abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53457793
Terug te zien: http://cgi.nos.nl/cgi/player/?mpurl=http://download.omroep.nl/nos/av/07/09/24/velthuizen.flv

[ Bericht 32% gewijzigd door Klingon op 25-09-2007 13:18:22 ]
pi_53458495
thanks
AFC AJAX
  dinsdag 25 september 2007 @ 22:47:09 #103
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_53473808
Ik krijg geen Velthuizen, alleen zo'n kut nieuwsbericht over emigrerende jongeren.
Ta mère bien.
pi_53475829
Vandaag wassie niet scherp.
pi_53475933
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 23:45 schreef TerroRobbie het volgende:
Vandaag wassie de verdediging niet scherp.
pi_53486070
Was meer een achterlijke terugspeelbal dan een blunder van Piet. Hoewel hij hem natuurlijk keihard weg had moeten trappen .
pi_53486603
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 22:47 schreef De_Postbode het volgende:
Ik krijg geen Velthuizen, alleen zo'n kut nieuwsbericht over emigrerende jongeren.
Ik krijgt Ahmadinejad..
pi_53545945
Laros . Z'n zaakwaarnemer is nu alweer aan 't zeiken over geld. "Piet heeft weliswaar een overeenkomst tot 2010, maar dat is een veredeld jeugdcontract. Wij hebben geen haast met verlengen. Dit contract kan in de toekomst misschien zelfs in zijn voordeel werken.” Vooral dat laatste zinnetje .
  vrijdag 28 september 2007 @ 15:41:02 #109
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_53546150
Dat ik voor die gast heb staan klappen bij zijn afscheid, vreselijk.
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_53551956
Louis Laros voetbalt nog altijd verdienstelijk. Misschien kan je eens bij een wedstrijd van hem kijken en dan Amrabat meenemen, dan tekent Pietje wel bij.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 28 september 2007 @ 20:11:29 #111
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_53552885
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 19:37 schreef methodmich het volgende:
Louis Laros voetbalt nog altijd verdienstelijk. Misschien kan je eens bij een wedstrijd van hem kijken en dan Amrabat meenemen, dan tekent Pietje wel bij.
Volgens mij is Pietje nergens van onder de indruk...
Vamos el TRI!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 28 september 2007 @ 20:18:04 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_53553034
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 15:33 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Laros . Z'n zaakwaarnemer is nu alweer aan 't zeiken over geld. "Piet heeft weliswaar een overeenkomst tot 2010, maar dat is een veredeld jeugdcontract. Wij hebben geen haast met verlengen. Dit contract kan in de toekomst misschien zelfs in zijn voordeel werken.” Vooral dat laatste zinnetje .
als Piet nou tot de winterstop geweldig keept dan mag je gaan denken aan een opwaardering van het contract, maar dit is wel heel opportunistisch
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 1 oktober 2007 @ 08:56:51 #113
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_53609268
Hij pakt weer netjes een penalty hoor!
pi_53610629
Zal hij al als 3e keeper opgeroepen worden als van deSar geblesseerd afhaakt voor Oranje ? Past wel in het straatje Maduro, Vlaar..
pi_53613901
In de Sportweek:
quote:
‘De weg naar Oranje is nog heel lang’

Hij is de jongste keeper in de ere-divisie en volgens zijn trainer Aad de Mos de natuurlijke opvolger van Edwin van der Sar. Toch gaat Vitesse-keeper Piet Velthuizen (20) niet gebukt onder de hooggespannen verwachtingen. “Ik ben nooit tevreden met goed, het moet supergoed zijn”.

Geboren
3 november 1986 in Nijmegen
Idool
"Gianluigi Buffon. Uitstraling is een van de belangrijkste zaken voor een keeper. Hij heeft dat in overvloed. Daarmee kun je mensen voor je winnen en angst inboezemen bij tegenstanders. Ik kijk niet naar zijn gladde haar, bakkebaardjes of flitsende outfits."
Hoogtepunt
"Het winnen van NEC. Normaal ben ik nooit nerveus, maar toen had ik wel wat kriebels. Al vielen die in de spelerstunnel snel weg."
Dieptepunt
"Dat mijn vader ernstig ziek is."

Piet, je hebt een goede naam voor een keeper.
"Is dat zo?"

Er zijn drie keepers met die naam die het. Nederlands elftal hebben gehaald.
"Piet Schrijvers en ehh, Piet Keizer?"

Nee, dat was een linksbuiten.
"Oké, nou, ik heb geen idee."

Piet Kraak en Piet Lagarde. Eddy Pieters Graafland had ik ook goed gerekend.
"Nooit van gehoord."

Volgens je trainer Aad de Mos zal jij ook Oranje halen. 'Piet is de opvolger van Edwin van der Sar,' zei hij na het duel met PSV.
"Ik hecht er niet zoveel waarde aan als mensen zoiets zeggen. Ik richt me vooral op de club en moet eerst maar eens zorgen dat ik een vaste waarde word bij Jong Oranje. Daar zit ik nog op de bank. De weg naar Oranje is nog heel lang. Uiteraard is dat ooit een doel, maar ik ben er nu niet mee bezig. Het gaat hard genoeg momenteel. Ik ben de jongste doelman in de eredivisie. Laat ik die basisplaats maar eens zien vast te houden."

De Mos wilde je in het begin uit de publiciteit houden, maar creëert zo alleen maar meer druk.
"Och, als je voor een vol stadion keept, heb je al druk genoeg. Ik voel me nu niet anders. Ik lees en kijk niet alles. Mijn moeder knipt wel alles uit. Maar dat is leuk voor later. Voorlopig ben ik alleen maar bezig met beter worden."

Je voelt je nog geen hele Piet?
"Ik kan nog veel beter."

Op welk vlak?
"Op elk vlak. Ik ben nooit tevreden met goed, het moet supergoed zijn. Dat was op school al zo. Met een zeven was ik niet tevreden, ik wilde een acht. Liever nog een negen."

Dan maak je jezelf gek.
"Nee, dat doe ik niet. Ik weet dat alles vanzelf goed komt als ik hard werk. Maar hoe eerder hoe beter."

De man die jou nu zo ophemelt, passeerde je vorig seizoen terwijl je toen ook goed stond te keepen.
"Het voelde als een klap met een hamer. Ik had het er moeilijk mee. Na drie dagen heb ik me herpakt en de trainer proberen te laten zien dat hij een verkeerde beslissing had genomen. Ik was beduusd, liep daarom na elke wedstrijd met een afwerend gebaar langs de pers. Dat kwam misschien arrogant over, maar ik was gewoon bang om domme dingen te zeggen. Ik reageerde me thuis af op mijn boksbal. Na een halfuurtje rammen voelde ik me iets beter. Ik ben er mentaal sterker van geworden. Met hulp van keeperstrainer Lambert Jager. Hij zei: 'Welkom in de profvoetbalwereld.'"

Roda JC was er als de kippen bij. Daar kon je vier keer zoveel verdienen.
"Onzin, ik heb nooit concreet over salarissen gesproken. Ik heb wel een indicatie doorgekregen en dat was inderdaad veel meer dan ik bij Vitesse verdiende. Het was best een moeilijke beslissing. Niet vanwege het geld, maar omdat ik bij Roda zéker eerste keeper zou worden. Bij Vitesse was ik daar op dat moment niet zeker van. Toen heeft de trainer me uitgelegd dat hij me passeerde omdat hij me mentaal wilde testen. Maar dat hij wel veel vertrouwen in me had en ik in het nieuwe seizoen zijn eerste keeper zou zijn. Vitesse is mijn club en ligt me na aan het hart. Het is een soort familie en ik heb veel aan de club te danken."

Je speelt hier nog op basis van een veredeld jeugdcontract. Is het niet vreemd dat Vitesse nog niet bij je is gekomen om je contract open te breken?
"Moetje aan Jan Streuer (technisch manager) vragen. Vitesse zit in mijn hart. In moeilijke tijden hebben ze me ook gesteund. Als ik iets oenigs deed, knepen ze een oogje dicht. Ik zou hier best langer willen blijven, maar dat is aan Vitesse."

Wat is nu je doel?
"Heb ik niet meer. Vroeger ging het me om voetbal en mooie dingen. Ik was een verwend mannetje. Kreeg alles wat ik wilde van mijn vader en moeder. En anders wel van mijn opa en oma. Aanwijzingen van mijn pa gingen het ene oor in en het andere uit. Ik was eigenwijs. Tuurlijk zei mijn moeder altijd: 'Piet, het belangrijkste is gezondheid.' Maar dat besef is pas anderhalf jaar geleden gekomen. Toen werd mijn vader ernstig ziek."

Hoe gaat het nu met hem?
"Ik wil dat één keer vertellen en daarna niet meer, want het raakt me enorm. Mijn vader is mijn beste vriend, snap je. Het gaat matig tot redelijk. Wisselvallig. Het is een constante zorg, maar dat vind ik niet erg. Mijn ouders zijn er altijd voor mij geweest. Stonden langs de lijn in weer en wind. Zelfs als ze wisten dat ik op de bank zou zitten, kwamen ze kijken om mij te steunen. Fantastisch dat die mensen dat gedaan hebben voor mij. "Ik bel meerdere keren per dag, ga bijna elke dag even op bezoek. Gaan we wat ouwehoeren of de stad in. Horloges kijken. Daar is hij gek op. Liever nog ziet hij zijn enige kind keepen. Helaas kan hij nu niet altijd meer komen kijken. Daarom heb ik een foto van mijn ouders in mijn keeperstas. En voor de wedstrijd sla ik een kruis en kus mijn linkerhandschoen. Mijn vader doet hetzelfde maar kust zijn rechterhand. Dat ritueel is heel belangrijk voor ons. Mijn vader en moeder zijn echte vrienden, van hen kan ik altijd op aan. Of er nou 's middags of 's nachts wat is; ik kan ze altijd bellen. Zoveel echte vrienden heb je niet in het leven."

Juist na breek je door.
"Geen toeval, denk ik. Toen mijn vader voor het eerst in het ziekenhuis lag, heb ik me voorgenomen om hem iets te laten zien. Dat was ook zijn diepe wens. Hij vocht voor zijn leven, kon amper meer praten, maar zei: 'Doorgaan met keepen, Piet!' Ik wilde dat hij vanuit zijn ziekenhuisbed trots op me kon zijn. Dan had hij ondanks de pijn toch een fijn gevoel. In plaats van honderd procent ging ik tweehonderd procent mijn best doen. Ik ben veel serieuzer geworden."

Vroeger was je een Pietje Bell?
"Nee. zo was het niet. Het was meer onnozelheid. Ik deed de verkeerde dingen op de verkeerde momenten. Stond ik bij-voorbeeld in de BI mijn schoenen uit te doen halverwege de training. De trainer zei: 'Wat doe jij nou, Piet?' Maar ik dacht dan echt dat we klaar waren. Het was niet om aandacht te trekken. Daar houd ik juist helemaal niet van."

De Mos strafte je een jaar geleden disciplinair omdat je tijdens de warming-up stond te kletsen met het publiek, in plaats van Harald Wapenaar in te schieten.
"Mensen langs de boarding zeiden iets tegen mij. Ik zwaaide terug, zei misschien nog iets en ben toen gaan inschieten. Dat was niet goed. Ik kon het wel begrijpen."

Je vond het niet pietluttig?
"Dat was weer zo'n domme actie op het verkeerde moment.
We verloren die wedstrijd ook nog. Ik was weer wakker. Heb dat nodig. Ik stootte gewoon iets vaker mijn neus dan anderen. Kwam bijvoorbeeld geregeld te laat. Als het busje van Vitesse voor de deur stond, zei ik: 'Mijn moeder brengt me wel.' Ik was er altijd pas om vijf voor half tien of net iets over half tien. Nu ben ik om negen uur aanwezig. Neem ik een peperkoekje, ga ik even kletsen bij het massagehok en me dan rustig omkleden. Dan begin je veel relaxter aan de training."

'Lachen doe je thuis,' zei je onlangs in dit blad. Neem je je vak nu niet iets te serieus?
"Nee, want ik vind dat echt. Thuis lach ik genoeg als ik ga pokeren of een filmpje kijk met vrienden. Anderen mogen op de training een grapje maken, maar ik glimlach hooguit. Een doelman moet altijd geconcentreerd zijn. Aad de Mos heeft een andere cultuur gecreëerd binnen deze club. Met lachen kom je niet hogerop. Dat heeft hij erin gestampt. Hij is de juiste man voor deze groep. Ziet alles. Dat is niet normaal. Het lijkt wel of hij boven een dubbelganger heeft hangen die hem van alles inseint. Als hij met zijn rug naar me toe staat ziet hij nóg dat ik mijn veters sta te strikken. Ongelooflijk. "Ik ben daar blij mee want het houdt me scherp. Elke seconde dat ik niet geconcentreerd ben, kan er een goal vallen. Ik sta tijdens de wedstrijd altijd op mijn voorvoeten. Natuurlijk moetje de basiskwaliteiten hebben; goede reflexen, atletisch vermogen, goede trap. Maar keepen is voornamelijk concentratie."

Ook zei je in Sportweek: 'Ik ben nooit dronken.' Ik geloof dat nooit.
"Jammer datje geen blaastest bij je hebt, dan had ik het kunnen bewijzen. Ik drink geen bier, nooit gedaan. Geef mij maar een lekker ijstheetje of een spaatje blauw met een citroentje erin. Ik vermaak me prima zonder alcohol. Het is bovendien belangrijk om mijn hoofd erbij te houden als we na de wedstrijd een keer gaan stappen in mijn woonplaats Nijmegen. Gekke dingen zijn er nog niet gebeurd, maar je moetje kop erbij houden mocht er iemand vervelend willen doen. Dat vereist optimale concentratie."

Lekker ontspannen is er voor jou niet bij
"Nee, zo erg is het nou ook weer niet. Ik leen gewoon de reserveogen van Aad de Mos, haha. Weet ik precies wat er in mijn rug gebeurt."

Waarom blijf je in Nijmegen wonen?
"We hebben een hechte familieband. Ik ben graag bij mijn familie in de buurt. Gelukkig heb ik nog geen ontzettend bekende kop. Het is niet zo dat ik elke twee meter iets naar mijn hoofd krijg geslingerd. Wel hoor ik om de vijf minuten iets. De oninteressante opmerkingen negeer ik. Als ze aandringen, zeg ik dat ik naar het toilet moet en dan kom ik gewoon niet meer terug."

Onlangs was je auto besmeurd met meel en eieren.
"Hoort erbij. Het motiveerde me alleen maar."

Je goede vriend Mark Otten speelt bij NEC.
"Voor de laatste derby gingen we samen eten. Zaten we elkaar uit te schelden. Tijdens de wedstrijd kennen we elkaar niet. Daarna zijn we weer dikke vrienden. Mark komt uit dezelfde buurt en speelde ook een tijdje bij Vitesse."

Waarom gaan twee Nijmeegse jongens naar Vitesse?
"Vitesse had op dat moment de beste jeugdopleiding van Nederland. Simpel. Maar Nijmegen is mijn stad. Ik heb ook echt geen hekel aan NEC. Al zal ik er nooit voor spelen. Daarvoor ben ik te veel Vitesse-man. Voor sommige mensen in Arnhem en Nijmegen is dat een probleem. Geeft niet. Die rivaliteit vind ik wel mooi, zolang het niet te ver gaat."

Je vertelde dat je een kruis slaat voor de wedstrijd. Bid je ook voor de wedstrijd?
"Ik dank God dat ik die wedstrijd mag spelen. Vraag hem om hulp om goed te spelen.

En als je dan niet goed speelt?
"Dat kan gebeuren. Maar dan dank ik hem dat ik mocht spelen en dat hij me gezond heeft gehouden. In de kerk steek ik geregeld een kaarsje aan."

Voor je vader...
"En voor mijn opa. Die is drie weken geleden overleden. Dus, ehh..."

Het zijn zware tijden.
"Opa was ook een trouwe fan en een fantastische man. Maar goed... laten we..."

Is het geloof je met de paplepel ingegoten?
"Nee, dat is pas sinds de Al gekomen. Ik zag een jongen een keer een kruisje slaan. Toen kreeg ik het er met Mark Otten over. Hij had een kruisje om zijn nek. Dat gaf hem kracht, vertelde hij. Net als het kruisje dat hij voor de wedstrijd slaat. Ik vond dat een mooi ritueel en heb het overgenomen. Het geeft mij ook kracht."

Lees je ook de Bijbel?
"Nee, zover gaat het niet. Ik steek kaarsjes aan in de kerk, maar het is niet zo dat ik in de kerk Jezus Christus van het kruis af zit te bidden. Ik vraag gewoon om steun voor mijn familie, want die is alles voor me."

Anderen over Piet Velthuizen:

Louis Laros, zaakwaarnemer:
"Piet is altijd aanwezig, iedereen kent Piet. Toen hij vorig seizoen werd gepasseerd, hield hij zich koest, maar hij had het er wel moeilijk mee. Uiteindelijk trok hij aan het langste eind. Nu meent Aad de Mos zelfs dat hij Oranje kan halen. Kan ik me wel iets bij voorstellen."

Theo Janssen, speler Vitesse:
"Hij is prettig gestoord, maar één op één een lieve jongen. Ik kan de uitspraak van de trainer begrijpen want ik heb Stekelenburg, Coutinho en noem maar op meegemaakt op die leeftijd en dan schaal ik Piet echt hoger in. Op de training is hij vanaf zestien meter amper te passeren."

Foppe de Haan, bondscoach Jong Oranje:
'in potentie is hij een heel goede keeper. Explosief, een goed balgevoel en hij heeft iets onbevangens. Als hij dat vasthoudt en zich goed blijft ontwikkelen, kan hij als een komeet opkomen. Of hij de opvolger van Van der Sar wordt, weet ik niet. Er zijn nog meer goede jongens.

De cijfers van Piet Velthuizen:

2
Eerst had Piet een coupe 'hoog', zo is te zien op pietvelthuizen.ptint.nl, zijn fansite. Nu heeft hij een stoere hanenkam. "Ik ga eens in de twee weken naar de kapper. Even alles laten perfectioneren. Maar het is niet zo dat ik, nu ik in het eerste sta, meer op mijn haar let. Voor en tijdens de wedstrijd ben ik daar echt niet mee bezig."

15
Zoveel ballen had Piet nodig om laatst een minibike te winnen op de kermis. "Je moest van die blikken omgooien. Ik kan aardig mikken. Nadat ik die bike had gewonnen, mocht ik niet meer meedoen van de kermisbaas."

2008
Dan zijn de Olympische Spelen. Ik keek vroeger naar Pieter van den Hoogenband en Inge de Bruijn. Vond ik prachtig. Het lijkt me fantastisch om over een jaar tussen al die toppers rond te lopen. Maar dan moet ik constant blijven keepen,"
pi_53614207
Leuk interview, lijkt me een prima kerel voor Ajax, stukken beter dan Vermeer.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_53614356
Ik hoop dat Piet verstandig is en nooit, maar dan ook absoluut nooit voor een club als Ajax gaat spelen.
Don't think twice, it's all right.
  maandag 1 oktober 2007 @ 19:17:26 #118
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_53624244
quote:
Je voelt je nog geen hele Piet?

Vroeger was je een Pietje Bell?

Je vond het niet pietluttig?
OMG, wat een kuthumor.
Goed interview verder, dat wel. En Piet is een coole droogkloot, echt een persoonlijkheid.
Ta mère bien.
  maandag 1 oktober 2007 @ 19:42:27 #119
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_53624752
Ik moest wel lachen om die pietluttig

Verder allemaal wat hetzelfde na 10 interviews...
Vamos el TRI!
pi_53641083
Moest vooral lachen om z'n verhaal op de kermis en dat 'ie niet meer mocht meedoen
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:25:16 #121
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_53642085
Nog een mooie quote van Piet: "Als ik 10 keer vanaf de middellijn op goal schiet, raak ik 9 keer de lat".
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:48:56 #122
52871 Blight
Supersized.
pi_53667143
quote:
'Velthuizen in belangstelling van Sampdoria'
03 oktober 2007

Piet Velthuizen mag zich in de belangstelling verheugen van Sampdoria, zo meldt Omroep Gelderland. Een delegatie van de Italiaanse club zat afgelopen zondag voor de Vitesse-doelman op de tribune tegen FC Utrecht.

De 20-jarige Velthuizen liet in Stadion Galgenwaard onder meer van zich spreken door een strafschop te keren. De goalie heeft bij Vitesse nog een verbintenis tot de zomer van 2010. Vorig seizoen stond hij nog nadrukkelijk in de belangstelling van Roda JC.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
pi_53667388
Ik weet niet of het al verstandig is om daar naar toe te gaan.
AFC AJAX
  woensdag 3 oktober 2007 @ 14:01:33 #124
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_53667412
Louis Laros gaat hoe dan ook lamballen! Het blijft treurig om te zien hoe zaakwaarnemers het voetbal altijd onaantrekkelijker maken.
pi_53667449
Sampdoria lijkt me niet echt goede stap voor zo'n jonge keeper
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')