abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53113570
quote:
Emmen -

De moeder van Maurice (15) die Jeugdzorg Drenthe heeft aangeklaagd, gaat door met haar acties tegen de hulpverlening die volgens haar ernstig in gebreke zou blijven.

Nadat Maurice afgelopen vrijdagmiddag door de politie was opgespoord en naar Jeugdzorg in Emmen was gebracht, is hij bij een crisisopvang in Winschoten beland. Daar is hij gistermiddag weer op straat gezet, omdat hij zich niet aan de regels van het huis zou houden. Nu is hij weer bij zijn ouders thuis in Emmen.

Moeder Lijnie Wegter (44) hoopt dat Jeugdzorg zich nu aan de belofte houdt. Na haar oproep in het Dagblad van het Noorden contact te krijgen met andere ouders die zich ook geen raad weten met hun kind dat hulp nodig heeft, stond de telefoon niet meer stil. "Ik ga zeker door met mijn acties om contacten te krijgen en samen een vuist te maken. Het moet afgelopen zijn met het gezeul met kinderen die de dupe zijn van het in gebreke blijven van de hulpverlening."

Jeugdzorg Drenthe erkent dat er sprake is geweest van een opeenvolging van communicatieproblemen en misverstanden. Directeur Cees Wierda: "Ik kan me de wanhoop van de familie goed voorstellen. Toch is er bij Jeugdzorg hard gewerkt , maar dat is niet altijd even succesvol geweest. We hebben met veel partijen te maken. Ik hoop dat de familie erin kan vertrouwen dat we met Maurice een nieuwe start maken."
Intussen heeft de familie Wegter een website opgebouwd: http://www.hetisniettegeloven.nl/

bron

Droevig dat dit nodig is

Wij zitten in een vergelijkbare situatie, als je de jeugdzorg nodig bent voor je zoon met adhd/pdd-nos, sturen ze de politie.

voor mensen met de zelfde problemen kunnen met de ouders bellen, telefoon nr is per pm bij mij te krijgen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53113588
Tsja, het is kiezen of delen he. Wil je terroristen bestrijden in Afghanistan, of fatsoenlijk voor je eigen kinderen, ouderen of zieken zorgen. De hele bende is gewoon kapot bezuinigd.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_53113617
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:11 schreef Jarno het volgende:
Tsja, het is kiezen of delen he. Wil je terroristen bestrijden in Afghanistan, of fatsoenlijk voor je eigen kinderen, ouderen of zieken zorgen. De hele bende is gewoon kapot bezuinigd.
Nou niet echt kapot bezuinigd, de instelling van die gasten deugt niet.
Die kunnen door een telefoon zien of iets een crisisplek is of niet Ze weigeren gewoon te helpen.
De raad van de kinderbescherming heeft dit ook al aan gegeven bij ons
  Admin woensdag 12 september 2007 @ 08:18:51 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53113646
quote:
We hebben het wél over Jeugdzorg hè!
Dé instantie waar onze regering toch vergevorderde plannen mee heeft om al die talloze ouders die toch echt hun kind niet kunnen opvoeden hun kind naartoe te sturen.

Klopt die zin wel?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_53113650
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

We hebben het wél over Jeugdzorg hè!
Dé instantie waar onze regering toch vergevorderde plannen mee heeft om al die talloze ouders die toch echt hun kind niet kunnen opvoeden hun kind naartoe te sturen.

Klopt die zin wel?
Ohja, met aan het hoofd opper-papa Rouvoet. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Admin woensdag 12 september 2007 @ 08:19:59 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53113656
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:15 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Nou niet echt kapot bezuinigd, de instelling van die gasten deugt niet.
Die kunnen door een telefoon zien of iets een crisisplek is of niet Ze weigeren gewoon te helpen.
De raad van de kinderbescherming heeft dit ook al aan gegeven bij ons
Oh ja, de Raad, en wat denk je wat daar uitkomt buiten het "aangeven"?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin woensdag 12 september 2007 @ 08:23:07 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53113692
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ohja, met aan het hoofd opper-papa Rouvoet. .
Met alle respect, ik ben zo enorm blij dat ik uit de kleine kinderen ben,
want bedenk héél goed, het gaat allang niet meer over Tokkie-gezinnen, erger, juist dáár waar het schrijnend is wordt níet ingegrepen.

pi_53113737
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oh ja, de Raad, en wat denk je wat daar uitkomt buiten het "aangeven"?
Steun bij bv een plan van aanpak, het verkrijgen van een crisis plek waar we 4 tot 5 op hebben zitten wachten, dit zijn vast wel een paar duidelijke argumenten?
Edit: Onze zoon zit inmiddels in Emmeloord in een crisisopvang, na twee eerdere plaatsingpogingen waar hij helemaal op een verkeerde plek kwam.
  Admin woensdag 12 september 2007 @ 08:29:36 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53113758
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:27 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Steun bij bv een plan van aanpak, het verkrijgen van een crisis plek waar we 4 tot 5 op hebben zitten wachten, dit zijn vast wel een paar duidelijke argumenten?
Edit: Onze zoon zit inmiddels in Emmeloord in een crisisopvang, na twee eerdere plaatsingpogingen waar hij helemaal op een verkeerde plek kwam.
Succes ermee in ieder geval, en dat meen ik van harte.

pi_53113783
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Succes ermee in ieder geval, en dat meen ik van harte.
Dank je

En dan zijn er nog kinderen die in jeugdgevangenissen worden gestopt omdat men stomweg het probleem niet serieus neemt
pi_53113822
misschien had die domme kut zelf haar kind beter moeten opvoeden, dan had ze nu niet afhankelijk te hoeven zijn van 3de partijen
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53113909
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:36 schreef Flashwin het volgende:
misschien had die domme kut zelf haar kind beter moeten opvoeden, dan had ze nu niet afhankelijk te hoeven zijn van 3de partijen
Jij kent ze persoonlijk? .
pi_53113928
quote:
je kunt niet oordelen bij wie het probleem ligt, het kunnen best goeie ouders zijn.
die jongen kan wel allerlei stoornissen hebben, weet jij veel.
niet altijd makkelijk,wel verstandig
pi_53113938
quote:
Wat een onzin, er zijn ook een helehoop kinderen met bijvoorbeeld psygische problemen, deze zijn echt het slachtofefr van het systeem dat jeugdzorg heet. Het is gewoon 1 grote rommel.

Kinderbescherming heb ik ook geen hoge pet van op, als je kind echt in de problemen zit dan heb je als ouders zijnde gewoon een heel grott probleem. Overal zijn wachtlijsten.... Wanneer jij aan de beurt bent dat is het meestal al veel te laat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Admin woensdag 12 september 2007 @ 08:50:42 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53114003
quote:
Idiote reactie, maar slaap rustig verder en geloof vooral dat Jeugdzorg er is voor ouders die niet kunnen opvoeden.

pi_53114072
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jij kent ze persoonlijk? .
quote:
Jij hebt persoonlijk ervaring met Bureau Jeugdzorg?
pi_53114089
sterkte met de situatie...

misschien is dit iets voor je?
http://www.jeugdmaatwerk.nl/
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_53114351
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:44 schreef MeneerNuance het volgende:

[..]

je kunt niet oordelen bij wie het probleem ligt, het kunnen best goeie ouders zijn.
Die kans is dan wel groot, maar dat geeft ouders nog niet het recht om de schuld van alles bij de overheidsinstanties te leggen.
Typisch Nederlands gedrag. Al 10-tallen jaren hebbben we een verzorgingsstaat, dat zijn we gewend. En nu is de overheid fout en blijft in gebreke als we een schijnbaar onoplosbaar probleem hebben. Maar zo werkt het dus niet!
Feit blijft dat het haar zoon is en niet die van de Jeugdzorg-medewerkers. Zij moet een stapje harder lopen om die jongen in het gareel te houden, want alleen zij is verantwoordelijk. Hoe moeilijk en zwaar dat ook is.
Ik snap de frustratie, maar deel de beschuldiging niet!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_53114369
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:55 schreef Flashwin het volgende:

[..]

[..]

Jij hebt persoonlijk ervaring met Bureau Jeugdzorg?
Ja.

En nu?
  Admin woensdag 12 september 2007 @ 09:10:53 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53114382
Ik zet even Boudewijn de Groot op, Welterusten, tekst is overal op inpasbaar.

pi_53114553
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:09 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Die kans is dan wel groot, maar dat geeft ouders nog niet het recht om de schuld van alles bij de overheidsinstanties te leggen.
Typisch Nederlands gedrag. Al 10-tallen jaren hebbben we een verzorgingsstaat, dat zijn we gewend. En nu is de overheid fout en blijft in gebreke als we een schijnbaar onoplosbaar probleem hebben. Maar zo werkt het dus niet!
Feit blijft dat het haar zoon is en niet die van de Jeugdzorg-medewerkers. Zij moet een stapje harder lopen om die jongen in het gareel te houden, want alleen zij is verantwoordelijk. Hoe moeilijk en zwaar dat ook is.
Ik snap de frustratie, maar deel de beschuldiging niet!
ff een klein voorbeeld:

Onze zoon flipt totaal uit vanwege hij door de buurt bullie lens gemept is (Zoon, 14 jaar oud, geestelijk niveau 6 jaar), we bellen naar de ggz voor hulp.
Wij krijgen te horen dat wij niet mogen bellen, dit geven ze ook door aan de meldkamer Drenthe.
Via m'n zus die bij de politie in Friesland werkt, word er geprobeert iemand aan de lijn te krijgen.
na 7 (!) telefoontjes, verschillende nummers, wordt er toegezegd terug te bellen.
Belt er een doos terug met de mededeling dat mijn zoon geen crisis geval is

Later blijkt dus dat hij wel direct had moeten worden opgenomen.
pi_53114617
quote:
vertel expert, hoe kun je een kind opvoeden naar de normen van jou of de samenleving, die zwaar ADHD/PDD-NOS en een hersenafwijking heeft?

pi_53115072
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:20 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

ff een klein voorbeeld:

Onze zoon flipt totaal uit vanwege hij door de buurt bullie lens gemept is (Zoon, 14 jaar oud, geestelijk niveau 6 jaar), we bellen naar de ggz voor hulp.
Wij krijgen te horen dat wij niet mogen bellen, dit geven ze ook door aan de meldkamer Drenthe.
Via m'n zus die bij de politie in Friesland werkt, word er geprobeert iemand aan de lijn te krijgen.
na 7 (!) telefoontjes, verschillende nummers, wordt er toegezegd terug te bellen.
Belt er een doos terug met de mededeling dat mijn zoon geen crisis geval is

Later blijkt dus dat hij wel direct had moeten worden opgenomen.
Ik zeg niet dat er geen fouten gemaakt worden. Ik zeg dat de overheid(sinstanties) niet verantwoordelijk zijn. Althans, niet zo verantwoordelijk als jij ze wilt stellen.

Jullie zoon is, hoe zwaar het allemaal ook is, jullie eigen verantwoordelijkheid. Niemand vraagt om zo'n situatie, maar vergeet één ding niet. Jullie hebben (hoop ik oprecht) één zo'n geval. De Jeugdzorg heeft er honderden, zo niet duizenden! Tegenover jullie verhaal is er vast één te vinden van een ouderpaar wat verschrikkelijk veel steun heeft aan Jeugdzorg en aanverwanten.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_53115095
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:45 schreef ElectricEye het volgende:

Tegenover jullie verhaal is er vast één te vinden van een ouderpaar wat verschrikkelijk veel steun heeft aan Jeugdzorg en aanverwanten.
Dat lijkt wel op: zeur niet, het kan altijd slechter. Wat héb je daar aan, dit soort opmerkingen? .
pi_53115565
quote:

[..]

Ik zeg niet dat er geen fouten gemaakt worden. Ik zeg dat de overheid(sinstanties) niet verantwoordelijk zijn. Althans, niet zo verantwoordelijk als jij ze wilt stellen.

Jullie zoon is, hoe zwaar het allemaal ook is, jullie eigen verantwoordelijkheid. Niemand vraagt om zo'n situatie, maar vergeet één ding niet. Jullie hebben (hoop ik oprecht) één zo'n geval. De Jeugdzorg heeft er honderden, zo niet duizenden! Tegenover jullie verhaal is er vast één te vinden van een ouderpaar wat verschrikkelijk veel steun heeft aan Jeugdzorg en aanverwanten.
hmm stel iemand betaalt jou(belasting) om iets te doen, jij verkloot dit vervolgens en dan ga je tegen die persoon zeggen "ja het is je eigen verantwoordelijkheid"
maargoed natuurlijk zijn ouders zelf verantwoordelijk voor hun kinderen,zij willen wat het beste is voor hun kind en roepen daarom hulp in. die hulp blijft vervolgens uit.
niet altijd makkelijk,wel verstandig
  woensdag 12 september 2007 @ 10:16:20 #26
3542 Gia
User under construction
pi_53115689
@ het hupt

Hoe zit het eigenlijk met de huisarts? In de meeste gevallen kom je toch bij het GGZ terecht via doorverwijzing door de huisarts? Tenminste, dat is mijn ervaring en hoor ik ook van anderen.
Via school kan geloof ik ook.

Was hij vóór dat 'bully-voorval' al bekend bij GGZ? Zo nee, dan kan ik me de reactie van GGZ ook wel voorstellen. Een 14-jarige wordt in elkaar getrimd en flipt en de ouders bellen GGZ voor hulp. Dat is, volgens mij, niet de juiste manier, om rechtstreeks GGZ te bellen.

Maar goed, mijn eigen ervaringen met GGZ zijn in elk geval heel positief.
  woensdag 12 september 2007 @ 10:20:04 #27
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53115772
tvp om, door te geven aan mijn moeder, die heeft hier veel kennis over.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_53115850
quote:

[..]

Op zich ben ik het wel met de stelling eens. In eerste instantie is het de taak van de ouders, pas daarna de taak van de overheid. Als de overheid het dan moet doen, moet die het wel goed doen, maar ik maak dagelijks mee dat ouders prioriteiten ergens anders dan opvoeden neerleggen.

Ik vind het dus een beetje flauw van de makers van de website dat ze niet uitvoerig uitweiden over wat er nu precies aan de hand is. Nu wordt wel neergelegd dat Jeugdzorg een slecht functionerend orgaan is, maar iedere verantwoordelijkheid aan de kant van de ouders wordt weggeschoven.

Argumenten als ADHD en PPDNOS gaan niet ltijd op. Er zijn zat voorbeelden waarbij gedragsgestoorde kinderen goed kunnen functioneren zolang de gezinssituatie maar stabiel is. Daarentegen kunnen geestelijk gezonde kinderen volledig losslaan als ze in de daarvoor goede situatie komen. Ik hoor daar bijna dagelijks voorbeelden van.

Dus totdat de ouders netjes in detail beschrijven wat er nu precies misgaat en waarom dat misgaat vind ik de verantwoordelijkheid voor de ouders en niet voor Jeugdzorg en is de website een slechte manier van aandachttrekkerij om hun zin te krijgen.
pi_53115855
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Waarom verbaasd me dat niet.
pi_53115885
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Ja geen wonder, ze heeft jou als zoon.
On my sleeve.....
pi_53115998
quote:

[..]

Nee, het is een structureel probleem.
De raad van de kinderbescherming geeft keer op keer aan dat de problemen door de jeugdzorg verkeerd worden ingeschat.
Een geestelijk gehandicapt kind wordt tussen moeilijk opvoedbare kinderen geplaatst, tussen ongemotiveerd personeel.
Maaltijden zijn niet vanzelfsprekend, sterker nog, water en brood zijn meer de regel dan uitzonderingen etc etc etc.
pi_53116059
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:16 schreef Gia het volgende:
@ het hupt

Hoe zit het eigenlijk met de huisarts? In de meeste gevallen kom je toch bij het GGZ terecht via doorverwijzing door de huisarts? Tenminste, dat is mijn ervaring en hoor ik ook van anderen.
Via school kan geloof ik ook.

Was hij vóór dat 'bully-voorval' al bekend bij GGZ? Zo nee, dan kan ik me de reactie van GGZ ook wel voorstellen. Een 14-jarige wordt in elkaar getrimd en flipt en de ouders bellen GGZ voor hulp. Dat is, volgens mij, niet de juiste manier, om rechtstreeks GGZ te bellen.

Maar goed, mijn eigen ervaringen met GGZ zijn in elk geval heel positief.
De huisarts cq de noodartsenpost heeft regelmatig bij de ggz aan de bel getrokken, en hij is al 14 jaar bekend bij de jeugdzorg.
ipv dat de ggz komt kijken, sturen ze de politie, die vervolgens aangeeft niet te kunnen doen, immers hij is een patient, geen crimmineel.
pi_53116087
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:23 schreef deom het volgende:

[..]

Op zich ben ik het wel met de stelling eens. In eerste instantie is het de taak van de ouders, pas daarna de taak van de overheid. Als de overheid het dan moet doen, moet die het wel goed doen, maar ik maak dagelijks mee dat ouders prioriteiten ergens anders dan opvoeden neerleggen.

Ik vind het dus een beetje flauw van de makers van de website dat ze niet uitvoerig uitweiden over wat er nu precies aan de hand is. Nu wordt wel neergelegd dat Jeugdzorg een slecht functionerend orgaan is, maar iedere verantwoordelijkheid aan de kant van de ouders wordt weggeschoven.

Argumenten als ADHD en PPDNOS gaan niet ltijd op. Er zijn zat voorbeelden waarbij gedragsgestoorde kinderen goed kunnen functioneren zolang de gezinssituatie maar stabiel is. Daarentegen kunnen geestelijk gezonde kinderen volledig losslaan als ze in de daarvoor goede situatie komen. Ik hoor daar bijna dagelijks voorbeelden van.

Dus totdat de ouders netjes in detail beschrijven wat er nu precies misgaat en waarom dat misgaat vind ik de verantwoordelijkheid voor de ouders en niet voor Jeugdzorg en is de website een slechte manier van aandachttrekkerij om hun zin te krijgen.
Op de website zullen alleen verhalen gepost worden
  woensdag 12 september 2007 @ 10:40:31 #34
3542 Gia
User under construction
pi_53116239
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:31 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

De huisarts cq de noodartsenpost heeft regelmatig bij de ggz aan de bel getrokken, en hij is al 14 jaar bekend bij de jeugdzorg.
ipv dat de ggz komt kijken, sturen ze de politie, die vervolgens aangeeft niet te kunnen doen, immers hij is een patient, geen crimmineel.
Maar dan nog, als zoiets voorvalt en hij flipt, kun je dan niet beter eerst de huisarts bellen? Neem aan dat die je zoon erg goed kent en meteen zal komen. Al is het maar om alvast wat medicatie toe te dienen zodat hij rustig wordt. Daarna kan de huisarts dan contact opnemen met zijn behandelaar bij het GGZ, indien de huisarts dit nodig acht.
pi_53116401
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:33 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Op de website zullen alleen verhalen gepost worden
daar wachten we dan even op voordat we een oordeel gaan vellen over de ouders of bureau Jeugdzorg.
pi_53116500
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dan nog, als zoiets voorvalt en hij flipt, kun je dan niet beter eerst de huisarts bellen? Neem aan dat die je zoon erg goed kent en meteen zal komen. Al is het maar om alvast wat medicatie toe te dienen zodat hij rustig wordt. Daarna kan de huisarts dan contact opnemen met zijn behandelaar bij het GGZ, indien de huisarts dit nodig acht.
al zo vaak gedaan waarde Gia, en het vreemde is, na contact te hebben gehad met die mevrouw, blijken er heel veel mensen met het zelfde probleem te zitten.
En medicatie? hij had al Oxazcepan en Orap, na jaren Ritaline en Dipiperon.
Zelfs onze huisarts vondt meer medicatie niet verantwoord.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:38:01 #37
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53119971
quote:
Tegenover jullie verhaal is er vast één te vinden van een ouderpaar wat verschrikkelijk veel steun heeft aan Jeugdzorg en aanverwanten.
Wil de éne geluksvogel zich dan ff hier melden ????

Mijn ervaring met jeugdzorg is ook dat het incompetente sukkels zijn, die totaal niks voor je kunnen/willen doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_53120081
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Mijn ervaring met jeugdzorg is ook dat het incompetente sukkels zijn, die totaal niks voor je kunnen/willen doen.
Verbijsterend is het dan ook dat zich veel ouders zich hebben gemeld met dezelfde verhalen.
pi_53120443
Ah kijk, en we gaan weer fijn verder met kankeren op de jeugdzorg. Als de jeugdzorg zo slecht is, dan maken jullie er toch lekker geen gebruik van. Ik zou als medewerker van de jeugdzorg ook enorm gedemotiveerd raken van zeikerige ouders die rechtzaken aanspannen en niets anders kunnen doen dan kankeren op jouw instelling, terwijl jij bezig bent met het helpen van kinderen. Dan zou ik ook geen ruk meer geven om fouten die gemaakt worden.

Toegegeven, wellicht dat veranderingen broodnodig zijn, maar met rechtzaken aanspannen vertragen mensen deze hervormingen alleen maar. Als ze echt iets voor hun kinderen willen doen stoppen ze met klagen en proberen ze op andere manieren (bijvoorbeeld samenwerking) hervormingen tot stand te brengen. Maar nee, Nederlanders klagen liever.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:57:32 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53120550
Zo verbijsterend vind ik dat niet gezien mijn ervaring met hun.
Daar zou ik óók een leuk verhaal over kunnen vertellen. In mijn geval wist ik genoeg van de wet om mezelf te helpen en mijn kind uit nog grotere problemen te houden. Het enigste wat die sukkel wist te bedenken was opsluiten in een soort gesloten inrichting waarvan ik destijds al wist dat de meisjes er platgespoten en misbruikt werden door meneer de psychiater.....
Daar is later nog een hoop over te doen geweest, maar als ik al wist wat daar speelde waarom is er dan niet véél eerder tegen de mistanden daar opgetreden ?
En hoe haalt die idioot van jeugdzorg het in zijn hoofd om mijn dochter daar naartoe te willen sturen ?
Toen ik hem onder zijn neus wreef dat 't daar niet pluis was gaf hij het volmondig toe mja * een andere oplossing weet ik óók niet * kreeg ik te horen.....

Gelukkig zijn we er uiteindelijk zelf uitgekomen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 12 september 2007 @ 13:59:18 #41
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53120615
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:53 schreef Nielsch het volgende:
Ah kijk, en we gaan weer fijn verder met kankeren op de jeugdzorg. Als de jeugdzorg zo slecht is, dan maken jullie er toch lekker geen gebruik van. Ik zou als medewerker van de jeugdzorg ook enorm gedemotiveerd raken van zeikerige ouders die rechtzaken aanspannen en niets anders kunnen doen dan kankeren op jouw instelling, terwijl jij bezig bent met het helpen van kinderen. Dan zou ik ook geen ruk meer geven om fouten die gemaakt worden.

Toegegeven, wellicht dat veranderingen broodnodig zijn, maar met rechtzaken aanspannen vertragen mensen deze hervormingen alleen maar. Als ze echt iets voor hun kinderen willen doen stoppen ze met klagen en proberen ze op andere manieren (bijvoorbeeld samenwerking) hervormingen tot stand te brengen. Maar nee, Nederlanders klagen liever.
Jij bent bij deze van mijn lijst van fokkers die ik wel tof vind, wat een eikel ben je zeg... gatver..
pi_53120665
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:53 schreef Nielsch het volgende:

Zelf in het bezit van kinderen met een geestelijke handicap?
En waarom worden er rechtzaken aangespannen? Omdat het fundimenteel fout zit bij de jeugdzorg!!!
Niet de mensen die functioneren op de werkvloer, maar die lagen die daar boven zitten.
Veranderingen zijn uit den boze, hulpvragende ouders zijn alleen maar tot last.Ik dacht altijd dat de jeugdzorg er voor ons was, niet andersom.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:01:56 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53120677
Voor jeugdzorg zijn kinderen geen individuelen maar een behandelnummer, je sluist ze door naar de betreffende behandelplek gekeken naar de symptomen, plakkertje erop.. klaar.

De behandelplek is vaak ook nog eens een behandeling die totaal niet op de achtergrond en het persoon zelf let maar enkel op de stempel gebaseerd is.

Dat is jeugdzorg.
pi_53120704
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:57 schreef deedeetee het volgende:
Daar zou ik óók een leuk verhaal over kunnen vertellen. In mijn geval wist ik genoeg van de wet om mezelf te helpen en mijn kind uit nog grotere problemen te houden. Het enigste wat die sukkel wist te bedenken was opsluiten in een soort gesloten inrichting waarvan ik destijds al wist dat de meisjes er platgespoten en misbruikt werden door meneer de psychiater.....
Daar is later nog een hoop over te doen geweest, maar als ik al wist wat daar speelde waarom is er dan niet véél eerder tegen de mistanden daar opgetreden ?
En hoe haalt die idioot van jeugdzorg het in zijn hoofd om mijn dochter daar naartoe te willen sturen ?
Toen ik hem onder zijn neus wreef dat 't daar niet pluis was gaf hij het volmondig toe mja * een andere oplossing weet ik óók niet * kreeg ik te horen.....

Mijn moest naar Bennekom, wij gaven al aan dat daar niet de zorg geboden werd die hij nodig had.
4 dagen later konden wij hem weer op halen, onder de blauwe plekken.
pi_53120792
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:01 schreef BaajGuardian het volgende:
Voor jeugdzorg zijn kinderen geen individuelen maar een behandelnummer, je sluist ze door naar de betreffende behandelplek gekeken naar de symptomen, plakkertje erop.. klaar.

De behandelplek is vaak ook nog eens een behandeling die totaal niet op de achtergrond en het persoon zelf let maar enkel op de stempel gebaseerd is.

Dat is jeugdzorg.
Jeugdzorg: Na een van de vele aanvallen van mijn zoon moesten we naar zo'n expert van de GGZ.
Eerst ons opnieuw uithoren waar onze zoon bij was, (Ons verhaal was daar al breed bekend), dan gaan ze mijn zoon om zijn mening vragen waar wij bij zijn.
pi_53120860
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:01 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Zelf in het bezit van kinderen met een geestelijke handicap?
En waarom worden er rechtzaken aangespannen? Omdat het fundimenteel fout zit bij de jeugdzorg!!!
Niet de mensen die functioneren op de werkvloer, maar die lagen die daar boven zitten.
Veranderingen zijn uit den boze, hulpvragende ouders zijn alleen maar tot last.Ik dacht altijd dat de jeugdzorg er voor ons was, niet andersom.
Dus de managers zitten volgens jou op de werkvloer? Geloof ik geen reet van.

Wat willen jullie eigenlijk precies? Of wat is er precies geeist in die rechtzaak?
pi_53121042
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dus de managers zitten volgens jou op de werkvloer? Geloof ik geen reet van.

Wat willen jullie eigenlijk precies? Of wat is er precies geeist in die rechtzaak?
Nee juist niet, de managers zijn de draad helemaal kwijt.
en ff je in te lichten over het systeem.......het is een laag over laag wat mensen moet helpen.
Als je 2 hulpverleners in huis krijgt, word daar minimaal een laag over heen gelegd, een case manager die de 2 hulpverleners aan stuurt, en meestal nog een extra case manager om de 1e case manager ook aan te sturen
Als geluk hebt om tijdelijke hulpverlening te krijgen.

Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er in Friesland casemanagers zijn die meer als 100 gezinnen onder hun hoede willen houden, maar geen tijd hebben om huis bezoeken af te leggen.
Deze doen ze dus ook af met een telefoontje van nog geen 5 minuten.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:17:22 #48
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53121050
Waarom hebben die kinderen tegenwoordig eigenlijk allemaal 'syndromen'? Als ik naar kleine neefjes en nichtjes kijk, dan hebben ze bijna allemaal wel wat. De één is dyslectisch, de andere autistisch en een derde gewoon compleet gestoord.

Vroeger ging je gewoon naar de LTS als je een beetje raar en onhandelbaar was en daarmee basta, maar nu moeten die kids ook allemaal zonodig naar het VWO van die ouders.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53121191
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:17 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Waarom hebben die kinderen tegenwoordig eigenlijk allemaal 'syndromen'? Als ik naar kleine neefjes en nichtjes kijk, dan hebben ze bijna allemaal wel wat. De één is dyslectisch, de andere autistisch en een derde gewoon compleet gestoord.

Vroeger ging je gewoon naar de LTS als je een beetje raar en onhandelbaar was en daarmee basta, maar nu moeten die kids ook allemaal zonodig naar het VWO van die ouders.
Onze zoon, ADHD/PDD-NOS heeft voor zijn geboorte 2 minuten zonder zuurstof gezeten en is daar door meervoudig gehandicapt.
14 jaar en het vermogen van en kind van zes, dit vermogen zal altijd op het huidige niveau blijven steken, hoe oud hij ook wordt.
Het lagere school niveau is al te hoog voor hem, laat staan hoger.
pi_53121202
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:16 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

en ff je in te lichten over het systeem.......het is een laag over laag wat mensen moet helpen.
Als je 2 hulpverleners in huis krijgt, word daar minimaal een laag over heen gelegd, een case manager die de 2 hulpverleners aan stuurt, en meestal nog een extra case manager om de 1e case manager ook aan te sturen

Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er in Friesland casemanagers zijn die meer als 100 gezinnen onder hun hoede willen houden, maar geen tijd hebben om huis bezoeken af te leggen.
Okee, duidelijk, maar wat willen jullie nu concreet? Wat zijn de eisen in de rechtzaak?
pi_53121299
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Okee, duidelijk, maar wat willen jullie nu concreet? Wat zijn de eisen in de rechtzaak?
Nadere info volgt, kan ik nog niets over zeggen op dit moment.
pi_53122054
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:25 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Weet je wel wanneer ze wat meer gaan vertellen over wat er nu precies gebeurt is en wie wat gedaan heeft of juist niet? Dat maakt het discussieren een stuk makkelijker.
pi_53122131
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:53 schreef deom het volgende:

[..]

Weet je wel wanneer ze wat meer gaan vertellen over wat er nu precies gebeurt is en wie wat gedaan heeft of juist niet? Dat maakt het discussieren een stuk makkelijker.
ASAP
  Admin woensdag 12 september 2007 @ 15:14:43 #54
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53122644
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Is die ene geluksvogel er nu nog niet?
Goh.

Admin woensdag 12 september 2007 @ 15:18:03 #55
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53122698
quote:

En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: dit is de instantie die een nog veel grotere macht gaat krijgen als het aan onze regering ligt.

pi_53122818
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: dit is de instantie die een nog veel grotere macht gaat krijgen als het aan onze regering ligt.
Logisch, immers het is een orgaan met met een structuur waar de PvdA gek op is
pi_53123239
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:14 schreef yvonne het volgende:

[..]

Is die ene geluksvogel er nu nog niet?
Goh.
Dat is natuurlijk het gehele probleem van het internet. Over het algemeen lees je er alleen over de extremen en dan nog meestal naar de negatieve kant. Mensen die ergens mee zitten voelen zich gesterkt in de gedachte dat ze via internet lotgenoten kunnen vinden. Deze lotgenoten blijven ook steeds schrijven over alle vervelende dingen die ze meemaken. Mensen met wie het goed gaat zul je niet horen want daar is niet zo veel over te zeggen. Als ik als Chron patiënt continue slechte ervaringen heb met ziekenhuizen zal ik snel geneigd zijn rond te gaan vragen waar het wel goed is en zodoende mijn negatieve ervaringen neerzetten. Als ik geen klachten heb en gewoon dagelijks mijn pilletje neem, waarover moet ik dan schrijven, dus dat doe ik niet. Het eindresultaat is dat het op internet bol staat van de negatieve verhalen, terwijl de positieve ervaringen dun gezaaid zijn.

Er zullen voldoende mensen zijn die goede ervaringen hebben met Jeugdzorg. Zij hebben gewoon hun "normale" leven en doen de dagelijkse dingen. Om het het geheel maar een beperkte negatieve invloed heeft op het leven zullen ze niet de behoefte hebben intensief deel te nemen aan discussies.
pi_53123373
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:25 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

En daar ligt dan weer jullie fout. Jullie schreeuwen wel, maar hebben eigenlijk geen idee wat jullie nou precies willen. Wellicht is het verstandig om dat eerst eens even te overleggen en te bepalen.

Het komt nu wel raar over. Je opent om topic om ons te informeren over de acties van een radeloze moeder tegen de Jeugdzorg, maar wat die moeder nou precies wil kun je ons niet vertellen.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2007 15:48:09 ]
  woensdag 12 september 2007 @ 16:19:26 #59
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53124060
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:22 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Onze zoon, ADHD/PDD-NOS heeft voor zijn geboorte 2 minuten zonder zuurstof gezeten en is daar door meervoudig gehandicapt.
14 jaar en het vermogen van en kind van zes, dit vermogen zal altijd op het huidige niveau blijven steken, hoe oud hij ook wordt.
Het lagere school niveau is al te hoog voor hem, laat staan hoger.
In jullie geval lijkt het me wel duidelijk dat jullie zoon extra aandacht en zorg nodig heeft, daar twijfel ik niet aan.

Maar komen dit soort dingen nu vaker voor dan vroeger? Er moet toch een reden zijn waarom jeugdinstanties de laatste jaren zo slecht in het nieuws komen? Zijn die instanties misschien overbelast? Is er te weinig geld?

Je kunt mij echt niet wijsmaken dat de mensen die bij die instanties werkzaam zijn niet van goede wil zijn, hoe erg sommige cliënten zich ook in de steek gelaten voelen.
pi_53124217
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:19 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Maar komen dit soort dingen nu vaker voor dan vroeger? Er moet toch een reden zijn waarom jeugdinstanties de laatste jaren zo slecht in het nieuws komen? Zijn die instanties misschien overbelast? Is er te weinig geld?
Ik denk dat de druk op de organisaties zeker is toegenomen. Ik ben van mening dat veel problemen met kinderen tegenwoordig te wijten zijn aan een gebrek aan opvoeding. Ik bedoel hier dan mee dat kinderen zodra ze thuis zijn achter de computer of TV gaan hangen en geen enkele stimulans krijgen om zelf iets te ondernemen.
Als je als kind vroeger druk was, werd je de deur uit gezet en was je de hele middag aan het dollen in de wijk. 'S avonds was je dan zo moe dat je snel na het eten in slaap viel. Tegenwoordig blijven kinderen binnen en kunnen de energie niet kwijt. Als gevolg daarvan gaan ze klieren in huis en worden ze erg druk. Ze krijgen dan als snel het stempel ADHD.

Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat stoffen in onze tegenwoordige voeding van invloed zijn op het gedrag van kinderen (en volwassenen). Ook hier zie je weer een taak voor de ouders. Terug naar het oude regime van orde, tucht en regelmaat. Geen mobieltjes of spelcomputers voor de kinderen. Op tijd naar bed en goede voeding. Ik denk dat het een heleboel zal schelen.
pi_53124629
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:10 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja.

En nu?
Nu ken ik die familie ook persoonlijk.
pi_53124801
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:27 schreef deom het volgende:

[..]

Ik denk dat de druk op de organisaties zeker is toegenomen. Ik ben van mening dat veel problemen met kinderen tegenwoordig te wijten zijn aan een gebrek aan opvoeding. Ik bedoel hier dan mee dat kinderen zodra ze thuis zijn achter de computer of TV gaan hangen en geen enkele stimulans krijgen om zelf iets te ondernemen.
Als je als kind vroeger druk was, werd je de deur uit gezet en was je de hele middag aan het dollen in de wijk. 'S avonds was je dan zo moe dat je snel na het eten in slaap viel. Tegenwoordig blijven kinderen binnen en kunnen de energie niet kwijt. Als gevolg daarvan gaan ze klieren in huis en worden ze erg druk. Ze krijgen dan als snel het stempel ADHD.

Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat stoffen in onze tegenwoordige voeding van invloed zijn op het gedrag van kinderen (en volwassenen). Ook hier zie je weer een taak voor de ouders. Terug naar het oude regime van orde, tucht en regelmaat. Geen mobieltjes of spelcomputers voor de kinderen. Op tijd naar bed en goede voeding. Ik denk dat het een heleboel zal schelen.
Zeker, structuur is heel belangrijk.
En naar buiten sturen word moeilijk, deze kinderen zijn heel gevoelig voor "negatieve" signalen van anderen.Zeker als er een bullie in de buurt is, die graag zulke kinderen pakt.
De bullie vernield dingen of stookt andere kinderen op, en schuift het in de schoenen van anderen.
Vooral als in onze zoon zijn geval, hij is verbaal niet sterk, constant de schuld krijgen, of worden afgetuigd.
Dus verder dan achter het huis konden wij hem ook niet laten gaan.
En dan zat de bullie nog achter de schutting hem te jennen.
pi_53128767
niet alleen in Drenthe is het hommeles:

http://nusearch.ilse.nl/s(...)zorg+Brabant+(video)
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2007 @ 19:41:37 #64
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53129024
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:09 schreef Het_hupt het volgende:

Toch is er bij Jeugdzorg hard gewerkt
, maar dat is niet altijd even succesvol geweest. We hebben met veel partijen te maken
Doorgaans doet men dan eenmaal per dag 1 fax de deur uit voor de clientjes die op een plaatsje wachten in een inrichting met het verzoek of er al plaats is, 'dat is hard werken aangezien het faxen toch zeker per dag zo'n 5 minuten tijd kost, je maakt een copie van de aanvraag, gegevens van de klantjes erbijen fxen maar!

Poe hé...wat zijn we weer druk bezig geweest, het zal tijd worden dat jeugdzorg meer geld krijgt (waarvoor in godsnaam..)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 12-09-2007 19:51:06 ]
pi_53129071
quote:
Wordt eerst maar eens volwassen.
Misschien leer je dan eerst na te denken voor je dit soort onzinnige opmerkingen maakt.
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2007 @ 19:50:40 #66
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53129304
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:16 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Klopt.
quote:
Helaas klopt dat ook en zij schamen zich er geeneens voor dat ze voogd zijn van een kind waarmee ze totaal géén contacten onderhouden, kinderen kennen vaak hun eigen voogd niet terwijl ze al maanden in een instelling zitten

(maar goed, er hangt natuurlijk wél een prijskaartje aan al die kinderen die onder toezicht staan, zowel bij OTS als VOTS krijgt Jeugdzorg weer een leuk bedragje dus tjah, hoe meer kinderen je als gezinsvoogd onder je *papieren hoede* hebt, hoe beter...
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2007 @ 20:04:00 #67
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53129750
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:27 schreef deom het volgende:

Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat stoffen in onze tegenwoordige voeding van invloed zijn op het gedrag van kinderen (en volwassenen).
Best gek eigenlijk dat er geen enkele bejaarde ADHD *krijgt* door voedingsmiddelen en dat de bejaarden allemaal bedeesd achter hun rollator lopen.
Typisch dat alleen kinderen en jong volwassenen *last* hebben van bepaalde voedingsmiddelen en gedragsstoornissen krijgen...
pi_53137719
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:04 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Best gek eigenlijk dat er geen enkele bejaarde ADHD *krijgt* door voedingsmiddelen en dat de bejaarden allemaal bedeesd achter hun rollator lopen.
Typisch dat alleen kinderen en jong volwassenen *last* hebben van bepaalde voedingsmiddelen en gedragsstoornissen krijgen...
Nee hoor, er zijn immers voldoende aandoeningen die zich alleen bij bepaalde bevolkingsgroepen voordoen. Dit kan gespiltst zijn naar geslacht, maar ook jong of oud. Niets vreemds aan. Daarbij hebben de meeste bejaarden van tegenwoordig iets gehad dat veel kinderen van tegenwoordig missen en dat is opvoeding.

Tegen de tijd dat de huidige generatie ADHD-ers bejaard is, is dat misschien anders.

Als ik vroeger ergens op visite was, hoefde ik het niet in me hoofd te halen om op de bank te gaan staan. Als mijn neefje dat doet wordt het genegeerd want er is ergens vast een boek waarin staat dat dat goed is voor zijn ontwikkeling.

[ Bericht 18% gewijzigd door deom op 13-09-2007 06:42:33 ]
pi_53137723
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:55 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Zeker, structuur is heel belangrijk.
En naar buiten sturen word moeilijk, deze kinderen zijn heel gevoelig voor "negatieve" signalen van anderen.Zeker als er een bullie in de buurt is, die graag zulke kinderen pakt.
De bullie vernield dingen of stookt andere kinderen op, en schuift het in de schoenen van anderen.
Vooral als in onze zoon zijn geval, hij is verbaal niet sterk, constant de schuld krijgen, of worden afgetuigd.
Dus verder dan achter het huis konden wij hem ook niet laten gaan.
En dan zat de bullie nog achter de schutting hem te jennen.
Je kunt je kind tijdens het buiten spelen in de gaten houden. Is niet heel gek voor een kind van 6 jaar. Bij de meeste speelveldjes zijn bankjesvoor de ouders om op te zitten.
Zodra de bullie lichamelijk geweld toepast kun je de ouders hierop aanspreken. Gaat het door dan kun je de politie inschakelen. Dat is sowieso belangrijk bij lichamelijk geweld
  donderdag 13 september 2007 @ 06:51:52 #70
3542 Gia
User under construction
pi_53137742
quote:
Op donderdag 13 september 2007 06:34 schreef deom het volgende:
Daarbij hebben de meeste bejaarden van tegenwoordig iets gehad dat veel kinderen van tegenwoordig missen en dat is opvoeding.
En levertraan.

Ik ook nog, vroeger. Heb zelf een zoon met ADD en die krijgt dus ook visolie capsules en dat helpt best wel. Ben namelijk niet zo'n voorstander van ritalin, wat de kinderarts destijds wilde voorschrijven.
pi_53137885
quote:
Op donderdag 13 september 2007 06:51 schreef Gia het volgende:

[..]

En levertraan.

Ik ook nog, vroeger. Heb zelf een zoon met ADD en die krijgt dus ook visolie capsules en dat helpt best wel. Ben namelijk niet zo'n voorstander van ritalin, wat de kinderarts destijds wilde voorschrijven.
Het zal een combinatie van factoren zijn. Zoals ik eerder schreef zullen bepaalde kinderen in een bepaalde situatie wel of niet ADHD of een andere stoornis ontwikkelen. In jouw geval helpt levertraan, wellicht gecombineerd met andere omstandigheden.

Ik ga nu even op het gemak afwachten tot op de website van de moeder wat meer info komt. Dat was immers de start van de discussie, maar aangezien deze niet gevoed wordt met feiten is het gedoemd te vervallen in een welles/nietes discussie.

P.S. levertraan was natuurlijk wel gezond. Net als grutjespap en een kuiltje jus in je prakje. Tegenwoordig kan dat ook al niet meer, want jus is vet en past dus niet in een cholesterol verlagend dieet.

Edit 2: Net een oproepje op de radio (100% nl, I know ) om als je als volwassene een beetje chaotisch bent je eens te laten testen op ADHD. Is namelijk een hele geruststelling als je weet dat je ADHD hebt in plaats van gewoon druk en chaotisch.

[ Bericht 10% gewijzigd door deom op 13-09-2007 07:51:10 ]
  Admin donderdag 13 september 2007 @ 08:01:56 #72
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53138004
quote:
Op donderdag 13 september 2007 06:39 schreef deom het volgende:

[..]

Je kunt je kind tijdens het buiten spelen in de gaten houden. Is niet heel gek voor een kind van 6 jaar. Bij de meeste speelveldjes zijn bankjesvoor de ouders om op te zitten.
Zodra de bullie lichamelijk geweld toepast kun je de ouders hierop aanspreken. Gaat het door dan kun je de politie inschakelen. Dat is sowieso belangrijk bij lichamelijk geweld
Als ze 6 zijn ja, als ze 15,16,17 zijn wordt dat wat moeilijker niet?

Admin donderdag 13 september 2007 @ 08:03:43 #73
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53138020
Huh?
Je moet je laten testen op ADHD als je druk en chaotisch bent?

pi_53138046
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als ze 6 zijn ja, als ze 15,16,17 zijn wordt dat wat moeilijker niet?
idd, en je hebt ook de hele dag de tijd om op je kind te letten
zeker als in ons geval de vader van die bullie ook nog eens zijn opstookt, vanwege het feit dat onze zoon "niet normaal" is.
pi_53138056
quote:

[..]

En levertraan.

Dat kan nu niet meer, alleen kinderpsychiaters kunnen Ritaline voorschrijven
pi_53138135
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:03 schreef yvonne het volgende:
Huh?
Je moet je laten testen op ADHD als je druk en chaotisch bent?
Als je als volwassen persoon nog moet laten testen op ADHD, lol dan ben je er wel erg laat mee

Ook lachen trouwens dat er mensen zijn die er van overtuigd zijn dat ADHD/PDD-NOS in combinatie met een hersenafwijking kunt genezen met een speciaal voedseldieet of strengere opvoeding
pi_53138165
Kunnen we weer on-topic gaan? Ik ben wel benieuwd naar die vrouw en haar acties. Wat eist ze precies van de jeugdzorg, is dat al bekend?
  Admin donderdag 13 september 2007 @ 08:22:49 #78
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53138196
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:07 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

idd, en je hebt ook de hele dag de tijd om op je kind te letten
zeker als in ons geval de vader van die bullie ook nog eens zijn opstookt, vanwege het feit dat onze zoon "niet normaal" is.
Jup, en als gezin ben je ook de lul, want "die hebben een achterlijk kind"

joy.

Admin donderdag 13 september 2007 @ 08:24:28 #79
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53138210
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:17 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Als je als volwassen persoon nog moet laten testen op ADHD, lol dan ben je er wel erg laat mee

Ook lachen trouwens dat er mensen zijn die er van overtuigd zijn dat ADHD/PDD-NOS in combinatie met een hersenafwijking kunt genezen met een speciaal voedseldieet of strengere opvoeding
'Nou, ik zou het wel weten hoor, ze moeten dat kind gewoon een maand bij mij laten wonen, heb ik het zo in orde"

pi_53138219
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

'Nou, ik zou het wel weten hoor, ze moeten dat kind gewoon een maand bij mij laten wonen, heb ik het zo in orde"
"DAT ADHD RAMMEN WE ER WEL UIT!!!11111111 "

Aldus de experts van FOK!
pi_53138227
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

rofl, dat hadden we dus in Bennekom, zo'n jonge knaap die pochte over zijn stapel papieren als jeugdpsycholoog.
En naar 5 dagen opbellen dat hij het niet meer aan kon
  FOK!fotograaf donderdag 13 september 2007 @ 08:27:50 #82
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53138240
Ik vraag me bij dat soort instellingen echt af wat de efficiency is. Ik krijg echt visioenen van 5 stuurlui in een roeiboot, en 1 persoon aan de riemen. De beleidsmakers werken vaak zonder gehinderd te worden door enige praktijkervaring. Is een structureel probleem bij de overheid imo, omdat het ook sterk bij bijvoorbeeld de reclassering en onderwijs voorkomt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_53138244
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:25 schreef Jarno het volgende:

[..]

"DAT ADHD RAMMEN WE ER WEL UIT!!!11111111 "

Aldus de experts van FOK!
Moet je eens de reacties op het artikel op de site van het DvhN lezen
Dan ga je echt twijfelen aan het geestelijk niveau van mensen.
pi_53138260
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:27 schreef freud het volgende:
Ik vraag me bij dat soort instellingen echt af wat de efficiency is. Ik krijg echt visioenen van 5 stuurlui in een roeiboot, en 1 persoon aan de riemen. De beleidsmakers werken vaak zonder gehinderd te worden door enige praktijkervaring. Is een structureel probleem bij de overheid imo, omdat het ook sterk bij bijvoorbeeld de reclassering en onderwijs voorkomt.
idd, de mensen die op de werkvloer werken, en dit probleem aankaarten, krijgen te horen dat ze niet moeten zeuren.
Tevens komt er een "sterretje" achter hun naam.
  Admin donderdag 13 september 2007 @ 08:31:00 #85
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53138265
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:27 schreef freud het volgende:
Het is een laag op een laag op een laag binnen een laag, het is onoverzichtelijk, volkomen onlogisch, niet transparant, niemand is er op aan te spreken, en ze krijgen steeds meer macht, dat wel.

pi_53138313
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:31 schreef yvonne het volgende:

[..]

Het is een laag op een laag op een laag binnen een laag, het is onoverzichtelijk, volkomen onlogisch, niet transparant, niemand is er op aan te spreken, en ze krijgen steeds meer macht, dat wel.
Ik vergelijk het wel eens met de lokale PvdA.
Dit systeem zie, tenminste hier, ook heel erg.
Commissie over commissie, etc.
  FOK!fotograaf donderdag 13 september 2007 @ 08:38:41 #87
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53138358
Mja, ik denk dan altijd te logisch: (budget*0.8)/aantal kinderen die hulp nodig heeft = operationeel budget. Je hebt dan nog geld voor administratief personeel, maar je moet wel elk kind aankunnen. Ik denk dat veel ouders ook blij zouden zijn als er niet met hapklare brokken en hokjes werd gedacht, maar dat elk geval apart bekeken wordt.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_53138395
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:38 schreef freud het volgende:
Mja, ik denk dan altijd te logisch: (budget*0.8)/aantal kinderen die hulp nodig heeft = operationeel budget. Je hebt dan nog geld voor administratief personeel, maar je moet wel elk kind aankunnen. Ik denk dat veel ouders ook blij zouden zijn als er niet met hapklare brokken en hokjes werd gedacht, maar dat elk geval apart bekeken wordt.
Het is idd een feit dat er veel geld opgaat aan personeelskosten, ik hoorde een insider zeggen dat loopt wel op tot 60%.
En juist de ervaren mensen op de werkvloer worden vervangen door jongere medewerkers, liefst als ze hun studie net hebben afgerond.
En zeker een apart plan van aanpak voor elk kind is zeker wenselijk.
  FOK!fotograaf donderdag 13 september 2007 @ 08:44:08 #89
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53138414
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:42 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Het is idd een feit dat er veel geld opgaat aan personeelskosten, ik hoorde een insider zeggen dat loopt wel op tot 60%.
En juist de ervaren mensen op de werkvloer worden vervangen door jongere medewerkers, liefst als ze hun studie net hebben afgerond.
En zeker een apart plan van aanpak voor elk kind is zeker wenselijk.
Moet toch kunnen, gezien het geld wat erin gepompt wordt? Er zijn duidelijke maatstaven hoeveel een dergelijk organisatie als overhead kosten mag hebben. Maar ja, het ambtenarenapparaat is echt een bijna onneembare vesting als je het hebt over structurele veranderingen.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_53138446
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:44 schreef freud het volgende:

[..]

Moet toch kunnen, gezien het geld wat erin gepompt wordt? Er zijn duidelijke maatstaven hoeveel een dergelijk organisatie als overhead kosten mag hebben. Maar ja, het ambtenarenapparaat is echt een bijna onneembare vesting als je het hebt over structurele veranderingen.
Juist, het is nl. ook die laag die het minst effectief werkt, maar wel de meeste overhead heeft.
Deze groep zal zich ook met hand en tand blijven verzetten tegen vernieuwingen, trouwens gesteund door een grote landelijke politieke partij die daar veel aanhang heeft.
Privatisering is al helemaal een taboewoord, en juist bij het PGB heeft het geleid tot efficienter werken en maatwerk.
  FOK!fotograaf donderdag 13 september 2007 @ 08:58:37 #91
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53138581
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:47 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Juist, het is nl. ook die laag die het minst effectief werkt, maar wel de meeste overhead heeft.
Deze groep zal zich ook met hand en tand blijven verzetten tegen vernieuwingen, trouwens gesteund door een grote landelijke politieke partij die daar veel aanhang heeft.
Privatisering is al helemaal een taboewoord, en juist bij het PGB heeft het geleid tot efficienter werken en maatwerk.
Mja, voor privatisering moet je ook uitkijken hoor, maar mits goed begeleid dwingt het ze zeker om kritisch naar hun werkwijze te kijken. Ik denk wel dat een normale commerciële organisatie met een dergelijk budget veel meer werk kan verzetten.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_53138620
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:58 schreef freud het volgende:

[..]

Mja, voor privatisering moet je ook uitkijken hoor, maar mits goed begeleid dwingt het ze zeker om kritisch naar hun werkwijze te kijken. Ik denk wel dat een normale commerciële organisatie met een dergelijk budget veel meer werk kan verzetten.
Zeker, dat denk ik ook.
Zeker de overhead zal drastisch dalen
pi_53138686
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:44 schreef freud het volgende:

[..]

Onzin. Ambtenaren zijn wellicht wat huiverig voor verandering, maar een onneembare vesting is het niet, als ze maar goed begeleid worden lukt het ze wel.
  Admin donderdag 13 september 2007 @ 09:09:15 #94
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53138720
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Onzin. Ambtenaren zijn wellicht wat huiverig voor verandering, maar een onneembare vesting is het niet, als ze maar goed begeleid worden lukt het ze wel.
Heb je nu zelf eigenlijk door hoe achterlijk en krom dit klinkt?

pi_53138735
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:06 schreef Nielsch het volgende:

[..]

sorry hoor, maar ik moest ff vreselijk lachen.
Zolang de PvdA in de regering zit, zul je zien dat er zeker niets gedaan gaat worden.
Het zijn niet de mensen op de werkvloer die de privatisering tegen zullen houden, maar juist die laag die alleen maar vergadering na vergadering heeft, en totaal geen feeling met de materie heeft.
pi_53138945
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:10 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Zolang de PvdA in de regering zit, zul je zien dat er zeker niets gedaan gaat worden.
Het zijn niet de mensen op de werkvloer die de privatisering tegen zullen houden, maar juist die laag die alleen maar vergadering na vergadering heeft, en totaal geen feeling met de materie heeft.
Vanaf de jaren '70 zijn er genoeg publieke organisaties efficienter en klantgerichter gaan werken doordat er structuren en mechanismes uit het bedrijfsleven zijn toegepast, met of zonder PvdA in de regering. De vraag is echter of je dergelijke systemen wilt toepassen in de zorgsector. Chirurgen klagen er bijvoorbeeld over dat ze wel meer mensen kunnen behandelen, maar dat hun patienten een nummer zijn geworden. Maar het is onzin dat er met de PvdA in de regering geen verandering doorkomt.
  FOK!fotograaf donderdag 13 september 2007 @ 09:28:56 #97
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53139045
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:23 schreef Nielsch het volgende:

Vanaf de jaren '70 zijn er genoeg publieke organisaties efficienter en klantgerichter gaan werken doordat er structuren en mechanismes uit het bedrijfsleven zijn toegepast, met of zonder PvdA in de regering. De vraag is echter of je dergelijke systemen wilt toepassen in de zorgsector. Chirurgen klagen er bijvoorbeeld over dat ze wel meer mensen kunnen behandelen, maar dat hun patienten een nummer zijn geworden. Maar het is onzin dat er met de PvdA in de regering geen verandering doorkomt.
Ik ben met je eens dat het niet uitmaakt wat er in de kamer zit. Die worden toch vaak gesouffleerd vanuit het ambtenarenapparaat. Elke nieuwe staatssecretaris en minister krijgt aan het begin van zijn termijn een pakket met projecten aangeleverd, drukt zijn eigen retorieke stempel erop, en gaat ermee aan de slag.

En dat er enige verbetering is gemaakt, wil niet zeggen dat men niet nog een hele lange weg te gaan heeft. Het is een vast gegeven dat mensen niet hun eigen werk zullen wegredeneren. De ambtenaar die zegt dat hij zinloos werkt doet is zeldzaam. Als je als externe een aanbeveling doet ter verbetering, met als gevolg honderden ontslagen, dan komt zoiets er gewoonweg niet doorheen. De mensen gaan misschien wel weg bij die dienst, maar stromen intern gewoon door.

En ja, ik kan het wel weten, heb bij een vorige baas veel gewerkt met de werknemersbestanden van overheidsdiensten, en ik heb in 3 jaar daar geen enkele grote reorganisatie meegemaakt waar er daadwerkelijk minder ambtenaren kwamen. Het is gewoon schuiven met poppetjes en cijfertjes.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_53139302
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:28 schreef freud het volgende:

[..]

Ik ben met je eens dat het niet uitmaakt wat er in de kamer zit. Die worden toch vaak gesouffleerd vanuit het ambtenarenapparaat. Elke nieuwe staatssecretaris en minister krijgt aan het begin van zijn termijn een pakket met projecten aangeleverd, drukt zijn eigen retorieke stempel erop, en gaat ermee aan de slag.

En dat er enige verbetering is gemaakt, wil niet zeggen dat men niet nog een hele lange weg te gaan heeft. Het is een vast gegeven dat mensen niet hun eigen werk zullen wegredeneren. De ambtenaar die zegt dat hij zinloos werkt doet is zeldzaam. Als je als externe een aanbeveling doet ter verbetering, met als gevolg honderden ontslagen, dan komt zoiets er gewoonweg niet doorheen. De mensen gaan misschien wel weg bij die dienst, maar stromen intern gewoon door.

En ja, ik kan het wel weten, heb bij een vorige baas veel gewerkt met de werknemersbestanden van overheidsdiensten, en ik heb in 3 jaar daar geen enkele grote reorganisatie meegemaakt waar er daadwerkelijk minder ambtenaren kwamen. Het is gewoon schuiven met poppetjes en cijfertjes.
Daar heb je gelijk in, er is een overschot aan ambtenaren en er moet gewoon iemand komen die nu met de botte bijl gaat hakken. Elke partij heeft bezuinigingen op de ambtenarij in z'n programma staan, dus wellicht dat er tijdens deze regeringsperiode echt iets gaat gebeuren.

De vraag is alleen hoe je nieuwe gemotiveerde mensen aantrekt (om de oude vastgeroeste garde te vervangen) om voor de jongeren die besproken worden in dit topic te zorgen, als het enige dat je over de Jeugdzorg hoort gekanker is, en wanneer alle politieke partijen roepen dat er minder ambtenaren moeten komen.
  FOK!fotograaf donderdag 13 september 2007 @ 09:51:16 #99
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53139431
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:43 schreef Nielsch het volgende:
Daar heb je gelijk in, er is een overschot aan ambtenaren en er moet gewoon iemand komen die nu met de botte bijl gaat hakken. Elke partij heeft bezuinigingen op de ambtenarij in z'n programma staan, dus wellicht dat er tijdens deze regeringsperiode echt iets gaat gebeuren.

De vraag is alleen hoe je nieuwe gemotiveerde mensen aantrekt (om de oude vastgeroeste garde te vervangen) om voor de jongeren die besproken worden in dit topic te zorgen, als het enige dat je over de Jeugdzorg hoort gekanker is, en wanneer alle politieke partijen roepen dat er minder ambtenaren moeten komen.
In mijn ervaring worden de jongeren er door de LIFO eisen van de vakbonden er het eerste uit geknikkerd, dus het is inderdaad een botte bijl die je nodig hebt. Misschien zou het nog het beste werken als er een groep ouders, samen met uitvoerenden bij jeugdzorg, een projectplan maken, en dat via de media flink promoten.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_53139899
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:51 schreef freud het volgende:

[..]

In mijn ervaring worden de jongeren er door de LIFO eisen van de vakbonden er het eerste uit geknikkerd, dus het is inderdaad een botte bijl die je nodig hebt. Misschien zou het nog het beste werken als er een groep ouders, samen met uitvoerenden bij jeugdzorg, een projectplan maken, en dat via de media flink promoten.
Inderdaad, ik denk dat de ouders beter daar hun energie in kunnen steken dan telkens maar weer, dag in dag uit, te zeiken via een forum.
  FOK!fotograaf donderdag 13 september 2007 @ 10:19:56 #101
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53139955
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:17 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad, ik denk dat de ouders beter daar hun energie in kunnen steken dan telkens maar weer, dag in dag uit, te zeiken via een forum.
Lekker genuanceerd . Ventileren en lotgevallen zoeken is geen zeiken .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
pi_53139989
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:19 schreef freud het volgende:

[..]

Lekker genuanceerd . Ventileren en lotgevallen zoeken is geen zeiken .
Nou, hier op het forum lees ik anders niets anders dan gezeik. En dit topic gaat zogenaamd over de acties van een mevrouw tegen de Jeugdzorg, maar wat die acties dan precies zijn en wat ze er mee wil bereiken is niet duidelijk. Volgens mij weten die ouders gewoon niet wat ze nu precies willen en daarom kunnen ze beter hun tijd besteden aan een actieplan.
  donderdag 13 september 2007 @ 10:44:20 #103
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_53140504
quote:

Mischien is dat de beste tip, gewoon jeugdzorg links laten liggen en het zelf uitzoeken. Jammer dat het dan zo moet.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 13 september 2007 @ 11:07:43 #104
56749 BlaZ
pi_53140959
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:10 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Probleem is ook dat de bovenste laag zeer moeilijk te verwijderen is.

Om een voorbeeld te geven, extern bureau onderzoekt prestaties overheidsinstantie in opdracht van de top van de instantie.
Uit onderzoek blijkt dat de top niet functioneert. De top wil natuurlijk rapport als eerste inzien en laat het rapport wijzigen. Anders betaald men gewoon niet en zo veranderd er niks.
pi_53141238
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou, hier op het forum lees ik anders niets anders dan gezeik. En dit topic gaat zogenaamd over de acties van een mevrouw tegen de Jeugdzorg, maar wat die acties dan precies zijn en wat ze er mee wil bereiken is niet duidelijk. Volgens mij weten die ouders gewoon niet wat ze nu precies willen en daarom kunnen ze beter hun tijd besteden aan een actieplan.
Gezeik?
Ooit wel eens geprobeerd bij deze instanties bv een klacht in te dienen?
Via email? Moet je eens doen joh
liefst 10 achter elkaar, krijg je nog te horen dat ze niet zijn aangekomen.
En uh, ze zijn er nog steeds voor ons, niet andersom.

btw, ik krijg toch wel de indruk dat je misschien zelf in zo'n constructie cq organisatie werkt.
pi_53141249
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:07 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Probleem is ook dat de bovenste laag zeer moeilijk te verwijderen is.

Om een voorbeeld te geven, extern bureau onderzoekt prestaties overheidsinstantie in opdracht van de top van de instantie.
Uit onderzoek blijkt dat de top niet functioneert. De top wil natuurlijk rapport als eerste inzien en laat het rapport wijzigen. Anders betaald men gewoon niet en zo veranderd er niks.
Wat een onzin. Een onderzoeksbureau gaat z'n rapport echt niet veranderen wanneer er gedreigd wordt met niet betalen. Het rapport verdwijnt dan gewoon in een la.
pi_53141280
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:20 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Gezeik?
Ooit wel eens geprobeerd bij deze instanties bv een klacht in te dienen?
Via email? Moet je eens doen joh
liefst 10 achter elkaar, krijg je nog te horen dat ze niet zijn aangekomen.
En uh, ze zijn er nog steeds voor ons, niet andersom.

btw, ik krijg toch wel de indruk dat je misschien zelf in zo'n constructie cq organisatie werkt.
Foute indruk.

Je snapt m'n posts, maar je wilt er gewoon niet op ingaan. Je blijft telkens met voorbeelden komen van wat er allemaal fout is, maar wat jij er precies aan wilt doen heb ik nog niet gehoord, ondanks herhaalde verzoeken. Je maakt jezelf ongeloofwaardig als partij om mee te praten.
pi_53141334
Jeugdzorg is een Moloch en volgt het systeem alhoewel de medewerkers/sters hun best doen lijkt het meer op ervaringen opdoen cq stage-lopen bij multproblematiek en zijn de ADHD-Pdd-Nos kinderen een dankbaar object om de farmaceutische "hulp" op los te laten...

Mogelijk is het dat het "niet erkennen en willen begrijpen" van deze "eigen wereld" meewerkt om deze mensen het leven moeilijk te maken...
Angst is de Hoogtevrees van de Vrijheid
pi_53141409
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Eén van de mogelijkheden is internet gebruiken om bepaalde zaken naar buiten te brengen ; wat kan resulteren in dat de boosdoener die een goede naam te verliezen heeft tot reactie te bewegen
pi_53141485
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:27 schreef Motek het volgende:

[..]

Eén van de mogelijkheden is internet gebruiken om bepaalde zaken naar buiten te brengen ; wat kan resulteren in dat de boosdoener die een goede naam te verliezen heeft tot reactie te bewegen
Welke goede naam? Ik hoor al jaren niets anders dan geklaag en toch veranderd er niets. Twee partijen hebben daar schuld aan: de Jeugdzorg en aansturende instanties zelf, die blijkbaar niet willen of durven te veranderen en de ouders, die alleen maar kunnen zeiken maar niet duidelijk hebben wat ze nu precies willen of dit althans niet goed kunnen verwoorden in een plan.

Zo heb ik nu al tig keer gevraagd wat de vrouw die in de topictitel precies eist, maar daar is gewoonweg geen antwoord op. Doet me denken aan die ene lyrics: "I don't know what I want, but I want it now!"
pi_53141626
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Foute indruk.

Je snapt m'n posts, maar je wilt er gewoon niet op ingaan. Je blijft telkens met voorbeelden komen van wat er allemaal fout is, maar wat jij er precies aan wilt doen heb ik nog niet gehoord, ondanks herhaalde verzoeken. Je maakt jezelf ongeloofwaardig als partij om mee te praten.
Ze eisen dat hun zoon een OTS (Onder Toezicht Stelling) krijgt, zodat de raad van de kinderbescherming in actie kan komen.
  donderdag 13 september 2007 @ 11:37:08 #112
56749 BlaZ
pi_53141652
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:20 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een onderzoeksbureau gaat z'n rapport echt niet veranderen wanneer er gedreigd wordt met niet betalen. Het rapport verdwijnt dan gewoon in een la.
Dat maakt verder ook weinig uit, het resultaat blijft hetzelfde. De top blijft zitten ook al presteren ze niet.
pi_53141920
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Zo heb ik nu al tig keer gevraagd wat de vrouw die in de topictitel precies eist, maar daar is gewoonweg geen antwoord op. Doet me denken aan die ene lyrics: "I don't know what I want, but I want it now!"
Idem, maar het zal om aandacht gaan.

Ik werk, gelukkig, niet in de jeugdzorg. Ik zit aan de andere kant van het spectrum, maar mijn vrouw werkt wel in de jeugdzorg. Let wel, niet bij bureau Jeugdzorg. De contacten zijn er als hulpverleners onderling wel vaak. Aangezien ik ook maatschappelijk werker ben, bespreken we veel zaken samen en ik hoor dan ook regelmatig over hoe ouders met hun kinderen omgaan. Ik hoor ook hoe ouders met de hulpverleners omgaan. Neem van mij aan dat je als hulpverlener niet zit te wachten op een vader die net uit de ouderlijke macht is ontzet, die je bij hem thuis meedeelt dat hij lid is van een schietvereniging en dat hij meerdere wapens gebruiksklaar in huis heeft. Als hulpverlener denk je de volgende keer goed na of je nog wel op huisbezoek gaat. Dit is geen exces. Dit gebeurt bijna wekelijks. Vanuit die verhalen kan ik best begrip opbrengen voor de hulpverlener.

Met die wetenschap ben ik dus erg kritisch richting ouders die heel hard roepen over het disfunctioneren van de Jeugdzorg zonder daarbij te melden wat er gebeurt is en wat de rol van de ouders daarin is. Als je als ouder namelijk het gesprek begint dat je een rechtszaak gaat beginnen als de hulpverlener iets niet goed doet, kun je je afvragen of je het traject wel wilt starten want je weet dat je het bij zulke personen toch niet goed kan doen.
pi_53142039
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:47 schreef deom het volgende:

[..]

Idem, maar het zal om aandacht gaan.

Ik werk, gelukkig, niet in de jeugdzorg. Ik zit aan de andere kant van het spectrum, maar mijn vrouw werkt wel in de jeugdzorg. Let wel, niet bij bureau Jeugdzorg. De contacten zijn er als hulpverleners onderling wel vaak. Aangezien ik ook maatschappelijk werker ben, bespreken we veel zaken samen en ik hoor dan ook regelmatig over hoe ouders met hun kinderen omgaan. Ik hoor ook hoe ouders met de hulpverleners omgaan. Neem van mij aan dat je als hulpverlener niet zit te wachten op een vader die net uit de ouderlijke macht is ontzet, die je bij hem thuis meedeelt dat hij lid is van een schietvereniging en dat hij meerdere wapens gebruiksklaar in huis heeft. Als hulpverlener denk je de volgende keer goed na of je nog wel op huisbezoek gaat. Dit is geen exces. Dit gebeurt bijna wekelijks. Vanuit die verhalen kan ik best begrip opbrengen voor de hulpverlener.

Met die wetenschap ben ik dus erg kritisch richting ouders die heel hard roepen over het disfunctioneren van de Jeugdzorg zonder daarbij te melden wat er gebeurt is en wat de rol van de ouders daarin is. Als je als ouder namelijk het gesprek begint dat je een rechtszaak gaat beginnen als de hulpverlener iets niet goed doet, kun je je afvragen of je het traject wel wilt starten want je weet dat je het bij zulke personen toch niet goed kan doen.
Maatschappelijk werker eh?
pi_53142080
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:36 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ze eisen dat hun zoon een OTS (Onder Toezicht Stelling) krijgt, zodat de raad van de kinderbescherming in actie kan komen.
Daarvoor hoef je geen rechtszaak te beginnen tegen bureau Jeugdzorg. De ouders kunnen de OTS aanvragen via de Raad voor de Kinderbescherming. Pas als de OTS is uitgesproken gaat bureau Jeugdzorg zich ermee bemoeien.
pi_53142162
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:51 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Leg uit. Ik probeer hier een fatsoenlijke discussie te voeren in plaats van ongefundeerde oproerkraaierij. Als je daar niet tegen kan moet je het zeggen hoor. Dan is meteen duidelijk wat de waarde en de bedoeling van de discussie is.
pi_53142358
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:54 schreef deom het volgende:

[..]

Leg uit. Ik probeer hier een fatsoenlijke discussie te voeren in plaats van ongefundeerde oproerkraaierij. Als je daar niet tegen kan moet je het zeggen hoor. Dan is meteen duidelijk wat de waarde en de bedoeling van de discussie is.
De reactie komt meer van de ervaring die wij op hebben gedaan.
Zo kritisch als jij tegenover ouders staat, staan wij tegenover MW dat ons op de nek gestuurd werd door de jeugdzorg.
ipv aan te geven dat onze zoon hulp nodig heeft, krijg je te horen dat je vrouw al 10 jaar PMS heeft, en ik als vader, van geluk mag spreken dat ik geestelijk nog functioneren kan.
vandaar mijn , wij hadden gehoopt baat bij MW te hebben, vooral dat men ons verhaal zou willen aan horen.
pi_53142632
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:59 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

De reactie komt meer van de ervaring die wij op hebben gedaan.
Zo kritisch als jij tegenover ouders staat, staan wij tegenover MW dat ons op de nek gestuurd werd door de jeugdzorg.
Ik sta niet kritisch tegenover ouders. Iedereen moet zelf kiezen of hij wel of geen kinderen wil opvoeden. ik sta kritisch tegenover iedereen die ongefundeerd wat roept en dit vervolgens niet staaft met feiten. Of, zoals ik altijd zeg, je mag tegen me zeggen dat ik een lul ben, maar dan wel waarom je dat vindt.
quote:
ipv aan te geven dat onze zoon hulp nodig heeft, krijg je te horen dat je vrouw al 10 jaar PMS heeft, en ik als vader, van geluk mag spreken dat ik geestelijk nog functioneren kan.
vandaar mijn , wij hadden gehoopt baat bij MW te hebben, vooral dat men ons verhaal zou willen aan horen.
In ieder geval heeft het MW je verhaal aangehoord anders waren er geen uitspraken gedaan over je vrouw en jouw geestelijk functioneren. Of de uitspraken correct waren, weet ik niet maar ik het heb idee dat ze op de grens zitten. MW gediagnostiseerd niet dus het lijkt me niet correct dat deze uitspraken zijn gedaan.
pi_53142855
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:07 schreef deom het volgende:

[..]

Ik sta niet kritisch tegenover ouders. Iedereen moet zelf kiezen of hij wel of geen kinderen wil opvoeden. ik sta kritisch tegenover iedereen die ongefundeerd wat roept en dit vervolgens niet staaft met feiten. Of, zoals ik altijd zeg, je mag tegen me zeggen dat ik een lul ben, maar dan wel waarom je dat vindt.
[..]

In ieder geval heeft het MW je verhaal aangehoord anders waren er geen uitspraken gedaan over je vrouw en jouw geestelijk functioneren. Of de uitspraken correct waren, weet ik niet maar ik het heb idee dat ze op de grens zitten. MW gediagnostiseerd niet dus het lijkt me niet correct dat deze uitspraken zijn gedaan.
Het verslag wat de MW had gemaakt was bij het volgend overleg verwijderd uit het dossier, mede door de incorrecte diagnose die je al aangaf.
Dit echter bevestigt het gevoel duidelijk dat je niet serieus wordt genomen.
Mijn kritiek op de jeugdzorg gaat ook eigenlijk niet over de mensen die op de "werkvloer" werken, meer als organisatie ansich.
Het niet serieus nemen van klachten, gewoon niet terug bellen etc etc daar wordt je lekker pissed off van.

Men zou een voorbeeld kunnen nemen aan MEE Drenthe, lovenswaardig hoe die zich voor je inzetten
pi_53143269
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:51 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Vervelend he, als je een keer de andere kant van het verhaal hoort. Maar nee, dan kun je weer niet normaal reageren. We moeten allemaal medelijden hebben met jou, maar als iemand anders eens met z'n verhaal komt lach je hem in z'n gezicht uit. Triest figuur ben jij zeg.
pi_53143319
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Vervelend he, als je een keer de andere kant van het verhaal hoort. Maar nee, dan kun je weer niet normaal reageren. We moeten allemaal medelijden hebben met jou, maar als iemand anders eens met z'n verhaal komt lach je hem in z'n gezicht uit. Triest figuur ben jij zeg.
Dank je
pi_53143387
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:33 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Dank je
Reageer dan eens normaal vent, dan blijven dit soort reacties ook achterwege. Je hebt het steeds over het feit dat je al vader bent, maar ondertussen discussier je op het niveau van een puber. Ook op mijn vraag om nu eens gewoon te vertellen wat jullie nou precies willen kun je nog steeds geen antwoord geven. Echt serieus ben je niet meer te nemen op deze manier.
pi_53143579
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:16 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Men zou een voorbeeld kunnen nemen aan MEE Drenthe, lovenswaardig hoe die zich voor je inzetten
Hoe er wel rekening mee dat beide organisaties niet met elkaar zijn te vergelijken. MEE is gespecialiseerd in autistische stoornissen, en als je kijkt dat ze "maar" 4200 cliënten hadden op een personeelbestand van ongeveer 80 personen verdeeld over 3 vestigingen. Hierdoor kun je als organisatie veel slagvaardiger optreden.

ik ben benieuwd wat er zou gebeuren als het het jeugdzorgapparaat wordt opgedeeld in dergelijke kleine units die helemaal zelfstandig opereren ten opzichte van de financier.
Als je naar de verhoudingen gaat kijken zie je dat bureau Jeugdzorg Gelderland in 2006 10 keer meer medewerkers had, met een 10 keer zo groot budget, maar je hebt wel een veel loggere organisatie. Ik denk dat je bij MEE als medewerker nog even bij de directeur langs kan lopen als je een probleem hebt, terwijl je dat bij bureau Jeugdzorg niet zo snel kan doen.
  donderdag 13 september 2007 @ 12:52:54 #124
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53143907
Wat volgens mij wel een terugkerend probleem is in de GGZ, is dat er erg onprofessioneel (en dus ook langs elkaar heen) gewerkt wordt. Dat is van oudsher zo gegroeid.

Gelukkig komt daar wel langzaam verandering in, door de HKZ enzo.
pi_53144196
Ik denk dat het hele Jeugdzorg gebeuren er goed aan zal doen wanneer er overal in het land kleine vestigingen worden opgezet waar all-round gespecialiseerd personeel aanwezig is. De lijn tussen de 'werkvloer' en de manager kan hierdoor kort gehouden worden, wat toch iets is waar ik belang aan hecht wanneer het aankomt op de zorg voor mensen. De vraag is in hoeverre zo'n situatie haalbaar is.
pi_53144217
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:52 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Wat volgens mij wel een terugkerend probleem is in de GGZ, is dat er erg onprofessioneel (en dus ook langs elkaar heen) gewerkt wordt. Dat is van oudsher zo gegroeid.

Gelukkig komt daar wel langzaam verandering in, door de HKZ enzo.
HKZ is ook maar een momentopname. Je ziet dat een organisatie wordt opgepoetst op het moment dat het auditteam komt. Het gaat zo ver dat bepaalde personen niet worden ingeroosterd op het moment dat het auditteam langskomt.

Wat veel kan gaan schelen is als er een elektronisch dossier komt waardoor hulpverleners in elkaars dossier kunnen kijken, maar dat kan nog wel even duren. Er wordt nu wel gewerkt aan de implementatie, maar dusdanig grote projecten gaan nooit snel bij de semi-overheid.
pi_53144233
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Welke goede naam? Ik hoor al jaren niets anders dan geklaag en toch veranderd er niets. Twee partijen hebben daar schuld aan: de Jeugdzorg en aansturende instanties zelf, die blijkbaar niet willen of durven te veranderen en de ouders, die alleen maar kunnen zeiken maar niet duidelijk hebben wat ze nu precies willen of dit althans niet goed kunnen verwoorden in een plan.

Jeugdzorg én de aansturende instanties bekijk ik als ëën, zeker omdat deze aansturende instanties via allerlei bronnen al de onvrede hebben gehoord over het functioneren van deze Jeugdzorg-Moloch en daarnaast sinds kort de Moloch aan het vergroten zijn via andere takken.

In Nederland, zeker in grote steden worden op deze manier de non-conformatievelingen bijeengeveegd als lastpakken en mensen die moeilijk af te richten zijn. In plaat van de kinderen met ADHD-PDD-NOS naar buiten te brengen als "speciale kinderen die speciale gaves hebben" wordt er een negatief beeld nedergepleurd wat zeker ouders een sfeer van onmacht geeft. En dáár zijn de welzijnsinstellingen voor in het leven geroepen; om ouders het gevoel te geven dat er naar ze geluisterd wordt. Vervolgens komt het woord "klagen" inzicht.

Maatschappelijk Werk en Jeugdzorg hebben een plaatst in het hele netwerk, daarnaast GGZ.
Maw..stuurt men van hogerhand aan in welke vakjes de mensen komen, lastpakken in instellingen, heropvoedingskampen, farmaceutische handen en de braven ( tevens netjes afgerichten) ten bate van een economische markt.

Het beste om verandering teweeg te brengen is een procedure, een aanval op het eigen gebied waar men zich achter schaart. Bezwaar maken tegen bepaalde zaken, klacht indiening. Dat dit goed onderbouwt dient te worden en niet vol emoties moet staan lijkt me een must. Emoties worden namelijk weg-bezuinigd en doen voor een instantie niet ter zake...hoe terecht deze ook kunnen zijn.

De schreeuw om hulp lees ik in de topic-titel...
  donderdag 13 september 2007 @ 13:07:36 #128
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53144295
Neejoh, er moet gewoon veel beter geregistreerd worden wat mensen precies doen en hoeveel tijd ze daaraan kwijt zijn, met vaste afspraken over hoeveel geld dat de instelling oplevert. De mensen op de werkvloer moeten leren dat al die subsidies niet uit het niets komen, maar dat er daarvoor gepresteerd moet worden. Bovendien voorkomt het dubbel werk.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:09:25 #129
3542 Gia
User under construction
pi_53144343
Bij alle beroepen waar met kinderen gewerkt wordt, kom je dezelfde problematiek tegen. Ouders die hun eigen kind op de eerste plaats willen hebben staan. En altijd maar vergelijken met andere kinderen. Ik noem nu maar een voorbeeld: Zwemles.
Ouders die hun kids op zwemles hebben gehad, herkennen dit vast wel.
Moeders die lopen te klagen dat het niet snel genoeg gaat. Hun kind is veel beter dan Jantje, en toch mag Jantje al wel naar badje 4 en dochterlief niet. En dus dan deugt er niks van dat zwembad.
Halen ze hun kind dáár van de zwemles, gaan ze ergens anders naartoe en dat is dan weer helemaal geweldig. Er is geen betere zwemschool enz....
En zo gaat dat met scholen, met verenigingen en ja, ook met hulpverlening.

Het eigen kind moet gewoon het belangrijkst zijn en iedereen moet meteen vliegen als dit kind iets nodig heeft. Zo niet, dan deugt er niets van.
  donderdag 13 september 2007 @ 13:10:44 #130
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53144371
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:04 schreef deom het volgende:

[..]

HKZ is ook maar een momentopname. Je ziet dat een organisatie wordt opgepoetst op het moment dat het auditteam komt. Het gaat zo ver dat bepaalde personen niet worden ingeroosterd op het moment dat het auditteam langskomt.

Wat veel kan gaan schelen is als er een elektronisch dossier komt waardoor hulpverleners in elkaars dossier kunnen kijken, maar dat kan nog wel even duren. Er wordt nu wel gewerkt aan de implementatie, maar dusdanig grote projecten gaan nooit snel bij de semi-overheid.
Volgens mij hebben bijna alle grote instellingen inmiddels al een elektronisch dossier, al werkt het nog niet overal perfect. Moet ook wel, anders kun je die HKZ ook wel vergeten.
pi_53144375
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:07 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Neejoh, er moet gewoon veel beter geregistreerd worden wat mensen precies doen en hoeveel tijd ze daaraan kwijt zijn, met vaste afspraken over hoeveel geld dat de instelling oplevert. De mensen op de werkvloer moeten leren dat al die subsidies niet uit het niets komen, maar dat er daarvoor gepresteerd moet worden. Bovendien voorkomt het dubbel werk.
tuurlijk, een zekere vorm van new public management moet er ook doorgevoerd worden, maar zeker wanneer het aankomt op zorg voor mensen moet je daar wel mee oppassen. De kans dat patienten dan een nummer worden (of blijven, in dit geval) is dan namelijk zeer aanwezig. Kijk maar naar veel chirurgen in ziekenhuizen bijvoorbeeld, die houden nu netjes bij hoeveel tijd ze kwijt zijn aan een operatie en weten dit allemaal mooi te verantwoorden, met als gevolg dat hun werk gestandaardiseerd wordt, en de volgende patient evenveel tijd krijgt als de vorige, terwijl deze wellicht gewoon meer tijd nodig heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2007 13:11:51 ]
pi_53145977
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:09 schreef Gia het volgende:
Bij alle beroepen waar met kinderen gewerkt wordt, kom je dezelfde problematiek tegen. Ouders die hun eigen kind op de eerste plaats willen hebben staan. En altijd maar vergelijken met andere kinderen. Ik noem nu maar een voorbeeld: Zwemles.
Ouders die hun kids op zwemles hebben gehad, herkennen dit vast wel.
Moeders die lopen te klagen dat het niet snel genoeg gaat. Hun kind is veel beter dan Jantje, en toch mag Jantje al wel naar badje 4 en dochterlief niet. En dus dan deugt er niks van dat zwembad.
Halen ze hun kind dáár van de zwemles, gaan ze ergens anders naartoe en dat is dan weer helemaal geweldig. Er is geen betere zwemschool enz....
En zo gaat dat met scholen, met verenigingen en ja, ook met hulpverlening.

Het eigen kind moet gewoon het belangrijkst zijn en iedereen moet meteen vliegen als dit kind iets nodig heeft. Zo niet, dan deugt er niets van.
Ja wij willen het beste voor onze zoon, waar.
Waarde Gia,
Wij beseffen maar al te goed dat onze zoon nooit op het maatschappelijke vlak mee zal kunnen draaien.
Van uit dat standpunt proberen wij inderdaad het beste voor hem te regelen, immers het zal een plaats moeten zijn waar hij zijn leven lang zal verblijven.
Het hebben van een kind met diverse handicaps, die eruit ziet als een normaal kind, is iets wat ik niemand toe wens.
Mijn standpunt in deze is dan ook, dat de jeugdzorg, samen met ons, voor een passende oplossing zou moeten zorgen.

De ervaring wijst echter uit dat dit niet het geval is, en ja je kunt gaan roepen dat de ouders willen dat hun kind op de eerste plaats komt. Maar bedenk ook eens dat er ook ouders zijn, die al jaren roepen voor hulp, misschien gefrustreerd reageren, juist omdat je geen gehoor krijgen?
pi_53146268
Gaat dit over bureau jeugdzorg Drenthe of over de zorgaanbieder jeugdzorg Drenthe, daar is nog wel een verschil tussen.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_53146429
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:35 schreef tbl1966 het volgende:
Gaat dit over bureau jeugdzorg Drenthe of over de zorgaanbieder jeugdzorg Drenthe, daar is nog wel een verschil tussen.
bureau jeugdzorg Drenthe
pi_53146472
die staan er trouwens om bekend dat ze niet zo goed zijn.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_53146775
Eerlijk gezegd is de hulp van Jeugdzorg mij ontzettend meegevallen. In zo'n situatie waar daadwerkelijk álles mis was en ook de ouder in het gezin niet in staat was om ook maar iéts te doen, hebben ze uiteindelijk de zaken redelijk op de rails weten te krijgen. Wat hun grootste probleem is is het eeuwige regeltjesgeneuk en papierwerk. De bureaucratie maakt de zorg voor kinderen soms bijzonder moeilijk, heb ik het idee. De Raad van Kinderbescherming, daar heb ik nog het meest tegen. Die zien écht alles als papierwerk en elk kind als een nummertje.
pi_53150287
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:22 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ja wij willen het beste voor onze zoon, waar.
Waarde Gia,
Wij beseffen maar al te goed dat onze zoon nooit op het maatschappelijke vlak mee zal kunnen draaien.
Van uit dat standpunt proberen wij inderdaad het beste voor hem te regelen, immers het zal een plaats moeten zijn waar hij zijn leven lang zal verblijven.
Het hebben van een kind met diverse handicaps, die eruit ziet als een normaal kind, is iets wat ik niemand toe wens.
Mijn standpunt in deze is dan ook, dat de jeugdzorg, samen met ons, voor een passende oplossing zou moeten zorgen.

De ervaring wijst echter uit dat dit niet het geval is, en ja je kunt gaan roepen dat de ouders willen dat hun kind op de eerste plaats komt. Maar bedenk ook eens dat er ook ouders zijn, die al jaren roepen voor hulp, misschien gefrustreerd reageren, juist omdat je geen gehoor krijgen?
Ik weet niet of "Talant" bij je in de buurt is; in Friesland bouwt men aan passende oplossingen in de letterlijke en figuurlijke zin..
pi_53150716
quote:
Op donderdag 13 september 2007 17:21 schreef Motek het volgende:

[..]

Ik weet niet of "Talant" bij je in de buurt is; in Friesland bouwt men aan passende oplossingen in de letterlijke en figuurlijke zin..
Zijn we mee bezig, hij zit nu nog 4 weken in Emmeloord, en als we geluk hebben gaat hij voor 9 maanden daar heen.
  donderdag 13 september 2007 @ 18:05:35 #139
3542 Gia
User under construction
pi_53150982
quote:
Op donderdag 13 september 2007 14:22 schreef Het_hupt het volgende:

Natuurlijk moet dat, maar je moet ook beseffen dat jullie niet de enigen zijn die hulp zoeken voor hun kind. Integendeel, dat worden er elk jaar weer meer. En die instanties hebben ook maar beperkte mogelijkheden en zullen keuzes moeten maken.

Als jullie dan bellen omdat je zoon gebullied is, en daardoor erg van streek, zo erg dat hij flipt en er belt tegelijkertijd een ouder wiens zoon zojuist een zelfmoordpoging heeft gedaan, dan zal daar een keuze gemaakt moeten worden.

Ik denk dan ook dat je gewoon het beste in zo'n geval eerst de huisarts kunt bellen. Die komen sowieso bij het GGZ makkelijker binnen dan 'gewone' mensen.
  † In Memoriam † donderdag 13 september 2007 @ 21:29:40 #140
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53156377
quote:

[..]

En levertraan.

Idem hier
Ze zijn tegenwoordig wat * te gemakkelijk* met het uitschrijven van drugs bij kinderartsen om van de zeurende ouders af te komen;)
pi_53157862
Ik slaak een diepe zucht....
Ook ik heb al eerder hier over jeugdzorg lopen klagen.

Een jaar lang bij bureaujeugdzorg was voor mij een uitputtingsslag.
Casemanagers die wisselen,de inspectie van jeugdzorg de managers van de case managers,ik heb ze allemaal gesproken maar degene die bovenaanstaat houd de touwtjes stevig vast,die mensen die je willen helpen kunnen je niet helpen omdat ze niks mogen doen....(volgens hun dan)
Er is ook steeds wisseling van personeel inmiddels bij ons al de derde casemanager...
Ik heb er geen zin meer in,het is vechten tegen de bierkaai,ik heb dat jaar lang mezelf moeten redden.

Ik denk ook niet dat het wat gaat helpen als we de handen bijelkaar steken en iets opstarten,er is gewoon niemand meer die in de bureau's jeugdzorg geloofd en ze beloven toch alleen maar beterschap,tja voor wie dan? ! Je doet er echt niets tegen.....

Ik heb net die site even bekeken,en denk dat ik mijn verhaal daar wel wil vertellen,maar ben daar nu nog niet aan toe.
Bij ons zijn de trajecten bijna afgesloten,ik kreeg vandaag het rapport en net als voorgaande keren weer stikvol grote fouten,en weer steek in mn energie in bureau jeugdzorg. (Groningen).....
pi_53158021
quote:

[..]

Is het niet idioot dat er zoveeeeeeeeel kinderen zijn tegenwoordig met stoornissen?
Ik vind dit niet normaal hoor! Dit had je vroeger niet nml.
De ene term na de andere wordt tevoorschijn getoverd, ben er flauw van,..

Ken er verscheidene, eentje is heel druk na kleurstof, oh die had adhd, ach?
Eentje is extreem rustig, hm die is autistisch hoor, ja sure!
Eentje is wat lastig, vroeger kreeg je dan flink strafwerk en kreeg je thuis op je lazer, maar nee nu moet het naar speciaal onderwijs etc, waar de kids door de klas rennen als ze een trip krijgen.
Nog een met een vage moeder, kind heeft ook adhd, vreet elke dag patat, ja doeiiiii

En nu vind die moeder het wel lekker makkelijk, de schuld afschuiven op de hulpverlening?
Zij moeten hem onderdak bieden?
Tis haar gedrochtje toch?
Als je kinderen hebt behoor je daar goed voor te zorgen, in goede en kwade tijden en dit geldt idem voor huwelijken maar met dit alles neemt men het niet zo nauw meer tegenwoordig.
Slappe hap flikker toch op
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53160321
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:18 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Is het niet idioot dat er zoveeeeeeeeel kinderen zijn tegenwoordig met stoornissen?
De ene term na de andere wordt tevoorschijn getoverd, ben er flauw van,..

Ken er verscheidene, eentje is heel druk na kleurstof, oh die had adhd, ach?
Eentje is extreem rustig, hm die is autistisch hoor, ja sure!
Eentje is wat lastig, vroeger kreeg je dan flink strafwerk en kreeg je thuis op je lazer, maar nee nu moet het naar speciaal onderwijs etc, waar de kids door de klas rennen als ze een trip krijgen.
Nog een met een vage moeder, kind heeft ook adhd, vreet elke dag patat, ja doeiiiii

En nu vind die moeder het wel lekker makkelijk, de schuld afschuiven op de hulpverlening?
Zij moeten hem onderdak bieden?
Tis haar gedrochtje toch?
Als je kinderen hebt behoor je daar goed voor te zorgen, in goede en kwade tijden en dit geldt idem voor huwelijken maar met dit alles neemt men het niet zo nauw meer tegenwoordig.
Slappe hap flikker toch op
ik weet niet in welke gezegende omstandigheden jij verkeerd echter sta er wel even bij stil dat menig uk redelijk gaat als het nog niet op school zit...juist op school komen vaak de probleempjes bovendrijven en komt het kind in de klem met het wel meewillen maar niet meekunnen gaan. De uitvallers van het systeem op school werden jaren geleden tussen de "moeilijk lerende kinderen" gezet die meer halve crimineeltjes waren, dus onstond er een mengmix van leerlingen die vaak ook niet meer in de hand gehouden konden worden door een speciale leerkracht ( ik geef het je te doen) Het juist niet erkennen van deze groep en het voor het gemak van het systeem volproppen met Ritalin en weet ik wat voor troep nog meer om het kind handelbaar te krijgen lijkt me intussen van de zotten te worden. En geloof me dat ikzelf goed op de hoogte ben van de in en outs bij menig AMW-GGZ-GGZ jeugd-Jeugdzorg.

daarnaast dat kinderen met ADHD ( PDD-NOS etc etc) een ander "gehoor"hebben voor indrukken om hen heen...mogelijk kan je hier iets over gaan lezen zodat je het niet verder gaat afdoen met een uitdrukking die getuigt van weinig kennis over dit onderwerp..
pi_53160841
uk? uk?
Nee ik was er altijd voor!
Altijd! fuck the regime etc blablie..
vroeger had je dit gezemel niet, elk kind zat in een klas...zonder extra leerkrachten!
Gewoon een leraar per jaar..

En weinig kennis? Geloof lekker in wat je voorgekauwd wordt..en laat die kids lekker slikken aan medicatie etc

Ik ben erg goed op de hoogte inmiddels van allerlei toestanden in die zg hogere regionen in dat wereldje..
blablabla..en ze verdienen machtig veel geld aan alles, en al die ouders maar ja en amen
lekker easy!
Kom op denk toch na!
Opvoeden! Deed men vroeger nog tegenwoordig niet meer
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_53163250
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:03 schreef zhe-devilll het volgende:
uk? uk?
vroeger had je dit gezemel niet, elk kind zat in een klas...zonder extra leerkrachten!

En weinig kennis? Geloof lekker in wat je voorgekauwd wordt..en laat die kids lekker slikken aan medicatie etc

Ik ben erg goed op de hoogte inmiddels van allerlei toestanden in die zg hogere regionen in dat wereldje..
blablabla..en ze verdienen machtig veel geld aan alles, en al die ouders maar ja en amen
lekker easy!
Kom op denk toch na!
Liever dat jij het zegt, dan iemand die kinderen heeft
pi_53163286
Kunnen we weer on-topic gaan? Ik zou graag NOG STEEDS willen weten wat de vrouw in de topictitel nu precies wil en eist. Ik heb het al tig keer gevraagd aan de TS, maar die kan het me blijkbaar niet vertellen. Toch raar, om dan dit topic te openen.

[ Bericht 34% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2007 06:58:16 ]
pi_53166084
Ja ik ben er ook wel benieuwd naar !
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:03:33 #148
3542 Gia
User under construction
pi_53168279
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 06:57 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou graag NOG STEEDS willen weten wat de vrouw in de topictitel nu precies wil en eist. Ik heb het al tig keer gevraagd aan de TS, maar die kan het me blijkbaar niet vertellen.
Misschien moet je dan eens alle posts lezen. TS heeft dit allang gezegd:
quote:
Op donderdag 13 september 2007 11:36 schreef Het_hupt het volgende:
pi_53168630
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]
Waarom wil ze dat dan? Ik hoor hier van alle kanten dat die instantie ook niet deugt. Maar goed, het zal wel. Ze wil dus puur iets voor zichzelf en hoewel dat logisch is, zijn anderen er niet mee geholpen omdat de organisatie zonder externe druk wel hetzelfde zal blijven.
pi_53168915
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:03 schreef Gia het volgende:

[..]

[..]
Toch is dat em niet helemaal duidelijk. De ouders kunnen toch gewoon de OTS zelf aanvragen bij de Raad. Ik snap nog steeds niet waarom er dan een rechtszaak tegen bureau Jeugdzorg moet komen. Als ik het zo begrijp moeten ze dat pas doen als de OTS is uitgesproken omdat bureau Jeugdzorg zich dan pas met de zaak gaat bemoeien.
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:45:44 #151
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53169325
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 00:03 schreef zhe-devilll het volgende:
uk? uk?

lekker easy!
Kom op denk toch na!
Zwemmen tegen de stroom in, je bent verplicht je kind naar school te sturen, dus je kind komt hoe dan ook in doctrine terecht, is het kind moeilijk in het op een railsje rijden dan word het al snel gepest en ontstaan er psychische problemen van er niet bijhoren en wel meer.
Opvoeden heeft daar niks mee te maken, ik ben zelf ook goed en netjes opgevoed en ook ik kwam in een internaat terecht.
pi_53404264
Jeugdzorg-GGZ-Jeugd-Farmaceuten...één pot nát...blijkbaar wil men een minimum aan tijd besteden en gewoon voor de eigen werkverschaffing zorgen...
pi_53521651
Het is allemaal heel oneerlijk. Die mensen bij Jeugdzorg zitten daar gewoon voor zichzelf en ze geven helemaal niet om kinderen. En ze kicken erop om de ouders te pesten. Als je tien mailtjes stuurt, gooien ze die gewoon allemaal weg en zeggen dat ze niks gekregen hebben. En lachen dat ze doen. Haha, hebben we ze weer op de kast.

Trieste klaagzang die hier te lezen is. Het is allemaal de schuld van hullie!
pi_53522635
quote:
Op donderdag 13 september 2007 22:18 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Tegenwoordig houden ze kinderen van 22-24 weken zwangerschap al in leven als die prematuur geboren worden. Koste wat kost. De langere termijn gevolgen nemen ze voor het gemak maar even niet mee.

Vroeger waren mensen dolgelukkig als een 7-maands kindje het op eigen kracht overleefde. Tegenwoordig zijn mensen dolgelukkig als hun, goed beschouwd niet eens levensvatbare kind, het tegen alle verwachtingen in toch overleeft. De handicaps die dit met zich meebrengt nemen ze in eerste instantie voor lief. Tot de hulpverlening het af laat weten.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_53785439
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:24 schreef JimmieTheSaint het volgende:

[..]

Ja geen wonder, ze heeft jou als zoon.
simpel minded menschenkind...25 jaar geleden verdiepte ik me in de hersenfuncties en de politieke mish-mash van dit land
pi_53788878
tvp
pi_53821603
Pffft

Ik heb voorlopig gelukkig niks meer met bureau jeugdzorg maken.
Ik ben ze erg dankbaar voor de kinderen die dankzij hun hulp niet geholpen worden !
Wat een kl zootje.
En die kinderen en ouders maar aanmodderen.....
Je kunt tegen woordig beter een advocaat nemen en zelf voor rechtertje spelen dan bureau jeugdzorg of wat dan ook gerelateerd met deze onzinnige hulpinstanties in te schakelen.
Ik heb het ermee gehad en hoop nooit weer iets met ze te maken te krijgen.
Enne actie voeren endergelijke heeft geen enkele zin hoor,been there done that.

En de media opzoeken ging me vanwege de privacy van mij en de kinderen net iets tever.....
Succes met de OTS die je gewoon via een advocaat moet zien te regelen.
Ja het kost dan geld,maar dan heb je het wel zelf gedaan en niet dankzij jeugdzorg !
Het si mij het geld wel waard....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')