abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53039722
tvp, ik lees morgen alles ff door

heel bekend verhaal namelijk!
pi_53040023
Dan ruk je maar.
Als één persoon lijdt aan waanvoorstellingen heet het krankzinnigheid, als er meer mensen aan lijden is het een godsdienst.
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:18:08 #163
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53040659
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 20:56 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

hoezo...deel 2 denk ik...
nee, hij heeft al hulp gevraagd op school. En alles wat je zei is ook al langs gekomen, daarom vroeg ik het me af

edit: en als reactie op de reactie van benzin: Ik snap je wel, maar ik hoop dat je ook je klasgenoten snapt. Echte vrienden zullen jullie waarschijnlijk nooit worden, maar nu kan je wel te weten komen (op de beste manier die je je maar kan wensen!) wat er precies schort daaraan, namelijk via de mensen die die keus (in)direct gemaakt hebben. En het mooie is dat die in ieder geval op een redelijke manier zich opstellen (bravo hiervoor trouwens).
Dit is de mogelijkheid om het probleem eens goed aan te pakken, je hebt toch mooi die afspraak volgende week, enkele mensen weten van je sociale onhandigheden af, en nu kan je heel gericht jezelf een beetje vormen. Het is namelijk op de universiteit/HBO/MBO-vervolgopleiding wel zo handig om met wat groeiend gevoel van zelfvertrouwen te zitten, dan maak je daar vrienden voor het leven Maar eerst beetje werken aan je sociale skills, zo'n open kans (met kennis van de direct betrokkenen) als dit krijgen niet veel mensen in jouw situatie!

[ Bericht 52% gewijzigd door Grumpey op 08-09-2007 23:28:09 ]
  zaterdag 8 september 2007 @ 23:38:32 #164
41885 kless
morgen? waarom niet overmorgen
pi_53041077
In de post van TS zie ik heel veel WAAROM en een klein beetje HOE.

Als je de waaroms kan zetten in hoes ben je al een stapje verder.
En klagen helpt niet.

Wat zijn de dingen waar je je mee vermaakt (behalve nadenken)
Vrouwen moeten niet zeiken over hun uiterlijk. Met hun innerlijk is veel meer mis.
iGEM
pi_53044217
Edit: Het is laat
pi_53044223
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:19 schreef benzin het volgende:

Weer hetzelfde verhaal, ik kon weinig anders op dat moment, ik moest volgens advies wat vaker eruit, nou, daar was een mogelijkheid. En eigenlijk wilde/durfde ik niet eens. Toen ik mijn fiets neerzette, heb ik eerst nog wel een kwartier tot half uur rondgelopen, en erover gedacht om weer naar huis te gaan.
[..]
Bullshit! Het was gewoon superdapper om te komen, je had gewoon naar huis kunnen gaan. Het was gewoon echt dapper om naar dat feest te gaan. Wat maakt het uit of je erover gedacht hebt om terug te gaan, je bent geweest en had een leuke avond. Dat is nog eens je angsten overwinnen.
quote:
[quote]Op zaterdag 8 september 2007 21:19 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik schrok behoorlijk. Maar dat schreef ik net ook al. Het leek me niet handig als mensen van school erachter zouden komen, maar dat is nu dus toch gebeurd. Hoe begrijp ik nog niet, maar goed, ik kan daar zoveel woorden over vuil maken, maar toch niets meer aan veranderen.
[..]

Het zijn ook niet alleen jullie die vervelend doen. (Wel voornamelijk, vooral L.)
Tja, ik weet zelf ook wel dat ik niet altijd aardig ben dus je hoeft echt geen enkele excuses aan te bieden. Maar wees toch niet bang voor laurie die kerel doet altijd idiote dingen waarmee hij zichzelf voor schut zet dat weet jij ook. Dat komt echt niet voort uit puur zelfvertrouwen.
quote:

Wat komt er eerder, de vrienden of het uitgaan?
Ik denk zelf dat het bij vrienden ligt. Uitgaan is eigenlijk helemaal niet zo boeiend. Het enige is dat mensen die uitgaan vaak meer zin hebben om nieuwe contacten op te doen dan mensen die gewoon in hun oude omgeving zitten te chillen.
quote:
[..]

Kijk, het probleem is, als iemand op een middelbare school is het gewoon 'social suicide' om je pauzes alleen door te brengen, daarnaast zie je elke keer dat je dat probeert rare blikken, en zijn er zelfs af en toe wat mensen die er echt vervelende opmerkingen over maken. Dat is geen optie.
[..]

Wat moest ik dan? Kijk, dat is dat hele vorige punt, ik had gewoon geen andere keuze dan net doen of ik mezelf er niets van aantrok, immers, ik kon mijn pauzes niet alleen doorbrengen.

Op sommige momenten dat de mensen met wie ik nu de pauzes doorbreng er niet zijn heb ik dan ook nog wel eens de neiging naar jullie toe te gaan, niet omdat ik het zo leuk meer vind, maar omdat ik geen andere optie heb.
Ik geloof niet dat het social suicide is om pauzes allleen door te brengen ik ben nu een keer of 4 op scholen terecht gekomen waar ik niemand kende, denk je dat ik dan elke pauze op een nieuwe school vrienden had om bij te staan? Ik dacht het iig niet. Daarbij is het stukken erger jezelf en je principes te verlaten dan dat het erg is om niet bij een bepaald groepje te horen. Je kan nog beter een pauze huiswerk maken dan een pauze afgezeken worden. Dat is beter voor je school, zelfvertrouwen en het belangrijkst eigenwaarde!

En dan nog een qoute uit Iggy & The Stooges - No Fun
No fun to hang around
Feeling that same old way
No fun to hang around
Freaked out for another day
No fun to be around
Walking by myself
No fun to be alone
Well maybe go out maybe stay home
Maybe call mom on the telephone
Well come on, well come on,
Well come on..........

Dit neemt trouwens niet weg dat er nog werk te doen is
pi_53044890
Je omschrijft practisch gezien exact zoals ik me voel.
Wat ik knap vind want ik zou het zelf niet kunnen.

Ik zeg het je nu... zoek hulp.. NU.
Anders loop je over 10 jaar alsnog alleen en ellendig rond net als ik.

Ja ik heb sinds 1 1/2 jaar hulp maar ik wou dat ik het meteen 10 jaar geleden had kunnen krijgen.

Er zitten best goeie tips tussen hier.
Bijvoorbeeld sporten/fitness.. je voelt je er wel degelijk beter door maar oke het is geen eind oplossing er is meer nodig. (want motivatie vasthouden is moeilijk als je je constant klote voelt door andere dingen in je leven)

Al moet ik wel zeggen dat middelbare school sowieso een kut tijd is voor heel veel mensen.
Terwijl in college of uni. het een stuk leuker kan zijn (zo is me verteld tenminste)
En mijn problemen al vanaf mn geboorte zijn begonnen.. er is dus een langer verhaal te vertellen.
Maar veel van je gevoelens herken ik maar al te goed.

Belangrijk iets is.. hou op jezelf de schuld te geven van dingen waar je niks aan kan of had kunnen doen. (is moeilijk maar probeer het)

Ook belangrijk is tegen jezelf te zeggen niet waarom dit of dat.. maar wat kan ik er aan doen? wat kan je er aan doen om ..dit of dat te veranderen etcetc.

Je zet automatische gedachtes om in iets positievers inplaats van negatief.
pi_53046187
quote:
Op zondag 9 september 2007 04:37 schreef MannGegenMann het volgende:

Tja, ik weet zelf ook wel dat ik niet altijd aardig ben dus je hoeft echt geen enkele excuses aan te bieden. Maar wees toch niet bang voor laurie die kerel doet altijd idiote dingen waarmee hij zichzelf voor schut zet dat weet jij ook. Dat komt echt niet voort uit puur zelfvertrouwen.
Maar hij trekt zichzelf er niets van aan dat hij zichzelf voor schut zet. Dat maakt hem echt totaal niets uit.
quote:
Ik denk zelf dat het bij vrienden ligt. Uitgaan is eigenlijk helemaal niet zo boeiend. Het enige is dat mensen die uitgaan vaak meer zin hebben om nieuwe contacten op te doen dan mensen die gewoon in hun oude omgeving zitten te chillen.
Tja, maar dan alsnog moet je die vrienden ergens vandaan zien te halen, daarnaast, ik heb geen mooie/fatsoenlijke oude omgeving.
quote:
Daarbij is het stukken erger jezelf en je principes te verlaten dan dat het erg is om niet bij een bepaald groepje te horen. Je kan nog beter een pauze huiswerk maken dan een pauze afgezeken worden. Dat is beter voor je school, zelfvertrouwen en het belangrijkst eigenwaarde!
Ik weet dat nog zo net niet. Daarnaast hebben mezelf en mijn principes mij nog nooit iets goeds gebracht.
quote:
Dit neemt trouwens niet weg dat er nog werk te doen is
Er is vast nog wel iets wat gedaan moet worden, maar ik weet niet waar ik moet beginnen en wat ik moet doen.

Ik denk dat ik eerst de school afwacht. Die hebben waarschijnlijk ook geen kant en klare oplossing, maar die kunnen me denk ik toch nog wel een kant opwijzen.
pi_53046796
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 21:47 schreef roburt het volgende:

[..]

dit is wel heel makkelijk gezegd.
het waren zijn vrienden, en die is hij nu kwijt.
en even een nieuwe vrienden groep op school heb je echt niet hoor.
zoals je gelezen hebt waren dat de enige mensen waar hij mee omging.
ik denk dat iedereen wel snapt dat je dan niet 1 2 3 naar een ander groepje loopt die je niet kent. dat doet vrijwel niemand. vrienden ontmoet je, je gaat niet bij ze aankloppen om bij ze te zitten.
Het is heel makkelijk gezegd en, weet je, makkelijk gedaan, ook. Ik ben zelf ook adolescent geweest, ik begrijp wel wat het is. Maar in een donker hoekje kruipen, sorry lopen roepen en zelfmedelijden hebben, werkt natuurlijk ook niet.
It's easier to bitch and whine than to jack it up and do something about it. In het Nederlands: Het is makkelijker om te zaniken dan jezelf een schop onder je hol te geven en er wat aan te doen.

Er zitten nog meer mensen op die school, nog meer mensen in die klas. Ik zou zeggen: zoek voorzichtig contact met andere mensen, dat kan vanzelf uitgroeien tot een vriendschap. Maar jezelf excuseren omdat je bij een groepje wilt horen? Dat groepje zou zich becomplimenteerd moeten voelen!

Het is ook geen kwestie van groepjes, het is een kwestie van zelfvertrouwen. Er is niemand die de TS daarmee gaat helpen, dus dat zal de TS zelf moeten dom. Kortom: kop omhoog, schouders recht en trots zijn op jezelf.

Daar komt bij dat je in dit soort gevallen, hoeveel peptalk je ook uit je mouw schudt, toch niet veel bereikt. De TS moet gewoon tot de conclusie komen dat hij/zij niets verkeerd doet, dat het normaal is om op te komen dagen op een feest waarop je uitgenodigd bent en diens actie dus gerechtvaardigd was en dat bestaansrecht niet verworven hoeft te worden. Ik zie de TS zich enkel verontschuldigen en negatief zijn. Geen peptalk zal helpen. De TS moet gewoon iets vinden om trots op te zijn, iets doen wat zijn/haar karakter benadrukt. Bijvoorbeeld fitness, ja, of een andere sport, of schilderen, vrijwilligerswerk, noem het maar. Iets wat een waarde toevoegt aan het leven van de TS en dus iets waarvan de TS kan zeggen "Dit doe ik, dit staat voor wat ik ben en dit is goed". Op die manier ontwikkelt de TS een gevoel van eigenwaarde en zal hij/zij minder snel over zich heen laten lopen - en!!! Niet onbelangrijk; makkelijker vrienden maken.

[ Bericht 11% gewijzigd door Naehin op 09-09-2007 12:33:26 ]
pi_53049491
Met wat voor een gevoel ga je morgen naar shcool Benzin, nu klasgenoten van je erachter zijn gekomen? Zie er (nog meer) tegenop of ben je opgelucht..?
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53050563
quote:
Op zondag 9 september 2007 14:47 schreef Flashwin het volgende:
Met wat voor een gevoel ga je morgen naar shcool Benzin, nu klasgenoten van je erachter zijn gekomen? Zie er (nog meer) tegenop of ben je opgelucht..?
Eigenlijk zie ik er meer tegenop. Ik wilde eigenlijk liever niet dat andere mensen, en zeker niet van school dit te weten zouden komen. Ik was bang nog meer afgebrand te worden, en nog meer het buitenbeentje te worden.

Anderzijds stelt de toon van de posts me wel enigzins gerust, het klinkt niet of deze persoon erop uit is om mij nu op school verschrikkelijk hierover af te branden.
pi_53063394
Benzin,

volg je topic al een tijdje, en zat net met grote ogen te lezen wat je klasgenoot heeft gepost! Wat een wending. Snap dat je liever had gehad dat niemand op school erachter zou komen, maar de toon van je klasgenoot is positief in mijn ogen. Hij had ook niets kunnen posten en je op school helemaal af kunnen branden.

En helemaal geweldig dat je komende week een afspraak hebt met een vertrouwenspersoon op school, hulde en bravo!!!

Ik hoop dat je morgen een goede dag hebt op school. Sterkte!
Op maandag 8 oktober 2007 22:37 schreef Litpho:
IJsprinses, de giechelende piraat :+.
  maandag 10 september 2007 @ 19:19:50 #173
136935 SnIpY
Moederskindje
pi_53078668
En hoe was het vandaag bezin ?
  maandag 10 september 2007 @ 19:36:09 #174
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_53079055
Is er sprake van een wapenstilstand?
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_53081794
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:36 schreef Demarest het volgende:
Is er sprake van een wapenstilstand?
Tot nu toe wel..

Anyway, ik wil hierbij iedereen bedanken voor alle adviezen aan mij.

Ik kan niet leven met de gedachte dat er mensen zijn die hier van mijn account afweten en mee zouden gaan zitten lezen.

Ik ga een andere plek zoeken om mijn verhaal kwijt te kunnen.

P.s. Als over een paar jaar al mijn problemen opgelost zijn en mijn leven op orde is kom ik dat hier nog wel vertellen.
  maandag 10 september 2007 @ 21:51:38 #176
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53082293
heel veel sterkte, probeer wel eens een kleine update te geven wanneer je er aan toe bent, in dit topic, ik denk dat iedereen dat erg waarderen kan...bijvoorbeeld wanneer je geslaagd ben en je naar een andere opleiding gaat, een kleine update.

Heel veel sterkte, en zie het als een kans ipv een tegenslag. Daarnaast moet je vooral lange termijn gaan denken en daarbij jezelf gewoon meer en meer eigen persoonlijkheid geven, die anderen kunnen waarderen. Het is moeilijk, maar met zo'n jaar te gaan moet dat lukken. Dat vraagt wel wat goede wil in de zin van cursussen/gesprekken/hulp accepteren, maar het einde is positief, geloof me.

Succes! En tot over een jaar voor een kleine update, als je daar aan toe bent!
  maandag 10 september 2007 @ 21:53:05 #177
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53082333
overigens is het idee dat je hebt dat het 'erg' is als andere weten dat je het ergens moeilijk mee hebt misschien wel beetje door jezelf bedacht, het kan ook gewoon opluchting geven
pi_53083246
Het klinkt misschien stom, maar je zou eens moeten gaan lezen.
Hiermee kun je inspiratie opdoen en anders tegen het leven aankijken. De positieve kant van het leven, niet de negatieve.
Ook kan je proberen om wat meer zelfvertrouwen uit te stralen, loop recht en doe iets vlots aan.(misschien vind je iets in een cataloges.)
Doe geen vodden aan, maar gewoon iets wat een beetje strak om het lichaam zit en een leuke broek ofzo.
Doe iets leuks met je haar en was je eens goed.
Lekkere deodorant en misschien een geurtje.
Gewoon helemaal verzorgd en op je best. Dan weet je in ieder geval zeker dat het daaraan niet kan liggen.
Gaan fitnesse ofzo is ook goed, zo leer je meer mensen kennen. In het begin duurt het even, maar als je daar een tijdje bezig bent gaan ze je herkennen.
Wat jij namelijk nodig is, is erkenning. Gewoon bevestiging van iemand in je omgeving. Een bevestiging die geen psychiater je kan geven maar die je moet krijgen van iemand in je klas.
Probeer gewoon "hoi" tegen mensen te zeggen die je kent.
Simpel gebaar, maar effectief.
Ga dan verder met "alles goed?"
Start hier niet te snel mee, maar laat het een paar weekjes bij hoi houden.

Ik hoop je ene beetje geholpen te hebben
Wait till tomorrow...
pi_53084233
quote:
Op maandag 10 september 2007 21:35 schreef benzin het volgende:

Ik kan niet leven met de gedachte dat er mensen zijn die hier van mijn account afweten en mee zouden gaan zitten lezen.

P.s. Als over een paar jaar al mijn problemen opgelost zijn en mijn leven op orde is kom ik dat hier nog wel vertellen.
Begrijpelijk dat je hier niet meer schrijft wat er in je omgaat. Zorg wel dat je iets/iemand in je omgeving vindt tegen wie je kan praten, want krijg de indruk dat dat belangrijk is voor jou.

In ieder geval veel succes a.s. woensdag, zal voor je duimen
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_53086489
jou verhaal komt mij zeer bekend voor

toen ik o pde basisschool zat had ik een perfecte klas, iedereen was aardig voor elkaar en niemand gaf om het populair zijn andere afkraken enzo. ik had een aantal goeie vrienden waarmee ik vaak afsprak en leuke dingen ging doen.

toen ik naar de brugklas ging veranderde dit, iedereen was alleen maar bezig met zichzelf en ervoor te zorgen dat ze populair waren bij de dames, ik was hier totaal niet mee bezig en werd alsmaar meer verlegen en stiller. Je was natuurlijk erg populair als je andere mensen voor lul zette en daarmee de lachers op je hand kreeg. ik was hier vaak het slachtoffer van omdat ik niet weerbaar was.

De enige plek waar ik me echt thuis voelde was op tafeltennis. ik ben hierop gegaan toen ik 12 was (en ook naar de brugklas ging). hier was ik niet het pispaaltje en kon ik zijn wie ik wilde zijn. belangrijkste was dat er vooral mensen opzaten die ouder waren. dit zorgte voor minder vervelende reacties omdat deze mensen niet bezig waren met het populair zijn maar met de sport. elke week verlangde ik weer erg naar dit uurtje genieten. Op school is dit doorgegaan tot de 3de klas, op een gegeven moment had een klasgenoot mijn sleutels afgepakt. toen werd ik zo boos dat ik deze jongen een paar goede schoppen heb verkocht. Deze jongen heeft later niets meer gedaan. ook zijn vrienden waren ineens een stuk rustiger, dit omdat ik liet zien dat ik wel van me af kon bijten.

Op schoolkamp in de 3de sliepen we op kamers met een groep van ongeveer 15 man. midden in de acht werd ik ineens wakker en hoorde 2 jongens met elkaar praten. 1 van deze jongens was een jongen die mij nog wel eens voor lul zette met stomme opmerkingen. bleek in dit gesprek dat hij vroeger ook gepest was. Ik heb dit nooit naar buiten laten komen, maar het gaf mij wel voldoening en zelfvertrouwen.

Nadat ik examens had gedaan en naar het mbo ging kwam ik in de klas bij een vriend die ik kende van de basisschool. Helaas kwam ik ook in de klas bij een oud klasgenoot van het examenjaar op de mavo, deze wist van mijn verleden af (onzeker, verlegen etc..)

die 2 werden natuurlijk goede vrienden en als hij erbij was werd ik vaak en slachtoffer. af en toe ging het wel goed, maar vaker ook niet. als ik met die jongen van de basisschool naar huis reed (hij woonde in het zelfde dorp) ging het wel goed en was het heel gezellig. alleen op school was ik altijd het onzekere figuur omdat ik bang was dat de pesterijen weer van voor af aan zouden beginnen. nadat ik klaar was met MBO (ondanks dat ik een niveau lager ben gaan doen om meerdere redenen maar ook de pesterijen speelde enigzins mee) ben ik gaan werken. Hier kwam ik in een serieus bedrijf terecht waar geintjes bij alles en iedereen werden gemaakt en niet alleen bij mij. (ook wel, maar als je geintjes maakt kan je ze ook terug verwachten). Het alles op een rijtje hebben, zelf geld verdienen, gerespecteerd worden op mijn werk, en leuke mensen leren kennen via tafeltennis gaf mij zoveel zelf vertrouwen dat ik van me af kon slaan en mijn mond leerde gebruiken.

Nu, een paar jaar later heb ik een schat van een vriendin, leuke vrienden en top werk. Het is gewoon puur de leeftijd (pubertijd) waar de mannelijke hormonen naar boven komen en je raar bent als je afwijkt. Dit zorgt ervoor dat iedereen zich anders gaat gedragen. iedereen wil nou eenmaal goed bij de vrouwtjes liggen en dat doe je door de zwakkere af te kraken, zo zal het helaas altijd gaan....

Mijn advies is om een sport of hobby te zoeken waar je elke week (of vaker) dingen gaat doen met mensen die niet bezig zijn met het veroveren van vrouwen en populair zijn. ga bv fitnessen, zwemmen, een hobbyclub of wat dan ook. Zoek een vereniging oid met volwassen mensen, deze zijn niet bezig met een ander de grond in te stampen. hierdoor krijg je meer zelfvertrouwen en word je meer weerbaar

het heeft aan de andere katn geen zin om te blijven piekeren, kom voor jezelf op!

Grappig trouwens dat ik heir nooit over gepraat heb en nu ik een topic als dit zie ineens terugdenk hieraan.....

[ Bericht 7% gewijzigd door Ferdii op 11-09-2007 00:28:57 ]
hardcoholic
pi_53086856
Ik vind het trouwens zeer goed dat je klasgenoot hier heeft gereageerd en niet op school....

alleen jammer dat je NU de confrontatie uit de weg gaat ipv naar jezelf te kijken en de adviezen van je klasgenoot mee te nemen. Zo te horen heeft je klasgenoot helemaal niet de intentie om jou af te branden. Neem dit ook mee naar school! blijkbaar is iedereen nog niet zo slecht op je school...

Neem mee dat die Laurie (wie het ook is) volgens je klasgenoot een idioot is en alleen maar onzin uit kraamt, laat je dan hierdoor ook niet van de wijs brengen! je bent dus niet de enige die er zo over denkt!
hardcoholic
pi_53087047
quote:

[..]

Tot nu toe wel..

Ja, die met de ballen in de bek.
  dinsdag 11 september 2007 @ 02:03:52 #183
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_53087813
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:18 schreef benzin het volgende:

Ik heb er nog eens over nagedacht, en ik denk nog steeds niet dat ik echt hulpverlening nodig heb, en dat hulpverlening misschien mijn situatie erger zou maken.
Think again

Je vraagt je af of je je 18e wilt halen en je vraagt je af waarom je niet gewoon zelfmoord kunt plegen. Lijkt me - los van al het andere dat je hier hebt laten vallen - al ruim voldoende
quote:
Ik moet echt iets doen.
Yeps, inderdaad. Je zou eens kunnen beginnen met jezelf bij kop en kont pakken
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_53087943
ja idd hulpverlening kan veel voor je betekenen

ik heb vorige week een verwijskaart gehaald bij mijn huisarts voor een psycholoog had dit al veel eerder moeten doen maar ben blij nu de stap gezet te hebben.....

ik herken veel in jou OP
pi_53102631
quote:

[..]

Tot nu toe wel..

....

Waarom zou jij belachelijk gevonden worden omdat je hier je verhaal post? Klasgenoten weten vaak niet wat een simpele grap voor invloed kan hebben. Nou wordt ze dat misschien duidelijk.

Ik heb bijvoorbeeld, expres (!) mijn topic, waar ik zoveel waarde aan hechte aan de anonimiteit, aan een aantal vrienden / bekenden laten zien. Ook, aan bijna vreemden die ik nur van fora ken.

Je leert iemand er alleen beter door kennen, en dit is nooit een reden om je belachelijk te maken. Doordat je dit allemaal hebt meegemaakt, en meemaakt, word je iemand met veel ervaring. Die, hoe klote dan ook, toch erg bijdraagt en wie je bent en hoe je in het leven staat.

Tip, maak je nou eens niet druk om wat anderen van je denken. Kijken ze je raar aan, maken ze opmerkingen als je alleen door de gangen loopt? Laat ze lekker zeg... Dit is echt zo 1e klas middelbare scholierengedrag. Daar hoef jij je niet mee bezig te houden, jij staat al een stuk verderop in je leven, mentaal.

ennuh, post gewoon hier op fok!, zo kan je je gedachten iig goed kwijt. Btw, lees je topics allemaal eens na, misschien zie je ineens het licht wel ';)
:')
pi_53105807
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:09 schreef Swarmapapa het volgende:

Waarom zou jij belachelijk gevonden worden omdat je hier je verhaal post?
Ik schaam me voor het feit dat ik deze problemen heb. Ik voel me er echt 'afwijkend' door.

Ik heb op school gepraat, en ik heb nog niet eens de helft van wat ik allemaal heb meegemaakt en hoe ik me voel verteld, ik vond het ook zo moeilijk om het te doen.

Is het zo vreemd dat ik anderen liever niet vertel hoe ik me voel en dat het me zoveel moeite kost dat te doen?

Is het nou zo vreemd dat ik mezelf schaam voor hoe ik me voel?

En ondanks dat ik zo weinig heb gezegd, voelt dat al zoveel beter, iemand waarmee je kan praten over hoe je je voelt. Terwijl ik dingen moest gaan zeggen en moest vertellen en zelfs na het gesprek voelde ik me eerst verschrikkelijk, maar eigenlijk voel ik me sinds het gesprek vele malen beter.

Waarom praat ik niet veel makkelijker over hoe ik me voel?

Maar ik heb nu ook al, ik weet dus niet exact wie de mensen zijn die hier vanaf weten, en ik voel me dus op school daar enigzins ongerust over, dan kijkt iemand me aan, en dan denk ik "Oh nee, die zal toch niet gelezen hebben wat ik op Fok heb gepost "
quote:
Tip, maak je nou eens niet druk om wat anderen van je denken. Kijken ze je raar aan, maken ze opmerkingen als je alleen door de gangen loopt? Laat ze lekker zeg... Dit is echt zo 1e klas middelbare scholierengedrag. Daar hoef jij je niet mee bezig te houden, jij staat al een stuk verderop in je leven, mentaal.
Zo voelt het niet, ik maak me gewoon zo druk over wat anderen van me denken, en echt, soms maakt me dat gewoon gek, de hele dag door denk ik nou wel wat anderen van me vinden, en meestal blijkt dat uiteindelijk zelfs gewoon hartstikke mee te vallen.

De schade die ik zelf aanricht door me zo druk te maken over wat mensen over me denken is eigenlijk vele malen groter dan de schade die mensen echt aanrichten met denken over mij. En ik moet daar echt mee stoppen.
quote:
ennuh, post gewoon hier op fok!, zo kan je je gedachten iig goed kwijt.
Dat is inderdaad wel zo, ik vind gewoon hier schrijven al een behoorlijke verlichting, maar ik had veel eerder ook bij een echt iemand moeten aankloppen om me te helpen mijn problemen oplossen, want ik kan dit gewoon niet zonder steun van een 'echte' persoon, iemand tegen wie ik echt kan praten.

Ik heb nu jaren verzuimd iets aan mijn gevoelens en problemen te doen, en het stelt me teleur dat ik het zover heb laten komen, maar anderzijds ben ik trots dat ik nu toch wat aan het doen ben, dat ik weer mensen vertrouw, en inmiddels hebben verschillende mensen steun toegezegd.

En voor het eerst sinds tijden voel ik me echt stukken beter en opgelucht.

Ik ga dit oplossen, hoe dan ook.
pi_53105875
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:28 schreef benzin het volgende:

Ik heb nu jaren verzuimd iets aan mijn gevoelens en problemen te doen, en het stelt me teleur dat ik het zover heb laten komen, maar anderzijds ben ik trots dat ik nu toch wat aan het doen ben, dat ik weer mensen vertrouw, en inmiddels hebben verschillende mensen steun toegezegd.

En voor het eerst sinds tijden voel ik me echt stukken beter en opgelucht.

Ik ga dit oplossen, hoe dan ook.
EINDELIJK! Go Benzin...nu ga je de goede kant op.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_53106521
die klasgenoot kan je vast vertellen wie het allemaal weet
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
pi_53109475
Dit soort opmerkingen van hierboven moet je dus met een korreltje zout nemen en met een glimlach tegemoet zien.

pi_53115341
niet alleen jij kan iets leren van dit topic, maar vooral belangrijk is dat jou klasgenoten lezen hoeveel pijn ze iemand doen door hun gedrag. Daarom is het ook helemaal niet erg dat je klasgenoten dit lezen.
hardcoholic
pi_53115386
Goed zo benzin!
twee violen en een trommel en een fluit
  woensdag 12 september 2007 @ 10:29:03 #192
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53116014
Slechts een kleine toevoeging.
' toevallig' is iemand die ik goed ken psychologe.

De beste, en enige houdbare methode om met angsten om te gaan, is er regelmatig aan blootgesteld worden, zodat er gewenning op treedt.
Vergelijk het met angst voor spinnen: wanneer zo iemand als een spin ziet gaat-ie door het dak van angst. Wanner ze, in een rustige omgeving spinnen ziet, een aantal keer later aanraakt en nog een aantal keer later over de arm laat lopen, leert hij/zij dat de angst overdreven is, en leert hij/zij er mee omgaan.
Zo werkt het bij jouw angst ook. Ga eens in de stad met mensen een praatje maken. Begin bijv. met het vragen van de weg, als je dat goed afgaat, stel je een vraag wat leidt tot een wat langer gesprekje.. Zo kun je jezelf stapje voor stapje overtuigen dat het niet zo eng is.

Als je echt van je problemen af wil, zul je zelf actie moeten ondernemen. Je kunt wel vinden dat anderen iets (niet) moeten doen, maar je hebt alleen controle over je eigen denken en handelen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  woensdag 12 september 2007 @ 10:30:31 #193
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53116045
Oh, en wanneer je gaat studeren en op kamers gaat, zeker wanneer je een stad kiest waar neit te veel klas/schoolgenoten heen gaan, kun je echt opnieuw beginnen.
Thucydides
pi_53116547
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:30 schreef Xtreem het volgende:
Oh, en wanneer je gaat studeren en op kamers gaat, zeker wanneer je een stad kiest waar neit te veel klas/schoolgenoten heen gaan, kun je echt opnieuw beginnen.
Grappig... eerst beweer je dat jezelf blootstellen aan je angsten het enige is dat echt helpt.

Om vervolgens te adviseren het tegenovergestelde te doen door bij de keuze van een studie rekening te gaan houden met waar je oud klasgenoten heengaan en ze zo veel mogelijk te ontwijken....

Anyway,
goed bezig Benzin!
You don't need eyes to see, you need vision.
  woensdag 12 september 2007 @ 11:08:24 #195
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53116819
quote:
Op woensdag 12 september 2007 10:56 schreef Starfighter_Pilot het volgende:

[..]

Grappig... eerst beweer je dat jezelf blootstellen aan je angsten het enige is dat echt helpt.

Om vervolgens te adviseren het tegenovergestelde te doen door bij de keuze van een studie rekening te gaan houden met waar je oud klasgenoten heengaan en ze zo veel mogelijk te ontwijken....

Anyway,
goed bezig Benzin!
Ik zie het verband niet zo? Wanneer hij naar een andere stad gaat, zit hij alsnog alleen, tenzij hij contacten gaat leggen. De sociale angst is er nog steeds, alleen de voorgeschiedenis is er dan niet.
Thucydides
pi_53118544
quote:
Op woensdag 12 september 2007 11:08 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik zie het verband niet zo? Wanneer hij naar een andere stad gaat, zit hij alsnog alleen, tenzij hij contacten gaat leggen. De sociale angst is er nog steeds, alleen de voorgeschiedenis is er dan niet.
Om een nieuwe start te kunnen maken is het nu juist cruciaal dat je die voorgeschiedenis accepteert en er vrede mee hebt, i.p.v. dat je er voor wegvlucht.

Door bij je studiekeuze slechts rekening te houden met wat je zèlf leuk lijkt, oud klasgenoten of niet, heb je de eerste stap al gezet in het overwinnen van die sociale angst.

Vergeet trouwens niet dat ook diezelfde oud klasgenoten een nieuwe start maken.
Eén van mijn vroegere pesters is tijdens mijn studiejaren uitgegroeid tot een zeer goede vriend.
You don't need eyes to see, you need vision.
  donderdag 13 september 2007 @ 12:50:01 #197
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53143816
Dan maar zo.
Niet zo toevallig, maar ik ben psycholoog, dat helpt nietwaar. Desentivisatie, de techniek waar eerder op gedoeld werd, werkt lang niet altijd, en in lang niet alle gevallen. Sterker, bij een negatieve ervaring kan de angst oplopen tot paniek, en in extreme gevallen tot psychoses. benzin is, mag ook wel gezegd worden, op e goede weg. Zijn probleem is hier vooral, het vasathouden en blijven volgen van de ingeslagen weg. Afwijken van het pad, is verleidelijk, maar onverstandig.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_53144174
quote:
Op donderdag 13 september 2007 12:50 schreef Inekris het volgende:
Dan maar zo.
Niet zo toevallig, maar ik ben psycholoog, dat helpt nietwaar. Desentivisatie, de techniek waar eerder op gedoeld werd, werkt lang niet altijd, en in lang niet alle gevallen. Sterker, bij een negatieve ervaring kan de angst oplopen tot paniek, en in extreme gevallen tot psychoses. benzin is, mag ook wel gezegd worden, op e goede weg. Zijn probleem is hier vooral, het vasathouden en blijven volgen van de ingeslagen weg. Afwijken van het pad, is verleidelijk, maar onverstandig.
Fijne toevoeging zeg moet dat nou?
Wat koopt die knul nu voor die kennis? Helemaal niets nml.
Lekker nega zeg...
pff..
Benzin jongen maak een nieuwe account aan op fok en je bent weer redelijk anoniem jongen, kun je toch je ei kwijt hier! Misschien mensen leren kennen zelfs!
En gesloten ben jij allerminst want je durft het wel te vertellen op een forum dat is al helemaal
Ik hoop dat veel kutkids nu beginnen te snappen wat geintjes kunnen aanrichten! Het kan mensen dus letterlijk kapot maken!
Dus denk na voor je iets lulligs zegt of doet to anderen aub!
Benzin succes knul jij red het wel!
Tjakka!!!!!!!!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 13 september 2007 @ 15:20:17 #199
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53147453
quote:
Op donderdag 13 september 2007 13:02 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Fijne toevoeging zeg moet dat nou?
Wat koopt die knul nu voor die kennis? Helemaal niets nml.
Lekker nega zeg...
Jij hebt gelijk dat geintjes mensen helemaal kapot kunnen maken. Kennis waar benzin ook al niets aan heeft, dat weet hij al. Als je alle bijdragen van benzin leest, dus niet alleen in dit topic, dan is er reden voor grote zorg. Persoonlijk zeg ik liever iets negatiefs, wat wel belangrijk is, zelfs als het alleen in mijn ogen belangrijk is, dan iets positiefs wat iemand op een verkeerd spoor zet. Dat heet eerlijkheid. Net zoals ik van mening ben dat benzin er niet in zijn eentje uitkomt; daar is teveel voor gepasseerd. Ook negatief nietwaar? benzin is op de goede weg ja, maar hij heeft er wel hulp bij nodig, en als hij de nu gezochte hulp vasthoudt, en de relativiteit van een forum als FOK in kan zien, komt hij er wel.

Mijn reactie was vooral gericht tegen Xtreem's advies over het aangaan van situaties waar de angsten opspelen bij benzin. Ik blijf oprecht van mening, en dat is geen onderbuik gevoel of een algemene regel, dat dat voor benzin niet de goede weg is, eerder het omgekeerde. Ongetwijfeld meent Xtreem het ook oprecht. Sorry als jij je daar niet in kan vinden, maar eerlijkheidshalve, jij bent benzin niet.

Verder ben ik het wel met je eens, zeker waar het benzin's openheid hier aangaat. Ik zou het ook jammer vinden als hij hier -als in op FOK- niets meer zou schrijven vanwege de opgeheven anonimiteit.
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_53152521
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:20 schreef Inekris het volgende:

Als je alle bijdragen van benzin leest, dus niet alleen in dit topic, dan is er reden voor grote zorg.
Zo erg is het vast niet, veel mensen zeggen dat ze er ook mee zitten of ooit mee gezeten hebben. Ben ik dan zo'n ernstig geval?
quote:
en als hij de nu gezochte hulp vasthoudt, en de relativiteit van een forum als FOK in kan zien, komt hij er wel.
Ik ga zeker de hulp die ik tot nu toe heb vast houden en gebruiken, ik ben sowieso blij dat ik het iig op school heb verteld, en dat ik er nu gewoon echt met iemand over kan praten hoe ik me voel, en alleen dat maakt dat ik me flink wat beter voel

De relativiteit van een forum? Hoe bedoel je dat precies?
quote:
Verder ben ik het wel met je eens, zeker waar het benzin's openheid hier aangaat. Ik zou het ook jammer vinden als hij hier -als in op FOK- niets meer zou schrijven vanwege de opgeheven anonimiteit.
Tja. Ik heb nu echt al last van het idee, dan kijkt iemand naar me en dan heb ik nu gelijk het gevoel dat het vanwege hetgeen ik hier geschreven heb is.

Dat vind ik echt een heel vervelend gevoel.
pi_53152617
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 21:28 schreef benzin het volgende:
Ik schaam me voor het feit dat ik deze problemen heb. Ik voel me er echt 'afwijkend' door.
Ben je niet. Zoals je leest zijn er veel meer fokkers! hier die zich in jou herkennen.
quote:
Is het nou zo vreemd dat ik mezelf schaam voor hoe ik me voel?
Nee! Maar wel onnodig

Je begint imho al goed door te krijgen wat er aan de hand is en waar het vandaan komt en wat je eraan kunt doen. Goeie inzichten!

Hoe zijn de afgelopen dagen gegaan? (je hoeft geen uitgebreid verslag te doen als je niet wilt hoor, een kort antwoord volstaat ook )
pi_53153573
quote:
Op maandag 3 september 2007 14:00 schreef clumsy_clown het volgende:
als je ook maar een beetje stiller bent dan de rest val je erbuiten, als je er iets anders uit ziet val je erbuiten, als je iets slimmer of dommer bent dan het gemiddelde val je erbuiten.
Mee eens,ik heb ook wel een kut tijd gehad op het middelbare,
ik ben zo een iemand van het stillere type,en sommige mensen vinden dat raar.
Gaan me nadoen,roddelen,stom aankijken.
Heb schijt aan die mensen,maak er geen probleem van en geniet van het leven.
Ik zag alles ook ff niet meer zitten,ik heb toen met een psychiator gepraat,
en dat heeft echt geholpen.Me vriendenkring is nu een stuk groter.
Succes TS
Life is Music
pi_53154155
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:10 schreef MNR het volgende:

Hoe zijn de afgelopen dagen gegaan? (je hoeft geen uitgebreid verslag te doen als je niet wilt hoor, een kort antwoord volstaat ook )
Maandag op school gepraat, dat luchtte eigenlijk flink op. Op dat moment zelf voelde het zo rot, maar 's avonds al voelde ik me gelijk 100X beter.

En eigenlijk zijn sindsdien alle dagen best redelijk geweest, ondanks dat er altijd dingen niet lekker lopen de goede dingen toch wel de overhand hadden, en dat vind ik echt fijn.

Vandaag, alhoewel ik daar om anonimiteitsredenen weinig over kwijt wil, heb ik 2 dingen gedaan die me sowieso op dit moment erg trots op mezelf maken.

Ik weet dat ik mezelf waarschijnlijk morgen weer rot voel en alle goede dingen vergeten ben, dat is denk ik deels mijn probleem, positieve dingen raken heel snel weg, terwijl ik over rotdingen echt eeuwen blijf piekeren.

Maar op dit moment geniet ik nog even van de paar successen de laatste dagen
pi_53157382
tvp natuurlijk
pi_53157543
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:14 schreef benzin het volgende:

[..]

Maandag op school gepraat, dat luchtte eigenlijk flink op. Op dat moment zelf voelde het zo rot, maar 's avonds al voelde ik me gelijk 100X beter.

En eigenlijk zijn sindsdien alle dagen best redelijk geweest, ondanks dat er altijd dingen niet lekker lopen de goede dingen toch wel de overhand hadden, en dat vind ik echt fijn.

Vandaag, alhoewel ik daar om anonimiteitsredenen weinig over kwijt wil, heb ik 2 dingen gedaan die me sowieso op dit moment erg trots op mezelf maken.

Ik weet dat ik mezelf waarschijnlijk morgen weer rot voel en alle goede dingen vergeten ben, dat is denk ik deels mijn probleem, positieve dingen raken heel snel weg, terwijl ik over rotdingen echt eeuwen blijf piekeren.

Maar op dit moment geniet ik nog even van de paar successen de laatste dagen
Mooi, er zit duidelijk progressie in
pi_53157588
-editz-

[ Bericht 97% gewijzigd door Glennz op 14-09-2007 14:30:06 ]
  vrijdag 14 september 2007 @ 03:55:03 #207
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53163104
quote:
Op donderdag 13 september 2007 15:20 schreef Inekris het volgende:

[..]

Mijn reactie was vooral gericht tegen Xtreem's advies over het aangaan van situaties waar de angsten opspelen bij benzin. Ik blijf oprecht van mening, en dat is geen onderbuik gevoel of een algemene regel, dat dat voor benzin niet de goede weg is, eerder het omgekeerde. Ongetwijfeld meent Xtreem het ook oprecht. Sorry als jij je daar niet in kan vinden, maar eerlijkheidshalve, jij bent benzin niet.
Voorop gesteld: ik ben geen psycholoog, slechts de geinteresseerde vriend van een.
Ik doelde inderdaad op habituatie. Bij (zeer) ernstige angsten werkt dat inderdaad niet, voor zo ver ik begrepen heb. Op basis van dit topic maakte ik de inschatting dat hij inderdaad op de goede weg is, en het probleem niet heel ernstig is. Wel bijzonder vervelend, maar juist nu benzin op de goede weg is lijken mij juist die kleine stapjes om het probleem te overwinnen juist gepast.
Wat er ook gebeurd, of hij het nou alleen doet of niet, als de oorzaak van het probleem niet aangepakt wordt blijf je slechts symptomen bestrijden.
Thucydides
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:44:24 #208
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53170827
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 03:55 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Voorop gesteld: ik ben geen psycholoog, slechts de geinteresseerde vriend van een.
Ik doelde inderdaad op habituatie. Bij (zeer) ernstige angsten werkt dat inderdaad niet, voor zo ver ik begrepen heb. Op basis van dit topic maakte ik de inschatting dat hij inderdaad op de goede weg is, en het probleem niet heel ernstig is. Wel bijzonder vervelend, maar juist nu benzin op de goede weg is lijken mij juist die kleine stapjes om het probleem te overwinnen juist gepast.
Wat er ook gebeurd, of hij het nou alleen doet of niet, als de oorzaak van het probleem niet aangepakt wordt blijf je slechts symptomen bestrijden.
Ik twijfel ook geenzins aan de intenties en goede bedoelingen. Wellicht kwam ik bot over, maar das meer een kwestie van stijl dan van persoonlijkheid
  vrijdag 14 september 2007 @ 14:00:56 #209
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53171302
quote:
Op donderdag 13 september 2007 19:07 schreef benzin het volgende:

[..]

Zo erg is het vast niet, veel mensen zeggen dat ze er ook mee zitten of ooit mee gezeten hebben. Ben ik dan zo'n ernstig geval?
[..]
Jee en na, oftwel ja en nee. Het doorlezen van jouw topics over de tijd geven een dalende trend, hoewel het nu weer beter met je lijkt te gaan. De dalende trend is reden tot lichte zorg. Ik denk oprecht dat jij er goed aan gedaan hebt om te gaan praten op school, en ik hoop dat jij dat vasthoudt. (Jouw school genoot stelde al dat jij meer hebt dan een standaard 17-jarige, een sterke observatie, maar ook wel een vleiende opmerking.)
En laten wij even heel duidelijk zijn: Jij doet nu iets, hulp zoeken, wat ik niet durfde toen ik 17 was. Als ik nu terugkijk, en dat is 26 jaar geleden ja, had ik toen beter wel de aangeboden hulp kunnen aanvaarden, dan hed ik nu niet nog steeds problemen gehad. (De oorzaak lag overigens niet op school, maar das een ander verhaal). Soms heb ik het gevoel dat ik een kwart eeuw van mijn leven vergooid heb. En zo een scenario wens ik jou, niemand eigenlijk, niet toe.
quote:
Ik ga zeker de hulp die ik tot nu toe heb vast houden en gebruiken, ik ben sowieso blij dat ik het iig op school heb verteld, en dat ik er nu gewoon echt met iemand over kan praten hoe ik me voel, en alleen dat maakt dat ik me flink wat beter voel
Dat is de instelling.
quote:
De relativiteit van een forum? Hoe bedoel je dat precies?
[..]
Dat hier dingen wel harder neergezet worden dan ze bedoeld worden, en dat er veel geklooi in topics is. Ik gooi er af en toe een geintje doorheen, maar dat kan wel eens vreselijk verkeerd vallen bij iemand. De bijdragen op FOK moet je vooral zien met de achtergrond van FOK, en bovenalles met jouw gezonde verstand blijven lezen,
quote:
Tja. Ik heb nu echt al last van het idee, dan kijkt iemand naar me en dan heb ik nu gelijk het gevoel dat het vanwege hetgeen ik hier geschreven heb is.

Dat vind ik echt een heel vervelend gevoel.
Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Ik wilde alleen maar aangeven dat ik best benieuwd ben hoe het jou nu verder vergaat. Bedenk als het iets minder gaat, dat jij weet dat het ook wel weer beter zal gaan.
Sterkte man.
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:38:23 #210
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_53179570
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 03:55 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Daarom vind ik het nog steeds vreemd dat er zo veel mensen chronisch medicatie krijgen. Want die shit verbloemt ook alleen je depressie (althans ik praat nu vanuit mezelf) maar ondertusen gaat het onderhuids nog gewoon door. Wie verzint dat ook, de levensduur van serotonine verlengen terwijl je gewoon teveel daarvan verbruikt en dus te kort hebt .

Maar dat effe offtopic

edit: ik bedoel op zich wel logisch gedacht maar bij t verlengen van de duur van de afgegeven serotoinine wordt je persoonlijkheid er nou ook niet echt florisanter op. Etc etc naja lang verhaal waar ik ook maar op amateuristische basis verstand van heb

[ Bericht 9% gewijzigd door wallofdolls op 14-09-2007 19:44:37 ]
  vrijdag 14 september 2007 @ 22:15:30 #211
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53184060
laten we het topic even centraal over benzin-situatie houden ajb, en niet van die discussies die een eigen topic zouden moeten hebben want dan is het topic zo vol.
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:36:21 #212
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_53194347
tvptje dan maar, is wel interessant.
pi_53273791
Ik kijk op dit moment uit me raam, en ik zie een mooie strakblauwe lucht met maar een paar wolken, zon...

..zucht.. Eigenlijk zou ik best meer naar buiten willen, maar wat moet ik buiten doen? Er is niemand met wie ik iets kan gaan doen, niemand die me heeft gevraagd iets te gaan doen.

Daarnaast ben ik zo moe als wat, ik ben blij dat er nu mensen zijn die me (willen) helpen, maar ik begin behoorlijk moe te worden. Ik voel me zelfs echt ook lichamelijk moe op het moment.

Het gaat allemaal beter worden, maar op dit moment is het nog best zwaar. Maar het gaat goedkomen. Het moet goedkomen. Ik wil dat het goedkomt. Ik wil me weer goed voelen. Ik ga me ooit weer goed voelen..
pi_53274099
Wanneer heb je voor het laatst gepraat met iemand en heb je nog meer gesprekken op school?
pi_53274161
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 16:51 schreef benzin het volgende:
Ik kijk op dit moment uit me raam, en ik zie een mooie strakblauwe lucht met maar een paar wolken, zon...

..zucht.. Eigenlijk zou ik best meer naar buiten willen, maar wat moet ik buiten doen? Er is niemand met wie ik iets kan gaan doen, niemand die me heeft gevraagd iets te gaan doen.

Daarnaast ben ik zo moe als wat, ik ben blij dat er nu mensen zijn die me (willen) helpen, maar ik begin behoorlijk moe te worden. Ik voel me zelfs echt ook lichamelijk moe op het moment.

Het gaat allemaal beter worden, maar op dit moment is het nog best zwaar. Maar het gaat goedkomen. Het moet goedkomen. Ik wil dat het goedkomt. Ik wil me weer goed voelen. Ik ga me ooit weer goed voelen..
ga lid worden van 1 of andere club ipv hier blijven janken hoe zielig je wel niet bent
hardcoholic
pi_53274285
Arme gozert, ik heb meelij met je. Ik weet hoe erg het kan zijn om gepest te worden. Ik was in de 1e ook keihard de lul, maar heb daardoor wel meteen een schild van humor en afbijten gemaakt. Als ik nu zo terugkijk lag de fout ook bij mij, ik was gewoon een eerste-klas nerd. Te dik, lang pluizig haar, slechte kleding, dat zijn de dingen waar je op het begin mee gepakt wordt.
Maar voor later zul je toch echt een nieuwe mentaliteit aannemen. Al zie je er opeens uit als een jonge Tom Cruise, als je zo introvert bent (en daar kan jij ook niks aan doen, swings both ways) kom je nergens.

Wat ik daarom suggereer is, probeer gewoon echt even open te zijn. Lul wat meer, wordt wat bijdehander, trek je bek gewoon vaker open. In het ergste geval is het net zo erg als wat je nu ondergaat, dus verliezen doe je niet.

Maar alsjeblieft, zelfmoord? Je bent 17. Ookal lijkt het nu zo kut en vreselijk, om nu al de keuze te maken dat je liever sterft dan leeft is niet handig. Wat brengt het op? Je bezorgd je ouders meer pijn, mensen gaan zich schuldig voelen (dat hoort dan weer wel, maar geen pestkop verdient zo'n schuldigheid) en je geeft het gewoon op. Wees een man en zet gewoon door, no matter what.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
  dinsdag 18 september 2007 @ 17:34:44 #217
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_53274927
quote:

Ga een rondje fietsen of lopen. Wandelen is erg goed om je gedachten op een rijtje te zetten. Geloof me!
pi_53275910
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:04 schreef MNR het volgende:
Wanneer heb je voor het laatst gepraat met iemand en heb je nog meer gesprekken op school?
Maandag; ja, en misschien vrij snel ook buiten school nog.
pi_53276776
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:11 schreef benzin het volgende:
Maandag; ja, en misschien vrij snel ook buiten school nog.
Okay, is mooi om te horen. Houd je daar maar aan vast

En wat Hi_flyer is ook een goeie tip als je je voor nu beter wilt voelen. Als je thuis jezelf opsluit en piekert (lees: kluizenaar) maak je jezelf alleen negatiever. Er even uitgaan, doet wonderen.
pi_53279508
ga sporten, word lid van een vereniging, ga hardlopen buiten, fietsen... dan heb je een doel en dan voel je je ook beter...Doe het gewoon en blijf niet binnen piekeren! Door dit soort dingen maak je ook nog es nieuwe contacten( als je lid word van een vereniging dan )
  dinsdag 18 september 2007 @ 20:08:58 #221
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53279793
Studentenvereniging .
KuikenGuppy
pi_53293631
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:08 schreef Burdie het volgende:
Studentenvereniging .
Lijkt me niet. Je wordt bij het Koor afgezeken tot op het bot, en bij andere verenigingen weliswaar wat minder maar ontgroeningen zijn bijna altijd slopend. Je moet er verplicht sociaal actief zijn, anders haal je het niet. En ik denk niet dat Benzin daar klaar voor is.
"Een acteur is iemand die glazig voor zich uit kijkt wanneer het gesprek niet meer over hem gaat."
pi_53293907
Zoek vrienden buiten school. Liefst in een andere stad, zowat je helemaal opnieuw kunt beginnen, maar een sportvereniging is inderdaad ook ok. Dan zijn die doordeweekse dagen ook best door te komen, zeg ik naar eigen ervaring.

Verwacht alleen niet dat het opeens vanzelf gaat, dat vrienden maken, als het je eerder ook nooit gelukt is.
Sweet and innocent...
pi_53294146
quote:
Kerel weet je wat jou probleem is? Jij maakt van jezelf een slachtoffer. Je bent jezelf in dit topic constant in de slachtoffer rol aan het praten die oh zo ontzettend zielig is. Met andere woorden: je zwelgt in zelfmedelijden. Mensen die zwelgen in zelfmedelijden zijn helemaal niet leuk om mee om te gaan. Daarom komt niemand naar JOU toe.

Vraag jezelf eens af: Heeft al dat gejammer je ook maar één stap verder geholpen om het probleem dat je hebt op te lossen? Is het misschien alleen maar erger geworden? Zou je het dan misschien niet radicaal over een andere boeg moeten gooien?

Belangrijk voor je geestestoestand is (zoals eerder genoemd) genoeg beweging (sporten) en gezonde voeding. Slechte voeding is funest voor je evenwichtigheid.
"Het is een bedreiging voor onze cultuur om geluk te reduceren tot aangename ervaringen" - Joep Dohmen
  woensdag 19 september 2007 @ 12:51:51 #225
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53297521
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:14 schreef Syheriat het volgende:

[..]

Lijkt me niet. Je wordt bij het Koor afgezeken tot op het bot, en bij andere verenigingen weliswaar wat minder maar ontgroeningen zijn bijna altijd slopend. Je moet er verplicht sociaal actief zijn, anders haal je het niet. En ik denk niet dat Benzin daar klaar voor is.
Dus? Je bent niet de enige die KMT moet lopen hoor, dus je hebt binnen no-time vrienden gemaakt met je mede-nullen. Die KMT is eventjes doorbijten, meer niet. Maar Benzin moet het zelf weten, uiteraard .
KuikenGuppy
pi_53313641
quote:
Op woensdag 19 september 2007 10:36 schreef Malebolgia het volgende:

Vraag jezelf eens af: Heeft al dat gejammer je ook maar één stap verder geholpen om het probleem dat je hebt op te lossen? Is het misschien alleen maar erger geworden? Zou je het dan misschien niet radicaal over een andere boeg moeten gooien?
Heb ik geprobeerd, maar elke keer als ik net wat hoop krijg dat alles goed gaat komen, raakt alles in de knoop en gebeuren er klote dingen.

Met jammeren schiet ik niets op, maar de dingen waarmee ik wel wat opschiet kan ik gewoon niet meer doen.
  woensdag 19 september 2007 @ 22:29:00 #227
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_53313771
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:25 schreef benzin het volgende:
... de dingen waarmee ik wel wat opschiet kan ik gewoon niet meer doen.
Want?
KuikenGuppy
  woensdag 19 september 2007 @ 22:43:21 #228
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_53314311
Hey Benzin, kop op man. Iedereen voelt zich wel eens zo. Zelfs die mensen waarvan jij inschat dat ze alle aandacht krijgen en helemaal een te gek leven hebben. Denk alsjeblieft gewoon eens aan jezelf en ga doen waar jij zin hebt. Daar gaat het hele leven om. Dat je het voor jezelf een leuk leven maakt. Dat moet je niet van anderen af laten hangen. Over een paar jaar zie je al die sukkels van school niet meer en gaat het erom wat jij met je leven doet. Niet wat anderen van jou vinden.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
  woensdag 19 september 2007 @ 22:44:39 #229
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_53314361
quote:
Studentenvereniging .
En dan een behandeling a là Abu Ghraib ondergaan zeker. Zal ie vast van opknappen.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_53314987
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:44 schreef Demarest het volgende:

[..]

En dan een behandeling a là Abu Ghraib ondergaan zeker. Zal ie vast van opknappen.
Like I said. Hoe dan ook Benzin, je moet inderdaad wel uit je negatieve gedachtengang komen, dat schiet nog minder op.
pi_53315254
quote:
Studentenvereniging .
Dat zou ik juist niet doen
pi_53319064
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:29 schreef Burdie het volgende:

Want?
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:25 schreef benzin het volgende:

Heb ik geprobeerd, maar elke keer als ik net wat hoop krijg dat alles goed gaat komen, raakt alles in de knoop en gebeuren er klote dingen.
Daarom dus. Elke keer als ik zo hard mijn best doet en het net iets dragelijker en beter wordt, gebeuren er weer klote dingen die me mezelf nog slechter laten voelen dan ik me daarvoor voelde.

Ik doe zo hard mijn best, iedereen doet net of ik niets wil doen, maar zelfs de hele kleine stapjes kosten mij echt een hele hoop moeite, en die moeite wordt niet beloond, eerder afgestraft.
pi_53333153
Edit: dat is geen oplossing

[ Bericht 82% gewijzigd door Emel op 25-09-2007 12:08:12 ]
hardcoholic
  donderdag 20 september 2007 @ 18:50:51 #234
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53334659
ik heb het al vaker aan je gevraagd, maar heb je interessegebieden? Zijn er dingen die je leuk vind om te doen? En zijn er dan ook mogelijkheden om die dingen te doen met mensen die dat ook doen?
pi_53335582
quote:
Op donderdag 20 september 2007 18:50 schreef Grumpey het volgende:
ik heb het al vaker aan je gevraagd, maar heb je interessegebieden? Zijn er dingen die je leuk vind om te doen? En zijn er dan ook mogelijkheden om die dingen te doen met mensen die dat ook doen?
Tsjah, ik heb weinig interesses, ik ben dus vrij veel met computers bezig, wat dus compleet niet interessant is voor de meeste mensen.

Daarnaast speel ik gitaar en ben ik sowieso veel muziek aan het luisteren, toen ik jonger was mixte ik al muziek in elkaar enzo. Maar ook weer iets wat de meeste mensen niet met me delen geloof ik.

Daarnaast, als er mensen zijn met dezelfde interesses heb ik daar vrij weinig aan als ik al slecht ben met toenadering en mensen ontmoeten. Er zijn zat mensen in hetzelfde leerjaar met wie ik nog nooit gesproken heb, misschien zou ik het prima met die mensen kunnen vinden. Ik heb geen idee.

Dat is meer wat misgaat, mensen leren kennen/ontmoeten, en gesprekken op gang houden.

Als ik dat zou kunnen denk/hoop ik dat ik vanzelf wel mensen zal ontmoeten met gelijksoortige interesses.
  donderdag 20 september 2007 @ 19:57:54 #236
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_53336691
benzin,
mn jong. In 17 jaar ben je aardig in de knoop geraakt. Ik heb geen idee waardoor en waarom, maar ik lees dat wel uit bijna alles wat je post, zeker in deze thread. Wees reeel man, wat je in 17 jaar opbouwt, breek je niet af in twee of drie gesprekken. Het zou een stuk makkelijker zijn, maar helaas werkt het niet zo.

Ik weet dat het lijkt alsof er niets verbetert, sterker dat alleen maar erger wordt. Het slechte nieuws is, het wordt ook erger, en het kan nog veel erger worden. Het goede nieuws, als je daar doorheen bent, gaat het alleen maar beter. Vreemd genoeg gaart het dan ook beter als het eens wat minder gaat.

Alleen... Je moet er wel wat voor doen. Een beetje boel. Jij moet hard werken, niet aan je huiswerk, zo lezende ben je daar ruimschoots slim genoeg voor, maar aan je zelf. Dat gaat in jouw geval niet zonder hulp, en niet zonder perspectief. Het perspectief is best gunstig. Het is moeilijk, weet ik, maar niet bij de pakken neer gaan zitten.

Hou je haaks, en laat je helemaal niet uit het veld slaan door suggesties over treinen.
  donderdag 20 september 2007 @ 23:01:58 #237
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53342815
Onbegrijpelijk waarom sommige mensen toch 'grappig' proberen te zijn in de verkeerde topics.
Maar aan de andere kant snap ik je punt wel natuurlijk, alleen is benzin best geholpen door onze 'kijk je kunt het' posts, namelijk, hij weet nu dat hij aan de slag moet en dat het niet vanzelf gaat. Zoiets komt onbewust echt wel op hem over, ook al kermt hij dat hij problemen heeft met kleine stapjes, hij is nu al een paar stappen verder dan begin van topic puur door instelling! En daar gaan jou zelfmoord-postjes niet zoveel aan bijdragen.

[ Bericht 41% gewijzigd door Emel op 25-09-2007 12:13:14 ]
pi_53347472
Als het vroeger mooi weer was en ik had niemand om wat mee te doen ging ik op mezelf een stuk fietsen... lekker de wind langs je hoofd en je gedachten lijk je veel makkelijker op een rijtje te zetten.. daarbij is lichaamsbeweging altijd goed....
pi_53456316
Opgeschoond, nu weer ontopic.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  maandag 26 november 2007 @ 12:57:41 #240
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54845614
We zijn nu twee maanden verder sinds de laatste post. Hoe gaat het benzin?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')