abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72635758
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:46 schreef henkway het volgende:

[..]

Omdat iedereen altijd graag mooier wil gaan wonen en groter dat is het karakter van de mens.

Nu wil men aan het water wonen en twee badkamers waarvan minstens een met dubbel ligbad en een fitnessruimte op de zolder van de garage

Dus niet zo benepen doe jij, ouwe krent
Bouwen is goed voor de economie
Hoe moet dat dan met de economie als heel Nederland is volgebouwd met villa's??
  † In Memoriam † vrijdag 11 september 2009 @ 10:03:21 #227
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72635872
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:12 schreef ethiraseth het volgende:
[ link | afbeelding ]
Met z'n allen in Limburg.
Carpe Libertatem
pi_72635890
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 09:59 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

Hoe moet dat dan met de economie als heel Nederland is volgebouwd met villa's??

Dan woont iedereen prettig en dat is weer goed voor het welzijn van de mens

En dan gaan we de vogelaar wijken afbreken en er parken van maken, alles voor het woongenot van de mens
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:04:19 #229
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72635903
quote:

[..]

Omdat iedereen altijd graag mooier wil gaan wonen en groter dat is het karakter van de mens.

Vroeger leefde men in een plaggenhut.
Nu wil men aan het water wonen en twee badkamers waarvan minstens een met dubbel ligbad en een fitnessruimte op de zolder van de garage

Bouwen is helaas vooral goed voor de groep mensen die de villa's aan het water met fitnessruimte kunnen betalen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72635966
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Bouwen is helaas vooral goed voor de groep mensen die de villa's aan het water met fitnessruimte kunnen betalen.
Dit beleid schept mogelijkheden voor grondspeculaties, daar zitten de kosten, niet in de stenen
Jouw kinderen willen ook mooier wonen dan jij en niet zo benepen doen
pi_72636144
quote:

[..]

Dus je bent het met me eens dat verdieping in plaats van verbreding een goed idee is? Daar hoort streven naar meer duurzaamheid dus duidelijk ook bij?
quote:
Vroeger leefde men in een plaggenhut.
En als je daar het geld voor hebt, dan is dat aanbod er. Nu wil iemand met 120.000 euro te besteden en een baan in de Randstad een riant huis met tuin in een rustige buurt maar wel vlakbij winkels, scholen en parken.

Sja, dat gaat niet.
quote:
Ik ben juist geen krent. Ik acht alleen geld niet het belangrijkste in het leven.

Bouwen is goed voor de economie. Bouwen is alleen goed voor de economie zolang het iets oplevert. Anders kan je ook veel luciferdoosjes produceren, lekker veel mensen aan het werk. Maar als niemand het koopt, heb je d'r geen reet aan.

Iets doen met als enige doel de economie te spekken is een fundamenteel fout idee.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72636555
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:14 schreef El_Matador het volgende:Bouwen is goed voor de economie. Bouwen is alleen goed voor de economie zolang het iets oplevert. Anders kan je ook veel luciferdoosjes produceren, lekker veel mensen aan het werk. Maar als niemand het koopt, heb je d'r geen reet aan.

Iets doen met als enige doel de economie te spekken is een fundamenteel fout idee.
Maar het gaat erom Nederland is lang niet vol, het is tijd om het Nederlandse RO beleid aan te pakken en een deel van de ruimte van subsidiekoeien te gebruiken voor het leefgenot van de mens
pi_72636639
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:28 schreef henkway het volgende:

[..]

Maar het gaat erom Nederland is lang niet vol, het is tijd om het Nederlandse RO beleid aan te pakken en een deel van de ruimte van subsidiekoeien te gebruiken voor het leefgenot van de mens
Ik vind Nederland WEL vol. En met mij vele anderen.

Waarom moet jij jouw expansiedrang aan mij en die anderen opdringen?

Nogmaals de cruciale vraag: WAAROM wil jij zo graag Nederland nog voller maken? Wat is de gedachte achter die zelfvernietiging? 17 fokking miljoen mensen op 41.000 km2. 2 landen ter wereld die dat overtreffen. Bangladesh (met alle overstromingen vandien) en Zuid-Korea.

Waarom wil je zo graag nog meer mensen op zo'n klein oppervlak?

Leg me dat nou es uit.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_72636726
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik vind Nederland WEL vol. En met mij vele anderen.

Waarom moet jij jouw expansiedrang aan mij en die anderen opdringen?
Als men vroeger jouw gedachten had opgevolgd, dan woonden we nu nog in plaggenhutten met een houten poepdoos buiten
pi_72636810
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:34 schreef henkway het volgende:

[..]

Als men vroeger jouw gedachten had opgevolgd, dan woonden we nu nog in plaggenhutten met een houten poepdoos buiten
als we bepaalde economieen in stand haddenn gehouden zoals jij zegt, dan hadden we nog trekschuiten en beulen.
pi_72636987
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:34 schreef henkway het volgende:

[..]

Belachelijke en lasterlijke stroman en NOG geen antwoord op mijn vragen.

pi_72636997
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:37 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

als we bepaalde economieen in stand haddenn gehouden zoals jij zegt, dan hadden we nog trekschuiten en beulen.
Van de vooruitgang zijn de westerse economien niet slechter geworden, wolspinnerijen en kolenmijnen zijn ook nagenoeg uit Nederland verdwenen, nu is het de beurt aan 80% van de agrariers om iets anders te gaan doen

17 miljoen mensen en 1.500.000 subsidiekoeien op 41.000 km2

17 miljoen mensen op 5% van de ruimte, fabrieken , kantoren en kassen op 7% van de ruimte en de koeien en suikerbietenbieten op de andere 87%.

Maak van de vrijkomende grond toegankelijke lanschapsparken

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 11-09-2009 11:19:11 ]
pi_72637909
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:43 schreef henkway het volgende:

[..]

Van de vooruitgang zijn de westerse economien niet slechter geworden, wolspinnerijen en kolenmijnen zijn ook nagenoeg uit Nederland verdwenen, nu is het de beurt aan 80% van de agrariers om iets anders te gaan doen

17 miljoen mensen en 1.500.000 subsidiekoeien op 41.000 km2

17 miljoen mensen op 5% van de ruimte, fabrieken , kantoren en kassen op 7% van de ruimte en de koeien en suikerbietenbieten op de andere 87%.
niemand zegt iets over nooit niks meer bouwen maar om half Nederland vol te gooien met villa's zoals jij telkens zegt , om e branch te spekken, is heel wat anders. Ruimte is een schaars goed in nederland. Natuur moet ook beschermd worden en moet meer de ruimte krijgen. Overigens er zijn in Newyork toch zeer luxe appartmentenwijken??? Waarom heb je daar het niet over?? Zet die hier ook neer in de grote steden

[ Bericht 0% gewijzigd door attila_de_hun op 11-09-2009 11:28:45 ]
pi_72638011
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:21 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

niemand zegt iest over nooit niks meer bouwen maar om half nederland vol te gooien met villa's zoals jij telkens zegt , om e branch te spekken, is heel wat anders. Ruimte is een schaars goed in nederland. NAtuur moet ook beschermd worden en moet meer de ruimte krijgen. Overigens er zijn in Newyork toch zeer luxe appartmentenwijken??? Waarom heb je daar het niet over?? Zet die hier ook neer in de grote steden
1. Weilanden zijn geen natuur. Daar bij heb ik liever groen om mijn huis dan dat ik een half uur moet reizen om 'natuur' te zien.
2. De branche wordt vooral gespekt door deze grondpolitiek
3. Nederland is New York niet. Wij hebben zeeën van ruimte dus er is geen enkele reden mensen in appartementen te proppen. Daarbij zijn de appartementen in Nederland zeer basic uitgevoerd. Waar zijn de zwembaden, fitnesszalen, conciërge, etcetera?

Ik zeg het nog één keer. Het fabeltje dat ruimte schaar is in Nederland moet de wereld uit.
pi_72638111
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:24 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

1. Weilanden zijn geen natuur. Daar bij heb ik liever groen om mijn huis dan dat ik een half uur moet reizen om 'natuur' te zien.
dus bouw ze maar vol dan?? een tuin is wel natuur opeens? een weide is net zoveel natuur als jou tuin (een andere vorm maar toch)

en in de VS hebben ze toch ook redelijk wat ruimte over??
pi_72638198
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:30 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

dus bouw ze maar vol dan?? een tuin is wel natuur opeens? een weide is net zoveel natuur als jou tuin (een andere vorm maar toch)
1% erbij voor woningbouw is volbouwen? Een tuin is ook geen natuur maar geeft wel rust en leefbaarheid. Dit elke dag ipv enkel op zondag waar je eerst in de file naar de Veluwe moet om daar in colonne een wandeling te maken.
pi_72638216
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:30 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

en in de VS hebben ze toch ook redelijk wat ruimte over??
Ben je nu echt zo achterlijk. Denk je nu echt dat mensen in New York iets hebben aan de ruimte in New Jersey?
pi_72638279
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:35 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Ben je nu echt zo achterlijk. Denk je nu echt dat mensen in New York iets hebben aan de ruimte in New Jersey?
kun jij normaal discusiëren? dank je, bespaar anders de moeite om te reageren.
  vrijdag 11 september 2009 @ 12:03:58 #244
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_72638997
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:34 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

1% erbij voor woningbouw is volbouwen? Een tuin is ook geen natuur maar geeft wel rust en leefbaarheid. Dit elke dag ipv enkel op zondag waar je eerst in de file naar de Veluwe moet om daar in colonne een wandeling te maken.
Dat is inderdaad hét probleem in Nederland. Er is wel natuur alleen moet je daar óf ver voor rijden óf je kan er uberhaupt niet komen. Een weiland is leuk hoor maar dat is eigendom van iemand, ik mag daar niet komen, Ik mag daar geen huis bouwen, ik mag er niet met de auto komen, ik mag er niet picknicken dus ik heb er niks aan.
Naast die weilanden bouwen we alles op elkaar gepropt.

Ik zie hier vergelijkingen met Amerikaanse steden maar dat vind ik niet echt een goede vergelijking. Natuurlijk wonen mensen daar in de steden dicht op elkaar maar als je buiten de steden komt wonen mensen niet op elkaar.

Daar wonen mensen veelal in vrijstaande woningen met riante tuim rondom en is er ook nog eens enorm veel natuur (bossen, bergen, meren etc). Heel anders dan hier waar je ook buiten de stad in een vinexwijk op elkaar gepropt wordt met een tuin ter grootte van een postzegel, en dat allemaal omdat er daarnaast een weiland ligt waar niet gebouwd mag worden en je ook niet mag komen.

De ruimtelijke ordening in dit land is echt dramatisch slecht en zorgt ook voor veel problemen, denk maar eens aan alle files. Hoeveel files waren er NIET nodig geweest als we van het debiele idee af waren gestapt dat vinex wijken en industriegebieden een goed idee waren. En als we de steden niet hadden laten verpauperen en alles op elkaar geprakt hadden, als we wat groen in de steden hadden laten bestaan ipv elke godvergeten boom die er staat om te hakken, als we wél wat ruimere tuinen hadden gebouwd in de steden, als we wél wat meer eensgezinswoningen IN de steden hadden gebouwd etc. Dan waren de steden stukken leefbaarder geweest en waren er ook een stuk minder files geweest.

Nu zitten we met heel veel mensen op een kluitje (met alle problemen die daarbij komen kijken zoals hoge huizenprijzen, veel files, parkeergebrek, sago mensen) te kijken naar heel veel ruimte die we niet mogen gebruiken. Hoe achterlijk wil je het hebben

Mensen willen niet op een kluitje wonen, en mensen willen niet een betonnen leefomgeving wonen. Daar moet je als RO planner rekening mee houden, daar moet je als architect rekening mee houden. Maar die geilen alleen maar op het bouwen van woningen die niemand wil. Maarja, er zijn zo weinig woningen dat het toch wel verkocht wordt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_72639167
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:03 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad hét probleem in Nederland. Er is wel natuur alleen moet je daar óf ver voor rijden óf je kan er uberhaupt niet komen. Een weiland is leuk hoor maar dat is eigendom van iemand, ik mag daar niet komen, Ik mag daar geen huis bouwen, ik mag er niet met de auto komen, ik mag er niet picknicken dus ik heb er niks aan.
Naast die weilanden bouwen we alles op elkaar gepropt.
Dat valt best mee, als je maar niet in de randstad gaat wonen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_72639244
We moeten af van het dorpen en vinex idee met een burgemeester, met internet heeft niemand een burgermeester nodig.
Een burgermeester is uit de zwiebertjetijd

Wat we nodig hebben, is die ruimte die ze nu aan de subsidiekoeien hebben gegeven
pi_72639381
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat valt best mee, als je maar niet in de randstad gaat wonen.
Het werk is in de Randstad dus voor het gros van de mensen zal daar per definitie moeten wonen.
pi_72639617
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:18 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Het werk is in de Randstad dus voor het gros van de mensen zal daar per definitie moeten wonen.
Het probleem is inderdaad dat mensen niet wensen te pendelen. De gemiddelde reistijd die mensen in bijvoorbeeld Los Angeles hebben om van en naar hun werk te komen is dusdanig dat je daarmee in Nederland met gemak buiten de randstad zou kunnen gaan wonen en kunnen pendelen naar je werk.
pi_72639641
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het probleem is inderdaad dat mensen niet wensen te pendelen. De gemiddelde reistijd die mensen in bijvoorbeeld Los Angeles hebben om van en naar hun werk te komen is dusdanig dat je daarmee in Nederland met gemak buiten de randstad zou kunnen gaan wonen en kunnen pendelen naar je werk.
Dus 5 a 6 uur reistijd per dag is normaal?
pi_72639668
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 12:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dus 5 a 6 uur reistijd per dag is normaal?
Er zijn meer plekken buiten de randstad dan Groningen en Maastricht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')