Hoeveel reps?quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:19 schreef Skazminko het volgende:
Hoppa, 145 kilo deadlift. Ik ga hard.![]()
Ik heb zoveel mensen al gehoord over grip trainen, maar het zijn meer de verhalen dat de werkelijke daden. Ik persoonlijk heb ook geen zin om daar tijd aan te besteden. Train liever een extra setje rugoefeningen dan dat ik met een gewichtje een paar minuten ga staanquote:Op woensdag 19 september 2007 11:15 schreef Baffer het volgende:
NIET trainen met wrist straps, je grip wordt er alleen maar kutter op zo.
Gebruik zovaak mogelijk een pronated grip en als je het niet meer houdt dan stap je over naar een mixed grip.
Je kunt je grip ook oefenen door pronated holds te doen.
daarom dat elite powerlifters als een dave tate het doen...quote:Op woensdag 19 september 2007 11:15 schreef Baffer het volgende:
NIET trainen met wrist straps, je grip wordt er alleen maar kutter op zo.
Gebruik zovaak mogelijk een pronated grip en als je het niet meer houdt dan stap je over naar een mixed grip.
Je kunt je grip ook oefenen door pronated holds te doen.
Dave Tate die straps gebruikt bij een 380 rackpull is ook echt hetzelfde als jij die straps gebruikt bij je 160x5 Deadlift.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:46 schreef Calyptus het volgende:
[..]
daarom dat elite powerlifters als een dave tate het doen...![]()
Het gaat helemaal niet om het gewicht dat je trekt, het gaat over blessurepreventie...quote:Op woensdag 19 september 2007 12:16 schreef Baffer het volgende:
[..]
Dave Tate die straps gebruikt bij een 380 rackpull is ook echt hetzelfde als jij die straps gebruikt bij je 160x5 Deadlift.![]()
Zoveel zal een gripper je niet helpen om je handen bij het deadliften sterker te maken.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:46 schreef BertV het volgende:
Ik heb nooit last van zwakke polsen / handen, ook chinnen en dumbell-werk gaat prima.
Maar met die deadlift zit alle concentratie in het "dicht knijpen" van m'n handen.
Ben te lui om zo'n "gripper" aan te schaffen.
Een paar minuten? een paar keer ongeveer 20seconden is al genoeg. Doe het gewoon na het deadliften als je klaar bent en je bent bezig om de barbell af te laden.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:31 schreef McGilles het volgende:
[..]
Ik heb zoveel mensen al gehoord over grip trainen, maar het zijn meer de verhalen dat de werkelijke daden. Ik persoonlijk heb ook geen zin om daar tijd aan te besteden. Train liever een extra setje rugoefeningen dan dat ik met een gewichtje een paar minuten ga staan
ik trek 220kg zonder straps, en heb met mijn eigen ogen een bicepsscheur gezien op 140kg 3 reps...quote:Op woensdag 19 september 2007 12:42 schreef Boudewijn. het volgende:
Bicep-tears bedoel je? Als je een beetje normaal doet zal je met een -200 gewicht zeer zeker je biceps niet afscheuren, en met gewichten van een stuk hoger ook nog steeds niet.
Schijnbaar is er dan toch nog een mod.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:04 schreef Ali_Hassan_al_Majid het volgende:
Waarom zijn de foto's van sanca verwijderd?
Omdat Sanca niks met Fok te maken heeft en het compleet kinderachtig is.quote:Op woensdag 19 september 2007 15:04 schreef Ali_Hassan_al_Majid het volgende:
Waarom zijn de foto's van sanca verwijderd?
Lijkt me ook.quote:Op woensdag 19 september 2007 17:43 schreef Mr.J het volgende:
True. Maar in die tussentijd minder liften door geen straps te gebruiken lijkt me niet heel productief?
Nee, gewoon blote handen. Mixed grip.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:13 schreef BertV het volgende:
[..]
hm, dat red ik absoluut niet door te weinig kracht in m'n handen. (niet dat het niet zwaar is voor de rest overigens)
Gebruik je Wrist Straps?
1.quote:
werkte het maar zoquote:Op woensdag 19 september 2007 18:04 schreef Fugie het volgende:
ik heb wel ooit eens gelezen dat 1rep niet je dagelijkse bezigheid moet zijn trouwens. Ik max eigelijk zelden. Denk trouwens dat ik 145kg ook nog wel omhoog krijg, afgelopen maart al 140kg gedaan dus 140 zou peanuts moeten zijn nu
waar trainde jij ook alweer, mijn 10badenkaart is op bij mijn gym in rotjeknor en ik denk dat ik nog wel even rondhang in rotterdam (de komende laten we zeggen uh 5 jaar ofzoquote:Op woensdag 19 september 2007 21:13 schreef Frautie het volgende:
[..]
werkte het maar zo
Pff benen getraind, maar ik vind die hoge reps weken echt niet leukDus een beetje aan het klooien met fullsquats en volgens mij gaat 't met frontsquatten nu ook wel wat beter. 'T wordt ooit nog eens wat
Morgen rug en biceps
http://www.klaverstede.nl/quote:Op woensdag 19 september 2007 21:15 schreef Fugie het volgende:
waar trainde jij ook alweer, mijn 10badenkaart is op bij mijn gym in rotjeknor en ik denk dat ik nog wel even rondhang in rotterdam (de komende laten we zeggen uh 5 jaar ofzo)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |