Wat lievv dat je mij achterlijk vindquote:Op maandag 17 september 2007 23:06 schreef don-diablo het volgende:
wat een achterlijke lui van die DSC![]()
knorrenquote:heb sowieso een hekel aan die corpsballenkan die lui echt niet uitstaan en gelukkig hebben wij dat soort verenigingen nie, lang leve het boeren Drenthe dan maar
![]()
Waarom worden er al vijf pagina's in deze trant volgeluld? Als buitenstaander: oordeel niet over dingen die je niet echt kent of snapt. Laat die mensen lekker binnen hun sociėteit doen wat ze willen doen, eenvoudig.quote:Op maandag 17 september 2007 23:06 schreef don-diablo het volgende:
wat een achterlijke lui van die DSC![]()
heb sowieso een hekel aan die corpsballenkan die lui echt niet uitstaan en gelukkig hebben wij dat soort verenigingen nie, lang leve het boeren Drenthe dan maar
![]()
Dus jij gaat stoppen met oordelen over wat imams in hun eigen moskee uitvreten? Stoppen met oordelen over wat de Marijnissen en Rutte's binnen hun eigen partij uitvreten? Stoppen met oordelen over wat leraren binnen hun eigen school uitvreten? Stoppen met oordelen over wat ouders binnen hun eigen gezin uitvreten? Stoppen met oordelen over wat dictators binnen hun eigen landsgrenzen uitvreten?quote:Op maandag 17 september 2007 23:32 schreef xprotagonistx het volgende:
[..]
Waarom worden er al vijf pagina's in deze trant volgeluld? Als buitenstaander: oordeel niet over dingen die je niet echt kent of snapt. Laat die mensen lekker binnen hun sociėteit doen wat ze willen doen, eenvoudig.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat ze dan niet zo flink zijn. En dat de kamerraadschap ook ophoud als je een paar flinke tikken aan hun maatje uitdeelt.quote:Op maandag 17 september 2007 23:34 schreef Bommenlegger het volgende:
Wil wel eens zo'n corpsbal tegenkomen, en dan zie of die net zo flink is als tegen "zijn" feuten.
*Neemt voor de zekerheid pak pampers mee voor corpsbal*
Verschil hierbij is dat de aspirant-leden een verklaring moeten ondertekenen dat ze bewust zijn waar de KMT voor staat. De corpora zijn gesloten verenigingen, itt tot de instituten die jij hier noemt. Alle leden zijn akkoord gegaan met de grondwet van onze vereniging, iedereen weet dus wat je er kunt verwachten.quote:Op maandag 17 september 2007 23:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus jij gaat stoppen met oordelen over wat imams in hun eigen moskee uitvreten? Stoppen met oordelen over wat de Marijnissen en Rutte's binnen hun eigen partij uitvreten. Stoppen met oordelen over wat leraren binnen hun eigen school uitvreten? Stoppen met oordelen over wat ouders binnen hun eigen gezin uitvreten? Stoppen met oordelen over wat dictators binnen hun eigen landsgrenzen uitvreten?
Eenvoudig.
Dus een "grondwet" van een vereniging gaat boven de wetten van ons fijne kikkerlandje? Zo leer ik elke dag weer wat nieuws.quote:Op maandag 17 september 2007 23:58 schreef Terecht het volgende:
[..]
Verschil hierbij is dat de aspirant-leden een verklaring moeten ondertekenen dat ze bewust zijn waar de KMT voor staat. De corpora zijn gesloten verenigingen, itt tot de instituten die jij hier noemt. Alle leden zijn akkoord gegaan met de grondwet van onze vereniging, iedereen weet dus wat je er kunt verwachten.
En naast wat ik net zei: bij een politieke partij weet je als lid ook exact wat je kan verwachten, toch? En is het gezeik over die moskees nou juist niet dat ze als gesloten vereniging opereren? Waarom mag ik daar dan wel over oordelen en niet over de plaatselijke lulletjesbijeenkomst?quote:Op maandag 17 september 2007 23:58 schreef Terecht het volgende:
[..]
Verschil hierbij is dat de aspirant-leden een verklaring moeten ondertekenen dat ze bewust zijn waar de KMT voor staat. De corpora zijn gesloten verenigingen, itt tot de instituten die jij hier noemt. Alle leden zijn akkoord gegaan met de grondwet van onze vereniging, iedereen weet dus wat je er kunt verwachten.
Zoals xprotagonistx al zei, oordeel niet over dingen die je niet kent of snapt. Deze brief van een bezorgde vader is overtrokken, en het is maar net hoe je de gebeurtenissen in de KMT beleeft. Daarbij komt dat aspirantleden er zelf bewust voor kiezen om de KMT door te lopen. Als jij graag wil dat je als SM slaafje behandelt wilt worden, dan doe je dat toch lekker? Zo is het net als bij de KMT, je kiest er helemaal zelf voor.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:01 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus een "grondwet" van een vereniging gaat boven de wetten van ons fijne kikkerlandje? Zo leer ik elke dag weer wat nieuws.
En mijn werkgever kan mij dus ook een contract voorleggen waarin staat dat hij me onmenselijk mag behandelen en als ik dat teken ben ik dus gewoon tot het verstrijken van de opzegtermijn van 2 maanden zijn persoonlijke SM-slaafje? Wow, daar moet je wat leuks mee kunnen......vooral die Polen zullen vast wel voor wat leuke dingen te strikken zijn.....
Je mag van mij denken wat je wilt, alleen heb ik het idee dat je niet echt into studentenverenigingen bent, waardoor mistanden ontstaan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
En naast wat ik net zei: bij een politieke partij weet je als lid ook exact wat je kan verwachten, toch? En is het gezeik over die moskees nou juist niet dat ze als gesloten vereniging opereren? Waarom mag ik daar dan wel over oordelen en niet over de plaatselijke lulletjesbijeenkomst?
Wat snap ik niet? Dat je jezelf laat vernederen? Dat je bij een elitair bralclubje wil horen dat door de rest van de wereld uitgekotst word? Nee dat snap ik niet.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:30 schreef Terecht het volgende:
[..]
Zoals xprotagonistx al zei, oordeel niet over dingen die je niet kent of snapt. Deze brief van een bezorgde vader is overtrokken, en het is maar net hoe je de gebeurtenissen in de KMT beleeft. Daarbij komt dat aspirantleden er zelf bewust voor kiezen om de KMT door te lopen. Als jij graag wil dat je als SM slaafje behandelt wilt worden, dan doe je dat toch lekker? Zo is het net als bij de KMT, je kiest er helemaal zelf voor.
Into als in dat ik het tof vind? Nee, dan ben ik niet into het korps en dergelijke. Into als in ik weet waar ik het over heb? Ja, dan ben ik er wel into, toevallig ook voornamelijk in het gebeuren in Delft.quote:Je mag van mij denken wat je wilt, alleen heb ik het idee dat je niet echt into studentenverenigingen bent, waardoor mistanden ontstaan.
Kuilman jr. kan wel gelijk naar Twente of Eindhoven verkassen, want dit kom je natuurlijk nooit meer te boven.quote:Toen duwden ze een rauw ei in zijn mond
Over de ontgroening van mijn zoon in Delft
Door Karel Kuilman
Leer eerst spellen. Universitair niveau, of niet?quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:44 schreef Kieboom het volgende:
Kuilman jr. kan wel gelijk naar Twente of Eindhoven verkassen, want dit kom je natuurlijk nooit meer te boven.
Papa die een boze brief schrijft over hoe naar zoonlief wel niet behandelt is...
De vernedering ervan...![]()
Ach, ieder zijn meugquote:Op dinsdag 18 september 2007 00:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat snap ik niet? Dat je jezelf laat vernederen? Dat je bij een elitair bralclubje wil horen dat door de rest van de wereld uitgekotst word? Nee dat snap ik niet.
Snap ik het dat een zwijgplichtcontractje blijkbaar boven de reguliere wetgeving en de reguliere omgangsnormen van de maatschappij staan? Nee.
Snap ik het doel van de ontgroening en de behoefte van een stel kakkertjes om samen net te doen alsof ze veel beter zijn dan het voetvolk? Ja, dat snap ik wel.
Gezien je username gok ik op Koornbeurs, ben ik warm?quote:[..]
Into als in dat ik het tof vind? Nee, dan ben ik niet into het korps en dergelijke. Into als in ik weet waar ik het over heb? Ja, dan ben ik er wel into, toevallig ook voornamelijk in het gebeuren in Delft.
Nee hoor. Een gesloten vereniging of een open vereniging bestaat niet. Een vereniging kent wellicht een toelatingsprocedure maar het predikaat 'gesloten vereniging' is er hooguit een die in de volksmond bestaat. Technisch gezien is het Corps net zo open of gesloten als de VVD of de lokale moskee-vereniging.quote:Op maandag 17 september 2007 23:58 schreef Terecht het volgende:
Verschil hierbij is dat de aspirant-leden een verklaring moeten ondertekenen dat ze bewust zijn waar de KMT voor staat. De corpora zijn gesloten verenigingen, itt tot de instituten die jij hier noemt.
Prachtig, een contract dat vrij is van interpretatie. Doe mij even een CC'tje, heel veel sectoren zijn al heel lang op zoek naar zo'n contract.quote:Alle leden zijn akkoord gegaan met de grondwet van onze vereniging, iedereen weet dus wat je er kunt verwachten.
Allemaal bureaucratisch gelul, vast van zo'n verwaand rechtenstudentjequote:Op dinsdag 18 september 2007 00:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee hoor. Een gesloten vereniging of een open vereniging bestaat niet. Een vereniging kent wellicht een toelatingsprocedure maar het predikaat 'gesloten vereniging' is er hooguit een die in de volksmond bestaat. Technisch gezien is het Corps net zo open of gesloten als de VVD of de lokale moskee-vereniging.
[..]
Prachtig, een contract dat vrij is van interpretatie. Doe mij even een CC'tje, heel veel sectoren zijn al heel lang op zoek naar zo'n contract.
Kijk voortaan eerst even in het profiel. Economie en werktuigbouwkunde tegelijk.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:54 schreef Terecht het volgende:
Allemaal bureaucratisch gelul, vast van zo'n verwaand rechtenstudentje
Dat ligt ernstig voor de hand inderdaad, maar compleet onbewust en absoluut niet uit principieele overwegingen heb ik daar nog nooit een stap binnen gezet. En dat terwijl ik vrijwel elke gelegenheid met een tap in Delft op m'n duimpje ken inmiddelsquote:Op dinsdag 18 september 2007 00:48 schreef Terecht het volgende:
Gezien je username gok ik op Koornbeurs, ben ik warm?
Aah, een fietsenmaker. Die moet je koesterenquote:Op dinsdag 18 september 2007 00:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kijk voortaan eerst even in het profiel. Economie en werktuigbouwkunde tegelijk.
Stoer zeg, kneusje.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Kijk voortaan eerst even in het profiel. Economie en werktuigbouwkunde tegelijk.
Idd! Corpsquote:Op vrijdag 14 september 2007 15:26 schreef Hephaistos. het volgende:
Je moet niet zo huilen als je bij een Corps gaat en dan dit soort dingen moet doen. Hoe lang zijn dit soort berichten nu al in het nieuws? Iedere aankomende student weet dat hem dit soort dingen te wachten staan als hij bij een corporale vereniging lid wil worden.
Zijn er leuke kroegen in Delft dan? Ik ken wel die ene achter de Nieuwe Kerk, waar woensdag international studentnight is maar voor de rest....quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:57 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dat ligt ernstig voor de hand inderdaad, maar compleet onbewust en absoluut niet uit principieele overwegingen heb ik daar nog nooit een stap binnen gezet. En dat terwijl ik vrijwel elke gelegenheid met een tap in Delft op m'n duimpje ken inmiddels
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |