Een echte profquote:Op zondag 9 september 2007 18:20 schreef EnGCatjuh het volgende:
Heel fijn ook dat hij zich toch in een reserverol in Oranje schikt.
Ik vind het sterk dat hij zich daarin kan schikken, zo een grote speler die zoveel prijzen heeft gepakt en op dit moment aan internationale waardering heeft. Dan verdien je heel veel respect, een ander had al lang en breed bedankt.quote:Op zondag 9 september 2007 18:20 schreef EnGCatjuh het volgende:
Heel fijn ook dat hij zich toch in een reserverol in Oranje schikt.
een 8 packquote:
De Jong kan dat worden.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:14 schreef Fathom het volgende:
Hellaas hebben wij geen gatuso.
quote:
Dat jochie van AZ ( Demy de Zeeuw ) vind ik toch niet misselijk. Geen gatuso maar toch wel een stofzuiger afbreker en nog voetballend vermogen ook nog.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:14 schreef Fathom het volgende:
Die hebben we we wel - alleen is die 9 jaar en een meisjequote:Op dinsdag 11 september 2007 17:14 schreef Fathom het volgende:
quote:Op donderdag 27 september 2007 00:17 schreef Doc het volgende:
[..]
Die hebben we we wel - alleen is die 9 jaar en een meisje
Dat is echt geflatteerd. Alsof het allemaal door Seedorf komt.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 19:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Seedorf in Oranje 1.80 punten per wedstrijd
Zonder Seedorf(sinds december 1994) - 2.41 punten per wedstijden
quote:Seedorf in Reals beste elf ooit
Clarence Seedorf heeft een plekje gekregen in hét elftal aller tijden van Real Madrid. De speler die van 1996 tot 1999 speelde bij de Madrilenen werd met ruime voorsprong verkozen boven Vicente del Bosque, Zoco, Paul Breitner en Mahamadou Diarra.
Seedorf mag in het elftal de plek van linkshalf bekleden. Naast de Nederlandse middenvelder zijn tot nu toe Iker Casillas, Sergio Ramos, Juanito, Alfredo Di Stéfano en Fernando Hierro gekozen.
Nederland zuigt al ruim 7 jaar op een goede helft tegen Duitsland en goede wedstrijd tegen Schotland en Tsjechië na.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Feit blijft dat Nederland zuigt als Seedorf speelt en wint als hij niet mee doet
Dat ligt ook niet alleen aan hem. De laatste wedstrijden zag je bij hem zeker weten de klasse met de bal aannemen en het inzicht. Hij moest alleen ook overdreven veel verdedigend werk doen of hij werd opgesteld als links- of rechtsbuiten.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze winnen wel als ze zonder Seedorf spelen. Met Seedorf verliezen ze meestal en wordt er alleen tegen kutlandjes gewonnen
Zo kan je net zo goed zeggen dat wel alle wedstrijden waarin Ron Vlaar meedeed, verloren hebben en dat het allemaal zijn schuld is en we hem nooit meer moeten selecteren.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Natuurlijk lag het niet aan Seedorf maar toch werden alle grote wedstrrijden met hem verloren en met hem in elk geval niet verloren
Zal wel toeval zijn
Toen leek 'ie al wel 20.quote:Op vrijdag 21 december 2007 17:41 schreef venomsnake het volgende:
Leuk. Ga denk ik even kijken.
Gisteravond bij de aankondiging hadden ze al beeld van Seedorf toe ie een jaar of 10 was.
Seedorf heeft alleen een stuk of 70 wedstrijden meer gespeeld en het gaat niet om oefenwedstrijden.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:38 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Zo kan je net zo goed zeggen dat wel alle wedstrijden waarin Ron Vlaar meedeed, verloren hebben en dat het allemaal zijn schuld is en we hem nooit meer moeten selecteren.
Maar dat is onzin.
De ene keer is Tsjechie wel een serieuze wedstrijd, maar op het EK van 2000 opeens niet?quote:Op vrijdag 21 december 2007 22:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gewoon laten staan, vooral als je niet wil winnen
Serieuze wedstrijden met Seedorf in Oranje
518 26-04-1995 Tsjechië Nederland 3 - 1 EKKW Ajax
519 07-06-1995 Wit-Rusland Nederland 1 - 0 EKKW Ajax
527 10-06-1996 Nederland Schotland 0 - 0 EKTO Sampdoria
528 13-06-1996 Nederland Zwitserland 2 - 0 EKTO 26 Sampdoria
529 18-06-1996 Nederland Engeland 1 - 4 EKTO Sampdoria
530 22-06-1996 Frankrijk Nederland 0 - 0 EKTO 60 Sampdoria
534 14-12-1996 België Nederland 0 - 3 WKKW 1 Real Madrid
537 02-04-1997 Turkije Nederland 1 - 0 WKKW Real Madrid
540 06-09-1997 Nederland België 3 - 1 WKKW 87 Real Madrid
541 11-10-1997 Nederland Turkije 0 - 0 WKKW 70 Real Madrid
547 13-06-1998 Nederland België 0 - 0 WKTO 65 Real Madrid
550 29-06-1998 Nederland Joegoslavië 2 - 1 WKTO Real Madrid
552 07-07-1998 Brazilië Nederland 1 - 1 WKTO 111 Real Madrid
553 11-07-1998 Nederland Kroatië 1 - 2 WKTO Real Madrid
571 11-06-2000 Nederland Tsjechië 1 - 0 EKTO 57 Internazionale
575 29-06-2000 Nederland Italië 0 - 0 EKTO 87 Internazionale
576 02-09-2000 Nederland Ierland 2 - 2 WKKW 46 Internazionale
578 11-10-2000 Nederland Portugal 0 - 2 WKKW Internazionale
598 29-03-2003 Nederland Tsjechië 1 - 1 EKKW AC Milan
606 15-11-2003 Schotland Nederland 1 - 0 EKKW 46 AC Milan
607 19-11-2003 Nederland Schotland 6 - 0 EKKW 69 AC Milan
615 19-06-2004 Nederland Tsjechië 2 - 3 EKTO 86 AC Milan
616 23-06-2004 Nederland Letland 3 - 0 EKTO AC Milan
617 26-06-2004 Nederland Zweden 0 - 0 EKTO AC Milan
618 30-06-2004 Portugal Nederland 2 - 1 EKTO AC Milan
651 24-03-2007 Nederland Roemenië 0 - 0 EKKW 86 AC Milan
658 13-10-2007 Roemenië Nederland 1 - 0 EKKW AC Milan
27 Wedstrijden - 8 keer gewonnen - 10 keer gelijk - 9 keer verloren
quote:Jaakke sprak met Seedorf over terugkeer
09 januari 2008
John Jaakke hoopt Clarence Seedorf terug naar Ajax te kunnen halen. De preses had in Dubai een gesprek met de middenvelder van AC Milan, waarbij hij hem vroeg of er te praten viel over een transfer naar zijn oude club. "Ik verwacht heus niet dat hij op korte termijn naar Ajax komt, maar ik wilde deze gelegenheid niet voorbij laten gaan om hem te laten weten dat hij meer dan welkom is bij ons."
"Ik dacht eerst dat het een grapje was, omdat het me een beetje overviel", zegt Seedorf, die medio 1995 vertrok bij Ajax, in Voetbal International. "Daarna zei ik: je weet het nooit. Waarna hij op serieuze toon vroeg of er over te praten viel."
"Mijn contract bij Milan loopt tot 2011 en ik heb het nog steeds prima naar mijn zin. Ik vind het mooi dat Ajax me zou willen terughalen, dat betekent dat ze goeie herinneringen aan me hebben. En dat is wederzijds", vervolgt de middenvelder.
Ajax-preses Jaakke heeft een goed gevoel overgehouden aan dit onderhoud met de viervoudig Champions League-winnaar. "Clarence zei dat we het in de toekomst best eens over een terugkeer konden hebben. Ik verwacht heus niet dat hij op korte termijn naar Ajax komt, maar ik wilde deze gelegenheid niet voorbij laten gaan om hem te laten weten dat hij meer dan welkom is bij ons."
Sinds zijn vertrek bij Ajax, medio 2005, speelde Seedorf voor achtereenvolgens Sampdoria, Real Madrid, Internazionale en nu dus AC Milan. Ook kwam de in Suriname geboren middenvelder al 86 keer uit voor het Nederlands elftal.
quote:Seedorf op rand van record
MILAAN - Clarence Seedorf staat op de rand van een Nederlands record. Komt de middenvelder van AC MIlan woensdagavond in actie in de Champions League-wedstrijd tegen Arsenal, dan heeft Seedorf de meeste Europacupwedstrijden achter zijn naam.
Seedorf deelt de eerste plek momenteel met Frank de Boer. Beiden kwamen 129 keer in Europese clubvoetbal in actie. Speelt Seedorf woensdag in Londen tegen Arsenal wordt hij op de alltime-ranglijst de vierde speler na Paolo Maldini (164), Luís Figo (137) en Oliver Kahn (136).
De kans dat Seedorf op korte termijn wordt ingehaald door een landgenoot is nihil. De Nederlandse nummers twee en drie, Frank de Boer (129) en Phillip Cocu (121) zijn gestopt en Edgard Davids (97) en Edwin van der Sar (96) staan op een straatlengte van Seedorf.
De Nederlandse toptien:
1. Clarence Seedorf
Ajax (16), Real (26), Internazionale (17), AC Milan (70) 129
2. Frank de Boer
Ajax (71), FC Barcelona (50), Galatasaray (8) 129
3. Phillip Cocu
Vitesse (10), PSV (18), FC Barcelona (65), PSV (28) 121
4. Edgar Davids
Ajax (34), AC Milan (4), Juventus (53), Inter (5), Spurs (1) 97
5. Edwin van der Sar
Ajax (57), Juventus (11), Fulham (5), Man United (23) 96
6. Michael Reiziger
Ajax (22), AC Milan (3), Barcelona (56), Middlesbrough (5), PSV (10) 96
7. Marc Overmars
Ajax (40), Arsenal (20), FC Barcelona (35) 95
8. Dennis Bergkamp
Ajax (33), Internazionale (13), Arsenal (48) 94
9. Patrick Kluivert
Ajax (24), FC Barcelona (61), Newcastle (6), PSV (3) 94
10. Giovanni van Bronkhorst
Feyenoord (21), Rangers (28), Arsenal (11), Barcelona (30) 90
Nu Van Basten terug naar Amsterdam gaat kan je een terugkeer van Seedorf definitief uitsluiten.quote:
Ik zou zeggen wel fijn om erbij te hebben. Op één of andere manier komt het er bij Oranje nooit echt uit. Waar ligt zoiets nu aan? Betere ploeggenoten op clubniveau lijkt me niet, hij heeft ook in hele sterke selecties gezeten en toch niet gepresteerd. Voor mijn gevoel past zijn speelstijl toch niet helemaal bij het NL elftal.quote:Op donderdag 27 maart 2008 00:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Maar hij heeft wat, hij is een ander type speler op het middenveld. Wel fijn om in je team te hebben.
Hij zal ook wel balen van Pato en Gourcuffquote:SEEDORF VERGELIJKT SPELERS MET BIEFSTUK
Clarence Seedorf hekelt de markt in de
(zeer) jonge voetbaltalenten. "Het gaat
eraan toe als op een vleesmarkt", zegt
de Nederlandse middenvelder van Milan.
"Argentinië heeft biefstuk in de aan-
bieding die heel goed en gewild is. Het
verkoopt het vlees aan Italië, dat het
vervolgens exporteert naar Spanje of
Engeland", zegt Seedorf. Het gaat vol-
gens hem alleen nog om geld, niet om de
beste club voor een talent te vinden.
"Wie het meest biedt, krijgt. Of een
speler kan aarden in zijn nieuwe omge-
ving, interesseert niemand nog. De spe-
ler wordt aan zijn lot overgelaten."
Inderdaad, hij speelde niet top, maar toch deed hij het behoorlijk. Vooral zonder bal zag je zijn klasse, hij stond constant vrij en altijd kon hij aangespeeld worden. Daardoor kwam er veel meer rust in de ploeg dan de 1e helft. Sneijder speelde inderdaad een erg matige wedstrijd, zelden aanspeelbaar en veel knullig balverlies.quote:Op donderdag 27 maart 2008 01:01 schreef NumberNine het volgende:
Ik vond 'm eigenlijk helemaal niet zo slecht hoor. Er waren wel weer een paar nonchalante momentjes, maar hij was in ieder geval rustig en kon de bal vaak kwijt zonder hem weer helemaal terug naar de centrumverdediger te spelen. Wat dat betreft vond ik hem beter dan Sneijder vandaag, die leed nog veel meer balverlies en liep of te ver naar achter, of te ver naar voor, waardoor hij eigenlijk nooit een goed aanspeelpunt was. Dat is Seedorf in ieder geval meestal wel.
quote:Seedorf denkt aan stap naar Engeland
Door ROGIER DEELSTRA
ROTTERDAM - Clarence Seedorf ziet een overstap naar de Engelse Premier League wel zitten. De middenvelder van AC Milan denkt er hardop over na om zijn loopbaan daar af te sluiten.
Dat zegt hij tegenover de BBC. De Amsterdammer geeft aan in het verleden een transfer naar Manchester United en Arsenal te hebben afgeslagen voor een aanbieding van Real Madrid. Vervolgens speelde de oud-Ajacied in Milaan voor Inter en AC. Bij die laatste club staat Seedorf al zes seizoenen onder contract.
,,Ik heb nooit in de Premier League gespeeld, maar kan vertellen dat ik die competitie al een tijdje met grote belangstelling volg. De dingen zijn zo gelopen dat ik in Spanje en Italie heb gespeeld, maar het is altijd een grote wens van mij geweest om in Engeland te spelen."
Zou ik niet doen als ik Clarence was. Hij is in Italië onaantastbaarquote:
Ik gun hem dat ontvangst wel. Sowieso vond ik dat Milan netjes werd ontvangen.quote:Op donderdag 23 oktober 2008 15:53 schreef Cyberia18 het volgende:
Video: AC Milan strijkt neer in Friesland
Seedorf is en blijft een held.
Ik hoop dat je Newcastle bedoeltquote:Op donderdag 23 oktober 2008 19:02 schreef Barca het volgende:
In Heerenveen zijn ze vaker correct. Kluivert werd daar (zie zijn bio) ook goed ontvangen toen hij er met Sheffield kwam.
Heb je je handen intussen alweer gewassen?quote:Op zondag 21 september 2008 22:59 schreef Proud2beDiepfries het volgende:
Seedorf
Wat een klasbak is het toch!
De HH begint direct na het journaalquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:54 schreef Cyberia18 het volgende:
Waarom kom ik er nu pas achter.
quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 23:56 schreef borisz het volgende:
[..]
De HH begint direct na het journaal
quote:BIJZONDERE PRIJS VOOR CLARENCE SEEDORF
Clarence Seedorf is vrijdagavond in Amsterdam in het zonnetje gezet. De middenvelder van AC Milan kreeg uit handen van minister Bert Koenders van ontwikkelingssamenwerking de Millenniumschoen Award 2008 voor zijn persoonlijke betrokkenheid bij het thema sport en ontwikkelingssamenwerking.
De Millenniumschoen Award is een jaarlijkse prijs voor een Nederlandse topsporter of trainer die zich op bijzondere wijze heeft ingezet voor sport en ontwikkelingssamenwerking. Vorig jaar ging de prijs naar Aron Winter.
Ik was redelijk ver heen volgens mij... Maar wel mooi, Clarence is toch wel één van m'n helden en dan is het mooi dat 'ie even naar je toe loopt..quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 20:37 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Heb je je handen intussen alweer gewassen?
Rightquote:Op maandag 29 december 2008 13:33 schreef Doezelhaar het volgende:
Seedorf ziet een nieuwe carriere als cheerleader wel zitten?
[ afbeelding ]
geen fotoshop.. deze meid lijkt gewoon ontzettend op Seedorf!
Bron: http://www.sportnet.at/channel.aspx?cid=92ecb476-8263-4c1d-bd4c-b62e7084330d&sid=c5aaf86d-c018-45af-9f04-c771976aa277
Wat is er mis met zo'n hobby?quote:Op maandag 29 december 2008 13:33 schreef Doezelhaar het volgende:
Seedorf ziet een nieuwe carriere als cheerleader wel zitten?
[ afbeelding ]
geen fotoshop.. deze meid lijkt gewoon ontzettend op Seedorf!
Bron: http://www.sportnet.at/channel.aspx?cid=92ecb476-8263-4c1d-bd4c-b62e7084330d&sid=c5aaf86d-c018-45af-9f04-c771976aa277
Ik wist helemaal niet dat ie wat minder populair wordtquote:Ancelotti 'droevig' om fluitconcerten tegen Seedorf
Door Carlo Willemsen
Zondag, 01 februari 2009, 12:45
Niet alleen in Nederland zijn de meningen over Clarence Seedorf verdeeld, ook in Italië zijn er voetbalsupporters die zich tegen de middenvelder van AC Milan keren. Onlangs werd de voormalig Oranje-international nog uitgefloten door een deel van de eigen aanhang, tot verdriet van Carlo Ancelotti. De trainer neemt het op het clubkanaal van Milan op voor zijn pupil.
"Ik word er droevig van dat Seedorf wordt uitgefloten. Een belangrijke speler, die altijd alles geeft. Hij krijgt lang niet altijd de erkenning die hij verdient. Zelfs nu Clarence goed speelt, keert een deel van het publiek zich nog tegen hem", aldus Ancelotti.
Ongelovigen zijn het, die zijn kwaliteiten niet willen zien..quote:Op zondag 1 februari 2009 13:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik wist helemaal niet dat ie wat minder populair wordt.
quote:Clarence Seedorf baalt van fluitende AC Milan-fans
Datum: 23-feb-2009 11:51
Clarence Seedorf (foto) haalde zondag zijn gram op de kritische fans van AC Milan. De middenvelder werd de afgelopen wedstrijden uitgefloten door een deel van eigen supporters, maar was zondag matchwinnaar tegen Cagliari (1-0). 'Het heeft geen zin een speler uit te fluiten als hij een fout maakt', aldus Seedorf na afloop.
'Het fluiten motiveert me absoluut niet, ik moet gewoon hard werken voor het team', vervolgde de Nederlander. Hij maakte zijn ongenoegen duidelijk door de treffer met hand achter zijn oor te vieren. 'De fans moeten achter ons staan en het ons niet moeilijk maken.'
Ook trainer Carlo Ancelotti kreeg fluitconcerten te verduren. 'Misschien hebben ze genoeg van me en ze reageren op dezelfde manier op Seedorf,' aldus Ancelotti. De coach prees de inbreng van Seedorf: 'Hij is niet alleen uit voetbaltechnisch oogpunt belangrijk, maar ook vanwege zijn charisma.'
Mwah, Nederlanders kunnen er ook wat van.quote:
Dat wilde ik ook al zeggenquote:Op maandag 23 februari 2009 19:38 schreef Barca het volgende:
Mr Europacup maakte dit weekend de winnende goal. Dát dán wéér wél!
Opvallend trouwens dat Bremen terugkomt van 2-0 naar 2-2 nadat Seedorf eruit ging.quote:Seedorf: 'Waarom heb ik geen gewone interlandcarrière?'
Het zijn niet de dagen van Clarence Seedorf. De middenvelder van AC Milan viel donderdagavond in het UEFA Cup-duel met Werder Bremen geblesseerd uit en zag vanaf de bank hoe zijn ploeggenoten een 2-0 voorsprong verspeelden. Met de 2-2 eindstand viel uiteindelijk het doek voor de Italianen in het UEFA Cup-toernooi.
In de aanloop naar het duel met de Duitsers had Seedorf al genoeg andere kopzorgen. Met twee belangrijke WK-kwalificatiewedstrijden in aantocht blijft de 32-jarige middenvelder piekeren over zijn merkwaardige relatie met het Nederlands elftal.
'Ik vraag me wel eens af waarom ik geen gewone interlandcarrière kan hebben', zegt Seedorf in de jongste uitgave van Voetbal International. 'Er heeft altijd veel spanning omheen gezeten, terwijl het allemaal niet zo moeilijk hoeft te zijn. Ik hoef helemaal geen voorkeursbehandeling, maar ik wil ook niet achtergesteld worden. Ik wil benaderd worden zoals iedere andere speler.'
Seedorf bedankte in de aanloop naar het EK 2008 voor Oranje, omdat hij niet langer onder toenmalig bondscoach Marco van Basten wenste te werken. Aan zijn rentree in de Nederlandse selectie, november 2006, waren ruim twee interlandloze jaren vooraf gegaan.
Sinds Bert van Marwijk het roer heeft overgenomen bij Oranje, heeft Seedorf niets meer vernomen vanuit Zeist. Van Marwijk vindt de middenvelder een té grote voetballer om hem voor de bank te selecteren. 'Als ik hem selecteer, zal hij in principe ook spelen’, aldus Van Marwijk drie maanden geleden in VI.
Seedorf heeft de moed nog niet opgegeven. 'Onder de nieuwe bondscoach had ik gehoopt een nieuwe start te kunnen maken bij Oranje. Dat ik vorig jaar niet mee wilde naar het EK had puur met zijn voorganger te maken. Ik heb destijds meteen aangegeven dat ik na Euro 2008 gewoon weer beschikbaar zou zijn. Voor mij is daar niets aan veranderd. Ik heb nog altijd de droom om volgend jaar op het WK in Zuid-Afrika te spelen.'
Seedorf staat te popelen de strijd voor een basisplaats in het Nederlands elftal aan te gaan, maar hij krijgt daar de kans niet toe. 'Ik heb in mijn clubcarrière en in het verleden bij Oranje altijd geknokt voor een basisplaats, ik weet niet beter. Bondscoaches zeggen vaak dat je een uitnodiging bij je club moet afdwingen. Wat kan ik méér doen dan jarenlang achtereen bij een club als Milan in de basis spelen? Het is frustrerend.'
Zegt allesquote:Op vrijdag 27 februari 2009 12:32 schreef RayMania het volgende:
[..]
Opvallend trouwens dat Bremen terugkomt van 2-0 naar 2-2 nadat Seedorf eruit ging.
Ik vind Seedorf een toffe gast, maar dit is wel een beetjequote:Seedorf knuffelt Beckham
AMSTERDAM - Het nieuws dat David Beckham 'gewoon' bij AC Milan mag blijven, is met grote opluchting ontvangen in de Italiaanse stad. Zo ook bij Clarence Seedorf. "Wij hebben elkaar zelfs geknuffeld", vertelt Seedorf zondag.
Volgens de Nederlandse international is er een zware last van de schouders van Beckham gevallen. “Ik was dan ook ontzettend blij voor hem, ik weet hoe graag hij dit wil”, tekende De Telgraaf op uit de mond van Seedorf.
Ja, nu is het een keertje over. We hebben genoeg aan Sneijder en Van der Vaart.quote:Op donderdag 2 april 2009 14:54 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij heeft ook weer aangegeven te hopen op een invitatie voor oranje.
quote:Seedorf wil nog jaren bij Milan spelen
MILAAN - Clarence Seedorf wil nog zeker drie of vier jaar blijven voetballen. Dat liet de 33-jarige middenvelder van AC Milan woensdag weten op zijn persoonlijke website. Seedorf sloot bovendien uit dat hij naar Chelsea vertrekt, waar voormalig Milan-coach Carlo Ancelotti komend seizoen werkzaam is.
Ancelotti ondertekende vorige week een contract bij Chelsea. De Italiaanse trainer zou Seedorf graag mee willen nemen naar Engeland. ,,Het is fantastisch nieuws dat Ancelotti me in Londen wil hebben, maar ook volgend jaar speel ik bij AC Milan,’’ schrijft Seedorf. ,,Ik heb een contract bij Milan en ben speler van Milan, hier voel ik me goed.’’ Het contract van Seedorf in Milaan loopt nog twee jaar door.
Aan stoppen wil de 87-voudig international nog niet denken. ,,Ik hoop nog drie of vier jaar te kunnen voetballen. Daarna heb ik nog een heel leven voor me om goede dingen te doen,’’ aldus de geboren Surinamer, die zich naast zijn voetbalcarrière al intensief bezighoudt met liefdadigheidswerk.
Wie of wat beweren dat bij Ajax?quote:Op donderdag 11 juni 2009 08:15 schreef Barca het volgende:
Niet goed genoeg voor oranje. Volgens Bertje. Niet goed genoeg voor Ajax. Volgens club en supporters.
De club heeft zich niet gemeld bij Seedorf en de toon in de diverse Ajax-topics is "Wat moeten we met Seedorf?!", "Seedorf voegt niks toe!", "Seedorf is geen Ajax-materiaal!" en "Er is geen plaats voor Seedorf in de herberg die ArenA heet!".quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:22 schreef Stpan het volgende:
[..]
Wie of wat beweren dat bij Ajax?
Meldt zich tevens als fan van Seedorf.
quote:Jol weet Seedorf niet te verleiden tot terugkeer
Clarence Seedorf ziet een terugkeer naar Ajax nog niet zitten. De middenvelder van AC Milan werd afgelopen week benaderd door trainer Martin Jol, maar gaf te kennen nog niet te willen terugkeren naar Nederland, meldt Voetbal International.
Jol hoopte met Seedorf de nodige ervaring aan zijn team toe te kunnen voegen. "We hebben een groep met veel jonge spelers. Seedorf heeft enorm veel ervaring en voetbalkwaliteit. En met zijn positieve houding zou hij een hoop kunnen betekenen voor mijn jeugdige ploeg", aldus Jol in het weekblad.
Ondanks een prettig gesprek wil Seedorf nog niet denken aan een terugkeer naar Nederland, het land dat hij in 1995 verruilde voor Spanje en later Italië. "Clarence maakte me duidelijk dat hij nog niet klaar is in het buitenland. Jammer maar helaas", aldus Jol.
Seedorf, die in totaal 65 competitiewedstrijden speelde namens Ajax, sluit niet uit dat hij in de toekomst wel weer te bewonderen is in de Amsterdam Arena. "Ajax zal altijd een speciale club voor me blijven. Maar ik ben al heel lang weg uit Nederland en heb nog niet het gevoel dat ik klaar ben in het buitenland", aldus de middenvelder.
"Mijn contract bij Milan loopt nog twee jaar door. Aan Martin Jol ligt het niet, hij lijkt me een zeer interessante trainer om onder te werken. Ik gun hem en Ajax het beste. We hebben afgesproken dat we contact met elkaar blijven houden. Wie weet wat de toekomst nog gaat brengen."
Misschien omdat je niet de enige bent die dat vindt.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:37 schreef Chriz2k het volgende:
Ik word altijd uitgelachen als ik hem een van de grootste Nederlandse voetballers aller tijden noem.
Ja, maar de meerderheid vindt van niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:42 schreef Chadi het volgende:
[..]
Misschien omdat je niet de enige bent die dat vindt.
Hij behoort zeker in dat rijtje.
Je mag bij Bertje enkel een dominante persoonlijkheid bezitten wanneer je roomblank bentquote:Op woensdag 16 september 2009 16:51 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, maar de meerderheid vindt van niet.
Ondanks zijn 2 assists zal hij niet worden geselecteerd voor oranje. Als hij 2 doelpunten had gemaakt ook niet. Van Marwijk moet hem niet.
Een rol van betekenis is ook de enige rol waarvoor hij in aanmerking komt. Als je hem meeneemt, dan moet je dat doen omdat hij basisspeler is. Ik snap wel dat Van Marwijk hem pas oproept als hij een plek in de basis voor hem heeft.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:04 schreef DeVinger het volgende:
ik snap ook niet waar het aan ligt dat Seedorf geen rol van betekenis speelt voor het NL Elftal....
Hij heeft concurrentie van spelers die andere kwaliteiten hebben. Hij is natuurlijk heel erg goed, maar de ideale midmid voor het Nederlands elftal vind ik hem ook niet. Dan kun van je mening verschillen over wie daarvoor de beste is, maar hij heeft dat ook nooit afgedwongen. De keus voor een ander is misschien niet jouw keuze, het is wel een redelijke keuze.quote:Op woensdag 16 september 2009 18:27 schreef DeVinger het volgende:
Laat ik het dan zo zeggen, waarom is er voor hem geen rol in de basis als hij zo goed is?
Inderdaad, zo'n gast is nog niet goed genoeg voor een plek op de tribune! Goede beslissing om hem niet te selecteren! Wat kenners in zo'n prutser zien!quote:Op zondag 20 september 2009 18:59 schreef Chriz2k het volgende:
Matchwinner tegen Bologna vandaag, hij loopt er doorheen alsof het niets is, wat een baltovenaar!
You 're welcome.quote:Op zondag 20 september 2009 19:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hulde voor je analyse
Die kale neet staat dan ook te verdedigen als een wijf.quote:Op zondag 20 september 2009 18:59 schreef Chriz2k het volgende:
Matchwinner tegen Bologna vandaag, hij loopt er doorheen alsof het niets is, wat een baltovenaar!
In plaats daarvan kiezen we voor Mendes da Silva, Schaars, Afellay en Babel. En kiezen we voor een te aanvallende ploeg met Van Persie, Sneijder en Robben.quote:Op zondag 20 september 2009 20:09 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Die kale neet staat dan ook te verdedigen als een wijf.
Verder wel een geweldige speler, die Seedorf, maar oranje moet niet meer aan hem beginnen. Of andersom.
Zoals Sneijder, Van Bommel, Ruus en Huntelaar?quote:Op zondag 20 september 2009 20:02 schreef Barca het volgende:
[..]
You 're welcome.
Ik vind het echt bespottelijk dat hij geen basisplaats heeft in oranje. Dat hij niet eens bij de selectie hoort.
Van Marwijk wil allemaal van die ja-knikkers, van die brave schooljochies. Maar op een EK of wk onderscheiden de mannen zich van de jongetjes. Dán heb je juist spelers als Clarence Seedorf hard nodig!
Vergeet Van Persie niet. Daar heeft van Marwijk al genoeg gedoe mee gehad. Dus Barca praat weer eens onzin.quote:Op zondag 20 september 2009 20:33 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Zoals Sneijder, Van Bommel, Ruus en Huntelaar?
Geen ja-knikker in het verleden (nu misschien wel), maar zeker wel een schooljongetje.quote:Op zondag 20 september 2009 21:13 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Vergeet Van Persie niet. Daar heeft van Marwijk al genoeg gedoe mee gehad. Dus Barca praat weer eens onzin.
Hoe kom je daar nou weer bij?quote:Op zondag 20 september 2009 21:15 schreef Barca het volgende:
[..]
Geen ja-knikker in het verleden (nu misschien wel), maar zeker wel een schooljongetje.
Waarom hij een schooljochie is in mijn ogen? Zijn uitstraling.quote:Op zondag 20 september 2009 21:20 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij?
En volgens jouw theorie had Van Marwijk Van Persie nooit opgeroepen, aangezien ze bij Feyenoord met veel ruzie uit elkaar gingen.
Loovens, Van Bronckhorst, Van Persie en Kuyt. In het nabije verleden Timmer en De Cler.quote:Op maandag 21 september 2009 05:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Over welke oud-Feyenoorders heb je het dan?
Leuk voor hem.quote:Op zondag 20 september 2009 18:59 schreef Chriz2k het volgende:
En wat doet je vermoeden dat dat met clubvoorkeur te maken heeft?quote:Op maandag 21 september 2009 15:11 schreef Barca het volgende:
[..]
Loovens, Van Bronckhorst, Van Persie en Kuyt. In het nabije verleden Timmer en De Cler.
Hehe, zijn intentie was eerst niet om te scoren. Je zag dat hij hem voor wou geven, maar kreeg de bal nog mee. Let maar op 0:39 - 0:41quote:Op zondag 20 september 2009 18:59 schreef Chriz2k het volgende:
Tuurlijkquote:Op maandag 21 september 2009 15:11 schreef Barca het volgende:
[..]
Loovens, Van Bronckhorst, Van Persie en Kuyt. In het nabije verleden Timmer en De Cler.
Omdat de meerderheid van deze spelers absoluut niets te zoeken heeft in de selectie!quote:Op maandag 21 september 2009 16:37 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
En wat doet je vermoeden dat dat met clubvoorkeur te maken heeft?
Kuyt, Van Persie en Van Bronckhorst hebben zeker wat te zoeken in de selectie. De Cler had dat destijds ook en die is ondanks Van Marwijk zijn gigantische Feyenoordvoorkeur toch gek genoeg al een tijdje niet meer opgeroepen. Timmer kan je over discussieren of hij er te lang heeft bijgezeten, maar dat was een reserve.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:31 schreef Barca het volgende:
[..]
Omdat de meerderheid van deze spelers absoluut niets te zoeken heeft in de selectie!
Van Bronckhorst heeft niets te zoeken in oranje.quote:Op dinsdag 22 september 2009 10:33 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Kuyt, Van Persie en Van Bronckhorst hebben zeker wat te zoeken in de selectie. De Cler had dat destijds ook en die is ondanks Van Marwijk zijn gigantische Feyenoordvoorkeur toch gek genoeg al een tijdje niet meer opgeroepen. Timmer kan je over discussieren of hij er te lang heeft bijgezeten, maar dat was een reserve.
Loovens krijgt zeer terecht gewoon een kans in een wedstrijd om niks, zoals zoveel spelers die een keer krijgen.
Heeft allemaal echt geen drol met Feyenoord te maken.
In plaats van:quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wie zou je oproepen in de plaats van die spelers?
quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:32 schreef Chriz2k het volgende:
Wat een ongelooflijke held is het toch ook, hè?
Hij heeft zich wel beschikbaar gesteld, maar ze willen hem niet. Zoals zo'n beetje het hele Nederlandse volk hem niet moet.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:45 schreef Eenskijken het volgende:
seedorf wil gewoon niets te maken hebben met dat nederlands stelletje ongeregeld eftal. Kan 'm geen ongelijk geven, hij staat er hoog boven
Beetje achterhaalde stelling. Bij zijn terugkeer onder Van Basten kreeg hij een gigantisch applaus. Ik zie hem ook al jaren als de ideale spelmaker van Oranje. Maar ja, de Oranje-bondscoaches zullen het wel beter wetenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:51 schreef Barca het volgende:
[..]
Hij heeft zich wel beschikbaar gesteld, maar ze willen hem niet. Zoals zo'n beetje het hele Nederlandse volk hem niet moet.
90% van de mensen die ik over Seedorf hoor praten (dat zijn er duizenden per week), vinden hem een arrogante kloten patser die in Nederland niet welkom is!quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:54 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Beetje achterhaalde stelling. Bij zijn terugkeer onder Van Basten kreeg hij een gigantisch applaus. Ik zie hem ook al jaren als de ideale spelmaker van Oranje. Maar ja, de Oranje-bondscoaches zullen het wel beter weten.
Adriaanse heeft geen verstand van voetbal zal Van Marwijk wel zeggen. Clarence straks nog bij de micro.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:58 schreef neen het volgende:
"Ik denk dat seedorf de spel en smaakmaker van milaan is" aldus Co Adriaanse
Vandaag zeker. Maar ach, Oranje mag spelen met Schaars en de Zeeuw.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:58 schreef neen het volgende:
Ik weet het wel zeker.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:58 schreef neen het volgende:
1. Ga jij eens gauw met andere mensen pratenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:57 schreef Barca het volgende:
[..]
90% van de mensen die ik over Seedorf hoor praten (dat zijn er duizenden per week), vinden hem een arrogante kloten patser die in Nederland niet welkom is!
Maar ja het klootjesvolk vindt waarschijnlijk zeurkous en schopper Van Bommel dat moet zijn.quote:
Ik praat meestal niet mét die lui. Ik hoor mensen over hem praten. Wat dat voor lui zijn? Studenten, bejaarden, zakenmannetjes, huisvrouwen, scholieren, van alles. Dat boeit die lui niet. Hij is een neger met een grote bek vinden ze, en dus niet welkom in Nederland. Ze vinden hem arrogant omdat hij als 16 jarige al volwassener en verstandiger was dan veel dertigers. Hij liet dat te veel en te vaak blijken vindt men. We hebben het over nederland hè? Als je je kop boven het maaiveld uitsteekt ...quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:17 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
1. Ga jij eens gauw met andere mensen praten
2. Wat voor mensen zijn dat dan?
3. Hij is hier geboren, niet in NL welkom zijn komt uberhaupt nicht im frage. Is gewoon niet aan de orde.
4. Waarom vinden ze hem arrogant? Omdat ie twijfelkonten als De Boer en Bergkamp de bal 1 keer de bal heeft afgepakt. Dit riekt mij veels te veel naar anti-"uppity negro"-gedrag. Zoals met Obama van wie wordt gevonden dat nu hij president is, niet moeten denken dat ie wat voorstelt, zo vinden blijkbaar jouw duizenden "gewone Nederlanders" dat Seedorf met zijn 4 CL overwinningen moet denken dat ie er al is ..... Blijft lachen in NL.
Nee, men heeft liever Timmy Simons of Jan Vertonghen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:18 schreef BogardeRules het volgende:
[..]
Maar ja het klootjesvolk vindt waarschijnlijk zeurkous en schopper Van Bommel dat moet zijn.
Ja, maar men vindt dat hij dat te veel van zichzelf vindt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:23 schreef AryaMehr het volgende:
Serieus. Seedorf staat ver boven alle spelers in het Nederlandse voetbal.
Nee hij miste de strafschop tegen Frankrijk.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:11 schreef Barca het volgende:
Volgens velen die ik hoor praten is hij te vroeg vertrokken bij Ajax (waar hij zich volgens het klootjesvolk te groot voelde) en was het slechte EK in Engeland zijn schuld (had hij de sfeer in de groep verziekt).
Buiten dat was het een kut EK. Meneertje Blind was aan het eikelen, vond ook Bergkamp. Maar het Nederlands volk gaf en geeft Seedorf er de schuld van. Clarence zou de kabel-shit begonnen zijn. De oproerkraaier van een zwart vs wit-ruzie.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:12 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Nee hij miste de strafschop tegen Frankrijk.
Seedorf zou Davids hebben opgenaaid. Dat Seedorf er niks meer over zegt, is voor het Nederlandse klootjesvolk niet van belang. Ze haten hem gewoon. Of omdat hij een pak draagt of omdat hij een spijkerbroek draagt of omdat hij een Ford Ka rijdt of een Ferrari. Men heeft altijd wel een reden.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:21 schreef DrDentz het volgende:
Nou Edgar werd weggestuurd. En Bogarde is tegenwoordig de enige die nog z'n gelijk over die zaak wil halen.
Bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:35 schreef DrDentz het volgende:
Of omdat hij met een muts op warmloopt terwijl het 30 graden is.
Maarja, die neger buigt voor niemand.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 03:21 schreef DrDentz het volgende:
Nou Edgar werd weggestuurd. En Bogarde is tegenwoordig de enige die nog z'n gelijk over die zaak wil halen.
Inderdaad, ik vond hem de beste speler gisteravond bij Milan tegen Real Madrid. Overigens in het vorige Champions League duel van Milan speelde hij ook steengoed.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:18 schreef Ninedarts het volgende:
Zoals hij gister speelde...weergaloos...gewoon rust in het spel.....hij deed niks fout, hij speelde naar behoren maar vooral, heel veel rust in zijn hoofd...
Kaka speelde onrustig, teveel fouten, Kaka moest de team dragen maar hij deed het helemaal foutquote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:52 schreef Krullehoofd het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vond hem de beste speler gisteravond bij Milan tegen Real Madrid. Overigens in het vorige Champions League duel van Milan speelde hij ook steengoed.
Offtopic, zonder Christiano Ronaldo is Real Madrid echt geen top. Voor Kaka heeft Real veelste veel betaald.
Dat vindt hij echt. Seedorf is een te goede en te grote speler om op de bank te zetten. Dus zijn prijzenkast werkt wat het Nederlands elftal betreft nu tegen hem, raar maar waar.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:04 schreef voice-over het volgende:
Maar Van Marwijk zal wel vinden dat hij op een te hoog niveau speelt en te veel heeft gewonnen in zijn carriere. Hij is daarom te ervaren voor Oranje.
Welnee. Hij vindt Seedorf gewoon een te vervelende eikel voor de selectie. En een te matige voetballer.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat vindt hij echt. Seedorf is een te goede en te grote speler om op de bank te zetten. Dus zijn prijzenkast werkt wat het Nederlands elftal betreft nu tegen hem, raar maar waar.
Officieel niet.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:12 schreef Barca het volgende:
[..]
Welnee. Hij vindt Seedorf gewoon een te vervelende eikel voor de selectie. En een te matige voetballer.
Nou snap ik waarom hij telkens Mendes da Silva oproept.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:12 schreef Barca het volgende:
[..]
Welnee. Hij vindt Seedorf gewoon een te vervelende eikel voor de selectie. En een te matige voetballer.
Ik kan daar wel inkomen eigenlijk. Het is in het veld een leider, maar ook buiten het veld. Seedorf als invaller gebruiken of in dienst van een ander laten spelen is net zoiets als Sneijder tussen de palen zetten. Dan haal je er niet het goede uit. We hebben hem dan ook vaak niet zo best zien spelen. Als je hem oproept moet je hem in de basis zetten, en de lakens uit laten delen. Ten koste van Sneijder en Van der Vaart. Misschien best een goed idee, maar niet vanzelfsprekend.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:10 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat vindt hij echt. Seedorf is een te goede en te grote speler om op de bank te zetten. Dus zijn prijzenkast werkt wat het Nederlands elftal betreft nu tegen hem, raar maar waar.
Officieel, officieel.quote:
Nou, Sneijder en Van der Vaart zijn wat mij betreft niet onomstreden. In de knock-outfase komen we met Sneijder sowieso tekort (zowel aanvallend als verdedigend). Van der Vaart is verdedigend beter, maar brengt aanvallend in de ko-fase niet het maximale.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 17:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan daar wel inkomen eigenlijk. Het is in het veld een leider, maar ook buiten het veld. Seedorf als invaller gebruiken of in dienst van een ander laten spelen is net zoiets als Sneijder tussen de palen zetten. Dan haal je er niet het goede uit. We hebben hem dan ook vaak niet zo best zien spelen. Als je hem oproept moet je hem in de basis zetten, en de lakens uit laten delen. Ten koste van Sneijder en Van der Vaart. Misschien best een goed idee, maar niet vanzelfsprekend.
Hij heeft dus niet alleen mensenkennis maar ook kennis van het spelletjequote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:12 schreef Barca het volgende:
[..]
En daarom wordt hij ook wereldkampioen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hij heeft dus niet alleen mensenkennis maar ook kennis van het spelletje
Dat is zo klaar als een klontje: VRIENDJESPOLITIEK!!!quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 11:30 schreef Ninedarts het volgende:
Waarom wilt iedereen wel van der Sar terug en niet Seedorf??
van der Sar heeft veel prijzen gewonnen maar ze willen hem terug VOORAL vanwege zijn ervaring en rust die hij overbrengt
Dan heeft Seedorf toch ook??
Tegen Japan liet Sneijder weer van zijn slechte kant zien, was rode kaart waard
Stel dat het gebeurt bij WK???
Tegen aggresieve ploegen moet van Bommel juist zijn mouwen opstropen, hij heeft daar ervaring mee en een zeer slimme en ervaren middenvelder die weet hoe je dan moet spelen, daar is Seedorf geschikt voor, zeker niet Sneijder....
Op dit moment heeft Seedorf de meeste prijzen gewonnen die nog actief speelt op het veld...
Selecteren die Seedorf...
Mendes Da silva doet na het wk helemaal niet meer mee want dan zijn er weer betere nieuwe middenvelders.........
van Marwijk heeft wel oren naar naar terugkeer van Van der Sar en in mindere mate van Nistelrooy, maar van Nistelrooy alleen als hij veel speelt en zich bewijst
van der Vaart mocht wel mee naar Australia terwijl hij amper gespeeld heeft en Seedorf mag niet eens mee terwijl hij wel in basis speelt bij Ac Milan en dan Huntelaar niet....rarara
Personen die geen vrienden van hem zijn, maar waarvan hij denkt dat het zijn vriendjes zijn.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Welke vriendjes?
Eens, maar het probleem (voor zover dat een probleem is) is dan dat je hem dan wel in de basis moet zetten en wat mij betreft ook aanvoerder mag maken. Je moet clarence niet op de bank gaan zetten want dan weet je dat je verzekerd bent van een hoop gezeik en spanningen in de groep. Al is het alleen maar omdat de media dat er van zou maken.quote:Op zondag 25 oktober 2009 12:52 schreef Trystar het volgende:
Mendes Da silva (_!) dumpen en gewoon Seedorf selecteren!!!
Engelaar de laatste maanden zien spelen bij PSV? Speelt lekker hoor!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:04 schreef voice-over het volgende:
Ik snap niet dat Van Marwijk Seedorf nog niet heeft uitgenodigd. Hij is stukken beter en betrouwbaarder dan Engelaar, De Zeeuw en Schaars. Hij en Van Bommel als controlerende middenvelders in Oranje zie ik best wel zitten.
Van Bronckhorst, Ooijer, Loovens, Kuyt, Van Persiequote:Op zondag 25 oktober 2009 10:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je beantwoord de vraag niet
Dat is nog niet te vinden, het is door de camera's van de NOS gefilmd en wordt vanavond voor t eerst getoond.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:32 schreef Fok_Fok het volgende:
op ned 2 was een clipje te zien waar drenthe de hand van seedorf kust tijdens real - milan
weet iemand of dit stukje ergens terug te vinden is op internet? ik heb al gegoogled en geyoutubed
Weer een bewijs dat Seedorf niet in de selectie van het Nederlands elftal thuishoort!quote:
Serieus, komt Ned. wel uit de groep?quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:43 schreef Barca het volgende:
[..]
Weer een bewijs dat Seedorf niet in de selectie van het Nederlands elftal thuishoort!
Eens, die man verdient een godsgruwelijk groot standbeeld. Er zijn er maar weinig die zo zelfbewust en zeker door het leven gaan en tegelijkertijd zo rustig zijn ploeggenoten toespreekt hoe ze het beste kunnen spelen. En dan niet lullen om te lullen, maar serieuze praat.quote:
Hij hoort ook niet thuis in de selectie, hij hoort thuis in de basis als de man die de bal krijgt als hij erom vraagt en die de bal geeft aan degene die hem volgens hem moet hebben. Hij is te groot voor zomaar een plek in de selectie. Het is één van beide. Hij is de eerste naam op het wedstrijdformulier, of hij zit niet bij de selectie.quote:Op dinsdag 8 december 2009 15:43 schreef Barca het volgende:
Weer een bewijs dat Seedorf niet in de selectie van het Nederlands elftal thuishoort!
Nee, het is óf in de basis óf in de basis. Maar buiten de selectie zeker niet! Áls we een kans willen maken, ook al is die dan nog erg klein, dan moeten Sar en Seedorf in de basis staan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 09:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij hoort ook niet thuis in de selectie, hij hoort thuis in de basis als de man die de bal krijgt als hij erom vraagt en die de bal geeft aan degene die hem volgens hem moet hebben. Hij is te groot voor zomaar een plek in de selectie. Het is één van beide. Hij is de eerste naam op het wedstrijdformulier, of hij zit niet bij de selectie.
zo ook cocu, f de boer, r de boer, kluivert en nog honderden meer.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:38 schreef Killaht het volgende:
Seedorf is een verbanneling een mislukkeling en hij weet het zelf ook.
Hij zal altijd in ons geheugenstaan als de voetballer die de penalty miste op Anfield tegen Frankrijk.
Mee eens, van Marwijk vind ik ook maar een laffe hond, een slappe zak die Seedorf niet durft op te roepen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:31 schreef LePoo het volgende:
Seedorf is te groot voor Oranje, klaar.
Ach ja, Bertje heeft er gewoon geen verstand van. Triest maar waar. Net als dat het waar is dat Clarence te groot is voor oranje. Wat niet hetzelfde is als dat hij zich te groot voelt voor oranje. Dat hij stelt dat ze het maar zonder hem moeten doen omdat hij ook geen kwalificatiewedstrijd speelde, dat zal echt niet zijn omdat hij niet zou willen meedoen. Maar het stuit hem terecht tegen de borst dat hij nooit eens is opgeroepen de afgelopen jaren. Hij heeft nooit de kans gehad om zich in de ploeg van het wk 2010 te spelen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 12:09 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Mee eens, van Marwijk vind ik ook maar een laffe hond, een slappe zak die Seedorf niet durft op te roepen.
Ik denk dat het nog steeds met "De kabel" heeft te maken: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_kabelquote:Op woensdag 17 februari 2010 13:06 schreef Barca het volgende:
Japie Stam schoot eens een pingel bijna het stadion uit. Zijn verklaring "Bij het nemen van een pienantie moet je ook wat geluk hebben."
Was Stam daardoor een onwijze lul de behanger? Nee, Seedorf was, is en blijft altijd een nationale pispaal! Dat kan dan toch niet alleen door die penalty's komen?
[..]
Ach ja, Bertje heeft er gewoon geen verstand van. Triest maar waar. Net als dat het waar is dat Clarence te groot is voor oranje. Wat niet hetzelfde is als dat hij zich te groot voelt voor oranje. Dat hij stelt dat ze het maar zonder hem moeten doen omdat hij ook geen kwalificatiewedstrijd speelde, dat zal echt niet zijn omdat hij niet zou willen meedoen. Maar het stuit hem terecht tegen de borst dat hij nooit eens is opgeroepen de afgelopen jaren. Hij heeft nooit de kans gehad om zich in de ploeg van het wk 2010 te spelen.
Hij weet heus wel dat een wk iets anders is dan een kwalificatiereeks. Anders zou hij een rentree van Van der Sar min of meer ook afkeuren. Zo van "Zonder Van der Sar wonnen ze alles, dan hebben ze hem op het wk niet nodig." Seedorf weet echt wel dat Van der Sar op een wk van toegevoegde (ik denk zelfs onmisbare) waarde is. Of Van der Sar mee zal gaan? Van der Sar is niet beschikbaar geweest deze kwalificatiereeks, op 1 wedstrijd na. Seedorf was wel steeds beschikbaar. Maar hij is ongewenst, net als Stam, Maduro en Melchiot.
yep, mee eens! Een wereldster met diverse CL's op z'n naam en nog steeds spelend op het hoogste niveau bij Milan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 11:31 schreef LePoo het volgende:
Seedorf is te groot voor Oranje, klaar.
Dat was schromelijk overdreven. Kabel was gewoon om aan te geven dat ze maatjes waren. Hadden we ook zo gereageerd als De Boertjes, Blind en Japie Stam hadden gezegd "We zijn matties. Samen klaverjassen of bridge is heel gezellig." Waar Blind en de De Boertjes zorgden voor ruzie op het EK 1996. Zelfs Bergkamp bevestigde dat intern.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:14 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog steeds met "De kabel" heeft te maken: http://nl.wikipedia.org/wiki/De_kabel
Met dat laatste ben ik helemaal eens. Echter denk ik dat je toen nog meer met racisme te maken waardoor de kabel als iets aparts werd gezien.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:22 schreef Barca het volgende:
[..]
Dat was schromelijk overdreven. Kabel was gewoon om aan te geven dat ze maatjes waren. Hadden we ook zo gereageerd als De Boertjes, Blind en Japie Stam hadden gezegd "We zijn matties. Samen klaverjassen of bridge is heel gezellig." Waar Blind en de De Boertjes zorgden voor ruzie op het EK 1996. Zelfs Bergkamp bevestigde dat intern.
Veel coaches kunnen niet goed omgaan met de emoties en mondigheid van spelers. Seedorf was als 16 jarige al heel rijp. Dat kon en kan het Nederlandse klootjesvolk niet hebben. "Doe maar gewoon ..." is het devies. Sja ... bekrompenheid ten top!
Ja, maar de kabel is van 15 jaar terug. Seedorf is niet meer de Seedorf van toen. Niet dat de Seedorf van toen een slechte jongen was! Maar ... meer levenservaring, heel veel mensen leren kennen, prijzen gewonnen. Hij schroomde toen niet om verantwoording te nemen, nú zou hij ook de leider kunnen zijn die hij altijd wel wilde zijn. En nee ... niet dat hij haantje de voorste was. Dat is een stigma dat anderen hem graag opdrukken. Zal wel jaloezie zijn?quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:25 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Met dat laatste ben ik helemaal eens. Echter denk ik dat je toen nog meer met racisme te maken waardoor de kabel als iets aparts werd gezien.
Eens een loser, altijd een loser.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:29 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, maar de kabel is van 15 jaar terug. Seedorf is niet meer de Seedorf van toen. Niet dat de Seedorf van toen een slechte jongen was! Maar ... meer levenservaring, heel veel mensen leren kennen, prijzen gewonnen. Hij schroomde toen niet om verantwoording te nemen, nú zou hij ook de leider kunnen zijn die hij altijd wel wilde zijn. En nee ... niet dat hij haantje de voorste was. Dat is een stigma dat anderen hem graag opdrukken. Zal wel jaloezie zijn?
quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:49 schreef Killaht het volgende:
[..]
Eens een loser, altijd een loser.
[ afbeelding ]
Hij heef het geaccepteerd, jij niet. Kijk maar naar zijn gezichtsuitdrukking, juist loser. Dat ie leuk speelt bij AC milan, wil nog niet zeggen dat ie het overal goed doet.
Idd, Seedorf hoort altijd in elk elftal in de basis te spelen. Seedorf is namelijk één der beste voetballers aller tijden. Wat een fenomenale voetballer en een grote persoonlijkheid.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:04 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
ik heb nog eens heel goed gekeken, maar het enige wat ik zie als ik naar zijn gezichtsuitdrukking kijk is een topper met de wijsheid en ervaring van het winnen van meerdere champions leagues en de wetenschap dat hij vanaf het begin van zijn carriere enkel en alleen voor absolute topclubs gespeeld heeft waar veel anderen op een bepaald moment "afglijden" naar subtoppers. Verder herken ik duidelijk de blik in zijn ogen die een "val maar lekker dood Van Marwijk, voor een kwartfinale ga ik niet mee naar Zuid Afrika" verraadt....
![]()
ben ik nu ook een loser?
Ik bedoel eigenlijk dat hij nog steeds die stempel heeft, veel mensen kijken nog steeds naar hem op die ouderwetse manier. Ik vind Seedorf ook een bulk van ervaring hebben en hij had DE leider van oranje kunnen zijn, je zou hem die rol moeten gunnen. Helaas is het niet zo gegaan.quote:Op woensdag 17 februari 2010 13:29 schreef Barca het volgende:
[..]
Ja, maar de kabel is van 15 jaar terug. Seedorf is niet meer de Seedorf van toen. Niet dat de Seedorf van toen een slechte jongen was! Maar ... meer levenservaring, heel veel mensen leren kennen, prijzen gewonnen. Hij schroomde toen niet om verantwoording te nemen, nú zou hij ook de leider kunnen zijn die hij altijd wel wilde zijn. En nee ... niet dat hij haantje de voorste was. Dat is een stigma dat anderen hem graag opdrukken. Zal wel jaloezie zijn?
Van Marwijk snapt dat helaas niet, simpelweg de hersens daar niet voor. Pijnlijk jammer, maar wat kunnen we er aan doen?quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:36 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk dat hij nog steeds die stempel heeft, veel mensen kijken nog steeds naar hem op die ouderwetse manier. Ik vind Seedorf ook een bulk van ervaring hebben en hij had DE leider van oranje kunnen zijn, je zou hem die rol moeten gunnen. Helaas is het niet zo gegaan.
Zijn toch al aardig wat bondscoaches geweest die het niet in seedorf zagen zitten. Maar dan wel Theo Janssen, Wout Brama, Nicky Hofs etc oproepen. Zal best wat vedette gedrag hebben die Seedorf maar dat heeft een Sneijder toch ook? Zo niet erger.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:56 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Van Marwijk snapt dat helaas niet, simpelweg de hersens daar niet voor. Pijnlijk jammer, maar wat kunnen we er aan doen?
Vedettegedrag van Seedorf? Onzin, echt waar, die gast heeft bij Milan een leidersrol. Dat heeft hij omdat hij daarvoor is gemaakt. Hij helpt de jonkies en met al zijn ervaring kan dat zeer van pas komen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 14:58 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Zijn toch al aardig wat bondscoaches geweest die het niet in seedorf zagen zitten. Maar dan wel Theo Janssen, Wout Brama, Nicky Hofs etc oproepen. Zal best wat vedette gedrag hebben die Seedorf maar dat heeft een Sneijder toch ook? Zo niet erger.
Zeg ook niet dat hij het heeft maar dat werd wel eens vaker als reden opgegeven bij Seedorf. Je weet wel die verhalen met die auto laten verschepen etc. Maja dat was nog niet eens voetbal gerelateerd. Snap ook niet wat die jongen fout heeft gedaan. Zal wel een mooi boek worden na zijn carriere.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:01 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Vedettegedrag van Seedorf? Onzin, echt waar, die gast heeft bij Milan een leidersrol. Dat heeft hij omdat hij daarvoor is gemaakt. Hij helpt de jonkies en met al zijn ervaring kan dat zeer van pas komen.
Een Sneijder heeft vedettegedragingen, Seedorf totaal niet.
Seedorf is natuurlijk wel een moeilijk figuur. Overal een mening over, verschrikkelijk zelfbewust, verschrikkelijk dominant, in en buiten het veld. En dan lag hij ook nog eens heel slecht bij de media en het grote publiek, die vinden negers wel leuk, maar alleen als ze braaf zijn en 'hun plek' kennen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:01 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
Vedettegedrag van Seedorf? Onzin, echt waar, die gast heeft bij Milan een leidersrol. Dat heeft hij omdat hij daarvoor is gemaakt. Hij helpt de jonkies en met al zijn ervaring kan dat zeer van pas komen.
Een Sneijder heeft vedettegedragingen, Seedorf totaal niet.
De media suggereert wel vaker dingen, die totaal door hun uit zijn verband zijn getrokken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:02 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat hij het heeft maar dat werd wel eens vaker als reden opgegeven bij Seedorf. Je weet wel die verhalen met die auto laten verschepen etc. Maja dat was nog niet eens voetbal gerelateerd. Snap ook niet wat die jongen fout heeft gedaan. Zal wel een mooi boek worden na zijn carriere.
Als je als bondscoach niet met zelfbewuste voetballers kan omgaan, moet je ook geen bondscoach willen of kunnen worden. Immers, de bondscoach moet van de beste spelers het beste team maken en de beste spelers zijn vaak zelfbewust spelers, zo ook Seedorf. Dat Seedorf niet wordt geselecteerd door Van Marwijk ( die het dus niet snapt ) is een blamage van jewelste en Nederland maakt dan ook geen enkele kans op de titel.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Seedorf is natuurlijk wel een moeilijk figuur. Overal een mening over, verschrikkelijk zelfbewust, verschrikkelijk dominant, in en buiten het veld. En dan lag hij ook nog eens heel slecht bij de media en het grote publiek, die vinden negers wel leuk, maar alleen als ze braaf zijn en 'hun plek' kennen.
Dus je haalt je wel wat op de hals als bondscoach, en je haalt de hele groep ook wel wat op de hals. Prima, maar dan moet daar ook wel wat tegenover staan. Dan moet je hem ook belangrijk maken, voor een plek op de bank of het invullen van de positie waar even niemand voor is, is hij niet geschikt. Dat werkt niet. Dus ik kan me wel voorstellen dat je hem dan helemaal niet oproept als je zo'n rol voor hem niet ziet zitten.
Ook toevallig een stuk over zijn situatie omtrent het Nederlands Elftal etc. ?quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:39 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
De media suggereert wel vaker dingen, die totaal door hun uit zijn verband zijn getrokken.
Seedorf heeft trouwens al een boek geschreven.
quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:42 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ook toevallig een stuk over zijn situatie omtrent het Nederlands Elftal etc. ?
Dat doet er niet toe, als Cruijff of Beckenbauer een bijrol had gegeven heb je ook een probleem. Dat kan niet, je moet grote spelers grote spelers laten zijn, en anders maar niet. Argentinië heeft iets vergelijkbaars gehad met Riquelme, dat is dan een heel andere persoonlijkheid, maar die maak je of de spil van het team, met zijn stuurse ondoorgrondelijke verlegen persoonlijkheid, of je laat hem thuis. Selecteren op basis van niveau en dan een bijrol geven kan niet.quote:Op woensdag 17 februari 2010 15:42 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Als je als bondscoach niet met zelfbewuste voetballers kan omgaan, moet je ook geen bondscoach willen of kunnen worden. Immers, de bondscoach moet van de beste spelers het beste team maken en de beste spelers zijn vaak zelfbewust spelers, zo ook Seedorf.
Het is zo ontstaan. Feit is dat Seedorf er al niet bij was toen hij het overnam, en het goed is om zoveel mogelijk met dezelfde spelers door te gaan en langzaam de selectie aan te passen. Het gaat prima zonder Seedorf. Voetballend heeft hij ook niet zoveel meerwaarde. Hij is misschien wel iets beter dan Van der Vaart al ontloopt het elkaar niet veel, maar Van der Vaart past weer wat beter bij het Nederlandse voetbal. Dus dan is het eigenlijk vrij logisch.quote:Dat Seedorf niet wordt geselecteerd door Van Marwijk ( die het dus niet snapt ) is een blamage van jewelste en Nederland maakt dan ook geen enkele kans op de titel.
Er zijn grote spelers zat die op de bank moeten plaatsnemen. Kijk naar een Fabregas die soms niet eens zeker is van zijn plek bij Spanje, simpelweg omdat hij enorm sterke concurrentie heeft. Of wat te denken van het Braziliaans voetbalelftal.quote:Op woensdag 17 februari 2010 16:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat doet er niet toe, als Cruijff of Beckenbauer een bijrol had gegeven heb je ook een probleem. Dat kan niet, je moet grote spelers grote spelers laten zijn, en anders maar niet. Argentinië heeft iets vergelijkbaars gehad met Riquelme, dat is dan een heel andere persoonlijkheid, maar die maak je of de spil van het team, met zijn stuurse ondoorgrondelijke verlegen persoonlijkheid, of je laat hem thuis. Selecteren op basis van niveau en dan een bijrol geven kan niet.
Ok, Van der Vaart is zo'n speler die wel het gogme heeft wat Seedorf ook heeft en hij komt idd in de buurt van Seedorf. Maar noem me één andere Nederlandse middenvelder die dat ook heeft? Sneijder natuurlijk niet, maar dat snap je wel.quote:Het is zo ontstaan. Feit is dat Seedorf er al niet bij was toen hij het overnam, en het goed is om zoveel mogelijk met dezelfde spelers door te gaan en langzaam de selectie aan te passen. Het gaat prima zonder Seedorf. Voetballend heeft hij ook niet zoveel meerwaarde. Hij is misschien wel iets beter dan Van der Vaart al ontloopt het elkaar niet veel, maar Van der Vaart past weer wat beter bij het Nederlandse voetbal. Dus dan is het eigenlijk vrij logisch.
Het gaat ook niet zozeer om kwaliteit maar met wat voor type je te maken hebt, type speler en type persoon. Bij dominante persoonlijkheden die dominante spelers zijn wordt dat heel lastig, zeker als ze ver in hun carriere zijn. Daar zijn geen voorbeelden te over van, maar het zijn er ook niet zoveel. Als je jong bent hoort het er gewoon bij, maar trok bijvoorbeeld Cantona dat ook niet zo. Als ze eenmaal op hun plek zitten en de grote man zijn binnen een team en club dan gaan ze zich daar ook naar gedragen en zo denken.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:05 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Er zijn grote spelers zat die op de bank moeten plaatsnemen. Kijk naar een Fabregas die soms niet eens zeker is van zijn plek bij Spanje, simpelweg omdat hij enorm sterke concurrentie heeft. Of wat te denken van het Braziliaans voetbalelftal.
Van Basten had ( weliswaar door redenen ) geen basisplek. Hij groeide in het toernooi naar de basis toe, om vervolgens dodelijk toe te slaan en om zeer fraaie wijze.
Je kan grote spelers dus ook groots laten spelen vanuit invallersbeurten.
Dat snap ik heel goed. Maar je moet er ook maar eentje tegelijk opstellen, je moet niet met 2 of 3 '10's gaan spelen, en je moet ook niet proberen de '10' uit Seedorf te halen. Als hij het spel niet mag verdelen zakt hij waarschijnlijk in niveau tot een gewone voetballer.quote:Ok, Van der Vaart is zo'n speler die wel het gogme heeft wat Seedorf ook heeft en hij komt idd in de buurt van Seedorf. Maar noem me één andere Nederlandse middenvelder die dat ook heeft? Sneijder natuurlijk niet, maar dat snap je wel.
Opzich klopt dat, maar soms is een voetballer multifunctioneel en kan hij dus ook op meerdere plekken heel bepalend zijn.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:19 schreef Weltschmerz het volgende:
Het gaat ook niet zozeer om kwaliteit maar met wat voor type je te maken hebt, type speler en type persoon. Bij dominante persoonlijkheden die dominante spelers zijn wordt dat heel lastig, zeker als ze ver in hun carriere zijn. Daar zijn geen voorbeelden te over van, maar het zijn er ook niet zoveel. Als je jong bent hoort het er gewoon bij, maar trok bijvoorbeeld Cantona dat ook niet zo. Als ze eenmaal op hun plek zitten en de grote man zijn binnen een team en club dan gaan ze zich daar ook naar gedragen en zo denken.
Seedorf linkshalf, Van der Vaart op '10' of als hangende linksbuiten. Ik zie het probleem niet.quote:Dat snap ik heel goed. Maar je moet er ook maar eentje tegelijk opstellen, je moet niet met 2 of 3 '10's gaan spelen, en je moet ook niet proberen de '10' uit Seedorf te halen. Als hij het spel niet mag verdelen zakt hij waarschijnlijk in niveau tot een gewone voetballer.
Sneijder eruit en Seedorf in het Nederlands elftal. Dat gaat een hoop schelen, een hoop ergernis weg en veel voetbal en een echte persoonlijkheid terug.quote:Verplaats je dan even in de bondscoach: Seedorf had afgezegd, hij wil zoveel mogelijk voortbouwen op de groep, de eerste punten moeten al snel weer gehaald worden, en de meerwaarde tov Van der Vaart is heel gering. Dan gaat het uitstekend zonder Seedorf, en dan moet hij dan nog eens Seedorf gaan terugvragen en de hierarchie binnen en buiten het veld omgooien?
Ja maar Barca, je weet toch dat als er bij veel Nederlanders eenmaal iemand is waar ze geen sympathie voor hebben ze er alles aan doen om niet te erkennen dat dit gewoon een zelfbewuste speler is.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:32 schreef Barca het volgende:
Oh ja, ik denk inderdaad dat velen nog in het verleden leven. Die zien Seedorf nog steeds als een arrogant kutventje terwijl hij dat niet is. Hij is zelfbewust. Eerder filosofisch dan vervelend.
Zeker. En bondscoaches zijn ook mensen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:34 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Ja maar Barca, je weet toch dat als er bij veel Nederlanders eenmaal iemand is waar ze geen sympathie voor hebben ze er alles aan doen om niet te erkennen dat dit gewoon een zelfbewuste speler is.
dat is niet eens relevant wat mij betreft.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:32 schreef Barca het volgende:
Oh ja, ik denk inderdaad dat velen nog in het verleden leven. Die zien Seedorf nog steeds als een arrogant kutventje terwijl hij dat niet is. Hij is zelfbewust. Eerder filosofisch dan vervelend.
Gerard is ook geen vedette/mooi-boy in de zin van Chritiano Ronaldo, Beckham of Kaka...maar in mijn ogen wel een van de grootste wereldsterren en beste functionele effectieve machines die er op de Europese velden rondlopen....quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:34 schreef Barca het volgende:
Maar bij alle clubs waar Seedorf speelde was hij lang niet altijd de grote ster. Hij is een heel goede speler maar hij had in spelers als Raul en Kaka spelers die veel meer vedetten waren. Seedorf kan en wil echt wel in dienst van een team spelen.
[..]
Zeker. En bondscoaches zijn ook mensen.
Bij Milan is Seedorf het meest succesvol, al was Kaka echt niet beter. Ander type speler, maar ze vulden elkaar juist goed aan. Seedorf is alom geprezen bij het Milan-publiek en heeft niet voor niets numero 10 gekregen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:34 schreef Barca het volgende:
Maar bij alle clubs waar Seedorf speelde was hij lang niet altijd de grote ster. Hij is een heel goede speler maar hij had in spelers als Raul en Kaka spelers die veel meer vedetten waren. Seedorf kan en wil echt wel in dienst van een team spelen.
[..]
Zeker. En bondscoaches zijn ook mensen.
Nederland zal daarom ook nooit een Wereldtitel winnen. In 1988 wonnen we het EK, met ( naar ik heb horen zeggen ) een ijzeren wil om te winnen. Er alles voor doen, werkelijk alles om die beker te willen krijgen.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:36 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
dat is niet eens relevant wat mij betreft.
kijk hoe ze dat in engeland oplossen: daar neukt de aanvoerder de vrouw van een vriend en ploegmaat maar omdat ie gewoon goed kan voetballen wordt voor de formaliteit zn aanvoerdersband afgepakt en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag! En schopt ie ze misschien wel naar de WK finale....
Jammer dat dat klootjesvolk hier in Nederland niet over zo'n topsport mentaliteit beschikt. Alles maar dan ook ALLES moet gewoon wijken voor een wereldtitel. Geen concessies, geen onnodige miereneukerij maar presteren en de focus op die schitterende bokaal, DAT is wat telt!
Wat mij betreft ook niet relevant, maar het is wel wat je hoort. Je hoort nooit "Die Seedorf kan gewoon geen bal fatsoenlijk raken." Men doet altijd negatief over Seedorf en altijd gaat het over zijn vermeende arrogantie.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:36 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
dat is niet eens relevant wat mij betreft.
kijk hoe ze dat in engeland oplossen: daar neukt de aanvoerder de vrouw van een vriend en ploegmaat maar omdat ie gewoon goed kan voetballen wordt voor de formaliteit zn aanvoerdersband afgepakt en gaat iedereen weer over tot de orde van de dag! En schopt ie ze misschien wel naar de WK finale....
Jammer dat dat klootjesvolk hier in Nederland niet over zo'n topsport mentaliteit beschikt. Alles maar dan ook ALLES moet gewoon wijken voor een wereldtitel. Geen concessies, geen onnodige miereneukerij maar presteren en de focus op die schitterende bokaal, DAT is wat telt!
Mee eens.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:38 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
Gerard is ook geen vedette/mooi-boy in de zin van Chritiano Ronaldo, Beckham of Kaka...maar in mijn ogen wel een van de grootste wereldsterren en beste functionele effectieve machines die er op de Europese velden rondlopen....
Mogelijk heeft Seedorf er wel problemen mee dat spelers die minder presteren hem gaan voorschrijven wat hij moet doen. Dat zou ik ook niet leuk vinden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:40 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Bij Milan is Seedorf het meest succesvol, al was Kaka echt niet beter. Ander type speler, maar ze vulden elkaar juist goed aan. Seedorf is alom geprezen bij het Milan-publiek en heeft niet voor niets numero 10 gekregen.![]()
Seedorf wil idd maar al te graag in dienst van het team spelen, maar dan moeten anderen dat ook wel willen he en dat is het punt nou net bij veel Nederlandse spelers.
Inderdaad. Slappe hap. Maar ja, dat mag hier niet gezegd worden.quote:Op woensdag 17 februari 2010 17:42 schreef Kluivert_Vandervaart het volgende:
[..]
Nederland zal daarom ook nooit een Wereldtitel winnen. In 1988 wonnen we het EK, met ( naar ik heb horen zeggen ) een ijzeren wil om te winnen. Er alles voor doen, werkelijk alles om die beker te willen krijgen.
Suffe oenders zijn wij Nederlanders toch ook. Duitsers en Italianen, voorbeelden voor ons zijn het.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |