Ja, dit is gewoon officieel. Maar zou je onserieus een miljard in de waag stellen voor een onrealistisch grote beurskrach?quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:38 schreef IkWilbert het volgende:
ook iets van gehoord maar is het nu serieus dan?
Als je iets meer in details naar de put-opties op 11/09 kijkt valt het allemaal wel mee:quote:Op dinsdag 4 september 2007 09:27 schreef pberends het volgende:
RTLZ Video: Omvangrijke speculatie op beurskrach
Vreemd filmpje van gister. Een nog onbekende partij heeft 250.000 put-opties gezet op een koersdaling van wel 33% voor 21 september 2007 (!). De beurzen moeten dus op zijn minst 33% dalen om deze deal van een miljard winstgevend te laten zijn. Het doet denken aan de put-opties voor 11 september, alsof er voorkennis in het spel was. Ze worden ook wel de Osama-trades genoemd...
Iemand een artikel erover?
Er zitten 100 keer zoveel stukken onder de opties als er opties zelf verkocht zijn. Het kan dus zeker wel om een omvangrijke transactie gaan.quote:Op dinsdag 4 september 2007 11:52 schreef Drugshond het volgende:
Hoe raar het ook klinkt.... maar 1 miljard is peanuts.
Zeker in de financiële wereld.
Het is de schrijver van de optie die het risico op zich genomen heeft, niet de verkoper. Opties kunnen namelijk ook nog gewoon verhandeld worden. Overigens vraag ik me af of het wel zo'n groot risico is, ik denk niet dat er een beurskrach komt, anders zouden deze optie niet geschreven zijn.quote:Op dinsdag 4 september 2007 10:50 schreef gtotep het volgende:
Wie heeft dat miljard gekregen en daarmee het risiko op zich genomen.
deze persoon speculeert op daling van 30%.quote:Op dinsdag 4 september 2007 12:05 schreef PietjePuk007 het volgende:
Zag het gister op RtlZ. De beursreporter gaf nog de optie dat het misschien puur afdekken van risico's was van een hedgefund. Verhaal over een aantal keer standaarddeviatie
.
Stel dat Amerika Iran gaat aanvallen, Iran reageert nucleair en de beurs ploft in elkaar (stel 50%). Hoeveel winnen ze er dan aan? Wie doet mij het rekensommetje voor?
Nee, hoor. Denk maar aan een beurs waarop men opties verhandeld. Ik heb een optie die niet door mij geschreven is, maar ik zie er geen brood meer in dus ik verkoop hem aan iemand anders. Op dat moment ben ik verkoper van de optie maar geen schrijver van de optie. De schrijver van de optie is degene die de optiepremie opstrijkt, en de plicht op zich neemt stukken te kopen of te verkopen als degene die de optie in bezit heeft dat wil. De verkoper van een optie kan dus de schrijver zijn, maar is dat niet perse.quote:Op dinsdag 4 september 2007 17:52 schreef gtotep het volgende:
Voor uw informatie: de verkoper is de schrijver.
alleen andere benaming.
WAT U SCHRIJFT KLOPT.quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:22 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nee, hoor. Denk maar aan een beurs waarop men opties verhandeld. Ik heb een optie die niet door mij geschreven is, maar ik zie er geen brood meer in dus ik verkoop hem aan iemand anders. Op dat moment ben ik verkoper van de optie maar geen schrijver van de optie. De schrijver van de optie is degene die de optiepremie opstrijkt, en de plicht op zich neemt stukken te kopen of te verkopen als degene die de optie in bezit heeft dat wil. De verkoper van een optie kan dus de schrijver zijn, maar is dat niet perse.
uhm, ik ben in het proces van beurstaal leren, kan je dit vertalen naar nederlands?quote:Op dinsdag 4 september 2007 18:01 schreef gtotep het volgende:
[..]
deze persoon speculeert op daling van 30%.
dus in geval van aex zou dat zijn: 520punten -30%=156punten er af.
Op afloopdag heeft 1 optie een waarde van 100euro voor elke punt lager dan (520-156)=364punten.
En dat keer 250.000.
Bij aex van 304 op afloopdatum zou dat dus zijn 60 keer 100 keer 250.000= 1,5 mld euro.
maar het is op de eurostocx 50, dus hele andere getallen.
quote:simmu - dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:04
speciaal voor de complottheoriefans:
http://www.financialnews-us.com/?page=ushome&contentid=2448565379
http://zapruder.nl/portal/artikel/daar_komt_de_beurskrach/nujij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |