Mooi, er zit duidelijk progressie inquote:Op donderdag 13 september 2007 20:14 schreef benzin het volgende:
[..]
Maandag op school gepraat, dat luchtte eigenlijk flink op. Op dat moment zelf voelde het zo rot, maar 's avonds al voelde ik me gelijk 100X beter.
En eigenlijk zijn sindsdien alle dagen best redelijk geweest, ondanks dat er altijd dingen niet lekker lopen de goede dingen toch wel de overhand hadden, en dat vind ik echt fijn.
Vandaag, alhoewel ik daar om anonimiteitsredenen weinig over kwijt wil, heb ik 2 dingen gedaan die me sowieso op dit moment erg trots op mezelf maken.
Ik weet dat ik mezelf waarschijnlijk morgen weer rot voel en alle goede dingen vergeten ben, dat is denk ik deels mijn probleem, positieve dingen raken heel snel weg, terwijl ik over rotdingen echt eeuwen blijf piekeren.
Maar op dit moment geniet ik nog even van de paar successen de laatste dagen
Voorop gesteld: ik ben geen psycholoog, slechts de geinteresseerde vriend van een.quote:Op donderdag 13 september 2007 15:20 schreef Inekris het volgende:
[..]
Mijn reactie was vooral gericht tegen Xtreem's advies over het aangaan van situaties waar de angsten opspelen bij benzin. Ik blijf oprecht van mening, en dat is geen onderbuik gevoel of een algemene regel, dat dat voor benzin niet de goede weg is, eerder het omgekeerde. Ongetwijfeld meent Xtreem het ook oprecht. Sorry als jij je daar niet in kan vinden, maar eerlijkheidshalve, jij bent benzin niet.
Ik twijfel ook geenzins aan de intenties en goede bedoelingen. Wellicht kwam ik bot over, maar das meer een kwestie van stijl dan van persoonlijkheidquote:Op vrijdag 14 september 2007 03:55 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Voorop gesteld: ik ben geen psycholoog, slechts de geinteresseerde vriend van een.
Ik doelde inderdaad op habituatie. Bij (zeer) ernstige angsten werkt dat inderdaad niet, voor zo ver ik begrepen heb. Op basis van dit topic maakte ik de inschatting dat hij inderdaad op de goede weg is, en het probleem niet heel ernstig is. Wel bijzonder vervelend, maar juist nu benzin op de goede weg is lijken mij juist die kleine stapjes om het probleem te overwinnen juist gepast.
Wat er ook gebeurd, of hij het nou alleen doet of niet, als de oorzaak van het probleem niet aangepakt wordt blijf je slechts symptomen bestrijden.
Jee en na, oftwel ja en nee. Het doorlezen van jouw topics over de tijd geven een dalende trend, hoewel het nu weer beter met je lijkt te gaan. De dalende trend is reden tot lichte zorg. Ik denk oprecht dat jij er goed aan gedaan hebt om te gaan praten op school, en ik hoop dat jij dat vasthoudt. (Jouw school genoot stelde al dat jij meer hebt dan een standaard 17-jarige, een sterke observatie, maar ook wel een vleiende opmerking.)quote:Op donderdag 13 september 2007 19:07 schreef benzin het volgende:
[..]
Zo erg is het vast niet, veel mensen zeggen dat ze er ook mee zitten of ooit mee gezeten hebben. Ben ik dan zo'n ernstig geval?
[..]
Dat is de instelling.quote:Ik ga zeker de hulp die ik tot nu toe heb vast houden en gebruiken, ik ben sowieso blij dat ik het iig op school heb verteld, en dat ik er nu gewoon echt met iemand over kan praten hoe ik me voel, en alleen dat maakt dat ik me flink wat beter voel
Dat hier dingen wel harder neergezet worden dan ze bedoeld worden, en dat er veel geklooi in topics is. Ik gooi er af en toe een geintje doorheen, maar dat kan wel eens vreselijk verkeerd vallen bij iemand. De bijdragen op FOK moet je vooral zien met de achtergrond van FOK, en bovenalles met jouw gezonde verstand blijven lezen,quote:De relativiteit van een forum? Hoe bedoel je dat precies?
[..]
Dat kan ik mij heel goed voorstellen. Ik wilde alleen maar aangeven dat ik best benieuwd ben hoe het jou nu verder vergaat. Bedenk als het iets minder gaat, dat jij weet dat het ook wel weer beter zal gaan.quote:Tja. Ik heb nu echt al last van het idee, dan kijkt iemand naar me en dan heb ik nu gelijk het gevoel dat het vanwege hetgeen ik hier geschreven heb is.
Dat vind ik echt een heel vervelend gevoel.
Daarom vind ik het nog steeds vreemd dat er zo veel mensen chronisch medicatie krijgen. Want die shit verbloemt ook alleen je depressie (althans ik praat nu vanuit mezelf) maar ondertusen gaat het onderhuids nog gewoon door. Wie verzint dat ook, de levensduur van serotonine verlengen terwijl je gewoon teveel daarvan verbruikt en dus te kort hebtquote:Op vrijdag 14 september 2007 03:55 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Voorop gesteld: ik ben geen psycholoog, slechts de geinteresseerde vriend van een.
Ik doelde inderdaad op habituatie. Bij (zeer) ernstige angsten werkt dat inderdaad niet, voor zo ver ik begrepen heb. Op basis van dit topic maakte ik de inschatting dat hij inderdaad op de goede weg is, en het probleem niet heel ernstig is. Wel bijzonder vervelend, maar juist nu benzin op de goede weg is lijken mij juist die kleine stapjes om het probleem te overwinnen juist gepast.
Wat er ook gebeurd, of hij het nou alleen doet of niet, als de oorzaak van het probleem niet aangepakt wordt blijf je slechts symptomen bestrijden.
ga lid worden van 1 of andere club ipv hier blijven janken hoe zielig je wel niet bentquote:Op dinsdag 18 september 2007 16:51 schreef benzin het volgende:
Ik kijk op dit moment uit me raam, en ik zie een mooie strakblauwe lucht met maar een paar wolken, zon...
..zucht.. Eigenlijk zou ik best meer naar buiten willen, maar wat moet ik buiten doen?Er is niemand met wie ik iets kan gaan doen, niemand die me heeft gevraagd iets te gaan doen.
Daarnaast ben ik zo moe als wat, ik ben blij dat er nu mensen zijn die me (willen) helpen, maar ik begin behoorlijk moe te worden. Ik voel me zelfs echt ook lichamelijk moe op het moment.
Het gaat allemaal beter worden, maar op dit moment is het nog best zwaar. Maar het gaat goedkomen. Het moet goedkomen. Ik wil dat het goedkomt. Ik wil me weer goed voelen. Ik ga me ooit weer goed voelen..
Ga een rondje fietsen of lopen. Wandelen is erg goed om je gedachten op een rijtje te zetten. Geloof me!quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:51 schreef benzin het volgende:
Ik kijk op dit moment uit me raam, en ik zie een mooie strakblauwe lucht met maar een paar wolken, zon...
..zucht.. Eigenlijk zou ik best meer naar buiten willen, maar wat moet ik buiten doen?Er is niemand met wie ik iets kan gaan doen, niemand die me heeft gevraagd iets te gaan doen.
Daarnaast ben ik zo moe als wat, ik ben blij dat er nu mensen zijn die me (willen) helpen, maar ik begin behoorlijk moe te worden. Ik voel me zelfs echt ook lichamelijk moe op het moment.
Het gaat allemaal beter worden, maar op dit moment is het nog best zwaar. Maar het gaat goedkomen. Het moet goedkomen. Ik wil dat het goedkomt. Ik wil me weer goed voelen. Ik ga me ooit weer goed voelen..
Maandag; ja, en misschien vrij snel ook buiten school nog.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:04 schreef MNR het volgende:
Wanneer heb je voor het laatst gepraat met iemand en heb je nog meer gesprekken op school?
Okay, is mooi om te horen. Houd je daar maar aan vastquote:Op dinsdag 18 september 2007 18:11 schreef benzin het volgende:
Maandag; ja, en misschien vrij snel ook buiten school nog.
Lijkt me niet. Je wordt bij het Koor afgezeken tot op het bot, en bij andere verenigingen weliswaar wat minder maar ontgroeningen zijn bijna altijd slopend. Je moet er verplicht sociaal actief zijn, anders haal je het niet. En ik denk niet dat Benzin daar klaar voor is.quote:
Kerel weet je wat jou probleem is? Jij maakt van jezelf een slachtoffer. Je bent jezelf in dit topic constant in de slachtoffer rol aan het praten die oh zo ontzettend zielig is. Met andere woorden: je zwelgt in zelfmedelijden. Mensen die zwelgen in zelfmedelijden zijn helemaal niet leuk om mee om te gaan. Daarom komt niemand naar JOU toe.quote:Op dinsdag 18 september 2007 16:51 schreef benzin het volgende:
Dus? Je bent niet de enige die KMT moet lopen hoor, dus je hebt binnen no-time vrienden gemaakt met je mede-nullen. Die KMT is eventjes doorbijten, meer niet. Maar Benzin moet het zelf weten, uiteraardquote:Op woensdag 19 september 2007 10:14 schreef Syheriat het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Je wordt bij het Koor afgezeken tot op het bot, en bij andere verenigingen weliswaar wat minder maar ontgroeningen zijn bijna altijd slopend. Je moet er verplicht sociaal actief zijn, anders haal je het niet. En ik denk niet dat Benzin daar klaar voor is.
Heb ik geprobeerd, maar elke keer als ik net wat hoop krijg dat alles goed gaat komen, raakt alles in de knoop en gebeuren er klote dingen.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:36 schreef Malebolgia het volgende:
Vraag jezelf eens af: Heeft al dat gejammer je ook maar één stap verder geholpen om het probleem dat je hebt op te lossen? Is het misschien alleen maar erger geworden? Zou je het dan misschien niet radicaal over een andere boeg moeten gooien?
Want?quote:Op woensdag 19 september 2007 22:25 schreef benzin het volgende:
... de dingen waarmee ik wel wat opschiet kan ik gewoon niet meer doen.
En dan een behandeling a là Abu Ghraib ondergaan zeker. Zal ie vast van opknappen.quote:
Like I said. Hoe dan ook Benzin, je moet inderdaad wel uit je negatieve gedachtengang komen, dat schiet nog minder op.quote:Op woensdag 19 september 2007 22:44 schreef Demarest het volgende:
[..]
En dan een behandeling a là Abu Ghraib ondergaan zeker. Zal ie vast van opknappen.![]()
quote:
Daarom dus. Elke keer als ik zo hard mijn best doet en het net iets dragelijker en beter wordt, gebeuren er weer klote dingen die me mezelf nog slechter laten voelen dan ik me daarvoor voelde.quote:Op woensdag 19 september 2007 22:25 schreef benzin het volgende:
Heb ik geprobeerd, maar elke keer als ik net wat hoop krijg dat alles goed gaat komen, raakt alles in de knoop en gebeuren er klote dingen.
Tsjah, ik heb weinig interesses, ik ben dus vrij veel met computers bezig, wat dus compleet niet interessant is voor de meeste mensen.quote:Op donderdag 20 september 2007 18:50 schreef Grumpey het volgende:
ik heb het al vaker aan je gevraagd, maar heb je interessegebieden? Zijn er dingen die je leuk vind om te doen? En zijn er dan ook mogelijkheden om die dingen te doen met mensen die dat ook doen?
Redelijk. Ik kan niet zeggen dat het goed gaat, nog steeds verre van dat... Maar er zit vooruitgang in. En dat is mooi.quote:Op maandag 26 november 2007 12:57 schreef Grumpey het volgende:
We zijn nu twee maanden verder sinds de laatste post. Hoe gaat het benzin?
Dit is niet voldoende jongen, wanneer ga je dat nou eens snappen? Je moet gaan doen en stoppen met denken of plannen...dat heb je nu wel genoeg gedaan.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:42 schreef benzin het volgende:
Sporten komt het ook nog niet zo van, maar ik ben toch van plan daar nu eens echt mee te beginnen en vol te houden.
Ik heb veel in mijn gedachten, en moeite het uit te voeren. En sporten is id iets waar ik nog niet mee begonnen is, maar daar staat tegenover dat ik verder wel degelijk meer aan het proberen ben.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:25 schreef Ferdii het volgende:
Zo te horen heb je veel in je gedachte maar nog weinig gedaan. In die 2 maanden had je al lang kunnen gaan sporten oid.
Kijk, dat is dus een probleem. Ik moet eerst nog mensen ontmoeten, daar bevriend mee raken etc. voordat die stap komt van samen met mensen dingen gaan doen.quote:Ga dingen doen met mensen, maat geen zak uit wat. desnoods schaken, dammen of scouting.
Tja, maar echt gaan doen is lastig. En ik hoop dat gewoon vooraf echt heel strak plannen misschien zal helpen bij het echt doen van dingen en het bereiken van doelen.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:30 schreef Flashwin het volgende:
Dit is niet voldoende jongen, wanneer ga je dat nou eens snappen? Je moet gaan doen en stoppen met denken of plannen...dat heb je nu wel genoeg gedaan.
quote:Op donderdag 6 december 2007 16:26 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb veel in mijn gedachten, en moeite het uit te voeren. En sporten is id iets waar ik nog niet mee begonnen is, maar daar staat tegenover dat ik verder wel degelijk meer aan het proberen ben.
nee je draait het nu om. Je gaat iets doen om mensen te ontmoeten... niet iets doen emt mensen die je al kent.quote:Op donderdag 6 december 2007 16:26 schreef benzin het volgende:
Kijk, dat is dus een probleem. Ik moet eerst nog mensen ontmoeten, daar bevriend mee raken etc. voordat die stap komt van samen met mensen dingen gaan doen.
Jij hebt overduidelijk teveel rugby's tegen je harses gekregen dat je zulk oppervlakkig dom commentaar levert. Word alsjeblieft nooit hulpverlener.quote:Op maandag 3 september 2007 13:26 schreef Demon_Hunter het volgende:
Weetje wat jij moet doen : Op een sport gaan ! gewoon lekker conditie opbouwen ... ik zweer het als ik een paar weken niet sport voel ik me veel minder goed dan als ik wel sport !
En mag ik vragen wat er zo oppervlakkig en dom aan is??? Vind het juist een goede opmerking. Natuurlijk, het vergt tijd en inzet, maar door te sporten kan hij even zijn gedachten ergens anders op richten ter afleiding, namelijk sporten.quote:Op dinsdag 11 december 2007 17:03 schreef Shitonya het volgende:
[..]
Jij hebt overduidelijk teveel rugby's tegen je harses gekregen dat je zulk oppervlakkig dom commentaar levert. Word alsjeblieft nooit hulpverlener.
Ts: Misschien is school wel helemaal niets voor je, heb je daar wel eens aan gedacht?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |