abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 september 2007 @ 18:01:10 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53126445
Wat zijn die handjes lief DeLiedje!
pi_53138207
Vanmiddag mag ik.....

Oh, toch wel spannend en leuk!! Priscil gaat mee. En ik wil heel graag weten wat het wordt.

Lekker spieken of het allemaal goed gaat.

Gister bij medisch centrum, sbs6, was er een stel dat ook via ivf/isci zwanger waren geworden. Het was een beetje hetzelfde verhaal als het onze. Ik vond dat heel bijzonder. Zo wordt je maar weer op de feiten gedrukt dat je echt niet de enige bent.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 13 september 2007 @ 08:44:16 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53138415
Veel plezier!
pi_53139794
deliedje wat een mooie echo's

ticootje veel plezier.
mama van 3 kids!
  donderdag 13 september 2007 @ 10:16:45 #255
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_53139873
Ik krijg een koortslip. Kan ik wel gewoon met Zovirax smeren? Volgens de bijsluiter heeft het geen bijwerkingen .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_53139941
Vanmorgen nog een beetje woorden gehad met lief.

Ik merk dat ik toch een tikje egoistisch ben. Ik wilde namelijk graag met alleen lief naar de echo. Maar we hadden eerder afgesproken dat Priscil mee zou gaan. Aan de ene kant wil ik haar wel betrekken bij de zwangerschap en aan de andere kant heb ik zoiets van het is van mij.... ( ben ik nu erg?)

Ik heb wel toegegeven omdat ik zelf doorhad dat wat ik zei nergens op sloeg. Ergens schaam ik me er best wel voor dat ik Priscil nu toch onderbewust weg hou.

Zijn er meer hier die dit een beetje hadden bij de 2e?
pi_53139958
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:16 schreef k_i_m het volgende:
Ik krijg een koortslip. Kan ik wel gewoon met Zovirax smeren? Volgens de bijsluiter heeft het geen bijwerkingen .
in de meeste bijsluiters staat het erbij als je het niet mag gebruiken. In een ander geval kan je altijd even je vk bellen, gewoon voor de zekerheid.
  donderdag 13 september 2007 @ 10:22:34 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53140021
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:16 schreef k_i_m het volgende:
Volgens mij oom (huisarts) duurt het met Zovirax een week en zonder 7 dagen.
Maw, het spul zou niet heel veel helpen.

Maar als de bijsluiter niets zegt over evt. problemen bij zwangerschap dan kan je het gewoon gebruiken.
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:19 schreef Ticootje het volgende:
Zijn er meer hier die dit een beetje hadden bij de 2e?
Ik denk dat jouw situatie toch wel een beetje anders is dan bij een gezin waarbij het 1e kindje een volle broer of zus is van de as. baby.
Althans... ik kan me zo voorstellen dat er andere sentimenten bij dit geval spelen.
pi_53140079
Ja BE, je hebt wel gelijk. Dit is een kindje van mij...! Maar toch, het is niet erg fair om dan Priscil weg te houden.

Misschien stel ik de vraag wat verkeerd, andere vrouwen met stiefkinderen die in verwachting zijn van een eigen kindje.
  donderdag 13 september 2007 @ 10:28:26 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53140136
Of het fair is weet ik niet.
Ik denk alleen wel dat het voor straks, als de baby er is, wel beter is als je haar er nu een beetje bij betrekt. Anders maak je bij wijze van spreken nu al duidelijk dat die andere baby toch een andere rol heeft/krijgt. Alsof die specialer is...
Daar zou ik iig goed voor uitkijken.
Voor mijn gevoel zou het zelfs nog weer anders zijn als ze niet bij jullie zou wonen, maar juist omdat ze wel deel is van jullie gezin zou ik haar er wel bij betrekken.
pi_53140314
Ja, ik wil echt niet dat zij straks op de 2e plaats komt te staan. Zij is in feite net zo belangrijk als de nieuwe baby. Maar misschien is dat dus toch een beetje het moedergevoel, dit kindje is van mij, ik wordt gewoon echt mama. Voor Priscil ben ik geen moeder (wel een moederfiguur).

Oh ik verwacht dat het nog wel wat moeilijk wordt....
  donderdag 13 september 2007 @ 10:41:08 #262
14746 k_i_m
pi_53140416
quote:
Op donderdag 13 september 2007 10:22 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Volgens mij oom (huisarts) duurt het met Zovirax een week en zonder 7 dagen.
Maw, het spul zou niet heel veel helpen.

Maar als de bijsluiter niets zegt over evt. problemen bij zwangerschap dan kan je het gewoon gebruiken.
[..]
Ik heb nu nog geen enge blaasjes enzo. Als ik er op tijd bij ben krijg ik ze ook niet. Dus dat is dan wel weer een voordeel . Mooi, dan ga ik smeren .
In my life
Why do I smile
pi_53140606
Ik heb geen ervaring met eigen stiefkinderen maar wel met een moeder die met haar tweede partner dolgraag een kind wilde.
En hoewel ik toen lang en breed volwassen was, was het toch best moeilijk. Ik kan me voorstellen dat het voor een jonger kind nog moeilijker is.
Ik denk dat er wel een verschil is tussen een kind 'weghouden' en het kind niet overįl bij betrekken. Als het al eerder is afgesproken dat ze mee mag naar de echo dan is het, in mijn ogen, niet fair om haar nu te weigeren.
Ze hoeft echter niet overal bij betrokken te worden, net zoals een volle zus niet overal bij betrokken hoeft te worden dus als ze nog niets weet over eventueel mee gaan naar de echo dan is het weer anders.

Maar ik denk dat het juist in deze situatie nog wel extra belangrijk is om haar niet het gevoel te geven dat ze buiten het intieme driehoekje van vader, stiefmoeder en baby geplaatst wordt.
Dat gaat misschien soms tegen je gevoel in, maar het is denk ik iets dat hoort bij het krijgen van een kind met iemand die al een kind heeft.
  donderdag 13 september 2007 @ 10:52:00 #264
14746 k_i_m
pi_53140662
Oja, ik zou ook nog een keer foto's inscannen, een week geleden ofzo .
De groeten van mijn kind! .

In my life
Why do I smile
pi_53140792
Hallo babyk_i_m
Saartje
pi_53140987
DeLiedje, leuk he gluren .

Ticootje, veel plezier!!! Is dat gevoel van "het is van mij" niet ook een beetje zwangere dames eigen? Ik weet niet hoor, dit is pas onze eerste. Maar ik heb wel dat "het is van mij" gevoel. Als sommige mensen het nu al over onze kleine hebben dan krijg ik de neiging om een 5 meter dikke muur op te trekken met een grote slotgracht ervoor .
Maar wellicht speelt het ook wel mee dat je stiefmama van priscil bent...
Ik denk dat het wel goed is om dat soort dingen uit te spreken. Afgezien van wat je er dan verder mee doet. Ik bedoel, jij ervaart het wel zo en door het dan maar gewoon te negeren gaat het in elk geval niet weg.

Kim, wat Ticootje zegt, VK even bellen of de apotheek dan weet je het zekerder. Doe je de groetjes terug aan dat minimensje in je buik?! .
Fake it till you make it...
pi_53141105
Ticootje, als je je er niet prettig bij voelt, dan moet je Priscil niet meenemen. Bedenk wel dat het geen pretecho is, maar een medische echo waarin ook afwijkingen bekend kunnen worden. Dat je een kindje van een paar jaar meeneemt omdat het het niet begrijpt of omdat je geen oppas meehebt is wat anders dan een tiener lijkt me.

Ik zou me er zelf ook niet prettig bij voelen.
  donderdag 13 september 2007 @ 11:14:48 #268
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_53141112
ik kom even binnen storten zonder bij te lezen. Heb erg last van nesteldrang dus aan het ruimen. En heb heel veel babykleertjes die ik weg doe. Zijn er mama's die interesse hebben in baby kleding verschillende merken als mexx, hema, name it, cake walk enz voor een JONGEN tot maat 74.

En moeders voor een meisje tot maat 104 hahah dat duurt nog lang maar ook een zooi babyspul.

groetjes joyce
pi_53141541
Ik vind het knap dat je dat gevoel kunt erkennen... En ook inziet dat je haar er misschien tekort mee doet (qua "gewenst/zusgevoel zeg maar" ) Hier stond overigens in de infobrochure vermeld dat het niet verstandig/wenselijk was "andere broertjes/zusjes mee te nemen omdat het idd geen pretecho is, maar dat er echt goed gekeken wordt of alles goed is....
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_53141857
Ik word papa
The most beautiful view is the one I share with you.
Mijn trots!
pi_53141901
Bij ons werd inderdaad ook duidelijk aangegeven dat je alleen met je partner welkom bent. Het is echt een medisch onderzoek...

Ik kan me je gevoel wel voorstellen Ticootje, en het is inderdaad al heel fijn/knap dat je het zelf erkent... Ik denk dat jou gevoel hierbij wel logisch is (die hormonen spelen ook mee) maar dat je erg goed moet waken dit niet aan die kleine meid te laten merken...
pi_53141932
Gefeliciteerd R81!
is het nog pril of weten jullie het al wat langer?
pi_53142003
Nou, het UWV heeft eindelijk te horen gekregen van mijn werkgever dat ik ziek ben door zwangerschap. Ik word vanmiddag gebeld door het UWV, maar begreep dat ze daarvoor belden (men zat daar nu in vergadering en uiteraard was ik boodschappen aan het doen toen ze vanochtend belden )

Zonde van die twee maandlonen die ze anders terug hadden kunnen krijgen van het UWV.
pi_53142051
R81 gefeliciteerd!
pi_53142353
Het punt is dat we het nu al geregeld hebben dat ze dus mee gaat.

Ik heb natuurlijk ook al een echo gehad met 14 weken, vandaar dat ik misschien iets minder bezorgd ben dat er echt iets is.

Ze gaat nu dus gewoon mee.

Het is ook gewoon puur mijn gevoel hoor. Aan de ene kant van, ja maar het is wel mijn kindje en aan de andere kant Priscil is ook gewoon gewenst. Ik merk dus dat ik nu al wat onderscheid maak in mijn kindje en Priscil. En ik vind het een rot gevoel. Priscil is voor mij niet minder dan mijn eigen kindje. Maar dan komt mijn moederinstict en kan ik plots 180 graden draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')