quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:54 schreef Mibos het volgende:Mirage volgens mij ben je gewoon vrij om een andere praktijk te zoeken als de andere je niet aanstaat. Mag ik vragen waarom je weg wilt bij je huidige? Staat hun beleid je niet aan of de persoon niet? Want hier was het zo dat je elke keer een van de andere vk's had zodat je ze allemaal zou kennen als je ging bevallen. Met eentje had ik zoiets van nou die is wat anders dan de rest en juist die deed mijn thuisgedeelte en ging nog mee naar het ziekenhuis en bleef tot ik de ruggenprik had en die is prima bevallen letterlijk en figuurlijk!!!
De manier van praktijk draaien en de persoon zelf ook niet (tenminste degene die ik op de praktijk tref).
De eerste zwangerschappen verliepen prima, de laatste verliep echter helemaal niet zoals ik dat wilde (uiteindelijk heb ik gewonnen
![]()
dat dan weer wel) en nu ben ik weer zwanger. Je zou denken (dat had ik wel verwacht in ieder geval) dat je dan je gangetje wel gaat en dat je ontspannen bent omdat je "de riedel" wel zo'n beetje kent.
Maar er zijn toch best wat dingen waar ik mijn vraagtekens bij zet.
De vorige drie zwangerschappen kwam ik 30 tot 35 kilo aan (erg veel, maar dat kan en het ging er naderhand met het tot rust komen van hormonen weer af).
Dit keer kom ik helemaal niet zo veel aan, de laatste maand ben ik juist áfgevallen.
Hoeft geen probleem te zijn, maar ik zou het prettig vinden als de verlos daar notie van nam. dan weet ik in ieder geval dat iemand met verstand van zaken ervan op de hoogte is en het niet alarmerend vind.
Mijn bloeddruk was de vorige zwangerschappen ook volledig stabiel en lekker laag. Pas in ede laatste fase toen ik erge buikpijn had en ze de baby draaiden etc ging die omhoog. (pijn geeft meestal verhoogde bloeddruk.. normaal dus)
Ditmaal schommelt mijn bloeddruk van 90 over 55 tot 130 over 65 etc. Hoeft geen probleem te zijn denk ik, want volgens mij is dat binnen de geaccepteerde normen. Tenminste de waarden op zichzelf wel, ik weet alleen niet of je daar ook bij mag schommelen.
Ze neemt er wederom geen notie van.
.....want de vorige waarden heeft ze volgens mij niet eens opgeschreven? (dus ze zal het waarschijnlijk niet meer weten ook).
De eerste keer dat ik er kwam werd er een echo voor termijn bepaling gemaakt, de tweede afspraak had ze ingepland op een dag dat er helemaal geen praktijk was. Ik (en de ander ingeplanden van die dag) werden doorgeschoven naar een andere dag. Dit is mij niet eens verteld, hier kwam ik achter doordat ik zelf belde over de afspraak. De dag dat ik kwam bleek ze me 4 uur later in gepland te hebben dan dat mij via de telefoon verteld is. Ik werd er dus tussendoor geschoven, maar ze had nergens tijd voor. Ze vroeg nagenoeg niets, ze heeft me niet eens even in kunnen voeren in de computer, ze luisterde naar het hartje, ze nam mijn bloeddruk, urine en ik werd zo de deur uit gewieberd. Ze heeft niet even tegenover mij gezeten, ze heeft mij niet eens aangekeken... blijkbaar had ze haast.
De afspraak er op is niet doorgegaan door omstandigheden.
De afspraak daar op was afgelopen week en weer leek ze eigenlijk geen tijd te hebben.
Ik kreeg een formulier in mijn handen geduwt met de boodschap een echo te regelen, en wel een beetje snel wantr het moet voor de 24e week en ik zit nu al bijna op 22 weken). Ik keek op het papier en zag andere gegevens dan waar ik de vorige echo had laten maken (dat was bij haar partner thuis) en vroeg daar dus naar. Kattig kreeg ik te horen waar ik moest zijn met zo'n blik van "je weet toch wel waar je echo's laat maken??" Nou nee, de vorige zwangerschappen heb ik in een andere plaats doorlopen. Dat weet dus niet! Daarnaast lijkt mij het logisch dat je een vraag stelt als het als de gegevens afwijken van de gegevens van de vorige echo die ik via hun heb laten maken.
Verder rauste ze er zo weer doorheen, ze had een (zoals ik het ervaarde) heel vervelende sfeer daarbinnen. Geen tijd, geen aandacht, geen interesse.Toen ik mij herstelde van het overvallen gevoel en mijn vragen herinnerde stond ik al weer buiten. (ik heb veel buikkrampen, ben botergeil maar als ik gemeenschap heb doet het pijn.. Dat is wat nieuws voor mij, want vorige zwangerschappen heb ik goed genoten van de seks.
![]()
Verder ben ik afgevallen en had ik willen weten of dat oke is)
Ik ontdekte de enveloppe die je iedere controle mee moet nemen in mijn hand (die had ik ditmaal pas gegkregen omdat ze de vorige keer geen tijd had mij in de computer te zetten) en zag dat ze alleen het gewicht van dít consult er in had gezet. Net zoals alleen mijn bloeddruk gegevens van dit bezoek.
De gegevens van hiervoor heeft ze dus niet meegenomen. Ze heeft dus waarschijnlijk niet eens door dat mijn bloedruk afwijkt en ik af ben gevallen?
Zoals ik al aangaf hoeven die gegevens geen probleem te zijn, maar ik wil wel de indruk hebben dat ze er notie van heeft genomen. Àls er dan een keer iets níet goed is, dan kan ik er op vertrouwen dat ze het op tijd ziet en ingrijpt.
Ze kwam warrig, ADHDerig en ongeïnteresseerd over. En dat vond ik de overige keer ook al.
Ze had ditmaal wel een leuke stagaire trouwens.
Waarschijnlijk speelt mijn eigen onzekerheid ook wel mee in de lading die ik er op leg. Toch vind ik het vervelend.
in plaats van dat ik denk "drie zwangerschappen die (relatief) goed erlopen zijn, dus die vierde doen we ook wel" heb ik de angst. "3 zwangerschappen die goed verlopen zijn... hoe groot is dan de kans dat de 4e ook goed gaat? "geluk" duurt niet eeuwig. "
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill