mooi owee thema voor volgend jaar:quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:00 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Idd! Corps
En naar het Corps omdat pappie erop zat,
Ik vind dat er een Talpa, Tien, RTL19 cameraploeg mee moet als die kids ontgroent moeten worden. Heerlijk lijkt me dat: de avonturen van wereldvreemde Willem-Jan, Wicher en Floris zo net na Shownieuws.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:58 schreef zhe-devilll het volgende:
ik vind dat de ouders mee moeten als hun kids ontgroent moeten worden..
ik zal ze![]()
Ook fietsenmaker?quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:58 schreef Terecht het volgende:
Aah, een fietsenmaker. Die moet je koesteren.
Vergis je niet, aandelen en optie-analyse is wiskundiger dan Bouwkunde (quote:Economie =![]()
Delft heeft zoveel leuke kroegen, als je geen lullo-matje en wel sociale vaardigheden hebtquote:Op dinsdag 18 september 2007 01:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zijn er leuke kroegen in Delft dan? Ik ken wel die ene achter de Nieuwe Kerk, waar woensdag international studentnight is maar voor de rest....
Prachtig, en dan op het eind SMS'en wie er lid mag worden.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:02 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik vind dat er een Talpa, Tien, RTL19 cameraploeg mee moet als die kids ontgroent moeten worden. Heerlijk lijkt me dat: de avonturen van wereldvreemde Willem-Jan, Wicher en Floris zo net na Shownieuws.
Managementvakken kun je gewoon bij je studie kiezen (bij iedere goede WO studie tenminste). Het ligt puur aan je eigen interesse of dit een goede aanvulling is.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:02 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ook fietsenmaker?
[..]
Vergis je niet, aandelen en optie-analyse is wiskundiger dan Bouwkunde (![]()
![]()
) en ID bij elkaar. En de management vakken zijn een goede aanvulling op iedere technische studie. Ik kan het van harte aanbevelen.
SMS Diederick on naar 8899 en win een te kleine verwassen rode broekquote:Op dinsdag 18 september 2007 01:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Prachtig, en dan op het eind SMS'en wie er lid mag worden.![]()
quote:
Bouwko, daar noem je ook een studiequote:[..]
Vergis je niet, aandelen en optie-analyse is wiskundiger dan Bouwkunde (![]()
![]()
) en ID bij elkaar. En de management vakken zijn een goede aanvulling op iedere technische studie. Ik kan het van harte aanbevelen.
Ja en daar moet je voor oppassen. Deze lamballen hebben dat niet begrepen.quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:15 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Neuh hoor, die zijn al gevallen en het helpt niks. Ieder jaar is het weer opnieuw dikke pret met figuren die het Stanford Prison experiment opnieuw doen.
rode broekenquote:Op dinsdag 18 september 2007 01:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
SMS Diederick on naar 8899 en win een te kleine verwassen rode broek![]()
Was er enige tijd geleden niet sprake van dat men de faculteit bouwkunde eruit wilde knikkeren? Of betreft dat Twentsche geruchten?quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:07 schreef Terecht het volgende:
Bouwko, daar noem je ook een studie. Ik doe trouwens een minor in die richting
.
Wel iets vaags over gehoord idd, meer tussen neus en lippen door dan dat het echt iets concreets was. Maarja wat wil je, die bouwko's worden zo gekneed dat ze na een paar jaar beweren dat hun faculteit 'toch wel iets heeft'quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Was er enige tijd geleden niet sprake van dat men de faculteit bouwkunde eruit wilde knikkeren? Of betreft dat Twentsche geruchten?![]()
Stelletje piepschuimplakkers zijn het.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:12 schreef Terecht het volgende:
Wel iets vaags over gehoord idd, meer tussen neus en lippen door dan dat het echt iets concreets was. Maarja wat wil je, die bouwko's worden zo gekneed dat ze na een paar jaar beweren dat hun faculteit 'toch wel iets heeft'.
Vertel eens, schoolmeester...quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Leer eerst spellen. Universitair niveau, of niet?
Zoonlief doet er goed aan zich niet meer met die verpauperende clubs in te laten. ]De samenleving vraagt duidelijk om een ander soort mentaliteit.
Vertel het mij maar, knul.quote:Op dinsdag 18 september 2007 01:47 schreef Kieboom het volgende:
[..]
Vertel eens, schoolmeester...
Om welke mentaliteit vraag deze samenleving?
Het soort kleinzielige betweterij dat jij hierboven ten toon meent te moeten spreiden? Of om de combinatie van agressiviteit en slecht verhulde jaloezie die uit het gros van de reacties hier spreekt.
En ik lach met je meequote:Op dinsdag 18 september 2007 02:18 schreef Vampz het volgende:
Corps
mijn god wat een triest figuur moet je wel niet zijn om daar aan mee te doen![]()
Ik kan er echt alleen maar heel hard om lachen![]()
geslacht: vrouwquote:Op dinsdag 18 september 2007 02:44 schreef kraaksandaal het volgende:
Het is wachten totdat een doorgedraaide feut zo'n corpsfiguur molesteert zodanig dat ie de TV haalt.![]()
Mijn ontgroening was meteen afgelopen nadat ik de grootste etterbal met een emmer op zijn kop de trap heb afgedonderd.![]()
Ik schrok wel daarna of ie weer zou opstaan.![]()
Het kwam zo uit, hij stormde de trap op om de emmer met water over mij heen te kiepen, ik was net wat sneller, hij de emmer op zijn kop en de trap af was een toevallige samenloop van omstandigheden.quote:
afgelopen omdat jij daarna wegging, of omdat zij vonden dat je weg moest gaan?quote:Op dinsdag 18 september 2007 02:44 schreef kraaksandaal het volgende:
Het is wachten totdat een doorgedraaide feut zo'n corpsfiguur molesteert zodanig dat ie de TV haalt.![]()
Mijn ontgroening was meteen afgelopen nadat ik de grootste etterbal met een emmer op zijn kop de trap heb afgedonderd.![]()
Ik schrok wel daarna of ie weer zou opstaan.![]()
Studentencorpsen zijn dan ook vaak niet meer dan een soort van surrogaat-SS.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:04 schreef Yildiz het volgende:
En corpora als DSC maar huilen dat ze elke keer minder leden krijgen. Vinden ze het gek.
HAHAHAHA, van clubs zoals het DSC zitten ze juist in de hogere regionen van het bedrijfslevenquote:Op dinsdag 18 september 2007 05:18 schreef jpjedi het volgende:
studenten in zulke verenigingen zijn zooo kansloos en wereldvreemd. Het is dan ook niet vreemd dat ze percentueel veel lager scoren in het ' werkend' bestaan.![]()
Maar ik meen te hebben opgevangen in de wandelgangen dat deze uitwassen dit jaar al extra aandacht van justitie hebben gekregen.![]()
Mooie oneliner. Enige ervaring met studentencorpsen/verenigingen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:32 schreef Ferdo het volgende:
Studentencorpsen zijn dan ook vaak niet meer dan een soort van surrogaat-SS.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:10 schreef Terecht het volgende:
Letten jullie wel op je zuurgraad? Het is gewoon allemaal afgunst.
Nee, door verhalen zoals in de OP leek het mij ten tijde van mijn studie een gezond idee om zoveel mogelijk afstand te bewaren tot zulke clubjes en het volk dat zich blijkbaar geroepen voelt om eerstejaars studenten te behandelen als oud vuil. En gezien de aanhoudende stroom horrorverhalen rond corpsverenigingen én gezien het gedrag dat veel leden daarvan in het wild vertonen is mijn beeld van zulke clubjes enkel keer op keer bevestigd.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:01 schreef freud het volgende:
[..]
HAHAHAHA, van clubs zoals het DSC zitten ze juist in de hogere regionen van het bedrijfsleven.
[..]
Mooie oneliner. Enige ervaring met studentencorpsen/verenigingen?
quote:Nederlandse ontgroeningsrituelen verbazen Duitsland
Uitgegeven: 18 september 2007 06:15
Laatst gewijzigd: 18 september 2007 10:33
DÜSSELDORF - Zij waren gekleed in vuilniszakken en stonken een beetje: dertien 'merkwaardige' jonge Nederlanders die op het centraal station van Düsseldorf zijn opgepakt als zwartrijders.
Zij hadden ondergoed noch geld of mobiele telefoon en waren gedumpt in een bos, en moesten op eigen kracht Amsterdam zien te bereiken, zo meldden Duitse media dinsdag. Het Nederlandse ontgroeningsritueel baarde in Duitsland zo veel opzien dat zelfs de federale politie zich bezig is gaan houden met de "seltsame Holländer".
De kleumende Nederlandse jongeren kregen wat warme drankjes totdat een van de moeders hen kwam ophalen.
In wat voor verhouding met mensen die niet bij zo'n clubje zaten?quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:01 schreef freud het volgende:
[..]
HAHAHAHA, van clubs zoals het DSC zitten ze juist in de hogere regionen van het bedrijfsleven.
En nog leuker: in hoeverre zitten ze daar omdat ze de capaciteiten hebben om naar behoren hun werk uit te voeren en in hoeverre zitten ze er enkel omdat pappie of een vrindje ze heeft binnengekruiwagend en ze de hand boven het hoofd houdt terwijl ze het niveau eigenlijk niet aankunnen?quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:41 schreef dubidub het volgende:
[..]
In wat voor verhouding met mensen die niet bij zo'n clubje zaten?
Goeie!quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En nog leuker: in hoeverre zitten ze daar omdat ze de capaciteiten hebben om naar behoren hun werk uit te voeren en in hoeverre zitten ze er enkel omdat pappie of een vrindje ze heeft binnengekruiwagend en ze de hand boven het hoofd houdt terwijl ze het niveau eigenlijk niet aankunnen?
Het hebben van een netwerk is gewoon belangrijk om een functie te bemachtigen. Er zijn genoeg mensen die zo'n baan aankunnen, en als je daar binnen kan komen met een kruiwagenquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
En nog leuker: in hoeverre zitten ze daar omdat ze de capaciteiten hebben om naar behoren hun werk uit te voeren en in hoeverre zitten ze er enkel omdat pappie of een vrindje ze heeft binnengekruiwagend en ze de hand boven het hoofd houdt terwijl ze het niveau eigenlijk niet aankunnen?
hahaquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:41 schreef Basp1 het volgende:
Dit nieuwsbericht kan hier niet ontbreken![]()
[..]
Natuurlijk is een netwerk belangrijk, zonder meer. Maar capaciteiten en kwalificaties hebben is natuurlijk net zo belangrijk, zo niet veel belangrijker. Ik vraag me regelmatig af in hoeverre bepaalde figuren die hebben.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:58 schreef freud het volgende:
[..]
Het hebben van een netwerk is gewoon belangrijk om een functie te bemachtigen. Er zijn genoeg mensen die zo'n baan aankunnen, en als je daar binnen kan komen met een kruiwagen. Ik denk dat je pas echt een mening kan hebben als je bij zo'n vereniging hebt gezeten.
Ik vraag me ook regelmatig af in hoeverre bepaalde figuren wel dingen kunnen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Natuurlijk is een netwerk belangrijk, zonder meer. Maar capaciteiten en kwalificaties hebben is natuurlijk net zo belangrijk, zo niet veel belangrijker. Ik vraag me regelmatig af in hoeverre bepaalde figuren die hebben.
Kijk, jij bent een prima voorbeeld van hoe het ook kan: luisteren naar de verhalen in de media en op basis daarvan besluiten om iets niet te doen. Prima lijkt me. Al die naieve lui die vol goede moed beginnen aan de KMT zonder te weten wat ze te wachten staat zijn gewoon ontzettend naief.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:38 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, door verhalen zoals in de OP leek het mij ten tijde van mijn studie een gezond idee om zoveel mogelijk afstand te bewaren tot zulke clubjes en het volk dat zich blijkbaar geroepen voelt om eerstejaars studenten te behandelen als oud vuil. En gezien de aanhoudende stroom horrorverhalen rond corpsverenigingen én gezien het gedrag dat veel leden daarvan in het wild vertonen is mijn beeld van zulke clubjes enkel keer op keer bevestigd.![]()
Misschien moet je eens naar de wikipedia van het USC gaan en bij voormalige leden kijken. Je zal nog versteld staan van de 'kansloze' figuren die lid zijn geweest.quote:Op dinsdag 18 september 2007 05:18 schreef jpjedi het volgende:
studenten in zulke verenigingen zijn zooo kansloos en wereldvreemd. Het is dan ook niet vreemd dat ze percentueel veel lager scoren in het ' werkend' bestaan.![]()
Maar ik meen te hebben opgevangen in de wandelgangen dat deze uitwassen dit jaar al extra aandacht van justitie hebben gekregen.![]()
Er zijn anders genoeg studentencorpora die een belangrijke rol hebben gespeeld in het Nederlands verzet tijdens de 2de WO. Meer dan menig Nederlandse arbeider.quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien moet je eens naar de wikipedia van het USC gaan en bij voormalige leden kijken. Je zal nog versteld staan van de 'kansloze' figuren die lid zijn geweest.
Omdat ze lid willen worden, dumbass, daarom doen ze niets terug. Wat stel je nou weer voor domme vragen? Iedereen weet van tevoren precies wat je ongeveer kan verwachten en als je dat niets lijkt dan begin je er niet eens aan. Je zegt wel dat je je niet zou laten kleineren, maar als je geen lid wilt worden is er helemaal niets aan de hand. Je bent niet verplicht om mee te doen aan de KMT als je ergens gaat studeren.quote:Op maandag 17 september 2007 23:55 schreef Evenveel het volgende:
Waarom doen ze niks terug dan? Durven ze dat niet omdat ze (lichamelijk en/of geestelijk) volledig zwak zijn, of zijn ze bang dat ze dan een hoop geld kwijt zijn? Ik zou mij echt niet laten kleineren door wat zielige nerds met geld. Beetje hard werken om de dag zou me niet zo veel schelen, dat hoort er bij, lekker belangrijk, maar een rauw ei douw ik zo weer terug en pik ik dus echt niet. Vroegah, op kamp, gingen mijn kleren ook altijd kapot. Toen nam ik oude kleren meeGing ik ook niet huilen toen ik terugkwam... Alleen maar opscheppen!
Kan iemand mij uitleggen waarom je gewoon geen NEE zegt? Als je sterk in je schoenen staat, of zelfs sterker dan hun, mag je er dan niet bijhoren (dan willen ze dus alleen maar zwakke mensen, leuk om daarmee geassocieerd te worden)? WIL je er dan wel bijhoren?
Maar is dat dan goed voor je eigenwaarde? Dat je niet met je eigen kunnen zo'n functie had kunnen bemachtigen? Dat is nogal sneu, lijkt me. Een netwerk kan belangrijk en handig zijn, maar is gelukkig geen vereiste.quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:58 schreef freud het volgende:
[..]
Het hebben van een netwerk is gewoon belangrijk om een functie te bemachtigen. Er zijn genoeg mensen die zo'n baan aankunnen, en als je daar binnen kan komen met een kruiwagen.
Schandalig opmerking, nooit soldaat van oranje gekeken?quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Bronquote:
Je bedoelt die martelscene waar een jongen gloeiend hete soep over zich heen krijgt, en vervolgens tot bloedens toe neergeramd wordt? Dat had inderdaad wel wat weg van SS-praktijken...quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:52 schreef kreischer2000 het volgende:
[..]
Schandalig opmerking, nooit soldaat van oranje gekeken?
het gaat wel hard achteruit met de delftse bouwkunde opleiding hoor ikquote:Op dinsdag 18 september 2007 01:09 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Was er enige tijd geleden niet sprake van dat men de faculteit bouwkunde eruit wilde knikkeren? Of betreft dat Twentsche geruchten?![]()
Nou, dat weet ik niet. JE kan nog zo goed zijn, maar als je geen voet binnen de deur kan krijgen heb je daar niets aan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Natuurlijk is een netwerk belangrijk, zonder meer. Maar capaciteiten en kwalificaties hebben is natuurlijk net zo belangrijk, zo niet veel belangrijker. Ik vraag me regelmatig af in hoeverre bepaalde figuren die hebben.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:48 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Je bedoelt die martelscene waar een jongen gloeiend hete soep over zich heen krijgt, en vervolgens tot bloedens toe neergeramd wordt? Dat had inderdaad wel wat weg van SS-praktijken...
En had men voor de 2e WO ook al zulke vreemde inwijdings rituelen die zover doorgeslagen zijn?quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Er zijn anders genoeg studentencorpora die een belangrijke rol hebben gespeeld in het Nederlands verzet tijdens de 2de WO. Meer dan menig Nederlandse arbeider.
quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:01 schreef freud het volgende:
[..]
[..]
Mooie oneliner. Enige ervaring met studentencorpsen/verenigingen?
Een arbeider, wat leukquote:Op dinsdag 18 september 2007 05:18 schreef jpjedi het volgende:
Maar, intellectueel, hoe moeten we regelement dan opvatten?quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:17 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Een arbeider, wat leuk![]()
(...)
De corpora en andere verenigingen hebben een regelement (ik zal het woord "mos" maar niet gebruiken, bang dat mensen het als een bosplantje opvatten)
Hee, een spelfoutenneuker!quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Maar, intellectueel, hoe moeten we regelement dan opvatten?
O, zeker niet. Het doet mij niet zoveel en dat is ook eigenbelang, want zelf maak ik ze genoeg. Ik denk dat ik de context duidelijk genoeg getoond heb.quote:
quote:
Context is zeker duidelijk ja: hij wil iets uitleggen en jij gaat zitten mierenneuken om een spelfout, want inhoudelijk reageren doe je niet.quote:Op dinsdag 18 september 2007 14:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, zeker niet. Het doet mij niet zoveel en dat is ook eigenbelang, want zelf maak ik ze genoeg. Ik denk dat ik de context duidelijk genoeg getoond heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |