abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53080582
Gefeliciteerd Lishe en X EN Luuke natuurlijk.

Hier ook heel goed nieuws. Vandaag de 20 weken echo gehad (stoute schoenen aangetrokken omdat het eigenlijk pas volgende week was in verband met onze vakantie, maarja, we zijn niet op vakantie en toen kon ik vanmidag )

En ondanks dat ze niet alles kon zien (kleine lag met de kin op de borst) waren de dingen waar we bang voor waren wel goed. Het gebrek aan vitamines in de eerste periode heeft dus gelukkig niet het effect gehad waar we allemaal bang voor waren. We worden dus nog wel goed in de gaten gehouden, sowieso moet ik over twee weken nog terugkomen voor een extra controle echo, maar er is hier echt een enorme rust en opluchting dat het allemaal dus in orde lijkt.
pi_53080589
Hier gaat het gewone bed niet omhoog. Vorige keer gaf het geen problemen dus nu ga ik er gewoon vanuit dat het ook goed is. Wel komt er beneden weer een éénpersoonsbed te staan dat wel omhoog gaat, vond ik vorige keer ook fijn maar ben kraamtijd dag 3 naar boven verhuisd omdat ik het beneden zat was. Het bed is toen ook meteen opgeruimd. Wel heb ik de drie weken daarvoor lekker beneden geslapen. Boven vond ik te weinig ruimte in ons bed voor mijn buik, voedingskussen, kussen en de handdoek onder mijn buik. Deze keer ga ik het weer zo doen denk ik. Vond ik ook makkelijk met het niet kunnen slapen of het naar de wc gaan 's nachts.

Ik heb ook een waterdichte molton voor het éénpersoonsbed. Van mijn schoonzusje had ik ook incontinentiematjes te leen gekregen voor het geval dat.
  maandag 10 september 2007 @ 20:43:10 #103
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53080620
Gefeliciteerd Lishe en gezinnetje!!!!
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53080664
Lena is mijn tweede naam

Proficiat!!
  maandag 10 september 2007 @ 20:47:17 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53080679
Fijn dat het zo goed was Pruk!
pi_53080720
Pruk wat fijn, ik kan goed begrijpen dat dat een opluchting is hoor!
  maandag 10 september 2007 @ 20:57:50 #108
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_53080897
Pruk wat fijn zo'n goede echo!

Lishe gefeliciteerd met jullie dochter
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 10 september 2007 @ 21:54:10 #109
103793 kozakken
Living the life
pi_53082379
Pruk, wat klinkt er veel opluchting door in je postje! Mooi, mooi, mooi!!
pi_53082608
Lena

Lieve Lishe, meneer Lishe en Luuke, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje!

Grappig om terug te lezen...
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 22:26 schreef Reese het volgende:
Oh, en als cadeautje mag je dan 'mijn' meisjesnaam Lena verbasteren tot Lene.

Luuke en Lene
&
quote:
Op donderdag 1 februari 2007 22:50 schreef Lishe het volgende:
Lena.... Dat vind ik de aller-, allermooiste. Lief is het daar alleen niet mee eens. Maar ik heb nog even.
Hihi, maar goed dat zo'n zwangerschap een tijdje duurt
Eeuwig vijfentwintig
  maandag 10 september 2007 @ 22:39:48 #111
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53083611
haha Reese
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53084249
Lishe en familie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en zusje Lena!!!

Ben erg benieuwd naar het meisje wat in die prachtige babykamer mag gaan slapen
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  maandag 10 september 2007 @ 23:14:23 #113
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_53084631
Ze is er!!!!
Ze is prachtig!
Ons kleine, mooie, heerlijke zusje en dochtertje. Onze Lena.

Om 5 uur braken de vliezen, en om 10.27 uur is ze geboren.En! En! En! maar 3 minuten persen!!! Hihaaaa De angst voor het ziekenhuis bleek ongegrond, het was echt niet erg. En nu ligt ze heerlijk naast me in bed. Ze is er!!!!!!
Foto's volgen zo snel mogelijk, dat laat ik over aan papa.
Grote zus is geweldig. "Dat is niet een baby, dat is Lena." En bij elke beweging zegt ze "O Kijk mama, ze beweegt!". Of na een huiltje... "Wat is er moppie?" Heerlijk! Morgen uitgebreider verslag, ik ben nu druk met genieten....

Dank voor jullie felicitaties, heel, heel erg lief en fijn!

Edit: Hierbij wat plaatjes

[ Bericht 16% gewijzigd door Lishe op 10-09-2007 23:33:14 ]
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_53084822
Wow Lishe, dat is nog snel gegaan! Klinkt alsof het wel een fijne bevalling was.
Wat fijn dat Luuke er zo lief op reageert! Geniet ervan!
pi_53086209
ooooh ze is er!!! Lena!! welkom op deze wereld! gefeliciteerd Lishe, Xtracer & Luuke. wat een mooie meid! en wat een mooie naam!
pi_53086266
Wat een prachtig meisje! Echt een schatje!
pi_53087926

ow wat een moppie
gefeliciteerd lishe en wat lijkt lena al groot bij luuke op schoot!!
ze is echt mooi !!!!!
en wat een snelle bevalling

mag ik dit keer ook in het lijstje erbij?
mijn vermoedelijke uitgerekende datum is op 30 april.
Charlie
Robbin
i might bring u some off my bad luck~>
  dinsdag 11 september 2007 @ 06:15:38 #118
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_53088353
Lieve Lishe, gefeliciteerd met Lena
pi_53088486
Pruk wat fijn dat alles goed is.

Lishe, wat is Lena mooi.
pi_53088733
Ben nu helemaaal hyper Pruk. Echt fijn dat het goed is.

Wat is Lena nu al een leukerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 11 september 2007 @ 08:20:16 #121
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_53088815
Lena en Luuke zijn prachtig samen. En Lishe, je ziet er ook zo mooi uit.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_53088845
Idd. Echt een mooi gezinnetje!
  dinsdag 11 september 2007 @ 08:26:27 #123
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53088885
lishe, wat een mooi meisje heb je weer gebakken!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53089017
Lena

pruk fijn dat alles toch goed is. een hele opluchting voor jullie.
mama van 3 kids!
pi_53089111
Ik vind Lena echt een supermooi kindje!!!

Pruk fijn dat alles goed was! Ik mag overmorgen voor de 20 weken echo, spannend hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Jubileum moderator dinsdag 11 september 2007 @ 08:49:15 #126
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_53089140
Pruk wat ontzettend fijn dat alles goed was Durf je nu iets meer te genieten?

Lishe wat een beeldschoon kindje hebben jullie! Grote zus Luuke ziet er zo lief uit zo, met Lena in haar armen
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_53089162
Super zeg, zo'n eerste nieuwe-gezin-foto! Heel mooi en ontroerend.

Ik kan niet wachten..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 11 september 2007 @ 08:55:19 #128
95752 crew  Chell
Kluns
pi_53089225
Luuke en Lena
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:29:49 #129
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53089765
*smelt*
Wat een lieverdje zeg!
  dinsdag 11 september 2007 @ 09:37:48 #130
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53089921
Wat een mooi gaaf popje! En wat lijkt ze op je, Lishe!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53090265
Oh wat een mooi meisje!! +
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_53090486
Oh rammel . Vooral die foto met Luuke, die echt stralend zit met haar kleine zusje op schoot en zo kijkt van: dit is toevallig wel MIJN zusje hoor! .
Fake it till you make it...
pi_53090735
Wat een mooie Lena heb je gebakken Lishe en die foto met jullie drietjes is lief en met papa voor de helft...

Geniet er van hoor!
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_53091618
Pruk wat fijn dat je zo'n goede echo had.

Pinkelmeisje dankzij jou sta ik nu niet meer onderaan in het lijstje.

Lishe, wat een mooie foto's.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery.
  † In Memoriam † dinsdag 11 september 2007 @ 11:03:34 #135
43556 miss_dynastie
pi_53091894
Wat een mooi meisje
Heel veel geluk!
pi_53091958
Wat mooi, Lishe, allebei je meiden.

Pruk, wat fijn!
Variety is the spice of life
pi_53092091
gefeliciteerd lishe!!
en idd wat een leuke foto zo met z'n allen
pinkelmeisje ook gefeliciteerd ...leuke datum koninginnedag
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:21:06 #138
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_53092303
Lena poppetje.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_53092314
Lishe, wat zijn jullie toch mooi met z'n 4tjes!

Pruk, wat fijn voor jullie!
pi_53092650
wauw blíjft mooi

En dan een vraag....
zijn hier mensen die van verloskundige gewisseld zijn tijdens de zwangerschap?
Hoe hebben jullie dat aan gepakt? Gewoon je spullen opgevraagd en meegenomen naar een ander en de oude verteld dat je de praktijk niet prettig vindt?
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_53092754
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:37 schreef Mirage het volgende:
wauw blíjft mooi

En dan een vraag....
zijn hier mensen die van verloskundige gewisseld zijn tijdens de zwangerschap?
Hoe hebben jullie dat aan gepakt? Gewoon je spullen opgevraagd en meegenomen naar een ander en de oude verteld dat je de praktijk niet prettig vindt?
Ik ben wel van de gyn naar de vk gegaan. Dus bij 17 weken had ik mijn intake bij de vk.

Maar als je inderdaad niet tevreden ben, kijken of je een afspraak kunt maken bij een andere vk.
pi_53092787
Lishe gefeliciteerd!!!
pi_53092999
Mirage volgens mij ben je gewoon vrij om een andere praktijk te zoeken als de andere je niet aanstaat. Mag ik vragen waarom je weg wilt bij je huidige? Staat hun beleid je niet aan of de persoon niet? Want hier was het zo dat je elke keer een van de andere vk's had zodat je ze allemaal zou kennen als je ging bevallen. Met eentje had ik zoiets van nou die is wat anders dan de rest en juist die deed mijn thuisgedeelte en ging nog mee naar het ziekenhuis en bleef tot ik de ruggenprik had en die is prima bevallen letterlijk en figuurlijk!!!
pi_53093074
Lena, wat ben je mooi !
Luuke, wat leuk dat je zo trots en blij bent met je zusje!
Lishe, gefeliciteerd !!!!!
pi_53093463
Mirage, Sugar is van vk veranderd, als ik me goed herinner.
pi_53094997
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:54 schreef Mibos het volgende:
Mirage volgens mij ben je gewoon vrij om een andere praktijk te zoeken als de andere je niet aanstaat. Mag ik vragen waarom je weg wilt bij je huidige? Staat hun beleid je niet aan of de persoon niet? Want hier was het zo dat je elke keer een van de andere vk's had zodat je ze allemaal zou kennen als je ging bevallen. Met eentje had ik zoiets van nou die is wat anders dan de rest en juist die deed mijn thuisgedeelte en ging nog mee naar het ziekenhuis en bleef tot ik de ruggenprik had en die is prima bevallen letterlijk en figuurlijk!!!
De manier van praktijk draaien en de persoon zelf ook niet (tenminste degene die ik op de praktijk tref).
De eerste zwangerschappen verliepen prima, de laatste verliep echter helemaal niet zoals ik dat wilde (uiteindelijk heb ik gewonnen dat dan weer wel) en nu ben ik weer zwanger. Je zou denken (dat had ik wel verwacht in ieder geval) dat je dan je gangetje wel gaat en dat je ontspannen bent omdat je "de riedel" wel zo'n beetje kent.
Maar er zijn toch best wat dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet.
De vorige drie zwangerschappen kwam ik 30 tot 35 kilo aan (erg veel, maar dat kan en het ging er naderhand met het tot rust komen van hormonen weer af).
Dit keer kom ik helemaal niet zo veel aan, de laatste maand ben ik juist áfgevallen.
Hoeft geen probleem te zijn, maar ik zou het prettig vinden als de verlos daar notie van nam. dan weet ik in ieder geval dat iemand met verstand van zaken ervan op de hoogte is en het niet alarmerend vind.
Mijn bloeddruk was de vorige zwangerschappen ook volledig stabiel en lekker laag. Pas in ede laatste fase toen ik erge buikpijn had en ze de baby draaiden etc ging die omhoog. (pijn geeft meestal verhoogde bloeddruk.. normaal dus)
Ditmaal schommelt mijn bloeddruk van 90 over 55 tot 130 over 65 etc. Hoeft geen probleem te zijn denk ik, want volgens mij is dat binnen de geaccepteerde normen. Tenminste de waarden op zichzelf wel, ik weet alleen niet of je daar ook bij mag schommelen.
Ze neemt er wederom geen notie van.
.....want de vorige waarden heeft ze volgens mij niet eens opgeschreven? (dus ze zal het waarschijnlijk niet meer weten ook).

De eerste keer dat ik er kwam werd er een echo voor termijn bepaling gemaakt, de tweede afspraak had ze ingepland op een dag dat er helemaal geen praktijk was. Ik (en de ander ingeplanden van die dag) werden doorgeschoven naar een andere dag. Dit is mij niet eens verteld, hier kwam ik achter doordat ik zelf belde over de afspraak. De dag dat ik kwam bleek ze me 4 uur later in gepland te hebben dan dat mij via de telefoon verteld is. Ik werd er dus tussendoor geschoven, maar ze had nergens tijd voor. Ze vroeg nagenoeg niets, ze heeft me niet eens even in kunnen voeren in de computer, ze luisterde naar het hartje, ze nam mijn bloeddruk, urine en ik werd zo de deur uit gewieberd. Ze heeft niet even tegenover mij gezeten, ze heeft mij niet eens aangekeken... blijkbaar had ze haast.
De afspraak er op is niet doorgegaan door omstandigheden.
De afspraak daar op was afgelopen week en weer leek ze eigenlijk geen tijd te hebben.
Ik kreeg een formulier in mijn handen geduwt met de boodschap een echo te regelen, en wel een beetje snel wantr het moet voor de 24e week en ik zit nu al bijna op 22 weken). Ik keek op het papier en zag andere gegevens dan waar ik de vorige echo had laten maken (dat was bij haar partner thuis) en vroeg daar dus naar. Kattig kreeg ik te horen waar ik moest zijn met zo'n blik van "je weet toch wel waar je echo's laat maken??" Nou nee, de vorige zwangerschappen heb ik in een andere plaats doorlopen. Dat weet dus niet! Daarnaast lijkt mij het logisch dat je een vraag stelt als het als de gegevens afwijken van de gegevens van de vorige echo die ik via hun heb laten maken.
Verder rauste ze er zo weer doorheen, ze had een (zoals ik het ervaarde) heel vervelende sfeer daarbinnen. Geen tijd, geen aandacht, geen interesse.Toen ik mij herstelde van het overvallen gevoel en mijn vragen herinnerde stond ik al weer buiten. (ik heb veel buikkrampen, ben botergeil maar als ik gemeenschap heb doet het pijn.. Dat is wat nieuws voor mij, want vorige zwangerschappen heb ik goed genoten van de seks. Verder ben ik afgevallen en had ik willen weten of dat oke is)
Ik ontdekte de enveloppe die je iedere controle mee moet nemen in mijn hand (die had ik ditmaal pas gegkregen omdat ze de vorige keer geen tijd had mij in de computer te zetten) en zag dat ze alleen het gewicht van dít consult er in had gezet. Net zoals alleen mijn bloeddruk gegevens van dit bezoek.
De gegevens van hiervoor heeft ze dus niet meegenomen. Ze heeft dus waarschijnlijk niet eens door dat mijn bloedruk afwijkt en ik af ben gevallen?
Zoals ik al aangaf hoeven die gegevens geen probleem te zijn, maar ik wil wel de indruk hebben dat ze er notie van heeft genomen. Àls er dan een keer iets níet goed is, dan kan ik er op vertrouwen dat ze het op tijd ziet en ingrijpt.
Ze kwam warrig, ADHDerig en ongeïnteresseerd over. En dat vond ik de overige keer ook al.
Ze had ditmaal wel een leuke stagaire trouwens.

Waarschijnlijk speelt mijn eigen onzekerheid ook wel mee in de lading die ik er op leg. Toch vind ik het vervelend.
in plaats van dat ik denk "drie zwangerschappen die (relatief) goed erlopen zijn, dus die vierde doen we ook wel" heb ik de angst. "3 zwangerschappen die goed verlopen zijn... hoe groot is dan de kans dat de 4e ook goed gaat? "geluk" duurt niet eeuwig. "
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_53095031
Oef, lang verhaal geworden.
Laten we dit chaotische stuk maar de nawee noemen van een aantal gebroken nachten
Sir Winston Churchill
pi_53095076
Mirage als ik dit zo lees dan zou ik meteen een andere praktijk bellen. Wat een type... Als je gevoel er niet goed bij is gewoon doen wat je hart je ingeeft.
pi_53095216
Ja ik zou ook gewoon een andere praktijk uitzoeken. Gewoon een afspraak maken, situatie even uitleggen. Er is vast wel een praktijk die nog een gaatje heeft.
  dinsdag 11 september 2007 @ 13:43:07 #150
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53095260
Nou, als ik je verhaal zo lees snap ik dat je graag een ander zou gaan zoeken.
Over het meenemen van gegevens, als ze al zo weinig in de computer heeft genoteerd, is er dan nog wel meer om mee te nemen?

Mss dat je een andere praktijk kan bellen, daar op gesprek kan gaan, mss kunnen zij dan wel gewoon voor jou de gegevens bij haar opvragen. Scheelt jou weer een lastig gesprekje, stress is niet goed.

Over je bloeddruk, ik snap dat je wil dat de vk er iets over zegt, maar iig kan ik zeggen dat de mijne ook wat schommelt zo af en toe en dat ze dat wel steeds hardop benoemen, maar ook wel duidelijk maken dat het geen probleem is zolang er geen enorme uitschieters zijn.

Maar goed, ik kan me voorstellen dat je idd geruststelling wil, zeker als er dingen verschillen van de vorige keren.

Gewoon even een andere praktijk bellen en kijken wat die zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')