Of kindjes die zo goed als gedwongen worden om zich aan te melden omdat pappie-lief ook z'n tijd verspild heeft bij het corps vroeger. Ook best sneu.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:37 schreef Floripas het volgende:
Ik weet het niet. Ik zou mijn zoon zo opvoeden dat hij op zijn zeventiende het wel uit zijn hoofd zou laten om zich zo onder groepsdruk te laten vernederen.
Maar een kind dat heel beschermd is opgevoed? Daar heb ik wel een beetje meelij mee.
Ik zou mijn zoon sowieso nooit in Delft laten studeren. Ga maar lekker naar Utrecht en neuk je suf. Dan maar een beetje een watje.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:37 schreef Floripas het volgende:
Ik weet het niet. Ik zou mijn zoon zo opvoeden dat hij op zijn zeventiende het wel uit zijn hoofd zou laten om zich zo onder groepsdruk te laten vernederen.
Maar een kind dat heel beschermd is opgevoed? Daar heb ik wel een beetje meelij mee.
Hier wil ik toch even op reageren ook al heb ik tot nu toe alleen de OP en deze post nog gelezen Maar toen ik ging studeren en mij aanmeldde als toekomstig lid van een studentenvereniging, had ik ab-so-luut GEEN idee wat me te wachten stondquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Je moet niet zo huilen als je bij een Corps gaat en dan dit soort dingen moet doen. Hoe lang zijn dit soort berichten nu al in het nieuws? Iedere aankomende student weet dat hem dit soort dingen te wachten staan als hij bij een corporale vereniging lid wil worden.
Ja, en vervolgens kun je na je KMT lekker met dezelfde personen die jou de modder in getrapt hebben een biertje gaan drinkenquote:Op vrijdag 14 september 2007 16:09 schreef Godslasteraar het volgende:
Oftewel, het kindje ziet de vrijheid, en rent gillend naar de voor studenten gecreeerde surrogaat-familie: het corps. Het kindje laat zich (terecht) feut noemen, en onderwerpt zich nederig aan een zorgvuldig samengesteld programma van vernederingen. Kan het sneuer?
Ja, leuk! Half jaar A-tijd lopen waarop je op ieder willekeurig moment van de dag kunt komen opdraven om (nog meer) vernederende dingen te ondergaan en drank voor de ouderejaars te betalen. Ik ken verhalen van mensen die dit vele honderden/duizenden euro's gekost heeftquote:Op vrijdag 14 september 2007 16:19 schreef NightH4wk het volgende:
En daarna nog de dispuutsontgroening. [afbeelding]
Vraagt u maarquote:Op vrijdag 14 september 2007 16:21 schreef NMGN23 het volgende:
Wat ik het engste vind is de geheimhoudsplicht waar (bijna) iedereen zich aan houdt, ook de afvallers.
Je bent er idd zelf bij, en dat is ook de bedoelingquote:Op vrijdag 14 september 2007 16:45 schreef Nosh het volgende:
Onzin. Dan onderschat je de kracht van groepsdruk.
Dit soort praktijken bestaan ook bij de 'reguliere' studentenverenigingen, alleen dan worden het 'ontgroenende elementen' genoemd. Nog steeds een eufemisme voor psychologische machtspelletjes, kneusjes die hun eigenwaarde opzij zetten en liever naakt in een bak met etensresten rollen, en daarna voor de mensen, die hun leven een hel hebben gemaakt, een avond lang bier betalen.
Er zijn vast mensen die doelbewust zich er voor opgeven, maar er bestaat ook een grote groep die niet beter weet, en het op een gegeven moment maar ondergaat, omdat ze al niet meer terug komen. Heel treurig.
Wat doe je nou eigenlijk de hele dag gedurende zo'n week? Het schijnt dat je wel beziggehouden wordt, maar door de bagger rollen enzo gaat op een gegeven moment ook vervelen, ook als toeschouwer.quote:Op vrijdag 14 september 2007 17:48 schreef Ryon het volgende:
Daarnaast worden "leuke" dagen afgewisseld met wat "pittigere" dagen zodat iedereen het met gemak kan vol houden.
van wat ik vernomen heb, zwaar werk verrichten. Ze draaien een project om een stuk te ontbossen ofzow (of juist aan te planten), of ze verzinnen wel zware werkzaamheden die je kan doen. Het is iig geen vakantiequote:Op vrijdag 14 september 2007 17:56 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Wat doe je nou eigenlijk de hele dag gedurende zo'n week? Het schijnt dat je wel beziggehouden wordt, maa door de bagger rollen enzo gaat op een gegeven moment ook vervelen, ook als toeschouwer.
Gewoon een soort werkkamp dus, waarbij het de bedoeling is dat je steun vindt bij elkaar en aan het einde van de week compleet gesloopt bent. Niks mis mee, is weleens goed voor al die verwende moederskindjes.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:01 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
van wat ik vernomen heb, zwaar werk verrichten. Ze draaien een project om een stuk te ontbossen ofzow (of juist aan te planten), of ze verzinnen wel zware werkzaamheden die je kan doen. Het is iig geen vakantie
Klopt, een deel van de periode bestaat uit simpel werk te verrichten voor de clubkas. Werken op een boerderij, vleesfabriek of iets dergelijks komt vaak voor. Met name interessant voor de mensen die nooit iets zwaarders gedaan hebben dan een baantje bij de c1000 en gewend zijn dat andere mensen voor hun zwaar werk verzetten. Niet heel erg, tenzij je bang bent dat je prada's moddervlekken krijgen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:01 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
van wat ik vernomen heb, zwaar werk verrichten. Ze draaien een project om een stuk te ontbossen ofzow (of juist aan te planten), of ze verzinnen wel zware werkzaamheden die je kan doen. Het is iig geen vakantie
Héél veel geld betalen om mee te mogen naar de Goelag archipel.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:05 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Gewoon een soort werkkamp dus, waarbij het de bedoeling is dat je steun vindt bij elkaar en aan het einde van de week compleet gesloopt bent. Niks mis mee, is weleens goed voor al die verwende moederskindjes.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:57 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
Delfse kutnerdszelf altijd gepest en nu maar beetje feuten pesten
kunnen ze zich lekker uber ss voelen
![]()
ik ben ze ooit een keer tegengekomen buiten tijdens het stappen. stonden die feuten buiten op een rijtje en allemaal van die klote nerds eromheen schreeuwen. hebben we die nerd met de grootste bek een paar beuken gegeven. ook niet fraai,maar wel terecht
delftse kutnerds![]()
Daar komt het wel op neer. Toch zie ik er wel bepaalde positieve elementen in.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Héél veel geld betalen om mee te mogen naar de Goelag archipel.
Nee, die studenten in Wageningen, die zijn natuurlijk helemaal niet triest, met hun macrobiotisch geteelde brandnetelpap en kartonnen sandalen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:21 schreef leolinedance het volgende:
Wat een trieste bedoeling, zo'n corps. Ik zit hier in Wageningen helemaal nergens bij, maar deze verhalen heb ik hier nog niet gehoord!
Idiootquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:24 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Nee, die studenten in Wageningen, die zijn natuurlijk helemaal niet triest, met hun macrobiotisch geteelde brandnetelpap en kartonnen sandalen.
Ja LOL, ik ben er een paar keer geweest, en ik moest echt lachen om dat veganistische sfeertje. Verschilt misschien ook per studie, dit was iets met waterbeheer ofzo.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:43 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Idioot![]()
Kom maar eens kijken of stappen in Wageningen, dan piep je wel anders![]()
Haha tsja je moet het ook wel goed treffen. Maar waar is dat niet zo he?quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:46 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ja LOL, ik ben er een paar keer geweest, en ik moest echt lachen om dat veganistische sfeertje. Verschilt misschien ook per studie, dit was iets met waterbeheer ofzo.
quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:42 schreef OFfSprngr het volgende:
Zulk soort corpsen verbieden, simpel. en de leden daarvan vervolgen.
Ten eerste: Het is Phoenixstraat paardelul...quote:Op vrijdag 14 september 2007 15:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[...blablabla...] ligt aan de Phoenixlaan
Leger?quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:39 schreef UberPhreak het volgende:
triest zoiezo om bij een club te willen horen en daarvoor "ontgroend" te moeten worden
Wat is er mis met dat jargon? Iedere subcultuur z'n eigen jargon. En die terminologie is "altijd zo geweest".quote:Op vrijdag 14 september 2007 21:39 schreef UberPhreak het volgende:
triest zoiezo om bij een club te willen horen en daarvoor "ontgroend" te moeten worden
het jargon alleen al... "corps" en "de zaak"
waarom heb ik nou het idee dat je een of minerva rukkertje bent?quote:Op zaterdag 15 september 2007 01:21 schreef kreischer2000 het volgende:
Pfff wat een setje beperkte geesten hier zeg. Ik zou zo graag willen dat al die verhalen eens gerelativeerd worden. Helaas zijn jullie al te veel verziekt door vooroordelen.
Maar denk er eens over na: het Corps is over het algemeen de grootste vereniging van een stad, met een aantal duizend leden, al deze leden hebben de KMT overleefd, hoe barbaars kan het dan zijn? Worden al deze mensen lid omdat het zo niet leuk is?
Nee de KMT is over het algemeen niet leuk nee, maar er zitten zeker leuke punten in die ervoor zorgen dat het allemaal goed te doen is
Verder, die vader die dit geschreven heeft is zwaar gefrustreerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |