Bron: dagblad De Pers.quote:Voetbal Vitesse-doelman lost belofte in
‘Ik wil me richten op de wereldtop’
Piet Velthuizen (20) wordt gezien als een van de grootste Nederlandse keeperstalenten. Met Vitesse is hij nog ongeslagen. Maar hij mikt op veel grotere prestaties.
Het seizoen is pas drie duels oud, maar voor Vitesse-keeper Velthuizen is het nu al een ‘topjaar’. Bij zijn club loopt het momenteel: drie wedstrijden, negen punten en samen met Feyenoord koploper.
Velthuizen zelf heeft zich in zijn prille carrière nog nooit zo sterk gevoeld als tijdens de voorbereiding op dit seizoen. ‘Zowel fysiek als ook geestelijk. Wie staat er met twintig jaar al onder de lat en krijgt een kans van de trainer? Dat zijn er maar weinig.’
Vorig seizoen debuteerde hij vrij plotseling, maar hij belandde even plotsklaps op de bank. Na een reeks van zeven duels onder de lat, gaf De Mos de gehuurde Servische doelman Vladimir Stojkovic speeltijd. ‘Daar ben ik mentaal hard van geworden.’
In het huis van Velthuizen hing al tijden een ongebruikte boksbal. Die kwam toen goed uit. Een paar keer afreageren en hij voelde zich weer goed. Weg agressie, weg adrenaline uit het lichaam. ‘Niemand heeft mij in die tijd horen klagen.’
Thuis is hij rustig. Maar eenmaal in het doel gaat hij ‘los’. ‘Op het veld sla ik om. Ik voel een soort klik en dan ben ik een ander persoon. Zodra ik gras en een bal zie, ben ik verkocht. Ook al loop ik in m’n mooie nette schoenen, als ik een bal zie aankomen van een klein jochie, schiet ik hem terug.’
Vroeger waren zijn hobby’s: voetballen en slapen. Dat laatste had hij ooit eens als 14-jarige opgegeven als zijn vrijetijdsbesteding. Nu brengen andere zaken hem tot rust. Beetje in de tuin werken, stoepje vegen en onkruid wieden. En golfen.
Voetbal is echter de enige bezigheid waar hij echt van onder de indruk is. Stel dat hij gaat golfen en na een halfuur heeft de jeugdige doelman last van zijn arm. ‘Pfff, ik ga naar huis.’ Maar met voetbal niet. ‘Ik blijf maar doortrappen.’
Foppe de Haan maakt indruk op de Vitesse-goalie, ook al heeft hij de bondscoach van Jong Oranje nog maar twee duels meegemaakt. Een gedreven man, ziet hij. ‘Daar houd ik van. Ik ben zelf ook gedreven.’
Hij krijgt complimenten over zijn snelle reflexen en zijn traptechniek, weet hij. ‘Maar ook al zeggen mensen: je bent zo goed, dan nóg wil ik alles verbeteren, want ik ben een perfectionist. Ik wil niet top worden, maar wereldtop. Als je dát wilt bereiken, moet je nóóit tevreden zijn.’
Niet dat Velthuizen zichzelf de hemel inprijst. Een plekje onder de lat bij Vitesse moet hij nog elke dag op de training en in elke wedstrijd verdienen. Een lijn uitstippelen om het uiteindelijke doel - de wereldtop - te bereiken, daar doet hij niet aan. ‘Ik werk niet met lijnen, ik werk van dag tot dag.’
Bij Jong Oranje blijft zijn debuut voorlopig echter uit. Velthuizen moest eerst met Boy Waterman (AZ) en nu met Kenneth Vermeer (Willem II) twee talentvolle keepers voor zich dulden. Morgen in Fredrikstad tegen Jong Noorwegen, waar de beloften van het Nederlandse voetbal een EK-kwalificatiewedstrijd spelen, keept Vermeer hoogstwaarschijnlijk.
‘Maar ik vind hem een fantastische keeper, hoor’, stelt De Haan. ‘Piet is een jongen die echt is, geen denker. Fouten achtervolgen hem niet. De beurt van Piet komt wel.’
Velthuizen: ‘Ik ben niet ongeduldig. Eens komt de eerste keer. Nu, of over drie maanden.’
quote:Piet Velthuizen – Future Dutch international goal-keeper?
03-09-07 Mercopress.com
After three rounds of the Eredivisie Championship in Holland it is something of a major surprise to most football followers, to see the name of Vitesse Arnhem sitting in second place, only edged out of top spot by Feyenoord’s superior goal difference. Both team’s have 9 points from 3 victories.
On Sunday, Vitesse, cheered on by nearly 19,000 fanatical fans, hung on grimly to a 1-0 lead, courtesy of a 16’ Harry Gommans headed goal, in a local ‘derby’ against near neighbours NEC of Nijmegen.
It was no surprise when Vitesse’s 20 year old goalkeeper Piet Velthuizen was quite rightly named ‘Man of the Match’, because at times it appeared as if it Velthuizen was playing alone against NEC! The Vitesse midfield had a bad day with no-one able to hold the ball up, and the visitors gradually took control of the game and subjected the Vitesse defence to a severe pounding for most of the second half.
Shots rained in from all angles, but Velthuizen was unbeatable, for the second game in succession, and the NEC players must have despaired at ever beating the young keeper.
Last week Velthuizen defied top-rated AZ Alkmaar with a series of top class saves and this Sunday he excelled with a goal-keeping display of the highest quality.
Van Beukering looked certain to score for NEC but somehow the 20 year old keeper touched the ball around the post. Rutger Worm’s fierce drive was heading for the top corner of the net, but Velthuizen flung himself high and wide and managed to divert the ball over the bar. Worm could only hold his head in despair! The young goal-keeper has a safe pair of hands too and smothered everything on the ground, left or right side. It was an unforgettable display.
Although his home is in Nijmegan, fierce rivals of Vitesse, and just 10 kms away, Piet Velthuizen signed for Vitesse as an 11 year old, playing his way through the junior and youth teams. He is currently the Dutch Under 21 team’s custodian, and is being tipped by many experts to take over from Edwin van der Sar as the National keeper, sometime in the future.
His chance to become the Vitesse number one keeper came in unusual circumstances. With the regular keeper under pressure from the fans after conceding 5 goals against Champions PSV in a league match last season, the Vitesse coach thrust the youngster into the ‘hot seat’ and he acquitted himself admirably. He’s been the first choice ever since.
‘Living in near-by Nijmegan I often get abuse from NEC fans who recognize me on the street – but I try not to react and so avoid getting into trouble, but sometimes it is difficult – but I don’t carry a gun for protection’ said Velthuizen laughingly.
He added, ‘I model myself on the great Italian goal-keeper Buffon, but have the greatest admiration for van der Sar. I aim to do my best for Vitesse, train hard and try and get to the very top. Of course if one of the big sides in Holland showed interest in me then I would have to consider moving, and it would be fantastic to have the chance to play in England one day, but I’m still learning and this is a good club for that’.
In three games this season Velthuizen has only had to pick the ball out of the back of the net on one occasion – in the opening game against Sparta, which Vitesse subsequently went on to win 2-1. It takes an exceptional strike to beat him and on 15 September, Vitesse face their biggest test of the season when they play Champions PSV in Eindhoven. Most people are predicting a victory for the home team, but as their strikers will discover, creating goal-scoring opportunities is fine, but the ball has to be put into the net and beating Piet Velthuizen could prove to be a frustrating experience.
By Patrick Watts - European Correspondent.
Arnhem – Holland.
quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:24 schreef Yozzz het volgende:
En Piets paspoort:
Paspoort
Geboorteplaats Nijmegen
Vroeger??? Hij is pas 20..quote:Op vrijdag 7 september 2007 12:21 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij kan keepen, dat zeker. Ik vind hem tactisch nog niet een van de sterksten. Dan doel ik met name op slimheid. Hij mengt zich nog in dingen waar hij beter weg kan blijven. Dat kan hem blessures gaan kosten. Maar dat is ook weer een kwestie van ervaring. Mentaal was hij vroeger nogal eens van z'n stuk te krijgen, dat lijkt hij nu wel kwijt te zijn. We zullen zien hoe hij zich ontwikkelt.
Ja waar heb je het nu over dan? Jij kent hem al vanaf toen ie 5 was ofzo?quote:Op vrijdag 7 september 2007 13:27 schreef -Vaduz- het volgende:
Dan heb je er al wel 20 jaar opzitten hoor.
Vermeer is gewoone een slechte keeper. Opgehemeld omdat hij uit een bepaalde jeugdopleiding komt, een paar keer goed voor een bal struikelde op het jeugd-WK en werd onterecht vergeleken met Stanley Menzo (omdat hij toevallig ook neger isquote:Op vrijdag 7 september 2007 11:21 schreef EnGCatjuh het volgende:
Vermeer geloof ik niet zo in, die is nogal gestagneerd in zijn ontwikkeling door die tijd bij Ajax 2.
Wat een onzin...Vermeer wordt helemaal niet vergeleken met Menzo omdat hij een "neger" is (:') ) maar omdat hij net als Menzo een keeper van uitersten is die goed kan meevoetballen. Ook Menzo kon de meest briljante wedstrijden keepen en daarnaast de meest debiele blunders maken en Vermeer is daarin niet anders. Ook staan beide mannen bekend als keepers die uitstekend meevoetballen vanwege hun achtergrond als voetballer en niet als keeper. Huidskleur heeft daar niets mee te maken en maakt de vergelijking eigenlijk alleen maar treffender..het is zeker niet een van de hoofdoorzaken. Over zijn talent kan zeker gediscussieerd worden. Ik zie zelf inderdaad graag een stabiele keeper waar je altijd van op aan kan en niet iemand als Vermeer die briljant en dramatisch tegelijk kan zijn. Gewoon "goed" op een stabiele manier is dan beter in mijn ogen. Was daarom ook nooit een fan van Barthez.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:13 schreef Stpan het volgende:
[..]
Vermeer is gewoone een slechte keeper. Opgehemeld omdat hij uit een bepaalde jeugdopleiding komt, een paar keer goed voor een bal struikelde op het jeugd-WK en werd onterecht vergeleken met Stanley Menzo (omdat hij toevallig ook neger is) terwijl hij ook op dat jeugd-WK ongecontroleerde capriolen acties uithaalde die aantoonden dat hij daar meer op geluk dan wijsheid zijn doel aardig schoon hield.
Stagneren in Ajax 2 is dan ook bull, hij mist gewoon talent. Sparta wilde hem dit seizoen halen.... als 2e keeper achter Wapenaar. Bij Willem II laat hij zien dat Sparta en Ajax dat heel goed zagen.
Ontopic: Piet Velthuizen doet het goed, hoewel ik bij keepers reflexen eigenlijk vanzelfspreken vind. Zijn keeperswerk buiten laten we zeggen 2 meter van de doellijn af (voorzetten, uitkomen, meevoetballen etc.) heb ik nog niet echt voorbij zien komen in de samenvattingen. Wat iig qua blunders een goed teken is.
HIj zat er onder andere tegen AZ toch een keer goed naast hoor, bij een cornerquote:Op vrijdag 7 september 2007 15:54 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Nu nog even over Veldhuizen..Hij doet het inderdaad fantastisch. Kan hem eigenlijk niet op fouten betrappen en is een jongen die na een moeilijke jeugd mentaal onwijs is gegroeid en echt voor zijn sport is gaan leven. Hij heeft alles in zich om een topkeeper te worden, ondanks zijn bouw, en is echt een cultfiguur in wording. Overigens vind ik Vorm een nog groter talent momenteel. Die heeft zich al voor veel langere tijd bewezen en op een enkel foutje na in de loop van een compleet seizoen is hij erg stabiel. Hij moet alleen even werken aan zijn blessuregevoeligheid maar ik zie in hem eigenlijk de opvolger van van der Sar.
Haha wat een kerelquote:
Ik had Stojko anders ook niet willen missen, wat een ventquote:Op vrijdag 7 september 2007 20:10 schreef methodmich het volgende:
Piet verdiende ook een column en die kreeg hij dan ook: http://frontpage.fok.nl/column/5185/1
Jammer dat hij nog enige tijd naar de bank is verwezen door Stojkovic. Anders had hij nu al nog meer ervaring gehad.
Mwoah, ik heb alleen die briljante wedstrijden van Vermeer nog nooit gezien. Ik heb in de jeugdelftallen betere keepers voorbij zien komen dan Vermeer, en die jongens eindigden soms in de 1e divisie.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:54 schreef Tim86 het volgende:
Wat een onzin...Vermeer wordt helemaal niet vergeleken met Menzo omdat hij een "neger" is (:') ) maar omdat hij net als Menzo een keeper van uitersten is die goed kan meevoetballen. Ook Menzo kon de meest briljante wedstrijden keepen en daarnaast de meest debiele blunders maken en Vermeer is daarin niet anders.
Gordon Banksquote:Op maandag 10 september 2007 09:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Keepers onder de 1.85 worden geen topkeepers
onder de 1.85quote:Op maandag 10 september 2007 10:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang zijn de huidige keepers van je lijstje?
My point exactly.quote:Op maandag 10 september 2007 10:14 schreef Migue het volgende:
Barthez is onder de 1m85, en wordt (onterecht, dat wel) gezien als een topkeeper.
quote:Op maandag 10 september 2007 10:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoe lang zijn de huidige keepers van je lijstje?
quote:Op maandag 10 september 2007 10:20 schreef sjimz het volgende:
Gordon Banks 1.83
Andreas Kopke 1.82
Dino Zoff 1.82
Fabien Barthez 1.83
Sepp Maier 1.83
Victor Valdes 1.83
Santiago Canizares 1.81
Gregory Coupet 1.81
quote:Op maandag 10 september 2007 10:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Barthez, Canizarez, Valdes en Coupet zijn geen topkeepers
alleen speelt Grot neit meer in Nijmegenquote:Op maandag 10 september 2007 17:22 schreef Elvislives het volgende:
Wij hebben alle goéie Nijmegenaren, zij alle slechte (Worm) en slechte Arnhemmer (Grot). Houden zo, die verdeling!
Hij zat toch goéd mis bij die bal die Lazovic voorlangs kopte. Hij had daar helemaal niet moeten zijn ook, maar verder had hij inderdaad weer een aantal schittende reddingen. Piet:quote:Op maandag 17 september 2007 08:33 schreef Yozzz het volgende:
En weer een aantal wereldsaves tegen PSV. Waar houdt de opmars van Piet op (en volgende week niet dit bericht quoten als hij tegen De Graafschap 3 blunders maakt)
Inderdaad, hij mocht vrijdag het laatste kwartiertje meedoenquote:Op woensdag 12 september 2007 23:17 schreef Migue het volgende:
Helmond Sport inmiddels toch?
quote:Doelman Piet Velthuizen won zijn prestigestrijd met oud-ploeggenoot Danko Lazovic door zich voorafgaand aan PSV-Vitesse te onderhouden met scheidsrechter Kevin Blom, die later niet voor een strafschop floot na een duel tussen beiden. 'Ik zei tegen Blom dat hij Danko in de gaten moest houden. Die heeft thuis een zwembad en duikt graag.'
Je blijft bezig he ouwe snoepertquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:42 schreef Smeich het volgende:
een vriendin scannen....
Ik zal 'm morgenmiddag ff scannen, ligt hier ook in huis.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:42 schreef Smeich het volgende:
Ik zal er eind van de middag wel even een scan van maken.
Edït: sorry mensen... ik heb er geen tijd voor kunnen vinden en heb nu ook de gids ergens achtergelaten daar ik deze meenam om ergens bij een vriendin te scannen....
Dat is in tegenwoordig, Ryan Donk noemde dat ook al.quote:
Als je in Presikaaf woont is ook dat geen hobby.quote:Op zaterdag 22 september 2007 13:47 schreef Elvislives het volgende:
Onkruid wieden dus
hier nog een zoon liefhebberquote:
quote:Op zaterdag 22 september 2007 16:41 schreef Elvislives het volgende:
Hij woont in Nijmegen toch? Dan blíjf je wieden.
Dat wel natuurlijk , maar op et moment doet ie het goedquote:Op maandag 24 september 2007 22:55 schreef Antonio_Azzuri het volgende:
Hij heeft inderdaad nog een lange weg te gaan. LAten we eens 2/3 jaar wachten en kijken hoe het dan met hem gaat!
quote:Op dinsdag 25 september 2007 23:45 schreef TerroRobbie het volgende:
Vandaag wassie de verdediging niet scherp.
Ik krijgt Ahmadinejad..quote:Op dinsdag 25 september 2007 22:47 schreef De_Postbode het volgende:
Ik krijg geen Velthuizen, alleen zo'n kut nieuwsbericht over emigrerende jongeren.
quote:Op vrijdag 28 september 2007 19:37 schreef methodmich het volgende:
Louis Laros voetbalt nog altijd verdienstelijk. Misschien kan je eens bij een wedstrijd van hem kijken en dan Amrabat meenemen, dan tekent Pietje wel bij.
als Piet nou tot de winterstop geweldig keept dan mag je gaan denken aan een opwaardering van het contract, maar dit is wel heel opportunistischquote:Op vrijdag 28 september 2007 15:33 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Laros. Z'n zaakwaarnemer is nu alweer aan 't zeiken over geld. "Piet heeft weliswaar een overeenkomst tot 2010, maar dat is een veredeld jeugdcontract. Wij hebben geen haast met verlengen. Dit contract kan in de toekomst misschien zelfs in zijn voordeel werken.” Vooral dat laatste zinnetje
.
quote:‘De weg naar Oranje is nog heel lang’
Hij is de jongste keeper in de ere-divisie en volgens zijn trainer Aad de Mos de natuurlijke opvolger van Edwin van der Sar. Toch gaat Vitesse-keeper Piet Velthuizen (20) niet gebukt onder de hooggespannen verwachtingen. “Ik ben nooit tevreden met goed, het moet supergoed zijn”.
Geboren
3 november 1986 in Nijmegen
Idool
"Gianluigi Buffon. Uitstraling is een van de belangrijkste zaken voor een keeper. Hij heeft dat in overvloed. Daarmee kun je mensen voor je winnen en angst inboezemen bij tegenstanders. Ik kijk niet naar zijn gladde haar, bakkebaardjes of flitsende outfits."
Hoogtepunt
"Het winnen van NEC. Normaal ben ik nooit nerveus, maar toen had ik wel wat kriebels. Al vielen die in de spelerstunnel snel weg."
Dieptepunt
"Dat mijn vader ernstig ziek is."
Piet, je hebt een goede naam voor een keeper.
"Is dat zo?"
Er zijn drie keepers met die naam die het. Nederlands elftal hebben gehaald.
"Piet Schrijvers en ehh, Piet Keizer?"
Nee, dat was een linksbuiten.
"Oké, nou, ik heb geen idee."
Piet Kraak en Piet Lagarde. Eddy Pieters Graafland had ik ook goed gerekend.
"Nooit van gehoord."
Volgens je trainer Aad de Mos zal jij ook Oranje halen. 'Piet is de opvolger van Edwin van der Sar,' zei hij na het duel met PSV.
"Ik hecht er niet zoveel waarde aan als mensen zoiets zeggen. Ik richt me vooral op de club en moet eerst maar eens zorgen dat ik een vaste waarde word bij Jong Oranje. Daar zit ik nog op de bank. De weg naar Oranje is nog heel lang. Uiteraard is dat ooit een doel, maar ik ben er nu niet mee bezig. Het gaat hard genoeg momenteel. Ik ben de jongste doelman in de eredivisie. Laat ik die basisplaats maar eens zien vast te houden."
De Mos wilde je in het begin uit de publiciteit houden, maar creëert zo alleen maar meer druk.
"Och, als je voor een vol stadion keept, heb je al druk genoeg. Ik voel me nu niet anders. Ik lees en kijk niet alles. Mijn moeder knipt wel alles uit. Maar dat is leuk voor later. Voorlopig ben ik alleen maar bezig met beter worden."
Je voelt je nog geen hele Piet?
"Ik kan nog veel beter."
Op welk vlak?
"Op elk vlak. Ik ben nooit tevreden met goed, het moet supergoed zijn. Dat was op school al zo. Met een zeven was ik niet tevreden, ik wilde een acht. Liever nog een negen."
Dan maak je jezelf gek.
"Nee, dat doe ik niet. Ik weet dat alles vanzelf goed komt als ik hard werk. Maar hoe eerder hoe beter."
De man die jou nu zo ophemelt, passeerde je vorig seizoen terwijl je toen ook goed stond te keepen.
"Het voelde als een klap met een hamer. Ik had het er moeilijk mee. Na drie dagen heb ik me herpakt en de trainer proberen te laten zien dat hij een verkeerde beslissing had genomen. Ik was beduusd, liep daarom na elke wedstrijd met een afwerend gebaar langs de pers. Dat kwam misschien arrogant over, maar ik was gewoon bang om domme dingen te zeggen. Ik reageerde me thuis af op mijn boksbal. Na een halfuurtje rammen voelde ik me iets beter. Ik ben er mentaal sterker van geworden. Met hulp van keeperstrainer Lambert Jager. Hij zei: 'Welkom in de profvoetbalwereld.'"
Roda JC was er als de kippen bij. Daar kon je vier keer zoveel verdienen.
"Onzin, ik heb nooit concreet over salarissen gesproken. Ik heb wel een indicatie doorgekregen en dat was inderdaad veel meer dan ik bij Vitesse verdiende. Het was best een moeilijke beslissing. Niet vanwege het geld, maar omdat ik bij Roda zéker eerste keeper zou worden. Bij Vitesse was ik daar op dat moment niet zeker van. Toen heeft de trainer me uitgelegd dat hij me passeerde omdat hij me mentaal wilde testen. Maar dat hij wel veel vertrouwen in me had en ik in het nieuwe seizoen zijn eerste keeper zou zijn. Vitesse is mijn club en ligt me na aan het hart. Het is een soort familie en ik heb veel aan de club te danken."
Je speelt hier nog op basis van een veredeld jeugdcontract. Is het niet vreemd dat Vitesse nog niet bij je is gekomen om je contract open te breken?
"Moetje aan Jan Streuer (technisch manager) vragen. Vitesse zit in mijn hart. In moeilijke tijden hebben ze me ook gesteund. Als ik iets oenigs deed, knepen ze een oogje dicht. Ik zou hier best langer willen blijven, maar dat is aan Vitesse."
Wat is nu je doel?
"Heb ik niet meer. Vroeger ging het me om voetbal en mooie dingen. Ik was een verwend mannetje. Kreeg alles wat ik wilde van mijn vader en moeder. En anders wel van mijn opa en oma. Aanwijzingen van mijn pa gingen het ene oor in en het andere uit. Ik was eigenwijs. Tuurlijk zei mijn moeder altijd: 'Piet, het belangrijkste is gezondheid.' Maar dat besef is pas anderhalf jaar geleden gekomen. Toen werd mijn vader ernstig ziek."
Hoe gaat het nu met hem?
"Ik wil dat één keer vertellen en daarna niet meer, want het raakt me enorm. Mijn vader is mijn beste vriend, snap je. Het gaat matig tot redelijk. Wisselvallig. Het is een constante zorg, maar dat vind ik niet erg. Mijn ouders zijn er altijd voor mij geweest. Stonden langs de lijn in weer en wind. Zelfs als ze wisten dat ik op de bank zou zitten, kwamen ze kijken om mij te steunen. Fantastisch dat die mensen dat gedaan hebben voor mij. "Ik bel meerdere keren per dag, ga bijna elke dag even op bezoek. Gaan we wat ouwehoeren of de stad in. Horloges kijken. Daar is hij gek op. Liever nog ziet hij zijn enige kind keepen. Helaas kan hij nu niet altijd meer komen kijken. Daarom heb ik een foto van mijn ouders in mijn keeperstas. En voor de wedstrijd sla ik een kruis en kus mijn linkerhandschoen. Mijn vader doet hetzelfde maar kust zijn rechterhand. Dat ritueel is heel belangrijk voor ons. Mijn vader en moeder zijn echte vrienden, van hen kan ik altijd op aan. Of er nou 's middags of 's nachts wat is; ik kan ze altijd bellen. Zoveel echte vrienden heb je niet in het leven."
Juist na breek je door.
"Geen toeval, denk ik. Toen mijn vader voor het eerst in het ziekenhuis lag, heb ik me voorgenomen om hem iets te laten zien. Dat was ook zijn diepe wens. Hij vocht voor zijn leven, kon amper meer praten, maar zei: 'Doorgaan met keepen, Piet!' Ik wilde dat hij vanuit zijn ziekenhuisbed trots op me kon zijn. Dan had hij ondanks de pijn toch een fijn gevoel. In plaats van honderd procent ging ik tweehonderd procent mijn best doen. Ik ben veel serieuzer geworden."
Vroeger was je een Pietje Bell?
"Nee. zo was het niet. Het was meer onnozelheid. Ik deed de verkeerde dingen op de verkeerde momenten. Stond ik bij-voorbeeld in de BI mijn schoenen uit te doen halverwege de training. De trainer zei: 'Wat doe jij nou, Piet?' Maar ik dacht dan echt dat we klaar waren. Het was niet om aandacht te trekken. Daar houd ik juist helemaal niet van."
De Mos strafte je een jaar geleden disciplinair omdat je tijdens de warming-up stond te kletsen met het publiek, in plaats van Harald Wapenaar in te schieten.
"Mensen langs de boarding zeiden iets tegen mij. Ik zwaaide terug, zei misschien nog iets en ben toen gaan inschieten. Dat was niet goed. Ik kon het wel begrijpen."
Je vond het niet pietluttig?
"Dat was weer zo'n domme actie op het verkeerde moment.
We verloren die wedstrijd ook nog. Ik was weer wakker. Heb dat nodig. Ik stootte gewoon iets vaker mijn neus dan anderen. Kwam bijvoorbeeld geregeld te laat. Als het busje van Vitesse voor de deur stond, zei ik: 'Mijn moeder brengt me wel.' Ik was er altijd pas om vijf voor half tien of net iets over half tien. Nu ben ik om negen uur aanwezig. Neem ik een peperkoekje, ga ik even kletsen bij het massagehok en me dan rustig omkleden. Dan begin je veel relaxter aan de training."
'Lachen doe je thuis,' zei je onlangs in dit blad. Neem je je vak nu niet iets te serieus?
"Nee, want ik vind dat echt. Thuis lach ik genoeg als ik ga pokeren of een filmpje kijk met vrienden. Anderen mogen op de training een grapje maken, maar ik glimlach hooguit. Een doelman moet altijd geconcentreerd zijn. Aad de Mos heeft een andere cultuur gecreëerd binnen deze club. Met lachen kom je niet hogerop. Dat heeft hij erin gestampt. Hij is de juiste man voor deze groep. Ziet alles. Dat is niet normaal. Het lijkt wel of hij boven een dubbelganger heeft hangen die hem van alles inseint. Als hij met zijn rug naar me toe staat ziet hij nóg dat ik mijn veters sta te strikken. Ongelooflijk. "Ik ben daar blij mee want het houdt me scherp. Elke seconde dat ik niet geconcentreerd ben, kan er een goal vallen. Ik sta tijdens de wedstrijd altijd op mijn voorvoeten. Natuurlijk moetje de basiskwaliteiten hebben; goede reflexen, atletisch vermogen, goede trap. Maar keepen is voornamelijk concentratie."
Ook zei je in Sportweek: 'Ik ben nooit dronken.' Ik geloof dat nooit.
"Jammer datje geen blaastest bij je hebt, dan had ik het kunnen bewijzen. Ik drink geen bier, nooit gedaan. Geef mij maar een lekker ijstheetje of een spaatje blauw met een citroentje erin. Ik vermaak me prima zonder alcohol. Het is bovendien belangrijk om mijn hoofd erbij te houden als we na de wedstrijd een keer gaan stappen in mijn woonplaats Nijmegen. Gekke dingen zijn er nog niet gebeurd, maar je moetje kop erbij houden mocht er iemand vervelend willen doen. Dat vereist optimale concentratie."
Lekker ontspannen is er voor jou niet bij
"Nee, zo erg is het nou ook weer niet. Ik leen gewoon de reserveogen van Aad de Mos, haha. Weet ik precies wat er in mijn rug gebeurt."
Waarom blijf je in Nijmegen wonen?
"We hebben een hechte familieband. Ik ben graag bij mijn familie in de buurt. Gelukkig heb ik nog geen ontzettend bekende kop. Het is niet zo dat ik elke twee meter iets naar mijn hoofd krijg geslingerd. Wel hoor ik om de vijf minuten iets. De oninteressante opmerkingen negeer ik. Als ze aandringen, zeg ik dat ik naar het toilet moet en dan kom ik gewoon niet meer terug."
Onlangs was je auto besmeurd met meel en eieren.
"Hoort erbij. Het motiveerde me alleen maar."
Je goede vriend Mark Otten speelt bij NEC.
"Voor de laatste derby gingen we samen eten. Zaten we elkaar uit te schelden. Tijdens de wedstrijd kennen we elkaar niet. Daarna zijn we weer dikke vrienden. Mark komt uit dezelfde buurt en speelde ook een tijdje bij Vitesse."
Waarom gaan twee Nijmeegse jongens naar Vitesse?
"Vitesse had op dat moment de beste jeugdopleiding van Nederland. Simpel. Maar Nijmegen is mijn stad. Ik heb ook echt geen hekel aan NEC. Al zal ik er nooit voor spelen. Daarvoor ben ik te veel Vitesse-man. Voor sommige mensen in Arnhem en Nijmegen is dat een probleem. Geeft niet. Die rivaliteit vind ik wel mooi, zolang het niet te ver gaat."
Je vertelde dat je een kruis slaat voor de wedstrijd. Bid je ook voor de wedstrijd?
"Ik dank God dat ik die wedstrijd mag spelen. Vraag hem om hulp om goed te spelen.
En als je dan niet goed speelt?
"Dat kan gebeuren. Maar dan dank ik hem dat ik mocht spelen en dat hij me gezond heeft gehouden. In de kerk steek ik geregeld een kaarsje aan."
Voor je vader...
"En voor mijn opa. Die is drie weken geleden overleden. Dus, ehh..."
Het zijn zware tijden.
"Opa was ook een trouwe fan en een fantastische man. Maar goed... laten we..."
Is het geloof je met de paplepel ingegoten?
"Nee, dat is pas sinds de Al gekomen. Ik zag een jongen een keer een kruisje slaan. Toen kreeg ik het er met Mark Otten over. Hij had een kruisje om zijn nek. Dat gaf hem kracht, vertelde hij. Net als het kruisje dat hij voor de wedstrijd slaat. Ik vond dat een mooi ritueel en heb het overgenomen. Het geeft mij ook kracht."
Lees je ook de Bijbel?
"Nee, zover gaat het niet. Ik steek kaarsjes aan in de kerk, maar het is niet zo dat ik in de kerk Jezus Christus van het kruis af zit te bidden. Ik vraag gewoon om steun voor mijn familie, want die is alles voor me."
Anderen over Piet Velthuizen:
Louis Laros, zaakwaarnemer:
"Piet is altijd aanwezig, iedereen kent Piet. Toen hij vorig seizoen werd gepasseerd, hield hij zich koest, maar hij had het er wel moeilijk mee. Uiteindelijk trok hij aan het langste eind. Nu meent Aad de Mos zelfs dat hij Oranje kan halen. Kan ik me wel iets bij voorstellen."
Theo Janssen, speler Vitesse:
"Hij is prettig gestoord, maar één op één een lieve jongen. Ik kan de uitspraak van de trainer begrijpen want ik heb Stekelenburg, Coutinho en noem maar op meegemaakt op die leeftijd en dan schaal ik Piet echt hoger in. Op de training is hij vanaf zestien meter amper te passeren."
Foppe de Haan, bondscoach Jong Oranje:
'in potentie is hij een heel goede keeper. Explosief, een goed balgevoel en hij heeft iets onbevangens. Als hij dat vasthoudt en zich goed blijft ontwikkelen, kan hij als een komeet opkomen. Of hij de opvolger van Van der Sar wordt, weet ik niet. Er zijn nog meer goede jongens.
De cijfers van Piet Velthuizen:
2
Eerst had Piet een coupe 'hoog', zo is te zien op pietvelthuizen.ptint.nl, zijn fansite. Nu heeft hij een stoere hanenkam. "Ik ga eens in de twee weken naar de kapper. Even alles laten perfectioneren. Maar het is niet zo dat ik, nu ik in het eerste sta, meer op mijn haar let. Voor en tijdens de wedstrijd ben ik daar echt niet mee bezig."
15
Zoveel ballen had Piet nodig om laatst een minibike te winnen op de kermis. "Je moest van die blikken omgooien. Ik kan aardig mikken. Nadat ik die bike had gewonnen, mocht ik niet meer meedoen van de kermisbaas."
2008
Dan zijn de Olympische Spelen. Ik keek vroeger naar Pieter van den Hoogenband en Inge de Bruijn. Vond ik prachtig. Het lijkt me fantastisch om over een jaar tussen al die toppers rond te lopen. Maar dan moet ik constant blijven keepen,"
OMG, wat een kuthumor.quote:Je voelt je nog geen hele Piet?
Vroeger was je een Pietje Bell?
Je vond het niet pietluttig?
quote:'Velthuizen in belangstelling van Sampdoria'
03 oktober 2007
Piet Velthuizen mag zich in de belangstelling verheugen van Sampdoria, zo meldt Omroep Gelderland. Een delegatie van de Italiaanse club zat afgelopen zondag voor de Vitesse-doelman op de tribune tegen FC Utrecht.
De 20-jarige Velthuizen liet in Stadion Galgenwaard onder meer van zich spreken door een strafschop te keren. De goalie heeft bij Vitesse nog een verbintenis tot de zomer van 2010. Vorig seizoen stond hij nog nadrukkelijk in de belangstelling van Roda JC.
Het zit diep hequote:Op maandag 1 oktober 2007 12:43 schreef JH87 het volgende:
Ik hoop dat Piet verstandig is en nooit, maar dan ook absoluut nooit voor een club als Ajax gaat spelen.![]()
Vooral dat laatste zinnetje.quote:“Piet heeft weliswaar een overeenkomst tot 2010, maar dat is een veredeld jeugdcontract. Wij hebben geen haast met verlengen. Dit contract kan in de toekomst misschien zelfs in zijn voordeel werken.”
Het zou een geniale vervanger zijn van Timmer natuurlijk.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 14:10 schreef sjimz het volgende:
Laat Piet eerst maar bij een topclub in Nederland aan de slag gaan.
Alhoewel ik hem graag bij Ajax zou zien vind ik hem toch meer een Feyenoord keeper.
Grappenmakerquote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:20 schreef Ordinair het volgende:
Of voor Stekelenburg, ik zeg in de zomer kopen en volgend jaar verhuren aan Vitesse.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 16:48 schreef Migue het volgende:
Pietje is een slimme jongen, hij gaat niet naar zo'n kutclub als Ajax![]()
Feijenoord, om daar samen met de rest van de Vitesse-clan de CL te winnen over een paar jaar![]()
quote:Piet is Piet, beter is er niet
Door MARCEL VAN DER KRAAN
LISSE/TALINN - Op zoek naar een omschrijving van het keeperstalent dat Piet Velthuizen bezit, komt Foppe de Haan in het trainingskamp van Jong Oranje met een one-liner waarmee alles is gezegd.
Stijlvolle redding van Piet Veldhuizen. FOTO Broer van den Boom
,,Piet is Piet en beter is er niet.’’ Of er een ook een mooie foto bij zijn verhaal komt, wil Piet Velthuizen weten. ,,Als je er eentje uitzoekt, mag het een foto zijn waarbij ik een beetje boos kijk. Vind ik wel mooi,’’ zegt de doelman van Vitesse en Jong Oranje.
Het gebeurt zelden dat een voetballer zich vooraf mengt in de discussie rond een foto in de krant. Een stijlvolle duik, zo blijkt, vindt hij ook goed. Maar tijdens het interview met Piet Velthuizen (20) wordt pas later duidelijk waarom hij een ‘boze foto’ wel aardig vindt.
Al vanaf zijn jongste jeugd heeft de Nijmegenaar een idool: Gianluigi Buffon. Doelman van Juventus en Italië. Ruim 1.93 meter lang, handen als kolenschoppen en een formidabele uitstraling. ,,Maar wat hem zo bijzonder maakt,’’ zegt Velthuizen, ,,is de blik in zijn ogen. Hij maakt mensen bang. Hij kan spelers omver kijken.’’
Boos is Piet Velthuizen buiten het veld nooit. Integendeel, hij staat bekend als een vrolijke kerel. Vol energie, altijd bezig. ,,Tjee,’’ zegt Foppe in de gang van het hotel waar Jong Oranje verblijft, ,,wat een druk baasje is het. Ik had Royston Drenthe al, maar hij kan er ook wat van.’’
Maar het is dat enthousiasme, versterkt door zijn ontwapenende eerlijkheid, waardoor gelouterde coaches als De Haan en Aad de Mos worden gegrepen. Ook al is hij pas 20 jaar, er staat bij Vitesse een kerel onder de lat. Velthuizen wil er niet te veel ophef over maken, ,,want ik moet gewoon ballen pakken.’’
Op stille momenten denkt hij wel na over wat zijn trainers beweren. ,,Het is als bij Buffon. Hij heeft een fantastische uitstraling. Daar kom je als keeper ver mee. Als de mensen denken: daar staat wat, zeg. Dan heb je al een heleboel mensen voor je gewonnen.’’
Het geeft kennelijk ook rust bij verdedigers als er een man achter hen staat op wie ze blind kunnen bouwen. ,,Als we met Vitesse een corner krijgen, zeggen de verdedigers al: Piet, voor jou. En ze weten dat als ik eruit kom, die bal ook echt voor mij is. Dat is vertrouwen, dat bouw je met elkaar op,’’ zegt Velthuizen.
Een jaar geleden werd hij in het diepe gegooid door De Mos. In het Gelredome stonden de mensen vanaf de eerste wedstrijd op de banken. Velthuizen zorgt voor spektakel en heeft een explosieve stijl.
Omdat de club net Vladimir Stojkovic als eerste doelman van Servië had binnengehaald, vond de clubleiding het moeilijk om die op de bank te houden. Dus sneuvelde Velthuizen zonder ook maar één slechte wedstrijd te hebben gespeeld.
,,Ik respecteerde de beslissing van de trainer om hem weer nummer één te maken. Hij had hem gehuurd en die jongen verdiende een kans. Je ziet dat hij het nu bij Sporting Lissabon ook goed doet. Hij is een topkeeper, anders zit hij daar niet. Maar ik ben wel trots en blij dat ze hem niet hebben gehouden en voor mij hebben gekozen.’’
Of hij in de periode dat Stojkovic keepte nooit boos was?
,,Ja natuurlijk! Als het je wordt verteld, krijg je wel even een hamer op je kop. Daar moet je mee leren omgaan. Het was voor mij een leermoment. Niet makkelijk, maar ik ben er sterker uitgekomen. Anders kiest De Mos me nu niet. Mijn vader zei, toen ik thuis vertelde dat ik niet meer zou keepen: welkom in de voetbalwereld.
,,Mijn vader bedoelde te zeggen dat dit soort dingen gebeuren. De voetbalwereld is keihard, Piet. En je moet leren vechten voor je plek. Je krijgt niks cadeau. Mijn vader is de enige die op dat moment met me kon praten. Mijn ouders betekenen heel veel voor mij. Met mijn vader heb ik een heel speciale band. Zo bijzonder, dat ik denk dat weinig mensen dat hebben.’’
In een prachtige tv-reportage bij de NOS gaf Velthuizen onlangs een kijkje in zijn privéleven en dat van zijn vader, die ernstig ziek is. Hij bezoekt hem dagelijks en weet dat zijn vader als geen ander meeleeft met de carrière van zijn zoon. Foppe de Haan heeft al besloten dat Piet Velthuizen dinsdag tegen Schotland zal debuteren. Niemand hoeft te vragen voor wie dat eerste Oranje-keepersshirt bestemd zal zijn.
(Bron: AD)
quote:Velthuizen debuteert in Olympisch elftal
Vitesse-doelman Piet Velthuizen maakt vanavond zijn debuut in het doel van het Olympisch elftal. De 20-jarige keeper uit Nijmegen heeft een basisplaats in de oefeninterland tegen Schotland. Dat heeft bondscoach Foppe de Haan bevestigd.
Velthuizen was afgelopen vrijdag nog reserve achter Willem II-doelman Kenneth Vermeer, tijdens de EK- kwalificatiewedstrijd in en tegen Estland (0-3). Het duel met Schotland begint in Roosendaal om 20.00 uur
Briljant.quote:Gast in Gouda – Piet Velthuizen
16-10-07 VI magazine wk43
Enkele jaren geleden was hij nog een onbegrepen jeugdspeler van Vitesse, maar dit seizoen pakte hij al vele punten voor de ploeg van trainer Aad de Mos. Piet Velthuizen (20), cultheld aan de Rijn en topdoelman van de toekomst. Na vele tegenslagen te hebben overleefd is hij nu onbetwist nummer één onder de Arnhemse lat. Als VI's Gast in Gouda geeft hij uitleg over zijn pijlsnelle opkomst.
Laten we beginnen met een stelling: verdedigend voetbal is óók mooi voetbal.
'Daar ben ik het helemaal mee eens. Mensen lopen altijd te zeuren over ploegen die berekenend spelen, maar ik kan genieten van een goede organisatie en vervolgens een snelle counter. Jullie doelen natuurlijk op het spel van Vitesse in dit seizoen. We hebben nu twaalf punten en staan zesde, mij hoor je niet klagen. De manier waarop we spelen vind ik niet zo belangrijk. Vorig seizoen waren we de meest attractieve ploeg van de Eredivisie, maar daar zijn we niets mee opgeschoten. Ik kan zó vijf wedstrijden opnoemen waarin het voor ons in de laatste vijf minuten misliep. Daar hebben we van geleerd. Ik hoor alle kritiek wel, maar ik doe gewoon alsof ik het niét hoor. Voor mij als keeper is het een stuk fijner dat Civard Sprockel de bal nu ook gewoon eens rigoureus het stadion uitschiet. De meningen van al die kritische mensen interesseren me eigenlijk niet zo. Ik vind het zelf fantastisch om naar Barcelona te kijken, maar eerlijk gezegd kan ik net zo genieten van CSKA Moskou. Lekker counteren, lekker berekenend. Voetbalculturen verschillen en zo hoort het ook.'
Vorig seizoen zat je veelal op de bank. Je hebt je moeten ergeren.
'Natuurlijk heb ik regelmatig gevloekt over het resultaat. Vanaf de kant ben je er minder bij betrokken, maar het blijft wel jouw team dat telkens op oerdomme wijze punten verspeelt. Uiteindelijk werkt dat ook door op de sfeer in de groep. Bij een voorsprong gingen we met de kont in onze zestienmeter spelen en vaak viel de bal in de scrimmage goed voor de voeten van de tegenstander. Bij FC Groningen verspeelden we in tien minuten een 1-3 voorsprong en gingen we met een 4-3 nederlaag naar huis. Volgens mij is die wedstrijd inmiddels voor alle trainers een klassiek voorbeeld van hoe het niét moet. Wat er veranderd is? De spelers zijn grotendeels hetzelfde gebleven, maar we hebben er als team veel over gepraat. De trainer heeft ook met spelers afzonderlijk gesproken. Er was een probleem, en problemen zijn er om opgelost te worden. De communicatie was het belangrijkste punt. Voor mij was het wel wennen - in een vol stadion is het moeilijker coachen dan op een verlaten amateurveldje - maar alles valt of staat met het contact tussen spelers. De communicatie is nu beter, dat is de sleutel van het huidige succes.'
Heb jij ook veel met Aad de Mos gesproken?
'Nee, amper. We praten sowieso niet vaak met elkaar. Soms wel over koetjes en kalfjes, maar niet over voetbal. Voor tips ga ik persoonlijk liever naar Lambert Jager, de keeperstrainer. Als ik echt iets wil weten, is hij de aangewezen man om me te adviseren. Ik denk ook niet dat De Mos heel veel verstand van keepen heeft. Tactisch is hij wel sterk en als we groepsbesprekingen hebben, krijg ik natuurlijk ook we1 eens bepaalde dingen te horen. Zo ergert hij zich er nog wel eens aan dat ik, als wij in de aanval zijn, tientallen meters voor mijn doel sta, haha. Echt een nauwe band heb ik niet met de trainer, maar mijn gevoel zegt dat Vitesse momenteel met hem wel op de goede weg is.'
Waar baseer je dat op?
‘Niet alleen op de resultaten, want dat zou te makkelijk zijn. De Mos heeft een cultuur gecreëerd waarin het puur en alleen om presteren draait. Terwijl het hier in het verleden nog wel eens anders is gegaan. Vitesse was een club waar alles gebeurde, maar nooit ging het over voetbal. Er werden allerlei dingen via de media gespeeld. Hoewel ik slechts derde keeper was, heb ik me toch vaak erover verbaasd. Nu de problemen van vorig seizoen ook verdwenen zijn, pakken we eindelijk weer punten en stijgen spelers boven zichzelf uit. De basis van elke resultaatploeg ligt altijd in de defensie. Met Danko Lazovic hadden we over doelpunten vorig seizoen niet te klagen, maar als je er twee maakt en drie tegen krijgt, sta je aan het eind van de rit met lege handen. Dit jaar gaat dat een stuk beter.'
Jouw woorden over De Mos zijn wel eens minder lovend geweest.
'Ik heb me in de media nooit negatief over hem uitgelaten.'
Maar wie jou volgt, weet dat je halverwege vorig seizoen stuk zat. De komst van concurrent Vladimir Stojkovic was geen leuke verrassing.
'Zijn komst op zich was niet eens zo erg, maar het deed verschrikkelijk veel pijn toen hij ten koste van mij moest keepen. Ik kan er wel omheen draaien, maar daar heb ik het heel moeilijk mee gehad. Al heb ik geprobeerd dat op de club zo min mogelijk te laten blijken. Wat heb je eraan je hart te luchten in een klimaat waarin iedereen voor zichzelf werkt? Dan word je als jankerd gezien en dat ben ik niet. RKC Waalwijk-uit was mijn laatste wedstrijd. In de week daarna riep De Mos mij bij zich en vertelde me dat hij Stojkovic een kans wilde geven. Hij wilde geen dure speler huren om hem daarna zonder speelminuten weer weg te sturen. Ik accepteerde het met moeite, maar ik had niets te willen. Piet, welkom in de voetballen}!'
De voetbalwereld is hard, maar is het niet zo dat de beste overleeft?
'Natuurlijk spookte die gedachte ook door mijn hoofd. Ik heb die weken super staan keepen, speltechnisch gezien was er gewoon geen reden me naar de kant te halen. Maar misschien was het wel een mentale test. In de toekomst zal ik nog wel voor méér tegenvallers komen te staan. Lambert en mijn familie hebben me gerustgesteld, al heeft de boksbal op zolder er twee dagen flink van langs gekregen. Alle agressie moest eruit. Ja, ik was wel boos. Ik was woedend. Maar als je dat niét bent, kun je beter gaan dammen. Alleen is het belangrijk voor ogen te houden dat je de situatie uiteindelijk zelf weer kunt veranderen. Ik ben nog harder gaan trainen dan ik al deed. Ik vond mezelf de beste en moest mijn handen laten spreken. Maar het was onmacht, een ongelijke situatie. Misschien is mijn band met Stojkovic daarom ook nooit zo geweldig geweest. Hij is best een aardige jongen, maar niet om mee naar de stad te gaan. Als ik een ochtendhumeur had, dan reageerde ik dat op hem af. Even een paar ballen extra hard schieten op de training, zodat ze erin vlogen... Ach, ik was ook pas twintig, hè. We konden allebei goed keepen en aan het eind van het seizoen moest er één vertrekken.'
Jij mocht blijven.
'De trainer maakte dat bekend tijdens een uitzending van Studio Voetbal. Die uitspraken waren een mooie pleister op de wonden. Ik was wel verrast toen ik het hoorde, maar ik dacht wel: Zo, ik heb toch mooi laten zien dat ik geen loser ben.'
Maar de naam Stojkovic bleef nog lang rondspoken.
'Afgelopen zomer had Roda JC zeer concrete interesse in mij en als ik weg zou gaan, zou hij zijn gebleven. Als trainer wil je uiteraard de beste spelers in je team, dus ik kon het De Mos niet kwalijk nemen dat hij ons beiden wilde houden. Maar dat was voor een club als Vitesse niet haalbaar. Als Stojkovic was gebleven, dan had ik de club vaarwel gezegd. Speelminuten waren nou eenmaal noodzakelijk om niet stil te blijven staan in mijn carrière. Stojkovic is nu dan wel keeper van Sporting Lissabon en speelt in de Champions League, maar ïk ben de jongste keeper van de Eredivisie.'
Wat doet dat met je?
'Dat is speciaal. Niet zoveel keepers stonden al op hun twintigste vast onder de lat van een Eredivisie-club. Maar ik ben me er inmiddels wel van bewust dat het moeilijker is er te blijven dan er te komen. Het voetbal bestaat uit ups en downs. Ook ik ben zo goed als mijn laatste wedstrijd.'
Jouw voormalige jeugdtrainers zullen zich verbazen.
'In de jeugd van Vitesse heb ik wat misstapjes gemaakt en dat werd niet altijd even gewaardeerd, klopt. Ik ben een jongen die schouderklopjes als een stimulans beschouwt. Daarmee bereik je bij mij meer dan een scheldkanonnade na een fout. Ik vind het leuker in Voetbal International een 7 te krijgen dan een 4, maar dat is toch logisch? Met de jeugdtrainers Pascal Jansen en Ruud Wetzel ben ik regelmatig in botsing gekomen. In de Cl, bij Wetzel, was ik snel afgeleid. Stond ik nog mijn veters te strikken terwijl hij een bespreking hield en toen werd hij boos. Heel boos. Overdreven boos, ja. Zijn enige remedie was dat ik rondjes moest gaan lopen, want in zijn ogen was ik onbeleefd. En bij Jansen kwam ik soms te laat. Was ik op school nog met mijn huiswerk bezig en vergat ik het busje dat me naar Vitesse zou brengen. Vervolgens mocht ik dus én niet trainen én op zaterdag niet voetballen. Natuurlijk is het allemaal niet goed te praten, maar ik was nog wél een kind. Het heeft me destijds veel pijn gedaan, maar laat ik het er nu maar op houden dat we er sterker uit zijn gekomen.'
Jij verkiest liever een warme hand.
'Lambert Jager bekommert zich geweldig om mij. Ik bel hem dagelijks een keer of vier en nooit is het
hem te veel. Hij is heel kritisch - hoewel ikzelf nog de meeste kritiek lever - maar hij brengt het altijd op een opbouwende manier. Ik ben nog nooit volledig door hem uitgescholden. Wat dat betreft lijkt hij niet op Aad de Mos, dat is een agressieve trainer. Als hij een slechte bui heeft en mij heeft aangepakt, ga ik naar Lambert om tot rust te komen. Weinig jongens zullen zó'n band hebben met hun keeperstrainer. Soms gaan we samen een hapje eten en in Barcelona zijn we samen op horlogejacht geweest. De veldspelers hebben naast de hoofdtrainer zijn assistenten. Met Dick de Boer of Pieter Huistra zal ik niet zo snel praten, maar met Lambert des te meer.'
Jij bent de slechtst betaalde speler uit de basiself van Vitesse.
'Ik weet niet of dat zo is, maar het zou goed kunnen. Wat moet ik daarover zeggen? Het is dan aan mij te zorgen dat ik een beter betaalde speler word, uiteindelijk zullen ze wel met een nieuw contract komen.'
De club wil nog even wachten, het liefst tot de winterstop.
'Op dit moment ben ik dolblij dat ik keep en de beloning zal uiteindelijk vanzelf wel volgen. Bovendien speelt geld maar een minimale rol in mijn leven. Of ik wel een nieuw contract wil? Natuurlijk wil ik dat, maar dat willen jullie toch ook? Weet je wie ook een nieuwe verbintenis nodig heeft? Lambert Jager. Hij heeft nog geen uitsluitsel, terwijl zijn contract aan het eind van dit seizoen afloopt. Ik lig nog vast tot de zomer van 2010, dus contractverlenging is voor hem nu belangrijker dan voor mij. Mijn advies: heel snel verlengen. Dat is goed voor
alle doelmannen van Vitesse, want hij traint ook de jeugd. Veel clubs bezuinigen op een keeperstrainer, maar mijn ontwikkeling toont aan dat die filosofie volledig verkeerd is.'
Voel je je wel helemaal thuis in het glitterachtige voetbalwereldje, als je salaris voor jou niet belangrijk is?
'Gras is belangrijker dan munten. Natuurlijk is het leuk wat extra's te krijgen, maar dat moet je helemaal zelf verdienen. Ik ben daar heel nuchter in. Het komt of het komt niet. En als het niet komt, dan ga ik gewoon vakken vullen in een supermarkt. Waarom zou ik dat niet meer kunnen? Ik ben ook gewoon een mens, we zitten allemaal op het toilet. Misschien ben ik een uitzondering, maar ik heb een hekel aan. mensen die arrogant worden omdat ze opeens een aantal nullen op hun bankrekening hebben. Je kunt beter stabiel en jezelf blijven, op de lange termijn levert dat sociaal én sportief veel meer credits op.'
Jouw vader is ernstig ziek. Leert die situatie jou ook relativeren?
Mijn vader en moeder zijn het allerbelangrijkste in mijn leven. Voetballen is geweldig, maar in dat licht stelt dat toch helemaal niets voor? Op dit moment is de situatie van mijn vader redelijk stabiel. Ik keep voor mezelf, maar ook wel voor hem. Hen groot deel van mijn bijgeloof is gericht op hem. Ik draag altijd een ketting van mijn opa en een foto van mijn vader zit standaard in mijn tas. Op mijn linkerhandschoen staat mijn naam, op de rechter die van mijn vader. Vóór een wedstrijd geef ik daar altijd ren kus op. Mijn ouders zijn aanwezig bij al mijn wedstrijden en die liefde betekent meer voor me dan wat dan ook op de wereld. Je familie staat altijd achter je, terwijl je dat rij vrienden nog maar moet zien. Ik heb veel vrienden, maar échte vrienden zijn er maar weinig. Tijdens de dip bij Vitesse ben I ook erachter gekomen wie mijn echte maatjes zijn. Helaas moet je altijd eerst tegen de lamp lopen voordat je de werkelijkheid leert kennen.'
Mark Otten, speler van NEC, is een van jouw beste vrienden.
Klopt, maar gek genoeg praten we zelden over voetbal. Mark en ik zijn twee totaal verschillende personen, maar onze karakters sluiten goed op elkaar aan. Een verschil? Hij ligt altijd vroeg op bed, terwijl ik vaak 's avonds
om elf uur op de bank ga liggen en nog een filmpje kijk. Het is natuurlijk apart dat we voor twee rivaliserende clubs spelen, maar onze relatie vanuit de jeugd is nooit meer stuk gegaan. Voor de derby in september zijn we samen gaan eten en hebben we elkaar gewoon succes gewenst. Altijd is er maar haat en nijd tussen de fans, wij laten zien hoe het óók kan.'
Irriteert die agressieve houding je?
'Vreselijk. Het is schofterig en schandalig hoe die mensen met elkaar omgaan. Er is al zoveel gezeur en ellende op de wereld, waarom moet het tussen voetbalsupporters dan ook nog verkeerd gaan? Ik vind de rivaliteit tussen Vitesse en NEC een vorm van anti-voetbal. Het is een speciale wedstrijd, ook voor mij, maar waarom moet daar geweld en een spervuur van scheldwoorden bij komen kijken? Moet je eens zien hoeveel mensen je daarmee kwetst... Haatgevoelens zijn mij volkomen vreemd. Misschien omdat ik een Nijmeegse jongen ben, maar misschien ook wel omdat ik weet wat het woord @#%$ betekent.'
Is het voor jou geen reden Nijmegen te verlaten?
'Vóór de afgelopen derby hebben ze mijn auto beklad met stroop en meel. Smerig, maar daar lig ik niet wakker van. En als ik door de stad loop, schelden ze me wel eens uit. Maar moet ik daarom het gesprek aangaan? Mensen die woorden gebruiken waaraan mensen overlijden, zijn niet honderd procent wijs en ik neem die lui dan ook totaal niet serieus. Ik heb het in Nijmegen nog steeds geweldig naar mijn zin en laat me dan ook niet wegjagen. Als ik over de Waalbrug de stad inrijd, dan doet dat me iets. Arnhemmers willen nog niet begraven worden in Nijmegen, ik vind die Waalkade een schitterend beeld.'
Technisch gezien ben je groeiende. Vroeger was je nog een echte lijnkeeper.
'Je moet natuurlijk geen slapende honden wakker maken, maar ik ben inderdaad steeds meer baas in mijn eigen zestienmeter. De laatste jaren heb ik geleerd vooruit te keepen en daarin fixeer ik me op de mimiek van een aanvaller. Een spits moet op mij letten, maar de bal is veel belangrijker, dus als ik zie dat hij wil gaan schieten loop ik automatisch een meter of vijf naar voren. En als de bal op de helft van de tegenstander is, sta ik ver voor mijn doel. Dat lijkt soms misschien gevaarlijk, maar daarmee kan ik heel veel ballen onderscheppen. Dus ja, het gaat beter, maar ik ben nog lang niet tevreden. Als ik van wereldklasse was geweest, had ik al bij Barcelona gezeten. Ik ben een redelijke keeper, maar kan nog veel beter. Op school wilde ik ook altijd van een 7 een 8 maken, die drang tot perfectie zit in mijn genen. Anderen wijs ik ook daarop. Als medespelers op de training verslappen, dan roep ik ze tot de orde en in de acceptatie merk ik wel dat mijn rol binnen Vitesse veranderd is.'
Inmiddels zit je ook al bij Jong Oranje. Droom je stiekem al van de Olympische Spelen?
'Een dromer ben ik nooit geweest, maar mocht ik meegaan, dan is dat natuurlijk hét hoogtepunt in mijn carrière. Uiteraard prikkelt het, maar prestaties bij Vitesse zijn voorlopig de eerste stap. Ik ben goed op weg, maar ook dit seizoen is pas net begonnen. Ik heb ambities. Gianluigi Buffon, de doelman van Juventus en het nationale elftal van Italië, is mijn idool en ooit hoop ik in zijn voetsporen te treden. Sterker, ooit speel ik in de Serie A. Maar voorlopig wil ik rustig blijven. Het gaat normaal gesproken tussen Tim Krul, Kenneth Vermeer en mij. We zijn aan elkaar gewaagd, het wordt een spannende strijd.'
Nederland kent je nu in elk geval. Voorlopig even media-stilte?
'Ik vind aandacht van de pers leuk, want dat betekent dat het goed met je gaat. Het lijkt me wel leuk binnenkort op tv een keer mijn verhaal in Voetbal Insite te mogen doen, dat is toch écht de televisie-arena van de voetballerij... Maar over populariteit heb ik gelukkig niets te klagen. Mijn band met de fans is fantastisch, ze vinden het schitterend dat ik als Nijmegenaar onder de lat sta in Gelredome. En jullie hoeven je geen zorgen te maken dat ik naast mijn schoenen ga lopen, deze Piet blijft altijd Piet. Al speel ik in Madrid. Wel heb ik veel aandacht van meisjes omdat ik inmiddels bekend ben. Maar als ze vragen of ik de keeper van Vitesse ben en ik geen interesse heb, dan is mijn antwoord helder: Nee, helaas. Ik lijk heel erg op hem, maar ik werk bij de PTT.'
Nog niet de top als ik dat zo lasquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:54 schreef RayMania het volgende:
Aanstaande zondag te gast in Studio Voetbal.
Lijkt me leukquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:54 schreef RayMania het volgende:
Aanstaande zondag te gast in Studio Voetbal.
quote:"Als je er eentje uitzoekt, mag het een foto zijn waarbij ik een beetje boos kijk. Vind ik wel mooi,’’
"En als het niet komt, dan ga ik gewoon vakken vullen in een supermarkt. Waarom zou ik dat niet meer kunnen? Ik ben ook gewoon een mens, we zitten allemaal op het toilet. Misschien ben ik een uitzondering, maar ik heb een hekel aan. mensen die arrogant worden omdat ze opeens een aantal nullen op hun bankrekening hebben. Je kunt beter stabiel en jezelf blijven, op de lange termijn levert dat sociaal én sportief veel meer credits op."
"Ik heb ambities. Gianluigi Buffon, de doelman van Juventus en het nationale elftal van Italië, is mijn idool en ooit hoop ik in zijn voetsporen te treden. Sterker, ooit speel ik in de Serie A. Maar voorlopig wil ik rustig blijven."
"Wel heb ik veel aandacht van meisjes omdat ik inmiddels bekend ben. Maar als ze vragen of ik de keeper van Vitesse ben en ik geen interesse heb, dan is mijn antwoord helder: Nee, helaas. Ik lijk heel erg op hem, maar ik werk bij de PTT."
Ik vond het tegenvallen. Hij pakte er een paar goed. Maar hij wordt wel erg gehyped.quote:Op zondag 4 november 2007 17:16 schreef Pritt het volgende:
Ik ben benieuwd naar de samenvatting vanavond, scheen super geweest te zijn.
Daar moeten ze niet moeilijk over doen als ie een van de slechtsbetaalde spelers is. Ruil maar van salaris met die Lorcaquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:14 schreef Yozzz het volgende:
Ah, over een jaartje wordt Piet tóch weer verguisd door de aanhang van Vitesse. Ik heb een vermoeden dat Louis Laros (zijn zaakwaarnemer) Afonso Alves-achtige taferelen gaat zorgen en Piet voor een prikkie wegloopt.
Ze moeten idd maar eens snel onderhandelen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:49 schreef Gordon_Shumway het volgende:
[..]
Daar moeten ze niet moeilijk over doen als ie een van de slechtsbetaalde spelers is. Ruil maar van salaris met die Lorca
Ik ben heel blij voor mezelf <--- Geweldig!quote:Velthuizen in basis Jong Oranje
Doelman Piet Velthuizen start vrijdag voor het eerst in de basis van Jong Oranje bij een EK-kwalificatiewedstrijd.
Jong Oranje speelt in Nijmegen tegen Macedonië. "Fantastisch, toch?', zegt de Vitesse-doelman enthousiast. "Ik heb het net gehoord en ben heel blij voor mezelf. Daar heb je het al die jaren toch voor gedaan."
Velthuizen voelt zich helemaal in zijn element bij Jong Oranje, dat volgend jaar ook deelneemt aan de Olympische Spelen. "Dit is een leuke groep zonder vedetten. Een grote speler als Royston Drenthe blijft ook gewoon zichzelf."
quote:Velthuizen is er nog niet uit met Vitesse
Datum: 21-nov-2007 13:58
Door Bart Vlietstra
Piet Velthuizen hoopt deze winter bij te tekenen bij Vitesse. De Arnhemse club deed de doelman onlangs een aanbieding om zijn contract open te breken tot 2012, maar Velthuizen legde dat, in overleg met zijn zaakwaarnemer Louis Laros, naast zich neer. “Ik wil best bijtekenen, want ik draag Vitesse een warm hart toe. Het gaat om het financiële aspect van de aanbieding, dat is nog niet naar mijn zin,” aldus de doelman van Jong Oranje tegen Sportweek. Velthuizen, die nog altijd keept op basis van een prestatiecontract met een relatief laag basissalaris, heeft geen moeite met de contractduur. “Daaruit spreekt wél waardering. Ik wil op zich best tot die tijd bijtekenen. Ik hoop dat we er deze winter uitkomen.”
Net zoals ze gedaan hebben met die rooie uit Emmen?quote:Op woensdag 21 november 2007 15:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ik PSV was zou ik hem kopen en voor veel geld een half jaar verhuren
Vitesse moet wel want die hebben geen keeper meer dan. En Velthuizen is nog spotgoedkoop en Gomes heeft ook niet het eeuwige leven.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:42 schreef sjimz het volgende:
Vitesse zal toch niet zo dom zijn om hem voor veel geld weer te huren zoals jij zegt DAM.
Appels en perenquote:Op woensdag 21 november 2007 16:43 schreef Grulez het volgende:
[..]
Net zoals ze gedaan hebben met die rooie uit Emmen?
PSV moet hem sowieso binnenhalen jaquote:Op woensdag 21 november 2007 15:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als ik PSV was zou ik hem kopen en voor veel geld een half jaar verhuren
Maar de komende jaren nog nietquote:Op woensdag 21 november 2007 17:00 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
PSV moet hem sowieso binnenhalen ja![]()
quote:Op woensdag 21 november 2007 22:07 schreef Migue het volgende:
Het is beide fruit.
Maarten Stekelenburg vertrekt na dit seizoen ook bij Ajax, als hij zo doorgaat. Misschien Piet Velthuizen samen met Kenneth Vermeer maar laten uitvechten wie de nieuwe Ajax-doelman wordt?quote:
Lijkt mij wel een redelijke club voor Piet. Boschker heeft ook niet de eeuwige jeugd.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:23 schreef DarkShine het volgende:
En nu gaat FC Twente aan hem trekken
Mocht ie komen lijkt het me een redelijke indicatie dat ie aan zijn laatste seizoen bezig is.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:20 schreef RayMania het volgende:
[..]
Lijkt mij wel een redelijke club voor Piet. Boschker heeft ook niet de eeuwige jeugd.
wie wil maarten nou hebenquote:Op woensdag 28 november 2007 09:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maarten Stekelenburg vertrekt na dit seizoen ook bij Ajax, als hij zo doorgaat. Misschien Piet Velthuizen samen met Kenneth Vermeer maar laten uitvechten wie de nieuwe Ajax-doelman wordt?
Want goede keepers transfereren zo makkelijk?quote:Op woensdag 28 november 2007 09:55 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maarten Stekelenburg vertrekt na dit seizoen ook bij Ajax, als hij zo doorgaat. Misschien Piet Velthuizen samen met Kenneth Vermeer maar laten uitvechten wie de nieuwe Ajax-doelman wordt?
ruil met Ekramy?quote:Op woensdag 28 november 2007 23:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Gaat gewoon naar Feyenoord.
Aah, zo kan je het natuurlijk ook lezen, ik ging er vanuit dat Tony doelde op een ontslag van Stekelenburgquote:
Eens,quote:Op vrijdag 7 september 2007 10:46 schreef Migue het volgende:
Idd, en Waterman maakt mij (nog?) teveel fouten, bij Vermeer houd ik mijn hart vast bij elke bal die richting het doel gaat... Alleen Velthuizen en Vorm zie ik van de huidige jonge jongens het gaan maken in Oranje.
quote:We stopten bij een Esso-benzinepomp want Piet moest nog ontbijten. Hij kocht drie kipcorns met ketchup.
'Sportvoeding'. Concludeerde ik.
'Hoezo zeg je dat?' zei Piet. 'Ik loop toch geen frikadellen te eten. Dit is kipvoeding hoor.'
quote:Op donderdag 6 december 2007 10:51 schreef Fides het volgende:
Uit de Hard Gras van Oktober 2007:
[..]
![]()
quote:Op woensdag 5 december 2007 11:47 schreef Rumille het volgende:
Inderaad, held. Prachtige kikkers.
Het feit dat hij in een bunker woont is lachwekkenderquote:Op donderdag 6 december 2007 10:51 schreef Fides het volgende:
Uit de Hard Gras van Oktober 2007:
[..]
![]()
En Elia doet het nog ookquote:
quote:‘Feyenoord in de markt voor Velthuizen’
Feyenoord ziet in Piet Velthuizen de doelman voor de toekomst. Een delegatie van de Rotterdammers, onder wie keeperstrainer Patrick Lodewijks, zou de jeugdinternational gisteren hebben bekeken in het duel van zijn club Vitesse met FC Twente.
De geboren Nijmegenaar speelde met zijn ploeg 2-2 gelijk, maar wist met enkele fraaie reddingen erger leed te voorkomen. Volgens RTL wil Feyenoord zo snel mogelijk werk maken van een overgang, al sprak Vitesse-trainer Aad de Mos dit tegen door te stellen dat zijn club alles zal doen om de 21-jarige goalie te behouden.
Met Henk Timmer beschikt Feyenoord al over een degelijke eerste keus, maar gezien zijn leeftijd (36) is de verwachting dat hij na het aankomend seizoen de kicksen aan de wilgen zal hangen. Reserve-goalie Sherif Ekramy heeft nog altijd niet weten te overtuigen in De Kuip.
De manier waarop hij in de wedstrijd tot 5 keer toe aan de grond genageld de bal naast het doel 'keek', is niet de geruststelling die je van een keeper mag verwachten. We hadden geluk dat het 'slechts' één keer fout ging bij de eerste goal van Twente.quote:Op zondag 9 december 2007 10:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Erg matig? Ik heb de wedstrijd niet gezien, maar ik las dat hij met een aantal reddingen Vitesse op de been hield.
In plaats van dat hij een stapje opzij doet om de bal gewoon te vangenquote:Op zondag 9 december 2007 12:48 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Eén zo'n afstandschot was vaag man. Iederen zag hem aankomen behalve hij en dan met zo'n vage redding er een hoekschop van maken
.
Kan me niet voorstellen dat er geen clausule in het contract is opgenomenquote:Op woensdag 12 december 2007 11:00 schreef M0NTANA het volgende:
Contract is verlengd tot 2011: http://www.vitesse.nl/nieuws_spec.asp?id=1035
Schijnt voor een vastgesteld bedrag naar Ajax te kunnen, als Maarten Stekelenburg vertrekt.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:09 schreef PyTh het volgende:
[..]
Kan me niet voorstellen dat er geen clausule in het contract is opgenomen
Lijkt me niet dat ze één club specifiek zouden noemen in een clausule van een contract.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Schijnt voor een vastgesteld bedrag naar Ajax te kunnen, als Maarten Stekelenburg vertrekt.
Velthuizen is helemaal geen Ajax keeperquote:Op zondag 20 januari 2008 12:17 schreef Cyberia18 het volgende:
Jullie kunnen er ook nog van genieten hoor. In de zomer keept hij in het shirt van Ajax
Dan welquote:Op zondag 20 januari 2008 12:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Velthuizen is helemaal geen Ajax keeper
Overschat? Zonder hem hadden we nu 14de of 15de gestaan. Wat een held die gozer. Natuurlijk komt het door zijn cultstatus dat een fout van hem wat sneller wordt vergeten, maar ik kan hem echt maar op een paar foutjes dit seizoen betrappen.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik vind het nog steeds een zwaar overschatte keeper. Laat Piet maar naar THFC gaan. Dan blijft Stekelenburg hopelijk nog een jaar bij ons.
Piet is nu al beter dan Stekelenburg manquote:Op zondag 27 januari 2008 19:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ik vind het nog steeds een zwaar overschatte keeper. Laat Piet maar naar THFC gaan. Dan blijft Stekelenburg hopelijk nog een jaar bij ons.
nee hoor, die bal was goed ingeschoten..buiten bereik van elke keeperquote:Op zondag 27 januari 2008 19:33 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Terrechte interesse. Ging hij overigens niet een beetje in de fout bij de goal van Urby vandaag? Hij leek over de bal heen te duiken, maar ik heb geen herhalingen gezien eigk.
ja laat die onstekelenburg maar bij die zwaar overschatte club blijven......................piet slaat gewoon dat tussenstation over. Daar zal hij ook niet beter van worden. Gaat gewoon direct naar arsenal of tottenham.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:42 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Deze post is inderdaad wel serieus te nemenquote:Op zondag 27 januari 2008 21:04 schreef djstoffel het volgende:
[..]
ja laat die onstekelenburg maar bij die zwaar overschatte club blijven......................piet slaat gewoon dat tussenstation over. Daar zal hij ook niet beter van worden. Gaat gewoon direct naar arsenal of tottenham.
Waarom zou een Arsenal-scout zijn identiteit vertellen? Vertel eens meer.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:30 schreef Yozzz het volgende:
Ik denk dat Piet niet eens meer genoegen moet nemen met een clubje als Ajax. De TT lijkt behoorlijk bewaarheid te worden!
Vandaag zat er een scout van Arsenal op de tribune. Een quote uit zijn mond: "Op de Nederlandse velden lopen 2 spelers rond die voor ons interessant zijn. Dat zijn Afellay en Velthuizen".
Dat de grote strijd om Velthuizen na volgend seizoen maar mag losbarsten!
PIET PIET PIET!!!
quote:Op zondag 27 januari 2008 21:36 schreef Pritt het volgende:
[..]
Waarom zou een Arsenal-scout zijn identiteit vertellen? Vertel eens meer.
Stekelenburg heeft dit jaar al punten gepakt met de strafschoppen die hij heeft gestopt.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:28 schreef DeVinger het volgende:
Ik snap niet wat iedereen in Stekelenburg ziet. Die kerel pakt heel weinig punten voor zijn ploeg. Velthuizen heeft al zoveel punten gepakt en blinkt wekelijks uit.
Moet toegeven, stekelenburg is een laatbloeier.. maar neemt niet weg dat hij dit seizoen al vaker punten heeft gepakt, maar Velthuizen is 20 of 21? damn die heeft nog een mooie carriere voor de boeg als hij niet te snel naar het buitenland vertrekt.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:28 schreef DeVinger het volgende:
Ik snap niet wat iedereen in Stekelenburg ziet. Die kerel pakt heel weinig punten voor zijn ploeg. Velthuizen heeft al zoveel punten gepakt en blinkt wekelijks uit.
True, maar Velthuizen heeft er ook 1 of 2 gestopt. Stekelenburg vind ik er nooit echt overtuigend of doortastend uitzien. Maar enkele keren heb ik hem een goede wedstrijd zien keepen. Ik kijk natuurlijk niet alles (Velthuizen wel), maar over Stekelenburg hoor je eigenlijk zelden iets. Hij wordt altijd met VD Sar vergeleken, maar dat heeft volgens mij niets te maken met voetbaltechnische argumenten, eerder sentimentele. Velthuizen blinkt bijna iedere week uit, het is niet voor niets dat dat ook elke wedstrijd benadrukt wordt door de commentatoren.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:31 schreef sjimz het volgende:
[..]
Stekelenburg heeft dit jaar al punten gepakt met de strafschoppen die hij heeft gestopt.
Op dit moment is Stekelenburg beter maar Velthuizen heeft zeker heel veel potentie.
Als hij zich zo blijft doorontwikkelen dan gaat hij Stekelenburg voorbij.
Laat hem lekker nog minimaal een jaar bij Vitesse blijven en daarna naar een duitse club ofzo.
En toen stopte ik met lezenquote:Op zondag 27 januari 2008 22:28 schreef DeVinger het volgende:
Die kerel pakt heel weinig punten voor zijn ploeg.
Stekelenburg heeft dezelfde sobere uitstraling die Van der Sar ook heeft.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:45 schreef DeVinger het volgende:
[..]
True, maar Velthuizen heeft er ook 1 of 2 gestopt. Stekelenburg vind ik er nooit echt overtuigend of doortastend uitzien. Maar enkele keren heb ik hem een goede wedstrijd zien keepen. Ik kijk natuurlijk niet alles (Velthuizen wel), maar over Stekelenburg hoor je eigenlijk zelden iets. Hij wordt altijd met VD Sar vergeleken, maar dat heeft volgens mij niets te maken met voetbaltechnische argumenten, eerder sentimentele. Velthuizen blinkt bijna iedere week uit, het is niet voor niets dat dat ook elke wedstrijd benadrukt wordt door de commentatoren.
Stekelenburg is een saaie drol, Velthuizen heeft karakter, misschien is dat het verschil?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:49 schreef sjimz het volgende:
[..]
Stekelenburg heeft dezelfde sobere uitstraling die Van der Sar ook heeft.
Bij Velthuizen heb ik af en toe nog het idee dat er perse een showelement per wedstrijd uitgevoerd moet worden.
Hetgene wat jij nu constateert over Steek is al een teken dat jij 'm amper in actie hebt gezien dit seizoen. Hij stopte cruciale pingels tegen Heracles, NEC en AZ en heeft ons vaak in de race gehouden met voortreffelijke reddingen. Zoals hij zelf aangeeft is hij dit seizoen constanter dan ooit geworden en dat bewijst hij iedere week. Dit is met afstand zijn beste seizoen uit z'n carrière .quote:Op zondag 27 januari 2008 22:46 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Is ook niet een van je kwaliteiten vermoed ik
Maar kleur hebben binnen de lijnen hoeft niet altijd een voordeel te zijn.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:50 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Stekelenburg is een saaie drol, Velthuizen heeft karakter, misschien is dat het verschil?
(overigens boeit dat voetbaltechnisch niet, maar het geeft wel kleur)
Dit klinkt al beter.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:52 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Hetgene wat jij nu constateert over Steek is al een teken dat jij 'm amper in actie hebt gezien dit seizoen. Hij stopte cruciale pingels tegen Heracles, NEC en AZ en heeft ons vaak in de race gehouden met voortreffelijke reddingen. Zoals hij zelf aangeeft is hij dit seizoen constanter dan ooit geworden en dat bewijst hij iedere week. Dit is met afstand zijn beste seizoen uit z'n carrière .
quote:Op zondag 27 januari 2008 21:57 schreef Klingon het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Is geïnteresseerd in twee spelers uit de Eredivisie: Affelay en Velthuizen.
Klopt, dus daar vestig ik m'n hoop op. Piet raak je in ieder geval niet kwijt aan geld, dat vind ie zelfverklaard niet belangrijk.quote:Op maandag 28 januari 2008 00:21 schreef Klingon het volgende:
Ik ben het helemaal met je eens Kriegel, maar ja, zo werkt het internationale voetbal tegenwoordig. Enige waar je nog op kunt hopen is het nuchtere relativeringsvermogen van een speler. Spelers die niet gaan zweven als ze een paar nulletjes extra op een conceptcontract zien staan. En ik geloof dat Pietje wel zo'n nuchtere speler is. Die weet heus wel dat 'ie moet spelen, spelen, spelen en niet op de bank moet zitten bij bv. Arsenal.
Inkopper, maar toch, wie wil er nou voor NEC spelen?quote:Op maandag 28 januari 2008 00:25 schreef MarkNMGN het volgende:
Waarom spelen Nijmeegse talenten altijd in Arnhem?
Daarom maar hij zal er best komen, het talent is er, heeft meer keeperstalent denk ik dan Stekelenburg, alleen ben ik bij Velthuizen ook niet echt zeker over zijn kwaliteiten door de lucht?quote:Op maandag 28 januari 2008 00:37 schreef Klingon het volgende:
Ja, das ook wel weer zo. Nu loopt hij over de 'long run' best wel aardig, maar wat als je 2-3 wedstrijden achter elkaar flinke blunders maakt? Dan word je zo wakker uit die roes hoor. Dan komt de druk pas echt. En zo'n 'lastige' periode, of een pittige blessure oplopen en weer terugkeren, heeft Piet nog niet echt gehad tot nu toe. Wat dat betreft is Stekelenburg wel een stukkie verder.
maar wel als hij vertelt dat er maar 2 spelers op de Nederlandse velden interessant zijn voor Arsenal, waaronder Pietquote:Op maandag 28 januari 2008 08:20 schreef LosMillonarios het volgende:
Peter Clarke zit wel vaker bij Vitesse te kijken, omdat hij in Arnhem woont.
Dus zijn aanwezigheid hoeft er niet op te duiden dat hij Piet aan het scouten is
Dat dus.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar wel als hij vertelt dat er maar 2 spelers op de Nederlandse velden interessant zijn voor Arsenal, waaronder Piet
Naar mijn weten scout Peter nooit directe aankopen voor het eerste elftal.quote:Op maandag 28 januari 2008 13:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
maar wel als hij vertelt dat er maar 2 spelers op de Nederlandse velden interessant zijn voor Arsenal, waaronder Piet
Dat denk ik niet. Lehmann wil zo snel mogelijk verkassen en Fabianski weet tot dusver niet echt te imponeren. Een 2e keuze zou dan helemaal niet onmogelijk zijn voor Piet.quote:Op maandag 28 januari 2008 16:34 schreef Yozzz het volgende:
Ik denk dat Pietermans ongeveer 3e keeper van Arsenal zou worden, indien ze hem nu zouden halen.
quote:Op zaterdag 2 februari 2008 23:33 schreef sjimz het volgende:
Piet had vandaag zijn nieuwe sportvispas bij.
Staakt de milieupolitie ook?quote:Op zaterdag 2 februari 2008 23:33 schreef sjimz het volgende:
Piet had vandaag zijn nieuwe sportvispas bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |