abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:03:16 #152
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52620668
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, maar die krijg je niet te zien. Misschien wel als je erom vraagt, maar het is niet de gewoonte dat je dat nog even te zien krijgt voordat ze tot de abortus overgaan. Zou een ook een beetje hard zijn, niet?
haha, ik had al een aanvulling gemaakt.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:04:01 #153
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52620685
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:00 schreef lily het volgende:
Je kreeg wel een echo maar (je kreeg m) niet te zien

tenzij je erom vraagt

Duidelijk nu toch.
pi_52620724
lijkt me wel
pi_52620814
Fujifilm, mag ik vragen waar/bij wie jullie een gesprek hebben? Want de visie van een instantie (bv anti-abortus) is nogal bepalend voor de insteek van zo'n gesprek. Het lijkt me verstandig om daarop voorbereid te zijn.

En ik wil je erop wijzen dat een kind een fikse wissel op je relatie kan trekken. Bij óns iig wel! En wij hebben een stabiele, lange relatie, zijn allebei zwaar volwassen ( ), onze zoon was enorm gewenst en de omstandigheden qua werk/inkomen/huisvesting waren/zijn prima geregeld.

Heb ik nog een vraagje voor Milagro:
Weet je, ik heb de indruk dat jij in dergelijke topics meestal ervan uit gaat dat het meisje / de vrouw haar vent erin luist. Je praat zo vaak (in mijn beleving tenminste) over 'per ongeluk expres'. Waarom is dat? Zie je dat zo veel om je heen? Ik niet namelijk (of ik ben weer eens naïef... ).
Just curious.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:11:32 #156
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_52620894
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:08 schreef Moonah het volgende:
Weet je, ik heb de indruk dat jij in dergelijke topics meestal ervan uit gaat dat het meisje / de vrouw haar vent erin luist. Je praat zo vaak (in mijn beleving tenminste) over 'per ongeluk expres'. Waarom is dat?
ja idd.

Door de posts van Milagro krijg ik altijd stukken minder vertrouwen in de vrouw
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_52621331
simpel... abortus. tenzij je je hele leven om wilt gooien voor een kind dat je niet kunt gebruiken op dit moment. en praat er met je ouders over, in godsnaam. zoiets ga je toch niet in je eentje oplossen.
pi_52621371
Ik heb het meeste doorgenomen in dit topic.... en nu vraag ik me werkelijk af... ben ik de enige die de wenkbrauwen fronst bij een vriendinnetje dat zwanger terug komt van een vakantie van vier weken zonder vriendje?

Ik zou de zwangerschapskalender minimaal goed in de gaten houden... en dat zonder bij voorbaat te ontkennen dat ik de vader ben, maar ik zou er echt op bedacht zijn dat de mogelijkheid open is dat ik niet de vader ben.

Stel vriendinnetje dacht, ah lekker vakantie, ik stop meteen even met de pil, en dan in de eerste week een slippertje maakt... welk verhaal zou ze vertellen bij thuiskomst? Misschien ben ik paranoia, maar ik snap niet dat niemand dat deel van het verhaal aanstipt. Ik vind het erg sterk, en waarom smst ze tijdens de vakantie dan niet van "help, ik ben al een paar dagen over tijd" o.i.d.? En waarom praat ze er zo moeilijk over? Voor mij zijn het potentiele aanwijzingen dat er meer aan de hand is, waardoor ze het er extra moeilijk mee heeft.
twee violen en een trommel en een fluit
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:24:18 #159
109065 sungaMsunitraM
pi_52621386
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:23 schreef Byte_Me het volgende:
[offtopic]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[/offtopic]
pi_52621792
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:08 schreef Moonah het volgende:
Fujifilm, mag ik vragen waar/bij wie jullie een gesprek hebben? Want de visie van een instantie (bv anti-abortus) is nogal bepalend voor de insteek van zo'n gesprek. Het lijkt me verstandig om daarop voorbereid te zijn.

En ik wil je erop wijzen dat een kind een fikse wissel op je relatie kan trekken. Bij óns iig wel! En wij hebben een stabiele, lange relatie, zijn allebei zwaar volwassen ( ), onze zoon was enorm gewenst en de omstandigheden qua werk/inkomen/huisvesting waren/zijn prima geregeld.

Weet je, ik heb de indruk dat jij in dergelijke topics meestal ervan uit gaat dat het meisje / de vrouw haar vent erin luist. Je praat zo vaak (in mijn beleving tenminste) over 'per ongeluk expres'. Waarom is dat? Zie je dat zo veel om je heen? Ik niet namelijk (of ik ben weer eens naïef... ).
Just curious.
dat is omdat het 7 vd tien keer gewoon zo is
de dames die echt per ongeluk zwanger raken én redelijk zijn, echt houden van hun partner, dreigen met niets, laten de keuze aan de man of hij betrokken wil zijn, eisen geen geld, beseffen heel goed dat zij ms wel blij zijn met dit onverwachte, maar de ander niet, verwachten niet dat een man het vaderschap dan zo maar op zich neemt.
laten hem los als ze merken dat het voor hem echt niet werkt, kan, gaat.

degene die stiekem de natuur een beetje geholpen heeft, doet dat toch meestal niet, die begint vooral kwaad te worden, en niet verdrietig, die schreewt moord en brand, niet omdat hij de klootzak is, maar omdat ze zich ergens betrapt voelt, wéét dat ze de boel belazerd heeft.

de pil is te betrouwbaar om zoveel dames dwars er doorheen toch zwanger te doen raken.
niet alle ongelukjes hebben race kak aan de basis staan of een antibiotica kuurtje.

veel dames (van die groep dan) hebben al aanzienlijke tijd een kinderwens laten doorschemeren.
veel dames komen vaak pas na twee gemiste menstruaties op de proppen met "zeg, schat, ik moet je wat vertellen"
veel dames zeggen dat een kinderwens een niet te onderdrukken wens is.
veel dames vinden dat de man niets te kiezen heeft, maar enkel verantwoordelijkheid te nemen heeft.

dan heb je nog de dames die al 1 of meerdere abortussen hebben ondergaan en wéér zwanger raken... ja, weer dwars door de pil heen, alweer, andere voorbehoedsmiddelen exploren was zeker geen optie.

dan heb je nog de dames die zeggen dat ze onvruchtbaar dachten te zijn (getest, nee, natuurlijk niet, maar waag het ook niet als vriend een bewijs te vragen, zo een delicate zaak) en hun kun je dit wondertje toch niet afnemen.

oh en dan zitten de meeste van die dames zo rond de dertig, er tegen aan, steevast, de klok tikt, als ze het nu uitmaken, duurt het ms wel een jaar of 2 voordat ze een nieuw relatie hebben, ms wel langer, en dan moet het ook maar weer iemand zijn met een kinderwens, en dan moet het ook maar meteen lukken, nee, dan zijn ze ondertussen al 36 of zo, en het plaatje was toch echt voor hun dertigste die eerste op de wereld te zetten.

had ik de dames al genoemd die een verraste vriend er na verloop van tijd uitwerken?
met als wapen : je was in het begin niet enthousiast, je opperde zelfs abortus, ik heb jou niet meer nodig, flikker maar op nu, ik wil je betrokkenheid niet meer, maar wel je geld!

ik realiseer me heel goed, dat ik die aannames vaak doe, maar dat is geen hangup of zo, het is gewoon gebaseerd op wat ik idd veel om me heen zie, en hoor, de verhalen kloppen niet, de dames geven het soms zelf toe, etc etc.

en dan heb ik het nog niet over de gruwelijke naiviteit van mannen in deze, ze zijn zo makkelijk te naaien, letterlijk en figuurlijk, en vrouwen zijn van nature nu eenmaal net effe wat manipulativer, de kinderwens is niet te onderdrukken, en ach hij trekt wel bij, joh, let maar op, dat hart krijg je van menig vrouw onder je riem gestoken.... wat je weer doet twijfelen aan hun ongelukjes

tuurlijk zijn er mannen die weten dat de boel ms een beetje gesaboteerd zijn, en toch blij zijn, nu dan heb je gewoon geboft, je relatie was dan ws helemaal top , jij zelf ms niet helemaal eerlijk, maar ondanks dat houdt hij toch van je, steekt zijn kop in het zand over of wuift weg, dat leugentje en geniet samen met jou van de 9 maanden die volgen.

ja, het zal wel weer cynisch zijn, maar ik heb gewoon gelijk , de meeste ongelukjes zijn per ongeluk expresjes.
en dat zou op zich niet zo erg zijn, als de man het recht had, zonder afgeschoten te worden door sympathiserende dames, die SOMS zelf ook met die gedachten speelden of zich er al schuldig aangemaakt hebben, als hij zegt, prima, maar ik kan dit niet, ik ben weg, ik wil jou niet kwijt, maar mijzelf ook niet, en dat raak ik als ik me het vaderschap op laat dringen.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_52621931
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:23 schreef Roquefort het volgende:
Ik heb het meeste doorgenomen in dit topic.... en nu vraag ik me werkelijk af... ben ik de enige die de wenkbrauwen fronst bij een vriendinnetje dat zwanger terug komt van een vakantie van vier weken zonder vriendje?

Ik zou de zwangerschapskalender minimaal goed in de gaten houden... en dat zonder bij voorbaat te ontkennen dat ik de vader ben, maar ik zou er echt op bedacht zijn dat de mogelijkheid open is dat ik niet de vader ben.

Stel vriendinnetje dacht, ah lekker vakantie, ik stop meteen even met de pil, en dan in de eerste week een slippertje maakt... welk verhaal zou ze vertellen bij thuiskomst? Misschien ben ik paranoia, maar ik snap niet dat niemand dat deel van het verhaal aanstipt. Ik vind het erg sterk, en waarom smst ze tijdens de vakantie dan niet van "help, ik ben al een paar dagen over tijd" o.i.d.? En waarom praat ze er zo moeilijk over? Voor mij zijn het potentiele aanwijzingen dat er meer aan de hand is, waardoor ze het er extra moeilijk mee heeft.
ze zegt dat ze al 8 weken zwanger is, hè.... nu is dat vrij makkelijk te controleren natuurlijk.

maar zou je dit opperen al man, ben je ook alweer de sjaak , hoe durf je immers te suggereren dat ze een ander had, voor even, eenmalig desnoods!

"is het van mij" is een vraag die je ook al niet mag stellen, dan komen de tranen, en ben je de klootzak die een toch al emotionele verwarde vrouw het nog moeilijker maakt, je moet er voor haar zijn namelijk, luisteren, afwachten, en op geen enkele manier je eigen zorgen om je eigen toekomst te berde brengen , het is haar lijf, haar kindje, haar keuze
  † In Memoriam † donderdag 23 augustus 2007 @ 14:39:35 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_52622003
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ja, maar die krijg je niet te zien. Misschien wel als je erom vraagt, maar het is niet de gewoonte dat je dat nog even te zien krijgt voordat ze tot de abortus overgaan. Zou een ook een beetje hard zijn, niet?
nou echt wel hoor.
ik heb het ongeveer een jaar of 12 geleden meegemaakt. er werd een echo gemaakt om de duur te bepalen en ik kon meekijken als ik wilde. ik heb mijn hoofd afgewend, ik kon het niet aanzien.

ik heb de abortus als iets traumatisch ondergaan, en zou het ook nooit meer laten doen.
ik vind het iets vreselijk ingrijpends (misschien nog meer op het geestelijke gebied als lichamelijk)
maar vooralsnog vind ik dat iedereen moet doen wat- ie wil.
maar als ik het over had kunnen doen, had ik het niet gedaan. het heeft bij mij geestelijk een hoop kapot gemaakt.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:39:38 #163
109065 sungaMsunitraM
pi_52622006
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:34 schreef milagro het volgende:
[verhaal]
Let me guess, in een volgend leven zou je het liefst man en homo zijn?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:40:28 #164
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52622044
quote:

Lees de OP nogmaals maar nu goed.
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 23:17 schreef Fujifilm het volgende:
Mijn vriendin is ongewenst zwanger, nu zo'n 8 weken
Ze kwam terug van vakantie( 4 weken weg geweest). En ze vertelde dat ze op vakantie niet ongesteld was geworden..
Nu hebben we vorige week zaterdag een test gedaan, en ze is zwanger
Zijn die maandag daarna na de dokter geweest, om te vragen wat te doen.
De dokter zegt, dat ze goed moet nadenken..
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:41:50 #165
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_52622101
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:37 schreef milagro het volgende:

[..]

ze zegt dat ze al 8 weken zwanger is, hè.... nu is dat vrij makkelijk te controleren natuurlijk.

maar zou je dit opperen al man, ben je ook alweer de sjaak , hoe durf je immers te suggereren dat ze een ander had, voor even, eenmalig desnoods!

"is het van mij" is een vraag die je ook al niet mag stellen, dan komen de tranen, en ben je de klootzak die een toch al emotionele verwarde vrouw het nog moeilijker maakt, je moet er voor haar zijn namelijk, luisteren, afwachten, en op geen enkele manier je eigen zorgen om je eigen toekomst te berde brengen , het is haar lijf, haar kindje, haar keuze
Nu weet ik het zeker, jij bent anti vrouw.
Confidence through competence
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:42:00 #166
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52622104
quote:

Ze is 8 weken zwanger ongeveer, dan kan dat handig hoor en dan is het dus onmogenlijk dat ze in de vakantie zwanger is geraakt.
Als ze aan de pil is kan een menstruatie de eerste (en daaropvolgend zelfs) gewoon doorzetten, zelfs als ze niet aan de pil is.
Mijn moeder was niet aan de pil en ze gingen dus bewust voor een kindje maar kwam er pas na 4 maanden achter, omdat ze gewoon ongesteld werdt.

Wat betreft dat ze er niet over wil praten, misschien wil ze niet overgehaald worden tot een abortus en weet ze dat ieder gesprek toch daar op uit zal draaien.
pi_52622141
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:40 schreef Rottdog het volgende:

[..]

Lees de OP nogmaals maar nu goed.
[..]
En waar denk jij dat die 8 weken vandaan komt? Niet uit wetenschap, maar uit terugrekenen waar het volgens de betrokken partijen gebeurd zou moeten zijn. Die 8 weken is een aanname, die 4 weken vakantie en de zwangerschap bij terugkomst de enige feiten. Ik heb de OP prima gelezen.
pi_52622147
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 00:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe kan ze zwanger zijn geworden? Hebben jullie onveilig seks gehad (zonder condoom), of slikt ze de pil?

Valt me op dat zoveel vrouwen door de pil heen zwanger worden, of na één keer vergeten al zwanger zijn. Dat kan dus niet he.

Ik hoopte serieus dat je een man was, maar helaas. Dat kan dus wél, he? Eén pil vergeten in de eerste week van je strip (alleen die eerste week heeft dit risico zo duidelijk) en hell yeah kun je zwanger raken. Vrij makkelijk ook. De hormoonspiegel die de pil in stand houdt, wordt tijdens je stopweek namelijk afgebroken, wat tot gevolg heeft dat de eierstokken weer actief worden. Als je na die ene week braaf weer gaat slikken, dan is er niks aan het handje... Als je in de eerste week een pil vergeet dan kan het zijn dat een eicel, die in de stopweek begonnen is met rijpen, alsnog vrij komt en kun je dus wel degelijk zwanger raken.

Niet voor niets staat er in de bijsluiter dat als je in week 1 een pil vergeet, je 1 week een condoom moet gebruiken en "contact met je huisarts moet opnemen" als je in de week voorafgaand aan 't vergeten seks hebt gehad - omdat sperma nog aanwezig kan zijn in je lijf.
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 09:15 schreef Suzanna het volgende:
En toen was ze al acht weken zwanger. Sorry, maar die vlieger gaat niet op.

Even ontopic... echt, om zo'n reden abortus plegen... ik krijg er de koude rillingen van. 'Abortus plegen' klinkt zo anoniem, maar je vermoordt je eigen kind omdat het even niet uitkwam dat 'ie nu zou komen. Echt, volkomen gestoord vind ik dat. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Uhm, niet iedereen heeft een cyclus van keurig vier weken. Mijn cyclus zit tussen de 35 en 45 dagen in (als ik niet aan de pil ben, that is...), dus wat dat betreft kan het weleens zo zijn dat dingen anders uitpakken dan gedacht. Hetzelfde geldt met doorslikken van de pil, als je dat doet kom je er ook later achter dan na 4 weken.

Ik persoonlijk vind het gestoorder een kind de wereld in te slingeren als je nu al twijfels hebt of je het wel de liefde en aandacht kunt geven die het verdient, zeker ook met het oog op de ploannen die je hebt en wat je van het leven verwacht. Niets erger voor een kind dan ongewenst zijn en dat merken ook.
pi_52622194
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:42 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Ze is 8 weken zwanger ongeveer, dan kan dat handig hoor en dan is het dus onmogenlijk dat ze in de vakantie zwanger is geraakt.
Als ze aan de pil is kan een menstruatie de eerste (en daaropvolgend zelfs) gewoon doorzetten, zelfs als ze niet aan de pil is.
Mijn moeder was niet aan de pil en ze gingen dus bewust voor een kindje maar kwam er pas na 4 maanden achter, omdat ze gewoon ongesteld werdt.

Wat betreft dat ze er niet over wil praten, misschien wil ze niet overgehaald worden tot een abortus en weet ze dat ieder gesprek toch daar op uit zal draaien.
Nogmaals: Je weet het moment van conceptie niet, je kunt alleen aannemen dat het ongeveer 8 weken is.
pi_52622277
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Let me guess, in een volgend leven zou je het liefst man en homo zijn?
nee, absoluut niet, ik ben gek op mannen en op mijn lijf

maar wat is er nu zo vreemd om te stellen dat als jij coute que coute je kind wil houden, en de andere partij dat totaal niet ziet zitten, om dan gewoon dat te accepteren en de zorg dan zelf op je te nemen, geen eisen stellen (je moet dit want anders ben je een klootzak).

verdrietig, teleurstellend, pijnlijk, maar dat geldt voor die ander ms net zo, die ziet toch ook een vrouw een relatie, liefde weggooien om die kinderwens maar door te zetten, of die er nu al was of ineens opkomt nu de feiten liggen zoals ze liggen, met of zonder opzet.

zoals de kinderwens onoverkomelijk kan zijn, zo sterk, zo kan het omgekeerd toch net zo goed zo zijn, iemand het ECHT NIET willen, niet kunnen opbrengen?

laat zo iemand dan gaan (en nee, dat is natuurlijk niet makkelijk, niet zo 123 te beslissen, op te brengen)
ik lees hier "er valt altijd wel een mouw aan te passen,hoor, ook al heb je het niet breed" nu , die mouw past ook wel als alleenstaande dan.

wat is er mis met "ik houd het, met of zonder jou, ik hoop met, maar zo niet, dan is zonder ook echt zonder en wens ik je alle het beste toe, al lukt me dat ms nu nog even niet dat te tonen"
pi_52622371
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:37 schreef milagro het volgende:

[..]

..
Is dat echt in dit stadium van 8 weken te controleren?

Ik dacht oprecht dat dat niet kon, vandaar mijn wantrouwen, die weer anders is dan jouw wantrouwen dat ik ook niet onterecht vindt. Maar als die 8 weken echt controleerbaar zijn direct neem ik mijn vorige posts terug. Ik dacht dat dat alleen maar bij benadering terug te herleiden was uit de ontwikkeling, en dat het stadium van 8 weken moeilijk hard te maken is. Zit ik mis?
pi_52622443
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:44 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Nogmaals: Je weet het moment van conceptie niet, je kunt alleen aannemen dat het ongeveer 8 weken is.
Het maakt het inderdaad wel plausibel; reken maar na:

DE vriendin van TS kwam zwanger terug van vakantie. Ze had dus ongesteld moeten worden in de laatste week van de vakantie of op zijn laatst de een na laatste week; tenslotte had ze wel even contact opgenomen met TS als ze eerder niet was geweest, en die indruk maakt TS niet.

Veel meer dan een of twee weken zal ze niet thuis zijn, anders was het hele circus al lang een fase verder.

Ik ben niet zo'n expert op het gebied van de cyclussen van een vrouw, maar er van uitgaande dat de vriendin van TS de laatste week van de vakantie niet ongesteld is geworden en vijf weken terugrekenend moet ze dus bezwangerd zijn in de twee weken voor de vakantie of de twee weken in de vakantie.

Zij beredeneren acht weken, maar ja als je vreemd zou gaan op vakantie en het geheim zou willen houden, dan zegt iedereen dat...

Eigenlijk zou TS eens tegen haar moeten zeggen dat ie het wil houden, kijken wat zijn vriendin zegt... Tenslotte kom je er vanzelf wel achter als er na negen maanden een baby met een totaal andere huidskleur uitfloept!
pi_52622507
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:49 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Ik dacht oprecht dat dat niet kon, vandaar mijn wantrouwen, die weer anders is dan jouw wantrouwen dat ik ook niet onterecht vindt. Maar als die 8 weken echt controleerbaar zijn direct neem ik mijn vorige posts terug. Ik dacht dat dat alleen maar bij benadering terug te herleiden was uit de ontwikkeling, en dat het stadium van 8 weken moeilijk hard te maken is. Zit ik mis?
nu ja, in die zin te controleren, dat hij de eerste 4 weken dan niets van een menstruatie gemerkt moet hebben... ik weet niet, hoor, maar mijn partners, en nee, ik woonde niet altijd samen met ze, zag ze niet dagelijks, waren toch echt wel op de hoogte van mijn 'periodes' , al was het maar door mijn extra obstinate gedrag zo 1 dag ervoor
bovendien is een bij terugtrekking in de strijd een plots rode ridder ook wel een give away , maar goed, stel dat hij er niets van gemerkt heeft, die ene gemiste menstruatie, zij meteen erna 4 weken op vakantie was, waardoor hij de 2e ook niet miste, dan is het idd lastig te controleren, zeker te zijn.
pi_52622519
Ik vind dat vragen of het van hem is niet eens zo'n gek idee.
Dat is ook aan mij gevraagd toen ik zwanger was, en ik ben niet eens op vakantie geweest.

Verder wat Milagro zegt.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:56:09 #175
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52622566
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:44 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Ze is op vakantie niet ongesteld geworden, dus dan moet het wel 8 weken zijn en zelfs met 4 weken was het dan nog voor de vakantie gebeurd aangezien ze geen menstruatie heeft gehad en om die menstruatie over te slaan moest de dus al zwanger zijn.

Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen. De cyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. De eisprong, vindt plaats ongeveer veertien dagen voordat je weer ongesteld moet worden.

Zo zou TS dus kunnen uitrekenen of hij echt de vader is, ervanuitgaande dan zijn vriendin een normale cyclus heeft.
pi_52622636
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:39 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

nou echt wel hoor.
ik heb het ongeveer een jaar of 12 geleden meegemaakt. er werd een echo gemaakt om de duur te bepalen en ik kon meekijken als ik wilde. ik heb mijn hoofd afgewend, ik kon het niet aanzien.

ik heb de abortus als iets traumatisch ondergaan, en zou het ook nooit meer laten doen.
ik vind het iets vreselijk ingrijpends (misschien nog meer op het geestelijke gebied als lichamelijk)
maar vooralsnog vind ik dat iedereen moet doen wat- ie wil.
maar als ik het over had kunnen doen, had ik het niet gedaan. het heeft bij mij geestelijk een hoop kapot gemaakt.
Ik heb een paar jaar geleden ook een abortus ondergaan, maar dat scherm hadden ze al weggedraait.

Heb het gevoel dat het voor mij wel de beste keuze was. Ik was pas 19, had net een paar maanden een relatie en studeerde nog. Heb het er wel moeilijk mee gehad en zeker getwijfeld, maar als ik er achteraf op terugkijk is het een goede keuze geweest.
M'n moeder is niet veel later ongeneeselijk ziek geworden en overleden, en een vriend plotseling gestorven (dan was ik zwanger geweest), om nog maar te zwijgen over de studie die ik op had moeten geven. Dit is achteraf de beste keuze geweest.
Maar als ik nu zwanger zou raken zou ik het houden, de omstandigheden zijn veel beter. Ik ben ouder en wijzer, heb een stabiele relatie en een goede baan.
Maar als het nu niet zou lukken zwanger te worden zou ik me misschien wel voor m'n kop slaan dat ik het ooit heb laten doen. Maar goed, laten we uitgaan van het positieve.
pi_52622659
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:43 schreef innovative het volgende:
Ik persoonlijk vind het gestoorder een kind de wereld in te slingeren als je nu al twijfels hebt of je het wel de liefde en aandacht kunt geven die het verdient, zeker ook met het oog op de ploannen die je hebt en wat je van het leven verwacht. Niets erger voor een kind dan ongewenst zijn en dat merken ook.
Vroeger dacht ik er totaal anders over, maar aan de andere kant is het gewoon gestoorder dat je zomaar makkelijk een kind kan weghalen omdat het je nu even niet uitkomt; kom maar een andere keer.

Ik vind dat je een zeer wel overwogen keuze moet maken en dan met name met goede argumenten om het niet te laten komen. Dat het niet uit komt, je te druk met studie of gewoon nog even van het leven wilt genieten vind ik persoonlijk flauwekul. Dan moet je maar niet onveilig vrijen.

Mijns inziens kun je best een kind opvoeden terwijl je een studie doet, nog niet een volledige baan hebt, of gewoon nog relatief jong bent. Natuurlijk is dat zwaar, en natuurlijk is het vervelend, maar een kind hebben zal op elke moment wel een keertje zwaar en vervelend zijn. Wellicht wil je over twee jaar wel graag een kind, en dan gaat het niet zo makkelijk (denk het niet overigens).

TS en vriendin moeten natuurlijk helemaal zelf beslissen, maar een kind is bijna nooit meer ongewenst als het eenmaal geboren is. Ik was ook niet helemaal gepland, maar het schijnt dat mijn ouders best gelukkig met mij zijn...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 14:58:53 #178
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52622675
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:52 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Het maakt het inderdaad wel plausibel; reken maar na:

DE vriendin van TS kwam zwanger terug van vakantie. Ze had dus ongesteld moeten worden in de laatste week van de vakantie of op zijn laatst de een na laatste week; tenslotte had ze wel even contact opgenomen met TS als ze eerder niet was geweest, en die indruk maakt TS niet.
Ze had misschien wel gewoon de eerste week ongesteld moeten worden.

Voor de TS dit is ook een goede instelling www.fiom.nl
pi_52622784
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:56 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Ze is op vakantie niet ongesteld geworden, dus dan moet het wel 8 weken zijn en zelfs met 4 weken was het dan nog voor de vakantie gebeurd aangezien ze geen menstruatie heeft gehad en om die menstruatie over te slaan moest de dus al zwanger zijn.

Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen. De cyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. De eisprong, vindt plaats ongeveer veertien dagen voordat je weer ongesteld moet worden.

Zo zou TS dus kunnen uitrekenen of hij echt de vader is, ervanuitgaande dan zijn vriendin een normale cyclus heeft.
je kan ook thuis vreemdgaan, hè.....

oh ik ken nog een mogelijkheid, cynischer kan niet

ze is nog niet zwanger, maar wil het zijn, ze peilt eerst even hoe de zaken ervoor staan bij de TS.... hij gaat straks over stag , kiest voor kind en relatie, condooms/pil hoeven niet meer, en prompt is ze zwanger, echt zwanger, en heeft ze nog 9 maanden de tijd om die 8 weken weg te argumenteren , hetgeen wel gaat lukken natuurlijk, naief als mannen zijn
pi_52622855
Nou, gelukkig ben ik dus niet de enige die druk zou tellen en rekenen en de zwangerschapskalender in de gaten houden.
pi_52622881
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:02 schreef milagro het volgende:

[..]

oh ik ken nog een mogelijkheid, cynischer kan niet

ze is nog niet zwanger, maar wil het zijn, ze peilt eerst even hoe de zaken ervoor staan bij de TS.... hij gaat straks over stag , kiest voor kind en relatie, condooms/pil hoeven niet meer, en prompt is ze zwanger, echt zwanger, en heeft ze nog 9 maanden de tijd om die 8 weken weg te argumenteren , hetgeen wel gaat lukken natuurlijk, naief als mannen zijn
Zou ze dan voor acht weken zijn gegaan denk je? Ik zou op 4 weken gokken... alhoewel het toch moeilijk verklaren blijft hoor denk ik
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:12:54 #182
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52623092
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:02 schreef milagro het volgende:

[..]

hahaha, ik ga er nu even vanuit dat de vriendin van TS niet een compleet leugenachtig secreet is.
pi_52623161
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:05 schreef leonieke het volgende:

[..]

Zou ze dan voor acht weken zijn gegaan denk je? Ik zou op 4 weken gokken... alhoewel het toch moeilijk verklaren blijft hoor denk ik
en toch komt het voor dat mannen erin stinken, ergens wel merken dat die weken niet kloppen, maar het op een gegeven moment allemaal maar laten, het is nu eenmaal zo , dat idee.....net zoals gefingeerde miskraam voorkomen om uit dat probleem op te lossen, om dan op je gemak opnieuw zwanger te raken en welke man ontzegt een vrouw nu dat na zo'n eerste verlies.

sommige vrouwen zijn tot veel in staat, vanwege die kinderwens, of om die man maar aan zich te binden.

maar goed, Rukvoer heeft natuurlijk een punt, wie zegt dat het van hem is.... maar zoals ik al zei, dat te berde brengen is al weer reden voor de schandpaal natuurlijk, voor de man dus.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:21:46 #184
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52623379
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:15 schreef milagro het volgende:

[..]

en toch komt het voor dat mannen erin stinken, ergens wel merken dat die weken niet kloppen, maar het op een gegeven moment allemaal maar laten, het is nu eenmaal zo , dat idee.....net zoals gefingeerde miskraam voorkomen om uit dat probleem op te lossen, om dan op je gemak opnieuw zwanger te raken en welke man ontzegt een vrouw nu dat na zo'n eerste verlies.

sommige vrouwen zijn tot veel in staat, vanwege die kinderwens, of om die man maar aan zich te binden.

maar goed, Rukvoer heeft natuurlijk een punt, wie zegt dat het van hem is.... maar zoals ik al zei, dat te berde brengen is al weer reden voor de schandpaal natuurlijk, voor de man dus.
Wauw, en ik maar denken dat ik toch wel met beide benen op de grond stond, ik ging er wel vanuit dat er vrouwen zijn die een vent erinluizen (mijn broer heeft het namenlijk ook gehad) maar miskramen faken om vervolgens zwanger te raken en op gemoedstoestanden te spelen was zelf niet iets waar ik aan zou denken.
En daarbij, 9 van de 10 keer krijg je toch een echo om te kijken of alles er wel uit is en dan kunnen ze toch zien of de vrouw echt zwanger is geweest, was bij mij toen wel zo tenminste.

Wat zijn vrouwen secreten zeg.
  Moderator / Miss SHO donderdag 23 augustus 2007 @ 15:23:28 #185
22592 crew  Ole
pi_52623443
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:54 schreef milagro het volgende:

[..]

, al was het maar door mijn extra obstinate gedrag
Ik moest lachten
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_52623445
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:21 schreef KD-fotografie het volgende:
En daarbij, 9 van de 10 keer krijg je toch een echo om te kijken of alles er wel uit is en dan kunnen ze toch zien of de vrouw echt zwanger is geweest, was bij mij toen wel zo tenminste.
alsof een man daaraan denkt
pi_52623532
Ik ken persoonlijk bijzonder weinig studentes van 21 jaar die zo'n grote kinderwens hebben, dat ze een zwangerschap bewust zouden plannen met iemand waar ze 5 maanden iets mee hebben

Zou het hier gaan om een vrouw halverwege/eind 30 die al meerdere keren had laten vallen dat ze eigenlijk wel kinderen wil, dan zou ik misschien ook m'n vraagtekens zetten bij dit verhaal. Maar nu dus echt niet.

En over het zwanger worden door de pil heen: die 99% betrouwbaarheid is alleen maar gegarandeerd als je het elke avond om dezelfde tijd inneemt, etc. Hoeveel vrouwen zijn er wel niet een beetje laks met innemen zonder dat ze een grote kinderwens hebben? Het is mij in ieder geval regelmatig overkomen dat ik 's ochtends bedacht dat ik de pil de avond ervoor niet had ingenomen. Dat deed ik echt niet bewust om mijn vriend er in te luizen ofzo (wel was ik er altijd eerlijk over dat dan weer wel). En bij mij is het ook nog eens altijd goed gegaan Maar dat hoeft natuurlijk niet. Zo'n actie kan ook betekenen dat je wel meteen zwanger bent...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:34:03 #188
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_52623734
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:49 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Ik scrollde even gauw door en zag niet dat emand er op gereageerd had. De eerst 12 (14?) weken van de zwangerschap groeien alle vruchtjes (embryo's danwel foetussen) op hetzelfde tempo. Pas daarna gaat erfelijkheid en aanleg en zo een rol spelen. Dus als je bij 8 weken een echo doet en het kind opmeet, kan je valideren dat de zwangerschap idd 8 weken is.
Dit kan uiteraard afwijken van wat je zelf denkt o.b.v. laatste menstruatie e.d., maar de echo is meestal leidend.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_52623748
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:21 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Wauw, en ik maar denken dat ik toch wel met beide benen op de grond stond, ik ging er wel vanuit dat er vrouwen zijn die een vent erinluizen (mijn broer heeft het namenlijk ook gehad) maar miskramen faken om vervolgens zwanger te raken en op gemoedstoestanden te spelen was zelf niet iets waar ik aan zou denken.

Wat zijn vrouwen secreten zeg.
serieus gebeurd, een dame die een twijfelende man wilde losweken van een niet loslatende ex, en dus zei zwanger te zijn, wat ze dus niet was, man eerst in paniek, wist niet wat te doen, koos toch voor nieuwe relatie + kind, vrouw belt mijn ex op ( die was met haar bevriend) "wat te doen, oooooh ik weet niet wat te doen, hij is zo blij en ik ook dat hij voor mij kiest, maar ik ben niet zwanger en dat merkt hij straks".....

en toen ineens was er dus de miskraam, de vriend echt verdrietig, want inmiddels helemaal happy met het idee, maar sterk voor haar omdat het voor haar toch nog erger was, het kind groeide in haar buik tenslotte en nu lag ze daar op de bank met een plaid te rusten, te accepteren, de kanjer, wat een respect had hij voor haar .... twee vliegen in 1 klap, de man van je dromen en een nog inniger band door gedeeld verlies... mooi toch?

wat doe je dan ?
zeg je het die man?
je wordt niet geloofd, want 'zoiets zou zij nooit doen, zo is ze niet, je kent haar niet, hoe kun je zoiets zeggen???" en ben jij dus de cynische paranoide jaloerse bitch ( had ik me er mee bemoeid, ik kende haar verder niet echt, enkel van zien) of in het geval van mijn ex, de achterdochtige egoistische womanizer (wat op zich wel klopte, maar soit )

maar goed, er zijn uiteraard echte ongelukjes, maar zoals al gezegd, dan nog vind ik dat degene die toch al 'de luxe' heeft alle troeven in handen te hebben, de andere eventueel een way out mnoet kunnen gunnen, hoe moeilijk ook, zonder blijvende verwijten.
pi_52623947
Omg met mijn mond open zit ik hier Milagro
  donderdag 23 augustus 2007 @ 15:44:32 #191
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_52624061
Tja, en zo wordt een Milagro gevormd

Knap stukje en ik heb totaal geen moeite mee te geloven dat er vrouwen zijn die dit zo kunnen doen.
Confidence through competence
pi_52624389
Ik vraag me echt af met wat voor mensen milagro omgaat
Ik ken niet één zo een verhaal uit directe omgeving volgens mij. Nou ja, behalve een mislukte poging van een ex van Micha

En sowieso, het feit dat je écht door een ongelukje zwanger bent geraakt, wil ECHT niet zeggen dat je je dan eerlijk tegenover je partner gedraagt! Als ik ongepland zwanger was, en ik wilde het houden, maar mijn partner niet, dan zou ik daar ook schijt aan hebben. En dan zou ik het WEL kut vinden dat mijn partner me dumpt terwijl we toch samen zwanger zijn geworden, daar was hij toch ook bij? En als ik dan ook nog eens in een kansloze siqtuatie verkeerde met weinig geld enzow, ja dan zou ik misschien ook wel alimetatie eisen enzow.

Dus volgens mij is het ECHT niet zo dat als je wel je partner de ruimte gunt om te vluchten voor zijn ongeboren kind, en hem niet zijn plichten na laat komen, dat alleen DAN je oprecht door een ongelukje zwanger bent geworden. En zo niet, dat je dan je vent erin hebt geluist. Ik vind dat echt een kromme redenatie
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_52624497
http://www.vbok.nl/
Hier heb ik hulp bij gezocht..

En ik ga er inderdaad van uit dat ik de vader ben..
Jullie zijn zo kinds
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:07:12 #194
109065 sungaMsunitraM
pi_52624756
VBOK is wel pro-life hè...
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:19:48 #195
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_52625027
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
VBOK is wel pro-life hè...
Is dat zo? Dat wist ik niet. Welke organisatie is beter?
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_52625081
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 15:59 schreef Fujifilm het volgende:
http://www.vbok.nl/
Hier heb ik hulp bij gezocht..

En ik ga er inderdaad van uit dat ik de vader ben..
nu, dat is ws ook wel zo.

en vbok is idd niet echt pro choice, maar goed, die choice is sowieso niet aan jou.

als je zegt dat je vriendin al zo'n beetje dacht het te willen houden, zal dat met hun steun zeker gebeuren, denk ik dan.

het rottige met dit soort dingen is dat je als het zo koud op je dak komt veel meer tijd nodig hebt om een en ander te laten bezinken, maar die tijd heb je niet, je vriendin ook niet... en zo kan een beslissing, hoe die ook uitvalt, toch overhaast zijn..

persoonlijk vind ik vijf maanden relatie niet op wegen tegen een leven lang ouder zijn, in die zin, dat je niet zou moeten beslissen het weg te halen, maar dat als je het echt wil , de relatie niet lang genoeg is om het op te offeren, en als je het niet echt wil, de relatie niet lang genoeg is om zeker te zijn of je je toch zo wil binden aan ook de moeder, want dat doe je, ook als de relatie uiteindelijk spaak loopt.

maar uiteraard kun jij er anders over denken, ik weet niet hoe intens die vijf maanden zijn geweest.
ik weet enkel dat een relatie, hoe sterk en leuk ook, door dit soort dingen soms ineens over kan zijn, je gevoelens veranderen, niet omdat je het wil, maar omdat je het andere heel erg niet wil (of juist wel, en je partner niet).

een vrouw met een kinderwens, die ergens feitelijk los staat van met wie die vervuld wordt, wat hier niet zo hoeft te zijn, ik ken je vriendin niet.... die moet echt eens denken aan wat er nu gebeurd als ze dadelijk zwanger is, en alleen, en na verloop van tijd een ander ontmoet, had ze dan niet liever het risico van de doortikkende klok genomen en samen met hem dit kind gehad.

een kind van een man die niet echt betrokken wil of kan zijn of mag zijn, geeft zoveel stress en gedoe, wiens schuld dat ook is, doet er niet toe, is het dat wel waard allemaal?

zeg je dan voluit JA, dan doet het er toch ook niet echt toe, qua 'zo hoort het, je neemt je verantwoordelijkheid!" of er een aanwezige vader is of niet, de keuze heb je al gemaakt, je hoopt erop die te delen, maar mocht het niet zo lopen, je kind is je alles waard, dus ook als dat betekent dat je er alleen voor zal staan.

en ja, je kan ook alleen een kind grootbrengen, een gelukkig mens ervan maken, het is niet onoverkomelijk zonder vader op te groeien, (als het niet anders kan ) je bent niet per sé gedoemd als kind met alleen een moeder of vader om je heen.
pi_52625265
ik vind dat de ts had eerst moeten nadenken voordat hij hem erin floepte. hij had na kunnen gaan dat ze zwanger had kunnen raken dus hadden ze allebei iets extra's moeten gebruiken.

sorry maar ik vind niet dat de schuld alleen bij de vriendin ligt.
daarbij vind ik hij heeft haar ook vol gepompt, dat hij ook voor zijn kind, als ze voor het kind kiest zijn verantwoordelijkheid mag nemen.

voor diegene die op prowl hebben gerageerd. ik was zwanger tijdens onze studie en we zijn goed rond gekomen en we hebben een normale 2 onder 1 kap woning dus het kan wel

ts praat met je ouders. wees niet bang ze komen er anders toch wel achter en ze zullen je vast wel willen helpen.

mijn ouders schrokken ook ik was 22 toen ik zwanger raakte maar moet je ze nu eens zien als ze hun kleinkind zien. ze kunnen niet zonder.
mama van 3 kids!
pi_52625399
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:21 schreef milagro het volgende:

[..]

nu, dat is ws ook wel zo.

en vbok is idd niet echt pro choice, maar goed, die choice is sowieso niet aan jou.

als je zegt dat je vriendin al zo'n beetje dacht het te willen houden, zal dat met hun steun zeker gebeuren, denk ik dan.
Welke raad je dan aan?
Jullie zijn zo kinds
pi_52625421
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:29 schreef Popples het volgende:
voor diegene die op prowl hebben gerageerd. ik was zwanger tijdens onze studie en we zijn goed rond gekomen en we hebben een normale 2 onder 1 kap woning dus het kan wel
Leuk voor je dat het bij jou wel goed ging, maar er zijn zat jonge alleenstaande moeders.

En studeren jij en je vriend nog? Denk het niet, anders heb je geen 2 onder 1 kap woning.

Ok, lees in je profiel dat je huisvrouw bent. Dan heeft misschien alleen je vriend z'n studie afgemaakt?
pi_52625526
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:34 schreef Fujifilm het volgende:

[..]

Welke raad je dan aan?
ja, weet je, lastig, ik zou het FIOM nemen, maar goed, het gaat niet om mij, maar om jouw vriendin, de keuze is hoe dan ook aan haar, puntje bij paaltje, en waar zij zich prettig bij voelt zal ze kiezen.

ik denk dat een vrouw de keuze niet zelden al gemaakt heeft, en dan bevestiging zoekt, het is toch vaak verwarrend, zeker als je jong bent, je voelt je ms ook eenzaam in je situatie, ondanks een lieve vriend, hij is tenslotte niet zwanger.... dus de keuze voor welke instantie wordt ook beinvloed door in welke richting je ms onbewust gestuurd wil worden.

ze zijn allemaal goed, hoor, alleen is de een m.i. wat objectiever dan de ander.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:44:36 #201
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52625682
VBOK geeft ook al weer waar het voor staat:
Vereniging ter Bescherming van het Ongeboren Kind

Niet echt een instantie die een objectieve keuze propageert dus
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 16:55:39 #202
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_52626013
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

Leuk voor je dat het bij jou wel goed ging, maar er zijn zat jonge alleenstaande moeders.

En studeren jij en je vriend nog? Denk het niet, anders heb je geen 2 onder 1 kap woning.

Ok, lees in je profiel dat je huisvrouw bent. Dan heeft misschien alleen je vriend z'n studie afgemaakt?
Zij is uitgestudeerd en ik ga dit jaar verder met mn HBO en dan zullen we het ook van 1 StuFi moeten doen.

Ik zou nooit meer zonder mijn geweldige dochter willen!!
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_52626085
quote:

[..]

ik heb een baan en manlief is bezig met zijn studie. ik was eigenlijk al klaar hoor met mijn studie maar door de stage heb ik hem niet gehaald. maar door mijn whiplash zou ik het beroep ook niet kunnen uit oefenen.

er zijn veel alleenstaande moeders maar ik denk dat er ook ouders van die moeders zijn die wel willen helpen. als dat niet kan zijn er instansies die wel kunnen helpen denk ik.

over de 2 onder 1kap woning was gewoon geluk hebben.

[ Bericht 3% gewijzigd door Popples op 23-08-2007 16:58:43 (foutje) ]
mama van 3 kids!
pi_52626090
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:44 schreef E.T. het volgende:
VBOK geeft ook al weer waar het voor staat:
Vereniging ter Bescherming van het Ongeboren Kind

Niet echt een instantie die een objectieve keuze propageert dus
het ligt er idd heel dik bovenop

het zal dus meer een keuze voor begeleiding zijn voor een reeds gemaakte keuze, dan een keuze voor een begeleiding bij een keuze die nog niet gemaakt is, maar wel snel gemaakt moet worden.

zij zijn er meer voor de aan te passen mouwen, zeg maar.
pi_52626206
quote:

Hoeveel vooroordelen aannames kun je in 1 bericht zetten zeg
Zo dan.

[ Bericht 4% gewijzigd door lcicle op 23-08-2007 17:10:58 ]
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_52626337
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:02 schreef lcicle het volgende:

[..]

Hoeveel vooroordelen kun je in 1 bericht zetten zeg
Het zijn vragen, en geen vooroordelen. En als je in een 2 onder een kap woning woont is de kans dat je beiden nog studeert erg klein.
Maar goed, daar gaat het niet over.
pi_52626601
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:02 schreef lcicle het volgende:

[..]

Hoeveel vooroordelen aannames kun je in 1 bericht zetten zeg
Zo dan.
Jezus, wat ben je op je teentjes getrapt zeg.

*zeker ook huisvrouw*

pi_52626831
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 16:58 schreef milagro het volgende:

[..]

het ligt er idd heel dik bovenop

het zal dus meer een keuze voor begeleiding zijn voor een reeds gemaakte keuze, dan een keuze voor een begeleiding bij een keuze die nog niet gemaakt is, maar wel snel gemaakt moet worden.

zij zijn er meer voor de aan te passen mouwen, zeg maar.
Ik heb FIOM net gesproken.. Heb daar nu dinsdag een afspraak mee..
Heb VBOK afgezegd...

En inderdaad.. FIOM zei het al, dat VBOK meer voor het ongeboren kind is..
En FIOM zelf staat geheel centraal..

VBOK zei het zelf ook al, dat zij anders naar de situatie kijken als FIOM..

Pff.. Thanks voor jullie info
Jullie zijn zo kinds
pi_52627030
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:17 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Jezus, wat ben je op je teentjes getrapt zeg.

*zeker ook huisvrouw*

waar slaat dat op? sorry maar vind dit echt onzin.

trouwens over je zeker ook, lees mijn post ik werk en ik kan van alles in mijn profiel zetten dus niet alles geloven wat mensen er neer zetten.
mama van 3 kids!
pi_52627064
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:25 schreef Fujifilm het volgende:

[..]

Ik heb FIOM net gesproken.. Heb daar nu dinsdag een afspraak mee..
Heb VBOK afgezegd...

En inderdaad.. FIOM zei het al, dat VBOK meer voor het ongeboren kind is..
En FIOM zelf staat geheel centraal..

VBOK zei het zelf ook al, dat zij anders naar de situatie kijken als FIOM..

Pff.. Thanks voor jullie info
Heb je alles al wat meer op een rijtje gezet? Wat vind je van de discussie die hier gevoerd is?
pi_52627114
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 12:56 schreef marlieske het volgende:

[..]

Het is niet zo zeer je vriendin niet vertrouwen maar de pil niet vertrouwen.... hij is namelijk voor de 1000ste keer niet 100% betrouwbaar kan je vriendin niets aan doen, ze hoeft niet eens ziek te zijn, antibiotica te gebruiken o.i.d. hij is nooit 100% betrouwbaar.
Wil je geen kind dan moet je dus 2 anti conceptie middelen gebruiken.
Je kunt er ook gewoon een gebruiken, en mocht er onverhoopt toch bevruchting plaatsvinden, direct naar de dokter gaan om het toekomstige kind weg te laten halen.

Maar ik heb het idee dat het jou meer te doen is om de man iets op te dringen, dan dat je daadwerkelijk denkt een nuttige tip te geven.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_52627217
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Heb je alles al wat meer op een rijtje gezet? Wat vind je van de discussie die hier gevoerd is?
Heb nog niet alles op een rijtje gezet. Ben er namelijk nog niet uit.
Ben blij dat ik het hier op het FOK forum gegooid heb.

Maar ik ben nog steeds bang, heel onzeker over de toekomst. Ik weet werkelijk niet wat ik zou moeten doen, als ze het .

Deze discussie is handig voor mij geweest, maar ik heb na dinsdag nog wel vragen. En die ga ik hier zeker stellen.
Jullie zijn zo kinds
  donderdag 23 augustus 2007 @ 18:00:58 #213
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52627592
Ook ik ken de zogenaamde "perongeluk" zwanger verhalen, spiraaltjes die magisch verdwenen, en de tientallen miskramen bij de tientallen vriendjes die een "zwangerschap" deden beeindigen in een vroeg stadium zonder dat daarna ooit een medisch onderzoek werd verricht. Niet doorhebben dat je zwanger was (terwijl dat toch duidelijk te zien was ) en 9 maanden later op de stoep van de huisarts stonden met "buikpijnen"
En dit allemaal van 1 meid, en ja, ze heeft nu eindelijk haar langverwachte kindje, ook "ongepland", van een man van 45, stabiel minimum inkomen, met 3 andere kinderen bij 3 andere vrouwen die echt geen kinderen meer wilde, maar zich nu te verantwoordelijk voelt voor dat meisje van 22 die hij uit haar studentenleven heeft weggehaald, hij zal dus ook nooit bij haar weggaan. Nou heeft ze mooi voor elkaar toch?

Het is gewoon zo, sommige meiden gaan echt niets uit de weg om hun ultieme wens vervullen en zien geen andere mogelijkheid dan een man erin te laten luizen. Het gaat ze echt niet om hun vriend, maar om dat verlangen, maar hardop uitspreken en/of toegeven zullen ze het nooit.

Dat is niet bij de iedereen het geval, maar ik begrijp Milargo;s kijk op dit hele verhaal goed.

Praat met je ouders! Vooral met je vader! Vraag hem hoe het kinderen krijgen zijn leven heeft veranderd wat betreft visie, studie, financien, opeens verantwoordelijk en volwassen moeten zijn!
Als jij achter abortus staat haar dit heel erg duidelijk vertellen! Aangeven dat je haar steunt, en dat je beseft dat het haar keuze is maar haar wel heel duidelijk maken dat je dit op dit punt in je leven nog niet ziet zitten!
Je bent straks niet alleen met je kind, maar ook met je vriendin voor de rest van je leven verbonden, hoe je het ook bekijkt, besef dat beiden heel goed en maak een overwogen keuze. FIOM vind ik een goed hulpmiddel, maar ook zeker jullie ouders.
Je vergooit je leven zeker niet als JULLIE besluiten het kindje te houden, zoals wel gedacht wordt, maar er wordt wel van je verwacht straks een volwassen en verantwoordelijke vent te zijn. Aan jou is de taak om uit te vogelen of je dat aankan en hier met haar open en eerlijk over te praten.

Nogmaals: praat met je ouders voordat je naar het Fiom gaat!

Succes met jullie keuze en hou ons op de hoogte
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_52627728
Whhaahhaaahhaa! Milagro! Leef jij op de set van GTST? Mijn hemel, écht, ik ken helemaal níemand die zoiets heeft geflikt als wat jij allemaal vertelt!

Fujifilm, ik ben blij voor je dat je VBOK gecanceled hebt en een afspraak met FIOM hebt staan. Weet je vriendin van de wisseling?
pi_52627990
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:07 schreef Moonah het volgende:
Whhaahhaaahhaa! Milagro! Leef jij op de set van GTST? Mijn hemel, écht, ik ken helemaal níemand die zoiets heeft geflikt als wat jij allemaal vertelt!

Fujifilm, ik ben blij voor je dat je VBOK gecanceled hebt en een afspraak met FIOM hebt staan. Weet je vriendin van de wisseling?
nee, ik leef niet op de set van GTST en nee, het zijn niet allemaal vrienden of kennissen van me, maar ik loop er 45 jaar rond en je maakt wel eens wat mee dan, je hoort , je ziet, je luistert, uit eerste hand soms, vriendinnen die jou in vertrouwen nemen, vreemden die dat doen, vrouwen die zich totaal niet generen voor hun truukjes (alleen de partner mag het niet weten), er soms zelfs trots op zijn, verhalen uit tweede hand via mijn vriend die echt een mega kennissenkring heeft (ik heb dat dus niet) , je bent vertrouwenspersoon geweest op werk (ook met zulke verhalen krijg je dan te maken, en daar mag je dus geen oordelen uiten, enkel luisteren en doorverwijzen) , een goede vriend is therapeut en vertelt nog wel eens wat, discreet uiteraard , je leest artikelen in serieuze bladen inzake relaties/zwangerschappen, je hebt een familielid die keer op keer in al zijn blinde naiviteit in de 'smoesjes' stinkt (dat alleen al is genoeg om minstens tien topics mee te vullen, echt , een meerjarenplan van bedrog domme zetten vd vrouw én man) , je bent zelf gezegend met een goed geheugen en hebt oog voor detail, dus onthoudt losse opmerkingen, en telt dan 1 + 1 op en dat is nog steeds 2 (een vrouw die ooit eens laat vallen tussen neus en lippen door dat ze toch echt van plan is voor haar dertigste de eerste te werpen, desnoods als BOM en dan prompt op haar 29e echt de pil slikte en toch zwanger raakt, dat soort dingen) je staat versteld als je 1 zo'n verhaal hoort , maar na verloop van tijd niet meer.

ik verzin niets, het is allemaal echt gebeurd, en mijn leven is een stuk 'saaier' dan je door deze verhalen zou kunnen vermoeden misschien
mensen irl hebben nogal eens de neiging echter om hun ellende bij me te droppen, het zal mijn haar zijn of zo , ik zoek het niet op, het komt op me af , ik mag bemiddelen... een soort Jomanda maar dan anders
pi_52628301
Oh ja hoor, het komt echt niet alleen voor bij GTST, die vriend van me waarover ik schreef, dat meisje raakte twee keer in een paar jaar tijd op onverklaarbare wijze zwanger, telkens net als ze een paar maanden een nieuw vriendje had, volkomen toeval natuurlijk, dat de pil tot twee keer toe bij dezelfde persoon niet werkt Ik ken nog 1 ander geval waar het duidelijk een kwestie was van "vrouw verrast haar nieuwe vriendje met een onverklaarbare zwangerschap", dat was een vrouw die tegen de 30 liep en de klok voelde tikken.

E ik heb ook wel vrouwen onderling horen grappen van "als m'n vriend over een paar jaar nog niet aan de kinderen wil luis ik 'm erin", tuurlijk, dat waren grapjes, maar het komt dus wel in mensen op, okee als grap, maar als de nood hoog is....

Maar in het geval van TS....ik weet niet hoor, ze is pas 22, kan goed dat het in dit geval echt een ongelukje is geweest.
pi_52628303
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:20 schreef milagro het volgende:
het zal mijn haar zijn of zo
Heb je nog steeds dat pinupkapsel?
pi_52628483
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:34 schreef Moonah het volgende:

[..]

Heb je nog steeds dat pinupkapsel?
ja

en dat is ook zoiets waar je geen keuze in hebt, men bepaalt maar raak, maar mij wat vragen, ho maar

(even kleine voetnoot, ik was lang kaal, hè, als baby ..... dussuh ... plaag me niet!!! wacht maar!!!!!!)
pi_52628648
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:42 schreef milagro het volgende:

[..](even kleine voetnoot, ik was lang kaal, hè, als baby ..... dussuh ... plaag me niet!!! wacht maar!!!!!!)
Oeioei, dat belooft wat!
pi_52628740
Hm, klinkt erg spannend, ik ga voor de tvp.

TS, heb je nu eigenlijk ook zélf al gesproken met je vriendin over waar zíj momenteel het meeste voor voelt?

(klein detail... )
I had a signature once. It was awful.
pi_52628851
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:56 schreef zoeperzazke het volgende:
Hm, klinkt erg spannend, ik ga voor de tvp.

TS, heb je nu eigenlijk ook zélf al gesproken met je vriendin over waar zíj momenteel het meeste voor voelt?

(klein detail... )
quote:
Ze zegt dat ze het graag wilt houden..
pi_52629106
Ah, ok. Nou, dan is het simpel... Dan heeft TS (in mijn ogen) weinig keus... Als hij zijn mening opdringt dan maakt zij een beslissing di eniet goed voelt en waar ze de rest vaan haar leven verdriet om zal hebben, spijt van zal hebben en moeite mee zal hebben. Dat kun je ook niet op je geweten hebben....
  † In Memoriam † donderdag 23 augustus 2007 @ 19:16:59 #223
43556 miss_dynastie
pi_52629285
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 14:56 schreef KD-fotografie het volgende:
Maar als ze in de laatste vakantieweek ongesteld had moeten worden kan ze best in de vakantie pas zwanger zijn geworden, als ik me niet vergis. Als ze in de eerste week ongesteld had moeten worden verbaas ik me erover dat ze tot na de vakantie wacht met een test; je raakt -als het niet gepland is- toch wel in paniek en wil dat gelijk weten, me dunkt. Wat dat betreft vind ik het ook een raar verhaal.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 19:24:25 #224
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52629451
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:00 schreef Renda het volgende:
Ook ik ken de zogenaamde "perongeluk" zwanger verhalen, spiraaltjes die magisch verdwenen,
Hier wil ik toch even op reageren, ik had namenlijk ook een hormoonspiraal (mirena) en die is er idd gewoon uitgevallen.
Gelukkig had ik het wel in de gaten maar puur omdat ik een onherkenbaar geluid in de wc pot hoorde.
Natuurlijk mijn man op de hoogte gebracht maar kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die dit dus niet in de gaten hebben en dus ook niet tegen hun vriend/man hebben verteld.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 19:27:20 #225
109065 sungaMsunitraM
pi_52629524
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar als ze in de laatste vakantieweek ongesteld had moeten worden kan ze best in de vakantie pas zwanger zijn geworden, als ik me niet vergis. Als ze in de eerste week ongesteld had moeten worden verbaas ik me erover dat ze tot na de vakantie wacht met een test; je raakt -als het niet gepland is- toch wel in paniek en wil dat gelijk weten, me dunkt. Wat dat betreft vind ik het ook een raar verhaal.
Zal je zien dat dat kindje een neger is
  donderdag 23 augustus 2007 @ 19:33:18 #226
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52629663
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

ja ok, dan zou het in de eerste week van de vakantie moeten zijn (als ik goed terugreken).
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:42:28 #227
593 sjak
Juffie Bloem
pi_52633164
Fuijfilm, is het echt geen mogelijkheid om met je ouders te praten? Ik denk dat zij jou goed zouden kunnen helpen om samen met de ouders van je vriendin een keuze te maken. Misschien kunnen jullie met z'n 6-en om tafel en alle mogelijkheden eens op een rijtje te zetten.
Ik begrijp dat het oplucht om alles hier op Fok! te zetten maar ik denk dat je steun IRL nodig hebt.
Lekker douchen!
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:44:51 #228
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52633229
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 19:24 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Hier wil ik toch even op reageren, ik had namenlijk ook een hormoonspiraal (mirena) en die is er idd gewoon uitgevallen.
Gelukkig had ik het wel in de gaten maar puur omdat ik een onherkenbaar geluid in de wc pot hoorde.
Natuurlijk mijn man op de hoogte gebracht maar kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die dit dus niet in de gaten hebben en dus ook niet tegen hun vriend/man hebben verteld.
ze had geen hormoonspiraal, of tenminste, eeeh, ze zou een koperspiraal hebben gehad
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
pi_52633246
Ik heb het net aan me vader verteld, dat lucht inderdaad op
Hij reageerde gelukkig normaal. En zal er alles aan doen om me te helpen..
Zo komt me ma thuis.. Dan komt zij het te weten, die zal misschien iets anders reageren
Jullie zijn zo kinds
pi_52633287
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 18:33 schreef thaleia het volgende:
Maar in het geval van TS....ik weet niet hoor, ze is pas 22, kan goed dat het is in dit geval hoogstwaarschijnlijk echt een ongelukje is geweest.

Wat heeft de TS eigenlijk aan al die verhalen van vrouwen die een grote kinderwens hebben en mannen belazeren
Ik geloof er echt niks van dat dit in dit geval aan de orde is.

Fujifilm ik hoop trouwens wel dat je wisseling van afspraken hebt gedaan in overleg met je vriendin Hoe dan ook heel veel succes dinsdag! En praat er over met je ouders inderdaad. Natuurlijk is dat eng, maar het lijkt mij echt beter als zij het weten. Na de eerste schok zullen zij je waarschijnlijk kunnen bijstaan en raad geven. Spuit elf reactie dus. Fijn dat je alvast met je vader hebt gesproken en dat hij begripvol reageerde!
pi_52633358
Me vriendin wist niet bij welk instituut ik dit heb besproken.. Nu gaan we naar FIOM

Nu ik me pa heb gesproken, weet ik dat ik er niet alleen voor sta.
Jullie zijn zo kinds
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:49:01 #232
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52633368
even over de pil/vakantie verhaal
Toen ik aan de pil was zorgde ik er altijd voor dat ik tijdens mijn vakantie NIET ongesteld zou worden, met andere woorden, ik stopte eerder met de pil en zorgde dat ik thuis ongi werd of ik slikte door en zou na de vakantie thuis weer ongi worden. Hoe doen de andere dames dat dan?
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:50:30 #233
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_52633430
Zie je wel
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:50:31 #234
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52633431
Oh, vergeetelachtigheid
dat je met je pa gepraat hebt!
pi_52633465
Ok, dan is het goed zo zie je maar weer dat die theorie over dat de keuze van het instituut al iets zegt over de beslissing die eigenlijk al gemaakt is ook klinkare onzin is .

En je staat er zeker niet alleen voor Fujifilm.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 21:54:19 #236
593 sjak
Juffie Bloem
pi_52633553
Goed gedaan Fujifilm, dapper van je. Ik hoop dat je moeder ook kalm reageert. Maar die zal vast na de eerste schrik ook helemaal achter je staan.
Heel veel sterkte ermee!
Lekker douchen!
pi_52633653
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:51 schreef piglet het volgende:
Ok, dan is het goed zo zie je maar weer dat die theorie over dat de keuze van het instituut al iets zegt over de beslissing die eigenlijk al gemaakt is ook klinkare onzin is .

En je staat er zeker niet alleen voor Fujifilm.
het zou geen klinkklare onzin zijn als het meisje specifiek die kliniek uitgekozen had, het is nogal duidelijk waar die kliniek voor staat immers.
het hoeft dan niet zo te zijn, maar onbewust kan het zeker een rol spelen, hoor, is helemaal geen gekke redenatie die ook helemaal niet als feit geponeerd is.
  donderdag 23 augustus 2007 @ 22:03:26 #238
593 sjak
Juffie Bloem
pi_52633867
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 21:57 schreef milagro het volgende:

[..]

het zou geen klinkklare onzin zijn als het meisje specifiek die kliniek uitgekozen had, het is nogal duidelijk waar die kliniek voor staat immers.
het hoeft dan niet zo te zijn, maar onbewust kan het zeker een rol spelen, hoor, is helemaal geen gekke redenatie die ook helemaal niet als feit geponeerd is.
Ja, eigenlijk wil fujifilm het kind houden anders had hij natuurlijk nooit die afspraak bij de VBOK gemaakt. Onbewust heeft hij de keuze al gemaakt.
Lekker douchen!
pi_52633903
Ik heb ff gegoogled en VBOK scoort aardig wat hoger dan FIOM, dus ik denk dat dat ook wel meespeelt Ze zijn sowieso vrij goed in zich profileren op dit gebied.
Plus dat veel mensen (incl. TS) niet weten waar de afkorting VBOK voor staat.

NB ik was ook altijd erg kritisch tov VBOK, maar heb hier ook wel eens positieve verhalen gehoord. Dat abortus echt als optie besproken en ook nog heel objectief. Viel me weer mee.
pi_52634041
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:04 schreef piglet het volgende:
NB ik was ook altijd erg kritisch tov VBOK, maar heb hier ook wel eens positieve verhalen gehoord. Dat abortus echt als optie besproken en ook nog heel objectief. Viel me weer mee.
Dat zal allicht ook maar net afhangen van welke medewerker je treft, denk je niet?
pi_52634086
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:03 schreef sjak het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wil fujifilm het kind houden anders had hij natuurlijk nooit die afspraak bij de VBOK gemaakt. Onbewust heeft hij de keuze al gemaakt.
god jezus, ik dacht dat zij die afspraak gemaakt had, in de OP staat ook dat zij het wil houden.

maar ze heeft die afspraak niet gemaakt, de knul heeft zich totaal niet verdiept in waar die organisatie voor staat precies, feit is dat ze een heel andere insteek hebben dan bv het FIOM, ze zijn niet slechter, maar wel minder objectief.

zo dan, mutsjes?

en TS, tof dat je vader zo relaxed reageert, moeders gaat dat uiteindelijk ook wel doen, hoor, maak je daar geen zorgen over, eventuele oordelen "hoe kun je zo dom zijn" die ws niet eens komen, ach ze zijn zelf ook jong geweest en hebben hun eigen domme zetten ook gemaakt, weten ze zelf ook.

succes bij de gesprekken en we horen het wel.
pi_52634676
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 22:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat zal allicht ook maar net afhangen van welke medewerker je treft, denk je niet?
Mmm, ja dat zou inderdaad best kunnen Wat overigens ook bij andere organisaties kan spelen natuurlijk dan waarschijnlijk niet vanuit de pro-life gedachte, maar bijv. omdat de medewerker toevallig een bloedhekel heeft aan kansrijke jongeren die maar denken dat ze alles kunnen maken of een andere zwart/wit redenatie.

Wel vraag ik me af of als het VBOK heel veel ontevreden klanten zouden hebben (die zich een bepaalde kant op gepushed voelen), dit invloed zou hebben op hun bestaansrecht. Of zouden ze zo goed gesponsord worden, dat het niet uitmaakt?
pi_52634870

[ Bericht 50% gewijzigd door Lois op 24-08-2007 20:07:52 (Niet doen) ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 23 augustus 2007 @ 22:40:23 #244
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52635165

[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 24-08-2007 20:08:11 (Reactie op stomme opmerking) ]
pi_52635436
Maar dat er instanties zijn ingeschakeld voor hulp is wel een goed stap vind ik.

[ Bericht 74% gewijzigd door Lois op 24-08-2007 20:08:22 ]
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_52642530
VBOK wordt behoorlijk gesteund vanuit behoudende hoek, ik heb vroeger een heleboel doosjes Wilhelminapepermunt verkocht om geld binnen te halen.
pi_52644080
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 10:47 schreef RemCOW het volgende:

[..]

ja oke, maar dat is wisselwerking met andere medicijnen, dat is een goede verklaring waarom de pil minder goed werkt. Het gaat me meer om redenen waar je niet zo stil bij staat. Bv Fuente geeft aan dat ze zwanger werd terwijl ze de pil slikte. Dan vraag ik me af of er misschien een reden voor is, die minder voor de hand ligt ofzoiets.
Mosterd na de maaltijd maar toch. Er is enige tijd geleden uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat bij vrouwen met overgewicht (zelfs al met een bmi van 27,3) vaker sprake is van falen van orale anticonceptie. Als dit onderzoek echt klopt dan zouden bij vrouwen met overgewicht 2 tot 4 zwangerschappen voorkomen op elke 100 vrouwen met overgewicht. Bij vrouwen met overgewicht is dus mss wel een zwaardere pil nodig of is andere anticonceptie betrouwbaarder. En aangezien er tegenwoordig genoeg vrouwen met (fors) overgewicht zijn, kan dit misschien ook wel een deel van die 'toch door de pil heen' zwangerschappen verklaren.

bron
One of the least benightedly unintelligent life forms it has been my profound lack of pleasure not to be able to avoid meeting.
pi_52650025
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:02 schreef Étoile het volgende:

[..]

Mosterd na de maaltijd maar toch. Er is enige tijd geleden uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat bij vrouwen met overgewicht (zelfs al met een bmi van 27,3) vaker sprake is van falen van orale anticonceptie. Als dit onderzoek echt klopt dan zouden bij vrouwen met overgewicht 2 tot 4 zwangerschappen voorkomen op elke 100 vrouwen met overgewicht. Bij vrouwen met overgewicht is dus mss wel een zwaardere pil nodig of is andere anticonceptie betrouwbaarder. En aangezien er tegenwoordig genoeg vrouwen met (fors) overgewicht zijn, kan dit misschien ook wel een deel van die 'toch door de pil heen' zwangerschappen verklaren.

bron
Mwah, als opvallend veel meer flinkere vrouwen ongewenst zwanger zouden raken zou de noodbel wel geklonken hebben hoor.
Mij valt het in ieder geval niet op, en zeker veel jongere vrouwen die ongewenst zwanger zijn zijn (nog) niet te dik.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:59:15 #249
22592 crew  Ole
pi_52652398
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 14:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Mwah, als opvallend veel meer flinkere vrouwen ongewenst zwanger zouden raken zou de noodbel wel geklonken hebben hoor.
Mij valt het in ieder geval niet op, en zeker veel jongere vrouwen die ongewenst zwanger zijn zijn (nog) niet te dik.
Ik slik dat ding al 20 jaar, heb een beetje overgewicht, maar nog nooit (ongewenst) zwanger geworden. Heb 2 lange relaties gehad in die tijd, en tussendoor ook wel af en toe...
Gewoon kwestie van regelmaat, en eentje extra als je ziek bent oid.

En dat terwijl alle vrouwen in mijn familie maar naar een man hoeven kijken en ze zijn zwanger (zodra van de pil, dat dan wel natuurlijk)

Lijkt me broodje aap, anders hadden mijn arts en/of apotheek me allang gewaarschuwd. Ook niets te vinden in de bijsluiter trouwens.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:00:59 #250
22592 crew  Ole
pi_52652455
En nee, ik heb nog niet uitgeprobeerd of ik uberhaupt zwanger kan worden
pi_52652547
De man heeft hier toch ook zeggenschap over? Ik lees dat alleen de vrouw hierover moet beslissen. Ja ok, ze moet het kind even 9 maanden dragen. Maar daarna niet meer. Oftewel, ik vind dat de man ook wat te zeggen heeft hierover. Ik zou zeggen, Abortus. Jullie zijn nog veel te jong en te kort bij elkaar om een kind op te voeden.
History became legend, legend became myth.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:37:23 #252
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52655352
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:59 schreef Ole het volgende:

[..]

Ik
Ja, aangezien het jou niet overkomt kan het niemand overkomen, tuurlijk.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:38:15 #253
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52655376
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 16:03 schreef valek het volgende:
De man heeft hier toch ook zeggenschap over? Ik lees dat alleen de vrouw hierover moet beslissen. Ja ok, ze moet het kind even 9 maanden dragen. Maar daarna niet meer. Oftewel, ik vind dat de man ook wat te zeggen heeft hierover. Ik zou zeggen, Abortus. Jullie zijn nog veel te jong en te kort bij elkaar om een kind op te voeden.
Klinkt leuk maar een man kan never nooit een abortus afdwingen bij de vrouw, zo werkt het (soms helaas) niet.
pi_52655547
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 17:38 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Je kunt er ook gewoon een gebruiken, en mocht er onverhoopt toch bevruchting plaatsvinden, direct naar de dokter gaan om het toekomstige kind weg te laten halen.

Maar ik heb het idee dat het jou meer te doen is om de man iets op te dringen, dan dat je daadwerkelijk denkt een nuttige tip te geven.
Nee hoor ik zie namelijk geen heil in een ongewenst kind de wereld in te helpen, daar schiet een kind namelijk niets mee op.
Dat ik graag moeder wilde worden en mijn man graag vader dat was een bewuste keuze.
TS wil duidelijk nog geen vader worden, maar ik vind dat je daar voor bevruchting bij stil moet staan en niet wanneer het kwaad al is geschiedt.
Mama van Isa en Ties
pi_52655563
quote:
Och, de man heeft inderdaad ook wel iets te zeggen. Maar de bottomline is 'helaas' dat de natuur zo'n kind in de moeder plaatst. In dat gedeelte heeft de vrouw net zo weinig keus als de man. Je kunt je vrouw zowel niet verplichten te aborteren als te baren. Denk je daar anders over, dan echt elke keer zelf voor het condoompie en de zaaddodende paste zorgen. Daarna is het helaas te laat jouw zaadje uit haar buik te halen.
pi_52655731
quote:
Tuurlijk heeft hij zeggenschap, hij kan namelijk als hij het niet wil en zij wel, er voor kiezen het kind niet te erkennen als het zijne en er geen zorg voor te dragen..... tja netjes of niet dat is niet aan mij om daarover te oordelen. TS moet zich dan wel realiseren dat hij ook geen aanspraak kan maken op bezoekrecht enz.

Maar hij kan niemand dwingen om tot abortus over te gaan, als zij het kindje dus geboren wil laten worden dan komt het er ook, hoe vervelend TS dit misschien ook vind. Het is haar lichaam en dus haar keuze, hij kan haar alleen helpen een zo goed mogelijke keuze te maken. En welke dat zou moeten zijn.... wederom dat is niet aan mij, gelukkig!
Mama van Isa en Ties
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:03:59 #257
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52656026
TS hoe heeft je moeder gereageerd?
pi_52656121
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:50 schreef marlieske het volgende:

[..]

Tuurlijk heeft hij zeggenschap, hij kan namelijk als hij het niet wil en zij wel, er voor kiezen het kind niet te erkennen als het zijne en er geen zorg voor te dragen..... tja netjes of niet dat is niet aan mij om daarover te oordelen. TS moet zich dan wel realiseren dat hij ook geen aanspraak kan maken op bezoekrecht enz.

Maar hij kan niemand dwingen om tot abortus over te gaan, als zij het kindje dus geboren wil laten worden dan komt het er ook, hoe vervelend TS dit misschien ook vind. Het is haar lichaam en dus haar keuze, hij kan haar alleen helpen een zo goed mogelijke keuze te maken. En welke dat zou moeten zijn.... wederom dat is niet aan mij, gelukkig!
Ik snap dat het haar lichaam is. Maar als het kindje er eenmaal uit is ben je volgens mij verplicht om het minimaal financieel te onderhouden.
Moelijke situatie.
History became legend, legend became myth.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:21:48 #259
153991 roque79
nog geen ondertiteling
pi_52656420
Je vriendin is zo een acht weken zwanger, in haar vakantie niet ongesteld geweest.
Had ze toen niet meteen actie kunnen ondernemen en een test gaan halen? er moeten dan belletjes gaan rinkelen lijkt me.
Nu denken jullie na over een abortus dat mag officieel tot 16 weken dacht ik maar dan ben je al bijna op de helft van je zwangerschap.
Als je een abortus wilt doen , had je dat , wat mijn mening betreft, beter voor acht weken kunnen doen..
elke week die je langer wacht groeit het kindje ook Maar goed dit is mijn mening.
Ik vind het een beetje laat om met acht weken te zeggen : oops we zijn zwanger, wat nu?

[ Bericht 22% gewijzigd door roque79 op 24-08-2007 19:01:06 ]
Neem je dromen eens mee de dag in..
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 18:41:41 #260
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_52656875

[ Bericht 100% gewijzigd door Lois op 24-08-2007 20:08:38 (Niet leuk) ]
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:36:24 #261
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52665315
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:07 schreef valek het volgende:

[..]

Ik snap dat het haar lichaam is. Maar als het kindje er eenmaal uit is ben je volgens mij verplicht om het minimaal financieel te onderhouden.
Moelijke situatie.
Als de vader het kind niet erkend niet, maar dan heeft hij verders ook geen recht op contact met het kind en staat compleet machteloos, ook voor in de toekomst.
Het is niet zo dat al de biologische vader ineens naar 5 jaar denkt, ja nu ben ik er wel aan toe om papa te spelen dat hij dan ineens bezoekrecht heeft.
pi_52669972
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 23:36 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Als de vader het kind niet erkend niet, maar dan heeft hij verders ook geen recht op contact met het kind en staat compleet machteloos, ook voor in de toekomst.
Het is niet zo dat al de biologische vader ineens naar 5 jaar denkt, ja nu ben ik er wel aan toe om papa te spelen dat hij dan ineens bezoekrecht heeft.
En terecht. Anders zul je heel wat 'papa's ' hebben die hun kind ineens willen zien als de poepluier-tijd voorbij is.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:50:27 #263
59332 Little_Meanie
Cidade Maravilhosa, RJ Brasil
pi_52670367
Edit door Lois: Laatste waarschuwing!

[ Bericht 92% gewijzigd door Lois op 25-08-2007 10:40:52 ]
pi_52678769
Maar wat houdt erkennen dan precies in? Je kan moeilijk doen alsof het niet van jou is, als dat wel het geval is. Ik vraag me af tot in hoeverre een man (gerechtelijk) gedwongen kan worden tot in elk geval financiele steun. Het is wel zijn nageslacht wat opgevoed moet worden....
pi_52678892
Ik weet het niet hoe dat in NL zit. Boris Becker was iig goed de lul
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 17:59:03 #266
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52679028
Als jij echt geen kind wil, is misschien hard, maar dan kun je alleen verder.
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 19:12:17 #267
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52680706
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:47 schreef MevrouwLili het volgende:
Maar wat houdt erkennen dan precies in? Je kan moeilijk doen alsof het niet van jou is, als dat wel het geval is. Ik vraag me af tot in hoeverre een man (gerechtelijk) gedwongen kan worden tot in elk geval financiele steun. Het is wel zijn nageslacht wat opgevoed moet worden....
Dan kan de vrouw een DNA test afdwingen via het gerecht en zo wel alsnog met succes alimentatie eisen ook al erkent hij het kind niet.
Maar er zijn niet veel vrouwen die zo'n gevecht aangaan, het duurt lang en kost veel geld.

Komt eruit dat de man echt de biologische vader is dan zijn de financiele kosten van de DNA test (zo rond de 1000 euro) voor de vader.
Komt eruit dat hij niet de vader is, dan moet de moeder de kosten betalen.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 22:08:05 #268
593 sjak
Juffie Bloem
pi_52685238
quote:
Op zaterdag 25 augustus 2007 17:59 schreef JamesBrownie het volgende:
Als jij echt geen kind wil, is misschien hard, maar dan kun je alleen verder.
Is dat echt zo? Ik vraag me af of je daar ook niet aan blijft denken. De wetenschap dat er een kind van je rondloopt. En als dat nu niet is, misschien later wel als je meer kinderen krijgt. Zou je jezelf dan niet afvragen of dat "andere" kind op deze lijkt? Mij lijkt het heel moeilijk om dat zo te stellen, maar ja, ik ben dan ook een vrouw. Misschien ligt dat voor mannen wel anders.
Lekker douchen!
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 23:48:43 #269
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_52688017
Denk niet dat dat voor mannen anders ligt hoor Sjak. Mijn biologische vader heeft m'n moeder laten zitten toen ze 7 maanden zwanger was en heeft niet meer naar me omgekeken. Een jaar geleden heb ik contact met hem gezocht en hij heeft de afgelopen 31 jaar echt wel aan me gedacht. Zeker toen hij later zelf nog een kind heeft gekregen en die nu ziet opgroeien.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  Moderator / Miss SHO zondag 26 augustus 2007 @ 15:47:44 #270
22592 crew  Ole
pi_52700063
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:37 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Ja, aangezien het jou niet overkomt kan het niemand overkomen, tuurlijk.
  zondag 26 augustus 2007 @ 19:43:09 #271
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_52705753
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:47 schreef Ole het volgende:

[..]

Je typt dat het een broodje aap is omdat het jou nooit is overkomen.
vind dat een beetje een vreemde redenering.
pi_52732120
Mijn moeder reageerde erg geschokt. Ze zei: "Het lijkt net als of ik in een droom leef." Toen flipte ik hem uit, het leek net als of zij in een droom leeft.. Ik leef in een focking droom, al mijn emotie kwam er toen uit. Was echt ff boos op mijn moeder, op mezelf.. en deze hele situatie.. nu praat ik er goed met me ouders over.. En ze zullen me steunen, no matter what..

Morgen heb ik dat gesprek, ben erg zenuwachtig..
Jullie zijn zo kinds
pi_52732497
Kan niet veel anders zeggen dan veel sterkte en succes!!
pi_52732574
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 17:57 schreef Fujifilm het volgende:
Mijn moeder reageerde erg geschokt. Ze zei: "Het lijkt net als of ik in een droom leef." Toen flipte ik hem uit, het leek net als of zij in een droom leeft.. Ik leef in een focking droom, al mijn emotie kwam er toen uit. Was echt ff boos op mijn moeder, op mezelf.. en deze hele situatie.. nu praat ik er goed met me ouders over.. En ze zullen me steunen, no matter what..

Morgen heb ik dat gesprek, ben erg zenuwachtig..
En, weten jullie nou al wat jullie gaan doen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 27-08-2007 18:17:07 ]
pi_52732769
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En, weten jullie nou al wat jullie gaan doen?
Ja, heb je nog een goed gesprek met je vriendin gehad of wachten jullie echt dat gesprek af? Heb je een 'professionel' nodig om elkaars gedachten op elkaar over te brengen?
  Moderator / Miss SHO maandag 27 augustus 2007 @ 18:38:52 #276
22592 crew  Ole
pi_52733137
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 19:43 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Je typt dat het een broodje aap is omdat het jou nooit is overkomen.
vind dat een beetje een vreemde redenering.
Nee, omdat mijn arts en apotheek mij hiervoor nooit gewaarschuwd hebben
pi_52733530
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 15:59 schreef Ole het volgende:
Lijkt me broodje aap, anders hadden mijn arts en/of apotheek me allang gewaarschuwd. Ook niets te vinden in de bijsluiter trouwens.
quote:
Popular low-dose hormonal contraceptives may be less effective in obese than in nonobese women.
http://www.future-drugs.com/doi/abs/10.1586/17474108.2.3.357?cookieSet=1&journalCode=eog

Wetenschappelijk tijdschrift, daar mag je écht niet zomaar in publiceren als je broodjes aap aan 't verkopen bent.

Overigens, hoewel apotheken (en dus niet de huisarts, die leert over ziektes, niet over medicijnen!) je zouden moeten waarschuwen, mijn ervaring is dat als het op de pil aan komt sommige apothekers ontzettend laks zijn. Ik heb ooit met een vraag bij twee apotheken aangeklopt. De ene kwam niet verder dan "uhm, ja, nou, ja, dat kan gevaarlijk zijn ja"... Op mijn vraag wat ik moest doen bleef het stil... De andere apotheek zocht even in wat boeken naar het antwoord, waarop bleek dat ik helemaal geen extra risico liep...
  Moderator / Miss SHO maandag 27 augustus 2007 @ 18:57:59 #278
22592 crew  Ole
pi_52733671
OT.. heel veel sterkte voor de TS. Heb zelf gelukkig nooit voor de keuze gestaan (wel een keer 10 weken over tijd )

Moderator / Miss SHO maandag 27 augustus 2007 @ 18:59:14 #279
22592 crew  Ole
pi_52733703
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:52 schreef innovative het volgende:

[..]

[..]

http://www.future-drugs.com/doi/abs/10.1586/17474108.2.3.357?cookieSet=1&journalCode=eog

Wetenschappelijk tijdschrift, daar mag je écht niet zomaar in publiceren als je broodjes aap aan 't verkopen bent.
Ms heb ik wel niet zo'n hele lichte pil Maar goed, zullen we hier maar even over ophouden? Het gaat hier om de situatie van TS .
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 08:05:57 #280
182621 JamesBrownie
Op veler verzoek
pi_52744968
quote:
Op donderdag 23 augustus 2007 01:40 schreef milagro het volgende:

[..]

en daar hebben we enkel het woord van de vrouw, niet te controleren.
wat wel te controleren is, is of ze idd aan de racekak waren of andere ondermijnende medicatie slikten... maar dan nog sluit dat sabotage niet uit.
Ik ben per ongeluk zwanger geraakt, het as wel stom van me, niet dat mij helemaal geen blaam treft wat dat betreft.

Ik heb besloten het kind te houden en tegen mijn vriend gezegd dat ie kon kiezen, of hij haar en mij wilde zien of niet, het WAS mijn fout...Hij was er heel blij mee, maar in het begin moest ie echt wennen, hij dacht dat ik hem erin geluisd had, zoals jij het stelt, dat kwetste mij heel erg, ant ik zou zoiets nooit doen. Hij had overigens ook het gevoel dat hij niet echt een keus had, zijn kind niet zien was voor hem ook geen optie. Dus MOEST hij wel.

Jij zegt dus dat een vrouw niet meer te vertrouwen is als ze per ongeluk zwanger is geraakt, ook al as het echt per ongeluk, dat kun je immers niet controleren...
I am wondering today in the sun on a boat to Dover
How it comes that I feel so high
When I ought to feel lower
  dinsdag 28 augustus 2007 @ 22:35:23 #281
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_52766366
enne?
pi_52773637
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 08:05 schreef JamesBrownie het volgende:

[..]

Ik ben per ongeluk zwanger geraakt, het as wel stom van me, niet dat mij helemaal geen blaam treft wat dat betreft.

Ik heb besloten het kind te houden en tegen mijn vriend gezegd dat ie kon kiezen, of hij haar en mij wilde zien of niet, het WAS mijn fout...Hij was er heel blij mee, maar in het begin moest ie echt wennen, hij dacht dat ik hem erin geluisd had, zoals jij het stelt, dat kwetste mij heel erg, ant ik zou zoiets nooit doen. Hij had overigens ook het gevoel dat hij niet echt een keus had, zijn kind niet zien was voor hem ook geen optie. Dus MOEST hij wel.

Jij zegt dus dat een vrouw niet meer te vertrouwen is als ze per ongeluk zwanger is geraakt, ook al as het echt per ongeluk, dat kun je immers niet controleren...
nee, ik zeg dat niet, dat zeggen juist de dames die vinden dat een vent zijn verantwoordelijkheid MOET nemen.

jij liet je vriend de keuze, jullie , jij en je kindje, of alleen verder.
als je dat doet, dan luis je er iemand niet pontificaal in.
ongelukjes komen zeker voor, maar ik stel wel dat een aanzienlijk deel van die ongelukjes helemaal niet zo per ongeluk gekomen zijn, het lot een handje geholpen dus.
pi_52784000
Nou
het gesprek ging goed. Het luchtte erg op. We zijn aan het einde van het gesprek tot een keuze gekomen...

Nou eigelijk mijn vriendin is tot een keuze gekomen. Ze heeft de beslissing helemaal zelf genomen, na een goed gesprek met het FIOM en er lang en goed over na te denken. Volgende week hebben we een afspraak bij de abortus kliniek.

Thanks jullie allemaal.. En voor het advies om naar het FIOM te gaan.
Jullie zijn zo kinds
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:42:26 #284
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52784043
Fijn, dat het zo goed is gegaan en jullie tot een keuze zijn gekomen waar jullie beiden helemaal achter kunnen staan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:42:47 #285
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52784050
Graag gedaan, jij ook veel succes man!
pi_52784124
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:40 schreef Fujifilm het volgende:
Nou
het gesprek ging goed. Het luchtte erg op. We zijn aan het einde van het gesprek tot een keuze gekomen...

Nou eigelijk mijn vriendin is tot een keuze gekomen. Ze heeft de beslissing helemaal zelf genomen, na een goed gesprek met het FIOM en er lang en goed over na te denken. Volgende week hebben we een afspraak bij de abortus kliniek.

Nou, gelukkig zijn jullie eruit.

Steun haar maar zoveel als je kan, voor haar zal het nog wel (even) moeilijk worden.
pi_52784168
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

voor haar zal het nog wel (even) moeilijk worden.
Wie zegt dat?
  woensdag 29 augustus 2007 @ 16:47:08 #288
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_52784209
Fijn dat jullie samen tot een keuze gekomen zijn. Heel veel succes!
pi_52784220
trouwens dat jullie eruit zijn.
  Moderator woensdag 29 augustus 2007 @ 16:48:27 #290
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_52784249
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:40 schreef Fujifilm het volgende:
Nou

Mooi. Ik denk, -en velen hier met mij- dat dit toch de verstandigste keus is. Misschien gaat het in tegen je gevoel als a.s. moeder, maar als je met je verstand denkt dan weet je dat het in de situatie waarin jullie zitten vrij lastig kan zijn om het kind een toekomst te bieden zoals je dat zou willen kunnen bieden.

Respect hoor! Moeilijk geval, moeilijke keuze. Succes aan jullie beiden. Misschien nog een tip. Ik kan me voorstellen dat je vriendin, als het allemaal achter de rug is er stiekem toch behoorlijk wat moeite mee heeft. Het is daarom niet handig om een 'opgeruimd staat netjes' houding te hanteren. Het staat er heel erg bot, maar je snapt vast wel wat ik bedoel. Ze vind het misschien wel het beste, maar achteraf heeft ze er misschien toch wat moeite mee. Een beetje begrijpend zjin naar haar toe kan dan geen kwaad
Breitling - Instruments for Professionals
pi_52784282
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
Als je eerst twijfelde om het te houden zal een abortus geestelijk best zwaar zijn. Na de abortus zal ze toch verdriet hebben en door een rouwproces gaan. Het is ook niet niks.

Denk dat je als vrouw weinig gevoel hebt als een abortus je niks doet eigenlijk.

Laat het een wijze les zijn zorgvuldig om te gaan met anticonceptie.
pi_52784306
Fijn dat jullie/je vriendin tot een beslissing is gekomen en dat jullie erachter staan. Heel veel succes met het steunen van je vriendin want het zal zijn weerslag nog wel eventjes krijgen vermoed ik.

Ik sluit me geheel aan bij nummer zoveel. Ik ken iemand die na zes jaar nog tijdelijk opgenomen is geweest omdat ze het maar niet los kon laten en het hun toen een hele goed keuze leek. Mijn schoonzusje heeft toen zelf voor een opname gekozen omdat ze anders haar andere kinderen kwijt zou raken. Haar ex-man woont in het buitenland en had dan de kids meegenomen. Na haar opname kwam er een totaal ander iemand die heel rustig was en niet angstig of gejaagd of alleen maar sliep. En dat kwam na een jaar of zes bovenborrelen.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_52784519
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:21 schreef roque79 het volgende:
Je vriendin is zo een acht weken zwanger, in haar vakantie niet ongesteld geweest.
Had ze toen niet meteen actie kunnen ondernemen en een test gaan halen? er moeten dan belletjes gaan rinkelen lijkt me.
Nu denken jullie na over een abortus dat mag officieel tot 16 weken dacht ik maar dan ben je al bijna op de helft van je zwangerschap.
Als je een abortus wilt doen , had je dat , wat mijn mening betreft, beter voor acht weken kunnen doen..
elke week die je langer wacht groeit het kindje ook Maar goed dit is mijn mening.
Ik vind het een beetje laat om met acht weken te zeggen : oops we zijn zwanger, wat nu?
Op het moment dat je menstruatie uitblijft ben je al 4 weken zwanger hoor.
Daarnaast zal geen enkele abortus kliniek je aanraden voor de 5 weken zwanger een abortus te ondergaan, want dan is de kans dat dat mis gaat erg groot.

8 weken is dus helemaal niet zo laat.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_52784757
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 16:49 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als je eerst twijfelde om het te houden zal een abortus geestelijk best zwaar zijn. Na de abortus zal ze toch verdriet hebben en door een rouwproces gaan. Het is ook niet niks.

Denk dat je als vrouw weinig gevoel hebt als een abortus je niks doet eigenlijk.

Laat het een wijze les zijn zorgvuldig om te gaan met anticonceptie.
Rouwproces? Er is toch niemand dood? Sowieso, iedereen is anders, dus je kunt niet zom aar vooraf voorspellen of iemand daar last van krijgt of gewoon nergens last van heeft.
pi_52784935
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Rouwproces? Er is toch niemand dood? Sowieso, iedereen is anders, dus je kunt niet zom aar vooraf voorspellen of iemand daar last van krijgt of gewoon nergens last van heeft.
Anders lees je je in ofzo.
pi_52784948
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Anders lees je je in ofzo.
Waarin? In jouw hersenspinsels?
pi_52785035
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:11 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Waarin? In jouw hersenspinsels?
Moet ik alles voor je voorkauwen?

Google maar eens op 'abortus' en 'rouwproces'.

Dat jij er op zo'n zakelijke manier mee om zou gaan; 'er is toch niemand dood', ok. Maar zo gaan de meeste vrouwen er niet mee om en dat is een feit.
pi_52785306
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:05 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Blij dat het meisje niet van jou zwanger was....

TS fijn dat jullie samen achter de keuze staan, wat de toekomst brengt en hoe ze er mee omgaat daar kan je over speculeren maar daar heb je weinig aan. Zorg dat je elkaar steunt en dat zij dr verhaal altijd kwijt kan.
Dan komt het vast wel goed.
Mama van Isa en Ties
pi_52785339
quote:
Op woensdag 29 augustus 2007 17:15 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

..
Dat jij er op zo'n zakelijke manier mee om zou gaan; 'er is toch niemand dood', ok. Maar zo gaan de meeste vrouwen er niet mee om en dat is een feit.
De meeste mannen ook niet hoor.
Er ontbreken echt een paar chromosomen als je denkt dat er bij een abortus niemand dood gaat.
En ik ben echt niet anti-abortus, integendeel, maar een levend groeiend wezentje gaat erbij dood, zo veel staat vast.
  woensdag 29 augustus 2007 @ 17:30:26 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_52785400
quote:

[..]

Joh laat gaan en reageer er toch niet eens op. H6 is nog te dom om recht uit zijn ogen te kijken, die is je aandacht niet eens waard.

Voor de TS, idd is het advies van Coolguy erg wijs, doe er niet te luchtig over achteraf. Ook al is het nog maar 'niks', 'een klompje cellen', 'nog maar een paar weken oud', feit blijft dat ze zwanger was en er even over gedacht heeft het kindje te houden dus het kan heel goed zijn dat ze het er nog wel eens moeilijk mee zou kunnen krijgen.

Heel veel sterkte de komende week en voor volgende week alvast.
pi_52785432
quote:

[..]

Dat zal best, maar het woord rouwproces is sowieso misplaatst. En dat de meeste vrouwen er zo mee omgaan wil niet zeggen dat de vriendin van TS dat ook doet, dat was nu juist mijn punt.

Labiele stoeptegel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')