abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72613031
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind Nederland veel te druk geworden. De leefbaarheid neemt hierdoor steeds verder af. De huizenprijzen vliegen door het plafond en het einde van de stijgingen is nog lang niet in zicht....De filedruk groeit elk jaar zo\'n 15%. We staan met z\'n alleen steeds vaker en langer stil. Niet oplosbaar. Overal mensenmassa\'s. In de supermarkt. Een dagje naar het strand? Begin er maar niet aan, je staat overal in de rij. Op het strand wil je al helemaal niet meer liggen. Een dagje Efteling? Nou dank je; voor niets nog niet....

De overlast door buren wordt ook steeds erger. Huizen worden veel te dicht op elkaar gebouwd. Je krijgt dan territoriaal gedrag. Steeds meer geluidsoverlast. Geen wonder want de geluidsdruk neemt toe met de reciproke van de afstand in het kwadraat. De overlast dito. Omdat het economisch het veel te goed gaat, explodeert het materialisme: gevolgd een chronische overlast door kluskabaal. (zwaar overdreven luxe, stelletje verwende diva zijn het toch hier....) Steeds meer mensen klagen hierover steen en been.

Meer dan 16 miljoen mensen op een kluitje grond is echt veel te veel en eigenlijk niet meer te doen. Het land is door links vergooid als het gaat om buitensporige immigratie.

Nu zitten we met de gebakken peren. Wat kunnen we hieraan doen?

TS komt met oplossingen:

1 De grenzen hermetisch sluiten voor nieuwe emigranten. Ik heb lak aan de EU, desnoods uit de EU stappen.

2 Mensen te stimuleren om voorgoed te emigreren. Desnoods een bonus meegeven.

3 Ongebruikte gebieden in Canada of andere \"lege\" gebieden vergaren, waar ook ter wereld. Desnoods kopen, en Nederlanders daar naar toe laten vertrekken.

4 Burgers verkopen aan andere landen?

Ideeën? Vertel het hier.

5) maximaal 2 kinderen per gezin

6) grenzen dicht en streng toelatinsexamen net zoals in de VS

7) al die tiefusweilanden eens volbouwen en zorgen dat mensen eens niet op elkaar geprakt worden en gewoon ruim kunnen wonen

8) zelf emigreren of naar het oosten verhuizen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 10 september 2009 @ 14:02:21 #202
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72613342
quote:
Op donderdag 10 september 2009 10:58 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Zelfs al zouden we naar 4% gaan dan blijft er nog zat groen over. Sterker nog, effectief krijgen we veel meer groen, want dan kan er wat groen blijven staan waar mensen leven. Ik vind het beleid nog steeds onbegrijpelijk hoor.

Ik sta er serieus nog van te kijken hoeveel mensen de onleefbaarheid in dit land lopen te verdedigen. Vrijwel alle problemen die we hier hebben komen voort uit het RO-beleid en nog gunt vrijwel niemand de ander wat meer leefruimte.
Zelfs dat is misschien niet eens nodig. Er staan echt gigantische aantallen kantoren leeg in Nederland, terwijl we rustig nieuwe parken blijven bouwen. Geschat wordt dat, van de 47 miljoen m2 kantoren in Nederland, er zo'n 7 miljoen leeg staat. Op die plekken kunnen veelal prima woningen worden gebouwd. Eventueel verbouw je het tot studentenwoningen, is dat ook weer opgelost. Wat dat betreft dient er strenger te worden opgetreden tegen leegstand, met eventueel onteigening als laatste optie. Het is onzinnig steeds weer nieuwe panden te bouwen terwijl er miljoenen kantoren leeg staan.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72613390
De kantorenmarkt is vrij gezond hoor. Ok, momenteel even niet maar in goede economische tijden heb je gewoon 10% leegstand nodig. Ik zou liever zien dat het onderscheid tussen kantoren en woningen helemaal verdwijnt. Het blijkt dat mensen die op kantoren werken dit ook liever doen in de bewoonde wereld.
pi_72613465
quote:
Op donderdag 10 september 2009 14:04 schreef Fastmatti het volgende:
. Ik zou liever zien dat het onderscheid tussen kantoren en woningen helemaal verdwijnt. Het blijkt dat mensen die op kantoren werken dit ook liever doen in de bewoonde wereld.
nou laat mij maar lekker thuis wonen.
  donderdag 10 september 2009 @ 18:17:06 #205
177885 JoaC
Het is patat
pi_72618788
Files oorzaak van overbevolking?

In alle provincies buiten de randstad is nog genoeg bouwgrond als je ruimte wilt.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  donderdag 10 september 2009 @ 18:25:37 #206
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
  donderdag 10 september 2009 @ 19:05:16 #207
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72620428
quote:
Op donderdag 10 september 2009 08:41 schreef attila_de_hun het volgende:
Wanneer is het dan wel vol volgens jou? Als het hele oppervlakte een grote stad is???Vind jij natuur, rust en open ruimte niet belangrijk (zoals figuren als Henkway??) Verder, als dat zou gebeuren (met die muur), en de import van producten zou eveneens stoppen, dan zou men pas beseffe hoe overbevolkt Nederland is. We kunnen onze eigen bevoling niet zelf voeden.
Maar Nederland is veel te dicht bevolkt, zelf zonder dat onzinscenario met muren en niks meer importeren. Rust is nergens meer te vinden (op een enkele uitzondering na). Het dichtslibben met woonwijken en bedrijventerreinen blijft doorgaan. Ik hoop het van harte dat Nederland vergrijst en als mij dat geld kost dan is dat maar zo.
Rust is te vinden, als je er maar naar zoekt. Ik ben in de regio Utrecht opgevoed, maar mijn ouders komen oorspronkelijk uit Twente, en zijn daar ook weer naar terug verhuisd. En in Twente en de Achterhoek is nog enorm veel rust te vinden, zelfs met dorpjes die met nieuwbouwwijken aan de slag gaan.

Rust heeft ook veel te maken met hoe je je eigen leven indeelt, en wat je belangrijk vindt. Sommigen vinden het verdienen van veel geld, en dus elke dag in de randstad in de file staan belangrijk, anderen nemen ook genoegen met een vergelijkbare functie, voor minder geld, in een provinciestad als Emmen of Zutphen, waardoor je in een rustig dorpje kunt gaan wonen.

Wanneer is Nederland vol? Ik denk dat als we tegen de 20 miljoen inwoners gaan aanzitten dat het aardig vol begint te raken.... maar ik denk dat we in Nederland vooral ook efficiënter de ruimtes moeten benutten. We hebben ruimte voor inpolderen, en ook op de huidige polders is nog genoeg ruimte voor het uitbreiden van stedelijke gebieden en zelfs voor het bouwen van nieuwe steden.

Dat van die muur was ook een onzinnig voorbeeld, want ik denk dat iedereen zich wel realiseert dat je je moeilijk van de EU kunt afsluiten, en dat dat een economische doodsteek is.

Qua vergrijzing ga je wel gelijk krijgen. De eersten van de baby-boom generatie - zoals mijn ouders die beiden in 1947 zijn geboren - gaan nu met pensioen. De komende 15 tot 20 jaar krijgen we een enorme uitloop aan gepensioneerden, en die banen moeten weer opgevuld worden. Een terugval van de economie is eigenlijk niet echt een optie, want we moeten wel al die pensioenen blijven betalen, anders krijg je in Nederland een economisch probleem a-la de Amerikaanse autofabrikanten.

Sowieso zal in Nederland de verhouding allochtoon/autochtoon veranderen (meer allochtonen, minder autochtonen), tenzij we juist het uitbreiden van het Nederlandsche gezin promoten en iedereen volblonde knullekes en grietjes gaat produceren. Waar de vergrijzing zal toenemen, zullen voor een deel allochtone werknemers de banen overnemen..... feit is dat onze 2,1 kinderen gemiddelde niet genoeg om dat op te vangen.

Ja, ik denk dus dat we in de komende 30 jaar moeten uitbreiden tot het goed kunnen laten leven van 18 miljoen mensen. Volgens de prognoses van het CBS, en met name door het uitsterven van de baby-boom generatie, hebben we in 2050 weer zo'n 17 miljoen mensen.

Wil je die rust en ruimte dus nog steeds hebben tegen die tijd.... dan is het gewoon zaak nu de ruimte ervoor te creëren, en dus die Markerwaard inpolderen, en in andere economische gebieden (zoals Twente, Eindhoven/Tilburg, en Groningen genoeg uit te breiden voor groei.

Markerwaard? Ja.
Zuiderzeelijn? Ja.
Tweede nationale luchthaven? Ja.

En tja.... als het naar jouw mening toch nog te druk is: Doe dan wat zoveel Nederlanders de afgelopen jaren hebben gedaan..... Emigreer naar een ander land waar het naar jouw maatstaven nog wel rustig genoeg is.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 10 september 2009 @ 19:18:14 #208
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72620903
quote:
Op donderdag 10 september 2009 13:49 schreef Metro2005 het volgende:
5) maximaal 2 kinderen per gezin
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_72622569
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:36 schreef maartena het volgende:

Laten we beginnen met het inpolderen van de Markerwaard, dat geeft weer een hele hoop land met vruchtbare klei, ruimte voor een stad of twee, en een 2e luchthaven bij Amsterdam die vervolgens ook door het Noorden en Oosten van Nederland makkelijker te bereiken is..... en in het Noord-Oosten van Nederland is ook nog genoeg ruimte.

[ afbeelding ]

Markerwaard nieuwe-stijl. Met ruimte voor natuur, recreatie, wonen, vervoer, en aan de noordzijde een luchthaven met spoorlijn naar Amsterdam.
volgens mij hebben we Flevoland toch al, als men de windmolens daar even verplaatst naar zee is er genoeg woonruimte en ruimte voor de luchthaven.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_72623405
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:06 schreef kawotski het volgende:

[..]

volgens mij hebben we Flevoland toch al, als men de windmolens daar even verplaatst naar zee is er genoeg woonruimte en ruimte voor de luchthaven.
Er is ruimte zat joh.

Als de overheid het RO beleid eens normaal wil uitvoeren en 30% van de subsidiekoeien laat slachten
pi_72623647
Illegalen uitzetten en als de landen niet meewerken de subsidiekraan daar dat land dichtdraaien en economisch boycotten
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 10 september 2009 @ 20:37:28 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_72623803
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Illegalen uitzetten en als de landen niet meewerken de subsidiekraan daar dat land dichtdraaien en economisch boycotten
Ik vind dat niet willen meewerken van die landen (heel begrijpelijk overigens) zo'n farce. Nederland werkt in principe ook niet mee aan het binnehalen van immigranten. Toch lukt het ze om zich hier permanent te vestigen. Terwijl ze niet eens van hier afkomstig zijn of de taal spreken. Waarom zou dat andersom dan niet kunnen?
The End Times are wild
pi_72624465

Ik vind dit wel een goed plan, kan een enorme bak geld opbrengen

Een tweede Schiphol bouwen, en veel mooie huizen aan het water met bos
pi_72624575
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind dat niet willen meewerken van die landen (heel begrijpelijk overigens) zo'n farce. Nederland werkt in principe ook niet mee aan het binnehalen van immigranten. Toch lukt het ze om zich hier permanent te vestigen. Terwijl ze niet eens van hier afkomstig zijn of de taal spreken. Waarom zou dat andersom dan niet kunnen?
Tuurlijk kan dat, alleen moet je een keer een zwaarder middel inzetten

Als Marokko geen illegaal wil terugnemen zet je gewoon de uitkeringstroom dicht en zet je iedere Marokkaan uit nadat je ze ontdaan hebt van de Nederlandse nationaliteit
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_72624611
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:53 schreef henkway het volgende:
[ afbeelding ]

Ik vind dit wel een goed plan, kan een enorme bak geld opbrengen

Een tweede Schiphol bouwen, en veel mooie huizen aan het water met bos
Kan je alleen beter in de noordzee doen
pi_72625078
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kan je alleen beter in de noordzee doen
en waarom dan wel, afgezien van de warme golfstroom die door de Noordzee loopt en het enorme vrachtverkeer aan containerschepen, tankers en ferry's, terwijl het Markermeer stilstaand water is naast Amsterdam
pi_72625578
Minder aanvliegroutes over land
pi_72626768
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Minder aanvliegroutes over land
In de Markerwaard hebben ze aanvliegroutes vanaf het IJsselmeer
pi_72626832
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:53 schreef henkway het volgende:

[..]

In de Markerwaard hebben ze aanvliegroutes vanaf het IJsselmeer
Maar minder als wanneer je het in de noordzee neerlegt
  donderdag 10 september 2009 @ 22:57:27 #220
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_72629268
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:54 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Maar minder als wanneer je het in de noordzee neerlegt
De Noordzee is ook een stuk gevoeliger voor storm etc. Bovendien kun je dat vliegveld slechts vanaf 1 kant bereiken: Vanuit het oosten, met waarschijnlijk 1 brug.

Een vliegveld in de toekomstige Markerwaard kan een aanvliegroute over het IJsselmeer gebruiken (tegen de tijd dat het echt lawaaiig zou zijn issie al over water), en kan deze veel makkelijker aansluiten op bestaande infrastructuur, waarbij wegen en spoorwegen van meerdere kanten kunnen komen.

Een vliegveld in de Noordzee is ook nog eens een stuk minder bereikbaar vanuit het Noorden, Oosten en Zuiden. Een vliegveld in de Markerwaard is alleen langer rijden voor hen die uit het Zuiden komen.

Verder denk ik dat het inpolderen van DAT specifieke deel van de Markerwaard een stuk goedkoper dan het inpolderen in zee.

En verder los je er nog geen overbevolkingsproblemen mee op, en daar kan de Markerwaard uiteraard ook van pas komen.
-
pi_72631570
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:00 schreef maartena het volgende:

[..]

Echt klinkklare onzin. Nederland is nog lang niet vol.
Ik vind van wel. En de feiten liegen er niet om. We zijn het op 2 na dichtstbevolkte serieuze land op Aarde. Na Bangladesh (wat je niet als voorbeeld wil) en Zuid-Korea (ook niet bepaald aantrekkelijk, die Aziatische ultrakapitalistische verstedelijking).
quote:
Er zijn in verschillende provincies nog enorm veel leefmogelijkheden..... je hebt volledig de ruimte in provincies als Drenthe, Friesland, Groningen.... en ook in Overijssel, Brabant en Limburg valt nog genoeg te bouwen.
En dus omdat er nog genoeg ruimte OM te bouwen is, moet je dat maar doen?

Jij hebt ook nog ruimte in je huis voor nieuwe kasten, tafels en stoelen. Bouw je dat dan ook maar vol?
quote:
En je zal wel moeten.
Dat is de boel omdraaien. We moeten juist niks, dat is het mooie!
quote:
Zelf als zou je een ENORME muur om Nederland zetten waardoor NIEMAND er meer in komt..... dan nog heb je groei van de bevolking omdat Nederlandse gezinnen ook als gekken voortplanten. Drie kinderen wordt steeds normaler zo lijkt het wel.
Volgens mij zitten we -gelukkig - nog niet eens aan de vervangingsratio van 2 kinderen per 2 ouders. De natuurlijke aanwas is dalende. Prima. Met minder mensen in Nederland kunnen we ook veel duurzamer worden.
quote:
Qua migratie is het trouwens ook zo dat in de periode 2002-2008 er meer mensen vertrokken zijn uit Nederland dan er zijn bijgekomen. De bevolkingsgroei van de afgelopen jaren is voornamelijk nieuwgeborenen.
En dat is dus prima. Ik ben zelf ook vertrokken (al is het dan niet ver, net over de grens in Duitsland). Niet omdat ik wegwilde uit Nederland, maar vanwege een aantrekkelijke baan in het buitenland overigens.
quote:
En om voor die nieuw geborenen ruimte te creëren, moet je dus overal gaan bouwen. En als je de provincies wat langer met rust wil laten, dan is het inpolderen van de Markerwaard de eerste oplossing.
Ach welnee joh. Complete wijken staan leeg (item laatst op GeenStijl over Vathorst in Amersfoort). Nederland heeft zat woonruimte. De kopers zijn alleen veel te kritisch.
quote:
Gezien het feit dat er meer mensen vertrekken dan bijkomen (althans, tussen 2002 en 2008, het kan nu veranderd zijn maar heb nog geen nieuwe cijfers gezien van 1e helft 2009).... en het probleem van overbevolking zoals jij het ziet dus niet door migratie komt.... wat stel je dan voor? Een geboorte beperking a-la Maoïstische stijl?
Ik heb mijn oplossingen reeds gegeven, maar voor de volledigheid wil ik hier nog even herhalen dat de kinderbijslag (= fokpremie) sowieso afgeschaft dient te worden.
quote:
Je kunt ook meteen gaan bouwen in de provincies natuurlijk, maar aangezien het CBS voorspelt dat tussen 2020 en 2050 de baby-boomers generatie zal afsterven (1945-1965), en de bevolking zal afvlakken, is het naar mijns inziens inderdaad een prachtige oplossing. En dan nog heb je ruimte in de provincies om te benutten.
Dus mensen die nu rustig wonen (en daar vaak bewust voor kiezen) moeten maar opgezadeld worden met meer drukte omdat jij zo graag meer mensen in Nederland wil? Besef je wel hoe asociaal dat is?

Het bizarre idee dat alles altijd maar meer meer meer moet, daar moeten we nu eens van af. We moeten beter. Duurzamer. Kwalitatiever. Niet per se meer.

En wel Markermeer.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72634329
Nederland is niet vol, het de ruimte is verkeerd ingedeeld

Momenteel is 87% van Nederland grasland of bosgrond.
Slechts 13% is bebouwd en daarvan is weer 7 % ingenomen door kassen en bedrijven

Het is gewoon zaak dat de Ruimtelijk Ordening eens goed gaat functioneren, meer wegen laat aanleggen en meer landbouwgrond vrijgeeft voor woningbouw
pi_72634416
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:43 schreef henkway het volgende:
Nederland is niet vol, het de ruimte is verkeerd ingedeeld
Vol is niet alleen geografisch.

Vol heeft ook te maken met sociale druk, infrastructuur en maatschappelijke mogelijkheden.

Waar het belachelijke idee vandaan komt dat het allemaal nog voller en meer moet, is me een compleet raadsel. Waarom wil jij Nederland nog voller hebben? Wat is de zelfhatende motivatie daarvoor toch?
quote:
Het is gewoon zaak dat de Ruimtelijk Ordening eens goed gaat functioneren, meer wegen laat aanleggen en meer landbouwgrond vrijgeeft voor woningbouw
NEE. Bestaande wegen moet je verbreden, nieuwe wegen aanleggen kost schandalig veel en levert weinig op (alleen maar meer knooppunten en dus meer files).
Er zijn ZAT woningen. Complete wijken staan leeg. Nog meer bijbouwen is waanzin.

En WAAROM toch?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

vrijdag 11 september 2009 @ 09:12:56 #224
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72634808
Nederland vol. Alleen misantropen denken dat. New York, dát is vol. Daar komt heel Nederland bij lange na nog niet in de buurt bij.

Dit zijn iets verouderde kaartjes, maar laten wel goed zien hoe vol Nederland niet is:

De eerste laat zien hoe vol Nederland zou zijn bij een gelijke dichtheid als L.A. (1/7e gevuld) , de tweede bij de dichtheid van Manhattan (1,77% van Nederland bewoond). Dát is vol. Wij hebben zeeen van ruimte, zodra je buiten de randstad komt. En zelfs binnen de Randstad zijn het slecht enkele plekken die echt druk te noemen zijn. Het derde kaartje laat zien dat we zelfs allemaal langs de Belgische grens zouden passen, maar dat is wel een beetje heel onrealistisch.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72635457
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 08:49 schreef El_Matador het volgende:

Er zijn ZAT woningen. Complete wijken staan leeg. Nog meer bijbouwen is waanzin.

En WAAROM toch?
Omdat iedereen altijd graag mooier wil gaan wonen en groter dat is het karakter van de mens.

Vroeger leefde men in een plaggenhut.
Nu wil men aan het water wonen en twee badkamers waarvan minstens een met dubbel ligbad en een fitnessruimte op de zolder van de garage

Dus niet zo benepen doe jij, ouwe krent
Bouwen is goed voor de economie
pi_72635758
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:46 schreef henkway het volgende:

[..]

Omdat iedereen altijd graag mooier wil gaan wonen en groter dat is het karakter van de mens.

Nu wil men aan het water wonen en twee badkamers waarvan minstens een met dubbel ligbad en een fitnessruimte op de zolder van de garage

Hoe moet dat dan met de economie als heel Nederland is volgebouwd met villa's??
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 10:03:21 #227
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72635872
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:12 schreef ethiraseth het volgende:
[ link | afbeelding ]
Met z'n allen in Limburg.
Carpe Libertatem
pi_72635890
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:59 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Hoe moet dat dan met de economie als heel Nederland is volgebouwd met villa's??

Dan woont iedereen prettig en dat is weer goed voor het welzijn van de mens

En dan gaan we de vogelaar wijken afbreken en er parken van maken, alles voor het woongenot van de mens
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:04:19 #229
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72635903
quote:

[..]

Bouwen is helaas vooral goed voor de groep mensen die de villa's aan het water met fitnessruimte kunnen betalen.
pi_72635966
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Bouwen is helaas vooral goed voor de groep mensen die de villa's aan het water met fitnessruimte kunnen betalen.
Dit beleid schept mogelijkheden voor grondspeculaties, daar zitten de kosten, niet in de stenen
Jouw kinderen willen ook mooier wonen dan jij en niet zo benepen doen
pi_72636144
quote:

[..]

Dus je bent het met me eens dat verdieping in plaats van verbreding een goed idee is? Daar hoort streven naar meer duurzaamheid dus duidelijk ook bij?
quote:
En als je daar het geld voor hebt, dan is dat aanbod er. Nu wil iemand met 120.000 euro te besteden en een baan in de Randstad een riant huis met tuin in een rustige buurt maar wel vlakbij winkels, scholen en parken.

Sja, dat gaat niet.
quote:
Ik ben juist geen krent. Ik acht alleen geld niet het belangrijkste in het leven.

Bouwen is goed voor de economie. Bouwen is alleen goed voor de economie zolang het iets oplevert. Anders kan je ook veel luciferdoosjes produceren, lekker veel mensen aan het werk. Maar als niemand het koopt, heb je d'r geen reet aan.

Iets doen met als enige doel de economie te spekken is een fundamenteel fout idee.

pi_72636555
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:14 schreef El_Matador het volgende:Bouwen is goed voor de economie. Bouwen is alleen goed voor de economie zolang het iets oplevert. Anders kan je ook veel luciferdoosjes produceren, lekker veel mensen aan het werk. Maar als niemand het koopt, heb je d'r geen reet aan.

Iets doen met als enige doel de economie te spekken is een fundamenteel fout idee.
Maar het gaat erom Nederland is lang niet vol, het is tijd om het Nederlandse RO beleid aan te pakken en een deel van de ruimte van subsidiekoeien te gebruiken voor het leefgenot van de mens
pi_72636639
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:28 schreef henkway het volgende:

[..]

Maar het gaat erom Nederland is lang niet vol, het is tijd om het Nederlandse RO beleid aan te pakken en een deel van de ruimte van subsidiekoeien te gebruiken voor het leefgenot van de mens
Ik vind Nederland WEL vol. En met mij vele anderen.

Waarom moet jij jouw expansiedrang aan mij en die anderen opdringen?

Nogmaals de cruciale vraag: WAAROM wil jij zo graag Nederland nog voller maken? Wat is de gedachte achter die zelfvernietiging? 17 fokking miljoen mensen op 41.000 km2. 2 landen ter wereld die dat overtreffen. Bangladesh (met alle overstromingen vandien) en Zuid-Korea.

Waarom wil je zo graag nog meer mensen op zo'n klein oppervlak?

Leg me dat nou es uit.

pi_72636726
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind Nederland WEL vol. En met mij vele anderen.

Waarom moet jij jouw expansiedrang aan mij en die anderen opdringen?
Als men vroeger jouw gedachten had opgevolgd, dan woonden we nu nog in plaggenhutten met een houten poepdoos buiten
pi_72636810
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:34 schreef henkway het volgende:

[..]

Als men vroeger jouw gedachten had opgevolgd, dan woonden we nu nog in plaggenhutten met een houten poepdoos buiten
als we bepaalde economieen in stand haddenn gehouden zoals jij zegt, dan hadden we nog trekschuiten en beulen.
pi_72636987
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:34 schreef henkway het volgende:

[..]

Belachelijke en lasterlijke stroman en NOG geen antwoord op mijn vragen.

pi_72636997
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:37 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

als we bepaalde economieen in stand haddenn gehouden zoals jij zegt, dan hadden we nog trekschuiten en beulen.
Van de vooruitgang zijn de westerse economien niet slechter geworden, wolspinnerijen en kolenmijnen zijn ook nagenoeg uit Nederland verdwenen, nu is het de beurt aan 80% van de agrariers om iets anders te gaan doen

17 miljoen mensen en 1.500.000 subsidiekoeien op 41.000 km2

17 miljoen mensen op 5% van de ruimte, fabrieken , kantoren en kassen op 7% van de ruimte en de koeien en suikerbietenbieten op de andere 87%.

Maak van de vrijkomende grond toegankelijke lanschapsparken

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 11-09-2009 11:19:11 ]
pi_72637909
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:43 schreef henkway het volgende:

[..]

Van de vooruitgang zijn de westerse economien niet slechter geworden, wolspinnerijen en kolenmijnen zijn ook nagenoeg uit Nederland verdwenen, nu is het de beurt aan 80% van de agrariers om iets anders te gaan doen

17 miljoen mensen en 1.500.000 subsidiekoeien op 41.000 km2

17 miljoen mensen op 5% van de ruimte, fabrieken , kantoren en kassen op 7% van de ruimte en de koeien en suikerbietenbieten op de andere 87%.
niemand zegt iets over nooit niks meer bouwen maar om half Nederland vol te gooien met villa's zoals jij telkens zegt , om e branch te spekken, is heel wat anders. Ruimte is een schaars goed in nederland. Natuur moet ook beschermd worden en moet meer de ruimte krijgen. Overigens er zijn in Newyork toch zeer luxe appartmentenwijken??? Waarom heb je daar het niet over?? Zet die hier ook neer in de grote steden

[ Bericht 0% gewijzigd door attila_de_hun op 11-09-2009 11:28:45 ]
pi_72638011
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:21 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

niemand zegt iest over nooit niks meer bouwen maar om half nederland vol te gooien met villa's zoals jij telkens zegt , om e branch te spekken, is heel wat anders. Ruimte is een schaars goed in nederland. NAtuur moet ook beschermd worden en moet meer de ruimte krijgen. Overigens er zijn in Newyork toch zeer luxe appartmentenwijken??? Waarom heb je daar het niet over?? Zet die hier ook neer in de grote steden
1. Weilanden zijn geen natuur. Daar bij heb ik liever groen om mijn huis dan dat ik een half uur moet reizen om 'natuur' te zien.
2. De branche wordt vooral gespekt door deze grondpolitiek
3. Nederland is New York niet. Wij hebben zeeën van ruimte dus er is geen enkele reden mensen in appartementen te proppen. Daarbij zijn de appartementen in Nederland zeer basic uitgevoerd. Waar zijn de zwembaden, fitnesszalen, conciërge, etcetera?

Ik zeg het nog één keer. Het fabeltje dat ruimte schaar is in Nederland moet de wereld uit.
pi_72638111
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:24 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

1. Weilanden zijn geen natuur. Daar bij heb ik liever groen om mijn huis dan dat ik een half uur moet reizen om 'natuur' te zien.
dus bouw ze maar vol dan?? een tuin is wel natuur opeens? een weide is net zoveel natuur als jou tuin (een andere vorm maar toch)

en in de VS hebben ze toch ook redelijk wat ruimte over??
pi_72638198
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:30 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

dus bouw ze maar vol dan?? een tuin is wel natuur opeens? een weide is net zoveel natuur als jou tuin (een andere vorm maar toch)
1% erbij voor woningbouw is volbouwen? Een tuin is ook geen natuur maar geeft wel rust en leefbaarheid. Dit elke dag ipv enkel op zondag waar je eerst in de file naar de Veluwe moet om daar in colonne een wandeling te maken.
pi_72638216
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:30 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

en in de VS hebben ze toch ook redelijk wat ruimte over??
Ben je nu echt zo achterlijk. Denk je nu echt dat mensen in New York iets hebben aan de ruimte in New Jersey?
pi_72638279
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:35 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo achterlijk. Denk je nu echt dat mensen in New York iets hebben aan de ruimte in New Jersey?
kun jij normaal discusiëren? dank je, bespaar anders de moeite om te reageren.
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:03:58 #244
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_72638997
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

1% erbij voor woningbouw is volbouwen? Een tuin is ook geen natuur maar geeft wel rust en leefbaarheid. Dit elke dag ipv enkel op zondag waar je eerst in de file naar de Veluwe moet om daar in colonne een wandeling te maken.
Dat is inderdaad hét probleem in Nederland. Er is wel natuur alleen moet je daar óf ver voor rijden óf je kan er uberhaupt niet komen. Een weiland is leuk hoor maar dat is eigendom van iemand, ik mag daar niet komen, Ik mag daar geen huis bouwen, ik mag er niet met de auto komen, ik mag er niet picknicken dus ik heb er niks aan.
Naast die weilanden bouwen we alles op elkaar gepropt.

Ik zie hier vergelijkingen met Amerikaanse steden maar dat vind ik niet echt een goede vergelijking. Natuurlijk wonen mensen daar in de steden dicht op elkaar maar als je buiten de steden komt wonen mensen niet op elkaar.

Daar wonen mensen veelal in vrijstaande woningen met riante tuim rondom en is er ook nog eens enorm veel natuur (bossen, bergen, meren etc). Heel anders dan hier waar je ook buiten de stad in een vinexwijk op elkaar gepropt wordt met een tuin ter grootte van een postzegel, en dat allemaal omdat er daarnaast een weiland ligt waar niet gebouwd mag worden en je ook niet mag komen.

De ruimtelijke ordening in dit land is echt dramatisch slecht en zorgt ook voor veel problemen, denk maar eens aan alle files. Hoeveel files waren er NIET nodig geweest als we van het debiele idee af waren gestapt dat vinex wijken en industriegebieden een goed idee waren. En als we de steden niet hadden laten verpauperen en alles op elkaar geprakt hadden, als we wat groen in de steden hadden laten bestaan ipv elke godvergeten boom die er staat om te hakken, als we wél wat ruimere tuinen hadden gebouwd in de steden, als we wél wat meer eensgezinswoningen IN de steden hadden gebouwd etc. Dan waren de steden stukken leefbaarder geweest en waren er ook een stuk minder files geweest.

Nu zitten we met heel veel mensen op een kluitje (met alle problemen die daarbij komen kijken zoals hoge huizenprijzen, veel files, parkeergebrek, sago mensen) te kijken naar heel veel ruimte die we niet mogen gebruiken. Hoe achterlijk wil je het hebben

Mensen willen niet op een kluitje wonen, en mensen willen niet een betonnen leefomgeving wonen. Daar moet je als RO planner rekening mee houden, daar moet je als architect rekening mee houden. Maar die geilen alleen maar op het bouwen van woningen die niemand wil. Maarja, er zijn zo weinig woningen dat het toch wel verkocht wordt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_72639167
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad hét probleem in Nederland. Er is wel natuur alleen moet je daar óf ver voor rijden óf je kan er uberhaupt niet komen. Een weiland is leuk hoor maar dat is eigendom van iemand, ik mag daar niet komen, Ik mag daar geen huis bouwen, ik mag er niet met de auto komen, ik mag er niet picknicken dus ik heb er niks aan.
Naast die weilanden bouwen we alles op elkaar gepropt.
Dat valt best mee, als je maar niet in de randstad gaat wonen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_72639244
We moeten af van het dorpen en vinex idee met een burgemeester, met internet heeft niemand een burgermeester nodig.
Een burgermeester is uit de zwiebertjetijd

Wat we nodig hebben, is die ruimte die ze nu aan de subsidiekoeien hebben gegeven
pi_72639381
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat valt best mee, als je maar niet in de randstad gaat wonen.
Het werk is in de Randstad dus voor het gros van de mensen zal daar per definitie moeten wonen.
pi_72639617
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:18 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het werk is in de Randstad dus voor het gros van de mensen zal daar per definitie moeten wonen.
Het probleem is inderdaad dat mensen niet wensen te pendelen. De gemiddelde reistijd die mensen in bijvoorbeeld Los Angeles hebben om van en naar hun werk te komen is dusdanig dat je daarmee in Nederland met gemak buiten de randstad zou kunnen gaan wonen en kunnen pendelen naar je werk.
pi_72639641
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het probleem is inderdaad dat mensen niet wensen te pendelen. De gemiddelde reistijd die mensen in bijvoorbeeld Los Angeles hebben om van en naar hun werk te komen is dusdanig dat je daarmee in Nederland met gemak buiten de randstad zou kunnen gaan wonen en kunnen pendelen naar je werk.
Dus 5 a 6 uur reistijd per dag is normaal?
pi_72639668
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus 5 a 6 uur reistijd per dag is normaal?
Er zijn meer plekken buiten de randstad dan Groningen en Maastricht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')