abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53100207
De Dag dat de dollar viel
Het topic om te speculeren over het einde van de dollar, de petrodollar en ons hele financiële systeem.

De actuele stand van de euro vs dollar:

Koersverloop euro/dollar over 1 jaar:

Als vergelijkingsmateriaal de koers yen/dollar:

En vanwege het rumoer op de beurzen ook de stand van de AEX en Dow:

Eerdere topics:
De dag dat de dollar viel #01 : Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02 : Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03 : De Fed en ECB springen bij
De dag dat de dollar viel, deel 4: Bloedbad op beurzen Azie

Daarnet stond de dollar/euro-koers op $ 1.3840

Zo, hier weer verder.

[ Bericht 5% gewijzigd door DemonRage op 11-09-2007 18:02:45 (vorig topic bij \'eerdere topics\' gevoegd) ]
pi_53100382
Om dan een aanvulling te geven op het begrip petro dollar moeten we ook wel even de olieprijzen erbij zetten. Waarbij er een verband tussen de euro dollar verhouding en de olieprijs aanwezig lijkt te zijn.

pi_53100392
We gaan door de bodem heen .

Dit is dus de dollarindex, de dollar afgezet tegen een "mandje" overige valuta.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:43:53 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53100583
Zitten we al op 1,40?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53100859
De mensen die hopen dat de VS failliet gaan, moet ik helaas teleurstellen, want ik neem aan dat Amurica slim genoeg is om wat dollars bij te drukken in het diepste geheim, wanneer het de spuigaten uit dreigt te lopen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53100971
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
De mensen die hopen dat de VS failliet gaan, moet ik helaas teleurstellen, want ik neem aan dat Amurica slim genoeg is om wat dollars bij te drukken in het diepste geheim, wanneer het de spuigaten uit dreigt te lopen.
doen ze al een tijdje, waarom denk je dat ze niet bekend maken hoeveel ze bijdrukken?
tvp
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:06:21 #7
pi_53101071
quote:
Amerika is al faiiliet, maar de financiele wereld weigert dat te accepteren en ze doen net alsof het niet zo is.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53101077
quote:
Dat is net de reden dat de koers keldert.
pi_53101167
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Amerika is al faiiliet, maar de financiele wereld weigert dat te accepteren en ze doen net alsof het niet zo is.
En dat is misschien maar goed ook .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_53101273
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:06 schreef DiGuru het volgende:

[..]

Dat is net de reden dat de koers keldert.
Ik bedoelde dus dat de koers virtueel is. Het is gebakken lucht. Als Amerika in het diepste geheim wat biljetten bijdrukt of een paar nullen achter een computersaldo plaatst, dan komt niemand daar achter.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53101407
quote:
Ja dat is waar, dus dat is de reden dat de $ print index niet meer gepubliceerd wordt
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:50:24 #12
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53102250

De geldgroei M3 is nog wel te berekenen.
Wiki
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  dinsdag 11 september 2007 @ 19:04:07 #13
pi_53102578
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:50 schreef digitaLL het volgende:
[afbeelding]

De geldgroei M3 is nog wel te berekenen.
Wiki
Dat is dus een stijging van de geld groei?
pi_53102612
quote:
En jij dacht dat dat onopgemerkt zou blijven? Helaas, die hoeveelheid geld werkt door in allerlei zaken.
pi_53103002
Gaat lekker
Ben benieuwt wat de inpact op de dollar is als er nu een grote aanslag gepleegt zou worden in de US.
pi_53103225
Ja, of als Amerika Iran binnenvalt .
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:17:17 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53109246
Deze maand gaat het gebeuren .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53109537
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:06 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En jij dacht dat dat onopgemerkt zou blijven? Helaas, die hoeveelheid geld werkt door in allerlei zaken.
Ja dat kan zeker gewoon onopgemerkt blijven en als het opgemerkt wordt, probeer dan maar te achterhalen welke (grote) overheid de virtuele nulletjes her en der achter plakt en als je daar achter gekomen bent, probeer het dan maar eens te bewijzen en als je het 1 keer bewezen hebt, probeer er dan maar eens wat aan te doen
pi_53111084
Ik heb niet alle vorige delen van dit topic doorgespit, maar ik vroeg me af of jullie afgelopen weekend Willem Middelkoop hebben gehoord op BNR's 'In De Ban Van De Week'....het is nog terug te luisteren...ik vond hem zeer interessant...grappig dat hij ook niet wilde bevestigen of hij bezig was om zijn tegoeden of deel daarvan aan het inwisselen was tegen goud....
pi_53112871
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:17 schreef Falco het volgende:
Deze maand gaat het gebeuren .
Wat - de val van de dollar of de inval van Iran?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53112882
quote:
Op woensdag 12 september 2007 03:47 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat - de val van de dollar of de inval van Iran?
Beide.
***** Kraak.....
pi_53113389
$ 1.3874
  woensdag 12 september 2007 @ 10:21:04 #23
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53115800
quote:
Ik vraag me af wat daar slim aan is. De waarde van het geld op de markt is minder geworden. En door meer geld in het systeem te pompen daalt de waarde van het geld nog harder. ooit gehoord van vraag en aanbod? Hoe meer schaarste hoe duurder het product. Als de dollar door amerika wordt gedumpt in het geheim of niet dan zal het aanbod de vraag op een gegeven ogenblik overstijgen. Waar door de waarde nog meer daalt (lange termijn is in dit geval 1 week).
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
pi_53115937
dumdiedumdiedum:
quote:
Euro op hoogste niveau ooit ten opzichte van dollar
Uitgegeven: 12 september 2007 08:42

AMSTERDAM - De euro is woensdag naar een recordhoogte gestegen ten opzichte van de Amerikaanse dollar. De Amerikaanse munteenheid staat onder druk door speculatie over een renteverlaging volgende week in de Verenigde Staten.

De euro noteerde woensdag in de ochtend 1,3869 dollar. In juli werd de grens van 1,38 dollar voor het eerst doorbroken sinds de invoering van de Europese munteenheid in 1999.

(c) ANP
pi_53116226
tvp
pi_53116448
quote:
LOL
en daarmee zouden ze ervoor zorgen dat Amerika _niet_ keihard failliet zou gaan dan?

je kunt veel zeggen van Geoge Bush, maar persoonlijk schat ik hem hoger in dan mensen als idi Amin en Rober Mugabe die eenzelfde financiele politiek aanhouden (welke dus desastreus uitwerkt)

Overigenms, ik vermoed dat dit dieptepunt rondom de dollar eerder veroorzaakt kan zijn door onzekerheden rondom 11 september en de angst van aanslagen , welke de dolarkoers mogelijk zouden doen zinken.... veel dieper zal hij op de korte termijn waarschijnlijk niet zinken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53116508
Ach er zijn ook al plannen voor een noord Amerikaanse unie en een nieuwe munt eenheid voor deze unie. Niemand weet er van of hoort er van simpel weg omdat amerika en co gewoon niet willen dat mensen dit weten. De dollar gaat toch wel vallen dus waarom geen toekomst plannen.

Er is ook maar enkele keren vlugjes aandacht aan besteed:
http://www.youtube.com/watch?v=6hiPrsc9g98
  woensdag 12 september 2007 @ 11:27:38 #28
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53117209
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:54 schreef kirrid het volgende:
Pauperverhaal.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53117699
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:50 schreef RM-rf het volgende:
Overigenms, ik vermoed dat dit dieptepunt rondom de dollar eerder veroorzaakt kan zijn door onzekerheden rondom 11 september en de angst van aanslagen , welke de dolarkoers mogelijk zouden doen zinken.... veel dieper zal hij op de korte termijn waarschijnlijk niet zinken.
De Yanks waren doodsbang voor een aanslag. Da's dan ook de enige reden voor de verdere koerststijging van de Euro.
pi_53117868
dit artikel is dusdanig grappig dat ik het even post, alleen als link, het is vrij lang:
http://www.atimes.com/ati(...)html?ref=patrick.net
pi_53118805
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:21 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat daar slim aan is. De waarde van het geld op de markt is minder geworden. En door meer geld in het systeem te pompen daalt de waarde van het geld nog harder. ooit gehoord van vraag en aanbod? Hoe meer schaarste hoe duurder het product. Als de dollar door amerika wordt gedumpt in het geheim of niet dan zal het aanbod de vraag op een gegeven ogenblik overstijgen. Waar door de waarde nog meer daalt (lange termijn is in dit geval 1 week).
Amerika gaat dan natuurlijk niet dat geld uitgeven binnen Amerika.
pi_53118829
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

LOL
en daarmee zouden ze ervoor zorgen dat Amerika _niet_ keihard failliet zou gaan dan?

je kunt veel zeggen van Geoge Bush, maar persoonlijk schat ik hem hoger in dan mensen als idi Amin en Rober Mugabe die eenzelfde financiele politiek aanhouden (welke dus desastreus uitwerkt)

Dan noem je ook wel 2 boeren uit Afrika. Als je zoiets goed aanpakt als overheid en de grootste knappe koppen van het land er op zet, dan werpt dat zeker weten zijn vruchten af.
pi_53119266
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan noem je ook wel 2 boeren uit Afrika. Als je zoiets goed aanpakt als overheid en de grootste knappe koppen van het land er op zet, dan werpt dat zeker weten zijn vruchten af.
Natuurlijk

Als 'knappe koppen' hetzelfde beleid uitvoeren, als van die negerapen uit Afrika gaat dat natuurlijk heel anders ... Geloof je dat nu werkelijk of zit je weer een beetje los te trollen, in de hoop op reacties van mensen die je serieus nemen?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 12 september 2007 @ 13:21:56 #34
pi_53119579
quote:
Op woensdag 12 september 2007 12:45 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Amerikaanse knappe koppen zitten op MIT, niet in de regering.
pi_53119690
Dollar/euro-koers op het moment op $ 1.3887.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:26:34 #36
pi_53119695
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:56 schreef simmu het volgende:
dit artikel is dusdanig grappig dat ik het even post, alleen als link, het is vrij lang:
http://www.atimes.com/ati(...)html?ref=patrick.net
ik krijg buikpijn
pi_53119763
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:06 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Natuurlijk

Als 'knappe koppen' hetzelfde beleid uitvoeren, als van die negerapen uit Afrika gaat dat natuurlijk heel anders ... Geloof je dat nu werkelijk of zit je weer een beetje los te trollen, in de hoop op reacties van mensen die je serieus nemen?
Denk nou even na. Zolang geld bestaat is het al virtueel. En er is niks makkelijker op deze wereld dan virtueel goochelen.
En die boeren uit afrika hebben veel minder wereldwijde connecties dan de Amerikanen.
pi_53119817
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Amerikaanse knappe koppen zitten op MIT, niet in de regering.
Er hangen genoeg knappen koppen rond de Amerikaanse Politiek. Het grootste bewijs daarvan is, is dat Bush president heeft kunnen worden.
pi_53119846
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:29 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Denk nou even na. Zolang geld bestaat is het al virtueel. En er is niks makkelijker op deze wereld dan virtueel goochelen.
En die boeren uit afrika hebben veel minder connecties dan de Amerikanen.
*ahum* ik denk dat het er gewoon op neerkomt dat de amerikanen beter kunnen liegen. al eens goed naar die inflatiecijfers gekeken? ik noem maar even iets

inflatie zoals genoemd in de 'vakliteratuur' is 2%, maar dan wel zonder woon- energie- en voedselprijzen.
heul realistisch mensen.....
  woensdag 12 september 2007 @ 13:34:17 #40
pi_53119885
quote:

[..]

En die boeren uit afrika hebben veel minder connecties dan de Amerikanen.
Geld is een ruilmiddel/schuldbekentenis. De waarde ervan hangt af van het vertrouwen dat je hebt dat je die schuldbekentenis kan inruilen tegen een brood of een auto. Als je te veel geld drukt daalt het vertrouwen en daalt daarmee de waarde van het "geld".

Ooit kostte een pakje boter een paar miljard ReichsMark
pi_53120028
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Geld is een ruilmiddel/schuldbekentenis. De waarde ervan hangt af van het vertrouwen dat je hebt dat je die schuldbekentenis kan inruilen tegen een brood of een auto. Als je te veel geld drukt daalt het vertrouwen en daalt daarmee de waarde van het "geld".

Ooit kostte een pakje boter een paar miljard ReichsMark
Neem maar van mij aan, dat als Amerika echt in een financiële crisis zit, dat ze zo erg kunnen frauderen, dat ze de hele wereldeconomie op haar grondvesten kunnen laten trillen en het dan zo weten te manipuleren, dat zij er als laatste land aan onder door gaan.
  woensdag 12 september 2007 @ 13:46:29 #42
pi_53120214
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:39 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Neem maar van mij aan, dat als Amerika echt in een financiële crisis zit, dat ze zo erg kunnen frauderen, dat ze de hele wereldeconomie op haar grondvesten kunnen laten trillen en het dan zo weten te manipuleren, dat zij er als laatste land aan onder door gaan.
Dat neem ik niet van je aan.
pi_53120279
quote:

[..]

Want
Je hebt een MSc in economie? Wat een onzin.
Als de Amerikaanse economie in elkaar flikkert heeft dat ongetwijfeld zijn invloed op de rest van de wereld, maar die gaat écht niet ten onder. Sterker nog, die zijn een hoop concurrentie kwijt en zullen het alleen maar beter doen
pi_53120306
quote:

[..]

En die boeren uit afrika hebben veel minder wereldwijde connecties dan de Amerikanen.
ja en?

nogmaals, een slechte goocheltruc blijft een slechte goocheltruc... zelfs uitgevoerd door de allerbeste Hans Klok .... als de techniek achter zijn trucs niet klopt, kan hij zijn publiek niets wijsmaken...
Zelfs al ben je de knapste kop van amerika en bezit je de nobelprijs van de vrede, het gaan bijdrukken van geld leidt altijd tot flinke geldontwaarding en flinke inflatie, het is zéker geen middel om je economie te versterken, eerder een structurele verzwakking..
de truc van 'knappe koppen' is juist meestal dat zij dat wél doorzien, en domme machtsfanaten (als Mugabe en Idi Amin die dat dachten te kunnen doen) niet.

en wat je ook denkt, de amerikaanse regering kan _niet_ zomaar eventjes dollars gaan bijdrukken om een economische crisisi eventjes 'op te lossen'....

(Of je moet als de duitsers in de dertiger jaren een flink voordeel denken te kunnen halen aan een vorm van 'schuldsanering'... hun bijdrukken van geld had een direkt doel, namelijk het afwentelen van de kosten op buitenlandse investeerders en het onder de herstelbetalingen uitkomen, alswel een methode om een zwaar pakket aan hervormingen onder Kanselier Brühning door te voeren... toch was het economisch gezien een flinke ramp voor de inwoners zelf en leidde het indirekt ook tot de val van brühning en de machtsovername door een andere ideologie erna.)
pi_53120340
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat neem ik niet van je aan.
Ik ken je nog wat verklappen, als Amerika in een crisis zit, dan kunnen ze ook de meeste Windows systemen in de wereld dingen laten doen, die ze nog nooit gedaan hebben.
En dat is nog buiten het feit dat de root-servers van internet ook door de Amerikanen worden beheerd.

Wat er ook gebeurt, Amerika zal altijd aan het langste eind trekken.
pi_53120413
één aluminium hoedje voor JohnDope

pi_53120430
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:21 schreef Nakur_de_Islani het volgende:

[..]

Problemen worden pas echt groot wanneer China hun $ voorraad gaat inwisselen tegen goud of iets dergelijks.
pi_53120432
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:52 schreef RM-rf het volgende:
één aluminium hoedje voor JohnDope

[afbeelding]
Integendeel. Gewoon logisch nadenken.
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en wat je ook denkt, de amerikaanse regering kan _niet_ zomaar eventjes dollars gaan bijdrukken om een economische crisisi eventjes 'op te lossen'....
Tuurlijk kan dat wel, als jij in een crisis zit en je hebt geen munten meer, maar wel een geldmachine, dan laat je die machine ook als een malle geld drukken.
pi_53120514
quote:

[..]

nah: ze wankelen nu zelf als eerste

als in: ze *zitten* in een financiele crisis. kijk danL
-werkeloosheid: stijgt
-export/import: waahahaha
-inflatie: *proest*

en laten we wel wezen: de vs economie draait voor 2/3 op consumentenuitgaven, wat denk je dat er nu zal gaan gebeuren? een voorbeeld: het 'gemiddelde' gezin uit california komt per jaar minstens 40.000 dollar tekort! structureel! (bron: http://ibeenthinking.vox.(...)tml?ref=patrick.net)
quote:
Monthly Budget for the "Average" Cali Family

Housing expense/PITI: $4,100 (Putting down $54,750 on $547,500 and using current jumbo rates on a $492,750.00 mortgage - 30 year fixed conventional financing)

Auto Loan Cost: $894 (2 cars with each carrying a $447 monthly loan).

Auto Insurance Cost: $160 (2 cars full coverage)

Fuel Cost: $300 (assuming that we only use $150 per vehicle)

Food Budget: $564

Dining Out: $200

College Support: $1,667 (Providing our kid $20,000 a year support to attend a 4 year private school)

Utilities: $120 (includes Gas, Electric, and basic phone service)

Credit Card Service Debt: $168 (According to Bankrate, average household credit card debt of $8,400)

Health care cost: $575 (Lower approximation for a family of four full coverage, according to The National Coalition on Health Care.)

Total Monthly Expenses: $8,748 or $104,976 annually.
hoe je het ook wendt of keert: uiteindelijk is de economie een balans van producenten en consumenten. als je niks kan verkopen kan je ook niet produceren en als er niet geproduceert wordt heeft de consument geen baan. de consequentie is dus dat als mensen ontslagen worden, of hun huis uitgezet worden omdat ze de hypotheek niet kunnen betalen, dit consequenties heeft voor de economie van dat land. kan je op je kop gaan staan, maar dat kan je niet voorkomen.

en dat is maar 1 kant van het verhaal, de andere kant is dat buitenlandse investeerders (niet vs dus) veel (heul veul) geld hebben geinvesteerd in die alfabetzooi (cds, abs, etcetera, allerlei afgeleidde zooi) waarvan de waarde op dit moment 'betwistbaar' is. dus dat betekent dat de pijn zowel aan de consumentenkant als aan de porducentenkant zit.

maar goed, dit is uiteraard alleen maar hoe ik dingen zie
  woensdag 12 september 2007 @ 13:57:07 #50
pi_53120532
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:49 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik ken je nog wat verklappen, als Amerika in een crisis zit, dan kunnen ze ook de meeste Windows systemen in de wereld dingen laten doen, die ze nog nooit gedaan hebben.
En dat is nog buiten het feit dat de root-servers van internet ook door de Amerikanen worden beheerd.

Wat er ook gebeurt, Amerika zal altijd aan het langste eind trekken.
Dit zijn Amerika's laatste stuiptrekkingen van een stervende supermacht. Over 10 jaar is het voorbij.
pi_53120553
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:53 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Integendeel. Gewoon logisch nadenken.
[..]

Tuurlijk kan dat wel, als jij in een crisis zit en je hebt geen munten meer, maar wel een geldmachine, dan laat je die machine ook als een malle geld drukken.
lieverd, dat *doen* ze al jaren. waarom denk je dat het niet al eerder misging? het punt is dat ze dat niet tot in het oneindige door kunnen laten gaan.
pi_53120565
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dit zijn Amerika's laatste stuiptrekkingen van een stervende supermacht. Over 10 jaar is het voorbij.
Alles draait om computers, daar heeft Amerika de uiteindelijke macht in. Geloof me als zij de computers dingen laten doen die niet horen, dan is de wereld 1 grote crisis.
pi_53120573
John is duidelijk aan de Dope . Ik geloof er ook geen barst van.
pi_53120595
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:57 schreef simmu het volgende:

[..]

lieverd, dat *doen* ze al jaren. waarom denk je dat het niet al eerder misging? het punt is dat ze dat niet tot in het oneindige door kunnen laten gaan.
Dat geld dat de Amerikanen illegaal bij drukken, gaan ze natuurlijk niet in hun eigen economie uitgeven, maar in het buitenland.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:05:28 #55
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53120738
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Niet met je eens. Amerika gaat nu naar een 'recessie' toe met groeipercentages van 1%. D'r zijn tijden geweest dat we hier in europa heel erg trots waren op een groeipercentage van 1%.

BTW, dollar gaat naar 1.39 toe
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:06:53 #56
pi_53120773
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Alles draait om computers, daar heeft Amerika de uiteindelijke macht in. Geloof me als zij de computers dingen laten doen die niet horen, dan is de wereld 1 grote crisis.
Vergeet China niet die nu de hele wereld aan het hacken is. Het is een fabeltje dat Amerika alles controleert. Dan hoefden ze ook geen millitairen naar Irak en Afghanistan te sturen.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:08:39 #57
pi_53120823
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat geld dat de Amerikanen illegaal bij drukken, gaan ze natuurlijk niet in hun eigen economie uitgeven, maar in het buitenland.
Dat maakt echt veel uit
pi_53121237
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:57 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Grotere bedrijven hebben al het onderhoud e.d. zelf in beheer. De belangrijkste componenten (servers) draaien allemaal op Linux... open source dus.

Gefeliciteerd met uw complot
pi_53121317
Gister op RTLZ werd een (Amerikaanse) organisatie genoemd die sinds kort weer in 't leven is geroepen om paniek op de beurzen te voorkomen (aandelen kopen als 't hard onderuit gaat). Wie weet de naam van deze organisatie? Volgens mij was deze organisatie weer in 't leven geroepen door een Amerikaanse minister.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:28:43 #60
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53121388
Plunge Protection Team. Inofficiele naam voor http://en.wikipedia.org/wiki/Working_Group_on_Financial_Markets
pi_53121422
quote:
Op woensdag 12 september 2007 13:53 schreef JohnDope het volgende:

het dome is te denken dat je je daarme uit die crisis zou kunnen redden... het tegendeel is het geval. het zal de crisis juist versterken...

jezus jong, doe eens denken! en niet wegdromen bij je fantasieeen over geldbomen waaraan onbeperkt geld groeit zonder dat dat effect zou hebben op de economie an sich.
Dat is net zo'n domheid als denken dat er een 'iedereen-rijk'-mogelijkheid bestaat, geld is geen absolute maar een relatieve waarde....

en de geldhoeveelheid dient wel degelijk gelijk op te lopen met iets als de productie(capaciteit) om geen inflatie te veroozaken...de geldhoeveelheid verhogen is geenszins een politiek middel om ecoomische voorspoed te creeeren... eenieder die dat denkt krijgt snel genoeg de deksel op zn neus ...
pi_53121462
Thanx
quote:
"Plunge Protection Team"

One theory regarding the Working Group refers to it as the Plunge Protection Team. This theory claims that the Working Group is a scheme to manipulate U.S. stock markets in the event of a market crash by using government funds to buy stocks, or other instruments such as stock index futures.

The term "Plunge Protection Team" was originally the headline for an article in The Washington Post by staff writer Brett D. Fromson, published on Sunday, February 23, 1997. He did not invent the term. It was added later by a copy desk editor as a sensational nickname for the Working Group.
Wiki
pi_53121524
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat maakt echt veel uit
Dat maakt zeker wel uit, want daarmee kunnen ze o.a. industrie kopen in het buitenland om die vervolgens weer in eigen land op te bouwen, om zo hun eigen economie weer een boost te geven.
pi_53121547
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:34 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat maakt zeker wel uit, want daarmee kunnen ze o.a. industrie kopen in het buitenland om die vervolgens weer in eigen land op te bouwen, om zo hun eigen economie weer een boost te geven.
En bij dat kopen komen geen dollars op de markt?
pi_53121548
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]

het dome is te denken dat je je daarme uit die crisis zou kunnen redden... het tegendeel is het geval. het zal de crisis juist versterken...

jezus jong, doe eens denken! en niet wegdromen bij je fantasieeen over geldbomen waaraan onbeperkt geld groeit zonder dat dat effect zou hebben op de economie an sich.
Dat is net zo'n domheid als denken dat er een 'iedereen-rijk'-mogelijkheid bestaat, geld is geen absolute maar een relatieve waarde....

en de geldhoeveelheid dient wel degelijk gelijk op te lopen met iets als de productie(capaciteit) om geen inflatie te veroozaken...de geldhoeveelheid verhogen is geenszins een politiek middel om ecoomische voorspoed te creeeren... eenieder die dat denkt krijgt snel genoeg de deksel op zn neus ...
Zoals ik al zei, geld is altijd al virtueel geweest, als er ergens makkelijk te frauderen valt dan is het wel in de financiele wereld.
pi_53121565
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:35 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En bij dat kopen komen geen dollars op de markt?
Die komen op een markt waarvan Amerika zich afzijdig van houdt. Maarja dan is het kwaad al geschied.
pi_53121594
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Die komen op een markt waarvan Amerika zich afzijdig van houdt. Maarja dan is het kwaad al geschied.
Nee, dan komt het pas. Rijen voor de bakkers in de VS
pi_53121634
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:37 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Nee hoor, want Amerika laat hun eigen economie door draaien.
pi_53121744
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:35 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, geld is altijd al virtueel geweest, als er ergens makkelijk te frauderen valt dan is het wel in de financiele wereld.
je begrijpt het niet he?
Denk jij dat het geld waar je doktersrekening voor die beta-blockers mee betaald enkel 'virtueel' bestaat?

of beweer je nu dat de amerikaanse overheid eigenlijk niet eens zn dollars hoeft bij te drukken... maar ze deze gewoon 'virtueel kunnen drukken'... het is immers toch maar 'virtueel geld'
pi_53121854
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:37 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ik denk eerder aan rijen mensen die op de grote graanvelden van de VS aan het werk zijn tegen kost en inwoning.
  woensdag 12 september 2007 @ 14:48:24 #71
pi_53121911
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:36 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Amerika vind het gezien het huidige handelsoverschot blijkbaar moeilijk zich afzijdig te houden van de markt. Hoe kan je nou in het buitenland iets kopen en je toch afzijdig houden van de markt? Eat jour cake and keep it?
pi_53122078
moet opeens denken aan al die arme valley girls...
pi_53122111
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:42 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je begrijpt het niet he?
Denk jij dat het geld waar je doktersrekening voor die beta-blockers mee betaald enkel 'virtueel' bestaat?

of beweer je nu dat de amerikaanse overheid eigenlijk niet eens zn dollars hoeft bij te drukken... maar ze deze gewoon 'virtueel kunnen drukken'... het is immers toch maar 'virtueel geld'
Zolang geld bestaat, is het al virtueel geweest, maar in dit computertijdperk zou je het geld nu 'virtueel-virtueel' kunnen noemen.
Dus als ik zeg drukken, dan bedoel ik meer dat ze een paar digits achter het saldo copy-pasten.
pi_53122136
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Amerika vind het gezien het huidige handelsoverschot blijkbaar moeilijk zich afzijdig te houden van de markt. Hoe kan je nou in het buitenland iets kopen en je toch afzijdig houden van de markt? Eat jour cake and keep it?
Je moet kopen in het buitenland en alles dat je koopt moet je transporteren naar je eigen land. Zo verziek je dus de wereld economie en hou je de nationale economie in stand.
En zo zijn er vast nog wel genoeg constructies te verzinnen, ik zal eerdaags wel even aan een echte top econoom vragen of hij nog wat mooie constructies weet.
  woensdag 12 september 2007 @ 15:05:12 #75
pi_53122374
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:56 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Je moet kopen in het buitenland en alles dat je koopt moet je transporteren naar je eigen land. Zo verziek je dus de wereld economie en hou je de nationale economie in stand.
En zo zijn er vast nog wel genoeg constructies te verzinnen, ik zal eerdaags wel even aan een echte top econoom vragen of hij nog wat mooie constructies weet.
Amerika doet dat al een tijdje. Het resultaat is dat China op een grote berg dollars zit die waardeloos dreigt te worden.

Het einde van het liedje is een waardeloze dollar, Amerika die niets meer in het buitenland kan kopen vanwege die waardeloze dollar. En dat is geen gezonde situatie voor een Amerika die meer importeert dan produceert.

America is going down, boy!
pi_53122444
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Amerika doet dat al een tijdje. Het resultaat is dat China op een grote berg dollars zit die waardeloos dreigt te worden.

Het einde van het liedje is een waardeloze dollar, Amerika die niets meer in het buitenland kan kopen vanwege die waardeloze dollar. En dat is geen gezonde situatie voor een Amerika die meer importeert dan produceert.

America is going down, boy!
Amerika moet gewoon de Nationale en internationale economie radicaal gescheiden houden.

En zoals ik al zei. Amerika controlt het machtigste fenomeen terwereld en dat is het internet. Het is voor velen niet te beseffen wat er gebeurt als de computers in eens hele andere dingen gaan doen, dan ze normaal doen, daar kan geen atoomwapen tegen op...
pi_53122536
hoezo? zitten die rootservers diep in de grond waar geen nucleair wapen bij kan of zo?
pi_53122567
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:07 schreef JohnDope het volgende:

Amerika moet gewoon de Nationale en internationale economie radicaal gescheiden houden.
Dat lukt helaas niet in een globale markt. Oliesjeiken willen geen graan meer ruilen tegen olie, chinezen willen geen wc papier voor hun geodkope arbeid.
quote:
En zoals ik al zei. Amerika controlt het machtigste fenomeen terwereld en dat is het internet. Het is voor velen niet te beseffen wat er gebeurt als de computers in eens hele andere dingen gaan doen, dan ze normaal doen, daar kan geen atoomwapen tegen op...
Ach al je regelmatig een stroom storing op je werk hebt weet je heel goed hoe afhankelijk je van automatisering bent. Maar ik denk toch echt dat je teveel diehard 4 hebt gekeken en geloofd in de fire sale in de rest van de wereld behalve de VS.
pi_53122575
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hoezo? zitten die rootservers diep in de grond waar geen nucleair wapen bij kan of zo?
Vast wel, maar wat denk je dan van Europa waarbinnen alles op Windows draait. Zelfs het kleinste storing-kje is al dramatisch.
pi_53122601
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:55 schreef JohnDope het volgende:

Dus als ik zeg drukken, dan bedoel ik meer dat ze een paar digits achter het saldo copy-pasten.

ah dus de amerikanen zouden eventjes hun economie reddden door een paar getalletjes te 'copy-pasten' achter hun 'saldo'_O-
pi_53122614
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat lukt helaas niet in een globale markt. Oliesjeiken willen geen graan meer ruilen tegen olie, chinezen willen geen wc papier voor hun geodkope arbeid.
[..]

Ach al je regelmatig een stroom storing op je werk hebt weet je heel goed hoe afhankelijk je van automatisering bent. Maar ik denk toch echt dat je teveel diehard 4 hebt gekeken en geloofd in de fire sale in de rest van de wereld behalve de VS.
Dan willen ze het toch niet ruilen, dan komt Amerika het wel met geweld halen.

Wie het merendeel van de computers in zijn macht heeft. Is gewoon de baas in deze wereld (punt).
pi_53122689
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Wie het merendeel van de computers in zijn macht heeft. Is gewoon de baas in deze wereld (punt).
Ze moeten inderdaad nog blikken gemotiveerde soldaten hebben die ze kunnen open maken

Hoe weet je trouwens dat niet binnenkort de Chinezen meer computers hebben? Tellen Commodore 64's dan ook?
pi_53122745
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ze moeten inderdaad nog blikken gemotiveerde soldaten hebben die ze kunnen open maken
Dat zal wel mee vallen. Als Amerika echt in de trouble zit, dan wordt het niet zo'n bescheiden Irak-achtige oorlog, maar dan gaat echt alles plat wat gevaarlijk is.
  woensdag 12 september 2007 @ 15:20:38 #84
pi_53122770
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:13 schreef JohnDope het volgende:

[..]

1 x emp en de hele shit ligt op z'n gat. Dan is afrika het beloofde land.
pi_53122775
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:17 schreef Toffe_Ellende het volgende:

Hoe weet je trouwens dat niet binnenkort de Chinezen meer computers hebben? Tellen Commodore 64's dan ook?
De Chinezen zijn het achterlijkste volk ter wereld op dat gebied, want zonder een eigen besturingssysteem zullen ze nooit de wereld kunnen domineren.
  woensdag 12 september 2007 @ 15:28:51 #86
pi_53122918
quote:
FRANKFURT (ANP-AFX) - De Europese Centrale Bank (ECB) is woensdag met een nieuwe geldinjectie gekomen op de Europese financiële markten. Het gaat om 75 miljard euro voor leningen met een looptijd van drie maanden.

Commerciële banken konden bij de ECB intekenen om gebruik te maken van het geld, dat zij op hun beurt weer kunnen uitlenen. De geldinjectie van woensdag had niet direct effect op het rentetarief dat banken elkaar in rekening brengen bij driemaandsleningen. Dat tarief staat nu op 4,75 procent, terwijl dat onder normale omstandigheden lager zou moeten zijn.

Kredietcrisis
Voor zogeheten `driemaands repo tenders' injecteert de ECB normaal gesproken 50 miljard euro. Het bedrag dat nu middels deze extra toegevoegde tender in de geldmarkt is gepompt is de helft hoger. Met deze forse geldinjectie probeert de ECB weer rust te krijgen op de Europese kredietmarkt, waar de afgelopen tijd onrust ontstond als gevolg van de crisis op de Amerikaanse hypotheekmarkt.
Was dit al gepost?

[ Bericht 23% gewijzigd door Papierversnipperaar op 12-09-2007 15:36:12 ]
pi_53123007
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:19 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat zal wel mee vallen. Als Amerika echt in de trouble zit, dan wordt het niet zo'n bescheiden Irak-achtige oorlog, maar dan gaat echt alles plat wat gevaarlijk is.
Ja een kat in het nauw maakt vreemde sprongen dat worden dan ook wel de laatste stuiptrekking van een ondergaande supermacht genoemd.
pi_53123299
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja een kat in het nauw maakt vreemde sprongen dat worden dan ook wel de laatste stuiptrekking van een ondergaande supermacht genoemd.
Zoals ik al zei, als Amerika naar de kloten gaat, dan gaan we allemaal.
  woensdag 12 september 2007 @ 15:52:25 #89
pi_53123493
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:44 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, als Amerika naar de kloten gaat, dan gaan we allemaal.
If you go down anyway, why don't go out with a bang?
pi_53123595
Maar goed, alle gekheid op een stokje. Aan wie hebben we dit eigenlijk te danken?
pi_53123646
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:07 schreef JohnDope het volgende:

[..]

quote:
nah: ze wankelen nu zelf als eerste

als in: ze *zitten* in een financiele crisis. kijk danL
-werkeloosheid: stijgt
-export/import: waahahaha
-inflatie: *proest*

en laten we wel wezen: de vs economie draait voor 2/3 op consumentenuitgaven, wat denk je dat er nu zal gaan gebeuren? een voorbeeld: het 'gemiddelde' gezin uit california komt per jaar minstens 40.000 dollar tekort! structureel! (bron: http://ibeenthinking.vox.(...)tml?ref=patrick.net)
ja, want het gaat zo geweldig met die nationale economie

*proest*
*giggle*

eerst denken dan posten graag
pi_53123739
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De Chinezen zijn het achterlijkste volk ter wereld op dat gebied, want zonder een eigen besturingssysteem zullen ze nooit de wereld kunnen domineren.
ok, that's it.

shoo! ga spelen in een ander topic, we willen hier graag serieus discussieren, shoo!
dit kan ik met geen mogelijkheid serieus meer nemen hoor.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:10:35 #93
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_53123822
quote:
Jij hebt nog nooit van inflatie gehoord?
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
  woensdag 12 september 2007 @ 16:13:44 #94
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_53123905
Overigens, aardige link.. Geen idee of ie al genoemd is.

Docu over de dollarkoers:

http://www.vpro.nl/progra(...)7874/media/24974875/
"Welcome to the internet - where men are men, women are men and little girls are FBI agents"
pi_53123939
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:10 schreef bolletje_25 het volgende:

[..]

Jij hebt nog nooit van inflatie gehoord?
Dit zal zelfs hyperinflatie teweeg brengen.

Bush was al langer bezig met het laten draaien van de geldpersen maar die dollars werden altijd netjes door de Chinese centrale bank opgekocht........zo bleef dus de inflatie binnen de perken. Maar dat houdt ook een keer op.
pi_53124045
RTL nieuws maakte vanochtend een raar foutje, toen ze zeiden dat de euro-dollar koers op 1.38nogwat stond stond er in beeld dat de koers $3838 was .
Ich bin der Führer.
pi_53124122
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:31 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]
Plunge Protection Team"

One theory regarding the Working Group refers to it as the Plunge Protection Team. This theory claims that the Working Group is a scheme to manipulate U.S. stock markets in the event of a market crash by using government funds to buy stocks, or other instruments such as stock index futures.

The term "Plunge Protection Team" was originally the headline for an article in The Washington Post by staff writer Brett D. Fromson, published on Sunday, February 23, 1997. He did not invent the term. It was added later by a copy desk editor as a sensational nickname for the Working Group.
Wiki
Was het niet zo dat een aantal weken geleden een (aantal) onbekende(n) 245000 put opties hadden genomen op de Euro Stoxx 50? Ging om een bedrag van $4,5 $1miljard. Als de Euro Stoxx 50 voor 21 september 33 tot 50% daalt (tot onder de 2800 punten) verdienen ze daar flink aan ...

Tevens heb ik verhalen gehoord dat China de dollar wil dumpen? Heeft iemand daar een bron van?
pi_53124138
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:20 schreef JohnDope het volgende:

[..]

De chinezen kunnen binnenkort ook zonder de US koopziekte verder groeien
quote:
De Chinese economie haalt al jaren groeicijfers van meer dan 10 procent. In het tweede kwartaal van dit jaar kwam de groei uit op 11,9 procent. De Wereldbank zegt dat de consumentenuitgaven in China de expansie op peil zullen houden, ook als de vraag naar Chinese producten in het buitenland minder sterk is. De economie van China moest het tot nu toe vooral hebben van de export en investeringen.

Woensdag werd ook bekend dat de detailhandelsverkopen in China vorige maand het hoogste niveau hebben bereikt in meer dan drie jaar. De verkopen waren in augustus 17,1 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar. Dit wijst erop dat de Chinezen inderdaad meer zijn gaan uitgeven. Door de economische groei zijn de inkomens in het land omhooggegaan.
pi_53124159
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:21 schreef DonGorgon het volgende:
Was het niet zo dat een aantal weken geleden een (aantal) onbekende(n) 245000 put opties hadden genomen op de Euro Stoxx 50? Ging om een bedrag van $4,5 miljard. Als de Euro Stoxx 50 voor 21 september 33 tot 50% daalt (tot onder de 2800 punten) verdienen ze daar flink aan ...
Klopt, ging om 1 miljard dollar. Er is een topic over volgens mij.

Klik
Wat is FOK weer traaaaaag
pi_53124323
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:22 schreef henkway het volgende:

De chinezen kunnen binnenkort ook zonder de US koopziekte verder groeien
Bizar om te lezen dat de groei van china nu voornamelijk te danken gaat zijn aan de interne markt. Dus hoeft men niet zoveel goedkope rotzooi meer naar het westen te verschepen. Is ook weer beter voor hun handelsbalans.

Ik ben trouwens benieuwd hoe lang de chinezen de kopelling tussen de yuan en de dollar nog in stand houden als deze teveel gaat dalen zal men daar ook in china niet vrolijk van worden.
pi_53124362
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:32 schreef Basp1 het volgende:
Is ook weer beter voor hun handelsbalans.
Wat is er mis met een groot handelsoverschot?
  woensdag 12 september 2007 @ 16:43:03 #102
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_53124549
tvp
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_53124664
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:43 schreef CrazyTaxi het volgende:
tvp
Kan iedereen daar nou eens mee ophouden...
Ich bin der Führer.
pi_53124976
quote:

[..]

Was het niet zo dat een aantal weken geleden een (aantal) onbekende(n) 245000 put opties hadden genomen op de Euro Stoxx 50? Ging om een bedrag van $4,5 $1miljard. Als de Euro Stoxx 50 voor 21 september 33 tot 50% daalt (tot onder de 2800 punten) verdienen ze daar flink aan ...

Tevens heb ik verhalen gehoord dat China de dollar wil dumpen? Heeft iemand daar een bron van?
trugzoeken in de vorige topics vrees ik, zo 1-2-3 heb ik het niet bij de hand. ik zoek ze ook altijd terug op. ik dacht in het vorige deeltje, zo op pagina 6 ofzo
pi_53125174
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:23 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Klopt, ging om 1 miljard dollar. Er is een topic over volgens mij.

Klik
Wat is FOK weer traaaaaag
hier is het origineel:
quote:
  woensdag 12 september 2007 @ 17:20:54 #106
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53125533
Voor degenen die speculeren op een rate-cut:
quote:
I don't have the exact LIBOR percent at my fingertips (..) but suffice it to say that almost all subprime ARMs are LIBOR-indexed, most Alt-A ARMs are LIBOR, and some prime ARMs are. If a loan isn't LIBOR-indexed, it is most likely to be treasury-indexed.
Oftewel, als er een rate-cut wordt doorgevoerd dan zal dat puur zijn omdat de economie op 't gat ligt. Mensen met een te dure hypotheek zullen daar nauwelijks iets van merken.
pi_53126267
Volgende week dinsdag mogelijke rentestap .
  woensdag 12 september 2007 @ 17:53:41 #108
pi_53126334
$1,39

We zijn er bijijijijna
We zijn er bijijijijna
pi_53126347
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
$1,39

We zijn er bijijijijna
We zijn er bijijijijna
Idd... $1.3898 om 17:49u.

* DemonRage zit op F5 te rammen op de hoofdpagina van De Financiële Telegraaf

[ Bericht 19% gewijzigd door DemonRage op 12-09-2007 18:00:42 ]
  woensdag 12 september 2007 @ 18:00:29 #110
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53126435
Volgens Bloomberg nu 1.3903
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_53126486
Volgens De Financiële Telegraaf $1.3904 om 17:59u, Bloomberg.com geeft nu $1.3906 aan.
pi_53126709
Wanneer wordt de dollar ingeruild voor de euro?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53127002
Bij sommige beleggers gebeurt dat schijnbaar automatisch wanneer een bepaalde stand wordt bereikt.
pi_53127524
quote:

[..]

Volgens deze link gaat het om een inleg van 4.5 billion.
http://www.deepjournal.com/p/7/a/en/958.html

''There are 65,000 pending contracts at $750 in the Standard and Poor Index. This controls 6.5 million shares at $750 or $4.875 billion. The entity or individual offering these sales can make money only if the market drops 30%-50% within 30 days. If the market does not drop, the entity or individual involved stands to lose about $1 billion just for engaging in these contracts. On the other hand, if the prediction is correct, the reward could be over $2 billion.
  woensdag 12 september 2007 @ 18:54:39 #115
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53127733
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:25 schreef DemonRage het volgende:
Bij sommige beleggers gebeurt dat schijnbaar automatisch wanneer een bepaalde stand wordt bereikt.
Grote beleggers gebruiken vaak het doorbreken van weerstands niveau's zoals de 80 op de $-index die gisteren al doorbroken werd. Dat heeft waarschijnlijk tot automatische verkooporders geleid waardoor de $ verder wegzakt.
Een andere grens is de $1,40 tov 1¤ omdat die zo in het beeld springt, is meer psychologisch.
  woensdag 12 september 2007 @ 19:55:36 #116
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53129461
$1.391

Volgens mij krijgen we binnen nu en een paar weken vette koppen op teletekst.
pi_53132069
tvp
pi_53134136
Zo'n hoge euro-dollar stand... dat heeft voordelen voor ons, maar hij dat ook nadelen? Of is het alleen maar gunstig dat het richting de $.140 gaat?
Ich bin der Führer.
pi_53134154
Nederland is een exportland, dus we worden veel te duur voor het buitenland. Dat is een groot nadeel.
  woensdag 12 september 2007 @ 22:45:11 #120
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53134172
quote:
Op woensdag 12 september 2007 22:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
Nederland is een exportland, dus we worden veel te duur voor het buitenland. Dat is een groot nadeel.
Zeg, blaataap, zoek eens even op naar welke landen we exporteren.
pi_53134780
Goed artikel dat uitgebreid verteld waar de problemen zitten en waarom de kans best wel redelijk groot is dat het hele zooitje in elkaar klapt.
http://www.informationclearinghouse.info/article18360.htm
pi_53134916
quote:
Op woensdag 12 september 2007 22:43 schreef PietjePuk007 het volgende:
Sja, dat is waar. Maar wij handelen voor het grootste deel met Duitsland en België niet waar. Dus echt zo gigantisch groot zal de klap voor de export toch niet zijn, we kunnen ook perfect handel starten met China en India dunkt mij.
Ich bin der Führer.
pi_53135001
quote:
Op woensdag 12 september 2007 23:20 schreef Aasgier het volgende:
Goed artikel dat uitgebreid verteld waar de problemen zitten en waarom de kans best wel redelijk groot is dat het hele zooitje in elkaar klapt.
http://www.informationclearinghouse.info/article18360.htm
Ja dat is een indrukwekkend stukje.

zeker dit
quote:
Bernanke is expected to drop the Fed funds rate on September 18. The move will provide more “easy credit-crack” for the addicts on Wall Street but it could also trigger a run on the dollar. That’s what keeps the Fed-chief up at night.

The Bush Team was warned repeatedly---by the BIS, the World Bank, the IMF and the European Central Bank ECB---that their policies were “unsustainable” and would end in an economic meltdown. But they brushed aside the warnings with the same casual indifference as they did the critics of the war in Iraq.
  donderdag 13 september 2007 @ 00:09:02 #124
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_53135827
Misschien een goed idee om de Europese Private Equity eens uit de kast te halen, en vanwege de goedkope $ enkele mooie bedrijfjes in de US of A op te kopen. Kunnen we enkele bedrijven eens terughalen,bijv.:
quote:
Concertkaartjesverkoper Mojo Concerts uit Delft is overgenomen door het Amerikaanse concern SFX Entertainment. Dat heeft 80 procent van de aandelen gekocht voor een onbekend bedrag.
quote:
Generale de Service Informatique (GSI) in Parijs, een van de grootste Europese softwarehuizen, komt waarschijnlijk in Amerikaanse handen. Automatic Data Processing (ADP) zou een kleine 800 miljoen over hebben om GSI in te lijven. De Amerikanen zijn vooral geïnteresseerd in de computerservice die GSI verleent voor salarisadministratie en bancaire diensten.
quote:
Numico, Abn Amro, VNU, Hema – wat blijft er van het Nederlandse bedrijfsleven over?
Diverse grote Nederlandse namen komen in buitenlandse handen. Is dat erg? Niet als het ondernemings-klimaat zo goed blijft dat andere Nederlandse bedrijven ook weer de kans krijgen om groot te worden.
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_53136815
Wat zijn al die Amerikanofielen toch stil op het forum !!
pi_53137663
Waarom zouden we hier reageren? Jullie krijsen en janken alsof het je persoonlijk raakt. Klets er maar lekker over. Open er nog tien topics over. Het zal mij persoonlijk een worst zijn, omdat het me geen moment raakt. Misschien moet je ook eens in de VS gaan wonen, in plaats van onzinnige aannames te maken. Dan heb je misschien wel door dat die koers geen hol uitmaakt omdat mensen -verassing- hier hun producten niet in Europa kopen! Goh! Wat een openbaring, niet? Ik koop evenveel voor mijn dollar als 3 jaar geleden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53137666
Gewoon op je eigen eiland doorkloten heet dat.
***** Kraak.....
pi_53137835
quote:
Op donderdag 13 september 2007 05:18 schreef StefanP het volgende:
hier hun producten niet in Europa kopen! Goh! Wat een openbaring, niet?
Maar hun pensioenen wel. Ben benieuwd wat er in Amerika gebeurd als het gemiddelde pensioen verdampt. Paniek lijkt mij dan toch geen onllogische reactie
pi_53137918
quote:
Waarom zouden we hier reageren? Jullie krijsen en janken alsof het je persoonlijk raakt. Klets er maar lekker over. Open er nog tien topics over. Het zal mij persoonlijk een worst zijn, omdat het me geen moment raakt. Misschien moet je ook eens in de VS gaan wonen, in plaats van onzinnige aannames te maken. Dan heb je misschien wel door dat die koers geen hol uitmaakt omdat mensen -verassing- hier hun producten niet in Europa kopen! Goh! Wat een openbaring, niet? Ik koop evenveel voor mijn dollar als 3 jaar geleden.
De allergrootste jankert zal jij wezen als er een hyperinflatie komt.
  donderdag 13 september 2007 @ 08:01:51 #130
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_53138003
Well I for one welcome our new Chinese Overlords!

[ Bericht 1% gewijzigd door DustPuppy op 13-09-2007 08:17:12 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_53138647
Eigenlijk is het nu dus de tijd om leningen af te sluiten in $
Na 21 september betaal je er geen drol meer voor terug
  donderdag 13 september 2007 @ 13:53:10 #132
137085 bolletje_25
Nuance is voor mietjes
pi_53145408
quote:
We zien jou over een jaartje wel terug, als je jankend je SUV de deur uit moet doen.
pi_53145853
quote:
zeg lieverd, wat heb je voor je huis betaald dan?
pi_53146260
pi_53147810
Hij zit nu op 1,3875? Stukje lager dan dat record.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53151586
quote:
Op donderdag 13 september 2007 07:51 schreef Aasgier het volgende:

[..]

De allergrootste jankert zal jij wezen als er een hyperinflatie komt.
Ghehe... dan vraagt de toiletjuffrouw bij de MacDonald's $ 150,- als je moet pissen.
pi_53152279
Nou ja, het eerste waarin ze het gaan merken is natuurlijk de olieprijs.
pi_53155103
Volgende week moet 't gaan gebeuren .
quote:
'Markt vreest volgende week'
In de markt wordt bevreesd uitgekeken naar volgende week.

Fed
Dat stelt Corne van Zeijl, van SNS Securities. De Fed komt dan immers bijeen voor een rentevergadering. Bovendien zal een aantal grote banken cijfers publiceren. Het wordt dan duidelijk waar en in welke mate de klappen van de hyotheekcrisis vallen.

Verlaging
Algemeen wordt in de markt gerekend op een verlaging van het officiële tarief door de Fed met een kwart procentpunt, oftewel 25 basispunten. Een aantal marktvorsers ziet in de rest van het jaar nog een renteverlaging.

Dollargevoelig
Voor Amsterdam is de gang van zaken in de VS van groot belang, aldus Van Zeijl. Het is namelijk een vrij dollargevoelige beurs. Circa 40% van de winsten van AEX-fondsen is dollargerelateerd. De hoge olieprijs is volgens Van Zeijl niet voor alle fondsen negatief. Zo is er aantal bedrijven dat flink profiteert van een hogere olieprijs, zoals Koninklijke Olie, maar ook fondsen als SBM Offshor en Fugro.
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:13:09 #139
pi_53165517
Tijd 9:47

Bied: 1,3893
Laat: 1,3895

Tijd 9,59

Bied: 1,3983
Laat: 1,3984

Bron: FinTelegraaf
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:16:22 #140
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53165588
quote:
Op donderdag 13 september 2007 07:32 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Maar hun pensioenen wel. Ben benieuwd wat er in Amerika gebeurd als het gemiddelde pensioen verdampt. Paniek lijkt mij dan toch geen onllogische reactie
Verdiep jij je eens waar de gemiddelde amerikaan zijn oudedag voorziening in heeft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:34:22 #141
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53165977
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Tijd 9,59

Oeps, niet per ongeluk die 8 en de 9 omgedraaid ofzo ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53166231
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Tijd 9,59

Klopt niet hoor.
pi_53166234
Nee hij stond echt zo hoog... nu weer gezkt naar onder de 1,3890
pi_53166266
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:44 schreef DonGorgon het volgende:
Nee hij stond echt zo hoog... nu weer gezkt naar onder de 1,3890
Nee hij stond echt-echt niet zo hoog
Zal een foutje van DFT zijn dan.
  vrijdag 14 september 2007 @ 10:55:08 #145
pi_53166471
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 10:34 schreef Falco het volgende:

[..]

Oeps, niet per ongeluk die 8 en de 9 omgedraaid ofzo ?
Nee, die 9 moest een 8 zijn. De dollar stijgt als een tierelier. Over een week staat ie op 1 euro en zijn alle problemen opgelost.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:00:13 #146
pi_53166591
1,3877 - 1,3879 (10:49u)
pi_53166820
Ook een vautje van Reuters dan?

om 09:49 toch echt 1,3984 kippig .. 1,3894 dus
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:06:36 #148
pi_53168366
Bied: 1,3869 (11:59u)
pi_53168538
Wie begon hier laatst over die plofkip in het VK? Die loopt ook leeg geloof ik...
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:32:53 #150
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53169007
tvp
  maandag 17 september 2007 @ 09:26:37 #151
109693 Dr.Aart
Grolsch Royce
pi_53236765
Het begin van deze week belooft niet veel goeds voor de rest van deze bankenweek.
Brakmanschap is Meesterschap
Ja,wij zijn ons er eentje!
  maandag 17 september 2007 @ 09:29:20 #152
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53236817
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:26 schreef Dr.Aart het volgende:
Het begin van deze week belooft niet veel goeds voor de rest van deze bankenweek.
Ja! Deze week gaat het gebeuren! De grote beurs-anti-climax...
pi_53236972
In engeland staan ze al in de rij bij een bepaalde bank om hun geld op te halen

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=avrOgElXKYSA&refer=home

Sept. 17 (Bloomberg) -- Northern Rock Plc, the U.K. mortgage lender bailed out by the Bank of England last week, tumbled to a seven-year low in London trading after customers lined up at branches across the country to withdraw their savings.

Savers removed at least 2 billion pounds ($4 billion), or about 8 percent of Northern Rock's total, since Sept. 14, the British Broadcasting Corp. reported without saying where it got the information.
pi_53237168
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:37 schreef Aasgier het volgende:

Sept. 17 (Bloomberg) -- Northern Rock Plc, the U.K. mortgage lender bailed out by the Bank of England last week, tumbled to a seven-year low in London trading after customers lined up at branches across the country to withdraw their savings.

Savers removed at least 2 billion pounds ($4 billion), or about 8 percent of Northern Rock's total, since Sept. 14, the British Broadcasting Corp. reported without saying where it got the information.
hoe ouderwets, had die bank geen internetbankieren? (probeer eens te bedenken wat er gebeurt met bv de postbank als iedereen tegelijk besluit om per mijn postbank zn tegoed te plunderen en naar een andere bank de shiften)
pi_53237459
jawel, maar het systeem was al snel vastgelopen. Veel klanten gingen idd hun geld elders onderbrengen.
  maandag 17 september 2007 @ 10:18:16 #156
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53237873
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:45 schreef simmu het volgende:

hoe ouderwets, had die bank geen internetbankieren? (probeer eens te bedenken wat er gebeurt met bv de postbank als iedereen tegelijk besluit om per mijn postbank zn tegoed te plunderen en naar een andere bank de shiften)
'De server was down'.
pi_53238515
1.3860

Gaat weer iets beter?
pi_53240963
quote:
Op maandag 17 september 2007 09:37 schreef Aasgier het volgende:

Het is wel grappig dat de eerste bank die omvalt in GB is, aangezien de centrale bank daar vorige week nog hard liep te roepen dat de ECB het helemaal fout deed.
pi_53258718
Olie op 80.66, ook leuk.
pi_53258752
Naast de krediet- en dollarcrisis wordt het binnenkort tijd voor nog een topic .
  maandag 17 september 2007 @ 23:14:06 #161
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53259050
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Naast de krediet- en dollarcrisis wordt het binnenkort tijd voor nog een topic .
Inderdaad
Olie doorbreekt $80 per vat

En niet te vergeten goud dat nu stevig boven de $700 per ounce is gestegen.

FOK!-Schrikkelbaas maandag 17 september 2007 @ 23:18:05 #162
862 Arcee
Look closer
pi_53259160
Terug Vind Poen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 17 september 2007 @ 23:19:36 #163
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53259210
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:04 schreef ItaloDancer het volgende:
Olie op 80.66, ook leuk.
Mwoch, in euros is de prijs redelijk constant gebleven.
pi_53262805
Vanavond rentebesluit van de FED (20.15 uur NL tijd).
  dinsdag 18 september 2007 @ 09:44:22 #165
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53264003
quote:
Op maandag 17 september 2007 23:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Dat is er al
[centraal] olieprijzen topic, op naar de $100 per vat!
pi_53264467
quote:
Er zal er ook wel 1 zijn die zelfs over $150 per vat gaat
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:16:34 #167
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53264654
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 08:01 schreef ItaloDancer het volgende:
Ah, dank. Ik kon al nergens vinden *wanneer* dat nou precies was.
pi_53265640
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:16 schreef gronk het volgende:

[..]

Ah, dank. Ik kon al nergens vinden *wanneer* dat nou precies was.
gelukkig maar, want ik heb om 3 uur een ``kennismakingsgesprek'' met een detacheringsbureau-dude
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:19:42 #169
pi_53268888
Er gebeurd vandaag heeeeeeeeeeeeeelemaal niks met de dollar. Waar wacht iedereen op?
pi_53268902
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Er gebeurd vandaag heeeeeeeeeeeeeelemaal niks met de dollar. Waar wacht iedereen op?
Rentebesluit.
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:39:35 #171
pi_53269377
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:20 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Rentebesluit.
Oh...

Vanavond.
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:41:11 #172
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53269410
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Neuj, de pleuris breekt vanavond/ morgen pas uit
pi_53269533
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:41 schreef gronk het volgende:

[..]

Neuj, de pleuris breekt vanavond/ morgen pas uit
Vannacht komt misschien het scenario van die tegenlicht documantaire "de dag dat de dollar valt" wel uit

Daarin begon de echte val ook in azie.
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:49:32 #174
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53269637
Precies! Popcorn inslaan, je weet niet of je d'r vanavond voor in de rij moet staan
pi_53269732
, deze week zouden ook een aantal banken cijfers bekend maken. De combinatie van beide zou voor vuurwerk kunnen zorgen .

Maar ik denk dat de modellen van Bernanke daarin wel voorzien .
pi_53269809
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:49 schreef gronk het volgende:
Precies! Popcorn inslaan, je weet niet of je d'r vanavond voor in de rij moet staan
Laten we hier ook met zijn allen voor een bank gaan staan om al ons geld te cashen. Als maar genoeg mensen het doen dan verdwijnt vanzelf het vertrouwen in het huidige systeem.
  dinsdag 18 september 2007 @ 13:58:28 #177
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53269871
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Laten we hier ook met zijn allen voor een bank gaan staan om al ons geld te cashen. Als maar genoeg mensen het doen dan verdwijnt vanzelf het vertrouwen in het huidige systeem.
En wat voor nieuw systeem had je dan in de plaats daarvoor in gedachten? Het geld opslaan in een lange kous?
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:00:27 #178
45648 D1
Religieus spookrijder
pi_53269926
quote:
Weet iemand of dat online rechtstreeks te volgen is?
Far better it is to dare mighty things, to win glorious triumphs even though checkered by failure, than to rank with those poor spirits who neither enjoy nor suffer much because they live in the gray twilight that knows neither victory nor defeat.
pi_53270086
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:58 schreef Falco het volgende:

En wat voor nieuw systeem had je dan in de plaats daarvoor in gedachten? Het geld opslaan in een lange kous?
Dat in ieder geval een stuk meer gedekt blijft staan ipv de groei alleen maar te baseren op een schulden toename.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:22:26 #180
pi_53270473
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Stuur al je vrienden een ketting-mail: Vanavond tussen 18.00 uur en 18.30 massaal pinnen en/of spaarrekening leeghalen. Liefst persoonlijk dat er rijen komen te staan.
pi_53271098
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Stuur al je vrienden een ketting-mail: Vanavond tussen 18.00 uur en 18.30 massaal pinnen en/of spaarrekening leeghalen. Liefst persoonlijk dat er rijen komen te staan.
Wanneer ik nu eens de hand kan leggen op alle mailadressen van de fokkers dan hebben we een beter begin.

We zouden ook een fake persbericht dan op de frontpage moeten plaatsen.
pi_53271273
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat in ieder geval een stuk meer gedekt blijft staan ipv de groei alleen maar te baseren op een schulden toename.
Uhm, of je geld nou in een bank zit of in een sok maakt weinig uit dan. Daarnaast is niet alle groei puur "schulden."
  dinsdag 18 september 2007 @ 15:00:38 #183
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53271470
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:54 schreef NightH4wk het volgende:

Uhm, of je geld nou in een bank zit of in een sok maakt weinig uit dan. Daarnaast is niet alle groei puur "schulden."
In zo'n situatie moet je helemaal geen geld hebben, maar bezittingen. Die zijn tenminste nog enigszins waardevast.
  dinsdag 18 september 2007 @ 15:13:15 #184
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53271789
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vannacht komt misschien het scenario van die tegenlicht documantaire "de dag dat de dollar valt" wel uit

Daarin begon de echte val ook in azie.
Het lijkt nu misschien wel leuk of spannend, maar ik vraag me af of je dat nog steeds zou vinden nadat het echt uitkomt. Persoonlijk vermoed ik dat het allemaal niet zo plotsklaps zal gaan, maar een proces van vele maanden/jaren zal worden voor de situatie weer enigszins stabiel is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_53272178
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Het lijkt nu misschien wel leuk of spannend, maar ik vraag me af of je dat nog steeds zou vinden nadat het echt uitkomt. Persoonlijk vermoed ik dat het allemaal niet zo plotsklaps zal gaan, maar een proces van vele maanden/jaren zal worden voor de situatie weer enigszins stabiel is.
Zo hebben we ook nog de hubbert peak die ooit eraan komt die lijkt me ook niet leuk om mee te maken, wel intresant. Dingen gebeuren zoals het gebeurd zeg ik dan maar. Wat alleen dan soms triest om te constateren is dat er van te voren genoeg mensen gewaarschuwd hebben wat er zou kunnen gebueren met dit systeem. Deze waarschuwingen worden maar constant weg gewimpeld door onze bankiers en adner omhoog gevallen personelijkheden. Als het dan toch gebeurd ben ik benieuwd hoeveel van die dik betaalde bankiers echt door het stof gaan kruipen en bekennen dat men eigenlijk niets van het beroep wat men uit oefend af weten. De huidige samenlevingen kunnen niet zonder banken, maar de huidige banken kunnen ook niet zonder een samenleving. Dat houdt in mijn optiek in dat men ook maatschappelijk zou moeten ondernemen. Dat is al jaren niet meer gebeurd.
pi_53273152
Interview met Greenspan bij NOVA gister:

mms://cachemedia.omroep.nl/rambo02/0/id/NPS/serie/NPS_1061199/NPS_1079731/bb.20070917.asf

19.45

[ Bericht 5% gewijzigd door pberends op 18-09-2007 17:00:13 ]
  dinsdag 18 september 2007 @ 16:30:58 #187
pi_53273318
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 15:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zo hebben we ook nog de hubbert peak die ooit eraan komt die lijkt me ook niet leuk om mee te maken, wel intresant. Dingen gebeuren zoals het gebeurd zeg ik dan maar. Wat alleen dan soms triest om te constateren is dat er van te voren genoeg mensen gewaarschuwd hebben wat er zou kunnen gebueren met dit systeem. Deze waarschuwingen worden maar constant weg gewimpeld door onze bankiers en adner omhoog gevallen personelijkheden. Als het dan toch gebeurd ben ik benieuwd hoeveel van die dik betaalde bankiers echt door het stof gaan kruipen en bekennen dat men eigenlijk niets van het beroep wat men uit oefend af weten. De huidige samenlevingen kunnen niet zonder banken, maar de huidige banken kunnen ook niet zonder een samenleving. Dat houdt in mijn optiek in dat men ook maatschappelijk zou moeten ondernemen. Dat is al jaren niet meer gebeurd.
De rijke elite overleeft het toch wel. Het is in hun belang zo veel en zo snel mogelijk geld te verdienen zolang het nog kan. Als er iets in elkaar klapt zijn arme mensen het slachtoffer en betalen de middeninkomens de rekening.
pi_53275658
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 13:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
, deze week zouden ook een aantal banken cijfers bekend maken. De combinatie van beide zou voor vuurwerk kunnen zorgen .

Maar ik denk dat de modellen van Bernanke daarin wel voorzien .
lehman komt met redelijke cijfers: http://www.nu.nl/news/124(...)Lehman_Brothers.html

maar je weet niet waar en hoe ze dingen opgepoetst hebben natuurlijk

oh: het was trouwens een leuk gesprek, uiterlijk over een week laten ze me weten of het wat wordt
pi_53275713
he???
die cijfers van lehman zijn over het derde kwartaal zeggen ze: http://www.rtl.nl/(/finan(...)lehmann_brothers.xml

dat loopt toch nog? en je maakt mij niet wijs dat ze echt maar 3% minder winst t.o.v. vorig jaar derde kwartaal hebben.............
pi_53276030
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:04 schreef simmu het volgende:
he???
die cijfers van lehman zijn over het derde kwartaal zeggen ze: http://www.rtl.nl/(/finan(...)lehmann_brothers.xml

dat loopt toch nog? en je maakt mij niet wijs dat ze echt maar 3% minder winst t.o.v. vorig jaar derde kwartaal hebben.............
ok, ik heb hier nu een idee over, en dat wil ik graag toetsen, dus kom maar op

die abc vehikels (de pakketjes hypotheken) zijn dusdanig opgezet dat die niet op de balans verschijnen van lehman zelf, correct?
de grote verliezen zitten in die abc dingen, correct?

dus het is dan toch logisch dat de grote verliezen nu niet verschijnen in de directe winst/verlies cijfers (kwartaalrekening?), of zie ik het nu helemaal verkeerd?
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:06:29 #191
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53279698
quote:
Da's over 10 minuten.

Misschien op CNN te volgen?
pi_53279781
Hoeft niet echt gevolgd te worden toch, we hoeven alleen te weten kwart, half of niets en dat weten we over 7 minuten
pi_53279888
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:06 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Da's over 10 minuten.

Misschien op CNN te volgen?
CNBC Europe in ieder geval.
Ich bin der Führer.
pi_53280031
Op CNBC staat nu: Fed Funds < 0.50% to 4.75%, Discount <.0.50% to 5.25%.
Ich bin der Führer.
pi_53280071
Ja -50 bp, ongelofelijk.
  Moderator dinsdag 18 september 2007 @ 20:17:21 #196
8781 crew  Frutsel
pi_53280072
jep CNN

Interest Rate to 4.75, -0.50%
pi_53280115
Wat een gigantische pieken/dalen op CNBC .
Ich bin der Führer.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:19:00 #198
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53280144
quote:
U.S. Federal Open Market Committee Statement: Text

By Washington newsroom +1-202-624-1820

Sept. 18 (Bloomberg) -- The following is the full text of the statement released today by the Federal Reserve:

The Federal Open Market Committee decided today to lower its target for the federal funds rate 50 basis points to 4 3/4 percent.

Economic growth was moderate during the first half of the year, but the tightening of credit conditions has the potential to intensify the housing correction and to restrain economic growth more generally. Today's action is intended to help forestall some of the adverse effects on the broader economy that might otherwise arise from the disruptions in financial markets and to promote moderate growth over time.

Readings on core inflation have improved modestly this year. However, the Committee judges that some inflation risks remain, and it will continue to monitor inflation developments carefully.

Developments in financial markets since the Committee's last regular meeting have increased the uncertainty surrounding the economic outlook. The Committee will continue to assess the effects of these and other developments on economic prospects and will act as needed to foster price stability and sustainable economic growth.

Voting for the FOMC monetary policy action were: Ben S. Bernanke, Chairman; Timothy F. Geithner, Vice Chairman; Thomas M. Hoenig; Donald L. Kohn; Randall S. Kroszner; Frederic S. Mishkin; Charles L. Evans; William Poole; Eric S. Rosengren; and Kevin M. Warsh.

In a related action, the Board of Governors unanimously approved a 50 basis point decrease in the discount rate to 5 1/4 percent. In taking this action, the Board approved the requests submitted by the Boards of Directors of the Federal Reserve banks of Boston, New York, Cleveland, St. Louis, Minneapolis, Kansas City and San Francisco.
Bron: Bloomberg.com

Ondertussen is de dollar ook naar $ 1.3917 per euro geschoten (van $ 1.3888 per euro een paar minuten geleden).
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:21:31 #199
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53280258
$ 1.3957

Gaat hard!

* DemonRage zit op F5 te rammen op Bloomberg.com
pi_53280364
Ja vind je het gek, een half procent lijkt me echt onverantwoord. Ik dacht dat het belangrijkste doel van de centrale banken was om de inflatie in toom te houden? Blijkbaar niet.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:26:00 #201
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53280447
Nieuws over de 'rate cut' op bloomberg.com

De dollar maakt nu grote schommelingen.
pi_53280540
Dus nu is diegene die 245000 put options op de ES50 inzette z'n 'doekoe' kwijt?...of...?
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:29:18 #203
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53280577
Is er dan al iets omgevallen?
pi_53280610
Er zijn dus ook partijen die dollars gaan kopen om paniek te voorkomen.....? Dacht dat het alleen bestond op de aandelenmarkten.
pi_53280661
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Er zijn dus ook partijen die dollars gaan kopen om paniek te voorkomen.....? Dacht dat het alleen bestond op de aandelenmarkten.
Dat doet die ene Council in de USA toch?
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:32:27 #206
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53280730
Ik kan niet meer op Bloomberg komen
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:33:25 #207
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53280770
1.3942 nu
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:34:09 #208
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53280796
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:32 schreef digitaLL het volgende:
Ik kan niet meer op Bloomberg komen
Sorry... ik zit een beetje veel op F5 te rammen daar.
pi_53280865
Bloomberg zegt EUR-USD 1.3953
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:35:43 #210
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53280868
1.3964 meldt wisselkoersen.nl, is dat 'live' of lopen ze daar achter?
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:35:48 #211
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53280871
1.3953 na m'n laatste refresh
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:35 schreef Grumpey het volgende:
1.3964 meldt wisselkoersen.nl, is dat 'live' of lopen ze daar achter?
Is dat niet het bied-bedrag?
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:36:08 #212
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53280885
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:34 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Sorry... ik zit een beetje veel op F5 te rammen daar.
Je zal vast de enige niet zijn, hij doet't weer gelukkig
pi_53280906
BIJNA!

EUR-USD 1.3973
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:36:45 #214
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53280909
1.3973

Bij 1.40 gaan er automatische deposits plaatsvinden bij sommige handelaren?
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:37:59 #215
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53280971
bijna nu
pi_53280994
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:36 schreef DemonRage het volgende:
1.3973
wat is een handige/prettige site om de koers te bekijken? ik doe nu die van rtlz, maar dat bevalt niet
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:39:18 #217
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53281017
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:38 schreef simmu het volgende:

[..]

wat is een handige/prettige site om de koers te bekijken? ik doe nu die van rtlz, maar dat bevalt niet
http://www.bloomberg.com
(op de indexpagina een stukje naar beneden scrollen en dan staat rechts een overzicht van currencies)
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:39:53 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53281042
Op naar de 1,40 !
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_53281046
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:36 schreef DemonRage het volgende:
1.3973

Bij 1.40 gaan er automatische deposits plaatsvinden bij sommige handelaren?
denk dat die drempel daar wel ligt ja
pi_53281066
Hij zakt weer eventjes: 1.3967
pi_53281094
Ook niet gek om te vermelden: USD-JPY 115.6650
pi_53281119
1.3961 ze weten ook niet wat ze willen
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:42:28 #223
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53281133
Volgens mij zijn ze ook hard bezig om de EUR-USD koers uit de buurt van $1.40 per euro te houden... bestwel een spannend gevecht nu.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:43:34 #224
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53281174
Sjezus, -0.5%. Ik had half-om-half verwacht dat de FED hardball zou spelen, en zou inzetten op 0%.

Japan, here we come!
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:43:46 #225
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53281181
en terug naar 1.3948
pi_53281232
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:43 schreef DemonRage het volgende:
en terug naar 1.3948
er zitten er een paar flink $$$ in te kopen
pi_53281273
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:43 schreef gronk het volgende:
Sjezus, -0.5%. Ik had half-om-half verwacht dat de FED hardball zou spelen, en zou inzetten op 0%.

Japan, here we come!
Sayonara Amelica!

Hij gaat weer langzaam omhoog ..
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:46:43 #228
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53281298
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:45 schreef DonGorgon het volgende:

[..]

't is een race tegen de dollar-dumpers.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:47:41 #229
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53281360
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:45 schreef DonGorgon het volgende:

[..]

Een grote denk ik, de FED in panic mode
pi_53281375
De high was 1,3980.
pi_53281383
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:46 schreef DemonRage het volgende:

[..]

't is een race tegen de dollar-dumpers.
... zou China.... ? Nee toch?
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:49:06 #232
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53281412
1.3963 alweer
pi_53281417
En 2 maanden geleden kwamen er nog berichten naar buiten dat waarschijnlijk de rente omhoog moest om de inflatie in bedwang te houden, die is zomaar als sneeuw voor de zon verdampt?
pi_53281453
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:49 schreef Basp1 het volgende:
En 2 maanden geleden kwamen er nog berichten naar buiten dat waarschijnlijk de rente omhoog moest om de inflatie in bedwang te houden, die is zomaar als sneeuw voor de zon verdampt?
Kredietcrisis is nog gevaarlijker blijkbaar.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:50:21 #235
pi_53281466
[dombo mode]
Leuk zo'n piekje in de grafiek. Hoe kan dat nou. Wat is nou een half procent rente?
[/dombo mode]
pi_53281502
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:49 schreef Grumpey het volgende:
1.3963 alweer
Zou toch wat zijn als je opeens iets van 3,610 ofzo zieet staan
pi_53281508
1.3975!
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:51:34 #238
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53281518
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:48 schreef DonGorgon het volgende:

[..]

... zou China.... ? Nee toch?
Denk dat de Chinezen er een beetje simpel van worden als ze telkens monopoly-geld moeten kopen om de wereldeconomie (en vooral die van Amerika) te redden.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:51:35 #239
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53281519
1.3975, de dollarkopers zijn bijna door hun voorraad heen misschien....
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:53:04 #240
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53281581
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:51 schreef DonGorgon het volgende:

[..]

Zou toch wat zijn als je opeens iets van 3,610 ofzo zieet staan
Dat nog niet, maar als de $ 1.40 per euro grens bereikt wordt, denk ik dat de dollar nog eens een trap na krijgt.
pi_53281630
1.3974 nu, toch nog ¾ dollar gestegen sinds het begin van de dag, niet?
Ich bin der Führer.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:55:06 #242
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53281669
De dollar index ruim beneden de 80 nu.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:55:08 #243
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53281671
1.3962, het is ze echt alles aangelegen om niet de 1.40 te passeren lijkt het wel.
pi_53281698
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:55 schreef digitaLL het volgende:
De dollar index zeer ruim beneden de 80 nu.
[afbeelding]
Wat houd dollar index in?
Ich bin der Führer.
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:55:46 #245
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53281708
1.3962

[sport-commentator mode]
En de verdediging komt weer even terug! Maar houdt hij stand?
[/sport-commentator mode]

-edit-

1.3966

[sport-commentator mode]
De aanvaller komt bij van de klap. Wat wordt zijn volgende actie?
[/sport-commentator mode]
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:58:49 #246
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53281837
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:55 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

Wat houd dollar index in?
quote:
The US Dollar Index (USDX) is a number that measures the value of a dollar relative to a base of 100. It is a geometric weighted average of a collection of foreign currencies relative to the dollar, namely Euro (EUR), Japanese Yen (JPY), British Pound (GBP), Canadian Dollar (CAD), Swedish Krona (SEK) and Swiss Franc (CHF).

It was started in March 1973, soon after the dismantling of the Bretton Woods system. At that time, the value of the dollar index is considered to be 100.000. As of now, in the summer of 2007, the dollar index was trading near the low eighties. This implies that the dollar is considerably weaker compared to other currencies in the collection than it was in 1973. This number is updated 24 hours a day, 7 days a week.
Wiki
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:01:45 #247
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53281954
Wie zitten er nog te F5'en op bloomberg.com?

Het nieuws van de renteverlaging was net op de radio btw.
pi_53281979
EUR-USD 1.3972 0.0104 0.75

* Xenwolfie doet zijn oren dicht voor dat schreeuwende wijf op CNBC.
Ich bin der Führer.
pi_53282028
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:01 schreef DemonRage het volgende:
Wie zitten er nog te F5'en op bloomberg.com?

Het nieuws van de renteverlaging was net op de radio btw.
sorryyy
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:03:58 #250
pi_53282070
1,3970-1,3978 volgens de telegraaf.
pi_53282098
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
1,3970-1,3978 volgens de telegraaf.
Die lopen achter. Is alweer 1,3968. Vraag me af hoelang het defensief dit nog kan volhouden...

Elke keer als ie richting de 1,3980 gaat, zakt ie weer ff ...
pi_53282135
EUR-USD 1.3968 0.0100 0.72

Verdediging probeert het opnieuw.
Ich bin der Führer.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:09:21 #253
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53282325
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
[b][u]De Dag dat de dollar viel[/u][/b]
Het topic om te speculeren over het einde van de dollar, de petrodollar en ons hele financiële systeem.
[img]http://www.gels.nl/wp-content/uploads/2006/07/dollar.jpg[/img]

De actuele stand van de euro vs dollar:
[img]http://81.4.69.234/Chart/LoadChartNew.cgi?Output=gif&X=580&Y=216&Chart=L&COTN=0BfEURUS&Type=1min[/img]

Koersverloop euro/dollar over 1 jaar:
[img]http://newsvote.bbc.co.uk/1/shared/fds/hi/business/market_data/currency/13/12/img/77+X_SEURUSD+bbc-big_thick-line+twelve_month.png[/img]

Als vergelijkingsmateriaal de koers yen/dollar:
[img]http://www.x-rates.com/d/USD/JPY/graph30.png[/img]

En vanwege het rumoer op de beurzen ook de stand van de AEX en Dow:

[img]http://www.beursplaza.com/grafieken_intraday.asp?index=AEX&height=225&width=275[/img]
[img]http://www.beursplaza.com/grafieken_intraday.asp?index=DOW&height=225&width=275[/img]

Eerdere topics:
[url=http://forum.fok.nl/topic/884383]De dag dat de dollar viel #01 : Gaat de VS failliet ?[/url]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1014573]De dag dat de dollar viel #02 : Groei Amerikaanse economie valt bijna stil[/url]
[url=http://forum.fok.nl/topic/1062020]De dag dat de dollar viel #03 : De Fed en ECB springen bij[/url]
http://forum.fok.nl/topic/1064387
http://forum.fok.nl/topic/1073893

En hier weer verder...

Inhoud van de openingspost van deze topic-reeks. (dit topic is al toegevoegd aan de historie)

1.3974 nu...
pi_53282396
De Bernanke put bestaat dus ook.
pi_53282435
Hij kruipt weer langzaam omhoog 1,3974 nu weer

* DonGorgon gaat ondertussen even poepen
pi_53282451
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:55 schreef digitaLL het volgende:
De dollar index ruim beneden de 80 nu.
[afbeelding]
kan je een duidelijke uitleg geven over het verschil (of gelijk zijn) van een 1.3975 koers tegen die 80 koers? hoe werkt dat? wat is afgezet tegen wat in beiden?
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:11:50 #257
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53282453
1.3974, en nu wil ik gewoon ineens 1.4150 zien ofzo
pi_53282491
Ziet er naar uit dat ie niet onder de 1.3970 komt... hij staat er nu al vrij lang op. Net wou die nog onder de 1.3970 komen.

EUR-USD 1.3976 0.0108 0.78
Ich bin der Führer.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:13:41 #259
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53282533
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:11 schreef Grumpey het volgende:
1.3974, en nu wil ik gewoon ineens 1.4150 zien ofzo
Het zien is misschien toch anders dan de gevolgen ervaren. Maar een beetje sensatie is nooit verkeerd

*popcorn*
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:14:00 #260
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53282549
ik denk dat we richting 1.3985 gaan, maar die 1.4000 gaan we niet redden, daarvoor zijn de tegenkrachten te groot. Echter, dat zal de rest van de week wel komen.
pi_53282614
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:11 schreef simmu het volgende:

[..]

kan je een duidelijke uitleg geven over het verschil (of gelijk zijn) van een 1.3975 koers tegen die 80 koers? hoe werkt dat? wat is afgezet tegen wat in beiden?
Die eerste is gewoon waarde euro / waarde dollar. Die andere is een indexcijfer, 1973 = 100. Waarbij 80 dus de waarde dollar / waarde mix van vandaag nog maar 0,80 keer waarde dollar / waarde mix uit 1973 is.
pi_53282619
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:11 schreef simmu het volgende:

[..]

Het geeft gewoon de relatieve sterkte van de dollar aan.
Als de euro stijgt tov de dollar kan het anders ook gewoon zijn dat de euro sterker wordt, niet dat de dollar zwakker wordt.

Goud naar boven de 725 dollar geknalt.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:16:26 #263
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53282661
Voor die laatste ¼-dollarcent vindt nogal wat getouwtrek plaats idd.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:15 schreef ItaloDancer het volgende:

Goud naar boven de 725 dollar geknalt.
Als de goudprijs in euro's ook stijgt dan wordt er goud gekocht... en 3x raden welke valuta daaraan uitgegeven wordt.
pi_53282681
Nog 56 minuten. (* Xenwolfie zet geluid uit op CNBC, wat een irritant wijf zeg...)

EUR-USD 1.3972 0.0104 0.75
Ich bin der Führer.
pi_53282688
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:14 schreef Grumpey het volgende:
ik denk dat we richting 1.3985 gaan, maar die 1.4000 gaan we niet redden, daarvoor zijn de tegenkrachten te groot. Echter, dat zal de rest van de week wel komen.
Mwah, straks gaan de Amerikanen naar huis en worden de Aziaten wakker. Denk je dat die dollars willen hebben?
pi_53282807
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:17 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Mwah, straks gaan de Amerikanen naar huis en worden de Aziaten wakker. Denk je dat die dollars willen hebben?
Reken maar dat die al wakker zijn hoor ....
pi_53282864
1.3977

en bloomberg.com loopt weer eens vast
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:21:00 #268
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53282869
Met dit nieuws in het verschiet denk ik dat ze nieteens naar bed zijn gegaan.
pi_53282886
Waarom is die Jappen munt (Yen) eigenlijk zo weinig waard?
Ich bin der Führer.
pi_53283187
EUR-USD 1.3969 0.0101 0.73

Ze doen erg hun best.
Ich bin der Führer.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:32:16 #271
176380 Hanenwurger
http://www.hanenwurger.org
pi_53283328
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:21 schreef Xenwolfie het volgende:
Volgens mij is het met de Jappen kwestie van nullen. Net als de lire (vroeger) tellen ze gewoon in tienduizendtallen
Wir tanzen Ado Hinkel, Benzino Napoloni, Wir tanzen Schiekelgrueber, Und tanzen mit Maitreya, Mit Totalitarismus, Und mit Demokratie, Wir tanzen mit Fascismus, Und roter Anarchie
Eins, zwei, drei, vier Kammerad, komm tanz mit mir!
pi_53283343
Dow Jones op 13.700 (+300). Alles is opgelost nietwaar perfect zo
pi_53283374
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:21 schreef Xenwolfie het volgende:
onder andere omdat de rente in japan al jaren bijna op 0% staat
pi_53283773
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:28 schreef Xenwolfie het volgende:
EUR-USD 1.3969 0.0101 0.73

Ze doen erg hun best.
ok, ik snap de eerste 5 cijfers, maar wat betekent de rest? (dus de 0.0101 en 0.73)?
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:44:00 #275
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53283803
0.0101 is de relatieve stand sinds de opening van de beurs
en 0.73 is de relatieve stand in procenten.
pi_53283916
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:44 schreef DemonRage het volgende:
0.0101 is de relatieve stand sinds de opening van de beurs
en 0.73 is de relatieve stand in procenten.
kan je dat ietsje verhelderen? is dat ten opzichte van 1?
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:47:57 #277
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53283939
quote:
Dollar Drops to Record Low Versus Euro as Fed Cuts Half Point

By Min Zeng

Sept. 18 (Bloomberg) -- The dollar fell to a record low against the euro after the Federal Reserve cut its benchmark interest rate by a half-percentage point to 4.75 percent, the first reduction since 2003.

The Dollar Index against six other major currencies sank to the lowest since September 1992 after the Fed cut its target rate for overnight loans between banks by the most since November 2002 amid concern that the worst housing slump in 16 years and increased borrowing costs for companies may threaten economic growth. Most analysts predicted only a quarter-point cut.

``Growth and interest-rate differentials are both turning against the dollar,'' said Samarjit Shankar, director of global strategy for the Global Markets group in Boston at Bank of New York Mellon. ``This confirms the dollar bears' view. We are easily running toward $1.4 now. Probably within a week.''

The dollar fell to $1.3962 per euro at 2:46 p.m. in New York, from $1.3867 yesterday and touched a record low of $1.3980. The dollar breached the previous record low of $1.3927 per euro set on Sept. 13. The yen fell 0.5 percent to 115.75 per dollar on speculation the rate cut will encourage investors to borrow in yen to finance risky bets known as carry trades.

The U.S. currency also fell to a 30-year low of 98.37 U.S. cents per Canadian dollar.

``Developments in financial markets since the Committee's last regular meeting have increased the uncertainty surrounding the economic outlook,'' the Federal Open Market Committee said in a statement after meeting today. The FOMC ``will act as needed to foster price stability and sustainable economic growth.''

Quarter-Point Anticipated

The median forecast in a Bloomberg News survey of 134 analysts was for a quarter-point cut. Only 23 economists forecast the Fed would lower the rate to 4.75 percent, while six expected no change.

The Fed's Board of Governors also lowered the rate on direct loans to banks by half a percentage point to 5.25 percent. The Fed had kept the benchmark overnight rate at 5.25 percent since June 2006.

``It's about the Fed's easing cycle,'' said Adam Boyton, a senior currency strategist in New York at Deutsche Bank AG, before the Fed decision. ``The Fed will cut the rate more than once, which paints a bearish picture for the dollar.''

Mortgage defaults by Americans with poor credit histories prompted the collapse of two hedge funds at Bear Stearns Cos. in June, triggering turmoil in the global debt markets and pushing up borrowing costs.

Fed Additions

The Fed added a total of $62 billion in temporary reserves through repurchase agreements, or repos, on Aug. 9 and 10, the most since September 2001, to ease a shortage of cash in money markets.

The central bank lowered its discount rate, or the cost of direct loans from the Fed, by 0.5 percentage point to 5.75 percent on Aug. 17, and cited the threat to economic growth. Just 10 days earlier, policy makers kept the target rate unchanged and maintained that inflation was the biggest danger to the economy.

The U.S. economy lost jobs for the first time in four years in August, fueling speculation the deepening housing recession and turmoil in credit markets are hurting the wider economy. Employers cut 4,000 workers last month, compared with a gain of 68,000 in July, the Labor Department said.
bron
pi_53284007
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:47 schreef simmu het volgende:

[..]

Gewoon hoeveel die vandaag gestegen is, en hoeveel in procenten gerekend
quote:
U.S. gold futures rose to a 28-year high in screen trade on Tuesday, after the Federal Reserve slashed the benchmark interest rate by a half-percentage point in a bid to boost the economy.

On the Globex electronic platform used by the New York Mercantile Exchange and its COMEX metals division, the December gold contract is up $8.50 or 1.2 percent at $732.30 an ounce. Just minutes earlier, it rallied to a high of $733.40.

That exceeded the previous high set on May 12, 2006, when the New York gold contract hit an $732 ounce, which marked the loftiest level since January 1980.

"Obviously this was a very substantial, aggressive move. I think it's bullish for gold. I think it has potential inflationary implications," said Bill O'Neill, partner of LOGIC Advisors in Upper Saddle River, New Jersey.
pi_53284040
ik en sangdrax hebben nu een discutabel puntje: in hoeverre is dit alles nu "marktwerking", en in hoeverre "ingrijpen van hogerhand", en wie regelt dat dan, als het wel "van hogerhand" is?
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:50:40 #280
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53284041
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:47 schreef simmu het volgende:

[..]

Ten opzichte van de openingsstand

EUR-USD 1.3971 0.0103 0.74

De dollar staat nu op $ 1.3971 per euro, dat is $ 0.0103 meer dan toen de beurs opende (toen stond de dollar op $ 1.3868) en dat is dus 0.74% meer dan de oude stand.
pi_53284045
Google Finance is ook best handig in dit verhaal .
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:51:12 #282
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_53284067
82 DOLLAR PER VAT!!!
http://olie.beurs.nl/

Dollar keilt in elkaar:
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_53284185
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:50 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Ten opzichte van de openingsstand

EUR-USD 1.3971 0.0103 0.74

De dollar staat nu op $ 1.3971 per euro, dat is $ 0.0103 meer dan toen de beurs opende (toen stond de dollar op $ 1.3868) en dat is dus 0.74% meer dan de oude stand.
dank je

maarruh: dollar+onrust fin. markt+olie=recessie toch?
pi_53284264
Dit alles zou welleens een flink sneeuwbal effect kunnen veroorzaken
pi_53284269
Schreeuwen ze ook zo op Bloomberg (verwijderd door UPC Digital...)?

Edit: flinke daling: EUR-USD 1.3964 0.0096 0.70
Ich bin der Führer.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:56:46 #286
127956 Robbiej
pi_53284295
Olieprijs is nu al $82,36 .... een kwartiertje geleden stond ie op 81.76
pi_53284328
1.3964
Niet te voorbarig ramptoeristjes .
pi_53284458
Dingelgelingeling nu in de USA, en de beurs is flink omhoog.
Ich bin der Führer.
pi_53284523
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:57 schreef PietjePuk007 het volgende:
1.3964
Niet te voorbarig ramptoeristjes .
Wacht maar tot die yanks gaan slapen.
Vrijemarkteconomie, uh-huh
pi_53284613
Dow Jones sluit op day-high, 13739 +336 +2,5%
De Transport index gaat met 4% omhoog en de Retail zelfs met 5%.
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:07:46 #291
127956 Robbiej
pi_53284704
is dat goed of slecht als je wilt dat de dollar boven de 1.40 komt?
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:08:45 #292
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53284755
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:07 schreef Robbiej het volgende:
is dat goed of slecht als je wilt dat de dollar boven de 1.40 komt?
Dat is bestwel "anti-Amerika", met hun kapitalisme.
pi_53284767
Slecht.
pi_53284844
De 1,4000 gaan we vandaag niet meer meemaken. Dollar lijkt redelijk stabiel op het moment.
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:11:27 #295
127956 Robbiej
pi_53284850
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:08 schreef DemonRage het volgende:

[..]

Dat is bestwel "anti-Amerika", met hun kapitalisme.
grootverbruikers... op = op

stuur al die olie maar naar Nederland
pi_53284878
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:05 schreef ItaloDancer het volgende:
Dow Jones sluit op day-high, 13739 +336 +2,5%
De Transport index gaat met 4% omhoog en de Retail zelfs met 5%.
ikke weer
kan je dat toelichten?
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:12:13 #297
127956 Robbiej
pi_53284880
staat ie nu op 1.3865 of zie ik dat fout?
pi_53284933
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:12 schreef Robbiej het volgende:
EUR-USD 1.3972 0.0105 0.76
Ich bin der Führer.
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:13:47 #299
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53284941
1.3972 geloof ik
pi_53284945
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:12 schreef Robbiej het volgende:
1.3972, zie bloomberg.com
pi_53285086
Dow 13,835.00 332.00 2.46
S&P 500 1,532.80 43.00 2.89
NASDAQ 2,059.50 53.50 2.67

Flinke ^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: