Waarom zou je een english breakfast gaan eten? Dan moet je alsnog veel eten. Mensen die het lastig vinden om te eten kunnen beter iets vloeibaars wegwerken, veel makkelijkerquote:Op dinsdag 18 september 2007 09:22 schreef pectoralisminor het volgende:
Waarom struggelen jullie allemaal zo met ontbijd?
Beter vreet je je meteen vol met english breakfast (spek, ei, brood)
vloeibaar voedsel is extreem relaxt 's ochtends, je stapt uit bed en 5 minuten later heb je ontbeten. Ik ga niet eerst een half uur spek en worstjes en eieren staan bakkenquote:Op dinsdag 18 september 2007 09:22 schreef pectoralisminor het volgende:
mja lekker je bloedvaten dichtgooien met van dat overheerlijke cholestrol, en dan op je 40 hartklachtenquote:Op dinsdag 18 september 2007 09:55 schreef pectoralisminor het volgende:
Voor mij geldt: Hoe vettiger hoe beter te vreten. (try it)
Ik train 45min na mijn ontbijt, liever heb ik dan iets wat niet zo zwaar op de maag ligt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:55 schreef pectoralisminor het volgende:
Voor mij geldt: Hoe vettiger hoe beter te vreten. (try it)
Werk je met het benchen ook aan je techniek?quote:Op dinsdag 18 september 2007 10:10 schreef no-look het volgende:
al bijna één pagina ontopic
Ik heb vannacht geslapen! De teringDenk echt dat het de combinatie deadliften / harde basketballtraining / een weekend lang feest was. Maar ik heb gewoon 10 uur liggen maffen. De laatste keer dat dat gebeurde is echt langer geleden dan ik me kan herinneren.
Morgen PR bench hoop ik, vorige keer faalde ik enorm.
ik ben van het elbow in afgstapt en doe het gewoon elbow out, voelt een stuk prettigerquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:28 schreef no-look het volgende:
wel een beetje arch maar niet echt zoals je het 'de echte mannen' ziet doen. En ik probeer vanuit m'n lats te drukken en elbows naar binnen te houden (dat moet toch hè) maar heb het idee dat het daardoor alleen moeilijker wordt.
wat zijn goede vetbronnen ? big macsquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:01 schreef Boudewijn. het volgende:
nee, dat is veel, en veel te weinig vet. Ik durf te wedden dat je geen 1 goede vetbron in je voedingspatroon hebt zitten.
noten ( walnoten, cashew, amandelen enz. ) vette vis, lijnzaadolie, visolie enz.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:06 schreef Fugie het volgende:
[..]
wat zijn goede vetbronnen ? big macs![]()
![]()
je kan altijd pfeiffer krijgen want het is besmettelijk. Maar om nou te denken dat je pfeiffer hebt als 1 training slecht gaatquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:15 schreef Videopac het volgende:
noten / pindakaas met stukjes noot.
Gisteren weer getraind. Ging zeer matig. Qua gewichten ging het nog wel, maar alles deed pijn en ik ben totaal niet scherp. Ik ben ook nog steeds erg moe. Pfff.![]()
Een vriendin zei: je hebt misschien wel Pfeiffer. Nou, dat hoop ik toch niet. En komt dat eigenlijk wel voor op "latere leeftijd"?
Ik eet momenteel 2700kcal bij 99kg. Zit ook in de cutquote:Op dinsdag 18 september 2007 10:45 schreef Fugie het volgende:
[..]
ik ben van het elbow in afgstapt en doe het gewoon elbow out, voelt een stuk prettiger
Verder zak ik net ff via voedingwijzer te kijken wat ik nu ongeveer binnenkrijg, zie ik dat mijn verhouding eiwit/vet/koolhydraten 37% / 13 % / 51% (230gr / 79gr / 303gr) is. Met een totale kcal inname van 3000kcal.
Is wel een goed uitgangspunt gezien mijn huidige stats (185, 80kg).
mja vis eet ik doordeweeks praktisch niet, noten ed heb ik wel liggen maar vergeet ik vaak te etenquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:30 schreef Boudewijn. het volgende:
[..]
noten ( walnoten, cashew, amandelen enz. ) vette vis, lijnzaadolie, visolie enz.
mja die 3000kcal is wel gebaseerd op mijn huidige voeding inclusief chocomel welke ik normaal niet neem, scheelt 400kcalquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik eet momenteel 2700kcal bij 99kg. Zit ook in de cut
quote:Op maandag 17 september 2007 23:35 schreef Boudewijn. het volgende:
Ff een vraagje tussendoor.. hoor ik ook bij 'die baffers'?
blijkbaar zit mijn onderhoud dus nog lager, ik heb niet zon intensief beroep (lees kantoorbaan) en ik rij alleen maar in de filequote:Op dinsdag 18 september 2007 11:42 schreef DjMark het volgende:
Dan vind ik die 3000kcals nog vrij weinig.
En zou ik gewoon lekker nog wat goede vetten toevoegen...
Trainen gaat al weken niet geweldig (zoals vermeldt in dit en/of vorige topics...)quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:31 schreef Boudewijn. het volgende:
[..]
je kan altijd pfeiffer krijgen want het is besmettelijk. Maar om nou te denken dat je pfeiffer hebt als 1 training slecht gaat![]()
1 of 2 bananen, 6 sneden brood met pindakaas en een liter melk.quote:Op maandag 17 september 2007 22:52 schreef Skazminko het volgende:
Wat ontbijten jullie in de bulk?
2 grote borden Brinta (0,75 liter melk met zoveel Brinta dat het net geen behangplaksel is).quote:Op maandag 17 september 2007 22:52 schreef Skazminko het volgende:
Wat ontbijten jullie in de bulk?
Ziekelijk man. Ik doe er minstens 15 min over 's morgens.quote:Op dinsdag 18 september 2007 09:20 schreef McGilles het volgende:
[..]
Als ik haast heb tik ik zo een liter shake (havermout/melk/banaan etc) in 30 seconden weg, in 1 teug.
Wel heb ik naderhand wel eens lopen nekken, kwam ie zo terug naar boven
Kan wel, kans is wel vele malen lager.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:15 schreef Videopac het volgende:
noten / pindakaas met stukjes noot.
Gisteren weer getraind. Ging zeer matig. Qua gewichten ging het nog wel, maar alles deed pijn en ik ben totaal niet scherp. Ik ben ook nog steeds erg moe. Pfff.![]()
Een vriendin zei: je hebt misschien wel Pfeiffer. Nou, dat hoop ik toch niet. En komt dat eigenlijk wel voor op "latere leeftijd"?
Ik doe ze ook wel isquote:Op dinsdag 18 september 2007 11:16 schreef BertV het volgende:
Heb nu de "Single Arm Dumbbell Incline Curls" ontdekt...!
(Ik heb zo m'n periodes met favoriete oefeningen, voorheen chins, benchpress, dumbellpress)
3 x 7 x 20kg geen idee of dit veel of weinig is.
Halve liter melk, 150 gram havermout 1 schep whey 1 schep weightgainer en wat fruit.quote:Op dinsdag 18 september 2007 13:06 schreef Baffer het volgende:
[..]
1 of 2 bananen, 6 sneden brood met pindakaas en een liter melk.
Voordat ik in de cut ging was ik een beetje mijn eetlust over het algemeen kwijt. Ik heb geen zin meer om zoveel te eten. Maar nu begint dat hongergevoel weer helemaal terug te komen. Zodra ik klaar ben met cutten (half oktober) dan ga ik weer zo dik in de bulk, dan ga ik echt een megashake ontwerpenquote:Op dinsdag 18 september 2007 16:33 schreef ivosnivo het volgende:
Halve liter melk, 150 gram havermout 1 schep whey 1 schep weightgainer en wat fruit.
Misschien heb ik wel een betere blender?quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:28 schreef ivosnivo het volgende:
Ik snap niet dat jij dat zo achterover kan kloeken man. Ik kauw er ook nog op volgens mij
hehe, opzich best wel een goed idee. Ik ga er morgen ook 1 maken van minstens 800+kcal.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:19 schreef McGilles het volgende:
[..]
Voordat ik in de cut ging was ik een beetje mijn eetlust over het algemeen kwijt. Ik heb geen zin meer om zoveel te eten. Maar nu begint dat hongergevoel weer helemaal terug te komen. Zodra ik klaar ben met cutten (half oktober) dan ga ik weer zo dik in de bulk, dan ga ik echt een megashake ontwerpen![]()
![]()
Ik heb al een ideetje:
1 liter melk
100 gr havermout
1 banaan
1 appel
1 schep whey
2 eieren
1 eetlepel kaneel
1 eetlepel pindakaas
+/- 1500kcal
Of ik het wegkrijg in korte tijd is de vraag, maar ik heb er echt zo'n zin in, zit nu ook met honger achter de comp.
Beter doe ik dat niet, ben ik binnen no time vadsigquote:Op dinsdag 18 september 2007 09:22 schreef pectoralisminor het volgende:
nice!quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:19 schreef Skazminko het volgende:
Hoppa, 145 kilo deadlift. Ik ga hard.![]()
hm, dat red ik absoluut niet door te weinig kracht in m'n handen. (niet dat het niet zwaar is voor de rest overigensquote:Op dinsdag 18 september 2007 22:19 schreef Skazminko het volgende:
Jij bent toch redelijk sterk en traint toch al redelijk lang?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:13 schreef BertV het volgende:
[..]
hm, dat red ik absoluut niet door te weinig kracht in m'n handen. (niet dat het niet zwaar is voor de rest overigens)
Gebruik je Wrist Straps?
Hoeveel reps?quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:19 schreef Skazminko het volgende:
Ik heb zoveel mensen al gehoord over grip trainen, maar het zijn meer de verhalen dat de werkelijke daden. Ik persoonlijk heb ook geen zin om daar tijd aan te besteden. Train liever een extra setje rugoefeningen dan dat ik met een gewichtje een paar minuten ga staanquote:Op woensdag 19 september 2007 11:15 schreef Baffer het volgende:
NIET trainen met wrist straps, je grip wordt er alleen maar kutter op zo.
Gebruik zovaak mogelijk een pronated grip en als je het niet meer houdt dan stap je over naar een mixed grip.
Je kunt je grip ook oefenen door pronated holds te doen.
daarom dat elite powerlifters als een dave tate het doen...quote:Op woensdag 19 september 2007 11:15 schreef Baffer het volgende:
NIET trainen met wrist straps, je grip wordt er alleen maar kutter op zo.
Gebruik zovaak mogelijk een pronated grip en als je het niet meer houdt dan stap je over naar een mixed grip.
Je kunt je grip ook oefenen door pronated holds te doen.
Dave Tate die straps gebruikt bij een 380 rackpull is ook echt hetzelfde als jij die straps gebruikt bij je 160x5 Deadlift.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:46 schreef Calyptus het volgende:
[..]
daarom dat elite powerlifters als een dave tate het doen...![]()
Het gaat helemaal niet om het gewicht dat je trekt, het gaat over blessurepreventie...quote:Op woensdag 19 september 2007 12:16 schreef Baffer het volgende:
[..]
Dave Tate die straps gebruikt bij een 380 rackpull is ook echt hetzelfde als jij die straps gebruikt bij je 160x5 Deadlift.![]()
Zoveel zal een gripper je niet helpen om je handen bij het deadliften sterker te maken.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:46 schreef BertV het volgende:
Ik heb nooit last van zwakke polsen / handen, ook chinnen en dumbell-werk gaat prima.
Maar met die deadlift zit alle concentratie in het "dicht knijpen" van m'n handen.
Ben te lui om zo'n "gripper" aan te schaffen.
Een paar minuten? een paar keer ongeveer 20seconden is al genoeg. Doe het gewoon na het deadliften als je klaar bent en je bent bezig om de barbell af te laden.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb zoveel mensen al gehoord over grip trainen, maar het zijn meer de verhalen dat de werkelijke daden. Ik persoonlijk heb ook geen zin om daar tijd aan te besteden. Train liever een extra setje rugoefeningen dan dat ik met een gewichtje een paar minuten ga staan
ik trek 220kg zonder straps, en heb met mijn eigen ogen een bicepsscheur gezien op 140kg 3 reps...quote:Op woensdag 19 september 2007 12:42 schreef Boudewijn. het volgende:
Bicep-tears bedoel je? Als je een beetje normaal doet zal je met een -200 gewicht zeer zeker je biceps niet afscheuren, en met gewichten van een stuk hoger ook nog steeds niet.
Schijnbaar is er dan toch nog een mod.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:04 schreef Ali_Hassan_al_Majid het volgende:
Waarom zijn de foto's van sanca verwijderd?
Omdat Sanca niks met Fok te maken heeft en het compleet kinderachtig is.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:04 schreef Ali_Hassan_al_Majid het volgende:
Waarom zijn de foto's van sanca verwijderd?
Lijkt me ook.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:43 schreef Mr.J het volgende:
True. Maar in die tussentijd minder liften door geen straps te gebruiken lijkt me niet heel productief?
Nee, gewoon blote handen. Mixed grip.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:13 schreef BertV het volgende:
[..]
hm, dat red ik absoluut niet door te weinig kracht in m'n handen. (niet dat het niet zwaar is voor de rest overigens)
Gebruik je Wrist Straps?
1.quote:
werkte het maar zoquote:Op woensdag 19 september 2007 18:04 schreef Fugie het volgende:
ik heb wel ooit eens gelezen dat 1rep niet je dagelijkse bezigheid moet zijn trouwens. Ik max eigelijk zelden. Denk trouwens dat ik 145kg ook nog wel omhoog krijg, afgelopen maart al 140kg gedaan dus 140 zou peanuts moeten zijn nu
waar trainde jij ook alweer, mijn 10badenkaart is op bij mijn gym in rotjeknor en ik denk dat ik nog wel even rondhang in rotterdam (de komende laten we zeggen uh 5 jaar ofzoquote:Op woensdag 19 september 2007 21:13 schreef Frautie het volgende:
[..]
werkte het maar zo
Pff benen getraind, maar ik vind die hoge reps weken echt niet leukDus een beetje aan het klooien met fullsquats en volgens mij gaat 't met frontsquatten nu ook wel wat beter. 'T wordt ooit nog eens wat
Morgen rug en biceps
http://www.klaverstede.nl/quote:Op woensdag 19 september 2007 21:15 schreef Fugie het volgende:
waar trainde jij ook alweer, mijn 10badenkaart is op bij mijn gym in rotjeknor en ik denk dat ik nog wel even rondhang in rotterdam (de komende laten we zeggen uh 5 jaar ofzo)
Zonet 1 x 120 squat, 1,5 x BW. Laatste tijd altijd pr's.quote:
Ik heb ze voor veel te veel oefeningen gebruikt. Nu wil ik het alleen nog doen bij deadlift. Alleen bij stifflegged en shrugs is me grip veel te slap voor het gewicht dat ik wil gebruiken. Magnesium is niet toegestaan bij ons, ik gebruik nu soort sponsjes dat scheelt ook wel 5kg per hand ofzo.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:55 schreef pectoralisminor het volgende:
Ik ben alleen een voorstander van straps als je handen bezweet zijn en je geen magnesium tot je beschikking hebt. Grip problemen bij 150 deadlifts zijn naar mijn mening meer psychisch.
Zozo heel verschil met tijdje terugquote:Op woensdag 19 september 2007 22:20 schreef McGilles het volgende:
Vandaag lui geweest en niet getraint, maar wel even een tussenstand na een paar weekjes cutten:
[afbeelding]
'T begint al ergens op te lijkenquote:Op woensdag 19 september 2007 22:20 schreef McGilles het volgende:
Vandaag lui geweest en niet getraint, maar wel even een tussenstand na een paar weekjes cutten:
[afbeelding]
Top! Goede borst(en).quote:Op woensdag 19 september 2007 22:20 schreef McGilles het volgende:
[afbeelding]
Heel netjes!quote:Op donderdag 20 september 2007 15:23 schreef koejoeloek het volgende:
Ook maar even een vooruitgangsfotootje posten, niet gigantisch duidelijk i know![]()
[afbeelding]
goede foto stond ook al op DBBhe;)quote:Op woensdag 19 september 2007 22:20 schreef McGilles het volgende:
[afbeelding]
Daar stond net een andere, maar wel van dezelfde dagquote:Op donderdag 20 september 2007 17:30 schreef floris.sp het volgende:
[..]
goede foto stond ook al op DBBhe;)
Deed hij hiervoor iets aan sport?quote:Op donderdag 20 september 2007 17:50 schreef no-look het volgende:
mijn buddy is echt een bastard. Dude traint nu ongeveer 3 of 4 maanden denk ik. Deadlift 160 kg en squat 100 op fatsoenlijke diepte. Lul
Idd, abs zeggen niet zoveelquote:Op donderdag 20 september 2007 15:23 schreef koejoeloek het volgende:
Ook maar even een vooruitgangsfotootje posten, niet gigantisch duidelijk i know![]()
[afbeelding]
Zal over paar weekjes eens goede posten, vanaf komende week kan ik weer voluit er tegenaan, afgelopen paar weken moeten wennen aan het vroege opstaan, 6 uur opstaan, 7 uur in de sportschool. Is wel even een verschilquote:
Dat is idd erg jammer.quote:Op donderdag 20 september 2007 21:48 schreef Videopac het volgende:
. Daarna nog 3x10 26kg incline dumbbell press en 3x10 18kg dumbbell flyes. Dit begint weer ergens op te lijken!!
Alleen jammer dat een vriendin tegen mijn vrouw zei dat mijn benen toch wel erg dik werden. Of ik die maar niet meer wil gaan trainen![]()
Wanneer begin je met trainen voor massa?quote:Op donderdag 20 september 2007 15:23 schreef koejoeloek het volgende:
[afbeelding]
Jaja mooie video. Die gast komt echt vet snel omhoog.quote:Op donderdag 20 september 2007 21:42 schreef Baffer het volgende:
Gayer than not discussing the brutality in the vid I just posted.
Netjes volgende week 80, 90?quote:Op donderdag 20 september 2007 21:48 schreef Videopac het volgende:
Zo. Vandaag 14x 70kg ge-BP-ed. Was niet de bedoeling maar de instructeur kwam halverwege de set spotten (ik had geen spotter) en motiveerde me om door te gaan. Daarna nog 3x10 26kg incline dumbbell press en 3x10 18kg dumbbell flyes. Dit begint weer ergens op te lijken!!
Alleen jammer dat een vriendin tegen mijn vrouw zei dat mijn benen toch wel erg dik werden. Of ik die maar niet meer wil gaan trainen![]()
@ ivo: overtrainen: goed punt. Heb ik zelf ook al eens aan gedacht. Maar ik trainde al iets minder intensief dan in het verleden (mijn grote motivator was naar een andere sportschool gegaan) en houd mijn rust HR goed in de gaten. Maar ik ga me er toch maar eens iets meer in verdiepen.
Nice!quote:Op donderdag 20 september 2007 21:48 schreef Videopac het volgende:
Zo. Vandaag 14x 70kg ge-BP-ed. Was niet de bedoeling maar de instructeur kwam halverwege de set spotten (ik had geen spotter) en motiveerde me om door te gaan. Daarna nog 3x10 26kg incline dumbbell press en 3x10 18kg dumbbell flyes. Dit begint weer ergens op te lijken!!
Word je nou niet een beetje moe van dat gejenkquote:Alleen jammer dat een vriendin tegen mijn vrouw zei dat mijn benen toch wel erg dik werden. Of ik die maar niet meer wil gaan trainen![]()
Ik heb 't soms dat ik te gestressd de sportschool induik, mijn hartslag is dan al verhoogd en ik kan me niet concentreren. Maar ieder zijn overtraind symptomen zullen wel anders zijn.quote:@ ivo: overtrainen: goed punt. Heb ik zelf ook al eens aan gedacht. Maar ik trainde al iets minder intensief dan in het verleden (mijn grote motivator was naar een andere sportschool gegaan) en houd mijn rust HR goed in de gaten. Maar ik ga me er toch maar eens iets meer in verdiepen.
Hij is gewoon belachelijk sterk, 12 trainingen per week pays off.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:03 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Jaja mooie video. Die gast komt echt vet snel omhoog.
Ik moet ook maar is explosief gaan worden.
[..]
Ik kreeg er een stijve vanquote:Op donderdag 20 september 2007 21:42 schreef Baffer het volgende:
Gayer than not discussing the brutality in the vid I just posted.
Ik vreet me nu al de tyfus, ben al behoorlijk wat aangekomen, dus ben al aan het trainen voor massa.. alleen bij mij gaat dat helaas niet zo heel hard. Al vind ik qua fysiek nu al niet verkeerd eigelijkquote:Op donderdag 20 september 2007 21:54 schreef Boudewijn. het volgende:
[..]
Wanneer begin je met trainen voor massa?
Ja, volgende week meer kg's. En wederom dank je voor de tip.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:03 schreef ivosnivo het volgende:
Netjes volgende week 80, 90?
Ik train af en toe bv maandag t/m donderdag. En dan de week erna donderdag t/m zondag. Dan heb je toch soort week rust, maar je mist geen training.
Thanks!quote:
Nogal, maar wat doe je eraan?quote:[..]
Word je nou niet een beetje moe van dat gejenk
Ik meet mijn rust HR 's ochtends, schijnt het beste te zijn. Mijn rust HR als ik een paar dagen niet train is 45, als je 10 slagen boven je rust HR zit 's ochtends is je lichaam nog niet voldoende hersteld en is trainen niet zo slim (heb ik ooit ergens gelezen). Ik check dan met mijn wekker of het duidelijk onder de 1 slag per seconde is...quote:[..]
Ik heb 't soms dat ik te gestressd de sportschool induik, mijn hartslag is dan al verhoogd en ik kan me niet concentreren. Maar ieder zijn overtraind symptomen zullen wel anders zijn.
Ik heb het volgens mij al vaker gezegd, maar toch:quote:________________________________________________________________________
Vanaaf echt lekker getraind! Begin 't trainen van mijn rug ook steeds leuker te vinden. Chinnen ging ook beter, zit nu op de 3e pin. Maar 't omhoog hijsen gaat steeds makkelijker. Voor 't einde van 't jaar moet ik dus mezelf wel 3x 8 op kunnen hijsen![]()
Deadliften ging te makkelijk, setje met 40 kg gedaan en setje met 50. Daarna dumbell bor's met 16 en 18 kg., laatste rug oefening was lat pulley met smalle greep. En daarna nog ff mooi br33z4h biceps gedaan voor ik de sportschool uitrende. OF eigenlijk meer strompelde, heb giga spierpijn van benen trainen gister![]()
Nog 1,5 week en dan mag ik weer lomp zwaar trainen
fugie gaat in rotterdam wonen niet in schiedamquote:Op donderdag 20 september 2007 23:35 schreef Videopac het volgende:
Ga je Fugie nu rondleiden op je gym?
1.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:09 schreef Semargofni het volgende:
Wat voor trainings schema volgen jullie?
Ik kan eindelijk weer trainen, ben nu van plan om wederom met rippetoe te strarten, heb er inmiddels 1 goed trainings jaar opzitten maar ben er nu al zo lang uit dat ik denk dat ik toch wel weer de nodige gains ermee zal maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |