abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:21:28 #1
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53173648
quote:
Toen duwden ze een rauw ei in zijn mond
Over de ontgroening van mijn zoon in Delft

Mijn begintijd bij het Delftsch Studenten Corps was leuk en spannend. Hoe treurig is het dan dat je zoon, dertig jaar later, iets heel anders meemaakt.

Door Karel Kuilman

Mijn zoon slaapt met drie andere jongens op een plank vlak boven 20 centimeter water. Vlak boven het matras hangt een camouflagenet met sensoren. Zodra je je een beetje opricht, gaat een felle groene lamp branden om je wakker te maken. Als je je omrolt, val je in het water. Mijn zoon heeft zo een week in een natte slaapzak gelegen. Als de jongens toch in slaap vallen, komen huisgenoten er wel voor zorgen dat ze weer wakker worden. De feuten moeten worden gebroken door zo weinig mogelijk slaap.

Vol goede zin en voorzien van een tas met nieuwe kleren is mijn zoon aan de ontvangstweek van zijn studie aan de TU in Delft begonnen. Snel meldt hij ons dat hij zich heeft ingeschreven voor de kennismakingstijd (KMT) van het Delftsch Studenten Corps: het DSC. Wij krijgen meteen daarop een nette brief van de Bijstandscommissie. De aankomende leden (feuten) zullen tijdens de KMT goed verzorgd worden: zeven tot acht uur slaap per dag wordt beloofd, er zal geen drank worden geschonken en er wordt zorg en medische bijstand beloofd. Het blijkt een treurige leugen.

Wat gebeurt er in zo’n KMT? Het begint met een intocht in de sociëteit: tijgerend over een vloer vol glas, bier en bagger, met het feutenshirt over het hoofd worden de feuten uitgejouwd, toegeschreeuwd en naar beneden getrapt. De kleding van mijn zoon is na vijf minuten kapot. Tijdens een gesprekje krijgt hij een rauw ei in zijn mond geduwd. Met een harde klap op zijn kaak wordt het ei naar binnen geslagen en als hij het waagt het uit te spugen, zal het meisje waar hij naast zit dezelfde behandeling ondergaan.

Met alleen schoenen, een jas, en een feutenshirt om zijn onderlichaam geknoopt is hij naar zijn slaapplaats gefietst. Urenlang moeten de feuten in ijswater zitten. Er is een verrijdbare kast waar feuten urenlang in worden opgehangen aan hun polsen (soms met drie man tegelijk).

Meisjes zijn duidelijk niet welkom op deze vereniging. Ze worden veelal met ‘hoer’ aangesproken. Sommige leden kijken consequent opzij als er een meisje in de buurt is, anderen „spreken q.q. (per definitie) niet met meisjes”. De meisjes hebben een afgescheiden stukje in de achterzaal: de rest van het gebouw is van de mannen.

Feuten moeten met het hoofd omhoog en in hun mond een brandende kaars eindeloos stil blijven zitten. Zitten doen ze in een kratje, niet erop. Er wordt volop geslagen, want dat mag: dat is „een vlakke”. Alhoewel de feuten flink moeten betalen voor de KMT is er slechts één waterfles die rondgaat waar iedereen uit moet drinken. Wie ziek is, steekt de ander aan; iedereen wordt ziek. De feuten worden echter zodra ze lid zijn, wel verplicht drankgelagen van de ouderejaars te betalen.

Aan het begin van de tweede week van de KMT krijgt mijn vrouw een telefoontje van onze zoon. Hij heeft geen kleren meer, is ziek en heeft het koud: of hij een trui mag kopen? Mijn vrouw gaat direct ernaar toe. Wat blijkt: keelontsteking, oorontsteking en een volkomen onherkenbare zoon. Niet alleen lichamelijk is hij gesloopt, maar vooral mentaal. Vernederen en bedreigen, dat is kennelijk nu de manier om loyale leden te krijgen. En er is niemand om de jonge aanstaande leden in bescherming te nemen.

Wat een treurige gang van zaken als ik dat vergelijk met dertig jaar geleden, toen ikzelf lid werd van het DSC in Delft. Een spannende en leuke tijd. Met een Bijstandscommissie die echt op je lette, hoe laat je naar huis ging. Die als het te laat werd, je uit de zaal plukte: naar huis jij! Je zat op je kratje, kreeg bij elk gesprek een drankje aangeboden, en als het etenstijd was, ging je op kosten van de ouderejaars mee eten. We zagen enthousiaste leden die actief waren in leuke onderverenigingen en disputen. Voor mij is het DSC een belangrijke bouwsteen geweest: ik heb er mijn vriendenkring opgebouwd en mijn vrouw leren kennen.

Hoe treurig is het dan om je zoon te zien thuis komen van de KMT: asgrauw, ziek en volledig gedemoraliseerd. Nooit en te nimmer zal hij in een corpshuis willen wonen.

Wat oogst een vereniging die slechts vernedering zaait? Een vereniging die zijn aankomende leden alleen maar wil breken om ze misschien wel gewillig te krijgen, maar zonder twijfel tegen inlevering van hun eigen persoonlijke karakter. Bovendien worden ze getraind om beulen te worden, die zich volgend jaar weer vreselijk gaan uitleven op de volgende jaargang.

Aan mijn zoon kan ik maar één advies geven: wegwezen. Maar het zal de vereniging worst wezen. Leden die opstappen, worden gezien als collateral damage. Bovendien houd je zo alleen de „echt gemotiveerde” leden over. Hoe treurig en ver van de werkelijkheid. Zou je aspirant-leden die enthousiast worden onthaald, niet veel meer aan je binden dan met de shock and awe-methode die nu gangbaar is?

Het DSC is verworden tot een kweekvijver voor beulen die zich zouden thuis voelen in de Abu Ghraib-gevangenis in Irak.
WTF
Wie laat zich nou vernederen door mensen die zelf ten diepste zijn vernederd?
Sluit je dan gelíjk aan bij een BDSMclub.

Weerwoord van Feltz:
quote:
Rob Feltz, tot gisteravond president van de senaat van het Delftsch Studenten Corps:

Over de intocht van nieuwe leden: „De feuten worden naar binnen gehaald onder luid gejuich van de leden. Het lijkt fysiek ruw, maar dat is het absoluut niet. Er gaat vrijwel nooit was mis. Fysiek contact is uit den boze.”

Over het gedwongen opeten van rauwe eieren: „Dat is absoluut niet iets dat tijdens de KMT (kennismakingstijd, red.) gebeurt.”

Over geciteerde passages uit het stuk van Kuilman: „Wij betreuren het dat een KMT zo door iemand wordt beleefd.”
Ik geloof hem niet.
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:26:06 #2
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53173753
Je moet niet zo huilen als je bij een Corps gaat en dan dit soort dingen moet doen. Hoe lang zijn dit soort berichten nu al in het nieuws? Iedere aankomende student weet dat hem dit soort dingen te wachten staan als hij bij een corporale vereniging lid wil worden.
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:28:27 #3
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_53173813
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Je moet niet zo huilen als je bij een Corps gaat en dan dit soort dingen moet doen. Hoe lang zijn dit soort berichten nu al in het nieuws? Iedere aankomende student weet dat hem dit soort dingen te wachten staan als hij bij een corporale vereniging lid wil worden.
En telkens wordt er beterschap beloofd. Een ontgroening is een ding, maar een flink aantal corpsen schieten daar gewoon enorm mee door, daar lijkt dit verhaal ook weer een voorbeeld van. Het simpelweg afdoen met :'Dat had je kunnen weten' is niet normaal.
Life is what you make it.
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:29:16 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53173838
Je bent er zelf bij, je weet dat dat gaat gebeuren, je kan op ieder moment naar huis gaan. klaar nie janken.
Huilen dan.
pi_53173839
Een vriend van me moest bij een spelletje tijdens een introductiekamp maccaroni in zijn mond nemen die daarvoor door drie andere mensen uitgespuugd was. Fris...
pi_53173844
Ach ja .,... heb me ook nooit aangetrokken gevoeld tot welke studenten korps dan ook. Allemaal onzin om erbij te willen horen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:29:34 #7
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53173847
quote:
quote:
Wij krijgen meteen daarop een nette brief van de Bijstandscommissie. De aankomende leden (feuten) zullen tijdens de KMT goed verzorgd worden: zeven tot acht uur slaap per dag wordt beloofd, er zal geen drank worden geschonken en er wordt zorg en medische bijstand beloofd.
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:30:01 #8
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53173856
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:29 schreef Isdatzo het volgende:
Je bent er zelf bij, je weet dat dat gaat gebeuren, je kan op ieder moment naar huis gaan. klaar nie janken.
quote:
Wij krijgen meteen daarop een nette brief van de Bijstandscommissie. De aankomende leden (feuten) zullen tijdens de KMT goed verzorgd worden: zeven tot acht uur slaap per dag wordt beloofd, er zal geen drank worden geschonken en er wordt zorg en medische bijstand beloofd.
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:30:42 #9
117283 Kreupelhout
C'est Jaques Plafond!
pi_53173874
Wie van de 2 geloof je niet?
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:31:19 #10
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53173886
Lachen toch?
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53173903
Wie gaat er dan ook bij het studentencorps?
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:32:44 #12
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53173923
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:31 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Lachen toch?
Als jij jezelf dat wil aandoen wil nog niet zeggen dat iedereen een masochistische zelfkweller is.
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:33:08 #13
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53173932
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:30 schreef Kreupelhout het volgende:
Wie van de 2 geloof je niet?
Die praeses. Hij lijkt het niet helemaal te willen ontkennen.
pi_53173947
Waarom zou je daar bij willen horen?
pi_53173951
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:29 schreef TheMagnificent het volgende:
Een vriend van me moest bij een spelletje tijdens een introductiekamp maccaroni in zijn mond nemen die daarvoor door drie andere mensen uitgespuugd was. Fris...
Je bent toch een mongool als je daaraan meedoet. Laat ze lekker de douwtyfus krijgen
pi_53173989
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:33 schreef Chadi het volgende:

[..]

Je bent toch een mongool als je daaraan meedoet. Laat ze lekker de douwtyfus krijgen
Ja, dat zei ik ook tegen hem...

Behalve dat van de douwtyfus.
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:35:21 #17
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53173990
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:32 schreef Floripas het volgende:

[..]

Als jij jezelf dat wil aandoen wil nog niet zeggen dat iedereen een masochistische zelfkweller is.
beetje vreemde reactie. Wie zegt dat ik dat mezelf aan wil doen?

In mijn ogen ben je sowieso al een naïef en willoos figuur als je je tijdens de introductieweek aangetrokken voelt tot die ballentoko. Als zo'n figuur dan in de KMT gaat huilen kan ik daar alleen maar om lachen.

Iedereen in Delft weet dit, het hoort erbij. Ook alleen bepaalde types worden lid van die ballentent.
pi_53174031
Even een tvp :p
Xbox Live: koenpijl
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:37:22 #19
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53174033
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:35 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
In mijn ogen ben je sowieso al een naïef en willoos figuur als je je tijdens de introductieweek aangetrokken voelt tot die ballentoko.
Hier ben ik het mee eens. (Gebeurt dat ook weer 'ns, jong )
Dat hij ook niet gewoon na dag één zegt: fuck dit, dit is contractbreuk (oid), ik ga weg en eis mijn geld terug. Verzuip maar in je stroperige r.
  PR/Manusje van alles vrijdag 14 september 2007 @ 15:37:26 #20
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_53174034
Je bent dom als je dat allemaal doet

En die lui die er bij staan en het leuk vinden zijn nog veel dommer
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_53174060
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:28 schreef Schanulleke het volgende:
Een ontgroening is een ding, maar een flink aantal corpsen schieten daar gewoon enorm mee door, daar lijkt dit verhaal ook weer een voorbeeld van.
Inderdaad zeg. Hoe brand je nieuwkomers zo snel mogelijk af Dit zijn echt martelpraktijken :x
quote:
Het simpelweg afdoen met :'Dat had je kunnen weten' is niet normaal.
Alhoewel het wel van een groot gebrek aan persoonlijkheid en zelfrespect getuigt als je je dit soort dingen laat gebeuren maar dat terzijde.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53174101
Dit zijn toch normale praktijken bij studentenverenigingen? Of is dat een vooroordeel van mijn kant?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_53174120
Ik kan er de lol niet van inzien van dit soort praktijken.
Misschien dat degene dit anderen laten ondergaan vroeger op school gepest zijn en hiermee wraak willen nemen.
Ik begrijp ook het nut hier niet van.
Als ik lid wil worden van laten we zeggen een voetbalclub, dan gebeuren dit soort dingen toch ook niet?
pi_53174137
Maar...dat 'moeten' snap ik niet zo. Je kan er toch elk moment mee stoppen?
pi_53174150
quote:
Onder groepsdruk zijn wel ergere dingen gebeurt, vergeet niet dat ze een heel vuil spelletje spelen en je moet wel heel stevig in je schoenen staan om daar weerwoord tegen te geven. Daarnaast denk je constant, als ik opgeef mag ik geen lid worden, ik hou het nog wel even vol.

Ik kots echt op mensen die dit soort dingen organiseren.
-
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:41:15 #26
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53174151
Het blijven kinderen blijkbaar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:42:12 #27
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53174180
Ik snap niet dat er nog mensen líd willen worden van corpora.
pi_53174212
Ach ja, 't korps in Delft, grote verrassing dit maar niet heus

Stelletje josti's bij elkaar. Heb ook altijd gezeik met die lui. Ze worden ook werkelijk door iedereen behalve hun eigen mede korpsballetjes uitgekotst
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_53174220
Goede manier om mensen zonder persoonlijkheid te selecteren
pi_53174233
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:41 schreef splendor het volgende:

[..]

Onder groepsdruk zijn wel ergere dingen gebeurt, vergeet niet dat ze een heel vuil spelletje spelen en je moet wel heel stevig in je schoenen staan om daar weerwoord tegen te geven. Daarnaast denk je constant, als ik opgeef mag ik geen lid worden, ik hou het nog wel even vol.

Ik kots echt op mensen die dit soort dingen organiseren.
Waarom zou je lid willen worden op zo'n vereniging. Waarom zou je vrijwillig om willen gaan met mensen die jou verplichten om een rauw ei te eten, je kleding slopen en je continu vernederen?
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:44:46 #31
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53174264
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:37 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. (Gebeurt dat ook weer 'ns, jong )
Dat hij ook niet gewoon na dag één zegt: fuck dit, dit is contractbreuk (oid), ik ga weg en eis mijn geld terug. Verzuip maar in je stroperige r.
Jij (en ik) zouden daar helemaal niet passen. Wij zouden ons kapot lachen om zoveel stompzinnigheid. Mensen die lid worden van het DSC zijn allemaal van die standaard meelopertjes. Sowieso, mensen die lid worden van een studentenvereniging. Allemaal van die 'aangepaste' figuren zonder eigen mening.
pi_53174290
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:43 schreef Fides het volgende:

[..]

Waarom zou je lid willen worden op zo'n vereniging. Waarom zou je vrijwillig om willen gaan met mensen die jou verplichten om een rauw ei te eten, je kleding slopen en je continu vernederen?
omdat ze anders geen vriendjes en leven hebben
pi_53174307
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:43 schreef Fides het volgende:

[..]

Heel veel mensen weten dat van te voren maar zoals je hierboven al kan zien wordt het systematisch ontkent dat er dit soort dingen plaats gaan vinden.
-
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:46:59 #34
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53174325
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:42 schreef Floripas het volgende:
Ik snap niet dat er nog mensen líd willen worden van corpora.
Als je je eigen mening en karakter niet zo belangrijk vindt (of gewoon geen eigen mening en karakter hebt), is het een hele slimme move. Serieus.
pi_53174330
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:43 schreef cikolata het volgende:
Goede manier om mensen zonder persoonlijkheid te selecteren
En het zijn er behoorlijk wat.
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:48:55 #37
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53174371
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:38 schreef FJD het volgende:

[..]

Inderdaad zeg. Hoe brand je nieuwkomers zo snel mogelijk af Dit zijn echt martelpraktijken :x
Och, het valt allemaal heus wel mee. Je moet je voorstellen dat je als klein feutje niks te vertellen hebt en in een totaal vreemde omgeving bent tussen mensen die je totaal niet kent. Dan lijkt alles veel erger dan het is.
pi_53174405
Omdat het erger is dan dat het lijkt wordt medische hulp beloofd
pi_53174412
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:44 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Jij (en ik) zouden daar helemaal niet passen. Wij zouden ons kapot lachen om zoveel stompzinnigheid. Mensen die lid worden van het DSC zijn allemaal van die standaard meelopertjes. Sowieso, mensen die lid worden van een studentenvereniging. Allemaal van die 'aangepaste' figuren zonder eigen mening.
Hoewel ik zelf ook liever dood dan bij een studentvereniging gevonden wil worden, moet ik je toch tegenspreken. Het DSC is inderdaad zwaar kansloos. Maar bij de andere verenigingen lopen wonder boven wonder toch ook nog een hoop normale figuren rond (hoewel de spoeling bij Virgiel ook wel erg dun is).
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_53174480
wat een gezemel allemaal zeg, moeten de arme kindjes ook eens een beetje ontbering doorstaan gaan ze lopen janken.

grow up, be a man ipv van een bekakte slapjanus die om zijn mama huilt, je wilt straks toch ook de grote bink uithangen in het bedrijfsleven, wees dan ook een kerel veeg je snot tranen en neem het zoals het is.
do you have the guts to smell my nuts?
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:55:21 #41
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_53174517
En dit soort onzin is dus precies de reden dat ik niet bij een studentenvereniging zit/ wil zitten

Wat een mongolen daar
  vrijdag 14 september 2007 @ 15:55:29 #42
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53174521
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Hoewel ik zelf ook liever dood dan bij een studentvereniging gevonden wil worden, moet ik je toch tegenspreken. Het DSC is inderdaad zwaar kansloos. Maar bij de andere verenigingen lopen wonder boven wonder toch ook nog een hoop normale figuren rond (hoewel de spoeling bij Virgiel ook wel erg dun is).
Ben ik niet met je eens. Bij die andere verenigingen zijn het ook allemaal meelopers zonder eigen mening.

In mijn tijd gingen al die meeloopjosti's die op de middelbare school met zo'n sneue Arafatsjaal liepen naar Jansbrug of de Kneusbeurs. Het is allemaal sneu kuddevolk, alleen is het ene volk iets prettiger in de omgang dan het andere.
pi_53174529
Die naam heb je gekregen toen je ontgroend werdt OnderBroekenPoep ?
pi_53174574
Delfse kutnerds zelf altijd gepest en nu maar beetje feuten pesten kunnen ze zich lekker uber ss voelen
ik ben ze ooit een keer tegengekomen buiten tijdens het stappen. stonden die feuten buiten op een rijtje en allemaal van die klote nerds eromheen schreeuwen. hebben we die nerd met de grootste bek een paar beuken gegeven. ook niet fraai,maar wel terecht

delftse kutnerds
Op donderdag 4 oktober 2007 09:50 schreef staticdata het volgende:
- Alle Milfen zullen zich, gesorteerd op cup maat, in rijen van 10 staan en zich bereidwillig opstellen
pi_53174592
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:55 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Bij die andere verenigingen zijn het ook allemaal meelopers zonder eigen mening.

In mijn tijd gingen al die meeloopjosti's die op de middelbare school met zo'n sneue Arafatsjaal liepen naar Jansbrug of de Kneusbeurs. Het is allemaal sneu kuddevolk, alleen is het ene volk iets prettiger in de omgang dan het andere.
Dat is mijn ervaring niet. De meerderheid is dom kuddevolk, maar ik ken toch een hoop (ex)leden die wat te vertellen hebben .

Maar goed, we zijn het er iig over eens dat die bij het korps compleet niet aanwezig zijn. De enige plek op aarde die ik een goede clusterbom toewens ligt aan de Phoenixlaan
pi_53174637
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:53 schreef OnderBroekenPoep het volgende:
wat een gezemel allemaal zeg, moeten de arme kindjes ook eens een beetje ontbering doorstaan gaan ze lopen janken.

grow up, be a man ipv van een bekakte slapjanus die om zijn mama huilt, je wilt straks toch ook de grote bink uithangen in het bedrijfsleven, wees dan ook een kerel veeg je snot tranen en neem het zoals het is.
Ohja natuurlijk, je eigen gezondheid verknallen voor een groepje lamlullen is het echt waard. Daar word je stoer en sterk van jongen, nu kun je het bedrijfsleven aan!
-
pi_53174661
Ik zie een nieuwe lichting DSI-ers verschijnen!
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:01:48 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53174675
Als ik dit soort dingen lees, dan wind ik me eerst op en denk hoe kunnen ze.

Maar daarna komt de relativering: Je moet als aankomende student toch wel heel erg met je kop in het zand zitten wil je nog steeds niet doorhebben dat ze bij het Corps zo te werk gaan. Ieder jaar komt er wel een verhaal voorbij van minimaal één aankomende student die het niet erg naar zijn zin had.

Helaas geldt hier ook (net zoals voor alles eigenlijk) dat er eest doden moeten vallen voordat er iets aan gedaan wordt.
So we just called him Fred
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:04:46 #49
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53174738
Ik heb de link naar het stuk eens doorgestuurd naar iemand die in Delft ook bij een of ander clubje zit. Eens kijken of die er iets over te zeggen heeft (mocht het hetzelfde clubje zijn dan).

Verder: achterlijke praktijken natuurlijk.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_53174790
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik heb de link naar het stuk eens doorgestuurd naar iemand die in Delft ook bij een of ander clubje zit. Eens kijken of die er iets over te zeggen heeft (mocht het hetzelfde clubje zijn dan).

Verder: achterlijke praktijken natuurlijk.
Jij kent niemand bij het korps. Daar ben je veels te normaal voor
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:08:59 #51
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53174856
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:01 schreef FredvZ het volgende:

Helaas geldt hier ook (net zoals voor alles eigenlijk) dat er eest doden moeten vallen voordat er iets aan gedaan wordt.
Die doden zijn al gevallen. Maar nog altijd wordt het enige toezicht dat wordt gehouden gedaan door een of andere interne commissie bij de meeste verenigingen.
pi_53174871
laten we ook niet vergeten waar studentencorpsen voor bedoeld zijn, kindertjes die net het huis uit zijn, en zelfs dat niet altijd, op zichzelf gaan wonen, hoewel vaak met meerdere medestudenten, zonder paps of mams. Oftewel, het kindje ziet de vrijheid, en rent gillend naar de voor studenten gecreeerde surrogaat-familie: het corps. Het kindje laat zich (terecht) feut noemen, en onderwerpt zich nederig aan een zorgvuldig samengesteld programma van vernederingen. Kan het sneuer?
pi_53175008
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:01 schreef FredvZ het volgende:
Als ik dit soort dingen lees, dan wind ik me eerst op en denk hoe kunnen ze.

Maar daarna komt de relativering: Je moet als aankomende student toch wel heel erg met je kop in het zand zitten wil je nog steeds niet doorhebben dat ze bij het Corps zo te werk gaan. Ieder jaar komt er wel een verhaal voorbij van minimaal één aankomende student die het niet erg naar zijn zin had.

Neuh hoor, die zijn al gevallen en het helpt niks. Ieder jaar is het weer opnieuw dikke pret met figuren die het Stanford Prison experiment opnieuw doen.
pi_53175062
En daarna nog de dispuutsontgroening.

Iig, het verschilt sterk tussen verenigingen. De Bijstandscommissie voert hier geen hol uit.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:21:12 #55
103740 NMGN23
NMGN Keizerstad
pi_53175106
Wat ik het engste vind is de geheimhoudsplicht waar (bijna) iedereen zich aan houdt, ook de afvallers.
Makkelijker kan ik het niet maken, wel leuker.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:22:22 #56
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53175133
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Jij kent niemand bij het korps. Daar ben je veels te normaal voor
Het zal ook wel niet. Het zal wel niet veel meer dan een roeiclubje zijn.
pi_53175168
Het is dus wel triest dat dit soort verhalen volgens velen 'de standaard' worden voor alle studentenverenigingen / disputen etc.
Dat er tijdens het toetredingsproces een bepaalde mate van doorzettingsvermogen wordt getest vind ik helemaal niet gek, zeker niet bij kleine verbanden. Dat gebeurd ook overal maar wel binnen de perken over het algemeen. Corpsen staan er echter om bekend nog wel eens op een walgelijke manier het boekje te buiten te gaan; dit is echter totaal NIET representatief voor hoe andere verenigingen dit doen.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:26:45 #58
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53175172
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:53 schreef OnderBroekenPoep het volgende:

"Neem het zoals het is"?
Mensen met karakter doen er iets aan. Dat wil zeggen, ze melden zich niet aan bij een stel vernederde losers.

Ik weet wel dat de volgende keer als ik zoiets in iemands cv zie staan, ik weet dat ik met een serviele, ruggengraatloze drol van doen heb.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:29:07 #59
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53175214
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:55 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Lemmeb...heb jij mij zitten plagen?
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:29:16 #60
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53175216
Corpsen
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_53175221
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

"Neem het zoals het is"?
Mensen met karakter doen er iets aan. Dat wil zeggen, ze melden zich niet aan bij een stel vernederde losers.

Ik weet wel dat de volgende keer als ik zoiets in iemands cv zie staan, ik weet dat ik met een serviele, ruggengraatloze drol van doen heb.
En dat geeft GEEN voordelen in zijn later carrriere..
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:31:53 #62
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53175255
Mag je eigenlijk weg als je wil?
Zo nee, is dat dan geen vrijheidsberoving?
pi_53175301
het zielige is dat corpsballen zelf de meest sneue personen zijn die er bestaan.

alleen door het peste van 1e jaars kunnen ze zich een keer belangrijk voelen

vrijdag 14 september 2007 @ 16:36:24 #64
8369 speknek
Another day another slay
pi_53175362
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:57 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
ik ben ze ooit een keer tegengekomen buiten tijdens het stappen. stonden die feuten buiten op een rijtje en allemaal van die klote nerds eromheen schreeuwen. hebben we die nerd met de grootste bek een paar beuken gegeven. ook niet fraai,maar wel terecht
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:38:31 #65
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53175395
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:36 schreef speknek het volgende:

[..]

.
Laten we J.A.A. van Doorn uitnodigen om het goed te komen praten.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:41:12 #66
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53175447
Ga dan gewoon niet bij het corps, als je zo laf bent. Had je kunnen verwachten. En ook niet netjes om de dingen die binnen DSC gebeuren aan de grote klok te hangen.

(en nee, ik ben geen corps figuur)

[ Bericht 0% gewijzigd door xprotagonistx op 14-09-2007 16:45:11 (een letter vergeten) ]
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:42:28 #67
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53175474
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:41 schreef xprotagonistx het volgende:
Ga dan gewoon niet bij het corps, als je zo laf bent. Had je kunnen verwachten. En ook niet netjes om de dingen die binnen DSC gebeuren aan de grote klok te hange.
Waarom niet?
pi_53175476
quote:

[..]

"Neem het zoals het is"?

Yep, en dan staat er iemand boven jou, bij je grote internationale firma, die alumni is. 1 telefoontje van paps, want toevallig zelfde lichting, en jij mag je komen verantwoorden.. Waarom je erik-jan van voorst tot voorst niet hebt aangenomen.. Ja meneer, het sjorps stond op z'n CV. Nou Hendriks, daar is de deur, EJ neemt je plekje over.
pi_53175482
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:31 schreef Floripas het volgende:
Mag je eigenlijk weg als je wil?
Zo nee, is dat dan geen vrijheidsberoving?
Formeel natuurlijk wel, maar materieel is de druk meestal zo hoog dat de feuten - die toch al zwakjes in de schoenen staan - in feite van hun vrijheid beroofd worden. Maar het is geen prioriteit voor het opsporingsapparaat.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:43:30 #70
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53175499
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:42 schreef Bertjeee het volgende:

[..]

Yep, en dan staat er iemand boven jou, bij je grote internationale firma, die alumni is. 1 telefoontje van paps, want toevallig zelfde lichting, en jij mag je komen verantwoorden.. Waarom je erik-jan van voorst tot voorst niet hebt aangenomen.. Ja meneer, het sjorps stond op z'n CV. Nou Hendriks, daar is de deur, EJ neemt je plekje over.
Dat zal niet gebeuren. Geloof mij maar.
pi_53175537
quote:
Onzin. Dan onderschat je de kracht van groepsdruk.

Dit soort praktijken bestaan ook bij de 'reguliere' studentenverenigingen, alleen dan worden het 'ontgroenende elementen' genoemd. Nog steeds een eufemisme voor psychologische machtspelletjes, kneusjes die hun eigenwaarde opzij zetten en liever naakt in een bak met etensresten rollen, en daarna voor de mensen, die hun leven een hel hebben gemaakt, een avond lang bier betalen.

Er zijn vast mensen die doelbewust zich er voor opgeven, maar er bestaat ook een grote groep die niet beter weet, en het op een gegeven moment maar ondergaat, omdat ze al niet meer terug komen. Heel treurig.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:45:22 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_53175538
Als je "de lul" bent tijdens de ontgroening, is het wel de bedoeling dat je door hebt dat je kennelijk ongewenst bent. Dit verhaal klinkt naar iemand die niet doorheeft dat ie beter weg kan gaan bij zo'n club.

Probleem is dat er veel domme proleten bij zo'n club rondlopen; en dat veel feuten eigenlijk tegen zichzelf beschermd dienen te worden. Een ander probleem is dat er nauwelijks gesanctioneerd wordt; tijdens mijn lidmaatschap (niet in Delft) is er maar een paar keer iemand geroyeerd; dan maar je halve studietijd geschorst "lid"zijn. Echte psychopaten wordt niet tegen opgetreden (net zoals in de gewone maatschappij dus).
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_53175557
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:43 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat zal niet gebeuren. Geloof mij maar.
Je heet geen Hendriks?
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:47:16 #74
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53175584
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je heet geen Hendriks?
Ik zit zelden bij bedrijven of instellingen waar afkomst of Old Boys Networks méér tellen dan prestatie.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:47:21 #75
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53175587
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:42 schreef Floripas het volgende:
Waarom niet?
Omdat dingen die daarbinnen gebeuren niet voor de buitenwereld bestemd zijn. En klagen over de ontgroening als je lid wilt worden bij het corps is hetzelfde als klagen nadat je bij het FARC lid bent geworden.
pi_53175589
quote:
Ga dan gewoon niet bij het corps, als je zo laf bent. Had je kunnen verwachten. En ook niet netjes om de dingen die binnen DSC gebeuren aan de grote klok te hangen.
Een ouder die ongerust is en haar kind opzoekt, dient zich te houden aan één of andere schijn-Omerta?

Kom op zeg.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:48:54 #77
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53175615
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:47 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Omdat dingen die daarbinnen gebeuren niet voor de buitenwereld bestemd zijn.
Wat een onzin. Ze hebben jou dat wijsgemaakt zodat ze geen represailles kregen. En jij slikt dat nog ook
quote:
En klagen over de ontgroening als je lid wilt worden bij het corps is hetzelfde als klagen nadat je bij het FARC lid bent geworden.
De FARC verstuurt geen brieven waar in staat dat er niet geschoten zal worden.
pi_53175636
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:47 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ik zit zelden bij bedrijven of instellingen waar afkomst of Old Boys Networks méér tellen dan prestatie.
Kop in het zand en negeren die boel. Jij bent het klassieke voorbeeld van mensen die dat onderschatten...
pi_53175643
quote:
Delfse kutnerds zelf altijd gepest en nu maar beetje feuten pesten kunnen ze zich lekker uber ss voelen

delftse kutnerds
omg ik wou precies hetzelfde verhaal typen ..

Dit soort dingen moet ik echt niet zien hoor... Zo fucking triest. Machtsmisbruik. Nerdjes die inderdaad zelf hun hele leven al gepest zijn, en vervolgens van uber-nerds ineens "stoer" worden. En vervolgens daar helemaal in doorschieten. Ik kan me serieus echt opfokken van dit soort verhalen .

Ik snap ook écht niet waarom die feuten, zoals ze genoemd worden, dat allemaal pikken. Als iemand een rauw ei in mn mond douwt is diegene echt nog niet jarig. Zeker met weinig slaap kan die persoon een knal voor z'n kop verwachten. Dan maar geen korps. No - fucking - way dat ik me ooit zo zal laten vernederen.

[ Bericht 16% gewijzigd door Koentje3 op 14-09-2007 16:55:16 ]
pi_53175666
mensen die die vernederingen bewust ondergaan en later bij hun mammie gaan huilen
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:55:51 #81
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_53175747
Kunnen die feuten niet een opstand beginnen tegen hun machthebbers?
pi_53175816
quote:

Je bedoelt die 'geheimhoudingsovk'? Welnu, in die ovk is ook niet opgenomen dat je het ziekenhuis in geterroriseerd mag worden. En zelfs al zou dat zo zijn: de wet gaat voor op de contractsvrijheid, en verder rust op eenieder de plicht aangifte te doen van strafbare feiten.
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:02:39 #83
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53175908
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:48 schreef Floripas het volgende:
Wat een onzin. Ze hebben jou dat wijsgemaakt zodat ze geen represailles kregen. En jij slikt dat nog ook
Bij zoveel verenigingen hoort geheimzinnigheid over tradities en gewoonten, dat is een onderdeel van het hele spel. Ik ben bewust geen corps lid, ik heb niets met hun manier van student-zijn, maar iemand die wel ervoor kiest corps-lid te worden weet wat ie kan verwachten en heeft niets te zeuren.

Als die huilende paljas mij tijdens de OWee had gevraagd (en dat heeft ie kunnen doen) "vertel mij eens iets over de ontgroening van het DSC?", had ik bijvoorbeeld kunnen vertellen "Oh, twee jaar geleden werd je bijvoorbeeld met 100 man in hun veel te kleine bibliotheek gestopt, en werden 7 van je vriendjes met een ambulance afgevoerd". Word wakker.
pi_53175943
Zo zie je maar weer waar de mens toe in staat is, ziek
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:09:21 #85
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53176091
Het oorspronkelijke stukje komt trouwens van nrc.nl. Hier wat reacties:
quote:
Eerstejaars DSC-lid zegt:
vrijdag 14 september 2007, 14:24 uur
het artikel van dhr. kuilman is werkelijk zo ontzettend overdreven en vaak zelfs helemaal uit de lucht geplukt dat ik het niet kan laten om mijn reactie er op te geven.
Ik heb dit jaar ook KMT gelopen bij het Delftsche Studenten Corps, en ja het was een zware en zure tijd. Maar ik zal even een paar onjuistheden uit het artikel van dhr. Kuilman aanstippen
1. het is niet zo dat in alle huizen de slaap kamer zo was ingericht als meneer bij zijn zoon omschrijft, dit was zelfs de enige en zijn zoon had naar de bijstand moeten gaan en kunnen zeggen dat hij naar een ander logeer adress wou en dan was dat waarschijnlijk gehonoreerd.
2. De bijstand heeft zich wel degelijk aan de beloften gehouden. De tweede week kreeg iedereen tussen de 7 en 8 uur slaap per nacht, er is van te voren gezegt dat dit de eerste week niet het geval zou zijn. wij feuten hebben gedurende de volle 2 weken prima te eten gehad. Water werd vollop rond gebracht in flessen ik schat dat er ongeveer 30 flessen in omgang waren die constant opgehaald werden op weer bijgevuld te worden. Er is verder geen drank geschonken en als je een medisch probleem was kon je op ieder moment een lid van de bijstand daarover aanspreken en als je iets had namen ze je altijd serieus en werd er een oplossing gezocht.
3. tijdens de intocht moest je door een menigte heen rennen en dat was prima te doen ik zelf en gevallen en werd direct weer overeind geholpen. Er lag absoluut geen glas op de vloer aangezien iedereen uit plastic dronk de grond was wel behoorlijk smerig maar wat maakt dat uit? inderdaad de kleding van iedereen werd gescheurd en dat is vervelend maar als je echt lichamelijk wat aan werd gedaan kon je altijd naar de bijstand stappen en het betreffende lid kon dan zelfs geschorst worden. Rauwe eieren heb ik uberhaupt niet gezien tijdens de kmt en je moet het er wel naar maken willen ze eieren in je mond kapot slaan.
4. op de zaak was geen plaats waar je uren lang in ijswaten kon zitten dus dat is ook niet gebeurd. er was een kooi waar je ingestopt kon worden door het bestuur maar hier werd niets met je polsen gedaan, en als je wel erg lang in die kooi moest zitten kwam de bijstand je er uit halen.
5. meisjes zijn wel welkom op de zaak. ze hebben zelfs een eigen gedeelte op de societeit namelijk de hele achterzaal. het is een regel dat meisjes niet door mannelijke leden mogen worden “gefeut” dus misschien dat ze daarom niet zo veel aandacht van deze kregen. Na elf uur bestaat de scheiding van man/vrouw in de zalen officieel niet eens meer.
6. inderdaad je wordt in de kmt flinkt uitgemaakt voor niets maar je moet in kunnen zien dat het een spelletje is en dat de leden normaal heel anders zijn en je een mooie tijd kunt hebben in op het dsc na een zure kennismakingstijd

Ten slotte wil ik nog even zeggen dat de bijstand dus wel gewoon prima werk deed, je inderdaad letterlijk zoals dhr. kuilman uit de zaal plukte en zij: “naar huis jij!” het eten was prima geregeld je kon gewoon eten halen of samen met oudere jaars eten, soms betaalde deze idd voor je maar soms ook niet aangezien je als feut gewoon gratis eten kon halen.

dit vind ik wel weer genoeg dit artikel is gewoon een uitting van frustratie over het feit dat uw zoon de kmt niet aan kan en daarom niet in uw voetsporen kan treden. Realiseerd u echter dat dit aan hem ligt en niet aan dat de kmt ‘verschikkelijk’ is geworden.
("De zaak" in punt 4 is trouwens de soort code-naam voor de sociëteit van 't dsc)

En een ander:
quote:
1e Jaars DSC zegt:
vrijdag 14 september 2007, 16:13 uur
Voor het grootste deel sluit ik me aan bij de reactie van Eerstejaars DSC-Lid op 14.24.
Hetgeen ik er aan toe wil voegen is iets ter aanvulling van de reacties van oud-Leden die ik teruglees. Zij missen dat er blijkbaar niet aan echte ontwikkeling word gedaan en denken wellicht door de strekking van het artikel van Dhr. Kuilman dat er niets ander dan het beschrevene zou gebeuren.
Hier een aantal andere kanten:
- Tijdens het Kamp is er een dag ingeruimd om kennis te maken met alle onderverenigingen (o.a. voetbal, rugby, bergbeklimmen/tourskien, zweefvliegen, schaken, zang, roeien, hockey, touringclub, debating club). Hiervoor word ruim de tijd genomen per ondervereniging.
- Tevens is er de mogelijkheid om geselecteerd te worden tijdens een sportdag om twee dagen later tegen Minerva te sporten (in plaats van vroeger elkaar “te slopen”). Dit gebeurt in de sporten hockey, voetbal, rugby en roeien (dit jaar geen tennis)
- Phoeten met een passie voor of ervaring met klassieke muziek worden apart genomen en oefenen voor het Phoetenconcert. (Dit jaar met de canon van Pachelbel en het tweede deel van een van de symphonien van Beethoven)
- Phoeten met zangtalent en ervaring met muziek maken worden er eveneens uitgelicht en zij vormen het Groenentoneel, waar vorige week zondag zo’n 400/500 leden ontzettend van hebben kunnen genieten.
- Op een aantal dagen is het zelfs een soort sociale verplichting om met de leden te eten. Juist om even wat rustiger te kunnen praten met de leden. Dat dit natuurlijk niet altijd zo gaat is ook waar. Maar de mogelijkheden liggen er. Je moet ze wel zelf aangrijpen en zelf op mensen afstappen.

Het is waar dat het niet altijd leuk is. Het is ook waar dat het eigen initiatief waar het Albertus oud-Lid over sprak gehonoreerd word met een prima gesprek. Meerdere malen heb ik zelf daardoor toch nog een leuke avond mee kunnen maken. Het uit je schulp kruipen is iets dat je door moet krijgen. Als je die link naar dat deel van de ontgroening niet legt of kunt leggen heb je inderdaad een veel zwaardere tijd en word het bijkans onmogelijk tot enige relativering te komen.
pi_53176138
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:02 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Bij zoveel verenigingen hoort geheimzinnigheid over tradities en gewoonten, dat is een onderdeel van het hele spel. Ik ben bewust geen corps lid, ik heb niets met hun manier van student-zijn, maar iemand die wel ervoor kiest corps-lid te worden weet wat ie kan verwachten en heeft niets te zeuren.
Van niets iets maken dus.
Jammer dat zulke dingen alleen maar het gevoel van schijn-macht versterken bij de allergrootste droeftoeters. Met zulke excessen tot gevolg.

Leuk zeg, contacten maken. .
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_53176140
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:55 schreef RedFever007 het volgende:
Kunnen die feuten niet een opstand beginnen tegen hun machthebbers?
met de doorgaans > 2 machtehebbers tot 1 feut wordt dat een beetje moeilijk.
Echt moeilijk doen en je wordt er uit geflikkerd.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
pi_53176404
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:09 schreef xprotagonistx het volgende:
Het oorspronkelijke stukje komt trouwens van nrc.nl. Hier wat reacties:
[..]

("De zaak" in punt 4 is trouwens de soort code-naam voor de sociëteit van 't dsc)

En een ander:
[..]
maar dat soort dingen staan ook bij elk nieuwsbericht, alles wordt altijd ontkent.

Ik denk niet dat die jongen alles verzonnen heeft, maar hij zal het allicht wat aangedikt hebben. Een ontgroening bij een corps is iig geen leuke tijd
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:29:36 #89
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53176587
Ik vraag me af wat ik sneuer vind. Die figuren die vrijwillig lid willen worden van het DSC, die figuren die al lid zijn en de KMT aangrijpen om kleine jongetjes te pesten, of die wereldvreemde figuren die er volkomen buiten staan en er hier zo'n hoop tam-tam over maken, "machtsmisbruik" zus en "marteling" zo. Komop zeg, dit hoort er gewoon bij. Als het je wat lijkt dan word je lid, en zoniet dan niet.

Is toch gewoon grappig als je leest welke ontberingen zo'n mannetje allemaal vrijwillig heeft ondergaan? Ik zie er tenminste de humor wel van in.
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:37:23 #90
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53176749
Ik weet het niet. Ik zou mijn zoon zo opvoeden dat hij op zijn zeventiende het wel uit zijn hoofd zou laten om zich zo onder groepsdruk te laten vernederen.
Maar een kind dat heel beschermd is opgevoed? Daar heb ik wel een beetje meelij mee.
pi_53176795
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:37 schreef Floripas het volgende:
Ik weet het niet. Ik zou mijn zoon zo opvoeden dat hij op zijn zeventiende het wel uit zijn hoofd zou laten om zich zo onder groepsdruk te laten vernederen.
Maar een kind dat heel beschermd is opgevoed? Daar heb ik wel een beetje meelij mee.
Of kindjes die zo goed als gedwongen worden om zich aan te melden omdat pappie-lief ook z'n tijd verspild heeft bij het corps vroeger. Ook best sneu.
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:41:47 #92
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53176850
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:37 schreef Floripas het volgende:
Ik zou mijn zoon sowieso nooit in Delft laten studeren. Ga maar lekker naar Utrecht en neuk je suf. Dan maar een beetje een watje.
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:48:50 #93
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_53176948
De KMT's van tegenwoordig vallen best mee, alhoewel je niet moet gaan janken dat je kleding smerig wordt of eventueel kapot kan gaan. H&M kleding meenemen is dan ook een beter idee dan je polo van een paar honder euro.

Bij een beetje fatsoenlijke vereniging wordt er tijdens de groentijd (een zere teen kan al leiden tot een grote rel!) rekening gehouden met wat de novieten of feuten moeten doorstaan en of ze dat kunnen doorstaan. Vaak betekent een klein pijntje in je linkerdijbeen al dat je het een dagje rustig aan moet doen, ook het aantal uren slaap dat je krijgt is aan strenge regels gebonden die bij de meeste corpsen gewoon worden nageleefd. Daarnaast worden "leuke" dagen afgewisseld met wat "pittigere" dagen zodat iedereen het met gemak kan vol houden.

De jongens van het DSC zijn altijd al een beetje vreemde vogels geweest (beta's ) maar naar wat ik hoorde van de leden daar neem ik aan dat het daar ook niet gek anders is dan in andere steden. En dat is niet echt extreem.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_53177102
quote:
Hier wil ik toch even op reageren ook al heb ik tot nu toe alleen de OP en deze post nog gelezen Maar toen ik ging studeren en mij aanmeldde als toekomstig lid van een studentenvereniging, had ik ab-so-luut GEEN idee wat me te wachten stond Noem me naïef, maar ik stond er niet bij stil dat dit soort dingen gebeurden, laat staan wist dat het überhaupt gebeurde.

Mijn ouders hebben net zo'n brief als in de OP gehad, en het enige wat er klopte in de brief was dat er 2 ehbo'ers aanwezig waren. Die slaap kregen we ook zowieso niet
Het was een walgelijk iets en ik ben ook na 1 nacht vertrokken

/Edit:
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:09 schreef Godslasteraar het volgende:
Oftewel, het kindje ziet de vrijheid, en rent gillend naar de voor studenten gecreeerde surrogaat-familie: het corps. Het kindje laat zich (terecht) feut noemen, en onderwerpt zich nederig aan een zorgvuldig samengesteld programma van vernederingen. Kan het sneuer?
Ja, en vervolgens kun je na je KMT lekker met dezelfde personen die jou de modder in getrapt hebben een biertje gaan drinken Want het is immers toch allemaal voorbij?
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:19 schreef NightH4wk het volgende:
En daarna nog de dispuutsontgroening. [afbeelding]
Ja, leuk! Half jaar A-tijd lopen waarop je op ieder willekeurig moment van de dag kunt komen opdraven om (nog meer) vernederende dingen te ondergaan en drank voor de ouderejaars te betalen. Ik ken verhalen van mensen die dit vele honderden/duizenden euro's gekost heeft
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:21 schreef NMGN23 het volgende:
Wat ik het engste vind is de geheimhoudsplicht waar (bijna) iedereen zich aan houdt, ook de afvallers.
Vraagt u maar
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:45 schreef Nosh het volgende:
Onzin. Dan onderschat je de kracht van groepsdruk.

Dit soort praktijken bestaan ook bij de 'reguliere' studentenverenigingen, alleen dan worden het 'ontgroenende elementen' genoemd. Nog steeds een eufemisme voor psychologische machtspelletjes, kneusjes die hun eigenwaarde opzij zetten en liever naakt in een bak met etensresten rollen, en daarna voor de mensen, die hun leven een hel hebben gemaakt, een avond lang bier betalen.

Er zijn vast mensen die doelbewust zich er voor opgeven, maar er bestaat ook een grote groep die niet beter weet, en het op een gegeven moment maar ondergaat, omdat ze al niet meer terug komen. Heel treurig.
Je bent er idd zelf bij, en dat is ook de bedoeling Maar Nosh heeft gelijk wat groepsdruk betreft. Het is de bedoeling dat jij samen met je jaargenoten een soort van "band" krijgt door alle vernederingen die moet ondergaan. Onderling wordt er ook heel erg gepushed om te blijven. Verder zijn het ook meestal de tweede jaars die de ontgroeningen doen, omdat ze zelf het jaar daarvoor zijn geweest en nu dus "wraak" kunnen nemen Hoe triest...

[ Bericht 56% gewijzigd door Locusta op 14-09-2007 18:10:13 ]
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:56:47 #95
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177119
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:48 schreef Ryon het volgende:
Daarnaast worden "leuke" dagen afgewisseld met wat "pittigere" dagen zodat iedereen het met gemak kan vol houden.
Wat doe je nou eigenlijk de hele dag gedurende zo'n week? Het schijnt dat je wel beziggehouden wordt, maar door de bagger rollen enzo gaat op een gegeven moment ook vervelen, ook als toeschouwer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jo3pM3lo3n op 14-09-2007 18:03:41 ]
pi_53177217
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:56 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Wat doe je nou eigenlijk de hele dag gedurende zo'n week? Het schijnt dat je wel beziggehouden wordt, maa door de bagger rollen enzo gaat op een gegeven moment ook vervelen, ook als toeschouwer.
van wat ik vernomen heb, zwaar werk verrichten. Ze draaien een project om een stuk te ontbossen ofzow (of juist aan te planten), of ze verzinnen wel zware werkzaamheden die je kan doen. Het is iig geen vakantie
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:04:14 #97
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53177259
En corpora als DSC maar huilen dat ze elke keer minder leden krijgen. Vinden ze het gek.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:05:42 #98
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177295
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:01 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

van wat ik vernomen heb, zwaar werk verrichten. Ze draaien een project om een stuk te ontbossen ofzow (of juist aan te planten), of ze verzinnen wel zware werkzaamheden die je kan doen. Het is iig geen vakantie
Gewoon een soort werkkamp dus, waarbij het de bedoeling is dat je steun vindt bij elkaar en aan het einde van de week compleet gesloopt bent. Niks mis mee, is weleens goed voor al die verwende moederskindjes.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:09:45 #99
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_53177393
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:01 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Klopt, een deel van de periode bestaat uit simpel werk te verrichten voor de clubkas. Werken op een boerderij, vleesfabriek of iets dergelijks komt vaak voor. Met name interessant voor de mensen die nooit iets zwaarders gedaan hebben dan een baantje bij de c1000 en gewend zijn dat andere mensen voor hun zwaar werk verzetten. Niet heel erg, tenzij je bang bent dat je prada's moddervlekken krijgen.

De rest van de tijd wordt het niet veel gekker dan wat disputen of clubs langsgaan, wat liederen te zingen of een grote traditionele activiteit aflopen. De grootste vijand is dan ook over het algemeen het slaapgebrek, iets waar je behoorlijk chagarijnig van kan worden en je de boel niet helemaal meer van kan gaan zien zitten, vandaar dat er elk jaar ook wat mensen afhaken.

Sommige activiteiten kunnen wat fysiek werk bevatten, maar dat is dan voornamelijk zo voor de jongens en valt altijd heel goed te doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:10:06 #100
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53177402
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:05 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Gewoon een soort werkkamp dus, waarbij het de bedoeling is dat je steun vindt bij elkaar en aan het einde van de week compleet gesloopt bent. Niks mis mee, is weleens goed voor al die verwende moederskindjes.
Héél veel geld betalen om mee te mogen naar de Goelag archipel.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:10:19 #101
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177408

Landgenoten!
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:16:58 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53177565
quote:

delftse kutnerds

haha nice

gelukkig heb je dat soort lui hier in valkenswaard niet

wel kampers en boeren die hierheen komen
Huilen dan.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:19:11 #103
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177619
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Daar komt het wel op neer. Toch zie ik er wel bepaalde positieve elementen in.

Als ik soms die melkmuiltjes zie die nog niks van de wereld gezien hebben, gedurende hun hele studietijd bij pappie en mammie hebben gewoond en op hun 22ste zijn afgestudeerd (en die zie je tegenwoordig steeds vaker doordat de druk op studenten om een studie zo snel mogelijk af te ronden steeds groter wordt), dan denk ik echt "och arme, was jij maar lid geworden bij een studentenvereeniging, bij voorkeur bij het corps".
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:21:43 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53177676
Wat een trieste bedoeling, zo'n corps. Ik zit hier in Wageningen helemaal nergens bij, maar deze verhalen heb ik hier nog niet gehoord!
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:23:29 #105
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53177715
Het verhaal over die absurde KMT geeft me nog meer reden om mijn eigen identiteit te behouden als ik een studie zal volgen bij een universiteit.

Het wordt tijd dat dit soort misstanden de kop worden ingedrukt. Ik ben alle wraaknullen, feuten en nog meer van die idiote benamingen voor leden van een stuVe spuugzat.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:24:01 #106
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177723
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:21 schreef leolinedance het volgende:
Wat een trieste bedoeling, zo'n corps. Ik zit hier in Wageningen helemaal nergens bij, maar deze verhalen heb ik hier nog niet gehoord!
Nee, die studenten in Wageningen, die zijn natuurlijk helemaal niet triest, met hun macrobiotisch geteelde brandnetelpap en kartonnen sandalen.
pi_53177963
je bent een debiel als je bij het koor gaat.
je bent een nog grotere debiel als je dan ook nog gaat janken dat de ontgroening niet leuk was
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:42:47 #108
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53178150
Zulk soort corpsen verbieden, simpel.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:43:49 #109
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53178181
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Nee, die studenten in Wageningen, die zijn natuurlijk helemaal niet triest, met hun macrobiotisch geteelde brandnetelpap en kartonnen sandalen.
Idioot

Kom maar eens kijken of stappen in Wageningen, dan piep je wel anders
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:46:30 #110
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53178252
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Idioot

Kom maar eens kijken of stappen in Wageningen, dan piep je wel anders
Ja LOL, ik ben er een paar keer geweest, en ik moest echt lachen om dat veganistische sfeertje. Verschilt misschien ook per studie, dit was iets met waterbeheer ofzo.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:57:33 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53178530
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:46 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Ja LOL, ik ben er een paar keer geweest, en ik moest echt lachen om dat veganistische sfeertje. Verschilt misschien ook per studie, dit was iets met waterbeheer ofzo.
Haha tsja je moet het ook wel goed treffen. Maar waar is dat niet zo he?
Bij ons wordt er gewoon normaal gefeest met normale mensen. Geen duffe regeltjes zoals bij het corps. Al hebben ze dat bij Ceres volgens mij wel, de meest corporale vereniging van Wageningen. Maar daar wil ik niet mee geassocieerd worden
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:18:25 #112
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53179049
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:42 schreef OFfSprngr het volgende:
Zulk soort corpsen verbieden, simpel. en de leden daarvan vervolgen.
pi_53181093
sjezus zijn jullie nou nog bezig te kijken wie de dikste aardappel in zijn keel heeft, elk corps waar ook word bevolk door lallende ridders in de orde van reet.

als eerste komt de Olifant
daarna kom ik
en heeeeeeeeeeeeeeeel ver daar beneden komen jullie allemaal.
dus hou maar op te lullen vergelijken
do you have the guts to smell my nuts?
pi_53182324
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[...blablabla...] ligt aan de Phoenixlaan
Ten eerste: Het is Phoenixstraat paardelul...

Verder: de meeste reacties hier zijn van mensen die nog nooit op 'de Zaak' hebben rondgelopen en zeker geen KMT hebben meegemaakt. Zou je dit wel een keer doen, dan weet je meteen waar het over gaat en dat deze verhalen flink overdreven zijn en gevuld met onwaarheden. (In het artikel in NRC staat bijvoorbeeld dat de vloer bezaaid lag met glas, echter is er in de KMT geen glas de zaal in geweest en hebben alle leden, ivm de veiligheid idd, uit plastic glazen gedronken)

Alle teksten over nazi-praktijken of weet ik veel wat voor mishandelingen zijn gestoeld op onzin en worden geschreven door mensen die er nog nooit ook maar iets mee te maken hebben gehad. Dikke onzin dus.

Tot slot: ja ik ben ouderejaars-lid in delft, ja ik heb ooit ook de KMT doorlopen, ja ik vond het prima te doen (ik zal niet zeggen dat ik het op bepaalde tijden niet zuur gehad heb), en ja ik kom er nu nog meerdere avonden per week, en met veel plezier. Mijn tip dus voor iedereen die hier een beetje in de ruimte loopt te lullen: zorg eerst dat je er iets van af weet voordat je (niet kloppende) verhalen de wereld in stuurt!

Groeten.
pi_53182895
triest zoiezo om bij een club te willen horen en daarvoor "ontgroend" te moeten worden

het jargon alleen al... "corps" en "de zaak"
And then there were syntax-errors
pi_53186280
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:39 schreef UberPhreak het volgende:
triest zoiezo om bij een club te willen horen en daarvoor "ontgroend" te moeten worden
Leger?

OT: Beetje eigen schuld van die gozer, uiteraard zijn de mensen die hem hebben aangepakt ook deels verantwoordelijk maar dit is en blijft toch echt een vrij land. En hoewel er vast groepsdruk zal zijn, en je vast ook wel lid wil worden, kan je ALTIJD weg. Blijkbaar wilde hij niet graag genoeg weg anders had hij zeker wel een mogelijkheid gevonden en zat hij al lekker thuis in z'n badjas tv te kijken.

En voor de corps-bashers (nee ik ben geen lid): het gebeurt allemaal op vrijwillige basis; zoals ik hierboven al vermeldde, je kan áltijd weg. (anders zijn ze strafbaar) Er zullen daar vast genoeg dingen gebeuren die strafbaar zijn, maar de 'slachtoffers' kiezen er zelf voor geen aangifte te doen, om wat voor reden dan ook.

Maar het wordt inderdaad wachten op de eerste dode, als het kalf verdronken is...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 14 september 2007 @ 23:58:14 #117
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53187176
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:39 schreef UberPhreak het volgende:

het jargon alleen al... "corps" en "de zaak"
Wat is er mis met dat jargon? Iedere subcultuur z'n eigen jargon. En die terminologie is "altijd zo geweest".
pi_53189084
Pfff wat een setje beperkte geesten hier zeg. Ik zou zo graag willen dat al die verhalen eens gerelativeerd worden. Helaas zijn jullie al te veel verziekt door vooroordelen.

Maar denk er eens over na: het Corps is over het algemeen de grootste vereniging van een stad, met een aantal duizend leden, al deze leden hebben de KMT overleefd, hoe barbaars kan het dan zijn? Worden al deze mensen lid omdat het zo niet leuk is?

Nee de KMT is over het algemeen niet leuk nee, maar er zitten zeker leuke punten in die ervoor zorgen dat het allemaal goed te doen is

Verder, die vader die dit geschreven heeft is zwaar gefrustreerd
pi_53189234
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:21 schreef kreischer2000 het volgende:
Pfff wat een setje beperkte geesten hier zeg. Ik zou zo graag willen dat al die verhalen eens gerelativeerd worden. Helaas zijn jullie al te veel verziekt door vooroordelen.

Maar denk er eens over na: het Corps is over het algemeen de grootste vereniging van een stad, met een aantal duizend leden, al deze leden hebben de KMT overleefd, hoe barbaars kan het dan zijn? Worden al deze mensen lid omdat het zo niet leuk is?

Nee de KMT is over het algemeen niet leuk nee, maar er zitten zeker leuke punten in die ervoor zorgen dat het allemaal goed te doen is

Verder, die vader die dit geschreven heeft is zwaar gefrustreerd
waarom heb ik nou het idee dat je een of minerva rukkertje bent?

het leuke van corpsballen is dat ze soms buiten de vereniging ook een grote bek hebben.
vaak dronken komen ze zeiken hoe geweldig ze zijn.
wel jammer dat ze dan die grote bek niet kunnen verdedigen.

sla er eentje keihard op zijn bek en de hele meute druipt af.
pi_53189576
De briefschrijvende vader is wel een enorme schat, zeg.

Met zijn 'medische hulp' Allemaal leugens!

En die vrouw/moeder die meteen panisch in de auto springt als de zoon belt om te vertellen dat hij geen kleren meer heeft

Ach, lieve schatten zijn het. Het is ook vast niet gemakkelijk, je volwassen zoon zijn gang laten gaan als hij zelfstandig besluit om zich aan te melden bij het Corps.
  zaterdag 15 september 2007 @ 01:50:08 #121
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_53189608
quote:

[..]

"Neem het zoals het is"?

Dan hoop ik dat jij nooit op een functie terecht komt waar je iets met sollicitaties te maken hebt

Het verschilt heel erg per vereniging, de corpsen zijn het allerergst in ontgroeningen, dat weet ook iedereen en als je dan achteraf gaat janken ben je zelf de huilie. Verder zijn er een paar grotere verenigingen die ook een beetje aan ontgroening doen, maar het enige wat daarvan naar buiten komt is van die paar mensen die gestopt zijn. Dat zijn vaak jochies/meisjes die net van school af komen en die niks gewend zijn.

Het overgrote deel van de studentenverenigingen doet niet aan ontgroeningen, maar die komen natuurlijk niet in het nieuws. Het verhaal van de kleine groep die het verpest voor de rest.
If you can't beat them, join them.
pi_53191157
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:19 schreef Mar_Tijn het volgende:

[..]

Ook goed.
pi_53191197
quote:

[..]

Verder: de meeste reacties hier zijn van mensen die nog nooit op 'de Zaak' hebben rondgelopen en zeker geen KMT hebben meegemaakt. Zou je dit wel een keer doen, dan weet je meteen waar het over gaat en dat deze verhalen flink overdreven zijn en gevuld met onwaarheden. (In het artikel in NRC staat bijvoorbeeld dat de vloer bezaaid lag met glas, echter is er in de KMT geen glas de zaal in geweest en hebben alle leden, ivm de veiligheid idd, uit plastic glazen gedronken)

Alle teksten over nazi-praktijken of weet ik veel wat voor mishandelingen zijn gestoeld op onzin en worden geschreven door mensen die er nog nooit ook maar iets mee te maken hebben gehad. Dikke onzin dus.

Tot slot: ja ik ben ouderejaars-lid in delft, ja ik heb ooit ook de KMT doorlopen, ja ik vond het prima te doen (ik zal niet zeggen dat ik het op bepaalde tijden niet zuur gehad heb), en ja ik kom er nu nog meerdere avonden per week, en met veel plezier. Mijn tip dus voor iedereen die hier een beetje in de ruimte loopt te lullen: zorg eerst dat je er iets van af weet voordat je (niet kloppende) verhalen de wereld in stuurt!

Groeten.
ach gut. maar goed, ik ben zelf zo slim geweest om nooit bij een vereniging te gaan maar genoeg mensen uit mijn vriendengroep zitten bij LANX, veritas, Albertus magnus en ASC. de details van hun ontgroeningen ontlopen de dingen die hier worden gezegd niet zo heel erg sterk, als je echter iemand van het bestuur vraagt dan word de boel sterk gebagataliseerd. er zijn ffs wel 'ns doden gevallen bij een ontgroening ("vyndicat incident" zoals ze het allemaal noemen).
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 15 september 2007 @ 08:59:09 #124
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53191206
Ik snap sowieso niet waarom je ÜBERHAUPT bij een groepje pisnerds wil horen en je daarvoor nog wil laten vernederen ook.
De eerste de beste die mij op mijn 19e een rauw ei in mijn bek had gepropt en er een klap achteraan had gegeven had 3 weken pap door een slangetje gegeten.
  zaterdag 15 september 2007 @ 09:16:29 #125
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_53191261
vorig jaar of 2 jaar geleden was leuk bij virgiel in delft (vergelijkbaar beetje met koor, denk wat minder). Hadden ze zo'n hele vette grote stijgeropstelling. Eerst kwam er een groepje feuten de boel opbouwen, en daarna de volgende groep brak het weer af
Imperare sibi maximum imperium est
pi_53191316
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:10 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[afbeelding]

Landgenoten!
OMG! Wat een arrogante tronie heeft die gozer zeg! Worden die gasten soms daarop geselecteerd en hun mate van neerbuigendheid?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53191391
quote:

[..]

Het is paardenlul, sukkel! Leer eerst 'ns goed spellen!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53191480
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:44:09 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_53191484

[ Bericht 85% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:44:10 ]
Zerg schreef:
pi_53191536
Het is een enorme pre bij grote bedrijven om corps mensen aan te nemen. Het ons-kent-ons.
Een kruiwagen van jewelste, kan ik je zeggen.
pi_53191580

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 19:44:10 ]
Zerg schreef:
pi_53191734
quote:

[..]

Verder: de meeste reacties hier zijn van mensen die nog nooit op 'de Zaak' hebben rondgelopen en zeker geen KMT hebben meegemaakt. Zou je dit wel een keer doen, dan weet je meteen waar het over gaat en dat deze verhalen flink overdreven zijn en gevuld met onwaarheden. (In het artikel in NRC staat bijvoorbeeld dat de vloer bezaaid lag met glas, echter is er in de KMT geen glas de zaal in
Groeten.
Je spelt paardenlul fout, maar zo perfect ben ik ook niet.

Het is trouwens niet de eerste melding. Voor een tijd terug heeft iemand zich dood moeten drinken. Mijn vriendin werd ontgroend doordat ze moest dansen (heel veel uren) naakt op een tafel. Stopte ze? Werden er peuken op haar voeten en haar naakte lichaam uitgedrukt. Er zijn vast ook wel leuke verhalen over een ontgroeningsceremonie te vertellen, maar het lijkt me dat het steeds extremer en extremer moet. En wat die kruiwagen betreft? Lariekoek!

Het grappige ervan vind ik toch wel het afgeven op VMBO'ers, wanneer er weer iets is gebeurd. Maar dit soort praktijken hoor je zelden wat over. Al die agressie vind ik dan ook meer bij dit soort corpsen horen.

Mijn vriendin is de littekens nooit weer kwijt geraakt (is nu 35) Wilde toen ook niet meer lid zijn. Heeft een hele tijd gehad tijd gehad dat doorlopend werd getreiterd door die beesten. Ze is nu trouwens prima terecht gekomen (ook zonder dat corps)
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_53191974
Wie heeft nu een kruiwagen nodig wanneer je prima resultaten laat zien op je opleiding. Ik begrijp daar niets van. Zakelijk zijn en doorzettingsvermogen laten zien, doe je wat mij betreft in je proeftijd. In zo'n corps wordt op deze wijze alleen maar onderdanigheid geleerd. Denk niet dat je met onderdanigheid de top bereikt. Er zijn dan altijd maar een paar machthebbers.

Ook onderling moeten de oudsten van een dergelijk korps weer gehoorzamen (volgen) aan de man met de grootste waffel, anders ligt die er ook uit. Ik denk niet dat bedrijven dergelijke meelopers zoeken. Die willen input en actie.

Personeel krijg je niet mee door voor boeman te spelen. Dan doen ze alleen maar wat ze moeten doen en laten je vallen wanneer jij hun loon niet op tijd stort.

Dus die corpsmentaliteit werkt in praktijk volgens mij voor geen meter.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 15 september 2007 @ 10:59:16 #134
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53192326
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:54 schreef liesell het volgende:
Het is een enorme pre bij grote bedrijven om corps mensen aan te nemen. Het ons-kent-ons.
Mwah, dat valt allemaal wel mee. Misschien bij de studies die weinig tot niks voorstellen, waar mensen het dus van andere kwaliteiten moeten hebben.
pi_53192815
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 10:19 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Mijn vriendin werd ontgroend doordat ze moest dansen (heel veel uren) naakt op een tafel. Stopte ze? Werden er peuken op haar voeten en haar naakte lichaam uitgedrukt.
Ik zou wel willen weten bij welke vereniging dit gebeurd is, ik kan me namelijk niet indenken dat dit bij een van de corpora gebeurd is. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat dit soort praktijken niet de afgelopen jaren in Delft is voorgevallen!
pi_53193411
quote:
Haal eerst maar eens zevens en achten. Dat is toch waar het om draait, en niet om de studentenvereniging waar je lid van bent geweest. Het kruiwageneffect is iets waar de meeste traditionele studentenverenigingen mee schermen, maar voor wat betreft de bewijzen voor het bestaan van dat effect heb ik nog nooit ander bewijs gezien dan een lid die met een biertje in de hand dit soort verhalen op staat te hangen. Het komt bij mij altijd over alsof ze zich willen excuseren voor het lid zijn van een traditionele studentengezelligheidsvereniging.

Wordt van de studentenvereniging lid omdat je het leuk vind, niet omdat je een toekomstige baantjesjager bent. Want in dat laatste geval kom je bedrogen uit.

Ik kan overigens smakelijk lachen om dat kereltje in de OP, met een tas vol nieuwe kleren naar dit soort bijeenkomsten gaan, het is geen modeshow. Zelfs op de gemiddelde faculteitsintro is dat onverstandig.
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:10 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[afbeelding]

Landgenoten!
Alle kaarsen staan scheef, of is dat onderdeel van het ritueel?

[ Bericht 3% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-09-2007 12:04:46 ]
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:11:24 #137
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53193797
Als je extra wilt scoren in je studententijd kun je volgens mij beter een eigen bedrijf beginnen dan lid worden bij een studentenvereniging, helemaal als je de laatste 'ontgroeningsverhalen' hoort.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:26:32 #138
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_53194137
De meeste mensen hier snappen er ook gewoon helemaal niets van.

Die jongen had gewoon zelf naar de Bijstand moeten stappen dat hij zo in dat huis bejegend werd, waarop dat huis een flinke straf zou krijgen. Het is namelijk ten strengste verboden om phoeten uit hun slaap te houden. Ook had hij gewoon naar de Bijstand moeten stappen dat hij ziek was. De Bijstand kan namelijk nooit met 8 man 280 phoeten in de gaten houden of ze ziek zijn of niet. Kortom: hij had gewoon zelf z'n bek open moeten trekken over eventuele misstanden.
quote:
Mijn zoon slaapt met drie andere jongens op een plank vlak boven 20 centimeter water. Vlak boven het matras hangt een camouflagenet met sensoren. Zodra je je een beetje opricht, gaat een felle groene lamp branden om je wakker te maken. Als je je omrolt, val je in het water. Mijn zoon heeft zo een week in een natte slaapzak gelegen. Als de jongens toch in slaap vallen, komen huisgenoten er wel voor zorgen dat ze weer wakker worden. De feuten moeten worden gebroken door zo weinig mogelijk slaap.
Bij mij is dit (ik heb ook dit jaar KMT gelopen) totaal niet gebeurd.
quote:
Wat gebeurt er in zo’n KMT? Het begint met een intocht in de sociëteit: tijgerend over een vloer vol glas, bier en bagger, met het feutenshirt over het hoofd worden de feuten uitgejouwd, toegeschreeuwd en naar beneden getrapt. De kleding van mijn zoon is na vijf minuten kapot.
Zoals al is gezegd, glas werd er niet gebruikt. Ook werd er van te voren duidelijk gezegd dat je oude kleren aan moest, omdat het waarschijnlijk smerig en kapot zou gaan.
quote:
Er is een verrijdbare kast waar feuten urenlang in worden opgehangen aan hun polsen (soms met drie man tegelijk).
Dit klopt ook niet. Er was inderdaad een grote vogelkooi, waar je net niet in kon staan, maar van ophangen aan je polsen was totaal geen sprake van.
[/quote]
quote:
Meisjes zijn duidelijk niet welkom op deze vereniging. Ze worden veelal met ‘hoer’ aangesproken. Sommige leden kijken consequent opzij als er een meisje in de buurt is, anderen „spreken q.q. (per definitie) niet met meisjes”. De meisjes hebben een afgescheiden stukje in de achterzaal: de rest van het gebouw is van de mannen.
Er zijn al zo weinig vrouwen, waarom zou je in godsnaam alle vrouwen ook nog willen afschrikken ?
quote:
Er wordt volop geslagen, want dat mag: dat is „een vlakke”.
Fysiek geweld jegens phoeten was ook ten strengste verboden. Er is inderdaad een keer een vlakke gegeven door een lid, maar die is toen gelijk geschorst.
quote:
Alhoewel de feuten flink moeten betalen voor de KMT is er slechts één waterfles die rondgaat waar iedereen uit moet drinken.
Er waren een stuk of 40 waterflessen, die steeds opnieuw gevuld werden. Ook werd er duidelijk aangegeven dat je niet met je mond aan de fles moest komen, want dan zou je ziek worden. Qua flink betalen valt ook mee: twee weken eten (ontbijt, lunch, avondeten, wat allemaal van goede kwaliteit en gezond was (met fruit bijvoorbeeld)), onderdak en andere onkosten voor 90 euro.
quote:

Met een Bijstandscommissie die echt op je lette, hoe laat je naar huis ging. Die als het te laat werd, je uit de zaal plukte: naar huis jij! Je zat op je kratje, kreeg bij elk gesprek een drankje aangeboden, en als het etenstijd was, ging je op kosten van de ouderejaars mee eten. We zagen enthousiaste leden die actief waren in leuke onderverenigingen en disputen.
Dit is allemaal nog steeds zo, behalve dat je dus in je kratje moet zitten, en dat je geen drankje aangeboden krijgt, want die waterflessen werden dus steeds doorgegeven.

Ik vind het overigens ook niet zo gek dat hij hard (hij is veel harder aangepakt dan de rest) werd aangepakt. Als je in de tweede week nog in een gesprek met een lid nog steeds alleen maar een ongeinteresseerd "ja" of "nee" kan uitbrengen, doe je toch iets fout.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:28:51 #139
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_53194178
Oh ja, over dat vrouwengedoe, de nieuwe President(e) van het DSC is een vrouw.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_53194696
Ellk jaar als het weer OWEE was en het inhalen begon dan gingen wij kijken onder het spoor (woonde net achter het spoor en het was altijd en teirngherrie). 1e jaars moesten vanaf het prinsenhof rennen naar de phoenixstraat om vervolgens op het balkon te klimmen. Heb altijd zo gelachen..
Maar het hele idee van ontgroenen vind ik zo dom! Toch werd er ook gezegd (ik heb 26 jr in Delft gewoond en ook aan de TU gewerkt) dat je, als je geen lid was van een corps, je het als TU student best wel lastig had.
Neemt niet weg dat ik een hekel heb aan studenten
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:03:36 #141
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53194927
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:52 schreef Vicky het volgende:
Ellk jaar als het weer OWEE was en het inhalen begon dan gingen wij kijken onder het spoor (woonde net achter het spoor en het was altijd en teirngherrie). 1e jaars moesten vanaf het prinsenhof rennen naar de phoenixstraat om vervolgens op het balkon te klimmen. Heb altijd zo gelachen..
Dat heet invechten, en gebeurt overal.
quote:
Maar het hele idee van ontgroenen vind ik zo dom! Toch werd er ook gezegd (ik heb 26 jr in Delft gewoond en ook aan de TU gewerkt) dat je, als je geen lid was van een corps, je het als TU student best wel lastig had.
100 jaar geleden misschien, nu is dat onzin.
quote:
Neemt niet weg dat ik een hekel heb aan studenten
En ik heb een hekel aan burgers En ga dan niet in een studentenstad wonen en bij een universiteit werken.
pi_53195032
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:03 schreef xprotagonistx het volgende:

En ik heb een hekel aan burgers En ga dan niet in een studentenstad wonen en bij een universiteit werken.
uhh ik ben in Delft geboren en voor mijn school werkte ik aan de TU..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:27:52 #143
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53195343
Volgens mij is in Delft het grootste deel van de studenten helemaal geen lid of lid-af.
pi_53195593
quote:
Exact. En het kan ook helemaal geen kwaad om die verwende luie studenten even goed te drillen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53195727
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:27 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Volgens mij is in Delft het grootste deel van de studenten helemaal geen lid of lid-af.
Volgens mij is dat in alle studentensteden het geval. De grootste vereniging van het land heeft 2000 leden. En aangezien dat aantal snel afneemt bij de minder grote verenigingen denk ik dat je in de grootste studentensteden van het land aan hooguit 7500 tot 10000 actieve leden van een studentenvereniging komt.
pi_53195796
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij is dat in alle studentensteden het geval. De grootste vereniging van het land heeft 2000 leden. En aangezien dat aantal snel afneemt bij de minder grote verenigingen denk ik dat je in de grootste studentensteden van het land aan hooguit 7500 tot 10000 actieve leden van een studentenvereniging komt.
Klopt, dat komt omdat steeds meer mensen in hun eigen stad/regio gaan studeren.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53195880
Wtf. Als je zoveel over moet hebben voor kunstmatige vriendschap ben je gewoon kansloos of wanhopig. Ik bedoel, als je dit er voor over moet hebben om bij zo'n elitair clubje te mogen zou ik mezelf afvragen of dat het waard is.

Ik vind dat ze het eens andersom moeten doen, het corps moet zelf al deze dingen doorstaan, zodat de nieuwe leden kunnen zien bij wat voor een clubje ze zich aansluiten. Of het echt hardcore is, of dat het een paar laffe honden zijn die alles leuk vinden, zo lang het maar niet bij hunzelf gebeurd. Of al die feuten moeten eens wat meer ballen krijgen en voor zichzelf opkomen.
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:59:58 #148
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53195933
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:50 schreef 44pje het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat jij nooit op een functie terecht komt waar je iets met sollicitaties te maken hebt
Te laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:01:08 #149
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53195954
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:52 schreef JohnDope het volgende:
Klopt, dat komt omdat steeds meer mensen in hun eigen stad/regio gaan studeren.
...want er zijn de laatste tijd meer universiteiten bijgekomen?
pi_53196173
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:01 schreef xprotagonistx het volgende:
Meer in de zin van dat je vroeger gewoon naar de beste rechtenstudie van het land ging, en dat veel studenten nu liever dichterbij de regio studeren waar ze vandaan komen. Ik hoor van veel studenten (ben afgelopen jaar 1e jaars economie geweest aan de EUR) dat zij bijvoorbeeld niet naar Groningen zijn gegaan omdat zij al veel vrienden (sportclub etc) en kennissen in de regio Rotterdam hadden en die niet wilde opgeven. Ik denk dat dat tegenwoordig wel vaker voor komt.
pi_53196301
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:01 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Meer opleidingen.
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:20:57 #152
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53196335
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Meer in de zin van dat je vroeger gewoon naar de beste rechtenstudie van het land ging, en dat veel studenten nu liever dichterbij de regio studeren waar ze vandaan komen. Ik hoor van veel studenten (ben afgelopen jaar 1e jaars economie geweest aan de EUR) dat zij bijvoorbeeld niet naar Groningen zijn gegaan omdat zij al veel vrienden (sportclub etc) en kennissen in de regio Rotterdam hadden en die niet wilde opgeven. Ik denk dat dat tegenwoordig wel vaker voor komt.
Wat uiteraard ook te maken heeft met de krapte op de woningmarkt, zie maar eens iets fatsoenlijks en betaalbaars te krijgen in de populaire studentensteden. Dan mag je je wel in 4 havo/vwo gaan ischrijven, dan heb je tegen de tijd dat je begint misschien iets gevonden.

[ Bericht 58% gewijzigd door Angel_of_Dth op 15-09-2007 14:32:22 ]
pi_53197167
klinkt als een Vindicat-achtige vereniging (Corpsballen vereniging Groningen).

Sterkt me alleen maar in de gedachte dat de mens verdorven is als die macht verkrijgt over een 'inferieure', hoe kunstmatig het verschil tussen superieur en inferieur ook opgeworpen is.

Mocht dit verhaal werkelijkheid zijn, dan moet naar mijn mening de gehele leiding van die KMT opgepakt en berecht voor mishandeling worden. Ergo, een strafblad voor die leiding.

Hoe triest dat mensen van dit soort verenigingen ooit de leiding van Nederland zullen uitmaken...
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:17:53 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_53197301
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Wat uiteraard ook te maken heeft met de krapte op de woningmarkt, zie maar eens iets fatsoenlijks en betaalbaars te krijgen in de populaire studentensteden. Dan mag je je wel in 4 havo/vwo gaan ischrijven, dan heb je tegen de tijd dat je begint misschien iets gevonden.
Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat "iedereen" tegenwoordig gaat studeren. ipv. bier te drinken en loodgieter te worden. Loodgieters die meestal leuker werk hebben, en meer verdienen dan de gemiddelde psycholoog
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_53197922
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:03 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Misschien dat het eens doordringt tot je dat de studenten in een stad KOMEN wonen om daar te studeren?
DIe stad was er al.
De universteit niet.
Wat een gelul weer van een student(e) die niet helemaal goed uit de KMT is gekomen....
pi_53198788
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het ASC en Vindicat hebben ieder meer dan 3000 leden...
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:47 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Misschien dat het eens doordringt tot je dat de studenten in een stad KOMEN wonen om daar te studeren?
DIe stad was er al.
De universteit niet.
Wat een gelul weer van een student(e) die niet helemaal goed uit de KMT is gekomen....
Bullshit, de universiteit van Leiden was er al lang voordat al die burger hier kwamen wonen
  zaterdag 15 september 2007 @ 18:15:26 #157
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53201361
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:29 schreef Chadi het volgende:
Ach ja .,... heb me ook nooit aangetrokken gevoeld tot welke studenten korps dan ook. Allemaal onzin om erbij te willen horen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53201397
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:38 schreef FJD het volgende:

[..]

[..]

Alhoewel het wel van een groot gebrek aan persoonlijkheid en zelfrespect getuigt als je je dit soort dingen laat gebeuren maar dat terzijde.
en dan gaat iedereen moeilijk doen wanneer NL militairen een gevangene een skibril opdoen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_53201701
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

mooi verwoord
Nee ik zie de fun er ook niet van in ik ken iemand die in het esc zit en daar viel de gewone ontgroening mee (behalve dat hij duizenden euro`s kost ) alleen de dispuut ontgroening was zwaar kut
pi_53201812
quote:
en dat is juist de grootste grap: dat maakt geen zak uit
pi_53202003
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:34 schreef kreischer2000 het volgende:
Het ASC en Vindicat hebben ieder meer dan 3000 leden...
Maar dat maakt verder weinig uit voor mijn analyse... Is die 3000+ trouwens inclusief AVSV of exclusief?

edit: Aha, die zijn al heel lang geleden gefuseerd. Ik was in de war omdat het in Rotterdam nog gescheiden is.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-09-2007 19:24:31 ]
pi_53213877
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 18:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mooi verwoord
Nee ik zie de fun er ook niet van in ik ken iemand die in het esc zit en daar viel de gewone ontgroening mee (behalve dat hij duizenden euro`s kost ) alleen de dispuut ontgroening was zwaar kut
Het ESC noemt zich dan wel Corps, maar wordt door de andere corpora niet als zodanig erkend. Bij het DSC kost de KMT je 90 Euro, en daar krijg je twee weken lang onderdak, eten en drinken en een hele leerzame tijd voor terug!
pi_53214226
De argumenten die ik altijd vóór ontgroeningen gehoord heb zijn onder meer:

- het is een goed voorproefje voor hoe het er in het bedrijfsleven aan toe gaat, het gevoel althans, je plaats weten.
Of dat op deze manier moet? Je redt het ook wel zonder, laat ik het zo zeggen. Bovendien houd je door dit als 'voorproefje' of 'waarschuwing' te zien zo'n hierarchie juist in stand. Ook denk ik dat zo'n proces zo toegejuichd wordt door eerstejaars: omdat ze zo'n ontgroening doorstaan hebben, dan ben je vast wel 'trots' en je hoort er dan al bij en wil je vereniging natuurlijk verdedigen. Dan krijg je "zo erg was het niet" en "het gaat er om wat je er aan over houdt" en "je leert er wel veel van" etc. Na dat doorstaan te hebben ga je niet meer zeggen "het was belachelijk, kutvereniging!".
En toegejuichd wordt door de ouderejaars, simpelweg omdat het leuk is om een club te beheren waarbij jonkies graag willen, wat aanzien heeft omdat het behoort aan de 'elite' (de studerende jeugd) en al jaren bestaat, het is traditie, en je bent hoger in rang. Iedereen wil hoger in rang zijn of wat te vertellen hebben. Dus al met al is het van de verdedigende partij (de studentenvereniging) menselijk best logisch dat ze dit op deze manier willen behouden.

- je houdt er veel vrienden aan over, je kan 'netwerken'.
Lijkt me fair, dat zal ongetwijfeld wel. Maar daar is een ontgroening niet voor nodig vind ik, maar goed. Misschien dat dat helpt bij loyaliteit kweken voor zo'n club, al vind ik dat een beetje 'gevaarlijk'. Ik hou niet zo van 'gesloten verenigingen', aangezien de leden zich dan ook zo gaan profileren. Het helpt je belangrijk te voelen, bijzonder, of bevoordeeld, terwijl het gewoon door de leden zelf belangrijk gemaakt wordt, de mensen die zich erbij aansluiten zijn vaak verre van belangrijk. Verder heeft het natuurlijk geen enkele status.
  zondag 16 september 2007 @ 11:22:13 #165
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_53214340
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:31 schreef -Beer- het volgende:
Wie gaat er dan ook bij het studentencorps?
Precies. Gare meuk allemaal/.
  zondag 16 september 2007 @ 11:29:16 #166
154880 Bolter
Awesomeness
pi_53214448
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:22 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Precies. Gare meuk allemaal/.
Ondanks dat ik geen lid ben ergens vind ik dit weer zo'n kutargument van mensen die echt geen idee hebben van 't studentenleven.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_53214937
LOL, de eerste de beste die mij gaat vernederen is gewoon van mij, ben niet zo gevoelig voor groepsdruk als ik kwaad ben.

Maar een studentenvereniging is sowieso niet iets voor mij, dat soort knulletjes zie ik hier al genoeg in het gooi, maar dan als ze nog geen `student` zijn. Tijd voor wat anders.
pi_53216541
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:29 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ondanks dat ik geen lid ben ergens vind ik dit weer zo'n kutargument van mensen die echt geen idee hebben van 't studentenleven.
Het woord argument is niet eens toepasbaar.
pi_53216633
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:57 schreef Twin1983 het volgende:
LOL, de eerste de beste die mij gaat vernederen is gewoon van mij, ben niet zo gevoelig voor groepsdruk als ik kwaad ben.

Maar een studentenvereniging is sowieso niet iets voor mij, dat soort knulletjes zie ik hier al genoeg in het gooi, maar dan als ze nog geen `student` zijn. Tijd voor wat anders.
Tevens dit, heeft niets meer met een studentenvereniging te maken. Het is een keuze, je ondergaat een vernedering, het is niet zo dat je de optie hebt: "nou als ze me gaan vernederen zijn ze van mij hoor!", dat is niet de bedoeling van zo'n ontgroening. Het is geen 'versus', het is een ontgroening ondergaan/doorstaan.
pi_53218357
Technische studies....

Wees blij dat er in Delft een corps zit. Anders liepen al die technische mannetjes helemáál over van seksuele frustratie vanwege het gebrek aan vrouwen. Nu kunnen ze elkaar teminste nog dronken opruien bij het rukken achter de pc. Houd ze van de straat enzo.
pi_53218726
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:24 schreef Morrigun99 het volgende:
Technische studies....
pi_53219450
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

idd we hebben weer een student vrijetijdskunde te pakken
pi_53219569
Waarom gaat een topic over ontgroeningen nou wéér over in een volkomen zinloze alfa vs beta strijd
pi_53219624
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:13 schreef Taurus het volgende:
Waarom gaat een topic over ontgroeningen nou wéér over in een volkomen zinloze alfa vs beta strijd
eh kom op dit is fok

heeft iemand eens een leuke quotte van
pi_53221128
VWOérs
  zondag 16 september 2007 @ 17:51:38 #176
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53223323
Mensen
  zondag 16 september 2007 @ 23:04:05 #177
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53231414
quote:

hoe durven die domme hoeren aangifte te doen van aanranding en verkrachting! Laf is dat! Dat soort dingen hang je niet aan de grote klok! Gewoon jezelf van binnen opeten! Hoe halen ze het in hun kop om naar de politie te stappen?

En als ze het niet willen, dan hadden ze heus wel op kunnen stappen! De laffe teven, en maar janken dat pappa ze slaat en zich aan hen vegrijpt. Kankerhoeren dat ze naar de politie stappen, of docenten. Dat soort zaken lossen we wel binnen de familie op.

Niet waar xprotagonistx?

Jij ben gewoon een lelijke josti, je pappa en mamma houden niet van je, je hebt geen vrienden, en je stinkt naar oude mensen en groene kool.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_53231960
dat argument van netwerken ook

wat heeft een bedrijf liever, een persoon die netjes zijn studie heeft gehaald of een of andere kutkeus met een hete aardappel in zijn keel die lijdt an korsakoff
pi_53233212
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:24 schreef Bresser het volgende:
dat argument van netwerken ook

wat heeft een bedrijf liever, een persoon die netjes zijn studie heeft gehaald of een of andere kutkeus met een hete aardappel in zijn keel die lijdt an korsakoff
Nouja, dit is net zo goed 'n debiel argument. Ten eerste is dat het punt niet, met netwerken kom je sneller aan zo'n baan of 'n woning bijvoorbeeld. En je vergelijking is ook niet reeel natuurlijk, een studentenvereniging-student heeft net zo goed 'netjes zijn studie gehaald' en is niet per definite een of andere kutkneus met hete aardappel etc.
En als je een jaar bestuur hebt gedaan of iets dergelijks mag dat keurig op je CV hoor, en ik denk dat dat nog best eens voor je kan werken.

Je aansluiten bij welke vereniging dan ook heeft altijd voordeel van netwerken, en in de studentenscene is dat natuurlijk helemaal handig. Kortom, dat is gewoon 'n goed geldig argument.
pi_53233234
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:04 schreef Cairon het volgende:

[..]

hoe durven die domme hoeren aangifte te doen van aanranding en verkrachting! Laf is dat! Dat soort dingen hang je niet aan de grote klok! Gewoon jezelf van binnen opeten! Hoe halen ze het in hun kop om naar de politie te stappen?

En als ze het niet willen, dan hadden ze heus wel op kunnen stappen! De laffe teven, en maar janken dat pappa ze slaat en zich aan hen vegrijpt. Kankerhoeren dat ze naar de politie stappen, of docenten. Dat soort zaken lossen we wel binnen de familie op.

Niet waar xprotagonistx?

Jij ben gewoon een lelijke josti, je pappa en mamma houden niet van je, je hebt geen vrienden, en je stinkt naar oude mensen en groene kool.
Zo, anders doe jij even intelligent mee in de discussie Goeie bijdrage man..

"aanranding en verkrachting"
  maandag 17 september 2007 @ 09:28:15 #181
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_53236796
Niks is leuker dan een paar feuten te folteren
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  maandag 17 september 2007 @ 09:55:06 #182
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53237373
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:04 schreef Cairon het volgende:

Niet waar xprotagonistx?

Aangezien dit nogal op mij gericht is, reageer ik er toch maar op: moet dit een analogie zijn?
quote:
Oh nee, je kent mijn ware identiteit!
  maandag 17 september 2007 @ 09:59:38 #183
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53237492
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:28 schreef wise het volgende:
Niks is leuker dan een paar feuten te folteren
Niks is leuker dan mensen uitlachen die hun onverwerkte ontgroeningstrauma's op anderen af moeten reageren.
pi_53237502
'president van de senaat' ... meer hoefde ik niet te lezen
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 10:01:31 #185
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53237534
Blijft leuk om te zien hoe mensen die nog nooit student zijn geweest (laat staan bij een vereniging gezeten hebben) menen een mening te kunnen geven. Ik woon in Delft, ben ook bij DSC geweest in de Owee, en ik ken mensen die lid zijn van het DSC. Ik ben er zelf geen lid geweest. Het is wel zo dat het de laatste jaren behoorlijk verhard is naar mijn idee.

Het is van 'verbroedering creëren', te ver doorgeschoten. Dar je moet betalen voor meerderejaars is bekend, weet je van tevoren. Je betaald in je eerste jaren gewoon meer, en daarna minder. Over het algemeen genomen betaal je dus gewoon net zoveel. Ook is het behoorlijk naïef om een introweek met nieuwe kleren in te gaan .

Het is imo niet zo dat er enige onpartijdigheid verwacht kan worden van zo'n woordvoerder of commissie, want het zijn allemaal vrinden van elkaar. En als externe kom je er niet in. Het is echt een hechte groep, dus ik vraag me af of je ooit achter de waarheid komt...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 17 september 2007 @ 10:16:06 #186
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_53237835
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:59 schreef Floripas het volgende:

[..]

Niks is leuker dan mensen uitlachen die hun onverwerkte ontgroeningstrauma's op anderen af moeten reageren.
en zo is het. Beetje afreageren op anderen
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_53237997
De algemene vraag is hier: ben je bereidt om voor je toekomstige carriere, je eigen identiteit en zelfrespect even opzij te zetten, dit om vernederd te worden in een studentencorps door andere omhooggevallen studenten, die zichzelf en de vereniging veel te serieus nemen? Voor velen blijkbaar wel ja.

De volgende vraag is vervolgens: moet je daaraan toegeven? Voor velen blijkbaar wel.

[ Bericht 13% gewijzigd door Demophon op 17-09-2007 10:34:14 ]
pi_53238165
Jaar na jaar verschijnen er dergelijke berichten in de media. Mensen weten dat dit gaat gebeuren, dus ze moeten achteraf niet zeiken. Overal zijn er verhalen over KMT's te vinden en als je denkt dat je het niet aankan moet je er gewoon niet aan beginnen. En wie gaat er nu met gloednieuwe kleren je KMT in? Wat een naief gedoe zeg.
PWBF
pi_53238254
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:23 schreef Demophon het volgende:
De algemene vraag is hier: ben je bereidt om voor je toekomstige carriere, je eigen identiteit en zelfrespect even opzij te zetten, dit om vernederd te worden in een studentencorps door andere omhooggevallen studenten, die zichzelf en de vereniging veel te serieus nemen? Voor velen blijkbaar wel ja.
Wat een onzin. Lid worden van een Corps is vaak zeer positief voor je toekomstige carriere. Je zelfrespect moet je inderdaad even opzij zetten, maar dat is drie weken (of korter). Na je KMT krijg je genoeg ruimte om je eigen identiteit te ontplooien, of dat nou in het rugbyteam of de theatervereniging van het Corps is.
PWBF
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 10:37:28 #190
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53238308
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:35 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een onzin. Lid worden van een Corps is vaak zeer positief voor je toekomstige carriere. Je zelfrespect moet je inderdaad even opzij zetten, maar dat is drie weken (of korter). Na je KMT krijg je genoeg ruimte om je eigen identiteit te ontplooien, of dat nou in het rugbyteam of de theatervereniging van het Corps is.
Precies. Je leert jezelf en je medeleden kennen in dergelijke situaties. Het is een soort ritueel van volwassen worden. Het is erg belangrijk imo om je bij dat sorot clubs te betrekken, zeker om het maximale uit je studententijd te laten halen. En joh, als je het nog te heavy vindt, zijn er genoeg andere verenigingen om uit te kiezen!
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  maandag 17 september 2007 @ 10:38:36 #191
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_53238336
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:28 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

En telkens wordt er beterschap beloofd. Een ontgroening is een ding, maar een flink aantal corpsen schieten daar gewoon enorm mee door, daar lijkt dit verhaal ook weer een voorbeeld van. Het simpelweg afdoen met :'Dat had je kunnen weten' is niet normaal.
Is onderhand wél normaal.
Vraag me af of je deze corpsballetjes niet kan aanklagen voor poging tot moord?

Als dat baggeren door glas echt zo is heeft die jongen lichamelijk letsel.
Lijkt me leuk om deze jochies 10 jaar te zien krijgen.
  maandag 17 september 2007 @ 10:41:12 #192
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53238397
It's all fun and games untill someone snaps and stabs you in the neck five times with rusty knife.
I'm hungry!
pi_53238484
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:37 schreef freud het volgende:

[..]

Precies. Je leert jezelf en je medeleden kennen in dergelijke situaties. Het is een soort ritueel van volwassen worden. Het is erg belangrijk imo om je bij dat sorot clubs te betrekken, zeker om het maximale uit je studententijd te laten halen. En joh, als je het nog te heavy vindt, zijn er genoeg andere verenigingen om uit te kiezen!
En hoezo zou je jezelf precies leren kennen in dat soort situaties dan? Je leert dus dat je een meelopend kuddeschaap zonder eigen mening bent en het niet erg vindt om bier te gaan betalen voor mensen die jou vernederd hebben? Dat zijn daarna zelfs 'vrienden'. Lachen man bevriend met iemand zijn die een rauw ei in je mond kapot slaat.

Een ritueel van volwassen worden? Laat me niet lachen. Degenen die jou ontgroenen zouden toch ook al volwassen moeten zijn dan? Want zij zijn al ontgroend. Maar zij vertonen het gedrag van nare pubertjes die de eerstejaars wel even hard gaan aanpakken omdat zij ook zo hard aangepakt waren vorige keer.
pi_53238492
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:38 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Is onderhand wél normaal.
Vraag me af of je deze corpsballetjes niet kan aanklagen voor poging tot moord?

Als dat baggeren door glas echt zo is heeft die jongen lichamelijk letsel.
Lijkt me leuk om deze jochies 10 jaar te zien krijgen.
Een hoop van deze onzin is uit de duim gezogen. Pure leugens om het DSC zwart te maken. Ja, je wordt verbaal vernederd, ja je wordt fysiek gesloopt, ja je moet door ranzige shit heenkruipen / tijgeren / rollen, ja je wordt afgepeigerd (en dat is allemaal van tevoren bekend), maar je zal niet opzettelijk verwond worden. Dat iemand door gebroken glas moet kruipen is klinkklare nonsens.
PWBF
  maandag 17 september 2007 @ 10:46:44 #195
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53238533
Overigens kun je er al feut mee weg komen als je iemand in zijn hals steekt.

Tijdelijk ontoerekeningsvatbaar noemen ze dat, en dan is er nog een lijst met verzachtende omstandigheden waar je je op kan beroepen in zo'n situatie.

De media kan er een sympathieke draai aangeven, want de arme feut moest door een hel gaan, en kan er makkelijk gezegd worden dat door de ons-kent-ons aard van het corps, de feut meer slachtoffer is dan dader. Want iedereen weet dat de druk te hoog is dat mensen uit de school klappen. Achter gesloten deuren kunnen de meest waanzinnige gruweldaden plaatsvinden. Al snel kan de feut uitgroeien tot slachtoffer die zichzelf verdedigde tegen een verrotte organisatie, gedreven om het individu kapot te maken.

Vervolgens komen er zat verhalen van meiden naar buiten over groepsverkrachtingen, want het een lokt altijd een stortvloed aan andere incidenten uit.
I'm hungry!
pi_53238562
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:46 schreef Cairon het volgende:
Overigens kun je er al feut mee weg komen als je iemand in zijn hals steekt.

Tijdelijk ontoerekeningsvatbaar noemen ze dat, en dan is er nog een lijst met verzachtende omstandigheden waar je je op kan beroepen in zo'n situatie.

De media kan er een sympathieke draai aangeven, want de arme feut moest door een hel gaan, en kan er makkelijk gezegd worden dat door de ons-kent-ons aard van het corps, de feut meer slachtoffer is dan dader. Want iedereen weet dat de druk te hoog is dat mensen uit de school klappen. Achter gesloten deuren kunnen de meest waanzinnige gruweldaden plaatsvinden. Al snel kan de feut uitgroeien tot slachtoffer die zichzelf verdedigde tegen een verrotte organisatie, gedreven om het individu kapot te maken.

Vervolgens komen er zat verhalen van meiden naar buiten over groepsverkrachtingen, want het een lokt altijd een stortvloed aan andere incidenten uit.
Aah, jij was er bij?
PWBF
  maandag 17 september 2007 @ 10:54:38 #197
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53238726
Zeg ik dat dan?

Maar het zwakzinnige volk dat hier loopt te ijlen dat "alles achter gesloten deuren hoort te blijven" zorgen er voor dat het al heel snel gedaan kan zijn als het echt tot een escalatie komt. Want de media smult van dat soort zaken. Je hebt een gesloten groep waarvan bekend is dat er rituelen plaatsvinden die niet bepaald fris zijn, draaien om vernedering, en waarvan de algehele consesus is dat het een ons-kent-ons-kliek is waarbij de helft geschrapt word, en de andere helft ontkent.

Het enige dat je nodig hebt is dat de deksel van de beerput op een kiertje komt te staan, en vervolgens kan je mijlenver de stront ruiken.

Omdat dit soort societeiten zich zwak maken door zich zo gesloten op te stellen. De onheroepelijke inteelt die dit oplevert zorgt voor debat in iedere rechtszaak...

want hoe onpartijdig is een rechter die zelf in een corps heeft gezeten? Je zal snel zien dat de dader een makkelijke held is geworden.
I'm hungry!
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 10:59:32 #198
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53238859
quote:
Op maandag 17 september 2007 10:44 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

En hoezo zou je jezelf precies leren kennen in dat soort situaties dan? Je leert dus dat je een meelopend kuddeschaap zonder eigen mening bent en het niet erg vindt om bier te gaan betalen voor mensen die jou vernederd hebben? Dat zijn daarna zelfs 'vrienden'. Lachen man bevriend met iemand zijn die een rauw ei in je mond kapot slaat.
Je leert doorzetten omdat je iets wil bereiken (iets wat meer mensen zouden mogen leren). Dat kuddegedrag waar je het over hebt, is iets wat bedoeld is om een onderlinge band te scheppen. Beetje kleinzielig om het zo te zien imo.
quote:
Een ritueel van volwassen worden? Laat me niet lachen. Degenen die jou ontgroenen zouden toch ook al volwassen moeten zijn dan? Want zij zijn al ontgroend. Maar zij vertonen het gedrag van nare pubertjes die de eerstejaars wel even hard gaan aanpakken omdat zij ook zo hard aangepakt waren vorige keer.
Mja, ik denk niet dat ik het je uitgelegd ga krijgen. Het hele principe van ontgroenen is je vreemd begrijp ik, als je denkt dat je onderlinge band hetzelfde is als dat je gezellig tijdens een kop koffie aan tafel zit met elkaar.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_53241140
nou wat een verassing alweer
  maandag 17 september 2007 @ 12:43:54 #200
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_53241324
Ik kan me echt niet voorstellen dat netwerken binnen dit soort verenigingen een positief effect voor je zou hebben. Een studentenvereniging kan die periode gewoon veel leuker maken en inderdaad kun je er misschien wat bestuurservaring opdoen. Maar mensen die dit soort gedrag vertonen komen er in de organisaties waar ik gewerkt heb niet in hoor.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_53248050
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:43 schreef TheChemeng het volgende:
Ik kan me echt niet voorstellen dat netwerken binnen dit soort verenigingen een positief effect voor je zou hebben. Een studentenvereniging kan die periode gewoon veel leuker maken en inderdaad kun je er misschien wat bestuurservaring opdoen. Maar mensen die dit soort gedrag vertonen komen er in de organisaties waar ik gewerkt heb niet in hoor.
Maar die mensen 'vertonen niet dit soort gedrag'. Er is geen enkele werkgever die vraagt of je rare dingen hebt uitgespookt tijdens een ontgroening, en een ontgroening ondergaan of uitvoeren zegt niets over het gedrag dat je vertoont. Vereniging of niet, allemaal dezelfde kans op een goede baan na de studie, heeft niets met ontgroening te maken. Het zou hooguit voordeel kunnen opleveren, door bijvoorbeeld inderdaad bestuurservaring en het sneller vinden van een baan dmv je opgebouwde netwerk.
pi_53249118
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:43 schreef TheChemeng het volgende:
Nou, dan vergis je je flink. Bij dergelijke verenigingen bouw je (als je het goed doet) een aardig leuk netwerkje op van advocaten, medici, managers, makelaars en dergelijke. Dit doe je zowel via je jaarclubgenoten als via hun ouders.

En nee, natuurlijk vertonen ze zodra ze buiten de societeit zijn dat soort gedrag niet meer. Dat gaat allemaal binnenskamers, ver weg van jouw tere zieltje.
PWBF
  maandag 17 september 2007 @ 19:19:35 #203
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53250983
oe tvp...
pi_53251951
gezellig
klinkt wel als een erg moederskindje trouwens
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_53252340
Mensen die ontgroeningen niet snappen, en daarom maar gaan zeiken op ontgroeningen.
pi_53252980
er zijn ook te weinig nog echt leuke verenigingen.
heb echt nooit de behoefte gehad om me erbij aan te melden.

misschien als er een vereniging zou zijn die echt uitdaging zou bieden of een eer zou zijn er lid van te zijn.

persoonlijk zou ik nog niet dood gevonden willen worden bij een corps.
pi_53253264
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:39 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Dit zijn toch normale praktijken bij studentenverenigingen? Of is dat een vooroordeel van mijn kant?
Dat ligt er aan voor wat voor een vereniging je kiest. Er zijn meerdere verenigingen in Nederland die helemaal geen ontgroening of werkweek kennen. Er zijn verenigingen die niet op verenigingsniveau ontgroenen, maar bijvoorbeeld de verschillende disputen hebben dan wel een ontgroening.

Maar nee, het is geen normale praktijk, en zelfs voor corps-verenigingen gok ik dat dit gewoon een KMT is die volledig is misgegaan op sommige vlakken.
pi_53253505
Dus er zijn serieus mensen die zoiets toelaten. Grappig Je hebt toch je eigen grenzen waar je mensen niet overheen laat gaan. Neen die ontgroeningen met teveel drank als voorbeeld ik zou geen druppel meer drinken dan ik wil en mocht iemand me willen dwingen dan zou ik maar zorgen dat het nummer van de ambulance in je telefoon staat want ik pak je terug al is het een jaar later
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_53255437
Yeah
pi_53255757
quote:
Op maandag 17 september 2007 20:33 schreef vipergts het volgende:
Dus er zijn serieus mensen die zoiets toelaten. Grappig Je hebt toch je eigen grenzen waar je mensen niet overheen laat gaan. Neen die ontgroeningen met teveel drank als voorbeeld ik zou geen druppel meer drinken dan ik wil en mocht iemand me willen dwingen dan zou ik maar zorgen dat het nummer van de ambulance in je telefoon staat want ik pak je terug al is het een jaar later
Ik denk dat jij met die instelling niet eens in de gelegenheid bent om je aan te sluiten bij een studentenvereniging, of wel? Dat is niet de instelling waarmee je zo'n ontgroening in gaat. Het heet toch ontgroening, dat is niet voor niets. Je wéét dat je iets moet ondergaan, het is niet de bedoeling je te 'verzetten'. Doe je dat wel, wordt je gewoon harder aangepakt. Als je wilt stoppen tijdens zo'n ontgroening moet je niet gaan meppen, maar loop je weg of geef je aan dat je wilt stoppen, en dan ben je gewoon niet geslaagd.
pi_53256345
Zo haal je het leuke idee van een corps ook naar de klote, vroeger gingen dingen inderdaad een stuk positiever.... maar wie ben je om zelf geen corps te beginnen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_53257737
Een echte kerel mept een dergelijk korpsbal acuut tegen de grond.
  maandag 17 september 2007 @ 22:43:08 #213
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53258020
Wat een jankstukje weer, het valt allemaal wel mee hoor.
  maandag 17 september 2007 @ 23:06:45 #214
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_53258801
wat een achterlijke lui van die DSC

heb sowieso een hekel aan die corpsballen kan die lui echt niet uitstaan en gelukkig hebben wij dat soort verenigingen nie, lang leve het boeren Drenthe dan maar
Love will tear us apart (Joy Division)
  maandag 17 september 2007 @ 23:22:24 #215
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53259296
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:06 schreef don-diablo het volgende:
Wat lievv dat je mij achterlijk vind
quote:
heb sowieso een hekel aan die corpsballen kan die lui echt niet uitstaan en gelukkig hebben wij dat soort verenigingen nie, lang leve het boeren Drenthe dan maar
knorren

Jij houdt het vast bij hoken, zoepen en los goan ofniet?
  maandag 17 september 2007 @ 23:32:57 #216
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53259631
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:06 schreef don-diablo het volgende:

Waarom worden er al vijf pagina's in deze trant volgeluld? Als buitenstaander: oordeel niet over dingen die je niet echt kent of snapt. Laat die mensen lekker binnen hun sociëteit doen wat ze willen doen, eenvoudig.

Oh, en ja, iedereen is hier echt stoer verder, niemand laat zich zoiets aandoen en zou de belager flink aanpakken. Goed zo, dan hoeft dat ook niet meer gepost te worden.
pi_53259667
Wil wel eens zo'n corpsbal tegenkomen, en dan zie of die net zo flink is als tegen "zijn" feuten.
*Neemt voor de zekerheid pak pampers mee voor corpsbal*
pi_53260166
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:32 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Waarom worden er al vijf pagina's in deze trant volgeluld? Als buitenstaander: oordeel niet over dingen die je niet echt kent of snapt. Laat die mensen lekker binnen hun sociëteit doen wat ze willen doen, eenvoudig.
Dus jij gaat stoppen met oordelen over wat imams in hun eigen moskee uitvreten? Stoppen met oordelen over wat de Marijnissen en Rutte's binnen hun eigen partij uitvreten? Stoppen met oordelen over wat leraren binnen hun eigen school uitvreten? Stoppen met oordelen over wat ouders binnen hun eigen gezin uitvreten? Stoppen met oordelen over wat dictators binnen hun eigen landsgrenzen uitvreten?

Eenvoudig.
pi_53260212
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:34 schreef Bommenlegger het volgende:
Wil wel eens zo'n corpsbal tegenkomen, en dan zie of die net zo flink is als tegen "zijn" feuten.
*Neemt voor de zekerheid pak pampers mee voor corpsbal*
Ik kan je uit ervaring vertellen dat ze dan niet zo flink zijn. En dat de kamerraadschap ook ophoud als je een paar flinke tikken aan hun maatje uitdeelt.
  maandag 17 september 2007 @ 23:55:04 #220
177810 Evenveel
en niet minder
pi_53260250
Waarom doen ze niks terug dan? Durven ze dat niet omdat ze (lichamelijk en/of geestelijk) volledig zwak zijn, of zijn ze bang dat ze dan een hoop geld kwijt zijn? Ik zou mij echt niet laten kleineren door wat zielige nerds met geld. Beetje hard werken om de dag zou me niet zo veel schelen, dat hoort er bij, lekker belangrijk, maar een rauw ei douw ik zo weer terug en pik ik dus echt niet. Vroegah, op kamp, gingen mijn kleren ook altijd kapot. Toen nam ik oude kleren mee Ging ik ook niet huilen toen ik terugkwam... Alleen maar opscheppen!

Kan iemand mij uitleggen waarom je gewoon geen NEE zegt? Als je sterk in je schoenen staat, of zelfs sterker dan hun, mag je er dan niet bijhoren (dan willen ze dus alleen maar zwakke mensen, leuk om daarmee geassocieerd te worden)? WIL je er dan wel bijhoren?
Doei.
  maandag 17 september 2007 @ 23:58:00 #221
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53260316
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus jij gaat stoppen met oordelen over wat imams in hun eigen moskee uitvreten? Stoppen met oordelen over wat de Marijnissen en Rutte's binnen hun eigen partij uitvreten. Stoppen met oordelen over wat leraren binnen hun eigen school uitvreten? Stoppen met oordelen over wat ouders binnen hun eigen gezin uitvreten? Stoppen met oordelen over wat dictators binnen hun eigen landsgrenzen uitvreten?

Eenvoudig.
Verschil hierbij is dat de aspirant-leden een verklaring moeten ondertekenen dat ze bewust zijn waar de KMT voor staat. De corpora zijn gesloten verenigingen, itt tot de instituten die jij hier noemt. Alle leden zijn akkoord gegaan met de grondwet van onze vereniging, iedereen weet dus wat je er kunt verwachten.
pi_53260391
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:58 schreef Terecht het volgende:

[..]

Verschil hierbij is dat de aspirant-leden een verklaring moeten ondertekenen dat ze bewust zijn waar de KMT voor staat. De corpora zijn gesloten verenigingen, itt tot de instituten die jij hier noemt. Alle leden zijn akkoord gegaan met de grondwet van onze vereniging, iedereen weet dus wat je er kunt verwachten.
Dus een "grondwet" van een vereniging gaat boven de wetten van ons fijne kikkerlandje? Zo leer ik elke dag weer wat nieuws.

En mijn werkgever kan mij dus ook een contract voorleggen waarin staat dat hij me onmenselijk mag behandelen en als ik dat teken ben ik dus gewoon tot het verstrijken van de opzegtermijn van 2 maanden zijn persoonlijke SM-slaafje? Wow, daar moet je wat leuks mee kunnen......vooral die Polen zullen vast wel voor wat leuke dingen te strikken zijn.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Sack_Blabbath op 18-09-2007 00:10:51 ]
pi_53260539
quote:

[..]

En naast wat ik net zei: bij een politieke partij weet je als lid ook exact wat je kan verwachten, toch? En is het gezeik over die moskees nou juist niet dat ze als gesloten vereniging opereren? Waarom mag ik daar dan wel over oordelen en niet over de plaatselijke lulletjesbijeenkomst?
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:30:22 #224
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53260929
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus een "grondwet" van een vereniging gaat boven de wetten van ons fijne kikkerlandje? Zo leer ik elke dag weer wat nieuws.

En mijn werkgever kan mij dus ook een contract voorleggen waarin staat dat hij me onmenselijk mag behandelen en als ik dat teken ben ik dus gewoon tot het verstrijken van de opzegtermijn van 2 maanden zijn persoonlijke SM-slaafje? Wow, daar moet je wat leuks mee kunnen......vooral die Polen zullen vast wel voor wat leuke dingen te strikken zijn.....
Zoals xprotagonistx al zei, oordeel niet over dingen die je niet kent of snapt. Deze brief van een bezorgde vader is overtrokken, en het is maar net hoe je de gebeurtenissen in de KMT beleeft. Daarbij komt dat aspirantleden er zelf bewust voor kiezen om de KMT door te lopen. Als jij graag wil dat je als SM slaafje behandelt wilt worden, dan doe je dat toch lekker? Zo is het net als bij de KMT, je kiest er helemaal zelf voor.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En naast wat ik net zei: bij een politieke partij weet je als lid ook exact wat je kan verwachten, toch? En is het gezeik over die moskees nou juist niet dat ze als gesloten vereniging opereren? Waarom mag ik daar dan wel over oordelen en niet over de plaatselijke lulletjesbijeenkomst?
Je mag van mij denken wat je wilt, alleen heb ik het idee dat je niet echt into studentenverenigingen bent, waardoor mistanden ontstaan.
pi_53261117
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:30 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zoals xprotagonistx al zei, oordeel niet over dingen die je niet kent of snapt. Deze brief van een bezorgde vader is overtrokken, en het is maar net hoe je de gebeurtenissen in de KMT beleeft. Daarbij komt dat aspirantleden er zelf bewust voor kiezen om de KMT door te lopen. Als jij graag wil dat je als SM slaafje behandelt wilt worden, dan doe je dat toch lekker? Zo is het net als bij de KMT, je kiest er helemaal zelf voor.
Wat snap ik niet? Dat je jezelf laat vernederen? Dat je bij een elitair bralclubje wil horen dat door de rest van de wereld uitgekotst word? Nee dat snap ik niet.

Snap ik het dat een zwijgplichtcontractje blijkbaar boven de reguliere wetgeving en de reguliere omgangsnormen van de maatschappij staan? Nee.

Snap ik het doel van de ontgroening en de behoefte van een stel kakkertjes om samen net te doen alsof ze veel beter zijn dan het voetvolk? Ja, dat snap ik wel.

Mag ik oordelen? Uiteraard. Anders zou de hele mensheid wel menigsloos over zo goed als alles moeten zijn natuurlijk.

Oordeel jij als korpspikkie ook niet over de andere verenigingen trouwens?
quote:
Je mag van mij denken wat je wilt, alleen heb ik het idee dat je niet echt into studentenverenigingen bent, waardoor mistanden ontstaan.
Into als in dat ik het tof vind? Nee, dan ben ik niet into het korps en dergelijke. Into als in ik weet waar ik het over heb? Ja, dan ben ik er wel into, toevallig ook voornamelijk in het gebeuren in Delft.
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:44:27 #226
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_53261125
quote:
Toen duwden ze een rauw ei in zijn mond
Over de ontgroening van mijn zoon in Delft

Door Karel Kuilman
Kuilman jr. kan wel gelijk naar Twente of Eindhoven verkassen, want dit kom je natuurlijk nooit meer te boven.

Papa die een boze brief schrijft over hoe naar zoonlief wel niet behandelt is...

De vernedering ervan...
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:47:14 #227
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53261157
Dat dit kuttopic nog open is. Studentencorpsen..:')
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:47:43 #228
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53261164
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:44 schreef Kieboom het volgende:

Kuilman jr. kan wel gelijk naar Twente of Eindhoven verkassen, want dit kom je natuurlijk nooit meer te boven.

Papa die een boze brief schrijft over hoe naar zoonlief wel niet behandelt is...

De vernedering ervan...
Leer eerst spellen. Universitair niveau, of niet?

Zoonlief doet er goed aan zich niet meer met die verpauperende clubs in te laten. De samenleving vraagt duidelijk om een ander soort mentaliteit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:48:00 #229
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53261172
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat snap ik niet? Dat je jezelf laat vernederen? Dat je bij een elitair bralclubje wil horen dat door de rest van de wereld uitgekotst word? Nee dat snap ik niet.

Snap ik het dat een zwijgplichtcontractje blijkbaar boven de reguliere wetgeving en de reguliere omgangsnormen van de maatschappij staan? Nee.

Snap ik het doel van de ontgroening en de behoefte van een stel kakkertjes om samen net te doen alsof ze veel beter zijn dan het voetvolk? Ja, dat snap ik wel.
Ach, ieder zijn meug . De Kriminele is wel het mooiste studentenfeest van NL, plus dit jaar lustrum wat weer een groots spektakel belooft te worden
quote:
[..]

Into als in dat ik het tof vind? Nee, dan ben ik niet into het korps en dergelijke. Into als in ik weet waar ik het over heb? Ja, dan ben ik er wel into, toevallig ook voornamelijk in het gebeuren in Delft.
Gezien je username gok ik op Koornbeurs, ben ik warm?
pi_53261205
quote:
Verschil hierbij is dat de aspirant-leden een verklaring moeten ondertekenen dat ze bewust zijn waar de KMT voor staat. De corpora zijn gesloten verenigingen, itt tot de instituten die jij hier noemt.
Nee hoor. Een gesloten vereniging of een open vereniging bestaat niet. Een vereniging kent wellicht een toelatingsprocedure maar het predikaat 'gesloten vereniging' is er hooguit een die in de volksmond bestaat. Technisch gezien is het Corps net zo open of gesloten als de VVD of de lokale moskee-vereniging.
quote:
Alle leden zijn akkoord gegaan met de grondwet van onze vereniging, iedereen weet dus wat je er kunt verwachten.
Prachtig, een contract dat vrij is van interpretatie. Doe mij even een CC'tje, heel veel sectoren zijn al heel lang op zoek naar zo'n contract.
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:54:46 #231
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53261253
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee hoor. Een gesloten vereniging of een open vereniging bestaat niet. Een vereniging kent wellicht een toelatingsprocedure maar het predikaat 'gesloten vereniging' is er hooguit een die in de volksmond bestaat. Technisch gezien is het Corps net zo open of gesloten als de VVD of de lokale moskee-vereniging.
[..]

Prachtig, een contract dat vrij is van interpretatie. Doe mij even een CC'tje, heel veel sectoren zijn al heel lang op zoek naar zo'n contract.
Allemaal bureaucratisch gelul, vast van zo'n verwaand rechtenstudentje
pi_53261269
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:54 schreef Terecht het volgende:
Allemaal bureaucratisch gelul, vast van zo'n verwaand rechtenstudentje
Kijk voortaan eerst even in het profiel. Economie en werktuigbouwkunde tegelijk.
pi_53261288
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:48 schreef Terecht het volgende:
Gezien je username gok ik op Koornbeurs, ben ik warm?
Dat ligt ernstig voor de hand inderdaad, maar compleet onbewust en absoluut niet uit principieele overwegingen heb ik daar nog nooit een stap binnen gezet. En dat terwijl ik vrijwel elke gelegenheid met een tap in Delft op m'n duimpje ken inmiddels
pi_53261290
Begrijp me overigens goed, ik heb totaal geen probleem met het Corps hoor. Doe waar je zin hebt en hou het enigszins beschaafd.
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:58:15 #235
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53261297
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kijk voortaan eerst even in het profiel. Economie en werktuigbouwkunde tegelijk.
Aah, een fietsenmaker. Die moet je koesteren . Economie =
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:58:32 #236
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53261302
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Stoer zeg, kneusje.
pi_53261308
ik vind dat de ouders mee moeten als hun kids ontgroent moeten worden..
ik zal ze
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53261348
quote:
Idd! Corps

En naar het Corps omdat pappie erop zat,
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  dinsdag 18 september 2007 @ 01:00:51 #239
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53261354
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat ligt ernstig voor de hand inderdaad, maar compleet onbewust en absoluut niet uit principieele overwegingen heb ik daar nog nooit een stap binnen gezet. En dat terwijl ik vrijwel elke gelegenheid met een tap in Delft op m'n duimpje ken inmiddels
Zijn er leuke kroegen in Delft dan? Ik ken wel die ene achter de Nieuwe Kerk, waar woensdag international studentnight is maar voor de rest....
pi_53261361
Balletjes kansloos? Meen je niet.........................
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
  dinsdag 18 september 2007 @ 01:02:08 #241
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53261377
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:00 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Idd! Corps

En naar het Corps omdat pappie erop zat,
mooi owee thema voor volgend jaar:

DSC, omdat je van je vader moet!
pi_53261382
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:
ik vind dat de ouders mee moeten als hun kids ontgroent moeten worden..
ik zal ze
Ik vind dat er een Talpa, Tien, RTL19 cameraploeg mee moet als die kids ontgroent moeten worden. Heerlijk lijkt me dat: de avonturen van wereldvreemde Willem-Jan, Wicher en Floris zo net na Shownieuws.
pi_53261386
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:58 schreef Terecht het volgende:
Aah, een fietsenmaker. Die moet je koesteren .
Ook fietsenmaker?
quote:
Economie =
Vergis je niet, aandelen en optie-analyse is wiskundiger dan Bouwkunde ( ) en ID bij elkaar. En de management vakken zijn een goede aanvulling op iedere technische studie. Ik kan het van harte aanbevelen.
pi_53261406
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:00 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zijn er leuke kroegen in Delft dan? Ik ken wel die ene achter de Nieuwe Kerk, waar woensdag international studentnight is maar voor de rest....
Delft heeft zoveel leuke kroegen, als je geen lullo-matje en wel sociale vaardigheden hebt
pi_53261415
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik vind dat er een Talpa, Tien, RTL19 cameraploeg mee moet als die kids ontgroent moeten worden. Heerlijk lijkt me dat: de avonturen van wereldvreemde Willem-Jan, Wicher en Floris zo net na Shownieuws.
Prachtig, en dan op het eind SMS'en wie er lid mag worden.
  dinsdag 18 september 2007 @ 01:05:12 #246
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53261424
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ook fietsenmaker?
[..]

Vergis je niet, aandelen en optie-analyse is wiskundiger dan Bouwkunde ( ) en ID bij elkaar. En de management vakken zijn een goede aanvulling op iedere technische studie. Ik kan het van harte aanbevelen.
Managementvakken kun je gewoon bij je studie kiezen (bij iedere goede WO studie tenminste). Het ligt puur aan je eigen interesse of dit een goede aanvulling is.
pi_53261439
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:04 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Prachtig, en dan op het eind SMS'en wie er lid mag worden.
SMS Diederick on naar 8899 en win een te kleine verwassen rode broek
  dinsdag 18 september 2007 @ 01:07:37 #248
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53261461
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:02 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ook fietsenmaker?
quote:
[..]

Bouwko, daar noem je ook een studie . Ik doe trouwens een minor in die richting .
  dinsdag 18 september 2007 @ 01:07:41 #249
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_53261464
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:15 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Neuh hoor, die zijn al gevallen en het helpt niks. Ieder jaar is het weer opnieuw dikke pret met figuren die het Stanford Prison experiment opnieuw doen.
Ja en daar moet je voor oppassen. Deze lamballen hebben dat niet begrepen.
Zyggie.
  dinsdag 18 september 2007 @ 01:08:15 #250
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53261477
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

SMS Diederick on naar 8899 en win een te kleine verwassen rode broek
rode broeken

edit: Ja, dan wel van die broeken waar jij het over hebt
pi_53261494
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:07 schreef Terecht het volgende:
Bouwko, daar noem je ook een studie . Ik doe trouwens een minor in die richting .
Was er enige tijd geleden niet sprake van dat men de faculteit bouwkunde eruit wilde knikkeren? Of betreft dat Twentsche geruchten?
  dinsdag 18 september 2007 @ 01:12:12 #252
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53261526
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Was er enige tijd geleden niet sprake van dat men de faculteit bouwkunde eruit wilde knikkeren? Of betreft dat Twentsche geruchten?
Wel iets vaags over gehoord idd, meer tussen neus en lippen door dan dat het echt iets concreets was. Maarja wat wil je, die bouwko's worden zo gekneed dat ze na een paar jaar beweren dat hun faculteit 'toch wel iets heeft' .
pi_53261600
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:12 schreef Terecht het volgende:
Wel iets vaags over gehoord idd, meer tussen neus en lippen door dan dat het echt iets concreets was. Maarja wat wil je, die bouwko's worden zo gekneed dat ze na een paar jaar beweren dat hun faculteit 'toch wel iets heeft' .
Stelletje piepschuimplakkers zijn het.
  dinsdag 18 september 2007 @ 01:47:58 #254
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_53261935
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:47 schreef Ringo het volgende:

[..]

Leer eerst spellen. Universitair niveau, of niet?

Zoonlief doet er goed aan zich niet meer met die verpauperende clubs in te laten. ]De samenleving vraagt duidelijk om een ander soort mentaliteit.
Vertel eens, schoolmeester...

Om welke mentaliteit vraag deze samenleving?

Het soort kleinzielige betweterij dat jij hierboven ten toon meent te moeten spreiden? Of om de combinatie van agressiviteit en slecht verhulde jaloezie die uit het gros van de reacties hier spreekt.
  dinsdag 18 september 2007 @ 02:09:23 #255
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53262071
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:47 schreef Kieboom het volgende:

[..]

Vertel eens, schoolmeester...

Om welke mentaliteit vraag deze samenleving?

Het soort kleinzielige betweterij dat jij hierboven ten toon meent te moeten spreiden? Of om de combinatie van agressiviteit en slecht verhulde jaloezie die uit het gros van de reacties hier spreekt.
Vertel het mij maar, knul.

Of wil je ontkennen dat ook het corps lijdt aan dezelfde normvervaging die de rest van de maatschappij parten speelt?
Volwassen zelfkritiek, daar ontbreekt het in die kringen aan. Maar voor mij hoef je je niet te schamen. Ik ben dat leven al lang ontgroeid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_53262105
Corps

mijn god wat een triest figuur moet je wel niet zijn om daar aan mee te doen

Ik kan er echt alleen maar heel hard om lachen
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
  dinsdag 18 september 2007 @ 02:40:13 #257
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53262189
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 02:18 schreef Vampz het volgende:
Corps

mijn god wat een triest figuur moet je wel niet zijn om daar aan mee te doen

Ik kan er echt alleen maar heel hard om lachen
En ik lach met je mee
pi_53262201
Het is wachten totdat een doorgedraaide feut zo'n corpsfiguur molesteert zodanig dat ie de TV haalt.

Mijn ontgroening was meteen afgelopen nadat ik de grootste etterbal met een emmer op zijn kop de trap heb afgedonderd.
Ik schrok wel daarna of ie weer zou opstaan.
***** Kraak.....
  dinsdag 18 september 2007 @ 02:49:47 #259
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53262212
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 02:44 schreef kraaksandaal het volgende:

Het is wachten totdat een doorgedraaide feut zo'n corpsfiguur molesteert zodanig dat ie de TV haalt.

Mijn ontgroening was meteen afgelopen nadat ik de grootste etterbal met een emmer op zijn kop de trap heb afgedonderd.
geslacht: vrouw

hulde!
pi_53262259
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 02:49 schreef leolinedance het volgende:

[..]

geslacht: vrouw

hulde!
Sorry.
***** Kraak.....
pi_53262290
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 03:09 schreef kraaksandaal het volgende:

[..]

Sorry.
nee, HULDE!
*BAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAMBAM*
pi_53262336
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 03:38 schreef Vampz het volgende:

[..]

nee, HULDE!
Het kwam zo uit, hij stormde de trap op om de emmer met water over mij heen te kiepen, ik was net wat sneller, hij de emmer op zijn kop en de trap af was een toevallige samenloop van omstandigheden.
***** Kraak.....
pi_53262402
studenten in zulke verenigingen zijn zooo kansloos en wereldvreemd. Het is dan ook niet vreemd dat ze percentueel veel lager scoren in het ' werkend' bestaan.

Maar ik meen te hebben opgevangen in de wandelgangen dat deze uitwassen dit jaar al extra aandacht van justitie hebben gekregen.
pi_53263369
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 02:44 schreef kraaksandaal het volgende:

afgelopen omdat jij daarna wegging, of omdat zij vonden dat je weg moest gaan?
pi_53263788
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:04 schreef Yildiz het volgende:
En corpora als DSC maar huilen dat ze elke keer minder leden krijgen. Vinden ze het gek.
Studentencorpsen zijn dan ook vaak niet meer dan een soort van surrogaat-SS.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 10:01:27 #266
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53264348
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 05:18 schreef jpjedi het volgende:
studenten in zulke verenigingen zijn zooo kansloos en wereldvreemd. Het is dan ook niet vreemd dat ze percentueel veel lager scoren in het ' werkend' bestaan.

Maar ik meen te hebben opgevangen in de wandelgangen dat deze uitwassen dit jaar al extra aandacht van justitie hebben gekregen.
HAHAHAHA, van clubs zoals het DSC zitten ze juist in de hogere regionen van het bedrijfsleven .
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:32 schreef Ferdo het volgende:

Mooie oneliner. Enige ervaring met studentencorpsen/verenigingen?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:01:40 #267
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53264357
Als ik een of andere HR-functie had, dan zou ik per direct alle sollicitatiebrieven en cv's waarop de naam van een studentenvereniging prijkt, in de prullenbak gooien. Mên, wat een kansloze kuttige krullenkoppen zijn dat ook .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:10:38 #268
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53264558
Letten jullie wel op je zuurgraad? Het is gewoon allemaal afgunst.
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:14:32 #269
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53264627
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:10 schreef Terecht het volgende:
Letten jullie wel op je zuurgraad? Het is gewoon allemaal afgunst.
!
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:18:24 #270
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53264686
Oke, afgunst, dus
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53265128
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:01 schreef freud het volgende:

[..]

HAHAHAHA, van clubs zoals het DSC zitten ze juist in de hogere regionen van het bedrijfsleven .
[..]

Nee, door verhalen zoals in de OP leek het mij ten tijde van mijn studie een gezond idee om zoveel mogelijk afstand te bewaren tot zulke clubjes en het volk dat zich blijkbaar geroepen voelt om eerstejaars studenten te behandelen als oud vuil. En gezien de aanhoudende stroom horrorverhalen rond corpsverenigingen én gezien het gedrag dat veel leden daarvan in het wild vertonen is mijn beeld van zulke clubjes enkel keer op keer bevestigd.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_53265180
Dit nieuwsbericht kan hier niet ontbreken
quote:
Nederlandse ontgroeningsrituelen verbazen Duitsland
Uitgegeven: 18 september 2007 06:15
Laatst gewijzigd: 18 september 2007 10:33

DÜSSELDORF - Zij waren gekleed in vuilniszakken en stonken een beetje: dertien 'merkwaardige' jonge Nederlanders die op het centraal station van Düsseldorf zijn opgepakt als zwartrijders.

Zij hadden ondergoed noch geld of mobiele telefoon en waren gedumpt in een bos, en moesten op eigen kracht Amsterdam zien te bereiken, zo meldden Duitse media dinsdag. Het Nederlandse ontgroeningsritueel baarde in Duitsland zo veel opzien dat zelfs de federale politie zich bezig is gaan houden met de "seltsame Holländer".

De kleumende Nederlandse jongeren kregen wat warme drankjes totdat een van de moeders hen kwam ophalen.
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:41:27 #273
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53265192
quote:

[..]

In wat voor verhouding met mensen die niet bij zo'n clubje zaten?
pi_53265442
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:41 schreef dubidub het volgende:

[..]

In wat voor verhouding met mensen die niet bij zo'n clubje zaten?
En nog leuker: in hoeverre zitten ze daar omdat ze de capaciteiten hebben om naar behoren hun werk uit te voeren en in hoeverre zitten ze er enkel omdat pappie of een vrindje ze heeft binnengekruiwagend en ze de hand boven het hoofd houdt terwijl ze het niveau eigenlijk niet aankunnen?
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:54:23 #275
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_53265492
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En nog leuker: in hoeverre zitten ze daar omdat ze de capaciteiten hebben om naar behoren hun werk uit te voeren en in hoeverre zitten ze er enkel omdat pappie of een vrindje ze heeft binnengekruiwagend en ze de hand boven het hoofd houdt terwijl ze het niveau eigenlijk niet aankunnen?
Goeie!
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 10:58:50 #276
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53265583
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:

Het hebben van een netwerk is gewoon belangrijk om een functie te bemachtigen. Er zijn genoeg mensen die zo'n baan aankunnen, en als je daar binnen kan komen met een kruiwagen . Ik denk dat je pas echt een mening kan hebben als je bij zo'n vereniging hebt gezeten.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:04:37 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53265747
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:41 schreef Basp1 het volgende:
Dit nieuwsbericht kan hier niet ontbreken
[..]
haha

Tsja dit is ook niet goed te praten, maar hier kan ik wel een beetje om lachen.
pi_53265920
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:58 schreef freud het volgende:

[..]

Het hebben van een netwerk is gewoon belangrijk om een functie te bemachtigen. Er zijn genoeg mensen die zo'n baan aankunnen, en als je daar binnen kan komen met een kruiwagen . Ik denk dat je pas echt een mening kan hebben als je bij zo'n vereniging hebt gezeten.
Natuurlijk is een netwerk belangrijk, zonder meer. Maar capaciteiten en kwalificaties hebben is natuurlijk net zo belangrijk, zo niet veel belangrijker. Ik vraag me regelmatig af in hoeverre bepaalde figuren die hebben.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:13:53 #279
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53265977
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Natuurlijk is een netwerk belangrijk, zonder meer. Maar capaciteiten en kwalificaties hebben is natuurlijk net zo belangrijk, zo niet veel belangrijker. Ik vraag me regelmatig af in hoeverre bepaalde figuren die hebben.
Ik vraag me ook regelmatig af in hoeverre bepaalde figuren wel dingen kunnen.
pi_53266075
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:38 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nee, door verhalen zoals in de OP leek het mij ten tijde van mijn studie een gezond idee om zoveel mogelijk afstand te bewaren tot zulke clubjes en het volk dat zich blijkbaar geroepen voelt om eerstejaars studenten te behandelen als oud vuil. En gezien de aanhoudende stroom horrorverhalen rond corpsverenigingen én gezien het gedrag dat veel leden daarvan in het wild vertonen is mijn beeld van zulke clubjes enkel keer op keer bevestigd.
Kijk, jij bent een prima voorbeeld van hoe het ook kan: luisteren naar de verhalen in de media en op basis daarvan besluiten om iets niet te doen. Prima lijkt me. Al die naieve lui die vol goede moed beginnen aan de KMT zonder te weten wat ze te wachten staat zijn gewoon ontzettend naief.
PWBF
pi_53266123
quote:

Misschien moet je eens naar de wikipedia van het USC gaan en bij voormalige leden kijken. Je zal nog versteld staan van de 'kansloze' figuren die lid zijn geweest.
PWBF
pi_53266163
quote:

[..]

Er zijn anders genoeg studentencorpora die een belangrijke rol hebben gespeeld in het Nederlands verzet tijdens de 2de WO. Meer dan menig Nederlandse arbeider.
PWBF
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:24:40 #283
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53266222
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Misschien moet je eens naar de wikipedia van het USC gaan en bij voormalige leden kijken. Je zal nog versteld staan van de 'kansloze' figuren die lid zijn geweest.
.
pi_53266353
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:55 schreef Evenveel het volgende:
Waarom doen ze niks terug dan? Durven ze dat niet omdat ze (lichamelijk en/of geestelijk) volledig zwak zijn, of zijn ze bang dat ze dan een hoop geld kwijt zijn? Ik zou mij echt niet laten kleineren door wat zielige nerds met geld. Beetje hard werken om de dag zou me niet zo veel schelen, dat hoort er bij, lekker belangrijk, maar een rauw ei douw ik zo weer terug en pik ik dus echt niet. Vroegah, op kamp, gingen mijn kleren ook altijd kapot. Toen nam ik oude kleren mee Ging ik ook niet huilen toen ik terugkwam... Alleen maar opscheppen!

Kan iemand mij uitleggen waarom je gewoon geen NEE zegt? Als je sterk in je schoenen staat, of zelfs sterker dan hun, mag je er dan niet bijhoren (dan willen ze dus alleen maar zwakke mensen, leuk om daarmee geassocieerd te worden)? WIL je er dan wel bijhoren?
Omdat ze lid willen worden, dumbass, daarom doen ze niets terug. Wat stel je nou weer voor domme vragen? Iedereen weet van tevoren precies wat je ongeveer kan verwachten en als je dat niets lijkt dan begin je er niet eens aan. Je zegt wel dat je je niet zou laten kleineren, maar als je geen lid wilt worden is er helemaal niets aan de hand. Je bent niet verplicht om mee te doen aan de KMT als je ergens gaat studeren.
PWBF
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:40:59 #285
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53266618
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:58 schreef freud het volgende:

[..]

Het hebben van een netwerk is gewoon belangrijk om een functie te bemachtigen. Er zijn genoeg mensen die zo'n baan aankunnen, en als je daar binnen kan komen met een kruiwagen .
Maar is dat dan goed voor je eigenwaarde? Dat je niet met je eigen kunnen zo'n functie had kunnen bemachtigen? Dat is nogal sneu, lijkt me. Een netwerk kan belangrijk en handig zijn, maar is gelukkig geen vereiste.
pi_53266890
quote:

[..]

Schandalig opmerking, nooit soldaat van oranje gekeken?
pi_53267174
-edit- Troll

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 18-09-2007 16:15:39 ]
PWBF
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:16:59 #288
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53267449
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]
-edi-Troll
Bron

[ Bericht 17% gewijzigd door paddy op 18-09-2007 16:17:08 ]
pi_53268065
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:16 schreef Falco het volgende:

[..]

Bron
PWBF
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:48:59 #290
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53268112
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:52 schreef kreischer2000 het volgende:

[..]

Schandalig opmerking, nooit soldaat van oranje gekeken?
Je bedoelt die martelscene waar een jongen gloeiend hete soep over zich heen krijgt, en vervolgens tot bloedens toe neergeramd wordt? Dat had inderdaad wel wat weg van SS-praktijken...
pi_53268177
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

het gaat wel hard achteruit met de delftse bouwkunde opleiding hoor ik

blij dat ik een fatsoenlijke TU heb gekozen
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 12:53:05 #292
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53268203
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nou, dat weet ik niet. JE kan nog zo goed zijn, maar als je geen voet binnen de deur kan krijgen heb je daar niets aan.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_53268285
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:48 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je bedoelt die martelscene waar een jongen gloeiend hete soep over zich heen krijgt, en vervolgens tot bloedens toe neergeramd wordt? Dat had inderdaad wel wat weg van SS-praktijken...
pi_53268473
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er zijn anders genoeg studentencorpora die een belangrijke rol hebben gespeeld in het Nederlands verzet tijdens de 2de WO. Meer dan menig Nederlandse arbeider.
En had men voor de 2e WO ook al zulke vreemde inwijdings rituelen die zover doorgeslagen zijn?
pi_53268514
quote:

[..]

[..]

SOBI onderzoek van maart 2005 stond het toch duidelijk in..

Ben zelf MD van een wereldwijd bedrijf en op het moment gepost in India voor het opstarten van 2 fabrieken...geloof me dat dit geen goed doet op je cv.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:17:54 #296
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_53270372
quote:
Een arbeider, wat leuk Wereldvreeemd? Kijk toevallig eens hoeveel mensen een internationale uitwisseling doen. Zowel mensen die lid zijn als mensen die het niet zijn.

O ja, wat betreft de kansloze zuiperd: De corpora en andere verenigingen hebben een regelement (ik zal het woord "mos" maar niet gebruiken, bang dat mensen het als een bosplantje opvatten ) dat leden geen commissies mogen doen als hun studieresultaten niet op orde zijn. Gemiddelde leden zijn al lang niet meer 10 jaar bezig met een studie, de meeste hebben een jaartje vertraging.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_53270416
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:17 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Een arbeider, wat leuk

(...)
De corpora en andere verenigingen hebben een regelement (ik zal het woord "mos" maar niet gebruiken, bang dat mensen het als een bosplantje opvatten )
Maar, intellectueel, hoe moeten we regelement dan opvatten?
pi_53270442
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar, intellectueel, hoe moeten we regelement dan opvatten?
Hee, een spelfoutenneuker!
PWBF
pi_53270472
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hee, een spelfoutenneuker!
O, zeker niet. Het doet mij niet zoveel en dat is ook eigenbelang, want zelf maak ik ze genoeg. Ik denk dat ik de context duidelijk genoeg getoond heb.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:22:28 #300
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_53270474
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hee, een spel typfoutenneuker!
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_53270521
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

O, zeker niet. Het doet mij niet zoveel en dat is ook eigenbelang, want zelf maak ik ze genoeg. Ik denk dat ik de context duidelijk genoeg getoond heb.
Context is zeker duidelijk ja: hij wil iets uitleggen en jij gaat zitten mierenneuken om een spelfout, want inhoudelijk reageren doe je niet.
PWBF
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')