abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53256345
Zo haal je het leuke idee van een corps ook naar de klote, vroeger gingen dingen inderdaad een stuk positiever.... maar wie ben je om zelf geen corps te beginnen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_53257737
Een echte kerel mept een dergelijk korpsbal acuut tegen de grond.
  maandag 17 september 2007 @ 22:43:08 #213
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53258020
Wat een jankstukje weer, het valt allemaal wel mee hoor.
  maandag 17 september 2007 @ 23:06:45 #214
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_53258801
wat een achterlijke lui van die DSC

heb sowieso een hekel aan die corpsballen kan die lui echt niet uitstaan en gelukkig hebben wij dat soort verenigingen nie, lang leve het boeren Drenthe dan maar
Love will tear us apart (Joy Division)
  maandag 17 september 2007 @ 23:22:24 #215
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53259296
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:06 schreef don-diablo het volgende:
Wat lievv dat je mij achterlijk vind
quote:
heb sowieso een hekel aan die corpsballen kan die lui echt niet uitstaan en gelukkig hebben wij dat soort verenigingen nie, lang leve het boeren Drenthe dan maar
knorren

Jij houdt het vast bij hoken, zoepen en los goan ofniet?
  maandag 17 september 2007 @ 23:32:57 #216
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53259631
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:06 schreef don-diablo het volgende:

Waarom worden er al vijf pagina's in deze trant volgeluld? Als buitenstaander: oordeel niet over dingen die je niet echt kent of snapt. Laat die mensen lekker binnen hun sociėteit doen wat ze willen doen, eenvoudig.

Oh, en ja, iedereen is hier echt stoer verder, niemand laat zich zoiets aandoen en zou de belager flink aanpakken. Goed zo, dan hoeft dat ook niet meer gepost te worden.
pi_53259667
Wil wel eens zo'n corpsbal tegenkomen, en dan zie of die net zo flink is als tegen "zijn" feuten.
*Neemt voor de zekerheid pak pampers mee voor corpsbal*
pi_53260166
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:32 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

Waarom worden er al vijf pagina's in deze trant volgeluld? Als buitenstaander: oordeel niet over dingen die je niet echt kent of snapt. Laat die mensen lekker binnen hun sociėteit doen wat ze willen doen, eenvoudig.
Dus jij gaat stoppen met oordelen over wat imams in hun eigen moskee uitvreten? Stoppen met oordelen over wat de Marijnissen en Rutte's binnen hun eigen partij uitvreten? Stoppen met oordelen over wat leraren binnen hun eigen school uitvreten? Stoppen met oordelen over wat ouders binnen hun eigen gezin uitvreten? Stoppen met oordelen over wat dictators binnen hun eigen landsgrenzen uitvreten?

Eenvoudig.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_53260212
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:34 schreef Bommenlegger het volgende:
Wil wel eens zo'n corpsbal tegenkomen, en dan zie of die net zo flink is als tegen "zijn" feuten.
*Neemt voor de zekerheid pak pampers mee voor corpsbal*
Ik kan je uit ervaring vertellen dat ze dan niet zo flink zijn. En dat de kamerraadschap ook ophoud als je een paar flinke tikken aan hun maatje uitdeelt.
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
  maandag 17 september 2007 @ 23:55:04 #220
177810 Evenveel
en niet minder
pi_53260250
Waarom doen ze niks terug dan? Durven ze dat niet omdat ze (lichamelijk en/of geestelijk) volledig zwak zijn, of zijn ze bang dat ze dan een hoop geld kwijt zijn? Ik zou mij echt niet laten kleineren door wat zielige nerds met geld. Beetje hard werken om de dag zou me niet zo veel schelen, dat hoort er bij, lekker belangrijk, maar een rauw ei douw ik zo weer terug en pik ik dus echt niet. Vroegah, op kamp, gingen mijn kleren ook altijd kapot. Toen nam ik oude kleren mee Ging ik ook niet huilen toen ik terugkwam... Alleen maar opscheppen!

Kan iemand mij uitleggen waarom je gewoon geen NEE zegt? Als je sterk in je schoenen staat, of zelfs sterker dan hun, mag je er dan niet bijhoren (dan willen ze dus alleen maar zwakke mensen, leuk om daarmee geassocieerd te worden)? WIL je er dan wel bijhoren?
Doei.
  maandag 17 september 2007 @ 23:58:00 #221
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53260316
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus jij gaat stoppen met oordelen over wat imams in hun eigen moskee uitvreten? Stoppen met oordelen over wat de Marijnissen en Rutte's binnen hun eigen partij uitvreten. Stoppen met oordelen over wat leraren binnen hun eigen school uitvreten? Stoppen met oordelen over wat ouders binnen hun eigen gezin uitvreten? Stoppen met oordelen over wat dictators binnen hun eigen landsgrenzen uitvreten?

Eenvoudig.
Verschil hierbij is dat de aspirant-leden een verklaring moeten ondertekenen dat ze bewust zijn waar de KMT voor staat. De corpora zijn gesloten verenigingen, itt tot de instituten die jij hier noemt. Alle leden zijn akkoord gegaan met de grondwet van onze vereniging, iedereen weet dus wat je er kunt verwachten.
pi_53260391
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:58 schreef Terecht het volgende:

[..]

Verschil hierbij is dat de aspirant-leden een verklaring moeten ondertekenen dat ze bewust zijn waar de KMT voor staat. De corpora zijn gesloten verenigingen, itt tot de instituten die jij hier noemt. Alle leden zijn akkoord gegaan met de grondwet van onze vereniging, iedereen weet dus wat je er kunt verwachten.
Dus een "grondwet" van een vereniging gaat boven de wetten van ons fijne kikkerlandje? Zo leer ik elke dag weer wat nieuws.

En mijn werkgever kan mij dus ook een contract voorleggen waarin staat dat hij me onmenselijk mag behandelen en als ik dat teken ben ik dus gewoon tot het verstrijken van de opzegtermijn van 2 maanden zijn persoonlijke SM-slaafje? Wow, daar moet je wat leuks mee kunnen......vooral die Polen zullen vast wel voor wat leuke dingen te strikken zijn.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Sack_Blabbath op 18-09-2007 00:10:51 ]
pi_53260539
quote:

[..]

En naast wat ik net zei: bij een politieke partij weet je als lid ook exact wat je kan verwachten, toch? En is het gezeik over die moskees nou juist niet dat ze als gesloten vereniging opereren? Waarom mag ik daar dan wel over oordelen en niet over de plaatselijke lulletjesbijeenkomst?
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:30:22 #224
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53260929
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dus een "grondwet" van een vereniging gaat boven de wetten van ons fijne kikkerlandje? Zo leer ik elke dag weer wat nieuws.

En mijn werkgever kan mij dus ook een contract voorleggen waarin staat dat hij me onmenselijk mag behandelen en als ik dat teken ben ik dus gewoon tot het verstrijken van de opzegtermijn van 2 maanden zijn persoonlijke SM-slaafje? Wow, daar moet je wat leuks mee kunnen......vooral die Polen zullen vast wel voor wat leuke dingen te strikken zijn.....
Zoals xprotagonistx al zei, oordeel niet over dingen die je niet kent of snapt. Deze brief van een bezorgde vader is overtrokken, en het is maar net hoe je de gebeurtenissen in de KMT beleeft. Daarbij komt dat aspirantleden er zelf bewust voor kiezen om de KMT door te lopen. Als jij graag wil dat je als SM slaafje behandelt wilt worden, dan doe je dat toch lekker? Zo is het net als bij de KMT, je kiest er helemaal zelf voor.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En naast wat ik net zei: bij een politieke partij weet je als lid ook exact wat je kan verwachten, toch? En is het gezeik over die moskees nou juist niet dat ze als gesloten vereniging opereren? Waarom mag ik daar dan wel over oordelen en niet over de plaatselijke lulletjesbijeenkomst?
Je mag van mij denken wat je wilt, alleen heb ik het idee dat je niet echt into studentenverenigingen bent, waardoor mistanden ontstaan.
pi_53261117
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:30 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zoals xprotagonistx al zei, oordeel niet over dingen die je niet kent of snapt. Deze brief van een bezorgde vader is overtrokken, en het is maar net hoe je de gebeurtenissen in de KMT beleeft. Daarbij komt dat aspirantleden er zelf bewust voor kiezen om de KMT door te lopen. Als jij graag wil dat je als SM slaafje behandelt wilt worden, dan doe je dat toch lekker? Zo is het net als bij de KMT, je kiest er helemaal zelf voor.
Wat snap ik niet? Dat je jezelf laat vernederen? Dat je bij een elitair bralclubje wil horen dat door de rest van de wereld uitgekotst word? Nee dat snap ik niet.

Snap ik het dat een zwijgplichtcontractje blijkbaar boven de reguliere wetgeving en de reguliere omgangsnormen van de maatschappij staan? Nee.

Snap ik het doel van de ontgroening en de behoefte van een stel kakkertjes om samen net te doen alsof ze veel beter zijn dan het voetvolk? Ja, dat snap ik wel.

Mag ik oordelen? Uiteraard. Anders zou de hele mensheid wel menigsloos over zo goed als alles moeten zijn natuurlijk.

Oordeel jij als korpspikkie ook niet over de andere verenigingen trouwens?
quote:
Je mag van mij denken wat je wilt, alleen heb ik het idee dat je niet echt into studentenverenigingen bent, waardoor mistanden ontstaan.
Into als in dat ik het tof vind? Nee, dan ben ik niet into het korps en dergelijke. Into als in ik weet waar ik het over heb? Ja, dan ben ik er wel into, toevallig ook voornamelijk in het gebeuren in Delft.
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:44:27 #226
132386 Kieboom
Handelaar in kolen en olie
pi_53261125
quote:
Toen duwden ze een rauw ei in zijn mond
Over de ontgroening van mijn zoon in Delft

Door Karel Kuilman
Kuilman jr. kan wel gelijk naar Twente of Eindhoven verkassen, want dit kom je natuurlijk nooit meer te boven.

Papa die een boze brief schrijft over hoe naar zoonlief wel niet behandelt is...

De vernedering ervan...
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:47:14 #227
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53261157
Dat dit kuttopic nog open is. Studentencorpsen..:')
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:47:43 #228
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53261164
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:44 schreef Kieboom het volgende:

Kuilman jr. kan wel gelijk naar Twente of Eindhoven verkassen, want dit kom je natuurlijk nooit meer te boven.

Papa die een boze brief schrijft over hoe naar zoonlief wel niet behandelt is...

De vernedering ervan...
Leer eerst spellen. Universitair niveau, of niet?

Zoonlief doet er goed aan zich niet meer met die verpauperende clubs in te laten. De samenleving vraagt duidelijk om een ander soort mentaliteit.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:48:00 #229
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53261172
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat snap ik niet? Dat je jezelf laat vernederen? Dat je bij een elitair bralclubje wil horen dat door de rest van de wereld uitgekotst word? Nee dat snap ik niet.

Snap ik het dat een zwijgplichtcontractje blijkbaar boven de reguliere wetgeving en de reguliere omgangsnormen van de maatschappij staan? Nee.

Snap ik het doel van de ontgroening en de behoefte van een stel kakkertjes om samen net te doen alsof ze veel beter zijn dan het voetvolk? Ja, dat snap ik wel.
Ach, ieder zijn meug . De Kriminele is wel het mooiste studentenfeest van NL, plus dit jaar lustrum wat weer een groots spektakel belooft te worden
quote:
[..]

Into als in dat ik het tof vind? Nee, dan ben ik niet into het korps en dergelijke. Into als in ik weet waar ik het over heb? Ja, dan ben ik er wel into, toevallig ook voornamelijk in het gebeuren in Delft.
Gezien je username gok ik op Koornbeurs, ben ik warm?
pi_53261205
quote:
Verschil hierbij is dat de aspirant-leden een verklaring moeten ondertekenen dat ze bewust zijn waar de KMT voor staat. De corpora zijn gesloten verenigingen, itt tot de instituten die jij hier noemt.
Nee hoor. Een gesloten vereniging of een open vereniging bestaat niet. Een vereniging kent wellicht een toelatingsprocedure maar het predikaat 'gesloten vereniging' is er hooguit een die in de volksmond bestaat. Technisch gezien is het Corps net zo open of gesloten als de VVD of de lokale moskee-vereniging.
quote:
Alle leden zijn akkoord gegaan met de grondwet van onze vereniging, iedereen weet dus wat je er kunt verwachten.
Prachtig, een contract dat vrij is van interpretatie. Doe mij even een CC'tje, heel veel sectoren zijn al heel lang op zoek naar zo'n contract.
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:54:46 #231
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53261253
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Nee hoor. Een gesloten vereniging of een open vereniging bestaat niet. Een vereniging kent wellicht een toelatingsprocedure maar het predikaat 'gesloten vereniging' is er hooguit een die in de volksmond bestaat. Technisch gezien is het Corps net zo open of gesloten als de VVD of de lokale moskee-vereniging.
[..]

Prachtig, een contract dat vrij is van interpretatie. Doe mij even een CC'tje, heel veel sectoren zijn al heel lang op zoek naar zo'n contract.
Allemaal bureaucratisch gelul, vast van zo'n verwaand rechtenstudentje
pi_53261269
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:54 schreef Terecht het volgende:
Allemaal bureaucratisch gelul, vast van zo'n verwaand rechtenstudentje
Kijk voortaan eerst even in het profiel. Economie en werktuigbouwkunde tegelijk.
pi_53261288
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:48 schreef Terecht het volgende:
Gezien je username gok ik op Koornbeurs, ben ik warm?
Dat ligt ernstig voor de hand inderdaad, maar compleet onbewust en absoluut niet uit principieele overwegingen heb ik daar nog nooit een stap binnen gezet. En dat terwijl ik vrijwel elke gelegenheid met een tap in Delft op m'n duimpje ken inmiddels
pi_53261290
Begrijp me overigens goed, ik heb totaal geen probleem met het Corps hoor. Doe waar je zin hebt en hou het enigszins beschaafd.
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:58:15 #235
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53261297
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Kijk voortaan eerst even in het profiel. Economie en werktuigbouwkunde tegelijk.
Aah, een fietsenmaker. Die moet je koesteren . Economie =
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:58:32 #236
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_53261302
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:55 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Stoer zeg, kneusje.
pi_53261308
ik vind dat de ouders mee moeten als hun kids ontgroent moeten worden..
ik zal ze
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53261348
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Je moet niet zo huilen als je bij een Corps gaat en dan dit soort dingen moet doen. Hoe lang zijn dit soort berichten nu al in het nieuws? Iedere aankomende student weet dat hem dit soort dingen te wachten staan als hij bij een corporale vereniging lid wil worden.
Idd! Corps

En naar het Corps omdat pappie erop zat,
Coolest trailer ever
Cafeļne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  dinsdag 18 september 2007 @ 01:00:51 #239
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_53261354
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 00:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Dat ligt ernstig voor de hand inderdaad, maar compleet onbewust en absoluut niet uit principieele overwegingen heb ik daar nog nooit een stap binnen gezet. En dat terwijl ik vrijwel elke gelegenheid met een tap in Delft op m'n duimpje ken inmiddels
Zijn er leuke kroegen in Delft dan? Ik ken wel die ene achter de Nieuwe Kerk, waar woensdag international studentnight is maar voor de rest....
pi_53261361
Balletjes kansloos? Meen je niet.........................
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')