Bij een gelijke emigratie-immigatie is er over 15 jaar nog maar 1 werkende per 2 AOW'ers, nu is dat nog 1 werkende per 4 AOW'ers.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:42 schreef henkway het volgende:
De jongeren die zometeen niet meer mogen studeren van Plaststerk, tenzij ze het zelf gaan betalen
Alleen gekkie henkie gelooft dat de bedrijven zo gek zijn iedereen tot zijn 70ste of later in dienst te houden. Het is over een paar jaar heel simpel: of immigratie van mensen of emigratie van banen. En ik kan je voorspellen dat dan de grenzen voor immigranten heel snel open gaan, want geld heeft het in Nederland altijd gewonnen van principes.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:46 schreef El_Matador het volgende:
De enige oplossing voor vergrijzing (de scheefgroei tussen de arbeidsparticiperende en de gepensioneerde bevolking) is langer doorwerken. Mensen worden ouder en dus moeten ze ook lange bijdragen aan het arbeidsproces. Dat is volkomen logisch.
Ik snap eigenlijk niet wat er tegen is om de mens wat meer ruimte te geven. Ruimte zat hebben we hier.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verre van. Ik ben dol op vlees. Maar ik vind dat vlees diervriendelijk hoort te zijn.
Wat daartegen is, begrijp ik niet.
Echt klinkklare onzin. Nederland is nog lang niet vol.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:29 schreef El_Matador het volgende:
Nederland is vol.
Gezien het feit dat er meer mensen vertrekken dan bijkomen (althans, tussen 2002 en 2008, het kan nu veranderd zijn maar heb nog geen nieuwe cijfers gezien van 1e helft 2009).... en het probleem van overbevolking zoals jij het ziet dus niet door migratie komt.... wat stel je dan voor? Een geboorte beperking a-la Maoïstische stijl?quote:Zorg dat het niet voller wordt en laat niet de weinige natuur, brakke infrastructuur en alle milieukundige gevolgen van dien NOG meer lijden.
Het is een keer leuk geweest.
Aangezien de laatste 6 jaar of zo er meer mensen uit Nederland vertrokken zijn dan er zijn bijgekomen, denk ik inderdaad dat dat de juiste oplossing is, tenzij je geboortebeperkingen wil gaan invoeren.quote:Dus als "oplossing" stel jij voor niet een oplossing voor het huidige probleem te zoeken, maar gewoon het probleem nog een beetje groter te maken?
Dat er nog best wel dat oppervlakte beschikbaar is in Nederland is natuurlijk geen excuus om gelijk alles maar vol te plempen met huizen.quote:Er zijn in verschillende provincies nog enorm veel leefmogelijkheden.
Momenteel is 87% grasland en bosachtigquote:Op woensdag 9 september 2009 22:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat er nog best wel dat oppervlakte beschikbaar is in Nederland is natuurlijk geen excuus om gelijk alles maar vol te plempen met huizen.
Daarom zeg ik ook Markerwaard inpolderen.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:06 schreef DrWolffenstein het volgende:
Dat er nog best wel dat oppervlakte beschikbaar is in Nederland is natuurlijk geen excuus om gelijk alles maar vol te plempen met huizen.
Juist, en daar een heel nieuw supermodern Schiphol bouwenquote:Op woensdag 9 september 2009 22:51 schreef maartena het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook Markerwaard inpolderen.
Naast de nieuw geplande woonwijk zekerquote:Op woensdag 9 september 2009 23:08 schreef henkway het volgende:
[..]
Juist, en daar een heel nieuw supermodern Schiphol bouwen
Kan prima als je het goed aanpakt.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:13 schreef Fastmatti het volgende:
Naast de nieuw geplande woonwijk zeker
Nee is niks tegen, ben het met je eens.quote:Op woensdag 9 september 2009 20:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verre van. Ik ben dol op vlees. Maar ik vind dat vlees diervriendelijk hoort te zijn.
Wat daartegen is, begrijp ik niet.
Tja..... maar wat is echt het verschil met Leidsche Rijn, Zoetermeer, en Nieuwegein, om maar eens twee vergelijkbare steden te noemen die een heel klein dorpskerntje in de jaren 70 en 80 hebben uitgbouwd, en een enorme Vinexwijk tegen Utrecht aan met 15.000 woningen.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:35 schreef Fastmatti het volgende:
Het is misschien een beetje flauw om zo'n plan meteen af te schieten, maar ik huiver ik bij het idee dat er een nieuw Almere gebouwd gaat worden dan.
Nee , In het centrum van Nederland een nieuwe achtbaanssnelweg aanleggen van Den haag naar Utrecht en luxe woningbouw op de plek van het oude schipholquote:Op woensdag 9 september 2009 23:35 schreef Fastmatti het volgende:
Het is misschien een beetje flauw om zo'n plan meteen af te schieten, maar ik huiver ik bij het idee dat er een nieuw Almere gebouwd gaat worden dan.
Dorpskernen met burgemeester is zo 1960quote:Op donderdag 10 september 2009 01:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja..... maar wat is echt het verschil met Leidsche Rijn, Zoetermeer, en Nieuwegein, om maar eens twee vergelijkbare steden te noemen die een heel klein dorpskerntje in de jaren 70 en 80 hebben uitgebouwd,
Wil jij de mensen meer ruimte geven? en omgekeerd?quote:Op woensdag 9 september 2009 21:19 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ik snap eigenlijk niet wat er tegen is om de mens wat meer ruimte te geven. Ruimte zat hebben we hier.
Wanneer is het dan wel vol volgens jou? Als het hele oppervlakte een grote stad is???Vind jij natuur, rust en open ruimte niet belangrijk (zoals figuren als Henkway??) Verder, als dat zou gebeuren (met die muur), en de import van producten zou eveneens stoppen, dan zou men pas beseffe hoe overbevolkt Nederland is. We kunnen onze eigen bevoling niet zelf voeden.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:00 schreef maartena het volgende:
[..]
Echt klinkklare onzin. Nederland is nog lang niet vol.
En je zal wel moeten. Zelf als zou je een ENORME muur om Nederland zetten waardoor NIEMAND er meer in komt..... dan nog heb je groei van de bevolking omdat Nederlandse gezinnen ook als gekken voortplanten. Drie kinderen wordt steeds normaler zo lijkt het wel..
Er is al decennia een 'oprotpremie' in Nederland voor Turken en Marokkanen, bovendien is er ook nog de REAN, die bestaat ook al een tijdje. Spanje loopt een decennium of zo achter.quote:Op woensdag 9 september 2009 19:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Antillen verkopen en een stuk Noordzee in Polderen een idee?
Of de Spaanse oplossing:
[..]
Bron
Ik zeg alleen dat Nederland voor 87% uit grasland en akkers bestaat en dat het goed is als er 2% extra voor woningbouw bestemd is.quote:Op donderdag 10 september 2009 08:41 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Wanneer is het dan wel vol volgens jou? Als het hele oppervlakte een grote stad is???Vind jij natuur, rust en open ruimte niet belangrijk (zoals figuren als Henkway??) Het dichtslibben met woonwijken en bedrijventerreinen blijft doorgaan. Ik hoop het van harte dat Nederland vergrijst en als mij dat geld kost dan is dat maar zo.
Zelfs al zouden we naar 4% gaan dan blijft er nog zat groen over. Sterker nog, effectief krijgen we veel meer groen, want dan kan er wat groen blijven staan waar mensen leven. Ik vind het beleid nog steeds onbegrijpelijk hoor.quote:Op donderdag 10 september 2009 10:55 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat Nederland voor 87% uit grasland en akkers bestaat en dat het goed is als er 2% extra voor woningbouw bestemd is.
Die heilige subsidiekoeien daar zijn er genoeg van
En melk is ook nog ongezond en kaas ookquote:Op donderdag 10 september 2009 12:30 schreef Dayshine het volgende:
Even mijn bijdrage aan dit topic.
Reportage Netwerk
Kijk daar maar eens naar. Nederland heeft zat ruimte, we moeten het alleen van de boeren afpakken die er nu koeien op laten grazen.
'Een koe heeft in nederland 40x meer ruimte dan een mens'....
quote:Ouders zouden moeten gewezen worden op de potentiële risico's voor hun kinderen van het gebruik van koemelk.
Koemelk zou niet vereist noch aanbevolen mogen worden in overheidsrichtlijnen.
Overheidsprogamma's, zoals school lunch progamma's en het WIC progamma, zouden consistent moeten zijn met deze bevindingen
quote:Zuivelprodukten bieden een vals gevoel van veiligheid aan diegenen die bezorgd zijn over osteoporose. In landen waar zuivelprodukten over het algemeen niet gebruikt worden, is er zelfs minder osteoporose dan in de Verenigde Staten.
quote:Wetenschappelijk bewijs toont duidelijk aan dat voeding een belangrijke invloed heeft op het risico van prostaatkanker. Regelmatige consumptie van vlees en zuivelprodukten is gerelateerd aan een verhoogd risico, wat , ten minste gedeeltelijk, te wijten is aan het type vet dat ze bevatten. Het ontbreekt dierlijke produkten ook aan de beschermende nutriënten die aangetroffen worden in groenten en fruit.1-3 De ziekte is zeldzamer onder populaties die meer rijst, sojaprodukten en groene of gele groenten eten en onder vegetariërs.4-8. Mannelijke leden van de [religieuze beweging] Seventh-day Adventists, waarvan ongeveer de helft vegetariërs zijn, hebben maar een derde van het prostaatkanker-risico van andere mannen, en gegevens suggereren dat hoe vroeger men met een vegetarisch dieet begint, hoe lager het risico is. 7,8
Puik plan inderdaad! Hulde!quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:32 schreef EchtGaaf het volgende:
TS komt met oplossingen:
1 De grenzen hermetisch sluiten voor nieuwe emigranten. Ik heb lak aan de EU, desnoods uit de EU stappen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |