abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 10:58:50 #276
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53265583
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:

En nog leuker: in hoeverre zitten ze daar omdat ze de capaciteiten hebben om naar behoren hun werk uit te voeren en in hoeverre zitten ze er enkel omdat pappie of een vrindje ze heeft binnengekruiwagend en ze de hand boven het hoofd houdt terwijl ze het niveau eigenlijk niet aankunnen?
Het hebben van een netwerk is gewoon belangrijk om een functie te bemachtigen. Er zijn genoeg mensen die zo'n baan aankunnen, en als je daar binnen kan komen met een kruiwagen . Ik denk dat je pas echt een mening kan hebben als je bij zo'n vereniging hebt gezeten.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:04:37 #277
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53265747
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:41 schreef Basp1 het volgende:
Dit nieuwsbericht kan hier niet ontbreken
[..]
haha

Tsja dit is ook niet goed te praten, maar hier kan ik wel een beetje om lachen.
pi_53265920
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:58 schreef freud het volgende:

[..]

Het hebben van een netwerk is gewoon belangrijk om een functie te bemachtigen. Er zijn genoeg mensen die zo'n baan aankunnen, en als je daar binnen kan komen met een kruiwagen . Ik denk dat je pas echt een mening kan hebben als je bij zo'n vereniging hebt gezeten.
Natuurlijk is een netwerk belangrijk, zonder meer. Maar capaciteiten en kwalificaties hebben is natuurlijk net zo belangrijk, zo niet veel belangrijker. Ik vraag me regelmatig af in hoeverre bepaalde figuren die hebben.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:13:53 #279
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53265977
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Natuurlijk is een netwerk belangrijk, zonder meer. Maar capaciteiten en kwalificaties hebben is natuurlijk net zo belangrijk, zo niet veel belangrijker. Ik vraag me regelmatig af in hoeverre bepaalde figuren die hebben.
Ik vraag me ook regelmatig af in hoeverre bepaalde figuren wel dingen kunnen.
pi_53266075
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:38 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Nee, door verhalen zoals in de OP leek het mij ten tijde van mijn studie een gezond idee om zoveel mogelijk afstand te bewaren tot zulke clubjes en het volk dat zich blijkbaar geroepen voelt om eerstejaars studenten te behandelen als oud vuil. En gezien de aanhoudende stroom horrorverhalen rond corpsverenigingen én gezien het gedrag dat veel leden daarvan in het wild vertonen is mijn beeld van zulke clubjes enkel keer op keer bevestigd.
Kijk, jij bent een prima voorbeeld van hoe het ook kan: luisteren naar de verhalen in de media en op basis daarvan besluiten om iets niet te doen. Prima lijkt me. Al die naieve lui die vol goede moed beginnen aan de KMT zonder te weten wat ze te wachten staat zijn gewoon ontzettend naief.
pi_53266123
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 05:18 schreef jpjedi het volgende:
studenten in zulke verenigingen zijn zooo kansloos en wereldvreemd. Het is dan ook niet vreemd dat ze percentueel veel lager scoren in het ' werkend' bestaan.

Maar ik meen te hebben opgevangen in de wandelgangen dat deze uitwassen dit jaar al extra aandacht van justitie hebben gekregen.
Misschien moet je eens naar de wikipedia van het USC gaan en bij voormalige leden kijken. Je zal nog versteld staan van de 'kansloze' figuren die lid zijn geweest.
pi_53266163
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Studentencorpsen zijn dan ook vaak niet meer dan een soort van surrogaat-SS.
Er zijn anders genoeg studentencorpora die een belangrijke rol hebben gespeeld in het Nederlands verzet tijdens de 2de WO. Meer dan menig Nederlandse arbeider.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:24:40 #283
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53266222
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Misschien moet je eens naar de wikipedia van het USC gaan en bij voormalige leden kijken. Je zal nog versteld staan van de 'kansloze' figuren die lid zijn geweest.
.
pi_53266353
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:55 schreef Evenveel het volgende:
Waarom doen ze niks terug dan? Durven ze dat niet omdat ze (lichamelijk en/of geestelijk) volledig zwak zijn, of zijn ze bang dat ze dan een hoop geld kwijt zijn? Ik zou mij echt niet laten kleineren door wat zielige nerds met geld. Beetje hard werken om de dag zou me niet zo veel schelen, dat hoort er bij, lekker belangrijk, maar een rauw ei douw ik zo weer terug en pik ik dus echt niet. Vroegah, op kamp, gingen mijn kleren ook altijd kapot. Toen nam ik oude kleren mee Ging ik ook niet huilen toen ik terugkwam... Alleen maar opscheppen!

Kan iemand mij uitleggen waarom je gewoon geen NEE zegt? Als je sterk in je schoenen staat, of zelfs sterker dan hun, mag je er dan niet bijhoren (dan willen ze dus alleen maar zwakke mensen, leuk om daarmee geassocieerd te worden)? WIL je er dan wel bijhoren?
Omdat ze lid willen worden, dumbass, daarom doen ze niets terug. Wat stel je nou weer voor domme vragen? Iedereen weet van tevoren precies wat je ongeveer kan verwachten en als je dat niets lijkt dan begin je er niet eens aan. Je zegt wel dat je je niet zou laten kleineren, maar als je geen lid wilt worden is er helemaal niets aan de hand. Je bent niet verplicht om mee te doen aan de KMT als je ergens gaat studeren.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:40:59 #285
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53266618
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:58 schreef freud het volgende:

[..]

Het hebben van een netwerk is gewoon belangrijk om een functie te bemachtigen. Er zijn genoeg mensen die zo'n baan aankunnen, en als je daar binnen kan komen met een kruiwagen .
Maar is dat dan goed voor je eigenwaarde? Dat je niet met je eigen kunnen zo'n functie had kunnen bemachtigen? Dat is nogal sneu, lijkt me. Een netwerk kan belangrijk en handig zijn, maar is gelukkig geen vereiste.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53266890
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:32 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Studentencorpsen zijn dan ook vaak niet meer dan een soort van surrogaat-SS.
Schandalig opmerking, nooit soldaat van oranje gekeken?
pi_53267174
-edit- Troll

[ Bericht 96% gewijzigd door paddy op 18-09-2007 16:15:39 ]
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:16:59 #288
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53267449
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]
-edi-Troll
Bron

[ Bericht 17% gewijzigd door paddy op 18-09-2007 16:17:08 ]
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53268065
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:16 schreef Falco het volgende:

[..]

Bron
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:48:59 #290
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53268112
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:52 schreef kreischer2000 het volgende:

[..]

Schandalig opmerking, nooit soldaat van oranje gekeken?
Je bedoelt die martelscene waar een jongen gloeiend hete soep over zich heen krijgt, en vervolgens tot bloedens toe neergeramd wordt? Dat had inderdaad wel wat weg van SS-praktijken...
pi_53268177
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 01:09 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Was er enige tijd geleden niet sprake van dat men de faculteit bouwkunde eruit wilde knikkeren? Of betreft dat Twentsche geruchten?
het gaat wel hard achteruit met de delftse bouwkunde opleiding hoor ik

blij dat ik een fatsoenlijke TU heb gekozen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 12:53:05 #292
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53268203
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:11 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Nou, dat weet ik niet. JE kan nog zo goed zijn, maar als je geen voet binnen de deur kan krijgen heb je daar niets aan.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_53268285
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:48 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je bedoelt die martelscene waar een jongen gloeiend hete soep over zich heen krijgt, en vervolgens tot bloedens toe neergeramd wordt? Dat had inderdaad wel wat weg van SS-praktijken...
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53268473
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er zijn anders genoeg studentencorpora die een belangrijke rol hebben gespeeld in het Nederlands verzet tijdens de 2de WO. Meer dan menig Nederlandse arbeider.
En had men voor de 2e WO ook al zulke vreemde inwijdings rituelen die zover doorgeslagen zijn?
pi_53268514
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:01 schreef freud het volgende:

[..]

HAHAHAHA, van clubs zoals het DSC zitten ze juist in de hogere regionen van het bedrijfsleven .
[..]

Mooie oneliner. Enige ervaring met studentencorpsen/verenigingen?

SOBI onderzoek van maart 2005 stond het toch duidelijk in..

Ben zelf MD van een wereldwijd bedrijf en op het moment gepost in India voor het opstarten van 2 fabrieken...geloof me dat dit geen goed doet op je cv.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:17:54 #296
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_53270372
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 05:18 schreef jpjedi het volgende:
studenten in zulke verenigingen zijn zooo kansloos en wereldvreemd. Het is dan ook niet vreemd dat ze percentueel veel lager scoren in het ' werkend' bestaan.
Een arbeider, wat leuk Wereldvreeemd? Kijk toevallig eens hoeveel mensen een internationale uitwisseling doen. Zowel mensen die lid zijn als mensen die het niet zijn.

O ja, wat betreft de kansloze zuiperd: De corpora en andere verenigingen hebben een regelement (ik zal het woord "mos" maar niet gebruiken, bang dat mensen het als een bosplantje opvatten ) dat leden geen commissies mogen doen als hun studieresultaten niet op orde zijn. Gemiddelde leden zijn al lang niet meer 10 jaar bezig met een studie, de meeste hebben een jaartje vertraging.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_53270416
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:17 schreef ScudRaket het volgende:

[..]

Een arbeider, wat leuk

(...)
De corpora en andere verenigingen hebben een regelement (ik zal het woord "mos" maar niet gebruiken, bang dat mensen het als een bosplantje opvatten )
Maar, intellectueel, hoe moeten we regelement dan opvatten?
pi_53270442
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar, intellectueel, hoe moeten we regelement dan opvatten?
Hee, een spelfoutenneuker!
pi_53270472
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hee, een spelfoutenneuker!
O, zeker niet. Het doet mij niet zoveel en dat is ook eigenbelang, want zelf maak ik ze genoeg. Ik denk dat ik de context duidelijk genoeg getoond heb.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:22:28 #300
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_53270474
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hee, een spel typfoutenneuker!
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')