()
Oh dat zal wel kloppen , maar hij schrijf echt héél mooie boeken over de meest marginale verschijnselen in de Belgische samenleving ... Met zijn "De helaasheid der dingen" won hij zelfs de Gouden Uil literatuurprijs.quote:Op vrijdag 21 september 2007 23:46 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dan houdt ie zich graag van de domme.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
quote:Op zaterdag 22 september 2007 02:04 schreef Caesu het volgende:
die Engelse gast van maandag is wel interessant.
het is een autistische savant die onwijze moeilijke rekensommen uit z'n hoofd kan.
hij ziet getallen ook als een beeld, en heeft bij elke getal een gevoel.
hij kent ook PI uit z'n hoofd tot 22.514 cijfers.Lijkt mij interessant.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
quote:Op zaterdag 22 september 2007 02:04 schreef Caesu het volgende:
die Engelse gast van maandag is wel interessant.
het is een autistische savant die onwijze moeilijke rekensommen uit z'n hoofd kan.
hij ziet getallen ook als een beeld, en heeft bij elke getal een gevoel.
hij kent ook PI uit z'n hoofd tot 22.514 cijfers.Is dat die bekende "Real elephant man" ?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
The Real Rain Main bedoel je zeker?quote:Op zaterdag 22 september 2007 02:13 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Is dat die bekende "Real elephant man" ?
ja, leuk, maar snappen wij dombo's het dan wel , die uitlegquote:Op zondag 23 september 2007 13:18 schreef Arcee het volgende:
Wat dus zo bijzonder aan Tammet is, is dat hij onder woorden kan brengen hoe hij de dingen doet die hij kan.
Wij als 2 goede vriendinnen, zeg maarquote:Op zondag 23 september 2007 18:18 schreef milagro het volgende:
als wat? als rabiaat rechtse autistische complete non savant
quote:Maandag te gast: Dolf Jansen en Daniel Tammet.
Dolf Jansen
Dolf Jansens nieuwste voorstelling 'Geen Oudejaarsvoorstelling'is onderhevig aan de actualiteit en kan dus per avond verschillen. Ook speelt het publiek een rol in de show. Ook schreef hij een boek over zijn passie hardlopen. In 'Altijd verder' beschrijft hij in 366 pagina's alle grote momenten uit zijn hardloopcarrière.
Daniel Tammet en Dick Swaab
Daniel Tammet is autistisch en heeft het savant-syndroom, net als het personage in de film Rainman. Het grote verschil met andere savants is dat Daniel kan uitleggen wat er in zijn hoofd gebeurt tijdens zijn duizelingwekkende berekeningen en geheugenprestaties. Hij wordt ook wel Brainman genoemd en is een geliefd studieobject voor wetenschappers. Tammet schreef een bestseller waarin hij de lezer laat zien en voelen hoe het voelt om een autistisch brein te hebben. Ook is hersenonderzoeker Dick Swaab te gast.
Preciesquote:Op maandag 24 september 2007 20:27 schreef golfer het volgende:
Ik ga vandaag wel kijken vanwege die Daniel Tammet.
Nee, dat is Kim Peek.quote:Op maandag 24 september 2007 21:29 schreef tong80 het volgende:
Heb een documentaire over hem gezien. Hij kan bij wijzen van spreken zijn eigen veters niet vastmaken. Maar kreeg op een gastcollege wel 200 studenten stil met zijn feitenkennis. Kent alle postcodes van Amerika uit zijn hoofd
Dat zou cool zijn.quote:
Ok dan haal ik ze door elkaar. Goed gesignaleerd Arceequote:Op maandag 24 september 2007 21:45 schreef Arcee het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
Daniel Tammet - Kim Peek
Die Peek is dus niét iemand die zijn savant-zijn onder woorden kan brengen. Tammet wel.
Hij is ook geen freak en komt ook helemaal niet zo over.quote:Op maandag 24 september 2007 22:44 schreef SCH het volgende:
Ik hou niet zo van dat etaleren van freaks.
Hij is geen freak, hooguit homo, maar dat is tegenwoordig soms best wel geaccepteerd.quote:Op maandag 24 september 2007 22:44 schreef SCH het volgende:
Figuren in z'n hoofd.quote:Op maandag 24 september 2007 23:07 schreef Aoristus het volgende:
hee, dat is die 'idiot savant'. Die gast combineert kleuren met cijfers
quote:Op maandag 24 september 2007 22:44 schreef SCH het volgende:
Er is een mooie docu over hem en het onderwerp op youtube te zien, http://nl.youtube.com/watch?v=AbASOcqc1Ssquote:Op maandag 24 september 2007 23:09 schreef Arcee het volgende:
[..]
Figuren in z'n hoofd.
Zo vond hij het raar dat de cijfers op school niet zo op papier stonden zoals ze in z'n hoofd verschenen.
quote:Op zondag 23 september 2007 13:14 schreef Arcee het volgende:
Erg interessante docu over Tammet gezien: The Boy With The Incredible Brain
Yup.quote:Op maandag 24 september 2007 23:14 schreef Aoristus het volgende:
Er is een mooie docu over hem en het onderwerp op youtube te zien, http://nl.youtube.com/watch?v=AbASOcqc1Ss
zoeken op rainman, dan vind je nog meerquote:
quote:Op maandag 24 september 2007 23:16 schreef Aoristus het volgende:
wat een gelul trouwens van Plasterk, natuurlijk is de kandidaat voor het voorzittersschap van bovenaf geregiseerd. "De bekende 4 groten" kregen het hardstikke benauwd bij het idee dat Pronk het wel eens zou kunnen worden.
Dan kun je beter iemand nemen die de G niet eens kan uitspreken.
Hij is heel chillquote:Op maandag 24 september 2007 23:20 schreef TNA het volgende:
Wat straalt die gozer een enorme rust uit zeg
Waarom wist ik dat jij, ondanks dat je hier vaak post, hier iets over ging postenquote:
Zal wel een minuutje vertraging inzittenquote:Op maandag 24 september 2007 23:27 schreef paultjuhhh het volgende:
Is dit vooraf opgenomen ofzo dat ze zosnel ondertitelen
Nee, waarschijnlijk een paar seconden vertraging.quote:Op maandag 24 september 2007 23:27 schreef paultjuhhh het volgende:
Is dit vooraf opgenomen ofzo dat ze zosnel ondertitelen
Omdat ik ook een autistische freak ben?quote:Op maandag 24 september 2007 23:27 schreef Bruce117 het volgende:
Waarom wist ik dat jij, ondanks dat je hier vaak post, hier iets over ging posten
Ah, dat vertellen ze ook net.quote:Op maandag 24 september 2007 23:31 schreef Arcee het volgende:
Kim Peek, die gast leest 2 bladzijden tegelijk, 1 pagina per oog en onthoudt álles.
quote:Op maandag 24 september 2007 23:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Valt mij op hoe "normaal" ie eigenlijk nog is. Ik had een echte freak verwacht zoals die 'rain man'
quote:Op maandag 24 september 2007 22:54 schreef Arcee het volgende:
Hij is ook geen freak en komt ook helemaal niet zo over.
idd, vrij boring.quote:Op maandag 24 september 2007 23:40 schreef TNA het volgende:
Wat kan dat hardlopen me nu nog boeien, onze savant is net tien minuten aan het woord geweest
Ja iddquote:Op maandag 24 september 2007 23:40 schreef TNA het volgende:
Wat kan dat hardlopen me nu nog boeien, onze savant is net tien minuten aan het woord geweest
Het is superinteressant.quote:Op maandag 24 september 2007 23:42 schreef Ambrosius het volgende:
Ja idd. Ik ga nog even wat Googlen en YouTube-en, vind het erg interessant.
Als je Tammet niet kent en deze quote leest dan denk je toch ook "Wtf vraagt die Arcee allemaal van zijn gasten?"quote:Op maandag 24 september 2007 23:45 schreef Arcee het volgende:
Jammer dat Tammet geen Nederlands heeft geleerd voor deze uitzending.
quote:Op maandag 24 september 2007 23:48 schreef TNA het volgende:
[..]
Als je Tammet niet kent en deze quote leest dan denk je toch ook "Wtf vraagt die Arcee allemaal van zijn gasten?"
quote:Op maandag 24 september 2007 23:48 schreef TNA het volgende:
Als je Tammet niet kent en deze quote leest dan denk je toch ook "Wtf vraagt die Arcee allemaal van zijn gasten?"
Hij kon de conversaties volgens mij wel redelijk volgen, hij knikte ook vaak instemmend als die professor in het Nederlands uitlegde..quote:Op maandag 24 september 2007 23:45 schreef Arcee het volgende:
Jammer dat Tammet geen Nederlands heeft geleerd voor deze uitzending.
Je hebt het oortje in z'n oor het daarmee gaande geschetter af-en-toe niet gezien/gehoord?quote:Op maandag 24 september 2007 23:59 schreef koningdavid het volgende:
Hij kon de conversaties volgens mij wel redelijk volgen, hij knikte ook vaak instemmend als die professor in het Nederlands uitlegde..
Eerlijk gezegd niet nee. Ik dacht dat hij de conversaties wel redelijk kon volgen omdat Nederlands niet al te ver af ligt van Duits en Engels (allemaal angelsaksische talen), maar een oortje in zijn oor klinkt ook wel aannemelijk ja.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Je hebt het oortje in z'n oor het daarmee gaande geschetter af-en-toe niet gezien/gehoord?
Vond het wel interessant weer, alleen jammer dat het zo'n beetje hetzelfde gesprek was als vorige keer dat "Spijkerman" (quote:Op maandag 24 september 2007 23:40 schreef TNA het volgende:
Ja, hij zat in het midden. Aan het begin en aan het einde deed 'ie alleen wat 'sommetjes'.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:26 schreef tong80 het volgende:
Ik kijk nu naar de herhaling. Komt de autist nog heb het begin gemist
Dat kon die savant ook al mooi in het Nederlands vertalen na 1 dag.quote:
Hans Klok ziet dat ook.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:34 schreef tong80 het volgende:
Hij denkt in getallen mooi is dat Wibi Soerjardi ziet bijvporbeeld kleuren als ie speelt. Ik zie een jaar als een klok januari staat bovenaan. Alleen bij autisten gat dat in het extreme.
25000 getallen achter de kommaquote:Op dinsdag 25 september 2007 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ben je dan al een autist?Volgens mij ben ik dan een zwaar autistisch geval.
![]()
mja, als je pi kent met 22.400 getallen achter de komma, dan welquote:Op dinsdag 25 september 2007 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ben je dan al een autist?Volgens mij ben ik dan een zwaar autistisch geval.
![]()
mja, ff met een schaar dat 'balkje' tussen je linker- en rechterhersenhelft doorknippen dan maar?quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:45 schreef tong80 het volgende:
Met je linker en rechter oog verschillende bladzijden lezen en helemal onthouden. Niet normaal
Deze jongen spreekt tientallen talen vlekkeloos. Ook leuk op een feestje na het songfestival.quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel tamelijk nutteloos om Pi tot op 25000 decimalen achter de komma te weten. Zelfs sterrenkundigen (en dat zijn de jongens van de grote getallen) hebben aan 100 decimalen wel voldoende.Ach, ja, het is wel leuk op feestjes.
hoop dat ie dan iig een hoop oost-europese talen heeft geleerdquote:Op dinsdag 25 september 2007 00:52 schreef tong80 het volgende:
[..]
Deze jongen spreekt tientallen talen vlekkeloos. Ook leuk op een feestje na het songfestival.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gespleten_breinquote:Een bekend experiment met een patiënt met een gespleten brein, verloopt als volgt:
Men laat een afbeelding zien in het linkergezichtsveld van de patiënt, de informatie komt binnen in de rechterhersenhelft. De persoon kan niet zeggen wat hij ziet; het spraakcentrum zit (bij de meeste mensen) in de linkerhersenhelft, maar door de beschadiging van de hersenbalk kan de binnenkomende informatie niet naar het spraakcentrum worden 'verzonden'. Als men de persoon vraagt om het afgebeelde voorwerp met de linkerhand op te pakken, dan lukt het wèl, omdat die hand wordt aangestuurd door de rechterhersenhelft
Net even naar gekeken.quote:Op zondag 23 september 2007 13:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Erg interessante docu over Tammet gezien: The Boy With The Incredible Brain
Je snapt toch hopelijk wel dat het bijzondere aspect ligt bij het onthouden van 25000 decimalen, en niet bij de grootte van Pi?quote:Op dinsdag 25 september 2007 00:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wel tamelijk nutteloos om Pi tot op 25000 decimalen achter de komma te weten. Zelfs sterrenkundigen (en dat zijn de jongens van de grote getallen) hebben aan 100 decimalen wel voldoende.Ach, ja, het is wel leuk op feestjes.
Ja, hoor dat snap ik.quote:Op dinsdag 25 september 2007 01:01 schreef J.F.Sebastian het volgende:
Je snapt toch hopelijk wel dat het bijzondere aspect ligt bij het onthouden van 25000 decimalen, en niet bij de grootte van Pi?
Dat denk ik welquote:Op dinsdag 25 september 2007 00:54 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gespleten_brein
Zou die Kim Peek dat ook hebben?
Zegt me niet zoveel, misschien sla ik een avondje overquote:Dinsdag aan tafel bij Jeroen Pauw en Paul Witteman, onder anderen: Cecilia Bartoli, Jan des Bouvrie en Eefje Blankevoort
Cecilia Bartoli
Deze is Italiaanse mezzosopraan is populair bij een steeds groter worden publiek. Op haar negentiende stal Bartoli de show tijdens een talentenjacht op televisie waarin ze ze twee duetten zong met operagrootheden. Inmiddels is Bartoli meer dan twintig jaar verder. Van haar vorige cd werden meer dan 430.000 exemplaren verkocht. Een ongekend aantal voor een klassieke artiest. In het kader van haar nieuwe cd, een ode aan Maria Malibran, tourt Bartoli over de hele wereld. Maria Malibran (1808-1836) was een bepalende mezzosopraan in haar tijdsgewricht, een icoon.
Vandaag is Bartoli in Amsterdam om 'Maria Malibran' te promoten. Daartoe nam ze ook een mobiele tentoonstelling over Malibran mee. Alle getoonde snuisterijen als sieraden en vaasjes komen uit de privécollectie van Bartoli.
Jan des Bouvrie
Nederlands bekendste binnenhuisarchitect en -ontwerper viert zijn 65ste verjaardag met een boek. Aan de hand van tientallen interieurs en ontwerpen leert Des Bouvrie de lezer kijken. Toen hij in 1961 van de Rietveldacademie kwam, begon hij met zijn missie: de verandering van het Nederlandse interieur. Des Bouvrie wilde afrekenen met de grenen bank aan de straatkant van de woonkamer. Nederland moest aan de witte katoenenbank. Zijn tv-optredens, bijdragen aan VT Wonen en ontwerpen voor Blokker, worden hem door zijn serieuze vakbroeders vaak niet in dank afgenomen.
Eefje Blankevoort
Schreef een boek over de islamitische republiek Iran waar ze verschillende keren voor langere tijd verbleef. Na verloop van tijd viel het Blankevoort op dat Iran een behoorlijk schizofreen land is. Om seks te hebben, kunnen mannen en vrouwen voor een paar uur in het huwelijk treden. Als de Iraniërs massaal de straat op gaan op tegen Amerika te betogen, komen ze eigenlijk voor het gratis eten en drinken. En vaak zijn martelaren geen helden, maar 'losers'.
Als je dat aan beide kanten van je lijf krijgt, is dat wel weer mooi symmetrischquote:Op dinsdag 25 september 2007 22:55 schreef tong80 het volgende:
Ik krijg huiduitslag van de Bouvrie. Dat doe ik mezelf niet aan
van de olijfolie toch?quote:
dit had ze beloofd de vorige keer dat ze bij Knevel zat. Mocht ze gekozen worden, zou ze daar aanschuiven. Toen zat Johan Derksen trouwens naast haar.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:51 schreef Suko het volgende:
"Wij moet wat losser in het jasje gaan zitten" zegt "Hallo, daar zijn we weer" de boefrie (fonetisch). Gezwets van een dronken aardbezie. Wat natuurlijk een geweldige misser was dat Pauw en Wittebol Lillianne Ploumen, de gekozen nieuwe voorzitter van de Partij van de Arbeid niet aan tafel als gast hadden. Zelfs niet een van de zeven die meestreden voor het voorztterschap. Ook Nova had Ploumen niet, nee die zat bij Knevel aan tafel.![]()
Niet iedereen kijkt naar Knevel, maar hij zal wel hebben bedongen dat ze als eerste bij hem aan tafel komt zitten, dat doen doen redacties wel weer, dat claimen.quote:Op woensdag 26 september 2007 10:53 schreef StunningCunt het volgende:
[..]
dit had ze beloofd de vorige keer dat ze bij Knevel zat. Mocht ze gekozen worden, zou ze daar aanschuiven. Toen zat Johan Derksen trouwens naast haar.
Laatstgenoemde zal natuurlijk als VARA-heldin worden ontvangenquote:Ralph Pans
Is kandidaat-burgemeester in Utrecht. Pans heeft op het eerste gezicht niets met de domstad: hij heeft er nooit gewerkt, gewoond of gestudeerd. Pans is lid van de PvdA, net als zijn enige tegenstrever Aleid Wolfsen. Op 10 oktober mogen de Utrechters zich in een referendum uitspreken over wie van de twee de nieuwe burgemeester wordt. Maar die Utrechters zien in meerderheid niets in deze gang van zaken. Pans liet onder 1700 inwoners van de stad onderzoek doen en wat blijkt: 68 procent wil een nieuwe kandidaat. Op deze manier is er geen keuze, vindt ook Pans. Hij wil dat ook kandidaten van andere partijen mee mogen doen.
Sonja Barend
Sonja reisde als toerist vier jaar geleden naar Birma voor een geheim interview met Aung San Suu Kyi. Zij is de leider van de oppositie en winnaar van de Nbelprijs voor de Vrede. Haar ontmoeting met Sonja vond plaats korte tijd nadat haar huisarrest door de militaire junta was opgeheven.
En verder nog Femke Halsema.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:09 schreef TNA het volgende:
Naast de al genoemde In-Soo Radstake vanavond:
[..]
Laatstgenoemde zal natuurlijk als VARA-heldin worden ontvangenLijkt me niet zo'n hele interessante uitzending.
quote:Op woensdag 26 september 2007 16:56 schreef HenkieVdV het volgende:
Dat ga ik dus zeker missen vanavond.![]()
Lekker op tijd naar bed vanavondquote:Op woensdag 26 september 2007 16:09 schreef TNA het volgende:
Naast de al genoemde In-Soo Radstake vanavond:
[..]
Laatstgenoemde zal natuurlijk als VARA-heldin worden ontvangenLijkt me niet zo'n hele interessante uitzending.
en Aleid Wolfsen zat bij Nova... geen aangename man vond ikquote:Op woensdag 26 september 2007 16:09 schreef TNA het volgende:
Ralph Pans
deze knul kan me niet zo boeienquote:Op woensdag 26 september 2007 23:32 schreef golfer het volgende:
In Soo Radstake heeft last van het 'zeg maar' modestopwoordje.
Zeker door alle auto's te verbieden.quote:
Soms kijken naar een programma en luisteren naar wat iemand zegt doet wonderen aan vooroordelen. Ik kan het je van harte aanbevelen.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:47 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zeker door alle auto's te verbieden.Ik ben meer van de subtiele oplossingen, dat werkt een stuk aangenamer.
Je mist een mooie docu op ned 2 tongquote:
Ik zag je topic te laatquote:Op donderdag 27 september 2007 00:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Je mist een mooie docu op ned 2 tong![]()
Ik had graag gekeken, maar er zijn morgen allerlei docenten die een verslag van mij willen.quote:Op woensdag 26 september 2007 23:54 schreef golfer het volgende:
Soms kijken naar een programma en luisteren naar wat iemand zegt doet wonderen aan vooroordelen. Ik kan het je van harte aanbevelen.
Die Gosewehr is een rechercheur die haar helpt.quote:Ina Post wil eerherstel
Ze heeft de straf van 6 jaar cel helemaal uitgezeten, maar ze beweert nog steeds dat ze niets gedaan heeft. Ina Post, ze werd veroordeeld voor doodslag op een hoogbejaarde.
Ina wil nu dat haar naam alsnog gezuiverd wordt. En daarom eist ze in een kort geding, overgebleven bewijs van haar proces op, om zo haar onschuld te bewijzen. Maar het openbaar ministerie werkt hier niet aan mee.
Ja, (ten onrechte?) beschuldigd van moord en die Gosewehr is een politieman die in haar onschuld geloofd.quote:Op donderdag 27 september 2007 22:05 schreef SCH het volgende:
Ina Post, er rinkelt een belletje, iets met een moord ofzo?
Goseweher zegt me niks.
ja veel te kort aan het woord in dit gezelschap...quote:Op donderdag 27 september 2007 23:25 schreef golfer het volgende:
Heerlijk gek wijf blijft La Bloemen toch.![]()
Nee, mevrouw spoort volgens mij ook niet helemaal.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:32 schreef Wup het volgende:
Ina Post is ook niet helemaal normaal volgens mij
Heel irritant mannetjequote:Op donderdag 27 september 2007 23:09 schreef golfer het volgende:
Wat een ontzettend foute man, die consul.
Snap niet dat hij dat 'ere-baantje' niet opgeeft.
Met z'n air en z'n "ja" tussendoor als stopwoordje.
Het verbaast me wel enigszins hoe emotioneel ze nog is na 17 jaar...quote:Op donderdag 27 september 2007 23:40 schreef SCH het volgende:
Nee, vind je het gek na wat ze heeft meegemaakt.
Dat bedoelde ik. Die moord heeft in 1983 plaatsgevonden en ze is in 1986 veroordeeld.quote:Op donderdag 27 september 2007 23:53 schreef TNA het volgende:
Het verbaast me wel enigszins hoe emotioneel ze nog is na 17 jaar...
Pauw en Witteman #25: omdat Arcee het niet meer bekijkt.quote:Op vrijdag 28 september 2007 01:05 schreef tong80 het volgende:
Wie opent de nieuwe ? De Op is te moeilijuk voor een Tong.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |