daar dacht ik ook aan. Want dr mondje stond helemaal scheef en ze kwijlde.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:08 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Het zou ook nog een epileptische aanval kunnen zijn. Had onze (zeer oude: 22 jaar!) kat ook last van.
Maar ik ben geen dierenarts... Laten we er het beste van hopen.
Het was ook kei eng. Ik was helemaal in paniek en ben maar gelijk naar de DA gegaan. Ze was helemaal slap enzoquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:30 schreef Bluezz het volgende:
Jeetje zeg, lijkt me vreselijk om je kat zo te zien
* Duimt dat het goed afloopt
neuj. Poekie lag stijf op de grond raar met haar poten te kronkelen. En keihard te mauwen. Toen ik haar neerzetten om haar te laten lopen, flikkerde ze zo weer op haar zijquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:44 schreef Ingetje79 het volgende:
Idd, als ze gister nog een vogel heeft gepakt, was ze toen niet blind.
Als ze dat nu wel is, llijkt een hersenbloeding/infarct toch het meest voor de hand liggend.
Als er verder geen verlammingsverschijnselen zijn, went Poek daar wel aan.
Kon ze nog wel goed bewegen en op haar pootjes staan toen je haar bracht?
Gister was ie toch ook nog gezondquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:37 schreef Qwea het volgende:
ooh ja, en ze hebben het idee dat poekie nu blind is
Gisteren had ze nog een vogel gevangen, dus gisteren was ze dan niet blind. Toch?
Thnx Ingetje79![]()
euwh. Kutquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:31 schreef Bluezz het volgende:
Als het een hersenbloeding of zo is geweest dan moet je gewoon wachten óf- en welke functies zich spontaan gaan herstellen.. dat kan je niet vooraf testen.
Bij mensen wachten ze ook altijd eerst 24/48 uur af....
Mja dat weet ik wel, maar makkelijk is het niet.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:08 schreef Ticootje het volgende:
Ja, ach het is zo triest. Maar ook katten worden gewoon oud. Op een gegeven moment zijn ze echt op.... Zolang poekie geen pijn heeft kunnen ze proberen te testen wat er nu aan de hand is, maar ik denk toch dat je je moet voorbereiden op het ergste.
Nee, dat is het rotte van huisdieren hebben. De meeste overleef je.... Dus afscheid nemen hoort erbij...quote:Op woensdag 12 september 2007 09:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mja dat weet ik wel, maar makkelijk is het niet.
quote:Op woensdag 12 september 2007 09:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat kan je verdrietig zijn om zo'n stom beest he?![]()
Ja maar ik snap niet. Stel nou dat poes voorlopig zo neurologisch blijft... ze willen niet eerder tests doen dan dat het neurologische weg is. Hoe komen ze er dan ooit achter wat het is?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:43 schreef Ticootje het volgende:
Misschien dus toch een verlamming....
Ach het is zo zielig...
Wij hebben vorig jaar een soort ramp gehad met een kitten en een hond. Hond was humeurig en beet de kat dood. Ik was meteen 2 dieren armer.quote:
ik ben idd geen reet wijzer dan gisterenquote:Op woensdag 12 september 2007 16:46 schreef Ingetje79 het volgende:
Bah hoor....je weet dus in principe nog niets meer.
Weet je ook of Poekie haar urine laat lopen?
neequote:Op woensdag 12 september 2007 16:48 schreef Ticootje het volgende:
Mag je wel langs vandaag???
Wat is er met die hond gebeurd dan?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:45 schreef Ticootje het volgende:
Wij hebben vorig jaar een soort ramp gehad met een kitten en een hond. Hond was humeurig en beet de kat dood. Ik was meteen 2 dieren armer.
Daar ben ik ook best wel verdrietig om geweest hoor. Trouwens elk afscheid van een dier vind ik heel moeilijk.
nee mag over een half u bellenquote:Op woensdag 12 september 2007 18:34 schreef ymme het volgende:
Weet je al meer? Of nog steeds niets?
Poekie heeft een poos geleden toen we haar dik 2 weken kwijt waren een ongeluk gehad met een auto. Ze was er ernstig aan toe en haar oog is toen geamputeerdquote:Op woensdag 12 september 2007 18:41 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Wat is er met die hond gebeurd dan?
@qwea, rottig.. ik zag wat foto's van poekie, wat heeft ze aan dat ene oogje?
nee. Ze hebben het bij de dierenarts telkens over neurologisch. Daar bedoelen ze mee dat ze nog steeds heel vreemd rondjes loopt te draaien. IPV recht toe rechtaan gaat ze telkens cirkeltjes doen.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:49 schreef heaven7 het volgende:
Jeetje wat zieligVeel sterkte!
Ik snap je neurologisch/neurotisch niet helemaal, bedoel je nou in alle gevallen dat je het zei neurotisch?
Ja idd. 2 volle weken hebben we lopen zoeken en we dachten dat ze dood was. Tot iemand ons vertelde dat een kat die op Poek leek bij de DA was binnengebracht. Gevolg van het auto ongeluk ; 1 oog kwijt, 1 kaak kwijt een beugeltje voor altijd achter in de bovenkaken en een scheef koppiequote:Op woensdag 12 september 2007 18:46 schreef Bluezz het volgende:
Jezus![]()
Dat is dus weer een reden te meer om katten lekker binnen te houden.
Kat van mijn moeder deed dat ook, hij werd een keer wakker uit een slaapje en kon alleen nog maar rondjes lopen. Wilde dat ook, knalde overal tegenaan en kon niet uit zichzelf stoppen daarmeequote:Op woensdag 12 september 2007 18:59 schreef Qwea het volgende:
nee. Ze hebben het bij de dierenarts telkens over neurologisch. Daar bedoelen ze mee dat ze nog steeds heel vreemd rondjes loopt te draaien. IPV recht toe rechtaan gaat ze telkens cirkeltjes doen.
Zo ontzettend zielig. Ik ben benieuwd ( niet dat het er toe doet hoor) maar wat dit "grapje" gaat kosten. Belangrijkste is dat ze het overleeft... al zie ik het somber inquote:Op woensdag 12 september 2007 19:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Kat van mijn moeder deed dat ook, hij werd een keer wakker uit een slaapje en kon alleen nog maar rondjes lopen. Wilde dat ook, knalde overal tegenaan en kon niet uit zichzelf stoppen daarmee
thnx Yvquote:Op woensdag 12 september 2007 19:30 schreef yvonne het volgende:
Sterkte Qwea, wat een klote gebeurtenis
quote:Op woensdag 12 september 2007 19:47 schreef yvonne het volgende:
Q, ik begrijp dat je je kat graag wilt zien, de dierenarts raadt dat af, stress, vreugde weetikveel, kan weer zo'n aanval triggeren.
Maar een dierenarts omgeving is toch zeker zo stressvol, geur, geluid is daar echt niet weg te filteren.
Overleg dat eens met de arts?
Stel, en dat hopen we met z'n allen hier van niet, dat het slecht afloopt, heb je poekie iig nog even gezien.
quote:Op woensdag 12 september 2007 20:19 schreef Bluezz het volgende:
Ondanks alle ellende van toen en nu, is dit wel een GEWELDIGE foto![]()
Nope, nog niet weer staan. Ik ga om 09:0 weer bellen. Al denk ik niet dat er nog ander nieuws isquote:Op woensdag 12 september 2007 23:21 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat een droppie![]()
Maar nog geen nieuws dus? DAt ze niets laat lopen is wel een teken dat ze niet verlamd is (toch?)
Kan ze al weer op haar pootjes staan?
Trust me, I will. Iig elke dag een Updatequote:
Het enige waar ze altijd in lag was of in mn kinderwagen waar altijd mn poppen inzaten ( toen was ik een opdonder van 2/3 ofzoquote:Op donderdag 13 september 2007 19:43 schreef phluphy het volgende:
Wat een nare geschiedenis, maar wat een ontzettend lieve en dappere poes!![]()
Het ziet er misschien wat zielig uit, zo'n poes in een bench, die niet kan rondlopen, vogeltjes vangen en d'r eigen gang gaan, maar ze is in elk geval in een bekende en vertrouwde omgeving met mensen om zich heen die goed voor d'r zorgen. Een hele winst ten opzichte van het verblijf bij de dierenarts!![]()
Waarmee ik eigenlijk wil zeggen: ook al komt het misschien niet meer helemaal goed, ze heeft in elk geval de best mogelijke omstandigheden gehad. En dat is toch een fijne gedachte.![]()
Misschien zou je nog iets bekends uit een mandje waar ze vroeger in sliep (?) of een dekentje waar ze vaak op lag, in de bench kunnen leggen? Als het vies mocht worden, kun je het toch wassen? Lijkt me voor de poes fijner dan zo'n onderlegger.
Beterschap!![]()
Och...quote:Op donderdag 13 september 2007 14:12 schreef yvonne het volgende:
Moeilijke keuze Q, toen het ons overkwam ( oude kat, hersenbloeding) gaf de arts de raad de kat mee te nemen naar huis en kijken wat de kat zélf aangaf. En het was een dweil hoor, niks bewoog meer, maar goed, lang verhaal kort houden, de kat zelf had totaal nog geen zin om het op te geven en liep binnen een week, niet meer zo trefzeker als voorheen, maar liep, en liep op zijn manier toch nog de baas uit te hangen, wilde zelfs weer de terrorkat buiten uit gaan hangen. En op deze manier toch nog een jaar een katwaardig bestaan gehad.
Ik zeg niet dat dat met Poekie ook zo gaat, maar mee naar huis nemen en zélf kijken hoe een en ander gaat en hoe je kat zélf reageert lijkt me best wel een optie, toch?
Ik denk het niet eigenlijk. Mn moeder vroeg zich dat ook al afquote:Op donderdag 13 september 2007 23:15 schreef uniekhoorn het volgende:
Owww.... denk je dat ze pijn heeft?
Zo te zien op de foto niet maar wat denk je zelf? Nou ja dan ben ik maar een monster maar dan kan je Poekie beter een spuitje geven.
Ik hoop dat ze opknapt, tis een mooi en een dapper beestje zo te zien
Ja voorpoten wel. Mn ma vermoed ook dat het iets met dr ruggenwervels is. Ik aaide poes gisteren over haar rugje, en mevrouw komt in de benen (ook de achter poten!) en maakt dr rug bolquote:Op donderdag 13 september 2007 23:23 schreef Ingetje79 het volgende:
Lief filmpje![]()
Ze kan haar voorpootjes dus nog wel gebruiken?
De kat van een vriendin is 2 weken verlamd geweest aan de achterkant, liet alles lopen enzo.
Bleek dat ze door een andere kat in het ruggemerg was gebeten en dat het was gaan ontsteken (net boven de staart) Poezz heeft toen 2 weken lang acupunctuur gehad van de DA, moest ze eerst dagelijks en later om de dag heen om naaldjes te laten zetten.
Maar ze loopt weer als een grote en is weer helemaal de oude![]()
Jup, precies als ons verhaal!quote:Op vrijdag 14 september 2007 08:10 schreef NorthernStar het volgende:
Lijkt wel wat op de oude kat van mijn ouders.Die deed op een ochtend heel raar, probeerde te staan maar viel telkens om, achterlijfje slap, gek met de kop schudden enzo. Naar de DA, had ie waarschijnlijk een klein herseninfarct. Ook weer terug naar huis om even aan te kijken hoe het zou ontwikkelen. Langzaam weer opgeknapt, het evenwicht duurde het langst (liep scheef, steeds de neiging om van dingen af te vallen) maar ook dat is weer helemaal goedgekomen. Was ook een oudje maar heeft daarna nog een paar jaar geleefd en achter kikkers aangezeten.
Je weet het nooit. Hoop voor je dat poekie weer bijtrekt.
Duid er helaas toch op dat dit haar pijn doet, ( met het gegeven dat ze er voor de rest zo goed als direct doorheen zakt )quote:Op vrijdag 14 september 2007 07:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja voorpoten wel. Mn ma vermoed ook dat het iets met dr ruggenwervels is. Ik aaide poes gisteren over haar rugje, en mevrouw komt in de benen (ook de achter poten!) en maakt dr rug bol
Mja meestal wel. IMHO best logisch, want ze verveeld zich natuulk de tering. Dan zou ik ook gaan slapen. Ik zal als ze strax wakker is (denk met een uurtje wel) poes eens lekker kroelenquote:Op vrijdag 14 september 2007 17:40 schreef Bluezz het volgende:
Neeeeee gewoon doen!!!
Blij voor je dat het al weer 'zover' is.
Slaapt ze veel?
vind ik een beetje eng. Waarom weet ik niet maar ik ben denk bang dat ik dr pijn doen ofzoquote:Op vrijdag 14 september 2007 18:39 schreef Ingetje79 het volgende:
Gewoon ff lekker op schoot nemen, lekker tegen je aan![]()
Ik moet sowieso a.s donderdag om 16:15 terug komen met Poekie. Ik ga zeker weten wel even vragen waarom als ze in hemelsnaam geen tests hebben gedaan.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:54 schreef Ingetje79 het volgende:
Ja, kan ik me wel voorstellen. Het is nu allemaal nog zo pril en stel dat het idd iets is in het ruggemerg wat nu voorzichtig begint te helen. Als het zo goed door blijft gaan, ga je dan nog terug naar de DA om te laten onderzoeken wat het is geweest?
Wat ze heeft meegemaakt is enorm ingrijpend en ook nog eens supervermoeiend, ze zal een hoop veerkracht en energie kwijt zijn.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:17 schreef Qwea het volgende:ik heb Poekie in slaap gekroelt! Ze was wakker, dus ik ben maar even in de bench gekropen en heb dr gekroelt, toen ging ze dr hoofd in dr staart en pootjes begraven en snurken
Ja oke, maar ze mag absoluut niet lopen he. Altijd niet los. Kei kleine stapjes is geen probleem maar ze mag van de DA dus geen dingen doen die ze niet aan kan. Vandaar die bench.quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:07 schreef yvonne het volgende:
[..]
Wat ze heeft meegemaakt is enorm ingrijpend en ook nog eens supervermoeiend, ze zal een hoop veerkracht en energie kwijt zijn.
Dus neem je kat op schoot, doe de bekende dingen!
Misschien ben ik een zeikerd, maar stel in het geval hersenbloeding/beroerte moet de kat zich opnieuw definiëren, klinkt raar, en een bench zou nou juist kunnen beperken.
Dus doe zoveel mogelijk de dingen die voor de kat herkenbaar zijn.
Ja ze is even bij MM op schoot geweest want mevrouw had heel dr bench onder gepiest. Haar dekentje, onderlegger en het laminaatquote:Op vrijdag 14 september 2007 22:18 schreef Ingetje79 het volgende:
En? Is Poekie er al uit geweest? En hoe gaat het nu?
quote:Op zaterdag 15 september 2007 09:19 schreef Ingetje79 het volgende:
Goed teken! Gewoon lekker verwennen![]()
mja kan ze wel, maar ze blijft toch niet zittenquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:12 schreef deedeetee het volgende:
Hahaha wat een kleine dondersteenKan ze niet ff gezellig bij je op de bank zitten ofzo
Mauwt ze niet gewoon omdat ze bij d'r bak wil? Niet er uit mogen is 1 ding, je behoeften niet op een nette manier kunnen doen is voor een kat heel vervelend. Succes iig, het lijkt de goede kant op te gaanquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
mja kan ze wel, maar ze blijft toch niet zittengisteren en vanmorgen wilde ze er ook al telkens af. Ze heeft het opgegeven en slaapt.
Die trut moest plassen dus wat doet ze? Ze gaat met dr reet tegen de deur aanstaan en pist zo op het laminaat. Ze zal wel denken ik pis niet in mn bench
Mn pa en ik vroegen ons al af waar de neuk dat "water" toch elke x vandaan kwam.
Goeie!quote:Op zondag 16 september 2007 09:46 schreef Qwea het volgende:
Nou Barbaaf dat zou kunnen, maar ze mauwde net ook moord en brand terwijl ze een uur geleden al dr behoeftes heeft gedaan. Die gekke kat krabt als ze heeft gepoept, dus de keutels lagen voor de deur
MikeyMo bedacht dat je een zijkant van de bench zou kunnen vullen met kattenbakvulling en dat op een stuk karton leggen. Dan hoeft ze ook geen rand over te klimmen.
nou ik heb pillen meegekregen van de DA, die heb ik eens online opgezocht en het blijkt dat ze daar veel van gaat vreten. Ze vrat vroeger wel veel, maar zoveel niet. Ik heb nog voor 2 dagen pillen dus ik neem aan dat het daarna minder wordt. Overigens mocht ik haar gewoon voeren van de DA als ze honger had.quote:Op zondag 16 september 2007 10:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Goeie!
Ik nam in noodgevalleen een oud dienblad als bak, heb je toch iets.
Oh en met dat vele eten,
at ze vroeger ook zoveel?
Anders kan het zijn, en ik zeg niet dat het zo is, maar het overwegen waard, dat de attaque haar geheugen heeft aangetast, ze vergeet ahw dat ze gegeten heeft en piept weer om eten.
Oftwel, goed kijken en pas op dat je niet overvoerd
ja gemaaktquote:Op zondag 16 september 2007 19:18 schreef Cat22 het volgende:
Go Poekie!
Ik denk dat de poekster de goede kant opgaat. En blijkbaar voelt mevrouw zich al zo goed dat ze zich al druk maakt om een vieze slaapplek. Een teken van genzing, lijkt mij. Had je nou al een provisorische kattebak in de bench gemaakt? Want anders lijkt me dat wel een goed plan.
En, zoals de anderen zeggen, regelmatig kroelen, op schoot nemen en knuffelen.
Als ze een hersenbloeding heeft gehad, kun je in de rug niks beschadigen hoor als je haar opppakt, hoef je niet bang voor te zijn.
Houd ons op de hoogte!
Het verbaasde me dat ze wilde blijven liggen. Normaal moet ze niet zoveel van Mikey hebbenquote:Op zondag 16 september 2007 20:42 schreef Ingetje79 het volgende:
Wat kijkt MM gelukkig zeg...wat een mega-smile!![]()
Lekker dat Poekie ff fijn op schoot ligt.![]()
Ja, dat voelt ze aan. Want als ze het niet zou aanvoelen zou ze ook niet helemaal van achter uit de bench naar voren lopen om door de bench deur op het laminaat te zeikenquote:Op zondag 16 september 2007 20:52 schreef Ingetje79 het volgende:
Ze laat alles niet zomaar meer lopen, maar voelt zelf aan wanneer ze haar behoeften moet doen?
Want dan zal ze die home made kattenbak vast en zeker waarderen!
Zindelijk kattenbeest dusquote:Op zondag 16 september 2007 21:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat voelt ze aan. Want als ze het niet zou aanvoelen zou ze ook niet helemaal van achter uit de bench naar voren lopen om door de bench deur op het laminaat te zeiken
quote:Op maandag 17 september 2007 13:41 schreef Qwea het volgende:
Nou ze gaat op de kattenbak, en ook weer niet. De drollen lagen in de bak, voor de bench deur had ik zeil gelegd, wat doet ze? Gaat ze pissen aan de zijkant waar geen zeil ligt
nou er zijn dus helemaal geen tests gedaan. A.s Donderdag moet ze heen, en dan wil ik eigk wel eens weten waarom er in godsnaam geen test zijn gedaan. Ik heb duidelijk gezegd dat het me geen reet boeide of nu 100 of 300 euro kwijt was, maar dat ik wou weten wat het was en of ze beter zou worden.quote:Op maandag 17 september 2007 14:02 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Ondeugend kattebeest.
Blijkbaar weet ze precies waar ze wel en niet wil plassen. Het zou fijn zijn als dat ook met jouw ideeën voor hygiëne overeen zou komen.![]()
Succes met de eerste loopoefeningen!
Ben je nog meer te weten gekomen over tests die al dan niet gedaan zijn?
tegen de muur is niet bestquote:Op maandag 17 september 2007 14:25 schreef Cat22 het volgende:
*Cat22 wacht op verslag van plaspogingen voorbij de bench of tegen muur*![]()
Misschien kan je dat komende donderdag nog eens benadrukken.quote:Op maandag 17 september 2007 14:14 schreef Qwea het volgende:
Ik heb duidelijk gezegd dat het me geen reet boeide of nu 100 of 300 euro kwijt was, maar dat ik wou weten wat het was en of ze beter zou worden.
Dat zal ik ook zeker doen. En het klinkt misschien kei-stom - en het is ook kei stom maar sue me- ik ben zelf voor mn migraine naar een paragnoste geweest. Niemand kreeg mn nekpijn en schouderpijn + dagelijks hoofdpijn weg, en zij wel. Ik heb het al dik 3 weken niet meer.quote:Op maandag 17 september 2007 15:32 schreef kasper het volgende:
[..]
Misschien kan je dat komende donderdag nog eens benadrukken.
Dat die DA het niet in z'n hoofd haalt om te denken: "ach dat beestje is al zo oud, laat die tests maar zitten".
Ik wil nog even opmerken dat je Poekie kei-goed verzorgd!![]()
Eigenwijze poezenbeestenquote:Op maandag 17 september 2007 21:58 schreef Qwea het volgende:
Stomme Poes. Zet ik haar uit de bench, hopt ze er weer in
Gewéldige poes, die Poekiequote:Op maandag 17 september 2007 21:58 schreef Qwea het volgende:
Wat zij zegt!quote:Op maandag 17 september 2007 22:02 schreef Bluezz het volgende:
Poek, eigen willetjes roeleren
Ze geeft dus eigenlijk heel goed aan wat ze zelf wil en (al) kan.
Observeren zou ik zeggen en erin meegaan
Lekker eigenwijs dusquote:Op maandag 17 september 2007 21:58 schreef Qwea het volgende:
Als daar buiten plassen en schijten bij hoort of gewoon volledig op de kattenbak juich ik dat van harte toequote:Op dinsdag 18 september 2007 07:59 schreef senesta het volgende:
Ah gos qwea, dat koppie![]()
Ze wil duidelijk dolgraag haar gangetje weer gewoon gaan.
Mama heeft het eraf geslooptquote:Op dinsdag 18 september 2007 08:09 schreef Cat22 het volgende:
Gaat goed met Poekie! Leuk om de vooruitgang te zien, als dit de komende dagen doorzet zou het best zo kunnen zijn dat jij binnenkort je ouwe Poek weer terughebt.
En als ze stoel en bench zo goed weet te vinden, dan denk ik ook niet dat ze blind is hoor. Dat ze zelf in de bench terugging komt misschien omdat dit de laatste dagen haar veilige plekje is geweest.
Enne... geen plastic tegen de muur geplakt zie ik?![]()
Ah gos, als ze te snel wil lukt het nog niet helemaal he?quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:10 schreef Qwea het volgende:
Poekie moet voorzichtig doen! Ik ging eten neerzetten, komt ze aangewankelt,flikkert ze over dr eigen en koprolt ze. Vervolgens jumpt ze op de stoel, wil ik haar pakken, jumpt ze eraf, terug dr bench in en flikkert ze weer in die bench
Donderdag lieverd,donderdag moet ik pas heenquote:Op dinsdag 18 september 2007 21:17 schreef senesta het volgende:
[..]
Ah gos, als ze te snel wil lukt het nog niet helemaal he?
Gaan ze nog testen doen, Qwea?
Sorry, had ik wel gelezenquote:Op dinsdag 18 september 2007 21:22 schreef Qwea het volgende:
[..]
Donderdag lieverd,donderdag moet ik pas heenDus ik weet niet, ff afwachten nog tot donderdag
Komt dat door zwakte in de pootjes of door een evenwichtsprobleem?quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:10 schreef Qwea het volgende:
Poekie moet voorzichtig doen! Ik ging eten neerzetten, komt ze aangewankelt,flikkert ze over dr eigen en koprolt ze. Vervolgens jumpt ze op de stoel, wil ik haar pakken, jumpt ze eraf, terug dr bench in en flikkert ze weer in die bench
quote:
Ik denk beide. Want als ze enkel een zwakke poot/pootjes zou hebben, dan zou ze niet waggelen en telkens omkieperen.quote:Op woensdag 19 september 2007 16:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Komt dat door zwakte in de pootjes of door een evenwichtsprobleem?
Wat Kasper zegt, het ziet er uit of ze zich hiermee steunt ahw.quote:Op woensdag 19 september 2007 16:52 schreef Qwea het volgende:
Die domme kat liep net uit de bench, wilde op de stoel jumpen en knalde met dr hoofd tegen mn tas die op de stoel stondzachtjes hoor, maar toch
Ja ik ook. Als ze me wegstuurd met "Ja het gaat goed" zoek ik (alweer) een andere D.Aquote:Op woensdag 19 september 2007 19:47 schreef Katinkat het volgende:
Ben benieuwd of de dierenarts nog nieuws heeft morgen.
Veel wijst erop ja. Maar stel nou dat het dat niet is. En dan? Een hersenbloeding kan toch geconstateerd worden? Hetzij door een scan/foto/bloedprikken ect ect ?quote:Op woensdag 19 september 2007 20:02 schreef Lienekien het volgende:
Ik wens je poek een goed herstel toe.
Maar ik vraag me al een tijdje af waarom je denkt dat je dierenarts zijn werk slecht doet? Veel wijst toch in de richting van een hersenbloeding en daar kan een gewone dierenarts volgens mij verder weinig aan onderzoeken.
Ja, dat snap ik. Maar ik denk dat een gewone dierenarts niet de apparatuur heeft om de hersenbloeding te constateren. Dierenartsen hebben meestal alleen röntgen en soms ook echo, en die laten een hersenbloeding niet zien.quote:Op woensdag 19 september 2007 20:07 schreef Qwea het volgende:
[..]
Veel wijst erop ja. Maar stel nou dat het dat niet is. En dan? Een hersenbloeding kan toch geconstateerd worden? Hetzij door een scan/foto/bloedprikken ect ect ?
Waarom doet ze die dan niet? Ik heb liever dat ze een foto maakt oid zodat ik weet wat mn kat mankeert en dat ik 50 euro duurder uit ben, dan dat ik 50 euro goedkoper uit ben en het allemaal maar gis werk is.
Snap je?
Dan moet ze me door verwijzenquote:Op woensdag 19 september 2007 20:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar ik denk dat een gewone dierenarts niet de apparatuur heeft om de hersenbloeding te constateren. Dierenartsen hebben meestal alleen röntgen en soms ook echo, en die laten een hersenbloeding niet zien.
Ik denk trouwens ook dat het voor de behandeling heel weinig verschil maakt.
ja maar ik heb een beetje het idee dat de dierenarts doet wat goedkoper is voor mijn portemonneequote:Op woensdag 19 september 2007 20:09 schreef Bluezz het volgende:
Ik denk dat je er niet steeds zo'n prijskaartje aan moet hangen.
Als je deze DA niet goed vind, is een 2nd opinion beter op zijn plaats dan het alleen maar over geld te hebben.
Poek gaat trouwens heeeeeel langzaam vooruit toch?
Koester gewoon die momenten
Willen is één, of het ook kan, is twee. Ik heb niet de bedoeling om je te ontmoedigen, maar ik denk dat het voor Poekie niet veel oplevert als je haar naar Utrecht zou brengen en daar honderden euro's uitgeeft aan een scan die niks nieuws oplevert.quote:Op woensdag 19 september 2007 20:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan moet ze me door verwijzenWant ze kan wel gissen, maar strax is het heel iets anders.
En ja, ik ben een zeikerd
Maar als ik iets mankeer wil ik ook 100% precies weten wat. En dat wil ik ook graag met mn dieren
Mja misschien heb je ook wel gelijk en ben ik gewoon aan het zeikenquote:Op woensdag 19 september 2007 20:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Willen is één, of het ook kan, is twee. Ik heb niet de bedoeling om je te ontmoedigen, maar ik denk dat het voor Poekie niet veel oplevert als je haar naar Utrecht zou brengen en daar honderden euro's uitgeeft aan een scan die niks nieuws oplevert.![]()
Eliesquote:Op donderdag 20 september 2007 00:40 schreef ElisaB het volgende:
Misschien moet je gewoon eens vragen: "Als de kosten niet van belang zijn, wat zou ik dan nu nog voor Poekie of de diagnose kunnen ondernemen?" Als het goed is krijg je antwoord en dan weet je het. Niezomoeluk
ooh ja, had ik niet verteld he. Ze reageerde ook weer op het lampje wat de DA in dr oog scheenquote:Op donderdag 20 september 2007 17:59 schreef Bluezz het volgende:
Best goed nieuws eigenlijk na alle ellende en twijfel!
Ziet ze wel wat eigenlijk? (Na jouw verhalen lijkt mij van wel)
quote:Op donderdag 20 september 2007 19:55 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Poektastisch!
Ook goeie morgenquote:Op vrijdag 21 september 2007 08:59 schreef Ticootje het volgende:
JA, kom maar weer op met de poekiespam!!!
Dat was het vermoeden al wat he?quote:Op donderdag 20 september 2007 16:35 schreef Qwea het volgende:
Nou die gekke kat van mij heeft idd een hersenbloeding gehad. Er zijn geen test gedaan omdat dit gelijk al vrij zeker was. Het ging erg goed met Poekie. Ze zij dat als we haar goed verzorgden de komende weken, het vanzelf beter zou gaan. Ze heeft idd een evenwichtstoornis, maar net zoals oude mensen moet ze daar aan leren wennen en mee leren lopen.
Jup, en onder de tafel. Ze wou in de krantenbak, maar die stond er nietquote:Op vrijdag 21 september 2007 09:37 schreef Ticootje het volgende:
Poekie heeft echt zoiets, "zit ze weer met dat ding".
Poekie is lief!
Is ze zelf op de stoel gesprongen??
onzekerheid is niet erg, maar ze moet toch eens leren dat ik niks ergs met dr doe. Telkens gebeten worden is niet stoerquote:Op vrijdag 21 september 2007 09:35 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat was het vermoeden al wat he?
Kun je voorstellen hoe rot dat voelt als alles plotseling tolt en draait.Daarom was ze ws. ook zo in paniek in het begin. Dat miauwen en hijjgen ed. En het is ws. ook waarom ze wat bijterig is, uit onzekerheid.
Maar evenwichtsstoornissen hetstellen sneller dan verlamming dus dat is goed nieuws voor Poekie. Dat het alweer een stuk beter gaat geeft goede hoop.
edit: O kijk die filmpjes. Komt best goed met Poekie.
Poek heeft verschillende miauwtjesquote:Op vrijdag 21 september 2007 09:45 schreef Ticootje het volgende:
Oh, das niet zo lief nee.
Klopt het dat poekie een heel hoog mauwtje heeft?? Ik dacht het te horen op het filmpje.
Doen jouw ouders ook zo goed verzorgen als jij doet. Ik denk namelijk wel dat de goede verzorging mede bijdraagt aan het herstel van Poekie.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:00 schreef Unihoc_ACE het volgende:
Wat heb jij een dappere kat. Go Poekie!
Hoewel Poekie me niet echt een tuigjes-kat lijkt, best wel eigenwijs...
Beter in een kooi dan in een lijkenkistquote:Op woensdag 26 september 2007 09:19 schreef Lienekien het volgende:
Godsamme. Stoppen ze je op je oude dag in een kooitje.
Liever op een schutting dan in een kooi.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
Beter in een kooi dan in een lijkenkist
En als ze van die schutting dondert mag ik een kist halenquote:Op woensdag 26 september 2007 09:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Liever op een schutting dan in een kooi.
Da's goed nieuws Qwea.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:23 schreef Qwea het volgende:
Ze waggelt al wat minder trouwens.
Stoelen mag ze gewoon op. Als ze de bench uitgaat jumpt ze of op de stoel, of de vensterbank of in het krantenbakmandjes ding.quote:Op woensdag 26 september 2007 10:10 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Toch zou ik haar wat meer haar gang laten gaan, bijvoorbeeld stoelen laten beklimmen enzo(als ze dat voorheen ook mocht). Ik denk zelf dat het wel goed is voor haar herstel als ze kan 'trainen', zo leert ze haar eigen grenzen kennen en kan ze die gaan verleggen.
Al is de schutting misschien net iets teveel op het moment...
XXL bak, 12 euro in Den Helderquote:Op woensdag 26 september 2007 18:49 schreef deedeetee het volgende:
Je hebt gelijk hoor Poek, dat ding is idd te klein![]()
Ja lach maarquote:Op woensdag 26 september 2007 19:36 schreef deedeetee het volgende:
Tsja dan ziet het er naar uit dat je nog ff een paar dagen pies zult moeten dweilen.......![]()
Jawel, maar 30 euro voor een bak terwijl ze bij mn vriend 12 zijn vindt ik oplichterijquote:Op woensdag 26 september 2007 20:30 schreef deedeetee het volgende:
Is er bij jou in de buurt geen dierenwinkel ? Of een huishoudelijke artikelen winkel, want daar zul je ook wel een lage grote plastic bak kunnen krijgen waar Poekie haar achterwerk beter in kwijt kan.![]()
quote:Op woensdag 26 september 2007 10:09 schreef daReaper het volgende:
Poekies roelen!
Wij noemen dat graven naar china...quote:Op donderdag 27 september 2007 16:00 schreef Qwea het volgende:
Ik heb al een kattenbakbest een grote. 13.95
Leve de markt
woei
En ja, ze krabt heul die bak leeg nadat ze dr behoefte heeft gedaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |