abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53457793
Terug te zien: http://cgi.nos.nl/cgi/player/?mpurl=http://download.omroep.nl/nos/av/07/09/24/velthuizen.flv

[ Bericht 32% gewijzigd door Klingon op 25-09-2007 13:18:22 ]
pi_53458495
thanks
AFC AJAX
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:47:09 #103
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_53473808
Ik krijg geen Velthuizen, alleen zo'n kut nieuwsbericht over emigrerende jongeren.
Ta mère bien.
pi_53475829
Vandaag wassie niet scherp.
pi_53475933
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:45 schreef TerroRobbie het volgende:
Vandaag wassie de verdediging niet scherp.
pi_53486070
Was meer een achterlijke terugspeelbal dan een blunder van Piet. Hoewel hij hem natuurlijk keihard weg had moeten trappen .
pi_53486603
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:47 schreef De_Postbode het volgende:
Ik krijg geen Velthuizen, alleen zo'n kut nieuwsbericht over emigrerende jongeren.
Ik krijgt Ahmadinejad..
pi_53545945
Laros . Z'n zaakwaarnemer is nu alweer aan 't zeiken over geld. "Piet heeft weliswaar een overeenkomst tot 2010, maar dat is een veredeld jeugdcontract. Wij hebben geen haast met verlengen. Dit contract kan in de toekomst misschien zelfs in zijn voordeel werken.” Vooral dat laatste zinnetje .
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:41:02 #109
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_53546150
Dat ik voor die gast heb staan klappen bij zijn afscheid, vreselijk.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_53551956
Louis Laros voetbalt nog altijd verdienstelijk. Misschien kan je eens bij een wedstrijd van hem kijken en dan Amrabat meenemen, dan tekent Pietje wel bij.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:11:29 #111
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_53552885
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:37 schreef methodmich het volgende:
Louis Laros voetbalt nog altijd verdienstelijk. Misschien kan je eens bij een wedstrijd van hem kijken en dan Amrabat meenemen, dan tekent Pietje wel bij.
Volgens mij is Pietje nergens van onder de indruk...
Vamos el TRI!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 28 september 2007 @ 20:18:04 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53553034
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:33 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Laros . Z'n zaakwaarnemer is nu alweer aan 't zeiken over geld. "Piet heeft weliswaar een overeenkomst tot 2010, maar dat is een veredeld jeugdcontract. Wij hebben geen haast met verlengen. Dit contract kan in de toekomst misschien zelfs in zijn voordeel werken.” Vooral dat laatste zinnetje .
als Piet nou tot de winterstop geweldig keept dan mag je gaan denken aan een opwaardering van het contract, maar dit is wel heel opportunistisch
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 1 oktober 2007 @ 08:56:51 #113
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_53609268
Hij pakt weer netjes een penalty hoor!
pi_53610629
Zal hij al als 3e keeper opgeroepen worden als van deSar geblesseerd afhaakt voor Oranje ? Past wel in het straatje Maduro, Vlaar..
pi_53613901
In de Sportweek:
quote:
‘De weg naar Oranje is nog heel lang’

Hij is de jongste keeper in de ere-divisie en volgens zijn trainer Aad de Mos de natuurlijke opvolger van Edwin van der Sar. Toch gaat Vitesse-keeper Piet Velthuizen (20) niet gebukt onder de hooggespannen verwachtingen. “Ik ben nooit tevreden met goed, het moet supergoed zijn”.

Geboren
3 november 1986 in Nijmegen
Idool
"Gianluigi Buffon. Uitstraling is een van de belangrijkste zaken voor een keeper. Hij heeft dat in overvloed. Daarmee kun je mensen voor je winnen en angst inboezemen bij tegenstanders. Ik kijk niet naar zijn gladde haar, bakkebaardjes of flitsende outfits."
Hoogtepunt
"Het winnen van NEC. Normaal ben ik nooit nerveus, maar toen had ik wel wat kriebels. Al vielen die in de spelerstunnel snel weg."
Dieptepunt
"Dat mijn vader ernstig ziek is."

Piet, je hebt een goede naam voor een keeper.
"Is dat zo?"

Er zijn drie keepers met die naam die het. Nederlands elftal hebben gehaald.
"Piet Schrijvers en ehh, Piet Keizer?"

Nee, dat was een linksbuiten.
"Oké, nou, ik heb geen idee."

Piet Kraak en Piet Lagarde. Eddy Pieters Graafland had ik ook goed gerekend.
"Nooit van gehoord."

Volgens je trainer Aad de Mos zal jij ook Oranje halen. 'Piet is de opvolger van Edwin van der Sar,' zei hij na het duel met PSV.
"Ik hecht er niet zoveel waarde aan als mensen zoiets zeggen. Ik richt me vooral op de club en moet eerst maar eens zorgen dat ik een vaste waarde word bij Jong Oranje. Daar zit ik nog op de bank. De weg naar Oranje is nog heel lang. Uiteraard is dat ooit een doel, maar ik ben er nu niet mee bezig. Het gaat hard genoeg momenteel. Ik ben de jongste doelman in de eredivisie. Laat ik die basisplaats maar eens zien vast te houden."

De Mos wilde je in het begin uit de publiciteit houden, maar creëert zo alleen maar meer druk.
"Och, als je voor een vol stadion keept, heb je al druk genoeg. Ik voel me nu niet anders. Ik lees en kijk niet alles. Mijn moeder knipt wel alles uit. Maar dat is leuk voor later. Voorlopig ben ik alleen maar bezig met beter worden."

Je voelt je nog geen hele Piet?
"Ik kan nog veel beter."

Op welk vlak?
"Op elk vlak. Ik ben nooit tevreden met goed, het moet supergoed zijn. Dat was op school al zo. Met een zeven was ik niet tevreden, ik wilde een acht. Liever nog een negen."

Dan maak je jezelf gek.
"Nee, dat doe ik niet. Ik weet dat alles vanzelf goed komt als ik hard werk. Maar hoe eerder hoe beter."

De man die jou nu zo ophemelt, passeerde je vorig seizoen terwijl je toen ook goed stond te keepen.
"Het voelde als een klap met een hamer. Ik had het er moeilijk mee. Na drie dagen heb ik me herpakt en de trainer proberen te laten zien dat hij een verkeerde beslissing had genomen. Ik was beduusd, liep daarom na elke wedstrijd met een afwerend gebaar langs de pers. Dat kwam misschien arrogant over, maar ik was gewoon bang om domme dingen te zeggen. Ik reageerde me thuis af op mijn boksbal. Na een halfuurtje rammen voelde ik me iets beter. Ik ben er mentaal sterker van geworden. Met hulp van keeperstrainer Lambert Jager. Hij zei: 'Welkom in de profvoetbalwereld.'"

Roda JC was er als de kippen bij. Daar kon je vier keer zoveel verdienen.
"Onzin, ik heb nooit concreet over salarissen gesproken. Ik heb wel een indicatie doorgekregen en dat was inderdaad veel meer dan ik bij Vitesse verdiende. Het was best een moeilijke beslissing. Niet vanwege het geld, maar omdat ik bij Roda zéker eerste keeper zou worden. Bij Vitesse was ik daar op dat moment niet zeker van. Toen heeft de trainer me uitgelegd dat hij me passeerde omdat hij me mentaal wilde testen. Maar dat hij wel veel vertrouwen in me had en ik in het nieuwe seizoen zijn eerste keeper zou zijn. Vitesse is mijn club en ligt me na aan het hart. Het is een soort familie en ik heb veel aan de club te danken."

Je speelt hier nog op basis van een veredeld jeugdcontract. Is het niet vreemd dat Vitesse nog niet bij je is gekomen om je contract open te breken?
"Moetje aan Jan Streuer (technisch manager) vragen. Vitesse zit in mijn hart. In moeilijke tijden hebben ze me ook gesteund. Als ik iets oenigs deed, knepen ze een oogje dicht. Ik zou hier best langer willen blijven, maar dat is aan Vitesse."

Wat is nu je doel?
"Heb ik niet meer. Vroeger ging het me om voetbal en mooie dingen. Ik was een verwend mannetje. Kreeg alles wat ik wilde van mijn vader en moeder. En anders wel van mijn opa en oma. Aanwijzingen van mijn pa gingen het ene oor in en het andere uit. Ik was eigenwijs. Tuurlijk zei mijn moeder altijd: 'Piet, het belangrijkste is gezondheid.' Maar dat besef is pas anderhalf jaar geleden gekomen. Toen werd mijn vader ernstig ziek."

Hoe gaat het nu met hem?
"Ik wil dat één keer vertellen en daarna niet meer, want het raakt me enorm. Mijn vader is mijn beste vriend, snap je. Het gaat matig tot redelijk. Wisselvallig. Het is een constante zorg, maar dat vind ik niet erg. Mijn ouders zijn er altijd voor mij geweest. Stonden langs de lijn in weer en wind. Zelfs als ze wisten dat ik op de bank zou zitten, kwamen ze kijken om mij te steunen. Fantastisch dat die mensen dat gedaan hebben voor mij. "Ik bel meerdere keren per dag, ga bijna elke dag even op bezoek. Gaan we wat ouwehoeren of de stad in. Horloges kijken. Daar is hij gek op. Liever nog ziet hij zijn enige kind keepen. Helaas kan hij nu niet altijd meer komen kijken. Daarom heb ik een foto van mijn ouders in mijn keeperstas. En voor de wedstrijd sla ik een kruis en kus mijn linkerhandschoen. Mijn vader doet hetzelfde maar kust zijn rechterhand. Dat ritueel is heel belangrijk voor ons. Mijn vader en moeder zijn echte vrienden, van hen kan ik altijd op aan. Of er nou 's middags of 's nachts wat is; ik kan ze altijd bellen. Zoveel echte vrienden heb je niet in het leven."

Juist na breek je door.
"Geen toeval, denk ik. Toen mijn vader voor het eerst in het ziekenhuis lag, heb ik me voorgenomen om hem iets te laten zien. Dat was ook zijn diepe wens. Hij vocht voor zijn leven, kon amper meer praten, maar zei: 'Doorgaan met keepen, Piet!' Ik wilde dat hij vanuit zijn ziekenhuisbed trots op me kon zijn. Dan had hij ondanks de pijn toch een fijn gevoel. In plaats van honderd procent ging ik tweehonderd procent mijn best doen. Ik ben veel serieuzer geworden."

Vroeger was je een Pietje Bell?
"Nee. zo was het niet. Het was meer onnozelheid. Ik deed de verkeerde dingen op de verkeerde momenten. Stond ik bij-voorbeeld in de BI mijn schoenen uit te doen halverwege de training. De trainer zei: 'Wat doe jij nou, Piet?' Maar ik dacht dan echt dat we klaar waren. Het was niet om aandacht te trekken. Daar houd ik juist helemaal niet van."

De Mos strafte je een jaar geleden disciplinair omdat je tijdens de warming-up stond te kletsen met het publiek, in plaats van Harald Wapenaar in te schieten.
"Mensen langs de boarding zeiden iets tegen mij. Ik zwaaide terug, zei misschien nog iets en ben toen gaan inschieten. Dat was niet goed. Ik kon het wel begrijpen."

Je vond het niet pietluttig?
"Dat was weer zo'n domme actie op het verkeerde moment.
We verloren die wedstrijd ook nog. Ik was weer wakker. Heb dat nodig. Ik stootte gewoon iets vaker mijn neus dan anderen. Kwam bijvoorbeeld geregeld te laat. Als het busje van Vitesse voor de deur stond, zei ik: 'Mijn moeder brengt me wel.' Ik was er altijd pas om vijf voor half tien of net iets over half tien. Nu ben ik om negen uur aanwezig. Neem ik een peperkoekje, ga ik even kletsen bij het massagehok en me dan rustig omkleden. Dan begin je veel relaxter aan de training."

'Lachen doe je thuis,' zei je onlangs in dit blad. Neem je je vak nu niet iets te serieus?
"Nee, want ik vind dat echt. Thuis lach ik genoeg als ik ga pokeren of een filmpje kijk met vrienden. Anderen mogen op de training een grapje maken, maar ik glimlach hooguit. Een doelman moet altijd geconcentreerd zijn. Aad de Mos heeft een andere cultuur gecreëerd binnen deze club. Met lachen kom je niet hogerop. Dat heeft hij erin gestampt. Hij is de juiste man voor deze groep. Ziet alles. Dat is niet normaal. Het lijkt wel of hij boven een dubbelganger heeft hangen die hem van alles inseint. Als hij met zijn rug naar me toe staat ziet hij nóg dat ik mijn veters sta te strikken. Ongelooflijk. "Ik ben daar blij mee want het houdt me scherp. Elke seconde dat ik niet geconcentreerd ben, kan er een goal vallen. Ik sta tijdens de wedstrijd altijd op mijn voorvoeten. Natuurlijk moetje de basiskwaliteiten hebben; goede reflexen, atletisch vermogen, goede trap. Maar keepen is voornamelijk concentratie."

Ook zei je in Sportweek: 'Ik ben nooit dronken.' Ik geloof dat nooit.
"Jammer datje geen blaastest bij je hebt, dan had ik het kunnen bewijzen. Ik drink geen bier, nooit gedaan. Geef mij maar een lekker ijstheetje of een spaatje blauw met een citroentje erin. Ik vermaak me prima zonder alcohol. Het is bovendien belangrijk om mijn hoofd erbij te houden als we na de wedstrijd een keer gaan stappen in mijn woonplaats Nijmegen. Gekke dingen zijn er nog niet gebeurd, maar je moetje kop erbij houden mocht er iemand vervelend willen doen. Dat vereist optimale concentratie."

Lekker ontspannen is er voor jou niet bij
"Nee, zo erg is het nou ook weer niet. Ik leen gewoon de reserveogen van Aad de Mos, haha. Weet ik precies wat er in mijn rug gebeurt."

Waarom blijf je in Nijmegen wonen?
"We hebben een hechte familieband. Ik ben graag bij mijn familie in de buurt. Gelukkig heb ik nog geen ontzettend bekende kop. Het is niet zo dat ik elke twee meter iets naar mijn hoofd krijg geslingerd. Wel hoor ik om de vijf minuten iets. De oninteressante opmerkingen negeer ik. Als ze aandringen, zeg ik dat ik naar het toilet moet en dan kom ik gewoon niet meer terug."

Onlangs was je auto besmeurd met meel en eieren.
"Hoort erbij. Het motiveerde me alleen maar."

Je goede vriend Mark Otten speelt bij NEC.
"Voor de laatste derby gingen we samen eten. Zaten we elkaar uit te schelden. Tijdens de wedstrijd kennen we elkaar niet. Daarna zijn we weer dikke vrienden. Mark komt uit dezelfde buurt en speelde ook een tijdje bij Vitesse."

Waarom gaan twee Nijmeegse jongens naar Vitesse?
"Vitesse had op dat moment de beste jeugdopleiding van Nederland. Simpel. Maar Nijmegen is mijn stad. Ik heb ook echt geen hekel aan NEC. Al zal ik er nooit voor spelen. Daarvoor ben ik te veel Vitesse-man. Voor sommige mensen in Arnhem en Nijmegen is dat een probleem. Geeft niet. Die rivaliteit vind ik wel mooi, zolang het niet te ver gaat."

Je vertelde dat je een kruis slaat voor de wedstrijd. Bid je ook voor de wedstrijd?
"Ik dank God dat ik die wedstrijd mag spelen. Vraag hem om hulp om goed te spelen.

En als je dan niet goed speelt?
"Dat kan gebeuren. Maar dan dank ik hem dat ik mocht spelen en dat hij me gezond heeft gehouden. In de kerk steek ik geregeld een kaarsje aan."

Voor je vader...
"En voor mijn opa. Die is drie weken geleden overleden. Dus, ehh..."

Het zijn zware tijden.
"Opa was ook een trouwe fan en een fantastische man. Maar goed... laten we..."

Is het geloof je met de paplepel ingegoten?
"Nee, dat is pas sinds de Al gekomen. Ik zag een jongen een keer een kruisje slaan. Toen kreeg ik het er met Mark Otten over. Hij had een kruisje om zijn nek. Dat gaf hem kracht, vertelde hij. Net als het kruisje dat hij voor de wedstrijd slaat. Ik vond dat een mooi ritueel en heb het overgenomen. Het geeft mij ook kracht."

Lees je ook de Bijbel?
"Nee, zover gaat het niet. Ik steek kaarsjes aan in de kerk, maar het is niet zo dat ik in de kerk Jezus Christus van het kruis af zit te bidden. Ik vraag gewoon om steun voor mijn familie, want die is alles voor me."

Anderen over Piet Velthuizen:

Louis Laros, zaakwaarnemer:
"Piet is altijd aanwezig, iedereen kent Piet. Toen hij vorig seizoen werd gepasseerd, hield hij zich koest, maar hij had het er wel moeilijk mee. Uiteindelijk trok hij aan het langste eind. Nu meent Aad de Mos zelfs dat hij Oranje kan halen. Kan ik me wel iets bij voorstellen."

Theo Janssen, speler Vitesse:
"Hij is prettig gestoord, maar één op één een lieve jongen. Ik kan de uitspraak van de trainer begrijpen want ik heb Stekelenburg, Coutinho en noem maar op meegemaakt op die leeftijd en dan schaal ik Piet echt hoger in. Op de training is hij vanaf zestien meter amper te passeren."

Foppe de Haan, bondscoach Jong Oranje:
'in potentie is hij een heel goede keeper. Explosief, een goed balgevoel en hij heeft iets onbevangens. Als hij dat vasthoudt en zich goed blijft ontwikkelen, kan hij als een komeet opkomen. Of hij de opvolger van Van der Sar wordt, weet ik niet. Er zijn nog meer goede jongens.

De cijfers van Piet Velthuizen:

2
Eerst had Piet een coupe 'hoog', zo is te zien op pietvelthuizen.ptint.nl, zijn fansite. Nu heeft hij een stoere hanenkam. "Ik ga eens in de twee weken naar de kapper. Even alles laten perfectioneren. Maar het is niet zo dat ik, nu ik in het eerste sta, meer op mijn haar let. Voor en tijdens de wedstrijd ben ik daar echt niet mee bezig."

15
Zoveel ballen had Piet nodig om laatst een minibike te winnen op de kermis. "Je moest van die blikken omgooien. Ik kan aardig mikken. Nadat ik die bike had gewonnen, mocht ik niet meer meedoen van de kermisbaas."

2008
Dan zijn de Olympische Spelen. Ik keek vroeger naar Pieter van den Hoogenband en Inge de Bruijn. Vond ik prachtig. Het lijkt me fantastisch om over een jaar tussen al die toppers rond te lopen. Maar dan moet ik constant blijven keepen,"
pi_53614207
Leuk interview, lijkt me een prima kerel voor Ajax, stukken beter dan Vermeer.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_53614356
Ik hoop dat Piet verstandig is en nooit, maar dan ook absoluut nooit voor een club als Ajax gaat spelen.
Don't think twice, it's all right.
  maandag 1 oktober 2007 @ 19:17:26 #118
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_53624244
quote:
Je voelt je nog geen hele Piet?

Vroeger was je een Pietje Bell?

Je vond het niet pietluttig?
OMG, wat een kuthumor.
Goed interview verder, dat wel. En Piet is een coole droogkloot, echt een persoonlijkheid.
Ta mère bien.
  maandag 1 oktober 2007 @ 19:42:27 #119
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_53624752
Ik moest wel lachen om die pietluttig

Verder allemaal wat hetzelfde na 10 interviews...
Vamos el TRI!
pi_53641083
Moest vooral lachen om z'n verhaal op de kermis en dat 'ie niet meer mocht meedoen
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:25:16 #121
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_53642085
Nog een mooie quote van Piet: "Als ik 10 keer vanaf de middellijn op goal schiet, raak ik 9 keer de lat".
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:48:56 #122
52871 Blight
Supersized.
pi_53667143
quote:
'Velthuizen in belangstelling van Sampdoria'
03 oktober 2007

Piet Velthuizen mag zich in de belangstelling verheugen van Sampdoria, zo meldt Omroep Gelderland. Een delegatie van de Italiaanse club zat afgelopen zondag voor de Vitesse-doelman op de tribune tegen FC Utrecht.

De 20-jarige Velthuizen liet in Stadion Galgenwaard onder meer van zich spreken door een strafschop te keren. De goalie heeft bij Vitesse nog een verbintenis tot de zomer van 2010. Vorig seizoen stond hij nog nadrukkelijk in de belangstelling van Roda JC.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_53667388
Ik weet niet of het al verstandig is om daar naar toe te gaan.
AFC AJAX
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:01:33 #124
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_53667412
Louis Laros gaat hoe dan ook lamballen! Het blijft treurig om te zien hoe zaakwaarnemers het voetbal altijd onaantrekkelijker maken.
pi_53667449
Sampdoria lijkt me niet echt goede stap voor zo'n jonge keeper
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_53667480
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 12:43 schreef JH87 het volgende:
Ik hoop dat Piet verstandig is en nooit, maar dan ook absoluut nooit voor een club als Ajax gaat spelen.
Het zit diep he
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:10:34 #127
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_53667604
Ik doelde bij mijn post trouwens op de volgende quote van Louis Laros:
quote:
“Piet heeft weliswaar een overeenkomst tot 2010, maar dat is een veredeld jeugdcontract. Wij hebben geen haast met verlengen. Dit contract kan in de toekomst misschien zelfs in zijn voordeel werken.”
Vooral dat laatste zinnetje.
pi_53667606
Laat Piet eerst maar bij een topclub in Nederland aan de slag gaan.
Alhoewel ik hem graag bij Ajax zou zien vind ik hem toch meer een Feyenoord keeper.
pi_53668460
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 14:10 schreef sjimz het volgende:
Laat Piet eerst maar bij een topclub in Nederland aan de slag gaan.
Alhoewel ik hem graag bij Ajax zou zien vind ik hem toch meer een Feyenoord keeper.
Het zou een geniale vervanger zijn van Timmer natuurlijk.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_53669113
Of voor Stekelenburg, ik zeg in de zomer kopen en volgend jaar verhuren aan Vitesse.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_53669199
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 15:20 schreef Ordinair het volgende:
Of voor Stekelenburg, ik zeg in de zomer kopen en volgend jaar verhuren aan Vitesse.
Grappenmaker
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:48:56 #132
184465 Migue
Sensuele man
pi_53671012
Pietje is een slimme jongen, hij gaat niet naar zo'n kutclub als Ajax

Feijenoord, om daar samen met de rest van de Vitesse-clan de CL te winnen over een paar jaar
pi_53671173
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 16:48 schreef Migue het volgende:
Pietje is een slimme jongen, hij gaat niet naar zo'n kutclub als Ajax

Feijenoord, om daar samen met de rest van de Vitesse-clan de CL te winnen over een paar jaar
pi_53879027
quote:
Piet is Piet, beter is er niet
Door MARCEL VAN DER KRAAN

LISSE/TALINN - Op zoek naar een omschrijving van het keeperstalent dat Piet Velthuizen bezit, komt Foppe de Haan in het trainingskamp van Jong Oranje met een one-liner waarmee alles is gezegd.

Stijlvolle redding van Piet Veldhuizen. FOTO Broer van den Boom

,,Piet is Piet en beter is er niet.’’ Of er een ook een mooie foto bij zijn verhaal komt, wil Piet Velthuizen weten. ,,Als je er eentje uitzoekt, mag het een foto zijn waarbij ik een beetje boos kijk. Vind ik wel mooi,’’ zegt de doelman van Vitesse en Jong Oranje.

Het gebeurt zelden dat een voetballer zich vooraf mengt in de discussie rond een foto in de krant. Een stijlvolle duik, zo blijkt, vindt hij ook goed. Maar tijdens het interview met Piet Velthuizen (20) wordt pas later duidelijk waarom hij een ‘boze foto’ wel aardig vindt.

Al vanaf zijn jongste jeugd heeft de Nijmegenaar een idool: Gianluigi Buffon. Doelman van Juventus en Italië. Ruim 1.93 meter lang, handen als kolenschoppen en een formidabele uitstraling. ,,Maar wat hem zo bijzonder maakt,’’ zegt Velthuizen, ,,is de blik in zijn ogen. Hij maakt mensen bang. Hij kan spelers omver kijken.’’

Boos is Piet Velthuizen buiten het veld nooit. Integendeel, hij staat bekend als een vrolijke kerel. Vol energie, altijd bezig. ,,Tjee,’’ zegt Foppe in de gang van het hotel waar Jong Oranje verblijft, ,,wat een druk baasje is het. Ik had Royston Drenthe al, maar hij kan er ook wat van.’’

Maar het is dat enthousiasme, versterkt door zijn ontwapenende eerlijkheid, waardoor gelouterde coaches als De Haan en Aad de Mos worden gegrepen. Ook al is hij pas 20 jaar, er staat bij Vitesse een kerel onder de lat. Velthuizen wil er niet te veel ophef over maken, ,,want ik moet gewoon ballen pakken.’’

Op stille momenten denkt hij wel na over wat zijn trainers beweren. ,,Het is als bij Buffon. Hij heeft een fantastische uitstraling. Daar kom je als keeper ver mee. Als de mensen denken: daar staat wat, zeg. Dan heb je al een heleboel mensen voor je gewonnen.’’

Het geeft kennelijk ook rust bij verdedigers als er een man achter hen staat op wie ze blind kunnen bouwen. ,,Als we met Vitesse een corner krijgen, zeggen de verdedigers al: Piet, voor jou. En ze weten dat als ik eruit kom, die bal ook echt voor mij is. Dat is vertrouwen, dat bouw je met elkaar op,’’ zegt Velthuizen.

Een jaar geleden werd hij in het diepe gegooid door De Mos. In het Gelredome stonden de mensen vanaf de eerste wedstrijd op de banken. Velthuizen zorgt voor spektakel en heeft een explosieve stijl.

Omdat de club net Vladimir Stojkovic als eerste doelman van Servië had binnengehaald, vond de clubleiding het moeilijk om die op de bank te houden. Dus sneuvelde Velthuizen zonder ook maar één slechte wedstrijd te hebben gespeeld.

,,Ik respecteerde de beslissing van de trainer om hem weer nummer één te maken. Hij had hem gehuurd en die jongen verdiende een kans. Je ziet dat hij het nu bij Sporting Lissabon ook goed doet. Hij is een topkeeper, anders zit hij daar niet. Maar ik ben wel trots en blij dat ze hem niet hebben gehouden en voor mij hebben gekozen.’’

Of hij in de periode dat Stojkovic keepte nooit boos was?

,,Ja natuurlijk! Als het je wordt verteld, krijg je wel even een hamer op je kop. Daar moet je mee leren omgaan. Het was voor mij een leermoment. Niet makkelijk, maar ik ben er sterker uitgekomen. Anders kiest De Mos me nu niet. Mijn vader zei, toen ik thuis vertelde dat ik niet meer zou keepen: welkom in de voetbalwereld.

,,Mijn vader bedoelde te zeggen dat dit soort dingen gebeuren. De voetbalwereld is keihard, Piet. En je moet leren vechten voor je plek. Je krijgt niks cadeau. Mijn vader is de enige die op dat moment met me kon praten. Mijn ouders betekenen heel veel voor mij. Met mijn vader heb ik een heel speciale band. Zo bijzonder, dat ik denk dat weinig mensen dat hebben.’’

In een prachtige tv-reportage bij de NOS gaf Velthuizen onlangs een kijkje in zijn privéleven en dat van zijn vader, die ernstig ziek is. Hij bezoekt hem dagelijks en weet dat zijn vader als geen ander meeleeft met de carrière van zijn zoon. Foppe de Haan heeft al besloten dat Piet Velthuizen dinsdag tegen Schotland zal debuteren. Niemand hoeft te vragen voor wie dat eerste Oranje-keepersshirt bestemd zal zijn.

(Bron: AD)
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:27:16 #135
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_53884844
Woow, Piet is weer een stap verder op weg naar de wereldtop! !
pi_53885284
Die foto ga ik nabestellen bij het AD. Briljante foto.
pi_53886354
Dat wordt dinsdag weer eens jong oranje kijken.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 09:14:47 #138
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_53962675
En zijn grote stap naar de top is definitief
quote:
Velthuizen debuteert in Olympisch elftal

Vitesse-doelman Piet Velthuizen maakt vanavond zijn debuut in het doel van het Olym­pisch elftal. De 20-jarige keeper uit Nijmegen heeft een basisplaats in de oefeninterland tegen Schot­land. Dat heeft bondscoach Foppe de Haan bevestigd.

Velthuizen was afgelopen vrijdag nog reserve ach­ter Willem II-doelman Kenneth Vermeer, tijdens de EK- kwalifica­tiewedstrijd in en tegen Estland (0-3). Het duel met Schotland be­gint in Roosendaal om 20.00 uur
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:21:07 #139
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_53965021
Piet is een goede en gevoelige jongen. Geen misplaatste arrogantie zoals bij stekelenburg. Ik denk dat hij een goede kans maakt om de opvolger van Timmer te worden, hoewel Vorm ook een grote kans maakt.
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_53991340
Volgens Sander Westerveld heeft Piet als voordeel ten opzichte van jongens als Vorm dat Piet denkt dat hij de top kan halen en niet de top wil halen, zoals die jongens doen. Keepen is grotendeels mentaliteit, zegt Westerveld. Noemde Waterreus als voorbeeld, die op mentaliteit altijd eerste man werd of bleef bij PSV.

Zit wel wat in. Zelfvertrouwen genoeg bij Velthuizen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_54004957
quote:
Gast in Gouda – Piet Velthuizen

16-10-07 VI magazine wk43

Enkele jaren geleden was hij nog een onbegrepen jeugdspeler van Vitesse, maar dit seizoen pakte hij al vele punten voor de ploeg van trainer Aad de Mos. Piet Velthuizen (20), cultheld aan de Rijn en topdoelman van de toekomst. Na vele tegenslagen te hebben overleefd is hij nu onbetwist nummer één onder de Arnhemse lat. Als VI's Gast in Gouda geeft hij uitleg over zijn pijlsnelle opkomst.

Laten we beginnen met een stelling: verdedigend voetbal is óók mooi voetbal.
'Daar ben ik het helemaal mee eens. Mensen lopen altijd te zeuren over ploegen die berekenend spelen, maar ik kan genieten van een goede organisatie en vervolgens een snelle counter. Jullie doelen natuurlijk op het spel van Vitesse in dit seizoen. We hebben nu twaalf punten en staan zesde, mij hoor je niet klagen. De manier waarop we spelen vind ik niet zo belangrijk. Vorig seizoen waren we de meest attractieve ploeg van de Eredivisie, maar daar zijn we niets mee opgeschoten. Ik kan zó vijf wedstrijden opnoemen waarin het voor ons in de laatste vijf minuten misliep. Daar hebben we van geleerd. Ik hoor alle kritiek wel, maar ik doe gewoon alsof ik het niét hoor. Voor mij als keeper is het een stuk fijner dat Civard Sprockel de bal nu ook gewoon eens rigoureus het stadion uitschiet. De meningen van al die kritische mensen interesseren me eigenlijk niet zo. Ik vind het zelf fantastisch om naar Barcelona te kijken, maar eerlijk gezegd kan ik net zo genieten van CSKA Moskou. Lekker counteren, lekker berekenend. Voetbalculturen verschillen en zo hoort het ook.'

Vorig seizoen zat je veelal op de bank. Je hebt je moeten ergeren.
'Natuurlijk heb ik regelmatig gevloekt over het resultaat. Vanaf de kant ben je er minder bij betrokken, maar het blijft wel jouw team dat telkens op oerdomme wijze punten verspeelt. Uiteindelijk werkt dat ook door op de sfeer in de groep. Bij een voorsprong gingen we met de kont in onze zestienmeter spelen en vaak viel de bal in de scrimmage goed voor de voeten van de tegenstander. Bij FC Groningen verspeelden we in tien minuten een 1-3 voorsprong en gingen we met een 4-3 nederlaag naar huis. Volgens mij is die wedstrijd inmiddels voor alle trainers een klassiek voorbeeld van hoe het niét moet. Wat er veranderd is? De spelers zijn grotendeels hetzelfde gebleven, maar we hebben er als team veel over gepraat. De trainer heeft ook met spelers afzonderlijk gesproken. Er was een probleem, en problemen zijn er om opgelost te worden. De communicatie was het belangrijkste punt. Voor mij was het wel wennen - in een vol stadion is het moeilijker coachen dan op een verlaten amateurveldje - maar alles valt of staat met het contact tussen spelers. De communicatie is nu beter, dat is de sleutel van het huidige succes.'

Heb jij ook veel met Aad de Mos gesproken?
'Nee, amper. We praten sowieso niet vaak met elkaar. Soms wel over koetjes en kalfjes, maar niet over voetbal. Voor tips ga ik persoonlijk liever naar Lambert Jager, de keeperstrainer. Als ik echt iets wil weten, is hij de aangewezen man om me te adviseren. Ik denk ook niet dat De Mos heel veel verstand van keepen heeft. Tactisch is hij wel sterk en als we groepsbesprekingen hebben, krijg ik natuurlijk ook we1 eens bepaalde dingen te horen. Zo ergert hij zich er nog wel eens aan dat ik, als wij in de aanval zijn, tientallen meters voor mijn doel sta, haha. Echt een nauwe band heb ik niet met de trainer, maar mijn gevoel zegt dat Vitesse momenteel met hem wel op de goede weg is.'

Waar baseer je dat op?
‘Niet alleen op de resultaten, want dat zou te makkelijk zijn. De Mos heeft een cultuur gecreëerd waarin het puur en alleen om presteren draait. Terwijl het hier in het verleden nog wel eens anders is gegaan. Vitesse was een club waar alles gebeurde, maar nooit ging het over voetbal. Er werden allerlei dingen via de media gespeeld. Hoewel ik slechts derde keeper was, heb ik me toch vaak erover verbaasd. Nu de problemen van vorig seizoen ook verdwenen zijn, pakken we eindelijk weer punten en stijgen spelers boven zichzelf uit. De basis van elke resultaatploeg ligt altijd in de defensie. Met Danko Lazovic hadden we over doelpunten vorig seizoen niet te klagen, maar als je er twee maakt en drie tegen krijgt, sta je aan het eind van de rit met lege handen. Dit jaar gaat dat een stuk beter.'

Jouw woorden over De Mos zijn wel eens minder lovend geweest.
'Ik heb me in de media nooit negatief over hem uitgelaten.'

Maar wie jou volgt, weet dat je halverwege vorig seizoen stuk zat. De komst van concurrent Vladimir Stojkovic was geen leuke verrassing.
'Zijn komst op zich was niet eens zo erg, maar het deed verschrikkelijk veel pijn toen hij ten koste van mij moest keepen. Ik kan er wel omheen draaien, maar daar heb ik het heel moeilijk mee gehad. Al heb ik geprobeerd dat op de club zo min mogelijk te laten blijken. Wat heb je eraan je hart te luchten in een klimaat waarin iedereen voor zichzelf werkt? Dan word je als jankerd gezien en dat ben ik niet. RKC Waalwijk-uit was mijn laatste wedstrijd. In de week daarna riep De Mos mij bij zich en vertelde me dat hij Stojkovic een kans wilde geven. Hij wilde geen dure speler huren om hem daarna zonder speelminuten weer weg te sturen. Ik accepteerde het met moeite, maar ik had niets te willen. Piet, welkom in de voetballen}!'

De voetbalwereld is hard, maar is het niet zo dat de beste overleeft?
'Natuurlijk spookte die gedachte ook door mijn hoofd. Ik heb die weken super staan keepen, speltechnisch gezien was er gewoon geen reden me naar de kant te halen. Maar misschien was het wel een mentale test. In de toekomst zal ik nog wel voor méér tegenvallers komen te staan. Lambert en mijn familie hebben me gerustgesteld, al heeft de boksbal op zolder er twee dagen flink van langs gekregen. Alle agressie moest eruit. Ja, ik was wel boos. Ik was woedend. Maar als je dat niét bent, kun je beter gaan dammen. Alleen is het belangrijk voor ogen te houden dat je de situatie uiteindelijk zelf weer kunt veranderen. Ik ben nog harder gaan trainen dan ik al deed. Ik vond mezelf de beste en moest mijn handen laten spreken. Maar het was onmacht, een ongelijke situatie. Misschien is mijn band met Stojkovic daarom ook nooit zo geweldig geweest. Hij is best een aardige jongen, maar niet om mee naar de stad te gaan. Als ik een ochtendhumeur had, dan reageerde ik dat op hem af. Even een paar ballen extra hard schieten op de training, zodat ze erin vlogen... Ach, ik was ook pas twintig, hè. We konden allebei goed keepen en aan het eind van het seizoen moest er één vertrekken.'

Jij mocht blijven.
'De trainer maakte dat bekend tijdens een uitzending van Studio Voetbal. Die uitspraken waren een mooie pleister op de wonden. Ik was wel verrast toen ik het hoorde, maar ik dacht wel: Zo, ik heb toch mooi laten zien dat ik geen loser ben.'

Maar de naam Stojkovic bleef nog lang rondspoken.
'Afgelopen zomer had Roda JC zeer concrete interesse in mij en als ik weg zou gaan, zou hij zijn gebleven. Als trainer wil je uiteraard de beste spelers in je team, dus ik kon het De Mos niet kwalijk nemen dat hij ons beiden wilde houden. Maar dat was voor een club als Vitesse niet haalbaar. Als Stojkovic was gebleven, dan had ik de club vaarwel gezegd. Speelminuten waren nou eenmaal noodzakelijk om niet stil te blijven staan in mijn carrière. Stojkovic is nu dan wel keeper van Sporting Lissabon en speelt in de Champions League, maar ïk ben de jongste keeper van de Eredivisie.'

Wat doet dat met je?
'Dat is speciaal. Niet zoveel keepers stonden al op hun twintigste vast onder de lat van een Eredivisie-club. Maar ik ben me er inmiddels wel van bewust dat het moeilijker is er te blijven dan er te komen. Het voetbal bestaat uit ups en downs. Ook ik ben zo goed als mijn laatste wedstrijd.'

Jouw voormalige jeugdtrainers zullen zich verbazen.
'In de jeugd van Vitesse heb ik wat misstapjes gemaakt en dat werd niet altijd even gewaardeerd, klopt. Ik ben een jongen die schouderklopjes als een stimulans beschouwt. Daarmee bereik je bij mij meer dan een scheldkanonnade na een fout. Ik vind het leuker in Voetbal International een 7 te krijgen dan een 4, maar dat is toch logisch? Met de jeugdtrainers Pascal Jansen en Ruud Wetzel ben ik regelmatig in botsing gekomen. In de Cl, bij Wetzel, was ik snel afgeleid. Stond ik nog mijn veters te strikken terwijl hij een bespreking hield en toen werd hij boos. Heel boos. Overdreven boos, ja. Zijn enige remedie was dat ik rondjes moest gaan lopen, want in zijn ogen was ik onbeleefd. En bij Jansen kwam ik soms te laat. Was ik op school nog met mijn huiswerk bezig en vergat ik het busje dat me naar Vitesse zou brengen. Vervolgens mocht ik dus én niet trainen én op zaterdag niet voetballen. Natuurlijk is het allemaal niet goed te praten, maar ik was nog wél een kind. Het heeft me destijds veel pijn gedaan, maar laat ik het er nu maar op houden dat we er sterker uit zijn gekomen.'

Jij verkiest liever een warme hand.
'Lambert Jager bekommert zich geweldig om mij. Ik bel hem dagelijks een keer of vier en nooit is het
hem te veel. Hij is heel kritisch - hoewel ikzelf nog de meeste kritiek lever - maar hij brengt het altijd op een opbouwende manier. Ik ben nog nooit volledig door hem uitgescholden. Wat dat betreft lijkt hij niet op Aad de Mos, dat is een agressieve trainer. Als hij een slechte bui heeft en mij heeft aangepakt, ga ik naar Lambert om tot rust te komen. Weinig jongens zullen zó'n band hebben met hun keeperstrainer. Soms gaan we samen een hapje eten en in Barcelona zijn we samen op horlogejacht geweest. De veldspelers hebben naast de hoofdtrainer zijn assistenten. Met Dick de Boer of Pieter Huistra zal ik niet zo snel praten, maar met Lambert des te meer.'

Jij bent de slechtst betaalde speler uit de basiself van Vitesse.
'Ik weet niet of dat zo is, maar het zou goed kunnen. Wat moet ik daarover zeggen? Het is dan aan mij te zorgen dat ik een beter betaalde speler word, uiteindelijk zullen ze wel met een nieuw contract komen.'

De club wil nog even wachten, het liefst tot de winterstop.
'Op dit moment ben ik dolblij dat ik keep en de beloning zal uiteindelijk vanzelf wel volgen. Bovendien speelt geld maar een minimale rol in mijn leven. Of ik wel een nieuw contract wil? Natuurlijk wil ik dat, maar dat willen jullie toch ook? Weet je wie ook een nieuwe verbintenis nodig heeft? Lambert Jager. Hij heeft nog geen uitsluitsel, terwijl zijn contract aan het eind van dit seizoen afloopt. Ik lig nog vast tot de zomer van 2010, dus contractverlenging is voor hem nu belangrijker dan voor mij. Mijn advies: heel snel verlengen. Dat is goed voor
alle doelmannen van Vitesse, want hij traint ook de jeugd. Veel clubs bezuinigen op een keeperstrainer, maar mijn ontwikkeling toont aan dat die filosofie volledig verkeerd is.'

Voel je je wel helemaal thuis in het glitterachtige voetbalwereldje, als je salaris voor jou niet belangrijk is?
'Gras is belangrijker dan munten. Natuurlijk is het leuk wat extra's te krijgen, maar dat moet je helemaal zelf verdienen. Ik ben daar heel nuchter in. Het komt of het komt niet. En als het niet komt, dan ga ik gewoon vakken vullen in een supermarkt. Waarom zou ik dat niet meer kunnen? Ik ben ook gewoon een mens, we zitten allemaal op het toilet. Misschien ben ik een uitzondering, maar ik heb een hekel aan. mensen die arrogant worden omdat ze opeens een aantal nullen op hun bankrekening hebben. Je kunt beter stabiel en jezelf blijven, op de lange termijn levert dat sociaal én sportief veel meer credits op.'

Jouw vader is ernstig ziek. Leert die situatie jou ook relativeren?
Mijn vader en moeder zijn het allerbelangrijkste in mijn leven. Voetballen is geweldig, maar in dat licht stelt dat toch helemaal niets voor? Op dit moment is de situatie van mijn vader redelijk stabiel. Ik keep voor mezelf, maar ook wel voor hem. Hen groot deel van mijn bijgeloof is gericht op hem. Ik draag altijd een ketting van mijn opa en een foto van mijn vader zit standaard in mijn tas. Op mijn linkerhandschoen staat mijn naam, op de rechter die van mijn vader. Vóór een wedstrijd geef ik daar altijd ren kus op. Mijn ouders zijn aanwezig bij al mijn wedstrijden en die liefde betekent meer voor me dan wat dan ook op de wereld. Je familie staat altijd achter je, terwijl je dat rij vrienden nog maar moet zien. Ik heb veel vrienden, maar échte vrienden zijn er maar weinig. Tijdens de dip bij Vitesse ben I ook erachter gekomen wie mijn echte maatjes zijn. Helaas moet je altijd eerst tegen de lamp lopen voordat je de werkelijkheid leert kennen.'

Mark Otten, speler van NEC, is een van jouw beste vrienden.
Klopt, maar gek genoeg praten we zelden over voetbal. Mark en ik zijn twee totaal verschillende personen, maar onze karakters sluiten goed op elkaar aan. Een verschil? Hij ligt altijd vroeg op bed, terwijl ik vaak 's avonds
om elf uur op de bank ga liggen en nog een filmpje kijk. Het is natuurlijk apart dat we voor twee rivaliserende clubs spelen, maar onze relatie vanuit de jeugd is nooit meer stuk gegaan. Voor de derby in september zijn we samen gaan eten en hebben we elkaar gewoon succes gewenst. Altijd is er maar haat en nijd tussen de fans, wij laten zien hoe het óók kan.'

Irriteert die agressieve houding je?
'Vreselijk. Het is schofterig en schandalig hoe die mensen met elkaar omgaan. Er is al zoveel gezeur en ellende op de wereld, waarom moet het tussen voetbalsupporters dan ook nog verkeerd gaan? Ik vind de rivaliteit tussen Vitesse en NEC een vorm van anti-voetbal. Het is een speciale wedstrijd, ook voor mij, maar waarom moet daar geweld en een spervuur van scheldwoorden bij komen kijken? Moet je eens zien hoeveel mensen je daarmee kwetst... Haatgevoelens zijn mij volkomen vreemd. Misschien omdat ik een Nijmeegse jongen ben, maar misschien ook wel omdat ik weet wat het woord @#%$ betekent.'

Is het voor jou geen reden Nijmegen te verlaten?
'Vóór de afgelopen derby hebben ze mijn auto beklad met stroop en meel. Smerig, maar daar lig ik niet wakker van. En als ik door de stad loop, schelden ze me wel eens uit. Maar moet ik daarom het gesprek aangaan? Mensen die woorden gebruiken waaraan mensen overlijden, zijn niet honderd procent wijs en ik neem die lui dan ook totaal niet serieus. Ik heb het in Nijmegen nog steeds geweldig naar mijn zin en laat me dan ook niet wegjagen. Als ik over de Waalbrug de stad inrijd, dan doet dat me iets. Arnhemmers willen nog niet begraven worden in Nijmegen, ik vind die Waalkade een schitterend beeld.'

Technisch gezien ben je groeiende. Vroeger was je nog een echte lijnkeeper.
'Je moet natuurlijk geen slapende honden wakker maken, maar ik ben inderdaad steeds meer baas in mijn eigen zestienmeter. De laatste jaren heb ik geleerd vooruit te keepen en daarin fixeer ik me op de mimiek van een aanvaller. Een spits moet op mij letten, maar de bal is veel belangrijker, dus als ik zie dat hij wil gaan schieten loop ik automatisch een meter of vijf naar voren. En als de bal op de helft van de tegenstander is, sta ik ver voor mijn doel. Dat lijkt soms misschien gevaarlijk, maar daarmee kan ik heel veel ballen onderscheppen. Dus ja, het gaat beter, maar ik ben nog lang niet tevreden. Als ik van wereldklasse was geweest, had ik al bij Barcelona gezeten. Ik ben een redelijke keeper, maar kan nog veel beter. Op school wilde ik ook altijd van een 7 een 8 maken, die drang tot perfectie zit in mijn genen. Anderen wijs ik ook daarop. Als medespelers op de training verslappen, dan roep ik ze tot de orde en in de acceptatie merk ik wel dat mijn rol binnen Vitesse veranderd is.'

Inmiddels zit je ook al bij Jong Oranje. Droom je stiekem al van de Olympische Spelen?
'Een dromer ben ik nooit geweest, maar mocht ik meegaan, dan is dat natuurlijk hét hoogtepunt in mijn carrière. Uiteraard prikkelt het, maar prestaties bij Vitesse zijn voorlopig de eerste stap. Ik ben goed op weg, maar ook dit seizoen is pas net begonnen. Ik heb ambities. Gianluigi Buffon, de doelman van Juventus en het nationale elftal van Italië, is mijn idool en ooit hoop ik in zijn voetsporen te treden. Sterker, ooit speel ik in de Serie A. Maar voorlopig wil ik rustig blijven. Het gaat normaal gesproken tussen Tim Krul, Kenneth Vermeer en mij. We zijn aan elkaar gewaagd, het wordt een spannende strijd.'

Nederland kent je nu in elk geval. Voorlopig even media-stilte?
'Ik vind aandacht van de pers leuk, want dat betekent dat het goed met je gaat. Het lijkt me wel leuk binnenkort op tv een keer mijn verhaal in Voetbal Insite te mogen doen, dat is toch écht de televisie-arena van de voetballerij... Maar over populariteit heb ik gelukkig niets te klagen. Mijn band met de fans is fantastisch, ze vinden het schitterend dat ik als Nijmegenaar onder de lat sta in Gelredome. En jullie hoeven je geen zorgen te maken dat ik naast mijn schoenen ga lopen, deze Piet blijft altijd Piet. Al speel ik in Madrid. Wel heb ik veel aandacht van meisjes omdat ik inmiddels bekend ben. Maar als ze vragen of ik de keeper van Vitesse ben en ik geen interesse heb, dan is mijn antwoord helder: Nee, helaas. Ik lijk heel erg op hem, maar ik werk bij de PTT.'
Briljant.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:49:40 #142
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_54005212
vooral die laatste alinea is supergrappig
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_54009220
Ik werk bij de PTT
pi_54122314
Aanstaande zondag te gast in Studio Voetbal .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_54122464
Samen met Sander Westerveld.
pi_54122545
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:54 schreef RayMania het volgende:
Nog niet de top als ik dat zo las

'Ik lijk erg op 'm, maar ik werk bij de PTT'
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_54122634
FOTO!
That's all folks!
  woensdag 24 oktober 2007 @ 16:56:41 #148
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_54138051
Die Pietje, ik zag hem gisteren nog rondscheuren door Nijmegen in zn Chrysler Crossfire
  Trouwste user 2022 vrijdag 26 oktober 2007 @ 03:00:24 #149
7889 tong80
Spleenheup
pi_54175025
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 22:54 schreef RayMania het volgende:
Lijkt me leuk

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 14:46:50 #150
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_54201566
En weer de 0 gehouden, inclusief een mooi stukje toneel! De scheids moest 3 keer fluiten om hem 'duidelijk te maken' waar de bal lag En maar lachen naar de Noord-tribune
  zondag 28 oktober 2007 @ 00:10:53 #151
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54213001
Vakwerk weer vrijdag. En ontzettend nuchtere interviews ook weer, met wederom een stel geniale quotes ertussen:
quote:
"Als je er eentje uitzoekt, mag het een foto zijn waarbij ik een beetje boos kijk. Vind ik wel mooi,’’

"En als het niet komt, dan ga ik gewoon vakken vullen in een supermarkt. Waarom zou ik dat niet meer kunnen? Ik ben ook gewoon een mens, we zitten allemaal op het toilet. Misschien ben ik een uitzondering, maar ik heb een hekel aan. mensen die arrogant worden omdat ze opeens een aantal nullen op hun bankrekening hebben. Je kunt beter stabiel en jezelf blijven, op de lange termijn levert dat sociaal én sportief veel meer credits op."

"Ik heb ambities. Gianluigi Buffon, de doelman van Juventus en het nationale elftal van Italië, is mijn idool en ooit hoop ik in zijn voetsporen te treden. Sterker, ooit speel ik in de Serie A. Maar voorlopig wil ik rustig blijven."

"Wel heb ik veel aandacht van meisjes omdat ik inmiddels bekend ben. Maar als ze vragen of ik de keeper van Vitesse ben en ik geen interesse heb, dan is mijn antwoord helder: Nee, helaas. Ik lijk heel erg op hem, maar ik werk bij de PTT."
Wat een held!
Ta mère bien.
pi_54213922
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 00:10 schreef De_Postbode het volgende:
Wat een held!
Werk jij ook bij de PTT?
  zondag 28 oktober 2007 @ 01:20:09 #153
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54214452
TNT is dat inmiddels voor de post. Van die loser oranje jasjes man, daar word je niet vrolijk van.
Ta mère bien.
  zondag 28 oktober 2007 @ 01:54:14 #154
154173 Schimpie
RJC RJC RJC
pi_54215098
Daarvoor had je ook nog de TPG, Piet is niet zo bij de tijd.
  zondag 28 oktober 2007 @ 21:21:33 #155
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_54231463
Over een uurtje Piet @ Studio Voetbal! !
pi_54358818
Pietje is jarig en hij stond goed te keepen tegen Grunn als ik dat zo lees
  zondag 4 november 2007 @ 17:06:10 #157
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_54359405
Het kan haast niet anders dan dat Piet het predikt Hot opgespeld krijgt in de VI-Nababbel
pi_54359657
Ik ben benieuwd naar de samenvatting vanavond, scheen super geweest te zijn.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_54364398
Zaten echt een paar briljante reddingen bij
  zondag 4 november 2007 @ 23:10:12 #160
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_54369197
Die laatste waarbij ie met z'n kop tegen de paal vloog!

[ Bericht 4% gewijzigd door De_Postbode op 04-11-2007 23:23:22 ]
Ta mère bien.
  zondag 4 november 2007 @ 23:15:30 #161
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_54369352
Piet
><(({°>
pi_54369902
quote:
Op zondag 4 november 2007 17:16 schreef Pritt het volgende:
Ik ben benieuwd naar de samenvatting vanavond, scheen super geweest te zijn.
Ik vond het tegenvallen. Hij pakte er een paar goed. Maar hij wordt wel erg gehyped.
pi_54369905
Keepte veuls te goed vanmiddag.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_54370070
Opvolger van Gomes misschien wel.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
  maandag 5 november 2007 @ 00:48:50 #165
157948 Steve_I.
Is niet meer...
pi_54371309
Beste kerel, maar te gehyped. Dat 'men' niet snapt dat zo'n vergrootglas je kan slopen.............
pi_54373362
Te gehyped??

Volgens mij vergeet je zijn leeftijd en zijn ervaring naast te leggen.
Een keeper die op zo'n leeftijd al zo keept en punten pakt voor een team kan een hele mooie toekomst tegemoed gaan. En nee niet de eerste keer dat Piet voor een punt zorgt!

En van dat vergrootglas trekt piet zich weinig aan. Die gaat de weg in die voor hem goed is en waarbij hij ziet dat hij zich kan ontwikkelen. Als deze jongen deze mentaliteit houdt, kritisch op zichzelf blijft en zich wil blijven ontwikkelen, dan gaat het helemaal goed komen met deze jongen.
pi_54373578
Heerlijk ook, dat provoceren richting Groningen-aanhang. In de eerste helft al ruim de tijd nemen per doeltrap en de bal ook steeds weer een halve meter naast de lijn leggen. Had van te voren niet verwacht dat het Gronings publiek Ruud Bossen een staande ovatie zou geven, gezien het feit dat de beste man daar niet erg geliefd is. Blijkbaar kon dat dus wel, bij de gele kaart voor Pietje.

Moet ie toch eens mee oppassen, straks wordt ie nog geschorst bij z'n vijfde.
pi_54375818
Inderdaad, en ik krijg er minpunten door in mn voetbalcoach
  maandag 5 november 2007 @ 11:22:47 #169
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54375853
Wat een keepert
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  maandag 5 november 2007 @ 11:29:28 #170
196494 JanVanHalst
Weet het wel.
pi_54376042
Ik ben erg benieuwd naar de ontwikkeling van Piet. Ron Jans had gisteren een goed punt toen hij zich afvroeg of Piet dit niveau kan ontgroeien en hoe Piet om zal gaan met de druk die hem spoedig te wachten staat.
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_54378216
Die druk is er momenteel al. Hij keept op eredivisie niveau bij een subtopper, en wordt door verschillende mensen in de voetbalwereld 'de opvolger van Van der Sar' genoemd. Hij lijkt er niet slechter door te gaan keepen.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_54378302
Goede keep. Gister top. Met de keepers komt het wel goed straks.
  maandag 5 november 2007 @ 15:27:21 #173
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_54381626
Hij komt behoorlijk nuchter over in interviews, dus naast zijn schoenen lopen of de druk voelen lijkt hij nog niet te doen. Terugval zal hij zéker krijgen en dan is het aan Aad en Lambert Jager om hem op het spoor te houden.
Vamos el TRI!
  maandag 5 november 2007 @ 15:36:09 #174
176521 Grulez
rasgroninger
pi_54381842
Er zijn genoeg spelers en keepers te bedenken die een uitmuntend talent hadden, maar uiteindelijk niet zijn doorgegroeid tot een absolute topper. Ik hoop het voor Piet, maar zeker weten doe ik het niet.
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:14:22 #175
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_54400424
Ah, over een jaartje wordt Piet tóch weer verguisd door de aanhang van Vitesse. Ik heb een vermoeden dat Louis Laros (zijn zaakwaarnemer) Afonso Alves-achtige taferelen gaat zorgen en Piet voor een prikkie wegloopt.
pi_54404220
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 11:14 schreef Yozzz het volgende:
Ah, over een jaartje wordt Piet tóch weer verguisd door de aanhang van Vitesse. Ik heb een vermoeden dat Louis Laros (zijn zaakwaarnemer) Afonso Alves-achtige taferelen gaat zorgen en Piet voor een prikkie wegloopt.
Daar moeten ze niet moeilijk over doen als ie een van de slechtsbetaalde spelers is. Ruil maar van salaris met die Lorca
pi_54405268
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 13:49 schreef Gordon_Shumway het volgende:

[..]

Daar moeten ze niet moeilijk over doen als ie een van de slechtsbetaalde spelers is. Ruil maar van salaris met die Lorca
Ze moeten idd maar eens snel onderhandelen.
pi_54637594
Piet morgen in de basis bij Jong Oranje!!
  vrijdag 16 november 2007 @ 18:53:17 #179
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_54656843
quote:
Velthuizen in basis Jong Oranje

Doelman Piet Velthuizen start vrijdag voor het eerst in de basis van Jong Oranje bij een EK-kwalificatiewedstrijd.
Jong Oranje speelt in Nijmegen tegen Macedonië. "Fantastisch, toch?', zegt de Vitesse-doelman enthousiast. "Ik heb het net gehoord en ben heel blij voor mezelf. Daar heb je het al die jaren toch voor gedaan."

Velthuizen voelt zich helemaal in zijn element bij Jong Oranje, dat volgend jaar ook deelneemt aan de Olympische Spelen. "Dit is een leuke groep zonder vedetten. Een grote speler als Royston Drenthe blijft ook gewoon zichzelf."
Ik ben heel blij voor mezelf <--- Geweldig! !
  dinsdag 20 november 2007 @ 15:54:40 #180
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_54740246
En Vitesse heeft een Velthuizen een nieuw contract aangeboden, lopende tot 2012. De onderhandelingen zijn begonnen
pi_54761256
quote:
Velthuizen is er nog niet uit met Vitesse
Datum: 21-nov-2007 13:58

Door Bart Vlietstra

Piet Velthuizen hoopt deze winter bij te tekenen bij Vitesse. De Arnhemse club deed de doelman onlangs een aanbieding om zijn contract open te breken tot 2012, maar Velthuizen legde dat, in overleg met zijn zaakwaarnemer Louis Laros, naast zich neer. “Ik wil best bijtekenen, want ik draag Vitesse een warm hart toe. Het gaat om het financiële aspect van de aanbieding, dat is nog niet naar mijn zin,” aldus de doelman van Jong Oranje tegen Sportweek. Velthuizen, die nog altijd keept op basis van een prestatiecontract met een relatief laag basissalaris, heeft geen moeite met de contractduur. “Daaruit spreekt wél waardering. Ik wil op zich best tot die tijd bijtekenen. Ik hoop dat we er deze winter uitkomen.”
pi_54762021
Als ik PSV was zou ik hem kopen en voor veel geld een half jaar verhuren
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54762248
PSV vind ik ook wel een club die bij hem past ja. Aan wat voor soort club zit je dan te denken voor verhuur, DAM? Een eredivisieclub als Twente, Heerenveen ofzo?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_54762382
Vitesse.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_54763168
Vitesse zal toch niet zo dom zijn om hem voor veel geld weer te huren zoals jij zegt DAM.
  woensdag 21 november 2007 @ 16:43:54 #186
176521 Grulez
rasgroninger
pi_54763207
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Net zoals ze gedaan hebben met die rooie uit Emmen?
pi_54763355
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:42 schreef sjimz het volgende:
Vitesse zal toch niet zo dom zijn om hem voor veel geld weer te huren zoals jij zegt DAM.
Vitesse moet wel want die hebben geen keeper meer dan. En Velthuizen is nog spotgoedkoop en Gomes heeft ook niet het eeuwige leven.
pi_54763364
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:43 schreef Grulez het volgende:

[..]

Net zoals ze gedaan hebben met die rooie uit Emmen?
Appels en peren
pi_54763439
quote:
Op woensdag 21 november 2007 15:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PSV moet hem sowieso binnenhalen ja
pi_54763533
Cassio lijkt me ook prima over een jaar maar een Nederlandse keeper heeft wel wat voordelen
  woensdag 21 november 2007 @ 17:19:44 #191
176521 Grulez
rasgroninger
pi_54763778
quote:
Op woensdag 21 november 2007 16:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Appels en peren
Ik zie in dit geval toch veel overeenkomsten tussen de appels en de peren.
pi_54764000
Zoals?
  woensdag 21 november 2007 @ 22:07:42 #193
184465 Migue
Sensuele man
pi_54770449
Het is beide fruit.
pi_54771170
quote:
Op woensdag 21 november 2007 17:00 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

PSV moet hem sowieso binnenhalen ja
Maar de komende jaren nog niet
  woensdag 21 november 2007 @ 22:57:42 #195
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_54772286
quote:
Op woensdag 21 november 2007 22:07 schreef Migue het volgende:
Het is beide fruit.
+3 Scherp
Vamos el TRI!
  woensdag 28 november 2007 @ 09:23:33 #196
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54885272
En nu gaat FC Twente aan hem trekken
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 28 november 2007 @ 09:55:58 #197
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_54885877
quote:
Op woensdag 21 november 2007 14:54 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Maarten Stekelenburg vertrekt na dit seizoen ook bij Ajax, als hij zo doorgaat. Misschien Piet Velthuizen samen met Kenneth Vermeer maar laten uitvechten wie de nieuwe Ajax-doelman wordt?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_54885911
Piet is geen Ajax man. Kut Vitesse, waarom ook niet gewoon direct contract verlengd na vorig seizoen ..
  woensdag 28 november 2007 @ 17:38:07 #199
184465 Migue
Sensuele man
pi_54898201
Lekker bankzitten bij Twente, net als Hersi
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 28 november 2007 @ 18:12:29 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_54899048
hij wordt gehaald als opvolger van Boschker als hij naar Twente gaat.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')