haha, ik had al een aanvulling gemaakt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, maar die krijg je niet te zien. Misschien wel als je erom vraagt, maar het is niet de gewoonte dat je dat nog even te zien krijgt voordat ze tot de abortus overgaan. Zou een ook een beetje hard zijn, niet?![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:00 schreef lily het volgende:
Je kreeg wel een echo maar (je kreeg m) niet te zien
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:08 schreef Moonah het volgende:
Heb ik nog een vraagje voor Milagro:
Weet je, ik heb de indruk dat jij in dergelijke topics meestal ervan uit gaat dat het meisje / de vrouw haar vent erin luist. Je praat zo vaak (in mijn beleving tenminste) over 'per ongeluk expres'. Waarom is dat?
[offtopic]quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:23 schreef Byte_Me het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/offtopic]Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
dat is omdat het 7 vd tien keer gewoon zo isquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:08 schreef Moonah het volgende:
Fujifilm, mag ik vragen waar/bij wie jullie een gesprek hebben? Want de visie van een instantie (bv anti-abortus) is nogal bepalend voor de insteek van zo'n gesprek. Het lijkt me verstandig om daarop voorbereid te zijn.
En ik wil je erop wijzen dat een kind een fikse wissel op je relatie kan trekken. Bij óns iig wel! En wij hebben een stabiele, lange relatie, zijn allebei zwaar volwassen (), onze zoon was enorm gewenst en de omstandigheden qua werk/inkomen/huisvesting waren/zijn prima geregeld.
Heb ik nog een vraagje voor Milagro:
Weet je, ik heb de indruk dat jij in dergelijke topics meestal ervan uit gaat dat het meisje / de vrouw haar vent erin luist. Je praat zo vaak (in mijn beleving tenminste) over 'per ongeluk expres'. Waarom is dat? Zie je dat zo veel om je heen? Ik niet namelijk (of ik ben weer eens naïef...).
Just curious.
ze zegt dat ze al 8 weken zwanger is, hè.... nu is dat vrij makkelijk te controleren natuurlijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:23 schreef Roquefort het volgende:
Ik heb het meeste doorgenomen in dit topic.... en nu vraag ik me werkelijk af... ben ik de enige die de wenkbrauwen fronst bij een vriendinnetje dat zwanger terug komt van een vakantie van vier weken zonder vriendje?
Ik zou de zwangerschapskalender minimaal goed in de gaten houden... en dat zonder bij voorbaat te ontkennen dat ik de vader ben, maar ik zou er echt op bedacht zijn dat de mogelijkheid open is dat ik niet de vader ben.
Stel vriendinnetje dacht, ah lekker vakantie, ik stop meteen even met de pil, en dan in de eerste week een slippertje maakt... welk verhaal zou ze vertellen bij thuiskomst? Misschien ben ik paranoia, maar ik snap niet dat niemand dat deel van het verhaal aanstipt. Ik vind het erg sterk, en waarom smst ze tijdens de vakantie dan niet van "help, ik ben al een paar dagen over tijd" o.i.d.? En waarom praat ze er zo moeilijk over? Voor mij zijn het potentiele aanwijzingen dat er meer aan de hand is, waardoor ze het er extra moeilijk mee heeft.
nou echt wel hoor.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 13:59 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, maar die krijg je niet te zien. Misschien wel als je erom vraagt, maar het is niet de gewoonte dat je dat nog even te zien krijgt voordat ze tot de abortus overgaan. Zou een ook een beetje hard zijn, niet?![]()
Let me guess, in een volgend leven zou je het liefst man en homo zijn?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:34 schreef milagro het volgende:
[verhaal]
Lees de OP nogmaals maar nu goed.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:23 schreef Roquefort het volgende:
Ik heb het meeste doorgenomen in dit topic.... en nu vraag ik me werkelijk af... ben ik de enige die de wenkbrauwen fronst bij een vriendinnetje dat zwanger terug komt van een vakantie van vier weken zonder vriendje?
Ik zou de zwangerschapskalender minimaal goed in de gaten houden... en dat zonder bij voorbaat te ontkennen dat ik de vader ben, maar ik zou er echt op bedacht zijn dat de mogelijkheid open is dat ik niet de vader ben.
Stel vriendinnetje dacht, ah lekker vakantie, ik stop meteen even met de pil, en dan in de eerste week een slippertje maakt... welk verhaal zou ze vertellen bij thuiskomst? Misschien ben ik paranoia, maar ik snap niet dat niemand dat deel van het verhaal aanstipt. Ik vind het erg sterk, en waarom smst ze tijdens de vakantie dan niet van "help, ik ben al een paar dagen over tijd" o.i.d.? En waarom praat ze er zo moeilijk over? Voor mij zijn het potentiele aanwijzingen dat er meer aan de hand is, waardoor ze het er extra moeilijk mee heeft.
quote:Op woensdag 22 augustus 2007 23:17 schreef Fujifilm het volgende:
Mijn vriendin is ongewenst zwanger, nu zo'n 8 weken
Ze kwam terug van vakantie( 4 weken weg geweest). En ze vertelde dat ze op vakantie niet ongesteld was geworden..
Nu hebben we vorige week zaterdag een test gedaan, en ze is zwanger
Zijn die maandag daarna na de dokter geweest, om te vragen wat te doen.
De dokter zegt, dat ze goed moet nadenken..
Nu weet ik het zeker, jij bent anti vrouw.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:37 schreef milagro het volgende:
[..]
ze zegt dat ze al 8 weken zwanger is, hè.... nu is dat vrij makkelijk te controleren natuurlijk.
maar zou je dit opperen al man, ben je ook alweer de sjaak , hoe durf je immers te suggereren dat ze een ander had, voor even, eenmalig desnoods!
"is het van mij" is een vraag die je ook al niet mag stellen, dan komen de tranen, en ben je de klootzak die een toch al emotionele verwarde vrouw het nog moeilijker maakt, je moet er voor haar zijn namelijk, luisteren, afwachten, en op geen enkele manier je eigen zorgen om je eigen toekomst te berde brengen , het is haar lijf, haar kindje, haar keuze
Ze is 8 weken zwanger ongeveer, dan kan dat handig hoor en dan is het dus onmogenlijk dat ze in de vakantie zwanger is geraakt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:23 schreef Roquefort het volgende:
En waar denk jij dat die 8 weken vandaan komt? Niet uit wetenschap, maar uit terugrekenen waar het volgens de betrokken partijen gebeurd zou moeten zijn. Die 8 weken is een aanname, die 4 weken vakantie en de zwangerschap bij terugkomst de enige feiten. Ik heb de OP prima gelezen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:40 schreef Rottdog het volgende:
[..]
Lees de OP nogmaals maar nu goed.
[..]
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 00:22 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe kan ze zwanger zijn geworden? Hebben jullie onveilig seks gehad (zonder condoom), of slikt ze de pil?
Valt me op dat zoveel vrouwen door de pil heen zwanger worden, of na één keer vergeten al zwanger zijn. Dat kan dus niet he.
Uhm, niet iedereen heeft een cyclus van keurig vier weken. Mijn cyclus zit tussen de 35 en 45 dagen in (als ik niet aan de pil ben, that is...), dus wat dat betreft kan het weleens zo zijn dat dingen anders uitpakken dan gedacht. Hetzelfde geldt met doorslikken van de pil, als je dat doet kom je er ook later achter dan na 4 weken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 09:15 schreef Suzanna het volgende:
En toen was ze al acht weken zwanger. Sorry, maar die vlieger gaat niet op.
Even ontopic... echt, om zo'n reden abortus plegen... ik krijg er de koude rillingen van. 'Abortus plegen' klinkt zo anoniem, maar je vermoordt je eigen kind omdat het even niet uitkwam dat 'ie nu zou komen. Echt, volkomen gestoord vind ik dat. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Nogmaals: Je weet het moment van conceptie niet, je kunt alleen aannemen dat het ongeveer 8 weken is.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:42 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ze is 8 weken zwanger ongeveer, dan kan dat handig hoor en dan is het dus onmogenlijk dat ze in de vakantie zwanger is geraakt.
Als ze aan de pil is kan een menstruatie de eerste (en daaropvolgend zelfs) gewoon doorzetten, zelfs als ze niet aan de pil is.
Mijn moeder was niet aan de pil en ze gingen dus bewust voor een kindje maar kwam er pas na 4 maanden achter, omdat ze gewoon ongesteld werdt.
Wat betreft dat ze er niet over wil praten, misschien wil ze niet overgehaald worden tot een abortus en weet ze dat ieder gesprek toch daar op uit zal draaien.
nee, absoluut niet, ik ben gek op mannen en op mijn lijfquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Let me guess, in een volgend leven zou je het liefst man en homo zijn?
Is dat echt in dit stadium van 8 weken te controleren?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:37 schreef milagro het volgende:
[..]
ze zegt dat ze al 8 weken zwanger is, hè.... nu is dat vrij makkelijk te controleren natuurlijk.
..
Het maakt het inderdaad wel plausibel; reken maar na:quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:44 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Nogmaals: Je weet het moment van conceptie niet, je kunt alleen aannemen dat het ongeveer 8 weken is.
nu ja, in die zin te controleren, dat hij de eerste 4 weken dan niets van een menstruatie gemerkt moet hebben... ik weet niet, hoor, maar mijn partners, en nee, ik woonde niet altijd samen met ze, zag ze niet dagelijks, waren toch echt wel op de hoogte van mijn 'periodes' , al was het maar door mijn extra obstinate gedrag zo 1 dag ervoorquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:49 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Is dat echt in dit stadium van 8 weken te controleren?
Ik dacht oprecht dat dat niet kon, vandaar mijn wantrouwen, die weer anders is dan jouw wantrouwen dat ik ook niet onterecht vindt. Maar als die 8 weken echt controleerbaar zijn direct neem ik mijn vorige posts terug. Ik dacht dat dat alleen maar bij benadering terug te herleiden was uit de ontwikkeling, en dat het stadium van 8 weken moeilijk hard te maken is. Zit ik mis?
Ze is op vakantie niet ongesteld geworden, dus dan moet het wel 8 weken zijn en zelfs met 4 weken was het dan nog voor de vakantie gebeurd aangezien ze geen menstruatie heeft gehad en om die menstruatie over te slaan moest de dus al zwanger zijn.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:44 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Nogmaals: Je weet het moment van conceptie niet, je kunt alleen aannemen dat het ongeveer 8 weken is.
Ik heb een paar jaar geleden ook een abortus ondergaan, maar dat scherm hadden ze al weggedraait.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:39 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou echt wel hoor.
ik heb het ongeveer een jaar of 12 geleden meegemaakt. er werd een echo gemaakt om de duur te bepalen en ik kon meekijken als ik wilde. ik heb mijn hoofd afgewend, ik kon het niet aanzien.
ik heb de abortus als iets traumatisch ondergaan, en zou het ook nooit meer laten doen.
ik vind het iets vreselijk ingrijpends (misschien nog meer op het geestelijke gebied als lichamelijk)
maar vooralsnog vind ik dat iedereen moet doen wat- ie wil.
maar als ik het over had kunnen doen, had ik het niet gedaan. het heeft bij mij geestelijk een hoop kapot gemaakt.
Vroeger dacht ik er totaal anders over, maar aan de andere kant is het gewoon gestoorder dat je zomaar makkelijk een kind kan weghalen omdat het je nu even niet uitkomt; kom maar een andere keer.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:43 schreef innovative het volgende:
Ik persoonlijk vind het gestoorder een kind de wereld in te slingeren als je nu al twijfels hebt of je het wel de liefde en aandacht kunt geven die het verdient, zeker ook met het oog op de ploannen die je hebt en wat je van het leven verwacht. Niets erger voor een kind dan ongewenst zijn en dat merken ook.
Ze had misschien wel gewoon de eerste week ongesteld moeten worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:52 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Het maakt het inderdaad wel plausibel; reken maar na:
DE vriendin van TS kwam zwanger terug van vakantie. Ze had dus ongesteld moeten worden in de laatste week van de vakantie of op zijn laatst de een na laatste week; tenslotte had ze wel even contact opgenomen met TS als ze eerder niet was geweest, en die indruk maakt TS niet.
je kan ook thuis vreemdgaan, hè.....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:56 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ze is op vakantie niet ongesteld geworden, dus dan moet het wel 8 weken zijn en zelfs met 4 weken was het dan nog voor de vakantie gebeurd aangezien ze geen menstruatie heeft gehad en om die menstruatie over te slaan moest de dus al zwanger zijn.
Een gemiddelde menstruatiecyclus duurt 28 dagen. De cyclus begint op de eerste dag van de menstruatie en eindigt op de dag voor de volgende menstruatie. De eisprong, vindt plaats ongeveer veertien dagen voordat je weer ongesteld moet worden.
Zo zou TS dus kunnen uitrekenen of hij echt de vader is, ervanuitgaande dan zijn vriendin een normale cyclus heeft.
Zou ze dan voor acht weken zijn gegaan denk je?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:02 schreef milagro het volgende:
[..]
je kan ook thuis vreemdgaan, hè.....
oh ik ken nog een mogelijkheid, cynischer kan niet
ze is nog niet zwanger, maar wil het zijn, ze peilt eerst even hoe de zaken ervoor staan bij de TS.... hij gaat straks over stag , kiest voor kind en relatie, condooms/pil hoeven niet meer, en prompt is ze zwanger, echt zwanger, en heeft ze nog 9 maanden de tijd om die 8 weken weg te argumenteren , hetgeen wel gaat lukken natuurlijk, naief als mannen zijn![]()
hahaha, ik ga er nu even vanuit dat de vriendin van TS niet een compleet leugenachtig secreet is.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:02 schreef milagro het volgende:
[..]
je kan ook thuis vreemdgaan, hè.....
en toch komt het voor dat mannen erin stinken, ergens wel merken dat die weken niet kloppen, maar het op een gegeven moment allemaal maar laten, het is nu eenmaal zo , dat idee.....net zoals gefingeerde miskraam voorkomen om uit dat probleem op te lossen, om dan op je gemak opnieuw zwanger te raken en welke man ontzegt een vrouw nu dat na zo'n eerste verlies.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:05 schreef leonieke het volgende:
[..]
Zou ze dan voor acht weken zijn gegaan denk je?Ik zou op 4 weken gokken... alhoewel het toch moeilijk verklaren blijft hoor denk ik
Wauw, en ik maar denken dat ik toch wel met beide benen op de grond stond, ik ging er wel vanuit dat er vrouwen zijn die een vent erinluizen (mijn broer heeft het namenlijk ook gehad) maar miskramen faken om vervolgens zwanger te raken en op gemoedstoestanden te spelen was zelf niet iets waar ik aan zou denken.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:15 schreef milagro het volgende:
[..]
en toch komt het voor dat mannen erin stinken, ergens wel merken dat die weken niet kloppen, maar het op een gegeven moment allemaal maar laten, het is nu eenmaal zo , dat idee.....net zoals gefingeerde miskraam voorkomen om uit dat probleem op te lossen, om dan op je gemak opnieuw zwanger te raken en welke man ontzegt een vrouw nu dat na zo'n eerste verlies.
sommige vrouwen zijn tot veel in staat, vanwege die kinderwens, of om die man maar aan zich te binden.
maar goed, Rukvoer heeft natuurlijk een punt, wie zegt dat het van hem is.... maar zoals ik al zei, dat te berde brengen is al weer reden voor de schandpaal natuurlijk, voor de man dus.
Ik moest lachtenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:54 schreef milagro het volgende:
[..]
, al was het maar door mijn extra obstinate gedrag
alsof een man daaraan denktquote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:21 schreef KD-fotografie het volgende:
En daarbij, 9 van de 10 keer krijg je toch een echo om te kijken of alles er wel uit is en dan kunnen ze toch zien of de vrouw echt zwanger is geweest, was bij mij toen wel zo tenminste.
Ik scrollde even gauw door en zag niet dat emand er op gereageerd had. De eerst 12 (14?) weken van de zwangerschap groeien alle vruchtjes (embryo's danwel foetussen) op hetzelfde tempo. Pas daarna gaat erfelijkheid en aanleg en zo een rol spelen. Dus als je bij 8 weken een echo doet en het kind opmeet, kan je valideren dat de zwangerschap idd 8 weken is.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:49 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Is dat echt in dit stadium van 8 weken te controleren?
Ik dacht oprecht dat dat niet kon, vandaar mijn wantrouwen, die weer anders is dan jouw wantrouwen dat ik ook niet onterecht vindt. Maar als die 8 weken echt controleerbaar zijn direct neem ik mijn vorige posts terug. Ik dacht dat dat alleen maar bij benadering terug te herleiden was uit de ontwikkeling, en dat het stadium van 8 weken moeilijk hard te maken is. Zit ik mis?
serieus gebeurd, een dame die een twijfelende man wilde losweken van een niet loslatende ex, en dus zei zwanger te zijn, wat ze dus niet was, man eerst in paniek, wist niet wat te doen, koos toch voor nieuwe relatie + kind, vrouw belt mijn ex op ( die was met haar bevriend) "wat te doen, oooooh ik weet niet wat te doen, hij is zo blij en ik ook dat hij voor mij kiest, maar ik ben niet zwanger en dat merkt hij straks".....quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:21 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Wauw, en ik maar denken dat ik toch wel met beide benen op de grond stond, ik ging er wel vanuit dat er vrouwen zijn die een vent erinluizen (mijn broer heeft het namenlijk ook gehad) maar miskramen faken om vervolgens zwanger te raken en op gemoedstoestanden te spelen was zelf niet iets waar ik aan zou denken.
En daarbij, 9 van de 10 keer krijg je toch een echo om te kijken of alles er wel uit is en dan kunnen ze toch zien of de vrouw echt zwanger is geweest, was bij mij toen wel zo tenminste.
Wat zijn vrouwen secreten zeg.![]()
![]()
Is dat zo? Dat wist ik niet. Welke organisatie is beter?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:07 schreef sungaMsunitraM het volgende:
VBOK is wel pro-life hè...
nu, dat is ws ook wel zo.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 15:59 schreef Fujifilm het volgende:
http://www.vbok.nl/
Hier heb ik hulp bij gezocht..
En ik ga er inderdaad van uit dat ik de vader ben..
Welke raad je dan aan?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:21 schreef milagro het volgende:
[..]
nu, dat is ws ook wel zo.
en vbok is idd niet echt pro choice, maar goed, die choice is sowieso niet aan jou.
als je zegt dat je vriendin al zo'n beetje dacht het te willen houden, zal dat met hun steun zeker gebeuren, denk ik dan.
Leuk voor je dat het bij jou wel goed ging, maar er zijn zat jonge alleenstaande moeders.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:29 schreef Popples het volgende:
voor diegene die op prowl hebben gerageerd. ik was zwanger tijdens onze studie en we zijn goed rond gekomen en we hebben een normale 2 onder 1 kap woning dus het kan wel![]()
ja, weet je, lastig, ik zou het FIOM nemen, maar goed, het gaat niet om mij, maar om jouw vriendin, de keuze is hoe dan ook aan haar, puntje bij paaltje, en waar zij zich prettig bij voelt zal ze kiezen.quote:
Zij is uitgestudeerd en ik ga dit jaar verder met mn HBO en dan zullen we het ook van 1 StuFi moeten doen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Leuk voor je dat het bij jou wel goed ging, maar er zijn zat jonge alleenstaande moeders.
En studeren jij en je vriend nog? Denk het niet, anders heb je geen 2 onder 1 kap woning.
Ok, lees in je profiel dat je huisvrouw bent. Dan heeft misschien alleen je vriend z'n studie afgemaakt?
ik heb een baan en manlief is bezig met zijn studie. ik was eigenlijk al klaar hoor met mijn studie maar door de stage heb ik hem niet gehaald. maar door mijn whiplash zou ik het beroep ook niet kunnen uit oefenen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Leuk voor je dat het bij jou wel goed ging, maar er zijn zat jonge alleenstaande moeders.
En studeren jij en je vriend nog? Denk het niet, anders heb je geen 2 onder 1 kap woning.
Ok, lees in je profiel dat je huisvrouw bent. Dan heeft misschien alleen je vriend z'n studie afgemaakt?
het ligt er idd heel dik bovenopquote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:44 schreef E.T. het volgende:
VBOK geeft ook al weer waar het voor staat:
Vereniging ter Bescherming van het Ongeboren Kind
Niet echt een instantie die een objectieve keuze propageert dus![]()
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:35 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het zijn vragen, en geen vooroordelen. En als je in een 2 onder een kap woning woont is de kans dat je beiden nog studeert erg klein.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:02 schreef lcicle het volgende:
[..]Hoeveel vooroordelen kun je in 1 bericht zetten zeg
![]()
Jezus, wat ben je op je teentjes getrapt zeg.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:02 schreef lcicle het volgende:
[..]Hoeveel vooroordelen aannames kun je in 1 bericht zetten zeg
![]()
Zo dan.
Ik heb FIOM net gesproken.. Heb daar nu dinsdag een afspraak mee..quote:Op donderdag 23 augustus 2007 16:58 schreef milagro het volgende:
[..]
het ligt er idd heel dik bovenop
het zal dus meer een keuze voor begeleiding zijn voor een reeds gemaakte keuze, dan een keuze voor een begeleiding bij een keuze die nog niet gemaakt is, maar wel snel gemaakt moet worden.
zij zijn er meer voor de aan te passen mouwen, zeg maar.
waar slaat dat op? sorry maar vind dit echt onzin.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Jezus, wat ben je op je teentjes getrapt zeg.
*zeker ook huisvrouw*
![]()
Heb je alles al wat meer op een rijtje gezet? Wat vind je van de discussie die hier gevoerd is?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:25 schreef Fujifilm het volgende:
[..]
Ik heb FIOM net gesproken.. Heb daar nu dinsdag een afspraak mee..
Heb VBOK afgezegd...
En inderdaad.. FIOM zei het al, dat VBOK meer voor het ongeboren kind is..
En FIOM zelf staat geheel centraal..
VBOK zei het zelf ook al, dat zij anders naar de situatie kijken als FIOM..
Pff.. Thanks voor jullie info
Je kunt er ook gewoon een gebruiken, en mocht er onverhoopt toch bevruchting plaatsvinden, direct naar de dokter gaan om het toekomstige kind weg te laten halen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 12:56 schreef marlieske het volgende:
[..]
Het is niet zo zeer je vriendin niet vertrouwen maar de pil niet vertrouwen.... hij is namelijk voor de 1000ste keer niet 100% betrouwbaar kan je vriendin niets aan doen, ze hoeft niet eens ziek te zijn, antibiotica te gebruiken o.i.d. hij is nooit 100% betrouwbaar.
Wil je geen kind dan moet je dus 2 anti conceptie middelen gebruiken.
Heb nog niet alles op een rijtje gezet. Ben er namelijk nog niet uit.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je alles al wat meer op een rijtje gezet? Wat vind je van de discussie die hier gevoerd is?
nee, ik leef niet op de set van GTST en nee, het zijn niet allemaal vrienden of kennissen van me, maar ik loop er 45 jaar rond en je maakt wel eens wat mee dan, je hoort , je ziet, je luistert, uit eerste hand soms, vriendinnen die jou in vertrouwen nemen, vreemden die dat doen, vrouwen die zich totaal niet generen voor hun truukjes (alleen de partner mag het niet weten), er soms zelfs trots op zijn, verhalen uit tweede hand via mijn vriend die echt een mega kennissenkring heeft (ik heb dat dus niet) , je bent vertrouwenspersoon geweest op werk (ook met zulke verhalen krijg je dan te maken, en daar mag je dus geen oordelen uiten, enkel luisteren en doorverwijzen) , een goede vriend is therapeut en vertelt nog wel eens wat, discreet uiteraard , je leest artikelen in serieuze bladen inzake relaties/zwangerschappen, je hebt een familielid die keer op keer in al zijn blinde naiviteit in de 'smoesjes' stinkt (dat alleen al is genoeg om minstens tien topics mee te vullen, echt , een meerjarenplan van bedrog domme zetten vd vrouw én man) , je bent zelf gezegend met een goed geheugen en hebt oog voor detail, dus onthoudt losse opmerkingen, en telt dan 1 + 1 op en dat is nog steeds 2 (een vrouw die ooit eens laat vallen tussen neus en lippen door dat ze toch echt van plan is voor haar dertigste de eerste te werpen, desnoods als BOM en dan prompt op haar 29e echt de pil slikte en toch zwanger raakt, dat soort dingen) je staat versteld als je 1 zo'n verhaal hoort , maar na verloop van tijd niet meer.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:07 schreef Moonah het volgende:Whhaahhaaahhaa! Milagro! Leef jij op de set van GTST? Mijn hemel, écht, ik ken helemaal níemand die zoiets heeft geflikt als wat jij allemaal vertelt!
Fujifilm, ik ben blij voor je dat je VBOK gecanceled hebt en een afspraak met FIOM hebt staan. Weet je vriendin van de wisseling?
Heb je nog steeds dat pinupkapsel?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:20 schreef milagro het volgende:
het zal mijn haar zijn of zo
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:34 schreef Moonah het volgende:
[..]
Heb je nog steeds dat pinupkapsel?
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:42 schreef milagro het volgende:
[..](even kleine voetnoot, ik was lang kaal, hè, als baby..... dussuh ... plaag me niet!!! wacht maar!!!!!!)
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:56 schreef zoeperzazke het volgende:
Hm, klinkt erg spannend, ik ga voor de tvp.
TS, heb je nu eigenlijk ook zélf al gesproken met je vriendin over waar zíj momenteel het meeste voor voelt?
(klein detail...)
quote:Ze zegt dat ze het graag wilt houden..
Maar als ze in de laatste vakantieweek ongesteld had moeten worden kan ze best in de vakantie pas zwanger zijn geworden, als ik me niet vergis. Als ze in de eerste week ongesteld had moeten worden verbaas ik me erover dat ze tot na de vakantie wacht met een test; je raakt -als het niet gepland is- toch wel in paniek en wil dat gelijk weten, me dunkt. Wat dat betreft vind ik het ook een raar verhaal.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 14:56 schreef KD-fotografie het volgende:
Ze is op vakantie niet ongesteld geworden, dus dan moet het wel 8 weken zijn en zelfs met 4 weken was het dan nog voor de vakantie gebeurd aangezien ze geen menstruatie heeft gehad en om die menstruatie over te slaan moest de dus al zwanger zijn.
Hier wil ik toch even op reageren, ik had namenlijk ook een hormoonspiraal (mirena) en die is er idd gewoon uitgevallen.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:00 schreef Renda het volgende:
Ook ik ken de zogenaamde "perongeluk" zwanger verhalen, spiraaltjes die magisch verdwenen,
Zal je zien dat dat kindje een neger isquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar als ze in de laatste vakantieweek ongesteld had moeten worden kan ze best in de vakantie pas zwanger zijn geworden, als ik me niet vergis. Als ze in de eerste week ongesteld had moeten worden verbaas ik me erover dat ze tot na de vakantie wacht met een test; je raakt -als het niet gepland is- toch wel in paniek en wil dat gelijk weten, me dunkt. Wat dat betreft vind ik het ook een raar verhaal.
ja ok, dan zou het in de eerste week van de vakantie moeten zijn (als ik goed terugreken).quote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar als ze in de laatste vakantieweek ongesteld had moeten worden kan ze best in de vakantie pas zwanger zijn geworden, als ik me niet vergis. Als ze in de eerste week ongesteld had moeten worden verbaas ik me erover dat ze tot na de vakantie wacht met een test; je raakt -als het niet gepland is- toch wel in paniek en wil dat gelijk weten, me dunkt. Wat dat betreft vind ik het ook een raar verhaal.
ze had geen hormoonspiraal, of tenminste, eeeh, ze zou een koperspiraal hebben gehadquote:Op donderdag 23 augustus 2007 19:24 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Hier wil ik toch even op reageren, ik had namenlijk ook een hormoonspiraal (mirena) en die is er idd gewoon uitgevallen.
Gelukkig had ik het wel in de gaten maar puur omdat ik een onherkenbaar geluid in de wc pot hoorde.![]()
Natuurlijk mijn man op de hoogte gebracht maar kan me voorstellen dat er vrouwen zijn die dit dus niet in de gaten hebben en dus ook niet tegen hun vriend/man hebben verteld.
quote:Op donderdag 23 augustus 2007 18:33 schreef thaleia het volgende:
Maar in het geval van TS....ik weet niet hoor, ze is pas 22, kan goed dat het is in dit geval hoogstwaarschijnlijk echt een ongelukje is geweest.
het zou geen klinkklare onzin zijn als het meisje specifiek die kliniek uitgekozen had, het is nogal duidelijk waar die kliniek voor staat immers.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:51 schreef piglet het volgende:
Ok, dan is het goed zo zie je maar weer dat die theorie over dat de keuze van het instituut al iets zegt over de beslissing die eigenlijk al gemaakt is ook klinkare onzin is.
En je staat er zeker niet alleen voor Fujifilm.
Ja, eigenlijk wil fujifilm het kind houden anders had hij natuurlijk nooit die afspraak bij de VBOK gemaakt. Onbewust heeft hij de keuze al gemaakt.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 21:57 schreef milagro het volgende:
[..]
het zou geen klinkklare onzin zijn als het meisje specifiek die kliniek uitgekozen had, het is nogal duidelijk waar die kliniek voor staat immers.
het hoeft dan niet zo te zijn, maar onbewust kan het zeker een rol spelen, hoor, is helemaal geen gekke redenatie die ook helemaal niet als feit geponeerd is.
Dat zal allicht ook maar net afhangen van welke medewerker je treft, denk je niet?quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:04 schreef piglet het volgende:
NB ik was ook altijd erg kritisch tov VBOK, maar heb hier ook wel eens positieve verhalen gehoord. Dat abortus echt als optie besproken en ook nog heel objectief. Viel me weer mee.
god jezus, ik dacht dat zij die afspraak gemaakt had, in de OP staat ook dat zij het wil houden.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:03 schreef sjak het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk wil fujifilm het kind houden anders had hij natuurlijk nooit die afspraak bij de VBOK gemaakt. Onbewust heeft hij de keuze al gemaakt.
![]()
Mmm, ja dat zou inderdaad best kunnenquote:Op donderdag 23 augustus 2007 22:08 schreef zoeperzazke het volgende:
Dat zal allicht ook maar net afhangen van welke medewerker je treft, denk je niet?
Mosterd na de maaltijd maar toch. Er is enige tijd geleden uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat bij vrouwen met overgewicht (zelfs al met een bmi van 27,3) vaker sprake is van falen van orale anticonceptie. Als dit onderzoek echt klopt dan zouden bij vrouwen met overgewicht 2 tot 4 zwangerschappen voorkomen op elke 100 vrouwen met overgewicht. Bij vrouwen met overgewicht is dus mss wel een zwaardere pil nodig of is andere anticonceptie betrouwbaarder. En aangezien er tegenwoordig genoeg vrouwen met (fors) overgewicht zijn, kan dit misschien ook wel een deel van die 'toch door de pil heen' zwangerschappen verklaren.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 10:47 schreef RemCOW het volgende:
[..]
ja oke, maar dat is wisselwerking met andere medicijnen, dat is een goede verklaring waarom de pil minder goed werkt. Het gaat me meer om redenen waar je niet zo stil bij staat. Bv Fuente geeft aan dat ze zwanger werd terwijl ze de pil slikte. Dan vraag ik me af of er misschien een reden voor is, die minder voor de hand ligt ofzoiets.
Mwah, als opvallend veel meer flinkere vrouwen ongewenst zwanger zouden raken zou de noodbel wel geklonken hebben hoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 11:02 schreef Étoile het volgende:
[..]
Mosterd na de maaltijd maar toch. Er is enige tijd geleden uit wetenschappelijk onderzoek gebleken dat bij vrouwen met overgewicht (zelfs al met een bmi van 27,3) vaker sprake is van falen van orale anticonceptie. Als dit onderzoek echt klopt dan zouden bij vrouwen met overgewicht 2 tot 4 zwangerschappen voorkomen op elke 100 vrouwen met overgewicht. Bij vrouwen met overgewicht is dus mss wel een zwaardere pil nodig of is andere anticonceptie betrouwbaarder. En aangezien er tegenwoordig genoeg vrouwen met (fors) overgewicht zijn, kan dit misschien ook wel een deel van die 'toch door de pil heen' zwangerschappen verklaren.
bron
Ik slik dat ding al 20 jaar, heb een beetjequote:Op vrijdag 24 augustus 2007 14:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Mwah, als opvallend veel meer flinkere vrouwen ongewenst zwanger zouden raken zou de noodbel wel geklonken hebben hoor.
Mij valt het in ieder geval niet op, en zeker veel jongere vrouwen die ongewenst zwanger zijn zijn (nog) niet te dik.
Klinkt leuk maar een man kan never nooit een abortus afdwingen bij de vrouw, zo werkt het (soms helaas) niet.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:03 schreef valek het volgende:
De man heeft hier toch ook zeggenschap over? Ik lees dat alleen de vrouw hierover moet beslissen. Ja ok, ze moet het kind even 9 maanden dragen. Maar daarna niet meer. Oftewel, ik vind dat de man ook wat te zeggen heeft hierover. Ik zou zeggen, Abortus. Jullie zijn nog veel te jong en te kort bij elkaar om een kind op te voeden.
Nee hoor ik zie namelijk geen heil in een ongewenst kind de wereld in te helpen, daar schiet een kind namelijk niets mee op.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 17:38 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je kunt er ook gewoon een gebruiken, en mocht er onverhoopt toch bevruchting plaatsvinden, direct naar de dokter gaan om het toekomstige kind weg te laten halen.
Maar ik heb het idee dat het jou meer te doen is om de man iets op te dringen, dan dat je daadwerkelijk denkt een nuttige tip te geven.
Och, de man heeft inderdaad ook wel iets te zeggen. Maar de bottomline is 'helaas' dat de natuur zo'n kind in de moeder plaatst. In dat gedeelte heeft de vrouw net zo weinig keus als de man. Je kunt je vrouw zowel niet verplichten te aborteren als te baren. Denk je daar anders over, dan echt elke keer zelf voor het condoompie en de zaaddodende paste zorgen. Daarna is het helaas te laat jouw zaadje uit haar buik te halen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:03 schreef valek het volgende:
De man heeft hier toch ook zeggenschap over? Ik lees dat alleen de vrouw hierover moet beslissen. Ja ok, ze moet het kind even 9 maanden dragen. Maar daarna niet meer. Oftewel, ik vind dat de man ook wat te zeggen heeft hierover. Ik zou zeggen, Abortus. Jullie zijn nog veel te jong en te kort bij elkaar om een kind op te voeden.
Tuurlijk heeft hij zeggenschap, hij kan namelijk als hij het niet wil en zij wel, er voor kiezen het kind niet te erkennen als het zijne en er geen zorg voor te dragen..... tja netjes of niet dat is niet aan mij om daarover te oordelen. TS moet zich dan wel realiseren dat hij ook geen aanspraak kan maken op bezoekrecht enz.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:03 schreef valek het volgende:
Ik snap dat het haar lichaam is. Maar als het kindje er eenmaal uit is ben je volgens mij verplicht om het minimaal financieel te onderhouden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:50 schreef marlieske het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft hij zeggenschap, hij kan namelijk als hij het niet wil en zij wel, er voor kiezen het kind niet te erkennen als het zijne en er geen zorg voor te dragen..... tja netjes of niet dat is niet aan mij om daarover te oordelen. TS moet zich dan wel realiseren dat hij ook geen aanspraak kan maken op bezoekrecht enz.
Maar hij kan niemand dwingen om tot abortus over te gaan, als zij het kindje dus geboren wil laten worden dan komt het er ook, hoe vervelend TS dit misschien ook vind. Het is haar lichaam en dus haar keuze, hij kan haar alleen helpen een zo goed mogelijke keuze te maken. En welke dat zou moeten zijn.... wederom dat is niet aan mij, gelukkig!
Als de vader het kind niet erkend niet, maar dan heeft hij verders ook geen recht op contact met het kind en staat compleet machteloos, ook voor in de toekomst.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:07 schreef valek het volgende:
[..]
Ik snap dat het haar lichaam is. Maar als het kindje er eenmaal uit is ben je volgens mij verplicht om het minimaal financieel te onderhouden.
Moelijke situatie.
En terecht. Anders zul je heel wat 'papa's ' hebben die hun kind ineens willen zien als de poepluier-tijd voorbij is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 23:36 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Als de vader het kind niet erkend niet, maar dan heeft hij verders ook geen recht op contact met het kind en staat compleet machteloos, ook voor in de toekomst.
Het is niet zo dat al de biologische vader ineens naar 5 jaar denkt, ja nu ben ik er wel aan toe om papa te spelen dat hij dan ineens bezoekrecht heeft.
Dan kan de vrouw een DNA test afdwingen via het gerecht en zo wel alsnog met succes alimentatie eisen ook al erkent hij het kind niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:47 schreef MevrouwLili het volgende:
Maar wat houdt erkennen dan precies in? Je kan moeilijk doen alsof het niet van jou is, als dat wel het geval is. Ik vraag me af tot in hoeverre een man (gerechtelijk) gedwongen kan worden tot in elk geval financiele steun. Het is wel zijn nageslacht wat opgevoed moet worden....
Is dat echt zo? Ik vraag me af of je daar ook niet aan blijft denken. De wetenschap dat er een kind van je rondloopt. En als dat nu niet is, misschien later wel als je meer kinderen krijgt. Zou je jezelf dan niet afvragen of dat "andere" kind op deze lijkt? Mij lijkt het heel moeilijk om dat zo te stellen, maar ja, ik ben dan ook een vrouw. Misschien ligt dat voor mannen wel anders.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:59 schreef JamesBrownie het volgende:
Als jij echt geen kind wil, is misschien hard, maar dan kun je alleen verder.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 17:37 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Ja, aangezien het jou niet overkomt kan het niemand overkomen, tuurlijk.![]()
Je typt dat het een broodje aap is omdat het jou nooit is overkomen.quote:
En, weten jullie nou al wat jullie gaan doen?quote:Op maandag 27 augustus 2007 17:57 schreef Fujifilm het volgende:
Mijn moeder reageerde erg geschokt. Ze zei: "Het lijkt net als of ik in een droom leef." Toen flipte ik hem uit, het leek net als of zij in een droom leeft.. Ik leef in een focking droom, al mijn emotie kwam er toen uit. Was echt ff boos op mijn moeder, op mezelf.. en deze hele situatie.. nu praat ik er goed met me ouders over.. En ze zullen me steunen, no matter what..
Morgen heb ik dat gesprek, ben erg zenuwachtig..
Ja, heb je nog een goed gesprek met je vriendin gehad of wachten jullie echt dat gesprek af? Heb je een 'professionel' nodig om elkaars gedachten op elkaar over te brengen?quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En, weten jullie nou al wat jullie gaan doen?
Nee, omdat mijn arts en apotheek mij hiervoor nooit gewaarschuwd hebbenquote:Op zondag 26 augustus 2007 19:43 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Je typt dat het een broodje aap is omdat het jou nooit is overkomen.
vind dat een beetje een vreemde redenering.
quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 15:59 schreef Ole het volgende:
Lijkt me broodje aap, anders hadden mijn arts en/of apotheek me allang gewaarschuwd. Ook niets te vinden in de bijsluiter trouwens.
http://www.future-drugs.com/doi/abs/10.1586/17474108.2.3.357?cookieSet=1&journalCode=eogquote:Popular low-dose hormonal contraceptives may be less effective in obese than in nonobese women.
Ms heb ik wel niet zo'n hele lichte pil Maar goed, zullen we hier maar even over ophouden? Het gaat hier om de situatie van TS .quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:52 schreef innovative het volgende:
[..]
[..]
http://www.future-drugs.com/doi/abs/10.1586/17474108.2.3.357?cookieSet=1&journalCode=eog
Wetenschappelijk tijdschrift, daar mag je écht niet zomaar in publiceren als je broodjes aap aan 't verkopen bent.
Ik ben per ongeluk zwanger geraakt, het as wel stom van me, niet dat mij helemaal geen blaam treft wat dat betreft.quote:Op donderdag 23 augustus 2007 01:40 schreef milagro het volgende:
[..]
en daar hebben we enkel het woord van de vrouw, niet te controleren.
wat wel te controleren is, is of ze idd aan de racekak waren of andere ondermijnende medicatie slikten... maar dan nog sluit dat sabotage niet uit.
nee, ik zeg dat niet, dat zeggen juist de dames die vinden dat een vent zijn verantwoordelijkheid MOET nemen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 08:05 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ik ben per ongeluk zwanger geraakt, het as wel stom van me, niet dat mij helemaal geen blaam treft wat dat betreft.
Ik heb besloten het kind te houden en tegen mijn vriend gezegd dat ie kon kiezen, of hij haar en mij wilde zien of niet, het WAS mijn fout...Hij was er heel blij mee, maar in het begin moest ie echt wennen, hij dacht dat ik hem erin geluisd had, zoals jij het stelt, dat kwetste mij heel erg, ant ik zou zoiets nooit doen. Hij had overigens ook het gevoel dat hij niet echt een keus had, zijn kind niet zien was voor hem ook geen optie. Dus MOEST hij wel.
Jij zegt dus dat een vrouw niet meer te vertrouwen is als ze per ongeluk zwanger is geraakt, ook al as het echt per ongeluk, dat kun je immers niet controleren...
Nou, gelukkig zijn jullie eruit.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:40 schreef Fujifilm het volgende:
Nou
het gesprek ging goed. Het luchtte erg op. We zijn aan het einde van het gesprek tot een keuze gekomen...
Nou eigelijk mijn vriendin is tot een keuze gekomen. Ze heeft de beslissing helemaal zelf genomen, na een goed gesprek met het FIOM en er lang en goed over na te denken. Volgende week hebben we een afspraak bij de abortus kliniek.
Thanks jullie allemaal.. En voor het advies om naar het FIOM te gaan.
Wie zegt dat?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:44 schreef nummer_zoveel het volgende:
voor haar zal het nog wel (even) moeilijk worden.
Mooi. Ik denk, -en velen hier met mij- dat dit toch de verstandigste keus is. Misschien gaat het in tegen je gevoel als a.s. moeder, maar als je met je verstand denkt dan weet je dat het in de situatie waarin jullie zitten vrij lastig kan zijn om het kind een toekomst te bieden zoals je dat zou willen kunnen bieden.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:40 schreef Fujifilm het volgende:
Nou
het gesprek ging goed. Het luchtte erg op. We zijn aan het einde van het gesprek tot een keuze gekomen...
Nou eigelijk mijn vriendin is tot een keuze gekomen. Ze heeft de beslissing helemaal zelf genomen, na een goed gesprek met het FIOM en er lang en goed over na te denken. Volgende week hebben we een afspraak bij de abortus kliniek.
Thanks jullie allemaal.. En voor het advies om naar het FIOM te gaan.
Als je eerst twijfelde om het te houden zal een abortus geestelijk best zwaar zijn. Na de abortus zal ze toch verdriet hebben en door een rouwproces gaan. Het is ook niet niks.quote:
Op het moment dat je menstruatie uitblijft ben je al 4 weken zwanger hoor.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:21 schreef roque79 het volgende:
Je vriendin is zo een acht weken zwanger, in haar vakantie niet ongesteld geweest.
Had ze toen niet meteen actie kunnen ondernemen en een test gaan halen? er moeten dan belletjes gaan rinkelen lijkt me.
Nu denken jullie na over een abortus dat mag officieel tot 16 weken dacht ik maar dan ben je al bijna op de helft van je zwangerschap.
Als je een abortus wilt doen , had je dat , wat mijn mening betreft, beter voor acht weken kunnen doen..
elke week die je langer wacht groeit het kindje ookMaar goed dit is mijn mening.
Ik vind het een beetje laat om met acht weken te zeggen : oops we zijn zwanger, wat nu?
Rouwproces? Er is toch niemand dood? Sowieso, iedereen is anders, dus je kunt niet zom aar vooraf voorspellen of iemand daar last van krijgt of gewoon nergens last van heeft.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als je eerst twijfelde om het te houden zal een abortus geestelijk best zwaar zijn. Na de abortus zal ze toch verdriet hebben en door een rouwproces gaan. Het is ook niet niks.
Denk dat je als vrouw weinig gevoel hebt als een abortus je niks doet eigenlijk.![]()
Laat het een wijze les zijn zorgvuldig om te gaan met anticonceptie.
Anders lees je je in ofzo.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Rouwproces? Er is toch niemand dood? Sowieso, iedereen is anders, dus je kunt niet zom aar vooraf voorspellen of iemand daar last van krijgt of gewoon nergens last van heeft.
Waarin? In jouw hersenspinsels?quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:11 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Anders lees je je in ofzo.![]()
Moet ik alles voor je voorkauwen?quote:
Blij dat het meisje niet van jou zwanger was....quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Rouwproces? Er is toch niemand dood? Sowieso, iedereen is anders, dus je kunt niet zom aar vooraf voorspellen of iemand daar last van krijgt of gewoon nergens last van heeft.
De meeste mannen ook niet hoor.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
..
Dat jij er op zo'n zakelijke manier mee om zou gaan; 'er is toch niemand dood', ok. Maar zo gaan de meeste vrouwen er niet mee om en dat is een feit.
Joh laat gaan en reageer er toch niet eens op. H6 is nog te dom om recht uit zijn ogen te kijken, die is je aandacht niet eens waard.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Moet ik alles voor je voorkauwen?
Google maar eens op 'abortus' en 'rouwproces'.
Dat jij er op zo'n zakelijke manier mee om zou gaan; 'er is toch niemand dood', ok. Maar zo gaan de meeste vrouwen er niet mee om en dat is een feit.
Dat zal best, maar het woord rouwproces is sowieso misplaatst. En dat de meeste vrouwen er zo mee omgaan wil niet zeggen dat de vriendin van TS dat ook doet, dat was nu juist mijn punt.quote:Op woensdag 29 augustus 2007 17:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Moet ik alles voor je voorkauwen?
Google maar eens op 'abortus' en 'rouwproces'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |