abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53124629
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:10 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ja.

En nu?
Nu ken ik die familie ook persoonlijk.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53124801
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:27 schreef deom het volgende:

[..]

Ik denk dat de druk op de organisaties zeker is toegenomen. Ik ben van mening dat veel problemen met kinderen tegenwoordig te wijten zijn aan een gebrek aan opvoeding. Ik bedoel hier dan mee dat kinderen zodra ze thuis zijn achter de computer of TV gaan hangen en geen enkele stimulans krijgen om zelf iets te ondernemen.
Als je als kind vroeger druk was, werd je de deur uit gezet en was je de hele middag aan het dollen in de wijk. 'S avonds was je dan zo moe dat je snel na het eten in slaap viel. Tegenwoordig blijven kinderen binnen en kunnen de energie niet kwijt. Als gevolg daarvan gaan ze klieren in huis en worden ze erg druk. Ze krijgen dan als snel het stempel ADHD.

Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat stoffen in onze tegenwoordige voeding van invloed zijn op het gedrag van kinderen (en volwassenen). Ook hier zie je weer een taak voor de ouders. Terug naar het oude regime van orde, tucht en regelmaat. Geen mobieltjes of spelcomputers voor de kinderen. Op tijd naar bed en goede voeding. Ik denk dat het een heleboel zal schelen.
Zeker, structuur is heel belangrijk.
En naar buiten sturen word moeilijk, deze kinderen zijn heel gevoelig voor "negatieve" signalen van anderen.Zeker als er een bullie in de buurt is, die graag zulke kinderen pakt.
De bullie vernield dingen of stookt andere kinderen op, en schuift het in de schoenen van anderen.
Vooral als in onze zoon zijn geval, hij is verbaal niet sterk, constant de schuld krijgen, of worden afgetuigd.
Dus verder dan achter het huis konden wij hem ook niet laten gaan.
En dan zat de bullie nog achter de schutting hem te jennen.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53128767
niet alleen in Drenthe is het hommeles:

http://nusearch.ilse.nl/s(...)zorg+Brabant+(video)
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2007 @ 19:41:37 #64
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53129024
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:09 schreef Het_hupt het volgende:

Toch is er bij Jeugdzorg hard gewerkt
, maar dat is niet altijd even succesvol geweest. We hebben met veel partijen te maken
Doorgaans doet men dan eenmaal per dag 1 fax de deur uit voor de clientjes die op een plaatsje wachten in een inrichting met het verzoek of er al plaats is, 'dat is hard werken aangezien het faxen toch zeker per dag zo'n 5 minuten tijd kost, je maakt een copie van de aanvraag, gegevens van de klantjes erbijen fxen maar!

Poe hé...wat zijn we weer druk bezig geweest, het zal tijd worden dat jeugdzorg meer geld krijgt (waarvoor in godsnaam..)

[ Bericht 0% gewijzigd door Loedertje op 12-09-2007 19:51:06 ]
pi_53129071
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:36 schreef Flashwin het volgende:
misschien had die domme kut zelf haar kind beter moeten opvoeden, dan had ze nu niet afhankelijk te hoeven zijn van 3de partijen
Wordt eerst maar eens volwassen.
Misschien leer je dan eerst na te denken voor je dit soort onzinnige opmerkingen maakt.
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2007 @ 19:50:40 #66
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53129304
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:16 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Nee juist niet, de managers zijn de draad helemaal kwijt.
en ff je in te lichten over het systeem.......het is een laag over laag wat mensen moet helpen.
Als je 2 hulpverleners in huis krijgt, word daar minimaal een laag over heen gelegd, een case manager die de 2 hulpverleners aan stuurt, en meestal nog een extra case manager om de 1e case manager ook aan te sturen
Als geluk hebt om tijdelijke hulpverlening te krijgen.
Klopt.
quote:
Uit betrouwbare bronnen weet ik dat er in Friesland casemanagers zijn die meer als 100 gezinnen onder hun hoede willen houden, maar geen tijd hebben om huis bezoeken af te leggen.
Deze doen ze dus ook af met een telefoontje van nog geen 5 minuten.
Helaas klopt dat ook en zij schamen zich er geeneens voor dat ze voogd zijn van een kind waarmee ze totaal géén contacten onderhouden, kinderen kennen vaak hun eigen voogd niet terwijl ze al maanden in een instelling zitten

(maar goed, er hangt natuurlijk wél een prijskaartje aan al die kinderen die onder toezicht staan, zowel bij OTS als VOTS krijgt Jeugdzorg weer een leuk bedragje dus tjah, hoe meer kinderen je als gezinsvoogd onder je *papieren hoede* hebt, hoe beter...
  † In Memoriam † woensdag 12 september 2007 @ 20:04:00 #67
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_53129750
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:27 schreef deom het volgende:

Daarnaast ben ik er ook van overtuigd dat stoffen in onze tegenwoordige voeding van invloed zijn op het gedrag van kinderen (en volwassenen).
Best gek eigenlijk dat er geen enkele bejaarde ADHD *krijgt* door voedingsmiddelen en dat de bejaarden allemaal bedeesd achter hun rollator lopen.
Typisch dat alleen kinderen en jong volwassenen *last* hebben van bepaalde voedingsmiddelen en gedragsstoornissen krijgen...
pi_53137719
quote:
Op woensdag 12 september 2007 20:04 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Best gek eigenlijk dat er geen enkele bejaarde ADHD *krijgt* door voedingsmiddelen en dat de bejaarden allemaal bedeesd achter hun rollator lopen.
Typisch dat alleen kinderen en jong volwassenen *last* hebben van bepaalde voedingsmiddelen en gedragsstoornissen krijgen...
Nee hoor, er zijn immers voldoende aandoeningen die zich alleen bij bepaalde bevolkingsgroepen voordoen. Dit kan gespiltst zijn naar geslacht, maar ook jong of oud. Niets vreemds aan. Daarbij hebben de meeste bejaarden van tegenwoordig iets gehad dat veel kinderen van tegenwoordig missen en dat is opvoeding.

Tegen de tijd dat de huidige generatie ADHD-ers bejaard is, is dat misschien anders.

Als ik vroeger ergens op visite was, hoefde ik het niet in me hoofd te halen om op de bank te gaan staan. Als mijn neefje dat doet wordt het genegeerd want er is ergens vast een boek waarin staat dat dat goed is voor zijn ontwikkeling.

[ Bericht 18% gewijzigd door deom op 13-09-2007 06:42:33 ]
pi_53137723
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:55 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Zeker, structuur is heel belangrijk.
En naar buiten sturen word moeilijk, deze kinderen zijn heel gevoelig voor "negatieve" signalen van anderen.Zeker als er een bullie in de buurt is, die graag zulke kinderen pakt.
De bullie vernield dingen of stookt andere kinderen op, en schuift het in de schoenen van anderen.
Vooral als in onze zoon zijn geval, hij is verbaal niet sterk, constant de schuld krijgen, of worden afgetuigd.
Dus verder dan achter het huis konden wij hem ook niet laten gaan.
En dan zat de bullie nog achter de schutting hem te jennen.
Je kunt je kind tijdens het buiten spelen in de gaten houden. Is niet heel gek voor een kind van 6 jaar. Bij de meeste speelveldjes zijn bankjesvoor de ouders om op te zitten.
Zodra de bullie lichamelijk geweld toepast kun je de ouders hierop aanspreken. Gaat het door dan kun je de politie inschakelen. Dat is sowieso belangrijk bij lichamelijk geweld
  donderdag 13 september 2007 @ 06:51:52 #70
3542 Gia
User under construction
pi_53137742
quote:
Op donderdag 13 september 2007 06:34 schreef deom het volgende:
Daarbij hebben de meeste bejaarden van tegenwoordig iets gehad dat veel kinderen van tegenwoordig missen en dat is opvoeding.
En levertraan.

Ik ook nog, vroeger. Heb zelf een zoon met ADD en die krijgt dus ook visolie capsules en dat helpt best wel. Ben namelijk niet zo'n voorstander van ritalin, wat de kinderarts destijds wilde voorschrijven.
pi_53137885
quote:
Op donderdag 13 september 2007 06:51 schreef Gia het volgende:

[..]

En levertraan.

Ik ook nog, vroeger. Heb zelf een zoon met ADD en die krijgt dus ook visolie capsules en dat helpt best wel. Ben namelijk niet zo'n voorstander van ritalin, wat de kinderarts destijds wilde voorschrijven.
Het zal een combinatie van factoren zijn. Zoals ik eerder schreef zullen bepaalde kinderen in een bepaalde situatie wel of niet ADHD of een andere stoornis ontwikkelen. In jouw geval helpt levertraan, wellicht gecombineerd met andere omstandigheden.

Ik ga nu even op het gemak afwachten tot op de website van de moeder wat meer info komt. Dat was immers de start van de discussie, maar aangezien deze niet gevoed wordt met feiten is het gedoemd te vervallen in een welles/nietes discussie.

P.S. levertraan was natuurlijk wel gezond. Net als grutjespap en een kuiltje jus in je prakje. Tegenwoordig kan dat ook al niet meer, want jus is vet en past dus niet in een cholesterol verlagend dieet.

Edit 2: Net een oproepje op de radio (100% nl, I know ) om als je als volwassene een beetje chaotisch bent je eens te laten testen op ADHD. Is namelijk een hele geruststelling als je weet dat je ADHD hebt in plaats van gewoon druk en chaotisch.

[ Bericht 10% gewijzigd door deom op 13-09-2007 07:51:10 ]
  Admin donderdag 13 september 2007 @ 08:01:56 #72
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53138004
quote:
Op donderdag 13 september 2007 06:39 schreef deom het volgende:

[..]

Je kunt je kind tijdens het buiten spelen in de gaten houden. Is niet heel gek voor een kind van 6 jaar. Bij de meeste speelveldjes zijn bankjesvoor de ouders om op te zitten.
Zodra de bullie lichamelijk geweld toepast kun je de ouders hierop aanspreken. Gaat het door dan kun je de politie inschakelen. Dat is sowieso belangrijk bij lichamelijk geweld
Als ze 6 zijn ja, als ze 15,16,17 zijn wordt dat wat moeilijker niet?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Admin donderdag 13 september 2007 @ 08:03:43 #73
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53138020
Huh?
Je moet je laten testen op ADHD als je druk en chaotisch bent?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_53138046
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

Als ze 6 zijn ja, als ze 15,16,17 zijn wordt dat wat moeilijker niet?
idd, en je hebt ook de hele dag de tijd om op je kind te letten
zeker als in ons geval de vader van die bullie ook nog eens zijn opstookt, vanwege het feit dat onze zoon "niet normaal" is.
pi_53138056
quote:
Op donderdag 13 september 2007 06:51 schreef Gia het volgende:

[..]

En levertraan.

Dat kan nu niet meer, alleen kinderpsychiaters kunnen Ritaline voorschrijven
pi_53138135
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:03 schreef yvonne het volgende:
Huh?
Je moet je laten testen op ADHD als je druk en chaotisch bent?
Als je als volwassen persoon nog moet laten testen op ADHD, lol dan ben je er wel erg laat mee

Ook lachen trouwens dat er mensen zijn die er van overtuigd zijn dat ADHD/PDD-NOS in combinatie met een hersenafwijking kunt genezen met een speciaal voedseldieet of strengere opvoeding
pi_53138165
Kunnen we weer on-topic gaan? Ik ben wel benieuwd naar die vrouw en haar acties. Wat eist ze precies van de jeugdzorg, is dat al bekend?
  Admin donderdag 13 september 2007 @ 08:22:49 #78
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53138196
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:07 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

idd, en je hebt ook de hele dag de tijd om op je kind te letten
zeker als in ons geval de vader van die bullie ook nog eens zijn opstookt, vanwege het feit dat onze zoon "niet normaal" is.
Jup, en als gezin ben je ook de lul, want "die hebben een achterlijk kind"

joy.

Admin donderdag 13 september 2007 @ 08:24:28 #79
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_53138210
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:17 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Als je als volwassen persoon nog moet laten testen op ADHD, lol dan ben je er wel erg laat mee

Ook lachen trouwens dat er mensen zijn die er van overtuigd zijn dat ADHD/PDD-NOS in combinatie met een hersenafwijking kunt genezen met een speciaal voedseldieet of strengere opvoeding
'Nou, ik zou het wel weten hoor, ze moeten dat kind gewoon een maand bij mij laten wonen, heb ik het zo in orde"

pi_53138219
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:24 schreef yvonne het volgende:

[..]

'Nou, ik zou het wel weten hoor, ze moeten dat kind gewoon een maand bij mij laten wonen, heb ik het zo in orde"
"DAT ADHD RAMMEN WE ER WEL UIT!!!11111111 "

Aldus de experts van FOK!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')