abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53176795
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:37 schreef Floripas het volgende:
Ik weet het niet. Ik zou mijn zoon zo opvoeden dat hij op zijn zeventiende het wel uit zijn hoofd zou laten om zich zo onder groepsdruk te laten vernederen.
Maar een kind dat heel beschermd is opgevoed? Daar heb ik wel een beetje meelij mee.
Of kindjes die zo goed als gedwongen worden om zich aan te melden omdat pappie-lief ook z'n tijd verspild heeft bij het corps vroeger. Ook best sneu.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:41:47 #92
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53176850
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:37 schreef Floripas het volgende:
Ik weet het niet. Ik zou mijn zoon zo opvoeden dat hij op zijn zeventiende het wel uit zijn hoofd zou laten om zich zo onder groepsdruk te laten vernederen.
Maar een kind dat heel beschermd is opgevoed? Daar heb ik wel een beetje meelij mee.
Ik zou mijn zoon sowieso nooit in Delft laten studeren. Ga maar lekker naar Utrecht en neuk je suf. Dan maar een beetje een watje.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:48:50 #93
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_53176948
De KMT's van tegenwoordig vallen best mee, alhoewel je niet moet gaan janken dat je kleding smerig wordt of eventueel kapot kan gaan. H&M kleding meenemen is dan ook een beter idee dan je polo van een paar honder euro.

Bij een beetje fatsoenlijke vereniging wordt er tijdens de groentijd (een zere teen kan al leiden tot een grote rel!) rekening gehouden met wat de novieten of feuten moeten doorstaan en of ze dat kunnen doorstaan. Vaak betekent een klein pijntje in je linkerdijbeen al dat je het een dagje rustig aan moet doen, ook het aantal uren slaap dat je krijgt is aan strenge regels gebonden die bij de meeste corpsen gewoon worden nageleefd. Daarnaast worden "leuke" dagen afgewisseld met wat "pittigere" dagen zodat iedereen het met gemak kan vol houden.

De jongens van het DSC zijn altijd al een beetje vreemde vogels geweest (beta's ) maar naar wat ik hoorde van de leden daar neem ik aan dat het daar ook niet gek anders is dan in andere steden. En dat is niet echt extreem.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_53177102
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Je moet niet zo huilen als je bij een Corps gaat en dan dit soort dingen moet doen. Hoe lang zijn dit soort berichten nu al in het nieuws? Iedere aankomende student weet dat hem dit soort dingen te wachten staan als hij bij een corporale vereniging lid wil worden.
Hier wil ik toch even op reageren ook al heb ik tot nu toe alleen de OP en deze post nog gelezen Maar toen ik ging studeren en mij aanmeldde als toekomstig lid van een studentenvereniging, had ik ab-so-luut GEEN idee wat me te wachten stond Noem me naïef, maar ik stond er niet bij stil dat dit soort dingen gebeurden, laat staan wist dat het überhaupt gebeurde.

Mijn ouders hebben net zo'n brief als in de OP gehad, en het enige wat er klopte in de brief was dat er 2 ehbo'ers aanwezig waren. Die slaap kregen we ook zowieso niet
Het was een walgelijk iets en ik ben ook na 1 nacht vertrokken

/Edit:
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:09 schreef Godslasteraar het volgende:
Oftewel, het kindje ziet de vrijheid, en rent gillend naar de voor studenten gecreeerde surrogaat-familie: het corps. Het kindje laat zich (terecht) feut noemen, en onderwerpt zich nederig aan een zorgvuldig samengesteld programma van vernederingen. Kan het sneuer?
Ja, en vervolgens kun je na je KMT lekker met dezelfde personen die jou de modder in getrapt hebben een biertje gaan drinken Want het is immers toch allemaal voorbij?
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:19 schreef NightH4wk het volgende:
En daarna nog de dispuutsontgroening. [afbeelding]
Ja, leuk! Half jaar A-tijd lopen waarop je op ieder willekeurig moment van de dag kunt komen opdraven om (nog meer) vernederende dingen te ondergaan en drank voor de ouderejaars te betalen. Ik ken verhalen van mensen die dit vele honderden/duizenden euro's gekost heeft
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:21 schreef NMGN23 het volgende:
Wat ik het engste vind is de geheimhoudsplicht waar (bijna) iedereen zich aan houdt, ook de afvallers.
Vraagt u maar
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:45 schreef Nosh het volgende:
Onzin. Dan onderschat je de kracht van groepsdruk.

Dit soort praktijken bestaan ook bij de 'reguliere' studentenverenigingen, alleen dan worden het 'ontgroenende elementen' genoemd. Nog steeds een eufemisme voor psychologische machtspelletjes, kneusjes die hun eigenwaarde opzij zetten en liever naakt in een bak met etensresten rollen, en daarna voor de mensen, die hun leven een hel hebben gemaakt, een avond lang bier betalen.

Er zijn vast mensen die doelbewust zich er voor opgeven, maar er bestaat ook een grote groep die niet beter weet, en het op een gegeven moment maar ondergaat, omdat ze al niet meer terug komen. Heel treurig.
Je bent er idd zelf bij, en dat is ook de bedoeling Maar Nosh heeft gelijk wat groepsdruk betreft. Het is de bedoeling dat jij samen met je jaargenoten een soort van "band" krijgt door alle vernederingen die moet ondergaan. Onderling wordt er ook heel erg gepushed om te blijven. Verder zijn het ook meestal de tweede jaars die de ontgroeningen doen, omdat ze zelf het jaar daarvoor zijn geweest en nu dus "wraak" kunnen nemen Hoe triest...

[ Bericht 56% gewijzigd door Locusta op 14-09-2007 18:10:13 ]
  vrijdag 14 september 2007 @ 17:56:47 #95
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177119
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:48 schreef Ryon het volgende:
Daarnaast worden "leuke" dagen afgewisseld met wat "pittigere" dagen zodat iedereen het met gemak kan vol houden.
Wat doe je nou eigenlijk de hele dag gedurende zo'n week? Het schijnt dat je wel beziggehouden wordt, maar door de bagger rollen enzo gaat op een gegeven moment ook vervelen, ook als toeschouwer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jo3pM3lo3n op 14-09-2007 18:03:41 ]
pi_53177217
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 17:56 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Wat doe je nou eigenlijk de hele dag gedurende zo'n week? Het schijnt dat je wel beziggehouden wordt, maa door de bagger rollen enzo gaat op een gegeven moment ook vervelen, ook als toeschouwer.
van wat ik vernomen heb, zwaar werk verrichten. Ze draaien een project om een stuk te ontbossen ofzow (of juist aan te planten), of ze verzinnen wel zware werkzaamheden die je kan doen. Het is iig geen vakantie
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:04:14 #97
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53177259
En corpora als DSC maar huilen dat ze elke keer minder leden krijgen. Vinden ze het gek.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:05:42 #98
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177295
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:01 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

van wat ik vernomen heb, zwaar werk verrichten. Ze draaien een project om een stuk te ontbossen ofzow (of juist aan te planten), of ze verzinnen wel zware werkzaamheden die je kan doen. Het is iig geen vakantie
Gewoon een soort werkkamp dus, waarbij het de bedoeling is dat je steun vindt bij elkaar en aan het einde van de week compleet gesloopt bent. Niks mis mee, is weleens goed voor al die verwende moederskindjes.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:09:45 #99
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_53177393
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:01 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

Klopt, een deel van de periode bestaat uit simpel werk te verrichten voor de clubkas. Werken op een boerderij, vleesfabriek of iets dergelijks komt vaak voor. Met name interessant voor de mensen die nooit iets zwaarders gedaan hebben dan een baantje bij de c1000 en gewend zijn dat andere mensen voor hun zwaar werk verzetten. Niet heel erg, tenzij je bang bent dat je prada's moddervlekken krijgen.

De rest van de tijd wordt het niet veel gekker dan wat disputen of clubs langsgaan, wat liederen te zingen of een grote traditionele activiteit aflopen. De grootste vijand is dan ook over het algemeen het slaapgebrek, iets waar je behoorlijk chagarijnig van kan worden en je de boel niet helemaal meer van kan gaan zien zitten, vandaar dat er elk jaar ook wat mensen afhaken.

Sommige activiteiten kunnen wat fysiek werk bevatten, maar dat is dan voornamelijk zo voor de jongens en valt altijd heel goed te doen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:10:06 #100
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53177402
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:05 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Gewoon een soort werkkamp dus, waarbij het de bedoeling is dat je steun vindt bij elkaar en aan het einde van de week compleet gesloopt bent. Niks mis mee, is weleens goed voor al die verwende moederskindjes.
Héél veel geld betalen om mee te mogen naar de Goelag archipel.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:10:19 #101
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177408

Landgenoten!
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:16:58 #102
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53177565
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:57 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
Delfse kutnerds zelf altijd gepest en nu maar beetje feuten pesten kunnen ze zich lekker uber ss voelen
ik ben ze ooit een keer tegengekomen buiten tijdens het stappen. stonden die feuten buiten op een rijtje en allemaal van die klote nerds eromheen schreeuwen. hebben we die nerd met de grootste bek een paar beuken gegeven. ook niet fraai,maar wel terecht

delftse kutnerds

haha nice

gelukkig heb je dat soort lui hier in valkenswaard niet

wel kampers en boeren die hierheen komen
Huilen dan.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:19:11 #103
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177619
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Héél veel geld betalen om mee te mogen naar de Goelag archipel.
Daar komt het wel op neer. Toch zie ik er wel bepaalde positieve elementen in.

Als ik soms die melkmuiltjes zie die nog niks van de wereld gezien hebben, gedurende hun hele studietijd bij pappie en mammie hebben gewoond en op hun 22ste zijn afgestudeerd (en die zie je tegenwoordig steeds vaker doordat de druk op studenten om een studie zo snel mogelijk af te ronden steeds groter wordt), dan denk ik echt "och arme, was jij maar lid geworden bij een studentenvereeniging, bij voorkeur bij het corps".
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:21:43 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53177676
Wat een trieste bedoeling, zo'n corps. Ik zit hier in Wageningen helemaal nergens bij, maar deze verhalen heb ik hier nog niet gehoord!
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:23:29 #105
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53177715
Het verhaal over die absurde KMT geeft me nog meer reden om mijn eigen identiteit te behouden als ik een studie zal volgen bij een universiteit.

Het wordt tijd dat dit soort misstanden de kop worden ingedrukt. Ik ben alle wraaknullen, feuten en nog meer van die idiote benamingen voor leden van een stuVe spuugzat.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:24:01 #106
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53177723
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:21 schreef leolinedance het volgende:
Wat een trieste bedoeling, zo'n corps. Ik zit hier in Wageningen helemaal nergens bij, maar deze verhalen heb ik hier nog niet gehoord!
Nee, die studenten in Wageningen, die zijn natuurlijk helemaal niet triest, met hun macrobiotisch geteelde brandnetelpap en kartonnen sandalen.
pi_53177963
je bent een debiel als je bij het koor gaat.
je bent een nog grotere debiel als je dan ook nog gaat janken dat de ontgroening niet leuk was
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:42:47 #108
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53178150
Zulk soort corpsen verbieden, simpel.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:43:49 #109
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53178181
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Nee, die studenten in Wageningen, die zijn natuurlijk helemaal niet triest, met hun macrobiotisch geteelde brandnetelpap en kartonnen sandalen.
Idioot

Kom maar eens kijken of stappen in Wageningen, dan piep je wel anders
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:46:30 #110
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53178252
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Idioot

Kom maar eens kijken of stappen in Wageningen, dan piep je wel anders
Ja LOL, ik ben er een paar keer geweest, en ik moest echt lachen om dat veganistische sfeertje. Verschilt misschien ook per studie, dit was iets met waterbeheer ofzo.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:57:33 #111
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53178530
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:46 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Ja LOL, ik ben er een paar keer geweest, en ik moest echt lachen om dat veganistische sfeertje. Verschilt misschien ook per studie, dit was iets met waterbeheer ofzo.
Haha tsja je moet het ook wel goed treffen. Maar waar is dat niet zo he?
Bij ons wordt er gewoon normaal gefeest met normale mensen. Geen duffe regeltjes zoals bij het corps. Al hebben ze dat bij Ceres volgens mij wel, de meest corporale vereniging van Wageningen. Maar daar wil ik niet mee geassocieerd worden
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:18:25 #112
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_53179049
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:42 schreef OFfSprngr het volgende:
Zulk soort corpsen verbieden, simpel. en de leden daarvan vervolgen.
pi_53181093
sjezus zijn jullie nou nog bezig te kijken wie de dikste aardappel in zijn keel heeft, elk corps waar ook word bevolk door lallende ridders in de orde van reet.

als eerste komt de Olifant
daarna kom ik
en heeeeeeeeeeeeeeeel ver daar beneden komen jullie allemaal.
dus hou maar op te lullen vergelijken
do you have the guts to smell my nuts?
pi_53182324
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[...blablabla...] ligt aan de Phoenixlaan
Ten eerste: Het is Phoenixstraat paardelul...

Verder: de meeste reacties hier zijn van mensen die nog nooit op 'de Zaak' hebben rondgelopen en zeker geen KMT hebben meegemaakt. Zou je dit wel een keer doen, dan weet je meteen waar het over gaat en dat deze verhalen flink overdreven zijn en gevuld met onwaarheden. (In het artikel in NRC staat bijvoorbeeld dat de vloer bezaaid lag met glas, echter is er in de KMT geen glas de zaal in geweest en hebben alle leden, ivm de veiligheid idd, uit plastic glazen gedronken)

Alle teksten over nazi-praktijken of weet ik veel wat voor mishandelingen zijn gestoeld op onzin en worden geschreven door mensen die er nog nooit ook maar iets mee te maken hebben gehad. Dikke onzin dus.

Tot slot: ja ik ben ouderejaars-lid in delft, ja ik heb ooit ook de KMT doorlopen, ja ik vond het prima te doen (ik zal niet zeggen dat ik het op bepaalde tijden niet zuur gehad heb), en ja ik kom er nu nog meerdere avonden per week, en met veel plezier. Mijn tip dus voor iedereen die hier een beetje in de ruimte loopt te lullen: zorg eerst dat je er iets van af weet voordat je (niet kloppende) verhalen de wereld in stuurt!

Groeten.
pi_53182895
triest zoiezo om bij een club te willen horen en daarvoor "ontgroend" te moeten worden

het jargon alleen al... "corps" en "de zaak"
And then there were syntax-errors
pi_53186280
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:39 schreef UberPhreak het volgende:
triest zoiezo om bij een club te willen horen en daarvoor "ontgroend" te moeten worden
Leger?

OT: Beetje eigen schuld van die gozer, uiteraard zijn de mensen die hem hebben aangepakt ook deels verantwoordelijk maar dit is en blijft toch echt een vrij land. En hoewel er vast groepsdruk zal zijn, en je vast ook wel lid wil worden, kan je ALTIJD weg. Blijkbaar wilde hij niet graag genoeg weg anders had hij zeker wel een mogelijkheid gevonden en zat hij al lekker thuis in z'n badjas tv te kijken.

En voor de corps-bashers (nee ik ben geen lid): het gebeurt allemaal op vrijwillige basis; zoals ik hierboven al vermeldde, je kan áltijd weg. (anders zijn ze strafbaar) Er zullen daar vast genoeg dingen gebeuren die strafbaar zijn, maar de 'slachtoffers' kiezen er zelf voor geen aangifte te doen, om wat voor reden dan ook.

Maar het wordt inderdaad wachten op de eerste dode, als het kalf verdronken is...
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 14 september 2007 @ 23:58:14 #117
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53187176
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 21:39 schreef UberPhreak het volgende:

het jargon alleen al... "corps" en "de zaak"
Wat is er mis met dat jargon? Iedere subcultuur z'n eigen jargon. En die terminologie is "altijd zo geweest".
pi_53189084
Pfff wat een setje beperkte geesten hier zeg. Ik zou zo graag willen dat al die verhalen eens gerelativeerd worden. Helaas zijn jullie al te veel verziekt door vooroordelen.

Maar denk er eens over na: het Corps is over het algemeen de grootste vereniging van een stad, met een aantal duizend leden, al deze leden hebben de KMT overleefd, hoe barbaars kan het dan zijn? Worden al deze mensen lid omdat het zo niet leuk is?

Nee de KMT is over het algemeen niet leuk nee, maar er zitten zeker leuke punten in die ervoor zorgen dat het allemaal goed te doen is

Verder, die vader die dit geschreven heeft is zwaar gefrustreerd
pi_53189234
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 01:21 schreef kreischer2000 het volgende:
Pfff wat een setje beperkte geesten hier zeg. Ik zou zo graag willen dat al die verhalen eens gerelativeerd worden. Helaas zijn jullie al te veel verziekt door vooroordelen.

Maar denk er eens over na: het Corps is over het algemeen de grootste vereniging van een stad, met een aantal duizend leden, al deze leden hebben de KMT overleefd, hoe barbaars kan het dan zijn? Worden al deze mensen lid omdat het zo niet leuk is?

Nee de KMT is over het algemeen niet leuk nee, maar er zitten zeker leuke punten in die ervoor zorgen dat het allemaal goed te doen is

Verder, die vader die dit geschreven heeft is zwaar gefrustreerd
waarom heb ik nou het idee dat je een of minerva rukkertje bent?

het leuke van corpsballen is dat ze soms buiten de vereniging ook een grote bek hebben.
vaak dronken komen ze zeiken hoe geweldig ze zijn.
wel jammer dat ze dan die grote bek niet kunnen verdedigen.

sla er eentje keihard op zijn bek en de hele meute druipt af.
pi_53189576
De briefschrijvende vader is wel een enorme schat, zeg.

Met zijn 'medische hulp' Allemaal leugens!

En die vrouw/moeder die meteen panisch in de auto springt als de zoon belt om te vertellen dat hij geen kleren meer heeft

Ach, lieve schatten zijn het. Het is ook vast niet gemakkelijk, je volwassen zoon zijn gang laten gaan als hij zelfstandig besluit om zich aan te melden bij het Corps.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')