abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53196301
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:01 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

...want er zijn de laatste tijd meer universiteiten bijgekomen?
Meer opleidingen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 15 september 2007 @ 14:20:57 #152
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_53196335
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:12 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Meer in de zin van dat je vroeger gewoon naar de beste rechtenstudie van het land ging, en dat veel studenten nu liever dichterbij de regio studeren waar ze vandaan komen. Ik hoor van veel studenten (ben afgelopen jaar 1e jaars economie geweest aan de EUR) dat zij bijvoorbeeld niet naar Groningen zijn gegaan omdat zij al veel vrienden (sportclub etc) en kennissen in de regio Rotterdam hadden en die niet wilde opgeven. Ik denk dat dat tegenwoordig wel vaker voor komt.
Wat uiteraard ook te maken heeft met de krapte op de woningmarkt, zie maar eens iets fatsoenlijks en betaalbaars te krijgen in de populaire studentensteden. Dan mag je je wel in 4 havo/vwo gaan ischrijven, dan heb je tegen de tijd dat je begint misschien iets gevonden.

[ Bericht 58% gewijzigd door Angel_of_Dth op 15-09-2007 14:32:22 ]
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_53197167
klinkt als een Vindicat-achtige vereniging (Corpsballen vereniging Groningen).

Sterkt me alleen maar in de gedachte dat de mens verdorven is als die macht verkrijgt over een 'inferieure', hoe kunstmatig het verschil tussen superieur en inferieur ook opgeworpen is.

Mocht dit verhaal werkelijkheid zijn, dan moet naar mijn mening de gehele leiding van die KMT opgepakt en berecht voor mishandeling worden. Ergo, een strafblad voor die leiding.

Hoe triest dat mensen van dit soort verenigingen ooit de leiding van Nederland zullen uitmaken...
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:17:53 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_53197301
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 14:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Wat uiteraard ook te maken heeft met de krapte op de woningmarkt, zie maar eens iets fatsoenlijks en betaalbaars te krijgen in de populaire studentensteden. Dan mag je je wel in 4 havo/vwo gaan ischrijven, dan heb je tegen de tijd dat je begint misschien iets gevonden.
Heeft er natuurlijk ook mee te maken dat "iedereen" tegenwoordig gaat studeren. ipv. bier te drinken en loodgieter te worden. Loodgieters die meestal leuker werk hebben, en meer verdienen dan de gemiddelde psycholoog
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_53197922
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:03 schreef xprotagonistx het volgende:

[..]

En ik heb een hekel aan burgers En ga dan niet in een studentenstad wonen en bij een universiteit werken.
Misschien dat het eens doordringt tot je dat de studenten in een stad KOMEN wonen om daar te studeren?
DIe stad was er al.
De universteit niet.
Wat een gelul weer van een student(e) die niet helemaal goed uit de KMT is gekomen....
pi_53198788
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:49 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Volgens mij is dat in alle studentensteden het geval. De grootste vereniging van het land heeft 2000 leden. En aangezien dat aantal snel afneemt bij de minder grote verenigingen denk ik dat je in de grootste studentensteden van het land aan hooguit 7500 tot 10000 actieve leden van een studentenvereniging komt.
Het ASC en Vindicat hebben ieder meer dan 3000 leden...
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:47 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Misschien dat het eens doordringt tot je dat de studenten in een stad KOMEN wonen om daar te studeren?
DIe stad was er al.
De universteit niet.
Wat een gelul weer van een student(e) die niet helemaal goed uit de KMT is gekomen....
Bullshit, de universiteit van Leiden was er al lang voordat al die burger hier kwamen wonen
  zaterdag 15 september 2007 @ 18:15:26 #157
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53201361
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:29 schreef Chadi het volgende:
Ach ja .,... heb me ook nooit aangetrokken gevoeld tot welke studenten korps dan ook. Allemaal onzin om erbij te willen horen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_53201397
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:38 schreef FJD het volgende:

[..]

Inderdaad zeg. Hoe brand je nieuwkomers zo snel mogelijk af Dit zijn echt martelpraktijken :x
[..]

Alhoewel het wel van een groot gebrek aan persoonlijkheid en zelfrespect getuigt als je je dit soort dingen laat gebeuren maar dat terzijde.
en dan gaat iedereen moeilijk doen wanneer NL militairen een gevangene een skibril opdoen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_53201701
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 18:10 schreef Floripas het volgende:

[..]

Héél veel geld betalen om mee te mogen naar de Goelag archipel.
mooi verwoord
Nee ik zie de fun er ook niet van in ik ken iemand die in het esc zit en daar viel de gewone ontgroening mee (behalve dat hij duizenden euro`s kost ) alleen de dispuut ontgroening was zwaar kut
pi_53201812
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 09:54 schreef liesell het volgende:
Het is een enorme pre bij grote bedrijven om corps mensen aan te nemen. Het ons-kent-ons.
Een kruiwagen van jewelste, kan ik je zeggen.
en dat is juist de grootste grap: dat maakt geen zak uit
pi_53202003
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 16:34 schreef kreischer2000 het volgende:
Het ASC en Vindicat hebben ieder meer dan 3000 leden...
Maar dat maakt verder weinig uit voor mijn analyse... Is die 3000+ trouwens inclusief AVSV of exclusief?

edit: Aha, die zijn al heel lang geleden gefuseerd. Ik was in de war omdat het in Rotterdam nog gescheiden is.

[ Bericht 13% gewijzigd door Bolkesteijn op 15-09-2007 19:24:31 ]
pi_53213877
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 18:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

mooi verwoord
Nee ik zie de fun er ook niet van in ik ken iemand die in het esc zit en daar viel de gewone ontgroening mee (behalve dat hij duizenden euro`s kost ) alleen de dispuut ontgroening was zwaar kut
Het ESC noemt zich dan wel Corps, maar wordt door de andere corpora niet als zodanig erkend. Bij het DSC kost de KMT je 90 Euro, en daar krijg je twee weken lang onderdak, eten en drinken en een hele leerzame tijd voor terug!
pi_53214226
De argumenten die ik altijd vóór ontgroeningen gehoord heb zijn onder meer:

- het is een goed voorproefje voor hoe het er in het bedrijfsleven aan toe gaat, het gevoel althans, je plaats weten.
Of dat op deze manier moet? Je redt het ook wel zonder, laat ik het zo zeggen. Bovendien houd je door dit als 'voorproefje' of 'waarschuwing' te zien zo'n hierarchie juist in stand. Ook denk ik dat zo'n proces zo toegejuichd wordt door eerstejaars: omdat ze zo'n ontgroening doorstaan hebben, dan ben je vast wel 'trots' en je hoort er dan al bij en wil je vereniging natuurlijk verdedigen. Dan krijg je "zo erg was het niet" en "het gaat er om wat je er aan over houdt" en "je leert er wel veel van" etc. Na dat doorstaan te hebben ga je niet meer zeggen "het was belachelijk, kutvereniging!".
En toegejuichd wordt door de ouderejaars, simpelweg omdat het leuk is om een club te beheren waarbij jonkies graag willen, wat aanzien heeft omdat het behoort aan de 'elite' (de studerende jeugd) en al jaren bestaat, het is traditie, en je bent hoger in rang. Iedereen wil hoger in rang zijn of wat te vertellen hebben. Dus al met al is het van de verdedigende partij (de studentenvereniging) menselijk best logisch dat ze dit op deze manier willen behouden.

- je houdt er veel vrienden aan over, je kan 'netwerken'.
Lijkt me fair, dat zal ongetwijfeld wel. Maar daar is een ontgroening niet voor nodig vind ik, maar goed. Misschien dat dat helpt bij loyaliteit kweken voor zo'n club, al vind ik dat een beetje 'gevaarlijk'. Ik hou niet zo van 'gesloten verenigingen', aangezien de leden zich dan ook zo gaan profileren. Het helpt je belangrijk te voelen, bijzonder, of bevoordeeld, terwijl het gewoon door de leden zelf belangrijk gemaakt wordt, de mensen die zich erbij aansluiten zijn vaak verre van belangrijk. Verder heeft het natuurlijk geen enkele status.
  zondag 16 september 2007 @ 11:22:13 #165
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_53214340
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 15:31 schreef -Beer- het volgende:
Wie gaat er dan ook bij het studentencorps?
Precies. Gare meuk allemaal/.
  zondag 16 september 2007 @ 11:29:16 #166
154880 Bolter
Awesomeness
pi_53214448
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:22 schreef Radjesh het volgende:

[..]

Precies. Gare meuk allemaal/.
Ondanks dat ik geen lid ben ergens vind ik dit weer zo'n kutargument van mensen die echt geen idee hebben van 't studentenleven.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_53214937
LOL, de eerste de beste die mij gaat vernederen is gewoon van mij, ben niet zo gevoelig voor groepsdruk als ik kwaad ben.

Maar een studentenvereniging is sowieso niet iets voor mij, dat soort knulletjes zie ik hier al genoeg in het gooi, maar dan als ze nog geen `student` zijn. Tijd voor wat anders.
pi_53216541
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:29 schreef Bolter het volgende:

[..]

Ondanks dat ik geen lid ben ergens vind ik dit weer zo'n kutargument van mensen die echt geen idee hebben van 't studentenleven.
Het woord argument is niet eens toepasbaar.
pi_53216633
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:57 schreef Twin1983 het volgende:
LOL, de eerste de beste die mij gaat vernederen is gewoon van mij, ben niet zo gevoelig voor groepsdruk als ik kwaad ben.

Maar een studentenvereniging is sowieso niet iets voor mij, dat soort knulletjes zie ik hier al genoeg in het gooi, maar dan als ze nog geen `student` zijn. Tijd voor wat anders.
Tevens dit, heeft niets meer met een studentenvereniging te maken. Het is een keuze, je ondergaat een vernedering, het is niet zo dat je de optie hebt: "nou als ze me gaan vernederen zijn ze van mij hoor!", dat is niet de bedoeling van zo'n ontgroening. Het is geen 'versus', het is een ontgroening ondergaan/doorstaan.
pi_53218357
Technische studies....

Wees blij dat er in Delft een corps zit. Anders liepen al die technische mannetjes helemáál over van seksuele frustratie vanwege het gebrek aan vrouwen. Nu kunnen ze elkaar teminste nog dronken opruien bij het rukken achter de pc. Houd ze van de straat enzo.
pi_53218726
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:24 schreef Morrigun99 het volgende:
Technische studies....
pi_53219450
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

idd we hebben weer een student vrijetijdskunde te pakken
pi_53219569
Waarom gaat een topic over ontgroeningen nou wéér over in een volkomen zinloze alfa vs beta strijd
pi_53219624
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:13 schreef Taurus het volgende:
Waarom gaat een topic over ontgroeningen nou wéér over in een volkomen zinloze alfa vs beta strijd
eh kom op dit is fok

heeft iemand eens een leuke quotte van
pi_53221128
VWOérs
  zondag 16 september 2007 @ 17:51:38 #176
125855 xprotagonistx
FEED ME A STRAY CAT
pi_53223323
Mensen
  zondag 16 september 2007 @ 23:04:05 #177
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_53231414
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 16:41 schreef xprotagonistx het volgende:
Ga dan gewoon niet bij het corps, als je zo laf bent. Had je kunnen verwachten. En ook niet netjes om de dingen die binnen DSC gebeuren aan de grote klok te hangen.

(en nee, ik ben geen corps figuur)
hoe durven die domme hoeren aangifte te doen van aanranding en verkrachting! Laf is dat! Dat soort dingen hang je niet aan de grote klok! Gewoon jezelf van binnen opeten! Hoe halen ze het in hun kop om naar de politie te stappen?

En als ze het niet willen, dan hadden ze heus wel op kunnen stappen! De laffe teven, en maar janken dat pappa ze slaat en zich aan hen vegrijpt. Kankerhoeren dat ze naar de politie stappen, of docenten. Dat soort zaken lossen we wel binnen de familie op.

Niet waar xprotagonistx?

Jij ben gewoon een lelijke josti, je pappa en mamma houden niet van je, je hebt geen vrienden, en je stinkt naar oude mensen en groene kool.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_53231960
dat argument van netwerken ook

wat heeft een bedrijf liever, een persoon die netjes zijn studie heeft gehaald of een of andere kutkeus met een hete aardappel in zijn keel die lijdt an korsakoff
pi_53233212
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:24 schreef Bresser het volgende:
dat argument van netwerken ook

wat heeft een bedrijf liever, een persoon die netjes zijn studie heeft gehaald of een of andere kutkeus met een hete aardappel in zijn keel die lijdt an korsakoff
Nouja, dit is net zo goed 'n debiel argument. Ten eerste is dat het punt niet, met netwerken kom je sneller aan zo'n baan of 'n woning bijvoorbeeld. En je vergelijking is ook niet reeel natuurlijk, een studentenvereniging-student heeft net zo goed 'netjes zijn studie gehaald' en is niet per definite een of andere kutkneus met hete aardappel etc.
En als je een jaar bestuur hebt gedaan of iets dergelijks mag dat keurig op je CV hoor, en ik denk dat dat nog best eens voor je kan werken.

Je aansluiten bij welke vereniging dan ook heeft altijd voordeel van netwerken, en in de studentenscene is dat natuurlijk helemaal handig. Kortom, dat is gewoon 'n goed geldig argument.
pi_53233234
quote:
Op zondag 16 september 2007 23:04 schreef Cairon het volgende:

[..]

hoe durven die domme hoeren aangifte te doen van aanranding en verkrachting! Laf is dat! Dat soort dingen hang je niet aan de grote klok! Gewoon jezelf van binnen opeten! Hoe halen ze het in hun kop om naar de politie te stappen?

En als ze het niet willen, dan hadden ze heus wel op kunnen stappen! De laffe teven, en maar janken dat pappa ze slaat en zich aan hen vegrijpt. Kankerhoeren dat ze naar de politie stappen, of docenten. Dat soort zaken lossen we wel binnen de familie op.

Niet waar xprotagonistx?

Jij ben gewoon een lelijke josti, je pappa en mamma houden niet van je, je hebt geen vrienden, en je stinkt naar oude mensen en groene kool.
Zo, anders doe jij even intelligent mee in de discussie Goeie bijdrage man..

"aanranding en verkrachting"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')