quote:Op maandag 10 september 2007 08:42 schreef Brighteyes het volgende:
Nijna, ik begreep uit een Z&G topic van een tijdje terug dat ons bed niet op de officiele steunen past, dus vandaar dat we dus nu voor kratten gaan.
Pruk, vol kan evt. ook idd, maar ja... dan moet ik er iedere keer uit als hij een biertje wil.![]()
Ik heb wel in navolging van Sugar alvast inpakpapier in een mooi kleurtje inhuis gehaald, no way dat ik nog met die groene dingen onder mijn bed ga liggen.
Aha. Wij zitten er toch ernstig over te denken om nog even te denken over een iets minder hoge oplossing... maar het is goed gegaan vannacht, niet gevallen maar heel behoedzaam uit bed geklommen.quote:Op maandag 10 september 2007 08:42 schreef Brighteyes het volgende:
Nijna, ik begreep uit een Z&G topic van een tijdje terug dat ons bed niet op de officiele steunen past, dus vandaar dat we dus nu voor kratten gaan.
Je kan natuurlijk ook gewoon een ander merk nemenquote:Ik heb wel in navolging van Sugar alvast inpakpapier in een mooi kleurtje inhuis gehaald, no way dat ik nog met die groene dingen onder mijn bed ga liggen.
Dat is een veel beter idee. Ik kan ook een tuinfeestje geven, dan red ik het ook wel...quote:Op maandag 10 september 2007 09:07 schreef appelsap het volgende:
Ticootje je kan de kratten ook gewoon bij de supermarkt los halen, dan betaal je soms wel wat statiegeld maar dat krijg je natuurlijk gewoon terug als je ze weer inlevert.
Daarintegen hebben we heel goed contact met mijn ouders hoor. Dus dat maakt heel veel goed. Ze zijn nu op vakantie en ze komen volgende week terug. Ik mis ze gewoon best wel.quote:Op maandag 10 september 2007 10:41 schreef flowerbox het volgende:
Wat jammer Ticootje dat jij dan zo ander contact hebt met je schoonouders dan ik. Ik kon me geen betere schoonfamilie wensen....
quote:Op maandag 10 september 2007 10:56 schreef DeLiedje het volgende:
Met de tranen in mijn ogen kom ik even heel gauw vertellen dat mijn allerliefste vrienden
mama Lishe en papa Xtracer een dochtertje hebben gekregen!
Luuke heeft een zusje gekregen met de naam Lena
Ik heb papa net even aan de telefoon gehad, alles is helemaal goed, ze klonken zo gelukkig!
Een uitgebreid verhaal komt gauw van hun kant.
Haha, ja, da's gek he!quote:Op maandag 10 september 2007 11:12 schreef k_i_m het volgende:
Er staan in de lijst gewoon al weer een heleboel mensen onder mij.
Voor je het weet gaan ze naar de middelbare school met zo'n hele grote rugzakquote:Op maandag 10 september 2007 11:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Haha, ja, da's gek he!
Voor je het weet loopt je kind langs de rand van de box en wordt hij al bijna één...![]()
Je wist gewoon toen al dat de kleine Lena voor de meet haar zusje kwam verblijdenquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 15:57 schreef Lishe het volgende:
Zal ik voor beschuit met muisjes zorgen dan maar?
Ik wil volgend jaar gewoon 4 meets, en dat ik dan allemaal kan.![]()
Oh, ik zou me ook niet heel druk maken als ik het zou horen. Bij ons in de familie is het een bekent verschijnsel en ze worden er allemaal oud mee hoorquote:Op maandag 10 september 2007 12:09 schreef Nijna het volgende:
Ticootje, ik ben dan weer niet zo getraind in het luisteren van hartjes dat ik precies weet wat ik hoor. Maar het leek in mijn oren af en toe een soort pauze-tje ofzo. Volgens de VK kon het ook gewoon de "onrijpheid" van het hartje van Frummel zijn. Ik maak me er niet zo heel druk om op het moment, gelukkig.
Zo werd het hier dus mijn oma, Oma oma genoemd door Zoëquote:Op maandag 10 september 2007 10:47 schreef Ticootje het volgende:
We hebben het deze vakantie ook nog even gehad over hoe we mijn ouders nu gaan noemen. Want aan de naam Opa en Oma [insert mijn/onze achternaam] heb ik toch een beetje een naar idee. Vooral mijn oma van mijn vaderskant is de laatste jaren aan het dementeren, en dus vind ik het vervelend dat mijn moeder straks dus hetzelfde genoemd zal worden. We hebben nu dus toch maar voor Opa [voornaam papa] en Oma [voornaam mama] gekozen. Maar ik denk zelf dat het gewoon opa en oma wordt, zo noem ik mijn opa en oma van mijn moederskant ook. als ik de andere opa en oma bedoel dan noem ik pas de achternaam.
Ja, de oma van mijn moeder noemde ik "oude oma". Haha, leuk om daar nog eens over te denken. Ik denk toch dat zoiets vanzelf groeit..quote:Op maandag 10 september 2007 12:16 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Zo werd het hier dus mijn oma, Oma oma genoemd door Zoë![]()
Ik kreeg toen (quote:Op maandag 10 september 2007 08:56 schreef Nijna het volgende:
Iemand nog een ander idee in plaats van een zeiltje om eventuele lekkage op te vangen, want ik drijf zo ongeveer mn bed uit... of is dit een van de geneugten van dat laatste stukje?
Van harte Lishe, Xtracer en Luuke met Lena.quote:Op maandag 10 september 2007 10:56 schreef DeLiedje het volgende:
Luuke heeft een zusje gekregen met de naam Lena
Misschien heb je het al eens verteld, maar na alle 'ophef' en adviezen voor een logeerbed destijds, vraag ik me nog steeds af hoe die hoogslaper nou uiteindelijk is 'bevallen'?quote:Op maandag 10 september 2007 09:18 schreef p_iglet het volgende:
Of de kraamzorg en vk willen dat je bed omhoog gaat zou ik van te voren even navragen.
Hier vond de kraamzorg de hoogslaper geen enkel probleem, en deed de vk de controles gewoon terwijl ik op de bank lag.
Scheelt je een hoop gedoe als het niet hoeft
"e:Op donderdag 1 februari 2007 22:26 schreef Reese het volgende:
Oh, en als cadeautjemag je dan 'mijn' meisjesnaam Lena verbasteren tot Lene.
Luuke en Lene
![]()
Hihi, maar goed dat zo'n zwangerschap een tijdje duurtquote:Op donderdag 1 februari 2007 22:50 schreef Lishe het volgende:
Lena....Dat vind ik de aller-, allermooiste. Lief is het daar alleen niet mee eens. Maar ik heb nog even.
Ik ben wel van de gyn naar de vk gegaan. Dus bij 17 weken had ik mijn intake bij de vk.quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:37 schreef Mirage het volgende:
![]()
wauw blíjft mooi
![]()
![]()
En dan een vraag....
zijn hier mensen die van verloskundige gewisseld zijn tijdens de zwangerschap?
Hoe hebben jullie dat aan gepakt? Gewoon je spullen opgevraagd en meegenomen naar een ander en de oude verteld dat je de praktijk niet prettig vindt?
De manier van praktijk draaien en de persoon zelf ook niet (tenminste degene die ik op de praktijk tref).quote:Op dinsdag 11 september 2007 11:54 schreef Mibos het volgende:
Mirage volgens mij ben je gewoon vrij om een andere praktijk te zoeken als de andere je niet aanstaat. Mag ik vragen waarom je weg wilt bij je huidige? Staat hun beleid je niet aan of de persoon niet? Want hier was het zo dat je elke keer een van de andere vk's had zodat je ze allemaal zou kennen als je ging bevallen. Met eentje had ik zoiets van nou die is wat anders dan de rest en juist die deed mijn thuisgedeelte en ging nog mee naar het ziekenhuis en bleef tot ik de ruggenprik had en die is prima bevallen letterlijk en figuurlijk!!!
Zo min mogelijk..quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:55 schreef Mirage het volgende:
En wat seks betreft...
hoe ervaren jullie dat nu jullie zwanger zijn?
Bij vlagen heb ik meer zin dan ervoor, maar soms wil mijn buik nog wel eens in een nare kramp schieten bij het hoogtepunt.quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:55 schreef Mirage het volgende:
En wat seks betreft...
hoe ervaren jullie dat nu jullie zwanger zijn?
wat zegt de jouwe over de pijn tijdens of eigenljik aan het eind van en na de seks?quote:Op dinsdag 11 september 2007 13:56 schreef vamperotica het volgende:
mir... Gewoon even rondbellen... JIJ moet jhe op je gemak voelen... En volgens mij kan een "nieuwe verloskundige" gewoon al je gegevens opvragen... Hoef je dat zelf ook niet te doen...
Bij mijn eerste zwangerschap ben ik ook meer als 30 kilo aangekomen, bij de tweede de gemiddelde 12, bij de derde weer vrij veel (geloof ik) en bij nr 4 zat ik er tussen in... Nu kom ik ook nagenoeg nix aan... Niets deze zwangerschap doet me denken aan vorige.. De bloedingen zijn "anders".... idd ook de pijn bij/na sex... Een baarmoeder die daar enorm op reageert, maar gelukkig wel een verloskundige die mijn angesten serieus neemt... Had ik dat niet gehad, was ik ook overgestapt, want dat is toch gewoon het belangrijkste?
Ze zegt dat het "gewoon" een reaktie van het lichaam kan zijn... Ik heb het ook "tegen het eind" dat je eigenlijk zoiets hebt van neeee... stop maar, dit gaat pijn doen!! Maar ja... Da's ook nie alles heh?!!quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:00 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat zegt de jouwe over de pijn tijdens of eigenljik aan het eind van en na de seks?
Ik ben zo botergeil dat ik me er bijna voor schaam, maar als we dan gemeenschap hebben en ik bijna klaarkom of klaar gekomen ben.. dan is dat zo heftig dat mijn onderbuik voelt alsof ik een gigantische wee heb die op de piek bljift steken (en na drie zwangerschappen heb ik geloof ik wel vergelijkingsmateriaal) en een hele poos aanhoudt.
Zo'n scherpe felle pijn (en harde buik) waarvan de tranen mij in mijn ogen springen. Best eng.
En inmiddels durf ik ook niet goed meer.
Ik weet dat mijn mannetje het echt niet leuk vind als ik het erover heb met anderen. Daarom hou ik het wel gewoon een beetje vaagjes hier.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:16 schreef Brighteyes het volgende:
Waarom is dat raar? Is toch onderdeel van het dagelijks leven? En blijkbaar voor sommige mensen ook nog een vraagteken tijdens de zwangerschap.
Je hoeft niet hoor...
quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb trouwens wel vorige week na wat plezier met mezelf, manlief de slaapkamer in geroepen omdat je, als die buik zo strak trekt, wel heel goed het kindje kan voelen.Maar ergens vind ik dat dus wel een beetje zielig, want volgens mij ligt hij dan eventjes echt helemaal klem in die buik op zo'n moment.
Nee, helemaal niet stom!quote:Mirage, ik heb 1 of 2 keer zo'n heel heftige kramp gehad idd dat ik er echt enorm van schrok. Sindsdien probeer ik de energie van dat gevoel anders te richten. Voorheen (denk ik) trok ik mijn buik nog wel eens in dan, maar nu probeer ik het wel heel bewust een soort van naar beneden te richten, beetje naar beneden duwen zeg maar.
Klinkt dit stom?
hahaha, ik had ook een lichte twijfel of ik het onderwerp wel op deze manier aan zou snijden, maar het lucht best op om er gewoon over te babbelen en herkenning te vinden (en tips)quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:15 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het toch een klein beetje raar om hier mn sexleven te bespreken...
Ai, die zijn vervelend.quote:Ik heb laatste tijd flink last van flinke steken (tussen de benen). Dat is niet zozeer sexgerelateerd, maar weerhoudt mij er wel van om het te hebben.
de mindere kantenquote:En tja, 3 maanden goed ziek geweest, daarna 3 weken op vakantie (caravan is geen aanrader, dan geniet de hele camping mee, dus moet je opzoek naar andere mogelijkheden), en nu weer die steken en mn buik. Leuk he zwanger zijn?
Mijn man moet hem 3x om zn middel slaan, anders struikelt ie erover. Met kerst draagt ie m vaak als stropdas...quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:21 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, je zegt net dat je het vaag houdt, maar je man moet wel heul groot geschapen zijn wil hij dat halen hoor!![]()
Goed, zo kan hij wel weer BE.
Ik denk zelf dat ik verkeerd loop, of in ieder geval een verkeerde houding heb. Ik moet donderdag toch even echo laten maken bij een verloskundige, dan zal ik gelijk even vragen waar het vandaan kan komen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 14:22 schreef Mirage het volgende:
[..]
hahaha, ik had ook een lichte twijfel of ik het onderwerp wel op deze manier aan zou snijden, maar het lucht best op om er gewoon over te babbelen en herkenning te vinden (en tips)
Daarnaast zoals BE ook aangeeft.. het hoort erbij denk ik.
[..]
Ai, die zijn vervelend.
die herken ik uit de zwangerschap die ik had toen ik 4 hoog (en zonder lift) woonde.
Ik weet niet of je te druk bent, maar bij mij werden ze minder toen ik besloot het rustiger aan te doen.
[..]
de mindere kanten
Niet echt goed opgelet met biologie vroegerquote:Op dinsdag 11 september 2007 14:19 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb ook het idee dat als manlief dus zijn ding doet dat ie de hele tijd tegen het hoofdje aan zit te stoten...
Maar dat zal wel niet kloppen....
quote:Op dinsdag 11 september 2007 20:47 schreef RockabeIIa het volgende:
BE, harde buiken schijnen de baby te masseren. Ze vinden het heel lekker dus lekker door neu*** (ik ben netjes geworden)
Dat dacht ik dus ookquote:Op dinsdag 11 september 2007 20:51 schreef Sonnetje85 het volgende:
Wat een niveau in dit topic *lol*![]()
Maaruh waarvoor ik dus eigenlijk reageerde:
Lishe & de rest van het gezin gefeliciteerd met jullie Lena!
Vind t een supernaam, echt heel lief![]()
En ook nog een mooi kindje ook!!![]()
Met verklaring van de arts dacht ik...quote:
Ik dacht 7 maanden, wat voor mij op 28 weken uit komt. Mijn engelse collega had het over 27.quote:
Bronquote:Wil je nog op vakantie, doe dit dan nu. Binnenkort gaat je buik meer en meer in de weg zitten.
Na zeven maanden mag je bovendien bij de meeste maatschappijen niet meer vliegen.
Dat heeft de jongste van mij tot de dag van bevalling gedaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:55 schreef S-A-I-N-T het volgende:
BE ik ga er even foto's van maken en mail ze straks ff door.
Dat draaien nu doet ze niet ja van links naar rechts maar niet van boven naar beneden zeg maar.
Toen Mara draaide met 36 wk was de avond voor de laatste echo ter bevestiging van de stuit. VOelde ik het wel. Dat deed ongelooflijk veel pijn zo veel dat ik er gewoon misselijk van werd en ja die buik dat leek idd wel heel buitenaards zag er heel naar uit. Maar goed ze lag daarna wel goed.
En hoefde ik geen discussies aan van niet willen laten draaien enz.
Ben je nu klaar met reizen? En nog 100 dagen gek idee is dat he.
Ik werk bij een internationale organisatie waar ik mede- verantwoordelijk ben voor de organisatie van de jaarlijkse conferentie. Die wordt dus elk jaar in een ander land gehouden, dit jaar was het Zuid-Afrika, volgend jaar is dus Canada. En naast de voorbereidingen (die 3 jaar van te voren beginnen) doe ik dus ook de reisjes om de steden te selecteren. Dit jaar ben ik bijvoorbeeld Singapore, Kuala Lumpur en Brisbane geweest om te kijken welke van die steden de beste keus zou zijn voor 2010.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:06 schreef Ticootje het volgende:
Be wat voor werk doe jij???? Jij doet wel heel veel vliegen!
Wouw, jij komt dus echt overal!!quote:Op woensdag 12 september 2007 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik werk bij een internationale organisatie waar ik mede- verantwoordelijk ben voor de organisatie van de jaarlijkse conferentie. Die wordt dus elk jaar in een ander land gehouden, dit jaar was het Zuid-Afrika, volgend jaar is dus Canada. En naast de voorbereidingen (die 3 jaar van te voren beginnen) doe ik dus ook de reisjes om de steden te selecteren. Dit jaar ben ik bijvoorbeeld Singapore, Kuala Lumpur en Brisbane geweest om te kijken welke van die steden de beste keus zou zijn voor 2010.
Nope, dan zou ik weer niet zoveel tijd achter een PC door kunnen brengen he.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:11 schreef Ticootje het volgende:
Wouw, jij komt dus echt overal!!
(Ik dacht eerst dat je stewardess was ofzo)
klopt, en daarom heb ik het verder ook afgehouden.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:27 schreef klein_spookje het volgende:
Mirage,
ik vind dat draaien zo naar. Ik heb altijd het idee gehad dat ze niet voor niets zo ligt. En wilde daar in geen risico nemen. Er word behoorlijk wat kracht gebruikt en al die controles enz dat lijkt mij toch een teken dat het neit zonder risico's is.
BE wel leuk hoor zo veel reizen. Maar een brutale vraag hoe ga je dat straks doen als je moet reizen met jullie kleine man?
Oei? Nee toch... zou toch juist leuk moeten zijn?quote:Op woensdag 12 september 2007 11:03 schreef Pruk het volgende:
Oei, deze maand begint mijn zwangerschapsyoga
In de sauna heb je geen badpak of bikini nodigquote:Op woensdag 12 september 2007 11:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oei? Nee toch... zou toch juist leuk moeten zijn?
De 26e begint voor mij de zwangerschapsgym.
Ik moet nog steeds uitzoeken hoe het zit met zwemmen bij ons, heb nu wel een badpak maar die is zelfs nog nooit nat geweest!![]()
I know... heerlijk.quote:Op woensdag 12 september 2007 11:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
In de sauna heb je geen badpak of bikini nodig![]()
Je zou dan je hele lijf in moeten smeren met sunblock zoals ik het begrepen heb. Het gaat om de opname van de uv stralen door je hele huid dus niet alleen je gezicht... Dus helaas...quote:Op woensdag 12 september 2007 11:09 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb een vraagje; Wij gaan a.s. zaterdag 10 dagen naar Ibiza. Ik wil ook graag in de zon liggen, maar ik heb geen zin in enge vlekken. Is het voldoende als ik met sunblock en hoedje op op het strand ga liggen? Kan ik dan met de rest van mijn lijf wel in de zon??
Ohh wat lekker... Ben beetje jaloers (wel positief dan he!). Ik zou ook nog wel lekker met mijn hubbie naar een lekker zonnig plekje willen. De enige kans voor ons is nog in de herfstvakantie en dan ben ik 34/35 weken zwanger. Ik dacht net als BE dat je dan al niet meer mocht vliegen dus dat zit er voor ons denk ik niet meer in (ik weet ook niet of ik dat risico wel wil lopen...). Een weekje Oostenrijk is ook erg leuk, toch?!quote:Op woensdag 12 september 2007 11:09 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb een vraagje; Wij gaan a.s. zaterdag 10 dagen naar Ibiza. Ik wil ook graag in de zon liggen, maar ik heb geen zin in enge vlekken. Is het voldoende als ik met sunblock en hoedje op op het strand ga liggen? Kan ik dan met de rest van mijn lijf wel in de zon??
Ben je wel bruin geworden?quote:Op woensdag 12 september 2007 11:24 schreef Ticootje het volgende:
Kim, ik heb alleen in de schaduw gezeten. En gesmeerd met factor 50 die ook pigmentvlekken verminderden of tegenging. Ik meen huismerk van de kruidvat.
BE, wij gaan 's avonds, dan betaal je bij sommige sauna's niet het volle tarief. Goed het blijft wel duurder dan zwembaden. In de sauna's kom ik nu ook niet, ik ben te vinden in de baden of de infraroodsauna.
yep. Ook met een hoge factor wordt je gewoon bruik hoor, alleen minder snel. Nu ben is toch wel van de bescherming, want normaal smeer ik toch al minimaal factor 30 ivm zonneallergie. Daarbij heeft mijn oma huidkanker dat ook te wijten valt aan het feit dat zij zich minimaal beschermde tegen de zon.quote:
Ja, het was meer een oei van "nu begint het echt echt echt te wordenquote:Op woensdag 12 september 2007 11:07 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oei? Nee toch... zou toch juist leuk moeten zijn?
De 26e begint voor mij de zwangerschapsgym.
Ik moet nog steeds uitzoeken hoe het zit met zwemmen bij ons, heb nu wel een badpak maar die is zelfs nog nooit nat geweest!![]()
quote:Op woensdag 12 september 2007 08:38 schreef Webkim het volgende:
Lena!![]()
Gefeliciteerd Lishe!
Van mijn kant volgt later nog wel een update. Logeer nu bij mijn moeder omdat mn vader na een bedrijfsongeval op de IC ligt en het gaat niet goed met em.![]()
Je weet toch wel dat je zonnebrand na 1 jaar na opening niet meer moet gebruiken?quote:Op woensdag 12 september 2007 11:45 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb nog een sunblock stick van Lancaster, maar die is maar 25. Potver.
Je weet toch wel dat dat een praatje is wat de fabrikanten de wereld in hebben geholpen om zo meer te verkopen?quote:Op woensdag 12 september 2007 12:16 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat je zonnebrand na 1 jaar na opening niet meer moet gebruiken?
KWF-kankerbestrijding geeft aan dat de houdbaarheid van anti-zonnebrand 1 tot 2 jaar is. Het is dus geen praatje van de fabrikanten.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:44 schreef Pruk het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat dat een praatje is wat de fabrikanten de wereld in hebben geholpen om zo meer te verkopen?
Herstel.. Etosquote:Op woensdag 12 september 2007 11:38 schreef Ticootje het volgende:
Mijn lichaam smeerde ik gewoon met 30 hoor. Maar mn gezicht vind ik toch wel belangrijk. En ik was dus bang voor vlekken, met factor 50 had ik nergens last van.
Maar bij de kruitvat dus, speciaal voor je gezicht.
in de meeste bijsluiters staat het erbij als je het niet mag gebruiken. In een ander geval kan je altijd even je vk bellen, gewoon voor de zekerheid.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:16 schreef k_i_m het volgende:
Ik krijg een koortslip. Kan ik wel gewoon met Zovirax smeren? Volgens de bijsluiter heeft het geen bijwerkingen.
Volgens mij oom (huisarts) duurt het met Zovirax een week en zonder 7 dagen.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:16 schreef k_i_m het volgende:
Ik krijg een koortslip. Kan ik wel gewoon met Zovirax smeren? Volgens de bijsluiter heeft het geen bijwerkingen.
Ik denk dat jouw situatie toch wel een beetje anders is dan bij een gezin waarbij het 1e kindje een volle broer of zus is van de as. baby.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:19 schreef Ticootje het volgende:
Zijn er meer hier die dit een beetje hadden bij de 2e?
Ik heb nu nog geen enge blaasjes enzo. Als ik er op tijd bij ben krijg ik ze ook niet. Dus dat is dan wel weer een voordeelquote:Op donderdag 13 september 2007 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Volgens mij oom (huisarts) duurt het met Zovirax een week en zonder 7 dagen.
Maw, het spul zou niet heel veel helpen.
Maar als de bijsluiter niets zegt over evt. problemen bij zwangerschap dan kan je het gewoon gebruiken.
[..]
Je zult het beslist weten, maar ik wilde het toch even zeggenquote:Op donderdag 13 september 2007 10:41 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik heb nu nog geen enge blaasjes enzo. Als ik er op tijd bij ben krijg ik ze ook niet. Dus dat is dan wel weer een voordeel. Mooi, dan ga ik smeren
.
Bedankt, mn meisje is nu 4 weken zwangerquote:Op donderdag 13 september 2007 11:48 schreef DeLiedje het volgende:
Gefeliciteerd R81!
is het nog pril of weten jullie het al wat langer?
Dankjewelquote:Op donderdag 13 september 2007 11:51 schreef Pruk het volgende:
R81 gefeliciteerd!
Ik heb gehoord dat een koortslip heel gevaarlijk kan zijn voor baby's...quote:Op donderdag 13 september 2007 12:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je zult het beslist weten, maar ik wilde het toch even zeggenStraks goed uitkijken met koorstlip, als je kleintje er is.
Klopt, maar wel bedankt, want ik wist dat dus niet voordat ik zwanger wasquote:Op donderdag 13 september 2007 12:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Je zult het beslist weten, maar ik wilde het toch even zeggenStraks goed uitkijken met koorstlip, als je kleintje er is.
Ja datzelfde verhaal heeft de verloskundige mij ook verteld. Voor baby's is het dus heel erg gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:19 schreef hestria het volgende:
koortslip word veroorzaakt door het herpes virus en is zeer gevaarklijk voor baby's kan zelfs tot dood lijden. Bij michelle hebben wij iemand met een koortslip gevraagt om langs te komen als de koortslip weer over was.
Ik denk dat je niet bang hoeft te zijn voor dat soort gevoelens als straks de baby er echt is. Je bent je er van bewust, dat is al de grootste stap en ik denk dat bijna iedere moeder met kinderen kan beamen dat dat intense bezitsgevoel van tijdens de zwangerschap en misschien de eerste dagen echt snel afneemt.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:59 schreef Ticootje het volgende:
Het punt is dat we het nu al geregeld hebben dat ze dus mee gaat.
Ik heb natuurlijk ook al een echo gehad met 14 weken, vandaar dat ik misschien iets minder bezorgd ben dat er echt iets is.
Ze gaat nu dus gewoon mee.
Het is ook gewoon puur mijn gevoel hoor. Aan de ene kant van, ja maar het is wel mijn kindje en aan de andere kant Priscil is ook gewoon gewenst. Ik merk dus dat ik nu al wat onderscheid maak in mijn kindje en Priscil. En ik vind het een rot gevoel. Priscil is voor mij niet minder dan mijn eigen kindje. Maar dan komt mijn moederinstict en kan ik plots 180 graden draaien.
quote:Op donderdag 13 september 2007 12:53 schreef Moonah het volgende:
Ticootje, mag ik je ook even het perspectief van een stiefdochter laten zien?
Mijn moeder heeft toen ik 15 en 16 was nog twee kinderen van mijn stiefvader gekregen. Ik ben toen gedegradeerd tot Assepoester. Overigens niet door mijn moeder, maar zij had nogal weinig in de pap te brokkelen.
Jíj hebt ervoor gekozen samen te leven met een man die al een kind heeft. Dat kind is voor hem net zo waardevol en dierbaar als het kindje in jouw buik voor jou is. Ze woont bij jullie en heeft er dus récht op als een gelijkwaardig en volwaardig gezinslid beschouwd en behandeld te worden. Jij bent de volwassene, dus vind ik dat jij er zorg voor hebt te dragen dat zij zich op geen enkel vlak achtergesteld voelt. Met je ratio weet je al dat je ervoor moet waken. Je gevoel loopt daar echter niet mee synchroom. En vergis je niet, kinderen vóelen het als ze niet écht welkom zijn.
Succes...
Ai...quote:Op donderdag 13 september 2007 13:01 schreef owlet het volgende:
Gekwetst was ik ook toen de partner van mijn moeder vertelde dat hij mij niet als kraamverzorgster wilde
Oh moonah, ik begrijp je post heel goed. En ik zie de situatie juist ook door Priscil dr ogen. Ik zou niet willen dat ze zich niet meer welkom voelt. Natuurlijk gaan er wel dingen voor haar veranderen, ze is altijd enigskind geweest, dus ze moet straks leren om de aandacht te delen.quote:Op donderdag 13 september 2007 12:57 schreef Moonah het volgende:
Ticootje, mss is mijn post wat fel door toch nog wat oud zeer.
Excuus daarvoor.
Dankuquote:Op donderdag 13 september 2007 12:06 schreef Mibos het volgende:
R81 gefeliciteerd met je aanstaande papaschap..
Bedankt, over 4 wekenquote:Op donderdag 13 september 2007 12:12 schreef Ticootje het volgende:
R81, gefeliciteerd!! Wanneer mogen jullie naar de vk? Spannende tijd!
Dankjewel, ik ken bijna niet wachtenquote:Op donderdag 13 september 2007 13:32 schreef appelsap het volgende:
R81 gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
quote:Op donderdag 13 september 2007 10:52 schreef k_i_m het volgende:
Oja, ik zou ook nog een keer foto's inscannen, een week geleden ofzo.
De groeten van mijn kind!.
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |