Hoe moet dat dan met de economie als heel Nederland is volgebouwd met villa's??quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:46 schreef henkway het volgende:
[..]
Omdat iedereen altijd graag mooier wil gaan wonen en groter dat is het karakter van de mens.
Nu wil men aan het water wonen en twee badkamers waarvan minstens een met dubbel ligbad en een fitnessruimte op de zolder van de garage
Dus niet zo benepen doe jij, ouwe krent
Bouwen is goed voor de economie
quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:59 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
Hoe moet dat dan met de economie als heel Nederland is volgebouwd met villa's??
Bouwen is helaas vooral goed voor de groep mensen die de villa's aan het water met fitnessruimte kunnen betalen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:46 schreef henkway het volgende:
[..]
Omdat iedereen altijd graag mooier wil gaan wonen en groter dat is het karakter van de mens.
Vroeger leefde men in een plaggenhut.
Nu wil men aan het water wonen en twee badkamers waarvan minstens een met dubbel ligbad en een fitnessruimte op de zolder van de garage
Dus niet zo benepen doe jij, ouwe krent
Dit beleid schept mogelijkheden voor grondspeculaties, daar zitten de kosten, niet in de stenenquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:04 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Bouwen is helaas vooral goed voor de groep mensen die de villa's aan het water met fitnessruimte kunnen betalen.
Dus je bent het met me eens dat verdieping in plaats van verbreding een goed idee is? Daar hoort streven naar meer duurzaamheid dus duidelijk ook bij?quote:Op vrijdag 11 september 2009 09:46 schreef henkway het volgende:
[..]
En als je daar het geld voor hebt, dan is dat aanbod er. Nu wil iemand met 120.000 euro te besteden en een baan in de Randstad een riant huis met tuin in een rustige buurt maar wel vlakbij winkels, scholen en parken.quote:Vroeger leefde men in een plaggenhut.
Ik ben juist geen krent. Ik acht alleen geld niet het belangrijkste in het leven.quote:Dus niet zo benepen doe jij, ouwe krent
Maar het gaat erom Nederland is lang niet vol, het is tijd om het Nederlandse RO beleid aan te pakken en een deel van de ruimte van subsidiekoeien te gebruiken voor het leefgenot van de mensquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:14 schreef El_Matador het volgende:Bouwen is goed voor de economie.Bouwen is alleen goed voor de economie zolang het iets oplevert. Anders kan je ook veel luciferdoosjes produceren, lekker veel mensen aan het werk. Maar als niemand het koopt, heb je d'r geen reet aan.
Iets doen met als enige doel de economie te spekken is een fundamenteel fout idee.
Ik vind Nederland WEL vol. En met mij vele anderen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:28 schreef henkway het volgende:
[..]
Maar het gaat erom Nederland is lang niet vol, het is tijd om het Nederlandse RO beleid aan te pakken en een deel van de ruimte van subsidiekoeien te gebruiken voor het leefgenot van de mens
Als men vroeger jouw gedachten had opgevolgd, dan woonden we nu nog in plaggenhutten met een houten poepdoos buitenquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik vind Nederland WEL vol. En met mij vele anderen.
Waarom moet jij jouw expansiedrang aan mij en die anderen opdringen?
als we bepaalde economieen in stand haddenn gehouden zoals jij zegt, dan hadden we nog trekschuiten en beulen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:34 schreef henkway het volgende:
[..]
Als men vroeger jouw gedachten had opgevolgd, dan woonden we nu nog in plaggenhutten met een houten poepdoos buiten
Belachelijke en lasterlijke stroman en NOG geen antwoord op mijn vragen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 10:34 schreef henkway het volgende:
[..]
Als men vroeger jouw gedachten had opgevolgd, dan woonden we nu nog in plaggenhutten met een houten poepdoos buiten
Van de vooruitgang zijn de westerse economien niet slechter geworden, wolspinnerijen en kolenmijnen zijn ook nagenoeg uit Nederland verdwenen, nu is het de beurt aan 80% van de agrariers om iets anders te gaan doenquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:37 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
als we bepaalde economieen in stand haddenn gehouden zoals jij zegt, dan hadden we nog trekschuiten en beulen.
niemand zegt iets over nooit niks meer bouwen maar om half Nederland vol te gooien met villa's zoals jij telkens zegt , om e branch te spekken, is heel wat anders. Ruimte is een schaars goed in nederland. Natuur moet ook beschermd worden en moet meer de ruimte krijgen. Overigens er zijn in Newyork toch zeer luxe appartmentenwijken??? Waarom heb je daar het niet over?? Zet die hier ook neer in de grote stedenquote:Op vrijdag 11 september 2009 10:43 schreef henkway het volgende:
[..]
Van de vooruitgang zijn de westerse economien niet slechter geworden, wolspinnerijen en kolenmijnen zijn ook nagenoeg uit Nederland verdwenen, nu is het de beurt aan 80% van de agrariers om iets anders te gaan doen
17 miljoen mensen en 1.500.000 subsidiekoeien op 41.000 km2
17 miljoen mensen op 5% van de ruimte, fabrieken , kantoren en kassen op 7% van de ruimte en de koeien en suikerbietenbieten op de andere 87%.
1. Weilanden zijn geen natuur. Daar bij heb ik liever groen om mijn huis dan dat ik een half uur moet reizen om 'natuur' te zien.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:21 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
niemand zegt iest over nooit niks meer bouwen maar om half nederland vol te gooien met villa's zoals jij telkens zegt , om e branch te spekken, is heel wat anders. Ruimte is een schaars goed in nederland. NAtuur moet ook beschermd worden en moet meer de ruimte krijgen. Overigens er zijn in Newyork toch zeer luxe appartmentenwijken??? Waarom heb je daar het niet over?? Zet die hier ook neer in de grote steden
dus bouw ze maar vol dan?? een tuin is wel natuur opeens? een weide is net zoveel natuur als jou tuin (een andere vorm maar toch)quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:24 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
1. Weilanden zijn geen natuur. Daar bij heb ik liever groen om mijn huis dan dat ik een half uur moet reizen om 'natuur' te zien.
1% erbij voor woningbouw is volbouwen? Een tuin is ook geen natuur maar geeft wel rust en leefbaarheid. Dit elke dag ipv enkel op zondag waar je eerst in de file naar de Veluwe moet om daar in colonne een wandeling te maken.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:30 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
dus bouw ze maar vol dan?? een tuin is wel natuur opeens? een weide is net zoveel natuur als jou tuin (een andere vorm maar toch)
Ben je nu echt zo achterlijk. Denk je nu echt dat mensen in New York iets hebben aan de ruimte in New Jersey?quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:30 schreef attila_de_hun het volgende:
[..]
en in de VS hebben ze toch ook redelijk wat ruimte over??
kun jij normaal discusiëren? dank je, bespaar anders de moeite om te reageren.quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:35 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Ben je nu echt zo achterlijk. Denk je nu echt dat mensen in New York iets hebben aan de ruimte in New Jersey?
quote:Op vrijdag 11 september 2009 11:34 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
1% erbij voor woningbouw is volbouwen? Een tuin is ook geen natuur maar geeft wel rust en leefbaarheid. Dit elke dag ipv enkel op zondag waar je eerst in de file naar de Veluwe moet om daar in colonne een wandeling te maken.
Dat valt best mee, als je maar niet in de randstad gaat wonen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:03 schreef Metro2005 het volgende:
[..]Dat is inderdaad hét probleem in Nederland. Er is wel natuur alleen moet je daar óf ver voor rijden óf je kan er uberhaupt niet komen. Een weiland is leuk hoor maar dat is eigendom van iemand, ik mag daar niet komen, Ik mag daar geen huis bouwen, ik mag er niet met de auto komen, ik mag er niet picknicken dus ik heb er niks aan.
Naast die weilanden bouwen we alles op elkaar gepropt.
Het werk is in de Randstad dus voor het gros van de mensen zal daar per definitie moeten wonen.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat valt best mee, als je maar niet in de randstad gaat wonen.
Het probleem is inderdaad dat mensen niet wensen te pendelen. De gemiddelde reistijd die mensen in bijvoorbeeld Los Angeles hebben om van en naar hun werk te komen is dusdanig dat je daarmee in Nederland met gemak buiten de randstad zou kunnen gaan wonen en kunnen pendelen naar je werk.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:18 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het werk is in de Randstad dus voor het gros van de mensen zal daar per definitie moeten wonen.
Dus 5 a 6 uur reistijd per dag is normaal?quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem is inderdaad dat mensen niet wensen te pendelen. De gemiddelde reistijd die mensen in bijvoorbeeld Los Angeles hebben om van en naar hun werk te komen is dusdanig dat je daarmee in Nederland met gemak buiten de randstad zou kunnen gaan wonen en kunnen pendelen naar je werk.
Er zijn meer plekken buiten de randstad dan Groningen en Maastricht.quote:Op vrijdag 11 september 2009 12:29 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Dus 5 a 6 uur reistijd per dag is normaal?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |