abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53113570
quote:
Emmen -

De moeder van Maurice (15) die Jeugdzorg Drenthe heeft aangeklaagd, gaat door met haar acties tegen de hulpverlening die volgens haar ernstig in gebreke zou blijven.

Nadat Maurice afgelopen vrijdagmiddag door de politie was opgespoord en naar Jeugdzorg in Emmen was gebracht, is hij bij een crisisopvang in Winschoten beland. Daar is hij gistermiddag weer op straat gezet, omdat hij zich niet aan de regels van het huis zou houden. Nu is hij weer bij zijn ouders thuis in Emmen.

Moeder Lijnie Wegter (44) hoopt dat Jeugdzorg zich nu aan de belofte houdt. Na haar oproep in het Dagblad van het Noorden contact te krijgen met andere ouders die zich ook geen raad weten met hun kind dat hulp nodig heeft, stond de telefoon niet meer stil. "Ik ga zeker door met mijn acties om contacten te krijgen en samen een vuist te maken. Het moet afgelopen zijn met het gezeul met kinderen die de dupe zijn van het in gebreke blijven van de hulpverlening."

Jeugdzorg Drenthe erkent dat er sprake is geweest van een opeenvolging van communicatieproblemen en misverstanden. Directeur Cees Wierda: "Ik kan me de wanhoop van de familie goed voorstellen. Toch is er bij Jeugdzorg hard gewerkt , maar dat is niet altijd even succesvol geweest. We hebben met veel partijen te maken. Ik hoop dat de familie erin kan vertrouwen dat we met Maurice een nieuwe start maken."
Intussen heeft de familie Wegter een website opgebouwd: http://www.hetisniettegeloven.nl/

bron

Droevig dat dit nodig is

Wij zitten in een vergelijkbare situatie, als je de jeugdzorg nodig bent voor je zoon met adhd/pdd-nos, sturen ze de politie.

voor mensen met de zelfde problemen kunnen met de ouders bellen, telefoon nr is per pm bij mij te krijgen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53113588
Tsja, het is kiezen of delen he. Wil je terroristen bestrijden in Afghanistan, of fatsoenlijk voor je eigen kinderen, ouderen of zieken zorgen. De hele bende is gewoon kapot bezuinigd.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_53113617
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:11 schreef Jarno het volgende:
Tsja, het is kiezen of delen he. Wil je terroristen bestrijden in Afghanistan, of fatsoenlijk voor je eigen kinderen, ouderen of zieken zorgen. De hele bende is gewoon kapot bezuinigd.
Nou niet echt kapot bezuinigd, de instelling van die gasten deugt niet.
Die kunnen door een telefoon zien of iets een crisisplek is of niet Ze weigeren gewoon te helpen.
De raad van de kinderbescherming heeft dit ook al aan gegeven bij ons
  Admin woensdag 12 september 2007 @ 08:18:51 #4
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53113646
quote:
We hebben het wél over Jeugdzorg hè!
Dé instantie waar onze regering toch vergevorderde plannen mee heeft om al die talloze ouders die toch echt hun kind niet kunnen opvoeden hun kind naartoe te sturen.

Klopt die zin wel?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_53113650
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:18 schreef yvonne het volgende:

[..]

We hebben het wél over Jeugdzorg hè!
Dé instantie waar onze regering toch vergevorderde plannen mee heeft om al die talloze ouders die toch echt hun kind niet kunnen opvoeden hun kind naartoe te sturen.

Klopt die zin wel?
Ohja, met aan het hoofd opper-papa Rouvoet. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Admin woensdag 12 september 2007 @ 08:19:59 #6
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53113656
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:15 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Nou niet echt kapot bezuinigd, de instelling van die gasten deugt niet.
Die kunnen door een telefoon zien of iets een crisisplek is of niet Ze weigeren gewoon te helpen.
De raad van de kinderbescherming heeft dit ook al aan gegeven bij ons
Oh ja, de Raad, en wat denk je wat daar uitkomt buiten het "aangeven"?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Admin woensdag 12 september 2007 @ 08:23:07 #7
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53113692
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ohja, met aan het hoofd opper-papa Rouvoet. .
Met alle respect, ik ben zo enorm blij dat ik uit de kleine kinderen ben,
want bedenk héél goed, het gaat allang niet meer over Tokkie-gezinnen, erger, juist dáár waar het schrijnend is wordt níet ingegrepen.

pi_53113737
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:19 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oh ja, de Raad, en wat denk je wat daar uitkomt buiten het "aangeven"?
Steun bij bv een plan van aanpak, het verkrijgen van een crisis plek waar we 4 tot 5 op hebben zitten wachten, dit zijn vast wel een paar duidelijke argumenten?
Edit: Onze zoon zit inmiddels in Emmeloord in een crisisopvang, na twee eerdere plaatsingpogingen waar hij helemaal op een verkeerde plek kwam.
  Admin woensdag 12 september 2007 @ 08:29:36 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53113758
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:27 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Steun bij bv een plan van aanpak, het verkrijgen van een crisis plek waar we 4 tot 5 op hebben zitten wachten, dit zijn vast wel een paar duidelijke argumenten?
Edit: Onze zoon zit inmiddels in Emmeloord in een crisisopvang, na twee eerdere plaatsingpogingen waar hij helemaal op een verkeerde plek kwam.
Succes ermee in ieder geval, en dat meen ik van harte.

pi_53113783
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:29 schreef yvonne het volgende:

[..]

Succes ermee in ieder geval, en dat meen ik van harte.
Dank je

En dan zijn er nog kinderen die in jeugdgevangenissen worden gestopt omdat men stomweg het probleem niet serieus neemt
pi_53113822
misschien had die domme kut zelf haar kind beter moeten opvoeden, dan had ze nu niet afhankelijk te hoeven zijn van 3de partijen
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53113909
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:36 schreef Flashwin het volgende:
misschien had die domme kut zelf haar kind beter moeten opvoeden, dan had ze nu niet afhankelijk te hoeven zijn van 3de partijen
Jij kent ze persoonlijk? .
pi_53113928
quote:
je kunt niet oordelen bij wie het probleem ligt, het kunnen best goeie ouders zijn.
die jongen kan wel allerlei stoornissen hebben, weet jij veel.
niet altijd makkelijk,wel verstandig
pi_53113938
quote:
Wat een onzin, er zijn ook een helehoop kinderen met bijvoorbeeld psygische problemen, deze zijn echt het slachtofefr van het systeem dat jeugdzorg heet. Het is gewoon 1 grote rommel.

Kinderbescherming heb ik ook geen hoge pet van op, als je kind echt in de problemen zit dan heb je als ouders zijnde gewoon een heel grott probleem. Overal zijn wachtlijsten.... Wanneer jij aan de beurt bent dat is het meestal al veel te laat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Admin woensdag 12 september 2007 @ 08:50:42 #15
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53114003
quote:
Idiote reactie, maar slaap rustig verder en geloof vooral dat Jeugdzorg er is voor ouders die niet kunnen opvoeden.

pi_53114072
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:43 schreef Jarno het volgende:

[..]

Jij kent ze persoonlijk? .
quote:
Jij hebt persoonlijk ervaring met Bureau Jeugdzorg?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53114089
sterkte met de situatie...

misschien is dit iets voor je?
http://www.jeugdmaatwerk.nl/
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
pi_53114351
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:44 schreef MeneerNuance het volgende:

[..]

je kunt niet oordelen bij wie het probleem ligt, het kunnen best goeie ouders zijn.
die jongen kan wel allerlei stoornissen hebben, weet jij veel.
Die kans is dan wel groot, maar dat geeft ouders nog niet het recht om de schuld van alles bij de overheidsinstanties te leggen.
Typisch Nederlands gedrag. Al 10-tallen jaren hebbben we een verzorgingsstaat, dat zijn we gewend. En nu is de overheid fout en blijft in gebreke als we een schijnbaar onoplosbaar probleem hebben. Maar zo werkt het dus niet!
Feit blijft dat het haar zoon is en niet die van de Jeugdzorg-medewerkers. Zij moet een stapje harder lopen om die jongen in het gareel te houden, want alleen zij is verantwoordelijk. Hoe moeilijk en zwaar dat ook is.
Ik snap de frustratie, maar deel de beschuldiging niet!
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_53114369
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:55 schreef Flashwin het volgende:

[..]

[..]

Jij hebt persoonlijk ervaring met Bureau Jeugdzorg?
Ja.

En nu?
  Admin woensdag 12 september 2007 @ 09:10:53 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53114382
Ik zet even Boudewijn de Groot op, Welterusten, tekst is overal op inpasbaar.

pi_53114553
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:09 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Die kans is dan wel groot, maar dat geeft ouders nog niet het recht om de schuld van alles bij de overheidsinstanties te leggen.
Typisch Nederlands gedrag. Al 10-tallen jaren hebbben we een verzorgingsstaat, dat zijn we gewend. En nu is de overheid fout en blijft in gebreke als we een schijnbaar onoplosbaar probleem hebben. Maar zo werkt het dus niet!
Feit blijft dat het haar zoon is en niet die van de Jeugdzorg-medewerkers. Zij moet een stapje harder lopen om die jongen in het gareel te houden, want alleen zij is verantwoordelijk. Hoe moeilijk en zwaar dat ook is.
Ik snap de frustratie, maar deel de beschuldiging niet!
ff een klein voorbeeld:

Onze zoon flipt totaal uit vanwege hij door de buurt bullie lens gemept is (Zoon, 14 jaar oud, geestelijk niveau 6 jaar), we bellen naar de ggz voor hulp.
Wij krijgen te horen dat wij niet mogen bellen, dit geven ze ook door aan de meldkamer Drenthe.
Via m'n zus die bij de politie in Friesland werkt, word er geprobeert iemand aan de lijn te krijgen.
na 7 (!) telefoontjes, verschillende nummers, wordt er toegezegd terug te bellen.
Belt er een doos terug met de mededeling dat mijn zoon geen crisis geval is

Later blijkt dus dat hij wel direct had moeten worden opgenomen.
pi_53114617
quote:
vertel expert, hoe kun je een kind opvoeden naar de normen van jou of de samenleving, die zwaar ADHD/PDD-NOS en een hersenafwijking heeft?

pi_53115072
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:20 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

ff een klein voorbeeld:

Onze zoon flipt totaal uit vanwege hij door de buurt bullie lens gemept is (Zoon, 14 jaar oud, geestelijk niveau 6 jaar), we bellen naar de ggz voor hulp.
Wij krijgen te horen dat wij niet mogen bellen, dit geven ze ook door aan de meldkamer Drenthe.
Via m'n zus die bij de politie in Friesland werkt, word er geprobeert iemand aan de lijn te krijgen.
na 7 (!) telefoontjes, verschillende nummers, wordt er toegezegd terug te bellen.
Belt er een doos terug met de mededeling dat mijn zoon geen crisis geval is

Later blijkt dus dat hij wel direct had moeten worden opgenomen.
Ik zeg niet dat er geen fouten gemaakt worden. Ik zeg dat de overheid(sinstanties) niet verantwoordelijk zijn. Althans, niet zo verantwoordelijk als jij ze wilt stellen.

Jullie zoon is, hoe zwaar het allemaal ook is, jullie eigen verantwoordelijkheid. Niemand vraagt om zo'n situatie, maar vergeet één ding niet. Jullie hebben (hoop ik oprecht) één zo'n geval. De Jeugdzorg heeft er honderden, zo niet duizenden! Tegenover jullie verhaal is er vast één te vinden van een ouderpaar wat verschrikkelijk veel steun heeft aan Jeugdzorg en aanverwanten.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_53115095
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:45 schreef ElectricEye het volgende:

Tegenover jullie verhaal is er vast één te vinden van een ouderpaar wat verschrikkelijk veel steun heeft aan Jeugdzorg en aanverwanten.
Dat lijkt wel op: zeur niet, het kan altijd slechter. Wat héb je daar aan, dit soort opmerkingen? .
pi_53115565
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:45 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er geen fouten gemaakt worden. Ik zeg dat de overheid(sinstanties) niet verantwoordelijk zijn. Althans, niet zo verantwoordelijk als jij ze wilt stellen.

Jullie zoon is, hoe zwaar het allemaal ook is, jullie eigen verantwoordelijkheid. Niemand vraagt om zo'n situatie, maar vergeet één ding niet. Jullie hebben (hoop ik oprecht) één zo'n geval. De Jeugdzorg heeft er honderden, zo niet duizenden! Tegenover jullie verhaal is er vast één te vinden van een ouderpaar wat verschrikkelijk veel steun heeft aan Jeugdzorg en aanverwanten.
hmm stel iemand betaalt jou(belasting) om iets te doen, jij verkloot dit vervolgens en dan ga je tegen die persoon zeggen "ja het is je eigen verantwoordelijkheid"
maargoed natuurlijk zijn ouders zelf verantwoordelijk voor hun kinderen,zij willen wat het beste is voor hun kind en roepen daarom hulp in. die hulp blijft vervolgens uit.
niet altijd makkelijk,wel verstandig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')