abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 september 2007 @ 10:16:20 #26
3542 Gia
User under construction
pi_53115689
@ het hupt

Hoe zit het eigenlijk met de huisarts? In de meeste gevallen kom je toch bij het GGZ terecht via doorverwijzing door de huisarts? Tenminste, dat is mijn ervaring en hoor ik ook van anderen.
Via school kan geloof ik ook.

Was hij vóór dat 'bully-voorval' al bekend bij GGZ? Zo nee, dan kan ik me de reactie van GGZ ook wel voorstellen. Een 14-jarige wordt in elkaar getrimd en flipt en de ouders bellen GGZ voor hulp. Dat is, volgens mij, niet de juiste manier, om rechtstreeks GGZ te bellen.

Maar goed, mijn eigen ervaringen met GGZ zijn in elk geval heel positief.
  woensdag 12 september 2007 @ 10:20:04 #27
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53115772
tvp om, door te geven aan mijn moeder, die heeft hier veel kennis over.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_53115850
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:44 schreef MeneerNuance het volgende:

[..]

je kunt niet oordelen bij wie het probleem ligt, het kunnen best goeie ouders zijn.
die jongen kan wel allerlei stoornissen hebben, weet jij veel.
Op zich ben ik het wel met de stelling eens. In eerste instantie is het de taak van de ouders, pas daarna de taak van de overheid. Als de overheid het dan moet doen, moet die het wel goed doen, maar ik maak dagelijks mee dat ouders prioriteiten ergens anders dan opvoeden neerleggen.

Ik vind het dus een beetje flauw van de makers van de website dat ze niet uitvoerig uitweiden over wat er nu precies aan de hand is. Nu wordt wel neergelegd dat Jeugdzorg een slecht functionerend orgaan is, maar iedere verantwoordelijkheid aan de kant van de ouders wordt weggeschoven.

Argumenten als ADHD en PPDNOS gaan niet ltijd op. Er zijn zat voorbeelden waarbij gedragsgestoorde kinderen goed kunnen functioneren zolang de gezinssituatie maar stabiel is. Daarentegen kunnen geestelijk gezonde kinderen volledig losslaan als ze in de daarvoor goede situatie komen. Ik hoor daar bijna dagelijks voorbeelden van.

Dus totdat de ouders netjes in detail beschrijven wat er nu precies misgaat en waarom dat misgaat vind ik de verantwoordelijkheid voor de ouders en niet voor Jeugdzorg en is de website een slechte manier van aandachttrekkerij om hun zin te krijgen.
pi_53115855
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Waarom verbaasd me dat niet.
pi_53115885
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Ja geen wonder, ze heeft jou als zoon.
On my sleeve.....
pi_53115998
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:45 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er geen fouten gemaakt worden. Ik zeg dat de overheid(sinstanties) niet verantwoordelijk zijn. Althans, niet zo verantwoordelijk als jij ze wilt stellen.

Jullie zoon is, hoe zwaar het allemaal ook is, jullie eigen verantwoordelijkheid. Niemand vraagt om zo'n situatie, maar vergeet één ding niet. Jullie hebben (hoop ik oprecht) één zo'n geval. De Jeugdzorg heeft er honderden, zo niet duizenden! Tegenover jullie verhaal is er vast één te vinden van een ouderpaar wat verschrikkelijk veel steun heeft aan Jeugdzorg en aanverwanten.
Nee, het is een structureel probleem.
De raad van de kinderbescherming geeft keer op keer aan dat de problemen door de jeugdzorg verkeerd worden ingeschat.
Een geestelijk gehandicapt kind wordt tussen moeilijk opvoedbare kinderen geplaatst, tussen ongemotiveerd personeel.
Maaltijden zijn niet vanzelfsprekend, sterker nog, water en brood zijn meer de regel dan uitzonderingen etc etc etc.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53116059
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:16 schreef Gia het volgende:
@ het hupt

Hoe zit het eigenlijk met de huisarts? In de meeste gevallen kom je toch bij het GGZ terecht via doorverwijzing door de huisarts? Tenminste, dat is mijn ervaring en hoor ik ook van anderen.
Via school kan geloof ik ook.

Was hij vóór dat 'bully-voorval' al bekend bij GGZ? Zo nee, dan kan ik me de reactie van GGZ ook wel voorstellen. Een 14-jarige wordt in elkaar getrimd en flipt en de ouders bellen GGZ voor hulp. Dat is, volgens mij, niet de juiste manier, om rechtstreeks GGZ te bellen.

Maar goed, mijn eigen ervaringen met GGZ zijn in elk geval heel positief.
De huisarts cq de noodartsenpost heeft regelmatig bij de ggz aan de bel getrokken, en hij is al 14 jaar bekend bij de jeugdzorg.
ipv dat de ggz komt kijken, sturen ze de politie, die vervolgens aangeeft niet te kunnen doen, immers hij is een patient, geen crimmineel.
pi_53116087
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:23 schreef deom het volgende:

[..]

Op zich ben ik het wel met de stelling eens. In eerste instantie is het de taak van de ouders, pas daarna de taak van de overheid. Als de overheid het dan moet doen, moet die het wel goed doen, maar ik maak dagelijks mee dat ouders prioriteiten ergens anders dan opvoeden neerleggen.

Ik vind het dus een beetje flauw van de makers van de website dat ze niet uitvoerig uitweiden over wat er nu precies aan de hand is. Nu wordt wel neergelegd dat Jeugdzorg een slecht functionerend orgaan is, maar iedere verantwoordelijkheid aan de kant van de ouders wordt weggeschoven.

Argumenten als ADHD en PPDNOS gaan niet ltijd op. Er zijn zat voorbeelden waarbij gedragsgestoorde kinderen goed kunnen functioneren zolang de gezinssituatie maar stabiel is. Daarentegen kunnen geestelijk gezonde kinderen volledig losslaan als ze in de daarvoor goede situatie komen. Ik hoor daar bijna dagelijks voorbeelden van.

Dus totdat de ouders netjes in detail beschrijven wat er nu precies misgaat en waarom dat misgaat vind ik de verantwoordelijkheid voor de ouders en niet voor Jeugdzorg en is de website een slechte manier van aandachttrekkerij om hun zin te krijgen.
Op de website zullen alleen verhalen gepost worden
  woensdag 12 september 2007 @ 10:40:31 #34
3542 Gia
User under construction
pi_53116239
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:31 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

De huisarts cq de noodartsenpost heeft regelmatig bij de ggz aan de bel getrokken, en hij is al 14 jaar bekend bij de jeugdzorg.
ipv dat de ggz komt kijken, sturen ze de politie, die vervolgens aangeeft niet te kunnen doen, immers hij is een patient, geen crimmineel.
Maar dan nog, als zoiets voorvalt en hij flipt, kun je dan niet beter eerst de huisarts bellen? Neem aan dat die je zoon erg goed kent en meteen zal komen. Al is het maar om alvast wat medicatie toe te dienen zodat hij rustig wordt. Daarna kan de huisarts dan contact opnemen met zijn behandelaar bij het GGZ, indien de huisarts dit nodig acht.
pi_53116401
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:33 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Op de website zullen alleen verhalen gepost worden
daar wachten we dan even op voordat we een oordeel gaan vellen over de ouders of bureau Jeugdzorg.
pi_53116500
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar dan nog, als zoiets voorvalt en hij flipt, kun je dan niet beter eerst de huisarts bellen? Neem aan dat die je zoon erg goed kent en meteen zal komen. Al is het maar om alvast wat medicatie toe te dienen zodat hij rustig wordt. Daarna kan de huisarts dan contact opnemen met zijn behandelaar bij het GGZ, indien de huisarts dit nodig acht.
al zo vaak gedaan waarde Gia, en het vreemde is, na contact te hebben gehad met die mevrouw, blijken er heel veel mensen met het zelfde probleem te zitten.
En medicatie? hij had al Oxazcepan en Orap, na jaren Ritaline en Dipiperon.
Zelfs onze huisarts vondt meer medicatie niet verantwoord.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:38:01 #37
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53119971
quote:
Tegenover jullie verhaal is er vast één te vinden van een ouderpaar wat verschrikkelijk veel steun heeft aan Jeugdzorg en aanverwanten.
Wil de éne geluksvogel zich dan ff hier melden ????

Mijn ervaring met jeugdzorg is ook dat het incompetente sukkels zijn, die totaal niks voor je kunnen/willen doen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_53120081
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:38 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wil de éne geluksvogel zich dan ff hier melden ????

Mijn ervaring met jeugdzorg is ook dat het incompetente sukkels zijn, die totaal niks voor je kunnen/willen doen.
Verbijsterend is het dan ook dat zich veel ouders zich hebben gemeld met dezelfde verhalen.
pi_53120443
Ah kijk, en we gaan weer fijn verder met kankeren op de jeugdzorg. Als de jeugdzorg zo slecht is, dan maken jullie er toch lekker geen gebruik van. Ik zou als medewerker van de jeugdzorg ook enorm gedemotiveerd raken van zeikerige ouders die rechtzaken aanspannen en niets anders kunnen doen dan kankeren op jouw instelling, terwijl jij bezig bent met het helpen van kinderen. Dan zou ik ook geen ruk meer geven om fouten die gemaakt worden.

Toegegeven, wellicht dat veranderingen broodnodig zijn, maar met rechtzaken aanspannen vertragen mensen deze hervormingen alleen maar. Als ze echt iets voor hun kinderen willen doen stoppen ze met klagen en proberen ze op andere manieren (bijvoorbeeld samenwerking) hervormingen tot stand te brengen. Maar nee, Nederlanders klagen liever.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:57:32 #40
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_53120550
Zo verbijsterend vind ik dat niet gezien mijn ervaring met hun.
Daar zou ik óók een leuk verhaal over kunnen vertellen. In mijn geval wist ik genoeg van de wet om mezelf te helpen en mijn kind uit nog grotere problemen te houden. Het enigste wat die sukkel wist te bedenken was opsluiten in een soort gesloten inrichting waarvan ik destijds al wist dat de meisjes er platgespoten en misbruikt werden door meneer de psychiater.....
Daar is later nog een hoop over te doen geweest, maar als ik al wist wat daar speelde waarom is er dan niet véél eerder tegen de mistanden daar opgetreden ?
En hoe haalt die idioot van jeugdzorg het in zijn hoofd om mijn dochter daar naartoe te willen sturen ?
Toen ik hem onder zijn neus wreef dat 't daar niet pluis was gaf hij het volmondig toe mja * een andere oplossing weet ik óók niet * kreeg ik te horen.....

Gelukkig zijn we er uiteindelijk zelf uitgekomen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 12 september 2007 @ 13:59:18 #41
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53120615
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:53 schreef Nielsch het volgende:
Ah kijk, en we gaan weer fijn verder met kankeren op de jeugdzorg. Als de jeugdzorg zo slecht is, dan maken jullie er toch lekker geen gebruik van. Ik zou als medewerker van de jeugdzorg ook enorm gedemotiveerd raken van zeikerige ouders die rechtzaken aanspannen en niets anders kunnen doen dan kankeren op jouw instelling, terwijl jij bezig bent met het helpen van kinderen. Dan zou ik ook geen ruk meer geven om fouten die gemaakt worden.

Toegegeven, wellicht dat veranderingen broodnodig zijn, maar met rechtzaken aanspannen vertragen mensen deze hervormingen alleen maar. Als ze echt iets voor hun kinderen willen doen stoppen ze met klagen en proberen ze op andere manieren (bijvoorbeeld samenwerking) hervormingen tot stand te brengen. Maar nee, Nederlanders klagen liever.
Jij bent bij deze van mijn lijst van fokkers die ik wel tof vind, wat een eikel ben je zeg... gatver..
pi_53120665
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:53 schreef Nielsch het volgende:

Zelf in het bezit van kinderen met een geestelijke handicap?
En waarom worden er rechtzaken aangespannen? Omdat het fundimenteel fout zit bij de jeugdzorg!!!
Niet de mensen die functioneren op de werkvloer, maar die lagen die daar boven zitten.
Veranderingen zijn uit den boze, hulpvragende ouders zijn alleen maar tot last.Ik dacht altijd dat de jeugdzorg er voor ons was, niet andersom.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:01:56 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53120677
Voor jeugdzorg zijn kinderen geen individuelen maar een behandelnummer, je sluist ze door naar de betreffende behandelplek gekeken naar de symptomen, plakkertje erop.. klaar.

De behandelplek is vaak ook nog eens een behandeling die totaal niet op de achtergrond en het persoon zelf let maar enkel op de stempel gebaseerd is.

Dat is jeugdzorg.
pi_53120704
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:57 schreef deedeetee het volgende:
Zo verbijsterend vind ik dat niet gezien mijn ervaring met hun.
Daar zou ik óók een leuk verhaal over kunnen vertellen. In mijn geval wist ik genoeg van de wet om mezelf te helpen en mijn kind uit nog grotere problemen te houden. Het enigste wat die sukkel wist te bedenken was opsluiten in een soort gesloten inrichting waarvan ik destijds al wist dat de meisjes er platgespoten en misbruikt werden door meneer de psychiater.....
Daar is later nog een hoop over te doen geweest, maar als ik al wist wat daar speelde waarom is er dan niet véél eerder tegen de mistanden daar opgetreden ?
En hoe haalt die idioot van jeugdzorg het in zijn hoofd om mijn dochter daar naartoe te willen sturen ?
Toen ik hem onder zijn neus wreef dat 't daar niet pluis was gaf hij het volmondig toe mja * een andere oplossing weet ik óók niet * kreeg ik te horen.....

Gelukkig zijn we er uiteindelijk zelf uitgekomen
Mijn moest naar Bennekom, wij gaven al aan dat daar niet de zorg geboden werd die hij nodig had.
4 dagen later konden wij hem weer op halen, onder de blauwe plekken.
pi_53120792
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:01 schreef BaajGuardian het volgende:
Voor jeugdzorg zijn kinderen geen individuelen maar een behandelnummer, je sluist ze door naar de betreffende behandelplek gekeken naar de symptomen, plakkertje erop.. klaar.

De behandelplek is vaak ook nog eens een behandeling die totaal niet op de achtergrond en het persoon zelf let maar enkel op de stempel gebaseerd is.

Dat is jeugdzorg.
Jeugdzorg: Na een van de vele aanvallen van mijn zoon moesten we naar zo'n expert van de GGZ.
Eerst ons opnieuw uithoren waar onze zoon bij was, (Ons verhaal was daar al breed bekend), dan gaan ze mijn zoon om zijn mening vragen waar wij bij zijn.
pi_53120860
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:01 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Zelf in het bezit van kinderen met een geestelijke handicap?
En waarom worden er rechtzaken aangespannen? Omdat het fundimenteel fout zit bij de jeugdzorg!!!
Niet de mensen die functioneren op de werkvloer, maar die lagen die daar boven zitten.
Veranderingen zijn uit den boze, hulpvragende ouders zijn alleen maar tot last.Ik dacht altijd dat de jeugdzorg er voor ons was, niet andersom.
Dus de managers zitten volgens jou op de werkvloer? Geloof ik geen reet van.

Wat willen jullie eigenlijk precies? Of wat is er precies geeist in die rechtzaak?
pi_53121042
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:10 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dus de managers zitten volgens jou op de werkvloer? Geloof ik geen reet van.

Wat willen jullie eigenlijk precies? Of wat is er precies geeist in die rechtzaak?
Nee juist niet, de managers zijn de draad helemaal kwijt.
en ff je in te lichten over het systeem.......het is een laag over laag wat mensen moet helpen.
Als je 2 hulpverleners in huis krijgt, word daar minimaal een laag over heen gelegd, een case manager die de 2 hulpverleners aan stuurt, en meestal nog een extra case manager om de 1e case manager ook aan te sturen
Als geluk hebt om tijdelijke hulpverlening te krijgen.

Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er in Friesland casemanagers zijn die meer als 100 gezinnen onder hun hoede willen houden, maar geen tijd hebben om huis bezoeken af te leggen.
Deze doen ze dus ook af met een telefoontje van nog geen 5 minuten.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:17:22 #48
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53121050
Waarom hebben die kinderen tegenwoordig eigenlijk allemaal 'syndromen'? Als ik naar kleine neefjes en nichtjes kijk, dan hebben ze bijna allemaal wel wat. De één is dyslectisch, de andere autistisch en een derde gewoon compleet gestoord.

Vroeger ging je gewoon naar de LTS als je een beetje raar en onhandelbaar was en daarmee basta, maar nu moeten die kids ook allemaal zonodig naar het VWO van die ouders.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53121191
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:17 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Waarom hebben die kinderen tegenwoordig eigenlijk allemaal 'syndromen'? Als ik naar kleine neefjes en nichtjes kijk, dan hebben ze bijna allemaal wel wat. De één is dyslectisch, de andere autistisch en een derde gewoon compleet gestoord.

Vroeger ging je gewoon naar de LTS als je een beetje raar en onhandelbaar was en daarmee basta, maar nu moeten die kids ook allemaal zonodig naar het VWO van die ouders.
Onze zoon, ADHD/PDD-NOS heeft voor zijn geboorte 2 minuten zonder zuurstof gezeten en is daar door meervoudig gehandicapt.
14 jaar en het vermogen van en kind van zes, dit vermogen zal altijd op het huidige niveau blijven steken, hoe oud hij ook wordt.
Het lagere school niveau is al te hoog voor hem, laat staan hoger.
pi_53121202
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:16 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Nee juist niet, de managers zijn de draad helemaal kwijt.
en ff je in te lichten over het systeem.......het is een laag over laag wat mensen moet helpen.
Als je 2 hulpverleners in huis krijgt, word daar minimaal een laag over heen gelegd, een case manager die de 2 hulpverleners aan stuurt, en meestal nog een extra case manager om de 1e case manager ook aan te sturen
Als geluk hebt om tijdelijke hulpverlening te krijgen.

Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er in Friesland casemanagers zijn die meer als 100 gezinnen onder hun hoede willen houden, maar geen tijd hebben om huis bezoeken af te leggen.
Deze doen ze dus ook af met een telefoontje van nog geen 5 minuten.
Okee, duidelijk, maar wat willen jullie nu concreet? Wat zijn de eisen in de rechtzaak?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')